Žně jsou nedaleko - o kombajnech

Autor
Štítky
Máme před žněmi a tak si dáme malý seriál o současné zemědělské produkci očima Vidláka insidera. Nejde objektivní zhodnocení našeho zemědělského hospodaření. Jen o náhled někoho, kdo se v tom pohybuje. 
 
Ve Vidlákově letos zažívám sedmé žně. Už se to blíží. Po silnicích už přejíždějí kombajny a chovají se jak tažní ptáci. Teď jede všechno na východ - na Slovensko a do Maďarska a za tři týdny se postupně budou vracet zpátky. Kombajn je dneska velmi velmi drahá záležitost od deseti milionů výš a tak se v jistém smyslu vrací idea strojních traktorových stanic. Jen velcí hráči si mohou dovolit nové kombajny.
Naopak ti malí zemědělci vytáhnou z kůlen své východoněmecké Fortschritty, třicet let staré John Deery, sem tam někdo má ještě starší typy a těch svých pár hektarů si posekají i těmito historickými mašinkami. 
Nejhůř jsou na tom ti střední zemědělci. Starý kombajn jejich výměru nezvládne a nový typ je pro ně moc drahý, aby pracoval jeden měsíc v roce a pak se na něj chodili dívat, jak rezne na dvoře. Tihle střední proto využívají služeb velkých firem a nechávají si pole posekat jako službu.
 
Mimochodem... rok za rokem jsou kombajny větší. Když jsem se přistěhoval do Vidlákova, byl na okrese jeden jediný kombajn s devítimetrovou žací lištou. Dneska už jsou jich desítky a vyskytují se i dvanáctimetrové lišty. Takový kombajn ujede kilometr a hektar je posekaný... Jenže takový kombajn se nejen obtížně vejde na silnici, on už se obtížně vejde i na pole. Takových rovných planin, kde má velký kombajn využití zase tak moc není. A protože kombajny jsou drahé a tak se vyplatí koupit ty největší a co nejvíc s nimi najezdit, tak to zvyšuje tlak na zemědělce, aby scelili pole do velkých lánů, zrušili větrolamy a dál už to znáte... velké pole = žádné meze = sucho. Ještě že máme to globální oteplování na které to můžeme svést.
Když takový velký kombajn seče, zaměstná dva traktory na odvoz jen z pole někam na kraj, kde se zrno přesypává na náklaďáky. Dnešní vozy za traktor mají šnekové dopravníky a vejde se do nich klidně i třicet tun. Dva takové traktory krouží po poli a udusávají hlínu do pěkné hloubky.
 
Naštěstí ještě pořád zůstávají ti malí zemědělci se svými prehistorickými hračičkami. Lišta je čtyř až pětimetrová. Kombajn je vlastně maličký, není tam žádná hydraulika, všechno zvládá řemenový variátor a pár mechanických táhel. Všechno se seřizuje ručně, bez počítače, díly jsou levné, z elektroniky jde jen o přepálené pojistky.
 
U nás na silech poznáme okamžitě po vysypání, jaký kombajn sekal. Vezmeme si vzorek a stačí ho jen promnout v ruce a hned víte, jestli jezdila stará mlátička nebo moderní hyperkombajn. Ty moderní mrchy sice dělají rychle, draze, ale zato hůř. Velikost vlastního kombajnu už je zastropovaná nejmíň dvacet let. Už před dvaceti roky dorostly kombajny do maximálních rozměrů povolených pro přesun na silnicích. Tehdy byly dělané na sedmimetrové lišty.
Plocha sít je pořád stejná, vytřásadla jsou pořád stejně dlouhá, zásobník je pořád stejně velký, ale lišty a tím i hmota ženoucí se do stroje je dvojnásobná. To se někde musí projevit a také se to projevuje. Starý předrevoluční kombajn uměl zrno vyčistit rovnou při sklizni téměř na mlýnskou kvalitu. Na sile se to jen prohnalo sítem a oddělily se drobná a poškozená zrna. Dneska je zrno plné plev, lístků, neodseparovaného koukolu (ten je odolný i proti roundupu  a tak na poli zůstane).
A co teprve jiné plodiny než pšenice... Řepka je plná slámy, sluenčnice plná klacíků, kukuřice plná klásků. Moderní kombajn prostě nahradil cíl rychlostí.  
Pak přijede děda se starým Zetorem s historickou vlečkou, která se zvedá ne hydraulickými písty, ale vzduchovými... na poli totiž nemá olej co dělat. Když praskne hydraulika, je to malér jak pro půdu, tak pro zrno, ale když praskne vzduch, nestane se nic... A na vlečce má děda pět tun prvotřídně vytříděného zrna. Když to vysype, ani se z toho nezapráší, ani jeden lísteček nevzlétne a pšenice teče jak voda. Čím to sekáte dědo? Ale mám starou ruskou SK čtyřku... No vidíte, a ani moderní Claas tohle nedokáže... 
 
Pak přijede moderní kamionová třicetituna a vyklopí svůj obsah, zvedne se prach, rozletí se plevy, obilí vůbec nechce padat, všechno se zpomalí. Jo, to právě sekal nový kombajn, model z minulého roku. 
 
A spotřeba nafty na hektar? Od roku 1970 stejná. Od tohoto roku už k žádné úspoře na pohonných hmotách nedošlo. Žně se zrychlily z dvou měsíců na čtrnáct dní. Zdokonalila se evidence, navigace. Kombajnéra může dělat jakýkoliv blbec. Ale nafty spotřeboval na hektar ruský kombajn stejně jako dnešní New Holland. 
 
Hodnocení
Zatím bez slepic

Komentáře

Trvalý odkaz

Potvrzujete, že jste Putinův agent. Chválit SK4, to se ve slušné NATO společnosti nedělá. Notabene, pokud je stále ještě v původní rudo/bordó barvě.
Říkávali jsme jim s notnou dávkou sarkasmu.
Mám období žní rád, protože krajina připomíná obrazy od Lhotáka. Kombajn, traktor, náklaďák, míjí mě moto/cyklista a když na tím ještě přeletí letadlo, chybí k dokonalé iluzi už jen rám.

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Throw three points isn't the whole garage every day work, and don't forget about, Stephen curry is the actual team in assists and also steals, he averaged 6. 7 assists inside the regular season, 14 inside the league and the playoffs <a href=http://www.stephencurryshoes.us>stephen curry shoes</a> is actually averaging 9. 3 assists because the league the first! Let's imagine a photo, 40 minutes per game from the Treasury, attack launched a multitude of times, there are always a number of ball he wasn't within the outside, but the basketball inside, attracted a increase... What will happen and then? There was a man he'll tell you the remedy, <a href=http://www.curryshoes.us.com>curry shoes</a> he called clay : Thompson, from the older state warriors, he made shock as to 211 3-pointers, finished third from the league, and that 211 3-pointers, 68 is derived from the assists of Stephen curry.

12-13 season to contrast the storage and ray Allen inside '05 -' 06 -- Allen into 269 3-pointers, and he could be the Seattle supersonics. That year, Allen's 269 associated with 653 three-point shots, opportunity 41. 2%, as Stephen - 272 of 600 photos in his Arsenal, up to 45. 3%; That calendar year, Alan ball attack create 3 ratio is less than a quarter, compared using 38. 6% in database; That year, Allen's assists the number 3. 7, less versus Treasury for three facilitates. So the outline, the image associated with an alternative 3-pointers hand lower the garage outline: he not merely completed the sharpshooter background, his teammates for his / her creation of free-throw chances into; He will also look for opportunities simultaneously, through the ball state-of-the-art, stopped for no assists 3-pointer of shots. Additionally, he also can complete assists, "create" another pitcher - clay - Thompson! Not only can catch vote, will likely urgent stopped, can generate more opportunities to people, this star, unique! I am just <a href=http://www.kdshoes.us.com>kevin durant shoes</a> afraid, just use "striker" two words have been unable to define Stephen curry, also have to be in with any "great" rhetoric.

Tag: <a href=http://www.kyrieirvingshoes.us.com>kyrie irving shoes</a> <a href=http://www.lebron-14.us>lebron 14 shoes</a> <a href=http://www.nikepegasus35.com>Nike Pegasus 35</a> <a href=http://www.kyrie4.com>kyrie 4</a> <a href=http://www.kyrie-4.com>kyrie 4</a> <a href=http://www.johnwallshoes.us.com>john wall shoes</a> <a href=http://www.nikehyperdunk.us.com>nike hyperdunk</a> <a href=http://www.lebron-james-shoes.us.com>lebron james shoes</a> <a href=http://www.adidassoccercleats.us.com>adidas soccer cleats</a> <a href=http://www.kyrie-3.com>kyrie 3</a> <a href=http://www.asicsgelkayano23.com>asics gel kayano 23</a> <a href=http://www.adidascrazyexplosive.us.com>adidas crazy explosive</a> <a href=http://www.kdshoes.us.com>kd shoes</a> <a href=http://www.porschedesignshoesonline.com>adidas shoes</a> <a href=http://www.adidasyeezyoutlet.us.com>adidas yeezy outlet</a> <a href=http://www.kyrie-irvingshoes.com>kyrie shoes</a> <a href=http://www.airjordan32.us>air jordan 32</a> <a href=http://www.nikelebronjamesshoes.us.com>Lebron James Shoes</a> <a href=http://www.kobe-10.org>kobe 10</a> <a href=http://www.lebron15.us.com>lebron 15</a> <a href=http://www.kobebryantshoes.us.com>nike kobe shoes</a> <a href=http://www.ultraboost-3.com>ultra boost 3.0</a> <a href=http://www.kyrie1.us>kyrie 1</a> <a href=http://www.curry-5.us.com>curry 5</a> <a href=http://www.nikezoomvaporflyelite.us>nike zoom vaporfly elite</a> <a href=http://www.vibram.us.com>vibram shoes</a> <a href=http://www.nikeairmax270.us.com>nike air max 270</a> <a href=http://www.kyrie4confetti.us>kyrie 4 confetti</a> <a href=http://www.pumafentyslides.us>puma fenty slides</a> <a href=http://www.lebronsoldier11.us.com>Lebron soldier 11</a> <a href=http://www.stephencurryjersey.us>stephen curry jersey</a> <a href=http://www.kd-10.com>kd 10</a> <a href=http://www.kobebryantjersey.us>kobe bryant jersey</a> <a href=http://www.jordanretro.us.com>jordan retro</a> <a href=http://www.adidaseqt.us.com>adidas eqt</a> <a href=http://www.kyrie3.us>kyrie 3</a> <a href=http://www.nikecr7.com>Cristiano Ronaldo CR7</a> <a href=http://www.curry-5.us>curry 5</a> <a href=http://www.nikeairmoreuptempo.us.com>nike air more uptempo</a> <a href=http://www.lebronshoes.us.com>lebron james shoes</a> <a href=http://www.stephencurry--shoes.us.com>stephen curry shoes</a> <a href=http://www.vansshoes.us.com>vans shoes</a> <a href=http://www.kd-11.us>kd 11</a> <a href=http://www.nikefree.us.com>nike free</a> <a href=http://www.kyrieirvingbasketballshoes.com>kyrie irving shoes</a> <a href=http://www.michaeljordanshoes.us>michael jordan shoes</a> <a href=http://www.kyrie-4.org>nike kyrie 4</a> <a href=http://www.kyrie3shoes.com>kyrie shoes 3</a> <a href=http://www.birkenstocksandals.us>birkenstock</a&gt; <a href=http://www.kobe11.org>kobe 11</a> <a href=http://www.yeezy--boost.us.com>adidas yeezy</a> <a href=http://www.cristianoronaldocr7.us>Nike CR7</a> <a href=http://www.nikeairmax97.us.com>nike air max 97</a> <a href=http://www.adidasultraboost4.com>ultra boost 4.0</a> <a href=http://www.kd-shoes.org>kd shoes</a> <a href=http://www.kyrie4halloween.com>kyrie 4 halloween</a> <a href=http://www.adidasiniki.us.com>adidas iniki</a> <a href=http://www.adidasboost.us.com>adidas boost</a> <a href=http://www.underarmourshoes.us.com>under armour shoes</a> <a href=http://www.kyrie3.com>kyire 3</a> <a href=http://www.calvinklein-underwear.us.com>calvin klein</a> <a href=http://www.curry-5.com>curry 5</a> <a href=http://www.kyrie4halloween.us>kyrie 4 halloween</a> <a href=http://www.airmax90.us>air max 90</a> <a href=http://www.mizunoshoes.us.com>mizuno shoes</a> <a href=http://www.kobe--shoes.com>kobe shoes</a> <a href=http://www.kevindurantjersey.us.com>kevin durant jersey</a> <a href=http://www.pumafenty.us.com>puma fenty</a> <a href=http://www.yeezyshoes.us.com>yeezy shoes</a> <a href=http://www.kyrieirvingjersey.com>kyrie irving jersey</a> <a href=http://www.hardenvol2.org>harden vol 2</a> <a href=http://www.lebron-16.com>lebron 16</a> <a href=http://www.nikevapormax.us.com>nike vapormax</a> <a href=http://www.pumarihannacreepers.us>puma rihanna</a> <a href=http://www.air-jordan-shoes.us.com>air jordan shoes</a> <a href=http://www.nikepg2.us>nike pg 2</a> <a href=http://www.nikeepicreact.us.com>nike epic react flyknit</a> <a href=http://www.pgshoes.com>pg shoes</a> <a href=http://www.adidasboostyeezy.us.com>adidas yeezy boost</a> <a href=http://www.nikesockracer.com>nike sock racer</a> <a href=http://www.pumasuede.us.com>puma suede</a> <a href=http://www.kd11.org>nike kd 11</a> <a href=http://www.lebron-shoes.us>lebron shoes</a> <a href=http://www.curry-4.com>curry 4 shoes</a> <a href=http://www.kyrieirvingshoes.us>kyrie irving shoes</a> <a href=http://www.adidasdeerupt.us>adidas deerupt</a>

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Garage, 26, is one <a href=http://www.kdshoes.us.com>kevin durant shoes</a> on the largest child, dell - garage in 2002, his dad announced over 04 years of career, finally handed over 40. 2% on threes document card. From a quite young age, Stephen across the shooting learned how to shoot for the feet of the get better at, when dad refused to take him to the hornets training, Stephen will be pursed mouth area, not because can't go to see those big-name players, the old you're, but because he also desire to be with my dad, to apply his shot.

At the age of 9, garage is of their own <a href=http://www.stephencurryshoes.us>stephen curry shoes</a> amateur league teams of players, only if the coach needs to outside shot collapse at the opponent's zone will always be sent. Recalled the your self, garage proudly said: "when I was a defense gurus, all start from generally there. "

To go time for <a href=http://www.curryshoes.us.com>curry shoes</a> the original text, if your garage near the baseball in midfield, people tend to overlook just about the most important thing: pool basketball skills. Sonya, thanks in order to his mother, then any 5 feet tall 3, cordial and some stubborn woman again as well, she was in school played point guard, checking out the volleyball after to the campus of Virginia technology, and meet the storage area there's father. "If I dribble towards coast, I have to decide on to shoot or cross, it's my limit. "Dell stated, "people started for Stephen impression is all he'll beautiful posture hit photographs, but before becoming the striker, he already was an even better control player, people usually ignore it. After his / her dribble shot, is I the most beautiful moments. Thanks to his or her mother. ".

Tag: <a href=http://www.kyrieirvingshoes.us.com>kyrie irving shoes</a> <a href=http://www.adidasboost.us.com>adidas boost</a> <a href=http://www.lebron-14.us>lebron 14 shoes</a> <a href=http://www.kyrie3.us>nike kyrie 3</a> <a href=http://www.kyrie4halloween.us>kyrie 4 halloween</a> <a href=http://www.kobe--shoes.com>kobe shoes</a> <a href=http://www.kyrie4.com>kyrie 4</a> <a href=http://www.vansshoes.us.com>vans shoes</a> <a href=http://www.kyrie2shoes.com>kyrie 2 shoes</a> <a href=http://www.vanssk8hi.us>vans sk8 hi</a> <a href=http://www.kyrie3.com>kyire 3</a> <a href=http://www.neweracaps.us.com>new era caps</a> <a href=http://www.kd-10.com>kd 10</a> <a href=http://www.kobebryantshoes.us.com>kobe shoes</a> <a href=http://www.curry-5.com>curry 5</a> <a href=http://www.ultraboost-3.com>ultra boost 3.0</a> <a href=http://www.kdshoes.us.com>kd shoes</a> <a href=http://www.hand-spinner.us>hand spinner</a> <a href=http://www.nikepg2.us>nike pg 2</a> <a href=http://www.nikeairmoreuptempo.us.com>nike air more uptempo</a> <a href=http://www.kyrie4confetti.us>kyrie 4 confetti</a> <a href=http://www.air-jordan-shoes.us.com>air jordan shoes</a> <a href=http://www.birkenstock-sandals.us>birkenstock</a&gt; <a href=http://www.nikeairmax270.us.com>air max 270</a> <a href=http://www.cristianoronaldocr7.us>Cristiano Ronaldo CR7</a> <a href=http://www.asicsgelkayano23.com>asics gel kayano 23</a> <a href=http://www.adidasultraboost4.com>adidas ultra boost 4</a> <a href=http://www.nikeepicreactflyknit.us>nike epic react</a> <a href=http://www.airmax270.us>air max 270</a> <a href=http://www.lebron-14.us>lebron 14 shoes</a> <a href=http://www.curry-4.com>curry 4 shoes</a> <a href=http://www.stephencurryjersey.us>stephen curry jersey</a> <a href=http://www.kyrieirvingjersey.com>kyrie irving jersey</a> <a href=http://www.curry2.com>curry 2</a> <a href=http://www.kyrieirvingshoes.us.com>kyrie irving shoes</a> <a href=http://www.kobebryantjersey.us>kobe bryant jersey</a> <a href=http://www.nikeairpresto.us.com>nike air presto</a> <a href=http://www.kyrieirvingshoes.us>kyrie irving shoes</a> <a href=http://www.jordanretro.us.com>jordan retro</a> <a href=http://www.kd-shoes.org>kd shoes</a> <a href=http://www.kyrieirvingbasketballshoes.com>kyrie irving basketball shoes</a> <a href=http://www.kyrie4.us.com>kyrie 4</a> <a href=http://www.airmax90.us>air max 90</a> <a href=http://www.adidasdeerupt.us>adidas deerupt</a> <a href=http://www.ultraboostshoes.us.com>adidas ultra boost</a> <a href=http://www.nikezoomvaporflyelite.us>nike zoom vaporfly elite</a> <a href=http://www.kyrie--4.com>kyrie 4</a> <a href=http://www.lebron-shoes.us>lebron shoes</a> <a href=http://www.porschedesignshoesonline.com>adidas shoes</a> <a href=http://www.nikevapormax.us.com>nike air vapormax</a> <a href=http://www.kevindurantjersey.us.com>kevin durant jersey</a> <a href=http://www.nike-mercurial.us>nike mercurial</a> <a href=http://www.lebronsoldier10.us>lebron soldier 10</a> <a href=http://www.lebron-james-shoes.us.com>lebron james shoes</a> <a href=http://www.stephencurry-shoes.com>curry shoes</a> <a href=http://www.birkenstocksandals.us>birkenstock</a&gt; <a href=http://www.lebron15.us.com>lebron 15</a> <a href=http://www.lebron-16.com>lebron 16</a> <a href=http://www.kyrie-4.com>kyrie 4</a> <a href=http://www.lebronshoes.us.com>lebron james shoes</a> <a href=http://www.airjordan32.us>air jordan 32</a> <a href=http://www.adidaseqt.us.com>adidas eqt</a> <a href=http://www.kyrie-4.org>kyrie 4</a> <a href=http://www.airforce-1.us>air force 1</a> <a href=http://www.kyrie3shoes.com>kyrie shoes 3</a> <a href=http://www.calvinklein-underwear.us.com>calvin klein</a> <a href=http://www.kobe-10.org>kobe 10</a> <a href=http://www.curry-5.us>curry 5</a> <a href=http://www.pumasuede.us.com>puma suede</a> <a href=http://www.pgshoes.com>pg shoes</a> <a href=http://www.adidassoccercleats.us.com>adidas football cleats</a> <a href=http://www.nikehyperdunk.us.com>nike hyperdunk</a> <a href=http://www.pumafenty.us.com>puma fenty</a> <a href=http://www.yeezyshoes.us.com>yeezy shoes</a> <a href=http://www.adidascrazyexplosive.us.com>adidas crazy explosive</a> <a href=http://www.lebronsoldier11.us.com>Lebron soldier 11</a> <a href=http://www.nikeepicreact.us.com>nike epic react</a> <a href=http://www.nikelebronjamesshoes.us.com>Lebron Shoes</a> <a href=http://www.vibram.us.com>vibram fivefingers</a> <a href=http://www.kd11.org>kd 11 shoes</a> <a href=http://www.kd-11.us>kd 11</a> <a href=http://www.nikehuarache.org>nike huarache</a> <a href=http://www.curry-5.us.com>curry 5</a> <a href=http://www.nikepegasus35.com>Nike Pegasus 35</a> <a href=http://www.ultraboostadidas.us.com>ultra boost</a> <a href=http://www.adidasiniki.us.com>adidas iniki</a>

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Finals last season, Arsenal's performance [url=http://www.kdshoes.us.com]kevin durant shoes[/url] isn't very ideal, although the results well, but the efficiency just isn't high, and his returning pass error, defensive irvine was built key 3 points have grown a "black spots" instant, apparently, in hope that on this to prove himself.

No, after the opening, the three points inside the database and didn't reach two shots, on the actual contrary, the knight about three points would hit several over there. Garage or give attention to defense, he para which includes lebron, Irwin, JR., continues to be people already, also get successful prevention.

In passing, did well in the actual Treasury, the ball to a teammate are fed effectively, but Mr Chu in a number of opportunity attack. 04 seconds left within the first quarter, garage dribble to the frontcourt, rhythm, but they are confident the take some steps away from the three-point line and it is necessary to make [url=http://www.curryshoes.us.com]curry shoes[/url] moves, the ball! This can also be the warriors in the first 3-pointer today. Soon, the Treasury and using second chances within the right side of the base again in a 3 factors!

It is worth mentioning that the opening, the garage right arm was wearing a new black gear, it can also be because his right elbow within the game before the old injury carries a relapse, however, with the action, he has to remove protective devices. Gear, it seems like, has affected the manage, before he took off while i feel much better.

Inside against lebron James, the defense is performing very well in his Arsenal, but after he was lebron was an adolescent knocked out, the referee offers [url=http://www.stephencurryshoes.us]stephen curry shoes[/url] blown the garage obstructing foul, garage on the floor is various, make action on the referee said lebron knee.

In breakthrough, garage is also a difficult moves, all sorts of people all the method up his defense, such as lebron, but Treasury first in a myriad of dazzling dribble move Thompson, soon after air and rival accident cases, the hard for you to score.

Tag: [url=http://www.kyrieirvingshoes.us.com]kyrie irving shoes[/url] [url=http://www.calvinklein-underwear.us.com]calvin klein underwear[/url] [url=http://www.kd-10.com]kd 10[/url] [url=http://www.kyrieirvingshoes.us]kyrie irving shoes[/url] [url=http://www.adidasnmdshoes.us.com]adidas nmd shoes[/url] [url=http://www.jordanretro.us.com]jordan retro[/url] [url=http://www.yeezyshoes.us.com]yeezy shoes[/url] [url=http://www.kyrie-3.com]kyrie 3[/url] [url=http://www.kdshoes.us.com]kevin durant shoes[/url] [url=http://www.ultraboostshoes.us.com]ultra boost[/url] [url=http://www.johnwallshoes.us.com]john wall shoes[/url] [url=http://www.kobe11.org]kobe 11[/url] [url=http://www.lebron-shoes.us]lebron james shoes[/url] [url=http://www.nike-mercurial.us]nike mercurial[/url] [url=http://www.adidasdeerupt.us]adidas deerupt runner[/url] [url=http://www.nikeairpresto.us.com]nike air presto[/url] [url=http://www.kyrie1.us]kyrie 1[/url] [url=http://www.kyrie4.us.com]kyrie 4[/url] [url=http://www.nikeairmax97.us.com]nike air max 97[/url] [url=http://www.cristianoronaldocr7.us]Nike CR7 Football Boots[/url] [url=http://www.lebronsoldier11.us.com]Lebron soldier 11[/url] [url=http://www.lebron15.us.com]lebron 15[/url] [url=http://www.airforce-1.us]nike air force 1[/url] [url=http://www.lebronsoldier10.us]lebron soldier 10[/url] [url=http://www.nikecr7.com]Nike CR7 Cleats[/url] [url=http://www.adidasiniki.us.com]adidas iniki[/url] [url=http://www.hand-spinner.us]hand spinner[/url] [url=http://www.pumafentyslides.us]puma fenty slides[/url] [url=http://www.curry2.com]curry 2[/url] [url=http://www.lebron-14.us]lebron 14[/url] [url=http://www.yeezy--boost.us.com]adidas yeezy[/url] [url=http://www.kyrie-irvingshoes.com]nike kyrie shoes[/url] [url=http://www.lebronsoldier11.org]Nike lebron soldier 11[/url] [url=http://www.curry-5.us]curry 5[/url] [url=http://www.kyrie2.us]kyrie 2[/url] [url=http://www.kyrie--4.com]kyrie 4[/url] [url=http://www.kyrie-5.com]kyrie 5[/url] [url=http://www.pumafenty.us.com]puma fenty[/url] [url=http://www.kobebryantshoes.us.com]kobe bryant shoes[/url] [url=http://www.vansshoes.us.com]vans shoes[/url] [url=http://www.kyrie3.com]kyire 3[/url] [url=http://www.asicsgelkayano23.com]asics gel kayano 23[/url] [url=http://www.pumasuede.us.com]puma suede[/url] [url=http://www.stephencurry--shoes.us.com]stephen curry shoes[/url] [url=http://www.nikezoomvaporflyelite.us]nike zoom vaporfly elite[/url] [url=http://www.ultraboost-3.com]ultra boost 3.0[/url] [url=http://www.nikepegasus35.com]pegasus 35[/url] [url=http://www.adidaszxflux.us.com]adidas zx flux[/url] [url=http://www.adidasyeezyoutlet.us.com]adidas yeezy[/url] [url=http://www.vanssk8hi.us]vans sk8 hi[/url] [url=http://www.vibram.us.com]vibram[/url] [url=http://www.kyrie3shoes.com]kyrie 3 shoes[/url] [url=http://www.hardenvol2.org]harden vol 2[/url] [url=http://www.michaeljordanshoes.us]michael jordan shoes[/url] [url=http://www.nikehyperdunk.us.com]nike hyperdunk[/url] [url=http://www.curry-4.com]curry 4 shoes[/url] [url=http://www.curry-5.us]curry 5 shoes[/url] [url=http://www.nikeairmoreuptempo.us.com]nike air more uptempo[/url] [url=http://www.airmax90.us]air max 90[/url] [url=http://www.kevindurantjersey.us.com]kevin durant jersey[/url] [url=http://www.underarmourshoes.us.com]under armour shoes[/url] [url=http://www.adidasboost.us.com]adidas boost[/url] [url=http://www.nikevapormax.us.com]nike air vapormax[/url] [url=http://www.lebron-james-shoes.us.com]lebron james shoes[/url] [url=http://www.nikesockracer.com]nike sock racer[/url] [url=http://www.air-jordan-shoes.us.com]air jordan shoes[/url] [url=http://www.neweracaps.us.com]new era caps[/url] [url=http://www.nikeairmax270.us.com]air max 270[/url] [url=http://www.pgshoes.com]paul george shoes[/url] [url=http://www.lebronshoes.us.com]lebron james shoes[/url] [url=http://www.kyrieirvingshoes.us.com]kyrie irving shoes[/url] [url=http://www.nikeepicreact.us.com]nike epic react flyknit[/url] [url=http://www.lebron-16.com]lebron 16[/url] [url=http://www.birkenstock-sandals.us]birkenstock sandals[/url] [url=http://www.kyrieirvingjersey.com]kyrie irving jersey[/url] [url=http://www.adidascrazyexplosive.us.com]adidas crazy explosive[/url] [url=http://www.nikepg2.us]nike pg 2[/url] [url=http://www.curry-5.us.com]curry 5[/url] [url=http://www.nikeepicreactflyknit.us]nike epic react[/url] [url=http://www.stephencurryjersey.us]stephen curry jersey[/url] [url=http://www.adidassoccercleats.us.com]adidas football cleats[/url] [url=http://www.ultraboostadidas.us.com]ultra boost adidas[/url] [url=http://www.kobe--shoes.com]kobe shoes[/url] [url=http://www.kyrie4confetti.us]kyrie 4 confetti[/url] [url=http://www.nikehuarache.org]nike huarache[/url] [url=http://www.stephencurry-shoes.com]curry shoes[/url]

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Říkávali jsme jim tanky míru, nějak jsem rychleji myslel, než psal.

Zatím bez slepic

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Plechová kavalérie.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

krádež. Úplně vykradl písmenka z článku o nových a ještě novějších kamionech. V nich jsou taky samá hejblata, elektronika, hovadiny a nesmysly a skutek utek.
Na všecko jsou elektronické řídící jednotky, jejichž jediná OPRAVDOVÁ funkce spočívá v zabránění případné opravy tzv. nádvorní četou.
Kdepak! Hezky pěkně do značkového servisu, hajzlové!!!
Já například nechápu, proč musejí mít elektromotorky na stahování oken svou vlastní řídící jednotku. Prostě tomu nerozumím a nikdo z "odborníků" mi není schopen racionálně zdůvodnit, PROČ.
A teď pozor - hlavní finta!!!
Když nějaká řídící jednotka nefachá, jak by měla - např. kdyby napadlo toho debila Targuse ji nějak odpojit, obejít, prostě zlikvidovat, hlavní a nejchytřejší a nejřídícnější jednotka vám nedovolí nastartovat. Prostě a jednoduše odpojí startér od ovládání (klíček ve spínačce).
Tož takový je dnešní elektrický svět.
Jinak konstruktérům kombajnů zcela a naprosto rozumím. Mají kamarády - konstruktéry čističek do sil a megasil, kteří chtějí také prodávat. Tak proč neudělat kombajn, který pustí trochu koukolu a prachu?
Kdysi lidi žrali obrok s kamením, když mleli na domácích žernovech, a taky žili. A dokonce měli i zdravé zuby, páč si je při jídle hezky cídili otěrem z mlecích kamenů. Což se odstranilo, páč mít zdravé zuby je taky nemoderní a lidi pak nechtějí kupovat pasty a kartáčky a chodit k zubařům - zmetci jedni.
A široká pole, můžou vadit pouze hlupákům z dědin á la Vidlák, kterým se nechce pořádně pracovat, a jen by se ocrmndávali po mezích. Slušný konstruktér žije hezky v městě, kde je vody přece dost, no ne?

Zatím bez slepic

S osobními auty je to mnohem horší. Jsou tak nabitá elektronikou, až jsou nepřiměřeně drahá. Proto také Dacia začala slavit úspěchy se svými levnými modely. Značce stoupají obraty prodeje o 20-30% ve všech zemích Evropy. Co udělá EK? Vypracuje směrnici, které do aut povinně nařídí elektronická hejblata (např. tester alkoholu před jízdou). Samozřejmě spojeno se startérem. Když se některá součástka porouchá, auto nenastartuje. Auta budou drahá a bude jich na silnicích méně. A složitá natolik, že starší auta nebudou schopna vyjet. Konstruktéři se teď zaměřili na nové generace, které jsou zvyklé na spoustu elektroniky. Sice auto možná nepojede, ale připojí se na Facebook, možná budou kamerou rovnou posílat fotky do cloudu a řidič za cestu nasbírá hodně lajků. Tedy pokud auto pojede.
Jen mě napadá otázka, kdo vůbec bude pracovat v průmyslových parcích, když se tam ani nedostane? Zřídí firmy podnikové ubytovny a la Japonsko a zaměstnanci budou pracovat od rána do večera a domů se podívají jen na víkend? A jak se dostanou o víkendu do chrámu konzumu, hypermarketu? Auto nebude (možná budou jen firemní jako bonus zaměstnancům?), pořídíme si tedy nenáročného osla a jednou za týden dovezeme 50 kg zásob? Ale kdo bude osla krmit, když přes týden budeme v práci? Snad sdílení jednoho osla více lidmi? Zkušenosti už máme s voly a parlamentem.
Celá snaha o elektronikou nadupaná drahá auta mně přijde kontraproduktivní, protože v konečném výsledku sníží počet potenciálních kupců auta, takže místo větších zisků automobilky budou mít sice více zisků, ale u méně kupců, takže v konečném důsledku prodělají a hodně z nich zkrachuje.

Zatím bez slepic

Jo, máte recht. Měním auto každé čtyři roky a stále stejnou značku a co nejpodobnější model tomu předcházejícímu, takže mohu asi čtvrt století kontinuálně sledovat vývoj.
Začalo to elektrickým stahováním okének. Moc jsem o to nestál, ale prima věc, jak se ukázalo.
Dnes to končí tím, že když jsem loni na podzim zase zakoupil nový kus a nechal na něj nasadit zimní kola z kusu předcházejícího, celou zimu mi svítila kontrolka, že je nějaký problém s nahuštěním. V servisu mi sdělili, abych to ignoroval, neboť stará kola (tedy ona nejsou stará, jen asi pět let) nemají nové čidlo a tak s řídící jednotkou "nekomunikují". Naštěstí to jezdilo. Až nám slavný Eurosajuz nasadí ty povinné GPS (prý pro případ havárie), tak to bez ní nejspíš nepojede.
No, třeba to nepůjde tak rychle a mně už porostou macešky na prsou.
Hejblat tři prdele, jestli z nich využívám pětinu, tak je to moc. Třeba tempomat. Ve svých začátcích dobrá věc, ale při dnes narvaných silnicích je plynulá jízda jen zdáním. Jestli ho zapnu jednou za týden, je to moc, a to stejně spíš jen proto, abych ověřil, že vůbec ještě funguje.

Zatím bez slepic

Můj příbuzný spáchal totéž a v autě se nedalo jezdit, páč ječelo jak šílené. Musel tedy do pneuservisu nechat si namontovat "chytré ventilky" za lidovku, jeden kousek bratru za patnáct stovek.
Když už jsme u těch osobáků, Stará Jahoda s Pinocchiem mne nasrali, páč mi zpod prdele prodali starou Feldu - auťák s nejlevnějším provozem, jaký jsem kdy potkal, když jsem se flákal po Rumunsku.
Jenže já snimi vyje***, dotáhl jsem domů Ceausescovu pomstu v kombíku. Kufr jako kráva, ze zbytné elektroniky to má jen centrál, páč se mi to nechce obíhat. Ideál auta na práci. A už ji nedám, techničák jsem schoval tak, že ho nenajdu ani já.

Zatím bez slepic

Nebojte, brzy se rozšíří nová forma tunningu aut, kdy se řídící jednotka upraví, aby auto jelo i bez těch hejblat. Jen to bude brzy zakázané. Možná někteří dojdou k názoru, že kůň s bryčkou je nakonec lepší dopravní prostředek a před firmami budou krytá stání pro koně se žlabem a korytem vody. Kukuřice by místo do bioplynky šla koni do žlabu. Tak by se naplnila idea EU o ekologické dopravě - jednou koňskou silou.

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

jste zde popsal, již proběhlo.
Chytré škatule již existují a erární zloději nejrůznějších názvů a převleků po celé Ojropě vybírají docela příšerné pálky za provoz takových neschválených "chytrých" krabic, které eliminují "škodlivou" práci těch ofiko montovaných.
Bavím se samozřejmě o nákladních autech, kde se nežádoucí vlivy kvůli vysokému kilometrickému proběhu projevují daleko více. Ale v podstatě tentýž problém je "dieselgate" koncernu VW.
Co se týká motocyklů, tam je hotovo. Přes chytrý telefon si navolíte palivovou mapu "do terénu", anebo na jízdu po "soukromém" pozemku, kde neplatí ojronařízení, na rozdíl od veřejných komunikací.

Zatím bez slepic

Wau, obdivuji obměnu aut každé roky :) U mě je to tak jednou za 10-15 let, ale na jednu stranu to chápu. Je to prostě čím dál pohodlnější a bezpečnější. Chtěl jsem se zeptat, jak svoje auta prodáváte? Dáváte je do nějakých autobazarů nebo využíváte služby jako je třeba tohle https://zahotove.cz/ ?

Zatím bez slepic

se mýlíte.
To, co EK chce do osobáků teprve "povinně" dostat, je u nákladních vozidel už "v základu". Např. dnes je obrovský problém sehnat tahač s manuálně řazenou převodovkou.
Ta sériově montovaná - "robotická" je blbá jak dlabané necky a vypnout ji je doslova nebezpečné, páč u toho musíte docela dlouho čumět na displej, namísto sledování provozu. A navíc při prvním ubrání plynu okamžitě přejde zpět na automatický režim, což je např. při předjiždění v kopcích kde jsou dokonce i zatáčky doslova katastrofa, páč namísto plného plynu vám naráz přeřadí do "ekonomického a ekologického módu", který je schopen naloženou soupravu zbrzdit i o 30 km/h.
O dalších "mňamkách", jako je pištění a "automatické" šlapání na brzdu, když je auto podle mínění kompu příliš blízko příkopu nebo středové čáry je škoda mluvit. To jsou dsoslova šílenosti, které ohrožují nejen řidiče a náklad, ale i všechny okolo.
Ale zdruhé strany je to fajn, protože "řidiče" takových aut může dělat i opravdový debil za předpokladu, že po něm nechcete nic podobného, jako je dobrá spotřeba a dobrý dojezdový čas, pokud trasa vede jinudy, než je německá nebo francouzská dálnice.

Zatím bez slepic

krachovat. Automobilku si klidně můžete založit i vy, není k tomu potřeba nic, kromě peněz.
Všechny komponenty se dnes řeší dodavatelským způsobem, v tzv. automobilkách se provádí pouze finální montáž, něco jako skládačka Lego. Je jen na vedení firmy, jaké auto chce umístit na trh, vše ostatní je outsourcováno. Od motoru, přes káru, až po poslední anténku nebo čidlo v nárazníku z plastu.
Jinak chytrý Michl přišel včera na ČT24 s tím, že úspory obyvatel rostou nemóresným způsobem, proto jim je potřeba nějak odlehčit. Například dražšími auty.
A můžu vás ubezpečit, že ony "vychytávky" jsou v ceně stokorun, max. jednotek tisíců, takže finální VÝROBNÍ cenu auta, odlišnou od ceny prodejní, ovlivňuje v řádu max. jednotek procent.
Spíš vidím tendence, že bude výrazně zvyšován tlak na vyřazování starších aut z provozu, jako je tomu např. u náklaďáků, a to z jakýchkoli zástupných pseudodůvodů (emise, bezpečnost, vzájemná komunikace, blablabla).
Lopaty si rády vezmou půjčky na nové křápy, nebojte.

Zatím bez slepic

Založit automobilku? To se pletete. I velcí výrobci se už sdružují, protože vývoj nového auta stojí těžké peníze. Všechny testy a certifikace jsou neskutečně drahé, vývoj a zkoušky výrobce také. Kromě toho ochrana průmyslového vzoru (tvar karoserie), značky - neskutečné prachy. Vyřazování aut z pochybných důvodů probíhá už delší dobu, začalo to normou EURO 1. Vše odhalila dieselgate. Ukázalo se, jak úplně zbytečné je všechno snažení o úsporu paliva. Stačí poslat jednu kontejnerovou loď do Číny pro várku součástek pro "evropská" auta a celoroční úspora je v tahu. Ale cena aut roste. Třeba nové Škodovky se už prodávají v cenách 800 tis. - nad 1 mil. Kč.
Ve všech těch autosportech se redaktor rozplývá nad skvělou jízdou v předraženém plechu, který si málokdo koupí kvůli ceně. Většině lidí stačí auto do 300 tis. Kč, které jede. Bude-li cena auta dál růst, hodně lidí si koupi auta rozmyslí. Zvláště nové generace. Žijí ve městě a po kavárnách, do práce jezdí MHD, auto celý rok nepotřebují. Na dovolenou si jej půjčí v autopůjčovně na 2 týdny. To je nový trend doby. Další variantou je společné vlastnictví drahé věci několika osobami, které se domlouvají na způsobu používání. Není to na denní potřebu, ale někdy to jde.
A půjčovat si na nový křáp? Jedině, když chci, aby mě za pár let navštívil exekutor. Je sice hezké, že banka půjčí i dělníkovi v montovně na nové auto, ale ten dělník si většinou uvědomuje, že s jeho platem nebude mít na splátky a uživení rodiny. Tak bude jezdit starým vrakem, dokud mu jej ouřady nezabaví. Pak přestane jezdit úplně a zůstane na pracáku.

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

nepozorně.
Právě proto, že došlo k totálnímu outsourcingu, je možné naprosto lehce získat vše potřebné k SESTAVENÍ (nikoli k vývoji či výrobě!!!) vozítka. Kdysi musela automobilka investovat hromadu peněz nejen do vývoje samotného, ale i do vyškolení lidských zdrojů.
Pokud dnes rozhodíte poptávku na nákup 100 000 certifikovaných motorů předem dané specifikace, která nebude příliš vybočovat z daného sortimentu, zájemci vám utrhnou obě ruce.
Totéž platí o ostatních agregátech a podskupinách. V Ojropě je např. jediný originální výrobce brzdových systémů, dva výrobci vstřikovacích agregátů, dva výrobci vzduchem ovládaných komponentů, atd. Pochopitelně v nespočtu subdodavatelských variant, jak v ceně, tak zejména v kvalitě. Postačí přijít a ukázat si prstem, či si vybrat podskupinu požadovaného výkonu a životnosti v katalogu v teple vlastní kanceláře.
Vše s certifikátem až do domu, či na montážní linku, na tu pochopitelně v režimu just in time, přece nebudete platit za skladování, zhoršuje to cash flow.
Stran cenové politiky Škody berte laskavě v úvahu, že všechny zahraniční filiálky koncernu VW dotují ztrátové německé montovny. Můj soukromý názor - kdo je hňup, nechť ji pořídí. Názor automechanika, ke kterému tahám na opravy vraky celé naší rodiny - Škodovka je príma brko, ale za sousedovým plotem.

Zatím bez slepic

Targusi,
to je omyl. Nemyslím díly na sestavení auta. Ale jde o homologaci vozu, nárazové testy, testy hořlavosti a kouřivosti plastů, jak se plasty uvnitř lámou při nárazu, atd. A to je taková pálka, že ji i automobilky stěží uhradí.
Jinak ta povinná výbava má zahrnovat parkovacího asistenta i v nejlevnějších modelech. Což je vhodné pro některé řidiče, ale zkušenějším je takový asistent úplně k ničemu, protože ukazuje řve jak šílený dlouho před překážkou. Vyzkoušel jsem si to na služebních vozech a mohu jen říci, že když jsem si překontroloval, kde mě parkovací asistent zaparkoval, raději jsem to přeparkoval sám za trvalého řevu toho zhola zbytečného přístroje. Kdepak, cílem je nacpat do auta co nejvíce elektroniky, takže starší a levnější modely budou staromilci udržovány až do rozpadu.
Co se týká Škodovky, máte pravdu. Je to předražený německý vůz. Dieselgate neplatil VW, ale jeho dodavatelé, tzv. Tier1. Názor automechanika na škodovku - poslední výhodný model byl Octavia 1.

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

všechny díly, které je nutno namontovat, je možno objednat u subdodavatelů i s certifikátem. Nevím, jak to mám dále vysvětlovat.
Prostě dejme tomu, že firemní designér vymyslí nějakou káru a potřebujete ji postavit. Ono už ani není potřeba firemního designéra, můžete si to např. objednat u Giugiara nebo u Bertoneho, pokud máte škváru.
Stejně jako návrháři existují i konstruktéři, kteří vám spočítají tzv. káru (samonosnou karosérii), pokud jim zároveň zadáte zamýšlené jízdní parametry.
A opět si můžete vybrat, jestli povolovací řízení budete dělat vy nebo ti konstruktéři, případně jestli nepoužijete již odzkoušený skelet jiného auta, který pouze lehce upravíte mírným faceliftem plastů na povrchu, světlomety a podobnými kravinami.
Podle predikovaných jízdních vlastností vyberete z nabídky nápravy, brzdy, motor a převodovku. Dnes opravdu můžete VŠE koupit bez velkých problémů.
Další firmy velmi rády rozhážou po okolních stodolách a opuštěných halách stroje na výrobu vnitřních plastů a koberečků, což vám budou vyrábět místní lopaty za minimálku, protože potřebujete stlačit ceny. Opět VŠE pořídíte i s dokumentací. Záleží jen na tom, jakou cenu a kvalitu vyjednáte. Největší problém pak je sladit dodávky na montážní linku.
Máte vůbec tušení, kolik subdodavatelů má taková Škodovka? Anebo Hyundai? Víte, kolik subdodávek pro Hyundai se dělá v bývalých kravínech a ve starých halách u zavřených šachet?
Stran parkovacích kvíčal - měly by se dát nastavit - to ty dražší. A ty levnější stojí litr pět set na celé auto v normálním obchodě.

Kdo platil Dieselgate, je úplně jedno, vedení o tom vědělo od samého začátku, resp. z vedení vyšel onen požadavek. Je možné, že podle zákona padajícího hovna to vyžral někdo druhý, ale několikrát jsem četl, kolik už VW musel zaplatit.
Stran jedničkové Ochcávky - záleží, o kterou motorizaci se jednalo. Šly do ní motory, které už byly určeny na výřad, takže žádná hitparáda.
1,6 benál přestárlý užraný lenochod s malým výkonem na takovou hmotnost, 1,8 a dvoulitr nepovedené rozežrané křápy, 1,9 v naftě letitý křáp s vychytanými mouchami a poněkud novější stříkačkou, která byla zdařilým kompromisem mezi cenou, jednoduchostí, kvalitou a životností. Vše, co přišlo a stále přichází potom, bylo přitažené na hmotnost a výrobní cenu, takže se motůrky VW od té doby poroučejí jeden za druhým a světlo na konci tunelu prostě nesvítí.
Na rovinu - nechápu, jak to, že jim to lidi s přístupem fabriky k reklamacím spešl v ČR furt kupujou. Prostě nerozumím, jestli prošli nějakým očkováním nebo lobotomií, prostě jen čumím a už ani nekroutím hlavou.

Zatím bez slepic

Certifikát dílu od dodavatele není totéž, jako certifikát celého vozu. Třeba výběr plastu do interiéru a zkoušky jeho hořlavosti provádí výrobce auta (OEM). U výroby plastů je drahá forma a buď ji platí automobilka na začátku výroby (pak je její) nebo ji platí v ceně dílu. Na vývoj nového motoru se už výrobci aut sdružují. Ale i kdybyste chtěl díly koupit, výrobci pro automobilky mají zákaz prodeje třetím stranám. Takže si je můžete koupit leda za draho jako náhradní díly, jinak Vám je nikdo levně neprodá. V zásadě byste měl pravdu, stačilo by levně nakoupit a smontovat díly. Jenže povolovací řízení je drahé a díly si nekoupíte, nebo musíte s dodavateli mít samostatný vývoj dílu.
Těch dodavatelů má automobilka mezi 1500 až 2000- podle automobilky. Takže nebojte, mám nejen tušení, u některých to vím docela přesně.
VW sice platil za dieselgate, ale zisky mu o tu částku neklesly. A vím, že docela brutálně obral své dodavatele, aby mu na dieselgate přispěli.
Nu a konstruktéři Škody auto konstruují díly s životností 130 000 km, i když kdyby životnost zvedli na 250 000 nebo 500 000 km, na cenu to má vliv jen v jednotkách procent. Ale jde o rozhodnutí vedení VW, aby se ty předraženém křápy sypaly co nejdříve. Nakonec bude nejvýhodnější dovážet auta ze zemí s méně kvalitní výrobou, kde nedostatek kvality nahrazují větším bezpečnostním koeficientem výpočtu potřeby materiálu.
U Škodovky se kdysi podařilo marketingovým oddělením výrobce vsugerovat lidem v ČR, že jde o domácí výrobek, s levnými rychle dostupnými náhradními díly, s vysokou kvalitou a nízkou cenou. Nic z toho už není pravda, ale lidé stále žijí ve stereotypu předchozích tvrzení a lokálního patriotismu. Kvůli ceně a kvalitě ale začíná mnohým docházet, že tvrzení Škody už dávno nejsou pravda, a o tvrzeních Hyundaie se ještě nepřesvědčili.

Zatím bez slepic

Pane Targus.
Přesně tak,čím víc elektroniky,tím je laik úplně vedle,pomalu ani nevymění pojistku.
Mám to teď u jednoho auta,nejde pravé okénko ani jedním spinačem,zjistil jsem,že nejde kostra,ale propojení kostry to jde,jen se musí hlídat dojezdy a právě k vůli tomu jsou řídící jednotky,takže mne servis nemine.

Zatím bez slepic

na některých autech tím způsobem, že se držel ovladač v zapnuté poloze déle, než 30 sec., když bylo okénko nadoraz. Záleží samozřejmě na každém křápu.

Zatím bez slepic

Targusy je to o ceně a o ceně. Levnější je tam dnes dat mikroprosesor nez specialne navrhlou elektroniku pro konkrétní typ motorku a reseni...
A jestli toto odbornik nerekl tak bych hadal ze je to jenom "monter" co kopiruje ctrl+c a pak +v, neni to konstrukter...

Zatím bez slepic

ta první okna v elektrice v poho fachčila BEZ JAKÉKOLI elektroniky.
Pokud se mohu pochlubit, ještě dvě taková okna bez ŘJ mám. A jedou již dvanáctým rokem bez problémů.

Zatím bez slepic

Znovu, je to o ceně...

Ty předpokládáš "stará technologie=levná technologie", bohužel dnes u dost věcí toto rovnítko neplatí... Takže věřím že u starého auta platilo, že levnější je tam dát "motor + koncák + 2 tlačítka + nějakej mechanismus", dneska toto platit nemusí, může např. platit, že koncák je násobně dražší než procák +optickej koncák... To samé může být, že vyrobit tlačítko co spojí silově motorek je dražší než prosák + elektronické nesilové tlačítko na 5 voltů...
Tam může být věcí co je dnes levnější... I ty čítače co dřív řídili motorky jsouo dražší jak blbej šváb mikroprocesoru kde to nahraješ v céčku, protože ten šváb využiješ na vše, kdežto čítač pouze na tu jednu aplikaci...

P.S. Proto máš na stole počítač s procesorem co je nespecializovany a může dělat všechno a stejně tak máš okýnko elektronické a ne "mechanické"...

Zatím bez slepic

Jedou, jedou, ale když tam někdo nechá ruku, nebo dítě hlavu, tak nezastaví. Na rozdíl od těch s řídící elektronikou. Vždy bývá něco za něco.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

insidera do problematiky zemědělství. Tím více, že se zemědělstvím zabývá už jen malý počet lidí. Možná se časem dočkáme směrnice EU, která omezí velikost žacích lišt a hmotnosti kombajnů, a tím se zlepší kvalita půdy a následně omezí sucho. Ale jaký kombajn by byl tedy optimální?

Zatím bez slepic

hmotnosti stroje, resp. měrné tlaku na metr čtvereční (a tudíž i na velikosti pneumatik), ale i na typu půdy. O tom by mohl něco více vědět Vidlák. Já nejsem absolvent vysoké hnojárny a silně pochybuju, že v době, kdy jsem do takové školy mohl chodit coby student, se o něčem takovém vůbec mluvilo, natož aby se to vyučovalo.

Zatím bez slepic

Targusi,
tehdy se rozorávaly meze, odvodňovaly mokřady a hromady hnoje se rozmetaly výbuchem. V jedné takové škole kdysi studenti koukali, jak to dopadne. Střelmistr čekal, až učitel mávne kapesníkem. Byl červen, horko a jel vlak s výletníky z Prahy. S otevřenými okénky. Tak místo učitele kapesníkem mávli studenti. Střelmistr splnil pokyn. Hnůj létal otevřenými okny dovnitř vlaku a neušetřil nikoho. Mám to od očitého svědka. :-)

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Potvrzuji,že se to dělo,rozmetaly se hromady hnoje výbuchem.
Ve Vašem popsaném případě,tak to byl velice špatný střelmistr.
Většinou to byla kupa tak 4 m3,přidával se i ledek k vůli úspoře střeliva,ale nikdy to nelítalo dále než 20-30metrů.
Zrovna to bylo v roce 1969,výročí srpna,každý střelmistr měl odevzdat nespotřebované střelivo,jinak průšvih.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Už to nějak nesleduji,ale po podmítnutí a znovu vzešlého obilí,se poznalo jaké má ztráty kombajn.
První SSSR kombajny se museli tahat po poli,pak přišli SK-3,SK-4.Niva,Kolos.
Někde jsem četl,že ty Východoněmecké,byl Československý projekt.
Každé družstvo mělo posklizňovou čističku,třeba i sušičku a do výkupu,už šlo obilí předčištěné.
Jak se vyvíjí,modernizují osobní auta,co pozná skoro každý,tak se podobně vyvíjí modernizují i traktory,kombajny.
O hutnění půdy,už bylo popsáno hodně papíru,ale nic se nezměnilo ani v této době.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Tak jste mi p.Vidláku dneska kápnul do noty..:-) Odpoledne jsem jel z rodného baráku od mamky ze vsi a sledoval, jak silně žloutnou ozimé ječmeny a rozpoměl se, jak coby student jsem skoro každé žně drtil SK 4, zaprášený a chrchlající ... když se večer skončilo, hupslo se na motorku a hurá mytí v rybníce a pak teprve za holkama. Mockrát jsem si přál, aby sprchlo a nevyjeli jsme..
SK 4 byla kosmická technika a nesmělo se na ní chvátat, zvláště když obilí leželo a byl podrost- rychle se ucpal a pak nastoupila dlouhá železná tyč na hřídel a odtáčelo se.Dílenský mistr,se kterým jsem se střídal, mě mnokrát s tou tyčí chtěl zabít a řval, k čemu tam mám variátor! Jenže mládí chvátá s tím, že to bude dřív hotové, ale prdlajs.... Jinak ale výplata za žně vždycky stála za to, chvíli jsem byl bohatý..:-)

Zatím bez slepic

In reply to by motaroto (neověřeno)

Trvalý odkaz

jezdil v našem kolchozu s koňmi. Tam, kam se báli traktoristi se sběráky na seno, jsme to sváželi na žebřiňácích. A večer s koníčky do řeky, hezky je vydrbat. Kaštan a Fuksa, párkrát jsem dokonce spal u nich ve stáji, zahrabaný do sena.
To jsou už jen pohádky tisíce a jedné noci...

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Můj otec, jako čerstvý učitel dostal umístěnku na Bruntálsko. Jako výdobytek techniky si pamatuji na samovaz a hlavně na výmlat obilí. Na poli stála lokomobila (stojící parní stroj), která poháněla mlátičku. Kolem chodil strojník, který pořád mazal dlouhý hnací řemen voskem s rozemletou kalafunou. K mlátičce přijížděly povozy za snopy obilí, kterými se krmila ona mlátička a vymlácené zrno se sypalo z boku mlátičky do klasických jutových pytlů. A my, dětičky, které ještě nechodily do školy jsme se vozily na balících slámy, které se tlačily z lisu po lyžinách na stoh. Otec jezdil s traktorem "Buldog" který z výfuku dělal náramné kroužky. To nebylo JZD ale Státní statky Bruntál.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

nějaká kola.
A měla by sama jezdit. Povětšině na páru.
A poháněla tenkrát jiné stroje tím koženým pásem, který bylo potřeba přimazávat.
A dva takové vehikly uměly orat pomocí dlouhého lana.
A my byli už tenkrát mladí, hezcí a chytří.
A jsme furt, akorát ti z nás, co ještě trochu vidí, se nesmějí čumět do špigla.
A špigiel (po našimu), to je česky zrcadlo. Ale to my všichni mladí, hezcí a chytří dobře víme.

Zatím bez slepic

V době, o které píši, mi byly asi tři roky, ty vzpomínky se mi asi hluboko vryly do mozkových závitů a vše jasně vidím, jako by to bylo včera.
Otec tam byl pan řídící učitel, stříhal žáky do hola (vši), hrál v kostele a každou neděli hrál taroky se starostou a farářem. Samozřejmě profesně postupoval, kde dostal učitelské místo, tam dostal učitelský byt. Vadila mi skutečnost, že jsem ztrácel kamarády a na novém působišti otce jsem si musel najít nové.
Pozn.: rád čtu vaše příspěvky a vždy se těším na nové. Přeji pěknou neděli.

Zatím bez slepic

Ne, mladí budou dobu vnímat na období před vítězstvím Alláha a muslimů v ČR a po vítězství. Pohroma přijde stejně jako za posledních tisíc let z Německa.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

call gilrs in Gurgaon

https://www.singledate.in/
https://www.singledate.in/gurgaon/
https://muskangirlsdwarka.in/gurgaon/
https://rishikeshgirls.in/call-girls-in-gurgaon/
https://shipranoida.in/escort-service-in-dlf-gurgaon/
https://rishikeshgirls.in/call-girls-in-haridwar/
https://rishikeshgirls.in/call-girls-in-dehradun
https://muskangirlsdwarka.in/
https://rishikeshgirls.in/
https://www.singledate.in/sushant-lok/
https://www.singledate.in/mg-road/
https://www.singledate.in/iffco-chock/
https://www.singledate.in/delhi/
https://rishikeshgirls.in/
https://rishikeshgirls.in/call-girls-in-dehradun/
https://rishikeshgirls.in/saharanpur-escorts/
https://rishikeshgirls.in/call-girls-in-agra/
https://rishikeshgirls.in/roorkee/
https://shipranoida.in/
https://aqualuxdp.ca/
https://kiran69.in/
https://kiran69.in/category/mumbai-escorts/
https://escortscp.in/
https://callgirlsinudaipur.co/
https://callgirlsinudaipur.co/udaipur-high-profile-escorts/
https://callgirlsinudaipur.co/call-girls-in-noida/
https://shipranoida.in/
https://shipranoida.in/category/noida/
https://shipranoida.in/escorts-in-noida-sector-94/
https://shipranoida.in/urvashi-girls-in-atta-market/
https://shipranoida.in/noida-sector-independent-girls-services/
https://shipranoida.in/noida-sec-122-khanjarpur-parthala/
https://shipranoida.in/high-speed-service-models-noida-sector-18/
https://shipranoida.in/meghan-markle-model-in-noida-sector-50/
https://shipranoida.in/beautiful-luxurious-models-in-sector-porsche/
https://shipranoida.in/high-profile-models-in-noida/
https://shipranoida.in/category/haryana/gurgaon/
https://shipranoida.in/girls-in-sector-39-gurgaon/
https://shipranoida.in/girls-in-mg-road/
https://shipranoida.in/escort-service-in-dlf-gurgaon/
https://shipranoida.in/girls-are-available-in-palam-vihar/
https://shipranoida.in/golf-course-extension-road/
https://shipranoida.in/escort-gurgaon-sector-28/
https://shipranoida.in/call-girls-in-gurgaon-sector-26/
https://shipranoida.in/girls-in-gurgaon-sector-27/
https://shipranoida.in/beautiful-girl-in-gurugram/
https://shipranoida.in/category/haryana/gurgaon/
https://myquickbook.com/
https://www.torontoplumbinggroup.com/plumber-etobicoke
https://www.torontoplumbinggroup.com/drain-repair
https://www.torontoplumbinggroup.com/drain-cleaning
https://www.torontoplumbinggroup.com/emergency-plumbing-best-plumbing-s…
https://www.torontoplumbinggroup.com/basement-waterproofing
https://www.torontoplumbinggroup.com/trenchless-water-line-replacement
https://www.torontoplumbinggroup.com/drain-pipe-unblock
https://www.torontoplumbinggroup.com/plumbing-companies-scarborough
https://www.torontoplumbinggroup.com/plumbing-services-etobicoke
https://www.torontoplumbinggroup.com/sewer-pipe-replacement
https://www.torontoplumbinggroup.com/trenchless-water-line-replacement
https://www.torontoplumbinggroup.com/drain-cleaning
https://www.torontoplumbinggroup.com/plumbing-companies-scarborough
https://aqualuxdp.ca/clogged-drains-service/
https://aqualuxdp.ca/sump-pump-installation-replacement-services
https://www.torontoplumbinggroup.com/water-line-repair
https://www.torontoplumbinggroup.com/trenchless-water-line-replacement

Call girl in Gurgaon ,Call girls in Gurgaon ,Call girls in sushantlok ,Best Call girls in Mg road ,Best Call Girl in Gurgaon ,Call girl in iffco chock
High Profile call girl in Delhi ,Independent call girl in Gurgaon ,Call girl in Gurgaon ,Urvashi College Call Girls Gurgaon ,Call Girls In Huda City Center ,Urvashi Best Call Girls In Gurgaon ,SEXY CALL GIRL IN GURGAON ,Call Girls In Gurgaon MG Road ,Most Beautiful Call Girls in Gurgaon ,Gurgaon Call Girls Services ,HIGH PROFILE CALL GIRLS IN GURGAON ,Call girl in MG Road ,Urvashi Sikanderpur Call Girls ,Escorts Service In Gurgaon ,Escort in iffco chock ,Escort in Gurgaon ,Escorts Services in Iffco Chowk ,Sikandarpur Escorts Gurgaon ,Gurgaon Bus Stand Escorts ,Escort Service In Hudacity Centre ,BEAUTIFUL RUSSIAN IN GURGAON

Zatím bez slepic

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.