Migranti v kamionu a migranti na Aquariu

Autor

Ve Francii proběhl soud s českým řidičem kamionu, který byl chycen policí poté, co mu v kamionu našli několik migrantů, kteří se chtěli ukrýt v nákladovém prostoru a dostat se tak do Anglie. Řidič se hájil tím, že o migrantech nevěděl, že mu vlezli do auta na odpočívadle a tuto jeho verzi potvrdili i zmínění migranti, kteří vypověděli, že mu mezi náklad vlezli na tajnačku. 

Banální případ řeklo by se. Francie je plná lidí, kteří se chtějí dostat do Anglie, tamní liberální, pokroková sluníčkářská a vůbec skvělá vláda jim ovšem odmítá přiznat právo na azyl a tak se milí Afričané pokoušejí překonat kanál La Manche, jak to jen jde.  Už jsme byli v dostatečné míře oblaženi reportážemi z táborů v Calais, viděli jsme, jak černoši tlučou klacky do projíždějících kamionů, tu a tam někdo spadne pod kola. Občas jsme z aleternativních a hoaxových médií mohli slyšet kamioňácké historky o tom, že se nesmí zastavit, jinak vám nalezou na valník a pak máte problémy. Samozřejmě náš hlídač demokracie Česká televize takovéto historky označila za xenofobii, která nemá s realitou nic společného. 

Kupodivu francouzská justice v návalu spravedlnosti českého řidiče odsoudila na rok a půl natvrdo. 

Zhruba ve stejnou dobu, co probíhal zmíněný soud, poplouvala středozemním mořem neziskovkářská loď Aquarius, která u Libyjských břehu lovila migranty z moře. To víte, Libye je plná lidí, kteří se chtějí dostat do Evropy a tamní pokrokářská, sluníčkářská a vůbec skvělá vláda jim ovšem odmítá přiznat právo na azyl a tak se milí Afričané pokoušejí překonat Středozemní moře jak to jen jde. Byli jsme už v odstatečné míře oblaženi reportážemi z libyjské cesty smrti přes Saharu, viděli jsme, jak se černoši snaží dostat na každou kocábku, která alespoň trochu pluje, tu a tam se někdo utopí. Z aletrnativních hoaxových médií jsme mohli slyšet historky o tom, jak Frontex zajíždí pro migranty téměř k libyjským břehům a de facto pomáhá migrační mafii v její práci. Samozřejmě náš hlídač demokracie Česká televize takovéto historky označila za xenofobii, která nemá s realitou nic společného. 

Kupodivu francouzský prezident v návalu spravedlnosti pranýřoval nové země EU za nedostatečnou solidaritu při přerozdělování migrantů třeba právě z lodě Aquarius. 

Může mi prosím někdo od Jakuba Jandy či České televize vysvětlit tento rozpor? Při popisu situace jsem mohl v případě českého kamioňáka i lodě Aquarius použít v podstatě úplně stejná slova.  Přesto v jednom případě dostane chudák čecháček francouzskou basu za to, že vezl migranty a v druhém případě dostane chudák čecháček sodu za to, že  nesouhlasí s převozem migrantů.  Já bych chápal přísnou legislativu ohledně migrace, že se má řidič podívat, co je s jeho nákladovým prostorem. Ale nechápu, proč potom dostáváme od mon cher prezidentíčka morální kázání o solidaritě a druhá půlka jeho nevymáchaný huby rovnou vyhrožuje vyloučením z EU, odejmutím fondů a dalšími sankcemi. Nebo naopak, možná jsem jen xenofobní buran z vesnice, který nechápe výhody africké migrace a má morálka je nejen podloudná, nízká, ale i zištná. Ale pak by měla francouzská justice našeho řidiče vyznamenat. Vždyť dělá přesně to, co neziskovky ve středozemním moři. Zachraňuje lidské existence před peklem calaiské džungle. 

A pak bych si rád poslechl, proč není haló na půl Evropy? V jednom nebo druhém případě tu francouzští žabožrouti flagrantně porušili zákon, právo i zdravý rozum. A místo aby byli hlídací psi demokracie v plné pohotovosti, neděje se v podstatě nic. Od vlády bych kolaboraci čekal, ale když už jste milí novináři uměli odejít od Babiše, abyste byli svobodní, proč teď držíte huby? Že byste jen vlezli pod lépe placené jho?

Co ty Poche? Chtěls být ministrem zahraničí, jak to, že jsem ještě neslyšel ani nečetl žádné tvoje vyjádření?  Myslím, že jsi zalezlý až na dně své ministerské kanceláře a doufáš, že se tě nikdo nezeptá na kameru. A tak se vyjádřím já Vidlák: 

Ukazuje se, že my čecháčci nemůžeme v očích té úžasné západní evropy udělat nic správně. Vždycky budeme jen ti voli, kterým se naloží, aby pořádně táhli. Děkuji, mám další argument, je mi to jasné. Žádná budoucnost nás s vámi nečeká. Buď budeme mít vlastní a nebo žádnou. A rovnou říkám, že budu volit toho, kdo našemu řidiči pomůže a dostane ho ven. I kdyby to měl být Okamura. 

 

 

 

Komentáře

Trvalý odkaz

V popisu situace velmi jemné, až diplomatické. Obsahu však forma neškodí. Naopak! Deset slepic!
Bohužel pornoherci a jiná zvířátka budou škodit dále..
Děkuji, bratře Vidláku.

Trvalý odkaz

Že je obyčejný řidič, navíc z Čech pro Francii NIC, to už by u nás měl každý vědět. Ti nelegální migranti z auta jsou taky zavření, a na jak dlouho? Ti zákony porušili jistě. A kdyby mu vlezli tajně do cisterny a utopili se tam, tak ho soudí za hromadnou úkladnou vraždu?
Že ale pro občana nemůže slovy socanů -rádoby ministra zahraničí ČR -udělat náš stát NIC, tak to je k poblití. Vžijte se lidi do toho chlapa a jeho blízkých, nerozumí jim, nechápe co provedl, za co by měl sedět, a od července čeká na probuzení ze zlého snu? Nemá prachy na francouzské advokáty, a stejně by jim ani nerozuměl. Pokud je to jak se popisuje, musí se cítit šíleně! Co ta jeho nemocná ženská, odkázaná dle článku na jeho příjmy, tu to zabije, plat nepřijde, a chlap 18 měsíců NIKDE...A náš ministr Hamáček prý nemůže dělat pro občana ČR - NIC! Co to žvaní ti kreténi (v tom článku níže) -tak na co ten stát teda vlastně máme. Měli Francouzi důkazy, nebo neměli, nebo je fakt už nepotřebují, a tomu se říká evropské, civilizované, právo?
Co KUBA a případ Filip, ten měl malér se soudy a zákony cizí země taky a ejhle, tam něco dělat šlo...zajímavý! JO on to nyní je jen jeden z nás, lůzy.
Co Babiš na to, co celý slavný parlament, senát, prezident? AB se francouzsky prý domluvit umí...tak by mohl zamakat jednou pro obyčejného chudáka, co byl v blbý čas na blbém, nebezpečném místě! Ve Francii asi už jsou dál a neplatí presumpce neviny, a potřeba důkazů, tam v pochybnostech ve prospěch pro Čecha nemají, byl snad vybrán pro výstrahu?! Je to "kroucení rukou" po FRANCOUZSKU, aby byla ČR v EU poslušnější? To jsou ty slavné Evropské hodnoty ?
Tohle by mělo být nyní pro každého z nás obyčejných lidí a politiků zejména nad "LITHIUM", tady už jde o ničení životů našich lidí a nejen o prachy, i když i o ty se zde jedná. Příště to totiž může být kdokoliv z nás!
Čtěte třeba zde:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ceskeho-ridice-odsoudili-…

Trvalý odkaz

Také pochválím pana Vidláka.
V případě jmenování Petříčka MZ,bude v doprovodu o člověka víc a to Poche.
Tady dávám větší vinu Hamáčkovi,když prosazuje,nejdřív Poche a teď jeho poskoka Petříčka.
Pracuje se na vygumování ČSSD z politického nebe,navíc znova Lithium,kostlivec ČSSD.
Tohle všechno vyhovuje Babišovi,proto do toho nestrká prsty.Jinak nevím co bude dělat MZ,když nařízení z Bruselu se musí plnit,jsme na tom hůř než po Mnichovské zrádné dohodě.

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zdechovskému čest. Dělá alespoň něco.

U Lidovců to, co považuji za klady Hovorka, Zdechovský aj. ale vyvažují týpci jako Herman, Gabal aj. kteří jsou ve velmi vlivných pozicích, zatím co ti Hovorkové a Zdechovští bývají úspěšně upozaďováni.

Trvalý odkaz

Jeste jste si nevsiml, ze EU je fasisticka a roli zidu maji tentokrat belosi?

V Anglii je to to same. Cesky ridic jde do vezeni a za pasovani lidi a pakistance ministr vnitra, taky pakistanec, necha propustit a jdou na socialni podporu. - Vazne si myslite, ze to neni organizovane, ale jen nejaky slendrina? Vsude po EU to same? A poslednich asi tak 40-50 let?

Ten ridic si projde peklem:
http://streetfame.org/veznice-prison-de-la-sante/

Trvalý odkaz

Mily vidlak - trochu v tom plaves. To latinske Quod licet Iovi not licet bovi... plati aj v dnesnom svete :D
Aquarious patri Iovovi a cesky vodic bohuzial k tej sorte parnokopytnikov.
Ako povedal Orban, on len dodrzuje zakony vlstnej krajiny a zavazky, ku ktorym sa zaviazal pristupom k EU. To ze EU a hlavne velke krajiny si vyberaju, ktory zavazok je vhodne dodrziavat a na ktory sa vykaslat, je pravo velkych (abo tych co na to maju gule :D ).
Cesky vodic sa dostal pred sud a sud uz jedna podla platnych pravnych predpisov. Aquarius nik neda pred sud, lebo sa nechce. Nik neda kapitana lode do basy a lod nepotopi. Lebo sa nechce.
A bohuzial, CR neurobila nic aby vodicovi pomohla. Toto ma serie zo vsetkeho najviac. Ani Michlakovej v Norsku. Proste a jasne - CR na obcana serie. A hlavne nad tym by sa mal cesky obcan-volic zamysliet.

In reply to by Zvedavec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Cílem Hamáčka je integrovat všechny Čechy, Moravany a Slezany v multinárodním mixu EU. Že ČR žádnému svému občanu nepomáhá (vyjma Hanči a Tonči kdesi v Balůčistánu) - viz příklad řidiče kamionu a Michalákové má jen naštvat občany ČR, aby sami volali po zrušení tak zbytečného státu. Hamáček svou práci ve prospěch evropské integrace dovádí dobře. Nechcete se odnárodnit dobrovolně? Tak na Vás nasadíme politiky ČSSD!

To nie je len CSSD. Europoslane Zdechovsky ma sice pekne a vystizne blogy, ale co urobil viac? Zvolaval, organizoval, intervenoval?
Nie.
Nejake internetove peticie to je ako lizat med cez sklo. Nik si nechce z vrchosti palit prsty s Normi, s Frantikmi... smutne...ale opat - absencia guli :D
Rozmohol sa nam tu takovy nesvar :D

Trvalý odkaz

váš zápal.
V době, kdy jsem uznal, že Ostrovní Říši už nebrat, byla situace následující.
Frantíci se ani moc nesnažili nějak kontrolovat nákladní prostory. Neboli vůbec. Neexistovala Džungle, neexistovaly ploty, točvolanti byli pouze důrazně varováni před jakýmkoli užitím násilí vůči hnědákům chtivým plavby. Ti se tísnili za plotem přístavu nebo vjezdu do Channel Tunel a když se služu konající Frantík šel vychcat, jednoduše přelezli plot a občas byli fackováni blbými a podřadnými točvolanty z východu.
Pak se Bobíci probudili a začali - řečeno po našem - ŠŇUPAT - neboli obcházet auta, očumovat, sem tam si nechali otevřít nákladní prostor.
Furt to byla pohoda.
Pak londýnský pokec klub (parlament) prohlásil, že to tak nejde, protože mají SVÝCH hnědáků dost a na dávkách můžou být hnědáci pouze Commowealthu nebo jak se to píše. A jelikož hnědák je tamtéž něco jako posvátná kráva v Indii, začali pokutovat točvolanty. Všechny. Každý kus hnědáka byl otaxován na dva litry. Liber.
Otázka zní PROČ najednou nějaké pokuty, když byla pohoda.

PROTOŽE UŽ TEHDY OBČAS NĚKTERÝ Z ŘIDIČŮ SKONČIL V BASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anglické. Frantíci byli slepí, hluší, němí a ve Francii nebyl oficiálně ani jeden hnědák, který by chtěl do Anglie. Prostě ne.

Jenže zavírání točvolantů se nelíbilo fůře lidí, protože za chvíli by neměl kdo dělat. Takže se hledalo, jak to udělat, aby se vlk nažral a koze zůstala alespoň teoreticky jedna neokousaná kýta.
A hlavně - vydělávali na tom angličtí právníci - často lehce nahnědlí (nedělám si prdel), kteří ty řidiče tahali z basy ven. A Ingliš erár platil nemalé částky.

I zavedly se pokuty namísto basy a nedlouho po nich následující bordel, díky kterému se občas podařilo některému z postižených točvolantů udělení flastru obechcat, anebo alespoň snížit.
Řidič se musel vybavit formuláři, které měly u soudu či policie nulovou platnost, protože naa nich nebylo žádné potvrzení oficiálního úředníka, nebo jak bych to formuloval.
Prostě řidič musel pravidelně kontrolovat nákladní prostor, přikládat uzávěry - překlad pro laiky - natáhnnout kolem ložného prostoru lanko a na jeho konce dát obyčejnou komerční plombu podobnou tzv. celní uzávěře, a hlavně MUSEL O TOM VÉST PÍSEMNÉ ZÁZNAMY DO NIKÝM NESPECIFIKOVANÉHO PROTOKOLU BEZ JAKÉKOLI PRÁVNÍ VÁHY. Pochopitelně v ingliš.

Představa ingliš imigračního úředníka.
Řidič přijede, naloží, zkontroluje podrobně náklad, tj. rozebere obaly (třeba dřevěné bedny nebo plechové zalisované krabice), zavře návěs, natáhne celní lanko, pověsí plombu.
Praxe.
Řidič přijede na nakládku, kde je jasně řečeno, že se nic rozbalovat nebude, takže se na to vysere, naloží a jede někam do pryč. Na příhodném místě po pár hodinách jízdy prohlídne a zejména očichá ložný prostor, protože i hnědáci musejí chcát a srát. Pak to zaplombuje, a každé dvě hodiny by měl jít na kontrolu, přičemž vše zapisuje do protokolu. Něco podobného, jako se uklízečky podepisují na vyvěšený list u vchodu na veřejné hajzlíky.
Že má točvolant nárok, či dokonce povinnost devět hodin v kuse chrápat nebo aspoň být na lůžku, idioty vyymýšlející podobné 3,14 - čoviny vůbec nesere.
Že se dá lanko nebo plomba lehce cvaknout kleštěmi a po nastoupení cestujících slepit sekunďákem, na to Rada Moudrých a ještě Moudřejších pochopitelně nepřišla. Jak pomůže plomba točvolantovi, když se mu hnědáci prořežou dovnitř střechou, která je taky kupodivu a nečekaně taky z plachtoviny a normální člověk na ni ze země nevidí, to ještě nikomu z Pomazaných taky nedošlo.
No nic, vyjedeme

Takže jsme přijeli do Calais, příjezd znáte z videí na Trubce. Známé je trestní stíhání maďarského řidiče, kterýžto blbec si tam vyvěsil záznam z palubní kamery, jak reagoval na pokusy o zastavení a v komentáři bylo slyšet, jak se rádiem domlouvá s řidiči jedoucími za ním (čistil jim cestu).
Tam doposavad přišel Frantík, juknul na neplatnou uzávěru - plombu a točvolant jel na necky. Pokud převezl do Old Good England něco hnědého navíc, musel se pohádat a vyřvat si svou pravdu s Bobíky v Douvru nebo Ramsgejtu.
A POZOR - POINTA - imigration officer MOHL při posuzování pokutovatelného přestupku DOKONCE I PŘIHLÉDNOUT (!!!!!) k tomu, jak se chudák točvolant snažil.
Takže mohl dle svého uvážení pokutu neudělit nebo třeba snížit. O deset poundu za kus. To jsem už taky viděl. No neber to, když jich tam měl chudák Slovák celých rovných osm. To máte rovných dvacet snídaní na neckách z Kalé do Douvru. Jako kníže Rohan.

Finále.
Pokud chceme litovat chudáka řidiče, nebo dokonce předstírat nějakou pomoc, bezpodmínečně musíme znát výše popsané detaily.
Ještě pro laiky - pokud šlo skutečně o tzv. chlaďák, do něj se moc prořezat nelce, má stěny i střechu z tzv. sendviče (plechy, PUR pěna) a PŘEDEVŠÍM má vrata, která lze relativně dobře zabezpečit před hnědou návštěvou. Případně lze do něj vystříkat slzák a pustit vnitřní cirkulaci, aby si chudáci hnědáci poplakali.
Jo, já vím, Akvárius nemusí mít debilní protokoly, celní lanka a plomby. Nic z toho. Přiveze hnědáky a ti se pak naserou mezi pomeranče a jablka do španělské termobedny, kterou kočíruje český řidič.
Ale rovnější mezi rovnými tady byli vždycky. Už za komančů. A jsou to pořád po celých Božích skoro třicet let. Byli, jsou a budou.
A pokud si španělský dopravce nechce mazat ruce složením kauce na odvolání vzorného řidiče, nebyl bych tak hrr.
Prostě nevíme vůbec nic a hned sedláme koně.
Jenže Bobíkům se to furt nelíbilo, tak nějakým pro mne naprosto záhadným způsobem přinutili Frantíky, aby KONEČNĚ PO DVACETI LETECH (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) začali kontrolovat ložné prostory i oni.

souvětí patří o kus výš.
Přesněji před nadpis FINÁLE.
Prostě anglickým Bobíkům se docela nedávno podařilo přinutit Frantíky, aby začali něco dělat. Bobíkům se tak mělo ulevit, jenže Frantíkům zas přebývá hnědé maso, takže ti si léčí mindráky na točvolantech z východu.

vyškrtnutím UK ze seznamu zájmových destinací.
Když jsem tam končil, vůbec nešlo o nějaké postihy, nýbrž o zdržení! Než se hnědáci vyexpedovali a než se vše sepsalo, bylo to i na tři dny. A čas jsou - jak známo - peníze.
Řešit se to dá různě, ale pokud není zájem ze strany F a UK eráru - jakože není, je to problém.
Pokud bych OPRAVDU musel do těchto končin, vážně bych se zabýval i použitím elektronického systému v kombinaci s jinými zařízeními, pohybová čidla a kamery jsou dnes relativně dostupné. Bedna se dá otevřít jen zezadu, lehce řešitelné za pár peněz.
Problém - ne každý náklad se dá narvat do bedny. A pokud není náklad důsledně hlídán po celou dobu od opuštění skladu nebo výrobního podniku, není jistota.
Co se týká cen, nasazení beden a kontejnerů na cenu zboží v obchodech by to mělo jen minimální vliv, spíše žádný. Dopravné na plachtu např. z CZ do UK (Londýn) je cca 60 tis. Kč i s neckami. Vydělte si to 24 000 kilogramy. Bedny jsou dražší o nějakých 5 - 50 %, někdy jsou dokonce i levnější, je to podle struktury výrobní základny. Obecně platí, méně nákladů, nižší cena.
Příklad Ružomberok (papírna) - Španělsko, cca 40 tis.
Španělsko - ČR, cca 80 až 120 tis. podle sezóny.
Stran toho chudáka řidiče - řekl bych, že přijet na francouzskou kontrolu s poškozeným zámkem na vratech, jak jsem to četl na netu, je chyba. Ten chlap prostě neobešel při poslední zastávce návěs, řekl bych, že ráno se vykoulel z postele rovnou za volant a jel. Auta jsou spolehlivá, dnes to dělá jen pár starých blbců, kteří začínali na Liazkách.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

UK nechaly ladem, a také vím o několika řidičích, kteří řekli šéfovi, že buďto budou jezdit do jincých států, anebo odejdou. A někteří opravdu změnili dres.
Jinak už moc velký přehled nemám, protože jsem rovněž vykopal z firmy všechny zaměstnance a šéfuju pouze svému hlídacímu psovi. Tudíž nejsem ve styku s ostatními dopravci, páč namísto u telefonu sedím za volantem. Držím se hesla lepší žádní lidi, než špatní lidi. Je pak míň škod, které nadělali a mne to stojí méně peněz a hlavně méně času.
S cenami to je pak trochu problém. Ale celoevropský. Když už opravdu není nikdo, kdo by naložil špatně placenou přepravu, vyjede zpoza rohu nějaký Polák.
Ceny v dopravě, to je vůbec námět na román...
:-)))

Znám také jednoho majitele firmy, který ji z počtu 15 osob nakonec zredukoval na sebe a syna.

Ještě k Mnichovu jeden odkaz, asi jej znáte https://technet.idnes.cz/utok-na-trebon-0pf-/vojenstvi.aspx?c=A140214_1… Němci soustředili zásoby pro útok ve směru na České Budějovice na 48 dní paliva a 50 dní bomb. Počasí 1.10.1938 s mlhami v Bavorsku by neumožnilo start letadel v 6:00, ale možná mezi 8 a 11 hodinou, tedy dlouho za pěšími jednotkami. Útoky měly směřovat na nádraží, sklady benzínu.
Plán útoku na Třeboň https://technet.idnes.cz/tajny-plan-utoku-wermachtu-na-trebon-dsz-/voje…

Simulace Wehrmachtu pro útok na ČSR z roku 1937 https://zpravy.idnes.cz/zkoumani-utoku-na-ceskoslovensko-1936-dv4-/doma…

Nasazení tanků Pzkw I https://technet.idnes.cz/tajna-zbran-wehrmachtu-spici-agenti-dbz-/vojen…
a jak Němci nasazovali agenty do linie opevnění.

Jen pro informaci.

Speciálně pro Vás dva odkazy k síle německé a čs. armády v září 1938, názor si pak utvořte sám.

https://rok1938.webnode.cz/republika-ceskoslovenska/situace-v-roce-1938/
https://rok1938.webnode.cz/nemecka-rise/situace-v-roce-1938/

3 základní otázky:
Měli jsme se v roce 1938 bránit? Správný vlastenec nemůže zapochybovat - ano, zcela jednoznačně měli! Kdyby ne z jiného důvodu, tak z morálního určitě ano.
Mohli jsme se v roce 1938 bránit? Ano, mohli - naše armáda byla v té době jednou z nejlepších na světě, byla dostatečně kvalitně vyzbrojena (i v porovnání s Německou říší) a odhodlání občanů bylo veliké.
Mohli jsme při obraně ČSR proti hitlerovskému Německu uspět? Zde je odpověď složitější, neboť je zapotřebí si nejdříve definovat co by tehdy vlastně představovalo úspěch, a poté si na jednotlivé varianty odpovědi zkusit (zodpovědně, a se znalostí věci samé) odpovědět.

Počet obětí případné obrany obrany?

Odhadnout počet obětí případné obrany ČSR je velice těžké, samozřejmě, že by záleželo i na délce obrany. Velení armády ČSR předpokládalo denní ztráty cca 3 000 mužů, což při měsíc trvající obraně mohlo činit cca 90 000 mužů (to by, ostatně, odpovídalo o německo-polskému konfliktu v roce 1939

Více zde: https://rok1938.webnode.cz/zaver/

In reply to by Targus (neověřeno)

Trvalý odkaz

Předchozí příspěvek psal Gerd, ale odeslal se jako Targus. Neměl jsem v úmyslu hacknout Targusův nick. A ani netuším, jak se to povedlo! :-)

In reply to by Targus (neověřeno)

Trvalý odkaz

znovu kopíruji data pobraná z knih, které slouží mimo jiné jako učebnice a skripta na VŠ.

reálná kalkulace:
proti ČSR na území Čech a Moravy 503.604 vojáků, 1.300 tanků, 8.480 děl
Pro útok na ČSR připraveno v první vlně 39 divizí.

ČSR - celkový počet mobilizované armády 1,5 miliónu, avšak přímo u bojových útvarů jen 657.486.
2.300 děl,1.376 PT kanónů /z toho 227 pevnostních 40mm/, 1.063 minometů, 348 tanků, 70 tančíků, 60 obr. aut.
Armáda měla po mobilizaci 40 svazků - 35 pěších divizí /včetně "hraničních oblastí" v síle divize/, 4 rychlé divize, 1 motorizovaná divize.
Mobilizace neproběhla podle plánů a řada improvizací negativně ovlivnila strukturu armády /zmíním později/.

Německo schopno doplňovat posilovat útočící svazky, povolávat zálohy.
ČSR dosáhla mobilizací svého vojenského maxima, dále schopna postavit asi jen 4 divize ze starších ročníků.
_____________________________________________________________
Pokud chcete ignorovat čísla ověřená historiky, není to můj problém. Ale napsat o soupeři, který má v dělostřelectvu čtyřnásobnou převahu, že nemá dostatek děl, je vskutku podivuhodný způsob myšlení
Myslím, že nemá cenu, abychom Mnichov pitvali dál.
Chcete-li vědět můj osobní názor, změnil jsem jej právě po prostudování těchto materiálů, stejně jako např. materiálů o SNP. Jelikož se naprosto všude ve starších publikacích lhalo doslova bezostyšně, začal jsem zvažovat, jestli všechno není trošku jinak, než nám bylo po léta servírováno.

Ke třem otázkám:
1/ ano, ale s neúměrným rizikem, že budeme označeni jako původci celosvětového konfliktu, o němž bylo v polovině r. 38 jasné, že vypukne. Což v případě prohry bylo zcela jasnou likvidací státu i národa.
2/ nepravda, naše armáda nebyla jednou z nejlepších, je to bohapustá lež. Do r. 34 soustavně klesal její rozpočet.
A/ poddimenzovaná dělostřelba,
B/ tanky k ničemu a málo,
C/ kulomety vz. 26 k ničemu, nové byly dobré, ale málo
D/ nulové počty komunikačních prostředků (vysílačky)
E/ nedostavěná a zejména nevyzbrojená obranná linie - spíš na škodu, než k užitku
F/ letectvo poddimenzované a přestárlé
G/ PVO - katastrofa
3/ nebudu spekulovat, od toho jste tu vy. Já budu pouze tvrdit, že maximem by byl překotný ústup do Rumunska, jak to udělali Poláci.

Počet obětí by se rovnal nasranosti Velkého Ády. Ovšem jako podlidi určení při konečném řešení k likvidaci a vysídlení za Ural a do Patagonie by to asi nebyla žádná hitparáda.

Doplním jeden argument proti čs. obraně, a tím je nasazení agentů do opevnění, kteří měli postřílet velitele. Při nasazení jednoho agenta do bunkru by takový agent mohl v době boje zlikvidovat posádku bunkru a uvolnit Wehrmachtu cestu.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pokud by tam byli tři čtyři vojáci, dejme tomu, že by je nějaký James Bond všechny zneškodnil. Ale v budově, kde je dvacet lidu a více zabít velitele a doufat, že ostatní si nevšimnou toho, že jim nemá kdo velet, mi připadne příliš filmové. Když jsem vojančil já, při každé akci byl stanoven zástupce velitele, a pokud by nemohl přebrat velení, byl na řadě voják s nejvyšším funkčním zařazením, pak s nejvyšší hodností, anebo voják služebně nejstarší.

Byl to jeden voják německé národnosti na řopík, celkem asi 20% osádek bunkrů. Tedy 1 na 4. A za palby a útoku to klidně mohl provést.
Zálohy. Tam se mýlíte, Wehrmacht měl v září 1938 pouze 1,5 ročníku vycvičených branců. Nevycvičený počet osob mu byl k ničemu - mohli té první linii dělat kuchaře, povozníky, apod, ale ne efektivně bojovat.
Už to skončím, schováme si argumenty na další výročí, třeba se do té doby dozvíme něco nového. :-)

Trvalý odkaz

Dejte pokoj s nějakým českým řidičem, dosáhnout propuštění vězně svědomí Sencova je přece důležité. Nevíte někdo, zda čeští filmaři kvůli němu ještě, chudáci, hladoví?

Ta hladovka českých filmařů byla symbolická a štafetová. Prostě vynechali svačinu nebo obědvali o pár hodin déle. Skutečnou hladovku drží Sencov.

já slyšel už cosi okolo čísla 140.
Normální člověk by už byl dávno v dřevěném spacáku, ale on bude zřejmě coby stará struktura - SOVĚTSKÝ ČLOVĚK!!!
Čtenáři knížky "Příběh opravdového člověka" si zajisté vzpomenou.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Gerde, díky za info. Tak to si můžeme oddechnout, že nepřijdeme o další pěkné filmy z totalitní doby nebo našeho hanebného ubližování hodným Němcům.

A filmaři přišli maximálně o 1 oběd. Hlady nám opravdu neumřeli, na některých je to i vidět, že by hladovku měli absolvovat celou a poctivě. :-)

Trvalý odkaz

Otázka je, v době, kdy je nedostatek řidičů, proč tam naši jezdí, prostě se na Anglány vyprdnout a nechat to na jejich řidičích, určitě by to po Anglicku zvládli ;)

Kdyby do VB řidiči odmítli bez nainstalování zvláštního zabezpečení nákladního prostoru jezdit, pak by nastala ta pravá MELA. Byly by totiž ohroženy zisky těch lidí, co mají dost peněz a ti by se postarali.

Přikládám další info o vývoji stíhání řidiče: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Cesky-ridic-kteremu-nalez…

Taktika "když mě někdo sere a nedá si nijak říct, tak se na něj vysrat" mi přijde v podstatě asi rozumná. Akorát kdyby se onen dotyčný problémák ptal proč na něj teda kašlu, tak by mi přišlo nejlepší říct mu na rovinu důvody proč s nim prostě končim. Pakliže by mě začal přesvědčovat nějakejma slibama že se zlepší, bylo by vidět, že je to zneužívací superzmrd. V takovém případě by mi asi přišlo nejférovější mu říci, že až teda ty zářný sliby skutečně natvrdo zrealizuje, ať se klidně zase ozve a třeba se zase na kšeftu domluvíme :-).

slovíčku "operák".
To je zkratka pro operativní leasing, který je nyní hitem číslo jedna.
Prý je to výhodné, akorát, že takoví blbci jako já furt nevědí, pro koho.
A operák dostaneš klíďo i s prací od nějaké velké firmy nebo spedice, která ti dává naftu, platí mýtné poplatky a necky po celé Ojropě. A ty nemáš žádný stres, jen točíš volantem. Do zblbnutí.
Smyslem této kurvárny je, že furt platíš a auto není NIKDY tvoje.
Proto nějaké odmítnutí přepravy moc nehrozí, páč jsi na tom hůř, než antický otrok. Odmítneš, v tu ránu jsi bez prachů, karty si můžeš strčit do ... jo, přesně tam, účty zejí prázdnotou do doby, než dostaneš rozum.
A pak dostaneš dopis s pokutami a penálem za pozdní úhradu faktur, nejlépe rovnou od těch zmrdů, kteří si tě najali a mají ti platit. Anebo od finančáku, v horším případě od exekutora, protože nestíháš platit ani vlastní žrádlo.
Takže si podruhé moc dobře rozmyslíš, jestli si dovolíš do mobilu hlesnout, že Anglii raději ne é.

Trvalý odkaz

Tohle je taky zajímavé: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/vip-blogy/fiasko-nemecka-nato-eu-v-m…

Tohle ke stejnému tématu taky:http://neviditelnypes.lidovky.cz/glosa-makedonie-je-nase-07o-/p_zahrani…

Zajímavé na tom je, že v prvním komentáři se dočtete o spoustě skutečností o kterých se v tom druhém nedočtete a vypadá to, že oba autoři mluví o událostech ve dvou odlišných státech.

Trvalý odkaz

Zákony porušující migranti, kteří nespadli z Marsu, jsou-li ze správné země či barvy pleti.., jsou pomoci hodné lidské bytosti s lidskými právy a ten, kdo je byť nedobrovolně popoveze v zemi, kde již oni nelegálně přítomni jsou, je vždy kriminálník. Je-li z východní části EU, tak to je zřejmě v západní části EU přitěžující okolnost. Věděl, nevěděl, vždy je to jeho odpovědnost a VINA!
Kdo ale kriminálník není a nebude je ten, kdo dosud nelegální uprchlíky „pašuje“ a vozí organizovaně a pod záštitou nějaké té správné dobroserské či politické neziskovky, která na to může legálně vybrat předem, či následně nějaké ty státní, či evropské, či čert ví jaké příspěvky, které nakonec zaplatíme, a to nejen v daních, všichni do x-tého kolene. A EU a OSN pomůže řidičům budoucnosti před kriminálem pokrokově tím, že budou až se vše vypodpisuje vozit migranty nadále už jen legální, či už tito dnešní ilegálové nebudou muset nedůstojně se vloupávat k popovezení do nákladních či jiných aut kriminálníkům.
A tomuto blázinci se říká EU a demokracie a právní státy. A každý z nás si zatím u PC či jinde říká "u mě ještě dobrý"!

In reply to by MAJKA (neověřeno)

Trvalý odkaz

prohlášením, že jste "ZACOFANO" (zpozdilá ve vývoji, "cofač" znamená couvat).
A hned vysvětlím proč.
Má žena totiž razí a šíří svou vlastní teorii, že muž musí být PŘEDEVŠÍM UŽITEČNÉ ZVÍŘE. Jedno, zda vlastní, či vypůjčený odjinud.
Jistě uznáte, že se nemůže zabývat takovými pitomostmi, jako je nějaké moje hlášení.
:-)
Ale má mě ráda, svědomitě mě přikrmuje, pokud se objevím doma, a neméně svědomitě mi plánuje práci, abych náhodou nevystydnul z provozní teploty.
A když ji dám výplatu, většinou mě podrbe za ušima.
:-)
No neberte to.

Majko, to je asi ta pravá liberální demokracie, v níž hlavní slovo mají určité skupiny lidí, které z určitých subjektivních důvodů určují, co je právo a co ne (např. SPD je fašistické, TOP09 demokratické, anebo XY je sexuální zvrhlík, protože mi před čtyřiceti lety ve školní šatně sahal na zadek), co je pravda pravdoucí, nenávist atd. To šílenství se dost zrychluje, vypadá to na brzký velký třesk.

Trvalý odkaz

Pro upřesnění kdo je kdo v Libyi a jaké ovládá území, viz. tato mapa: https://libya.liveuamap.com/
Ta největší plocha vpravo, oranžová je území ovládané maršálem Haftárem, kámošem Ruska, náš kámoš to není a tak i když na jeho území je nejvíc čmoudů, kteří chtějí do Německa, my s Haftárem o tomto problému nejednáme, protože naším kámošem je vláda v Tripoli, to je ta malá ploška nahoře vlevo. Tam sídlí vláda, která je naším kámošem, ale ani to Tripoli pořádně neovládá.
Fialová plocha mezi těmi dvěma libyjskými vládami je území ISIS. Tož tak. Území Haftára se stále zvětšuje, území ISIS zmenšuje a území našich kámošů u Tripoli je stále stejné. Tak takhle to vedeme mi NATO a EU.

Trvalý odkaz

Na Infovojně.sk pouštěli projev italské političky G. Meloni: "My máme v Evropě sousedy, kteří nám říkají, že máme být morální a přijímat migranty. Největší moralista ze všech moralistů se jmenuje prezident E. Macron. Říká nám buďte pohostinní, tito Afričané nemají nic a přijměte je do E. V čem je problém? Toto vyjádření o chudobě je falešné. Niger je země bohatá v těžbě uranu. V Nigeru je jedna velká francouzská multinacionálka, která je kontrolovaná z 80% francouzským státem. Jmenuje se Orano (?) a v Nigeru těží 30% uranu, který slouží na fungování francouzských atomových elektráren. 90% Nigerijců žije bez elektřiny, takže řešení našeho problému není přestěhování Afričanů do E., ale umožnit jim spravovat si své nerostné suroviny. A ne vytvářet novokolonialismus a posílat lidi do Itálie."
A ještě - v 2013 zásah Francie v Mali ze stejného důvodu
V srpnu letošního roku jednal Macron s Merkelovou - "Proces v Nigeru a v Čadu, na nějž by dohlížela uprchlická agentura OSN, by podle M. a M. umožnil těmto uprchlíkům legálně a bez rizika přijet do E. Má tam být vyslaná " společná mise", která by pomáhala s ochranou hranic a s bojem proti síti pašeráků lidí." (Echo24)

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.