Esa z Auto ESA

Autor
Štítky

Všichni, kdo si nemůžeme dovolit nové auto a kupujeme si ojetá, my všichni známe ty "urban legend" o autobazarech. Jak to tam chodí, jak dokážou načančat i dokonalý vrak, že se laik nechá napálit, jak umějí auto předražit, jak jsou agresívní při prodeji, jak vám napálí různé poplatky o kterých se dopředu nikdo nezmíní a tak podobně. Já jsem teď měl možnost vidět podobnou praktiku zblízka. Mám kamaráda, který si minulý týden dovezl auto z brněnského Auto ESA.  Protože jsme velmi blízcí přátelé, měl jsem celou jeho anabázi z první ruky. Není nad názorný příklad z praxe, proto si dneska dáme jednu městskou legendu tak říkajíc z přímého přenosu. 

Nejprve pár údajů. Můj kamarád je podobného věku jako já a čeká teď čtvrté dítě. Potřeboval proto vyměnit svojí starou Toyotku, kterou si kdysi dávno koupil novou, za něco většího a sedmimístného. Když jsme tento jeho záměr probírali v hospodě, tak jsme se shodli na tom, že není na co čekat. Nová auta se neprodávají, stará auta ubývají, když už nová auta jsou, tak jsou horší než ta starší, zkrátka a dobře, pokud jsou peníze, bude rozumné auto koupit teď. Inflace žere úspory, takže je lepší něco utratit. 

Samozřejmě jsme znali všechny ty legendy o autobazarech. Ale nakonec to dopadlo tak, že si našel vhodné autíčko ausgerechnet právě v Auto ESA v Brně. Citroen C4 Grand Picasso. Rok výroby 2011, najeto 109 tisíc km, v plné výbavě, servisní knížka samozřejmě není, cena 160 tisíc. A tak se na něj zajel podívat. 

Líbilo se mu. Lak byl v dobrém stavu, podvozek nebyl nijak extra rezavý, čepy nebouchaly, tlumiče tlumily, motor si hezky předl.  Ale zkušeného automechanika sebou neměl. Na místě pak uvěřil. Uvěřil těm plakátům, na kterých je napsáno, že auto má garanci najetých kilometrů a má garanci, že není bourané. Že ho prohlédl někdo, kdo tomu rozumí. Prodavači byli úslužní, nabídli mu také solidní cenu za jeho autíčko na protiúčet a když pak na něj vyrukovali s poplatky za garanci, poslal je do háje, že o tom se dopředu nemluvilo a že jede domů. 

Měl to udělat... ale z kukaně vyběhl příslušný manažer, chytil ho ve dveřích, poplatky mu odpustil a ještě mu přidal plnou nádrž a dálniční známku na měsíc. Tak to neudělal a pokračoval v nákupu. To bylo poslední varování a pak už to vzalo samospád. 

Podepsal papíry, doplatil rozdíl za auto a odjel. 

Druhý den ráno zjistil, že vedle sedačky leží jakési drobky, které tam včera nebyly. Ne nebyly to drobky, ale kousky montážní pěny, kterou jak se ukázalo opravili jeho značně prosedělou sedačku.

drobky

Vidět to nebylo, udělali to šikovně. Dalo se to nahmatat jen prsty a nebo vyfotit mobilem:

pěna

Pod dojmem této sviňárny kamarád neváhal a okamžitě to odvezl do servisu Citroenu a nechal tomu sjet kompletní diagnostiku. A nestačil se divit...

Mechanici celkem ihned prohlásili, že opotřebení podvozku rozhodně neodpovídá udávaným kilometrům. Auto byl dovoz z Itálie, takže se nedala dohledat servisní historie, ale diagnostika ukázala jednu celkem průkaznou věc - motory na těchto autech byly první generace, která používala močovinu na snížení emisí. Dneska máte vedle nádrže na palivo ještě nádrž na močovinu a normálně ji tankujete, ale tenkrát byla u výfuku nádržka, kde se náplň  po 150ti tisících kilometrech prostě musela vyměnit. Ukázalo se že už měněná byla a množství močoviny odpovídalo tak 200 tisícům najetých kilometrů. To už se mechanikům jevilo jako reálné. 

Podobně zkontrolovali i stav brzd, prověřili motor i převodovku, protože v té chvíli vzteku kamarád nešetřil penězi na skutečné zhodnocení stavu. Pak auto vzal, přijel s tím zpátky do bazaru, sepsal tam reklamaci a požadoval anulování celého obchodu. Prostě zjistil, že legendy o bazarech jsou pravdivé. 

Dnes jsme o týden dál... samozřejmě se s ním nikdo nebavil, jen ho odkazovali od čerta k ďáblu a nakonec mu přišel dopis ve kterém mu oznamují, že má smůlu, protože podepsal smlouvu, podepsal protokol a i když tam o napěněné sedačce není ani slovo, autobazar je zcela mimo jakoukoliv odpovědnost.  

Tohle je přátelé realita firmy, která si klidně dá na vývěsní štít, že garantuje najeté kilometry a že garantuje prověřené vozidlo. Velký kulový. Ve skutečnosti negarantuje vůbec ale vůbec nic. Kdyby kamarád jel a koupil si to auto přímo od toho Itala, co mu to patřilo, tak by vlastně dopadl líp, protože by od začátku věděl na čem je. 

Aby mě náhodou někdo nepopotahoval po soudech za zničení dobrého jména... já netvrdím, že tu Auto ESA udělali. Já jen tvrdím, že nic negarantují. Že ve skutečnosti žádnou službu neposkytují. Jen vezmou auto jak je, trochu ho naleští a prodají i když každý ví, že údaje lžou. Oni budou asi tvrdit, že to udělal předchozí majitel. Možná je to i pravda. Ale pak mohu s klidným svědomím říci, že se žádná garance stavu vozu nekoná, že to ve skutečnosti nikdo neprohlíží, jen se to naleští a navoní a po podpisu smlouvy  přichází na řadu firemní systém vytáček, nejednání, formálního psaní dopisů a podobně. S kamarádem se o reklamaci nikdo nebavil, vůbec neměl šanci s někým jednat. Jen si mohl sepsat podání a dostat zamítavou odpověď. 

Když mohou zapřít  něco tak zřetelného jako je montážní pěna vstříknutá pod čalounění sedačky, tak jsou schopní zapřít cokoliv. Ve skutečnosti člověk nikdy nebude mít žádnou garanci. Oni žijí vlastně jen z toho, že mohou tu garanci předstírat. Že to mají na plakátech, mají toho plnou hubu a lidi jim uvěří. A do reality se vrátí až když už je pozdě. 

Můj kamarád je od přírody sudičský typ.  Jak mu rupne v bedně, tak bude schopen běhat po úřadech, podávat trestní oznámení, platit soudní znalce a místo aby si auto nechal spravit, tak raději utratí všechny peníze aby se domohl spravedlnosti. Protože mám šanci celou tuhle věc sledovat od začátku, tu a tam, když se věc někam pohne, napíšu o tom. Teď před volbami se to vysloveně hodí. Teď je čas mluvit o idejích i ideologiích. Teď je možné vyjádřit, že za třicet let svobody je možné bez problémů a beztrestně provozovat podnikání u kterého se dějí věci, které jsem tu naznačil. A že to vlastně ani nic nemorálního není a všechny soudy by uznaly, že Auto ESA konaly zcela v souladu se zákony. Nepochybuju o tom, že leckterý čtenář mému kamarádovi ještě vynadá, protože je blbej a může si za to sám. Ano, může si za to sám. Na chvíli nebyl podezíravý, na chvíli zapomněl, že celý svět jen čeká, aby člověka rafnul za holý zadek. 

Jsem si ale celkem jistý, že kamarád neuspěje. Že teď jen zjistí, že kromě vychcánků v Auto ESA narazí na další hradbu nemožností. Že maximálně nacpe peníze právníkům a znalcům kteří stejně neprolomí tu šikovně napsanou smlouvu po jejímž podpisu už je úplně jedno, že je nemorální a ve skutečnosti negarantuje nic z toho, co slavný autobazar inzeruje. Jak člověk podepíše, už je celá státní mašinérie na straně toho šmejda. Rozdíl je vlastně jen v tom, že o šmejdech s hrnci se už pár filmů natočilo. O šmejdech s auty ještě ne. 

Co říci závěrem? Že až jednou budou podnikatelé lkát, že je někdo znárodnil, vyvlastnil a většina národa z toho měla vlastně radost, tak tady máte jeden důvod proč. Protože podnikatelé jako třída mezi sebou tolerují slušnou svoloč. Protože stát toleruje mezi podnikateli svoloč. Protože tahle svoloč požívá ochrany zákona a domoci se spravedlnosti je pro běžného občana mimo realitu. A protože nemůžete žít vedle kupky hnoje aniž byste se každý den trochu nezasvinili, jednoho dne bude těžké rozpoznat, kdo je svoloč a kdo není. Smrdět totiž budou všichni a podle toho s nimi bude naloženo. Ano, začíná to montážní pěnou pod čalouněním. 

Přemýšlím, jestli se kamarádovi dá nějak pomoci. Jestli by mělo smysl založit nějakou fejsbůkovou skupinu nazvanou Praktiky Auto ESA, protože podobných zážitků je jistě mnohem více. Nebo to rovnou rozšířit ještě víc a popisovat praktiky všech autobazarů. Aby to každý viděl... oni by se rychle napravili, kdyby k nim nikdo nepřišel a jejich auta nechtěl. A nebo jestli to nechat být s vědomím nevyhnutelnosti rozpadu celého tohoto řádu u kterého nikdo nemá zájem o nápravu...  a jednoho dne se přidat k rabování...

 Vsadím se, že leckdo z vás čtenářů má také podobné zkušenosti a měl podobnou chuť vraždit. 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (105 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

Cituji: "Že až jednou budou podnikatelé lkát, že je někdo znárodnil, vyvlastnil a většina národa z toho měla vlastně radost, tak tady máte jeden důvod proč."
A dodávám, proč jen autobazary? Mám podobné problémy s Vodafonem a jiný z něčím či někým jiným.
Je to průvodní jev společnosti založené především na zisku a nedá se to změnit. Jen změnou společnosti.

Průměrný počet slepic: 4.7 (63 hlasů)

In reply to by strejda (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nevím kolik času uplynulo od uzavření kupní smlouvy, ale v tomto případě bych do čtrnácti dnů přistavil vozidlo do areálu kde jsem zakoupil a šel vrátit klíčky.
Na místě se svědky a kamerou zadokumentovat že se nechtějí bavit a nechtějí klíčky převzít.
Klíčky následně doporučeně poštou, další styk pouze písemně, peníze zpátky dostane, říká se tomu vrácení zboží bez udání důvodu.
Osbně jsem před dvaceti lety hned po zakoupení ojetiny tímto postupem bazaru pouze telefonicky pohrozil, to stačilo. Musíte být větší svině než oni, tomu rozumí.

Průměrný počet slepic: 4.5 (21 hlas)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Bohužel dnes už dávají do smlouvy (a kamarád tuhle jednu vetičku jistě v 10-ti stránkové smlouvě podepsal), že auto je samozřejmě možné do 10 pracovních dnů vrátit bez udání důvodu, ale místo peněz si musíte vybrat jinou "ojetinu", která jim stojí na dvoře... a to jistě chcete.

Průměrný počet slepic: 4.8 (12 hlasů)

In reply to by strejda (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ono je to dost o národní mentalitě. My čecháčci milujeme slevy a věci "skoro zadarmo". Často bez ohledu na jasná znamení která by nás měla od nákupu odradit.
Nezajímá nás původ věci, hlavně že je levně. Pokud nabídnu v hospodě kradenou motorovou pilu pod cenou, bude za hodinu prodaná.
Kdybychom se v tomto směru chovali jako němci, tak by zrůdy typu šmejdů z předváděček, podomních nabízečů energiií nebo firmy typu Auto-esa či AAA-auto dávno zmizely z trhu.
Nicméně si myslím že těch třicet let po plyšáku už nás určitým způsobem vychovalo, debilů co naletí podvodníkům prokazatelně ubývá, v devadesátkách to alepoň podle počtu oznámení na policii bylo mnohem horší.

Průměrný počet slepic: 2.4 (26 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zapadlo, mluvte laskavě pouze za sebe. Nebo je vás několik, kdo se pokládate za "čecháčky"? Já se tedy rozhodně považuji za Čecha. A slevy a "akce" jsou oblíbené i na západ od našich hranic; viděl jsem to párkrát v Mnichově a nevěřil svým očím; něco tak nedůstojného a ponižujícího jsem nečekal.
A pro jistotu: jen jsem se díval, o zboží jsem nebojoval :-)

Průměrný počet slepic: 4.9 (22 hlasů)

In reply to by strejda (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vidláku, váš kamarád učitel by si asi měl šáhnout do svědomí. A vy byste mu neměl všechno věřit. Nejen, že tam mechanika ssebou měl, ale nechal si auto prověřit přímo v Citroenu. Dokonce to byla jeho podmínka pro koupi. Atd,atd,atd. Váš manipulativní článek snižuje hodnotu vašeho blogu i vaší věrohodnost.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

má kamarád slušnou šanci z nich vyrazit anulaci obchodu. Záleží na tom co podepsal, jak je to napsané a co v tom je.
Co nedostane je své auto zpátky. A to co nalil do prohlídky v servisu.
Zveřejnit by to měl, to mu může přidat páku pro vyjednávání. Jinak je mi ho líto, těchto kurev je nemožné se úplně zbavit či na žádnou nenarazit.

Průměrný počet slepic: 4.7 (28 hlasů)

Omlouvám se Vidláku, měl jsem to přepsat (nebýt sprostý) ale namísto abych si to po sobě zkontroloval jsem to odklep. Nu co, alespoň si nemožu hrát na intelektuála.

Průměrný počet slepic: 4.9 (12 hlasů)

Na druhou stranu (druhé přečtení článku) pokud je problém opravdu pouze v sedačkách (sedačce) a nájezdu (200 není pro naftu konečná) tak to ještě vylosoval dobře, byť draho. Očekával bych že (nikdo neměnil a proto v dohledné době půjde) spojka s turbem. Nedlouho nato rozvody. Během čtyř let tak do auta může nasypat bratru čtyřicet tisíc aby dál řádně rejdilo. Ale to zbytečně sýčkuju, dost možná mu to jen v klidu shnije v rámci očekávané životnosti a to už ho vlastně ani nebude tolik štvát.

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)

Viz můj předchozí komentář

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

říkal:
Nikdy nekupuj jeté SUV z přímořského státu.
Proč?
Anžto má po třech letech sežranou zadní půlku podvozku. Jelikož má moře, člun na podvalu a když ho spouští na vodu, tak zacouvá zadní půlkou do tý slaný vody a je po he he.
A taky zase jsem viděl dvacetileté Š R z Nikaraguy. Drželo pokupě, nijak se nerozpadalo

Průměrný počet slepic: 3.9 (12 hlasů)
Trvalý odkaz

3 pravidla

- Servisní knížka
- První majitel
- Ověřená historie vozu.
Lze VIN ověřit osobně a zapátrat v databázi. Lepší je to svěřit, třeba Cebii.

A ještě bych přidal - ojetinu nejlépe kupovat ve značkovém obchodě. Žádné černé dovozy z Německa. A samozřejmě, pokud je k dispozici u kupování kamarád automechanik, tak to jistí.

Ale i tak se člověk může napálit. Kupování ojetiny je divočina.
Osobně šance kamaráda, co byl napálen, moc nevidím. Smlouvy sestavují obchodníkům profesionálové. Šance je vždycky, ale tady bude asi malá.
Ostatní podnikatelé za nic nemohou. Pokud je někdo nepoctivý, musí být v konkurenci taky. Černou kartu drží jednoznačně stát.

PS.
Máme demokracii. Podnikatelé jsou také voliči. Volí strany, "podporující" podnikání. Jejich životní zájem je platit co nejmenší daně a mít co největší prostor na podvedení zákazníka.
Politickou stranu, která tvrdí, že "podporuje" podnikání a přitom toleruje podvody, nevolit...

Průměrný počet slepic: 4.8 (37 hlasů)

"Jejich životní zájem je platit co nejmenší daně a mít co největší prostor na podvedení zákazníka".

První půlka je v pohodě, ale myslím, že toto se týká každého, akorát, že ne každý to dokáže ovlivnit.
S druhou polovinou hrubě nesouhlasím! Klasicky házíte všechny do jednoho pytle. Malé, velké, poctivé, nepoctivé, z vaší věty cítím, že jsou to třídní nepřátelé.

Dám maliličkatý příkládek.
Když jsem dělal zverimexy, přišla mi jednou do krámu paní, že se nemůže u psa furt zbavit blech, tak se rozhodla pro razantní zásah.
"Dejte mi ty kapičky Frontline za krk, pak si vezmu ještě sprej Frontline, obojek Killtix a pak mi dejte ještě támhle Biokill, tím mu vystříkám pelech".
Bezva! Mohl jsem sáhnout za sebe a prodat jí to. První tři věci se pohybovaly cenově v nejvyšších kategoriích, takže já bych mohl být spokojen výší vývaru, paní by byla spokojená, protože by dostala přesně to, co chtěla, akorát ten její pes, po takovémto frontálním chemickém útoku by mohl mít odlišný názor.
Na to, abych mohl prodávat tyto věci, jsem musel projít školením na SÚKLu a bylo mi jasné, že jí to musím rozmluvit.
Tak jsem se vyptal, co používala dosud, jasně jsem jí oznámil, že tyto věci se nesmí kombinovat a vymysleli jsme strategii, s tím, že to budeme časem obměňovat, jelikož parazité se při delším působení jedné věci na ní stávají rezistentními.

A víte proč jsem to udělal? Ze dvou důvodů. Jednak bych si připadal jako prase, kdybych to vše před ní nahrnul a z obchodního hlediska vím, že nejlepší zákazník je spokojený zákazník. Protože ten se pak stále vrací a při své komunikaci s přáteli je to pro vás ta nejlepší reklama.

Průměrný počet slepic: 4.3 (31 hlas)

In reply to by berrnard (neověřeno)

Trvalý odkaz

Blechy žijí v chlupech a na psa se chodí hlavně napít, ale taky slezou. Takže prioritní je pelech. Nejlépe se osvědčuje vystrčit psa na dvůr na pár nocí, a nechat teplotu klesnout pod 15°C (důležití, blecha potřebuje pokojovou teplotu a každých 24 hodin se napít krve), vystříkat jeho pelech chemikálií, vyprat, co vyprat jde, psa umýt šamponem. :-) Pes s blechami má většinou rozškrábané místo nad ocasem, kam se dost dobře nedostane. Ideální doba na odblešení je jaro nebo podzim.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Drží se svého hostitele. Tudíž i když ho prdnete do mrazáku, dokud bude hřát, blecha bude v poho, pěkně schovaná v tepelné izolaci jeho chlupů. Až začne pes chrastit, přepral jste blechy.
Pak si ale budete muset provětrat inzeráty, kde prodávají nové, ještě nevymražené psy.

Průměrný počet slepic: 4 (13 hlasů)

Blechy se povedlo odstranit, pes zemřel ;-)

Je fajn, že jste zákaznici neprodal zbytečně zboží a měl obrat o několik stovek menší. Za ten pocit to stojí 👍
Ale prodej aut je o něčem jiném. Jen na stáhnutí tachometru se daji získat pěkné desetitisíce navíc, u dražších aut přes sto tisíc. Opravené bouračky, prodávané jako nebourané, přelakovaná zrezavělá karosérie, motory, tlumiče, elektrika, klimatizace, skryté závady, projeví se až po roce... Obrat největších hráčů v Praze nebo krajském městě. Příjmy X výdaje. Kolik tam denně prodáte aut. Kolik ty prachy navíc dělají denně, měsíčně, ročně. Desítky milionů. Na vysoký životní standard se snadno zvykne. Manželce nevysvětlíte, proč nemůže 4 x za rok na Mauricius nebo proč děti nemohou studovat prestižní střední školu s mastným školným a pak mít zaplaceno školné a životní výdaje na Yale nebo Cambridge. Potřebujete být zadobře s politiky a rozšiřovat podnikání, eliminovat tlak konkurence. Navíc víte, že Jindra Krupař ve vedlejší čtvrti, to dělá zrovna tak. Nepodvádět, znamená okrádat sebe a rodinu, být znevýhodněn v soutěži a nakonec skončit. (Apel na podnikatele samozřejmě nemá cenu. Pravidla určuje a vymáhá, stát. Ovšem, v demokracii to má své meze. Velcí finanční hráči mohou za své prostředky ovlivňovat veřejné mínění a kupovat si politiky. Ti pak roky neřeší třeba "lehké topné oleje" a jiné zlodějny. Proč myslíte, že kdykoliv se začne mluvit o zamezování podvodů v podnikání, ať už se to týká čehokoliv, a větším státním dozoru, začne ODS, TOP a tak, řvát o omezování podnikání? Krásný příklad jsou normy na obsah cizorodých látek v potravinách. Abychom "neomezili" podnikání západním firmám, normy na potraviny jsme v devadesátých až desetinásobně změkčili nebo úplně zrušili. Aby západní "partneři" měli svobodu trhu.
Tuneldědek tvrdil, že to vše vyřeší trh. * Nevyřešil, naopak, začalo se více podvádět. Takže striktní vymáhání pravidel od podnikatelů na státem předepsanou nebo podnikatelem deklarovanou, kvalitu prodávaného zboží, má, v "demokracii", své nepřekročitelné, meze... )

Pár stovek nebo dobré svědomí. To za to svědomí stojí.
Pokud půjde o pár desítek nebo stovek mega ročně, jste někde jinde. A pokud víte, že to dělají všichni ostatní, nemůžete být jiný. Jinak byste se tam neudržel. Klasický, učebnicový, model chování.

Případné tvrzení, že zrovna vy, byste byl jiný, pokud by šlo o ty desítky mega, mi připadá příliš (to je to správné slovo) laciné...

*
Trh by tohle chování mohl vyřešit pouze v případě, kdy se, někde na vesnici, každý s každým, zná. V dnešní anonymitě velkých aglomerací je tvrzení, že trh vše vyřeší, zjevně mimo. Zvláště, když část peněz z podvodů, mohou subjekty vydat na reklamu a právní zastupování.

Prostě, teorie nebo systém něčeho, vznikl v nějakých podmínkách nebo poměrech. Od té doby se však podmínky nebo poměry změnily. Nebo byly podmínky simulovány čistě matematicky, bez uvažování zásahů z vnějšku. Klasický případ je teorie trhu. Vůbec nepočítá s podvody, korupcí, politikou apod.
Proto také bývají "ekonomové" (tržní komsomolci typu Klause, ve skutečnosti šarlatáni) udiveni, že to v praxi nefunguje, jak by si představovali.
Analogicky z jiného soudku. Nabízí se US volební systém. Ve své době, kdy se, v jednotlivých osadách, přes známé znal každý s každým, takřka dokonalý. Čím více lidí přibývalo a už se neznali, kandidáty, které naprostá většina neznala a nikdy o nich neslyšela, představovala voličům volební kampaň. Za pouhých 200 let, v době anonymních sídelních aglomerací, zdegeneroval volební systém v USA na negativní volební kampaň, vzájemné házení špíny. O ještě pár desítek let později, když se zrychlil přenos informací a možnosti manipulace, můžeme v USA sledovat otevřené volební podvody, po sociálních sítích rychlou mobilizaci bojůvek a sankce proti jinak smýšlejícím, kteří, díky sociálním sítím, jsou známí.

Průměrný počet slepic: 4.7 (19 hlasů)

In reply to by dexx (neověřeno)

Trvalý odkaz

zase dostal ke kompu a plně s vámi souhlasím.
Ten rozdíl popisuji někde níž.

Což ovšem nutně neznamená, že pokud bych prodával věci, které člověk potřebuje párkrát za život, že nutně musím být sráč.

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)

In reply to by dexx (neověřeno)

Trvalý odkaz

1. Největší podvody se dějí v totalitních, netržních systémech. Dějí se s posvěcením státu
2. I za komunistů se v prodeji automobilů dělo naprosto totéž
3. Podvodníci budou vždy a všude. Důležité je, aby byli jen ti menší, jako třeba autobazary, a ne ti větší, jako třeba politici. Trh skutečně vyřeší všechno - ale někdy to chvíli trvá, samozřejmě že trh nefunguje máváním mocenské hůlky - dnes už si tutově stále víc lidí dává a mnohem větší pozoe na vše uvedenév článku. Že to dotyčný zmiňovaný neudělal, to je nejméně způlky jeho "tržní" chyba. On si měl pečlivě přečíst smlouvu a vědět, co (které formulace) pro něj skrývá riziko, on měl odejít (jak chtěl) a nebo zaplatit garanční poplatky (možná by byl v úplně jiné situaci), mohl přijít s někým zkušeným. Zjednodušeně řečeno, on sám se choval netržně. To jemu jistě nepomůže, ale vás zde by to mělo přibrzdit v soudech o realitě. Prostě nejste zvyklí nést zodpovědnost za vaše vlastní rozhodntutí, a v souvislosti s tím se rozhodovat způsobem, který snižuje rizika.

Průměrný počet slepic: 3.3 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

a cbybama se člověk učí.....Máti koupila z druhé ruky koncem padesátek ledničku, chuděra si myslela jaké terno, když jich tenkrát bylo tak málo. Jo kulový. Jela měsíc a šmytec. A paní doktorová ji vzít zpět odmítla. Sice jsme museli škudlit na novou a pak si vystát frontu, ale už nikdy se nic použitého nekoupilo. A já jsem se toho držela až dovčil - kdy jsem koupila na inzerát video, protože normálně už se nevyrábí a staré je neopravitelné/nejsou náhradní díly a na ty mraky koukatelných kazet sedal prach. Zatím jede, tak uvidím, a ty staré filmy a dokumenty jsou opravdu pohoda. , ale opravdu radost. Je to úplně o něčem jiném.A vůbec mi ta neexistence telky nevadí. Akorát musím v nové bedně "nějak" zprovoznit program pro převod do PC. Zatím se furt šprajcuje i když ten program je pro ty má wokna. No snad se povede.
To jen tak, že prevíti byli už tenkrát...

Průměrný počet slepic: 4.4 (12 hlasů)

Škoda ..je to měsíc co jsem 2 videa a tak 200kazet vyhodil

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

v nejakem hnuti mysli nazvani "soudni"exekutori ? 150 darebaku kteri se zmenili na vazny a vlekly vnitropoliticky problem, ale maji za zady vysoke politiky... Sopkromny podnikatel, vystaveny konkurencnimu prostredi, ma pravomoci soudu I. stupne... Neco neskutecneho. V Holandsku se to zmenilo az po nekolika vrazdach vykonavatelu.

Průměrný počet slepic: 4.7 (18 hlasů)
Trvalý odkaz

Téměř vše bych podepsal, ale na konci to uletělo. Cituji: "Protože podnikatelé jako třída mezi sebou tolerují slušnou svoloč."
Vidláku, tady jste dle mého soudu poněkud ujel. Má to asi stejný smysl, jako kdyby někdo činil vás odpovědným za to, že nějaký bloger otevřeně lže. Máte snad na jiné blogery nějaké speciální páky, protože jste sám bloger?
Podnikatelé jako třída reálně neexistují, to je jen virtuální konstrukt. Schválně si zkuste vzít nějakého podnikatele (jistě u vás ve vidlákově nějakého OSVČ máte, třeba instalatéra) a zamyslete se, jestli má na autobazary nějaké lepší páky než vy nebo já. Nemá. A společného s nimi také nemá nic. Vy jste je prostě jen tak naházel do jednoho pytle a to je velmi nebezpečný způsob nahlížení na svět, přímá cesta ke křivdě. Vždycky se vyplatí podívat se na věci podrobněji.
Já jsem měl třeba jen dobré zkušenosti s menšími podnikateli (je pravda, že auto z autobazaru jsem nekupoval). Jedna rodinná firma ze Slezska mi udělala na zakázku nábytek do koupelny. Je přesně takový, jaký jsem si ho narýsoval, stál méně než z obchodu a po dvaceti letech pořád bez problémů. Jednodušší nábytek jsem si dělal sám a nebyl problém si domluvit s majitelem místní truhlářské dílny, abych si na jeho lepších mašinách přiříznul lamino. Jiná rodinná firma nám nedávno malovala v činžáku společné prostory, odvedli skvělou práci za rozumnou cenu a ještě po sobě uklidili.
Skutečné problémy vidívám tam, kde je firma natolik velká, aby si mohla dovolit dobré právníky, popřípadě vlastní soudní znalce. Ti parchanti pak vědí, že mají navrch, a chovají se podle toho. Znárodněním, na které narážíte (pokud jsem vás správně pochopil) si ovšem moc nepomůžeme, ono to před převratem bylo spíš ještě horší. Zkuste se pobavit s nějakým pamětníkem, jak to tenkrát fungovalo třeba zrovna okolo aut (prorezivělé blatníky po pěti letech, nesehnatelné náhradní díly atd.). A vyberte si na ten pokec nějakého běžného občana, ne ty zdejší obhájce, podle toho, co píšou, jde nejspíše o bývalé nomenklaturní kádry s prominentním přístupem k věcem, o kterých se obyčejným lidem mohlo jenom znát.

Průměrný počet slepic: 4.1 (43 hlasů)

napsáno.

Průměrný počet slepic: 3.6 (16 hlasů)

Deset slepic.

Průměrný počet slepic: 3.1 (9 hlasů)

nomenklaturníma kádrama, jak to obvyklá výhovorka bejvalejch. Normální člověk si na tohleto sousloví už ani nevzpomene. A že prevíti jsou, byli a budou, dokud na ně lidi budou nalítávat je jasný. Máma. přesně jako jiní na ně holt narazila a uvěřila v lidskou slušnost, i když nevím jak by mohla tu ledničku zkontrolovat. Ale u tohoto auta je ptákovina jen se kouknout. na povrch. Že si nevzal odborníka k tomu je jeho chyba. Já jsem do toho šla s tím, že možná nemusí, ale zase ta suma se dá oželet, kdyby nefungovalo jak má, ale u takového auta .... hmm. Kdo ví za kolik potom prodal tu jeho "ojetinu" a napálil zase někoho jiného... njn.. to už se tak stává.

Průměrný počet slepic: 4.6 (11 hlasů)

jak má někdo a něco maxi a furt reklamu - obcházím obloukem. Jen dobré zboží se chválí samo.

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

Přesně, když někdo dělá reklamu "garance najetych kilimetrů", tak člověk si musí říci "měli jsme problémy, musíme přebýt jinou informací, aby zákazníkům nevěřili, jak budou vykládat novým co zažili...

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Ale existují, ber to, že si dělají různé "komory", klde se združuijí a žádají "práva navíc", kter=é pak nenmají ti co tam nejsou nebo se přikáže že tam může být aj. způsoby na "celooborové" ;)
Pak máš v rýámci jednoho trhu se domluví, někde k tomu dochází "celoobnorověpů, viz mobilní operátoři, jasně, bude se tvrdit "každý za sebe nikdo není domluven" :D Ale tomu věří už jenom jedinci co uvěří i pohádkám...
V devadesátkách třebas elektrikáři, existovala "mafie", která brala nejlepší firmy, a tlačila na podikatele, že "nezávyslí=mimo ně" tam nesmí dělat...
Vidím to i ve velké firmě, kdy se jede tak, aby se "nedopustilo", že přijde nový zhotovitel mezi stávající, kterých je málo a když první návrh je nastaven, aby se mohl dostat, tak se nahoře v nejvyšším patře dodají věci, které toto znemožní...

Takže řeči "nejsou třída" si nech něomu, kdo dělá u pásu, který nemá profesně až moc zkušeností, aby nezažil tolik situací a nepříšel k tolika jednání, kde to viděl na vlastní oči a slyšel na vlastní uši...

P.S. ten dole nemusí být "členem mafie=třídy",a le jede podle pravidel, třídy, kterou vedou domluvení zmrdi/kamarádi...
To, že dáš maličkou frmu, která dělá věci co není velkej vývar za hooodně málo práce? Tím dokazuješ pouze, že paběrkujou a přežívají kde je trh rozdělen a oni jedou jenom na odpadcích co velcí kluci nechcou ;)

Průměrný počet slepic: 3.3 (4 hlasů)

Existuje Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů. APPAA, kde jedním z čelních členů asociace je Auto Esa. Mají etický kodex a pyšní se podnikatelskou morálkou. A vůbec jim nevadí, že jak píše Vidlák, že “mezi sebou tolerují slušnou svoloč”.

Průměrný počet slepic: 4.6 (11 hlasů)

Ale se zlou potáže.

Je to na papíře. Nic nekontrolují ani nevymáhají. Je to jen podvod na zákazníky a tudíž se o tom nemá cenu bavit.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

Pro minusovace:
https://echo24.cz/a/Sa8Gs/remeslnik-bez-kvalifikace-by-nemel-mit-moznos…

Takže už chcou zavést "cechy", takže ani truhláře nebude nikdo dělat bez toho, aby nebyl organizován a dělal další zkoušku co "zaručí kvalitně odvedenou práci" :D
Kdo říká, že se nedělají uzavřené skupiny, která zaručí NULA kvality, ale bude to stát hodně peněz, jenom žije v bludu...

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Celý problém s gaunery spočívá v tom, co tvrdí jeden můj kamarád:
"Dřív se lumpové báli alespoň okresního tajemníka. Ale dneska se nebojí nikoho."
Nevím ovšem, zda je to celá pravda.

Průměrný počet slepic: 4.6 (41 hlas)

Myslím, že jste trefil hřebík na hlavičku. Právě systém padajícího lejna, které mohlo dopadnout na kohokoliv, bránil velkým svinstvům. Pokud začali lidi remcat kvůli nějakému problému, začali jej okresní tajemnící řešit. Protože kdyby ne, ptal by se krajský tajemník, co udělal okresní atd. Řekl bych, že v druhé polovině 80. let už tohle fungovat přestávalo.

Průměrný počet slepic: 4.5 (19 hlasů)

Neboli Výbor Lidové Kontroly. Slyšel jsem hrůzostrašnou historku o tom, jak přišli do jednoho podniku. Byli dva: starý a mladý. Starý podřimoval a mladý se hrabal v papírech. Byli tam několik dní a všichni z nich byli na mrtvici. Prý byl VLK převlečený Globální prediktor. To by celkem odpovídalo tomu, že v 80tých letech povolila disciplína, protože GP už otáčel kormidlo.

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)

Kdo je to, globální prediktor? 🙊

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

Pak ho jistá skupina, prý z Altaje, přejmenovala na G.Prediktora. Je něco tady https://kob-forum.eu/
Po smrti zakladatele Zaznobina, se požrali mezi sebou a teď už vystupuje asi jen Pjakin. Má velké znalosti z historie, ale dost přehání, tak si stahuji jen titulky.
Něco je zajímavé, něco přitažené za pačesy

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

soukromně. Na Ostravsku stojí zmlácení hajzla tak, že přežije, 3000 čistá ruka.

Průměrný počet slepic: 2.9 (13 hlasů)

Ládíku, kolik stojí na Ostravsku zmlácení slušného člověka, který nic neudělal ? Tak aby přežil.

Průměrný počet slepic: 3.8 (16 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

.

Průměrný počet slepic: 3.1 (13 hlasů)

Ládíku, o to mi nejde. Kolik stojí na Ostravsku zmlácení slušného člověka tak aby přežil ?

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

se na to zeptat.

Průměrný počet slepic: 3.8 (10 hlasů)

Kolik stojí zmlácení neslušného člověka tak, aby nepřežil?

Průměrný počet slepic: 2.6 (5 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Lumpové nemají rádi slušné lidi, takže to bude levnější.

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

A proč bych ho měl nechat mlátit?

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

nechat zmlátit nějakého slušného Ostraváka a sám si netroufá.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

A pak nemá Zapadlo dostávat jednoslepice ...

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

Kdo určuje, jestli je ten člověk slušnej, nebo ne? Ten, kdo ty tři litry zaplatí?
Nebo má Ladíkovská mafie seznam "slušnejch" lidí???
Tenhle princip obvykle časem kopne zpět ještě větší silou - kdo bude mít víc těch třítisícovek, až se začne flekovat tam a zpět?

Průměrný počet slepic: 2.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

dost dlouho vyhýbat, protože se tu opět objeví spousta popovodňových "utopenců" ze západní Evropy.
Auta, domácí spotřebiče i nábytek.

Průměrný počet slepic: 4.3 (15 hlasů)

Správně, nekupujte teď, mohli byste koupit "utopence". Oni na nás v těch bazarech a vetešnictvích spolehlivě "utopenci" počkají na potom.

Průměrný počet slepic: 4 (12 hlasů)

In reply to by Vlastimil Čech (neověřeno)

Trvalý odkaz

Počkají. Na blby kteří si je pořádně neprohlédnou a budou nakupovat bez člověka, který tomu rozumí.

Průměrný počet slepic: 3.7 (9 hlasů)