Autoškola budoucnosti

Autor
Štítky

Sleduje debaty o koronaviru, globálnímu oteplování a také debaty o budoucnosti automobilismu či  elektromobilismu docházím k jakýms takýms závěrům ohledně příštího vývoje přepravy osob i nákladu.

Takže vozidlo budoucnosti? No jo, tak já vám, pánové sdělím, co ještě nevíte a vzhledem ke globálně oteplovacímu náboženství někteří snad jen tušíte. Eurokomunismus a již zmíněné nové náboženství nebude mít pravděpodobně za následek nikoli jízdu v kdovíjakých, třeba samonabíjecích hybridech do kopce energii potřebujících a z kopce se dobíjejících autíček na setrvačník. Budoucnost se totiž ponese ve smyslu návratu k přírodě. Budoucností je to, s čím ani současný silniční zákon nepočítá. Budoucnost je v koni. Sedlo do terénu, bryčka pro osobní a povoz pro nákladní dopravu. Basta.

Takže trochu s předstihem, to abyste byli v obraze, až to přijde - malá lekce z toho, jak to s koněm chodí.

Kůň. Docela hezké a milé čtyřnohé zvíře. Hlava je předek, ocas je zadek. Hlava na delším, hřívou zarostlém krku. Sestává se z tlamy, citlivých nozder, páru moudrých očí a nahoře ční pár citlivých uší. Jejich zvláštností je pohyb. Kůň stojí na čtyřech nohou, je lichokopytník s okovanými kopyty. Zadní konec koně se vyznačuje ocasem s dlouhými žíněmi, z nichž se vyrábí houslové smyčce, což byl a je nemalý přínos koní v kultuře, zvláště hudební.

Použití:

1. Čtyřstopé vozidlo (každý dotek kopyta stopa). Povinné vybavení je sedlo, uzda, třmeny. Pánové sedí na koňském hřbetu v sedle obkročmo, nohy v třmenech. Dámám je povolen posaz boční. Výhodou je vysoká průchodnost terénem. Více o tomto způsobu dopravy mohou poskytnout záběry z koňských závodů F 1, tedy z Velké pardubické a Chuchle.

2. Šestistopé vozidlo (čtyři kopyta, dvě kola, F1 klusáků, taktéž Chuchle).

3. Desetistopé vozidlo (osm kopyt, čtyři kola, povoz, bryčka, kočár, v zimě saně).

4. Čtrnáctistopé vozidlo (tzv. ruská trojka).

5. Dvacetišestistopé vozidlo (šestispřeží kladrubáků - pouze pro luxusu chtivé snoby).

Příprava k jízdě. Koni (koním) před jízdou pohodíme do žlabu a řádně je napojíme. (Nenapojíme je k zásuvce 400 V střídavých, ale dáme jim napít vody, kolik hrdlo ráčí). Koně vyčistíme věchtem slámy, kartáčem a hřebílkem. Vyčištěný kůň je spokojenější a je naší vizitkou, stejně jako v minulosti naleštěný bavorák. Spokojené koně nyní sedláme nebo zapřaháme.

Sedlání. Tento způsob se provádí, chceme li na koňském hřbetu do terénu. Spočívá v nasazení uzdečky na koňskou hlavu, vsazení udidla koni do huby. Následně nasadíme sedlo koni na hřbet a zapneme a zkontrolujeme řemení. Upravíme délku třmenů dle délky vlastních nohou a připravíme uzdu. Koně vyvedeme na volné prostranství, nasedneme, uchopíme uzdu k řízení a můžeme vyrazit. Pozor: Nikdy nenasedat na koně ve stáji nebo jiné uzavřené místnosti! Může se totiž stát, že kůň radostněji vyrazí a strhne jezdce ze svého hřbetu o horní část dveřního otvoru.

Zapřahání. Koni nasadíme na krk podkladec. Je to měkká část chomoutu, aby tento na krku netlačil. Po podkladci nasazujeme na krk chomout. Přes hřbet přehodíme postraňky. Nasadíme ohlávku a do huby udidlo. Postraňky připojíme k chomoutu a druhý konec k brdečkům povozu. Postraňky slouží k přenosu síly od koně a chomoutu k vozu. Nezapomeneme připojit řetězové držáky od chomoutu k přednímu konci oje vozu. Tyto zase slouží k přenosu sil k řízení vozu. Zkontrolujeme řemení a opratě a můžeme vyrazit.

Pozor. Koně vždy zapřaháme tak, jak stáli ve stáji. Levý kůň jest „pocovní“, pravý kůň je „náruční“. Jsou takto zvyklí. Jejich přehozením je možno uvést koně ve zmatek a nadrobit si možné nepříjemnosti při řízení povozu. Směrodatná je oj vozu. Pocovní nalevo, náruční napravo oje.

Jízda. Vylézt na kozlík. Kozlík se neseřizuje a zpětná zrcátka nemá. Nikde nehledáme klíček ani pedály. Uchopíme opratě (nahrazují volant a pedál brzdy). Na omak velmi příjemné pásy kůže, vedoucí vašim miláčkům k hlavám a přes udidlo do huby. Důkladně zkontrolujeme, jestli nejsou opratě překřížené a levou oprať uchopíme do levé ruky a pravou do ruky pravé. V případě překřížení opratí budete dávat svým miláčkům matoucí povely a mohlo by se stát, že jim dojde trpělivost a našvihají vám ocasy po hubě. Řadící páku také nehledáme. Máme li uchopené opratě, voláme „vijééé". Koně pochopí a uvedou povoz do pohybu přímým směrem. Jedeme přímým směrem a chceme doleva. Koně to nevědí. Najevo jim to dáme taháním za levou oprať a voláním „čehýýý". Doprava je to stejné, pouze taháme za pravou oprať a voláme „hot". Rozjezd, doprava a doleva už umíme, tak zbývá zastavení. Povoz zastavíme taháním za obě opratě současně a voláním „prrrrr". Taková jízda mezi kužely pak vypadá takto: Vijééé čehýýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot čehýý hot prrrr. Vysvětlovat laikům couvání by bylo příliš složité a zdlouhavé, tak jen v krátkosti. Zatáhneme za obě opratě jako při brzdění a voláme „curiiik", Koně pochopí, a začnou couvat. Je již jen na šikovnosti vozky, jak a kam koně navede. Pro začátečníky doporučuji vždy jezdit tak, abychom se z nepříjemných situací dostali jízdou dopředu (tzv. jízda hlavou). Couvání věnovat pozornost hlavně nácvikem třeba mezi tyče. Takže postupným nácvikem k dokonalosti. Couvací čidlo ani kameru povoz nemá.

Spotřeba. Správní vozkové se nikdy nebaví o spotřebě svých miláčků, ani o tom, u které pumpy je laciná kvalita. Palivem je letní a zimní směs. Léto: Jetel a voda. Zima: Seno a voda. Ke zvýšení výkonu používáme oves dle možností a potřeby výkonu. Aditivem do paliva bývá občasná kostka cukru, jablko či jiný pamlsek podaný koni z dlaně. Za tato aditiva bývá kůň velmi vděčný.

Poruchy. V případě poruchy povoz či bryčku neodtahujeme do značkových servisů, ale závady na sedle, chomoutech a uzdách nám řeší šikovný sedlář, závady na bryčce či povozu řeší kolář a závady na koni veterinář v naší stáji či veterinární nemocnici.

Obutí. Vozkové nevyhledávají pneuservisy a kecy zda barumky či michelinky jsou lepší, jsou jim cizí. Dokáží si vzájemně sdělit pověsti o kvalitách různých kovářů a podkovářů. Rozhodujícím v kvalitě obutí našeho koně je totiž šikovnost a řemeslný fortel našeho podkováře. Podkovář přitlouká koni na kopyta podkovy. Podkovy dle způsobu použití koně. Lehké jezdecké a těžké pro koně tažné. Těžké podkovy jsou dále vybaveny přešroubovacími štulemi. Letní tupé, zimní ostré s hroty.

Bič a bičík. Je velmi potřebné vysvětlit způsob použití této pomůcky. Jezdci stačí krátký bičík, který se používá ke zvýšení výkonu a akcelerace. Stačí jím zašmátrat koni po zadku a on už ví, že zrychlení je přáním pána. Bryčkaři a vozkové používají bič dlouhý, který je uložen ve svislé poloze v držáku u kozlíku. Tímto bičem stačí pouze koním pohrozit a mnohdy stačí po biči pouze sáhnout a koňové již vědí, že je třeba zapnout turbo. Dále se bič používá k avízu změny směru jízdy povozu jako blikač. Tam, kde nestačí ukázat směr jízdy rukou a vozka je zakryt boudou či nákladem použije bič jako prodloužení ruky. V žádném případě nedoporučuji používat bič nebo bičík k přílišnému či razantnímu použití podle jeho názvu. Koňská paměť je totiž příliš dlouhá a nelze ji vymazat. A kůň dokáže oplatit bití a špatné zacházení člověku i po dlouhé době. Zepředu kousnutím, zezadu nakopnutím.

Další příslušenství jen v kostce. Lapač kobližků se zavěšuje koni pod zadek a slouží k zachycení produktů spalování koně. Používá se v městském provozu a tam, kde tento ekologický produkt vadí. Kýbl. Důležitý k uhašení koňské žízně. Vozí se na háčku pod povozem. Vodu do kýble seženeme kdekoli. Pytlík s ovsem. Při přestávce v jízdě věšíme koni na ohlávku tak, že kůň má hubu v pytlíku. Doplníme tak koni jeho energetické potřeby. Petrolejka. Rozsvícená se věší pod povoz v případě nočního provozu. Viditelné bílé světlo ze všech stran.

Tuning. Zapomeňme na světla, clony, hi-fi soupravy, stavitelné volanty, airbagy, výfukové roury atd. Vozkovi stačí, když mu kůň foukne občas svým výfukem do tváře. Vozka toto foukání vítá, protože právě správná funkce koňského výfuku je indikátorem zdravotního stavu koně. Nefouká li, hrozí například kolika. Nicméně i koně lze vytunit. Vyčesáním hřívy a zapletení pentlí. Nebo do dredů, uděláním motoristům tak známé šachovnice v srsti na krku či zadních partiích těla. Zástřih hřívy na ježka, zástřih ocasních žíní, nátěr kopyt (pozor, ne kdečím!). Nedoporučuji však vázat koni ocasní žíně do uzlu. Uzel je velmi tvrdý. Kůň jak známo neustále mele a švihá ocasem. Švihnutí žíněmi je sice štiplavě bolestivé, ale švihnutí svázaným tvrdým uzlem po hlavě vozky může být něco jako K. O. v ringu. Je to rána, jako když kůň kopne. Tuningu bryček a povozů se meze nekladou. Možné jsou jakákoli přítlačná křídla a spoilery. A klidně i melodický klakson na balónek, co se mačká. (Pokud vám zrovna tento koně nesplaší.) Barevné úpravě se taktéž meze nekladou. Mezí je pouze fantazie.

Řazení rychlostí. Málem bych tento aspekt opomenul. U koní se řadí tři rychlosti. Jezdec řadí v podstatě všechny tři. Vozkové a bryčkáři řadí pouze první dvě. Jednička = krok je nejpomalejší. Kůň jde, co noha nohu mine, a kývá hlavou nahoru a dolů. Dvojka = klus. Kůň již nekývá hlavou, ale má ji nataženou dopředu. Pohyb jeho nohou připomíná velmi rychlý krok. (Dvojku řadí na závodech klusáků). Trojka = cval či trysk. Hlava koně natažená dopředu. V některých okamžicích se nedotýká země ani jedním kopytem. Cval či trysk s bryčkou čí povozem končívá špatně. Viděli jste někdo převrácený cikánský vůz?

Je toho ještě mnoho, co by se dalo o tomto způsobu dopravy minulosti a snad i budoucnosti, napsat. Pro začátek snad tato malá koňská autoškola stačí. Zatím si svou jízdu v rychlých bourácích v klidu užívejme. Chovejme se však tak, aby naše jízda v rychlém voze nevyústila v naši jízdu poslední a definitivní. Velmi pomalou, ve furgonu, taženém párem vraníků.

Závěrem snad jen jedno, skalní příznivci tvrdí, že nejkrásnější pohled na svět je pohled z koňského hřbetu. A já, ač miluji rychlou jízdu v silném autě, jim věřím.

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.6 (69 hlasů)

Komentáře

National Endowment for Democracy - To je jmeno pobocky CIA. - Uz jsem se bal, ze o nas nepecujou.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Lukáš patří do evangelia, lev do zoo, a pokud má zvíře červinku (to je lidový název, odborně jde o červenku neboli bakteriální onemocnění Erysipelothrix rhusiopathiae vyskytující se u prasat, ovcí, krůt, ryb a přenositelné na člověka), jde většinou k řezníkovi.
Pirátský lev Lukáš má jednoznačně červinku! Zavolejme veterináře!

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

AMO dělá stejně špinavou práci jako např. Člvtísni, tedy zahraniční politiku hlavně ve východoevropských státech (Bělorusko, Moldávie, Ukrajina atd.). Neziskovka vznikla v 1997, na její konference chodil např. V. Havel, L. Dobrovský..., prostě s USA na věčné časy.
Poslanec Lipavský, když mu bylo devatenáct let, už byl v AMO pokladníkem. Ten může sloužit jako klasická ukázka páté kolony v poslanecké sněmovně. Nejprve je vyškolen v neziskovce, pak se stane politikem nebo úředníkem na ministerstvu.
Jinak "výzkumníky, odborníky a experty" (většinou s věkem něco málo přes dvacet) si často zvou na komentování událostí redaktoři ČT.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Co jsem rikal - slusna reakce s nevhodny informacemi => cenzorsky zasah.

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Možná by to chtělo trochu pokrátit, v zájmu udržení čtenářovy pozornosti.
Ale to je jen hnidopišská jedovatá poznámka, motivovaná závistí.
V koronovirovém šílenství hezké téma.
Pro mě za jedna, v místním nářečí pět slepic.

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

téma, určitě se zaradujete nejen vy, ale celý místní dvorek:
Evropská unie navrhuje vyhlášení DNE OPTIMISMU
Evropská unie chce přispět v boji proti koronaviru originálním způsobem, když skupina europoslanců navrhla vyhlášení Dne optimismu na 27. května
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2020-0127_CS.html

Průměrný počet slepic: 4.8 (8 hlasů)

Oni chtějí v ten den EU rozpustit?

Průměrný počet slepic: 4.1 (14 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

:c)

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

:-)

Průměrný počet slepic: 3.2 (5 hlasů)

první rok vojny na poddůstojnické škole.
Velitel praporu, resp. kasáren si nás nechal nastoupit na buzerplacu a sdělil nám:
"Vojaci, onedlho budú vianoce. Ani len za týždeň. Preto v čase, keď vám skončí riadne zamestnanie, znova všetko extra upracete, všetko bude očko pičko! Jasné? A kurva, to vám povedám, všade bude panovať dobrá nálada! Ináč máte u mňa po piči!"

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

Obávám se, že Reinhard Heydrich by zrovna z tohoto dne nadšený nebyl. A posádka Bismarcku o rok dříve také ne :)

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

O řízení koní ale asi nejde. Bych to viděl v obrazech levého a pravého blboňa s chomouty a ostatní výbavou vděčni za seno a vodu. Na čehý a prrrr už slyší dobře, ale domnívám se, že svět bude přeformátovanej jinak. Podle hodnocení mého předchozího příspěvku to vypadá dobře. Čekal sem něco horšího, ale už tu asi nejsou ti, před koronou a jak pude čas, domnívám se, že se to bude eště zlepšovat jak budou docházet výpečky. Docela su na tu změnu zvědavej. Děkuji za pochopení.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

registrační značky na povozech mají. Jestli musejí na pravidelnou kontrolu na STK, to netuším...

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

Nářek převozníka z Volstrýtu

Před koronou za koronou
nikdo nesmí stát
jinak nebudu hrát

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Produkuje to metan! To Greta neschválí!

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Na tomhle jsem seděl jedinkrát v životě a stačilo. To kdysi kámošova žena jeden kus vlastnila, tak že to prubnem. Nějak jsem na to vylezl, hrubou představu, jak se to řídí jsem měl, nejsem blbej, ne a koukám na westerny, ale ten kůň na ně patrně nekoukal, nebo spíš poznal, že mu na zádech sedí nezkušené jelito, tak to moje tahání za ty kožený popruhy měl totálně na háku a šli jsme tam, kam chtěl on. Jo a taky byl pěkně škodolibej, jelikož se mnou prošel pod jabloní, kdy on sklonil hlavu, ale já jak byl výš jsem se mohl za jízdy nažrat jablek. Pak se samovolně otočil o 180 stupňů a když jsme procházeli kolem kámoše, tak prý ať se pořádně projedem a otevřenou dlaní plácnul toho koně vší silou po prdeli. A on najednou pode mnou explodoval a vyrazil tryskem po té jejich louce, která ovšem končila fakt dost strmým srázem. A vypadalo to, že se hodlá, po vzoru Šemíka, vrhnout dolů i se mnou. Teď já nevěděl jak se to brzdí, tak jsem z toho cíleně upadl. Takže díky za návod, ale jdu si radši ošetřit boty, to mě přijde bezpečnější.

Průměrný počet slepic: 4.7 (19 hlasů)

Málem jste mi způsobil infarkt, protože tu řvu smíchy dovnitř, abych nevzbudil polovičku.
Navíc se mi vybavily vlastní zážitky s koňmi, což mi způsobilo další implozi smíchu.
A to mi po ránu fakt nedělá dobře :o)))

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Můžete vysvětlit výraz "pocovní"?
U nás se říká podsední (Táborsko) a učil jsem se to tak i ve škole.
Trubač

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

In reply to by Trubač (neověřeno)

Trvalý odkaz

Myslím, že výraz "pocovní" bude jen regionální. Ten druhý - "podsední" je víceméně "terminus technicus" a je to ještě z dob, kdy se nepoužívaly opratě a kočí (vozataj) neseděl na kozlíku, ale koně v zápřeži se ovládaly tak, že ten vlevo - z pohledu z vozu - nesl ještě jezdce, který ho ovládal (odtud označení podsední - pod sedlem), pravý kůň byl veden na ruce (jezdcem ze sedla druhého koně) - od toho je dnes označován jako kůň náruční. Takto zapřežené a ovládané koně lze vidět třeba při ceremoniálech u anglického dvora.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Mám 115kg živé váhy a i když jsem byl na vojně po přijímači naprosto tuku zbavený, neměl jsem nikdy pod 90.

Nikdy by koni, ani žádnému jinému živému tvorovi neudělal, že bych se mu sápal na záda, aby mě vozil. Snad s jedinou výjimkou. a tou je slon.

Není nad ocelová udělátka na přepravu.

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

Jsem na tom ± stejně.
Proto existují povozy, bryčky apod.

Kůň má oproti ocelovému udělátku jednu (ne)výhodu, když se mu nelíbí, kam s ním chcete jet, prostě Vás pošle do...

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Kdyz to rika Hyato, tak me to docela uklidnuje.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Vždyť píšu, dobrá zpráva.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Tekutý Prd.
Auto vyrobíme za několik minut,ale koně za dva roky.
Když nejsou kobyly a hřebci,tak nemáme ani hříbata.
U nás se říkalo ohlávka co se připínala koni po práci a na noc,aby se mohl nažrat.
Pracovnímu postroji jsme říkali uzda a co šlo do huby zubadlo,když se během dne krmil kůň,muselo se koni zubadlo vyndat.Také nebyla zábava koně okovat,překovat k autu nemusíte jít měsíc,ale ke koni každý den.
Jak víme,koně vytlačili stroje a místo koně se chovala jiné zvířata.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

A kde to má klimatizaci?

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

Tu pocita palubni pocitac a zavisi na rychlosti. Cim rychleji jedete, tim rychleji to fouka.

Průměrný počet slepic: 4.5 (10 hlasů)

Jednou jsem si myslel, že zastavím splašence co vyběhl z lesa (za ním se belhala jezdkyně)... No, netrouf sem si (uskočil jsem na poslední chvíli)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

OW.
Nebudete věřit,ale i kůň,vypouští teplo,ale trochu smrádeček.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Hlavne je kun vyborny na konsky salam.

Průměrný počet slepic: 2.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Zajímavé je, že koně jsou zvyklí na svou stranu. Znamená to tedy, že jsou tak výhradně použitelní celý život? A když budu mít jednoho koně, jak zjistím, jakého k němu mám přikoupit, když chci vytvořit dvoumotorák - tedy desetistopé vozidlo?

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Kdo jste doma - nyní velmi zajímavá tiskovka na ct24.

Zatím bez slepic

Nejsme doma, co tam rikaj?

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Tiskovka MZ, víceméně odborná prezentace o sběru a vyhodnocování dat.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

K přesunu z místa na místo nepoužívá jednoho koně.
Nejnovější trend je hybrid, tedy auto s dvěma motory, z nichž každý má výkon okolo 60-ti koní.
Podobným ukazatelem lidské nenasytnosti je váha, moderně hmotnost, kterou musí pro své pohodlí přepravovat sebou. Současná SUV mají málokdy pod 2 tuny. Lehkým výpočtem zjistíme, že spolu přepravovaný materiál představuje 25-ti násobek.
2000 kg(váha stroje) : 80 kg(průměrná váha člověka) = 25. Nu, a vidět v takovém autě víc, než jednoho člověka, je spíše výjimkou.
Co se dá dělat. Nic ! Jen vpřed za větším výkonem, za větším ziskem, za dokonalejším světem.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

údivu soudruhů klimakteristů, potažmo soudruhů úředníků z Bruselína, že emise "nevhodných" plynů z dopravy stále stoupají.
Nechápu, jak mohou nepochopit, že těžší a větší auto má větší spotřebu.
Rovněž nechápu, jak se může někdo divit, že spálením většího množství paliva (benzín oproti naftě) vznikne více CO2.
https://oenergetice.cz/emise-co2/emise-co2-novych-aut-stoupaji-vyrobci-…

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

95g CO2 měla felda 1.3

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by Vrabčák (neověřeno)

Trvalý odkaz

abyste nutil Ojrosoudruhy jezdit v minikřápu typu Filcka?
Co si vůbec o sobě myslíte, vy jeden vrabčáku?

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

CO na to říct?
Kdyby mi nesebrali papíry ze zdravotních důvodů, měl jsem v plánu ji držet až do zákazu neekologických vraků, i kdybych měl kastli udělat z fibru.
Jsem prostě ekologická svině.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

Tak jsem kecal.
V techničáku, jsem měl 95 a podle nových EURO přepočtů, měla 154-165 podle r.v.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

95 jsme ještě neuměli počítat!!!
Teď už jsme krásní, mladí a chytří, tak teď už počítat umíme. Proto nepotřebujeme maturitu z matematiky. A blbečci, kteří nám mávají pod nosem mezinárodními srovnáními, jsou staří, blbí a hnusní.
Problém je vyřešen.

A vůbec se nedivím, že vám sebrali noty. Podívejte se dobře na sebe. Klidně i do zrcadla, jestli k němu ještě trefíte. Neumíte spočítat emise na feldě, a chtěl byste si vozit nemocnou prdel v emisním křápu.
Gretu na vás, ta vám zvedne šunky a provětá brka.

Průměrný počet slepic: 3.8 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Konec automobilismu se samozřejmě konat nebude. To jen auta podraží pro socky a plebs natolik, že si je budou moci dovolit jen extra bohatí jedinci nebo je k funkci dostanou přidělena vysocí státní úředníci. Kdo má dnes auto s řidičem, bude je mít i nadále. ostatní mají smůlu, Gréta to zařídí. Prázdné silnice pro vyšší vrstvy, na kterých jim v rychlé jízdě nebudou překážet pomalejší řidiči jedoucí do montoven k pásu, nám budou odměnou.

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

A na krizovatkach se budu lovit ridici aut, protoze to bude automatickz znamenat bohace

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Koně mají dobře vyvinutý smysl pro humor a umí být vybraně potměšilí.
A umějí velmi dobře poznat úplného začátečníka, případně nejistého jezdce.

To kupříkladu takhle držíte miláčka za uzdu, on se k vám tulí svou velikou hlavou, sametovým čumákem vám láskyplně funí do ucha, vzduch je nabitý láskou a porozuměním. Tak mu natrháte něco mlíčí, podáte mu je, on si zase položí hlavu na vaše rameno a žvýká. A žvýká, a žvýká...
No, a když si včas nevšimnete záblesku v jeho oku, koutkem huby vám vypustí zelenou mokrou hmotu za krk, na tričko, za tričko.
A tváří se při tom jako andílek, tiskne se k vám a dává všemožně najevo, jaký je nejlepší kamarád. Ale prozradí ho oči a výraz obličeje - řve smíchy, jak vás dostal.
Nebo takhle sedíte na koni, kterého neznáte, takže jste trošku nejistý. A on to vycítí, zcela neomylně.
Vjedete do remízku tvořeného nějakými keřovitými nálety a ten hajzlík jde přesně tak, aby vám holeně obou nohou omlátil o každý kmínek, který je u cesty v dosahu. Můžete se upovelovat a ucukat otěžemi, ale neuděláte nic. Koník kráčí dál se spokojeným výrazem a modřiny se vám budou hojit 14 dní.

Jsou to parchanti zlomyslní a umějí si člověka vychutnat jak čokoládový bonbón :o)
Ale jsou to kamarádi a nejde je nemít rád.
Já bych proti jejich návratu a výměně za auta neprotestoval. Jízda na koni je zdravá a péče o ještě víc.

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

Takže každá montovna bude mít velkou zelenou plochu, na které se budou popásat koně pracovníků. Ale bude to leda do 20 km dojíždění. Nebo dojde na režim R-U, kdy dělníci žili celý týden v ubytovnách u továrny, a v sobotu čekaly jejich ženy u brány na peníze, aby přes víkend neprochlastali celou výplatu.
Otázkou ovšem je, co bude EU po zelené revoluci vyrábět za zboží žádané ve světě? Napadá mě, že EU je schopna tvořit směrnice EK, studie neziskovek o demokracii, lidských právech a evropských hodnotách. Mohli bychom vyvážet euroúředníky a europoslance, ale o ně by ve světě zájem nebyl.
Asi se celá EU změní na turistický skanzen, kde budou domorodci provozovat hudbu a tančit tance pro pobavení turistů. Etnografické expozice byly na přelomu 19. a 20. století mezi lidmi velmi populární. Poslední lidské zoo byly v Evropě uzavřeny teprve v letech 1935 a 1936.
https://www.reflex.cz/clanek/fotogalerie/88002/evropska-ostuda-lidske-z…

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)