Češi a čecháčci

Autor
Štítky

Musím říct, že jsem do revoluce slovo čecháček ani naznal. Byli jsme tu češi, případně čechoslováci. Na Moravě se muselo říkat, že oni jsou vlastně moraváci, i když tam musel člověk mluvit spisovnou češtinou pořád, takže jsem se tam cejtil jako mezi těma češtějšíma ... ale když to chtěli.

Během studií na mateřské škole na mě zkoušeli machrovat kde čím, že dotyčný dál doplivne, že dál dočůrá, že umí plavat, že umí kličku, že umí počítat do sta atd. I chyb na mně samozřejmě našli plno, těch, který oni neměli i těch co měli sami.

Nikoho ale nikdy nenapadlo mi říkat, že jsem čecháček, s implicitním předpokladem, že on tedy ne a že je to teda nějak špatný být čecháček. Jak léta šla, ani na dalších školách to nikdo nevytáhl. Až do revoluce tu čecháčci prostě nebyli.

Nevím, kdo to vymyslel, ale na to, abyste o někom říkali čecháček, musíte umět výborně česky, takže nejspíš to vymyslel čech. Prý to vymysleli za protektorátu, nějací ti protektorátní kolaborantští novináři. Je to možné. To slovíčko se neobjevuje ani v Babičce Boženy Němcové, ani v Jiráskovi, ani v Palackém, ani v Máchovi.

Je to vytvořené zdrobňující koncovkou -áček, která někdy zní pohrdlivě jako rusáček, žiďáček, čuráček a někdy ne poláček, slováček, někdy dokonce mile rypáček, hlupáček, miláček, chlupáček, ušáček. Jednou jsem dokonce viděl film, kde překladatel zápolil s překladem a slovem zadáček označil buď anus či anální sex. Lingvisticky mně to traumatizovalo tak, že si to pamatuju dodnes. Někde se prostě zdrobněliny nehoděj a už vůbec ty chybně vytvořené.

Čecháček je výraz, kterým se mluvčí snaží ponížit označeného a zároveň ukázat, že on je něco lepšího. Ti čecháčci jakoby nevědí, nemají rozhled, nerozumí tomu důležitému, světovému. (Ale on to ví, on je ten lepší než oni, že paní učitelko). Přesně jako malý, nejistý děti, co nevěří samy sobě a tak se štelují do mluvčích učitelek, jejichž slovo je pro ně slovo boží, jsou poslušné na slovo a ještě se snaží nutit k poslušnosti ostatní, aby se zalíbili. (A učitelky jsou zatím nány, co půlku příkazů vydávají hloupě a nepromyšleně, jak vědí ostatní dospělí.) Zatímco ostatní děti se i přes zakáz vrtí, čtou si pod lavicí, jedí co a kdy nemají atd. (Vrtí se a čtou si pod lavicí, protože se momentálně nudí, protože látku buď chápou nebo jsou zas dávno ztraceni, každopádně se tak jako tak nic neučí a jedí podle toho, jak jim klesla hladina cukru v krvi a přesně podle toho, na co mají chuť, čili co přesně tělo potřebuje - na což nepomyslela ani učitelka ani šplhounek).

Není divu, že prvním a vrchním porevolučním čecháčkovačem byl Václav Havel. Rozmazlený, nevzdělaný hoch z rodiny bývalé honorace. Když jako hlava státu tepal čecháčkovství, působil jako zakomplexovaný rodič, co se v hospodě posmívá svému, tříletému dítěti, že se bojí bojí cizích lidí. Bože, jsou to cizí lidi, ono je malý, tak je opatrný a schovává za svý rodiče. Havel tím vypadal trapně a zakomplexovaně.

 Padl socialismus, nemáme zcestovalej svět, nemáme prachy a část na západě existujících věcí jsme neviděli. No tak si je prohlídneme ve zrychleným režimu. Jéje, tak se naučíme používat kreditku o dvacet let později. Mobily a internet už jsme se učili nastejno. 
 Hlavně, že ta chamtivá verbež ze západu, co sem přišla okrádat národ, kterej ještě neví, co a jak, byla pro Havla morálně, kulturně a lidsky dost na výši. 
 Na úrovni okradačů vdov, sitotků a důchodců, jen ve větším rozměru. (A horníku jako jeho věrný kámoš Bakala) Dneska se jim říká šmejdi a Havel byl slouha těch globálních. Slouha, co místo, aby zemi zveleboval jak moudrý král Karel IV, či železný a zlatý jak Přemysl Otakar, tak ji rozprodal cizákům, za poplácání po zádech. Asi jako hrdina Bonny a klid, co si trošku cucnul vexlu a už rozhazoval tisícovky. Zatím byl jen "mladej," co ještě nic neví.

 Na západě má Havel pověst hrdiny, díky mediální masáži, povedla se jeho loutkovodičům pěkná pohádka. Ale ve skutečnosti, jsou na západě lidi jako my: na ukrajince, co okrádaj o část vejplaty jiný ukrajince koukaj s pohrdáním, jako na špíny, stejně jako my. Na pasáky, co někde na Balkáně unesou holku, zmlátěj, znásilněj a pak ji pasou někde v holanským bordýlku, koukaj s hnusem jako my. Na "podnikatele," co černouškům v Africe prodávaj na splátky televizi 6x dráž než v USA koukaj s opovržením, stejně jako my. Obchodníci s bídou.

 I na Havla by koukali s hnusem a opovržením stejně jako my, kdyby o něm věděli to, co víme my. - Vím to úplně přesně, protože to je přesně ten důvod, kvůli kterýmu se o Havlovi lže. Kdyby prostě jen říkali pravdu, tak se hnusí všem.

 My ho tu měli přímo u nosu, tak na jeho mýtus všichni nevěříme a havloid už je dávno nadávka. Věřej tomu jen cizáci, a zde rodiči zanedbané dětičky se školou vymytejma hlavama. Zanedbané proto, že patří mezi rodičovské povinnosti u dětí demolovat režimní propagandu. (Jedna taková špatná matka, nechala syna hltat režimní propagandu a on se jí pak pateticky upálil, protože nechtěl během 5 měsíců dospět a smířit se s tím, že to všechno byly jen lži. V lednu to bylo 50 let. Dobře jí tak.)

 V čem jsme zaostalí? Českej prodavač z mekáče se vyrovná americkýmu prodavači z mekáče, českej frézař německýmu frézařovi, českej řidič kamiónu anglickýmu kamioňákovi. To u vrchnosti nám to vázlo.

 Vázlo, my trochu dohnali západ a bohužel pro nás i pro ně, západ dohnal a předehnal nás (v tom špatným).

 Když tu byla Marinne Le Pen, tak se ji Soukup na něco ptal a zmínil nás jako malou zemi. To se do nás pořád hustí, ale je nás deset miliónů. Což zas není tak málo, je spousta menších národů. Marinne Le Pen ale hned oponovala, že nejsme tak nedůležitá země a nemyslela to jen jako diplomatickou lichotku. Oni normální lidi na západě byli děsně rádi za nás, poláky, slováky, maďary a Orbána, že jsme do toho Merkelovýho/EU bláznění hodili vidle. To tam oni nedokázali, nikde. Tam to je jak za komančů, lidi vyhazovali za názory z práce. My jsme se vzpouzeli i za ně. - O to víc nás nenáviděl západní tisk.   

 Naproti tomu na ČT, alžírský žid Bernard-Henry Levy, oplzle bohatý, s krví bosenských srbů na rukou a vodorovnejma vráskama po plastice obličeje, tomu Havel samozřejmě velmi chybí a ještě na tam hlásá, jak Marinne Le Pen nemá ráda Francii a nemá ráda Evropu. (nejspíš proto je Marinne proti tomu, aby se Evropa už konečně proměnila na něco mezi Afrikou, Blízkým Východem a pakistánským pedofilním bordelem, jak to chce on)

 Zpět k věci. Češi, když kdysi přijeli do Ameriky, tak tam nebyli ztracení chudáčci mezi těma lepšíma. Nekoukali na vše s otevřenou pusou. Nehledali komu by dělali kočího nebo služku. Fungovali tam úplně stejně jako všichni ostatní evropani, co tam přišli a dodnes fungujou. Když tam před lety v českém městečku vybuchla továrna, odmítli veškerou pomoc s tím, že si pomůžou sami. Jako všichni normální američani. Čím se tak lišej od čechů tady doma? - Mají tam jinou vrchnost, která jim jinak nastavila zákony. Havel jako president mohl předvést, jak se to dělá a hands-on ukázat, jak se dělaj lepší zákony. Neudělal nic, protože na to neměl, protože ničemu nerozuměl. Byl to línej nezvdělanec.

 Místo toho objížděl zeměkouli, opíjel se s místní pakáží, shraboval pomalovaný plíšky s barevnejma stužkama a diplomy s kulatema razítkama. Když mu umřela manželka-matka-služka, tak si vzal manželku-děcko-režimní exhibku, co podepsala antichartu proti jeho chartě (ale ty kozy). Zval si sem globální celebrity v hopsání po pódiu, jak nemilovaná, politická princezna Diana plná komplexů. 
 To protože se sám cejtí jako čecháček a protože mu chybí vědomí vlastní kvalit, tak se potřebuje ubezpečit venku a každý vnější výraz uznání je pro něj jako droga. Kozatá ženština, vyznamenání, lichotky, doktoráty (a chlast). Každá dávka však vyprchá a zas je tam kde byl. 
 I film si natočil za státní peníze. Špatnej, jen servilní dvůr tleskal. Pornoherec v Boogie Night si takhle natočil hudební desku. Propadla. Mrázkův synáček si takhle koupil v Plzni diplom práv a nosí černý brejličky jak hrdina Bony a klid. Za právníka by si ho vzal jen blázen.

 Respekt, co máte k sobě samotným dáváte najevo i tím, jak se chováte k slabším a jestli cítíte potřebu je bezdůvodně ponižovat, tak jste níž než oni. Ti skuteční lepší táhnou ostaní nahoru.

 Havel byl ten, na koho se to pohrdavé slovo čecháček hodilo jako ulitý. Každý kdo se snaží se trošku povýšit tím, že ostatní nařkne z čecháčkovství (protože dost nepodlézaj jinejm), jen pojmenoval sám sebe.

 Jinak to není a nebude. Nikdo se sebeúctou a špetkou vzdělání to slovo prostě nepoužije, protože mezi čechy patří i Hus, Žižka, Komenský, Masaryk, Baťa, Dvořák, Smetana, Janáček, Hašek, Mácha, horníci z Ostravska i Kladna, legionáři z Ruska, piloti z Anglie, paragáni, co zabili Heydricha a padli v kryptě kostela jen za rohem od havlovic baráku, 27 českých pánů i tisíce a tisíce bezejmených, co šli pro tuhle zemi na smrt po rodinách. Taky všichni obrozenci, co dokázali ve světě téměř nevídané a vydupali ze země český národ, už skoro poněmčený, což nedokázali ani pofrancouštělí bretaňci, ani poangličtělí irové (co mají teď svůj stát, ale ne jazyk), ani dnes téměř poněmčení Lužici a o co se právě snaží katalánci a baskové. 
 
 Abych nezapomněl, čech je i Beneš. Přes všechnu kritiku, co kdo může říct. Přestože já si myslím, že jsme se  za Mnichova bránit měli, i když vůbec nevím, jestli by to dopadlo lépe. Přestože tu demisi přijímat neměl. Beneš přeci jen překomplotoval dvakrát všechny a jednou měl velký podíl na vzniku republiky a podruhé na odsunu němců. Klobouk dolů. Židi si takhle taky vykomplotovali stát a o těch se říká, jak jsou mazaní.

 A proto se skromností a pokorou, s jakými mudrc pozoruje idiota, vždy pozorujte toho, kdo vám nadává do čecháčků, protože vám právě vyklopil, že velký je on sám ubožák.

  Amen

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 2.5 (4 hlasů)

Komentáře

Chápu, já to přesunula trochu jinam.
Ale blbost neznamená vždy to, že by člověk nebyl nejbystřejší.
Může mít IQ génia a přece se zachová tak, že jiný člověk díky němu zahyne, nemá šanci přežít.
Co se týká výše uvedeného případu Palachova - no jistě, tak jak je jeho oběť dohenestována,
tak jsou dohenestovány i oběti jiných lidí, kteří byli schopni podřezat spoutaného.
V tom se shodneme.
Ale nejspíš se neshodneme v tom, co bylo správné a co nikoliv.

Zatím bez slepic

To "nejbystřejší" se nutně nevztahuje k IQ. Ale samozřejmě že může každému, i bystrému, něco "cvaknout" a udělá chybu, která bude mít za následek něčí a př. i jeho smrt.
Těm dehonestacím moc nerozumím. Člověk, který je schopný podřezat jiného, je obětí a bývá dehonestován jako oběť?

Nemusme se shodnout, co je správné a co ne. Já to ve svém napsal, že ti s jinou ideologií ho budou dehonestovat. To platí na všechny strany. To já jen že se celé vlákno odvíjelu právě v duchu jen jedné ideologie, která má jaksi "jasno", co je správně a co je blbost nebo naivita. Tak jsem jen doplnil nutné, pokud chceme být objektivní, že podle každé (snad kromě pseudohumanistické a pacifistické) ideologie je vždy nějaká oběť (nepodporující ideologii hodnotitele) hloupá, zbytečná, ... a jiná (podporující ideologii) správná.

To bychom si nejprve museli stanovit nějaká OBJEKTIVNÍ kriteria oběti - což je - logicky - nemožné.

Zatím bez slepic

Jo už asi rozumím : oběti, které jiní lidé spoutané dekapitovali?
Ano, našlo se dost lidí, kteří byli schopni tvrdit, o těch podřezaných vojácích, ale i novinářích, že ůdobře jim tak, neměli tam lézt". To je právě to, o čem jsem psal já. Čili soudím, že třeba zrovna u těch podřezaných bychom se shodli.

Zatím bez slepic

Tak to můžeme uzavřít.
Jako matka netuším, jestli bych dala synkovi flintičku s tím: "Jdi", nebo jak to Čapek napsal.
Rozhodně jsem nerodila proto, aby se mé děti upálily, nebo je nějaký bandita spoutal a podřezal jim krk,
nebo je někdo zmasakroval při jízdě autem.
Eh, v Praze se zas řádí, nebo co....
Asi nemají práci na poli, že mají roupy,.... nebo jsou nakažení nějakou tou nemocí hovězího dobytka, či ovcí?

Zatím bez slepic

Já vám jako matce rozumím. Na druhou stranu kdyby matky neposlaly (nebo alespoň nenechaly odejít) svoje syny třeba do WWII, svět by dnes byl jiný. Lepší? Horší?
Já nějak nevěřím, že byste i jako matka fungovala na platformě rezignace a kapitulace před jakýmkoli zlem dle vašich kriterií a jen útrpně čekala, co s vámi ti, kteří to mají jinak, udělají. S vámi a vaším synem. To by pak život přeci zcela ztratil smysl a význam, kdyby člověk jen rezgnovaně čekal, co se s ním stane, a neměl nic, kvůli čemu by i život obětoval. Třeba matky by to prý udělaly kvůli svým dětem. I lecjaký otec. No vidíte, a i kvůli tomuhle, kvůli téhle své z nitra bytostné oběti můžete být dehonestována. A pak vám v letadle řeknou, abyste v případě jakýchkoli problémů zachraňovala nejprve sebe a až pak vaše děti.

Zatím bez slepic

V případě války by se mne ani mých dětí nikdo neptal, jestli půjdou do armády, nebo ne.
V r. 1945 brali i 15ti leté kluky. Ve válce se nikdo nikoho neptá.
V letadle jsem nikdy neseděla, takže myslím, že ze vzduchu někoho zachraňovat, je záležitost sci-fi, či zázraku, pokud se to povede.
Eh, sebe, nebo děti - Sofiina volba ?

Zatím bez slepic

Ale ptal, notabene dneska. Ale já se ptám na "vnitřní přesvědčení|", ne na příkazy ap. Jestli byste opravdu necítila sama od a za sebe, že je správné to udělat i s tím rizikem, že vaše dítě přijde o život.
V tom letadle to má ale jasnou logiku : pokud byste si nejprve nenasadila kyslíkovou masku vy, je víc než pravděpodobné, že nezachráníte nikoho, ani sebe. Samořejmě neřeším případy vyloženého zřícení letadla, tam asi než čekat nezbývá.

Sofiina volba je ještě asi složitější, protoře Sofie si musí vybrat mezi dvěma svými dětmi, ne mezi dítětem a sebou. Ale jinak dobrý příklad teoretického knižního konstruktu a rozboru právě uvedeného sebeobětování se.

Zatím bez slepic

"vnitřní přesvědčení" - mé děti jsou již dospělé, i když jedno z nich ještě studuje, je o řadu let starší, než byl tehdy Palach.
Nedávno jsem to, co se stalo, rozebírala s onou nejmladší dcerkou. Přivítala můj pohled člověka, který žil v té době.
Mé děti již tedy žijí samostatně a do života si kecat nedají. Pokud však přijdou pro radu, či konzultaci, řeknu jim, jak to vidím, či cítím, proberu s nimi situaci, ale rozhodnutí o tom, jak budou se svým životem nakládat, je na nich.
Jo, v tom letadle s tou maskou - ano, souhlasím a chápu. Musí však být v konečné fázi letadlo schopné přistát.
Ona Sofie a její volba - pokud by nezvolila, zahynuli by nejspíš v nejbližších hodinách všichni tři.
Jasně knižní teorie, konstrukt... skutečností je, že jeden známý se zvědavě ptal své spolužačky - židovky, jak vlastně přežila koncentrák. Co mu odpověděla? "No co, dělala jsem matracu..."

Zatím bez slepic

To vnitřní přesvědčení neodvisí od ne/dospělosti vašich dětí - pořád jsou to vaše děti. To je o vašem nitru, vašich hodnotách a vašich prioritách. Tedy i když se rozhodnou samy, vy se s tím jejich rozhodnutím vnitřně buď ztotožňujete nebo ne.
No letadlo v konečné fázi přistát nemusí - to ostatně nemusíte v daný okamžik vědět. Jde principielně o to, "vytvořit naději".
No vidíte, jak je ten svět nevyvážený a genderově nespravedlivý - mne by jako matracu asi nikdo nechtěl.

Zatím bez slepic

Dobrá dobrá .... tak ale pravděpodobnost stejného použití mne za účelem záchrany života je u mne podstatně, ale podstatně menší než u ženský :))

Zatím bez slepic

V té Praze myslíte tu demonstraci asi 50000 lidí proti Benešové?
Je fakt že u těch předchozích až 90000ových demonstrací odborů, řidičů, učitelů, atd atp, nemusíme přemýšlet, čím jsou nakažení : socialismem. A je to nevyléčetitelné

Zatím bez slepic

Jako že Šiklová byla socialistka, nebo dokonce komunistka, Hašek,... nebo chtějí na hrad? To by byly předčasné předvolební akce,
dost stejných lidí, jako v r. 1989. Co pokazili, že opět demonstrují?
Jo aha, motám dohromady nynější demonstrující a předchozí demonstrující s demonstrujícími v r. 1989,...
Buď jde o nenažranost, nebo další poopravený ideál svobody.
Kloním se k nenažranosti a egu mnohých,....
Tsss, nebo jde o oběti....
Zajisté na vině je 40 let předcházejících roku 1989.
Že je na vině dalších 30 let po r. 1989 nikoho ani nenapadne, že ano.

Zatím bez slepic

Tak Šiklová skutečně není normální nezávislý ekonom, když může rozeřvávat dav tím svým : Kdo, když ne my? Kde, když ne tady? Kdy, když ne teď? Tohle nezávislý odborník nedělá. Krom toho jsme ji jednou poslochal v debatě se Sedláčkem a ještě jedním ekonomem, snad Kohoutem a ti normálně potlačovali smích a zvedali oči v sloup při některých jejích teoriích, jak musíme rozšířit a víc zaplatit sociální služby ap. Ano, je socialistka, nesporně.

U těch dnešních demonstrací jde o naprosto jednoduchou věc : v době, kdy se chystá zveřejnění zprávy komise EU o Babišovo podvodné dotaci a střetu zájmů a kdy určitým způsobem vrcholí jeho trestní stíhání - tak se ze dne na den a ne s jasným zdůvodněním vyměňuje ministr vnitra za Babišova oblíbence. Já nebudu tvrdit, že to je komplot, ale prostě platí, že ministr vnitr MŮŽE OVLIVNIT to uvedené vyšetřování (např. výměnou státního zástupce) a že to prostě přišlo až náhodně ve stejnou chvíli, kdy bylo uzavřeno vyšetřování EU (a vláda už má závěry, jen má 2 měsíce na to je posoudit a př. se vyjádřit) a i to v česku by mohlo jít do konečné fáze před soud (tím nepředjímám výsledek soudu). Prostě ty obavy jsou naprosto oprávněné. A sjou rozhodně závažnější, než jestli je minimální mzda 9200 nebo 9600 Kč a nebo jestli má někdo o 1000 méně než by chtěl mít.

Zatím bez slepic

Šiklová - nesleduji tu ženštinu, myslela jsem, že je socioložka a s těmi mám vlastní zkušenost. Dovedou člověka ponížit, ani o tom možná neví.
A že si zahrává s davem? No, stádo ovcí nemá vlastní názor, jsou jak pimprlata, která vyřvávají, co se jim předeřve a nakonec se nechají vlkem roztrhat,....

Babiš ? Nejsem u zdroje, takže nevím, je-li vinen, nebo ne. Ale - určitě postaví obhajobu tak, že bude neprůstřelná, i kdyby měl použít jen moderní lidská práva, či co.
A obavy ? Jako z čeho? Své již Babiš má (ať již jakoukoliv cestou), že by mu to chtěli znárodnit? Jo aha, na ulici jsou socialisté. Dobře se to za těch 30 let od těch předchozích 40 let naučili.
Co se týká oněch mezd - svatá prostoto, kéž bych takovou mzdu, případně důchod kdy měla . Člověče, pak každá koruna, nikoliv tisícikoruna rozhoduje o přežití. Jasný? Aha, Vašich 20tis výdělku za den to pochopit nemůže. Má volba je má volba. A žiji s ní.

Zatím bez slepic

Pardon, moje chyba. Šiklová je asi socioložka, já si ji spletl se Švihlíkovou

U zroje jste jako každý z nás. A o tom jsou právě ty obavy : nejen že svou obhajobu postaví na nejdražších právnících, ale že mu to postrčí i nově dosazená kámoška Benešová. V tomto případě na ulici právě nejsou socialisté, ale lidé, obávající se o právní stát. Oni nepožadují žádné sociální prebendy, jen minimálně dovyřešení Babišových kauz ještě se stávajícím státním zástupcem a vyšeřujícím týmem.

Abychom si rozuměli : tu minimální mzdu mělo jen 2 % lidí v ČR, většinou na pomocné práce s kratším úvazkem. Medián mezd byl kolem 18-19000 hrubého, když byl průměr cca 25000 hrubého. dnes je průměrná mzda asi 32000 hrubého (celorepublikově), po vyjmutí Prahy nějakých 30000. Čištý příjem je pk o cca 30-40 % menší, podle počtu vyživovaných osob ap. Tomu odpovídají i ceny a tudíž lze s klidem prohlásit, že si všichni žijeme jak prasátka v žitě. Což samozřejmě nevylučuje, že pár jedinců může mít problémy. Pod průměrným platem pak je vždy a všude v tržním prostředí (z principu té statistiky a gausovy křivky) cca 70 % lidí. Vedle toho se ale do hrubé mzdy nepočítají příjmy OSVČ a iné než ze závislé činnosti (i ty jsou přepočítávány z odvedeného sociálního pojištění).

Však já vám vaši volbu ale nijak neberu a neupírám. Ostatně primárně to bylo o tom, kdo zemře za správnou věc.

Zatím bez slepic

Právní stát? Dovolte, abych se mírně pousmála. A nezávisí to na Benešové.
Medián mezd? Dovolte, abych se mírně pousmála. V tom se schová mnohé.
stejně jako v průměrné mzdě
S tím na mne nechoďte.
No, fakt je, že naposledy jsem dostala mzdu někdy v r. 1991 a na to, co jsem vykonávala, byla dost směšná.
Jó, primární je, kdo zemře za správnou věc.
Dovolte, abych se mírně pousmála - víra že umíral za správnou věc.....
Nesnáším sebevraždy. Nesnáším.
Osobně si ji odříkám.

Zatím bez slepic

Právní stát závisí na každém jedinci, který je schopen ovlivnit vymáhání práva v zemi. A kdo už jiný to může nejlépe, než ministr/yně spravedlonosti? Přitom vůbec nemusí porušit zákon, aby ovlivnil/a jakýkoli konrétní případ, jeho vyšetřování.

Medián je medián a průměr je průměr, to jsou jasně definované statistické údaje plus ještě modus), v nich není co schovávat. Pokud narážíte na takové ty povídačky typu : když já budu mít k obědu 2 kuřata a žádné, tak jsme průměrně měli každý jedno kuře. To v průměru nikdo neschovává, na tom je průměr založen. Medián pak rozděluje vzorek přesně na dvě půlky, tedy půlka lidí má VĚTŠÍ příjem, půlka lidí MENŠÍ příjem než je ten medián. Modus pak uvadí, jaká je NEJPOČETNĚJŠÍ hodnota příjmu. To jsou čísla, která nejde moc okecávat.

To slovo "primárně" bylo použito ve významu, že primárně JSME SE BAVILI o umírání za správnou věc, z naivity nebo blbosti. ne že je primární umřít za správnou věc. Tak jako tak, nebyla řeč o sebevraždách, ale třeba o zastřelení na zahraniční misi, nebo ve válce, nebo při obraně rodinného příslušníka atd atp. Tam nejde o víru, tam jde o osobní předvědčení. Ti lidé vědí, že jdou do situace, kdy mohou zemřít. Ale cílem není zemřít, není to sebevražda.

Zatím bez slepic

Jo, statistické termíny jsem se kdysi učila a s velkou radostí je okamžitě zapomněla, protože statistiky je správný součet nesprávných čísel a pokud je něco napsáno napravo a také nalevo, správně sečteno křížem "kráž", tak je to pravda, i kdyby to pravda nebylo.
Umírání za správnou věc - jo, zahraniční mise - po návratu se pak bojí, co s ním udělá časem pobyt v oblasti, kde byly použity bomby s pláštěm obsahující uran, nebo co.... Dříve se bojovalo také za naše zájmy všude možně i nemožně, dnes je to totéž. A že hranice jsou děravé, dostane se sem kdokoliv a kdykoliv, znásilní tu občas nějakou tu holčinu a zas zmizí,... koho to v zápalu plamenů, a jiného osobního přesvědčení zajímá.
A pokud jdou vojáci do situace, kdy ví, že mohou zemřít i při plivání tabáku z korby automobilu - je to druh sebevraždy - ovšem v cizině a za úplatu.
A sem si klidně pustíme US tanky, které se tu budou producírovat. Eh, zbytečný proti nim něco podnikat, že....

Zatím bez slepic

Vinu čeho / v čem jste posuzovala?

Zatím bez slepic

že by blbé nálady svedené na - všechny okolo, každou dobu dřívější,...
Ech, že ti Blaničtí rytíři tak krásně a v každou dobu spinkají....

Jo a sorry, píši s chybami,...

Zatím bez slepic

Tak tohle ale platí pro ty odborářské, socialistické demonstrace, že se snaží házet vinu za své příjmy na všechny okolo, i když i tyhle demonstrace přeci vždy vinili aktuální government, ne ten minulý, komunistický.

Ty současné demonstrace proti Benešové mají úplně jinou podstatu, věcnou a jasnou a na nikoho kolem nic nesvádějí, je to jen o Babišovi (a jeho vládě) a jednom jejím ministrovi/ini - Benešové

Zatím bez slepic

Teď moc nevím, k čemu to je.
To přeci není jen víra nebo názor, že ty současné demonstrace jsou proti výměně ministra spravedlnosti za Benešovou, kámošku Zemana i Babiše. Přímo takhle se vyjadřují organizátoři těch demonstrací a je to jediné, co mají na transparentech, koukněte na to. Nebo to jako už nebude věřit lidem ani to, co sami říkají, proč demonstrují?

A u těch odborů bylo taky naprosto jasné, ze co demonstrují. A tehdy šlo o sociálno.

Zatím bez slepic

Praha? A kdopak se přidal?
Zas mají červený kartičky, nebo poničí střechu hradu a ukradnou zástavu, nebo pověsí nějaký trenky?
Eh, hrdinové řvou.....

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Občas je mi tu předhozeno, jak hrozně nenávidím Zemana ......

Zatím bez slepic

Ty bláho !!!!! :-D
Já teď zjistil, že podle štítků jsou mi tady věnovány 3 (slovy TŘI) články a ještě jeden se štítkem Trolling je vlastně taky "můj" .-))))))))))))

No kdo to má :-)))))
Z jiných diskutujících a autorů nikdo, dokonce i Vidlák má podle štítku jen 1 článek, ba i Kalousek !!!!!!!!!!!!!!!! má jen 1 a dokonce i Havel má články jen 2 !!!!! A oba dva od dnešního autora, který je tedy vůči Havlovi neuvěřitelně zakomplexovaný, což plně koresponduje s tím, že i mně věnoval ten samý autor také velmi obsáhlý, obstojně ufňukaný článek .-))))) Škoda, že jsem o něm tehdy nevěděl, dnes už jsem se při čtení mohl jen soukromě bavit a usmívat .-)))

Třeba i jak jste se dodnes nedokázali porovnat s tím, že Rusko prostě porušilo mezinárodní právo a vy byste tak hrozně moc chtěli pro Rusko najít omluvu a výmluvu, které ani samotné Rusko nehledá a nepoužívá :-))))) A ono to nejde :-))) Ani samotné Rusko se neobhajuje některými těmi blbostmi, kterými ho někteří (nejen zde) obhajují :-))))

Jak je to o těch "užitečných idiotech"? .-))))

Potěšilo mne to :-)

Zatím bez slepic

Jen do toho! Vesele tapetujte.

Zatím bez slepic

Proč bych tapetoval? Nejsem první, kdo nepíše k článku, a já k článku ani nemám moc co říct.
Havla jsem si nikdy neidealizoval, bral jsem ho jako nutnou ikonu, symbol "sametového předání moci" - mělo to tak víc zemí postkom se svými disidenty. Současně jsem vždy věděl, že je to jen naivní bohem, ale to třeba i Kryl, a že ani jako prezident nemá žádné skutečné pravomoci, čili nikdy jsem si nedělal hlavu s jeho výroky typu "straší vás nezaměstnaností, nezaměstnanost nebude", atd atp. Prostě žádná přehnaná očekávání (notabene když muselo přeci být každému jasné, že minimálně ve chvíli, kdy přestane být prezidentem, skončí i jeho sliby ap., i pokud by je mohl fakticky naplňovat, což nemohl. Ale díky jeho světoznámosti CELÉ TÉHLE ZEMI, včetně jeho odpůrců (vyjma komunistů, kteří přišli o svůj režim) výrazně pomohl ve světě a to je bez diskuse.
Nikdy jsme ho neblahořečil, souhlasím, že druhé volební období za ČR už neměl brát, jak slíbil (na druhou stranu druhá volební období se zatím ukazují jako největší problém u každého našeho dosavadního prezidenta od 90), jeho tvordbu a pseudohumanistické myšlenky jsem se nikdy nezajímal s vědomím, že je to jen jeho názor, který má právo sdělovat, rozhodně jsem ale netvrdil a ani si nemyslím, že by on mohl za jakékoli (mnohdy údajné) rozkrádání země nebo neziskovky .-)) Prostě odehrál svou roli, 5 let přehrával a bylo to znát (negativně), ale fakt netuším, proč bych vůči němu měl cítit takovou zášť, jako autor článku (a mnozí z reagujících), že by mi stálo za to ho urážet ještě kolik let po jeho smrti (15?) kvůli takové malichernosti, jako je to, že někoho označoval čecháčkem, čímž, PODLE MNE, myslel spíš jen určitou "dvorečkovou zaprděnost" nás Čechů po 40 letech návyků reálsocialismu, která ale byla naprosto přirozená a těžko nám to někdo mohl vyčítat? Já prostě nechápu, proč kvůli TOMUHLE Havel někomu vadí (asi že je stále "potrefená husa" a dává mu to najevo i někdo další). Já to nehodnotím, kavárnu, pokud nějaká existuje, tak, jak je definovaná, nerespektuju, není to žádná autorita ničeho nikomu, mně ti případní pražští nebo i jiní intelektuálové prostě nezajímají a jejich výroky se vůbec nezabývám, vůbec o nich nepřemýšlím. Ať si plácají (mne by jistě také označili za čecháčka kvůli mému přístupu k imigraci, politickému rozměru EU, neziskovkám ap.). Já když si na něco dělám názor, tak na základě FAKTŮ a ne dojmů i kdyby skutečných intelektuýlů. Takže třeba na základě faktů, že je někdo soudem uznaný lhář, že je sprostý jako dlaždič, arogantní a sebestředný (notabene když to o sobě řekne sám) a mstivý jak prase. To jsou pro mne věcná fakta, která prostě nekoherují s mojí morálně-volní představou o člověku na nějakém postu. S tím nic nenadělám. A chápu, že každý, kdo dotyčného naopak naprosto nekriticky adoruje, mne nemůže mít rád a mluvit o mně NORMÁLNĚ, protože je to takové to "zrcadlo", které vám některým po vzoru socialistické filmografie nastavuji :-)))) Ale zkuste si to někdy - až budete sami - přiznat :-)))
Já nemám potřebu řešit mrtvého člověka, 15 let po jeho smrti, jen proto, "že jsme mu věřil a on mne zklamal". Nejsem frustrát. Tak jsem se "z určité nudy" zadíval na Štítky a objevil uvedené :-))) No tak mne zabte, no .-)))

Zatím bez slepic

PS : kdyby náhodou zítra natáhl perka Zeman, já si tu jen hlasitě oddechnu a věřte mi, že budu nadšen tím, že už toho troubu nebudu muset nikdy řešit (max v souvislosti s nějakým věcným problémem, který už způsobil nebo způsobí něco jeho v budoucnu)

Zatím bez slepic

třeba si mnozí oddechli při tomtéž, když se to stalo Vendovi....

Zatím bez slepic

Určitě ne třeba, ale určitě si mnozí oddechli. To je v pořádku. Já se vyjadřoval jen k tomu, že "zavile oddechují" ještě 15 let po jeho smrti. Tedy že jim musí ležet pořádně v bříšku dodnes, možná až někde u kakáčku, a nechce se mu ven ....

Zatím bez slepic

Je třeba mu odpustit a více se jím nezabývat. Totéž u dosud živých lidí, přestat jimi opovrhovat,...
Ono totiž je to věčné, stále dokola opakované :

kárání dokonalosti
že nepobývá blíž

a lidmi pohrdání pro jejich nedokonalost.

Eh, nejde a nejde mi mnohé....

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Novoroční projev 1992 V. Havla
"... Stejně jako vás, i mne trápí, že se stále nedaří zastavit v naší zemi růst kriminality a že se objevují a dokonce množí projevy rasové a národnostní nesnášenlivosti, antisemitismu, politického extrémismu, potlačování menšinových práv, xenofóbie, ba tu a tam i fašismu.
A teď pro změnu něco, z čeho se raduji... Vznikají rozmanité nadace, humanitární a charitativní společnosti, fondy a konta na pomoc lidí, kteří jsou na tom zdravotně nebo sociálně hůř než ostatní, probouzí se solidarita, humanita a dobrá vůle...
Vychovávat - v nejširším a nejhlubším slova smyslu - potřebujeme všichni, od žáčka mateřské školky až po ministra a prezidenta. Nechat se vychovávat není potupa či hanba. Uznání patří všem, kdo se nebojí výchovy, i všem, kdo dobře vychovávají druhé. ..."

A tak nás neziskoví podnikatelé s lidskými právy, k obrazu svého sponzora, vychovávají a vychovávat nepřestanou.

Zatím bez slepic

In reply to by Maneca (neověřeno)

Trvalý odkaz

Srdečný dík, Maneco!
Ani jednu knihu zmíněného autora jsem bohužel zatím nečetl - ale občas se i mně stává, že mě za bezesné noci přepadne puzení a výčitky svědomí, že jsem sice několik knih rozepsal a žádnou (kromě jedné, té nejblbější) nedokončil. Jaká škoda pro nevědomé Lidstvo! Až budu zanedlouho šumět v plechovce - zmatené Lidstvo zůstane bez mého literárního odkazu a bude i nadále ideově bloudit!!
Podobné knihy mě pak vždycky uklidní: Mohu bez obav natáhnout bačkory. Tu práci už za mně oddřel někdo jiný!

Blbý je, že zatímco můj vlastní cynismus mě uklidňuje, cizí drásá mou jemnou duši. (Drobnou výjimkou je příostravský bard Ládik!!!, na jehož básnické dílo jsem si za ta léta vypěstoval odolnost: K Bezručově reinkarnaci mám přece jenom respekt.)

Zatím bez slepic

Nedávno se živočichům podobným mipsům říkalo buď anglicky frikulíni (frí, kůl, in) nebo česky MBA (mladý, blbý, arogantní)

Zatím bez slepic