Blázni

Autor
Štítky

Znáte tu situaci, kdy se s někým o něco dohadujete v hospodě. Jedno o co, může to být o tom, kde jezdila před lety jaká tramvaj, kdo vstřelil jakou branku, co napsal Peroutka a jestli věřit Zemanovi nebo ne, zdejší debata jestli jsme se měli při Mnichovu bránit, která jestli konspirační teorie jsou pravdivé či ne a nakolik atd.

Pohádáte se o to, navzájem se naserete, komu na tokm doopravdy záleží snese všechny argumenty, někdo jde dokonce ověřovat, co mu říká ten druhej, protože ho skutečně zajímá, jak to je. Ve skutečnosti však žijete ve stejným světě, mluvíte stejným jazykem a na základech se shodnete. Všichni tak nějak věříte, že Mnichov byl tak jako tak špatnej, že Peroutka byl novinář a ne fotbalista a že tramvaje jezděj v Praze někde od císaře pána.

I debaty Kalouska s Rathem, kde se navzájem demagogicky shazovali a zesměšňovali, působili jak dohadování lidí ze stejné reality.

Začíná se mi však stávat, že potkávám lidi, co jsou jak z jiného vesmíru. Je to pro mě o to děsivější, že jsem tohle nepoznal ani za komunismu.

Je to soused, jehož syn se zhlídne v knížepánovi, vysvětlit co a proč na něm vidí odmítá říct a prostě knížepán je špica. Dcera majitele zvědavce se zhlídne tuším v Drahošovi a vůbec nevnímá, co jí otec říká. Hošíci, co za revoluce byli buď děti nebo ještě nebyli na světě sebejistě vykládají, jakej byl Havel pašák, kterýho všichni obdivujou, vysvětlují vám, jak se za socialismu žilo, když vy si to pamatujete a oni to znaj jen ze školení. Prostě ani nechápou, jak můžete říkat něco jinak.

Adoslescentní holčička, která se třese hrůzou, co to je špínu, že padla na web Pravda o zrůdě, kde píšou ošklivě o Havlovi.

Všelijak pokřivení, nepříliš sexuálně přitažliví klinikáři, co vypadaj už napohled plni problémů, tancují na Václaváku proti Konvičkovi, za imigraci či co to momentálně bylo za blbost.

Tam se ani nedá diskutovat, protože oni už ani nevnímají vaše argumenty. Mají svaté zanícení, nepřítel jste vy a je třeba vás jen vyšachovat, uřvat nebo jinak zničit. - Okamžitě jsou na pokraji hysterie a řvou, že jste nácek, i když vy nácky nebráníte ani náhodou a oni skrze drahé krajany, bojůvky antify a euromuslimský antisemitismus atd vlastně ano.

To samé vidím i teď v USA. Co jsou manifestantky, které si na sebe navlíknou píču a jdou manifestovat. Jejich názor bych pochopil spíš, kdyby to napsaly na ceduli a jinak tam jen stály a maximálně řvaly nějaká hesla.

Jestli by vás napadlo převlíknout se za penis a jít podporovat Trumpa proti Clintonové (bejt v Americe) - nebo s epřevlíknout za penis a jít podporovat Clintonovou proti Trumpovi, jestli jsou vaše sympatie obrácené? Tak jako tak jste se vy převlíkl za penis. Holky z femenu, které se svlíknout popíšou a pak se nahý vrhaj někam před kamery jsou ve skutečnosti prostitutky, který jsou za to placený, ale jestlipak by to udělala nějaká normální ženská z vašeho okolí?

I když nejsem ani pro ani proti potratům, tak chápu nějakého propotratového amerického svazáka, co vzteky kopne do nějaké protipotratové aktivistky nebo naopak. Chápu (i když nesouhlasím reakcí), že je to pro ně nějak důležité a chápu, že se nasral. Kdo by vzteky do něčeho rád nepraštil, když to nejde a nejde. Ale už nechápu holku, co z důvodů na stejné úrovni bude tancovat kolem staříka stojící s pankartou - a připomíná mi tak jednoho sedmiletého kluka, který doma nic běžného dětského nemohl a jednou s náma se mu to dovolilo a místo aby chtěl hrát na honěnou, řval že je král pirátů nebo se chtěl šermovat klackem a tyhle klučičí zábavy, tak jen poskakoval na místě, nekoordinovně pořvával, pitvořil se a celkově si zkoušel, že může jen nevěděl, co si počít.

Celé to připomíná spíš nějaký psychiatrický fenomén podobající se zatvrzelému tvrzení, že slunce, je zelenej čtverec na noční obloze až po pomázavání se vlastníma hovnama a nadávkama jak z Exorcisty, že ano, ano, ano, slunce je ten zelenej čtverec na noční obloze, případně doplněno o pitvoření se "nemůžete naaa měěě, nemůžete naaa měěě a já se pomažůů hovnama, jak jste mi to zakazovali, ňa, ňa, ňááá, za zelený slunceee, ňa, ňa, ňáááá. Podívejte se na mě, jak můžuuu."

Nemůžu rozlousknout o co tam jde doopravdy. Jestli jde o to, že se nechtěj smířit s tím, že jim učitelé celej život lhali. Jestli se bojej o vyvržení z jejich sociální bubliny a tak hodili realitu za hlavu. Jestli se tak urputně snaží patřit mezi ty "lepší". Je mi to záhadou.

S prolhaným Kalouskem takový problém nemám, je zkorumpovanej, lhaní pro peníze a osobní výhody zcela chápu. S knížetem takový problém nemám, je to arogantní buran s titulem, káže za svou peněženku, není tam nic nepochopitelného. S Bartošem problém nemám, vyškolili ho v cizině, pracuje pro ni, zrádci nejsou nic iracionálního. - S nima sdílím stejnou realitu i když se v ní nacházím úplně někde jinde.

Zato dvaadvacetiletý dělník, který má 50 000 dluhů u banky a tak nějak se má za skorošlechtice, protože volí knížepána.... tam se cejtím, jakoby mi vysvětloval, že mu v ruce pod kůží lezou brouci nebo jakoby mi jehovista vysvětloval, nějaké ty jejich bludy.

Jelikož jsem vyrostl v socialismu, tak mě nijak nevadí bejt jaksi mimo oficiální názor. Vrchnost si prostě káže po svém a ve svém zájmu. Jen já neznám, že by se jí věřilo tolik blbostí a vždy mě to znova a znova překvapí.

Taky mě překvapí, že se ani neargumentuje ani neodpovídá na argumenty (to dělají i věřící, když vás chtějí přesvědčit o své pravdě).

Že takhle reaguje Žantovský nebo Kubišová, tak nejsou moc chytří a ven s pravdou jít nemůžou, ale ten zbytek, na tom všem nakonec jen tratí... co motivuje je, to mi je záhadou.

Jestli to je vymejvárna mozku ze školy.... nevím. Nemám ponětí, co jim tam říkají a už mě napadlo, jestli se někdo s dětma občas zeptá, co jim tam vlastně učitelé říkají. Když jsem v TV viděl učitele, který chtěl ať zvedaj ruku ty děti, které se doma masturbují, tak mi spadla čelist a od učitelů už čekám všechno špatné.

Hodnocení
Zatím bez slepic

Komentáře

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Asi přijde doba, kdy spočítat počet mobilů se provede tak, že se vyskládají vedle sebe, udělá se fotka a pošle se do gůgl centrály, odkud kepl briskně zašle výsledek :-). V uvedeném případě pak pedagog asi bude za naprostýho cvoka když bude tvrdit, že 7 ájfounů a 7 huavejů je dohromady 14, když kepl přitom zašle z centrály výsledek 13 -> z jednoho se to muselo vyfotit a poslat a tudíž chybí na fotce :-). Jejej to to bude oříšek :-).

Zatím bez slepic

Mé kamarádky ze školek a z prvního stupně základních škol, které se ve školství pracují přes třicet let, říkají to samé. Zhruba 2/3 čtyřletých neumí ještě pořádně mluvit, není jim rozumět. Předškoláci nemají slovní zásobu, neznají doma knihy, vyprávění pohádek, zpívání písniček, chybí motorika (tkaničky, kreslení, nůžky atd). Přípravu na přírodovědu pro 3., 4. třídu, kterou kamarádka používala ještě před deseti lety, dnes už nemůže nepoužívat, nestačil by jí čas na výklad, protože např. děti neví, jak se jmenují mláďata od zvířat. Před pár dny byl na PL historik Kvaček, že ve čtvrtém ročníku na vejšce vloni studenti nevěděli, kdy skončila 2. světová válka.
A k tomu všemu ještě ti mladí, narození kolem roku devadesát, jsou u nás první generací, která od narození žije s reklamou. Třicet let žije naše společnost s masovou reklamou a její celospolečenské účinky již sklízíme. Reklama je z psychol. hlediska nebezpečná (nejen) v tom, že čím více a déle se s jedincem manipuluje, tím více je pak zmanipulovatelný. Dnešní reklama ztratila už svou původní funkci, informační, dnes je z 95% hlavně přesvědčovací a zčásti připomínková. Cituji z učebnice marketingu: "Cílem R je informovat spotřebitele o výrobku, o vlastnostech, o tom, kde výrobek koupit a ZÁMĚRNĚ OVLIVNIT JEJICH CHOVÁNÍ." No a to se děje dnes ne argumenty, ne v našem vědomí ( informační R), ale hlavně pomocí emocí, které v našem podvědomí R vyvolá (princip podmiňování, Pavlov a jeho psi). Takže nepoužívají se argumenty, ale emoce. Na stejném principu dnes funguje téměř celá společnost.

Zatím bez slepic

Mrkněte dnes k Vlkovi, jako bychom se domluvili, má tam miniaturu o reklamě. Co asi zůstane v hlavě mlaďocha, který nezná téměř nic o 2. světové válce, setká se opakovaně s touto reklamou, ve veřejném prostoru zaslechne vícekrát hlasy s názorem podobným D. Hermanovi, uvidí film typu Habermanův mlýn?

Zatím bez slepic

I vymývání mozků má své limity.
Občas už totiž není ani CO vymývat.
Před několika málo lety zaplakal jeden pan profesor, že úspěšný absolvent soukromé střední školy, hlásící se na studia politologie, pravil při přijímačkách, že za druhé světové války bojovali společně Angličaní a Němcí proti Rusákum.

Dnes by ho možná vzali hned do druhého ročníku, protože to prázdné střevo není nutno vymývat před naládováním novou a žádoucí ideovou náplní.

Zatím bez slepic

Což je v zásadě pravda. Jen Angličani a Němci netušili, že Rusáci se nedají. Zatracený Stalin nakonec toho Hitlera porazil. Víte, jaké problémy tím Sověti způsobili celé Evropě? Kolik států a národů sázející na výhru Adolfa Hitlera muselo hledat záchranné strategie?

Slovensko muselo vymyslet Slovenské národní povstání.

Maďarsko se snažilo na poslední chvíli ještě bojovat proti roztahovačné sovětské armádě. Ještě na konci války se v Budapešti bojovalo za Hitlera.

Polsko naskončilo k Hitlerovi hned u Mnichovské zrady, kdy si ukoslo Těšínsko ještě před zač. 2. sv. války.

Anglická diplomacie spolu s francouzskou dali Hitlerovi širokou volnou cestu na Sovětský svaz: Polsko, Československo, Rakousko. Diplomaticky zajistilo, že se jeho vojska získáním této cesty neunaví a nevyčerpá.

Jen ten Sovětský svaz a Stalin to celé zhatil!

Zatím bez slepic

Na toho Kvačka jsem se dívala a otázka o datu konce 2. světové mne taky zaskočila. Prostě jsem datum kapitulace Japonska z paměti nevydolovala. Ale to bude tím, jak mi stářím odumírají mozkové buňky.

Zatím bez slepic

Ale fuj, nazývat člověka otylým místo horizontálně handicapovaným. Osobně však dávám před nadváhou přednost výrazu podvýška. :-) U té politické korektnosti, v ČR ten pokřik vytváří jen pár neziskovkářů, není jich ani procento populace.

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Na neziskovkáře by to chtělo používat jejich zbraně. Např. Ten, kdo mluví o potřebě integrace Romů, je rasista, protože je považuje za méněcenné a neschopné se o sebe postarat.

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pozor!
Tlusťoši představují v USA MAJORITU, nikoli minoritu!
Jako takoví nemají nárok automaticky se hlásit k žádné z privilegovaných vládnoucích minorit.
Tlustá lesbická černoška má sice oprávněně přednost před štíhlým heterosexuálním bílým mužem, nicméně si myslím, že afroamerická lesbická anorektička by měla při kariérním přístupu dostat na univerzitě přece jen přednost před svou tlustou lesbickou soukmenovkyní!

Plusové body za příslušnost k většímu počtu menšin zároveň se totiž sčítají.

Zatím bez slepic

Tlusťoši nepředstavují majoritu v USA. Dlouhou dobu jsem tam byl, takže něco o tom vím. V ČR je mnohem více tlustých než v USA.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Jak už byl někde obrázek vývoj člověka,tak to jen ukazuje,že vývoj člověka byl zastaven a jede se zpět k opici.
Jak poukazujete na klinikáře,co odpovídá stádovosti opic,jim stačí jeden vůdce a ostatní ho následují.
Co je také znakem návratu k opicím,tolik mužů zarůstá chlupem,proč ne ženy,snad zachrání bílou populaci.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Tak ako vcera by som jemne nesuhlasil s dlzkou clanku, i ked to vypada, ze to bolo pisane jednym dychom bez korektur.
S myslienkou suhlasim a moj nazor - z novodobymi fanatikmi, co su zapaleni len preto ze proste zapaleni pre nieco su sa budeme stretavat castejsie. (argumennty su nudaaa :D ) Kopec z nich bude studovanych (sice genderove a ine kravske odbory) a tak s nimi nebude ziadna rec.....bo maju diplom....
Uz si len pockajme na spravneho Dolfiho, co strhne dostatok pravovernych a bude vymalovene :/

Zatím bez slepic

In reply to by Zvedavec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zvědavče,
a teď si představte, že jsou jedinci, kteří chodí do půjčoven, kde mají takové špalíky s mnoha dohromady slepenými články a lidi si to půjčují a některý takový tlustý špalík čtou i několik dní!

Knihy se tomu říká, ale naštěstí nás už brzy přestanou obtěžovat a knihy budou použity jako biopalivo.

Zatím bez slepic

In reply to by Asfaltový holub (neověřeno)

Trvalý odkaz

Holube holube,

ty si zrejme fixovany na dlzku :D...peria?? :D Co tak navstivit Dr. Chocholouska, hm? :D
U nas na vychode moj zlaty pouzivame zatial len klinove pismo :D na nejake lepenie tie pieskovcove dosky nie su vhodne :D
Isty pan ktoreho mozno nepoznas (tak ho nemenujem) sa vyjadril, ze pisat sa ma tak ako ked diktujes telegram. Kratko, strucne a vystizne :D

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

na Čmoudovy potažmo standovy otázky bude trapná a většina diskutérů s ní nebude jistě souhlasit.
Mladí se nedívají na telku, neposlouchají rádio a nečtou.
Teď si říkáte, že tomu mamlasovi z Gorolského národního parku naprosto hráblo.

1/Seznamte se s nějakým mládežníkem, který ještě trochu dokáže mluvit v krátkých větách, a požádejte jej, ať vám dá nějaké odkazy na tzv. Youtubery, neboli tuberáky.
Když si následně prohlídnete nafilmovanou sbírku předvádějících se debílků a vezmete v úvahu, že dnešní mládež OPRAVDU nekonzumuje nic jiného, možná začnete trošku chápat.

2/ mám možnost na svých potomcích, na něž snesla Stará Jahoda vejce v intervalu 12 let, možnost sledovat postupnou erozi a degradaci školství.
Ti z vás, kteří jsou mimo, neboli OUT OF ORDER, by sedli doslova na prdel.
Jen pro ilustraci. Když narazíme na nějakou - z našeho pohledu dvou starých senilů - fatální neznalost našich potomků a dovolíme si nahlas se podivit, okamžitě následuje nacvičený protiargument - A ODLKUD TO MÁM JAKO VĚDĚT?!!!!!!
Od SJ vím, že takto naprosto stejně reagují všechny děti ve škole. Prostě zavedené pravidlo - co nás ve škole neučili, to pro nás neexistuje, a ty jsi starý, nemoderní hňup, co furt otravuje s nějakými zcela renaultkovinami, zcela nepotřebnými k našemu ušlechtilému životu..

Zatím bez slepic

In reply to by Targus (neověřeno)

Trvalý odkaz

"možnost sledovat postupnou erozi a degradaci školství."
Mám děti v osmičce a devítce. Neshledávám, že by výuka byla nějak zásadně rozdílná od té, co jsem se vskutku před hodě dávnem učil i já. Neshledávám nějakou indoktrinaci, nějakou závadnou myšlenkou. Měly i údobí jůtubetsrví. Sledovaly ty odporný až zhovadilý slova na pozadí majnkraftu, chodily na setkání, kupovaly si knihy. Byl jsem z toho doopravdy vystrašen. Nemohl jsem pochopit, že vcelku inteligentní děťata se podvolí takové nízké lůze. Trvalo to snad rok a dnes není po zmíněných bláznivinách vidu ani slechu. Zájem se přesunul tam kam měl, tedy vzdělání a na kluky. Koleje jsou nataženy zase tím správným směrem.
Možná, že je to příkladem rodiny, nevím. Zatím jsem se školstvím spokojen. Plní to, co od něj očekávám. Naučí se základům pro budoucí možné další vzdělávání. Nesnaží se "vychovávat" k nějakým vyšším cílům.

Nutno dodat, že jde o vesnici a okraj většího města.

Zatím bez slepic

První stupeň doslova zoufale bojuje s inkluzí. Totálně rozvrácená výuka, tragické znalosti z ČJ a M. A to už nemluvím o tom, že opravdu polovina žáčků doslova neumí mluvit a do konce 3. třídy musí chodit do speciální třídy pro šišlouny.
Druhý stupeň - tragický stav výuky, potažmo znalostí z dějepisu a zeměpisu. Zkuste se optat svých krásek na trojí dělení Polska, anebo na Montevideo. Případně nejvyšší horu v Alleghanách. A když to dají, zapíchněte je správním rozdělením Špánu. Budou mít problém vypotit něco málo o království, o autonomních oblastech ani neceknou.
Argument, že - tohle se dnes už neučí, protože proto - neberu. To není argument, to je výsledek našeho pseudomoderního školství.
Totéž platí o výuce na počítačích - namísto základů programování, nebo alespoň obsluhy základních programů se učí psát životopisy a dělat prezentace všelijakých bejkáren.
Jen tak pro zajímavost - nejlepší výsledky ve vědomostech absolventů poměřovaných počtem přijatých dětí na střední školy v poměrně širokém okolí má ZŠ ve vedlejší vesnici, kde mají starého protivného ředitele, který nic z nových 3,14-ovin nepěstuje a vydupal si jízdu ve starých socialistických kolejích bez projektů a podobných navazujících hovadin.

Zatím bez slepic

Krásek se nezeptám, neb ani já neznám to, na se chcete zeptat. Dokonce to považuji za nanejvýš dobře. Za žádných okolností nechci aby se učili memorovat faktografii, ale chci aby se kurva naučili logicky myslet a umět vyvodit z neznámého logický závěr. Probůh jak hluboko jsme klesli.

Zatím bez slepic

vám nakukám, že WWII. zahájila Austrálie, která přepadla a brutálně vyhladila celou populaci Eskymáků v Antarktidě, nemáte problém to sežrat i s navijákem, páč dnes tamtéž žádní Inuité - pardon, Eskymáci - nejsou. A logicky z toho vyvodíte, že Adolfek byl vlastně príma kluk, páč měl rád blonďáky.
Blahopřeji. Jste fakt jednička. Něco jako Kalousek.
Logické myšlení je krásná věc, ale je celkem k hovnu, když není podepřeno solidním základem, kterému se říká všeobecný přehled.

Zatím bez slepic

Asi takhle - některé z těch detailů se dají stejně dobře nahradit jinými. Faktem je, že v mnoha případech ani tak nejde o to, aby si děcko příslušný vrchol pamatovalo, ale spíš dokázalo projevit vůli, úsilí, trénovalo paměť etc. Jsou samozřejmě záležitosti, které jsou zásadní a důležité. Ale to by bylo na dlouho. Chtěl jsem jen podpořit tezi o úpadku matematiky - během dne jsem se k tomu nedostal. Takže pro ty, kteří nevědí - zavedením 9. ročníku a přeřazením 5. třídy na stupeň první došlo k rozložení učiva prvních čtyř let do let pěti. Že prý budou mít děti víc času na to, aby mrskali základy. Realita je právě opačná. Z učiva 9. ročníku (za nás 8.) pak postupně vyházeli s nástupem RVP/ŠVP lomené výrazy, kvadratické rovnice a goniometrické funkce. Půvabné je, že toto střední školy nějak nezachytili a jsou rok co rok šokováni, že děti ze základek mají o rok víc matematiky, ale vůbec neumějí používat sinus... Učitel si může nějaké nadstandardní učivo odučit, ale nesmí je známkovat, nemá-li je v ŠVP. Pokud se nechce dřív či později potkat s právníkem.

Jo a vlastně ještě jedna drobnost - aby byl prostor pro všechnu tu výuku finanční gramotnosti, boje proti konspiračním webům etc., snížil se počet povinných hodin matematiky na 2. stupni z 5 na 4 týdně (to samé u ČJ), u zeměpisu lze například dva roky ze čtyř odučit i jako hodinovku (a ty zbylé dva roky dvouhodinovku), u dějepisu je to tuším rok. K tomu jen poznamenám, že je zatracený rozdíl mezi hodinu a dvěma hodinama týdně. U té hodiny je třeba více opakovat (děti mají víc času zapomenout), je mnohem méně času na získávání podkladů ke klasifikaci - a do toho občas přijdou prázdniny, státní svátek, exkurze, beseda s Člověkem v tísni etc. a vy najednou zjistíte, že jste měsíc neučil...
Hm. A to jsem se ještě zdaleka ani nedostal k radostem, jež přinesla inkluze... Takže tak, no... Vždycky se ale najdou děcka, která jsou pracovitá a v pohodě. Má zkušenost je taková, že čím více se dětem podstrojuje a "bere zřetel na ten či onen problém", tím méně samostatné dítě je a podává horší výsledek. Pokud učitel prostě tak nějak předpokládá, že děti budou dělat co od nich očekává - a zároveň není úplný hlupák, pak se děti dokáží naučit překvapivě hodně (ono mnohdy docela záleží i na tom, který učitel měl tu třídu na prvním stupni - čím větší mazání se, tím větší mimozemšťani na ten druhý stupeň dorazí). A samozřejmě je důležitá rodina a sociální prostředí. Přičemž platí, že čím méně se dítě musí zapojovat do chodu domácnosti, je mu jen málo čteno a už vůbec si s rodiči nevypráví navzájem, tím horší to je. Psychologie ostatně říká, že co se nestihne do šestého roku života, to se nedožene už nikdy...

Zatím bez slepic

bych souhlasil.
Matika je u nás 5 hod. týdně a po mnohých letech je tam baba, která se snaží ty puboše dusit, jak jen to jde. Takže zlomky už zas jo, Kvadratické rovnice mizérie, ale jo, goniometrické funkce se projeví letos. Doufám, že ano.
Btw. taková perlička - když se rušila devítka v 70. letech, místní gympl si zval budoucí prvňáky už před přijímačkami a tu matiku, která jim měla "odpadnout", do nich hustil, byla to, tuším, dvouhodinovka týdně a samozřejmě úkoly.

Zatím bez slepic

Ta pátá hodina je vždycky malý zázrak a znamená to, že jinde se muselo něco "ošulit". Většinou se tak pozná, kde chybí jaký aprobovaný učitel - když není zeměpisář, vytáhne si černého Petra zemák... Atp. Těmi lomenými výrazy se myslí především ty typy úloh, kde je neznámá ve jmenovateli či dokonce je ve jmenovateli mnohočlen. Upřímně, mám zkušenost, že na to lze ta děcka připravit průběžně.
Ta perlička je výborná - protože dnes v deváté třídě takový Běloun využít moc nejde, protože předpokládá znalosti, které do konce devítky oficiálně nezískají... No a my ho měli v únoru spočtítaný v osmičce už dvakrát. A nemám přitom vzpomínku, že by nás někdo lámal násilím. Ono čím víc se nad dětma lomí rukama, jak to mají těžké, tím víc se to těžké stává...

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Myslím, že všichni ti "lidi z jiného světa" jsou postiženi fanatickou vírou. Jako v nějaké sektě, tam taky argumenty nikdo nechce slyšet. Je to jako nové náboženství, a inteligence jedince s tím nemá co dělat. Členové náboženské sekty jsou schopni věcí, které ostatní co jsou mimo naprosto nechápou, a přitom těm sektářům přijdou úplně normální. I u těch sekt vidíte vymejvání mozků, indoktrinace dětí, vyvolávání nenávisti, odstřižení od vnějšího světa či filtrování jen těch vhodných informací, aby ovečky neprohlédly a nezdrhly. Léčba realitou je skoro nemožná, násilím je vytrhnout z toho pokřiveného prostředí nic neřeší, naopak je to obvyklé v jejich víře jen utvrdí. Vzpomeňte na rozmach jehovistu po sameťáku, určitě znáte z okolí i dost inteligentních lidí, které oblbli. Já znám minimálně dvě rodiny, které do toho spadly, včetně jejich děcek, některé v dospělosti dokázaly vypadnout jen tak, že zpretrhaly totálně rodinné vazby s rodiči a sourozenci.

Zatím bez slepic

pouze souhlasit. Sám mám dokonce něco takového v příbuzenstvu.
Je to marný, je to marný, je to marný...

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

To si žádá schovívavý úsměv a jistý nadhled. Lidé, kteří považovali Zemi za placku, také museli vymřít.

Zatím bez slepic

Nevymřeli dodnes. Koneckonců země je placka. Pokud nezačneme dělat něco pro ekologii, umřou ty čtyři želvy, které nesou zemi na povrchu oceánu. A celá souš se potopí pod vodu a lidstvo vymře! To byste chtěl? (Doufám, že to někdo nevezme vážně.)

Zatím bez slepic

Admirále,
v článku mi chybí (nebo jsem přehlédl) odkaz na originál, ve kterém ona dívčina prezentuje své názory.
Bez toho je těžké posoudit, nakolik jsou či nejsou ujeté, jsou-li či nejsou geniální, zda odporují či neodporují historii.

Ať tak či onak, pochopitelně nesouhlasím s jejich cenzurou.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Z toho textu Tomáše Kriššáka od Sorose se zdá, že on a jemu podobní by pro lidi, jako je to děvče Lýdie, nejradši postavili převýchovné tábory.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Samozřejmě to je téma pro odborníky na sociologii a psychologii, ale není asi od věci se k tomu vyjádřit. Asi jsme seznámeni s názorem, že drtivá většina psychopatů je mezi podnikateli, vrcholnými manažery a já ani nevím kde ještě všude. Prostě psychopatů jak naděláno. Mnohým chybí mateřská láska, mnohým chybí korekce k jejich chování. Všichni žijí ve stresu a co je nejhorší, že si to ani neuvědomují. Navíc neustále počty lidí s depresemi a podobnými problémy narůstají. Spotřeba antidepresiv narůstá raketovou cestou. Kde se berou? Již se tak narodí? Ale ne, krom pár vyjímek je jejich živnou půdou společnost. Zaznělo zde mnoho dobrých názorů a každý má reálný podklad. Prostě společnost není zdravá. Slabé slovo. Karas včera v telce řekl v komentáři ke včerejší tragédii na Krymu , že "okupační správa v Kerči" a k tomu ještě něco. To jsou ty věci, které ovlivňují společnost. Jsem už také blázen nebo jen Karas? Jak s tím má pracovat společnost. Co ti mladí? Jak si dnes představit takovou okupaci? Byli jsme vlastně okupováni Němci? Prostě zmatení pojmů. Nerozumíme si a je to jak s tou biblickou Babylonskou věží. Nedopadneme dobře, to je fakt.

Zatím bez slepic

Pane Hnidopich.
Přesně tak.Možná víte co jednou řekl Knížák.Tato mládež nepoznala bídu,strach,zodpovědnost a ani válku.
Myslím si,že si ani neuvědomují co to válka,co to může udělat s člověkem..

Zatím bez slepic

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Mládež nezpoznala lásku ani zájem. Zoufale vnitřně touží po lásce a sounáležitosti. Snaží se to nahradit tím, že sounáležitost si nahradí: "my jsme ta parta, co má stejné názory". Jen proto. Snaží se tak najít nějaké vnitřní kamarádství, cit, lásku - protože naplno to neumí, ze světa dospělých to nezažili.

Zatím bez slepic

Nemáte pocit, že vysvětlovat všechno jako psychopatii je poněkud nesmysl?

Každý člověk má žebříček hodnot, a ten je dokonce seřazený podle priorit. Podle něj reaguje, podle něj se chová, podle něj je (ne)motivován. Jediné co jsme udělali je změnili dětem žebříček hodnot na pokřivený. Nic více, to stačilo.

Sametová revoluce nebyla žádná touha Čechů po svobodě a osvobození od komunismu. Bylo to ve skutečnosti touha mít ty pěkně barevný žvejkačky jako na Západě, ty bleskavý magneťáky, a mít se jako prase v žitě. Ve skutečnosti bravíčko a katalogy Quelle udělali udělali proti komunistům více než nějací disidenti.

Takže jsme děti okamžitě po roce 1989 začali učit, že na prvním místě jsou prachy, majetek a luxus. Reklamy a západní subjekty okamžitě začali učit věci jako "stát je zlo, vše zprivatizovat - a bude to skvělé", "zisk je nejvyšší božstvo, ospravedlňuje vše". Zisk firem, korporací je třeba zohlednit na prvním místě.

Dále jsme dětem (i lidem) do podvědomí zanesli: Každý Čech je špatný, je to blbý čecháček - lepší je Němec, Francouz, Američan. Vlastenectví je špatné, je třeba zničit národ (tedy i sám sebe = prvek psychické sebedestrukce). Pro ty váhající bylo třeba přitvrdit, že vlastenectví je náckovství.

Přímo ďábelské bylo zapojit ženy. Ženy přejímají úchylnosti a ideologie asi tak 100 x rychleji než muži. Jsou od přírody naprogramovány k přizpůsobení se mainstreamu - jejich úloha je udržet rodinu a mláďata, i když nějaké ideálypadnou na hubu.

Vrstevníci touží přirozeně po ženách. Jenže mít rád ženu je špatné! Heterosexualita je špatná a podřadná, jakákoli úchylnost v sexuální preferenci je lepší! Homosexualita je lepší! Už vrabci na střeše si štěbetají, že vrcholový management řady firem (např. Českých drah) je plný homosexuálů a heterosexuál se tam nedostane. Ale i říďa Apple či Mozilly musel vyjádřit svou lásku k homosexualitě.

Zatímco kluci měli dříve jako vzory Vinnetúa, dnes mají émerické seriály s černochama a homosexuálama jako vzory. Žena je vždy více než muž, když jde o hrdinství. A to nemluvím, jaké vzory jdou od našich genderových umělkyň typu "dva princové se do sebe zamilují" a raději se nezmiňuji, co vychází třeba v Norsku či Švédsku.

Od rodičů ani společnosti dnes děti nedostávají lásku. Snad všechny děti mají jasné příznaky deprivace z dětství v lepším případě. Nerozvíjí se jejich schopnosti, jejich motorika, znalosti. Rodičům jsou děti zcela a úplně lhostejné. Dají jim najíst, oblečou je. Kdysi to začalo právě sametovou. Děti přece stačí přivést do luxusu, a posadit je před kompjůtr. To jim k životu až do smrti stačí. Tím jsou zajištěné a tím se uživí. Jenže už tyto děti jsou rodiči, a vychovávají děti ještě s méně láskou.

Lidé zaměnili lásku (starost o dobro dítěte) a vnější pozitivitu (neplácnout dítě, nic po něm nechtít).

Mám pokračovat? Mohl bych klidně na toto téma napsat článek - a stejně by to nebylo vyčerpávající.

Zatím bez slepic

Jen něco k tomu jak poznáte psychopata.
Povrchní šarm
Přehnané sebevědomí
Patologické lhaní
Nedostatek lítosti
Emocionální povrchnost
Necitlivost
Nedostatek empatie
Neochota přijmout odpovědnost za svoje činy
Tendence k tomu, že se nudíte
Žít jako parazit
Nedostatek realistických dlouhodobých cílů
Impulzivita
Neodpovědnost
Nedostatek kontroly nad svým chováním
Problémy s chováním v brzkém věku
Kriminalita v dospívání
Opakované porušování zákona
Vysoký počet manželství
Promiskuitní sexuální chování
No a teď se pokuste ke každému kritériu přiřadit hodnocení od nuly do dvou . Nula neodpovídá, jednička částečně , dvojka úplně a počítejte. Psychopat učebnicový má skóre 40 a více , 30 a více znamená diagnózu psychopat.
Možná budete překvapen .

Zatím bez slepic

In reply to by Hnidopich (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nominální klam = iluze, že k vyřešení problému nebo k pochopení problmetiky stačí prásknout nějaký termín (pojmenování či nálepku).

Zatím bez slepic

Donalde - asi ne vsichni. Jen podle toho jak se voli a podle toho, jak si kdo nakradl a nenakradl.

Zatím bez slepic

Nicméně to nemění nic na tom, že se spáchal zločin na dětech. Na celé generaci dětí.

Rodiče přestali děti vést = dávat jim lásku, zájem, směrovat jejich hodnoty. Myslelo se, že technický rozvoj nahradí pozornost, výchovu. Že není již dále třeba, aby rodiče děti naučili o čem je život, aby je chránili, směrovali a umožnili jim prožít dětství. Namísto toho se na děti pohlíží jako na malé dospělé, a staví se do rolí, na které nejsou vývojově připraveny. Jako např. plně rozhodovat o sobě už v předškolním či školním věku - a nazývá se to "neničením osobnosti dítěte autoritami rodičů, učitelů, atd." Děti jsou tak nuceny předčasně přijímat dospělé role, necítí bezpečí a ochranu (to je druhá strana mince autority, výchovy a vedení) - a celé je to pomotané, zmatené, nepřirozené, psychopatické.

Selhali senioři. Češí důchodci kromě atakování akcí v supermarketech a nadávání na vše možné - naprosto neplní roli moudrých starců, kteří předávají celoživotní bohaté zkušenosti. Nabídli v roce 1989 jen vizi, že vše se dělalo blbě, a vše bylo před rokem 1989 špatné. Zkuste dnes za 99 % seniorů přijít s žádostí o radu v životě, ať jako dítě, puberťák, dospělý. Cha cha cha.

Na začátku byla naivita, které dosud nepominula. Že se stačí vymanit ze spárů Sovětského svazu a komunismu, a vše bude dobře. Že Západ to s námi myslí altruisticky, a chce nás jen proto, aby nám pomohl. Že stačí dělat všechno jako Západ a přesně opačně do protikladu jak to dělal režim před 1989 - a bude ráj na zemi a všechno bude báječné, špičkové.

Zatím bez slepic

In reply to by Donald Trump (neověřeno)

Trvalý odkaz

Popravdě, Donalde, problém vidím složitěji. Souhlasím s tezí, že se dětem a dospívajícím dnes až příliš často podsouvá role, která jim zcela nepřísluší - ale není to tak jednostranné, jak tvrdíte. To "plné rozhodování se" dítěte, které píšete, je poměrně extrém. A docela zajímavé je, že znám i mnoho lidí starších generací, kteří měli "štěstí" na sociální zázemí, kdy museli už jako malí přebírat role dospělců. Netvrdím, že to na nich nenechalo stopy, ale nikdy ne tak fatální, jako opačný extrém. Totiž jako zanechala opičí láska a snaha prodlužovat dětství na samu hranici únosnosti. Bylo fascinující porovnávat deváťáky prvních let po zavedení 9. ročníku s deváťáky o cca 5 let později. Na ty první se společnost automaticky dívala jako na mladé dospělé - ne sice ještě plnoprávné, ale do značné míry již autonomní. A - a to je důležité - oni sami se takto vnímali a podle toho se chovali. Dnes je žák deváté třídy stejným dítětem, jako páťák... A co hůř, v mnoha ohledech i ve vlastních očích. Nemluvě o tom, že mnohdy jde o děti s nesmyslným odkladem (opět většinou šlo o "prodloužené dětství"), tedy vlastně ještě o rok starší. Nechci děti připravovat o dětství. A souhlasím, že mantinely, řád a přiměřeně projovavaná láska (nikoliv pouze k dítěti, ale v rámci rodiny jako celku) jsou zatraceně důležité.

Zatím bez slepic

Stav, když jako malí musejí přebírat role dospělců, tak je tak činěno fyzicky, méně psychicky. Stále je na ně pohlíženo jako na děti, byť fyzicky se musejí starat jako dospělí. Jak jste napsal, jsou autonomní, ale dospělí na ně nepohlížejí a nechovají se k nim jako k plnoprávným dospělým. A podle toho se k nim chovají, poradí, pomůžou.

Ale situace, kdy děti nejsou usměrňováni dospělými = necítí bezpečí a zázemí, znamená, že jsou v roli, ve které by být neměli. Tyto situace jsou dvojí: 1) Je jim upřena autorita rodičů i učitelů = ony určují co budou dělat. 2) Opičí láska, kdy rodiče namísto autority rozmazlují = zase ony určují, co budou dělat.

Dětství je v první řadě stav, kdy dospělí dětem přiměřeně kryjou záda. Tedy stále jsou podřízeni dospělým, které za ně zodpovídají ča/nebo cítí zodpovědnost. Nemusejí to být nutně rodiče, ale třeba i okolní dospělí. Často rodiče selžou nebo škola selže nebo..., a pak je zde zástup. To bylo úžasné za komunistů, že vlastně dítě vychovával téměř kdokoli a usměrnil, kdo šel kolem. Když to nezvládli rodiče, často to zvládly učitelky. Nebo sousedé.

Zatím bez slepic

In reply to by Donald Trump (neověřeno)

Trvalý odkaz

Myslím, že bychom nad pivem zjistili, že si vlastně rozumíme. Klíčové jsou přiměřenost (v čem dětem přenecháme jejich vůli a z povzdálí jim kryjeme záda, aby případný průšvih byl sice průšvihem - ale nikoliv fatálním), důvěra, víra (doufání, upozadění se dospělého). Mantinely jsou určitě třeba - ale postavené tak, aby - když je ditě přeleze - což je úkol puberty - bylo uspokojující, ale stále v bezpečné zóně.
Je pravda, že vliv okolí na výchovu dětí byl skutečně větší.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Nadpis z Lidovek.cz ze 14.10.: Švédsko bojuje proti vynuceným sňatkům. Schovejte si lžičku do spodního prádla, radí úřady (když chce rodina odvézt divku ze země, aby se tam provdala, má si strčit kovovou lžičku do kalhotek, aby ji zadrželi na letišti).

Zatím bez slepic

In reply to by Fito (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nebo tu malou plechovku koly rovnou do vaginy, kdyby ji tata pred letistem prohledaval kalhotky.

Zatím bez slepic

To jí ale budou muset zabít. Protože nebude panna, a tak v rámci odčinění rodinné cti jí vlasntí bratr dostane za úkol sprovodit ze světa.

Zatím bez slepic

In reply to by Fito (neověřeno)

Trvalý odkaz

Já myslím, že proti vynuceným sňatkům tvrdě bojují feministky a svazy žen, seč jim síly stačí. Protože to je jejich cíl - osvobodit ženu od ponižování a nucení k tomu co nechce. Navíc na to dostávají obrovské částky. (Konec sarkasmu.)

Zatím bez slepic

Asi máte na mysli v západních demokraciích ty velké feministické demonstrace za práva muslimských žen, že? Švédské feministky už možná také začaly s výrobou kovových lžiček (hlavně ne ty z NDR).

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Dvojí Tvář je "termín" od Lakotů, ale s něčím na ten způsob jsem se setkal třeba i u Komenského (v Labyrintu ...), ten jednomu tomu svému "průvodci" říkal tuším Mámil a taky měl dvě tváře - jednu skvostně nádhernou a jednu strašně šerednou; a snad si Komenský nebyl jist jeho pohlavím, ale před těmi 4 stoletími ještě nebyla známá lgbt magorárna :-). Jinak jednodušeji se tomu říká pokrytectví. Hodně v tom vynikají křesťanští pámbíčkáři, demokracie je ostatně výtvor jejich městských předků. Traduje se, že třeba Řím měl jako hlavní božstvo dvojtvářného Januse https://cs.wikipedia.org/wiki/Janus, a wikipédisti to "dvoj" zintenzivnili tak, že to umocnili na druhou a už tam serou čtyři, což dříve nebylo :-).

Blbečci (prohnilí svatoušci, slunéčka pravdoláskařská, jútubéři, instagramáři, fejsbukáři a spol., neziskovkáři a vůbec všichni kterým ta demokracie dává vyniknout) jedou na náladách. Oni neví nic o tom co se odehrává v nich samých a ani o to nestojí. O světě ví to, co si načumí z displejů nebo všelijak pokoutně vydyndají z různých šmíráckých zdrojů.
Určitý hendikep člověka, který si přiznává své chyby a chce se zlepšit bývá ten, že si tak nějak myslí, že i ostatní se chtějí nějak zlepšovat. Což je omyl, někdo chce a snaží se, ale jsou tací (Dvojí Tváře) co si o sobě myslí, že jsou prostě lepší než jiní a ti jiní jsou pro ně prostě blbci (poddaní), kteří by je měli obsakovat a živit a starat se oně, případně o jejich výmysly, které by chtěli zrealizovat. Tito týpci jedou na určitých náladách a co jim přináší ty pro ně příjemné nálady, toho se drží.
Dvojí Tváři přináší příjemnou náladu pouze dva druhy činností. První je, že je Dvojí Tvář uctívána, obdivována a zbožšťována, tudíž je k ní ostatními přistupováno jako k nějakému velkému mudrci/učiteli/guruovi, kterého je třeba zbožšťovat a být mu ve všem oddaně poslušen. Druhou činností je působení bolesti tomu/těm, kteří Dvojí Tvář odmítají zbožšťovat - něco na způsob slastných pocitů když máte možnost se pomstít nenáviděmému nepříteli.

Takže když se pravdoláskařskému fakanovi odmítnete podvolit a zbožšťovat ho a plnit mu co si zamane, je to pro něj ztráta "pozitivní energie" (příjemné nálady). Jako každá ztráta je ta ztráta prostě znát a on pokud vás nějakým přesládlým úsměvem a zářnými sliby nepřesvědčí abyste se mu podvolili, nemá onu ztrátu jak doplnit. Zbývá tedy "ztrátu" nějak zasubstituovat a to slastným pocitem, když vám ublíží. Jenže pakliže se po ublížení neobrátíte navždy ke zcela oddanému uctívání Dvojí Tváře, zase nastane ztráta a zase vám bude muset být z jeho strany ublíženo, aby měl "příjemnou energii". Takže v případě že se nehodláte podvolit, tak budete neustále zraňováni čili týráni.

Tudíž tím, že se snažíte různé pravdoláskařské fakany zlepšovat, je stavíte do role nějakých méněcenných tupců. Prostě jakmile chce nějaký člověk někoho jiného zlepšovat (vychovávat, učit), tak to pro toho "zlepšovaného" jednoznačně znamená, že je prostě v něčem špatný čili horší. Jde-li o Dvojí Tvář, náladu získávanou stylem prvním takto nikdy nezíská a tak si požadovanou náladu zasubstituuje tak, že vám začne ubližovat; a pokud vaše snaha ho "zlepšit" vytrvává, začne vás týrat.
Takže nesnažit se zlepšovat Dvojí Tvář znamená vyhnout se týrání od té jeho špatné části. No a teď co s tou mámivou krásnou částí? Není snad tou "krásnou částí" někdo, kdo se má za lepšího a snaží se všelijak zlepšovat/poučovat/vychovávat ty "horší"? Takže hlavně tím "lepším guruem/učitelem/mudrcem/oddanýmRodičem" asi sám nebýt :-).

Zatím bez slepic