Víc už udělat nemohl

Autor
Štítky

Že se ještě jednou vrátím k Novotnému....

Tentokrát k jeho vystoupení v ruské televizi. Věnovala se tomu všechna česká média takže všichni - úplně všichni to viděli. Dokonce i naše bývalá starostka si to dala na facebook, aby tak definitivně potvrdila, že i u nás ve Vidlákově Novotný starostuje v zastoupení. 

Chci k tomu Vidlácky říci, že víc už Novotný udělat nemohl. Postaral se, aby Řeporyje dostaly špendlík v ruských mapách. Postaral se, aby se dozvěděli Putin osobně. Postaral se, aby o něm věděli všichni ruští mafiáni, agenti, konfidenti a další... kterých je, jak víme od čučkaře Koudelky plná Praha a ruské velvyslanectví jimi přetéká. 

Novotného teď už znají všichni v republice stejně jako Koláře mladšího a celé týdny se teď budou zaujímat postoje pro nebo proti. A my všichni to uvidíme, všichni budeme mít možnost si o tom myslet svoje a zahrnout to do našich volebních preferencí. 

Stejně tak budou zaujímat své postoje Voři v zakoně, Putin, ředitelé tajných služeb, Zeman, Babiš, Hamáček, Fiala, Kalousek a ostatní. 

Myslím že víc už Rusy nikdo naštvat nemohl. Takže jsem doopravdy zvědavý, jak moc dlouhé prsty Putin má, stejně tak jak dlouhé prsty mají další, kterých se to dotklo. Pokud se nestane nic, čučkař Koudelka zůstane v mých očích navždy čučkař a pokud někdo bude zvažovat zrušení BIS, s chutí ho podpořím. 

Dovolím si tvrdit, že právě Putin ví, že v nebi je větší radost nad jedním napraveným hříšníkem než nad deseti spravedlivými, takže pana Novotného navštíví slušně vyhlížející pán s výrazně anglickými rysy a vysvětlí mu dokonalou němčinou bez přízvuku, jaké následky pro něj a jeho blízké by mohlo mít další pokračování a co všechno se musí stát, aby nikdo nepřišel k úhoně. Bulvární novinář nám pak vysvětlí, že to všechno byl jen vtip.

Musím říci, že osobně nevěřím, že tohle Novotnému projde bez následků. A samozřejmě vím, že jemu výzvy k vraždě politiků projdou, mně by to neprošlo. Ale kdyby pana Novotného někdo odkázal do patřičných mezí, nebudu se zlobit.... ani truchlit. 

Všimněte si, že jsem se ve svém článku zcela obešel bez analýzy role Vlasovců v dějiných Druhé světové války i Pražského povstání. 

 

Hodnocení
Zatím bez slepic

Komentáře

Trvalý odkaz

Novotný své vědomosti čerpá z obdobných zdrojů jako ČR Plus četbu na pokračování z knihy amerického historika Timothy Snydera. 30.11.2019 byl již 12.díl. a budou ještě dalčí díly.
Zapnul jsem to za 12 dní asi 3x na 2-3minuty a dál jsem to nevydržel. Kdo má zájem může si to poslechnout zde:
https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/plus/2019-11-19
23:33
Radiokniha
Poprvé dnes budeme v Radioknize číst z knihy amerického historika Timothy Snydera "Cesta k nesvobodě s podtitulem Rusko, Evropa, Amerika". Odhaluje slabiny západní společnosti a způsoby jak je využívá současné Rusko. V první části vysvětluje dvojici pojmů, které jsou základem jeho knihy - politiku nevyhnutelnosti a politiku věčnosti. Z překladu Martina Pokorného pro rozhlas připravil Viktor Bezdíček. Dramaturgie Alena Blažejovská. V režii Radima Nejedlého čte Igor Dostálek.

Zatím bez slepic

je pro otrlé, větší hovadinu jsem dlouho neslyšel, včera to bylo hlavně o Ukrajině. Že to editorům není blbé takové slátaniny vysílat.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Nedávno jsem při brouzdání po YouTube narazil na video, ve kterém ukazovali kterak v Simferopolu staví před depem dopravního podniku pomník trolejbusu 9Tr z firmy ZVIL Škoda Ostrov n. O.. Prý najezdil 3 miliony km a tak si tu pietu zaslouží. Vedle stála tramvaj z Tatry Smíchov, dosud v provozu. Mimochodem, od Vánoc začne provoz železničního Krymského mostu, kde některé vlaky tahají dieselové lokomotivy z ČKD, dodané do konce osmdesátých let. I připomněl jsem si, není na škodu to uvést pro mlaďochy, že Československo až do příchodu státu "co nevzkvétá" vyrábělo 4 druhy nákladních automobilů (Tatra, LIAZ, Avia a Praga V3S), trolejbusy, autobusy, cvičné tryskáče Albatros, dopravní letadla L 410 a L 610, lokomotivy v ČKD a ve Škodě Plzeň atd. a tak podobně. Většina výše zmíněných produktů směrovala do SSSR na úhradu dováženého plynu, ropy a zbraní. Dnes už vyvážíme pouze letouny L 410 díky tomu, že ruská firma UZGA z Jekatěrinburgu zachránila LET Kunovice po pravdoláskařských neúspěšných privatizacích. Firma (100% ruská) nestačí vyrábět, je zasypána objednávkami, hlavně z RF.

DNES NÁS RUSKO UŽ NA NIC DŮLEŽITÉHO NEPOTŘEBUJE.

Náklaďáky Tatra nahradilo KAMAZY, které pravidelně porážejí Tatry na Dakaru. Trolejbusy buď si vyrábějí sami, nebo dovážejí ze Západu, dtto tramvaje. Vlaky vyrábějí v kooperaci s Rakouskem, hodně hi-tech výrobků tam dělají německé firmy, VW, Mercedes, Siemens atd.. Prostě blbý Čech si Rusko stačil po roce 1989, v domnění, že nás zasype Západ objednávkami, rozhádat a tak se Rusko zařídilo pro sebe. Západ se na nás vykašlal a ruče obsadil naše ruské pozice. prostě, jak se říká na Podřipsku, chytrým patří svět a blbým, pravdotrusům, maštal. Dtto jako přes kopírák vztahy s ČLR.

A TAK UŽ JENOM MY POTŘEBUJEME RUSKO. Nějak se nám nedaří nahradit jeho plyn a ropu.
Pročpak by Putina zajímal nějaký český trouba?

Zatím bez slepic

S vaším textem skoro souhlas, jen drobná faktická oprava.
L 410 z Kunovic bylo skutečně obdivuhodné éro. Dopravilo nás až do Jemenu a zpět. Na místě umělo přistát "na každé louce". Ale L 610 skončilo u prototypu. První vzlet byl někdy 1988/1989 (byl jsem u toho), pak přišel převrat a bylo po hehe. Co stál vývoj takového letadla asi máme představu......
L 39 Albatros je ještě drsnější příběh. Fantastické letadlo, nesmírně úspěšné (akrobatická letka Breitling na něm lítá dodnes). Po převratu přišli Amíci, prý letadlo vylepší svojí avionikou. Ale hovno - podmínka byla, že vývoz jen tam, kam Amíci dovolí. A zase bylo po hehe. Tak naši vyvinuli L 159 Alka, které se ukázalo jako prakticky neprodejné (i s tou slavnou americkou avionikou), tak se vrátili o krok zpět a začínají s L39 NG (Nová generace). Zda s Amíky či bez nich ani nevím, tak uvidíme.
Moje sebestředná poznámka - je to deset let, co jsem se nechal v L 39 Alabatros svézt (u nás v Líních ho provozoval jeden soukromník). Byl to úžasný zážitek, ta akrobacie s ním (pilot Vláďa Šnýdr - snad to jméno píšu správně).

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Už je to všechno zase jinak. Práva k dokumentaci L 610 má Aircraft Industries, bývalý LET Kunovice, který prodá dokumentaci podle https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019090210617658-ruska-firma-… jako náhradu za AN 24 a AN 26. Ještě jeden odkaz https://cz.sputniknews.com/nazory/2019102110854697-rusko-vlozi-az-8-mil…. 610 i 410 jsou v Rusku hity. Pro 410 Rusové vyvinuli verzi se sněžními lyžemi i s vodními plováky. Navíc pro 410 vyvíjejí nový motor, aby nebyli závislí jako dosud na motorech z GE Aviation. 410 se bude vyrábět jak v Kunovicích, tak na Urale. Navíc je před skončením certifikace pro ČLR, hotová je evropská i pro Ameriku.
Pěkné video, financované GE o přistání L 410 na nejnebezpečnějším letišti v Lukle: https://www.youtube.com/watch?v=EtapENY0cPc
Následně Nepál zakoupil 2 letouny. Jeden havaroval letos při rozjezdu v Lukla kvůli nekvalifikované obsluze (nestejnoměrně zapnuté motory). https://www.youtube.com/watch?v=d31X_mf7c9U&t=5s

Zatím bez slepic

opravdu nechlubil. Avia - zoufalství, Liaz - zoufalství na druhou, Ventra - zoufalství ve formě zombie, Tatra neuměla, neumí a umět nebude motory. Konec, tečka.
Neboli nějaký rozumný a měřitelný progres byl ukončen v padesátých letech. A koncepce všech užívaných motorů na sklonku 80. let nese datum zrodu v první republice. Tato skutečnost mluví za vše.
Kamaz na tom ovšem není o nic lépe, přežívá pouze díky šílenému clu na dovoz zahraničních aut a možnosti kanibalizace produktů z dřívějších let.
Skutečnost, že firma vyhrává Dakar, který už dávno Dakarem není, vůbec nesouvisí s technickou úrovní křápů vyráběných v řadové produkci, nýbrž výhradně s částkou investovanou do přípravy na závod. Na závodním Kamazu není ruská snad ani ta kabina.

Zatím bez slepic

Targusi, brzdil bych s těmi odsudky.
Prostě to byly auta poplatné své době.
Stačí se podívat jaké křápy jezdily v dané době jinde.
On je problém s těmi mladými, krásnými, chytrými, že u nás koukají na historii a na západě na současnost.

Zatím bez slepic

In reply to by mirek58 (neověřeno)

Trvalý odkaz

za hranice soc prc kosmu, zjistíte, že něco nehraje. Jen namátkou - opravdová (nikoli okecávaná) legenda - Volvo F 89.
Citace:
Do Československa to bylo v letech 1973 – 1978 celkem 407 automobilů F89, jež se staly chloubou svých řidičů. Většina ze čtyř stovek byly tahače návěsů 6x2 (několik 4x2), stovka valníky 6x4 (podle zdroje Volvo Trucks Czech). Výkon přeplňovaného vznětového řadového šestiválce Volvo TD120A z objemu 12 litrů činil tehdy velmi slušných 330 k DIN (243 kW)/2200 min-1 a točivý moment 1255 N.m/1300 min-1. Převodovka byla buď osmistupňová R61, anebo SR61 s dělením stupňů, tedy šestnáctistupňová; pohon jedné nebo obou zadních náprav.
Konec citace.
Zde foto:
https://cz.pinterest.com/dimabarbanel/%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8E-volvo-f8…

- Na výkon 330 HP se čs. produkce dohrabala o více, než 20 let později (r. 1994). To už Volvo dělalo motor stejného objemu, který měl až 420 - 460 HP
- Převodovku s více, než 10 kvalty domatlali soudruzi až v r. 1995 a byla to ta nejstrašnější almara, s jakou jsem jezdil.
- Motor se na těchto Volvech repasoval po tehdy neuvěřitelných 1 800 000 km (podle výrobce se měl dělat po 1 200 000 km, ale byly to vyhozené peníze).

Pro srovnání - moje "Liána" z r. 1987 šla na GO motoru po zoufalých 600 000 km a to jsem byl za hvězdu, málokterý křáp z Liberce přežil bez zásahu automechanika 450 000 km, spíš tak 300 a šel ven.
Rychlostka zn. Praga šla "povinně" na repasi po 300 000, pokud s ní jezdil "pan řidič", jinak šla do kytek i po 100 000 km, diferák měl strop na 450 000 km a byl opravdu na šrot, po opravě byl původní jen obal. Difry na sklopkách kapaly klíďo i po 150 000 km.

Zatím bez slepic

Srovnáváš hrušky se švestkama.
Tak zde , v kotlince, byla prioritní přeprava po kolejích, ne po kolech.
Namísto kamionů jezdily špěšné vlaky.
Tedy pro náklaďáky krátké "štěky", žádný ráno nastartovat a do večera dělat 400 - 600 km na čtyřku.
Já si pamatuju, že na závod služeb tenkrát vzali nějaký MANy a ty šli stejně do kytek jako LIAZy.
Prostě na krátkých trasách víc likviduješ motor, víc řadíš.

Zatím bez slepic

In reply to by mirek58 (neověřeno)

Trvalý odkaz

jsou kecy zelených ekoteroristů.
Zboží vlakem poslal za komančů pouze naprostý šílenec. Když přijela paleta s objednaným elmotorem za dva týdny, střílelo se špampáňo.
Kdybych tenkrát nedělal půl roku na radiálce, nikdy bych tomu nevěřil. Čekat na objednané zboží dva tři měsíce nebyl vůbec žádný problém. Proto taky socík skončil, jak skončil.

Jinak děkuju za vysvětlení, "jak a proč odcházejí auta". Vůbec jsem se tím neživil, takže o tom nic nevím.
Jednak ta auta neměla "čtyřku", jednak se v nich sázel poslední pátý (anebo desátý, když to mělo půlky) kvalt akorát tak z kopce. Zde brko, se kterým jsem jezdil cca 200 - 300 km na denní šichtě, 450 - 500 km na noční.

https://www.google.cz/search?q=+p%C5%99%C3%ADv%C4%9Bs+bss&tbm=isch&ved=…
a
https://www.google.cz/search?q=mts+24&tbm=isch&ved=2ahUKEwjIg4T6kpXmAhX…

Celková hmotnost 32 tun a 180 HP. Pojízdné zoufalství.

Jinak ty MAN-y, které se k vám dostaly byly zřejmě z Rumunska, dělaly se tam v licenci. Pak se z toho stal časem ROMAN, a ještě později DAC.

Zatím bez slepic

že jsi nehopsal v kamenolomu, nebo u betonárky.
Ale musím uznat, že ČSD to byla a je ( nástupci) opravdu Extra Kvalita Record.
Nejlepší kousek co se jim povedl, že vagon ( s kusovkou nemám zkušenosti, pouze s vagony, jako mladý, krásný, perspektivní technik jsem musel o sobotách a nedělích zajišťovat jejich vykládku) stál tejden na koleji na seřaďováku v Souši a celých sedum dnů ho ti pitomci nemohli dostat na náš seřaďovák Wašington o blbý tři km dál. Až jsem se nasral, ukecal fíru našeho dýzlu a ten vagon jsem prostě odtáhnul pod jeřáb.
Doteď možná ten vagon ajzboni hledaj.

Zatím bez slepic

betonárce. Zbytek světa věděl úplné hovno o tom, jak se makalo v ČSAD, dopravní závod 703
Klasická noční šichta.
Třinec - Ostrava (struska na stavbu čtyřproudovek po Ostravě)
Dolní Benešov - Baška u F-M (štěrk do betonárky)
Tohle kolečko jsem točil třikrát za noc, pokud jsem udělal ostravskému dispečerovi ke každé Bašce fůru do Opavy (výstavba sídliště Kateřinky).
Začínal jsem večer v šest, v pět ráno jsem končil a měl jsem osm fůr a cca 540 km.

Zatím bez slepic

srovnatelné ve světě s Tatrou 111, 148 a 815? Viděl jsem sice silniční TIRácké tahače Tatra, ale to nebyl hlavní účel provozu těchto vozidel. Takže znovu, co bylo ve světě srovnatelné s Tatrou jako vozidla určeného pro náročný průchod terénem???

Zatím bez slepic

I připomněl jsem si, není na škodu to uvést pro mlaďochy, že Československo až do příchodu státu "co nevzkvétá" vyrábělo 4 druhy nákladních automobilů (Tatra, LIAZ, Avia a Praga V3S), trolejbusy, autobusy, ...

Zatím bez slepic

tradovalo se, že na Sibiři Tatru nastarovali na podzim a zastavili na jaře.

Zatím bez slepic

mašinu vypínat. Když vystydla, byl obrovský problém ji rozhýbat.
Já jsem to řešil vyhříváním akumulátorů a opakovaným startováním kvůli dobíjení a udržení teploty. Od - 15°C jsem v noci vstával co tři hodiny a protáčel motor 20 - 30 minut. Od - 30°C jsem motor taky nevypínal. Blbě se mi u toho spalo a stávalo se, že vítr hnal zplodiny z výfuku do nasávání čerstvého vzduchu do kabiny.

V ČSAD jsme v zimě drželi hotovostní směny, kdy byli určeni tři lidé (většinou jeden řidič a dva závozníci), kteří přes noc chystali postupně auta, která měla vyjíždět. Autobusáci měli svoje lidi.
Nákladní doprava musela vypustit hlavně mlíkaře, prioritně svozové cisterny (od 2 do 3 hodin), přes to nejel vlak. Pak přišli na řadu rozvozoví (ty super rumunské MAN-y, co jeden nastartované auto, to jedno tehdejší Rudé právo), ti vyjížděli od 22 do 4 hodin, od 4 do 6 vyjížděly neméně ochotně NEstartující Avie (sýry a máslo). Sklopky jely většinou na dvě šichty (něco ráno - odpol., něco den - noc) jen dálkaři byli na autech sami, takže co stálo na place, začalo se od čtyř ráno postupně startovat a zahřívat.
Jinak na Sibiři byl jednou věcí nastartovaný motor, druhá věc byl ztuhlý olej v převodech a promrzlé pneumatiky. První půlhodinu museli chlapi jezdit opravdu jen krokem. Píšu o mrazech - 40 až -50 °C.

Zatím bez slepic

končímě jen Tatrou.
OK
Kdyby byla Tatra taková bomba, tak ji kupovali i zápaďáci.
Nekupovali.
Nekupovali ji proto, že to byla taková nákladní škodovka. Uměla upoutat především cenou, ničím jiným.

Co je lepší, nebo horší, zajímá fanoušky, sportovce a podobná stvoření.
Svět se řídí třemi věcmi. Penězi, penězi a penězi. Ničím jiným.
Dávno před tatrováckými soudruhy přišli lidi na to, že je ekonomicky výhodnější vybudovat na stavbě aspoň trochu zpevněnou vozovku, než tam nahnat stádo plněpohonných potvor, které všecko rozjezdí na padrť, žerou i trávu kolem cesty a věčně stojí v servisu na vymlácené čepy, drážkované hřídele a křížové klouby.
Tudíž nikde na světě, kromě poněkud specifického ruského trhu, neřešili, které auto je nejlepší v terénu, nýbrž kterým autem bude zadaná práce vykonána nejlevněji.
Dělat z Ruska etalon je naprostý nesmysl. To je ostatně vidět i dnes, kdy po Tatře v Rusku nikdo ani nevzdechne.

A abych nekončil tak hnusně, odpovím, co je v terénu lepší, než třeba taková Tatra 148 (T 815 ve sklopce stála za hovno, neměla uzávěrku předního diferáku, civilní valníky jsem nejezdil). Byl to již zmíněný LIAZ MTS 24 PP (přední náhon). Ten vygumoval Tatru, kdykoli si vzpomněl, z jednoduchého důvodu. Nemohl si "sednout" v bahně na centrální rouru jako Tatra, protože žádnou rouru prostě neměl. Jednoduše byl vyšší. A samozřejmě své dělala i skutečnost, že měl jen dvě nápravy.

Zatím bez slepic

Odborník na auta fakt, ale fakt nejsem. Ale to co jsem si načetl říká, že sice nákladní Tatra 111 vznikla za protektorátu, resp. v Sudetech a jezdila ještě pro Wehrmacht, ale už po válce se vyvážela do SSSR, kde dobře sloužila zejména díky průchodnosti terénem a vzduchem chlazeným motorům. Tatra 148 následně také úspěšný export a Tatra 815 stejně tak. Co bylo ve své době ve světě lepší?
Avia holt byla licenční Renault z konce šedesátých let. Nahradila Pragy EReny a to úspěšně a na silnicích Pragy S5T a V3S. Tak proč ne. Praga V3S sice byla vyráběna od padesátých let ale určena byla hlavně pro armádu, kde skvěle sloužila do roku 2010, takže 60 let. Průchodnost terénem hned druhá nejlepší po tanku. To co poté vyvinuli v roudnickém Rossu a následně podvodně koupila jako prototyp Tatra, je motorem a kabinou Renault. Ale o Tatře 810 jsem nepsal ani náhodou.
LIAZ byla smutná historie. LIAZky vyráběné částečně v kooperaci s Bulharskem dobře sloužily ještě do let 2010, dojely na opět na privatizaci, myslím, že Godot by věděl napsat víc, protože Soudek v tom měl také prsty. Znal jsem osobně chlapíka co byl v konsorciu těch, co LIAZku chtěli řídit po privatizaci.
Obecně pro všechny fabriky vyrábějící nákladní auta znamenala privatizace buď úplnou likvidaci (v zájmu Mercedesu, nebo Renaultu, či MAN), nebo velké zdržení v dalším vývoji (Tatra). Tatra naštěstí přežila, jako česká firma, ale o chlup, když je nyní hlavně výrobcem speciálních podvozků s dovezenými motory a kabinami. Stará provedení motorů a kabin dodává pro vojenské účely, kde ekologické předpisy nehrají roli a cení se prostupnost terénem. Ale slyšel jsem, že vyvíjí vzduchem chlazený motor, který by měl vyhovět i posledním evropským předpisům. Privatizace a havlismus holt byla velká darda, která Tatru hodně zdržela.
A hlavně konec trhů RVHP s desetitisícovými sériemi, které nám jistě Mercedes záviděl.

Zatím bez slepic

je to předválečný, neboli prvorepublikový typ. Ze soc prc nemá ani hovno. Konec diskuze.

Další typy 138, 148, 813, 815 mají motory odvozené z T-928, který už existoval za války. Minimálně jako prototyp. Takže taky nic.

Pardon, zapomněl bych, že v r. 1956 namontovali tatrováci do jednoho auta turbodmychadlo, jako "odpověď" na hromadné zavádění těchto udělátek do sériové výroby na západ od Aše. Nicméně auto dojelo na výstavu a zpět, tím to skončilo. Dnes si dovolím tvrdit, že nebyli zřejmě schopni ošéfovat kvalitu materiálu jak motorů, tak převodů, aby vydržely nárůst výkonu. Takže s turbodmychadly se začalo až o 20 let později.

Ventra bylo strašlivé auto odpovídající teorii zelených mozků, že životnost jednoho auta v reálném konfliktu je 3 minuty. Provozně naprosto příšerně drahý vehikl s nulovou invencí výrobce. Po 40 letech pak napadlo nějakého "myslivce" vrazit do toho motor z Avie, a to byl asi tak celý pokrok. Tudíž bych o "skvělé službě" pouze mlčel.
O parametrech Liazu viz výše. Měl jsem celkem 4 tyto vehikly a v momentě, kdy soudruzi začali z celkem pochopitelných důvodů zvedat cenu (cena vstupů a mezd fičela nahoru), staly se tyto křápy naprosto neschopnými konkurence. Poslední kus jsem naštěstí prodal v r. 2004, a i když jsem s nimi projel Evropu od Dublinu po Ural, vůbec jsem za nimi neplakal. Na přístrojovce jsem měl napsané heslo - "Přežiješ a ušetříš, když si mě sám opravíš..." - a na stínítku bylo heslo - "Vždy ve střehu!!!"
Neštěstím Liazu nebyla privatizace, nýbrž totální neschopnost soudruhů manažérů, kteří měli koordinovat výrobu. Ale to není na tento pokec, to je na tlustou knížku.
Totéž platilo i pro Tatru, totál neschopnost, kam se podíváš. Jinak za socíku dělala max. 15 000 aut ročně, což byla proti vámi zmíněnému Mercedesu skoro ruční výroba. Naštěstí ji zachránil zbrojař Strnad, jinak by byla taky v Pánu.
Stran emisí - vojenská výroba musí pochopitelně rovněž splňovat aktuálně platné emise, takže Tatry se sice dělají i v normě EURO 3, ale pouze pro Saudy.
Motor vzducháč EURO-6 (norma platí od r. 2012!!!) stále není hotov, stojí to hromadu peněz a prozatím na něj není odbyt, protože pro civily tam cpou motor Paccar z USA, který je důvodu hromadné výroby pochopitelně levnější.

Zatím bez slepic

Alma-Atě a v Kemerovu. A taky v Surgutu. Ten snad ale ani není na mapách. Nebo tenkrát nebyl. Jeli jsme tam na neckách přes řeku Ob a při nájezdech na palubu jsme utrhli, co se dalo.
A ještě v Gujevě, teď se to snad jmenuje Atyrau, jestli se mi to neplete.

A už dám pokoj.

Zatím bez slepic

Motor tatra (ne renault, cunis adpo.) podle tech. listu splnuje normu 5 (řada T3D-928), kde hledám špatně, když nemůžu najít tatra motory pouze norma 3?

Zatím bez slepic

jsme dostali letos v podvozcích původně určených do SA. Bouchaly se tam původní výrobní čísla, protože u nás to nelze pustit do provozu na nových dokladech.
Takový nový motor lze v Tatře objednat jako "smontovaný soubor náhradních dílů".
Neboli finta, jak ojebat euronormy.

Zatím bez slepic

Koupili jsme "smontovaný soubor náhradních dílů", který funguje na 25 let starých dokladech. Teď to je snad pochopitelné. Brali jsme komplet šasi s kabinou a pohonným řetězcem, nástavbu dodala externí firma, jsou to speciály. Braly se proto, že jsou schopny trvale vydržet nálože až 60 t oproti 20 povoleným. Nejezdí to po veřejných komunikacích.

Zatím bez slepic

A když se podívám do historie T-111, tak je napsáno, že byl vyvynut na základě nedostastku drahých kovů v době války předchozího typuz, tedy žádný prvorepublikový typ. Máš nějaký zdroj, který ukáže opak toho co je na stránkách tatry či wiki, který by ukázal, že tato informace není pravdivá?
Argumnet "říkám to a tak to tak je" není argumnet, ale výkřik co nepřijmu ;)

Zatím bez slepic

aspoň toto.
http://www.tatratech.wz.cz/historie/t111.htm
Jasně z toho vyplývá, že T 111 byla skládačka, motor T-910 byl vyvinut před válkou a sloužil k jiným účelům.
Kvůli životnosti ve vojenských podmínkách (schopnost jezdit na vícero druhů paliva) se snižoval výkon motoru, myslím, že na 85 %. O barevných kovech se píše, ale nic přesnějšího nevím a v té době tam dělal můj praujec, který rovněž o ničem nevěděl.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Dobré a krásné jitro všem po delší době.

Už jsem se naučil nic nerozvádět a psát sem jenom odhady budoucích dějů a zatím, zdůrazňuji zatím mi to vychází, byť nejsem ani moudry ani krásný.....

Pavel Novotný je mimochodem fakt chytrý a inteligentní kluk ve smyslu vzdělání a znalostí, to je prostě fakt, ale bohužel sociálně patologický moula. Dlouhou dobu suverénně přehrával každého novináře, protože z pozice bulvární prodejní prostitutky dokázal použít svoji inteligenci tak, že nastavoval správně zrcadlo mediálním kreténům a usvědčoval je z jejich chyb. Stejně tak díky tomu odhalil pro méně znalé systém práce moderních médií, které v rámci touhy po zisku se postupně bulvarizují a ochotné protihráče jim dělají tzv. celebrity. Ty se médiím za mediální protislužby jakoby odhalují, spolu s bulvárem servírují "šokující" odhalení nebo "překvapující" rozhodnutí. Jak říkával jeden můj moudrý známý, že je překvapován, proč vidí v každém časopise, který kupuje jeho žena, tolik modelek nebo mladých holek, které jsou představovány jako intelektuální záchrana lidstva, když je jasné, že jsou to jenom kurvy... Promiňte tak ostrý výraz.
Pavel Novotný byl v této "odhalovací" hře dokonalý, a proto byl žádán ke spolupráci s mnohými. Osazenstvo zdejšího dvorku by bylo překvapeno, že pracoval pro mnoho chytrých lidí, naposledy namátkou pro Soukupa (pro všechny - můžete mít námitku že je to narcis, atd., atd., je ale pravdou, že jde chytrého chlapa).
Nakonec se ale ukázalo, že "mediální schopnosti" Pavla Novotného jsou na jedno brdo a nelze je použít obecně. Proto s ním všichni postupně ukončovali spolupráci, neboť jinak se připravuje svíčková a jinak mořský ďas. Tohle Pavel Novotný nepochopil, stejnou notu zkusil použít v politických komentářích (viz Parlamentní listy), a postupně se ztrapňoval, neboť politika vyžaduje určitý sociální "public" kontakt. Proč byl zvolen, na to se mě neptejte, nevím jaký se soused. Možná také kvůli jeho tátovi, kterého znám a vážím si ho.
Jeho "vlasovské a ruské" extempore má jediné, a to "gretovské" vyústění. Tedy, tak dlouho hraju na jednu notu, až to řeknu na místě, kde to není možné říci. Po vystoupení Grety v NY jsem napsal, že tohle je její konec, a byla to pravda. Všichni pochopili, že je to duševně nemocná holka a navíc všichni začali počítat zisky. Proto např. poslední demonstrace Friday for future jsou už médii zcela opomíjeny. Místo toho se plánuje útok na naše peněženky pomocí speciálních daní, příplatků za letenky, jízdenky atp., protože od samého začátku nedošlo o nic jiného, než o to, jak z lidí vymáčknout další prachy. Tuhle šarádu totiž zaplatíme (odevzdáme peníze) my, ne Petr Kellner.
To jsem se zase doprčic rozepsal...
Souhlasím s Gerdem. Novotného výstup je to nejlepší, co se mohlo stát. Plánoval svoji obvyklou bulvární šarádu, uskutečnil ji a bylo dokonce možné zahlédnout, jak duševně masturbuje nad tím, jak se to povedlo a jak je přehrál. Dokonce v přímém přenosu na Federální ruském kanálu v prestižním diskuzním pořadu. Dokázal ve skutečnosti toto:

1, Zničil ODS. Nevím, jestli to vedení ODS dochází, ale jestli Klause vyloučili za slova, navíc pravdivá, tak tady to musí udělat také. Neudělají to, a tím skončili. Lidé nemusejí mít rádi Rusko a Putina, chtějí ale vidět inteligentní a chytrou debatu, ne močůvku. Mohl vystoupit v té ruské televizi jinak, a možná bych s ním stejně nesouhlasil, takhle ale ukázal, že ODS má ve svém středu pitomce, který je schopen pro svoje ego rozpoutat válku bez ohledu na následky.
2, Bylo odhaleno, že v ODS je skupina lidí (Žáček), kteří mají jiné úkoly, než je blaho Česka. Protože mezi naše zájmy patří také dobré vztahy se všemi státy na světě, i když pro nás nemusí být jejich politika to, co bychom obdivovali. Lidé to cítí a proto je tímto ODS zničena, protože nikdo nechce (v Česku), aby sloužili jako politická strana, která má naštvat jiné země proti nám.
3, Zvýšil množství proruských sympatií. Jestli dobře nebo špatně, ať si každý vybere. Přirozená reakce.
4, Posloužil Putinovi a Rusům tím, že je utvrdil, že liberální demokracie plodí také takovéhle kretény, kteří mohou zapálit nevědomky doutnák a nikdo ho už neuhasí. Až si bude někdy stěžovat na politickou situaci v Moskvě, může se podívat sám na sebe. Znaje ho, až si říkám, jestli se nenechal od Putina za mrzké ruble najmout. Jinak mi to hlava nebere. To je jediné možné vysvětlení.
5, Posloužil českému obyvatelstvu tím, že nás utvrdil, že liberální demokracie plodí také takovéhle kretény. Tím napověděl mnoha lidem, jak volit.
6, Zhoršil vnímání Čechů u normálních ruských lidí, a to je to, co mě nejvíce štve. Tím také prokázal, že nerozumí médiím, i když ze sebe dělá Barnuma. Nepochopil, že to na něj v té ruské televizi nastražili. Chtěli to. A on posloužil, Pavlíček.
7, Češi zjistili, že v Rusku existuje svoboda slova, neboť se nebáli pozvat člověka s jiným názorem do hlavního vysílacího času. Co na to Člověk v tísni? Mimochodem ten pořad fakt doporučuji.
8, Nic se mu nestane, nikdo mu nebude domlouvat. Na pandu se chodí lidé dívat a obveselovat se tím. A tak to dopadne i s ním. Být jím, bál bych se jiných než ruských služeb..... Jim to nic nepřinese.

Dobrý adventní oběd. IK

Zatím bez slepic

Jo!

Zatím bez slepic

Úplně nejlepší vyhodnocení té kauzy které jsem kdy četl, viděl či slyšel. Díky za něj. Pomohlo uspořádat mé myšlenky.

Zatím bez slepic

Píšete: "Pavel Novotný je mimochodem fakt chytrý a inteligentní kluk ve smyslu vzdělání a znalostí"
a následně:
-"mediální schopnosti" Pavla Novotného jsou na jedno brdo a nelze je použít obecně.
-postupně se ztrapňoval, neboť politika vyžaduje určitý sociální "public" kontakt
-liberální demokracie plodí také takovéhle kretény
-Tím také prokázal, že nerozumí médiím

Považoval jsem jej za pitomce v dávnověku a v současnosti jsem se jen utvrdil, že se nic nemění, snad jen, že je jeho projev na "jedno brdo".
Ano přišel s neotřelým přístupem a bulvár to baštil, ale nikdo jiný.
Jeho kariéra ( mezi lety 2009 a 2013 pracoval ve vydavatelství Stratosféra jako šéfredaktor časopisu Spy a jako šéfredaktor bulvárního webu super.cz a superspy.cz -Wiki) byla taková , že během asi 4 roků vystřídal vcelku dost onoho bulváru a zdá se mi, že to nebylo účinkování ani na bulvár příznivé.

Mám jej zařazeno mezi tlučhuby a neschopností zřetelně artikulovat.

Zatím bez slepic

Pane věštec.
S Vaším příspěvkem souhlasím.
Chytrý a inteligentní člověk jedná,mluví úplně jinak.

Zatím bez slepic

Smekám!
Pokaždé mě rozesmutní, když je zde - i zdejšími diskuzními velikány - sterepotypně označován člověk, tvrdící nehorázné krávoviny, za omezeného blba či imbecia. Není to velmi často pravda! Novotný je vysoce inteligentní psychopat / sociopat/ deprivant (nehodící se škrtněte) a exhibicionista .

Odhodlával jsem se sesmolit podobný komentář jako Vy, ale Vy jste o třídu lepší !
Dík za čtenářský zážitek a ušetřenou práci! :-)

Pište častěji!

Zatím bez slepic

člověk s nízkým IQ, ale kdokoliv, kdo blbě jedná.

Zatím bez slepic

Blbost nemá žádnou souvislost s inteligencí!!!!!!!!!!!!!!!

Zatím bez slepic

Trpíte AH tím, čím kde kdo z nás - profesionální deformací. (viz text Ládíka)
On přece určitý pojem může mít lidově mnohem více významů, než odborně máte zažito.
Jako příklad mohu dát i pojem KRIZE a kopřivku z jeho používání zde, vyvolanou u Laca....
Ten se nerozesmutní, ale naopak rozvášní....☺

Navíc i text IK (ne snad on sám)☺ potvrzuje skutečnost, že veškerá inteligence jedinců i vysoká je mnohdy "houby" platná společnosti (zejména té dolní části), jde-li pak o osoby jak píšete.... A tito bohužel mívají (mimo vysokého mínění o sobě), začasté i velmi vysoké ambice.

Takže nebuďte "rozesmutněným", to škodí nyní zejména Vašemu zdraví i duši.
Zdejší "velikáni diskuzní" to jistě nemysleli nijak stereotypně, laškují a obcují s jazykem na mnoho způsobů.
Těšte se naopak, jak se do Vás pustí Targus, kterého mám já "virtuálně" samozřejmě také velice ráda...☺

Zatím bez slepic

Pracovním nástrojem mladého Novotného a jeho know how bylo odjakživa 'šokovat a provokovat'. Otázka je, co by z něho vylezlo, kdyby sundal mediální masku a poskytl naproto seriozní a klidný rozhovor. Jelikož s ním spolupracovalo dost lidí, tak pod tou maskou musí být schopnosti.

ad 7) "Češi zjistili, že v Rusku existuje svoboda slova, neboť se nebáli pozvat člověka s jiným názorem do hlavního vysílacího času. Co na to Člověk v tísni?....."
No, jestli tenhle rozhovor na ruské televizi dokonce neukázal, že v Rusku je dnes větší svoboda slova než v našich mejnstrýmech. Dovodete si představit, že by Moravec k sobě na debatu na téma "Vlasovci" pozval někoho a tak opačnými názory jako byl Novotný pro Rusy? Třeba slovenského poslance za Smer Ĺuboše Blahu?....
------------
fejzbůk:

ĽUBOŠ BLAHA
16 hod ·

Nejaký český nacista Novotný chce v Prahe postaviť pamätník vojnovým zločincom vlasovcom, ktorých odsúdil Norimbergský tribunál. Hovädo. Obyčajné hovädo.

VÄČŠÍ IDIOT V RUSKEJ TELEVÍZII V ŽIVOTE NEVYSTÚPIL

Robí to len preto, aby provokoval ruský národ. A ešte sa pýši tým, že sa v ruskej televízii správa ako šinpanz, vrtí hlavou, škerí sa, obviňuje diskutérov, že fetujú. Vypli ho ako úplného šialenca. Tak je to správne.

Nikto nemá právo urážať iné národy a vychvalovať vojnových zločincov a nacistov. Najlepšie to povedal ruský politik v diskusii: "Prečo sa škeríte? Ste klaun, alebo ste utiekli z blázinca? Alebo ste predsa len politik?"

PREDTÝM UHNAL K SMRTI BARTOŠOVÚ, TERAZ OSLAVUJE FAŠISTOV

Ako preboha môže byť niekto taký hlupák ako tento starosta mestskej časti Prahy. Mimochodom, tento bulvármy novinár sa v minulosti preslávil tým, že sa chvastal, že uženie k samovražde speváčku Ivetu Bartošovú. Podarilo sa.

A teraz táto opica hejtuje Rusov a oslavuje nacistov. Asi ten najväčší ľudský odpad, aký som kedy videl. V Rusku ho budú ukazovať ako v ZOO že kuknite, čo za monštrá fungujú v liberálnej kaviarni na Západe. A dobre mu tak.

NEBYŤ RUSOV, SKONČIL BY SI V NACISTICKOM PLYNE, TY DRZÁ OPICA

Lenže toto nie je sranda. Nestačí mávnuť rukou, že blázon, kašľať naňho. Mňa hrozne uráža, že tu niekto beztrestne ponižuje našich osloboditeľov.

Nebyť ruských vojakov, tam by chlpaté opice ako Novotný skončili za nacizmu v plynovej komore a my Slovania spolu s ním. A tento úbožiak sa dnes takto odvďačuje Rusom. To je neľudské. A mne je z toho fakt zle.

NEPUSŤME K MOCI SLOVENSKÝCH "NOVOTNÝCH" Z LIBERÁLNYCH KAVIARNÍ

Práve včera som obedoval s veľvyslancom Ruskej federácie Alexejom Fedotovom, s ktorým máme výborne priateľské vzťahy.

Vždy vyjadrí vďaku za to, že sa na Slovensku staráme o cintoríny Červenej armády. To my by sme mali ďakovať za to, čo pre nás Rusko urobilio.

Len si predstavte, že by na Slovensku vládli takí ako Novotný - nenávistní liberáli a rusofóbovia ako Kiska či Poliačik. Aj oni by stavali sochy nacistom? Aj oni by likvidovali pamätníky našich osloboditeľov?

ĎAKUJEM ALEXEJOVI FEDOTOVOVI - RUSI SÚ PRIATELIA A VŽDY BUDÚ

Aj my na Slovensku máme takýchto Novotných. Opice, čo nenávidia Rusko. Nenechajme ich prevziať moc. Nech sa naši starí otcovia, čo umierali v SNP, nemusia v hrobe obracať.

Ďakujem ruskému veľvyslancovi, ktorého si mimoriadne vážim a s ktorým celé hodiny dokážeme diskutovať o filozofii, geopolitike a histórii, za jeho gratulácie ku kandidátke Smeru.

Robme všetko preto, aby sme nenávistné protiruské monštrá na Slovensku zastavili.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Immanueli, Immanueli. Dovolil bych si nesouhlasit. Pavel Novotný je velice inteligentní tvor. Mediálně se nemýlí. A myslím, že se poměrně brzy stane buď poslancem nebo senátorem za ODS.
Stran oslovení ruskou televizí. Ruská televize (jako státní) ho oslovila pro účely propagandy vůči vlastnímu obyvatelstvu a Pavel Novotný onoho oslovení ruskou televizí brilantně využil ke sebepropagaci pro účely českého obecenstva. Nu a ČT (Moravec) věc uchopila v zájmu své pravdy.
V událostech včera Žáček „odhalil“, že s ním „vlasovskou“ kauzu konzultoval či začal konzultovat před rokem. Pusťte si to video ruské televize znovy a poslouchejte pozorně, co ten „pošuk“ říká.
Napovím ještě jinak. Pokud by se dostal do ČT, vyleze z něj, že řeporyjské zastupitelstvo projednávalo či se rozhodlo pro umístění desky na dům, kde sídlilo v pětačtyřicátém velení vlasovců, které pomohlo Praze a která by o tom informovala.
Pusťte si z archivu dnešního Moravce. Nejprve Babiš a Fiala z ODS a poté senátor Fischer a Neagelle (americký novinář). První dva se dotkli zahraniční politiky a Kubery s Tchajwanem a ti druzí dva příslušně pojednali Pavlíka v ruské televizi. Ono to spolu souvisí. Jde o zahraniční politiku ČR.
Kauza jen prohloubí vášnivé debaty v médiích, na sociálních sítích, kde se budou papouškovat ty zdánlivé pravdy, nikoli podstata.
Pavel Novotný sleduje velice efektivně své vlastní ambice (senátor či poslanec). Druhou možností je provokace (patologický narcis) pro svou zábavu. V obou případech se chová jako debil. Proč? To vystihl Štěpán Kotrba hláškou, že takto bude vypadat budoucí česká zahraniční politika, pokud je pravdivá ta první možnost motivace našeho Pavlíka.
Proto jsou vlastně pravdivá všechna tvrzení ve zdejších příspěvcích.

Zatím bez slepic

opravdu dovedu představit v senátu.
Proč?
Protože do senátu se volí osobnosti a pevně věřím tomu, že tak kovaný soudruh Pavka je schopen sehnat dostatečný počet pomatenců, dvounožců s vymytou lebkou, jakož i individuí podobně smýšlejících, kteří mu to prostě hodí.
Pavka Novotný - Korčagin je totiž "ten správnej týpek", který umí oslovit ulici a který to natře každému, na koho mu dav prstem ukáže.
A kdo z vás, hloupých, starých a škaredých vidláků, mi nevěří, ten nechť vzpomene slov Jana Wericha, kterýžto prý prohlásil: " To je blbý, to se bude líbit."

Zatím bez slepic

Jistě je čistě náhoda to načasování a také fakt, že spadají ty Řeporyje pod Prahu 5, volební obvod 21, kde se bude cca na podzim 2020 volit - no kam asi tak, no i do Senátu.
A tak "soudruh z ODS" si bulvárně a po svém nejspíše i vystřelil z předvolební Aurory, a jistě touží doplnit ty velikány současné, v Senátu již usazené.
A ještě to prodají jako vítězství té ODS, stačí jen počkat a uvidíme a to teprve bude jízda, kam se Kubera s Tchaj-wanem hrabe, ochutnávku nám už předvedl Pavka nyní....
A díky vyhlášené "válce" Rusku a Putinovi, jistě sežene i nějaké ty sponzory a tak dále a tak dále....
https://www.idnes.cz/volby/senat
https://www.prahareporyje.cz/

Zatím bez slepic

Jeho potenciální voličská základna je opravdu široká a masivní.
Stačí si přečíst diskuzní příspěvky.
Tam je voličský potenciál, kam se hrabou koblihy!
( Jen se nestačím divit jaké blby rodí naše krásné, širé lány.)

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Vždycky jsem se bál třetí světové války. Ale nikdy by mě nenapadlo, že začne napadením Ruska ozbrojenými silami Řeporyjí...

…přiznám se, že je to pro odlehčení inspirováno internetem. Přišlo mi to vtipný...

Zatím bez slepic

Snad nenapadlou i Vidlákov, ach, jak jen se jim ubráníme, mají přesilu.

Zatím bez slepic

obejdou. (jako že půjdou kolem, ne že Hnůj je obejda).

Zatím bez slepic

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

:-))))))) zapomněla jsem připravit vajíčka od černý slepice :-)

Ale přece jen ještě k onomu Pavlíkovi - v jakési knize jsem četla, že jen blázni mohou pomoci změnit svět, protože konají to, co ostatní považují za nevykonatelné.
A onen Pavel šťouchá do "vosích hnízd". Uvidíme, co a jak bude dál. Protože pokud jen šťouchá a nikdo nevystihne podstatu toho, co dobrého by z toho šlo uskutečnit, je to k ničemu, jen to škodí a on dostane řadu žihadel. Jestli je přežije, se uvidí.
Eh, šťouchám také, snad si to někdo přebere.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Ať si Pavka co chce říká
obličej má od vepříka
nebo je to prdel?
Mluví z obou hrdel.

Zatím bez slepic

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

:-) :-) :-)

Zatím bez slepic