Jak jste na tom s elektromobilem ? aneb já a "baterkáč"

Autor
Štítky

Tak jsem si řekl, že "dost bolo koroňáku i emeriky" a změním na chvilku téma.
Bylo zveřejněné, že "prodej elektromobilů v EU strmě roste", viz.: https://www.novinky.cz/auto/clanek/prodeje-elektromobilu-v-eu-strme-rostou-ve-tretim-ctvrtleti-o-212-procent-40341396
tak mne to přinutilo zamyslet se nad tím.
Nejdřív bych se rád Vás všech zeptal na Vaši zkušenost s "baterkáčem"?
Měli jste jej možnost někdy použít, nebo jej dokonce pravidelně u zaměstnavatele využíváte?
Najde se někdo kdo jej vlastní? V tom případě bych byl rád kdyby se s námi podělil o jeho postřehy s využíváním. Co jej k takovému nákupu vedlo.
Rád bych znal dojezdovou vzdálenost, roční nájezd km, spotřebu kw na 100km, jak často vyžaduje pravidelný servis i jeho cenu. Na kdy předpokládal návratnost investice oproti jiným palivům? Případně pokud nebude mít dotyčný strach z závisti, podělí se s námi o značku a model, případně i o nákupní cenu auta?
Nu a teď se dostanu k sobě.
Prvně kdy jsem "baterkáče" spatřil a zaznamenal to bylo na přelomu 70až80let na nádraží Praha Střed, to se tam proháněly zaměstnanci tehdejších ČSD na oranžových vozítkách ovládané pákami, dokonce si zapřaženými přívesnými vozíky a převáželi balíky od vlaku k vlaku. Byli tichý a mrštný .
Nu a reálně cca 5lety se my ozval kamarád, že má od zaměstnavatele zapůjčený "baterky" a nabídl my jestli se nechci kousek svést. Tak jsem nabídky samozřejmě rád využil. Jednalo se o malé VW Up! Takový malý kotrmelec pro pohyb v městě nebo dojíždění max. ve dvou do práce kousek za město.
Bohužel se mi dostal do rukou, když již byly baterky z větší části vybity a v naši vsi rychlonabíječku fakt nemáme, abych se mohl dosyta vyřádit a zhodnotit co a jak. Tak jsem se vzmohl jen cca na 5km kolečko.
Můj dojem.
Na první pohled auto jako každé jiné. Jelikož jsem jezdil mnohokrát s automatem, tak my nastavění dvou pedálů nedělalo žádný problém. Seznámil jsem se, jak co zapnout a vyrazil vpřed. Za svůj život jsem seděl již v mnoha přibližovadlech konstruovaných ať pro zábavu nebo pro práci. Tak si myslím, že mám s čím porovnávat. " Baterkáči " se musí nechat, zatlačil mne při rozjezdu pěkně do sedačky a hnal se plynule dál a dál a v sedačce jsem byl setrvale zamáčklý. Prostě krásný pocit, jako v silném "turbu". Nezvyklé ovšem bylo to "ticho" žádný motor neburácel, nekvičel a jediný hluk byl od pneu a proudění vzduchu kolem karoserie. Musím se přiznat, ta jízda na mne zanechal dost dobrý dojem.
A tak jsem si řekl, že by nebylo od věci něco takového vlastnit. Žel tiskárnu na peníze nevlastním a tak na nové nemám. Když se nad tím zamyslím, ani bych pro něj stejně neměl smysl plné využití ať z pracovních či jiných důvodů. Nežiji v obci kde je obyčejným autům vjezd zakázán, takže mne nic do takové investice nenutí.


Takže jsem se rozhodl, že by dostačovalo použité. Celé roky se od té doby namátkově dívám po inzerci.
Tesla mne minula, cizí kraj, jiný mrav a shánět na to cokoliv zpoza velké louže, to se my fakt nechtělo.
"Evropanů" kteří by jej delší dobu vyráběli zas moc není. Občas se v nabídce vyskytl " frantík". Jelikož mám pro žabožrouty se lvem či ozubeným kolem ve znaku slabost, neměl bych s ním problém.
Ovšem ta prodejní cena mne vždy odradila. Pokud se jednalo o "bezproblémové" auto s jak takž funkčními baterkami, vždy byla prodejní cena hnedle 3x vyšší než u ostatních pohonů v srovnatelném technickém stavu.
Jsem nadšenec, ale ne blázen. Jelikož nejsem v situaci, abych si mohl něco pořizovat jen tak z plezíru, tak jsem vždy počítal, abych na elektromobilu v porovnání s jakýmkoliv jiným pohonem moc neulítl. Přece jenom ekonomická stránka dožene dřív nebo později každého...
Až před nedávnem se objevila zajímavá nabídka.
Peugeot Partner z r.v. 2011, sice ovšem ještě první generace, ale po faceliftu, navíc v nákladní verzi.
Byl půldruhého roku odstaven, ale zas v "raichu"  dostali rozum a je za 1000EUR. Což už je docela zajímavá částka k experimentování. Tak jsem zbystřil a zaúkoloval kolegu, aby zjistil více podrobností, proč byl odstaven.


Sám jsem začal studovat podrobnosti na netu. Spoluvýrobce je monacká firma Venturi a objednala si je francouzská pošta. https://www.auto.cz/citroen-berlingo-na-elektrinu-pro-la-poste-8040
Ovšem dojezd je žalostně malý cca 105km, baterie 16,9 kw. Nu což, při průkopnictví se musí něco vydržet.

Začal jsem řešit náhradní baterie a komponenty na řízení elektroniky.
A tam nastal kámen úrazů. Baterie jsem sice dohledal i v ČR, dokonce nový typ, kdy je dojezd zvýšen cca na 150km baterie 24kw, to by již na nějaké bezstarostné ježdění i bylo. Nabízejí 16,9 kw, 24 kw, 25 kw, ale ta cena, ta cena.... pouhopouhých 229 či 293 nebo 305 tis. + DPH.
Sice mně ujišťují, že by po 3000 nabíjecích cyklech měla mít kapacitu až 80% a kdyby ne, tak se dá ještě využít k domácí elektrárně, kterou samozřejmě zatím nemám, ale to je na jiný článek.
I s přihlédnutím, že energetičtí dodavatelé nabízejí lepší sazbu při vlastnictví "baterkáče" na odběr elektřiny, tak jeho celkový provozní náklady při jeho životnosti jsou v řádu desítek % větší než za identické auto s jiným palivem.
Prý pokrok je cesta kupředu, ale tady si stále nejsem jist, že je to ten správný směr.
Možná se jen blbě dívám a někdo my pod článkem, představí argumenty, které mne přesvědčí o smysl plnosti takové investice.
Nu, což, tak si zas ještě pár let počkám jestli "baterkáči" nebudou pro mne dostupnější a v lepším provedení.

Koho zajímá historie více, skvěle psaný článek: https://www.autoforum.cz/predstaveni/peugeot-205-electrique-vzpominka-stara-30-let-ukazuje-jak-moc-se-historie-opakuje/

P.S. Prosím pokud znáte nějakého odborníka na opravu elektromobilů, nechte odkaz pod článkem, zkusím jej nezávazně oslovit a dám vědět jak jsem dopadl.

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.3 (40 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

Umíráček na mešitě zase bije
u Libye udála se tragédie.
V listopadu stalo se, co v lednu
gumák plný mladíků šel ke dnu.
Píseň Sirén linula se z retů
rozeznali Andělu a Grétu;
jeden blboň típnul cigaretu...
už neuvidí siluetu minaretu
nepochodí nikdy kolem káby
kdo zaopatří jeho 4 báby?
Rozhostil se smutek v duši,
i pes sklopil ocas, uši
sedmdesátčtyři otců leží v moři
pláčou poslanci i senátoři.

Průměrný počet slepic: 4.3 (33 hlasů)

In reply to by Sedmdesát (neověřeno)

Trvalý odkaz

si legraci z číkoliv smrti je dost nechutné.

Průměrný počet slepic: 2.3 (15 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

Soudíte podle sebe.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Hlavně, že tam nebyla
moje bába tlustá
Barka by ji neuvezla
Ke dnů by šla
Zhusta.

Průměrný počet slepic: 3.1 (14 hlasů)

na Timor.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by Kapitán Bligh (neověřeno)

Trvalý odkaz

William Bligh byl Cookův navigační důstojník při jeho cestě na Tahiti. Po vysazení s 18 dalšími do člunu u Tahiti plul do Batávie 3600 mil, Byl bezesporu dobrý námořník, a hlavně, jeho člun byl dřevěný!

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

dřevěné čluny, když gumáky propalují cigaretami? Nebo plechové? Dělají to schválně?

Průměrný počet slepic: 4.1 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Kdyby ti někdo umřel,ty by ses asi veselil.

Průměrný počet slepic: 1.9 (14 hlasů)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Berte to jako poněkud morbidní loterii, kam se hlásí dobrovolníci. Někdo vypadne v prvním kole, někdo ve druhém, a vítěz?

Průměrný počet slepic: 4.2 (15 hlasů)

Organizátory a převozníky do kriminálu. Těch 74 životů není třeba litovat, ale radovat se z jejich smrti je hnus.

Průměrný počet slepic: 2.3 (6 hlasů)

Myslíte tím třeba pozůstalé po zavražděných z Bataclanu nebo Nice?

Průměrný počet slepic: 4.7 (15 hlasů)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Takové příbuzné nemám. Ty jistě ano, když takhle uvažuješ.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Klasické ještěrky (třeba ty s pákami po bocích :-) ) perfektně sloužily na nádražích, velkých poštách a ve fabrikách. Pro takové podmínky byly zkonstruované: jezdily pouze po rovině, na malé vzdálenosti a sloužily v pravidelných směnách - přes noc se vždy dobíjely. Hmotnost akumulátorů (tedy mrtvá váha) sice byla značná, ale s tím se počítalo. Jo - také nemusely topit či chladit ;-).
Charakter provozu elektromobilů je úplně jiný, ale akumulátory jsou pořád téměř stejné (ve smyslu žádný revoluční pokrok). Mimochodem, jedna ze zásadně negativních věcí je totální centralizace. Stačí v dané oblasti odpojit nebo jen omezit dodávku elektřiny a je vymalováno, nikdo nepojede. Stačí na to kliknutí, elektroměry jsou dnes dálkově řízené a odpojit zákazníka, který přešvihl spotřebu elektřiny reálně nebo jen potenciálně, nebo jen někoho naštval, není problém.

Průměrný počet slepic: 4.7 (26 hlasů)

A kde jsou dálkově řízené, že tě vypnou :D Co vím, tak se testovalo v jednom městě jedna čtvrť :D Teď se zavádí při obnově vypínání dálkové TS, ale jaksi, když v obci máš 2 a více a obnovou prošla maximálně jedna, tak vypneš prd, musíš zajet...
Jak říkal kolega, tak chytré jsou myslím jenom ve francii? U nás ani omylem...

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

Jenom dodám, u nás není ve většině ani průběhové měření u domácností, natož, jak píšeš, že bys to chtěl dálkově vypínat :D Zatím, fakt jenom zvednout zadek a jít vypnout TS ručně, ale to šlo už za CaK, když se s elektřinou začalo :D

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

.."Stačí na to kliknutí, elektroměry jsou dnes dálkově řízené a odpojit zákazníka, který přešvihl spotřebu elektřiny reálně nebo jen potenciálně, nebo jen někoho naštval, není problém."
Nové elektroměry maj sice dálkový odečet (a přijímač HDO), ale dálkově řízený stykač na kompletní odpojení zákazníka tu ani náhodou není, a to tu máme v činžáku komplet nové elektro 2 roky po rekonstrukci. To bys musel odpojit celou čtvrť, anebo to odpojení on demand řešit přes spec. impuls HDO, ale to bys to musel mít zapojené na separátním, přes HDO "odpojitelném" okruhu (podobně jako jsou přímotopy), což pochybuji že zásuvku má někdo dobrovolně takhle zapojenou.

Průměrný počet slepic: 4.6 (8 hlasů)

In reply to by Johan Pohan (neověřeno)

Trvalý odkaz

Co není, může být, co může být, bude.

Průměrný počet slepic: 4.9 (10 hlasů)

Už tuším roku Pána 1930 existovali elektromery na mince. Hodil si korunku, vnútri silový kontakt zapol prúd, po nastavenom čase vypol. Dnes sú také na kartu. U nás sa to nevyužíva.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Kromě řidičů těch nádražních a továrních ještěrek tady budu asi patřit k největším pamětníkům elektromobility.
Za mého škodováckého období patřila do tehdejšího konglomerátu původního plzeňského okřídleného šípu i Škoda Ejpovice. Karel Kleinmond (a jeho syn) tam dlouho laborovali s elektromobily, pokusně na bázi Favoritu, později "poloprovozně" s využitím konstrukce Tatra Beta.

Někdy v polovině 90.let jsem si řekl, že bych to měl vyzkoušet. Nechal jsem si tedy jeden kus elektrofavorita přistavit na nádvoří a připojit do sítě. V sobotu ráno jsem přijel i se svojí Labutí a minimální bagáží služební Omegou MV6 (což píšu proto, aby vynikl ten kontrast), nasedl do elektrovozu, připojeného na nabíjení do poslední chvíle. Minimlání bagáž jednak kvůli váze, ale také proto, že významnou část kufru zabíraly baterie.

Jeli jsme na 40 km vzdálenou chatu po běžné silnici. Vůz byl vybaven normální ruční převodovkou, pokud si dobře vzpomínám, tak čtyřrychlostní (?). Auto rozhodně nevynikalo akcelerací, a i kdyby ano, byl jsem instruován, abych s "plynem" zacházel rozvážně a jel maximálně úsporně. Tudíž žádný adrenalin. Vozidlo vydávalo zvuky jako trolejbus.
Někde za Stříbrem, v poněkud kopcovitějším terénu, začalo vozidlo prokazatelně vadnout a asi půl kilometru před chatou, už na hodně vedlejší silničce, jsem začal mít obavy. Měl jsem štěstí - asi dvě stě metrů před cílem, už v oblasti chatové osady, bylo firemní rekreační středisko, původně podnikový pionýrský tábor. K tomu jsem doškobrtal, zaparkoval, natáhl kabel (tím byl vůz vybaven) k nejbližší zásuvce a zbytek jsme dorazili pěšky. Cesta zpět proběhla v podobném duchu. Podotknu ještě, že obě cesty probíhaly za bujarého veselí řidiče i spolucestující, protože jsme si připadali tak trochu jako na koloběžce.
Jasně - hlavním problémem byly baterie. Takže celý projekt elektromobilů ze Škody Ejpovice šel především z toho důvodu do kytek.

Uplynulo čtvrt století a elektromobilita je bruselským hitem. Za socialismu bylo jedno reklamní heslo - "nakupujte u odborníků". Cokoliv ohledně aut a silnic, zajímá-li mě to, konzultuji se svým středoškolským kantorem ing. Petrem Ptáčkem, který je nejméně od časů, co já pamatuji, tedy od roku 1970, soudním znalcem v oboru silniční dopravy a vůbec všeho kolem auťáků, včetně dopravních nehod.
Pro současný uchvátaný až zběsilý přechod na elektromobilitu nemá tento "můj" expert jediné dobré slovo. Problém vidí samozřejmě v bateriích, ale také v infrastruktuře, a protože opravdu umí počítat, tak i v kapacitě rozvodné elektrické sítě. Stěžejní je pro něj bezpečnost při případných dopravních nehodách a v této věci se doslova chytá za hlavu!

Ačkoliv jezdím se svým hyundaiem i30 combi 1,4 z 95% jen po městě, za elektromobil bych ho nevyměnil v žádném případě. Nehodlám na elektropohon přesedlat ani během následujících cca deseti let, které tak asi (snad) budu ještě schopen šoférovat.

Průměrný počet slepic: 4.8 (29 hlasů)

jsem zjistil, jak soudruzi znalci počítají nehodové děje. Ale to je dnes OT, že ano. Ale s panem znalcem souhlasím. Přece jen spalovací motor by si nikdo nedovolil uchytit tak, jak jsou uchyceny baterie, nemluvě o velmi těžkém problému při nehodě, kdy dojde ke zkratu.

Průměrný počet slepic: 4.6 (13 hlasů)

proč a jak všechno to kosmické smetí v luftě nad námi funguje .. taky musí být na baterky a když to jde u takových a v té výšce, proč nejsou podobné i k autům? Ví někdo

Průměrný počet slepic: 2.3 (8 hlasů)

to smetí tam nelétá na baterie. Ani měsíc nemá baterie a furt létá kolem země a ještě svítí.

Průměrný počet slepic: 3.5 (11 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

a ukázal své IQ tykve a nulové znalosti.. My jsme se už na základce škole učili, že osvětlení měsíce zajišťuje slunko - něco jako odraz, svítí, když na něj sluneční paprsky dopadají, jinak ne..
No a to smetí , nějak se tam musí a/ dostat, b/ mít energii k provozu/létání, sbírání informací a taky jejich odesílání. a taky k manévrování a spojení se zemí.... matičko skákavá co to ty trubery ve škole učí. A oni se tím nic ještě pyšní... neskutečné

Průměrný počet slepic: 2.6 (5 hlasů)

Tak by jste byla s tím kosmickým smetím v jednom pelotonu.

Zatím bez slepic

po rekonstrukci Bety nevypadala špatně. Absolvoval jsem exhibiční jízdy po Karlových Varech a vzpomínám si na následující:
Svižná akcelerace, absolutně tichý provoz (měniče pracovaly někde na 30 kHz), asynchronní motor, dopplerovské zkreslení hudby z okolních rádií chodců (u spalovacího motoru bych je neslyšel, pochopitelně). Topení benzínové (nebylo na jaře zapotřebí). A největší problém již přítomen: články NiCd akumulátoru s tekutým elektrolytem , rozmístěné (schované) po celém pick-upu(podlaha, nosníky karosérie, skladovací prostor vzadu). Všichni čtenáři musejí zatínat ruce v pěst, když čtou o tom, kterak elektromobily mohou, jsouce připojeny na nabíječku/invertor stabilizovat síť, destabilizovanou různými OZE. To nejdražší, co do provozních nákladů si majitel nechá spotřebovat na větrníky... Ze stejné doby, firma Solartec: doba, kdy odevzdá FV panel energii, potřebnou k jeho výrobě, či ní asi 25 let.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

bylo nejpříjemnější v Mustangu, pětilitr, benzin. A ten zvuk! Jen prostor na zadních sedadlech byl handicap. Cena těsně nad mega by šla. Žral 10/100 při lehké noze, 15 normálně.

Průměrný počet slepic: 4.8 (14 hlasů)

Mustangu na zadních sedadlech?
To mě poser...
... já myslel, že to je odkládací prostor na drahé sako, nebo tak něco...

Průměrný počet slepic: 4.9 (16 hlasů)

pro děcka, ale jenom 2. Pro větší je Dodge Charger, ten má vzadu i dveře.

Průměrný počet slepic: 4.9 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

v poho 3 000 nabíjecích cyklů, tak méně slušně řečeno "sere na pysku".
Pokud dáte polovinu, budete za hvězdu.
Obecně elektrošílenství slouží přesně k tomu, co jste si drze dovolil pojmenovat ve svém článku. Totiž k vyluxování peněženek Německo-unijních Ojropanů, případně k totálním lock-downu (toto slovo jsem nevymyslel já, ale je fčilek moderní) vymezeného území z velína elektrárny.
Toť asi vše, co mohu na adresu trolejbusů bez křidélek podotknout. Samozřejmě kromě zmíněných nádražáckých ještěrek, které jsem jako dítě bezmezně obdivoval a nosil v dětském srdéčku tajné přání jednou takovou megasoupravu (ještěrka a tři vlečky v Práglu na Hlaváči) kočírovat.

Průměrný počet slepic: 4.8 (25 hlasů)

Trakční baterie u některých modelových řad má životnost až 1400 cyklů při vybíjení do hloubky až 80 % (D.O.D.). Tedy na zbytkovou hodnotu 20% kapacity a pak nutně nabít. Životnost se zvyšuje, pokud se vybíjení udá na max. 40% zbytkové kapacity, a to až 10x. Kapacita baterie musí být minimálně 1,5x vyšší než je Vaše potřeba, tj. vozíte přebytek mrtvé váhy. U vysokozdvižných vozíků to nevadí, k nabíječce to mají blízko, ale někam na delší cesty ani náhodou. I při využití rekuperace při provozu elektromobilu se nedá dostat na životnost baterie lepší než 5,5 roku.
Nehledě na fakt, že při nízké teplotě rapidně klesá kapacita baterie. Takže za mrazů s elektromobilem nevyjíždět!
Dokud nedojde k revoluci v elektrolytech v bateriích, a to zatím nehrozí ani náhodou, je veškerá elektromobilita omezena na městské nákupní tašky. Godotem vzpomínaná Škoda Beta uvezla jen dva lidi, zadní prostor zabíraly baterie, a hlavně vyšší hmotnost pasažérů už uvézt nedokázala. Měl jsem možnost vidět studii elektrobusu. Vezl tolik baterek a mrtvé váhy, že kromě řidiče se do něj vešlo už jen maximálně 8 cestujících.
Bruselský vlhký sen o elektromobilech naráží na fyzikální zákony. Bude-li k dispozici elektrolyt gelové trakční baterie několikanásobně lepší kapacity než v současnosti nejlepší používané LiFePO4, teprve pak se dá o elektromobilech uvažovat.
Dnešní elektromobily mají reálný dojezd cca. 100 km max. Vyšší uváděný dojezd souvisí s laboratorními podmínkami, tj. teplota vzduchu 20°C, plně nabitá kapacita baterie, málo cestujících, rovinatý terén nebo mírně z kopce. Myslím si, že ve skutečnosti je dojezd reálného elektromobilu pro denní použití 30 km tam, 30 km zpátky za podmínky, že v místě dojezdu můžete baterii nabít. A máte dost peněz dát každých 5 let polovinu ceny nového elektromobilu na nové baterie.
Kromě toho se elektromobily nehodí k panelovým sídlištím (budou chybět nabíjecí místa) a taky kapacita sítě pro nabíjení bude omezená, jak zjistili v Norsku.
Levnější variantou ekologického pohonu je LPG nebo CNG. Firmy používají vysokozdvižky uvnitř budov, ale venku jezdí na plynové lahve (LPG). Je zde znatelný rozdíl
Bruselský nápad na zavedení elektromobility při současném stavu výzkumu elektromobilů je bejkárna. Elektromobil je vhodný pro dámy, co bydlí ve městě a jezdí maximálně na nákupy po městě. Vydat se s ním někam do přírody je hazard!
A to jsem pominul hašení lithiových baterií, prostě po 3 dnech shoří celý elektromobil na škvarek.
Za sebe se budu pořízení elektromobilu bránit, co nejdéle to půjde.

Průměrný počet slepic: 5 (26 hlasů)

Asi jsem jediný, kdo elektrovozidlo aktivně už několik let využívá a to k plné spokojenosti (poruchy jsou, ale to se stává všude). Koupeno po zralé úvaze a bez dotace. Jen to není klasické auto, ale moderní "rikša" na zahradu, teda vylepšená ještěrka. Reálně na jedno nabití dám max 25km v kopcovitém terénu, ale to jsem zkoušel jen zpočátku. Normálně během dne nikdy tolik nenajedu a večer dám na nabíječku. Naložím tam i 3q cementu nebo fůrku dřeva po kácení stromu a projedu brankou. Když potřebuju, zastavím a nemusím likvidovat motor opakovaným startováním jako u tery.
Jinak souhlasím s Gerdem, po mnohaletým zkušenostem s limity takového evozítka bych si nikdy současná elektroauta nepořídil. Že to je cool mi je putna, není to pro mne funkční řešení.

Průměrný počet slepic: 5 (11 hlasů)
Trvalý odkaz

Voľakedy nakúpilo ZSE Bratislava tri elektrické Favority, na skúšku , že však energetická firma. Dali to montérom elektromerov . V lete po meste ako tak, tam dojazd stačil.. Ale ked v zime udreli mrazy okolo mínus 10, kolega nasadol na Hraničnej a za pol hodinu už volal z Patrónky/ cca 10km/ že ho treba odtiahnuť. Kúrenie a ohrev batérií spotrebovalo všetku šťavu. Naspäť ho musela dovliecť Tatra. Dlho to stálo na dvore.Skúšali ,či by sa to nedalo prerobiť na benzín, nakoniec to skončilo v šrote. Dnes znova v rámci elektro propagandy, že však energetická firma, nakúpili zopár malých elektrovozítok. Zase kolega kým chodí po meste v pohode. Ale ked má ísť napríklad do Veľkého Medera /65km/ ide si vymeniť auto . Lebo tam by ešte prišiel, ale naspäť už nie. Ja osobne som v bazáre pozeral po elektrickom pežóo partneri. Na behanie okolo Bratislavy by mi to asi stačilo. Ale ked som si uvedomil, že to niekto draho kúpil a po dvoch rokoch za tretinovú cenu dal do bazáru, tak som to zhodnotil ako nie dobrý nápad.

Průměrný počet slepic: 5 (24 hlasů)
Trvalý odkaz

znamená, že reálně elektromobil (skoro) nikdo nechce. Dotoval někdy někdo nákup a provoz nafťáků? Pořád platí: dobré zboží se chválí samo.

Představme si sídliště jako třeba v Praze, Prosek. Auta parkují, kam se podíváš, všude, i ve dvou řadách na chodníku. Když to budou elektromobily...? Prodlužovací kabel z každého okna, třeba i v 8. patře? Kde to budou nabíjet? Ten příkon!

Do Superba naliju 50 litrů nafty, plně naložen jsem na Istrii za 7 hodin. Na to, co mi zbude v nádrži, tam ještě týden popojíždím, to vše za časovou investici 10 minut u benzinky. Kdy mně tento komfort poskytnou baterie?

Průměrný počet slepic: 5 (23 hlasů)

Nabíjení na sídlišti, že řidiči budou v elektromobilech rovnou spát, aby jim někdo v noci nepřehodil kabel na svůj elektromobil. Ale k čemu pak budou potřebovat byt, když budou spát v autě? Postačí jim skladová kóje s WC a sprchou, spát už budou v autě.

Průměrný počet slepic: 5 (20 hlasů)

Jakýpak kabely na sídlišti. Každý elektromobil bude mít vlastní přenosnou benzinovou elektrocentrálu. Reklama ji bude uvádět jako dárek zdarma.

Průměrný počet slepic: 5 (22 hlasů)

In reply to by Ghis (neověřeno)

Trvalý odkaz

pak spotřebuje víc benzínu, než kolik byste projeli autem, nebude mít katalyzátor a rámusem obohatí noční sídliště. Bude se dávat k autu zadara (započteno v ceně auta).
Ghis= dávám 5 slepic!

Průměrný počet slepic: 5 (13 hlasů)

In reply to by Ghis (neověřeno)

Trvalý odkaz

My jsme s kolegy v (bývalé) práci uvažovali, jak to asi bude fungovat o víkendu po začátku bavorských letních prázdnin na "benzínových" stanicích ve směru Brenner.
No, nakonec nás zachránila informace, že Rusové mají už teď plovoucí jadernou elektrárnu a tak jsme se shodli na tom, že než to bude aktuální, tak jistě budou mít i JE na kolečkách.
Několik takových by jistě sitauaci zachránilo :-)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

se nemyje!!!
Je mírně špinavý, lehce zasmrádlý a týden až dva neholený.
Jen tak ukáže všem okolo, že je pořádný chlapák, kterého nic nerozhodí.

Průměrný počet slepic: 3 (6 hlasů)

Jo, a správný chlap má být taky cítit(smrdět) močí, zvratky a koňským potem.

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)

Přes stamiliardové dotace do prospekce a těžby ropy.
V dolarech, of course. Občas nějaká ta válka, ale tam se naštěstí započítává lidský život cenou nula. Jinak by to banky nedaly.
Trochu taky daly (veřejné rozpočty) na léčbu rakoviny, například plic. Nic moc, dle výsledku, zatím.

Průměrný počet slepic: 2.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

mají 4x větší emise, než deklarováno. Důvod? Lidi s nima jezdí jen na benzín a kašlou na to, aby dobíjeli.

My jsme tušili, že tudy cesta nevede, a teď jsme si to ověřili v praxi.

Průměrný počet slepic: 5 (11 hlasů)

Pre mňa by to malo význam. Odchádzam z domu na elektriku , za dedinou prepnem na benzín a 40 km po diaľnici dobíjam . Na kraji mesta zas prepnem na elektriku a nesmrdím v meste. Nazad analogicky. Otázne je , koľko ľudí by to tak robilo. A či by bolo ochotní niest kvôli tomu náklady navyše. A ľudia ,čo bývajú v meste by aj tak zostali odkázaní na tú predlžovačku.

Průměrný počet slepic: 4 (5 hlasů)

inde.

Průměrný počet slepic: 3.3 (7 hlasů)

In reply to by Fajčíte (neověřeno)

Trvalý odkaz

Čiastočne áno. Ale: 1, Verím, že výroba energie na pohon 10000 áut v elektrárni je čistejšia, než spálenie potrebného množstva paliva v tých autách. Vodné, atómové aj plynové elektrárne robia tú energiu čistejšie. 2, Kontrola a údržba toho výfuku v elektrárni je tiež jednoduchšia v než v 10000 autách. 3,Aj tie elektrárenské spaliny väčšinou nevznikajú v mestách , kde býva najväčšia koncentrácia dopravy a ľudí, ale mimo osídlené oblasti. Vietor síce čosi prenesie ,ale ďaleko menej než autá.3, Podobne aj správne využitý hybrid sa nabíja jazdou mimo mesto a v meste nesmrdí.

Průměrný počet slepic: 3.6 (5 hlasů)

Nech si to měšťáci dýchajú, když chcú byt pohromadě. To k městu patří, bohužel. Cesta k čistšímu luftu vede skrze snížení dopravy, tj snížení koncentrace práce, ne skrze naprosto nereálnou elektrifikaci.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.