Nemají to pod kontrolou

Autor
Štítky

V Ježíšově době bylo v tehdejší Římské říši přemesiášováno. Každý blbec se stavěl býti prorokem a cesty k dosažení spásy, nirvány, všehomíra, splynutí, slasti či dokonalosti, ty byly k dispozici na každém náměstí. Každé náboženství mělo své odnože, každá odnož měla své sekty, každá sekta své tajné skupinky. Dobový informační prostor byl plný. Všechno bylo multikulti až se nikdo v ničem a nikom nevyznal. 

Státní moc byla silná, velkolepá, zásobená téměř nekonečnými penězi. Životní náklady byly v podstatě nízké a plnoprávnému občanovi stačilo být příslušný nějaké neziskovce (pardon - boháčovi, pro kterého provolával slávu a dělal mu klaku). Práci dělali doboví roboti (otroci) a potomci bývalých dělníků, rolníků a řemeslníků už byli zmlsaní a nechtělo se jim ani dělat, ani vstupovat do legií.

Státní moc (i ta císařská) byla stále více určována řevem ulice, kteoru organizovali příslušní mocipáni a i když byl císař formálně absolutistický, ve skutečnosti byl ovládán svými pretoriány a potřebou být oblíbený u občanů. Státní pokladna byla vyprazňována mandatorními výdaji na stále rozsáhlejší sociální dávky, jen tehdy se to jmenovalo Chléb a hry. Pokud s tím člověk souhlasil, byl svým způsobem za vodou a pokud jen vedl hospodské řeči, mohl prožít relativně bezpracný a pohodlný život. 

Státní moc vystupovala ruku v ruce s elitami jen proti vysloveným buřičům, kteří se snažili viklat cihličkami ve stavbách tehdejší společenské hiearchie. Protože i chatrná zeď římského blahobytu skýtala mnoha lidem místo velmi vysoko na slunci. Pokud mesiášové hlásali osobní skromnost, nebo vnitřní nirvánu, nikomu to nevadilo. Pokud mesiášové hlásali rituální úkony, předepisovali počty modliteb i kroků, pokud šněrovali původně široké svobody do různých nařízení, bylo vše v pohodě. Dokud měli svojí šaríja policii, která nadávala za odhalené kotníčky, bylo všechno v souladu se zákonem a státem. 

Ale běda, když se začalo hlaásat návrat ke kořenům. Běda když byl stát i císař označen za příčinu všeho zla a úpadků. Běda, když byly velkolepé instituce jako jeruzalémský chrám nebo Kapitol označeny za instituce lidské, nehodné následování. Běda, když byl mesiáš hloupý a dovoli si kritizovat na elitách dvojí metr. A třikrát běda, když se mluvilo o odpouštění dluhů, prominutí trestů a nejhorší bylo, když se hlásalo, že by mohla přijít nová doba. 

V takovém případě pomalu meloucí "boží mlýny" zázračně zrychlily a dokázaly se příslušného škůdce zbavit v řádu hodin. 

Dobové elity, si myslely, že jim to funguje. Multikulti mumraj jim nevadil, stejně tak jim nevadily předměstské brlohy chudiny. Nevadily jim různé uhozené nauky, jen se bedlivě sledovalo, zda někdo neohrožuje jejich jistoty ve vytváření zákonů, tištění peněz a vymáhání dluhů. Bedlivě si střežili monopol na výklad pravdy. Pokud se někdo takový objevil, byl zlikvidován někdy i s výstrahou ostatním. 

Postup byl pokaždé stejný - najit nějakého zrádce, pak nějaké falešné svědky, přidat soudní znalce, kteří sepsali posudky, izolovat od davu stoupenců, vzbudit u veřejnosti zdání práva pomocí ctihodných talárů a pomazaných hlav, distancování se od odpovědnosti, ale rychlá exekuce. 

Fungovalo jim to dlouho. Tak dlouho, že si mysleli, že mají svět ve svých rukách a pod kontrolou. Že mají dostatečně pevné instituce ne na právo a spravedlnost, ale na jejich zájmy. Že mají dostatek moci ne na obranu před nepřítelem, ale na obranu před jejich vlastním obyvatelstvem. Že mají na své straně dostatek hlupáků, kteří jim zobou z ruky. Mysleli si, že mají pod palcem tištění i distribuci myšlenek a že mají postupy na vykořenění všeho nevhodného. 

Nemusel bych psát o Ježíšove době. Totéž by platilo i pro Inkvizici svatou, platilo by to pro velké císaře, slavné Napoleony, platilo to i pro Sovětský svaz a platí to i pro dnešní dobu a naší atlantickou civilizaci. 

A vidíte... už před dvěma tisíci roky to nebyla pravda. Buřič byl odstraněn, ale myšlenky ne. A to ani v situaci, kdy Ježíš sám nic nenapsal. Stokrát jim to zafungovalo, ale jednoho dne se prostě utrhl kamínek, který postupně sebral celou lavinu, která převorala dějiny tak zásadně, že existuje dodnes. 

Velikonoce po svém popisují i to, že ani sebemocnější a sebebohatší nemají společnost pod kontrolou. Nemají pod kontrolou ani víru, ani myšlení a ani pravdu.  Mohou sice používat osvědčené metody a sofistikované nástroje o ovládání mas i jednotlivců a mnohokrát jim to vyjde. Ale nakonec z jejich velikosti nic nezbude. 

Po křesťansku řečeno: Bůh je nad všemi elitami a on dává vzestup i pád. Neboli - i ta největší a nejbohatší entita ovládá jen zlomek sil, které ve světě působí. A v konečném důsledku všechno bohaství, moc i vliv stačí sotva tak otevírání bran  či stavidel. Co pak bude následovat , to už nikdo pod kontrolou nemá. 

 

 

 

Komentáře

Trvalý odkaz

"Bůh je nad všemi elitami a on dává vzestup i pád".
Možná to tak je, co já můžu vědět? Ale na mě, plebejce, je to nějak moc vysoko, na to já nedohlídnu.
Spíš si myslím, že společenské procesy probíhají nějakými cestami a s bohy to nemá nic společného. Jakýkoliv bůh může být jen na chvilku tím práporem, pod nímž se věci mění. Příště zase pod jiným.
Tak úplně bych na bohy nespoléhal. Trochu mi to zavání Chelčickým, což byl sice sympaťák. ale poněkud pohádkový.

Trvalý odkaz

tolik peněz, že si Boha mohou koupit a ani si ho nedají do nákladů. A nesmí se to říkat, bo jidášů jsou plné kafeterie.

Trvalý odkaz

Pane Vidlák.
Už tomu mnoho nescházelo,aby to měli pod kontrolou.
Nevzpamatovat se Slovan,Ruský člověk,tak Satan vládl celé zeměkouli.
Spoléhat na Boží mlýny,není moc rozumné,co má člověk,společnost činit,proti zlu.lžím,chamtivosti vraždění,má se s tím včas vypořádat.Když to společnost nedokáže,tak pak to musí Boží mlýny napravit,ale těch obětí je více.

jak víte, že ten Satan nevládne už teď?
Že nás nezavírají do koncentráků zaměřených na produkci popela, vůbec nic neznamená. Každá doba má své prostředky, které jen jinak vypadají.
Kupříkladu zdejší učení diskutéři by vám zcela jistě dokázali odpovědět, jak dlouho byl nucen pracovat takový římský nebo řecký otrok ve starověku a jakou měl pro svého pána cenu.
Srovnejte to s dnešním režimem v montovnách a podobných zařízeních. Práce na pásu, chcaní na povel, žrádlo na povel, povinné jásání na povel, vymývání palic na povel a navíc ještě v tzv. "volném čase". Namísto okovů na končetinách jsou masy spoutány okovy na úřadech, v institucích, v bankách, svými "nadstandardními" potřebami bydlet a jíst.
Jednoduchá otázka - co bylo nebo je lepší?
Další jednoduchá otázka - kdo byl nebo je na tom hůř?

Přijde vám jako boží záměr, aby byla vyhozena ženská ze své řádně zaplacené poloviny bytu i přesto, že vyhrála soud?
Mám-li se držet vašeho názvosloví, přijde mi něco takového jako vláda Satana.

Targusi,
otázka o pracovní době řeckého a římského otroka postrádá smysl, protože ta byla 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Takže pořád. Jinou otázkou byl jeho pracovní výkon, který byl nevalný. Prudce se zvýšil až ve chvíli, kdy pracoval sám na sebe. A současně majitelé otroků zjistili, že je pro ně mnohem výhodnější si práci najmout bez povinností se o otroky starat po jejich pracovní době.
Totéž nevolnická práce na šlechtických velkostatcích. Srovnejme si s raabizací, jejíž podstatnou myšlenkou bylo, že šlechtický velkostatek obhospodařovaný robotní prací není tak výkonný jako menší hospodářství bez roboty. Raabizace zvýšila výkonnost zemědělství. Ale ani za roboty se nikdo nepředřel, pracovali v poklidném tempu na panském a po večerech a nocích na svém. Za takové situace už na nějaké výkony neměli sílu.

Režim v dnešních montovnách je dán cyklem výrobku na pásu. při příliš rychlém cyklu už dělníci nestíhají kontrolovat výrobky a tak unikají zmetky.

O tom spoutání vyhláškami víme dost z dob pozdního Říma. Císařských vyhlášek už bylo tolik, že se v nich nikdo nevyznal. Ale tak začínalo nevolnictví, spoustou nesmyslných byrokratických předpisů z centra, i když je císařští úředníci mysleli nepochybně dobře.
Pořád platí výroky Viktora Stěpanoviče Černomyrdina:

Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Nikdy v životě se něco takového nestalo, a už je to tady zase.
Budeme tak žít, že nám naše děti a vnuci budou závidět.
Učitelé a lékaři chtějí jíst prakticky každý den!
Co jsme udělali Bohu, Alláhovi a těm dalším?
Za nás to bylo v pr..., ale existovala nějaká naděje. A za těchhle to je nějaká úplně beznadějná pr... (V soukromém rozhovoru o současné ruské vládě)

U Viktora Stěpanoviče jsem byl (jako člen čtyřčlenné delegace) na návštěvě v Moskvě. On nám návštěvu oplatil v našem podniku. Působil dost rezignovaným dojmem. Darem dostal Tatru 700, čerti vědí, kde je jí konec - asi tam, kde skončily i naše společné plány.

Generální tajemník UV KSSS byl jen hlásnou troubou několika zájmových skupin. Něco jako dnes prezident USA. Ty obzvláště neposlušné odstřelí někde v Dallasu, tak možná proto byl Černomyrdin tak rezignovaný. Asi dostal výhružný dopis.

24 hodin denně v Římě určo ne, protože neměli elektrický proud a žárovky. Dále páníček otroků velmi dobře věděl, že jestli nedá tažné síle dobře nebo aspoň "nějak" nažrat, tak mu chcípne, namísto aby přinášela užitek.
Takže pokud si takového otroka musel koupit, rozmyslel si velmi dobře, jak s ním bude zacházet.
Na rozdíl od dnešních kafírenských pseudoelit, které sem chtějí natáhnout pracovní sílu s daleko větší rozmnožovací ochotou.

Pokud se řádně válčilo a byl dostatek zboží na trzích s otroky, tak ta péče byla dost limitní - stačilo když na sebe vydělal i když nejedl a nic dalšího nedostal- prostě levnější než o něj pečovat bylo koupit nového. Takže současný stav nic nového pod sluncem.

Targusi,
nemáte tak úplně pravdu. Aby pán ušetřil na ošacení, posílal v noci své otroky na silnici, aby si tam oblečení ukradli z nějakého pocestného. Ale otroctví v Římě byla procházka růžovým sadem proti otrokářskému systému v Tibetu. Tomu, za který dnes vyvěšují vlajky za svobodný Tibet. Tedy ne, že bych souhlasil s okupací Čínou, ale systém před příchodem Číňanů byl natolik děsivý, že i dnešní Saúdská Arábie je proti tomu zemí lidských práv.

Trvalý odkaz

V listopadu v roce 1830 vypuklo Varšavské povstání. 29. listopadu se ve Varšavě se vzbouřili měšťané a vojáci, sesadili ruského cara Mikuláše I. a vyhlásili nezávislost. Povstání bylo poraženo, aby pak vypuklo nové v roce 1863. V povstání bojovala hlavně polská šlechta, ale za důležité je pokládáno, že většině obyvatel Polska bylo nějaké povstání úplně volné, protože za své vykořisťovatele považovali polskou šlechtu a ne Rusy.
Zajímavý je také carský místodržitel generál Józef Zajączek (1752-1826), někdejší radikální jakobín a spolubojovník Tadeusze Kościuszka v jím vedeném povstání proti Rusům v roce 1794. Zajączek sledoval osobní zájmy a zjevně se rozhodl, že pro něj osobně bude lépe spolupracovat se staronovými pány než třít bídu v exilu, což byl úděl T. Kościuszka, který zemřel v roce 1817 ve švýcarském Solothurnu. Zajączek místodržiteloval před tím povstáním.
Kościuszkovo povstání v 1794 bylo oproti tomu příliš novátorské (tehdy vyhlásili zrušení nevolnictví), a tak proti němu zasáhly Prusko, Rakousko i Rusko, kterým se novoty pranic nelíbily.
Proti drtivé přesile neměli od počátku šanci ani v 1794, ani v 1830, ani v 1863. Uspěli až ve chvíli, kdy v 1. světové válce Německo a Rakousko-Uhersko prohrály a Rusko se zmítalo v občanské válce.

Ani dnes nemají národy na růžích ustláno. Katalánci se pokusili o referendum, ale španělská ústřední moc jim samostatnost vzala za bohorovného přihlížení Bruselu.

Mezi roky 1890 až 1914 probíhala Belle Époque. Evropa byla multikulturní, nadnárodní především šlechta, bylo to období technického pokroku, ekonomických úspěchů, míru v politických vztazích, rozkvětu kultury. Je to též věk nudy, cynismu, dekadence, materialismu. Nikdy se obyvatelé předtím neměli tak dobře. Skončilo to Velkou válkou, a teprve po ní se pojem Belle Époque objevil jako nostalgická vzpomínka po lepších časech.
Asi také prožíváme Belle Époque, protože jsme se nikdy v historii neměli tak dobře jako nyní. I ta válka se ve 2014 odehrála, jen proběhla na Donbasu. Euromajdan 18. února 2014 byl předem připraven na dobu ZOH v Soči (7. až 23. února). 31. prosince 2014 stáhly USA a Velká Británie své jednotky z Afgánistánu. Zajímavé je, že od té doby se stáhly z Afgánistánu už několikrát. A zatímco za vlády Tálibánu činila produkce opia v Afgánistánu 185 tun (2001), za vlády demokratických spojenců činila 8200 tun (2007).
Vítězství šíření demokracie a lidských práv jsou vpravdě podivná. Po vítězství je stav vždy horší než před ním za vlády těch prohnilých režimů, ať se jedná o Libyi, Sýrii, Irák, Afgánistán nebo Jemen osvobozovaný naším velkým spojencem Saúdskou Arábií až do vyhladovění všech Jemenců.
Zato se máme nejlépe v historii, jak nám poslušné loutky nezapomenou opakovat. Žijeme si svoji Belle Époque.

Kościuszkovo povstání v 1794 bylo oproti tomu příliš novátorské (tehdy vyhlásili zrušení nevolnictví), a tak proti němu zasáhly Prusko, Rakousko i Rusko, kterým se novoty pranic nelíbily.

Pritom dat nevolnikum svobodu znamena je lip je zdimat a pak je moct odkopnout.

Ale to tehdy nevěděli. Ostatně ani válka Severu proti Jihu nebyla vedena za zrušení otroctví, to bylo až druhotným cílem. přes 96% bojujících Jižanů žádné otroky nevlastnilo a kvůli udržení otroctví na Jihu určitě neválčili. Ostatně Jih měl několik pluků černošských vojáků. Ale dnes je historie přepsána, tak se všichni poslušně učí, že šlo o zrušení otroctví.

Trvalý odkaz

Problém současné doby je v tom, že nevíme, jek přirozeně nevěděli v jiných dobách, co by současný politicko ekonomický sytém mohlo nahradit.

Kapitalismus se ukázal, ve srovnání se socialismem, efektivnější, i když nelítostný k těm, co nemají kapitál a naopak pomáhají kapitál držitelům kapitálu jej rozhojňovat, na svůj úkor. Co by jej mohlo nahradit? Efektivitu kapitalismu může zmírnit jen a jen jeho regulace.

Dostáváme se k politickému systému, demokracii, jež také poráží ostatní politické systémy a ukazuje se, ve své čisté podobě, jako velice účinnou formou organizace společnosti. I zde ale vidíme, že pokud se demokracie dá do rukou kapitálu, a ta se dá do rukou kapitálu vždy, kdy kapitál ovládnou lidi jež jsou ochotni věnovat se politice, pak synergický efekt kapitalismu a demokracie je zhoubný.

Víme co je špatně, ale nevíme jak tu špatnost odstranit a hlavně čím ji nahradit.

asi ničím.
Ani ten kapitalizmus není v zásadě nový. Jeho vznik pouze přirozeně vyplynul z přenastavených vnějších parametrů (vznik barevných papírků - pardon - peněz zvaných bankocetle, rozmach aplikované fyziky a chemie).
Pokud bude zle, dojde uzavření kruhu, chcete-li spirály, a my se vrátím k občinovému systému. Tedy pokud přežijeme a budeme mít v palicích alespoň zbytky rozumu. Ne-li, jednoduše budeme následovat sauropody a ostatní havěť.

Onen problém spočívá v tom, že vývoj se nevrací. Ani na Kubě se život nevracel zpět, i když mírně, stále se vyvíjel. Je otázka jak velká katastrofa by musela nastat aby se vývoj alespoň zastavil.
Kapitalismus doprovázel celou dobu lidstvo, tudíž nějaká jeho náhrada nehrozí. Problém je, v lidské afinitě k moci a laciným penězům.
Levicové strany měly a mají v popisu své "práce" zastupovat tu postiženou stranu v kapitalismu, námezdnou lidskou sílu. Afinita k moci a penězům nakonec toto zastupování umenšila, až znemožnila.
Druhý zástupce postižené strany, odbory, se nakonec vydaly stejnou cestou. Kolaborací s kapitálem.
Jako bonus, postižení snad asi v zoufalství, že echt kapitalista se bude brát za jejich práva, tedy za přiměřeně velký podíl na zisku z kapitálu, si jej zvolí do čela.
Toto je narušení, a dosti podstatné, běhu dějin. Nezbytně musí přijít nějaký zlom. Určitě to nebude nějaká jaderná válka. Možná to přece jen zapříčiní klimatické změny, tím hůř pro nás. Obsereme to fest.

dovysvětlím.
Kapitalista je ochoten či nucen oželet jistou část zisku, aby nakrmil tu bandu blbců, která na něj dělá.
Víc ani floka.
Pozor - nyní přicházejí se svou afinitou zástupci pracující spodiny a natahují ruce. Jenže jim už nestačí drobty, jejich požadavky jsou tak vysoké, že samotného kapitalistu vyjde mnohem levněji, tedy pokud je ochoten ještě něco dělat, když se v politice angažuje sám.
Viz Anďoch a jeho někdejší prohlášení, že do politiky vstoupil proto, že už nebyl ochoten vyplácet nehorázné částky s velmi nejistým výsledkem.
Že se ještě drží u vesla, je dáno skutečností, že se trefil do hospodářského cyklu a že vytěsnil od válu profesionální kurviče čehokoli typu Kalousek, Topolánek, Drábek a spol. Lidi si tyto gaunery ještě pamatují, proto jim to nehážou, i když jsou denodenně přesvědčováni, že není lepší volby.

Ládik!!!
Na to si počkám také,komu bude líbat nohy i když tyto atentáty nedělají muslimové,ale zuří někdo jiný.

klapačku, voe, to byly určo samé nehody a nešťastné náhody. Těm nehodným křesťanům a škaredým turistům téměř naprosto jistě vybuchly kapesní nože. Proto je moudří lidé v Ojropě zcela správně zakazují.

Trvalý odkaz

„Čeští turisté, kteří jsou nyní na Srí Lance s cestovními kancelářemi, jsou v bezpečí,“ řekl místopředseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež.
Třeba jsou bezpečně v truhlách.

Čeští turisté jsou podle českého Papeže (který je papežštější než papež) na rozdíl od domorodců a turistů ve zbytku světa všech ostatních v bezpečí.

Papež má na rozdíl od všech ostatních dokonalé zprávy (žeby od informátorů mezi teroristy?). Čeští turisté mají protekci, Franta perspektivního českého nástupce!

Zatímco místní policie ÚDAJNĚ měla upozornění na útoky pouhých deset dnů předem, český Papež drží prst na stříkající tepně doby a je Vždy připraven Pomáhat a chránit.

Podle sebe soudíš tebe říkávala moje babička. Podívejme se na krátké curiculum vitae autora článku podle
Wikipedie, MARTIN FENDRYCH
Vystudoval gymnázium, studium Fakulty strojní ČVUT nedokončil a do roku 1989 vykonával nekvalifikované práce. Po roce 1989 působil jako mluvčí federálního ministra vnitra Jána Langoše či jako náměstek ministra vnitra Jana Rumla (ODS), s nímž se znal již z minulosti, kdy společně navštěvovali přednášky filozofa Milana Machovce a také z činnosti na samizdatovém časopisu V roce 1992 také kandidoval v parlamentních volbách za Občanskou demokratickou alianci (ODA).
Poté byl redaktorem týdeníku Respekt, kde v roce 1998 krátce zastával funkci šéfredaktora. Působí jako komentátor Aktuálně.cz a deníku Insider.
Jan Ruml byl ministrem vnitra v letech 1992-1996. Autor tedy funkci zastával v období divoké privatizace.
Je to dozajista ten kompetentní a správný člověk, který nám může o praktikách v resortu spravedlnosti a vnitra
vyprávět.
Odchod Kněžínka z pozice Ministra spravedlnosti lze chápat také tak, že se nechce podílet na tom co se děje
kolem Babiše. Ne každý má charakter jako nedůvtipný vyšetřovatel, který plní zadání za každou cenu. Jeden
by věřil, že je odpovědný a poctivý. Ovšem to by za nim nesměla být stopa po minulých causách. Nezávidím
státnímu zástupci, který to bude rozhodovat.

Trvalý odkaz

Na Cejlonu zatím jen (zatím) osmý údajný útok, prozatím jen stošedesát údajných mrtvých a zatím ani ne tisícovka
údajně regisrovaných údajných raněných.

Je zřetelné, že umírnění trvale hostující údajní teroristé v Evropě z psychologických důvodů údajně (ne)podpalují údajně křesťanské symboly v údajně křesťanské Francii pouze v nepřítomnosti údajných věřících a turistů.

Z toho by se dalo usuzovat, že nejsou blbí a většinou uvažují strategicky.
Já bych na Srílanku poslal Šojdrovou s biblí.

Trvalý odkaz

Mám po zánětu.
Měl jsem zánět žil,
když jsem ještě žil.
Teď si ležím u Kolomba
vybuchla tu asi bomba
zanícenou levou nohu
odhodila vzhůru k bohu.
Odhodila i tu pravou
před chviličkou ještě zdravou
hlava se mi kutálí
někam s kopce, do dáli.

Trvalý odkaz

to je jak zácpa někde v Blance
jako když z mostu spadne tříska
jak když na střeše šumí břízka.
Nebo jak když bory šumí
lid se na televizi čumí
urvi a orvi, bohajeho
jenom to neutrhni z mého
bo ti useknu pazuru;
dneska máme den v azuru.

In reply to by Asfaltový holub (neověřeno)

Trvalý odkaz

Hned jak Švejk v gůglmap najde si Putim
Janda mu v hospodě řekne: To Putin!

Vybuchnul hotel
první druhý třetí
jak když buchne kotel
lidi navrch letí.

Beru hlavu pod pažu
a ramena na nohy
futra jim tu zamažu
to byl hotel pro bohy.

Hele už jsem stírán
kroutí ze mě hadru
prsty v tom má Írán
vidím jejich skvadru.

Tak salám do Isfahánu
alajkum do Komu
zdravím bandu pošahanu
nevrátím se domů.

Trvalý odkaz

Jako řádně křtěný postkatolík jsem, bratři a sestry, vyslechl a vydýchal kázání Svatého otce.

Pozitivní zprávou Městu a světu je důkaz, že Svatý otec je ještě stále schopen plynule přečíst text, který mu někdo napíše.
Nad Svatopeterským rynkem pomalu sedá prach ze slovního smogu....
A vadnou tisíce tun tun květin letecky dovezených z Holandska.

Bohu díky,
že na hlavu katolické církve dnes nedopadlo z nebes obří lejno.

To by mě přinutilo k návratu do lůna Církve, (t.č.PR pobočky Vatikánské Banky) a zruinování mého důchodcovského rozpočtu.
Zaplatil bych totiž mimořádnou Mši svatou.

Bohu díky!

In reply to by Asfaltový holub (neověřeno)

Trvalý odkaz

nesmíte to “bohu díky” drmolit, bo se z toho stane budliky budliky budliky a nakonec z Vás (třeba nechtíc při pádu ze stepleru) vypadne aláhjeveliký a to je smlouva na doživotí.

buhliky, buhliky ....

a pak to pokračuje "buhliky buhliky dehichka, de hych káhá malichká..."

to je bokononsky "bliká bliká hvězdička, kde se vzala maličká..." - Bokonony měl Kurt Vonnegut ve Snídaní šampionů.

Ládiku,
vy neznabohu,
vy nevíte, že všechna tři náboženství Knihy mají jen jednoho společného Boha, jen mu někteří říkají JHV, jiní Allah, křesťané pak Duch svatý (a přidávají mu v trojjediné superentitě ještě Boha otce a Syna, aby ten Vesmír zvládl(i).

Židé dnes chápou Ježíše jako pomýleného disidenta( asi jako katolíci Jana Husa).On sám sebe chápal jako věrného rabína, který ovšem uznával nárok i nežidovským pozemšťanům stát se opravdovými lidmi - po přijetí Jeho inovací.

Mohamed plně uznává starozákonní Proroky i Ježíše Krista - jen neuznává Ježíšovo božství - stejně jako odmítá božství své (!) .
V souladu se svými předchůdci-proroky pochopitelně tvrdí i on, že jeho učení je definitivní (že on je "pečeť proroků") a případní budoucí novátoři mají smůlu.

Já osobně s kolegou Mohamedem nesouhlasím, mám další novou verzi monoteismu, ale zatím nemám žádné apoštoly, páč ji tutlám.

Obávám se, že by se na mě Bůh pěkně nasral, pokud bych měl náhodou pravdu.
(No a kromě toho být až čtvrtý - to je jako dostat bramborovou medaili v soutěži Proroků.)

Mohamed se považuje za předposledního proroka před Mahdím. A není tím míněn ten chlapík, co zvítězil nad Brity v Chartúmu.

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.