Blázni

Autor
Štítky

Znáte tu situaci, kdy se s někým o něco dohadujete v hospodě. Jedno o co, může to být o tom, kde jezdila před lety jaká tramvaj, kdo vstřelil jakou branku, co napsal Peroutka a jestli věřit Zemanovi nebo ne, zdejší debata jestli jsme se měli při Mnichovu bránit, která jestli konspirační teorie jsou pravdivé či ne a nakolik atd.

Pohádáte se o to, navzájem se naserete, komu na tokm doopravdy záleží snese všechny argumenty, někdo jde dokonce ověřovat, co mu říká ten druhej, protože ho skutečně zajímá, jak to je. Ve skutečnosti však žijete ve stejným světě, mluvíte stejným jazykem a na základech se shodnete. Všichni tak nějak věříte, že Mnichov byl tak jako tak špatnej, že Peroutka byl novinář a ne fotbalista a že tramvaje jezděj v Praze někde od císaře pána.

I debaty Kalouska s Rathem, kde se navzájem demagogicky shazovali a zesměšňovali, působili jak dohadování lidí ze stejné reality.

Začíná se mi však stávat, že potkávám lidi, co jsou jak z jiného vesmíru. Je to pro mě o to děsivější, že jsem tohle nepoznal ani za komunismu.

Je to soused, jehož syn se zhlídne v knížepánovi, vysvětlit co a proč na něm vidí odmítá říct a prostě knížepán je špica. Dcera majitele zvědavce se zhlídne tuším v Drahošovi a vůbec nevnímá, co jí otec říká. Hošíci, co za revoluce byli buď děti nebo ještě nebyli na světě sebejistě vykládají, jakej byl Havel pašák, kterýho všichni obdivujou, vysvětlují vám, jak se za socialismu žilo, když vy si to pamatujete a oni to znaj jen ze školení. Prostě ani nechápou, jak můžete říkat něco jinak.

Adoslescentní holčička, která se třese hrůzou, co to je špínu, že padla na web Pravda o zrůdě, kde píšou ošklivě o Havlovi.

Všelijak pokřivení, nepříliš sexuálně přitažliví klinikáři, co vypadaj už napohled plni problémů, tancují na Václaváku proti Konvičkovi, za imigraci či co to momentálně bylo za blbost.

Tam se ani nedá diskutovat, protože oni už ani nevnímají vaše argumenty. Mají svaté zanícení, nepřítel jste vy a je třeba vás jen vyšachovat, uřvat nebo jinak zničit. - Okamžitě jsou na pokraji hysterie a řvou, že jste nácek, i když vy nácky nebráníte ani náhodou a oni skrze drahé krajany, bojůvky antify a euromuslimský antisemitismus atd vlastně ano.

To samé vidím i teď v USA. Co jsou manifestantky, které si na sebe navlíknou píču a jdou manifestovat. Jejich názor bych pochopil spíš, kdyby to napsaly na ceduli a jinak tam jen stály a maximálně řvaly nějaká hesla.

Jestli by vás napadlo převlíknout se za penis a jít podporovat Trumpa proti Clintonové (bejt v Americe) - nebo s epřevlíknout za penis a jít podporovat Clintonovou proti Trumpovi, jestli jsou vaše sympatie obrácené? Tak jako tak jste se vy převlíkl za penis. Holky z femenu, které se svlíknout popíšou a pak se nahý vrhaj někam před kamery jsou ve skutečnosti prostitutky, který jsou za to placený, ale jestlipak by to udělala nějaká normální ženská z vašeho okolí?

I když nejsem ani pro ani proti potratům, tak chápu nějakého propotratového amerického svazáka, co vzteky kopne do nějaké protipotratové aktivistky nebo naopak. Chápu (i když nesouhlasím reakcí), že je to pro ně nějak důležité a chápu, že se nasral. Kdo by vzteky do něčeho rád nepraštil, když to nejde a nejde. Ale už nechápu holku, co z důvodů na stejné úrovni bude tancovat kolem staříka stojící s pankartou - a připomíná mi tak jednoho sedmiletého kluka, který doma nic běžného dětského nemohl a jednou s náma se mu to dovolilo a místo aby chtěl hrát na honěnou, řval že je král pirátů nebo se chtěl šermovat klackem a tyhle klučičí zábavy, tak jen poskakoval na místě, nekoordinovně pořvával, pitvořil se a celkově si zkoušel, že může jen nevěděl, co si počít.

Celé to připomíná spíš nějaký psychiatrický fenomén podobající se zatvrzelému tvrzení, že slunce, je zelenej čtverec na noční obloze až po pomázavání se vlastníma hovnama a nadávkama jak z Exorcisty, že ano, ano, ano, slunce je ten zelenej čtverec na noční obloze, případně doplněno o pitvoření se "nemůžete naaa měěě, nemůžete naaa měěě a já se pomažůů hovnama, jak jste mi to zakazovali, ňa, ňa, ňááá, za zelený slunceee, ňa, ňa, ňáááá. Podívejte se na mě, jak můžuuu."

Nemůžu rozlousknout o co tam jde doopravdy. Jestli jde o to, že se nechtěj smířit s tím, že jim učitelé celej život lhali. Jestli se bojej o vyvržení z jejich sociální bubliny a tak hodili realitu za hlavu. Jestli se tak urputně snaží patřit mezi ty "lepší". Je mi to záhadou.

S prolhaným Kalouskem takový problém nemám, je zkorumpovanej, lhaní pro peníze a osobní výhody zcela chápu. S knížetem takový problém nemám, je to arogantní buran s titulem, káže za svou peněženku, není tam nic nepochopitelného. S Bartošem problém nemám, vyškolili ho v cizině, pracuje pro ni, zrádci nejsou nic iracionálního. - S nima sdílím stejnou realitu i když se v ní nacházím úplně někde jinde.

Zato dvaadvacetiletý dělník, který má 50 000 dluhů u banky a tak nějak se má za skorošlechtice, protože volí knížepána.... tam se cejtím, jakoby mi vysvětloval, že mu v ruce pod kůží lezou brouci nebo jakoby mi jehovista vysvětloval, nějaké ty jejich bludy.

Jelikož jsem vyrostl v socialismu, tak mě nijak nevadí bejt jaksi mimo oficiální názor. Vrchnost si prostě káže po svém a ve svém zájmu. Jen já neznám, že by se jí věřilo tolik blbostí a vždy mě to znova a znova překvapí.

Taky mě překvapí, že se ani neargumentuje ani neodpovídá na argumenty (to dělají i věřící, když vás chtějí přesvědčit o své pravdě).

Že takhle reaguje Žantovský nebo Kubišová, tak nejsou moc chytří a ven s pravdou jít nemůžou, ale ten zbytek, na tom všem nakonec jen tratí... co motivuje je, to mi je záhadou.

Jestli to je vymejvárna mozku ze školy.... nevím. Nemám ponětí, co jim tam říkají a už mě napadlo, jestli se někdo s dětma občas zeptá, co jim tam vlastně učitelé říkají. Když jsem v TV viděl učitele, který chtěl ať zvedaj ruku ty děti, které se doma masturbují, tak mi spadla čelist a od učitelů už čekám všechno špatné.

Komentáře

Trvalý odkaz

Tak dnes ti dávám 100/100 slepic, 5 je malo, toto muzu podepsat cele a doslova. Proto je tento web balzam na dusi, i kdyz z nekym nesouhlasis, tak ti dava argumenty proc si mysli ze ty se mylis a naopak, tak se pochopime, i kdyz nakonec spolu souhlasit nemusime ;)

Tak se snaž, třeba někdy dosáhneš pověsti jako Vidlák, do té doby si můžeš nechat jenom zdát... Už jenom, že něco chceš dělat za to, že dostaneš něco co chceš u mě nebudí důvěru v čisté úmysli...

Já vždycky dělám věci jen proto, že za to něco chci. Kdybych nechtěl ničeho docílit, tak bych nic nedělal. Proč taky?

Chci peníze, chci se bavit, chci někomu pomoci, chci se někam dostat, v něčem být lepší než jsem, ...

Dělat něco, za co nic nedostanu (ani to, že se u toho budu bavit nebo někomu pomůžu, nebo se něco dozvím, nebo...) mi přijde psychopatické a totálně ujeté. Něco jako psychická choroba. Nebo masochismus přinejmenším.

Trvalý odkaz

ano diskuze, kde druha strana odmita pouzit argumenty, nebo je nema je mrtva

Je stale vice fanatiků, kteří jen mají svůj názor a víru a zvyšují agresivitu, když se jen pokusíte argumentovat. Bohužel to nemusí být jen úplně jednoduší lidé, ale třeba I lidé s rozhledem, pro které je třeba kníže vzor I když neznají žádné jeho názory (mimochodem nic moc). Kolega rád věří mainstreamu a když říkali jak okupanti zvednou v německu duchody svojí ekonomickou činností, tak jen tupě opakoval, ti ekonomové to přece spočítali a rozumí tomu a ty jsi hloupý když tvrdíš opak. Po dvou letech konečně uznal že okupanti pracovat většinově nikdy nebudou a budou spíše zátěží, kterou bude třeba živit navíc.

Možná je to ale přirozenost stáda, kde se vyskutuje tupá masa bez uvažování a teď je vice slyšet pár těch fanatiků.

In reply to by alepro (neověřeno)

Trvalý odkaz

no mozna budu za blazna. kdyz reaguji na svuj prispevek, ale nekteri lide si suskaji ze lidske duse dosly a jako lide se rodi stale vice zvirecich dusi, (protoze jsme taky ty vetsi zvirata zlikvidovali) ktere jsou lidmi poprve a porad maji zvireci chovani

jaky je posun, kdy to uz zacina byt mimo ?

leceni akupresurou - vedecky obhajitelne, proste nektere nervove body po stlaceni mohou vyvolat reakci v organismu
posun - tajemne energeticke drahy na ktere lze pusobit apukunkturou - dobre, mozne to je, veda objevila I neviditelny magnetismus (I kdyz mu nerozumi)
posun - neviditelne energie ve vice vrstvach navzajem ovlivnuji telo I mysleni - no to je nejake divne a je to na bludny balvan
posun - existuje reinkarnace a lidske a zvireci duse postupuji po zebricku nahoru k vyzsimu vyvoji - to uz je silenstvi jako letadlo tezsi nez vzduch

In reply to by alepro (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vědecky je dokázáno např. utlačování žen - viz genderové vědy.

Vědecky je dokázáno, že se kurva otepluje - viz klimatické vědy.

A vůbec se vědecky dokáže cokoli, na co dáte vědcům granty. A když jim jasně činy naznačíte, že pokud to nedokáží, další granty vědci a ústavu nebudou, klidně vám i nejrenomovanější vědecká kapacita odpřísáhne i existenci Aštara Šerana - a ještě vám dodá vědecké studie, že je to pravda pravdou, vědecky bez jakýchkoli pochybností prokázaná!

In reply to by alepro (neověřeno)

Trvalý odkaz

No tak různé "duše" z různých říší -- tak to se asi poněkud čile pravdoláskařsky (rozuměj řádně vypatlaně) míchá cosi co bylo překrouceno z budhizmu s čímsi co bylo vzato z výplachu nazývaném hinduizmus.

Co si vybavuji z budhizmu tak nic takového jako "duše jakožto jakési věčně neměnné já co se pořád nějak převtěluje až dosáhne jakéhosi rozsvícení", neexistuje; ale tuhle teorii prosazují hinduisti.

Co se týká budhizmu a "inkarnací", tak se uvádí říší 6 (krom lidí a zvířaz ještě titáni; bohové s malým "b" - v Bibli Svaté "Kralické" 1613 mnohdy Hospodinem nazýváni "ukydaní bohové"; hladoví duchové; a démoni = pekelníci). Ale nikde se v budhizmu neuvádí, že by jakési bytosti začali v nějaké konkrétní říši a pak se z důvodů že by tam byla těla eliminována začali rodit do jiné. Budhisti používají záhadný termín "mysl" jehož se prý to "zrozování" se do oněch říší primárně týká. Avšak nikde jsem nenarazil na to, že by nějaký budhista dovedl smysluplně vysvětlit, co že to ta "mysl" vlastně je. Mimochodem stejně tak jsem se nesetkal s tím, že by smysluplně vysvětlili co že je to ta meditace a co že je to ten soucit. Nějak často (asi rádi) skouzávají k tomu, jak že se něco z toho všelijak projevuje, ale nedozvěděl jsem se od nich, co že to však konkrétně vlastně je.

Ale ohledně toho jak se tedy ona "mysl" projevuje to je prý tak, že nikde nezačala a nebyla nijak stvořená, vždycky byla a je a vždycky bude. A prej dosáhne jakéhosi osvícení. A mezi těma říšema se různě projevuje podle toho, jaké "dojmy" jsou v ní v určitých obdobích nejintenzivnější - když je v nějakém okamžiku kdy je zrovna bez těla plna nenávisti, tak se prý bude snažit ztělesnit v pekle, když je plna touhy (asi nadrženosti), tak to bude u lidí. Prý je 6 rušivých "pocitů" a podle toho který je nejintenzivnější se prý ona záhadná "mysl" jež je prý součástí každé bytosti prostě nějak ztělesní.
Ale v některých budhozmech byl myslím krásný příklad na to, jaká je šance že se člověk "zmyslí/vmyslí/vymyslí" zase do člověčí říše. Byl uváděn příklad s želvou standartní velikost která žije na dně oceánu a jednou za rok se vynoří na hladinu nadechnout. Někde na hladině toho oceánu (rozměrov+ě je to skutečně příklad normální želva a oceán) plave normální záchranný kruh a šance, že se podaří "lidská existence" je prý ještě menší, než se želva při nadechnutí trefí zrovna do toho kruhu. Někteří navíc ještě uváděli, že ta želva je slepá :-).

Ale jinak mi ta ryze idiocistní teorie o jakémsi zrozování prý "zvířecích duší" do říše "lidské" připomíná typicky to o "naprosté nadřazenosti těch, kteří se za nadřazené považují" - něco na způsob třeba známého nacizmu a "nadřazenosti jakýchsi arijců", a ti "lepší" (ti co se prohlašují za ty lidské) jsou opět jistě ti, kteří tu zhovadilost šíří, ti horší opět ti, co se jim nehodlají podřídit a nechtějí jim dělat dělníky.

In reply to by Kamil Landa (neověřeno)

Trvalý odkaz

Děláte to složitější než to je. Existují ideje, tedy software, který řídí to, v jakém psychickém (tedy blaženém či zbídačeném) stavu se poutník nachází. Tyto ideje byly získány nejen v tomto životě, ale také v předchozím. Karma = ideje duše = software = osud neboli co duše prožívá.

Duše je nemateriální prožívatel (orgán jedince) = entita, která přežije materiální/zvířecí/animální smrt. Duše je mimo jiné skladiště idejí, těch, které nesouvisí přímo s tělem.

Mysl je materiální prožívatel /orgán jedince) = entita, která nepřežije materiální smrt. Prožívá přímo hmotné, dočasné věci. Je spjata s tělem a má víceméně tělesné myšlení. Její hlavní cíl je možnost a schopnost prožívat/adaptovat se na hmotný svět.

Buddhismus se snažil o zrušení idejí, které způsobují neblahé prožívání. Vzal to v zásadě hopem: Všechno lidské toužení a snahy zpsůobuje, že jedinec je připoután k hmotnému světu, a musí se zde opět v příštím životě narodit. Totéž hiduismus. Cílem bylo očistit se od těchto idejí. Ve výsledku je Indie chudá země až to bolí, neb se opravdu dlouhou dobu od veškerého hmotného snažení oprostili.

Buddhismus/hinduismus neexistuje. Jsou to umělé názvy, umělé nálepky, chlívečky, které dali těmto směrům američtí vědci. Asiaté si je nevymysleli. A jsou stejně přiléhavé, jako je třeba Vidlák a řada jiných na základě dnešních humanitních vědců zařazen do kolonky "xenofob" a "nácek".

Mě připadá že složitý to máte vy a všelijakými zjednodušeními se vám to nedaří odhalit, byť si třeba myslíte že daří či dokonce podařilo; ale budiž, to je věc názoru :-).

Jako jakýs-takýs ajťák o softvéru něco vim :-), tak tedy k vaší teorii :-).

1) Kdo ten softvér vytvořil?
2) Kdo ho kdy spustil a případně hodlá ho i nějak ukončit?
3) Mění se ten softvér nebo nějaká jeho část? Jestli ne, tak jsme totální roboti; ale pokud ano, dají se změnit úplně všechny jeho části nebo nějaká musí zůstat neměnná? Takže vylezete z toho jako "hinduista" s nutným "átmanem" nebo se ukážete jako echt-super-génius na absolutně jedinečný návrh softvéru, jež by se dal jistě briskně využít v nějaké softvérové firmě :-)? Tipuju typicky, že smysluplně se k "nikdy nevzniklé a neustále se měnící a přitom pořád fungující verzi softvéru" nedostanete. Ale je tam možnost i zacimrmanovat a prohlásit, že se mění jen část softvéru a poté může jiná až nakonec nezůstane nic co by bylo nezměněné - ale v tom případě ty části které byly změněny a které tedy již nejsou byly v podstatě zbytečným odpadem a nešlo to tedy od začátku bez nich?

Ale s tím že termíny "budhizmus" či "hinduizmus" vytvořila civilizovaná sorta a naroubovala do nich to, co jim v části Asie připadalo že tam je, s tím bych byl ochoten i souhlasit, na to jediné se dívám možná i stejně.

Trvalý odkaz

v afganistanu jsme se pomstili tem, kdo na nas (okupanty) zautocili a ejhle uz na nas utoci znovu.

terorismus je utok na civilisty, boj proti okupaci (vojakum) neni terorismus

https://zpravy.idnes.cz/vojaci-cesko-armada-afghanistan-zraneni-bagram-…

citace z diskuze

Pro muslimy je základ a smysl jeho života všeho to, co mu nařizuje Alláh prostřednictvím proroka Mohameda. Dokud nepochopíme, že v demokracii si muslimové nevědí rady, neboť je nikdo neučí a v celé jejich historii neučil MYSLET A ROZHODOVAT SE SAMOSTATNĚ, tak se stále budeme opíjet myšlenkou, že u nich lze nastolit demokracii. Pro ně je demokracie stejný nesmysl, jako pro nás třeba lidské oběti u kanibalů.

Muslimové nepotřebují a ani nechtějí demokracii, protože oni se neumí a nechtějí rozhodovat ani sami za sebe, natož za někoho jiného, neboť s jejich mentalitou a vírou to vlasně ani nemohou. Oni potřebují, aby jim někdo řekl CO mají dělat, JAK to mají udělat, CO si mohou dovolit a podobně. Oni musí mít nad sebou silnou ruku, neboť tak jim to přikazuje Korán a Alláh. A dokud my toto nepochopíme a neustále se budeme snažit je v jejich vlastních zemích "demokratizovat", do té doby nebude klid. Oni naši snahu berou jako agresi a na tu mají jasný příkaz od Alláha - reagovat a bránit se.

Pamatuji jeden starý vtip z doby před plyšákem:
Jaký je rozdíl mezi demokracií a lidovou demokracií? Jako mezi kazajkou a svěrací kazajkou!
Dnes bych mohl klidně místo slova lidovou dosadit slovo liberální.

In reply to by anony-mouse (neověřeno)

Trvalý odkaz

A přitom v té lidové demokracii měli lidé možná mnohem větší vliv na obecné věci než dnes.

Ve skutečnosti žádnou demokracii v České republice nemáme. Máme tu diktaturu jako řemen. Pouze se dělá iluze, že nějaká demokracie vůbec existuje. Když se to nehodí, tak to nikým nevolená Evropská komise jednoduše přikáže - a je to. Tak se to udělá i s imigranty, když to s V4 nepůjde po dobrém.

Naše vláda a politici vysvětlují, že referendum je zlo, lůza by totiž mohla rozhodnout tak, jak si to kdosi v pozadí nepřeje. Nelze volit do komunálních funkcí lidi, pouze strany, nevím proč. Zastupitelská demokracie dobře zajišťuje, aby lidé měli minimální, pokud vůbec nějaký vliv, na věci kolem nich.

Když politik dělá to, co lidé demokraticky chtějí - začne hysterický řev, že je to populismus.

Zbraně dostat do ruky - toho se vlády bojí jako čert kříže. Když vás někdo napadne nebo nedejbože krade ve vašem bytě - zkuste mu zkřivit vlas! Okamžitě jste překročil dovolenou obranu. Když vás muslimec přepadne řči znásilní, zkuste si stěžovat! Budete rychle u soudu za islamofobii (o to se neziskovky postarají), zatímco násilník bude propuštěn.

Žádnou demokracii nemáme. Přísně faktické srovnání by vedlo k objektivnímu závěru, že možná v tom Afghánistánu mají více demokracie než v Evropě. Neziskovky a páté kolony George Šoroše mají na stát větší vliv, než český občan.

Demokratické zřízení doplatí na to, že bude chtít vyhovět všem. Chudí budou chtít část majetku bohatých, a demokracie jim to dá. Mladí budou chtít práva starých, ženy budou chtít práva mužů a cizinci budou chtít práva občanů, a demokracie jim to dá. Zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce, a demokracie jim to umožní. A až zločinci demokracii nakonec ovládnou, protože zločinci od přírody tíhnou po pozicích moci, vznikne tyranie horší, než dovede nejhorší monarchie anebo oligarchie."

Opsáno z Faceb. Petera Marmana
Něco na zastavení a zamyšlení... Kdysi v centru našich měst a sídel stály katedrály, baziliky a kostely. Nad hlavami jsme měli anděly, svaté a symboly náboženství. Příběhy s hlubším, etickým poselstvem.
Potom přišli komunisti a s nimi jejich hvězdy a ideové symboly světlejších zítřků. Zůstal ještě aspoň příběh.
Dnes žijeme v demokracii, ale demokratické symboly si nad hlavy nedáváme. Tam je místo pro skutečné vládce - finanční skupiny, korporace a jejich značky. Žijeme v kapitalismu. Všechno se dá koupit. Pracovní síla, výrobní kapacity, politici, média i občanská společnost. Kdo má peníze, ten vládne. A ten určí, co budeme mít nad hlavami.
Bohužel, nezůstal už ani ten příběh...

Zase nějaký nemuslim prý přesně ví, jak to prý má komplet odhadem asi 1,5 miliardy muslimů :-). Občas se říkávává "s čím kdo zachází, s tím také schází". Když někdo tak masivně fatalizuje, asi se něčeho nějak fatálně či masivně či intenzivně dočká :-).
A myslím si, že autor té citace sám svým vlastním přičiněním a vlatní činností nic dělat nechce, ale zato by chtěl po těch kterým to "vysvětluje", aby to co se mu samotnému dělat ekluje udělali za něj a on jen snadno slízl jakousi vypředstavovanou smetanu.

V AFGHANISTÁNU TO ŽIJE.☪️
Až dosud jsme byli Afghánci vnímáni tak nějak celkem neutrálně.
Do jisté míry zřejmě i ti pastevci koz chápali naši podřízenost a nedostatek odvahy našich politiků říci dost české přítomnosti v Afghanistánu..
Ale to se teď změnilo. Po zbytečné smrti našich třech vojáků v srpnu a po nezdůvodnitelné pomstě naší armády, je téměř jisté, že se ČR dostane nebo už dostala do hledáčku islamistů...

http://zvedavec.org/komentare/2018/10/7731-zlo-plodi-zlo.htm

Trvalý odkaz

Čmoude, 4/5 učitelů sdílejí vaše udivení. A i většina z toho zbytku dumá, proč mu na mapě Ameriky vyšrafuje žák pod heslem Mexický záliv Brazílii a Kalifornský záliv Chile. Proč jsou náhle Velká kanadská jezera Dánským průlivem a jiný bez jakékoliv ústřední myšlenky pokryje mapu nahodile barvičkami. Proč na otázku "Jaké znáš šelmy psovité?" dostane odpověď "Včera jsem šel na procházku a..." Proč v úloze začínající slovy "Koupili jsme sedm tašek dvou druhů..." je největší záhadou pro devátou třídu jako celek otázka, kolik jsme koupili dohromady tašek?

Skutečně přeceňujete vliv a možnosti školy.. Minimálně té základní. ;)

Nebo se naplnil ten Kalerghiho sen vychovat světle hnědou rasu s IQ 90, dostatečně inteligentní, aby pracovala, ale neschopnou si sama vládnout. Vypadá to, že u žáků se jim to povedlo bez většího úsilí, ani imigrace z Afriky nebyla nutná. A k těm taškám - jde o nemoderní příklad. Měli jste zadat úlohu: "Koupili jsme 7 iphonů dvou druhů (pokud nepochopí, pak nápověda: u Applu a Huawei). Kolik jsme jich koupili dohromady." Všichni vytáhnou své iphony a na stole si je potom spočítají. Některým se pak možná rozbřeskne v mozkovně.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Asi přijde doba, kdy spočítat počet mobilů se provede tak, že se vyskládají vedle sebe, udělá se fotka a pošle se do gůgl centrály, odkud kepl briskně zašle výsledek :-). V uvedeném případě pak pedagog asi bude za naprostýho cvoka když bude tvrdit, že 7 ájfounů a 7 huavejů je dohromady 14, když kepl přitom zašle z centrály výsledek 13 -> z jednoho se to muselo vyfotit a poslat a tudíž chybí na fotce :-). Jejej to to bude oříšek :-).

Mé kamarádky ze školek a z prvního stupně základních škol, které se ve školství pracují přes třicet let, říkají to samé. Zhruba 2/3 čtyřletých neumí ještě pořádně mluvit, není jim rozumět. Předškoláci nemají slovní zásobu, neznají doma knihy, vyprávění pohádek, zpívání písniček, chybí motorika (tkaničky, kreslení, nůžky atd). Přípravu na přírodovědu pro 3., 4. třídu, kterou kamarádka používala ještě před deseti lety, dnes už nemůže nepoužívat, nestačil by jí čas na výklad, protože např. děti neví, jak se jmenují mláďata od zvířat. Před pár dny byl na PL historik Kvaček, že ve čtvrtém ročníku na vejšce vloni studenti nevěděli, kdy skončila 2. světová válka.
A k tomu všemu ještě ti mladí, narození kolem roku devadesát, jsou u nás první generací, která od narození žije s reklamou. Třicet let žije naše společnost s masovou reklamou a její celospolečenské účinky již sklízíme. Reklama je z psychol. hlediska nebezpečná (nejen) v tom, že čím více a déle se s jedincem manipuluje, tím více je pak zmanipulovatelný. Dnešní reklama ztratila už svou původní funkci, informační, dnes je z 95% hlavně přesvědčovací a zčásti připomínková. Cituji z učebnice marketingu: "Cílem R je informovat spotřebitele o výrobku, o vlastnostech, o tom, kde výrobek koupit a ZÁMĚRNĚ OVLIVNIT JEJICH CHOVÁNÍ." No a to se děje dnes ne argumenty, ne v našem vědomí ( informační R), ale hlavně pomocí emocí, které v našem podvědomí R vyvolá (princip podmiňování, Pavlov a jeho psi). Takže nepoužívají se argumenty, ale emoce. Na stejném principu dnes funguje téměř celá společnost.

Mrkněte dnes k Vlkovi, jako bychom se domluvili, má tam miniaturu o reklamě. Co asi zůstane v hlavě mlaďocha, který nezná téměř nic o 2. světové válce, setká se opakovaně s touto reklamou, ve veřejném prostoru zaslechne vícekrát hlasy s názorem podobným D. Hermanovi, uvidí film typu Habermanův mlýn?

I vymývání mozků má své limity.
Občas už totiž není ani CO vymývat.
Před několika málo lety zaplakal jeden pan profesor, že úspěšný absolvent soukromé střední školy, hlásící se na studia politologie, pravil při přijímačkách, že za druhé světové války bojovali společně Angličaní a Němcí proti Rusákum.

Dnes by ho možná vzali hned do druhého ročníku, protože to prázdné střevo není nutno vymývat před naládováním novou a žádoucí ideovou náplní.

Což je v zásadě pravda. Jen Angličani a Němci netušili, že Rusáci se nedají. Zatracený Stalin nakonec toho Hitlera porazil. Víte, jaké problémy tím Sověti způsobili celé Evropě? Kolik států a národů sázející na výhru Adolfa Hitlera muselo hledat záchranné strategie?

Slovensko muselo vymyslet Slovenské národní povstání.

Maďarsko se snažilo na poslední chvíli ještě bojovat proti roztahovačné sovětské armádě. Ještě na konci války se v Budapešti bojovalo za Hitlera.

Polsko naskončilo k Hitlerovi hned u Mnichovské zrady, kdy si ukoslo Těšínsko ještě před zač. 2. sv. války.

Anglická diplomacie spolu s francouzskou dali Hitlerovi širokou volnou cestu na Sovětský svaz: Polsko, Československo, Rakousko. Diplomaticky zajistilo, že se jeho vojska získáním této cesty neunaví a nevyčerpá.

Jen ten Sovětský svaz a Stalin to celé zhatil!

Na toho Kvačka jsem se dívala a otázka o datu konce 2. světové mne taky zaskočila. Prostě jsem datum kapitulace Japonska z paměti nevydolovala. Ale to bude tím, jak mi stářím odumírají mozkové buňky.

Ale fuj, nazývat člověka otylým místo horizontálně handicapovaným. Osobně však dávám před nadváhou přednost výrazu podvýška. :-) U té politické korektnosti, v ČR ten pokřik vytváří jen pár neziskovkářů, není jich ani procento populace.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Na neziskovkáře by to chtělo používat jejich zbraně. Např. Ten, kdo mluví o potřebě integrace Romů, je rasista, protože je považuje za méněcenné a neschopné se o sebe postarat.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pozor!
Tlusťoši představují v USA MAJORITU, nikoli minoritu!
Jako takoví nemají nárok automaticky se hlásit k žádné z privilegovaných vládnoucích minorit.
Tlustá lesbická černoška má sice oprávněně přednost před štíhlým heterosexuálním bílým mužem, nicméně si myslím, že afroamerická lesbická anorektička by měla při kariérním přístupu dostat na univerzitě přece jen přednost před svou tlustou lesbickou soukmenovkyní!

Plusové body za příslušnost k většímu počtu menšin zároveň se totiž sčítají.

Trvalý odkaz

Jak už byl někde obrázek vývoj člověka,tak to jen ukazuje,že vývoj člověka byl zastaven a jede se zpět k opici.
Jak poukazujete na klinikáře,co odpovídá stádovosti opic,jim stačí jeden vůdce a ostatní ho následují.
Co je také znakem návratu k opicím,tolik mužů zarůstá chlupem,proč ne ženy,snad zachrání bílou populaci.

Trvalý odkaz

Tak ako vcera by som jemne nesuhlasil s dlzkou clanku, i ked to vypada, ze to bolo pisane jednym dychom bez korektur.
S myslienkou suhlasim a moj nazor - z novodobymi fanatikmi, co su zapaleni len preto ze proste zapaleni pre nieco su sa budeme stretavat castejsie. (argumennty su nudaaa :D ) Kopec z nich bude studovanych (sice genderove a ine kravske odbory) a tak s nimi nebude ziadna rec.....bo maju diplom....
Uz si len pockajme na spravneho Dolfiho, co strhne dostatok pravovernych a bude vymalovene :/

In reply to by Zvedavec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zvědavče,
a teď si představte, že jsou jedinci, kteří chodí do půjčoven, kde mají takové špalíky s mnoha dohromady slepenými články a lidi si to půjčují a některý takový tlustý špalík čtou i několik dní!

Knihy se tomu říká, ale naštěstí nás už brzy přestanou obtěžovat a knihy budou použity jako biopalivo.

In reply to by Asfaltový holub (neověřeno)

Trvalý odkaz

Holube holube,

ty si zrejme fixovany na dlzku :D...peria?? :D Co tak navstivit Dr. Chocholouska, hm? :D
U nas na vychode moj zlaty pouzivame zatial len klinove pismo :D na nejake lepenie tie pieskovcove dosky nie su vhodne :D
Isty pan ktoreho mozno nepoznas (tak ho nemenujem) sa vyjadril, ze pisat sa ma tak ako ked diktujes telegram. Kratko, strucne a vystizne :D

Trvalý odkaz

na Čmoudovy potažmo standovy otázky bude trapná a většina diskutérů s ní nebude jistě souhlasit.
Mladí se nedívají na telku, neposlouchají rádio a nečtou.
Teď si říkáte, že tomu mamlasovi z Gorolského národního parku naprosto hráblo.

1/Seznamte se s nějakým mládežníkem, který ještě trochu dokáže mluvit v krátkých větách, a požádejte jej, ať vám dá nějaké odkazy na tzv. Youtubery, neboli tuberáky.
Když si následně prohlídnete nafilmovanou sbírku předvádějících se debílků a vezmete v úvahu, že dnešní mládež OPRAVDU nekonzumuje nic jiného, možná začnete trošku chápat.

2/ mám možnost na svých potomcích, na něž snesla Stará Jahoda vejce v intervalu 12 let, možnost sledovat postupnou erozi a degradaci školství.
Ti z vás, kteří jsou mimo, neboli OUT OF ORDER, by sedli doslova na prdel.
Jen pro ilustraci. Když narazíme na nějakou - z našeho pohledu dvou starých senilů - fatální neznalost našich potomků a dovolíme si nahlas se podivit, okamžitě následuje nacvičený protiargument - A ODLKUD TO MÁM JAKO VĚDĚT?!!!!!!
Od SJ vím, že takto naprosto stejně reagují všechny děti ve škole. Prostě zavedené pravidlo - co nás ve škole neučili, to pro nás neexistuje, a ty jsi starý, nemoderní hňup, co furt otravuje s nějakými zcela renaultkovinami, zcela nepotřebnými k našemu ušlechtilému životu..

In reply to by Targus (neověřeno)

Trvalý odkaz

"možnost sledovat postupnou erozi a degradaci školství."
Mám děti v osmičce a devítce. Neshledávám, že by výuka byla nějak zásadně rozdílná od té, co jsem se vskutku před hodě dávnem učil i já. Neshledávám nějakou indoktrinaci, nějakou závadnou myšlenkou. Měly i údobí jůtubetsrví. Sledovaly ty odporný až zhovadilý slova na pozadí majnkraftu, chodily na setkání, kupovaly si knihy. Byl jsem z toho doopravdy vystrašen. Nemohl jsem pochopit, že vcelku inteligentní děťata se podvolí takové nízké lůze. Trvalo to snad rok a dnes není po zmíněných bláznivinách vidu ani slechu. Zájem se přesunul tam kam měl, tedy vzdělání a na kluky. Koleje jsou nataženy zase tím správným směrem.
Možná, že je to příkladem rodiny, nevím. Zatím jsem se školstvím spokojen. Plní to, co od něj očekávám. Naučí se základům pro budoucí možné další vzdělávání. Nesnaží se "vychovávat" k nějakým vyšším cílům.

Nutno dodat, že jde o vesnici a okraj většího města.

První stupeň doslova zoufale bojuje s inkluzí. Totálně rozvrácená výuka, tragické znalosti z ČJ a M. A to už nemluvím o tom, že opravdu polovina žáčků doslova neumí mluvit a do konce 3. třídy musí chodit do speciální třídy pro šišlouny.
Druhý stupeň - tragický stav výuky, potažmo znalostí z dějepisu a zeměpisu. Zkuste se optat svých krásek na trojí dělení Polska, anebo na Montevideo. Případně nejvyšší horu v Alleghanách. A když to dají, zapíchněte je správním rozdělením Špánu. Budou mít problém vypotit něco málo o království, o autonomních oblastech ani neceknou.
Argument, že - tohle se dnes už neučí, protože proto - neberu. To není argument, to je výsledek našeho pseudomoderního školství.
Totéž platí o výuce na počítačích - namísto základů programování, nebo alespoň obsluhy základních programů se učí psát životopisy a dělat prezentace všelijakých bejkáren.
Jen tak pro zajímavost - nejlepší výsledky ve vědomostech absolventů poměřovaných počtem přijatých dětí na střední školy v poměrně širokém okolí má ZŠ ve vedlejší vesnici, kde mají starého protivného ředitele, který nic z nových 3,14-ovin nepěstuje a vydupal si jízdu ve starých socialistických kolejích bez projektů a podobných navazujících hovadin.

Krásek se nezeptám, neb ani já neznám to, na se chcete zeptat. Dokonce to považuji za nanejvýš dobře. Za žádných okolností nechci aby se učili memorovat faktografii, ale chci aby se kurva naučili logicky myslet a umět vyvodit z neznámého logický závěr. Probůh jak hluboko jsme klesli.

vám nakukám, že WWII. zahájila Austrálie, která přepadla a brutálně vyhladila celou populaci Eskymáků v Antarktidě, nemáte problém to sežrat i s navijákem, páč dnes tamtéž žádní Inuité - pardon, Eskymáci - nejsou. A logicky z toho vyvodíte, že Adolfek byl vlastně príma kluk, páč měl rád blonďáky.
Blahopřeji. Jste fakt jednička. Něco jako Kalousek.
Logické myšlení je krásná věc, ale je celkem k hovnu, když není podepřeno solidním základem, kterému se říká všeobecný přehled.

Asi takhle - některé z těch detailů se dají stejně dobře nahradit jinými. Faktem je, že v mnoha případech ani tak nejde o to, aby si děcko příslušný vrchol pamatovalo, ale spíš dokázalo projevit vůli, úsilí, trénovalo paměť etc. Jsou samozřejmě záležitosti, které jsou zásadní a důležité. Ale to by bylo na dlouho. Chtěl jsem jen podpořit tezi o úpadku matematiky - během dne jsem se k tomu nedostal. Takže pro ty, kteří nevědí - zavedením 9. ročníku a přeřazením 5. třídy na stupeň první došlo k rozložení učiva prvních čtyř let do let pěti. Že prý budou mít děti víc času na to, aby mrskali základy. Realita je právě opačná. Z učiva 9. ročníku (za nás 8.) pak postupně vyházeli s nástupem RVP/ŠVP lomené výrazy, kvadratické rovnice a goniometrické funkce. Půvabné je, že toto střední školy nějak nezachytili a jsou rok co rok šokováni, že děti ze základek mají o rok víc matematiky, ale vůbec neumějí používat sinus... Učitel si může nějaké nadstandardní učivo odučit, ale nesmí je známkovat, nemá-li je v ŠVP. Pokud se nechce dřív či později potkat s právníkem.

Jo a vlastně ještě jedna drobnost - aby byl prostor pro všechnu tu výuku finanční gramotnosti, boje proti konspiračním webům etc., snížil se počet povinných hodin matematiky na 2. stupni z 5 na 4 týdně (to samé u ČJ), u zeměpisu lze například dva roky ze čtyř odučit i jako hodinovku (a ty zbylé dva roky dvouhodinovku), u dějepisu je to tuším rok. K tomu jen poznamenám, že je zatracený rozdíl mezi hodinu a dvěma hodinama týdně. U té hodiny je třeba více opakovat (děti mají víc času zapomenout), je mnohem méně času na získávání podkladů ke klasifikaci - a do toho občas přijdou prázdniny, státní svátek, exkurze, beseda s Člověkem v tísni etc. a vy najednou zjistíte, že jste měsíc neučil...
Hm. A to jsem se ještě zdaleka ani nedostal k radostem, jež přinesla inkluze... Takže tak, no... Vždycky se ale najdou děcka, která jsou pracovitá a v pohodě. Má zkušenost je taková, že čím více se dětem podstrojuje a "bere zřetel na ten či onen problém", tím méně samostatné dítě je a podává horší výsledek. Pokud učitel prostě tak nějak předpokládá, že děti budou dělat co od nich očekává - a zároveň není úplný hlupák, pak se děti dokáží naučit překvapivě hodně (ono mnohdy docela záleží i na tom, který učitel měl tu třídu na prvním stupni - čím větší mazání se, tím větší mimozemšťani na ten druhý stupeň dorazí). A samozřejmě je důležitá rodina a sociální prostředí. Přičemž platí, že čím méně se dítě musí zapojovat do chodu domácnosti, je mu jen málo čteno a už vůbec si s rodiči nevypráví navzájem, tím horší to je. Psychologie ostatně říká, že co se nestihne do šestého roku života, to se nedožene už nikdy...

bych souhlasil.
Matika je u nás 5 hod. týdně a po mnohých letech je tam baba, která se snaží ty puboše dusit, jak jen to jde. Takže zlomky už zas jo, Kvadratické rovnice mizérie, ale jo, goniometrické funkce se projeví letos. Doufám, že ano.
Btw. taková perlička - když se rušila devítka v 70. letech, místní gympl si zval budoucí prvňáky už před přijímačkami a tu matiku, která jim měla "odpadnout", do nich hustil, byla to, tuším, dvouhodinovka týdně a samozřejmě úkoly.

Ta pátá hodina je vždycky malý zázrak a znamená to, že jinde se muselo něco "ošulit". Většinou se tak pozná, kde chybí jaký aprobovaný učitel - když není zeměpisář, vytáhne si černého Petra zemák... Atp. Těmi lomenými výrazy se myslí především ty typy úloh, kde je neznámá ve jmenovateli či dokonce je ve jmenovateli mnohočlen. Upřímně, mám zkušenost, že na to lze ta děcka připravit průběžně.
Ta perlička je výborná - protože dnes v deváté třídě takový Běloun využít moc nejde, protože předpokládá znalosti, které do konce devítky oficiálně nezískají... No a my ho měli v únoru spočtítaný v osmičce už dvakrát. A nemám přitom vzpomínku, že by nás někdo lámal násilím. Ono čím víc se nad dětma lomí rukama, jak to mají těžké, tím víc se to těžké stává...

Trvalý odkaz

Myslím, že všichni ti "lidi z jiného světa" jsou postiženi fanatickou vírou. Jako v nějaké sektě, tam taky argumenty nikdo nechce slyšet. Je to jako nové náboženství, a inteligence jedince s tím nemá co dělat. Členové náboženské sekty jsou schopni věcí, které ostatní co jsou mimo naprosto nechápou, a přitom těm sektářům přijdou úplně normální. I u těch sekt vidíte vymejvání mozků, indoktrinace dětí, vyvolávání nenávisti, odstřižení od vnějšího světa či filtrování jen těch vhodných informací, aby ovečky neprohlédly a nezdrhly. Léčba realitou je skoro nemožná, násilím je vytrhnout z toho pokřiveného prostředí nic neřeší, naopak je to obvyklé v jejich víře jen utvrdí. Vzpomeňte na rozmach jehovistu po sameťáku, určitě znáte z okolí i dost inteligentních lidí, které oblbli. Já znám minimálně dvě rodiny, které do toho spadly, včetně jejich děcek, některé v dospělosti dokázaly vypadnout jen tak, že zpretrhaly totálně rodinné vazby s rodiči a sourozenci.

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.