Jsme ve válce, říkali nám. Zlý Rus okupuje nebohou Ukrajinu a protože je neschopný, rabuje čipy z praček a co nevidět mu dojdou zásoby, obsadí ji za dvě stě padesát let. Ale zároveň Rus zbrojí sílí, provádí svou hybridní válku a do pěti let zaútočí na Evropu. Musíme se připravit. Je třeba zbrojit, dávat pět procent HDP, tedy dvacet procent státního rozpočtuj na armádu (a její předražené polní kuchyně), je třeba zavést dobrovolnéí předurčení pro armádu a začít cvičit zálohy.
Ale bacha… jen ty správné a evropsky uvědomělé zálohy! Žádné jiné. Sice u nás máme unikátní zbraňový zákon, díky kterému jsou Češi jedním z nejozbrojenějších národů Evropy, ale běda, kdybyste ve svém volném čase cvičili, jak s těmi zbraněmi zacházet. Běda, kdybyste využili služeb stovek střelnic a tisíců komerčních instruktorů a desetkrát běda, když z toho dáte fotky na internet. To jste hned hrozba pro národní bezpečnost.
To vás hned protáhnou médii, zeptají se na vás expertů na bezpečnost, kteří potvrdí, jak moc jste nebezpeční, vládní čivavy typu Zdechovský hned začnou křičet, že je třeba vás zakázat a rozpustit. Protože hned zítra vy a vašich deset kamarádů zahájí ozbrojený převrat… A nebo se vám vysmějí, že si hrajete na vojáčky. Obojí generuje pro libtardy stejnou předvolební emoci.
Armáda prý bude platit klukům, co jsou ochotni v létě běhat po lesích a cvičit vojenské dovednosti čtyřicet tisíc korun, ale opovažte se, si podobný trénink zaplatit sami. Součástí armádního výcviku je totiž nepostradatelné PŠM plukovníka Foltýna, který vám vysvětlí, že každý s jiným názorem je svině a pokud jsou jeho názory odlišné od těch vládních, je možné ho zavřít. Viď, Mariane Jurečko?
Stejně tak třikrát běda, pokud máte názor, že v současné době máme v té naší/vaší EU demokracie nějak pomálu. Už jsme viděli zrušené volby, Okamuru stíhají za pravdivé plakáty, na Babiše znovu vytáhli Čapí hnízdo, schválili zákon o zákazu komunistických symbolů (což nebrání vládě, aby podepisovala dohody s komunistickým Vietnamem), Šafr mluví o tom, že hlavním úkolem jeho Volkischer Beoachteru 24 bude zastavit Vidláky, na ulici se vyskytují Oganesjanovská Fialajugend, která se ani netají tím, že chce lidem dělat to, co dělali nácíčci ve třicátých letech Židům…
Hlavně v takovém případě nikde neříkejte, že chcete demokracii a svobodu bránit. To se nesmí. Co EU dělá, to dobře dělá a náš moudrý a vlídný profesor je pro nás to nejlepší. To se na vás opět sesypou média a začnou řvát jak píchlé prase, že jste nepřítel státu. Ano, každý, kdo je ochoten bojovat za svobodu, je vždycky nepřítel státu.
Ve stejné době nám tu naše vlastní česká armáda využívá své zdroje na to, aby vytvářela jakési proskripční seznamy. Vyrábí si seznamy vnitřních nepřátel. Jak upozornil poslanec Pavel Růžička, Velitelství kybernetických a bezpečnostních sil rozpracovalo dokument Volby 2025, kterým se armáda pěkně politizuje a místo aby se starala o cenu polních kuchyní a batohy zaseklé v Rusku, hodlá zasahovat do voleb. Místo aby armádní velitelé počkali na nového ministra a s ním řešili, jak ochránit hranice, diskutují o tom, jak opozici co nejlépe zakroutit krkem a rozpracovávají seznam těch, kteří jsou k armádě kritičtí.
Vlastně to ani není divné. Vrchní velitel se přesně na tohle kdysi cvičil. Jak nejlépe eliminovat disidenty. Teď přišel na to správné místo, kde může své dávné znalosti co nejlépe uplatnit.
Jak se říká zpolitizované armádě? Junta. Ozbrojené složky státu jsou vždycky místem, kam přirozeně směřují ty nejhorší povahy a v demokracii musejí být pod mnohem přísnější kontrolou než jakékoliv jiné organizace. Diktaturám se říká „policejní stát.“ Neříká se jim „hasičský stát, ani myslivecký stát, ani kamioňácký stát.“
Proč to nikdo neřeší? Protože to světovému lídrovi vyhovuje. Petr Fiala potřebuje nějaké Pasovské v Čechách. Vlastní národ ho nenávidí. Na debaty musí chodit obklopen kordonem těžkooděnců. Proto mu vlastně nevadí, že předává armádě do rukou nástroje, které by jí žádný skutečný demokrat nikdy nedal. Proto dopouští na úřadu strategické komunikace dokonalého zupáka, Foltýna z Edelstadtu. Proto dopouští fanatického Zelinku, kterému „selhává pistole“ z jiných názorů.
Proto prezident nadšeně podporuje vedoucí úlohu Německa v Evropě a je připraven ji podporovat… Už ztratil mandát od vlastních voličů i vlastního národa. Už je jen držen na cizích bodácích. V tom se neliší od Šmardy, který je jen menší děvka. Ale stejně prodejná.
Nejenže jsme kousek od rozvratu hospodářství, energetiky, školství i zdravotnictví. Jsme kousek od toho, aby tady poměry začala určovat armáda s Řehkou v čele. Nikdo se u nás necvičí na obranu státu a obranu hranic. Cvičí se proti vlastním občanům.
I o tom budou volby…
Jak řekl Jiřina Pospíšil, pokud se Stačilo! a Motoristé nedostanou, bude dál vládnout Fiala a jeho skvadra. Volby vyhraje Babiš, ale bude sakra záležet, jak bude vypadat rozložení sil. Bude sakra záležet, s kým bude moci sestavit vládu. My můžeme udělat maximum v kampani. Můžeme připravit rozumný program, můžeme se postarat, aby se o nás dozvěděli všichni voliči. Ale karty rozdáte vy… Vy rozhodnete o osudu této země.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik
- Log in to post comments
Komentáře
Štefec: Merz jako představitel poražené země ve 2. sv. v.
- si s chutí kopne do národa, který ho v této válce porazil
Podle serveru Fox News prohlásil německý kancléř Friedrich Merz, že Rusko by mělo Ukrajině zaplatit 500 miliard eur válečných kompenzací. Vyzval EU, aby donutila Moskvu v této výši kompenzovat Kyjevu škody, způsobené konfliktem...
- Na jednu stranu Merze chápu. Jako představitel země, poražené ve druhé světové válce, si samozřejmě s velkou chutí kopne do národa, který ho v této válce porazil a jehož příslušníky (spolu s Židy, Cikány a obecně s obyvateli všech východoevropských zemí včetně Čechů a Slováků) jeho předkové považovali celá staletí za „Untermenschen“. Co ale nechápu, je nabubřelá drzost, s níž se pokouší diktovat bez jakéhokoliv legitimního oprávnění jednomu členském státu OSN, aby jinému členskému státu OSN cokoliv platil.
- Bez ohledu na de facto nepřátelské vztahy ČR s Ruskou federací bychom měli rozhodně zpozornět. Zdá se totiž, že Merz se pokouší plynule navázat na staré dobré německé praktiky z 30. a 40. let minulého století. A co je zvláště pikantní, pokouší se o to na pozadí hrozeb použití jaderných zbraní vůči Rusku ze strany Británie a Francie, stále otevřenějších příprav vstupu spojených vojsk „koalice ochotných idiotů“ na území Ukrajiny (tedy mimo území „hájení“, vymezené Severoatlantickou smlouvou) a otevřených dodávek německých zbraní ukrajinské válkychtivé klice.
Tendence považovat obyvatele zemí na východ od německých hranic za podlidi, hodné pouze diktátu, poručníkování a trestání „ohněm a mečem“, se z německých (a obecně z anglosaských) politických kruhů ani po 80 letech nevytratila. Svědčí o tom i způsob, jakým se takzvaná „koalice“ chová k Polsku, které nejenže nebylo přizváno k poslednímu jednání jejích samozvaných šéfů, ale až „ex post“ se dozvědělo, co všechno bude proudit přes jeho území (především přes letiště v Rzeszově) na Ukrajinu, aniž se jeho představitelů kdokoliv obtěžoval zeptat. Takhle naštvaného jsem prezidenta Dudu, který to komentoval, ještě neviděl.
A je tu ještě jeden ne zcela zanedbatelný aspekt. Německu bylo v prosinci 1945 na konferenci v Paříži uloženo vyplatit ČSR, jako signatářskému státu pařížské Dohody o reparacích od Německa, válečné reparace ve výši tehdejších 306 miliard Kč.
- Takže jestli chce pan Merz řešit válečné kompenzace a reparace, měl by si nejprve zamést před vlastním prahem. Nové vládě České republiky by se pár stovek miliard Euro, na které nepromlčitelný německý dluh díky úrokům mezitím narostl, rozhodně hodilo. Pevně věřím, že po volbách se informace na webu českého zamini, týkající se otázky německých reparací, výrazně změní...
(rp,prvnizpravy.cz,fb,foto:arch.) více v článku https://www.prvnizpravy.cz/…il/
...
Merš a jeho slavné Německo, by si nejdřív mělo zamést před vlastním prahem ...
Kdyby se to někomu chtělo číst - Autor Perplexity.ai
Německé válečné reparace po druhé světové válce: Komplexní přehled stavu vyrovnání
Otázka německých válečných reparací po druhé světové válce představuje složitý právní a politický problém, který není dodnes zcela vyřešen. Německo sice zaplatilo významné částky různým zemím a obětem nacistických zločinů, ale mnoho států stále považuje své nároky za neuspokojené.
Poválečný rámec a základní struktura reparací
Postupimská konference (1945)
Na Postupimské konferenci v srpnu 1945 byla stanovena základní struktura německých reparací12. Spojenci se dohodli na celkové částce 23 miliard dolarů (v cenách roku 1945), která měla být rozdělena následovně:
Sovětský svaz: 10 miliard dolarů (50%)
Spojené státy a Velká Británie: 8 miliard dolarů (40%)
Ostatní země: 2 miliardy dolarů (10%)
Pařížská dohoda (1946)
Dne 14. ledna 1946 byla podepsána Pařížská dohoda o reparacích, která ustanovila Mezispojenecký reparační úřad34. Dohodu podepsalo 18 států včetně Československa, což vytvořilo právní rámec pro distribuci reparací mezi západní spojence.
Stav vyrovnání podle jednotlivých zemí
Izrael - Vzorový případ úspěšného vyrovnání
Izrael představuje nejúspěšnější příklad vyrovnání německých reparací. Lucemburské dohody z roku 1952 ustanovily platbu 3 miliard německých marek během 14 let56. Tato dohoda byla podepsána mezi izraelským premiérem Davidem Ben Gurionem a německým kancléřem Konradem Adenauerem 10. září 1952.
Celkové platby Izraeli a židovským obětem holocaustu:
Od roku 1945 do 2018: 86,8 miliardy dolarů7
Roční platby v roce 2023: 1,4 miliardy dolarů8
Očekávaný počet přeživších: 240 000 celosvětově
Německo pokračuje v ročních platbách přeživším holocaustu, přičemž částky se každoročně zvyšují s ohledem na stárnoucí populaci přeživších9.
Sovětský svaz - Částečně vyrovnané nároky
Sovětský svaz získal reparace především formou:
Průmyslového zařízení z východní zóny Německa1011
Nuceného práce německých válečných zajatců
Přírodních zdrojů z kontrolovaného území
V roce 2015 Německo vyplatilo symbolickou kompenzaci 10 milionů eur přibližně 4 000 přeživším sovětským válečným zajatcům1213.
Polsko - Aktivní spor
Polsko v současnosti vede jeden z nejagresivnějších kampaní za reparace:
Současný požadavek: 1,3 bilionu dolarů1415
Historické pozadí: Polsko se vzdalo nároků v roce 1954 pod sovětským tlakem16
Německá pozice: Záležitost považuje za uzavřenou od sjednocení Německa v roce 1990
V říjnu 2022 polský ministr zahraničí podepsal oficiální nótu Německu s požadavkem na zahájení jednání o reparacích15.
Řecko - Dlouhodobý spor
Řecko požaduje od Německa:
Celkové reparace: 278,7 miliardy eur za škody z druhé světové války1718
Nucená půjčka: 10,3 miliardy eur za půjčku vynucenou během okupace
Reparace za první světovou válku: 9,2 miliardy eur19
Dosavadní platby Řecku:
1960: 115 milionů německých marek17
Německo považuje tento problém za vyřešený, zatímco Řecko tvrdí, že dohoda z roku 1960 nepokrývala klíčové nároky
Jugoslávie - Minimální vyrovnání
Jugoslávie obdržela nejmenší podíl reparací vzhledem k rozsahu škod:
Nárok: 36 miliard dolarů2021
Skutečně obdrženo: 35,8 milionů dolarů (méně než 0,1% nároků)
Forma: Převážně průmyslové zařízení a stroje
Dodatečné platby: 8 milionů německých marek obětem lékařských experimentů22
Československo - Kompenzace prostřednictvím konfiskací
Československo obdrželo symbolické reparace v přímé formě, ale kompenzovalo si škody především:
Konfiskací německého majetku po vysídlení sudetských Němců2324
Nárok: 306 miliard československých korun
Neoficiální vyrovnání: Hodnota konfiskovaného majetku byla považována za kompenzaci reparačních nároků
Itálie - Probíhající právní spory
Itálie vede s Německem složité právní spory:
Současný stav: Více než 25 nových případů od roku 20122526
Mezinárodní soudní dvůr: Německo podalo žalobu proti Itálii v roce 2022
Rozhodnutí z roku 2012: Mezinárodní soudní dvůr potvrdil, že Německo má imunitu před žalobami v cizích soudech
Kompenzační fond: Itálie vytvořila fond 61 milionů eur v roce 2022 pro oběti nacistických zločinů27
Francie - Reparace získané
Francie obdržela:
Podíl na reparacích: 22,8% kategorie B (průmyslové zařízení)4
Forma: Průmyslové zařízení, dodávky uhlí, lodní doprava
Kontrola Sárska: 1947-1956 s přístupem k uhelným ložiskům28
Nizozemsko - Územní kompenzace
Nizozemsko získalo:
Územní anekce: 69 km² německého území po válce29
Vrácení území: 1963 za 280 milionů německých marek
Původní nárok: 25 miliard guldenů
Aktuální stav: Kdo ještě může mít nároky?
Země s aktivními nároky:
Země s vyrovnanými nároky:
Německá pozice k současným nárokům
Německo zastává následující postoj:
Holocaust reparace: Pokračuje v ročních platbách přeživším
Státní nároky: Většina považována za vyřešenou existujícími dohodami
Právní imunita: Odvolává se na rozhodnutí Mezinárodního soudního dvora z roku 2012
Dvouplus-čtyři smlouva: Tvrdí, že smlouva z roku 1990 uzavřela reparační otázky
Klíčové faktory ovlivňující současný stav
Právní aspekty:
Mezinárodní soudní dvůr: Rozhodnutí z roku 2012 potvrdilo německou imunitu25
Státní suverenita: Německo se odvolává na principy mezinárodního práva
Promlčení: Některé nároky mohou být promlčené
Politické faktory:
Současné vztahy: Reparace ovlivňují současné diplomatické vztahy
EU členství: Společné členství v EU komplikuje právní postupy
Veřejné mínění: Rostoucí podpora pro reparace v některých zemích
Ekonomické aspekty:
Celkové náklady: Potenciální nároky převyšují německý roční rozpočet
Prioritizace: Německo upřednostňuje pokračování v holocaustových reparacích
Finanční udržitelnost: Otázka dlouhodobé udržitelnosti plateb
Závěr: Je Německo "na nule"?
Německo NENÍ na nule pokud jde o válečné reparace po druhé světové válce. Současný stav lze shrnout následovně:
Vyrovnané závazky:
Izrael a židovské oběti: Pokračující roční platby (1,4 miliardy USD ročně)
Základní reparace: Většina původních reparací z Postupimské dohody byla vyplacena
Několik menších zemí: Přijaly své podíly podle Pařížské dohody z roku 1946
Nevyrovnané nároky:
Polsko: 1,3 bilionu USD - aktivní kampaň
Řecko: 278,7 miliardy EUR - dlouhodobý spor
Itálie: Různé probíhající soudní případy
Právní a politická realita:
Zatímco Německo pokračuje v platbách přeživším holocaustu, většinu ostatních reparačních nároků považuje za právně vyřešené na základě poválečných dohod a mezinárodního práva. Země jako Polsko, Řecko a Itálie však tyto nároky stále považují za legitimní a aktivně je prosazují.
Celkově lze říci, že Německo sice zaplatilo značné částky (odhaduje se na více než 100 miliard USD v různých formách), ale otázka reparací zůstává otevřená pro několik významných zemí, což znamená, že Německo není "na nule" a pravděpodobně bude čelit dalším požadavkům v budoucnu.
Autor Perplexity.ai
Kdepak, moje pozorování je jiné.
Německo (Sch)Mer(t)z asi nedával pozor v dějepisu.
Rusko málokdy válku začne, ale vždy ji ukončí. Až to uzná za vhodné.
Překročí svůj stín nebo hlasy opět propadnou...
SPD skládá maturitu dospělosti: překročí svůj stín a se stranou PRO zaútočí na vítězství, nebo...
Nyní jde o vše v naší zemi. A miliony voličů napjatě sledují, jak se SPD a strana PRO vypořádají s radikalismem některých členů ve svých řadách a dokáží spolupracovat, či zda opět budou zoufalí voliči bezradní.
Nechme jména nejradikálnějších stranou. Není to o jednotlivcích, kteří se radikalizují v každé straně. Jsou jasné důkazy, že propojení nejviditelnějších dvou lídrů Tomia Okamury a Jindřicha Rajchla vystřelila stranu SPD dokonce k vítězství ve volbách a mohla by ohrozit i zatím nikým neohrožené ANO Andreje Babiše. Každý týden vidíme, jak SPD se silnými individualitami ze strany PRO, Svobodných a Trikolory mohutně finišuje, sílí a dokonce i Andrej Babiš uznal, že mnozí nyní z tohoto uskupení by byli kvalitními osobnostmi v případné vládě složené k doplnění na vládní posty.
Možná dva miliony lidí sleduje, zda část SPD dokáže odhodit svoje ego a vyjednat kompromis v zájmu České republiky. A možná i víc, protože to řeší nejen členové uskupení SPD, PRO, Svobodných a Trikolory, nejen členové politického hnutí ANO, ale už i trestní oznámení na Okamuru, SPD, Majerovou, či přes advokátní komoru útoky na Jindřicha Rajchla včetně urážlivých útoků ze slepence Pětišpíny a jejich placených komand ze stran plukovníků Foltýnů a Elfů Kartousů znamená, že Pětišpína je na pokraji zoufalství, protože pak může nastoupit paní La Justicia a její váhy a pokud se právo vrátí do země české, mnozí vyhrožující a likvidující naší zem zapláčí.
Promarnit spojení, které kvitovala čtvrtina občanů naší země, vlastně dokonce to iniciovala a prosila stranu SPD a stranu PRO Jindřicha Rajchla, aby opět milion hlasů nepropadl a dohodla se na silném posílení SPD, by byl snad až zločin. Našlápnuto je k poražení skutečných zločinců a likvidátorů naší země.
A všimněte si, kolik tisíců, či desetitisíců zoufalých lidí sleduje roztržku mezi nejsilnějšími lídry, či spíše mezi egy jednotlivců ve straně SPD a vzteku z údajného nedodržování dohody ze strany PRO, které vyhřezly na povrch.
Nás milion lidí prosí, abyste zahodili svá ega, nejde prvoplánově o SPD a stranu PRO, ale o naší českou zem, a kterým směrem se vydáme. Zda ještě více k totalitě a strachu, s dalším navýšením bezmoci a sebevražd, či zda potlačí jednotlivci svá ega a Tomio Okamura může národu oznámit, že SPD dospěla a může převzít plnou zodpovědnost za správu naší země.
Moc prosíme, dodržte dohody, na jejíž podkladě SPD+ mohutně posílila a lidé přijali obrovskou naději za svou. Nevím, co víc udělat, než se také připojit k tisícům zoufalých lidiček a prosit za naše děti, vnoučata a naší budoucnost: nezkažte to, dodržte dohody a ukažte, že jste lepší, než to, co zde vládne.
Moc prosíme, dohodněte se a ukažte, že tři pruty Svatoplukovy (čtyři) pak už nezlomí nic. V zájmu země české, naší vlasti. Opačně by to byla cesta do pekel!
Petr Pokorný https://skrytapravda.cz/…ebo
Armáda je specifická věc.
Znám maníka, který byl 12 let v cizinecké legii. S kým tam byl? S lidmi, kteří se, jako on, potřebovali někam schovat a pak s těmi dobrodružné povahy, kteří v mládí příliš koukali na filmy s Žán Klódem. Z tohoto spletence se armáda udělat dá, ale musíte je prvně fyzicky i psychicky zlomit. Pak budou poslouchat a budete mít armádní jednotku.
Armáda je síla, která se dá vhodně i nevhodně využít. Využívají ji lidé kvůli politickým cílům.
V Turecku minulé století proběhly 4 významné vojenské puče, proto Erdogan pochopil, když zjistil, že mu hrozí další, že musí eliminovat vedení, což se mu povedlo.
Vojenské puče jsou celkem kolorit. Egypt, Lýbie, Nigérie, Sůdán, Chile (můj oblíbený puč), Pákistán atd atd.
Armádu nemůžete nechat vojákům, rozhodnutí musí mít politik, který s ní hýbá. Ale dá se to udělat taky blbě. Viz armádní čistky v 30. letech v CCCP, kde bylo odstraněno zhruba 35 000 důstojníků a 80% generálů, protože se Stalin bál puče. Z tohoto důvodu pak měl Sovětský Svaz na začátku 2. světové tak vysoké ztráty. Ty šly hlavně na vrub blbému velení, páš ti zkušení byli zastřeleni.
Dokud se lidi budou prát, každý stát bude potřebovat armádu. Ta bude vždycky stát peníze a vždycky to bude trochu průserová věc.
A ještě k armádě.
Děsně mě bavěj na fórech nostalgické vzpomínky, jak za socialismu mělo Československo ve zbrani 200 000 mužů. Jo, mělo, byl jsem jeden z nich. Byli tam proto, že tam být museli, co se udělat nemuselo, to se neudělalo, co se udělat muselo, to se udělalo, ale když to šlo ojebat, tak se to taky ojebalo.
Na toto téma bych z vlastních zkušeností dokázal vypotit dost dlouhý článek, kterým bych ale asi některým dost rozkopal bábovičky o tom, jak skvělou jsme měli armádu. Možná po volbách požádám Vidláka o to, jestli by mi ho zde nevydal, pro odlehčení, páč na naše hrdinství mám fakt dost vzpomínek a měl bych chuť je dát na sklo. A buďto mi to tady vydá, nebo ho vyzvu, aby si nahoře Vidlákových kydů ve třetím řádku vyměnil to "autoři" za "já Vidlák".
vojna za komančů
Berrnarde, asi jsi vojnu někde proflákal, první rok v šikaně a pak ses jako mazák mstil na mladejch, tohle vojna udělala s 98% záklaďáků, špagáti (pro méně znalé - absolventi VŠ) to měli o kousek lepší. Ze záklaďáků se během prvního roku z otroků stali hnusní otrokáři. Na tvoje zážitky z tvýho otrokaření jsu fakt zcvědavej.
Nicméně - střílet ze sapíků se naučil každý, obsluhovat techniku včetně děl a přesného zaměřování taky. Že na to kašlali i gumy, tedy kromě ostrých cvičení a dnů návštěvy generálního štábu, to byl hlavní problém. I když - úplně největší problém byl ten, že jsme byli všichni zpracovaní propagandou o tom, jak je na Západě všechno lepší, a naše motivace spolupracovat se zelenejma gumama byla minimální právě proto, že gumy samy měly jenom zájem o vlastní plat a klid.
Já nikoho nešikanoval a šikanu netoleroval.
Vlastně jo, jednou a jednoho: přinutil jsem ho sníst asi 10-15 knedlíků s omáčkou ze svíčkové.
To bylo tak: četa, jejíž jeden voják onemocněl zánětem mozkových blan, musela do karantény a já ji jako lapiduch dostal na starost. 40 chlapů na cimře, přede dveřmi stráž a na záchod (vyhrazený) pouze v doprovodu. Jídlo nám stavěli přede dveře v bandaskáh. Ten den byla svíčková a Zajíčkovi (tak se jmenoval) se nelíbilo, že dostal pouze 4 knedlíky a furt držkoval, ačkoli jsem říkal, že když zbyde, mohou dostat přidáno. Když na konci zbylo "pár " knedlíků a omáčka, přinutil jsem ho to - za všeobecného souhlasu-sníst.
Jo, tím lapiduchem jsem dlouho nebyl - "přešel" jsem k lopaťákům a zbytek vojny kopal kanály, obsluhoval betonárku, dělal tesařinu na stavbě a dokonce jsem 1 měsíc dělal velitele čety. Velení jsem byl zbaven přesto, že jsem zvýšil produktivitu práce (stavba 2 obytných domů ve Zbirohu) o 10% - nelíbilo se, jak jsem toho dosáhl. Jak?! Aby vojáci nezdrhali (přes zahrádky občanů, což jsme museli furt opravovat ploty) do hospody, tak jsem každé ráno přistavil vétřiesku s pivem...Holt ekonom: ušetřil jsem čas, strávený cestou do a z hospody.
Chudák Vidlák…
co ten toho ještě bude muset vydržet, jen proto, že si dovolil založit blog. Bez reklam. A nechat na něm zdarma diskutovat.
když to šlo ojebat, tak se to taky ojebalo.
Znáš jinou armádu?!
Ono to s těmi Stalinskými čistkami bylo asi místy trochu jinak..
Stalin věděl, že ho čeká válka s Německem. Proto se potřeboval zbavit maršálů a generálů z dob občanské války, protože to většinou nebyli skuteční vojáci, ale pouzí karatelé, hrdlořezi, kteří o vojenském řemesle ve skutečnosti věděli houby.
Dalším faktem je i to, že staří a vysocí sovětští a němečtí důstojníci se často osobně znali, z dob Výmarské republiky, kdy se v Sovětském svazu učili létat a jezdit s tanky..
Takový Kliment Vorošilov, který byl sice také maršál z uleknutí, ale zachránil velmi mnoho vysokých důstojníků jen tím, že se vytrvale a systematicky zajímal o jejich osudy. Jagodovi Čekisti si je proto nedovolili jen tak, mírnix-dýrnix nechat postřílet.
(Soudruhu, nemohu pro tebe nechat zastřelit toho majora, co se ti tolik líbí jeho manželka, soudruh Vorošilov už se na něj dvakrát písemně dotazoval, najdi si nějakou jinou babu, za tohle by nás oba zastřelili..)
Když Lavrentij Berja převzal řízení NKVD, tak nejprve nechal vystřílet ty největší vrahouny, Jagodou počínaje, a většinu odsouzených, kteří se v průběhu vyšetřování a soudu nepřiznali, ihned propustit. Tak se na svobodu dostalo velmi mnoho důstojníků, protože přeci jen, skuteční vojáci byli tvrďáci, co se jen tak z něčeho nepodělali a dokázali rozdýchat i vymlácené zuby a zpřerážená žebra. Pro ty ostatní založil Zakrytá města, aby, než se prověří jejich spisy, pracovali pro vlast, stranu a soudruha Stalina. Tedy, žádná "Havlova Amnestie".
Mimochodem, Tuchačevskij byl velký zastánce bojových otravných plynů, a zároveň to byl blb, co se nechal porazit během "Zázraku na Visle". On to zase takový zázrak nebyl, prvosledové jednotky se pod velením "geniálního stratéga" Tuchačevského utrhnuly od zásobování, došly jim patrony a jídlo, Poláci už je pak doslova umlátili čepicemi. Můj děda Josef Bernacki se toho účastnil jako mladý poručík pěchoty, samozřejmě, v armádě maršála Pilsudského..
Fotka z roku 1922, děda jako poručík pěchoty....
Richarde,
jestli je to tvůj děda,pak ta teple oblečená holčička, stojící na sáňkách, je tvoje maminka, nebo teta (její sestra)?
Je to teta Alexandra, moje máma se narodila..
.. až v roce 1929. Znala se s Karolem Wojtylou, pozdějším papežem Janem Pavlem II, studovala ve Wadovicích dívčí Lyceum, Wojtyla byl gymnazista. Přes polsko-rumunskou hranici pomáhala přejet Isaaku Šamirovi, budoucímu izraelskému premiérovi. A protože nic není černobílé, z pěti svých manželů udělala notorické alkoholiky. Než se za ně provdala, tak se jen rádi napili a byli, řekněme, společenští.
Dík za odpověď.
A k tomu, cos napsal výš, mi přijde jako prdel na nočník věta jednoho zde nenáviděného divadelního dramatika, se kterým jsem se několikrát ožral:
"To jsou paradoxy".
Nemohu si odpustit,
ale tvoje teta mi připomíná dvě filmové postavy. Sice do dějin zase až tak nezasáhla, ale byla u toho. Jsou to filmy Forrest Gump a Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel.
Když byl Isaac Šamir jmenován premiérem..
.. tak mu poslala dopis. Přivezli jí ho zpátky soudruzi ve Volze, že ještě není ten správný čas..
Můj děda byl za Pilsudského kariérní náměstek ministra dopravy a když začala II. světová, už byl plukovník. Takže polská větev naší rodiny patřila k horním 10.000., všechny děti kromě nejmladší Judwigy, kterou křtili když Němci táhnuli Polskem, měly dobré vzdělání, i máma na sklonu války studovala obchodní akademii. Proto se nemůžeš divit, že byli u ledasčeho. Strýce Ryszarda nechali Němci dostudovat vysokou školu, a jako mladý letecký inženýr kreslil Messerschmidty, sice jako slovanský "Untermesch" a prostý kreslíř v projekční kanceláři, ale přesto..
Nebýt války a mámina zranění, které jí dostalo do rukou českých chirurgů a ortopedů, nebyla by manželkou šikovného, chytrého a hloubavého, leč formálně nevzdělaného soustružníka, ale provdala by se za některého z dědových koncipientů a já bych dnes byl partnerem některé z vyhlášených varšavských advokátních kanceláří.
Ano, jsou to paradoxy..
Mimochodem, právě dnes mne nad dědečkovou fotografií napadnula jedna souvislost.. I já jsem si na začátku devadesátek nechal narůst krátce zastřižený plnovous. Když jsem se holil, tak mne nikdo nebral moc vážně ("to je dobrý nápad, mladej, řekni panu šéfovi, ať se u mne zastaví, objednám si u něj to, co jsi mi právě navrhnul.." ".. ale to je moje firma!" ".. opravdu?!"
Tak jsem si nechal narůst plnovous a hned mi občas říkali "pane inženýre". Musel jsem zdůrazňovat, že mám jen maturitu.
*RichardCZ
Tyhle fotky mají kouzlo 👏👏👏👍 a pokud je i komentář - tím líp👍
*děda poručík
je dost podobný Vidlákovi, mohl by to být i jeho děda. :-))
No, to vylučuji..
.. ale je fakt, že když do Čáslavi přiletěl jeden generál USAF, tak to byl celý Ďaďuš Bernacki. Zřejmě jeho matka byla dcera či spíše manželka amerického diplomata v předválečné Varšavě. Babičku ve Varšavě bolela hlava, a tak děda přes týden bydlel ve Varšavě a vždy v pátek večer si pro něj babička jezdila s bryčkou na nádraží. Starší děti, které ve Varšavě studovaly, tam měly slečnu vychovatelku a hospodyni.
A tak Ďaďuš ve Varšavě honil dámy z vyšších (sobě rovných) kruhů, a babička se ve mlýně u Wadovic zabývala spiritismem, v té době tak oblíbeným. Starala se o mlýn a statek, a rodila děti. Zahradnictví a květinářství na okraji Varšavy by komunisti schroupli, ale mlýn s nejmodernějšími americkými stroji a desítky hektarů už ne. Proto také zemřela v březnu 1945 v koncentráku pro buržuje, podle úmrtního listu na zápal plic.
*děda
Vidlákova babička asi ve Varšavě nikdy nebyla, takže to padá... :-). (Podobu tam ale vidím velkou)
Ohledně Beriji.
Největší čistky v sovětské armádě proběhly v letech 36-38, načež následovala válka (pardon, speciální vojenská operace) s Finskem, kde za 3 měsíce sověti přišli o cca +- 150 000 mužů. Fakt na tak vysoké ztráty neměly vliv čistky v důstojnickém sboru?
Rusko - Finská válka byla pro rusáky taková válka..
.. na zkoušku a Finové byli velmi kreativní. Například, začali jako první využívat "autonomní a samonaváděcí drony". Psi byli cvičeni tak, že pod vraky sovětských tanků a náklaďáků dostávali žrádlo. Byli zvyklí na pach ruských pohonných hmot a maziv. Pak už jim stačilo jen dát na záda bombu..
Sám maršál Mannerheim byl absolventem ruského junkerského učiliště, věděl proti komu bojuje.
Finsko samo a jeho elity byly výtvorem carského Ruska, poté, co se ze Švédska oddělilo Norsko a Finsko, tak tam Rusové vytvořili státní správu, Rusko a Finsko byly personální unií, spojené osobou panovníka, Ruský císař (Car) byl zároveň i Finský
králvelkokníže.Finsko se neoddělilo, Finsko bylo odděleno Ruskem.
Bez Ruska by dnes Finsko neexistovalo (jako bez Česka Slovensko).
Ne, Richarde, nebyl to válka na zkoušku, byla to skutečná krvavá válka - a proč?! Protože Sovětský svaz chtěl s Finskem výměnu území tak, aby se Finsko vzdálilo od Leningradu a schopnost a odhodlání Finů silně podcenil (jako teď Putin na Ukrajině).
Ruský car nemohl být finským králem, protože Rusové z Finska udělali knížectví. Jestli Finové totálně nezblbli, tak dodnes mají na náměstí sochu cara Alexandra.
Ale už zblbli dost -viz, koho si volí, ti voli! Řekni, co těm volům se zvláštními vztahy chybělo?!
"Válka na zkoušku" bylo míněno, že s Sověti učili..
.. válčit. Byli nesecvičení, nezkušení, kromě pár důstojníků ze Španělska, neuměli bojovat, od Občanské války a pokusů o "export" revoluce uběhnulo příliš času. Němci na tom byli podobně, válčit se naučili až v Polsku.
Proto jim Finové dali zabrat jako nikdo jiný.
Naši generálové dobře věděli, že bychom pro Německo byli sousto, co by se jim vzpříčilo v krku, a že než by si u nás mohli natočit pivo, že by jich statisíce padnulo. Naše armáda byla zásobena na tři měsíce tvrdých bojů a jim chybělo všechno. Jen těch Messerschmidtů BF 109 měli hodně, první podmotorované verze byly jen o 50km/h rychlejší než naše sice zastarávající dvouplošníkové s pevným podvozkem, ale obratné a stoupavé Avie B534.
Nakonec by nás určitě porazili, ale otupili by si u nás svůj "válečný stroj", zničili by si náš průmysl a tím by to skončilo.
Zpátky k Finsku..
Nikolaj II Alexandrovič byl ruský car, polský král a finský velkokníže. (Wikipedie) není nad to, si občas zopáknout historická fakta..
Mannerheim, ač formálně spojenec Hitlera, se k Sovětskému svazu choval velmi zdrženlivě a nijak zvláště k blokádě Leningradu nepřispěl. Po válce zavedli politiku Finlandizace, kterou jeden finský karikaturista definoval tak, že se "Naučili klanět k Východu tak, aby při tom nevystrkovali na Západ zadek"
Ježov
No, historii je třeba se doučit. Když se Gruzín Berija stal "ředitelem" Čeky, byl už Žid Jehuda (Jagoda) návno po smrti přičiněním Žida Ježova. Na toho zloprcka jste zapomenul, pane Richarde.
Máte pravdu, ty dva vrahouny, Ježova a Jagodu..
.. si stále pletu..
Lavrentij Pavlovič Berja je neprávem ostouzená osobnost, architekt a skvělý manažer, člověk, co znal svět. Už po Stalinově smrti chtěl sjednotit Německo výměnou za finanční reparace, což se hrubě nelíbilo soudruhům z Německé komunistické strany, asi už si zvyknuli na přepych a nechtělo se jim znovu do ilegality. Vyvolali ve "východním" Německu údajně protikomunidtické povstání a donutili Sověty ho potlačit. Krátce na to byl Berja popraven.
Ruská atomová, poté vodíková bomba a raketový program, které z CCCP udělaly supervelmoc č.2 byla práce Berji. Ty kecy o jeho zvrhlosti a krvelačnosti jsou jen Chruščovova trockistická propaganda.
supr.
" Lavrentij Pavlovič Berja je neprávem ostouzená osobnost".
Oni totiž ve vedoucích funkcích NKVD vždy byli chlapíci ryzího charakteru. Obzvlášť hlavní š´f byl Mirek Dušín. Taky šéfoval Katyňskému masakru.
Škoda, Richarde, že se tehdá neseznámil s tvojí tetou Alexandrou. Mohla ho přivézt k chlastu a pár tisíc lidí by to mohlo přežít.
historik
Asi by bylo vhodné si dostudovat něco o Katyni, takhle v neděli po ránu :)
Inu, hodně dobrých…
Inu, hodně dobrých židovských soudruhů tam bylo. To máte pravdu.
V Katyni se likvidoval především velitelský sbor..
.. polské armády a inteligence - potenciální hlavy odboje. Děda u toho nebyl, nechal se zajmout se svou jednotkou na špatném břehu řeky San. Jako plukovník by se za řeku dostal, ale cítil odpovědnost za své vojáky. Zbavil se dokladů i plukovnických epolet a nechal se zajmout jako vojín Josef Bernacki. Konspiraci udržoval až do smrti Biaruta a Stalina.
Ještě na Štědrý večer 1943 babičce ve Varšavě Gestapo vyrazilo dveře. V Katyni ho nenašli, tak nepřestávali hledat.
Snad se jednou dozvím, jak to v té Katyni bylo doopravdy, stále mne trochu mate, že tamní kati nepoužívali v NKVD obvyklý Pistoljet Makarova, ale Walther PPK 7,65 mm.
Prastrýc Viktor, ďaďušův mladší bratr, nadporučík kavalerie, tam také potkal svůj Osud.
Berija a Stalin nebyli neviňátka
ale "zrůdy" z nich udělal skutečně Chruščov, který se posmrtně Stalinovi mstil za to, že nezarazil popravu Chruščovova syna, který v zajetí "přeběhl". Stalinův syn nezradil a zemřel, ačkoli ho táta mohl zachránit.
A Katyň?! Nikdo průkazně nedoložil, že to udělali Rusové! Ano, Rusové popravovali polské důstojníky -sami to nepopírají -ale pouze ty, kterým byla prokázána účast na mordování ruských zajatců o 20 let předtím.
Hele, berrnarde, chceš-li se považovat za objektivního, přečti si, za co je souzen historik Skála - který je jiného mínění, než dnešní oficiální veřejnost. Tvrdí, že jeho důkazy jsou doložitelné. Já je nečet, co
vímznám, tak mám odjinud.Předpokládám, že nesouhlasíš s tím, že je trestné mít jíné, než oficiální mínění.
Kruté zacházení se zajatými rudoarmějci..
.. po "Zázraku na Visle" mají Rusové Polákům za zlé doposud. Nechali je bez přístřeší a jídla umírat zimou a hlady.
Heslo ČEKY bylo: "Nic nebude zapomenuto, nikdo nebude zapomenut".
Předseda Vyšetřovacího výboru RF Bastrykin shromažďuje důkazy, díky kterým tu budeme poskytovat azyl mnoha válečným zločincům, až ten cirkus na východě skončí. Určitě nebudou na stavbách jezdit s kolečky. Policisté, kteří v devadesátkách umravňovali veterány z "Afganu", pokud ještě žijí, si musí rvát vlasy na hlavě.
RichardCZ
Nejsem si jistá, jestli někdo zná historii (pravdivou) všech států světa. Každopádně historie jsou zajímavé, navíc když se liší od toho, co se učí ve škole.
Doufam, ze tento příspěvek nevytvořila AI - bo dnes už člověk neví 🫣
V Izrahelli například armáda…
V Izrahelli například armáda kryje útoky “osadníků”, kteří ničí majetek a úrodu původním obyvatelům Palestiny, bijí je a občas i zabijí. Nyní “osadníci” obléhají a ničí poslední čistě křesťanské město Taybeh, kde údajně žil Ježíš. A pak ve vyhlazovacím táboře Gaza armáda ničí nemocnice i s dětmi, zabíjí zdravotníky a záchranáře, vše naprosto cíleně. Je to banda psychopatických zrůd, které sice občas později prozřou, někteří ale i 60 let po jejich nasazení se smíchem vzpomínají na to, jak znásilňovali Palestinky. Nově uniklo svědectví izrahellského vojáka, který popsal, jak z dronů shazují granáty na prchající Palestince. Prý je to dobrá zábava. Inu, “vyvolený” národ si může dělat co chce. Jejich psychopatický bůh to miluje.
Máš pravdu.
Ale co tvůj oblíbenec Pinočet?!
Outfity Jitky Čvančarové ve Varech od roku 2011...
Nejznámnějšími českými hity jsou Čvančarové outfity. Každý kdo má hlavu fit, ten musí alespoň trochu podobný outfit doma mít.
Prezident Pavel doprovodil na závěr festivalu
Andreu Bartoškovou...
Tenhle klaun z Fialového klanu, všude kde jen trochu může, tak tam vystrčí tu svojí stranicky uvědomělou tlamu.
Děkujeme Zauberovi za kulturní vložku
Je taky fakt, že jsme s Richardem patrně zajeli příliš do detailů.
Já chtěl spíš sdělit, že armáda je mocná zbraň, ale bacha, funguje jako ostatní zbraně, které vás mohou ochránit, ale taky při blbém zacházení s nimi střelit do hlavy.
Druhý pohled Petra Hampla..
Prahy v politice
Protože předvčerejší poznámka o propadlých hlasech vzbudil dost pozornosti, připomínám, že existují jakési tři prahy, kterých politická strana může a musí dosáhnout.
Tříprocentní práh znamená nárok na státní příspěvek ve výši přibližně ve výši 25 - 30 milionů. Strana tedy bude schopna financovat vlastní činnost, což jí otevírá cestu k tomu stát se velkou a významnou stranou. V dosavadních českých dějinách to ovšem častěji končilo tak, že pár funkcionářů trochu zbohatlo.
Pětiprocentní práh znamená účast ve sněmovně, poslanecká místa, poslanecké platy, lepší vstup do médií, otevřené dveře ke spoustě významných lidí a taky mnohem větší státní příspěvek. Ale pozor! Taková strana ještě nevyhrála možnost něco prosadit. Ve sněmovně je do počtu. Nicméně pokud s těmi aktivy zachází šikovně, může se stát velkou stranou někdy v budoucnu.
Desetiprocentní práh (přibližně) znamená, že strana je schopná prosadit aspoň část svých ideálů či svého programu. Když umí dost obraně vyjednávat.
Jak si možná někteří pamatují, byl jsem svého času předsedou malé politické strany. Jakmile se ukázalo, že necílíme na na deset procent, ještě ten den jsem rezignoval na předsedu a navrhl rozpuštění strany. Politická činnost pro mne absolutně neměla smysl, pokud s tím nebyla spojena realistická možnost prosadit zásadnější změny. Ale tohle má samozřejmě každý nastavené jinak. Konec konců, ještě teď mě za to někteří urážejí na sociálních sítích.
Profesor Kalvach.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pavel-kalvach-inteligence-iq-cesko-evropa-vzdelani-neurolog.A250531_854425_zdravi_krd
V poslední době zjišťuji že se do našich sdělovacích prostředků dostávají i lidé jejichž názory nejsou identické s hlavním proudem mainstreamových médií. Většinou jsou to lidé s mnoha vědeckými tituly, uznávaní i v zahraničí.
Dá se říct, že téměř se vším, co tam pan profesor Kalvach píše souhlasím.
Bohužel ve většině médií se tito lidé nevyskytují ale jsou tam lidé docela jiní. Mají zcela jiné názory a o tom kde vědecké tituly získali a za co, je dost sporné. Takoví „vědci“ si zatím bohužel udržují drtivou většinu.
A je a bude hůř, freude
Je tomu snad 20 let, co jsem zveřejnil následující článek:
Norský paradox.
Je u nás známo, že Norsko je blahobytnou zemí s rozvinutým sociálním systémem a zavedenou „korektní“ politikou: rovnoprávnost všech je garantována a přísně dodržována (vynucována?).Přesto si jistý TV komik všiml, že přes veškerou genderovou korektnost studuje na technických školách či pracuje v technických povoláních daleko méně žen než mužů a naopak je málo mužů v nemateriálních oblastech hospodářství. Úřady, sociální instituce a nemocnice jsou zavaleny ženami, ale na stavbě či v tovární hale o ně nezavadíš, zrovna tak jako na muže v sesternách nemocnic. Čím to, když se –podle genderových studií-nerodíme jako muž či žena (až na pohlavní orgány) a náš vývoj je dán společenským okolím a to rozhoduje, budeme-li myslet jako žena či muž a tím udává naši životní dráhu a naší sexuální orientaci?! Tento názor vládne v Norsku již pár let, takže znova: jak to, že ženy dělají tzv. ženská povolání a muži mužská?
„Genderoví vědci“, které komik v Norsku navštívil, udávali jako příčinu setrvačnost, která časem pomine, vědci v Americe měli proto jiné vysvětlení: právě proto, že je Norsko skutečně svobodnou a bohatou zemí, má každý možnost realizovat se po svém, podle své přirozenosti a zálib. Tito vědci prováděli dlouhodobě průzkum v desítkách zemí se statisíci účastníky a přitom zjistili, že v chudších zemích pracuje daleko více žen v technických oborech než v zemích blahobytných a to z důvodů zajištění existence. Tato nutnost v Norsku odpadá a tak si Norky jdou za svým, genderovým studím natruc.
Podle významných vědců z Anglie a Skotska, které norský komik oslovil, to není nic překvapivého, neboť podle nich se drtivá většina z nás rodí buď jako muž nebo jako žena. Dokazují to pokusy s úplně malými, okolím nepoznamenanými dětmi, při kterých jednoznačně dávali kluci přednost materiálním podnětům, kdežto holky spíše emocionálním. Podle biologů je to tak v pořádku a bylo by divné, kdyby tomu tak nebylo.
„Genderoví specialisté“ v Norsku se těmto názorům vysmáli a na dotaz, kde berou důkazy pro svá tvrzení oni, odpověděl jeden, že žádné nepotřebuje a tvrdil, že biologie nemá v tomto oboru co dělat. On má svou tezi...
O tomto „komickém“ pořadu jsem se rozhodl napsat poté, co jsem si přečetl, že v některých německých základních školách se „vyučuje“ v sedmých třídách o možnosti výběru sexuální orientace a někde je tento paskvil doplněn o herecké představení, kde jsou dětem nabídnuty formy lesbické či homosexuální „lásky“ včetně pomůcek, to aby si mohly vybrat. Vše samozřejmě v režii LBTS.
Nikdy bych nevěřil, že tak nicotná skupina lidí dokáže takto zblbnout velkou část společnosti...
Vše je zaštítěno politickou korektností, která je ovšem minimálně v tomto případě totálně nekorektní ve vlastním významu slova, to jest nesprávná, falešná... A nejen to: gender není žádná věda , gender je ideologie. Nebezpečná ideologie.
Nemám nic proti odlišné sexuální orientaci lidí, každý ať si žije podle své přirozenosti a zálib, pokud na to má. Ale proti jedincům, kteří otravují společnost zvrhlými teoriemi a nároky, tak to mám. A to tak, že hodně, obzvláště jde –li o děti.
K článku
Dnes mám chvíli zpoždění a už je tu hafo komentů. Takže je tu živo!
Tak za jedno. Z dnešního článku mi připadá, že kdyby s vysvětlivky daly do závorek - tak to tady, pro politicky neinformovaného člověka, opravdu v Česku máme.
O některých věcech jsem ještě neslyšela, což neznamená, že se tak minimálně v nedělní Partii nedoslechnu. A budu tedy měně překvapená a počkám si na vysvětlení politických j.elit.
A za dvě - po přečtení článku bych se vůbec nedivila, kdyby nám Vidláka do voleb zavŕeli. Důvod už by se našel. Minimálně v dnešním článku. Pak bych to viděla na demonstraci.
Achjo, co jsme komu udělali 🙏🙄🤢🤮
osobní zpověď.
Jsem si vědom toho, že s lidmi jako já asi lepší budoucí společnost nevytvoříte. Vždy jsem byl spíš individualista a moc nevěřím na to, že mé síly stačí na to přetvořit to nahoře. Takže jsem se zabetonoval v tom - bližší košile než kabát, či můj dům můj hrad. Přeskoč mi, cigoši, plot a já ti polámu hnáty. Když tvůj harant před mým barákem zahodí pytlik od bombónů a já to uvidím, vsaď se, že tebe, nebo jeho, donutím k tomu ho zvednout a odnést do popelnice. Cikánská komunita z okolí má ze mě strach, hlídám si své teritorium, ale to je tak všechno.
Životní zkušenosti mě naučily, že výš nedosáhnu. Tak jasně, někdy mám chuť po vzoru z filmu Forest Gump se jako beznohý poručík Dan v bouři obrátit na nebe a s Bohem si to vyříkat. Seřvat toho sráče. Ale pak mě to zase přejde a vjedu do módu realismu.
V něm vidím, že mám ženu už 34 let, mám potomky žijící v mém baráku, mám tam dlouholeté nájemníky a mou povinností je se o ně co nejlépe postarat, aby se měli dobře. Chápu, že toto je dost sobecký způsob k životu, ale mě to funguje. Chápu, že kdyby všichni přijali můj způsob, tak nás nakonec umačkaj ve svěráku.
I když s Vidlákem v mnoha věcech nesouhlasím, mám rád jeho idealistickou snahu něco změnit. A i když nevěřím v jeho úspěch, moc mu ho přeju. Vidláku, pokud vás politika sejme a odrovná, kdyžtak tady mám jeden volnej kvartýr (ale vyvěšování plakátů s Putinem na chodbách netrpím).
Jedině plakát Bandery a…
Jedině plakát Bandery a Šuchevyče. To dá přeci rozum. Ještě Satanjahův plakát by ušel. Ten se brzy dvou zmiňovaným v počtu mrtvol vyrovná. Ale musím uznat, skoro jsem zamáčkl slzu, tak mě ta vaše zpověď dojala.
*Divisek
“zpověď” neé :-)……sebechvála s třešničkou na konci :-) :-) “můžeš mi platit nájem - ale poslouchat budeš”! …..a to se vyplatí :-)
Sif
To je poprvé, co s Vámi nesouhlasím. I když berrnard nemá stejné názory jako já, tak na té jeho osobní zpovědi nevidím nic špatného a beru to a má můj respekt (Banderu si vymyslel Divíšek a s tím nájmem a poslouchání-spíše bych řekl určité pravidla...a to je v pořádku)
Za mě: tenhle Váš komentář se nepovedl - za jedna
Pro Mec.
Docela s Vámi souhlasím až na Banderu a Šuchevyče. Pokud berrnardovi není po chuti Putin, tak lze právem předpokládat že preferuje Banderu a Šuchevyče.
Jasný
Podle mě nepreferuje ani jednu stranu. Ale píše na společné chodbě a s tím bych taky souhlasil. Doma, ať má každý co chce...
Píše na chodbě a já to beru jako společná 🤔
Vyrábět zbraně, které slouží…
Vyrábět zbraně, které slouží k zabíjení je správné, velmi správné. Dávat miliardy na vraždění a ničení je nutné, velmi nutné. Ale plácnout dítě přes zadeček je trestný čin. Takovýto způsob uvažování zdá se mi být poněkud podivným.