Etiopie a Vrábel

Autor

Zatímco čtete tento článek, jsem v letadle na cestě do Afriky. Budu učit černochy v Etiopii, jak se zachází s čističkou na obilí. Budu pryč celý následující týden a pokud se nestane žádná katastrofa, vrátím se domů příští neděli. Nemám přístup k internetu, nejspíš ani k poživatelnému jídlu, bo můj předchůdce byl v Adis Abebě půl roku a zhubnul tam čtyřicet kilo. Teď je prý řada na mně, ale jen na týden... 

Po celý týden nevyjdou žádné nové články. 

Abych vás ale neochudil o diskusi, dám do placu jeden odkaz, který vám musí vystačit až do další neděle: 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/napojeni-zemana-na-kreml-jeho-volici-berou-nase-informace-jako-utok-rika-datovy-analytik-77364?dop-ab-variant=3&seq-no=1&source=hp

 

Světoznámý analytik František Vrábel, na kterého jsme již několikrát v Admirálových odkazech narazili, tam dává rozhovor, který fakt stojí za to. 

Sám pan Vrábel dělá své špiclování internetu z čisté lásky k demokracii a jeho vytěžování milionu článků denně je jen z touhy po pravdě. 

Kdysi se podřekl, že o jeho software mají zájem především tajné služby, což se ani trochu nedivím. 

Takový rozhovor je pro tuzemskou alternativní scénu naprostým požehnáním. I kdybyste chtěli, nikdy nezvládnete odhalit tolik špíny, jako to dokáže jeden rozhovor s člověkem, který si založil byznys na vytváření nepřítele. 

Vrábel má samozřejmě pravdu, že obyčejní lidi (voliči Zemana) jeho zjištění berou jako útok, protože přesně to má v popisu práce. Vedle Evropských hodnot, Peszyňského, serveru Demagog.cz je on jen další způsob, jak vysvětlovat veřejnosti, že černý trojůhleník je modré kolečko. 

Doufám, že jsem jméno Vrábel použil dostkrát, že by si tento pán mohl přečíst tento blog a zařadit ho do škatulky mezi ostatní xenofoby, rusofily a Zemanovy fanoušky. 

A abych dokázal, že jsem opravdu lživý, antidemokratický a propagandistický Vidlák, vybídnu vás čtenáře, abyste si Vrábela bedlivě poslechli, našli si i jeho starší rozhovory a články, pořádně se nad tím zamysleli a napsali výsledek do diskuse. Jako správný putinovec totiž nemám obavy o vaše kritické myšlení a klidně vás vystavím lžím a manipulacím. 

 

Hodnocení
Zatím bez slepic

Komentáře

Trvalý odkaz

Ah, já bych to řekl jinak. Zeman plně využívá znění ústavy a Babiš se to už naučil také. Využil ne zneužil. Nejde o ústavní hrátky, ale o politické hrátky, kdy využili znění ústavy. Nezneužili. Udělali to tak, aby Babiš dodržel koaliční dohodu. Proč? Já na to odpověď pro sebe mám a tady jsem ji nělde napsal.
Můj dojem je, že už všichni podléháte, tomu, co se o Zemanovi "píše" - pomstychtivý, prosazuje sebe, prezidentský systém, atd atd. No a pravda je dle mého prostá, prosazuje to, co si on myslí, že je dobré za daných okolností pro stát. Že s ním v jednotlivostech někde souhlasíme a někde ne, to je přece normální. Stejné je to s Babišem. Holt, pokud se vychází z toho, že každý politik je dobytek a hrabe jen pod sebe, nutně takový člověk hledá ten hajzlovský důvod v čemkoli, co politik udělá.

Zatím bez slepic

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pane, máte někde po ruce razítko? Samozřejmě ale nesmíme zapomínat, že i kdyby tam ona pomstychtivost byla, pak ji nebude vnímat a bude stále věřit, že koná ve prospěch státu. Osobně Zemana neznám, ale za ty roky zprostředkované známosti si myslím, že má problém s lidmi, jimiž pohrdá. A neváhá si je povodit, když si na něj dupnou. Protože určité momenty přes čáru najdeme i u něj a vyznačují se především svou zbytečností. Hůlčička na hradě je pro mě jejich králem.

Zatím bez slepic

Stando, já s ním kdysi do styku přišel stejně jako Ah. Zeman se baví každým dialogem. Žádný hovor nikdy nevedl bez bonmotů. Baví se a baví i toho, kdo se sním baví - pokud má v hlavě a ne na hlavě. To je prostě Zeman. Samozřejmě, že když někomu ukáže jeho blbost svým způsobem, tak pokud nemá v tý hlavě, ale na hlavě, tak se prostě smrtelně urazí.A podle toho se pak i chová a jde po Zemanovi jako pes po flusu. Vlk se v Zemanovi pletl a plete od začátku. No a je tam účastna i ješitnost, vlk je sám o sobě přesvědčen, že jeho analytické schopnosti .. a že má takřka vždy pravdu. Čím je člověk inteligentnější, tím hůře se vrací do místa svého vlastního vykolejení své logiky. Je to normální a lidské.

Zatím bez slepic

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jo, tak nějak ho vnímám na dálku také. Občas se ale za tu čáru dostane. Jako každý, i ten Zeman občas potřebuje někoho, kdo mu řekne: "Tak teď už blbneš.". To zase buďme spravedliví.

Zatím bez slepic

Druhá věc je, že nejde většinou o nic, nad čím by se nedalo mávnout rukou, pokud není člověk plný mindráků a nejistoty.

Zatím bez slepic

Samozřejmě. Že blbne mu jemně naznačoval třeba Jičínský - slovy, že ubližuje sám sobě.

Zatím bez slepic

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

A že si vychutnává blbost některých mnohých? No Werich kdysi konstatoval, že srandu si nemůžete dělat z těch dole, to nefunguje. Jen z těch nahoře - to funguje. V politice to ale nemůže fungovat pro tu, kterým se nelíbí. A to jeho vychutnávání blbosti (jejich) je přivádí k nepříčetným reakcím. Logicky.

Zatím bez slepic

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vlastně neznám žádný solidní vtip na Zemana,...

Zatím bez slepic

No, protože ten vtip se vytrácí v nějakém omylu. Přece vtip je nápad, aby Hamáček navrhl Fajta. A vtipný by byl, pokud by odbornost byla totéž co kompetentnost.

Zatím bez slepic

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

A kdyby to neznamenalo udělat kozla zahradníkem (způsob hospodaření pana Fajta).

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Ať to ale dnes není jen o starém ještěrovi:
a) Neměli bychom zapomenout poblahopřát k jmeninám nejlepšímu premiérovi všech dob. Doufejme, že se má dobře a zůstane kde je.
b) Holub by se měl zamyslet nad svými iniciály. Jsou Fuj.
c) Vidlák by si měl opravit větu "Budu učit černochy v Etiopii..." na "Budu učit afroafričany v Etiopii..." či ještě lépe "Budu učit osoby afrického původu v Africe v Etiopii...", abychom zůstali věrni terminologii EU http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-8-2019-0239_CS.html

Zatím bez slepic

Standoe,
já jen tisknu zmodralé palce, probírám klokočový růženec a doufám,že se náš pan pan domácí vrátí brzy živ a zdráv mezi nás Čechočechy, Moravočechy, Romočechy a Lachočechy (z Ládikovy a Kellerovy Lachie)!

Zatím bez slepic

In reply to by Asfaltový holub (neověřeno)

Trvalý odkaz

Amen!

Zatím bez slepic

In reply to by Asfaltový holub (neověřeno)

Trvalý odkaz

Asfaltový, nechť Vás Vaše iniciály nesvádějí k čirému nacionalismu! Kde máte třeba Slovákočechy? A víte jistě, že nezajde nějaký ten Ghanočech, Rusočech nebo dokonce Sudánošvéd či Turkošvýcar?

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

"Jako každý, i ten Zeman občas potřebuje někoho, kdo mu řekne: "Tak teď už blbneš.". To zase buďme spravedliví."

Tak TEĎ jste vystihl jednu ze tří hlavních Zemanových slabin!
Osobně jsem se setkal se Zemanem jen jednou, jinak jsme si vyměnili asi dva dopisy (papírové!).
Večeřeli jsme mezi spolu, jen mezi několika málo očima, s Voloďou Špidlou, jedním nedůležitým, nepříliš inteligentním ministrem (a Jáchymem,ten se vetře všude) .
Po chvíli mi bylojasné, že Zeman by potřeboval někoho,kdo je o něco blbější než on (což splňuje většina národa), ale nevadí mu, že z něj občas Zeman dělá vola. Na druhou stranu je schopen ocenit,když z něj občas naopak vola udělá ten druhý. Podmínkou je, že to udělá vtipně a nepříliš nápadně a vzápětí ze sebe opět udělá vola sám, dřív než to stihne udělat Zeman.
Je to náročné na koncentraci.

Jednoduše by potřeboval klasického královského šaška

Jenže kde ho vzít, když za sebe každej chce dneska dělat chytrýho ? To už od doby, kdy jsem se pracně vypořádal s pubertou a tudíž přestal být geniální, naprosto nechápu!
Jeden známý herec kdysi pravil:
"V každé rodině (skupině?) musí být někdo za vola.
Nemám nic proti tomu, abych to byl já.
Ale délku rohů si určuji sám!"

Zatím bez slepic

I v tom je kus pravdy. Aby udržel míru, potřeboval by občas okusit téže čočky. No ale kde brát, když mikde nic není.

Zatím bez slepic

že je chytrý. To je hodně relativní. Může být jen o kousek chytřejší, než ti, kteří ho posuzují. Blbnout může kdokoliv, i blb. Třeba v pozici presidenta USA nebo presidenta kolonie. Blbnout nemůže jen člověk, který poctivě živí rodinu - ta ho ihned postaví do latě. Člověk, žijící z daní druhých, je vždycky podezřelý, i kdyby to byl ježíš nebo aláhův táta.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

vyčistil, jestli už nečistí v Súdánu.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Když o tom uvažuji,tak vlastně nejde o tu Ústavu,ale jen o Zemana,že není automat a někdy u těch navržených ministrech uvažuje.Každý navrch by měl akceptovat,ať jsou to zákony předložené k podpisu,návrhy profesorů,generálů,soudců,velvyslanců a i těch ministrů,bez rozmyslu podepsat.
Tohoto byl Klaus ušetřen,ODS by to bez projednání s ním ani nevyslovila.Jen můj názor,Zeman je větší inteligent,než Klaus.

Zatím bez slepic

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jak se pozná který inteligent je větší?

Zatím bez slepic

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

rk,
je vidět, že kolem sebe moc inteligentů nemáte a tudíž jste dosud nepociťoval potřebu je měřit.

Inteligenty měříme pokud možno inteligentně.

Nejednodušší způsob spočívá v tom, že
1. - zakoupíme dva laserové měřiče vzdálenosti (v případěvětšího počtu inteligentů více)
1.1. zavedeme inteligenty do místnosti, jejíž strop je o něco vyšší než výška největšího inteligenta
2.1 - Starším inteligentům, kteří ještě absolvovali základní vojenskou službu zavelíme POZOR!
2..2 - mladším inteligentům a majitelům tzv. modré knížky poskytneme předem základní pořadový výcvik
2..3 -profesionální příslušníky ozbrojených složek z měření inteligentů z bezpečnostních důvodů vyřadíme

3. - na temeno hlavy každého inteligenta položíme knihu
4. - Pomocí libely doladíme polohu inteligenta tak, aby kniha ležela horizontálně, což zajistí, že inteligent se tyčí svisle
5. - Zapneme všechny laserové měřiče a poatavíme je na knihy tak, aby směrovaly směrem vzhůru na strop
6.- Zapíšeme údaje obou,(resp. všech) laserových měřičů.
7.- porovnáme údaje na jejich displejích.
8.- Inteligent, jehož měřič ukazuje MENŠÍ číselnou hodnotu, je VĚTŠÍ inteligent (!) (tzv.laserový paradox inteligentů)

POZOR!
Tuto metodu nelze uplatnit na zámcích, sklepeních a chlévech, kde jsou klsnuté stropy.
Nefunguje ani v jeskyních s nerovnými stropy či pod širým nebem,kde strop obvykle chybí.

V těchto případech doporučuji použít místo laseru barometry.
Ve vyšších výškách je nižší atmosférický tlak, takže barometr na hlavě většího inteligenta ukazuje tlak menší.

(Existují pochopitelně i jiné způsoby měření inteligentů, ale zdaleka ne všechny jsou inteligentní.)

Zatím bez slepic

To, že kniha leží vodorovně, nezaručuje, že inteligent stojí svisle. Inteligenti často uhýbají a všelijak se kroutí, protože mají sklon neposlouchat rozkazy a často remcají.

Byl Havel, ač malý, velký inteligent?

Zatím bez slepic

Ad rk …“to, že kniha leží vodorovně, nezaručuje, že inteligent stojí svisle. Inteligenti často uhýbají a všelijak se kroutí, protože mají sklon neposlouchat rozkazy a často remcají. Byl Havel, ač malý, velký inteligent?“

Abyste mohl posoudit, zda byl Havel velký nebo malý inteligent, musel byste tedy mít předem ujasněno, jestli on sám stál svisle nebo vodorovně? To bude těžké, na tom se národ ještě neshodl.
Holubova vědecká teorie používá knihu jen jako pomůcku k změření inteligence, nikoliv inteligenci k umístění knihy. I když je možné, že to funguje i obráceně, když někteří mají ten strop proklatě nízko. 
Nic ve zlém, jen jsem ten guláš chtěla trochu promíchat, už se vám připaloval :-)

Ad Asfaltový holub v 17:43… bravo! Vy nejste holub, Vy jste éro :-)

Zatím bez slepic

!!!Celá slepičárna!!!, včetně slepicovodiček

Zatím bez slepic

Je nezbytně nutné zajistit, aby všechny použité knihy měly stejnou tloušťku. Lze to ověřit např. v "nultém" kroku, tj.
0.1 knihy položíme vedle sebe na podlahu v místnosti s požadovaným rovným stropem (do předpokladů je též nutné doplnit dostatečně rovnou podlahu, ověření pomocí již zmíněné libely)
0.2 až 0.4 identicky podle bodů 5. až 7.
0.5 rozdíly ve změřených hodnotách musí být nulové, resp. menší než chyba měření laserových měřičů, resp. menší než nejmenší rozdílová hodnota, která by měřeným inteligentům zavdala příčinu pro pocit přítomnosti diskriminace v celém procesu měření

Věřím, že asfa-hol přijme toto inteligentní doplnění jeho nepochybně inteligentní metody.

Zatím bez slepic

Obávám se, Holube, že vykolejenost úvahy výše uvedené metody, vychází již ze záměny pojmu "výška" za pojem "velikost". Jsem bytostně přesvědčený, že správně aplikovaná metoda vyžaduje zahrnout do měření též parametry horizontální, diagonální i paragrafové. Za nejvhodnější určovací metodu bych tak volil spíše staré dobré ponáření v kapalinu, a to i s ohledem na dobrou tradici mezi pekaři.

Zatím bez slepic

Díky za upozornění, Admirále.
Esej rozhodně stojí za přečtení.
Takovéhle texty mě občas odrazují od napsání něčeho většího a vážnějšího, pokud vidím, že totéž dokáže někdo druhý říci lépe a strukturovaněji.
Nicméně si všimněte, že i vznik samotného eseje byl podle autora podmíněn prudkým nesouhlasem protivníků.
A tyto protivníky si za tímto účelem Kechlibar sám vytvořil jejich přednasráním.

Což je, přiznám se bez mučení, mému srdci blízké!

Zatím bez slepic

a vadil mi tam despekt k Ostravě-Jih, což je největší a nejmodernější ostravský městský obvod s nejlepší a doširoka se rozšiřující radnicí.

Zatím bez slepic

Ládiku,
mé srdce je měkké jak asfalt vařený v papiňáku. Pokud lidi seru, činím tak výhradně pro jejich dobro !

Zatím bez slepic

pochovajtě pri Wounded Knee.

Zatím bez slepic

Za svobodou slova
šel bych světa kraj
tam, kde Gaia plová,
kde mi něco daj.
Nad hlubinou tůně
plavat prsa, znak
dělat vrub na struně
být volný, jak vlak.

Zatím bez slepic

Osobně bych však nosnou myšlenku shrnul do jediné věty: „Svoboda slova buď je, anebo není“. Troufnu si tvrdit, že dnes žádná svoboda slova ani projevu neexistuje.

Ano, svoboda slova s sebou nese prohlášení typu, že příslušníci Waffen SS byli v gruntu hodní hoši, že různé genocidy prováděné na různých národech v průběhu historie byly jen zanedbatelnými epizodami ve vývoji lidstva a my, kteří jsme to nezažili, si můžeme osobovat právo tvrdit, že neexistovaly. Jenže upřímně, podobnými výroky se každý jedinec z rozumné společnosti vyčlení v podstatě sám, protože různá zvěrstva páchaná v různých dobách zkrátka proběhly. Navíc každý má právo i na to, udělat ze sebe blbce.

Jenže pokud se dostaneme do bodu, kdy jsou lidé trestáni a pronásledováni za zjevná fakta, nemůžeme již mluvit o jakékoli svobodě slova a projevu, ale o diktatuře. A proti tomu je třeba bojovat. Je lhostejno, je-li to diktatura fašistická, marxistická, nebo třeba ekologická, či multikulturní.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Žijeme v době těhotné změnami:
http://www.zvedavec.org/komentare/2019/08/8006-temer-zadni-spojenci-pro…
Německo je pro nás až příliš důležitou zemí, abychom si mohli dovolit luxus ignorovat, pečlivě nesledovat a nereagovat na tamní děje. Máme na to v čele státu lidi, co si to zasadí do kontextu jiných dějů, vyhodnotí a budou na to vědomím našich životních zájmů schopni správně reagovat?

Zatím bez slepic

Jak Kechlibar, tak tento článek na Zvědavci jasně ukazují na jedno, co se dá popsat různě třeba takto:
Tlak, vyvolává protitlak, klidně i s mírným zpožděním.

Mimochodem Kechlibar slibuje zítra popis akce s kandidátkou AFD u sousedů v Německu........

K Vaší otázce Admirále za sebe odpovídám, nevím, dokonce i pochybuji, ale moc bych si přála, aby skutečná objektivní odpověď byla ANO máme, či přijdou.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Sleduji Kydy od začátku, kdy zde Vidlák zapíchl svůj nástroj... on nebude jen obyčejným vidlákem, už vzhledem k šíři témat, kterými je schopen se podnětně zabývat. Přiznám, že diskuze pod články jsem trochu přehlížel, bral jsem to jako takové plácání u piva. Teprve tento týden mi ukázal, jak moc jsem se mýlil, takže skládám hlubokou poklonu velké většině zdejších diskutérů za myšlenky, kterých se tajně dopouštím také, ne vždy však jsem schopen formulovat je tak pregnantně a s tak ironickým nadhledem, jak činí zdejší přítomní...
Takže, "svůj širák odhazuji v dál a s grácií".... jinými slovy, smekám..!!

Zatím bez slepic

In reply to by Plesnivec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Netřeba před námi smekati,
stačí nechat širák volně letět v dál
a doprovodit je komentářem,
veršíkem, či čím ještě vším ...
neboť můj záchvat méněcennosti
se tím pomaličku rozplývá,
člověk tu pookřeje :-)

Zatím bez slepic

...maminko, maminko, Ty mi dáváš...!
...kterak nechat širák volně letět, nesmeknutý…? znamená, že byl smeknut i s hlavou...? či letím celý, jako neasfaltový opeřenec..?

Zatím bez slepic

In reply to by Plesnivec (neověřeno)

Trvalý odkaz

No to je fakt, nechte na hlavě a poletovat bude s Vámi :-)

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

V kontextu výkřiků, kterak je ohrožena ta naše pohadráková mladá a krásná parlamentní demokracie...či se dokonce výkřikem řídícího knihovníka z knihovny V. Havla už 21.8.2019 zhroutila....(druhý odkaz je jen ukázka, jak emotivně to jistě pravý demokrat Žantovský prožívá)..............
Doporučuji (ač Blisty 2013) přečíst všem se smyslem pro nadsázku:
https://blisty.cz/art/69324-i-ohrozovani-parlamentni-demokracie-i.html

https://denikn.cz/185259/21-srpnem-2019-se-v-ceske-republice-zhroutila-…

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Aj, aj, aj. Copak to proboha tomu Kyselovi, Antošovi či ctěným zastáncům ohrožení demokracie dle odkazů Majky profesor Pavlíček (ústavní právník, spoluautor platné ústavy a ten, jenž vydal první její komentované znění) provádí.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Profesor-Pavlicek-chlad…

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Sice to už někde výše v diskuzi zaznělo, ale vybrali jsme si nejdražší variantu vrtulníků pro armádu a všichni jsou s ní spokojeni. Tedy všichni ne https://vlkovobloguje.wordpress.com/2019/08/23/vrtulniky-za-vsechny-pra… . Minimálně od návštěvy Babiše v Langley bylo jasné, že si může vybrat mezi nákupem Black Hawk nebo Venom a Viper, ale vždy jen od amerických výrobců. Jsme holt malý celkem nezajímavý stát a nákupem jsme osvědčili, v kterém táboře pevně stojíme. Je celkem zbytečné nákup komentovat a rozčilovat se v době, kdy VEOLIA, banky a podobní dřou z kůže místní populaci na předražené vodě nebo bankovních poplatcích. Američané nám jen prodají předražené vrtulníky.Ale fajn, vojáci si je vybrali, takže asi dobrá volba.
K ceně se mně chce jen dodat" "Ještě, že Trump nenutil ČR, aby si s ním koupila Grónsko."

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Čím se liší Trump od těch šmejdů, kteří vnucují důchodcům ty několikrát předražené sady nepotřebných hrnců a čím se liší naši politici od těch vyplašených zmatených důchodců, kteří v důvěře od nich kupují zcela nepotřebné věci?

My jsme ty vrtulníky nepotřebovali koupit, to jen Američané je potřebovali prodat. Už si někdo všiml, že Trump nedělá žádnou politiku, pouze po celém světě obchody a kšefty?

Jak se bude v naší zemi lišit život s americkými vrtulníky od života bez amerických vrtulníků?

Myslím, že cena těch vrtulníků je zhruba stejná částka, o kterou chtěla Maláčová navýšit rozpočet mimo jiné na sociální služby. Tož doufám, že ty potřebné staré lidi, o které se nebude mít kdo starat, budou vojácí alespoň brát na zkušební lety superamerickými supervrtulníky.

Zatím bez slepic

Pokud by nákup vrtulníků znamenal nižší riziko barevné revoluce, jsem asi pro. A stále děkuji všem svatým za cestu Gripenů, která nám minimálně umožnila ani nepřemýšlet o spoluúčasti na operacích nad Lybií, zato samou filosofií stroje splňuje to, co od naší armády očekávám - obranu domovského území.
Ten rozpor mezi armádou a "Na co nám asi je, koukněte na důchodce!" tady asi bude vždycky. A je na rozsáhlou diskusi, ale principiálně jde přeci jen o trochu podpásovou argumentaci na úrovni "Co by chtěli učitelé, koukněte na chuděry zdravotní sestry." Je to takový argument na první signální (pomíjející i skutečnosti, že dotyčné peníze neodtečou v jednom velkém balíku příští rok. Prostě jsem přesvědčený, že penězům na sociální služby nekonkurují, narozdíl od různých peněz na NGO a spol.)

Každopádně, pokud se rozhodneme, že armádu nechceme, pak můžeme v klidu odsouhlasit přičlenění ČR k Německu, či proměnu EU v superstát, protože stát rezignující na obranu sebe sama nemá právo existovat.
Pokud si řekneme, že armádu chceme, pak si musíme rozhodnout, kolik do ní jsme ochotni investovat a jak bude vypadat. Pravdou je, že těžko zachovat vzdušné síly bez letadel a vrtulníků. A pravdou je, že jejich dnešní cena je astronomická. Chceme-li si zachovat alespoň částečnou nezávislost na letectvech a vůli sousedů (viz Balti, ale zároveň vzpomeňme aféru německého letectva, kdy bylo schopno vyslat do vzduchu počty odpovídající našim), pak prostě ty stroje nakoupit musíme, byť v jednotkách kusů na udržení alespoň základního kádru pilotů, mechaniků atp.
V případě našich vrtulníků je problém i daný trochu historicky - jde především o náhradu Mi-24, které dokázaly plnit jak bitevní, tak transportní roli (míněna schopnost útoků na obrněné pozemní cíle a přeprava výsadku) a tam se veškerá "neruská" nabídka vždy trochu střetává s tím, že jde buď o stroj primárně bitevní, nebo o stroj primárně transportní. Nebo dokonce primárně militarizovaný civilní.

Pokud si odsouhlasíme, že chceme pro naše letectvo bojové ve smyslu bitevní a zároveň bojové ve smyslu přepravní vrtulníky (což by i při "ruské" variantě znamenalo k čistě bitevním Mil-28 či Ka-50/52 nutnost pořizovat přepravní stroje), je asi vybraná cesta z hlediska potřeb armády nejrozumnější právě pro příbuznost Venomu i Viperu. Jakákoliv jiná varianta by znamenala buď rezignovat ne jednu z vlastností či na vrtulníky vůbec, nebo nakupovat dva odlišné typy s vyššími nároky na logistiku atp. Náklady na techniku prostě nejsou jenom železo samotné.

Samozřejmě by bylo optimální, kdyby součástí dohody byla certifikace domácích závodů pro údržbu daných strojů - a ještě lépe, i pro jejich výrobu (část výroby). Sikorsky si tady stažením výroby z Vodochod situaci sám poněkud zkomplikoval a přihrál naději Bellu. Jednoduše, kdyby se alespoň část vynaložených peněz vrátila formou zaměstnání lidí (a udržení jejich profesní zdatnosti), mělo by to pro zbytky našeho leteckého průmyslu pozitivní dopad (Což byla vedle principu pronájmu jedna z nejsilnějších zbraní BAE/SAAB u nových Gripenů proti olétaným F-16 tuším z Belgie nebo Dánska. Proslavená korupce byla, pokud si dobře pamatuji, oboustranná, jenom se víc rozmázla ta, která vyhrála.)

Jsem jen zaujatý laik, ale přiznám se, že mi zatím naše cesta přijde chytřejší než ta, na kterou se vydalo Slovensko se svým nákupem F-16...

Druhá strana mince by samozřejmě byla: "A opravdu ty čistě bitevní stroje potřebujeme?" (Vzpomínám si, že svého času - snad za Topolánka nebo Nečase? - se zvažovalo snad zrušení raketové složky protivzdušné obrany, která má, z mého úhlu pohledu, pro obranu země našeho typu větší význam, než samotné stíhací letectvo)? Neměli bychom investovat do budov (nějaké víceúčelové řešení umožňující snadný přechod na vojenský provoz?) a vybavení pro potenciální brance? A hlavně - neměli bychom investovat do povinného základního výcviku osob podléhající brané povinnosti? Se zaměřením na asymetrickou válku (být tedy schopni válčit jako tálibánci - ale tím získávat i zkušenosti pro boj opačný)? Neměli bychom se cíleně připravovat na možný scénář "Německo "to nezvládlo" a nepokoje uvnitř něj se přelévají za naše hranice", protože prostě možný je, byť politicky (stejně jako povinná služba) tfuj?

To je prostě hodně dalších otázek, které jsme tady i růzeně diskutovali. Co se snažím říct je, že bych byl zatím u apriorního odsouzení tohoto konkrétního nákupu opatrnější. Minimálně neznáme-li všechny souvislosti.

http://www.mocr.army.cz/finance-a-zakazky/resortni-rozpocet/resortni-ro…
http://czechairforce.com/news/modernizace-vrtulnikoveho-letectva-acr-ne…
https://www.armadninoviny.cz/vrtulniky-uh-60m-black-hawk-a-bitevni-ah-1…
https://www.airzone.tv/news/zastupci-spolecnosti-bell-se-setkali-s-cesk…

Zatím bez slepic

Ano, přiznávám, že neznám nebo nechci uznávat souvislosti tohoto nákupu.

Ale jako obyčejnému občanovi, který se zajímá o věci veřejné a používá selský rozum, mi tento nákup vrtulníků za nějakých 14 mld prostě opravdu připadá jako nákup sady luxusních předražených hrnců do kuchyně, kde se místo dřezu pořád ještě používá lavor a místo sporáků vařič dvoukolák.

Chci tím sdělit, že můj dojem je ten, že naše armáda potřebuje mnohem víc základní vybavení, základní národní koncepci. Vypadá to, že v současnosti v naší armádě chybí lidé a je v ní víc náčelníků jako indiánů. Mladým, krásným a chytrým mužům chybí základní vojenský výcvik. Kdyby na nás někdo zaútočil, tak první věc, kterou udělají, je, že začnou na mobilu gůglovat a hledat tam, co se má dělat v případě vojenského napadení.

A mám otázku, která se bude zdát na první pohled hloupá, ale já to myslím vážně: před kým má NAŠE armáda chránit NÁŠ stát? Kdo je ten potenciální nepřítel? Putin? Ale kdeže. My nikdy s Rusama válčit nebudeme, jsou to pořád slovanští bratři, ať si Jakub Janda pindá co chce.
S Araby a Afričany válčit nesmíme, protože by se neziskovky zlobily. Číňané na nás kašlou.... tak s kým budeme vlastně válčit pomocí těch vrtulníků?

Mimochodem, nevíte někdo, jak to mají s armádou Rakušáci, kteří nejsou v NATO a nejsou tlačeni odevzdávat "desátek" 2% HDP Amíkům?

Zatím bez slepic

Jak říkám, všechno je to čistě závislé na tom, zda armádu chceme. Pokud ji chceme, jaké má být schopná plnit úkoly. Má-li být schopná plnit dané úkoly, jaké je třeba nastavit podmínky, aby je plnit mohla. Známe-li podmínky, pak co z toho v danou chvíli schopná plnit je, co je schopná plnit ZATÍM a co je třeba donaučit.
To přirovnání k hrncům je zavádějící. Protože - v daném segmentu armády ČR - nejsme v situaci lavor-vařič, ale zatím ještě stále myčka-indukční sporák (ovšem už hodně jeté a dost staré). A my se rozhodujeme, zda koupíme nové, nebo zda se spokojíme dřezem a plynovým sporákem nebo se vrátíme k těm kastrolům a lavoru s tím, že až budeme krásní, mladí a bohatí, tak si za to pořídíme ty špičkové hrnce, a znovu natáhneme elektřinu a vodu. Jenomže v tom to srovnání začíná pokulhávat, protože tady nejde jen o ty hrnce samotné a sporák samotný, ale i o kuchyň (bez níž by nefungovaly) a kuchaře (kteří jsou poměrně úzká a náročná specializace). Ten skok od lavoru k myčce tak bude znamenat kompletně novou kuchyni... a nové kuchaře. Čím déle budeme u lavoru s kastroly, tím náročnější a dražší a obtížnější bude získat ony kuchaře (staří se zkušenostmi odejdou, mladé nenapadne proč se učit, když to nemá budoucnost, protože k čemu mít vysokou indukční a myčkovou, když budu u lavoru). Snažím se vysvětlit, že přerušení kontinuity je výrazně nákladnější, než její na první signální drahé udržení. V drtivé většině případů to ve skutečnosti znamená konec daného oboru - protože reálně už nikdy peníze na onen "velký skok" nebudou. Proč?

a) Představa, že těch 14 mld bude přesměrováno na efektivnější využití v sociálním systému jako celek, je podle mě mylná.
b) Budou-li přesměrovány, je mylná představa, že si řekneme "Tak - a teď nám to stačí a další peníze na důchody chtít nebudeme a našetříme si na ty vrtulníky." Nebudeme. Protože ten poměr spotřebovaných částek je... Zhruba takovýto:
Důchody vyplacené za rok 2018: cca 400 miliard. Cena těch vrtulníků činí 3,6 % vyplacených důchodů za rok. Máme něco pod 1 800 000 důchodců. Rozdělení oné částky spravedlivě mezi každého z nich znamená měsíční navýšení důchodu o 671,-Kč. A pak konec. Peníze zmizí. A tu část armády, která ještě na lavorech a kastrolech není, těmi kastroly a lavory vybavíme - ať jsou na tom všichni stejně. Naprosto se tím nesnažím tvrdit, že by to pro daného důchodce nebylo významné a nezasloužil si to. Ale jde mi o to, abychom získali nějakou představu, o proporce. První vrtulníky by měly dorazit 2023, o struktuře platby (zálohy vs. doplatek) se snad ještě jedná, každopádně se nevysypou ty peníze najednou.
Mimochodem, důvod, proč je armáda dnes ve stavu, v jakém je, je PRÁVĚ TEN, že jsme šetřili, protože "přeci armádu nepotřebujeme".

Pokud jde o otázku války - z části s vámi souhlasím a z části nikoliv. Také si myslím, že s Rusama válčit nebudeme, pokud je do té války nevtáhneme sami - ale ne proto, že jsme slovanští bratři. Bude to proto, že Rusko k té válce žádný důvod nemá. A nemá na to ani vojenské kapacity a nemá k tomu ani důvod. Opakuji, jediný, kdo tu válku může vyvolat jsme my. Scénáře ale mohou být mnohem komplikovanější - já vám v předchozím příspěvku nabídl třeba zhroucení Německa tak, jak ho známe dnes. Vypuknou nepokoje mezi zápaďáky, výchoďáky, Turky, Kurdy, Nově příchozími. Začnou se k nám valit kolony. Bojůvky budou přecházet na naši stranu hranic. Zatraceně se nám muži ve zbrani hodit budou, EU ne EU. A takový panceřovaný vrtulník přepravující zásahovku na Šumavu se proti Toyotám s velkorážním kulometem ukradeným ze skladu bundeswehru hodí skutečně víc, než civilní stroje či zcivilněné varianty. A než třeba Gripeny (reálný význam Gripenů je skutečně jen v tom, že mohou reagovat na riziko ze strany unesených moderních osobních letadel (či v potížích) lépe než raketa PVO), nehledě na jejich využití například ministerstem vnitra (viz rak.). Může nastat i jiný scénář - EU se rozpadne, Poláci usoudí, že by přeci jenom rádi sjednotili Těšín. Němci by zase rádi do Varů, aby měli nárazníkové pásmo před zdivočelým východem. Jiný scénář - Ukrajina se definitivně zhroutí... atd. Stačí trocha fantazie, dějiny to stejně vymyslí originálněji (a hůř pro nás). Jednoduše - status quo je pouze status quo. Zítra může být všechno jinak. Konflikt na našich hranicích může být mnohem rychleji, než vůbec dokážem vybudovat vojsko. Štěstí je nakloněno připraveným. (Samozřejmě válku regulérních armád s jiným soupeřem, než srovnatelným, nemáme šanci vybojovat jinak, než po afghánsku).

Čísla:
Víc než v 2018 jsme absolutně do armády investovali v USD (kurz 2017) v letech 2004-2007, naopak NEJMÉNĚ 2009-2017 (s vrcholem 2014 - 1,846 mld USD z r. 2017) Mimochodem, ty 2% HDP mají být výdaje do obrany, nikoliv nutně na nákup zbraní v USA. Jednoduše, pokud bychom na to měli, spadalo by tam třeba i navýšení počtu vojáků, nákup onoho základního vybavení, modernizace kasáren (V roce 1993 jsme vydávali na armádu tehdejších 2,3%HDP)...

Ad Rakousko:
Neutralita je také drahá a procenta jsou ošidná. I nejnižší výdaj Rakouska po roce 1978 přepočtený na USD podle kurzu 2017 je z roku 2015 a i ten byl o 60 milionu USD vyšší než náš z roku 2018 60mld (do roku 1978 byly výdaje nižší)

Pro srovnání výdaje na zbrojení podle SIPRI (čísla jsou převzata z tabulky, nějaké zaokrouhlování tam bude):
ČR 2018: 1,1% HDP (2,710 mld USD kurzu 2017; 255,1USD na obyvatele)
Rakousko 2018: 0,7% HDP (3,367 mld USD kurzu 2017; 384,8 USD na obyvatele)

Jinak perličky z Rakouska, aby bylo jasné, že "tam by se to dít nemohlo":
Rakouská armáda převzala r.2009 poslední ze svých 15 Eurofighterů (Z důvodu finančních úspor na ně mělo však v roce 2014 jen 12 pilotů. I kdyby tedy měli všechny stroje v bojové pohotovosti, 3 by neměl kdo létat). Oproti původní smlouvě, aby ušetřili, převzali opotřebované stroje z první výrobní série za cenu 114 milionu euro za kus. S tím, že cena za jejich modernizaci (aby např. mohly útočit na pozemní cíle) včetně provozu je tak veliká, že se r. 2017 rozhodlo o jejich vyřazení a nahrazení "efektivnějším typem". (Jenom ta nákupka přes 40 mld Kč tak vyletí komínem a rozhodlo se už 6 let po koupi hraček. Úplatky na koupi měly dosahovat - v té umírněnější variantě - cca 100 mil. euro) - jediná alternativa, kterou tam vidím, je buď F-16 (jeté, u nových by se museli postavit do řady někam za Slováky), nebo Gripeny. Plánovaný provoz a modernizace na plnohodnotný stroj u těch Eurofighterů by v příštích 30 letech stály minimálně dalších 4,4 až 5 mld euro (U Gripenů či F-16 jsou odhady 0,1 až 2 mld euro). U vrtulníků mají zařazeno jako služební 9 BlackHawků + 3 s předkupním právem a 23 Bell 212 (zcivilněná verze UH-1N) - Black Hawk (Sikorsky) hrál roli jako možnost i u nás. Od r. 2015 to řeší v Rakousku tak, že armáda poskytuje tyto vrtulníky vnitru, protože vnitro nebylo schopné rychle přepravit své speciální jednotky k zásahu. Tím armáda zlevňuje provoz i výcvik. U nás by tomu odpovídalo těch 10 Venomů (ale máme zatím i mily).

Zdroje:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/duchody-rocenka-cssz-srovnani-dat…
https://www.armadninoviny.cz/rakouske-vojenske-vrtulniky-k-dispozici-i-…
https://www.armadninoviny.cz/trapeni-rakousko-ukoncuje-provoz-stihacek-…
https://www.sipri.org/databases/milex

Zatím bez slepic

...měsíční navýšení důchodu o 671,-Kč po dobu jednoho kalendářního roku."

Zatím bez slepic

overton
10.1.2017
Redakce
62
Kategorie: Doporučujeme, Politika
Cosik o černochovi ze salamem z Lidla
Sdílejte článek:
Facebook0
Twitter
google_plus
WhatsApp
Email
Reddit
SMS
VK
Viber
Gmail

LADISLAV VĚTVIČKA
Salamova metoda. Zni to hezky a někteři si mysli, že si robim srandu a že se piše cosik o jidle. Bohužel, ni. Salamova metoda je dokonaly koncept, kery multykulturni marxysti použivaju vic jak padesat roku. Perfektně ho popsal jakysik Jozef Overton. Musel to byt chytry chlop, bo čirou nahodou zahynul už ve 43 rokach pote, co jeho ultralajt naraz sebu nečekaně jebnul o zem. Aji s nim a instruktorem. Z teho vyplyva, že jak pišete cosik proti multykulturnim marxistum, neměli byste litat s ultralajtem, ani když mate po ruce instruktora. A na počest teho chytreho synka nazvali jeho nasledovnici jim popsanu metodu Overtonovym oknem.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Hanba, hanba hanba. Proč se musím stydět za nějaké obrazoborce:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Jiri-Paroubek-Bij…
Měl by si přčíst ( a to každý Čech) Heydrichův projev)´ Jednou ročně stačí.

Zatím bez slepic