Už dávno panáčku...

Autor
Štítky

Ve včerejším článku přidal čtenář Vlastimil následující komentář: 

Dfens, Větvička i Klaus

nám říkají, že probíhá horká fáze světové biologické války. Už bylo mnoho obětováno - státní rozpočty přestaly existovat, došlo k trvalým změnám způsobu života, byly obětovány celé sektory ekonomiky, veřejný prostor zahaluje všeobjímající cenzura. Pomalu ale jistě se schyluje k hlavnímu útoku.

Každý, kdo má trochu představivosti, měl by se podívat na rok 2020 očima pozorovatele z roku 2019. Srovnat statistiky nemocnosti a úmrtnosti a změny ve společnosti, které nastaly. Pak by mohl tipovat, jestli pozoruje budoucí realitu nebo jestli čte obsah katastrofického filmu, jehož uvedení do kin se připravuje. Bylo by zajímavé vidět výsledky toho tipování.

Já bych se chtěl věnovat první části onoho komentáře o horké fázi války:  

Nechci se kasat, ale o této horké fázi války se mluví už pěkně dlouho. alespoň já osobně o tom mluvím co píšu na Kydy a předtím co jsem psal u Vlka. Ale všechno tohle nezačalo covidem. To se stalo už dávno. 

 Dluhy se utrhly z řetězu hned po jedenáctém září 2001, kdy se z největšího světového věřitele stal největší světový dlužník. Celý západní svět se k tomuto trendu přidal a minimálně od roku 2008 je zcela zřejmé, že celý západ nikdy nebude ve stavu své dluhy splatit.  Peníze se tiskly zcela volně už v krizi 2008 a Řecku se pomáhalo tak, že je ještě více zadlužené než bylo. Nedělají to jen státy. Téměř každý slušný a spořádaný občan má pořádný dluh na hypotéce nebo na jiném úvěru a to tak moc, že tu máme milion lidí v exekuci a nikoho ani nenapadlo o tom demonstrovat. Ani milion chvilek ne. Milion lidí v exekuci už dávno před covidem... a teď se bouří hospodští, že jsou příští na řadě...   

Pod Ostravou je furt plno uhlí, ale když před patnácti lety obětovali celý hornický sektor, nikdo ani nepípl. Naopak, posílali horníky, ať se přeškolí na programátory. A horníci - to byli jiní kádři. A stejně jim to nebylo nic platné.  Stejně tak je uhlí pod Slaným a pod Beskydami, ale sektor je obětován.  Jaderky se také stavět nebudou, jsou rovněž politicky obětovány a ještě se najde hodně lidí, co tomu tleská. Automobilový sektor byl obětován na oltář normy EURO 5,6,7,8  a s ním i masová mobilita. Žádné demonstrace, naopak - potlesk. Opět - Covid na to neměl vliv, to se upeklo zcela mimo něj. 

Cenzura na internetu je od chvíle, kdy vyhledávač google na dotaz "normální bílá rodina" v angličtině nabídne obrázky  černobílých párů a krásná mulatská děcka. Schválne si to zkuste v angličtině zadat. A už je to také drahně let. Fejsbůk už dávno banuje, cenzuruje a donáší, ale nevšiml jsem si, že by mu nějak masově ubyli uživatelé. Dokonce ani ta desetina těch strážců svobody a demokracie mu neubyla. Vlastně vím jen o jednom blogerovi, který zrušil svůj profil a to je Marian Kechlibar. 

Bush i Obama si také v klidu válčili, jak se jim to hodilo a nobelovka za mír na to neměla žádný vliv. Obešli se bez Covidu a ohýbali si mezinárodní právo, jak se jim to hodilo. Pak si to začali ohýbat i ostatní a dneska už se může rozjet cokoliv kdekoliv.   Čína posilovala a posiluje, Rusko se osamostatňuje a jaderné zbraně bude mít za chvíli každá banánová republika. 

K hlavnímu útoku už dávno došlo. Už v době, kdy se nikdo u nás nepostavil za horníky, nikdo nepozabíjel tuneláře i s hlavním tuneldědkem, dovolili jsme hladce odprodej všeho cenného do zahraničí. Ale nemusí nám to být líto, i Němci prodali svoje nejcennější... také to teď patří nějakým firmám z Kajmanských ostrovů.  Celý hlavní útok se podařil díky tomu, že se podařilo lidem vsugerovat, že zničení celých sektorů ekonomiky je pokrok, který je nutný a správný. A lidi to přijali... tady i jinde. 

Každá krize v uplynulých třiceti letech znamenala likvidaci těch nejslabších.  V každé krizi se náklady přesunuly na ty, kteří se nejméně mohli bránit. Inu samoživitelky a důchodci už jsou ožebračení. Cikáni jsou ožebračení. Uklízečky jsou ožebračené. Horníci jsou ožebračení. Kdo je další na řadě? Drobní živnostníci v pohostinství, malé obchůdky. Velké hytlermarkety si svoje zájmy ohlídají a jen lépe a efektněji dělají to co dělali pořád - zbavují se konkurence.  Dělali to před covidem a budou to dělat i po něm. 

Myslíte že fakt nějak záleží na tom, že k milionu exekucí přibudou ještě další exekuovaní hostinští? Nebo že fakt záleží na tom, že k milionům hypoték a úvěrů přibudou další, kteří si napůjčují nesplatitelné částky? Myslíte že záleží na tom, jestli k pětibilionovému celkovému dluhu této republiky přibude další bilion? Když to nebyl problém tenkrát kolem roku 2000, teď už je to jen číslo. Jeden v exekuci je tragédie. Milion exekucí je statistika. První miliarda státního dluhu je tragédie, pět bilionů je jen hodně nul za jedničkou. 

Nebránili jsme se před dvaceti lety, teď už se tuplem bránit nebudeme. Nebránili jsme se, když jsme nikdo dluhy neměli a naopak jsme měli všichni vkladní knížky. Teď už se pod tíží dluhů rozhodně bránit nebudeme. Nebránili jsme ty první, co přišli na řadu, tuplem nebudeme bránit ty poslední, co na řadu přicházejí teď. Nebránili jsme se, když nám v této zemi všecno patřilo a nemáme se jak bránit teď, když nám už nepatří nic. Nebránili jsme se, když jsme měli funkční školství a excelovali v matematice, teď po třiceti letech oblbování už to rozhodně nepůjde. 

Covid je jen další symptom nemocné společnosti, která už neví jak dál. Je to jen další poznání toho, jak na tom jsme.  Psal jsem dlouhá léta o tom, jak jsme přišli o vodu, půdu, podniky, peníze, úspory, ale netušil jsem, že jsme přišli i o disciplínu, která se stala opakem svobody. (Díky Godote za ten termín). Tohle je ten nejpovedenější útok v celé této válce. Soudržnost, vzájemnost, disciplína a ohleduplnost se staly nepřítelem "té pravé" svobody. Co jiného nám také tuneldědek Klaus a jeho syn měli říci že?  Je to vlastně zcela logické. Klaus ten útok na všechno zahájil a teď ho vlastně i dokončil. A stejně logicky jsme si to nechali vzít úplně stejně jako tenkrát. Za potlesku hlupáků, kteří nevěděli, že na ně brzy také dojde. A všimněte si - nechali jsme si vzít i to, co máme v sobě a co by se vlastně nemělo dát ukrást. 

Začínám bojovat  můj poslední boj. Zjistil jsem, že patřím mezi poražené. Dlouho jsem si myslel, že sice musíme krok za krokem ustupovat, ale o to víc se postupně semkneme, a jednou se to otočí. Ale ono ne.  Místo toho jsme se úplně rozložili a ti, kteří byli bojovníci za svobodu a demokracii dávno přede mnou se teď ukázali stejnými hajzly jako ti, proti kterým jsem bojoval. Také nejsou schopní uznat své omyly a demokracii si představují tak že vyhrají oni a všechno ostatní je diktaura.  S překvapením koukám, že Větvička či D-Fens  a další se od Mináře, Kalouska a Jourové skoro vůbec neliší.

A když se někdo neliší, tak nakonec vrána k vráně sedne. Nakonec si padnou do náruče a budou si skvěle rozumět. Brzy zjistíme, že jsme v poli úplně sami. Že nás dovedli do bitvy a pak nás v tom nechali, abychom si s tím nadělením poradili a přijali trest za to, k čemu nás ponoukali.  

Dneska se cítím jako Leonidas v Thermopylách poté co zjistil, že Efialtes pracuje pro druhou stranu. Ale jsem málo sparťanský na to, abych bránil průsmyk sám až do konce. Vlastně ještě mohu utéct. Temnota stejně přijde a zřejmě ani těch 300 spolubojovníků bych k sobě nenašel.

Vždycky jsem tvrdil, že člověk musí bojovat tak, aby mohl bojovat i zítra, ale já najednou nevím, jak pokračovat dál. Věřil jsem ve svobodu, která se ale stala svobodou bezuzdnou, svobodou za cenu životů, svobodou bez kázně. Věřil jsem v demokracii, která se ale ukázala neschopná sounáležitosti, neschopná spojenectví, neschopná soucitu. Věřil jsem v přátelství, věřil jsem v to, že když spolu lidé budou mluvit, tak se ukáže, že nejsou tak rozdílní a budou schopni se domluvit.  Domluva se ale nekoná. Jen zabetonování v pozicích.  Nepřítel v podobě globální byrokracie a nadnárodních korporací je proti nám ukázněný, jednotný a navíc umí odměnit své lokaje. 

Ne, Vlastimile, tohle není příprava na hlavní útok. Tohle je dobývání našeho hlavního města. Tohle není první útok, ale poslední. Tohle nám sebralo i to  co jsme měli mít v srdcích. Brzy uvidíme, jak se naši včerejší generálové objímají s našimi včerejšími protivníky. 

A já už jen přemýšlím, zda není čas schovat se v horách, pušku zakopat ve sklepě, dávat si pozor na jazyk a začít předstírat loajalitu. Mám pocit, že  stojím na vartě dost osaměle.  Jestli není pravá chvíle říci po vzoru Osvobozeného divadla: "Nashledanou v lepších časech".  Při trošce štěstí se nezjistí, že jsem patřil k druhé straně. 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.4 (130 hlasů)

Komentáře

Japonci už asi 100 let, když sem začali jezdit tak jsme v době chřipek na to čuměli jako tele na nová vrata
a my se to učíme teď taky nosit (teda ne všichni, jsou i popírači chřipky, nejen popírači covidu).
Nevím už kdo to psal na podzim, že letos v zimě se chřipky moc bát nemusíme, roušky nás ochrání.
A tak to vidíte.
Covid je mnohem nakažlivější a agresivnější, rouška nestačí, jen ho částečně potlačí, zmenší dávku infekce.
Ale viry chřipky i koronaviry tu zůstanou s námi pořád, my se tomu musíme přizpůsobit a chovat se podle toho....
A grafy srovnání absolutní velikosti úmrtí na minulé chřipky (po týdnech) i současný kovid už asi každý viděl,
není o čem pochybovat, to už by jste musel být opravdu zabedněný a zabejčený.

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

....prostředek k potlačení šíření nákazy=následku, ale nic neléčí. Stejně jako vakcína jen podpoří imunitu těm, kteří to zkousnou. Trend neléčit, ale jen omezovat. A když tak léčba medikamentem používaným hlavně v USA, ačkoliv existuje i jiný a podává se jen pacientům v kritickém stavu, u nás. Místo chřipky tu letos máme Covid19 nebo to tak aspoň vypadá. Patrně proto, že o očkování proti chřipce žádná rvačka nebyla.
Oxfordská vakcína se chce spojit se Sputnikem5 pro dosažení lepšího výsledku, údajně.
Mimochodem, minulá hosp. krize vznikla 6 let po Covidu1, právě v tom r.2008, jak Vidlák píše. Tohle může být jen počáteční zmatek před něčím dalším. Třeba nějaký Great Reset?

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

MUDr. Ivan David
1 hod ·
Z 5 států USA odeslali 2 konkurenční skupiny volitelů odlišné listiny o volbách prezidenta - bitva o Bílý dům se přesouvá do Kongresu USA
Ve sdělovacích prostředcích hlavního proudu jste se mohli dočíst, že volitelé včera v jednotlivých státech USA údajně „zpečetili volební vítězství Joe Bidena“. Mainstream Vám jaksi zamlčel některé velmi zajímavé informace, které tuto jejich v podstatě dezinformaci uvádí na pravou míru. Je pravda, že ve všech státech USA se včera sešli volitelé na shromáždění volitelů, aby odevzdali své hlasy ve prospěch jednoho z kandidátů na prezidenta USA. Ve 5 státech se však sešli dvě konkurenční skupiny volitelů z nichž každá hlasovala pro jiného kandidáta.
V USA není volba prezidenta přímou volbou. Občané sice odevzdávají ve volbách svůj hlas pro kandidáty na prezidenta a viceprezidenta. Nejvyšší vládní představitele USA však volí tzv. volitelé za každý stát. V několika státech jsou volitelé vybrání podle podílu, jaký kandidáti získali na odevzdaných hlasech. Ve většině států však strana, jejíž kandidát získal více hlasů, dostává možnost vyslat na volební shromáždění všechny své volitele za stát. Podle Ústavy USA a volebních zákonů příslušných států obě kandidující strany jmenují své volitele již před volbami. Podle toho, jak dopadne hlasování občanů ve volbách, je většinou jedné ze skupin dána pravomoc na volebním shromáždění odevzdat hlasy za stát pro některého z kandidátů. O jejich hlasování se vyhotoví zápis, který je zasílán nejvyššímu archiváři USA a předsedovi Senátu Kongresu USA.
V Michiganu se podle informací sítě místních novin The Epoch Times po zásahu odvolacího soudu na základě žaloby bývalé generální prokurátorky Sidney Powellové, zastupující Donalda trumpa, mohly sejít 2 skupiny volitelů. Republikánští zástupci odevzdaly hlasy pro úřadující prezidenta Donalda Trumpa a volitelé za „Demokratickou“ stranu dali hlasy kandidátu na prezidenta Joe Bidenovi a na viceprezidentku Kamalle Harrisové. Oba protokoly o hlasování byly na základě prozatímního příkazu odvolacího soudu opatřeny pečetí státu Michigan a byly odeslány hlavnímu archiváři USA a předsedovi Senátu Kongresu USA.
"Odeslání více než jedné listiny o výsledku hlasování volitelů není nic neslýchaného. Je naší povinností vůči obyvatelům Michiganu a vůči Ústavě USA poslat další listinu voličů, pokud jsou volby kontroverzní nebo sporné - a jasně to tak je.", vysvtělil The Epoch Times volitel Meshawn Maddock. ""
Teprve až budou pravomocně rozhodnuty žaloby proti podvodům, soud, který bude jako poslední rozhodovat, určí, která sada má být použita při finálním sčítání hlasů prováděném předsedou Senátu Kongresu USA 6. 1. 2021. Nejde o žádnou novinku. Tento způsob byl již v minulosti použit v roce 1960 při volebním souboji Johna F. Kennedyho a Richarda Nixona, který byl rovněž provázen soudním spory o volební podvody.
Ve třech státech se sešli 2 „party“ volitelů na odlišných místech. Jejich jednání se neslo v duchu boje mezi státními kongresy a úřady guvernérů. V Gruzii, Nevadě a Arizoně zákonodárci prohlásili za neplatné změny volebních pravidel, které v rozporu se zákonem a státními ústavami provedli bez změny volebních zákonů úředníci volebních úřadů. V těchto státech nadále u místních soudů probíhají spory o volební podvody. Zákonodárci těchto států využili pravomoci dané jím státními ústavami i Ústavou USA a zvolili nové volitele z řad Republikánské strany.
Ti se vzápětí sešli v místnosti vyhrazené ve státních Kapitolech, aby odevzdali své hlasy prezidentu Trumpovi. Jejich zápisy byly řádně opatřeny státními pečetěmi na základě rozhodnutí místních kongresů. A byly odeslány do Washingtonu. Stejně jako zápisy volitelů jmenovaných guvernéry podle výsledků voleb, které byly soudně napadeny z důvodu falšování. I v tomto případě to bude soud, kdo určí, které zápisy mají být použity k závěrečnému sčítání.
Jen v Pensylvánii se volitelé za Republikánskou stranu museli sejít ve státním ústředí své strany v Harissburgu. Senát Kogresu tohoto státu sice schválil zvolení alternativních republikánských volitelů. Sněmovna reprezentantů, kterou ovládají poslanci za „Demokratickou“ stranu jejich nominaci neschválila a „přikryla“ jmenování volitelů podle zfalšovaných voleb. I v toto případě však bude platit, že pokud soudy nebo Nejvyšší soud USA odsoudí falšování voleb, bude muset předseda Senátu při závěrečném sčítání hlasů 6. ledna 2021 počítat hlasy republikánské hlasy.
Rozhodnuto tedy zatím není vůbec nic. O Bílý dům se zřejmě bude „bojovat“ až do 20. ledna, což je datum, který Ústava USA stanoví pro inauguraci nového prezidenta.

Průměrný počet slepic: 4.7 (13 hlasů)

In reply to by prog (neověřeno)

Trvalý odkaz

na to naletěl.
Putin finally congratulates Biden on US election victory
By Mary Ilyushina, CNN
Updated 1216 GMT (2016 HKT) December 15, 2020

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

Putin ví své.....

Průměrný počet slepic: 4.7 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Je zjevné, že kdo na Kydech nevkládá odkazy, jako by tu ani nebyl. Proto doporučuji dnešní úvahu V.Vondrušky, Válka generací.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/vlastimil-vondruska-valka-ge…

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

že mladí chtějí změnu, to chtěli vždy, to není nic nového.
Nová je situace v tom, že ta střední a stará generace je hodně rozhádaná (viz 2 starci v USA, viz ČR, ...)
takže se mladým lehce bojuje,
rozvrat je snadnější než ve chvílích stability společnosti.

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Pretoze sme holt vsetko obetovali slobode.

Sme tam kde sme, pretoze nezalezi na nicom, len na prostej slobode ... lenze clovek, aby bol slobodny, musi byt uplne sam, a cituprosty. Ja osobne slobodna nie som. Mam manzela .. obmedzuje ma, a berie mi slobodu ... este si viem spomenut na dni, ked som ho nepoznala, mohla slobodne vliezt do postele s troma vrstvami kremu na ksichte a starat sa len o svoj vlastny pocit .. a tiez mam deti .. a tie ma sakra obmedzuju, a beru mi slobodu ... este sa pamatam na dni pred prvym porodom, jak som bola s kolegami chlastat ... teda, oni chlastat, ja som pod stolom len sa flasa odspuntuje ... a mam mamu ... a tiez ma obmedzuje, a berie mi slobodu, pretoze je prestarla .... akurat jej brat mi uz slobodu neberie, je tomu rok co na cintorine lezi, a nikoho neobmedzuje .... a ja by kraj sveta sla, aby ma este par rokov obmedzoval svojimi potrebami, s ktorymi mu treba pomoct .. ale vlastne nemam tu slobodu kraj sveta ist kvoli jednemu cloveku, pretoze mam tych zivych, na ktorych musim brat ohlad a ktori ma tym padom obmedzuju a beru mi slobodu ....

Průměrný počet slepic: 5 (14 hlasů)

Když jste šla do manželství, musela jste počítat s jistým omezením své osobní svobody.
Se třemi vrstvami krému do postele, nic proti lubrikantům, ale vocaď pocaď. (to byla pochopitelně nadsázka)
Pokud se vdáte a máte děti, omezení vaší svobody je celkem dobře dopředu předvídatelné. A můžete ho do jisté míry odhadnout.
Ale postupné ukrajování salámovou metodou, kdy vám támhle uříznou kousíček, vy si na to zvyknete, tak zase kousek a vy si zase zvyknete, protože je vám to sice nepříjemné, ale ten kousek dokážete oželet, protože vám vysvětlí ten důvod, proč to muselo být, aby vše fungovalo a pak zase kousek a po pár letech zjistíte, že vám ukrojili tolik kousíčků, že vám to dá půlku salámu a vy jste si toho vlastně nevšimli.
Souhlasím s Vidlákem, že toto už probíhá dlouho a zároveň souhlasím s Vlastimilem, že už ty plátky dělají čim dál silnější a teď, v době corony, už to mydlej řeznickou sekyrou.

Průměrný počet slepic: 2.7 (12 hlasů)

zkuste to ještě jednou a pochopíte, že to není stížnost na omezení svobody, ale krásné a dojemné vyznání lásky a vděku blízkým lidem.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

pardon.

Průměrný počet slepic: 1 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Depku mám již mnoho let, neb vidím, jak se kácí moje životní hodnoty. Skoro celosvětově. Lež a manipulace vítězí, mainstream, ač nevolen hlásá a určuje směr vývoje. Sice je to již asi jedno, ale mýlíte se. Nezačalo to tím, že spadly ty 3 baráky, po nárazu dvou letadel. Ten průser začal dávno v historii. I ta "Rovnost, volnost, bratrství" už byla pouze pokračování, jednou z fází tohoto dávného procesu.
Vy i já posuzuje veškeré dění očima člověka, který žil v určité době ve dvou společenských systémech, které mají jiný vztah k průběhu života lidí.
To, jak se žilo před tím, známe jen z knih, které mohly být také tendenční. Blízkou minulost sice známe od našich předků, ale i ta byla ovlivněna jejich společenským postavením v té době.
Život v první republice byl z pohledu tehdejší aristokracie určitě lepší než po roce 1948.
Z pohledu těch, do kterých stříleli četníci při duchcovské stávce, je doba po 48. dobou budování sociální spravedlnosti, neb se začalo mít líp větší procento národa.
Mýlíte se v hodnocení Větvičky, Dfense a dalších, které jste hodil do jednoho pytle v Jourovou, Klausem, Charanzovou, Šojdrovou, Hamáčkem, Bartošem a dalšími politiky. Tady jsem tvrdě proti.
Ti první se snaží svými jedovatými komentáři, vtipnou kritikou probudit alespoň tu část ovcí v národě, kterým ještě zůstalo trochu rozumu. Každý si z toho vezme to, co mu je blízké a začne se na dění okolo sebe dívat trochu kritičtějšíma očima. Možná se podle toho i chovat. Prostě se snaží otevřít lidem oči způsobem, který považují za správný a jak to umí.
Jourová spolu s dalšími politiky, na rozdíl od těchto lidí, píších kriticky, jsou placeni za tu činnost, kterou provádějí. Na rozdíl od těch prvních cíleně zavírají oči, lidem, lžou, fabulují, podvádějí a intrikují. Tím se podstatně liší od těch prvních. Mají moc, podepřenou zákony a celou filozofií likvidace civilizace. Dovoluji si připomenout Agendu 2030, podepsanou Sobotkou, Bildenberg a další programy likvidace současného světa. K tomu patří i zaplavení světa migranty a podpora neměnného náboženství na úkor křesťanství a jiných náboženství.
Nebo chcete-li, budování nového řádu. Tito politici mají horší kůži a žaludek a neskutečnou chuť po moci. Co jim chybí je mimo jiné morálka a soucítění.
Zemljanku bych ještě nekopal, ale vím, že další roky budou ještě turbulentnější než ty předchozí.
My máme tu smůlu, že jsme se narodili do doby, kdy už probíhá finále. Předchozí zápasy dopadly tak jak dopadly, to již nezměníme Bohužel to byl náš úděl.
Držím palce mladší generaci, neb je podoba světa již v jejich pažích. Nám se to moc nepovedlo.

Průměrný počet slepic: 3.9 (15 hlasů)

To jsem opomněl zmínit v příspěvku
Nejede svět dle těchto bodů?
1. zvláštní trestnost rasových zločinů;
2. zavádění nového jazyka a změnu obsahu a vnímání pojmů;
3. sexuální výchovu a šíření homosexuality mezi dětmi;
4. podkopávání autority učitelů a školy;
5. podporu přistěhovalectví ke zničení kulturního rázu země;
6. rozšíření užívání drog;
7. útok na náboženství;
8. nejistý právní systém nastavený proti obětem zločinů;
9. závislost na státu nebo státních příspěvcích;
10. ovládnutí sdělovacích prostředků;
11. oslabování role rodiny a její rozbití.
To je Frankfurtská škola. Připadá mi to, jako by všichni, kteří nám teď vládnou a ovlivňují náš život, tuto školu absolvovali s vyznamenáním.
K prostudování zde: http://www.tedeum.cz/4_2014/frankfurtskola_0414.htm

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

6 priorit zobecněných prostředků řízení/agrese
1. priorita: světonázorová, metodologická (studená válka, informační prostředky řízení)
2. priorita: chronologická (dějiny), matričně-algoritmická (studená válka, informační prostředky řízení)
3. priorita: faktologická, ideologicko-technologická (studená válka, informační pro-středky řízení)
4. priorita: ekonomická, finance (studená válka, fyzické prostředky řízení)
5. priorita: zdravotně-biologická, zbraně nepřímé genocidy (studená válka, fyzické pro-středky řízení)
6. priorita: silová, vojenská (horká válka, fyzické prostředky řízení/zbraně fyzické likvi-dace)
https://www.konceptualcz.cz/6-priorit-zobecnenych-prostredku-ri

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)

Tohle je z Pjakina - priority řízení, ale Franfurtská škola stanovuje body k postupu kulturní revoluce. To je úplně něco jiného. Po dosažení, splnění těchto bodů, nebudou ty Pjakinovy body potřeba.
Nebo ano, ale pak pouze bod 6. Pokud toho bude lidstvo ještě vůbec schopno.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

Již dlouhou dobu říkám těm, co hledají bolševíky v KSČM,

SAMÁ VODA, SAMÁ VODA!

A přidávám radu: Hledejte v Bruseli a u Pirátů. Tam

PŘIHOŘÍVÁ, PŘIHOŘÍVÁ, HOŘÍ!!!

Průměrný počet slepic: 3.4 (10 hlasů)

možná se mýlím, ale vy jste proti bolševikům asi nikdy nic moc neměl,že? Proč tedy tak nasazujete na piráty?

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

dost uhla. jenže 1 ) hluboko (otvírka nových pater a podpater) 2) sloje jsou nepříliš mocné 3) plné poruch. Takže vysoké náklady na těžbu, tohoto, na druhé straně, vesměs kvalitního, koksovatelného ( zde za 4) jak je tomu s perspektivou koksárenství ?) uhla.
Efektivní sloje su pod Frenštátem (a spol.). , kdysi se počitalo s ražbou chodby v podzemí, kterou by se nakopané uhlo dopravovalo na místo jeho úpravy v Chacharově (Cikánov). Kvůlivavě ekologii. Pak se při ražbě jámy ta v jendom místě zhroutila. No a později se to " odepsalo " (nejsem si jistý zda i terminologicko-technicky, z hlediska kvalifikace zásob).

No a ono je tomu někde jinde jinak ?
A kde ? (nepočitaj rajch, ten jede z krásně nastartované podstaty kdysi narabovaného prakticky z celej Evropy ).
Všude vládnou různé mafie.
No a pokud se lidičky pachtí za foksvágnem, a radujú se, když mají na jeho lepší verietu než je jen ta trojválcová herka....tak se musí radovat i z toho, že se má lépe a lépe família bývalého Oberfuhrera SS a islamisti kolem vládního katarského fondu...Z jejich peňazí. Zarobených například harovaním pro slovenského oligarchu.
Neměli by na ně nadávat.
A na ty ostatní, podobné.

Bez organizace nepohneš ani s hovnem, Leda že se jim akorát tak zapatláš, aji druhé. Občana už netřeba patlat, ten je v tom až po uši. Už je zas ve svých oblíbených 50 - tých : Zavřem ti krám, hospodu, výrobu pro ně...a ty hybaj do dolů nebo k míse se stolicí , a třeba i na druhý konec republiky !
Tomu dát tu organizáciu do ruky, tak nakonec by utek z republiky i vládnoucí oligarcha (nebyl by první, minimalně de iure) a jeho máfia. I tym by totiž beztak ty megadotace posbiral (pokud by se s nima radši, po vzoru např. Vidláka, nesčuchl a nenechal se jimi platit - například za to, že jim vyvzdělává mafijní dorost).

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

zásoba na horší časy, otázkou je, kdy ty časy přijdou.
Ano, ve Frenu se jim střihla jáma, ale to není nic nového a nepřekonatelného. A tunel do Staříča byl hotovy a vyzkoušený. Tam mělo jet vyrubané uhlí, zpátky vytříděná hlušina na zásyp vyrabovaných chodeb a polí, aby nebyl pokles tak dramatický, jako na Karvinsku.
Uhla je furt dost po Karvinou. I pod samotnou Ostravou.
Ano, je pravda, že už je dost hluboko a sloje jsou nízké. Ale dobývací technologie nelze srovnávat se stavem, kdy se tyto šachty opouštěly.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

Zanedbals jste růst cen na straně investic a provozu. A pokles cen na straně poptávkové. Velmi významné limitní faktory , co se týče snů týkajících se znovuotevření zlikvidovaného (vpravdě by byly zřejmě náklady ještě vyšší než při otvírce panenských polí).
Čímž nelze popřít úvahu, že realie se mohou změnit, například způsoby využití uhelných hmot (kdesi prý zrobili z uhlíkem bohaté suroviny diamant...ovšem zde opatrně - aby pak kilo diamantů nestálo tolik co kilo okurek !!!).
Každopádně já ty vagony plné kamene, občas nějaké uhlo, zažil. Z vlhkého a horkého podpatra vytěžené, co dvě šichty se musela řešit tektonika. Ale soudruzi to stejně uměli dycky zaonačit tak, že rudá hvězda stejně svítila. Bo jim šlo o premie, o jejich premie (samozřejmě na ně byly navázané i premie guviřu).
O Karviné řeč nebyla, tam je to jiné Tam netřeba se plaziť v rubání po břuše, lampu na bok, bo inak něprolezeš. Tam si možeš aj povyskočiť, ně moc, ať z teho něni otřes.

Možná se časem staně premierem Občan (děcka dorostu a budu ho masově voliť) . Ten potom zařidi, aby podnikatele znovu vybudovali tu slávu místního hornictví, pošle tam davy hospodských, čísníků, kuchařů, braumajstrů, pradlen...aji občas nějakého lichvařa, keremu hospoda němohla zaplatiť a tak tež krachnul.
To potem budě slavy , to budě svitiť něenom rudá...ale aji modrá a žlutá hvězda !!

No nic, třa chehtoně vybidnuť, ať idu tym spravnym směrem.
Fajront.

Průměrný počet slepic: 2.5 (8 hlasů)

je asi fakt, že od Ostravy se liší docela dost. Nemám ale zkušenost, v Ostravě byli dole můj staříček, kterého samozřejmě nepamatuju, a můj děda. Oba Frantové, i když staříček byli fotr od babi.
Na ČSM jsem ale byl ve stěně 16 m vysoké. Při pohledu zdola nahoru člověka jímala závrať...
Jinak Ostrava je vybraná asi tak z 30 %, to uhlí je až 3 km dolů a na samém spodku prý hotový koks, jen hrabat...

Ohledně ceny bych neměl odvahu nic posuzovat. Ale je fakt, že když se nasypaly do rozfárávek takové šílené prachy, mělo se už to uhlí vytahat nahoru. To je úplně stejné, jako bys chodil měsíc do roboty a výplatu pak nechal štajgrovi, bo na co, kdyš ti daju na sfačinu do bandasky teplej polifky...

Průměrný počet slepic: 4.1 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

důchodci ? V tejto krizi ?
Jaký je spotřební koš důchodců a jak se jim zmenšily příjmy....

To jsou zas kecy, důchodci mají v této době jeden z nepředvidatelnějších a nejméně zmenšujících s erealných příjmů.
Dokonce je na netu plno hlášek od zřejmě to (nikdy nevíš kdo tam pod nickem píše, ale to i tady) od důchodců že 5000 (což je cca skorem 3 % - ní měsíční nárůst prům. důchodcu) je úplatek a že to buď investují nebo pošlou synkovi, aby udržel hospodu :-D)) nebo cérce, aby měla na školné v Občanovej škole :-D.
Čímž netvrdím, že důchody by neměly být obecně o něco vyšší, ovšem o kolik a jak které - tak to zatím nedokážou vyřešit ani všechny ty různé vládní a další mafie, a že jich bylo, je a bude.
Co tak sebrat dohromady ty dotace na řepku, golfová hřiště, fotovoltaiku , na Jandu, Bandu , na Mácu a Plácu atd atd....a vydělit to počtem důchodců - a z toho vyjít ?!?
Na ja, kdo by se pak ale hlásil za poslanca nebo do vlády, že...Kdo by pak vymýšlal reformy důchodů...
:-D)))))

Nadávalo se na Rakúsko, potem na Německo, na Ameriku , pak na SSSR...no tak nezbývá než zanadávat si třeba....no....jak jenom...co třeba na Brusel ?
A je to.

Průměrný počet slepic: 1.9 (10 hlasů)

řepku, golfáče a cyklostezky jsou v podobě úplatků - pardon - dotací z Bruslogradu.
Takže by to asi moc nešlo...

Průměrný počet slepic: 4.2 (11 hlasů)

Můj spotřební koš? To byste asi čuměl..... :-))) Nešpora by to porazilo....

Problémem není jen výše (či spíše níže) důchodů, ale znehodnocování rezerv, které si do důchodu vytvořili. Teď inflace dost přes ta vaše tři procenta.
Úplatek? To máte všechny důchodce za dementy?

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

In reply to by Homer (neověřeno)

Trvalý odkaz

že Biden Putina rychle vyléči z iluzí.

Průměrný počet slepic: 3.5 (10 hlasů)

In reply to by Puck (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nemyslím, že by Putin trpěl iluzemi.

Z jeho strany formální zdvořilostní fráze.

Průměrný počet slepic: 4.4 (13 hlasů)
Trvalý odkaz

"Je jednotná společnost dobro a rozdělená společnost zlo?"
* * *
(...) Již řadu let slyšíme kritiku politiků za to, že rozdělují společnost. O fenoménu rozdělené či jednotné společnosti se nediskutuje.

Pozitivum vize jednotné společnosti je bráno jako axiom a žádný z proudů české politiky tento axiom nezpochybňuje, ať již proto, že si netroufne, či proto, že se s ním ztotožňuje. Proto označení politika, že rozděluje společnost, je verdikt zatracující do pekel. (...)
Kdo by takový axiom zpochybnil, přestává být členem slušné společnosti; je nacista, soudruh, bolševik, rusofil, antisemita, komunista, neomarxista. (...)
V současné době je v Evropské unii módní používání pojmu evropské hodnoty. Dokonce na to máme úředně potvrzenou osobu Věru Jourovou, od níž občas slyšíme o porušování evropských hodnot, ale ne již konkretizaci tohoto obecného pojmu jejich výčtem. Již samotné úřední používání pojmu evropské hodnoty je nekompetentní a nesmyslné. (...)

(...) S jistou dávkou nepokory si dovoluji tvrdit, že evropskou hodnotou je po staletí se vyhraňující princip, vyjádřený Rene Descartem: „Pochybuji, tedy myslím, myslím, tedy jsem“. Uznávanou osobností liberálů všech odnoží je Charles Popper, který verifikaci hypotézy či teorie nahrazuje falzifikací. To znamená, že nikdy nelze říci, že teorie je pravdivá, hypotéza potvrzená, ale platí pouze, že se teorii či hypotézu v dané chvíli nepodařilo vyvrátit (falzifikovat), což však neznamená, že nebude vyvrácena za rok, za deset či sto let. Je symptomem současné chaotické doby, že obdivovatelé Ch. Poppera jsou současně nositeli jediných nevyvratitelných a nezpochybnitelných pravd (axiomů) a jiné názory jsou dezinformace, hoax nebo fake news. (...)

(...) Nechci se sjednotit ani s Milošem Zemanem, ani s Václavem Klausem, ani s Miroslavem Kalouskem, ani s Jiřím Drahošem ani s papežem, ani s Donaldem Trumpem, ani s George Sorosem. Dokonce se nechci sjednocovat ani s mně nejbližší dcerou, a jistě ani ona se mnou.
Autentická myslící bytost, tím myslím člověka, každou zkušeností, každou myšlenkou, každým novým poznatkem, každou emocí, prohlubuje svou jedinečnost a odlišnost od druhých lidských bytostí. V tom je autentičnost života, že veškeré myšlenkové procesy, emociální prožitky a permanentní reflexe skutečnosti po celý život utvářejí a přetvářejí člověka... (...)

(...) Sjednocovat se může jedinec, který nemyslí a není autentický a ten pak vytváří ovládaný, nemyslící dav, sen všech diktátorů a politiků. Již klasik psychologie davu Gustave le Bon tvrdí, že po tom, co se člověk stane součástí davu, nerozhoduje o jeho jednání a myšlení jeho vzdělanost ani jeho inteligence, ale klesne na intelektuální úroveň davu.
Jak mohou dospělí lidé vytvářet jednotu se sotva odrostlými adolescenty v Milionu chvilek (Lidé PRO)? Pokud bych byl schopen se s nimi sjednotit, znamenalo by to, že jsem velkou část života prožil zbytečně. Když čtu nebo slyším starší lidi (ač třeba jinak i vzdělaní) ztotožňující se s Milionem chvilek, tak vidím jedince, kteří nedospěli anebo jsou již infantilní a dementní. (...)

Formální a nesvobodné sjednocování lidí v jednotnou společnost, vede k pravému opaku. Vyvolává odpor a deformuje původní obsah sociálních a duchovních hnutí a zavádí je na falešnou cestu. Stejně jako křesťanství, tak i socializmus lze uskutečňovat pouze jako svobodnou volbu autentických, myslících a neodcizených lidí.

Nebezpečná je i jednota politických institucí. V poslední době můžeme pozorovat zvrácenou produkci extrémistického Senátu. Občas v Senátu zazní něco, co dá vyniknout skutečnému charakteru Senátu. V poslední době to bylo připodotknutí senátorky MuDr. Jitky Chalánkové o možnosti vyslyšení i druhé strany. Ovšem v Senátu taková možnost zní zcela nepatřičně a senátorka tak působí jako albín v mužstvu černých košikářů. (...)

https://www.prvnizpravy.cz/sloupky/je-jednotna-spolecnost-dobro-a-rozde…

Průměrný počet slepic: 3.9 (15 hlasů)
Trvalý odkaz

a pořád se život zlepšuje, tedy co se týče pohodlí, množství a pestrost jídla, výdělků, možností, cestování,
malého nebezpečí světové války (i když pro ty mladší to asi platit nebude),
matematicky, ta derivace je stále kladná a roste....
To mí prarodiče a rodiče to měli jiné:
Prarodiče z vesnice, ale ne dědici hospodářství, takže vyučit (děda ve Vídni, pak do Prahy, zde se seznámil s babičkou která zde sloužila aby měla
na věno).
Máma se narodila ve Vídni, kde se děda znovu přiučil, na zbrojíře, pak Ringhoferka na Smíchově
a po 1918 samostatná živnost (výroba loveckých potřeb). Za 15 let vydělal na barák s dílnou za Prahou,
dcera si vzala mého tátu, který měl obchodní akademii, děda jim koupil ke svatbě auto (Hadimršku),
žili si moc dobře.
Pak se to zlomilo-válka, to jsem se narodil,
po válce bolševik,
dědovi sebrali živnost, část baráku s dílnou
Táta se nedal do partaje a musel z banky do výroby (soustružník ve strojírnách)
my jsme nesměli v obci studovat.
Byli jsme chudí, jen jsme prodávali (auto, psací stoj, šperky).
Ještě v padesátých letech byl táta 2 měsíce ve vazbě.
v šedesátých letech se karta obrátila, já i brácha jsme vystudovali,
táta se vrátil do banky
šedesátá léta měla silnou positivní derivaci,
v 1969 jsem odjel po VŠ na stipendium do USA (vše jsem si sám sehnal)
po návratu svatba, děti, byli jsme mladí, na politiku zvysoka kašlali (fyzika je nepolitická, kariera mě nezajímala)
a žili jsme si pozvolna stále lépe,
rodiče měli radost z vnoučat,
přišel 1989 (taky jsme se náhodou octli na Národní třídě, jeli jsme do hospody a z tramwaje jsme slyšeli jak studenti
skandují "Jakeše do koše", tak to jsme se museli připojit)
Protože jsem měl vědeckou spolupráci se Švýcary,
tak jsem posledních 30 let nestrádal, ba naopak.
Takže: pro mě platí - derivace stále kladná, neustále zlepšení.
Naproti tomu
pro rodiče a dědu: krásné začátky za první republiky, kdo uměl dělat, dřel a měl štěstí v podnikání jako děda
tak se měl dobře. Ale pak konfiskace, úpadek, pádu bolševika se nedočkali
(otec vždy říkal: "už to praskne", později už říkal, a to zůstalo moje heslo: "nenechat se otrávit" (positivní myšlení).
Takže Vidláku: "nenechat se otrávit"

Průměrný počet slepic: 3.3 (9 hlasů)

Byl to hloupej, neschopnej děda ale nebyl zlej. Teď bych k němu do koše přidal i řadu dalších...

Průměrný počet slepic: 2.8 (9 hlasů)

No nejsem si jist, že byl hloupý, poslední rozhovory s ním měly vcelku vysokou úroveň. Samozřejmě být hloupý nebo chytrý je pouze ve srovnání s někým jiným a pokud bych ho srovnal s Havlem, tak mi houpý nepřijde už vůbec.

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

válka v Jugoslavii byla předzvěsť, 75 let míru u nás to bylo naposled v letech .....

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

válka v Jugoslavii byla předzvěsť, 75 let míru u nás to bylo naposled v letech .....

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

I když se to třeba nezdá, tak ten mír jsme tady měli právě díky komoušům.

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)

mně se to opravdu nezdá. To myslíte že to bylo tím jak jsme stále bojovali za mír? Teď je už 30 let nemáme, je stále mír a bude pokračovat.

Průměrný počet slepic: 1.7 (6 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vaše úloha tady je provokovat, podrývat a tak podobně. Samozřejmě že většina diskutujících tady nečeká, že by jste někdy s něčím souhlasil či projevil hlubší znalost společenských procesů. Ale prostě nemůžeme být všichni stejní, to by byla nuda.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

a potom při normalizačních prověrkách.

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

Milane, promiňte, ale ty seš emerickej derivát. Nemůžeš nám tady nic rozumnýho poradit. Ofšemže, podíly na neprodejé půdě a našem neprodejném rozpočtu pro naše syny a dcery nejsou tvůj šálek kafééé a ani volit vlastní potřeby asi nebudou tím tvým hlavním páteřním myšlením, páč derivace. A derivace končí. Sežere aji ten tvůj kr (b) (k).... na derivát. MUheeeee

Průměrný počet slepic: 3.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

já měl, tedy moji předkové hrabství ve Francii, druzí předkové měli vlastnická práva asi na třetinu Slovenska, kus Hungárie, kus Polska, a co?
Má to dnes stejný význam, jak když smutně čumím na převrhnutej štuc.
Mám se domáhat všeho co kdysi měli moji předkové a zadkové? Třebas jako Kcharl a spol?
Houby, tůdle nůdle! Na to jsem moc velkej grof, nejsem kupčík jako oni!
Moji předci byli šlechtici rodem, ne "zákupem titulu"!

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

ve velkym domě, v dílně mám ponk, chemický stůl na pokusy, krbová kamna
a velký pingpongový stůl.
To vše si děda nechal postavit, já jen přidal bazén, novou omítku a střechu.
Moje nejstarší vzpomínka je jak sedím na dřevěném špalku na ponku a koukám na dědu.
V dílně měl 2 soustruhy a výheň s kovadlinou.
Umřel v 1949.

Průměrný počet slepic: 3 (6 hlasů)

Sakra, taky bych chtěl mít doma soustruh.... 

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Jen taková poznámka k současné cenzuře: Donedávna jsem používal vyhledávač Qwant (https://www.qwant.com/) . Byl výborný. Teď už nefunguje. Pro ČR ho vypnuli.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by yoker (neověřeno)

Trvalý odkaz

https://yandex.ru/
Žere i latinu, nejen Azbuku, a zprávy jsou v jiném pořadí, než na strýčku Googlovi.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)