Koho bohové milují, ten zemře mlád

Autor
Štítky

Jak lidem s postupujícím koronavirem už trochu otrnulo (zvykli jsme si), možná přichází čas na to, zhodnotit, co nám ta mrcha odkryla. Co jsme se tak trochu dozvěděli o nás samých.

Z celé té škály poznatků, které si koneckonců musí vyhodnotit každý sám, připoutala moji pozornost stará otázka o Životě, o tom, zda je skutečně nejvyšší hodnotou. Mám o tom s postupujícím věkem stále větší pochybnosti.

Z pohledů na tento problém vytknu symbolicky „před závorku“ stanovisko církevní, které mi charakterizuje například tento postoj:

https://farazatec.estranky.cz/clanky/jakou-hodnotu-ma-tvuj-zivot-.html

z čehož vybírám podstatný odstavec:
„VŠECHNY lidské váhy jsou FALEŠNÉ a nepřesné. Ježíš Kristus je Bůh a také vlastník každé lidské bytosti. Jenom On zná vaši skutečnou hodnotu. On vás zvážil na vahách své lásky a stanovil cenu. A ta je velmi vysoká! Proto zemřel, aby nás zachránil před věčným zatracením: "Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný." (Jan 3,16)

Před závorku jsem to vytknul proto, že pro mne jako ateistu to má pramalou vypovídací hodnotu, nicméně to považuji za jeden z extrémních postojů, kde hodnota života je (téměř) nadevše. 

Opačný extrém představuje třeba následující odkaz:

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cena-lidskeho-zivota-je-10-milionu.A140414_131414_domaci_hv

Vybírám následující:
„Odborníci představili zcela nová doporučení, jak vypočítat bolestné a vyčíslit ztížení společenského uplatnění. Stanovili ji soudci Nejvyššího soudu nebo lékaři z 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Hledali hranici toho, kolik stojí totální ztráta lidského zdraví a schopností. Došli k částce 10 051 200 korun. „

To je ovšem poněkud zavádějící, jedná se o zdraví a uplatnění, nikoliv o život. Našel jsem ještě něco onačejšího, čemuž se trochu vzpírám uvěřit:

https://www.cefig.cz/clanky/cena-lidskeho-zivota-ponovu-nejnizsim-limitum-u-povinneho-ruceni-odzvonilo

I zde pro ilustraci vybírám odstavec, ale zajímavé je to celé (fakt, přečtěte to!):
„Do doby nastání platnosti nového občanského zákoníku (platí od 1.1.2014) byla situace velmi jednoduchá: Dle  §442 byla cena života fixně 240,000 Kč. Bez ohledu na to, jestli poškozený byl ředitel nadnárodní korporace nebo invalidní důchodce. Pro pozůstalé toto znamenalo jediné: Při úmrtí živitele rodiny se rodina musela spolehnout na pozůstalostní a sirotčí důchod, případně na plnění z životního pojištění. Při invaliditě nastávala situace podobná, finanční důsledky byly ještě horší: invalidní důchody jsou o poznání nižší a pojištění invalidity není mezi občany moc populární. Nově se tato situace změní.”

Ačkoliv chápu pojišťovny a spol., že potřebují nějaké vodítko pro finanční vyrovnání, i takové čistě finanční ocenění lidského života je mi bytostně cizí.

Koronavirus a řešení s ním spojené krize přineslo do této problematiky novou dynamiku. S notnou mírou nadsázky se tomu náboženskému pojetí blíží postoj “zachraňme všechny důchodce” (bez ohledu na náklady), k tomu ekonomickému pak “zachraňme hospodářství (bez ohledu na důchodce).

Myslím si, že tyto opačné pohledy se budou vyostřovat. Vzhledem k (předpokládanému) věkovému složení vidlácké komunity vnímám jako přirozené, že zde je přijímáno za správné řešení druhé, tedy naprosté upřednostnění lidských životů.
Ostatně, sám jsem starobní důchodce (byť ještě jura), a tak si (snad) mohu dovolit prezentovat svůj vlastní, poněkud odlišný názor. V podstatě se shoduji s obsahem tohoto textu (který je v originále obsáhlejší a jehož autora bohužel neznám:

“Uvažme , zda s ničím jiným nesouměřitelnou hodnotu života lze udržet i mimo náboženskou víru, pod náporem novodobé skepse.

Jeví se, že proti stojí biologie. Jsme si docela jisti, že k prvnímu aktu zrození jedince – každého z nás – došlo náhodným spojením dvou pohlavních buněk našich rodičů, kteří se většinou setkali předtím také náhodou. Můžeme tedy životu, jehož zrod podmínilo

tolik náhod, přisoudit zvláštní hodnotu?“

Hodnota lidského života mi souvisí se smrtí, které se ostatně nakonec nikdo stejně nevyhne. Bývá obvyklé až klasické, dovolávat se antických autorit. Líbí se mi myšlenka římského herce  z 1.stol př.nl. Publia Syra:
“Člověk umírá tolikrát, kolikrát ztrácí svoje nejbližší”
Mám v tomto směru jistě velmi nadstandardní zkušenosti, a tak mám životy svých blízkých za cenější, než ten svůj, bez ohledu na jejich věk. Mám ovšem ve svém okolí několik lidí, které mám rád natolik, že už jim přeji klidnou smrt – v takovém jsou stavu. A v “domově důchodců”, s nímž spolupracuji, jsou takových lidí desítky. Nerad bych se takového stavu dožil na vlastní kůži.

Také řecký dramatik Menandros /342 – 291 př.n.l./ prezentoval myšlenku, která se mi léta zamlouvá, totiž že “Koho bozi milují, umírá mlád” (opsal to od něj Titus Maccius Plautus, římský dramatik /254 – 184 př-n.l./, ale já mám raději Řeky než Římany).

Zemřít mlád už nestihnu, proto si dovolím položit zdejšímu auditoriu provokativní otázku:
“Kde je ta hranice nákladů a úsilí, které stojí za záchranu jedince, aby nezemřel v dubnu za spoluúčasti koronaviru, ale až v září bez něj?”

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.2 (53 hlasů)

Komentáře

a zase bude. Takový je světa běh. Jo, a kdo je to bližní? Základ slova napoví: ten, kdo neubližuje.

Ten, kdo
- stojí za plotem a hází hovna, slzný plyn a Mololototovovovovy cocktaily, to nejspíš nebude
- kdo s upřímným výrazem ve tváři sdělí přes ten plot novináři "... chceme vás zabít!", ten to asi taky nebude
- komu se zdá málo "přemalovaný kravín", v němž by nejedna tuzemská mladá rodina ráda bydlela, ani ten to zřejmě nebude
- kdo mává kudlou za současného volání o tom, že alách je větší, tak ani ten to nebude

A tak by se dalo pokračovat, ale jako příklad to snad stačí.

Průměrný počet slepic: 4.9 (17 hlasů)
Trvalý odkaz

noc.
Těžko se mi bude usínat.
Kde je ta hranice, kdy vytáhneme ze "štekra šlaušek" (šteker je po našimu zásuvka a šlaušek je zástrčka, kabel), odpojíme chytrou mašinku a pošlem nám milého bližního někam do pryč...
Dnes mi práskla Stará Jahoda, že do pryč míří jedna z mých prvních lásek...,
... už jí nepomůže nikdo..., ani ten šlaušek k mašince...
Ano, je možno se ztotožnit s ideou, že člověk umírá tolikrát, kolikrát ztrácí své nejbližší. Kolikrát musí nalézt sílu znovu vstát...

Vraťme se do reálu, je 21. století a člověk našeho civilizačního okruhu je zmlsaná chamtivá kurva bez skrupulí, ohledů a morálky.
Za život našich blízkých není žádná cena příliš vysoká, za životy těch, které neznáme osobně, je škoda každého desetníku, i když už byly dávno zrušeny.

Průměrný počet slepic: 5 (20 hlasů)

Děkuji, pane berkowitzi,
doufám, že mně semena bolševníku nepřiletí blahopřát k narozeninám, jak se zpívá v té písni. :-)

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

způsobil armagedon sobě, že ano. Kromě docela dlouhého pobytu v nemocnici pak ještě řešil podezření z nákazy vzteklinou, což se řeší pravidelnými injekcemi do břicha.
Žádná výhra...
Stran Šichtařové blogu to je úplně jasné. Nikdo přece nemůže doufat, že by tady mohly zůstat jakési zbytky socprc pokusu o aspoň trochu zdravé stravování.
Pro ty , kdo mi nerozumějí, malý návod. Číslo 70 (uvažovaný příspěvek zaměstnavatele na jedno jídlo) vynásobte číslem 200 (průměrný počet návštěv kantýny či hospody) a násobte jej - střelím od pasu - dvěma miliony, tedy 2 000 000.
Dobře, když je to moc, tak jen milionem, tož 1 000 000.
Kurva, snad takový balík nechcete nechat v době krize debilům, kteří umějí jen otočit pípou tam a zpět?

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

Je jen jisté, že koronavirus bude znamenat v pohostinství přechod na jiný systém a jinou nabídku služeb. Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky.

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

víme o korunáči zoufale málo.
A lidi rádi hupsnou do starých šatů. Zvyk je železná košile.

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

stejně jenom 2. A jsou tam 2 místnosti. Hospodská ji zavřela den před virusem, když dostala echo, že přijde čojka.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

že si otevřu podnik, v němž bych počestným pocestným nabízel exotické pokrmy, jako třeba polévku z netopýra, nadívaného luskouna, tofu podomácku, zeleninu na sečuánský způsob, apod., ježto mne takové vaření baví. Ale jeden kamarád, hostinský, mne vlastním příkladem přesvědčil, že v dnešní době bych musel být úplný šílenec.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

a jeho flamenco, tam není co řešit ..... mistr nad mistry

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

...takové divné Velikonoce v takovém divném světě(čím víc čtu, tím se mi zdá šílenější a jsem z něj smutnej) tak navazuji na vzdáleného "rockového" kamaráda Targuse naprosto nerockovou první dámou irské muziky. Letos tu měli vystupovat a asi bych na ně šel. Když je mi hodně smutno, tak si jí pustím, jako totální ventil. Písně k filmu Poslední mohykán a k prvnímu seriálu Robin Hood.
https://www.youtube.com/watch?v=mm8BPyK_PtY
https://www.youtube.com/watch?v=GkBI7SUJkxc
Přeji všem lidem se zdravým rozumem KRÁSNÉ VELIKONOCE.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by robertík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Táta spíš drží na její ségru (Oni jsou fakt velká muzikální rodina):
https://www.youtube.com/watch?v=7wfYIMyS_dI
(Z těch "do keltska laděnejch holek" mám osobně nejraději tuhle kanaďanku: https://youtu.be/Xr2jQmISSv0 )

Mně, když se řekne "Irsko, zpěvačka", naskočej spíš Dolores https://youtu.be/6Ejga4kJUts dej jí pánbu klidného spočinutí, či https://youtu.be/0-EF60neguk Sinéad, dej jí pánbu trochu rozumu (ta kariéra ortodoxního kněžského svěcení po konverzi na islám svědčí, dvojího měnění jména, šestnáctidenního manželství a tak... no...)

Zatím bez slepic

...Enya asi mediálně známější. Dle wiki Moya Brennan, vlastním jménem Máire Ní Bhraonáin [Moya Ní Vrínáin], irská zpěvačka, skladatelka a klávesistka, která se narodila 4. srpna 1952 jako první dítě z devíti (Máire, Ciarán, Pól, Deirdre, Eithne, Olive, Bartley, Leon, Brídín) v malé vesničce Dore v Gweedorském regionu Donegalského hrabství na severozápadě Irské republiky.
Chybí tam hra na harfu(keltskou) a že asi 5 z těch devíti dětí bylo hudebně činných.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by robertík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Hlavně se Enya "udělala" písničkou k Pánovi prstenů. Myslím u nás. Ještě jako rodina spolu hráli v rodinné kapele Clannad (takové méně profláklé Kelly Family ;)).

Zatím bez slepic

ale přitom se nedá usnout.
Jdu spálit větve, než to zakážou.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by Dan (neověřeno)

Trvalý odkaz

žádné usínání nesliboval.
:-)

Průměrný počet slepic: 3.8 (5 hlasů)

Targusi, na Maďary hodně dobrý. Díky.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Není to jednoduché. Někteří ztrácí spojení se svým tělem a nám se jeví jako bezmocní, ale uvnitř stále žijí. Chtěli by ven, ale nemohou. Jiní mají naopak problém s tělem. Plně jej ovládají, ale tělo je příliš porouchané a oni by jej nejraději opustili. To tělo, ne život. A pak různé kombinace ... Z pohledu Vědy je třeba těmto lidem pomáhat, poznávat jejich obtíže a učit se je léčit. Pokud jde o koroňák, na mladých a vitálních se toho asi moc nenaučíme a vstříct budoucnosti, vyrazíme s holou prdelí.

Průměrný počet slepic: 4.6 (17 hlasů)
Trvalý odkaz

"Neber život příliš vážně, stejně z něho jednou nevyvázneš živ." "Na něco člověk jednou umřít musí." "Život je návykovej a někdy zabíjí."
To jen tak na úvod a k obveselení. Co chci ale vážně zdůraznit, je skutečnost, kterou Godot ve svém článku již naznačil. Je to kvalita života.
Dlouhý věk prožitý ve zdraví, aktivně a přínosně i pro druhé lidi má smysl. Cena dejeme tomu roku takového života je veliká. Na druhé straně přežívat dlouhé roky v těžké nemoci, v trápení, bolestech, "za každou cenu" - cenu nemá. Kdyby se eutanázie nedala zneužít, byl bych v tomto případě pro její uzákonění. Nebo dlouhé přežívání v komatu bez šance vrátit se do normálního života? Já například jsem se dožil vloni 70-tky.
Můžu říct, že jsem posledních 10 let prožil příjemně a poměrně aktivně i produktivně. Tohle desetiletí mělo nejen pro mně určitou cenu. Poslední rok už se ale necítím tak vitálně a nestíhám a ani se moc neraduji z toho, co dřív. Můj život tím nejen pro mně do určité míry ztrácí svoji cenu. Kdyby to takhle pokračovalo dál, cena mého života by se také snižovala. Zůstat jako "ležák" na obtíž svým blízkým nebo ošetřujícímu personálu zájem nemám. Jaká by byla cena takového života? Kybych byl při tom ještě zlý a nepříjemý ke svému okolí, k čemu by byl takový život? Pokud jde v současné době o problém s koronavirem, jsem smířený s tím, že se mi ta nemoc dřív nebo později nevyhne.
S mými zdravotními dispozicemi to asi nebude žádná sranda. Kdybych to měl přežít s trvale zdevastovaným organismem (plíce, srdce, ledviny)
tak, že bych se jenom trápil a nemohl dělat co mám rád, tak o takový život bych nestál. Takový život by pro mně cenu neměl.
K tomu promoření a určité selekci stejně jednou bude muset dojít. Jsem s tím smířený, i když vím, že patřím k těm, kteří to budou nejvíc
odnášet. Záležet mi ale pak bude převším na tom, abych se při tom konci dlouho netrápil. "Smrti se nebojím, smrt není zlá, co těžké je, to umírání je."
Možná bude pro někoho toto moje rozjímání příliš fatalistické. A tak se omlouvám těm, kterým jsem tím zkazil náladu.
Měl bych ale něco, co by vneslo do této úvahy náboj naděje. Reinkarnace. Ale to už je námět na jinou úvahu...

Průměrný počet slepic: 4.9 (21 hlas)

Ano. Chtěl bych dostat včas příležitost dokázat odejít na kru. Ale nedokážu vůbec přijmout myšlenku někoho na tu kru poslat.

Průměrný počet slepic: 5 (19 hlasů)

Staří Řekové zase říkali :
Blažen ten, kdo zemřel mlád,
protože nepoznal obtíže stáří

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Přiznám se, že mne děsí, když někdo klade na váhu lidské životy... a na druhou ekonomiku. A dochází k tomu, že "za tolik životů asi stojí"... Ti samí lidé pak budou vykládat něco o evropských hodnotách, o tom, jak je třeba brát ohled na pocity padesátého třetího pohlaví každý třetí den v měsíci přecházející ve třinácté.

Víte, se vším uvědomšním, že jsme jenom smítka mezi koly velikého stroje... To, co nazýváme "ekonomikou", je tu pro nás a kvůli nám. Ne my kvůli ní. Ne, pokud to dovolíme. Každý, kdo tuhle váhu vůbec byť jen na okamžik vzal vážně... ten to dovolil.

Jenomže, na rozdíl od těch velikonoc před dávnými lety... Tady nikdo z hrobu vstávat nebude. A nikdo o tom nepodá svědectví.

Průměrný počet slepic: 5 (27 hlasů)

Bravo Stando...........
Avšak i já věřím v ONO cosi, co nás přesahuje a hudba je k tomu vhodným nástrojem.
https://www.youtube.com/watch?v=bCnuEWLeEEE

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

Děkuji, Majko. I za ten odkaz. Zvlášť takhle skvěle tématická. To provedení je úžasné. Vlastně ani nepotřebuje zpěv. https://www.youtube.com/watch?v=BBeXF_lnj_M

Hudba a obraz mají ohromnou sílu, protože dokáží člověka zasáhnout přímo. Literatura má v tomhle těžký handicap... Ale ta má zase svoje... V týdnu proběhla médii zmínka o chlapíkovi, co nějak převádí do hudby aminokyseliny, bílkoviny i tocho Covida - svým způsobem pozoruhodné... https://soundcloud.com/user-275864738/tracks

Slyšela jste o té symfonii, co dopsala za Dvořáka umělá inteligence? https://tyinternety.cz/technologie/dvorak-ai-poslechnete-si-jak-umela-i… Má to duši? Nemá? Je to jen odraz Duše Dvořákovy? Bojím se, že si jako lidstvo koledujeme...

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

To není dobře položená otázka. Na úvod dám dva citáty které mám rád:
První je Heine: Každý člověk, toť celý svět, který se s ním narodil, aby s ním zemřel; pod každým náhrobkem jsou pohřbeny dějiny světa.
A druhý Cicero: Život zemřelých přetrvává v paměti živých.
Ne každý člověk je Texasan a rád svůj život obětuje za prosperitu ekonomiky. Alespoň to tvrdí viceguvernér Texasu. Pro většinu lidí má jejich vlastní život vysokou hodnotu, tak vysokou že je mimo ekonomické hodnocení. Troufnou si ale hodnotit život "těch druhých", mimo rodinu, v Africe či Asii. V Rusku nebo v Číně. Občas je potom hodnota nulová či dokonce záporná - další zatížení ekologické únosnosti planety.
Bylo by fajn, kdyby si každý člověk mohl NA KONCI rozhodovat SÁM o svém životě a jeho konci. Bylo by fajn, kdyby dokázal žít tak, aby k tomu mohl svobodně dospět.
Je možné uvažovat ekonomicky nad jedním člověkem, není ale možné uvažovat nad neomezenou skupinou. Dám příklad, kdyby Šmucler vystoupil a řekl, promořil jsem veškeré své příbuzenstvo koronavirem, tolik jich umřelo, tolik má následky a tolik se otřepalo, stál by jeho návrh za pozornost. V opačném případě je to pouhý ubrečený ubožák zasluhující opovržení. Velitel, co nařídí útok na bodák a sám sedí v zázemí.

Průměrný počet slepic: 5 (21 hlas)

ale nedovolme jiným, aby řídili v zázemí "naše vlastní útoky na bodák".
Aneb sociální, či jiní "inženýři" všech dob, vyližte si....

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Každopádně souhlasím, že se lidský život nedá měřit penězi. A jakou má cenu vlastně tahle planeta?! Vždyť ta dala podmínky k tomu, aby na ní vzniklo to, co můžeme vidět v přírodopisných dokumentech. A jak s tím homo sapiens zachází? Nevidí si dál než na špičku vlastního nosu, natož ob dvě generace. Neváží si toho, co dostal do pronájmu a neváží si ani sám sebe. Ti vyspělejší své zkušenosti prodávají za účelem zisku slabším a na udržitelnosti rovnovážného stavu vlastně vždy pramálo záleželo. A nikdy nezáleželo na osvětě těch méně vzdělaných. Prodávaly se už opotřebené vědomosti. Jako tvor je nejhorší predátor, protože se dostal na špičku potravního řetězce. Normální predátor si vybírá nejslabší kusy, čímž přispívá ke kvalitě reprodukce a nezabijí ze záliby. Co je na obzoru? Vylovené a zdevastované moře, jedovatá nebo vyčerpaná půda a pilule jako náhrada, jako prostředek k přežívání? Zatím samozřejmě jak kde a jak komu. Co pro ty "vyvolené" znamená vlastně život?
Dnes jsem se zase jen utvrdil v tom, že prostý "občan" je jen smetí ve větru, kanonfutr a prostředek pro manipulaci skryté menšiny, pro kterou je moc nejvyšší prioritou a na ničem jiném jí nezáleží. A patrně s tím souvisí i koronavirus. Genetika byla kdysi církevní tabu a dnes? Na jednu stranu umělá oplodnění a na druhou děti v babyboxech....
Ta snaha o vymýcení křesťanství není náhoda. Souvisí s odlišťováním, co můžu vidět kolem sebe v mezilidských i mezinárodních vztazích, v umění. O Koránu mluvit pro trochu zasvěcené netřeba, to je náboženská totalita.
Téma tohoto článku je pro mně něco jako vrhací hvězda. Kam se hodí, tam může zranit. A je jedno kterým směrem a zase to souvisí s tou obecnou pravdou, kterou jsem si schopen připustit....
Život má cenu, pokud je žit a ne přežíván. Život těch, co poskytnou přínos pro obyčejnou společnost i za cenu upálení je patrně cennější než jiných. A jejích cena je obrazně řečeno v tom upálení...nebo přibití na kříž. Hodnota lidského života je asi v tom, čím přispěl k tomu, aby byla společnost lepší a z mého pohledu, aby si zachovala to, čím se chtěla od zvířat odlišovat.
Citace z článku: “Člověk umírá tolikrát, kolikrát ztrácí svoje nejbližší”....není nad nešťastnější rodiče, kteří přežijí své děti. Jde o vazbu s blízkými, a to i o ty, co jsou mojí součástí i mimo rodinu. Čím větší vazba, tím větší bolest. Tím větší kousek mého já zmizí. Pokud jsem si to vůbec ochoten a schopen připustit.
Člověk vymyslel peníze a ne naopak. A pokud hodnota obyčejného člověka klesla na hodnotu věci, tak má nakonec člověk menší cenu než drahé auto, které má nižší životnost a skončí jako šrot.
Pamatuji si z jedné knihy, že člověk na konci tunelu údajně stane před tribunálem(podle těch, co zemřeli klinickou smrtí!), který se umírajícího ptá, co udělal pro tento svět. A s tím související rezult, jestli byl život naplněn....

Průměrný počet slepic: 4.8 (16 hlasů)

A tudle znáte? Potkají se dvě planety a ta první říká, ty jsi nějaká smutná, co se děje? Ale nemoc, chytla jsem lidstvo. No to nic není, to jsem měla taky, to přejde :-)

Průměrný počet slepic: 4.4 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

když na konci vypli světlo.
Musel jsem pak vždycky volat
že jsem eště neměl sto lat.
Jednou to tam rožnul Vašek
podruhé zas jiný šašek
dneska nosím čelovku
a mačky na ledovku.

Průměrný počet slepic: 4.5 (18 hlasů)
Trvalý odkaz

1. "... nezemřel v dubnu za spoluúčasti koronaviru, ale až v září bez něj?”. No jo, ale já nevím, jestli to bez koronaviru (zkratka BK, s koranavirem SK) zabalím už v září. Existuje nějaká lidská či zákonná doba mezi okamžikem biologické smrti a datem utracení?

2. Pokud to zabalím v září, tak to ještě stihnu složit motorku a aspoň jednou se na ni projet, promořen a umořen už pravděpodobně ne. A to by mě mrzelo (zkratka SR)

3. Pokud BK umřu zítra, tak to mám u zadku (zkratka UP nebo UŘ), protože nebudu jako odsouzenec na smrt, který čeká rok na popravu. Mám umření už za sebou a můžu prohlásit, že to je v pohodě, že naopak návrat k životu byl peklo a to období se mi často vrací v podobě můr nočních, ale i denních.

4. Nebojím se smrti, jen si přeju si, aby to netrvalo dlouho. Co mě děsí je postižení. V mrtvém těle zdravý duch - tak to nepřeju nikomu. A když někdo prohlašuje, že člověk s nemocným duchem je v pohodě, protože on je happy, je mimo realitu a jen se usmívá, pouze jeho okolí trpí, tak mu už ani neříkám, že je kokot, otáčím se a odcházím. Moje matka měla Alzheimera, bohužel se její mozek usalašil v permanentním zoufalství, takže nebyla vůbec happy a my taky ne. A její smrt byla vysvobození pro všechny, ale hlavně pro ni.

5. Pokud se budeme promořovat, budu se bránit a pojedu si stále v režimu soukromé izolace. Bude to můj osobní boj a až se projedu, tak uvidím.

Průměrný počet slepic: 5 (20 hlasů)

Jeden složi motorku
druhy kupi buty
třeti robi na dvorku
a každy je kuty.
Kuty ve sve zalibě
bo ma cosik rad;
čtvrty sedi na rybě
paty jako Rath.

Průměrný počet slepic: 3.4 (8 hlasů)

mé hraběcí rady?
Motorky složeny?
Jen co to tu dopinkám, jdu klukovi ladit Jawu. Rám jsme nějak zmastili přes zimu, včera jsem definitivně spustil na hotovo elektriku. Svítí, bliká, troubí a já nevypadám, jako trouba. Zbývá dát do kupy zápalko a až to rozjedem, kluk se rozhodne, jestli si ji ponechá. V kladném případě půjde do laku.
Do repase motoru se mu moc nechce, přece jen tolik chechtáků nemá a já jsem v tomhle důsledný. Půjčím rád, ale nedám ani floka.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

Co mám hotové, to jsou kola - nové gumy, nová ložiska i gufera.
Teď demontuju ložiska s převodovky. A už se objevují různé chyby v zásobování:
- v celoevropských katalozích je chyba, takže 1 ložisko navíc a jedno namíň (již objednáno v ČR)
- gufero klikovky (speciál) napsáno do seznamu, označeno žlutou barvou, jako že není objednáno a stejně neobjednáno (NDR)
- jedno gufero objednáno, dodáno, ale při objednávání došlo k překliknutí, takže znovu objednáno (ČR)
A to mě zpomaluje.

No a navíc cítím, že se nade mnou stahujou mračna. Nepanikařím, ale podle toho, jak velice sprostě nadávám, když mi palčivá bolest sevře hrudník, poleje mě studený pot a zeslábnou nohy, usuzuju, že jsem jenom děsně naštvaný.
A vykonávám kroky, které prozrazují, že vím, o co se jedná:
- umytí vany po motorce
- shromáždění důležitých věcí na viditelné místo
- přesunutí věcí do špitálu z bedny za skříněmi do báglu
- osprchování a oholení
- vyhození nedožerků a umytí nádobí
- oblíknutí do venkovního outfitu (žádné domácí tepláčky a mikina s přehledem jídla za uplynulý týden)
- zjištění umístění a provozní doby (od 17:00) pohotovosti (rychlou se mi fakt volat nechce, když můžu jít po svých)
- mail synovi, kde co je a že se k večeru ozvu (když mě to vzalo před sedmi lety, tak mě sbalili a odvezli na Homolku a týden nemohli ani spoluzaměstnanci ani rodina zjistit, co se mnou je, ani kde jsem, protože GDPR a já jsem nikomu neřekl kódové heslo pro tlf kontakt - příbuzným, protože mě to nenapadlo a zdravotníkům, protože jsem zarytě nebyl při vědomí).

Ale intenzita záchvatů slábne a frekvence klesá, tak snad to dopadne. Na pohotovost pro jistotu dojdu a rád zaplatím těch 90,- Kč v případě, že nebudu hospitalizován.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Havrane, máte imunitu vůči havranům. Držte se, já "sedím na rybě".
Christos voskres/e.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Zelený čtvrtek - večeře Páně
chlupaté knedlíky a škvarky na ně.
Na velký pátek velké utrpení
na dnešek nic objednáno není;
eloi eloi láma zabachtany
věřících jsou vždycky karavany
u božího hrobu ornáty v škrobu
evangelík i ze svoju robu
islamista jede dromedárem
všecko je v životě při starém
hlavně ať vyjdou pašije
bo stejně se furt nežije.

Průměrný počet slepic: 3 (8 hlasů)

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

...můj oblíbený Steinbeck.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Někdo je lumen
jiný katechumen
někdo má primářa
jiný ordinářa
čert ví, kde to všecko vězí
jestli v diecézi anebo na mezi.
Každý čehosi je strůjcem
jeden knězem druhý ujcem
a na velký pátek
je teď státní svátek.
V hornbachu a obi
všeci cosi robi;
hadr proti viru
posiluje víru
že zas bude líp.
Píp píp píp píp píp.

Průměrný počet slepic: 4.3 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Velký pátek - rozjímání o životě a smrti.

Cenu života poznáme teprve ve chvíli, až nám Zubatá položí ruku na rameno.

Přeji všem, ať je to co nejpozději a ať v okamžiku, až vstoupí, je ta cena co nejvyšší.

Přikládám úvahu z Non serviam nad životem a smrtí jedné novinářky.
http://nonserviam.cz/zemrela-tereza-spencerova-dezinformoval-sputnik/
Dobré. Přesné.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

moc dobré.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Život má jen takovou hodnotu, jakou mu přisuzujeme sami. Život náš, členů naší rodiny, příbuzných i úplně cizích lidí. A život těch cizích lidí má jen takovou hodnotu, jakou oni přisuzují životu našemu. Proto je hodnota života muslimského teroristy nulová, když on sám našim životům nepřisuzuje žádnou cenu.
Zenové kóany nás nabádají, abychom při řešení následujících otázek, hledali jejich pravý smysl, vidět na co tento smysl ukazuje.. Mezi nejznámější kóany patří například: „Jak zní tlesknutí jedné ruky?“ „Je slyšet pád stromu v lese?“ Odpověď zní, že tlesknutí jedné ruky nemá smysl bez druhé ruky, pád stromu v lese je pouhým pádem a smysl získává až s tím, kdo jej pozoruje. Zrovna tak naše životy získávají smysl nad základní úroveň pro nás, ale až s tím, jakou hodnotu má pro ostatní a jakou hodnotu životu ostatních přisuzujeme my.

Podle Teal Swan nemůžeme mít šťastný život a nešťastný vztah - je to rozpor.

Podle Arthura Schopenhauera:

„Existuje jen jeden vrozený omyl, a to ten, že tu jsme, abychom byli šťastní. Pokud setrváváme v tomto vrozeném omylu, jeví se nám svět jako plný rozporů. Neboť na každém kroku, ve velkém i malém, vidíme, že svět a život vůbec nejsou zařízeny tak, aby obsahovaly šťastné bytí, proto nesou téměř všechny starší tváře výraz toho, co se anglický nazývá disappointment - zklamání.“

Francouzi mají názor na manželství: „Všechna manželství jsou šťastná. Činit nešťastným je může jenom pozdější život v manželství.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/1985005-francouzske-prislovi-vsechna-manzelst…

Jinými slovy existuje neskutečně mnoho rozdílných lidských životů a přístupů k hodnotě lidského života, které se navíc mění v čase. Proto ani neexistuje jednoznačná odpověď na otázku, zda má větší smysl ekonomika nebo lidský život.
Pokud máme dostatek jídla pro náš život, má větší hodnotu život. V dobách nedostatku ohrožujícího život pak má větší hodnotu než život právě to jídlo. Ale my sami si můžeme rozhodnout, co je tou nejvyšší hodnotou, zda život nebo ekonomika.
Nejde o nějakou univerzální hodnotu, když se do otázky po ceně života promítá ještě charakter a postoj druhého člověka. Třeba imigranta z Afriky. Jestliže on sám našemu životu nepřisuzuje žádnou vyšší hodnotu nebo jen nižší než svému(viz vztah muslima k ateistovi nebo křesťanovi), ani pro nás nemá jeho život vyšší hodnotu.
A jestliže pro Romana Šmuclera má větší hodnotu ekonomika, i pro nás má větší hodnotu ekonomika než život Romana Šmuclera. A naopak pro všeobjímajícího Lékaře bez hranic ve Středozemním moři má větší hodnotu život jednoho imigranta než všech lidí v Evropě.

Hranici nákladů mezi životem a ekonomikou má každý z nás ve své mysli. Pro každého je jiná, a je limitována především naším charakterem a tím, jakou hodnotu našemu životu přisuzujeme my sami a jak jsme v životě šťastní. V případě pochybností potom má přednost život před ekonomikou. Ekonomiku můžeme obnovit, život už ne.

Průměrný počet slepic: 4.3 (11 hlasů)

říši, která se bude rozprostírat od půlnoci k půlnoci, od slunka do slunka, nastolím kromě pořádku hlavně krutovládu, možná Vás učiním svým mluvčím. První věta Vašeho příspěvku je zcela klíčová, nemám, co bych dodal.

A přece něco. Jde o řešení toho kóanu, který uvádíte jako první. Je to velmi snadné.

Až někdy budete stát ve frontě, třeba na poště platit inkaso, a budete mít štěstí, před Vámi bude stát korpulentní herdekbaba. Tehdy ji štípněte do zadku, opravdu pořádně. To, co vzápětí uslyšíte Vy i kolemstojící, zaručeně bude zvuk tlesknutí jednou dlaní.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

Alefe,
je nebezpečné učinit mě svým mluvčím, protože v té frontě budeme stát spolu, a po pořádném štípnutí uslyšíte mé: "Proč jste to udělal?" s výrazným pohledem na Vás. S ohledem na lidskou povahu se na Vás všichni podívají ve stejné chvíli s korpulentní herdekbabou. :-) Ale můžete nám pak sdělit výsledek kóanu.
Pro ostatní, zenoví mistři rádi dávají zcela nelogické otázky i odpovědi na ně, ve kterých žádný smysl není. Na něco se zeptáte a mistr Vám odpoví:"Cypřiš na dvoře." Snaží se tím žáka dovést ke zkoumání, tedy oblíbené japonské hledání wa, kdy cesta je důležitější než cíl. otázka ani odpověď na ni nedává žádný smysl a má nás navést pryč od zavedeného uvažování.
https://cs.wikipedia.org/wiki/K%C3%B3an
Pro naše elfí dohlížitele můžeme vymyslet jeden kóan, aby měli v nudné službě o čem přemýšlet:

"Jdou dva elfové a prostřední upadl. Proč si nabil ústa scallop?"

A mimochodem, tenhle kóan jedno možné logické vysvětlení dává. Tak se chytří elfové ozvěte, a pište, na co jste přišli. Samozřejmě ti dohlížející elfové, kteří se považujete za hloupé, odpovídat nemusíte.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zvlášť kdybychom v té frontě stáli spolu ;-) Nadělal jste se v životě málo klukovin?
---
Ale k věci: život má právě tu hodnotu, jakou mu přisoudíme. S hodnotou čehokoli se to má stejně jako se zvukem padajícího stromu v lese - myslím.

Zatím bez slepic

Pořád si v duchu přehrávám tu scénu z pošty, s tou korpulentní herdekbabou. Líbí se mně to čím dál víc. S tím bychom klidně mohli i k filmu - nebo aspoň do divadla. Neoslovíme nějakého principála nebo režiséra?

Zatím bez slepic

In reply to by Alef Nula (neověřeno)

Trvalý odkaz

Přemluv herdekbabu!

Zatím bez slepic

Nápad je to vtipný, ale špatně se provádí při dodržování rozestupu 2m. Ale v takovém Kolíně nad Rýnem při novoročních oslavách se rozestup nedodržuje, akorát si dámy ani nestěžují a nedá se tam filmovat.
Proto navrhuji, abychom ke klipu přizvali známé herce, Mádla a Issovou. Natočíme jejich reakci, až je štípneme oba do zadnice. Mohou k tomu říkat, že příště už nepřijedou. :-)

Zatím bez slepic