Milý dárek

Autor
Štítky

Ukrajinské námořnictvo dodalo ruskému prezidentovi Putinovi milý dárek - incident v Kerčské úžině. Vše se stalo v předchozích dnech a na začátek si zopakujeme fakta. 

V Kerčské úžině - tam kde teď stojí ten nový most na Krym došlo k incidentu na jehož konci je několik zraněných ukrajinských námořníků, dva zabavené čluny pohraniční stráže a remorkér. Už jste ve včerejších komentářích mohli zachytit první názory čtenářů, kdo začal a proč. Asi nepřekvapí, že právě tady na Kydech se bude více věřit ruským prohlášením než těm ukrajinským.  

Budu rád za jakýkoliv článek či postřeh od čtenářů ohledně průběhu celého incidentu. Pokud by si někdo chtěl dát práci s rozborem videí, dám mu neomezeně velký prostor a na jeho článku nezměním ani řádek. 

Já pro začátek položím pár otázek, které se zatím žádný žurnalista nepokusil zodpovědět, ale přitom je to dost podstatné pro pochopení celé situace: 

1. Může mi někdo uspokojivě vysvětlit, proč potřebovaly ukrajinské bojové čluny plout do Azovského moře? Pochopil bych ten remorkér. Ten se v Mariupolském přístavu mohl hodit, ale Azovské moře, které díky Krymu a přilehlým ruským územím zcela a úplně kontroluje Rusko? Nějaké vysvětlení by se hodilo, protože jinak se přímo vnucuje myšlenka, že od začátku mělo dojít na provokaci. 

2. Dále by mě zajímalo, zda je normální, že na bojových lodích slouží průměrně osm mužů. Ví někdo o jaké bojové lodě vlastně jde? Remorkér a dva jakési čluny... k čemu má taková kocábka sloužit? Pokud Rusové zajali 23 mužů, muselo jít buď o lodičky malé a nebo málo obsazené. Nejsem námořník, ale opět by mě zajímalo, co to tam v Kerči na sebe vlastně najelo. 

3. A pak by mě zajímalo, čím je tato situace nová, že je kolem ní najednou tolik humbuku? Průměrně tak dvakrát do měsíce jsme krmeni zaručeně pravdivými zprávami ukrajinského ministerstva míru o eskalaci konfliktu na Donbase. Každou chvíli jsou tam střety, každou chvíli se střílí z těžkých zbraní a pokaždé dojde i na nějakou tu mrtvolu. Pokaždé se neopomene připomenout, že na Donbase jsou ruští vojáci... Takhle mám pocit, že vysloveně šlo o to, aby se do celé věci vtáhly skutečné ruské jednotky a dalo prstem ukázat přímo na Kreml bez donbaských rebelů. 

Mimochodem - zpráva od mé UK rodiny... už nezní vítězný zpěv, nadšení a potřeba boje proti Rusku. Už vyvanula ta strašlivá krádež Krymu a už vyvanul Zlatý Porošenko. Zůstala jen pachuť a neochota mluvit. Už se toho příliš ví. Každý zná někoho, kdo padl na Donbase, aniž by se cokoliv změnilo. A žije se stále hůř a hůř. Jen ta EU je nepochopitelně brána jako naděje a záchrana... už chápu, kde se vzal ten souhlas v referendu, když jsme vstupovali my. Oni si to také nenechají vymluvit. Ale konflikt  Ruskem už není svatá povinnost v boji za lepší Ukrajinu, ale hnusná hrozba. Mladých, blbých a nadšených je pořád ještě dost, ale atmosféra už vypadá jinak. Chleba lacinější nebude. 

Když to tedy shrnu. Prozatím na mě celá věc dělá dojem, že na Ukrajině je zapotřebí udržet u moci stávající garnituru. Třeba tím, že bude výjimečný stav a tak nebudou volby a nebude i ledacos dalšího. 

Putinovi se to také hodí... popularita je sice vysoká, ale proč ji nezlepšit... A tak se bude nad Kerčí chvíli lítat stíhačkami a dělat ramena. Ostatně každá západní sankce také spolehlivě zvýšila prezidetkou popularitu a ještě by se hodilo posílit vlastní hospodářství. Turk stream je hotový, na Nord stream 2 se maká a do země nesmí zemědělské produkty EU. Třeba by mohlo dojít i na evropská auta nebo elektroniku a za chvíli bude Rusko sice chudé, ale soběstačné, ozbrojené a jaderné. A všechny jelcinovské smlouvy anulovány... Co si přát víc. 

Samozřejmě žádná válka z toho nebude. Jen salámová metoda dočasných provokací a dočasných ústupků. Ostatně brzy budou k dispozici nějaké rozhovory s námořníky. Rada bezpečnostni nic neudělá, vzájemný obchod Ruska a USA i přes všechny kecy zase vzroste a ani Merkelová nebude tak blbá, aby si k Rusku zavírala dveře.  U nás bude samozřejmě obvyklý řev médií, pravdy a lásky a zase to všechno vyvane. Na Ukrajině bude něco jako Lukašenko, ale bude náš a tak ho budeme mít rádi.  

Mimochodem - na Kydech je toto první článek se štítkem Ukrajina...

A ještě čerstvá novinka - ukrajinský parlament přijal vyhlášení výjimečného stavu. Zatím jen na třicet dní. A zároveň přijal datum prezidentských voleb. Tož Porošenko ještě přitvrdí... to by bylo, aby byly prezidentské volby ve kterých by prohrál... Kdepak asi začne další incident? 

 

 

Komentáře

Trvalý odkaz

Jako byste nevěděl, jako fungují úředníci a rádobyelita. Potřebují demonstrovat, že mají správný názor a jsou správně uvědomělí. Že tím pošlou vše do pekel jsou pro ně nepodstatné collateral damage.

V čele mnohých států - Českou republiku ani Ukrajinu nevyjímaje - nestojí strategickou inteligencí a zkušeností vybavení lidé a přirození lídři. V čele stojí spíše anální přizdisráči zmínění v předchozím odstavci. Selský rozum z toho vyvodí, že tyto země jsou loutkovými ovládanými zkolonizovanými zeměmi, kde strategické řízení je zcela jinde.

Občas se stane, že se do čela dostane člověk, který se trochu vymyká - jako třeba u nás Klaus/Zeman, v Maďarsku Orbán, atd. - ale čelí obrovským protiakcím celé té nové "rádobyelitářské" společenské skupiny.

***

Ukrajina určitě není ta, která to spustila. Je třeba si dávat věci do souvislostí. Poslední měsíce tajně v noci jezdí americké tanky po českých a slovenských silnicích a železnicích, a občas je někjdo vyfotí. Ostatně ČR byla pokárána, že by měla zajistilt lepší stav infrastruktury pro případné americké přesuny.

Někdy na začátku listopadu se konalo obrovské cvičení NATO, u které se prosakuje, že mělo za skytečný cíl obsadit Bělorusko. Zásahem Ruska se tento cíl stal nemožným, takže se dále předstíralo, že jde o pouhé cvičení. Vznikl obrovský zmatek, protože rozkazy byly jiné - nikdo nevěděl co má dělat. A jako tečka toho cvičení norská genderově vyvážená posádka nepotopitelné fregaty narazila do tankeru, ač byvše vybavena zdvojenými nejmodernějšími radary - a skončila potopena na dně moře.

O cca 2 týdny později nám bojové lodě Ukrajiny jen tak mir nichts dir nichts vjedou do Kerčáku. Jaká náhodička!

***

Ty neustálé propagandistické kecy o nebezpečí Ruska, prospěšnosti islámu, nutnosti podpory homosexualismu a pedofilie, o hnusných xenofobních běloších, utlačovaných chudinkách ženách a feministkách, a o neustálém nebezpečí neonácků a antisemitů - to je prostě kvičení "rádobyelit". Kvičení "rádobyelit", které využijí každou příležitost, aby sdělili svým páníčkům a chlebodárcům, že jsou skvělí, zaslouží podrbání za oušku, a vyšší post v systému vlastizrádců a páté kolony. Jsou vlastně vděční, že mohou být vidět, a ukázat svou loajalitu správné politické linii.

Sorry jako, ale myslel jsem si, že se tento jev na Vidlákovo Kydech nevyskytuje: Pitomci, kteří napadnou cizí příspěvek, protože si potřebují do někoho rejpnout, aniž řeknou cokoli věcného a konkrétního.

Trvalý odkaz

Tak když nebylo lze udělat základnu pro naše mír šířící spojence v Sevastopolu, protože jim celý Krym Rusko vyfouklo, třeba doufali, že se zadaří v Berďansku v Azovském moři.
No a tím Kerčským Ruským mostem, tak nějak nastal fakt i u tohoto nápadu dost problém, stačí se dívat na mapu.
A navíc Rusko schválilo zákon v 9/2018, o vykázání cizích lodí z Kerčského průlivu.
Takže se možná nakonec i dozvíme, že na těch ukrajinských neckách zajali i podivně mluvící Ukrajince.
A nebo nedozvíme, ale kdo ví proč západ šílí, možná jen - protože Rusko... Zaspekulovala jsem si.
Doufám, že most i Rusko vydrží.
U nás nastane další kolo vypovězení diplomatů, a sankcí, a plivání od těch pravých demokratů. Jdeme z akce do akce, média ještě nevychladla, a "Dvě minuty nenávisti" nebudou brát konce.
Navíc je třeba odvést pozornost od našeho "vítězného tažení v Afganistánu", a pro jaké zprávy si zajel či dovezl prezident do Izraele, se také ukáže až časem.
A nakonec mne zaujal v TV dnes večer rozhovor Železného v ruštině s Chodorkovským, jak jinak je zrovinka na nějaké demokratické akci náhodou v Praze.....
Každopádně AB si může chvilku oddechnout, teď všichni budou plivat nějaký čas jinam.

In reply to by MAJKA (neověřeno)

Trvalý odkaz

To s tím Izraelem a Zemanem - je dobrý postřeh. Také mám dojem, že určité noty byly vyměněny.

Nicméně ukrajinskou provokaci Ruska bych vypustil z hlavy. Je to osmitisící případ "Skripal a novičok". Až tato aféra vyšumí, nastane nějaký osmitisící první případ dokazující "agresivitu" Ruska.

Ze si Zeman s Izraelci vymenuje noty nic moc nerika. Jde o to s kym a proti komu.

Ony se karty premichavaji i tady. Pred par lety si Netanyahu pritkaval s Orbanem proti Sorosovi. Nemuzou ho cejtit ani jeden. Netanyahu mel taky vladni krizi, kterou ustal.

Trvalý odkaz

Já jsem skoro stále v USA. Potkávám několik emigrantských rodin, co před 40 i více lety emigrovali z Československa. Říkají mi, že jsou stále o ČR informováni, mají přátele, kteří je zásobují informacemi. Ti přátele jsou Pražáci s dokonale pražskými názory - a dozvídám se takové blbosti, až to bolí. Naučil jsem se to už ignorovat a neopravovat. Hezky po americku je pochválím za zájem o náš stát, vykřiknu greéééjt a je to.

To jen taková paralela od insiderů z Ukrajiny.

Prazaci jsou skveli a inteligentni lide. Jen po nich nechtejte samostatne mysleni a nechte je opakovat to, co rikaji vsichni okolo, hlavne ti lepsolidi a az bude zase nejaka valka, tak jim nedavejte nic k jidlu.

Trvalý odkaz

Jak se dalo čekat, zajímavý rozbor k věci má Vlk. Doporučuji k přečtení, tohle Vlk ovládá.

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vlk - připojuji se dobré. Z té faktografie (smlouvy o Azovském moři mezi Ukrajinou a Ruskem) deklarované zájmy obou států se dají vygenerovat motivy k jednání obou stran. Řekl bych také, že tam ukrajinské strany je i vnitropolitický motiv - prezidentské volby.

Ostudná je také povrchnost našeho mainstrému. Nic o vztazích a smlouvách o Azovském moři, což by dávalo tamním událostem pro konzumenty jejich zpravodajství rámec, se neobjevilo.

Nicméně mi stále chybí příčina, prvotní příčina, proč Rusové vystartovali na ukrajinský konvoj - možná že jsem přehlédl.

http://www.zvedavec.org/komentare/2018/11/7767-o-nejnovejsi-provokaci-u…

A nakonec mi dovolte oslovit ty, kteří se možná domnívají, že Rusko reagovalo přehnaně, nebo nemělo použít sílu. Za prvé vám chci připomenout, že zde hovoříme o ozbrojených a vojenských lodích, nikoli rybářských člunech. Za druhé, ukrajinští nacisté snili o zničení tohoto mostu dokonce ještě před tím, než byl postaven. Takže jak měli Rusové vědět, že tyto lodě nejsou plné výbušnin? Za třetí, dovolte mi připomenout, že před několika měsíci ukrajinští nacisté vyslali pod most několik drobných vojenských lodí. To bylo poprvé, kdy požádali o povolení a dokonce měli na palubě ruského lodivoda, aby jim pomohl proplout úzkým prostorem. Přesto to režim v Kyjevě prezentoval jako významné „vítězství“ nad Moskvou. Tentokrát se však lodě snažily proklouznout bez povolení. Kdyby je Rusové nechali proplout, co si myslíte, že by udělali příště?

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Z akeho dovodu pouzivate slovo "naciste"? (ukrajinští nacisté snili, ukrajinští nacisté vyslali...) Lebo je to hantyrka Strelkova?☺, ktoru ste automaticky prevzal spolu s dalsimi obdivovatelmi sucasneho Ruska? A su aj ruski nacisti? Ci taki nemozu existovat?

Rusové tvrdí, že pod mostem uvízla na mělčině loď. V naší ČT 24 ji dokonce neprozřetelně ukázali. Nechtěli tam pustit další lodě, dokud se uvízlá loď nevyprostí. Ukrajinci zákaz ignorovali.
Zdůvodnění vcelku důvěryhodné.

Trvalý odkaz

PaneVidlák.
Správně uchopené.
Ukrajina není tak daleko od nás i malý plamínek,může přeskočit i k nám.
Majka to vystihla,most,který chtějí Ukrajinci zničit,co několikrát prohlásili.
Ti dvě lodě bych důkladně prohledal,mohly bát napěchované trhavinou,proto i tak malá posádku,které po nasměrování na most,posádky opustily a remorkér je odvezl pryč.I takhle jde ohřát občany Ukrajiny,nabudit v nich váleční pohotovost,zima na krku a plyn nikde.
Kdyby to nevyhovovalo USA,už by dávno Porošenka zbavili moci.Takže můžeme říci o lidi jim nejde,mají jiné přání.

Trvalý odkaz

který má operovat v pobřežních vodách lze určitě zredukovat na tři kusy.
Co je třeba zajistit?
1/ navigaci
2/ bezdrátové spojení s velením
3/ samotné řízení lodi
4/ vyhledávání cílů a
5/ střelba z palubních zbraní - nic jiného pobřežní člun neunese.
Takže velitel a navigátor, ti se podělí o navigaci, udržování spojení a řízení lodi. Střelec v poho stihne obsluhovat dvě zbraně, víc jich na prťavém člunku asi nebude.

Trvalý odkaz

Pre Vidlaka popis incidentu, ako to davali na ruskych spravach:
1 - tym, ze Krym je rusky a uzina pri Kerci nema viac ako 12 namornych mil - jedna sa komplet o vysostne vody RF
2 - z bodu jedna a nejakych nepodstatnych medzinarodncyh umluv vyplyva, ze vsetky lode, ktore hodlaju vplavat do vysostnych vod statu XY su povinne sa riadit pokynmi a nariadeniami daneho statu pre pohyb v jeho vysostnych vodach
3 - UA lode boli vysvane, aby pockali na sprievod a riadili sa pri plavbe cez kercsku uzinu ich pokynmi
4 - UA lode sa na to z vysoka vytoto
5 - tak ich zacali nahanat... resp si trochu zaspasovali na mori
6 - v ramci chyt ma ak to dokazes akcie sa lode uz pred prieplavom zamotali komplet do ruskych vysostnych vod
7 - vsetko by sa asi zaobyslo do vysumenia...len jedna z lodi zaktivovala palubny gulomet a zacala nim mierit na rusku lod
8 - ruske velenie dalo pokyn na sturm a specnaz si zacvicil :D
9 - po taranovani okamzite UA lode vypli motory (cil nie je jasne ci mierili s gulometom pred taranovanim ci po)
10 - kym tieto UA lode mierili z Cierneho do Azovskeho mora... v ustrety im vysli v rovnakom case nejake ine 2 UA lode z Azovskeho - po tom, co sa preflaklo, ze UA si nemoze len tak plavat popod most, hodili spiatocku
11 - cize rusi z toho vyvodzuju, ze akcia mala mat aj druhy sled, len na to UA nemali uz gule, alebo namornikov :D
12 - aktualne jediny kto sa skutocne tesi z incidentu je kapitan ruskej rybarskej lode Nord, ktoru zadrzali v Azovskom mori UA pohranicnici... posadku po pol roku prepustili ale lod a kapitana si nechali. Teraz kapitan aj lod pojdu domov a asi nejaku lod k tomu UA aj pribali :D
13 - z reakcii "opozicnych" politikov RF (Zirinovsky, ZJuganov, Mironov) vyplyva, ze citujem.. kazdy kto prekroci hranice RF ozbrojeny a so zlym umyslom dopadne stejne alebo ho rovno bez upozornenia potopia :D :D :D - takze Putin jednal v podstate v rukavickach ... zjavne si rusi hodlaju strazit hranice na rozdiel od EU :D :D najdi dva rozdiely :D :D
14 - a len dodatok, kapitan jednej lode UA bol na dlhodobom vycviku v USA a ostatne lode sa na akciu tohto typu pripravovali v r. 2017 - natocili si o tom oslavnu reportaz v UA televizi a cil sa tazko tvrdi , ze to bolo nahodne a nevyprovokovane (opat davali v ruskej telke :D)

toz tak

In reply to by Zvedavec (neověřeno)

Trvalý odkaz

trikl 27.11.2018 o 0:46
Federální bezpečnostní služba vydala chronologii událostí, k nimž došlo v důsledku provokace ukrajinského námořnictva v oblasti Kerčského průlivu.

V sobotu v 16.40 v ruském výlučné ekonomické zóně, 28-30 mil na jihovýchod od mysu Meganom byla pozorována ukrajinská zásobovací loď „Gorlovky“ a remorkér „ Yany Kapu“, které směřovali ke Kerčskému průlivu.

V sobotu v 21:30 pohraniční stráže informovali lodě, o pravidlech pro překročení státní hranice Ruska a pro plavbu na kanálu Kerch-Yenikalsky a vyzývají je k návštěvě námořní správy přístavu Kerch 48, do 24 hodin s potvrzením do čtyr hodin. To nebylo provedeno, tvrdí, že překročení státní hranice Ruska a průchod Kerčského průlivu není plánován.

V 22.23 pohraniční stráže oznámili uzavření oblasti v teritoriálních vodách Ruska na cestě do Kerčského průlivu z Černého moře. Ukrajinské lodě se nachází ve výlučné ekonomické zóně (EEZ) Ruska ve vzdálenosti 6 až 7 mil od státní hranice.

V neděli v 2.05 loď „Izumrud“ zaznamenává ukrajinské obrněné čluny „Nikopol“ a „Berdyansk“ ve výlučné ekonomické zóně Ruska. V 03.45 se přiblížili k oblasti kde je Gorlovky a Yany Kapu. Do 5.30 byly obě lodě dotankovány z „Gorlovky“ a v 5.30 hod. BAK „Berdyansk“ hlásil technickému pozorovacímu stanovišti o plánovaném průjezdu tří lodí ukrajinského námořnictva do přístavu Berdyansk přes Kerčský průliv v 07.00 hodin MSK.

Představitelé pohraniční stráže oznámili, že průchod Kerčským kanálem byl dočasně pozastaven. BAK „Berdyansk“ v odpovědi vyhlašuje právo na svobodu plavby. Varování ignoruje a v 07.10 překročí státní hranice Ruské federace. Ruské lodě Don a Izumrud postupují k ukrajinským lodím.

„V neděli v 8.35 byly lodě ukrajinského námořnictva uvedeny do bojové připraveností: dělostřelecké systémy byly odkryty, dělostřelecké systémy byly zvednuty pod úhlem 45 stupňů a nasměrovány směrem k lodím a člunům Ruské federace,“ uvedla FSB. Což je považováno za porušení mezinárodního práva a zákonů RF.

Od 10.35 do 18.30 byla skupina plavidel ukrajinského námořnictva zablokována, ale v 18.30 prolomila blokádu, a začala prchat z teritoriálních vod RF. „Izumrud“ a „Don“ je začaly pronásledovat, pronásledování trvalo do 20.40.

„V 20.42 pskr“ Izumrud „varoval skupinu lodí ukrajinského námořnictva o provádění varovné střelby v případě, že budou stále ignorovat signály a požadavky na zastavení,“ – uvádí ve svém prohlášení.

V důsledku toho se Izumrud rozhodl zahájit varovnou palbu z palubního dělostřeleckého zařízení směrem k lodím ukrajinského námořnictva. Poté bylo lodi „Berdyansk“ zasláno varování, že bude zasažena palbou, jestli žádosti o zastavení bude dále ignorovat.

„V 20.55 pskr“ Izumrud „v teritoriálních vodách použil zbraň k zastavení BAK Berdyansku. V 20.58 se BAK „Berdyansk“ vydává na útěk, velitel lodi se ozval po rádiu, informoval o zraněných na palubě a požádal o pomoc. V 21.06 pskr „Izumrud“ zadržela BAC „Berdyansk“, zajala sedm členů posádky, tři z nich byly zraněny, okamžitě obdrželi první pomoc, uvádí FSB.

V 21.15 „Don“ zastavil a zadržel MB „Yana Kapu“. V 21:27 vrtulník ministerstva obrany Ruské federace Ka-52 zastavil BAK „Nikopol“ tak, že se k ní přiblížil, loď byla následně zadržena.

„V pondělí v 06.40 byla zadržená plavidla ukrajinského námořnictva dopravena do přístavu Kerč pro další vyšetřování“, uvádí FSB.

FSB zdůrazňuje, že ukrajinské válečné lodě vstoupily do teritoriálních vod Ruska na přímé rozkazy úřadů v Kyjevě a že koordinaci provokací prováděly dva důstojníci SBU, kteří byli na palubě lodi ukrajinského námořnictva.

FSB navíc zdůrazňuje, že ukrajinské válečné lodě provedly průnik do teritoriálních vod Ruska, které byly teritoriálními vodami i před sjednocením s Krymem.

https://vz.ru/news/2018/11/26/952447.html

Odpověď

Trvalý odkaz

Snad by bylo nutno zdůraznit,občané Ukrajiny neměly žádný problém s Krymem.
Problémy nastaly až po puči vedeném USA.Jistě,Krym má výhodnou strategickou polohu,hlavně pro Rusko,proto o něj tolik usiluje USA.
Nečekám,že by se Krymu Rusko vzdalo ve prospěch USA,Ukrajince pro USA dělají jen špinavou práci,na oběti nekoukají.

Trvalý odkaz

Dobře popsán sled událostí. Včera Sputnik přinesl zprávu o přítomnosti členů SBU na ukr lodích. Zajímavé - 25. října již orgány EU oznamovaly zpřísnění sankcí, pokud se situace v Azovském moři zhorší - tedy bylo třeba něco udělat. Také náš pinocchio Petříček se činil - viz jeho prohlášení o agresivní ruské hrozbě. Vědec s vypatlaným mozkem Drahouš už přirovnává k roku ´68 - hrůza. A teď píše švýcarský pilot - blogger žijící v Soči, že tam bylo přímé ohrožení mostu. Připravená provokace jako hrom. Včera to bylo na pozvracení, jak se s informacemi manipulovalo a překrucovaly se, čekala jsem, že se z vojenských kocábek stanou záchranné čluny, které zlí Rusové potápěli.

In reply to by insegnante (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zde je text, bohužel pouze v angl, z jednání 25.10. v EUparlamentu, http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P8-…
Včera v ČT24 mluvil rozumně arm. gen. J. Šedivý, že napětí, kontroly a zadržování lodí probíhá delší dobu z obou stran, obecně vina na obou stranách. V Kerčském průlivu neplatí námořní právo, oba státy neuznávaly Azovském moře jako mezinárodní ale jako vnitřní vody. Na otázku, co by znamenalo pro Ukrajinu vyhlášení válečného stavu v praxi, Šedivý odpovídá, že by byla omezena některá práva společnosti, např. zákaz demonstrací, povolávání do armády, použití některých spec. zákonů. Začátek od 7:44, https://www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/21841105826…

Trvalý odkaz

U vlka jsou dobré postřehy:

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2018/11/27/doplneni-vcerejsiho-clan…
Co se Afganistánu tejče, vypadá to, že se spěje k nějakým způsobem ke stažení se odtamtud. Tudíž ze strany Zemana je volání po navýšení našeho kontingetu tam věc, na kterou vzhledem k dalšímu předpokládatelnému vývoji nedojde.

Zeman tak se zadarmo sveze s proudem aniž by riskoval následky. Vůbec bych se nedivil, pokud by to tak bylo. Zeman je u nás, ať si o něm myslí a říká kdo chce, co chce, jeden z mála, co umějí pracovat odhadem budoucího vývoje a nacílit své kroky do budoucnosti.

Zeman často dokáže uspořádat mistrovství republiky ve skoku na špek.

Opravdu nevím, jestli je tomu tak i v tomto případě, ale nevylučoval bych, že se může jednat o úmyslný či alespoň vědomý polibek smrti pro myšlenku zvýšení počtu našich budoucích hrdinných mrtvých v Afganistánu. Mnozí z těch, kteří jižjiž zvedali ruku pro zvýšení počtu našich vojáků si ji nyní strčí do kapsy - přece nebudou hlasovat se Zemanem!

Na druhé straně mi Zemanova ostentativní nenávist k čemukoli muslimskému (a tedy k miliardě lidí, pro které je tato víra součástí osobní identity) připadá autentická a tudíž NA STÁTNÍKA jako poměrně významné mínus.

Jedna věc je naprosté odmítání připrchlíků, které je zcela v pořádku.
Jenže současné připrchlíky do Evropy odmítá i většina muslimů! Pokud se sami nechystají do Evropy přesídlit - ať už za jakýmkoli myslitelným účelem.

K odmítání masivního přistěhovalectví nemusím být tedy antiislamita, úplně stačí nebýt masovým "genocidním sebevrahem". Tedy něčím, čemu se dnes naprosto nepřesně říká "neomarxismus".

*****
(p.s. Skoro nejde vkládat, zkouším to opakovaně)

Trvalý odkaz

Ad 1. Může někdo vysvětlit mně, proč ruské bojové čluny potřebovaly zadržovat ukrajinská plavidla?
Podle mých informací tam žádné výsostné teritoriální vody Ruskla nejsou. Platí tam zasady tzv. vnitřních vod. Což je ještě z doby SSSR, kdy Azovské moře bylo defacto obklopeno SSSR. Po rozpadu byla sepsána bilaterární smlouva mezi Ukrajinou A Ruskem o využívání Azovského moře, protože to už hraničilo s dvěma státy. V roce 2003 byla tato smlouva revokována, ale více méně tam zůstaly ty zásady o využívání Azovského moře k účelům mořeplavby obou států. Anexí Krymu výstavbou mostu si Rusko začalo jednostraně uzurpovat i dohled nad Azovským mořem bez ohledu na to, že část pobřeží Azovského moře patří Ukrajině.

Takže?

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

Námořnímu právu vůbec nerozumím, ale možná tím, že Krym Rusko považuje za své území a z druhé strany Kerčského průlivu je také Rusko a výsostné vody každého státu jsou 12 mil, takže dohromady 24 mil pro Rusko a zbytek pro Ukrajinu.

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ostražitost z Ruské strany je pochopitelná, z ukrajinské strany několikrát zaznělo, že je Kerečský most třeba zničit, a nezaznělo to z úst irelevantních lidí.

Tudíž docela chápu ostrou reakci ruské pobřežní stráže na každý nestandartní krok ukrajinského vojenského konvoje.

Trvalý odkaz

A este jeden dovetok

UA si to skusa rozdat s RF na roznych frontoch – ekonomickych , politickych, vojenskych.
Zjavne vsak zacina chapat, ze ani na jednom to nevypada vitazne.

Stary vtip hovori o tom, ze ten kto nespadol z kona – vie na koni jazdit. Teda, ze aj ten, co na koni nikdy nesedel, a teda z neho nikdy nespadol, vie na koni jazdit :D…

A na zaklade tohto vtipu si UA vymyslela akciu, ze ukase RF kto je sefom na mori. A tak silacky UA namornici zabavili rybarsku lod Nord. Prazdna skrupinka, plna ryb a nejaka ta chladnicka. Co na to RF?? Trochu staznosti, nejaka ta diplomaticka nota – jazda na koni sa podarila.
Kedze sa to tak fajne dari, zopakovali si to este raz….a RF si to zopakovala diplomatickou notou a vyzvami a videoodkazmi placucich manzeliek rybarov… jazda na koni sa javi ako skvela :D

I si povedali v UA, ze na mori cesta vedie a kon poslucha, tak sa rozhodli, ze nebudu viac pocuvat nejake prikazy nejakych namornikov pri nejakom moste, kedze UA most neuznava ..a tak vobec a naplanovali akciu … ukazeme svaly a znemoznime Putina…. Dame kona do cvalu :D :D
Lenze zjavne armada RF nie je armada UA … a proste vojaci v ruskych uniformach idu na krv, ked treba. Mozno je to vychovou, mozno mentalitou, mozno oboma … proste vychodni divosi :D. Pri taranovani to bolo vidiet. Vojaci RF dostali rozkaz plavidla a dali najavo UA plavidlam, ze proste zastavit musia… a az do taranovania si UA mysleli, ze sa hrame… Ale pohranicnik tam nie je od toho aby im zakyval, ale aby ich nepustil, a ked, tak len cez jeho mrtvolu. A zjavne si ruski pohranicnici povedali, ze sa maju radi a skor ako by nechali UA robit z nich mrtvoly, urobia mrtvoly z UA namornikov.
Vysledok? UA ma po chlebe. Bohzna, co chceli touto akciou dosiahnut, no prehrali uplne vsetko. Odteraz len po plnom suhlase RF plavba cez uzinu. A ak niekto planoval volny priechod pre lode NATO do Azovskeho mora .. uz vie ze ani nahodou :D Prisli o tri lode… nie rybarske ale dva vojenske clny + remorker. A vojaci UA? Povedia vsetko. Videli, ze ked na to pride, nejaky ten UA namornik kludne bude obetovany. RF je to jedno a UA na to uz nema paky. Aktualne maju spravy o ciernomorskej flotile UA v FSB z prvej ruky :D :D
Minule ukazovali v telke UA – bola rozdelena na 4 casti.
Donbas daroval UA Lenin
Severozapad daroval UA Stalin
Krym daroval UA Chruscov
A ten stred bola povodna malicka Ukrajina.
Ked to ti blbci budu robit nadalej v UA takto ako to robia – o Krym uz prisli… defacto aj o Donbas, zostava uz len ten Severozapad. A kedze hranice uz nie su svate – staci sa pozriet na migracnu krizu – UA si koleduje o maxipruser…

Trvalý odkaz

Já mohu chápat, že si Rusové hlídají svůj most, i když ani ten tam nemá co dělat. Krym je stále ještě v souladu s mezinárodním právem Ukrajiny.
Na druhou stranu tak ať si hlídají most, ale nemají právo zadržovat žádné ukrajinské lodě, které se chystají jen proplout.

Poprosim - o akom medzinarodnom prave vravis??
Nazov
paragraf
odsek
RF dala jasne najavo, ze Krym je sucastou RF. A ty si o tom mozes mysliet opak. Je to tvoje pravo. Ale na skutocnost to nema vplyv.
Oni nezadrzali lode preto, lebo sa im to v nedelu len tak zachcelo - v sulade s vnutornymi vodami - 12 milove pasmo - vsetky lode smerovali do vysostnych vod RF. Iste - UA to nemusi uznavat a ani RF im to nekaze. Len RF tam ma pravidlo, ze vojenske lode cez uzinu len s jej povolenim a s jej sprievodom. A UA uz vie, ze rusi na tom fakt trvaju a si to vedia aj vymoct.
A az potom, co lode UA srali na pokyny, doslo k ich zadrzaniu.
A ked sme u toho, zacni sa rozculovat nad tymi zadrziavanymi ruskymi lodami v UA... rybarskymi... to len pre vyvazenie pocitov :D

Všechny ty články mezinárodního práva, popisující PRÁVO NA ÚZEMNÍ CELISTVOST A INTEGRITU STÁTŮ. Potřebné paragrafy ap. si jistě dohledáš sám

KAŽDÝ zloděj dává najevo, že to, co ukradl, je teď jeho. Na skutečnost, že to ukradl a je zloděj, ale nemá sebemenší vliv, co dal najevo nebo co ty si o tom myslíš, i když máš právo si o tom myslet, co chceš. To je pouze TVOJE vizitka, a tvého morálního profilu.

Rusko porušilo smlouvu z roku 2003 o volném přístupu ukrajinských lodí do Azovského moře a tím sražením ukrajinského remorkéru porušilo i COLREG. Rusko prostě nemělo právo ony lodě zadržet bez ohledu na to, "co si o nich myslelo".

Sice to sem vůbec nepatří, ale proč ne.
Už mezinárodní soud v Haagu v 2010, v rámci verdiktu na podání Srbska, konstatoval, že nic takového, jako je "právo na sebeurčení", v mezinárodním právu neexistuje a že tedy vznik Kosova nemá podklad v mezinárodním právu.

Protože tuším snahu po komparaci s Krymem, rovnou dodávám : Kosovo (a jiné státy vzniklé na "právu na sebeurčení") vznikaly jako nové státy, tedy nepřipojovaly se k jiným již existujícím nebo nebyly ukradeny a o svou existenci vedli - v případě Kosova několik desítek let, dávno před započetím rozpadu Jugoslávie) - a konkrétně Kosovo bylo uznáno světem primárně kvůli genocidě, která se tam odehrávala a neměla už jiného řešení. Je to úplně jiný mechanismus vzniku, než mechanismus "nevzniku, ale pouze přestěhování" Krymu

Nezlobte se, ale Vaše zdůvodnění proč Kosovo ano a Krym na je jasně účelové, vynechává skutečnost že se Krym domáhal opakovaně na Ukrajině autonomie, že odtržení Krymu předcházel na Ukrajině regulérní státní převrat, jehož výsledky nemusí všichni akceptovat, zvláště když k tomu přistoupí kroky, jako zrušení úředního jazyka, jímž mluví třetina obyvatel atd. atd. Tyto skutečnost zakládají právo obyvatel Krymu na odtržení a i na připojení k jinému státnímu útvaru.

Krym se nemusel domáhat autonomie, vždyť ji měl (autonomie je samostatnost v určitém rozhodování, nikoli jakémkoli)
Souhlasím, že Janukovyš na Ukrajině provedl regulérní převrat, když z proevropského směřování ze dne na den otočil k Rusku a podepsal s ním prodloužení pronájmu Sevastopolu o dalších asi 40 let.

Vše ostatní platí jak jsem napsal a je to pouze konstatování faktů (můžeš je vyvrátit, jestli víš jak), tedy žádná účelovost. Věřím, že se ti to nelíbí.

In reply to by Sartre (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jestliže máte zafixováno, že "Janukovyš na Ukrajině provedl regulérní převrat, když z proevropského směřování ze dne na den otočil k Rusku a podepsal s ním prodloužení pronájmu Sevastopolu o dalších asi 40 let.", tak bohužel musím konstatovat, že diskuze s Vámi ztrácí smysl.
Je to jako se bavit J. Jandou.

Reagoval jsem odpovídajícím způsobem na tvé výhrady.
Je totiž jasně dáno, že Majdan vznikl právě kvůli uvedenému Janukovyčovu "přesměrování" - zvolen byl pro deklaraci proevropského směrování, nakonec ze dne na den otočil a ještě navrch prodloužil Putinovi pronájem Sevastopolu. Primárně tohle vyhnalo Ukrajince do ulic. Pokud jsi to nezaznamenal, pak skutečně další diskuse postrádá smysl, protože nebýt uvedeného, žádný Majdan se nekonal. A stavět si začátek puče do "mně libého časového bodu" není dost dobře možné. To bys mohl dospět i k tvrzení, že WWII vyvolali Američané nebo Češi.

Je možné, že se Vám nelíbí některá rozhodnutí Janukovičovi administrativi, nicméně Janukovič a jeho lidé byli legálně zvoleni ve volbách a na rozhodování měli dostatečný gebír. Jestli vyhnalo Ukrajince do Ulic tohle nevím - jsou doložené indície, že byl převrat delší dobu připravován ve spolupráci se zahraničí (mohu zdrojovat).

Následoval násilný převrat s masivním porušením ukrajinské ústavy. S tím nemuseli všichni Ukrajinci souhlasit a v podstatě má každý občan - nejen Ukrajiny zákonnou povinnost hájit ústavnost a to i ozbrojeným odporem.

Nejde o to, co s emi nelíbí
Každý je volena azvolen s určitým programem. Nikoli s programem otočeným o 180 stupňů. V tomto případě se může lid domáhat toho, co volil.
Ty indicie by mne zajímaly, jen doufám, že zdroji nebudou blogerské weby nebo servery typu zvedavec.org, parlamentnilisty echo24 ap.

Debatu kolem Ústavnosti Majdanu můžeme ukončit. Demonstrace jsou v právním demokratickém státě vždy v souladu s Ústavou. Co se z nich může vyvinout je pak už úplně jiná věc, a o tom velmi rozhoduje právě chování governmentu. Píši o tom nížeji

Nás zajímá, v souladu s jakými články ukrajinské Ústavy se Krym rozhodl připojit k Rusku. O Krymu to tu je. A zjišťujeme, že s žádnými, ale naopak V ROZPORU s Ústavou Ukrajiny. V rozporu s mezinárodním právem.

Všichni se pořád ohánějí mezinárodním právem, ale nic takového neexistuje. Existují pouze dvou nebo vícestranné mezinárodní smlouvy, kterými jsou státy povinny se řídit po jejich ratifikaci parlamenty. Všechno ostatní jsou moušlovy sny nebo také pindy naší Mindy. Pokud nedošlo k porušení dvou nebo vícestranných dohod, vše ostatní, co politici a novináři plkají, je nepodstatné.
Kosovo - Smlouva z Rambouillet uznává nedělitelnost území Srbska. Byla porušena členy NATO a EU. Do doby, než s výsledkem bude Srbsko souhlasit, je samostatnost Kosova neplatná.
Krym- Krymská republika několikrát vyhlašovala referendum o samostatnosti. Nebylo umožněno, tak jej vyhlásili pod dohledem Rusů. Jestli tam byli legálně nebo nelegálně, ovlivnili nebo neovlivnili volby, neřeším. Nicméně i Krym patří pod svrchovanost Ukrajiny bez ohledu na výsledky referenda nebo rozhodnutí států neuznat samostatnost Krymu.

Máme jen dvě situace, buď platí samostatnost Kosova a pak tedy i Krymu, nebo neplatí samostatnost Kosova ani Krymu a území je nadále srbské nebo ukrajinské. Situace, že by platila samostatnost jednoho území a druhého ne, není logicky zdůvodnitelná.

Obdobně se to týká Katalánska, Baskicka, Walesu, Skotska, Valonska, Kurdů v Turecku, Íránu,Iráku a Sýrii, a až jednou v Paříži muslimové přečíslí Francouze, mohou si vyhlásit samostatný chalífát Severní Paříž podle vzoru Kosovo.

Těm uvedeným smlouvám se říká Mezinárodní právo.
Jelikož mechanismus vzniku a konečného výsledku problému Kosova a Krymu je ZÁSADNĚ odlišný, nemůže to být to samé.
Ale i já zde psal, že pro samostatnost jakéhokoli území není v mezinárodním právu žádný podklad. Tedy že ani kosovo nevzniklo v souladu s mezinárodním právem.

To ale vzniklo v souladu s určitou "normálností", kdy kdyby nevzniklo, Srbové ho zlikvidují včetně obyvatel

NIC TAKOVÉHO KRYMU NEHROZILO, ani východním oblastem

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.