Covid vole!

Autor
Štítky

Krátký Zemanovský úvodník: 

Prezident Zeman se včera omluvil Srbsku za bombardování Jugoslávie v roce 98. Uznal, že to byla naše chyba, chyběla nám odvaha se vzepřít, ale to nás neomlouvá. Poprosil Srby o odpuštění.  Drtivá většina čtenářů na Kydech vnímá právě tuto naší servilitu vůči NATO za opravdu velkou čmouhu naší nedávné historie a kupříkladu pro mě bylo právě toto bombardování osobním převratem, kdy jsem se rozešel s hodnými Američany a ještě hodnějšími Němci a začal si myslet své. 

Prosím proto všechny v diskusi o vyjádření, zda máte pocit, že Zeman tímto gestem naší národní (i svojí) zbabělost alespoň morálně napravil? Zda nám neměl srbský prezident vlastně ještě naplivat do ksichtu... 

Jo a máme další krásné měřítko, koho volit a koho za žádnou cenu. Stačí sledovat, jak se postaví k té Zemanově omluvě. 

 

A teď už dnešní článek:

Po delší době dnes prokydáme naší milou a prozatím ustupující epidemii, protože se blíží léto, kdy hóóódně lidí bude chtít vyjet na dovolenou, blíží se podzim, kdy nám loni koronavirus pěkně chytl drajv a pak budou volby. Kombinace těchto tří faktorů je dostatečně silná na to, aby covid zůstal velmi významným volebním tématem za které budou decentně zastrčeny všechny finty, kterými budou opět přesvědčovat lopaty, že si prožraly budoucnost. Dneska to ale nebude o volbách, ale o koronaviru. 

Nejprve začnu osobními postřehy. Všimli jste si, jak nápadně utichl křik naši pravdomluvných novinářů o tom, že všechny ty antigenní testy jsou šméčka, že vláda koupila něco, co je k nepotřebě, že za to zase může Babiš a určitě si na tom hodně nahrabal a že týráme děti strčením tyčinky do nosu asi do těch míst, kam se miminkám strká odsávačka hlenů... Ono to totiž funguje stejně dobře jako kdekoliv v okolních státech. 

Stejně tak už jen pár posledních zoufalců zkouší vytřískat nějaké drámo z toho, že skoro nikdo ve firmách i školách covida nemá, ergo nebyl důvod všechno zavírat, ergo vláda je fašistická a zavádí koncentrák. 

Já jsem možná jen blbej Vidlák, ale já mám ze svého okolí pocit, že firemní a školní testování naopak zachycuje případů docela dost. Ano, v celkových číslech počtu testů jde o promile, ale ono to není tak málo. Možná dokonce je to přesně ten počet, který na rozjetí epidemie postačí. Za celou dobu epidemie jsem neměl tolik lidí vyřazených z provozu. Většina mých dodavatelů má právě teď, kdy se nemocnice vyprazdňují, největší personální obtíže. Jakákoliv urgence termínu je odbyta dnešním nadpisem - Covid vole! Všude někdo chybí. 

Každý pozitivně otestovaný člověk sebou vezme celou rodinu do karantény. Mám už v práci případy, kdy jsme kolegu neviděli šest týdnů. Nejprve to dostala jeho žena, které to otestovali u ní v práci. PCR test to potvrdil a ona za pár dní skutečně dostala horečky. Po týdnu šla na testy celá rodina a ejhle, jedno dítě mělo pozitivní test. Tož za týden šli znovu všichni zbylí na testy... a další dítě mělo pozitivní test. Tož za týden šli zase na testy a kolega měl pozitivní test... Všichni pak nemoc skutečně prodělali s relativně mírnými příznaky. Kolega byl víc jak měsíc vyřazený z práce... ale nikoho nenakazil. 

Můj pokrývač byl podobný případ. Jeho manželka měla pozitivní test v práci, PCR test to potvrdil. Po dvou dnech na ní přišly horečky. Sám pokrývač skončil v karanténě a po pěti dnech měl negativní test. Pak měl horečky také, ale i druhý PCR test byl negativní. Horečky mu po třech dnech ustoupily, dokončil tu svojí karanténu a teď už mi zase vesele leze po krovech... 

Kam se ale kolem sebe podívám, všude mají těžkou hlavu z toho, jak hodně lidí jim v práci chybí. Možná nejvíc od začátku pandemie. A prý že testy nikoho neodhalí. Ve skutečnosti jich zachycují docela dost a kupodivu i docela včas. Zatím jsem se nesetkal s tím, co bylo běžné na podzim - že by jeden nakazil deset lidí. Naopak. Nakažený je vyhmátnut a zkaranténován dřív než to začne masivně chrlit kolem sebe. 

Ať už je procento zachycených velké nebo malé, dělá to teď minimálně v mém okolí a dosahu asi nejvážnější výrobní potíže od podzimu. A kupodivu i hygiena dodržování karantény poměrně striktně kontroluje a ani velcí bohémové se moc neodvažují riskovat značnou pokutu. Zaměstnavatelé neriskují, dělnictvo neriskuje a ani OSVČ neriskují.  

A víte co? Ono to asi i postačí. Každý týden je otestována víc než polovina populace a rizikoví se dostanou ihned do karantény. PCR testů se už nemusí dělat tolik, protože existuje síto, které nakažené kandidáty předvybere. Tím pádem jde pozitivně testovaný z práce na PCR nejpozději druhý den, leckdy ještě ten samý. Velmi rychle se ví, na čem člověk je a velmi rychle se řeší karanténa.  Vlastně jsme se velkým obloukem dopracovali tak trochu k tomu, co dělají asijské země. 

A také mám dojem, že kromě počasí zapracoval i faktor včasného odhalení. Lidi zjistí, že jsou nakaženi ještě dříve než se u nich covid řádně rozvine. Včas zalezou do betle, včas si dají nějaké vitamíny, včas se vypotí. Už na podzim říkal Master, že koroňáček nemá rád, když je ignorován a pokud se ho člověk snaží přechodit, zpravidla to špatně dopadne.  Teď bych řekl, že se to daří. Manažeři nenutí dělníky, aby makali i s chřipkou a pozitivní test je automaticky poukaz na čtrnáct dní doma v posteli. 

Když si k tomu vezmu, že během léta bude nejspíš naočkována polovina populace, myslím, že se případný podzimní nárůst zvládne za pomocí roušek i bez lockdownů. V kombinaci s každotýdenním (a možná i častějším) antigenním testováním budeme schopní z populace včas vytáhnout ty nakažlivé a včas je dostat do karantény.

Výroba antigenních testů stoupá, cena klesá a já si dovedu představit, že na podzim bude běžné, že se člověk otestuje v čekárně u doktora, v čekárně u kadeřnice, ve vestibulu bazénu... a možná i v hospodě.  Objeví se i jednodušší metody než šťourání v nose a máčení tyčinky. Jednoduché jako test na alkohol pro řidiče. 

V kombinaci s očkováním to zřejmě bude stačit samo o sobě. Možná jen v obchodech, kde je hodně lidí pohromadě a byl by nesmysl je testovat, tam zůstanou roušky. 

Jasně... teď se určitě najde dost chřipečkářů, kteří řeknou že i jednoduchý antigenní test je omezování jejich svobody a že požadují mít přístup kamkoliv i kdyby byli stokrát nakažení, protože chránit se mají ti, co se bojí a průměrný nakažený si může chodit kde chce. Budu si o nich myslet svoje a budu vědět, kdo má strach o svobodu a naopak komu jde jen  o své sobectví. Také půjde snadno vidět, jak to s námi myslí tam na vládě. Jestli podlehnou řevu pod okny nebo udrží to, co docela pěkně funguje a omezuje to jen minimálně.

Antigenní test jednou nebo dvakrát týdně a karanténa pro ty promile zachycených pozitivních případů a těch co s nimi sdílejí domácnost, jsou zřejmě dostatečným nástrojem.  

Troufám si tvrdit, pokud vláda nepodlehne tlaku a udrží to masivní testování kontinuálně až do podzimu, tak se to dál zřejmě obejde bez plošných opatření, protože většina nakažených bude odhalena včas a dostanou se včas i do karantény. Pokud se dopracujeme k tomu, že antigenní test vám přinesou v hospodě k prvnímu pivu a dostanete ho se vstupenkou na stadión, zřejmě nebude zapotřebí nic víc. 

Velmi potichu vlastně došlo k tomu, po čem se volalo minulé jaro - masivní testování bude znamenat minimální další opatření.  Pokud se s tím průměrný chřipečkář dokáže srovnat a přistoupí ve svém covidovém odboji alespoň na ten samotest, mohl by mít hospodu, bazén, saunu i fotbal. Pokud samozřejmě bude i v zašťourání v nose nebo plivnutí na papírek vidět jasný koncentrák zorganizovaný iluminátskými elitami, zřejmě se mu podaří to co loňský podzim - všechno zarýglovat, všechno zavřít a pak popírat, že by v nemocnicích byli nějací pacienti. 

Já vím, že to zase zjednodušuju, ale podle mě je to docela jednoduché - buďto jednou či dvakrát týdně test a nebo znovu zavřené hospody. Buďto pravidelné a časté testování, nebo lockdown. Chytrému napověz...  

Samozřejmě tím člověk přijde o hračku. Spiknutí nebude. Koncentráky nebudou. Ukáže se, že vláda není řízená Gatesem, ale úplně normálně si hrabou pod sebe jako vždycky. Ukáže se, že nikdo nechce lopaty zavírat doma, naopak, že všichni chtějí, aby lopaty  chodily nakupovat a chlastat, aby utrácely pokud možno i to, co nemají, protože si mohou půjčit...  Vlastně by to i za pokračujícího koronaviru mohlo být docela snesitelné.  Jen se ukáže, že i ty promile nakažených, nejsou zas tak málo. 

Mimochodem... šestadvacátého si jdu nechat píchnou Fajzra. Druhá dávka bude na začátku července. 

 

 

 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 3.7 (96 hlasů)

Komentáře

ve Švédsku sám nikdy nebyl. Posuzuji na základě zážitků z Norska, kde ve velkých městech (Oslo, Bergen, Stavanger) bylo dost živo (a tím nemyslím turisty). Tzn. usuzuji, že ani Švédové u piva nebo u kafíčka dvoumetrové rozestupy neudržují ...

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Také bych řekl, že průměrný švéd neprovozuje pivní kulturu průměrného čecha. Řekl bych, běžný švéd tráví v hospodě tolik času co běžný čech.  Také si povídají mnohem méně srdečně (a češi mnohem méně srdečně než italové). Mám ve švédsku kamaráda a on o švédech říká, že jsou vykastrovaní - nemluví, nekomunikují, nezdraví se...   Ale jak říkám, nezaznamenal jsem jediný obrázek ze Švédska, kterak se tísní na náplavce nebo na Karlově mostě při snídani či farmářských trzích. To o něčem svědčí.

Průměrný počet slepic: 4.2 (6 hlasů)

Mohl byste se kamaráda zeptat na jeho názor. Určitě bude mít nějakou zajímavou teorii.

PS: Teoreticky by ve Švédsku nějaké ty Karlovy mosty mít mohli, ale myslím spíš, že se budou jmenovat jinak :-)

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

"A nebo bysme to mohli udělat jako Švédsko. Bez lockdownu, bez drastických omezení, zato s lepšími výsledky. Chytrému napověz..."
"Já jsem ve Švédsku sám nikdy nebyl..."
Jo, blbče Pepíku, to se to od počítače mudruje... :-)

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Hlavně ta města na severu Švédska jsou už pěkně "proočkovaná" rovníkovými mimozemšťany a lidi normální po setmění radši potulkou netrpí. Ti bohatší prý už většinou prchli s celými rodinami na jih....

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Že by to Švédi neměli průser a nemuseli honem přitvrzovat jsem nějak nezaznamenal - inu od blbce blbej příklad.

Průměrný počet slepic: 3.9 (8 hlasů)

Total deaths per 1M population: Czechia #2 (2.791), Sweden #33 (1.408)
(https://www.worldometers.info/coronavirus/)

Určitě k nám ještě přijdou škemarat o radu ;-)

Průměrný počet slepic: 3.3 (4 hlasů)

Bangladéše, anebo z Nigérie. Tam docílili mnohem lepších čísel.
Nigérie - náš vzor.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)

na tom s kým se chceme srovnávat :-) Obvykle to bývají země tzv. vyspělého světa.

Ale samozřejmě, pokud je Nigérie "best in Covid", můžeme se inspirovat i tam. Nejsme přece rasisti.

PS: Taky bychom mohli poprosit Číňany jestli by se nám podívali jak to dělají na Marsu. Pokud vím, tam zatím nehlásili ani jedinou nákazu.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

ČR by se měla řadit do vyspělého světa?
Já vidím mezi Nigérií a ČR jediný rozdíl - v Nigérii je o něco málo více palem. To je asi tak vše podstatné...

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

skóre 10 deaths per 1M pop. World ranking #179.

Považte, o 177 pozic horší než my :-)

Zatím bez slepic

Jestliže je Covid-19 celosvětový problém,můžeme jen něco upravovat,měnit,nic víc k tomu nenaděláme a nakaženost moc nesnížíme.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

A jejej oni jsou lepší než ten skoro nejhorší - toť argument jako facka.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

příspěvku asi nechápu. Podle Vás se tedy nemáme snažit zjistit, co dělali jiní lépe a/nebo proč dosáhli výrazně lepšího výsledku s totálně odlišným přístupem?

Průměrný počet slepic: 2 (3 hlasů)

Prosil bych celkové křivky VŠECH úmrtí. Nejen těch, které soudruzi Švédové označili za úmrtí na covid. Ať se podíváme na skutečnou celkovou nadúmrtnost. Jinak porovnáváme neporovnatelné. 

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

- průměr úmrtí 2015-2019 = 90.962
- úmrtí 2020 = 97.941 (tzn. +6.979 n. +7,7%)
- bereme-li v úvahu tato úmrtí navíc, vyjde nám úmrtnost na Covid* 687 na 1M obyvatel

https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/
https://www.worldometers.info/coronavirus/
* Přičemž není jasné, zda jde o úmrtí NA Covid a nebo S Covidem.

Průměrný počet slepic: 2.6 (5 hlasů)

podle stejného výpočtu pro ČR:

- průměr úmrtí 2015-2019 = 111.212
- úmrtí 2020 = 131.492 (tzn. +20.280 n. +18,2%)
- bereme-li v úvahu tato úmrtí navíc, vyjde nám úmrtnost na Covid 1.890 na 1M obyvatel
(zdroje: worldometers + czso)

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)

Žije tu málo Švédů. Problémem je, že tu žijí Češi. Pokud vláda jen doporučí, tak to polovina nebude respektovat. Švédi žijí jinak. Jinak než Italové, jinak než Češi. Hospoda na každém rohu tam není.

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

Hlavně noví Švédové. Ti ta doporučení respektují. Samosebou.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

Ti se nejspíš testují minimálně. Ve statistikách nebudou.

Průměrný počet slepic: 3.5 (2 hlasů)

taková statistika stojí, že ano...

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

že kdyby Švédům vláda přikazovala nosit masky při procházkách v lese a zakazovala noční vycházení, tak, by to také nerespektovali.
To není o Švédech a nebo Češích, ale o (ne)schopnosti vládnoucích (j)elit a o používání vlastní hlavy.

Na základě toho, co jsem viděl v Norsku bych řekl, že chodí spíše do kaváren než do hospod, ale nemyslím si, že by - ve srovnání s Čechy - seděli doma.

Průměrný počet slepic: 3.5 (8 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nevšiml jsem si ale, že by Švédové nenosili náhubky ve městech a v obchodech. Tam je naopak nosili naprosto disciplinovaně. Tak disciplinovaně, že se dalo spolehnout na jejich rozum. Stejně tak se neshlukovali na "farmářských trzích" a neshlukovali se tak disciplinovaně, že se dalo spolehnout na jejich rozum a nemuselo se jim to přikazovat.

A povězte mi Kefalín... byli češi také tak spořádaní, že se dalo spolehnout na jejich rozum, že se nebudou shlukovat? Měli ve Švédsku také demonstrace že žádná epidemie neexistuje? 

A nemusíme zrovna do Švédska. Považte v Koreji byli lidi tak disciplinovaní, že jen prezident vystoupil v televizi a řekl, že začíná pandemie. A všichni vytáhli sami spořádaně roušky, restaurace daly stoly dál od sebe, na stoly dali plexisklo, pikolík to po každém hostovi utřel a dezinfikoval, lidi si spořádaně měřili teplotu a s horečkou nikam nechodili, spořádaně se testovalo a protože většina lidí se chovala spořádaně, tak policie měla čas na odhalování křesťanských sekt, které spořádané nebyly. 

Jo, taky jsem si myslel, že čechům stačí doporučit. Ale nestačí. Dokonce tu bylo město - tuším, že se jmenovalo Cheb, kde se lidi veselili na vánočních trzích, dělali to přesně jako Vlastimil... a pak měli najednou přetíženou nemocnici a začali volat po léčbě v zahraničí. Znojmo naproti tomu všechny vánoční a vinařské akce zrušilo a i když to bylo napínavé, znojemská nemocnice se nikdy nedostala na hranu kapacity. 

 

Průměrný počet slepic: 4.6 (12 hlasů)

Možná někteří nosili masky, dobrovolně i v lese, a možná ne. Já tam nebyl :-) Ale vím, že nikdy neměli takový lockdown jako my a nebo okolní země a přesto mají 3x lepší výsledek.

Citace z článku z počátku března: "... že ve Švédsku navzdory otevřené gastronomii, otevřenému obchodu a otevřeným školkám a školám doposud zemřelo v souvislosti s Covidem zhruba stejně tolik lidí jako v Německu." (https://reitschuster.de/post/schweden-gleiche-todesraten-ohne-lockdown/). A o dost méně než v Česku, musím dodat.

Jasně, podle Vás za všechno můžou "chřipečkáři". Váš názor vám neberu. Konec konců je normální hledat obětní beránky.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

A čím si (Váši představu) vysvětlujete? Že nám vláda lže a mrtví nejsou? Že piráti nastolí volnost vzor Švédsko, a bude po covidu? Nebo že Švédi mají lepší imunitu a piráti nastolí povinné cvičení každému a vylepší fyzičku národa?
Ve Švédsku "všechny otevřené kavárny" v okolí ve většině území znamenají slovy jednu 30 kiláků daleko, a tak drahou i pro místní, že se tam nechodí na "deset po práci".

Průměrný počet slepic: 4.3 (4 hlasů)

moji představu myslíte, mám jich několik :-)

Moje příspěvky s čísly o ČR a Švédsku jsou o něco výše. Na jejich základě zakládám svou představu, že to jde i lépe. A můj "obětní beránek" je český ministr zdravotnictví / česká vláda, kteří imho podělali co mohli.

Co s tím udělají / by udělali / piráti to nevím. Ponechám Vám prostor pro Vaše spekulace.

V místech ve kterých je 1 kavárna na 700 km², asi nežije většina švédského obyvatelstva. Ve velkých aglomeracích, které budou z epidemiologického hlediska relevantní jich je na 100% víc.
Pro místní (opět soudě dle mých zkušeností z Norska) není alkohol v poměru ke mzdám extrémně drahý. Nicméně je alkohol ze "supermarketu" - opět poměrně vůči gastronomii - o dost levnější/atraktivnější (to co zvyšuje ceny v restauracích je enormě drahá pracovní síla). Tzn. to "pivko" co si nedají v hospodě vypijí doma s rodinou a nebo u souseda. A jestli u toho nosí roušky ... no nevím ...

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vy, blbče pepíku, tu pořád operujete Švédskem, přitom jste tam nikdy nebyl, ani nežil, Švédy neznáte, píšete jen to, co jste někde vyčetl.
Možná by bylo lépe zůstat doma a zabývat se situací v ČR..

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Do středního Norska jezdím pravidelně na ryby (Atlantská cesta pod Trondheimem) a nejbližší kavárna je 30 kiláků v Molde. A vždy prázdná nebo poloprázdná.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

jen 1 kavárnu na 26 tisíc obyvatel a ta je vždycky prázdná nebo poloprázdná, tak to tedy hážu ručník do ringu :-)

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

Však už je načase.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

Vzdávám to, proti Vašim "argumentům" opravdu nemám šanci ...

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Také vítám omluvu Srbsku,od prezidenta Zemana a jak bylo napsáno,že neřekl i celá republika.
Asi to nemohl tak říci,když s tím bombardováním souhlasí dost politiků a jejich věrných voličů.
U těch testů bych řekl,že polovina těch testů je vynucených z různých možných důvodů.
Jak píše Zvedavec,kolik občanů mělo teploty a negativní testy na Covid,osobně znám takové případy,byla testována celá rodina a negativní.
Proto kauza Vrbětice,aby se sem nedostala vakcína Sputnik V.Kdo byl očkovaný Fizerem-fízlem,Astrou,už nemůže být i do budoucna očkovaný Sputnikem.

Průměrný počet slepic: 4.9 (18 hlasů)
Trvalý odkaz

v nasich mediach toho vela nezaznelo ale v Kurcatovovom institute spustili novy Tokamak 15
To je taka ta sranda gula co sa v nej plazma prevaluje.

Samozrejme to spustili preceda vlady spolu so sefom institutu pomocou takeho hribika, ze som si oprskal kravatu 😂 cim vacsi hribik, tym lepsie spustenie....

V kazdom pripade - sucastou ceremonialu bol aj francuzky vedecky institut, ktory sa na tom podiela - distancne.

A sef institutu si to tam pochvaloval, ze konecne su si schopni vyrobit vsetky komponenty sami. Tolko mala sprava o zaostalom Rusku.

Průměrný počet slepic: 4.7 (19 hlasů)

za info. Mrknu se na to. V termojaderné fúzi, cítím energetickou budoucnost lidstva.

Průměrný počet slepic: 5 (11 hlasů)
Trvalý odkaz

Jsem rád, že jsem se omluvy dočkal, protože za to humanitární bombardování jsem se styděl a stále se stydím. Včera jsem si pročetl komentáře a divil jsem se množství nenávistných komentářů k prezidentovi po té, co tu byla zaseta pravda a láska. Pročetl jsem si i pár komentů v srbském tisku a tam si omluvy opravdu považují.
Jak radí Vidlák taky sleduji, kdo se jak chová a podle toho budu volit. Bojím se však toho toho, že to dopadne stejně jako na Slovensku, vítěze určí media, vznikne nefunkční slepenec a media budou tuto nefunkčnost absolutně tolerovat, hlavně když tam jsou ti "naši". Stejné to bude s volbou prezidenta taky budeme mít svého "Čaputu", protože druhý Ještěr - silný hráč, který by poslal amerického velvyslance z hradu tady nebude.

Průměrný počet slepic: 4.7 (24 hlasů)
Trvalý odkaz

Co se omluvy týče tak asi nic jinýho nám nezbylo , aspoň takto je vyjádřeno naše pochybení k jednomu z nejvěrnějších (jugoslavie za náma vždy stála).
Co se týče covidu tak až podzim ukáže jestli jsme na tom lépe teda díky testům nebo počasí a ročnímu období. Předpokládám, pokud bude souč. testování zachováno a na podzim se to znovu rozjede,že i Vidlák konečně zapřemýšlí bez předsudků o argumentech z druhé strany. Lecos napovídá současný nevysvětlitelný nárust třeba na taiwanu.Nula nakažených -všichni při vstupu do země testy (i náš taiwanec musel) a bum najednou kde se vzala tu se vzala -chaloupka s covidem.

Průměrný počet slepic: 4.1 (12 hlasů)
Trvalý odkaz

Za omluvou čtu to , že jsme dali Srbsku za pravdu , že odtržení Kosova je nelegální. Že tajné služby dělají politiku. Saddámovi vojáci vytahovali v Kuvajtu nedonošené kojence z inkubátorů (1991), Srbové prováděli v Kosovu genocidu (1999), Saddám měl zbraně hromadného ničení a podporoval Al-Káidu (2003), Kaddáfí rozdával vojákům prezervativy, aby mohli bezpečně znásilňovat (2011). Od událostí v Kyjevě v zimě 2014 je pak cílem výhradně Rusko - Rusové vojensky obsadili Krym a následně sestřelili malajské dopravní letadlo, řezník Asad plynuje v Sýrii vlastní lidi (nepřímo Ruská federace), agenti ruské GRU tráví v Bulharsku Emilijana Gebreva (2015 „obchodník z Vrbětic“; žije) novičokem, v Salisbury Skripalovi novičokem (žijí), Trump je ruský agent, Rusové roku 2016 hackli server Demokratického národního kongresu (DNK), Rusové v Afghánistánu platí odměny Tálibánu za zabité Američany, Navalnyj byl otráven novičokem (žije) a tak dále.
Citace zpravodajce Pelze.
A to je špatně.
Ke covidu vyjádřil můj názor Laco G. Mlynář lépe , než bych dokázal já. Jenom jednu větu k popíračům a zlehčovačům. Kde je moje právo jít nakoupit , jít na preventivní prohlídku a třeba jít do hospody beze strachu z nakažení. Kde je moje právo vybrat si pro operaci nemocnici , které nejvíc věřím za situace , kdy lékaři hledají místo pro nemocné i v zahraničí. A to se naštěstí nerealizovala zdravotní péče podle Julínka z ODS.

Průměrný počet slepic: 4.6 (19 hlasů)
Trvalý odkaz

Zemana rád nemám, v mých očích je to zapšklý zlý člověk, který měl duši černou už za svého premiérování, ale...
Vždy jsou tam nějaká "ale" a já mu dvě věci upřít nemůžu a za ty si ho vážím (trošičku). Za jeho vztah k Izraeli a teď i za tu omluvu.

Průměrný počet slepic: 4.1 (19 hlasů)
Trvalý odkaz

Jsem velice rád, že se prezident Zeman omluvil za souhlas s přelety amerických bombardérů. Myslím, že vláda byla v situaci, kdy prostě nešlo říci ne. Opozice, média ani prezident Havel by jim to dali důrazně vyžrat.
Pro mne to byla ovšem chvíle hanby, srovnatelná s invazí vojsk Varšavské smlouvy nebo s Mnichovem 1938.
Ovšem mnohem horší byl souhlas, který dal ministr zahraniční zu und von Schwarzenberg s nelegálním odtržením Kosova. Tím jsme zcela poplivali mezinárodní právo a plivli do tváře i našim spojencům z EU - Slovensku, Rumunsku, Španělsku, atd.
Nyní by vláda měla učinit patřičné gesto a zrušit souhlas s odtržením Kosova. Mezinárodní precedent k tomu vytvořily Spojené státy, když zrušili uznání Tchajwanu jako zástupce Číny. Vrátili bychom se tím k vládě práva.

Průměrný počet slepic: 4.9 (14 hlasů)

mezinárodní právo.
Škoda, že se takového tématu nechytila Božka Němců, mohla to být hodnotná kniha...
Tím nechci ani náhodou naznačit, že vás považuji za blbce, nebo něco podobného. Ovšem jedna věc je realita, druhá věc jsou naše fantazie a nesplnitelná přání.
Máte ode mne pět kur, protože nesplněné a nesplnitelné sny jsou motorem našich životů...
... teda hlavně při dojezdu do důchodového věku, že jo...

Průměrný počet slepic: 5 (10 hlasů)

Mezinárodní právo žádné není a nikdy nebylo. Jistě, existují některé nadnárodní dohody a organizace, ale jejich podmínky zavazují jen signatáře a členy. Tedy není mezinárodní právo, aby Albánci měli dva státy vedle sebe a Kurdové žádný. Existují jen nezávazné události z minula, precedenty. Kdo má největší sílu se jimi může řídit - i nemusí.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Takže Vidlák coby laik jenom svým selským rozumem došel k poznání významu toho čemu se odporně říká plošný screening a je známé desítky let. Patří do toho i měření teploty - což se mohlo zavést už loni na jaře.

Pokud by se screening + důsledná karantena + zabránění rizikovým setkáním (shlukování - tj onen soubor zavřené školy, žádná tlačenice v obchodech atd atd atd) + očkování + důsledně roušky kde to má význam + pohraniční kontroly a žádný courání přes čáru zavedly 1,10,2020 tak bylo do Mikoiláše po problémech a byly by pohodový Vánoce. To by ale kvikot nekvikot se můselo důsledně trestat nedodržovatele.

Průměrný počet slepic: 4.2 (17 hlasů)
Trvalý odkaz

ještě se musí oduznat Kosovo.

Průměrný počet slepic: 4.6 (19 hlasů)
Trvalý odkaz

Bombardování Srbska považuju za zločin a Zemana za spoluviníka.
Zeman se omluvil jako osoba, jen za sebe. Asi ho to fakt žralo a byl si vědom toho, že aktuální režim by mu dal čočku, kdyby se omlouval jménem státu - na to si myslím, že neměl ani právo, jakkoliv bych ocenil, kdyby se uznání Kosova stáhlo a omluva Srbsku šla oficiální cestou.
Já jsem to považoval vždycky za svinstvo od havlistů a ostatních kolaborantů, nehledě na USA.
Zeman se tehdy podělal, nemyslím si, že by to byl tehdy podporoval jako to dělal humanitární bombarďák Havel nebo zrůda Šláfnberk. Ani řada podržtašků jako byl Dienstbier s tím nechtěli být spojováni. My nevíme, jestli Zeman vůbec projevil nějaký odpor, aspoň slovní nebo formální, nebo lokajsky přitakal, že samozřejmě, že je to naše spojenecká povinnost. A pokud to udělal, co mu řekli, že se stane, když se nepodvolí - bombardovali by nás nebo udělali by spojenci u nás další revoluci? Dost možná ...
Zemanovi věřím, že ho to žralo a že to teď chtěl mít vyřízeno, než umře. Vzhledem k jeho ješitnosti a obecně svinské povaze si taky myslím, že v sobě musel ledacos překousnout, ale očividně s tím nechtěl do hrobu. Lidsky ho chápu a získal tím u mě kousek respektu a soucítím s ním. Nevím, jak bych se zachoval já, tak ho nechci soudit.

To na druhé straně Zemanovi nijak nebrání se posírat a stavět se demonstrativně na strany agresorů dodnes. Zeman je pořád stejný, nezměnil se, jen ho prostě žralo něco, co tehdy nechtěl udělat, ale udělal, že ho ponížili - a to mu asi bránilo, aby to udělal dřív.
Je to vlastně bída, že zrovna tenhle Zeman patří k dnes k těm racionálnějším a pro mě přijatelnějším politikům v aktivní službě, i když s naprostou většinou jeho názorů a činů nesouhlasím a jako člověka a politika není moc důvodů si ho vážit.

Jsou tu jen dva důvody, proč jsem ho dvakrát volil, skřípaje u toho zuby:
- protikandidáti představovali zlo pro moji zemi
- Zeman nebyl ochoten podpořit plány Německa a EU na imigraci a plány USA šturmovat na Rusko

Průměrný počet slepic: 4.8 (23 hlasů)
Trvalý odkaz

Už jsem to tu psal.

V době, kdy Schwarzenberg uznal Kosovo, jsme se nacházel v Novim Sadu. Větší hanbu ve svém životě jsme nezažil. Codili okolo nás Srbové a říkali - Češi, bratři....

To se nedá odpustit.

Jsem rád, že se prezident Zeman omluvil při takové příležitosti, což tomu dává akcent. Za mně se ale neomlouvá. Omlouvá se za ty, kteří nemají historickou paměť.

Průměrný počet slepic: 4.4 (21 hlas)

T

Průměrný počet slepic: 3.5 (13 hlasů)
Trvalý odkaz

Nejprve poděkování za Vidlákovu odvahu. Není úplně jednoduché držet pravdu, proti chřipičkovým tlučhubům. Znám to sám z práce. Argumenty nula, řvaní a idiocie plný kotel. Ale řečeno s filmovou klasikou "pravda se nedá ukřičet, ani vyhnat z domu". A teď k Zemanově odvaze. Takto veřejně přiznat chybu, hanu a vyjádřit omluvu, samozřejmě JE odvaha. Ano, ještě mnohem větší odvaha by byla, tenkrát bratry Srby nezradit. I tak to, ale beru. Pro nás Čechy, je velmi bolavá rána, ta česká stopa. Když se podívám té Řeznici do očí, vidím esenci zla. Vidím, jak strašně hluboké , může zlo být. Prezidentova omluva, může být začátek určité české sebereflexe a následné katarze. Takže díky pane prezidente.

Průměrný počet slepic: 4.7 (23 hlasů)
Trvalý odkaz

v současnosti pokládáme základy, ekonomické, pro další století A nevypadá to vůbec růžově.
Protože Rusko včera a předevčírem vypálilo zásadní informace, možnosti, ve strategii paliv, tedy i energií.
Nejdříve jsem zachytil zprávičku, že Gazprom odstupuje od strategie dlouhodobých smluvních vztahů.
Den poté, včera, TASS zveřejnil zprávičku, že RF NEBUDE investovat do dalšího rozvoje systémů plynovodů DO EVROPY.
Že má vývozní kapacity ve výši 330mld m3 ( celkem) to mu stačí.
Co to znamená?
Dlouhodobé smluvní vztahy znamenaly fakticky podporu ruských nepřátel po změně režimu. Tedy chceš li topit, upaluj na burzu.
A zastavení investic? To je už průser jako mraky, pro Evropu.
Protože klíče od plynovodů RF dalo do ruky Německa a jistě, je zde otázka plynovodů Jamal a Urengoj. Ta už je díky času vyřešená. Oba jsou totiž na konci technické životnosti.
Sbohem rozvoji plynových elektráren
Sbohem Zelený úděle Evropy.
Je finito, začíná se účtovat.
JO, hrát ŠACHY, není to samé jako cvrnkat KULIČKY.

Průměrný počet slepic: 4.7 (21 hlas)