Autoškola budoucnosti

Autor
Štítky

Sleduje debaty o koronaviru, globálnímu oteplování a také debaty o budoucnosti automobilismu či  elektromobilismu docházím k jakýms takýms závěrům ohledně příštího vývoje přepravy osob i nákladu.

Takže vozidlo budoucnosti? No jo, tak já vám, pánové sdělím, co ještě nevíte a vzhledem ke globálně oteplovacímu náboženství někteří snad jen tušíte. Eurokomunismus a již zmíněné nové náboženství nebude mít pravděpodobně za následek nikoli jízdu v kdovíjakých, třeba samonabíjecích hybridech do kopce energii potřebujících a z kopce se dobíjejících autíček na setrvačník. Budoucnost se totiž ponese ve smyslu návratu k přírodě. Budoucností je to, s čím ani současný silniční zákon nepočítá. Budoucnost je v koni. Sedlo do terénu, bryčka pro osobní a povoz pro nákladní dopravu. Basta.

Takže trochu s předstihem, to abyste byli v obraze, až to přijde - malá lekce z toho, jak to s koněm chodí.

Kůň. Docela hezké a milé čtyřnohé zvíře. Hlava je předek, ocas je zadek. Hlava na delším, hřívou zarostlém krku. Sestává se z tlamy, citlivých nozder, páru moudrých očí a nahoře ční pár citlivých uší. Jejich zvláštností je pohyb. Kůň stojí na čtyřech nohou, je lichokopytník s okovanými kopyty. Zadní konec koně se vyznačuje ocasem s dlouhými žíněmi, z nichž se vyrábí houslové smyčce, což byl a je nemalý přínos koní v kultuře, zvláště hudební.

Použití:

1. Čtyřstopé vozidlo (každý dotek kopyta stopa). Povinné vybavení je sedlo, uzda, třmeny. Pánové sedí na koňském hřbetu v sedle obkročmo, nohy v třmenech. Dámám je povolen posaz boční. Výhodou je vysoká průchodnost terénem. Více o tomto způsobu dopravy mohou poskytnout záběry z koňských závodů F 1, tedy z Velké pardubické a Chuchle.

2. Šestistopé vozidlo (čtyři kopyta, dvě kola, F1 klusáků, taktéž Chuchle).

3. Desetistopé vozidlo (osm kopyt, čtyři kola, povoz, bryčka, kočár, v zimě saně).

4. Čtrnáctistopé vozidlo (tzv. ruská trojka).

5. Dvacetišestistopé vozidlo (šestispřeží kladrubáků - pouze pro luxusu chtivé snoby).

Příprava k jízdě. Koni (koním) před jízdou pohodíme do žlabu a řádně je napojíme. (Nenapojíme je k zásuvce 400 V střídavých, ale dáme jim napít vody, kolik hrdlo ráčí). Koně vyčistíme věchtem slámy, kartáčem a hřebílkem. Vyčištěný kůň je spokojenější a je naší vizitkou, stejně jako v minulosti naleštěný bavorák. Spokojené koně nyní sedláme nebo zapřaháme.

Sedlání. Tento způsob se provádí, chceme li na koňském hřbetu do terénu. Spočívá v nasazení uzdečky na koňskou hlavu, vsazení udidla koni do huby. Následně nasadíme sedlo koni na hřbet a zapneme a zkontrolujeme řemení. Upravíme délku třmenů dle délky vlastních nohou a připravíme uzdu. Koně vyvedeme na volné prostranství, nasedneme, uchopíme uzdu k řízení a můžeme vyrazit. Pozor: Nikdy nenasedat na koně ve stáji nebo jiné uzavřené místnosti! Může se totiž stát, že kůň radostněji vyrazí a strhne jezdce ze svého hřbetu o horní část dveřního otvoru.

Zapřahání. Koni nasadíme na krk podkladec. Je to měkká část chomoutu, aby tento na krku netlačil. Po podkladci nasazujeme na krk chomout. Přes hřbet přehodíme postraňky. Nasadíme ohlávku a do huby udidlo. Postraňky připojíme k chomoutu a druhý konec k brdečkům povozu. Postraňky slouží k přenosu síly od koně a chomoutu k vozu. Nezapomeneme připojit řetězové držáky od chomoutu k přednímu konci oje vozu. Tyto zase slouží k přenosu sil k řízení vozu. Zkontrolujeme řemení a opratě a můžeme vyrazit.

Pozor. Koně vždy zapřaháme tak, jak stáli ve stáji. Levý kůň jest „pocovní“, pravý kůň je „náruční“. Jsou takto zvyklí. Jejich přehozením je možno uvést koně ve zmatek a nadrobit si možné nepříjemnosti při řízení povozu. Směrodatná je oj vozu. Pocovní nalevo, náruční napravo oje.

Jízda. Vylézt na kozlík. Kozlík se neseřizuje a zpětná zrcátka nemá. Nikde nehledáme klíček ani pedály. Uchopíme opratě (nahrazují volant a pedál brzdy). Na omak velmi příjemné pásy kůže, vedoucí vašim miláčkům k hlavám a přes udidlo do huby. Důkladně zkontrolujeme, jestli nejsou opratě překřížené a levou oprať uchopíme do levé ruky a pravou do ruky pravé. V případě překřížení opratí budete dávat svým miláčkům matoucí povely a mohlo by se stát, že jim dojde trpělivost a našvihají vám ocasy po hubě. Řadící páku také nehledáme. Máme li uchopené opratě, voláme „vijééé". Koně pochopí a uvedou povoz do pohybu přímým směrem. Jedeme přímým směrem a chceme doleva. Koně to nevědí. Najevo jim to dáme taháním za levou oprať a voláním „čehýýý". Doprava je to stejné, pouze taháme za pravou oprať a voláme „hot". Rozjezd, doprava a doleva už umíme, tak zbývá zastavení. Povoz zastavíme taháním za obě opratě současně a voláním „prrrrr". Taková jízda mezi kužely pak vypadá takto: Vijééé čehýýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot prrrr. Vysvětlovat laikům couvání by bylo příliš složité a zdlouhavé, tak jen v krátkosti. Zatáhneme za obě opratě jako při brzdění a voláme „curiiik", Koně pochopí, a začnou couvat. Je již jen na šikovnosti vozky, jak a kam koně navede. Pro začátečníky doporučuji vždy jezdit tak, abychom se z nepříjemných situací dostali jízdou dopředu (tzv. jízda hlavou). Couvání věnovat pozornost hlavně nácvikem třeba mezi tyče. Takže postupným nácvikem k dokonalosti. Couvací čidlo ani kameru povoz nemá.

Spotřeba. Správní vozkové se nikdy nebaví o spotřebě svých miláčků, ani o tom, u které pumpy je laciná kvalita. Palivem je letní a zimní směs. Léto: Jetel a voda. Zima: Seno a voda. Ke zvýšení výkonu používáme oves dle možností a potřeby výkonu. Aditivem do paliva bývá občasná kostka cukru, jablko či jiný pamlsek podaný koni z dlaně. Za tato aditiva bývá kůň velmi vděčný.

Poruchy. V případě poruchy povoz či bryčku neodtahujeme do značkových servisů, ale závady na sedle, chomoutech a uzdách nám řeší šikovný sedlář, závady na bryčce či povozu řeší kolář a závady na koni veterinář v naší stáji či veterinární nemocnici.

Obutí. Vozkové nevyhledávají pneuservisy a kecy zda barumky či michelinky jsou lepší, jsou jim cizí. Dokáží si vzájemně sdělit pověsti o kvalitách různých kovářů a podkovářů. Rozhodujícím v kvalitě obutí našeho koně je totiž šikovnost a řemeslný fortel našeho podkováře. Podkovář přitlouká koni na kopyta podkovy. Podkovy dle způsobu použití koně. Lehké jezdecké a těžké pro koně tažné. Těžké podkovy jsou dále vybaveny přešroubovacími štulemi. Letní tupé, zimní ostré s hroty.

Bič a bičík. Je velmi potřebné vysvětlit způsob použití této pomůcky. Jezdci stačí krátký bičík, který se používá ke zvýšení výkonu a akcelerace. Stačí jím zašmátrat koni po zadku a on už ví, že zrychlení je přáním pána. Bryčkaři a vozkové používají bič dlouhý, který je uložen ve svislé poloze v držáku u kozlíku. Tímto bičem stačí pouze koním pohrozit a mnohdy stačí po biči pouze sáhnout a koňové již vědí, že je třeba zapnout turbo. Dále se bič používá k avízu změny směru jízdy povozu jako blikač. Tam, kde nestačí ukázat směr jízdy rukou a vozka je zakryt boudou či nákladem použije bič jako prodloužení ruky. V žádném případě nedoporučuji používat bič nebo bičík k přílišnému či razantnímu použití podle jeho názvu. Koňská paměť je totiž příliš dlouhá a nelze ji vymazat. A kůň dokáže oplatit bití a špatné zacházení člověku i po dlouhé době. Zepředu kousnutím, zezadu nakopnutím.

Další příslušenství jen v kostce. Lapač kobližků se zavěšuje koni pod zadek a slouží k zachycení produktů spalování koně. Používá se v městském provozu a tam, kde tento ekologický produkt vadí. Kýbl. Důležitý k uhašení koňské žízně. Vozí se na háčku pod povozem. Vodu do kýble seženeme kdekoli. Pytlík s ovsem. Při přestávce v jízdě věšíme koni na ohlávku tak, že kůň má hubu v pytlíku. Doplníme tak koni jeho energetické potřeby. Petrolejka. Rozsvícená se věší pod povoz v případě nočního provozu. Viditelné bílé světlo ze všech stran.

Tuning. Zapomeňme na světla, clony, hi-fi soupravy, stavitelné volanty, airbagy, výfukové roury atd. Vozkovi stačí, když mu kůň foukne občas svým výfukem do tváře. Vozka toto foukání vítá, protože právě správná funkce koňského výfuku je indikátorem zdravotního stavu koně. Nefouká li, hrozí například kolika. Nicméně i koně lze vytunit. Vyčesáním hřívy a zapletení pentlí. Nebo do dredů, uděláním motoristům tak známé šachovnice v srsti na krku či zadních partiích těla. Zástřih hřívy na ježka, zástřih ocasních žíní, nátěr kopyt (pozor, ne kdečím!). Nedoporučuji však vázat koni ocasní žíně do uzlu. Uzel je velmi tvrdý. Kůň jak známo neustále mele a švihá ocasem. Švihnutí žíněmi je sice štiplavě bolestivé, ale švihnutí svázaným tvrdým uzlem po hlavě vozky může být něco jako K. O. v ringu. Je to rána, jako když kůň kopne. Tuningu bryček a povozů se meze nekladou. Možné jsou jakákoli přítlačná křídla a spoilery. A klidně i melodický klakson na balónek, co se mačká. (Pokud vám zrovna tento koně nesplaší.) Barevné úpravě se taktéž meze nekladou. Mezí je pouze fantazie.

Řazení rychlostí. Málem bych tento aspekt opomenul. U koní se řadí tři rychlosti. Jezdec řadí v podstatě všechny tři. Vozkové a bryčkáři řadí pouze první dvě. Jednička = krok je nejpomalejší. Kůň jde, co noha nohu mine, a kývá hlavou nahoru a dolů. Dvojka = klus. Kůň již nekývá hlavou, ale má ji nataženou dopředu. Pohyb jeho nohou připomíná velmi rychlý krok. (Dvojku řadí na závodech klusáků). Trojka = cval či trysk. Hlava koně natažená dopředu. V některých okamžicích se nedotýká země ani jedním kopytem. Cval či trysk s bryčkou čí povozem končívá špatně. Viděli jste někdo převrácený cikánský vůz?

Je toho ještě mnoho, co by se dalo o tomto způsobu dopravy minulosti a snad i budoucnosti, napsat. Pro začátek snad tato malá koňská autoškola stačí. Zatím si svou jízdu v rychlých bourácích v klidu užívejme. Chovejme se však tak, aby naše jízda v rychlém voze nevyústila v naši jízdu poslední a definitivní. Velmi pomalou, ve furgonu, taženém párem vraníků.

Závěrem snad jen jedno, skalní příznivci tvrdí, že nejkrásnější pohled na svět je pohled z koňského hřbetu. A já, ač miluji rychlou jízdu v silném autě, jim věřím.

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.6 (67 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

Parádní text. Díky za něj! Ještě bych zdůraznil, že kůň jest vybaven autopilotem. Pokud se šofér udrží na pracovním místě, jen málokdy skončí v příkopu, či ve zdi, byť si řidič na okamžik zdřímnul. Dobře zajetí koně jsou dokonce vybaveni i navigací a zvládnou dokončit cestu zcela samočinně do zamýšleného cíle.

Průměrný počet slepic: 5 (20 hlasů)

Víš Targusi, i autopilota šlo použít. Osobně jsem znal jednoho, který kdysi rozvážel uhlí u uhelných skladů. Trinkgelty používal přesně ve smyslu jejich určení. Zcákal se jak Carský oficír ale nikdy, když ho kamarádi vysadili na kozlík nezapomněl on, nebo jeho kamarádi připoutat se (ho). Měl na to kus opratě. Na levé straně kozlíku napevno, pravou stranu zapínal na karabinu.

Mnohokrát koníci dojeli domů a on visel z vozu v té oprati na karabině. Žena ho dala spát, odpřáhla a nakrmila koníky.

Osobně ho považuji za vynálezce "Bezpečnostních pásů". Bohužel to nepatentoval a mohl z něj dnes být druhý Bill Gates.

Průměrný počet slepic: 5 (15 hlasů)
Trvalý odkaz

připomínky k užitému názvosloví.

1/Naprosto nechápu, proč je udidlo udidlem, když se neudí, potažmo nemá s udírnou vůbec nic společného.
2/ pojem "ruská trojka" je mi znám v poněkud jiné konsekvenci. Samozřejmě byl frekventován a jeho význam byl naplňován v bývalém CCCP. Jeden muž miloval ženu a druhý jim hlídal rifle, neboli jeansy.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

Není nic s udírnou, ale s UZDOU. Udidlo je didlo na uzdě. Je kovové. Udidlo je didlo, které má kůň v hubě. Z obou stran onoho didla jdou opratě či uzda po pravé či levé straně koňovy hlavy.

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

In reply to by Tekutý Prd (neověřeno)

Trvalý odkaz

K udidlu bych jen doplnil, že jej zásadně skladujeme v místnosti s pokojovou teplotou. Kdo chce vědět proč, ať si na mrazu nechá do rána kus železa a potom si jej strčí do huby. Pokud někdo zapomene, udidlo rychle ohřeje namočením do teplé nebo vlažné vody.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

In reply to by Tekutý Prd (neověřeno)

Trvalý odkaz

UZDA, tak to má být UZDIDLO.
Jestliže to je udidlo, je to nástroj nebo jeho součást, užívaný k dokonalému vyudění klobásek, bůčku a jiných všelijakých podobných nezdravin.

Pozn. slovo "zdravina", resp. "nezdravina" jsem nevymyslel já (bohužel), nýbrž moje starší dcera, když ji Stará Jahoda neustále futrovala zeleninou a myslela si, že jí dělá dobře.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

In reply to by Tekutý Prd (neověřeno)

Trvalý odkaz

doporučuji nezaměnit s dildem.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

o něčem, čemu alespoň vzdáleně rozumím.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

Jsem z článku volaký, divný.
Choval jsem připouštěl, rodil, českomoravské belgiky, čtčka, ba i americký klusák Míša se našel. A občas i nějakej plnokrevník.
A ze zkušeností vím, že nasadit udidlo, nebo blbej polštář pod chomout a tu pitomou koňskou palici je občas nadlidskej výkon.
Připadá mi článek sakra idealizovaný.
Především proto, že jestli někdo hodlá krmit v létě kobylu jetelem+vodou, je to vůl v žoldu koňského řezníka.
Sorry, ale lidstvo pokročilo dál, odpoutalo se od údělu čumět do koňské prdele a čuchat jeho prdy.

Průměrný počet slepic: 4 (9 hlasů)

In reply to by mirek58 (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tak jistěže. Furt je to živý tvor a má svoji palici. Vzpomínám si, jak se starej Váňa kdysi vyjádřil o Železníkovi. Znělo to zhruba v duchu: "On byl pěkná svině, na toho jste nemohli posadit každýho. Vždycky to bylo o tom kdo komu bude šéfovat."

Průměrný počet slepic: 4.9 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

čtenářskou obec.
V neuvěřitelném bord ... ééé .... uměleckém nepořádku jsem našel německy psaný papír, v němž, jazyka dojčerského řádně neznaje, jen toliko, co od slezské omamy polapal jsem, rozluštil jsem místo poslední, o němž je povědomost, že se tam dosud živ můj praděd nacházel.

Nebyla to Warna, jak jsem tvrdil, kterážto byla uváděna v dalších listinách následně vyhotovených, alebrž obec Wama, později Vama (vama je česky celnice a vesnic s takovým názvem je podél hranic povícero) zvána, u města Kympulung, dnes Campulung Moldovenesc (Kympulunk Moldovenesk) ležící a v tehdejším rajónu města Černovice se nacházející.
Všem, kdo si dali tu práci a poskytli tipy ke hledání, tímto vyjadřuji vděk a uctivou poklonu.

Jinak jsem přes Vamu několikrát jel, dokonce jsem si všiml nějakého vojenského památníčku (v čase a místě obvyklý šutr a kanón), nikdy jsem však nezastavil a nezkoumal, k čemu se památník váže.
Jestli se mi bude spát o něco líp, to nevím, páč ve famílii to celkem nikoho nebere a nesere, a ti, kterým by to třeba šumák nebylo, už tu nejsou...
Pokud dožiju a přežiju, možná se tam jednou vypravím. Třeba i letos, jestli pánbíček a koronáč dovolí...

Průměrný počet slepic: 4.6 (14 hlasů)

Ten dojčerský (napřed jsem tam viděl "dojčenský", holt starý Čechoslovák) jazyk je problém, dalsí komplikací bývá písmo zvané kurent. Znám to ze starších matrik, rozeznat některá písmena od sebe je dost těžké. Česká slova člověk odhadne, ale u německých je to horší, tam jsem si musel slovo (obrázek) zvětšit, naznačit si, kde by asi mohly být spoje mezi písmeny a pak kombinovat a luštit. Navíc ne každý farář psal úhledně. U matrik je dost zjednodušeno tím, že používaly fráze, které jsou k dispozici, a i škála povolání nebyla moc velká. Například politického geografa jsem zatím nenašel ani jednoho.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

levý okraj vypadá, jako by byl vytržen ze sešitu, jsou tam dvě nebo tři nerovnosti, jako by někdo trhal nebo křivě stříhal či řezal. Jinak jsem písmenka poznával bez problémů, pokud nebyla nahrazena sérií "kopečků" nebo "vlnovek" namísto psacího písma.
Takže asi latinka, ale moc práce si dotyčný nedal.
Navíc razítko nula nic, podpis nerozluštitelný, před jménem cosi jako hodnost, což je problém, protože neznám hodnosti rakousko-uherské armády. To bych ještě mohl zkusit pohledat a odhadnout.

Zatím bez slepic

Zdravím Vás, Targusi, tak jsem se hezky projela po Vamě i po Campulung-u pomocí street view.
Přidávám link na pamatník padlým v 1. světové válce (doslova památník hrdinům). Může to být ono?
https://www.google.cz/maps/place/Monumentul+Eroilor/@47.5256527,25.5754…

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Fascinující, to už má nádech smutné grotesky, takových těch scallopovských faktů:

TV France 2 ústy svého římského zpravodaje: "Do Itálie 650.000 roušek z Číny nikdy nedorazilo, protože byly ukradeny Českou republikou, se souhlasem jejích úřadů,"

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/velvyslanec-cr-ve-francii-odmitl-zpus…

Ten pirátskej Lukáš Lev Červinka se svou potřebou vyjádřit se skutečně vydařil...
Pozoruhodné je, že pan Červinka kromě své poradcovské a stranické funkce pracuje jako analytik Výzkumného centra AMO, zapsaného spolku (tedy neziskovky). Jeho specialisací je ústavní právo EU, mezinárodní bezpečnost se zaměřením na evropskou bezpečnostní spolupráci a politika Italské republiky.
http://www.amo.cz/autor/lukas-lev-cervinka/

Samotné AMO: Granty z veřejného a soukromého sektoru (bez bližší specifikace) - 6,6 mega, Dotace ze státního rozpočtu a územně správních celků - 5,8 mega... Z toho:
Ministerstvo zahraničí 3,195 mega
Česká rozvojová agentura 2,146 mega
National Endowment for Democracy 1,87 mega
Visegrad Fund 1,637 mega
Česko-německý fond budoucnosti 0,8 mega
Evropský parlament 0,622 mega
NATO 0,622 mega
Velvyslanectví USA 0,537 mega

Mezi Donory je i Úřad vlády...

Jo, tomu se říká hřát si piráty na prsou...

Průměrný počet slepic: 4.9 (30 hlasů)

Celkem na straně příjmů nějakých 13,5 mega. Jeden a půl si pak prej vydělali. Celkem zisk, pokud si dobře pamatuju, 1,3 mega?

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

mít neziskovka zisk.
Bylo by to potřeba nějak šikovně naprášit Šilerce, aby klekla na parchanty tohoto typu pořádně zaklekla.
Čehož se nedožiju, já vím...

Průměrný počet slepic: 4.4 (11 hlasů)

National Endowment for Democracy - To je jmeno pobocky CIA. - Uz jsem se bal, ze o nas nepecujou.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Lukáš patří do evangelia, lev do zoo, a pokud má zvíře červinku (to je lidový název, odborně jde o červenku neboli bakteriální onemocnění Erysipelothrix rhusiopathiae vyskytující se u prasat, ovcí, krůt, ryb a přenositelné na člověka), jde většinou k řezníkovi.
Pirátský lev Lukáš má jednoznačně červinku! Zavolejme veterináře!

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

AMO dělá stejně špinavou práci jako např. Člvtísni, tedy zahraniční politiku hlavně ve východoevropských státech (Bělorusko, Moldávie, Ukrajina atd.). Neziskovka vznikla v 1997, na její konference chodil např. V. Havel, L. Dobrovský..., prostě s USA na věčné časy.
Poslanec Lipavský, když mu bylo devatenáct let, už byl v AMO pokladníkem. Ten může sloužit jako klasická ukázka páté kolony v poslanecké sněmovně. Nejprve je vyškolen v neziskovce, pak se stane politikem nebo úředníkem na ministerstvu.
Jinak "výzkumníky, odborníky a experty" (většinou s věkem něco málo přes dvacet) si často zvou na komentování událostí redaktoři ČT.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Co jsem rikal - slusna reakce s nevhodny informacemi => cenzorsky zasah.

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Možná by to chtělo trochu pokrátit, v zájmu udržení čtenářovy pozornosti.
Ale to je jen hnidopišská jedovatá poznámka, motivovaná závistí.
V koronovirovém šílenství hezké téma.
Pro mě za jedna, v místním nářečí pět slepic.

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

téma, určitě se zaradujete nejen vy, ale celý místní dvorek:
Evropská unie navrhuje vyhlášení DNE OPTIMISMU
Evropská unie chce přispět v boji proti koronaviru originálním způsobem, když skupina europoslanců navrhla vyhlášení Dne optimismu na 27. května
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2020-0127_CS.html

Průměrný počet slepic: 4.8 (8 hlasů)

Oni chtějí v ten den EU rozpustit?

Průměrný počet slepic: 4.1 (13 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

:c)

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

:-)

Průměrný počet slepic: 3.2 (5 hlasů)

první rok vojny na poddůstojnické škole.
Velitel praporu, resp. kasáren si nás nechal nastoupit na buzerplacu a sdělil nám:
"Vojaci, onedlho budú vianoce. Ani len za týždeň. Preto v čase, keď vám skončí riadne zamestnanie, znova všetko extra upracete, všetko bude očko pičko! Jasné? A kurva, to vám povedám, všade bude panovať dobrá nálada! Ináč máte u mňa po piči!"

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

Obávám se, že Reinhard Heydrich by zrovna z tohoto dne nadšený nebyl. A posádka Bismarcku o rok dříve také ne :)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

O řízení koní ale asi nejde. Bych to viděl v obrazech levého a pravého blboňa s chomouty a ostatní výbavou vděčni za seno a vodu. Na čehý a prrrr už slyší dobře, ale domnívám se, že svět bude přeformátovanej jinak. Podle hodnocení mého předchozího příspěvku to vypadá dobře. Čekal sem něco horšího, ale už tu asi nejsou ti, před koronou a jak pude čas, domnívám se, že se to bude eště zlepšovat jak budou docházet výpečky. Docela su na tu změnu zvědavej. Děkuji za pochopení.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Produkuje to metan! To Greta neschválí!

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Na tomhle jsem seděl jedinkrát v životě a stačilo. To kdysi kámošova žena jeden kus vlastnila, tak že to prubnem. Nějak jsem na to vylezl, hrubou představu, jak se to řídí jsem měl, nejsem blbej, ne a koukám na westerny, ale ten kůň na ně patrně nekoukal, nebo spíš poznal, že mu na zádech sedí nezkušené jelito, tak to moje tahání za ty kožený popruhy měl totálně na háku a šli jsme tam, kam chtěl on. Jo a taky byl pěkně škodolibej, jelikož se mnou prošel pod jabloní, kdy on sklonil hlavu, ale já jak byl výš jsem se mohl za jízdy nažrat jablek. Pak se samovolně otočil o 180 stupňů a když jsme procházeli kolem kámoše, tak prý ať se pořádně projedem a otevřenou dlaní plácnul toho koně vší silou po prdeli. A on najednou pode mnou explodoval a vyrazil tryskem po té jejich louce, která ovšem končila fakt dost strmým srázem. A vypadalo to, že se hodlá, po vzoru Šemíka, vrhnout dolů i se mnou. Teď já nevěděl jak se to brzdí, tak jsem z toho cíleně upadl. Takže díky za návod, ale jdu si radši ošetřit boty, to mě přijde bezpečnější.

Průměrný počet slepic: 4.7 (17 hlasů)

Málem jste mi způsobil infarkt, protože tu řvu smíchy dovnitř, abych nevzbudil polovičku.
Navíc se mi vybavily vlastní zážitky s koňmi, což mi způsobilo další implozi smíchu.
A to mi po ránu fakt nedělá dobře :o)))

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Můžete vysvětlit výraz "pocovní"?
U nás se říká podsední (Táborsko) a učil jsem se to tak i ve škole.
Trubač

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

In reply to by Trubač (neověřeno)

Trvalý odkaz

Myslím, že výraz "pocovní" bude jen regionální. Ten druhý - "podsední" je víceméně "terminus technicus" a je to ještě z dob, kdy se nepoužívaly opratě a kočí (vozataj) neseděl na kozlíku, ale koně v zápřeži se ovládaly tak, že ten vlevo - z pohledu z vozu - nesl ještě jezdce, který ho ovládal (odtud označení podsední - pod sedlem), pravý kůň byl veden na ruce (jezdcem ze sedla druhého koně) - od toho je dnes označován jako kůň náruční. Takto zapřežené a ovládané koně lze vidět třeba při ceremoniálech u anglického dvora.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Mám 115kg živé váhy a i když jsem byl na vojně po přijímači naprosto tuku zbavený, neměl jsem nikdy pod 90.

Nikdy by koni, ani žádnému jinému živému tvorovi neudělal, že bych se mu sápal na záda, aby mě vozil. Snad s jedinou výjimkou. a tou je slon.

Není nad ocelová udělátka na přepravu.

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

Jsem na tom ± stejně.
Proto existují povozy, bryčky apod.

Kůň má oproti ocelovému udělátku jednu (ne)výhodu, když se mu nelíbí, kam s ním chcete jet, prostě Vás pošle do...

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Tekutý Prd.
Auto vyrobíme za několik minut,ale koně za dva roky.
Když nejsou kobyly a hřebci,tak nemáme ani hříbata.
U nás se říkalo ohlávka co se připínala koni po práci a na noc,aby se mohl nažrat.
Pracovnímu postroji jsme říkali uzda a co šlo do huby zubadlo,když se během dne krmil kůň,muselo se koni zubadlo vyndat.Také nebyla zábava koně okovat,překovat k autu nemusíte jít měsíc,ale ke koni každý den.
Jak víme,koně vytlačili stroje a místo koně se chovala jiné zvířata.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

A kde to má klimatizaci?

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

Tu pocita palubni pocitac a zavisi na rychlosti. Cim rychleji jedete, tim rychleji to fouka.

Průměrný počet slepic: 4.4 (9 hlasů)

Jednou jsem si myslel, že zastavím splašence co vyběhl z lesa (za ním se belhala jezdkyně)... No, netrouf sem si (uskočil jsem na poslední chvíli)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

OW.
Nebudete věřit,ale i kůň,vypouští teplo,ale trochu smrádeček.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.