Podle plánu

Autor
Štítky

Kdybychom si biblické texty Nového zákona seřadili podle stáří, nebyla by na prvním místě evangelia, ale Pavlovy epištoly, které jsou dneska skoro až na konci. Nejstarší evangelium je to Markovo, které je až zoufale stručné. 

Největší apoštol - Pavel, který s evangelii procestoval velkou část tehdejší Římské říše, ten se o vánočním příběhu Ježíše zmínil v jedné jediné větě. Totiž, že byl narozen z ženy. Žádné početí z ducha svatého, žádný Betlém, žádní tři králové. Narodil se jako člověk. Tečka. Jsme dvacet let po Ježíšově smrti a první křesťané, kteří jsou už v celé řecké části římské říše se bez vánoc docela dobře obejdou. 

Pak přichází evangelista Marek, který Ježíšův život začíná popisovat ve chvíli, kdy si Ježíš tak nějak vzpoměl, že by mohl pověsit tesařinu na hřebík a stát se tím, koho předpokládal jeho předchůdce Jan Křtitel - mesiášem. Opět... žádné vánoce, žádný Betlém, žadní pastuškové kolem jesliček. Nic. 

Pak přicházejí evangelisté Matouš s Lukášem, kteří už oba mají ten Betlém, jesličky, tři krále. Matouš je spíše ponurý, hned po vánočním příběhu následuje vraždění betlémských neviňátek a vůbec celé Ježíšovo narození je problém. Nejprve dlouhá cesta v těhotenství, pak není v Betlémě kam složit hlavu, pak pár darů a pak úprk do Egypta. Lukáš naopak píše optimistický příběh, kde jsou ti andělé zvěstující velikou novinu a radost, která bude pro celé lidstvo.  Dnešní betlémy a vůbec celé vánoce jsou podle Lukáše. Stalo se něco velkého, velkolepého, co změní svět. Až jednou.. za dlouho, ale stane se tak. 

Oba evangelisté pak v podstatě v každé větě používají texty ze Starého zákona, především z proroků, kteří odkazují, že jednou nějaký mesiáš přijde. Na teologické fakultě byste se z příslušných přednášek dozvěděli, že celé Ježíšovo narození popisují evangelisté tak, aby došlo na předpovědi těch starozákonních textů. Celé věty, celé odstavce jsou v podstatě přímo odcitovány a použity.

Proč tomu tak je? 

Inu, kdybychom měli jen evangelistu Marka a Pavlovy epištoly, mohli bychom to brát tak, že Bůh už se prostě nemohl na svět dívat a tak prostě náhodně vybral někoho, kdo se mu zrovna jevil vhodný  a tak nějak ad hoc z něj udělal Mesiáše. Evangelisté Matouš a Lukáš naopak dělají vše proto, aby Boží jednání byl plán. Naplnil se čas a přišel mesiáš.  Žádný boží rozmar, vše jde podle plánu. 

Toto vědomí se dochovalo dodnes, je součástí křesťanství a je to podle mě jedna z těch okolností, že křesťanství ve všeobecném mišmaši mnoha náboženství a kultů obstálo, pak přežilo pronásledování, zničení Římské říše a přežilo dodnes přes celý středověk i světové války.

Protože Bůh má plán. Nic není náhoda. Pokud je na světě zle, pokud život nestojí za nic, je to přechodné. Na konci všeho bude stát Mesiáš, protože Bůh to má v moci. Na konci všeho to dobře dopadne, Bůh nekoná náhodně, všechno co se děje, se dít má a ze všeho existuje východisko, všechno zlé se obrátí v dobré a žádná katastrofa nepotrvá věčně. 

Až budete zítra u stromečku, vzpomeňte si na to, že byli dva evangelisté, kteří na začátek příběhu přidali tu naději, že je vše má smysl, vše je pod kontrolou a až nastane ten správný čas, vše se vyjeví a vše dobře dopadne. Tohle slavíme o vánocích. Naději, že dějiny jdou i pře různá úskalí vpřed, netočí se v kruhu, ze všeho je východisko a i když to tak nevypadá, vše se v dobré obrátí. 

 

 

Komentáře

Trvalý odkaz

čas popřát všem sem chodícím čtenářům vše dobré. I asfalťákovi, který zrovna není ve formě. Tomu především. Ztráta blízkého člověka v tento roční čas bolí dvojnásob.
Vidlákovi i jeho smečce díky za tuto virtuální schovku. Bez ní (té smečky) by tuto schovku nevytvořil, bez ní (té schovky) by se nám přežívalo o něco hůř.
Buďte zdrávi a dobře naladěni.
A hlavně se nepřežerte a nepřechlastejte, bando jedna!!!
:-)))

Trvalý odkaz

Targusi provedu! Přežeru a přechlastám.
Jako dík i za Vidlákovy kydy a z náklonnosti k němu a k jeho hnojní rotě.
Čisté srdce a stálé zdraví všem!

Trvalý odkaz

Když se to tak vezme, předvedli Lukáš s Markem příkladnou orwellovštinu. Ovládli minulost, aby mohli ovládnout budoucnost a na evidentně propagandistickém textu vystavěli dost možná fakenews bez opory ve dvou a více zdrojích jenom proto, aby překryli ty pohanské svátky slunovratu něčím "duchovnějším" (O velikonocích nemluvě). Ještě že tehdá nebyl Putin, to bychom věděli, kdo to všechno spískal! Ještě že dnes nemáme Herodese, ale Zemana...

I dnes vidíme ovládání minulosti kolem Václava Havla. Až vymřou pamětníci jeho působení, a zůstanou jen propagandistické kecy, prohlásí jej za svatého. Budoucím generacím bude Václav Havel připadat jako úžasný člověk, kterého celý národ miloval. Takže ovládání minulosti se děje pořád, a vždy se najde dostatek lidí, kteří na líbivé řeči naletí.

Nebo se jednoho krásného dne začne říkat v TV co se říká dneska jen mimo a celý se to zhroutí. Celý to je jen uměle živený.

Pořád si lámu hlavu tím, co na něm lidi viděj. Jakoby hledali záminky, aby na ty pohádky mohli věřit. Je to jak zamilovanej ňouma, co nechce vidět, že se mu jeho ženská kurví.

Že na něj věří mladí svazáci, to ještě... ti věřej každý krávovině, ale lidi co si tu dobu pamatujou a ani z toho finančně nic nemaj…. to hlava nebere.

Když oni si připadají tou adorací lepší, a proto se jim také přezdívá lepšoidi. Mají z toho jen hřejivý pocit u červeného neonového srdce - a pak si jdou koupit levné vodňanské kuře od nenáviděného Babiše, protože hlad pocitem nepřemohou.

tie ostanu, ja si mnohe z nich pamatam a vtedy sa mi pacili
nesuhlasil som sice so vsetkym a spätne som dosiel k zaveru ze ani ta jeho amnestia nebola celkom koser
ale viacere jeho uvahy mali zmysel vtedy a maju zmysel aj teraz
Beriem ako namietku ze pravdepodobne pil viac ako je zdrave a ze sa nie celkom pekne zachoval voci Olge (vymenil za mladsi model, daval si bokovky uz pocas manzelstva atd)
ale napriek tomu viacere jeho myslienky mali cosi do seba, mozno ho raz Cesi budu brat ako "taticka Masaryka" blahej pamati
bude teda taticek Havel

Trvalý odkaz

Mne spíš napadá,proč se už tenkrát čekalo na mesiáše,proč se i teď volá po mesiáši.
Tak se také připojují k přání klidných vánoc v rodinném kruhu.

Trvalý odkaz

také přeju všem zdejším šťastné svátky a panu Vidlákovi díly za jeho stránky a ať mu děti hezky rostou.

Trvalý odkaz

Protože zítra, na Vánoce, se bude většina lidí věnovat rodině, dovolím si popřát už dnes Vidlákovi, všem autorům, čtenářům a jejich rodinám hezké Vánoce a do nového roku hodně štěstí, pevné zdraví a samé dobré lidi kolem.

Pro rok 2019 si dovolím pár krátkých předpovědí:

1. Rok 2019 bude z ekonomického hlediska rokem krize, která přijde z USA a její hlavní příčinou bude rozhodnutí amerických senátorů za Demokratickou stranu neschválit rozpočet na 2019. Tím dojde k omezení činnosti vládních úřadů, ale i investic americké vlády a spuštění krize. Chtěli zabránit výstavbě zdi v Mexiku a spustí krizi, která dopadne především na jejich voliče. https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/americke-urady-v-nouzovem-rezimu-s…
Hlavními viníky budou vůdci demokratů v obou parlamentních komorách Nancy Pelosiová a Chuck Schumer.

2. Globální ekonomická krize potom obletí celý svět. Možná bude mít za následek zhroucení hegemonie USD, možná ne. V každém případě USA budou po krizi ještě slabší a na cestě přeměnit se na vojenský tábor.

3. Ekonomická krize zarazí ochotu evropských vlád přijímat imigranty, kteří budou působit problémy.

Příchod ekonomické krize je očekáván už delší dobu, ale píši o něm také proto, aby Vidlákovy kydy byly tím prvním zdrojem informací, který pojmenuje viníky Nancy Pelosiovou, Chucka Schumera a všechny senátory za Demokratickou stranu.
Obdobně jsme v roce 2015 pojmenovali rozhodnutí Angely Merkelové přijmout imigranty jako konec její politické kariéry (29.8.2015) a opožděně konec EU https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/09/28/29-8-2015-den-kdy-skonci… .
Ve 2016 poslední možnost Romů na začlenění https://vlkovobloguje.wordpress.com/2016/10/09/uplne-posledni-sance-rom….

Připomenu, jak probíhá vymývání mozků:

1. Demoralizace národa (15-20 let): Vystavte ideologii kulturní a politické vůdce národa (elity). Na vyšším stupni takto indoktrinované elity samy začnou vymývat mozky svým zbylým krajanům.

(Pozn.: Krásný popis činnosti tzv. Pražské kavárny s jednou výjimkou. To, že se její příslušníci prohlásili za elitu a nechali se indoktrinovat, neznamená, že je za elitu považuje celý zbytek národa a nechá si kompletně vymýt hlavy. Fáze zasahuje hodně učitele ve školách a převádí je na novou ideologii, kdy pak sami indoktrinují vyučované žáky. Trvání 15-20 let je nezbytné z důvodu, aby se indoktrinované generace žáků dostaly do dospělého věku a vytvářely novou realitu. Mezitím přirozenou smrtí ubývají pamětníci minulých dob.)

2. Destabilizace (2-5 let): Tato fáze už se nestará o své elity z první fáze. Citlivé části státu jsou napadeny – obrana, hospodářství a státní zřízení.

3. Krize (přibližně 6 týdnů): Dovézt zemi do krize takovým způsobem, že dojde k násilné změně, po které následuje další fáze.

4. Normalizace (nekonečná doba): Cynická fáze. Normalizace znamená udržování nepřátelské země na vlastní dosazené ideologii jejími vlastními vůdci respektovanými v dané zemi. Lidé, kteří byli nápomocni při předchozích fázích až do této fáze, se „postaví ke zdi a zastřelí.“ (Pozn.: Revoluce stále pojídají své děti.)

My se nacházíme podle mého odhadu ve druhé fázi, která se už blíží k závěru a blížíme se k začátku třetí fáze.

Lidé obvykle očekávají, že se už nic horšího stát nemůže, a ono se stane něco ještě mnohem horšího. Vždy je něco mnohem horšího než to nejhorší, co se nám právě děje. Možná bude dnešní doba jednou nazvána zlaté časy, tak si nenechme kazit Vánoce!

rozkopat bábovičky všem okolo.

Gerdovi s láskou.
V Čajně poklesl MEZIROČNĚ!!! prodej nových aut o 12 %.
Což je docela šílené číslo.
Což je podle mne důvod ke zběsilému přezbrojování na elektromobilitu, i když naprosto všichni vědí (možná až na pár zcela vymytých individuí typu mladého Stropnického), že to je tzv. kusá kolej (dva kusy železa vedoucí do nikam). Prostě tu krízi si máme zaplatit hezky sami ze svého a proinvestovat se z ní do zářných zítřků pořádným zadlužením..

Že doopravdy přichází krize jsem si poprvé řekl, když jsem viděl, ty pražské luxusní holírny. Najednou se jich vyrojilo plno. Je to designově načančaný jak luxusní bar. Stojí tam děsně cool frajer jak z reklamy, samozřejmě nějak podivně vyholenej a k tomu nějaký to kérko a designově oháknutej.

Vypadá to až moc draze a celý to je načančaný nic. Lidi vždycky začínaj kupovat a utrácet za blbosti, co jsou k ničemu, když je krize za rohem. Taky mrakodrapy se nejvíc stavěj před krizí.

Stačí jen 5-10 let a jsme na tom jako Řekové. Takoví Francouzi měli v roce 2008 státní dluh kolem 100% HDP. Dnes už jsou na 130%. Co jen bude francouzský socialista Micron I. dělat, až už mu nikdo nebude chtít půjčit (jako se to stalo Řekům)?
K rozhazování Babiše mohu jen říci, že největší rozhazovač byl Kalousek. A ono je to vlastně jedno. Peníze jsou virtuální, státní dluh je taky virtuální. Nedá se už nikdy splatit. To už je pak lhostejné, zda stát dluží 100% HDP, nebo 130% nebo 170%. Pořád platí: "To se nám to hoduje, když nám lidé půjčují!" Po hodech bývá sračka až ve chvíli, kdy už nám nikdo nepůjčí. Jenže ECB a ČNB prachy tisknou z ničeho.
V krachu peněz vidím jistou dějinnou spravedlnost k redistribuci bohatství. Ze státních dluhů bohatnou hlavně ti nejbohatší. Ale protože i jejich majetek je virtuální a na dluh, nebo je uložen v reálných hodnotách obtížné likvidity (drahé obrazy, drahé nemovitosti, atd.) ani oni nebudou v krizi těmi hlavně poškozenými. Těmi bude tzv. střední třída. Po každé krizi bohatší více zbohatnou a chudší více zchudnou. A když se majetek koncentruje v rukou jen několika lidí a jejich rodiny, přijde buď někdo, kdo je nahradí (diktátorský a mafiánský systém) nebo je o majetek se životem připraví revoluce. Je to jen otázka času.

Pane Gerd.
Ty vyhlídky na příští rok,nejsou moc lichotivé.
Já bych k těm demokratům navíc přidal Fed.
Tohle jsem čekal,že Trumpovi Fed nepomůže a Trump zuří,že Fed zvyšuje úrokové sazby.
Jak se začne trochu hospodářství dařit,tak centrální banka zařídí,aby na tom vydělaly banky,co dokazuje i naše ČNB.
Také víme,že stát USA půjčuje od Fedu a zvýšením úrokové sazby,přidusí to zlepšení hospodářství státu i občanům.
Podobně to lze říci o dluhopisech,také tím navyšováním úroku,vlastně zatěžují státní rozpočet.

Pane zemědělče,
máte sice pravdu ve věci FED, ale když ony se tak chovají všechny centrální banky. Jsou jako Jára Cimrman se svými vynálezy, také vždy přijdou pozdě. Příčinou je statistika, kdy čekají na přesná data. Jakmile je mají, je už na nějaké kroky obvykle pozdě. Takže centrální banky zvyšují úroky v době, kdy by je už měly snižovat, a snižují v době, kdy by je měly zvýšit. Díky tomu zhoršují výkyvy ekonomiky. když krize, tak ji ještě zesílí, když růst, tak až inflační růst.
Pak je tu ještě druhá příčina, a to ta, že se centrální bankéři rekrutují z bankovních ekonomů, analytiků a podobných výlupků. Tedy ve své nové funkci nezapomenou na kamarády z bankovního průmyslu, ale také si sebou nesou návyky bankéřů komerčních bank. Čili jsou ideální z pohledu bank, ale naprosto nepoužitelní z pohledu obyčejných lidí. Jako příklad uveďme prodej zlata z rezerv ČNB v době, kdy cena zlata byla nízká, a místo nich nákup dluhopisů v době, kdy byla cena vysoká a nebylo výhodné je nakupovat.

Když se to stane jednou, je to náhoda, podruhé pozoruhodná shoda okolností.
Potřetí je to soustavné (nebo jinými slovy záměr).
Abych nezvšeobecňoval na všechny centrální banky, ČNB se zatím vždy chovala jako totální škůdce pro většinu obyvatel ČR (mj. výprodej zlatých rezerv - mnohdy mincí značné historické ceny za ceny zlomkového zlata v době, kdy byla cena zlata nízká (možná by "investigativní novináři" mohli vyšňufat, komu to zlato přišlo), "simulace zavedení Euro" - za cenu několika miliard korun umělé oslabovaní koruny pro udržení pevného kurzu CZK/Euro, držení inflace na cíli 2%, nově podmínky pro hypotéky).
Ne, ČNB nehraje za ČR. Za koho hraje?
Cui bono. Komu to prospívá.
Sledujte tok peněz.

Není třeba složitě pátrat, ČNB hraje za ECB, EK, Brusel a proti zájmům obyvatel ČR. Tedy za Singera a Sobotky. Ani teď to není o moc lepší, jen naštěstí nechce přijímat euro s výjimkou pár pomatených eurohujerských ekonomů. Přijetí eura v dnešní době by ČR podvázalo ekonomiku (ostatně intervence ČNB na fixaci kurzu CZK/EUR bylo vlastně přijetí eura nanečisto), ponechalo by jen nástroj růstu hospodářství inflací a navždy ČR zakonzervovalo do pozice levné montovny a špatně placené práce pro německé, francouzské a jiné podniky ze zemí E15. Ani teď moc možností nemáme, CZK je příliš pevně svázána s EUR, ale vlastní měna umožňuje přeci jen jakési mírné korekce, které nás eurohujerští ekonomové (jedním z nich je jakýsi Tomáš Sedláček) chtějí navždy zbavit.
Takže ČNB koná ve prospěch nadnárodního kapitálu a podniků se sídli v daňových rájích a v zemích E15. Její vliv je spíše negativní a službu, pro kterou byla zřízena, vykonává špatně.

Snad následný text nebude považován za pruzení a já neporuším svůj slib, neb nemohu jinak, než oponovat.

I když sám tvrdím, že nás čeká dlouhá a těžko říct jak hluboká ekonomická krize, v roce 2019 přijít ještě nemůže. USA jednou ten rozpočet schválí a i kdyby ne, na svět to nebude mít vliv.
Krize musí přijít z jiného zdroje a to předlužením. Přirozeně, že ne států. V Evropě špatné úvěry pohltila kvantitativním uvolňováním ECB v USA FED. Je to stejné jak intervence naší banky. Moře EUR a dluhy a nic se neděje. Tyto banky jsou vyňaty z běžného tržního mechanismu.
To, že sem tam padne nějaký podnik je přirozený koloběh kapitalismu. Na všechny se nemůže dostat.
Banky v Evropě i USA jsou oddlužené, tudíž není důvod obávat se krizí. Pevně věřím, že bankovní mráz nebude pocházet z Ruska.

a není pro koho vyrábět.
tedy klasická krize z nadvýroby.
Proto všechny firmy světa zoufale hledají produkt, kterým by mohly zahltit trh a odklonit cash flow směrem k sobě. Kompy už skončily a nesypou, chytrofony už skončily a nesypou.
Proto jsou nám cpány elektromobily za každou cenu, i když jsou z praktického hlediska zcela k ničemu a výrobní cena atakuje pětinásobek ceny automobilu s klasickým spalovacím motorem (nepřekrmovaný benzín).
Proto se vymýšlejí ptákoviny se sdílením aut, s krámy na operativní leasing, atd.
Proto nám chtějí zavádět všecky možné a nemožné "chytré" věci, po kterých je ho*no.

Je třeba vycházet z kontextu.
Gerd psal "1. Rok 2019 bude z ekonomického hlediska rokem krize, která přijde z USA", já namítl, že nejsou splněny základní podmínky pro krizi, tedy několik!!! negativních ekonomických jevů projevujících se současně, tudíž, že to v roce 2019 ještě nemůže nastat. Tolik úvaha selského ochytřeného rozumu.
Jen pro připomenutí, poslední krize v roce 2008 byla souhrou krachu hypotečního trhu v USA a předcházejícímu rozšíření "toxických" balíčků těchto finančních produktů do celého světa a vysoké (150USD/barel) ropy. Jistě se přidalo něco i méně důležitého, leč i tak celosvětového. Podmínkou bylo, že jak ony finanční produkty, tak cena ropy zasáhla podstatnou část světové ekonomiky.
V současnosti není nic co by celosvětově ekonomiku dusilo.
Krize z nadvýroby je permanentní součástí kapitalistického systému, leč je o řád nižší s neschopností vyvolat celosvětovou krizi.
Snad se tu sejdeme za rok a posoudíme. Zatím jsou to jen a jen spekulace, dohady, tušení, které jsou nám jen pro ukrácení dlouhých chvil.

Na elketromobilitu mám naprosto a diametrálně odlišný názor, ale i zde jsou to jen dohady které rozsoudí jen a jen budoucnost.

No a sdílení. Myšlenka, že BY BYLO dobré některé věci sdílet je bezesporu nosná, leč nejsem si jist že v současnosti jsou pro toto podmínky.
Vezmu li svůj případ, provozuji dvě auta ne proto, že bych dvě nutně potřeboval, ale proto, že jsem kousek od velkého města a nemohu si dovolit ráno nevyjet. A navíc je to příjemné, že nemusím s manželkou bojovat v kritickém čase o klíčky.
No a jelikož vidím plnou ulici aut, tak soudím, že tak jedná velká část spoluuličníků. Pro nás sdílení asi ještě dlouho nebude.

Krize je už dlouho předpovídána, a pro rok 2019 už jsou indikátory dosti zřejmé, aby se ukázalo, že krize nastává. Jestli opravdu přijde v roce 2019 (odhaduji to na druhou polovinu roku), se ještě ukáže. Ale prodeje aut klesají, objem hypotečních úvěrů také, kola přehřáté ekonomiky zpomalují, podniky už nemají lidi ani výrobní kapacity, které jsou naplněny - a současný bankovní systém je založen na nepřetržitém růstu. Krize je tu. Nastává fáze přehodnocení optimistických očekávání vedení podniků (prostě menší zisky) a k nim fáze úspor, kde to jde. Což se projeví na poklesu ekonomického růstu. Tolik podle prostého sedláckého rozumu.
První příznaky krize nejsou ještě tolik zřetelné, jenže, až budou viditelné úplně každému, pak není důvod něco předpovídat.
Takže nesu kůži na trh s předpovědí krize na druhou polovinu 2019 a příští rok ukáže, zda se mýlím.

Sdílení aut je možné jen v půjčovnách. Sdílení aut mezi sousedy je hloupost, vždy na to někdo doplácí a někdo fláká, protože to systém umožňuje. Taková zkušenost soudruhy kapitalisty z E15 ještě čeká, neprožili totéž, co postsovětské státy střední a východní Evropy. Sdílení nebo moderně sharing je sice nadšeně přijímán, ale na denní potřebu je nesmyslný. Elektromobilita narazí na kapacitu elektrické soustavy. Až všichni začnou v jeden okamžik nabíjet a ono zrovna nebude svítit slunce nebou foukat vítr, elektromobilita přinese sebou rozpad elektrické přenosové sítě (black outy). Co se děje, se můžeme poučit na tzv. Severovýchodním black outu dne 9.11.1965 https://en.wikipedia.org/wiki/Northeast_blackout_of_1965, který zavinilo jedno ochranné relé. Další je black out 2003 v tomtéž místě. https://en.wikipedia.org/wiki/Northeast_blackout_of_2003 . Až všichni elektromobilisté najednou začnou nabíjet, výpadek sítě je přespříliš pravděpodobný. Co s tím? Auta typu elektromobil se budou nabíjet jen v určitou denní dobu, takže v nich budou namontovány časovače posunuté o 20 minut (přibližně, interval bude dán dobou nabíjení), takže bude možné auto nabíjet např. jednou za hodinu. prostě na lince vyrobí 3 auta, z nichž první bude nabíjeno v T:00, druhé v T:20, třetí v T:40 a další trojice opět od začátku. Je to logický krok po zavedení elektromobility, a řidič si bude velmi hlídat, kdy dojede k zásuvce veřejné sítě. Vyňata bude jen vlastní fotovoltaická elektrárna, případně operátor dispečinku distribuční soustavy vyšle signál zapnutí po síti (podobně jako je dnes zapínán noční proud).
Elektromobilita ještě dlouho nehrozí konkurencí spalovacím motorům a nese sebou příliš mnoho problémů. Počítejme ještě 10-20 let vývoje, do kterého ale zasáhnou Saúdové, kteří uplácí kdekoho. Takže když už dnes uplácí penězi nebo vlivem EK a celý Brusel (musí, jinak ty hovadiny z Bruselu nedávají smysl), tak k nějakému nahrazení spalovacích motorů za elektromotory ještě nedojde hodně dlouho.
Elektromobil je jen pro early consumers (prostě ty, kdo chtějí být trvale in a pořizují si novou značku smart phonu vždy jako první) a technické nadšence. Pro běžnou rodinu a její potřeby je to nepoužitelné a pro studené arktické kraje už použitelné nejsou vůbec. Teoreticky má být elektromobil levnější, protože vyrobit elektromotor je levnější než spalovací motor. Ale není, elektromobily jsou předražené. A sdílení elektromobilu je už úplně říše snů.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

V současnosti je v ČR asi!!! 2 000 eaut. Pokud by se spalováky nahrazovaly tempem 50 000 eaut ročně, což je asi dost optimistické, je to rychlost s kterou se distribuce elektřiny vcelku hravě vyrovná. Nakonec v noci je elektřiny nadbytek a výrobci to rádi podstoupí. Večer zabořím konektor do zdi a ráno jej vytrhnu a mám na "svých" 100km kolem komína což drtivé většině bohatě stačí. Je to pohodlné a údržbářsky nenáročné, tudíž i provozně laciné. Jak známo z historie, pohodlnost, snadnost a lacinost vždy vítězí.

Věštče,
mýlíte se. A bohužel hodně. V ČR bylo v roce 2017 zaregistrováno 271 595 nových aut. Jakmile Brusel poručí nové normy na spalovací motory, přejdou všechna nová auta na elektromobily. Počet bude narůstat postupně, ale jednou výrobci řeknou dost a přestanou spalovací motory úplně nabízet. Díky pomoci STK Bruselu dojde k vyřazování spalovacích motorů pravidelně. Taková Tesla má nabíječku 17 kW, VW nebo Jaguár kolem 7 kW. Standardní stacionární nabíjecí stanice (veřejné) dávají až 22 kW. Většina nabíjecích stanic je standardních, nikoliv rychlonabíjecích. Vaše úvaha o nabíjení e-auta přes noc je reálná v zabezpečené garáži, protože kabely jsou měděné a ty jak známo přitahují jednu speciální skupinu lidí, asi jako měděné okapy. Ale dejme tomu, že všichni řidiči usednou večer k TV, začnou si dělat večeři a k tomu nabíjet auto, každý 7 kW (nejméně) a k tomu spotřeba domácnosti. Současná rozvodná síť nemá šanci takový nápor ustát, protože hlavní špička se přesune na noc. K tomu se přizpůsobí výrobci a distributoři elektřiny nové situaci na trhu a pojedou na plný výkon v noci a určitě už nebude levný noční proud, protože pokles spotřeby bude přes den. Další krok bude pro majitele rodinných domů pořídit si samostatnou nabíjecí stanici s fotovoltaickými panely a k nim potřebnou baterii, aby tu elektřinu ze slunce mohli skladovat. Nakonec bude nejsnazší mít dvě baterie a večer nebo ráno prohodit nenabitou baterii za nabitou. No nic, řidiči budou sportovat vzpírání baterií. Nebo budou povinně nabíječky se slabším nabíjecím proudem, které budou nabíjet výrazně déle. Pomalá nabíjecí stanice ČEZ má příkon 32 A/400 V. Pokud nemáte doma tepelné čerpadlo, není dům obvykle stavěn na takový příkon. Většina domů je na 25A jistič, což normální domácnosti bohatě stačí. Což znamená výměnu přípojky k domu a pokládku nového silnějšího kabelu. Kromě toho i rekonstrukci přenosové soustavy.
Ne, elektromobilita potřebuje takové dodatečné investice, že státní úřady ji samy zpomalí. Jen v ní nevidím žádnou rychlost, snadnost, láci, která by mohla zvítězit. Vidím jen předražený šrot nabitý elektronikou, jehož hlavním účelem bude převoz těžké baterie a k tomu několika osob na vzdálenost do 200 km. Současné baterie stojí jako levné auto se spalovacím motorem a vydrží 1500 nabíjecích cyklů. Když to budou dva denně, každé zhruba 3 roky bude elektromobilista pořizovat novou baterii. Což znamená každý měsíc uspořit cca. 5-10 tisíc korun z rodinného rozpočtu na novou baterii pro auto.
Elektromobil nemá bez dotací šanci a bude spíše pro bohaté. Chudí přesedlají na vlaky, čímž zanikne automobilový průmysl, jak jej dnes známe. Zase budou prázdné dálnice.

V případě kamionů nemá elektromobilita ještě hodně dlouho šanci.

Z toho mraku elektrických aut pršet nebude, elektromobilita bude jen zajímavý koníček pro pár bohatých nadšenců, kterým se na ni složí zbytek populace. Zase ubudou auta na dálnicích a silnicích a bude dost parkovacích míst. Ale to vše až časem, dnes ještě dlouho ne a 10 let na vyřešení všech problémů stačit nebude. Ovšem některé továrny budou nuceny svážet své zaměstnance, jinak se k nim do práce nedostanou. A některé to dělají už dnes.

Větší rozšíření elektromobilů spolehlivě zlikviduje automobilový průmysl, některé značky zkrachují, jiné budou vyrábět v menších sériích - čili dráže. Láce zde opravdu není.
Nakonec dojde renesance jízda na koni. Je levnější a ekologičtější než elektromobil a má lepší průchodnost v terénu a nevyžaduje tak nákladnou údržbu cest. Na krátké vzdálenosti to postačí, na delší budou vlaky. Pro kamiony bude připadat v úvahu pruh s trolejí a baterie postačí na dojezd kousek od troleje (do 50 km).
To je realita. Za sebe osobně sázím na to, že elektromobilitu porazí hipomobilita.

Trvalý odkaz

No mi bezvěrci to asi máme trošku těžší. Nečekáme mesiáše, zato čekáme, že nás někdo podrazí nebo nám rozbije hubu, Nemáme se komu vyzpovídat, pořád si neseme své hříchy s sebou. Zatraceně těžký úděl.

V každém případě již zde letos nebudu prudit, ale slibuji, že vám to vynahradím v Novém i novém roce.

Všem, ať se nám daří zase trošku lépe než letos.

Trvalý odkaz

Co sa tyka Vidlakovho clanku - zopar veci:
Nema zmysel dumat nad rozdielmi v Evanjeliach - nakolko originaly velmi nie su k dispozicii a pozbieranie do celku prebehlo nejakych cca 300 rokov po smrti Jezisa.

Aktualne Vianoce su skor vysledkom destilatu konzumu. Oslavit Vianoce bez jedineho darceka = bud vas susedia bonznu Chocholouskovi, alebo ak mate male deti tak socialke. Cirkev si za to moze z velkej casti sama - strata povesti cez sexualne skandaly, cez financne skandaly vo vatikanskej banke a hlavne cez tu katastrofu v osobach a obsadeniach. Vsak tie kazne sa nedaju pocuvat!!! Raz v nedelu som isiel na golf s dcerou a skoro som havaroval, ked v radiu nejaky pleban teoretik riesil druheho Adama. Lepsiu ukazku cirkevnej estrady este nevymysleli...

A na zaver - ak riesime Boha - odpada akakolvek zmienka o nahode. Ked Boh ukaze prstom - ides, umries, rodis, vitazis alebo si prave prehral. A zmienka, ze na konci to dopadne dobre :D ?? Zalezi pre koho a kde. Ludia v Sodome asi nadseni z darovaneho spalovania seba sa neboli :D Ale ich nazor sa zjavne uz nedozvieme. :D

Tak pekne sviatky. A bacha na cholesterol :D

Trvalý odkaz

Popřát hezké a klidné svátky vánoční patří v našich krajích k dobrému vychování, tak tak činím také. Jak píše Věštec, my bezvěrci to máme nastavené trochu jinak než Vidlák a spol., ale snad na tom tolik nezáleží. Smysl těm svátkům dává nejen to, že nastává slunovrat (mimochodem, v noci na dnešek byl úžasný úplněk!), ale také/především to, že u nás bude moje maminka jako poslední příslušník té nejstarší generace, a projdou tu synové a snachy a vnuci, všichni něco snědí a vypijí.... a hlavně poklábosí, snad bez obvyklého spěchu.
Tak si to užijte také!

Odpoledne jsem šel ze ženou na náves, podívat se na vánoční trhy.
Na návsi otevřené 3 stánky (nic proti ničemu, je to jejich podnikatelský projekt, jejich byznys a potenciální výdělek nebo prodělek).
Kamarád, který si tu náves pronajal pro ty trhy, uspořádal na nějakém mobilním kině promítání pro děti nějakých filmů pro děti, aby s dětmi přitáhl i rodiče a měl nějaký výdělek.
Tomu naprosto rozumím.
Jen mi brečel, že zrovna začalo pršet, že na kino tím pádem nikdo nepřijde a že nebude výdělek, a že nemá páky, jak toho nahoře přesvědčit, aby nechcalo.
Já ho namíchnul slovy, ať chčije ještě víc a každý den, neboť zásoba podzemních vod je zhruba na 30 %.
Co se líbí jednomu, může být špatně pro druhého.

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Otázkou slunovratu jsem se dlouho zabýval a dospěl jsem k závěru, že je to novodobý klam. Slunovrat se slaví odjakživa 21.12. Narození Krista odjakživa až 25.12. To je nezávisle na současné tradici počítáno z Bible dle narození Jana Křtitele a vychází to zrovna takhle. Prodloužené Saturnálie v rozsahu zasahujícím do Vánoc jsou mladší reakce na rozšiřující se křesťanství, obrana starých pořádků Říma, snaha přeplácnout nový svátek lůzy něčím státně řízeným, tradičním. Nezdařilo se. Tradiční kulty prohrály.

Slunovrat sám je 21,12, ale oslavy byly daleko delší. Vánoční poleno mělo hořet 7 dní a slavilo se v oblastech kam starý Řím vůbec nezasahoval.

Jak se křesťanství přizpůsobuje starým novým zvykům můžeme vidět v nově křesťanských zemích jižní Ameriky a Afriky.

Komunisti dělali to samý. Vítání nových občánků nahrazovalo docela úspěšně křtiny.

Po pádu komunismu se zas honem rušilo zažitý MDŽ a vnucoval se svátek matek, Halloween, sv. Valentýn a oprášení tři králové. Halloween a Valentýn jsou spíš komerční, ale svátek matek je vysloveně politickej svátek.

Také konec války si novej režim posunul o den, aby ukázal, že už je bezpečně v nové řiti.

Z pohledu možného ovlivnění křesťanství je podstatné jen dění na území římského impéria, protože tam díky silným lokálním církvím vznikala veškerá křesťanská tradice. A i tam se Saturnálie (od římského boha Saturna) zoufale držely až týden, ale jen jako reakce na svátky křesťanů, nikoli opačně.

Trvalý odkaz

panu věštci vysvětlení oné poznámky stran úmrtí řidičů náklaďáků.

Vloni jsem byl bohužel svědkem několika nehod s těžkými následky.
Scénář byl vždy stejný a následně byl komentován nájemnými psáči (jak píše vlk) tučnými titulky:
KAMION OPĚT VRAŽDIL!!!
Co se vlastně stalo?
Před vlastním vražděním došlo k vyjetí vozidla (nejlépe osobního) do protisměru a následnému nárazu do levé přední části náklaďáku, bohužel s většinově fatálnímiu následky pro posádku osobáku.
Následně po střetu ovšem došlo kromě jiného k destrukci závěsu přední nápravy náklaďáku, což je věc v minulých desetiletích poměrně nevídaná.
Nu a když došlo k destrukci znamenající poměrně brutální změnu geometrie relativně rychle jedoucího vozidla, můžeme všichni společně hádat, co se stalo.
Správně! Onen vraždící kamion zcela bez výstrahy ostře vybočil - zcela nečekaně oproti úvahám ojromozků - vlevo.
To by nikdo neřekl, že?
Načež smetl vše, co mu stálo či jelo v cestě a poroučel se na bok, aby hezky zalehl trosky smetených nešťastníků, kteří za nic nemohli.
Případně pohřbil někoho dalšího vysypaným nákladem.
Případně skončil mimo vozovku, nejlépe omotán kabinou kolem betonového sloupu, staletého stromu, anebo jiné skvělé deformační zóny.
Kuwa fix, jak je to možné?
Inu Ojromozci se kochali nadějí, že když jim náhodou něco nevyjde a oni to jednou fiknou do protivky pod autobus nebo náklaďák, nově ojrobyrokraty přikázané a projektanty navržené deformační zóny na přídi kamionů jim umožní po takovém fatálním střetu elegantně vypochodovat z vraku, vzájemně si oprášit ramena a odletět přistavenou helikoptérou do opery, na golf, či jinou důležitou schůzku v jejich nabitém programu.
Výsledkem jejich snažení jsou neřiditelná monstra, která jsou při první lehčí kolizi posílána přímo na protijedoucí účastníky silničního provozu.
Ojropským snažením k zářným zítřkům a nikdy jinak, pane věštče.

Stran vašich tvrzení o výhodnosti FVE (asi takové, jaká je squělá bezpečnost nových náklaďáků) se nebudu vyjadřovat. Mně úplně stačila návštěva jednoho dolu na kov, který potřebujete do svých chytrých, mladých a krásných baterií. O zálohování výkonu (= naprosto zbytečnému pálení uhlí či plynu) skutečných FVE - ne těch, které máte na kurníku či dědově políčku - diskuze netřeba, tam je ekonomika jasná.

Takže přikázali udělat ty náklaďáky slabší konstrukce. Pochopil jsem to správně? (nevyznám se v tom moc, tak se jen ujišťuju, že to chápu správně)

In reply to by Čmoud (neověřeno)

Trvalý odkaz

trochu zaprudím.
Lidé už celkem dávno přišli na skutečnost, že fatální škody na lidském zdraví vznikají velmi rychlým zrychlením či zpomalením pohybu samotného lidského těla.
Když se připoutáte ke kusu železa a někdo vás shodí i s tím železem z pátého patra, dopadnete hodně blbě. přitom to je modelově totéž, jako když fláknete starobylou károu do stromu. Pokud vás železo ochrání před stojícím dřevem, přefiknou vás vejpůl bezpečnostní pásy.
Z toho důvodu se začaly vyvíjet na autech tzv. deformační zóny, které umožňují tu obrovskou změnu rychlosti se všemi zničujícími důsledky rozmělnit v čase, přičemž už jen pouhé desetiny sekundy získané zařazením deformačních zón do konstrukce auta významně snižují následky vzniklých úrazů.
No a soudruzi špekulovali dál, jak snížit následky při čelních srážkách s naprosto nerovnými soupeři (náklaďáky a autobusy), když tyto žádné zóny neměly, spíše naopak.
Takže se tvrdě vyjelo po tzv. ochranných rámech, ale i náraznících, stupačkách schůdcích.
Soudruzi sice žvaní, že oni nic, protože proto kvůlivá šetření hmotnosti, blablabla a tak dále, ovšem nezvratným faktem zůstává, že pokud si nazujete pracovní obuv s ocelovou špičkou, zcela bez problémů prokopnete masku, nárazník, zdemolujete schůdky před předním kolem.
Zkuste provést totéž na nějakém starém a shnilém trambusu (Škoda 706), nedej Bože na Tatře 148 (ta s čumákem). Skončíte v lepším případě na pohotovosti s řádně nakopnutým palcem.
Finální výtvor dnešní produkce tedy nebere téměř žádný ohled na jediného a navíc méněcenného hňupa, který se nachází za volantem, nýbrž na ostatní účastníky, ovšem za cenu vyšší zranitelnosti zásadních konstrukčních skupin a uzlů .

Trvalý odkaz

Dnes se budu věnovat rodině. pojedeme za dcerou a vnučkou. Příroda tomu chtěla, že se manželka narodila 23. a dcera 24.12., tak máme co slavit. Ještě že synátor už v té šňůře dárků pod stromeček nepokračoval.

Nejsem věřící, tak vím, že moje existence smrtí končí a bude pokračovat v mích potomcích, které tu po sobě zanechám. Tak se dnes a zítra budu s tou svojí budoucností těšit.

Přeji všem, ať si užijí klidu a pokoje. Co má přijít, přijde a budeme se s tím muset popasovat, jak nejlépe dokážeme. Ale pro tento den a zítřek se radujme veselme se - že se podle legendy narodilo dítě ženě v chlévě - narození je vždy největší důvod k radosti.

Trvalý odkaz

Vánoce ceru jako do křesťanství přemorfované svátky slunovratu (byl už v pátek).

Kdy se Ježíš měl skutečně narodit nikde psáno není, ale byl tu pohanské svátky, co se potřebovaly přenálepkovat a na to se narození Ježíška výbroně hodilo. Proto jsou vánoční zvyky všude jiné, protože ještě předkřesťanské.

Jsou to ve skutečnosti svátky rodiny. Protože rodina se schází celá.

Trvalý odkaz

Všem tady v kurníku přeju krásné vánoční svátky.

Nikdy nebude dost Vidlákových článků oslavujících tradiční rodinu pokud možno s mnoha dětmi, oslavujících zdravý selský rozum a matku přírodu.

Ale během těchto svátků bude pořád dost lidí osamělých, kteří někdy ztratili blízké ať úmrtím nebo rozchodem a nenašli už cestu k někomu jinému.
Možná, že jsou takoví i mezi čtenáři Kydů.

A tak i těmto dobrovolně nebo nedobrovolně osamoceným lidem, u štědrovečerního stolu obklopeni svými blízkými, pošlete svůj pozdrav ve své mysli.

Trvalý odkaz

klidných a příjemných svátků veškerému zdejšímu společenství. A zdraví všem seniorům až do laskavého konce konců, jenž bude v čase co nejdále kvůli radostem i strastem života. I kvůli zvědavosti, jakže to všechno dopadne.

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.