Inkluze v praxi

Autor
Štítky

Mám tři děti školou povinné a dvě další to ještě čeká. Všechny chodí no naší vidlákovské základky, která je spádovou školou pro všechny malé dědiny v okolí. On Vidlákov je vůbec spádovou obcí pro okolí a tak máme víc vymožeností (a víc problémů) než by se zdálo z prostého součtu obyvatel. 

Samozřejmě i naší školy se dotýká inkluze se vším co k tomu patří. Pamatuji si jak se to za Valachové zavádělo, to bylo i po Vidlákově křiku od všech možných pokrokových matek, které hřímaly na třídních schůzkách, jak je důležité a nezbytné tuto inkluzi zavést, aby se i znevýhodněným dětem dostalo lepší šance. Argumenty takového Zemana, který tvrdil, jak se těm znevýhodněným dětem budou ty zdravé smát, to odbyvaly jako pokrytecké. 

Vidlákovský ředitel se pokoušel k inkluzi přistoupit čtením mezi řádky zákona a vyhlášek. On vůbec měl takové ty české tendence zkoušet dělat věci tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Proto sice škola vždycky slušně šlapala, ale on nebyl nijak zvlášť oblíbený. Nakonec to dopadlo tak, že vznikla inkluzní třída. Neberte mě za slovo, určitě se to oficiálně jmenuje jinak, honosnějí, protože takhle to zní skoro rasisticky. Ale reálně to znamenalo, že původní speciální škola se přesunula do budovy běžné základky, máme tu i speciální pedagogy a změnila se vlastně jedna jediná věc - na chodbách se potkávají děti z běžných tříd s těmi ze speciálky. 

Asi nemusím zdůrazňovat, že k žádnému většímu bratření mezi dětmi nedošlo. Ani přes snahu pedagogů, ani přes snahu zřizovatele. Nechci tím říci, že se nestalo vůbec nic, to ne, ale kontakty dětí mezi sebou dopadly přesně jak říkal Zeman. Ty zdravé děti se jim smějí, nebo zneužívají jejich důvěřivosti a hlouposti a ty ze speciálek to časem prokouknou a když neumějí argumentovat, umějí se alespoň bít. 

Celá věc samozřejmě ani zdaleka není tak jednoduchá, jak ji líčím. V praxi mohouo do školství dneska rodiče mluvit takřka ve všem  a pokud se objeví dítě s nějakým tím dnes oblíbeným ADHD nebo nějakou jinou diagnózou a rodiče trvají na tom, že bude v běžné třídě s asistentem, tak to tak prostě je a i ten nejdrsnější ředitel kapituluje, protože se za něj nikdo nahoře nepostaví, ale každý ho rád pošle do háje. 

Jeden můj kluk má jednoho takového ve třídě. Je úplně normální. Nevycválaný fracek. Nic jiného na něm není. Má asistenta. Ten asistent samozřejmě není speciální pedagog. Má jen krátký kurz na kterém ho nenaučili nic ohledně jeho práce, jen mu udělali takové školení z "bezpečnosti práce". V podstatě mu jen řekli, jak to chodí ve škole, co tam smí a co tam nesmí. Navíc dělt asistenta je práce tak mizerně placená, že se asistenti střídají jak na běžícím pásu. U nás ve Vidlákově, kde je ještě jakás takás kultura práce a být na pracáku je trochu sprosté slovo, tak nejjednodušší řešení při ztrátě zaměstnání je dělat inkluzního asistenta a hledat si jinou práci. 

Jistě už tušíte, jak to pak vypadá v praxi... Ano, učitel speciální pedagog se věnuje jednomu problémovému žákovi, protože to umí a ví jak na to a jeho asistent se zatím věnuje těm ostatním neinkluzním žákům. Problémový žák má samozřejmě příslušné posudky a diagnózy a tak je vše v pořádku i když v reálu není v pořádku vůbec nic.  

De facto inkluze źařídila jedinou věc - všechny pedagogy a i speciální pedagogy zapojila do pomoci znevýhodněným dětem a zdravé děti jsou vyučovány neumětely se čtrnácti dny školení, kteří myslí na to, jak půjdou odpoledne na pohovor a od příštího měsíce budou dělat někde v automotive u vstřikolisu. 

Tato neutěšená situace samozřejmě nezůstala utajena ani těm pokrokovým matkám, které se tak nesmlouvavě bily za inkluzi a její zavedení. Jejich internetové diskuse se proměnily v nářky nad tím, jak škola ztratila úroveň, objevila se tam šikana a odpovědná matka v ní nemůže svoje děti nechat. A tak je poslaly do Znojma na Gympl. Tam žádná inkluze není, to je vysloveně výběrová škola, která ale přijme kohokoliv a vyhodí ho až u maturity. 

A takhle je to vždycky přátelé. Rozhodovali ti, kteří za to nenesli žádnou odpovědnost a když se stalo přesně to, co říkal ten starý zapšklý nepedagog Zeman, tak to mladí krásní a úspěšní vyřešili tak, že SVOJE VLASTNÍ děti vzdálili od inkluze co možná nejdál, ale inkluze je samozřejmě to správné a jedině dobré - tedy pro ostatní plebs. ve Vidlákově to platí takřka bez výjimky  všichni co toužili po inkluzi, tak po setkání s její praxí svoje děti okamžitě přemístili někam, kde žádná inkluze není. 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (73 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

... a bohužel běžné. Z příběhů celostátního rozsahu mě napadají volby 2006, které k remíze a možnosti nákupu poslanců dotáhly hlasy voličů žijících mimo republiku a tudíž mimo dosah důsledků jejich volby. Topolánko-bursíkovské následky si vyžrali ti, kteří byli většinově proti - a to i přes příšernou masáž od "zase bijou naše děti" přes tradičně angažované "umělce" a velkou řeckou lež až po Íčko-Kubiceho blábol, když už nezabíralo nic.

Průměrný počet slepic: 4.1 (11 hlasů)

Protože kopírujeme USA a britské záležitosti. Jestli USA má něco skutečně extrémně špatně, tak je to školství a zdravotnictví. USA to už 100 let kamufluje imigrací odborníků z jiných částí světa, proto mohou mít tak extrémně špatné školy.

USA školy jsou dále, a také to zkopírujeme. Po nějaké době začalo být hloupé, že školy nic neučí, a tak USA vynalézavost vymyslela tři vynálezy, které to zakryjí: Žáci a studenti se učí "kriticky myslet" (= žvatlat kraviny, které mají smrští slovní vaty zakrýt, že hlava je prázdná a znalosti nejsou. Dále se učí "měkké dovednosti" (= jak v kolektivu co nejlépe uspět, užitečnou práci udělají druzí). A pak "prezentovat se" (dtto, PowerPoint a padnoucí oblek je základ).

U nás už naši pedagogičtí psychologové udělali první kroky. Škoda už nemá "učit znalosti", ale má "vychovávat". Tedy, aby člověk byl ideologicky na výši, sledoval Českou televizi a Deník N - a ostatní považoval za "fake news" a "proruské dezinformace". Má celý život zpochybňovat své pohlaví, a neustále sledovat, kterým ze 120 pohlaví je. Má se považovat za hovado nezalouživší si žít, protože muslim, černoch, cikán, Němec a Žid jsou oproti němu civilizované bytosti. Má milovat EU a Brusel více než sex. Musí plivat na Babiše a Zemana, a za andělsky čisté bytosti považovat Kalouska, Fialu, a řeporyjského starostu. Doma se klanět před Havlem. A neustále se křižovat, aby ho neovlivňoval nějaký prokremeslký agent. To jsou hlavní působení, co dávají školy - od ZŠ po VŠ. A hlavně budou dávat.

Průměrný počet slepic: 4.6 (32 hlasů)

Kopírujeme v tomto velmi hloupě finský model, který je vskutku nejúspěšnější na světě ve vzdělávání dětí. Jen jsme zanedbali několik kroků - prvý v aplikaci u nás je zrušit koeficient ekonomické náročnosti VŠ studia a dávat na všechny VŠ studenty stejně, protože ve státě, který říká, že inženýr mostař je pro něj dva a půl krát důležitější než učitel, o osminásobných zubařích ani nemluvě, se na pedagogické fakulty vskutku nehrne špička studentů, krok dva omezit tabulkování ve školách a dát větší pravomoc ředitelům, které ovšem následně také důsledně škrtit ze strany zřizovatele, pokud jim škola nefunguje. A vykašlat se na vzdělávání pro abíčkové testy, ale hodnotit pedagogy osobně dle jejich vlastních vzdělávacích plánů, které obsáhnou základní společné minimum, které se má proškrtat velmi intenzivně. Další průšvih je, že si lidé myslí, že vnitřně nediferencovaná jednotná základní škola je ta správná cesta, která funguje, ale ona nefungovala uspokojivě nikdy, vždy měla potřebu alternativních doplnění (nezvládne nad i pod průměr, likviduje schopnost myslet samostatně atd.),
čili úplně správné řešení ze strany státu, je říct - rodičové budou dostávat voucher na vzdělání dětí, mají povinnost se postarat, aby děti měly možnost se vzdělávat (zrušit povinnou školní docházku a místo ní zavést povinnost zajistit vzdělání), a za vzdělaného považujeme toho, kdo dokáže - číst, psát, počítat, vypsat daňové přiznání, složenku, atp. Pitomosti o škodlivosti techniky za druhé světové války, a další cíle z RVP ať si stát strčí za klobouk. Vouchery si bude moct na peníze proměnit organizace (firma), která bude mít jasnou vlastnickou strukturu, a bude mít ve svém předmětu podnikání vzdělávání.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

Nevím jak aby to nezapadlo, tak to dávám sem.
Potichu u nás probíhá inkluze naruby - na určitích školách - potažmo státních - co vím ve velkých městech vznikají programy výuky pro nadprůměrně inteligentní děti, tato dítka mají jakoby navíc další výukový program zaměřený např. na rozvýjení logického myšlení atp. - něco co třeba pamětníci znají v podobě ne příliš oblíbených slovních úloh v matematice - dokonce jsou pro to speciální učebnice. Sám vidím problém v tom že zařazení do těchto tříd je na základě iniciativy rodičů - rekrutuje se to ze střední třídy - Sociálně hendikepovaní s předpoklady nemají šanci.
Dál. On je tu jiný fenomen - ti zlotřilí komunisti odbourali sociální bariery ve vzdělání - prostě každý kdo měl předpoklady (vyjimky sem netahejte, byly a je nutné ale taky pojmenovat příčinu která nebyla v systému ale jinde - osobnostních rysech žáka, srážky s blbcem v mnoha podobách (i rodičů), atp.) takže vymizelo to že nadané děcko nemělo ze sociálních důvosů možnost studovat a jaksi došlo k selkci podle schopností a ne podle sociálního statusu. To přestává fungovat a jaksi se nám to celé křiví - kam to povede nedokážu posoudit - vlivů je moc - včetně debilizace vlivem "výpočetní" techniky - prostě rostou rozpory které nejsou řešené a o nich se ani moc neví - a pokud se rozpory neřeší vede to k maléru (kdysi i v podobě sekání hlav).
Moje poznání je to že současní loutkovodiči spustili cosi co se vymklo z kontroly a jede to svým vlastním vývojem což si původci neuvědomují - nakonec bude všechno jinak (dialektický materialismus) a i současná věrchuška nechápe o co jde a kam tem jejich vlak jede.

Trochu nesourodé, jak mi letí hlavou - ale to je na dlouhou debatu - ne jen tyhle střípky.

Průměrný počet slepic: 3.8 (5 hlasů)

Vynikající text.

1) Komunisté měli školy, protože chtěli vzdělané lidi. Protože potřebovali výsledek, potřebovali rozvoj a nezaostat. Výstupem komunistických škol byl tedy znalý a kvalifikovaný člověk. A dát každému maximum na co má schopnosti a motivaci.

2) Dnešní Západ má školy jako podnikatelské subjekty. Výstupem škol je účetní zisk školy. Dostat ze státu, žáků a dalších co nejvíce peněz pro maximalizaci účetní bilance. Proto potřebují co nejvíce žáků na školách (zejména univerzity), to znamená co nejméně požadavků na klienty.

A každý školský systém generuje přesně to, na co je zaměřen. Oba školské systémy tedy fungují zcela správně. Slouží bezvadně svému cíli.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

to platilo o technickych skolach, ale humanitne skola za sociku boli otrasne, za vsetky spomeniem len taky VUML (alebo si pozrite Cernych baronov)
na technicke skoly isli za sociku schopni ludia ktori sa nemohli alebo nevedeli alebo nechceli presadit politicky(ritolezectvom voci KSC) a tak sa presadili aspon odborne a rezim ich nechal lebo ich potreboval

zial na taketo skoly sa aj dnes hlasi cim menej ludi, kedysi po revolucii chcel kazdy robit manazera, teraz chce kazdy spravit VS z genderovych studii a robit v neziskovke z grantov
a skutocnu robotu nechce robit nikto - a plati to aj pre nizsie kadre (nikto nechce ist na ucnovku alebo robit murara ci zvaraca - namiesto toho radsej brigaduju v Tescu ci MacDonalde)

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly pitomců.

Člověk nemůže nepomyslet na ty dva blby, co se rozhodli zničit dost zaostávající 250 miliónovou komunistickou velmoc, tím, že udělají moderní velmoc z jejího velmi zaostalého miliardového přívěšku s nadprůměrně inteligentní populací a vyvezou tam své nejmodernější technologie, některé tak dokonale, že až za 20-30 let zjistili, že si je zapomněli ponechat doma.

Ty pokrokové matky (a samozřejmě Valachová) mi připomněly jednu postavu ze Stephana Kinga, který radil svému celkem hodnému příteli, že by jí (asi manželce) měl vrazit pár facek, aby se ji správně srovnaly myšlenky v hlavě. - Bůh ví, proč jsem si vzpomněl zrovna na tohle.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

In reply to by Čmoud (neověřeno)

Trvalý odkaz

To pěkně prosím nejsou ani dobré úmysly. To není blbost.

1) Čína plánuje na desetiletí dopředu. Kapitalismus a ekonomové vidí nejdále na přístí rok. Co je za tím, je po nás potopa. Když máte vedle sebe dva subjekty, jeden myslí dále - v dlouhodobém horizontu to vyhraje.

2) Inkluze není jen mezi dětmi. Každý nenadaný člověk - dítě, student, mladík, dospělý, senior - velice rád získá zásluhy, peníze a prýmky zadarmo. Proto drtivou většinou oborů, ministerstev, postů - řídí inkludovaní vedoucí.

Nerad to říkám, ale ženy se velice rýd věnčí cizím peřím a cizími zásluhami. Vždycky byly hrdé na to, že jsou "paní doktorová" nebo "paní profesorová" nebo "paní starostová". V zásadě je image a jejich krása hlavní zbraní v tom, jak v životě co nejlépe uspět. A tak když se pustí ženy do řízení, tak jde všechno do zadele v mnohonásobně větším procentu, než když to řídí muži.

Průměrný počet slepic: 4.5 (15 hlasů)

velice nerada to říkám, protože jsem ženská, ale DT má pravdu s ženami v řídících funkcích, za mých dlouhých čtyřicet osm let praxe jsem poznala jen dvě, které se nadhledem a určitou elegancí v rozhodování přiblížily mužům - tím neříkám nic o schopnostech a znalostech, ale mám pocit, že se jinými vlastnostmi ženskými pro top řídící funkce málokterá hodí.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

In reply to by insegnante (neověřeno)

Trvalý odkaz

pěkně hnusná hlupačka soupeřící v datu narození s hnědým uhlím. Už běžím za soudruhy piráty a samozřejmě za soudruhem Minářem, aby vás řádně osolili v příštím dílu tragikomedie Pojďme všichni na Babiše.
A sebe nabonzuji také, páč jsem určo ještě hnusnější a starší a blbější, než vy.
Víte proč?
Šéfuje mi blondýna.
Za deset měsíců jsem ji viděl dvakrát, z toho jednou na dílně, když jsme dělali z autobusu kabriolet pro třinecké hokejisty.

https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/autobus-oslavy-trinec-titul-kabriol…

Podotýkám, že firma, v níž pracuju, se zabývá nákladní dopravou.
Blondýna...
To prostě nevymyslíš...

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Měl byste přestat s poznámkama na blondýny.

Skrz blondýny se tak útočí na všechny bělochy.

Brunety ani temně černovlasé romky, černošky a arabky nejsou o nic inteligentnější než blobdýny.

Průměrný počet slepic: 2.2 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Pak je také potřeba popřemýšlet, proč ani tisíce teorií (jako třeba zde na kydech) nezabrání destruktivním změnám. Protože teorie jsou na nic, pokud je druhá strana akční. Vše provedou rychleji a je rychleji vykydáno, než se teoretici, akademici, a pisálci projevů rozhdonou, že je třeba něco prodiskutovat.

Inkluze je zcela logický krok, který souvisí s podnikáním a kapitalismem.

Školy se staly podnikatelskými subjekty, a jejich zákazníci se stali děti a rodiče. Ty si teď diktují. A školy poslouchají ty, které je (nepřímo) platí. Přímo je platí stát, ale v zásadě podle počtu dětí, takže školy mají příjmy a zisky podle rozhodnutí rodičů dětí.

Snahou dětí je získat maximum papírů (certifikátů) - maturit, titulů, ... za nulovou snahu. Snahou rodičů je totéž. A tak to školy realizují, a ministerstvo školství prosazuje. Je jasné, že snahou rodičů i dětí nenadaných či retardovaných je dosáhnou stejných papírů jako zdraví.

Školy nedávájí vzdělání, ony v první řadě vydělávají peníze. Stejně je to na univerzitách.

Pro běžné školy je inkluze krokem, jak zvýšit počet svých zákazníků. Ostatně inkluze na univerzitách probíhá už přes 20 let. Protože stav, kdy desítky procent mladých má vysokoškolský titul - toť ukázková inkluze, kdy blbí dostávají akademické tituly. Teď se to jen přelívá do středních a základních škol.

Jakmile něco vezmou do ruky ženy - tak udělají mír, pohodu a dobro pro všechny. Člověk je přeci pán tvorstva, věda a technika je dokonalá, zvládne vše - i ze středně mentálně retardovaného udělat magistra či doktora.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

Bylo by pokrytecké tvrdit, že pro mnohé ze škol (a jejich zaměstnance) neznamenala inkluze jistotu pracovního místa, jež by s klesající demografickou křivkou hrozilo zaniknout. Zároveň ale není pravdivá představa, že učitelé základek o tu inkluzivní radost aktivně bojovali. Naopak se stavěli spíš proti.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Jenomže učitelé o tom vůbec nerozhodují. Rozhodují (trošičku, ne moc) ředitelé škol, a hlavně ti co platí. Ředitelé škol si to nesmí rozházet se starostou, nadřízenými, rodiči a neziskovkami.

Ale daleko podstatnější je, že zničit to šlo snadno. Ale dát to do pořádku bude záležitost 15 let. A to mluvím jenom o inkluzi, ne o dalších experimentech na školách.

Na druhé straně Šorošovci, neziskovky, politici, ale obecně celá kavárna velice dobře vědí, že škola je pro ní hlavní místo, kde mohou indoktrinovat. A nepustí ji ze spárů, naopak budou moc v ní posilovat. Různé mezinárodní smlouvy - např. Istanbulská smlouva - pokaždé posilují vliv neziskovek a aktivistů na dění ve škole, a na výuku. Nutno říci, že oni už začínají indoktrinovat i školky - a to různými akcemi na podporu homosexualistů, muslimů, pedofilů, apod.

Závěr: Je jedno, jestli mluvíme o inkluzi či o jiném zvěrstvu (i mimo škol) - podstata je v tom, že moc a instituce přebírají určité skupiny. A ty si pak po "dlouhém pochodu institucemi", ve kterém jsou vyházeni nehodní a lidé jiných názorů - prosadí cokoli. Budou prosazovat v podstatě psychopatie, protože veškeré instituce a moc v zásadě, zcela skrytě, ovládne jedna skupina - menšina. A budete čím dál více koukat jako sůva na drát, co se prosazuje a děje.

***

Podobná situace je i ve Vidlákově oblíbené církvi. Papež František, a náš místní Vlk, Halík a další - čistí, a už podstatně vyčistili všechny vyšší pozice v církvi od věřících lidí pracujících pro církev. Pouze Duka zatím odolává. Jinak od vyšších pater postupně čím dál níže a níže se v církvi usídluje více a více Jidášů, lidí ateistických, prospěchářských, spíše sluníčkářů, vítačů muslimů, apod. Můj odhad je, že katolická církev už to má spočítané. V mnoha patrech počítáno shora už není snad ani jeden bohabojný věřící, co by měl na paměti blaho církve. Jsou připraveni hájit zájmy své, muslimů, Bruselu, Němců, atd.

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Byl jsem náhodou u toho, když se v místním zasupitelstvu řešilo, co bude se žáky po zániku SŠ ve Vidlákově. Už je tomu asi 5 let, přesně si nevzpomínám a nechce se mi to teď někde hledat. Tenkrát ještě inkluze nebyla na pořadu dne. Možná už se o ní začalo mluvit a psát, ale ještě to nebylo prováděno v praxi. Sloučení bývalé SŠ se ZŠ, o kterém tehdy to vidlákovské zastupitelstvo rozhodlo, bylo vyvoláno nikoliv dobrovolně povinnou realizací inkluze, ale ohleduplností k žákům a rodičům zanikající SŠ. Nastal totiž stav, kdy z důvodů vzniklého nedostatečného počtu žáků muselo dojít k administrativnímu zrušení SŠ. Varianty byly dvě: buď žáci z Vidlákova a blízkého okolí začnou dojíždět do asi 15 km vzdálené SŠ ve větším provinčním městě, kde existence SŠ nebyla ohrožena a nebo se 2 třídy bývalé SŠ ve Vidlákově administrativně sloučí s místní základkou, ve které se pro mentálně postižené žáky bývalé SŠ uvolní 2 třídy, což bylo proveditelné. Zastupitelstvo po poměrně bouřlivé diskusi ani ne tak zastupitelů ale rodičů žáků zanikající SŠ zvolilo druhou variantu, která byla nejen pro mentálně postižené žáky ale i pro jejich rodiče výrazně výhodnější a ohleduplnější. Domníval jsem se, že vzniklá symbióza dvou různých kategorií žáků ve společné budově pak probíhala a probíhá bez problémů. Podle Vidlákových postřehů tak tomu úplně není, což mně zase tak moc nepřekvapuje. Podstatné je, že výuka žáků bývalé SŠ probíhala a probíhá i nadále odděleně v tzv. speciálních třídách. Došlo tedy pouze ke sloučení speciálních tříd se základní školou (ZŠ) a ve speciálních třídách se věnuje žákům dál část speciálních pedagogů z bývalé SŠ. Toto řešení tedy není v pravém slova smyslu onou v dnešní době tolik prosazovanou inkluzí. Domnívám se, že podobná řešení by nevedla k destrukci našeho školství zdaleka do té míry jako inkluze vedoucí ke společné výuce handikepovaných žáků přímo ve třídách s majoritou žáků nepostižených. Společná výuka se ale dá podle mého názoru praktikovat pouze se žáky bez mentálního defektu s postižením pouze tělesným.
Tolik uvádím pro upřesnění k Vidlákově článku a úvaze. Jestli v provinčním městě i nadále existuje samostatná SŠ, nebo se její žáci integrovali do tříd obou místních ZŠ, mi v současné době není známo, ale moc by mně to zajímalo. V existenci samostatných speciálních tříd na půdě ZŠ však nevidím v podstatě problém.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

nemusíte s těmito dětmi pracovat a doknce vykazovat výsledky.
Zásadním problémem likvidace nemovitostí, v nichž sídlily tzv. zvláštní - dnes speciální - školy, je faktická likvidace pedagogických kolektivů, které tuto výuku zajišťovaly. Dnes tyto "specky" vyučují povětšině pedagogové bez adekvátního vzdělání. A to je, oč tu běží.
O tzv. asistentech a jejich přítomnosti při výuce většinově půměrných dětí je debata úplně jiná. Popravdě řečeno jsou to většinově lidé, kteří mají zvládat rozežraného hajzla s papírem na hlavu od specialisty. Učitelům učícím v době našeho růstu a posléze dospívání k tomu postačilo umění vrazit v pravý čas potřebný počet facek, případně rákoska.

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

Teď je potřeba počkat několik let, až zmizí dobré učitelské týmy a kolektivy, které se tu a tam vyskytnou. To je další součást taktiky. A pak bude zcela vykydáno, protože náprava poté bude trval desetiletí. A ne nutně jedno.

Tak se to dělá. Něco zlikvidujete. Následně musíte několik let počkat, až jsou rozprášeny týmy těch nejlepších odborníků, a případných skvělých týmů. A pak je to nezvratné. Máte problém, a můžete miliardami korun cpaných do neziskovek zaměstnávat různé antropology, psychology, sociology, genderové studenty, pedagogické teoretiky - kteří budou řešit problém. Ten se bude samozřejmě jenom zhoršovat. A tak bude zajišťovat práci a teplíčko pro humanitně vystovanou mládež.

A hlavně: Češi nebudou konkurovat západní Evropě a USA svými kvalifikovanými odborníky. Protože po jejich školách budou stejně blbí a tupí, jako Američané, Němci, Francouzi nebo Britové po jejich školách. Ne-li blbější.

Je to geniální čin: Chceš-li z nějakých národů udělat hlupáky a blbce, nastav jim jako etalon a standard toho největšího vola. V inkluzi je etalonem nejvíce retardovaný. Stejně jako nejvíce oceňovaný Čech sluníčkáři je ten největší zrádce a zbabělec. Nejcennější člověk je ten, co má nejvíce sexuálních úchylek a písmenek z LGBTQ řady. Nejcennější člověk je ten, co nejvíce nepracuje a pobírá nejvíce sociálních dávek. Nejcennějším imigrantem je ten, kdo zabije a znásilní nejvíce domorodých Evropanů. Atd.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Tak jim nebudou konkurovat Češi, Moravané a Slezané, a místo nich jim budou konkurovat Asiaté.

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Proto jsou také Číňané nebezpeční nepřátelé. Vždy když nás přepadne deprese z toho, že nebudeme moci Číňanům konkurovat ani ve znalostech ani jinak, tak vezmeme tibetskou vlajku a vyvěsíme ji. Nebo pozveme dalajlámu.

Když Zdeněk Hřib, plný depresí a nihility z toho, že se nedokázal uplatnit ani jako lékař, když měl vzdělání a vše na dlani - vzpomene si na šikovné Číňany a je mu blivno. Každý Číňan by využil svou šanci tisíckrát lépe než Zdeněk Hřib. Tak si Hřib zchladí na Číňanech žáhu, pošle jim pár odsuzujících lejster, a je mu zase dobře.

Zatím bez slepic

Naopak, Targusi, Povidlák zná práci s těmito dětmi velmi detailně. A dávám mu za pravdu v tom, že na základní školy patří děti mentálně schopné, zatímco do bývalých tzv. speciálních škol děti mentálně méně, či neschopné výuky. Ve speciálních školách mají alespoň šanci naučit se něco praktického pro život, čehož schopny alespoń trochu bývají.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

rozumní rodiče dětí bez mentálního defektu, ale slepých nebo hluchých budou pro svoje děti chtít speciálně vzdělané pedagogy ve třídě s malým počtem žáků. Pokud trvají na jejich zařazení do třídy se třiceti zdravými dětmi, svým dětem ztíží život, věřte mi.
Obecně to vidlákovský ředitel udělal tak jak to EU chtěla. EU po nás chtěla zařadit hendikepované děti do stejných ŠKOL kam chodí ty zdravé. Bohužel na ministerstvu seděli lidé, kteří nerozumí tomu co čtou a vysvětlili si to tak, že ty děti mají chodit do stejných TŘÍD.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

In reply to by babaluba (neověřeno)

Trvalý odkaz

na hlavičku. Ano tak bych si představoval rozumnou inklusi, ve stejné škole ale v různých třídách. A to není nic nového pod sluncem. Znám to z osobní zkušenosti. V obci kde jsem žil jsem nesměl jít na gympl (starosta, kdysi neůspěšný nádeník se mstil mému dědovi, do 1948 úspešnému řemeslníku). Naštěstí dodatečně v Praze otevřeli "pokusnou dvanáctiletku". A tam jsem viděl když se na to z mé 75 leté perspektivy dívám, skutečný pokus o inklusi.
Jednak umožnili i inklusi těch co nemohli jinde studovat (většina lidí tehdy chtěla normální jedenáctiletku a ne tu naši o rok delší dvanáctiletku s výrobní praxi jeden a půl dne v týdnu). A byli jsme rozděleni do A-D tříd: A byli latiníci, hodně jich pak vystudovalo medicinu, moje B byli technicky orientovaní, opět většina jich skončila na technických VŠ nebo na Matfyz. No a to C a D byli ti co už většinou gymplem skončili když se jim ho vůbec podařilo absolvovat.
Takže "dvojitá" inkluse fungovala, jednak inkluse "třídních nepřátel", dominujících v A i B, jednak roztřídění podle studijních schopností.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

jste nepochopil jednu naprosto zásadní věc.
Dnes MUSEJÍ být všichni chytří, krásní atd. Tudíž žádné sortování na A, B, C, a D. Tudíž samé jedničky, maximálně občas dvojky těm chytřejším, co zblbli a snaží se.
A samozřejmě už nefrčí takové ty trapné a úpadkové obory, jako doktořina a technické oné, kde se musí počítat.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

by Vám neškodilo. Každá mince má dvě strany, já raději pozoruji svět z té lepší stránky. Ale vidím taky tu druhou, mizernou. A těch cca 15% vysokoškoláků solidních oborů u nás nezmizelo, ti jsou tu stále, ale objevilo se místo cca 5% absolventů marxismu-leninismu cca 40 % absolventů pseudohumanistických a pseudoekonomických oborů. Obdobně to bude i s technickými průmyslovkami a vůbec s kutilstvím našeho národa. Nezmizelo to, je to ale stále více překrýváno vrstvou ideologického bahna.

Zatím bez slepic

Těch absolventů vokovický sorbony nebylo ani jedno procento, a ti opravdu měli zájem studovat a srážky s nějakým blbcem jim to neumožnila (kádrový hrb byl až drutným důvodem) stejně vystudovali - při práci dálkově, večerně nebo se rok nechali převychovávat dělnickou třídou - což naprosté většině neuškodilo a šli na školi coby dělnický kádr. Ti co dneska fňukají jsou až na nepatrné vyjimky tací co při příjimčkách prostě zůstali pod čárou. Protekční dítka byla, ale jejich výskyt byl podstaně menší než bilých vran.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Já ten optimismus zkusím trochu schladit.

Studoval jsem dvě vysoké školy. Jednu technickou, velice náročnou na matematiku, fyziku a další za komunistů. Celý život z toho žiji. Druhou nedávno.

Tehdejší nároky na techniku, matematiku a fyziku byly několikanásobné, než je tomu na dnešních českých školách. To co dnes umí technický bakalář, to často bylo součástí přijímacích zkoušek na vysokou školu.

A to vůbec nemluvím o devastujícím vlivu počítače a internetu. Dnes se mnoho věcí obchází tím, že je umět nemusíte, stačí to naklepat do počítače a počkat na výsledek. Namísto toho je nutné znát ISO normy, EU normy - tedy věci, které pomalu z technického vzdělání postupně dělají více méně něco jako práva, tedy humanitní vzdělání.

S kutilstvím to není snadné. Zvláště ne elektronické. Už jenom sehnat řadu součástek je často nad lidské síly, nebo je to nechutně drahé. Mou zkušeností je, že je vůbec čím dál větší problém v kutilství sehnat základní věci - včetně hmoždinek, kusů prken, plechů, apod.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by babaluba (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jenže někteří z těchto rodičů rozumnými nebývají, nechtějí si přiznat, že pro jejich děti by byly lepší jiné vzdělávací instituce.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

článku, musím napsat, že vidlácká škola dopadla naprosto nejlépe, jak jen mohla.
My v GOrolském NÁrodním Parku (Gonap) jsme na tom asi tak, že o fleky asistentek se rvou soušky Bécky a Magorky, páč práce pro baby se tu žalostně nedostává, pokud dotyčné nemají jako koníček bojovat o dvacet litrů netto v třísměnném provozu, plus nějaký ten přesčas (na čistou dvácu aspoň 30 hodin navíc, jinak ani hovno).
Naše spádová škola je auťáky a úředně potvrzenými polomagory doslova promořena, asistentek s VŠ tu je jako sraček, často jich je v jedné třídě i několik, takže režim výuky se blíží ke starému místnímu pořekadlu (tu je kravál, jak v židovské škole). Jestli byl v židovské škole opravdu kravál to potvrdit nemohu, protože po válce se zde objevil ze šesti stovek a něco odvlečených jen jeden, ten si nabral prsť ze židovského hřbitova, zamkl synagogu a už o něm nikdo nikdy neslyšel.
A aby si soudružčata děti zvykaly na rozmanitost, jinakost a tak všelijak podobně, děti ze speciálních tříd jsou rozptýleny do normálních družin, takže speciálním výcvikem nedotčené soušky vychošky se z toho můžou posrat. Tu klučina ucpává pravidelně všechny hajzly celými rolemi hajzlpapíru, onde zasvěcují postižená soudružčata normální prvňáky do tajů sexuálních radovánek nepříč všemi pohlavími, jindy se zas klučina zabalí do koberce na zemi a věrohodně předvádí chroptění umírajícího dvounožce včetně zvýšeného slinění a jiného vylučování všelikých tekutin a mazanin.
Jako perličku mohu s klidným svědomím uvést, že jedné blbé, staré a hnusné soušce nepomohly ani pětky kozy v poměrně zachovalém stavu k tomu, aby nemusela na příkaz soudruha ředitele snížit laťku vědomostních nároků kladených na soudružčata žáky a žačky.
Jaký div, že naše gorolská škola strmě sviští dolů v nejrůznějších srovnávacích žebříčcích, což má ovšem naprosto famózní efekt, protože soudruh manažér - pardon - ředitel dostane dotaci na kdejakou píčovinu, co si jen vyvzpomene.
Takže soušky v neziskovkách jásají nad kvalitně odvedenou prací a i nadále pobírají královské platy, takřka všechny děti mají samé jedničky a soudruh ředič je manažér roku po několikáté za sebou a na to konto dostává poměrně pravidelně nějaké prachy na odměny a občas dokonce omylem zbyde i na kozaté soušky pančelky tisícovka nebo dvě na konci roku.
No neber to...

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Targusi, přečtěte si prosím znovu pozorně můj komentář. Pak si jistě povšimnete, že neobhajuji inkluzi ad hoc ale pouze její absurdní
způsoby provádění. Do jisté míry ji ale nezavrnuji, což dosti podrobně rozebírám ve svém komentáři. Retardované žáky ve Vidlákově dál vyučují kvalifikovaní speciální pedagogové a ne nějaké "rychlokvašky". Tyto učitelky působí v oblasti speciálního vzdělávání celý svůj
profesní život, tedy už třeba i 30 let. Co se týká budovy, ve které bývalá SŠ působila, tak tato rozhodně nechátrá. Město se o ní dokázalo postarat. Provedlo v ní rozsáhlou rekonstrukci a budova nyní slouží Středisku volného času. Před tím působilo SVČ v nevyhovující
budově s malými prostorami. Takže inkluze ano, ale za určitých podmínek, které ve svém komentáři podrobně a srozumitelně popisuji.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

(schválně si všimněte, že nepíšu zcestné) představy již odpověděl Vidlák ve své stati. Většina dětí docházejících do "specek" (u nás to je vylepšeno ustavením tzv. "logo tříd") není tak blbá, aby nepoznala, že něco není, jak by mělo být, a rozezná svou vyoučenost z kolektivu obyčejných "málo blbých" dětí. Následuje klasická reakce, totiž agrese, což je dosti problematická záležitost, protože tyto "pesudoděti" chodí na ZŠ do osmnácti let věku.
Stran objektů máte pravdu, u nás se soudruzi dovedou postarat, kdyby mohli rozkradou dvojnásobek budov a ještě by scházelo.

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

další den?

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Pojďte si raději povídat o září 1938... Moc prosím...

Jinak je jasně vidět, že má Targus v procesu rodinu, protože se v procesu reálné inkluze orientuje výrazně přesněji než Vidlák. Z Vidlákova popisu není úplně zřejmé, zda došlo ke sloučení obou institucí a ta speciální třída je zřízena podle tzv. "paragrafu 16", nebo zda jde o dvě různé složky nově zřízené zastřešující školy - povidlákem popsaný proces vyhladovění zvláštky je velmi příkladný. Většinou to probíhalo tak, že kraj (což byly většinově původní zřizovatelé zvláštek - přesněji ZŠ Praktických) převedl zvláštku na obec (a tím povinnost financovat její provoz), poradna pak přestala diagnostikovat děti, co by do ní spadaly, takže jich bylo méně a méně, takže provoz byl již nerentabilní. V tuhle fázi se většinou přikročilo ke sloučení organizací do jedné, kde fakticky probíhala výuka dál odděleně podle různých vzdělávacích plánů. Tou dobou dokázala Valachová, co všechno dokáže, děti diagnostikované dříve vyšly a zbylo jen pár, které nedokázaly naplnit stav pro speciální třídu - následovalo tedy zrušení té podsložky "praktické", v lepším případě vznik třídy podle paragrafu 16, častěji spíše rozpuštění a zařazení příslušných dětí do daných ročníků běžných tříd... A od té doby začíná poradna diagnostikovat zpětně všechny ty, které před tím diagnostikovat odmítala a začíná radost před tabulí i v škamnách.

Jinak je Vidlák na omylu, ADHD nikdy nebylo důvodem k zařazení dítěte do zvláštky. Toho se totiž "inkluze" vůbec netýkala. Ten by byl v normální základce stejně. Zrušené zvláštky byly určené pro děti, jimž pánbu nenadělil dostatečný intelekt k tomu, aby řešily chemii a dva cizí jazyky a zlomky hůř než se společným jmenovatelem, ale zase dost inteligentní na to, aby se vyučili nějakému řemeslu. Proto jim stát samozřejmě přidal nepotřebné hodiny naukových předmětů a jazyků a ubral na technických pracech a pěstitelkách. To aby měly stejné šance na vzdělání...

U nás k tomuhle procesu došlo hlavně z iniciativy starosty (ten si nějaký čas dělal hezké jméno spoluprací s Agenturou pro sociální začleňování, později si navezl specifický druh voličů a navíc byl agenturou pochválen) a jeho páky to protlačily do školy (dovolím si nebýt konkrétnější). Nejdříve velký projekt... no a pak ze zákona. Dnes, po jedné změně uvnitř školy je pohled na inkluzi racionálnější (nejsme tlačeni do ideologických nesmyslů), ale nová síla má zase strach, že nebude mít v pořádku papíry... Navíc evropské projekty bývají navázány právě na inkluzivní činnost - a od ředitele se prostě OČEKÁVÁ, že si na projekty šáhne. Každopádně třetina dětí naší školy dnes má nějaký papír. Což je buď šílenství, nebo smutný obraz naší společnosti. Rozhodně je to ale dražší, než model původní a horší pro všechny zúčastněné. Kdybych se na každé dítě s individuálním vzdělávacím plánem opravdu individuálně připravoval čtvrt hodiny na jednu vyučovací hodinu, tak mi ta příprava na jednu vyučovací hodinu z každé třídy trvá jeden pracovní den. A to jsem ještě nezačal přípravy na ty děti normální. To je prostě nesmysl. A není vůbec náhoda, že se většinou dělá reklama dětma z prvního stupně, kde ještě není mezi dětmi tak hluboký příkop či rozevřené nůžky.

Každopádně - osvícené obce si tu zvláštku udržely. Jinak k těm mezidětským vztahům - není to asi všude stejné. U nás to dopadlo tak, že se v dětech projevuje většinou ta lepší část a inkludovaná děcka jsou FAKTICKY EXKLUDOVANÁ, protože si s těmi normálními nemají až tolik co říct a nejsou tak hloupá, aby nepoznala, že jsou hloupější než ostatní, byť se jim ti ostatní třeba neposmívají. Určitě je to ale i zásluhou nás učitelů. Vím, že to není samo. A samozřejmě hodně záleží i na diagnózách. Optimální by bylo "jsou spolu na hudebku, na výtvarku, na tělák, na pracovky", ale nemusí řešit s ostatními jazyky ani naukové předměty. Pokud je mi známo, tohle je v zásadě ten finský model. Ne to, co je u nás.

Asi nemá smysl to dál rozebírat. Už několikrát zde byl zmíněn seriál Brouka Pytlíka na Kose, pod který bych podepsal prakticky každé slovo.

Přece jenom snad něco - tak, jako se politické neziskovky shovávají mezi včelaře a šachisty (přece nebudete brát peníze takto nevinným neziskovkám!), používají aktivisté manipulativní figuru argumentem o dětech ADHD, zdravotně postižených atp. Ale opakuji, tyto děti, pokud nebyly v nižším pásmu inteligence, nebo neměly skutečně opodstatněný důvod (hluchoněmé děti skutečně potřebují specialisty) byly na základkách už dávno běžné. Učil jsem v kariéře a dávno před inkluzí dítě na vozíčku, které v podstatě hýbalo jen třemi prsty ruky, kluka se zbytkovým viděním, kluka, co měl skleněné kosti a dal bych dohromady asi sedm osm dalších diagnóz. I těžké případy ADHD, i aspergra. Pokud se jimi argumentuje dnes jako příkladem zvládnuté inkluze, je to podvod.

Povidlák: SŠ je "speciální škola"? Jestli ano a jestli jde o oficiální označení, tak tam je to ještě komplikovanější, než u běžné "zvláštky". Buď šlo o děti s opravdu těžkou poruchou intelektu (takže máte v sedmičce šestnátiletého žáka co si neporadí s čísly nad sto), nebo šlo o takové ty školy pro hluchoněmé a podobně.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

větu "...dětech projevuje většinou ta lepší část a inkludovaná děcka jsou FAKTICKY EXKLUDOVANÁ," si opravte na:

"... dětech projevuje většinou ta lepší část povahy a k inkludovaným dětem se chovají nejhůř nevšímavě, často ale vyloženě vstřícně. P5ESTO jsou inkludovaná děcka FAKTICKY EXKLUDOVANÁ,"

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

O inkluzi se není potřeba bavit. Je dobojováno. Všude je boží dopuštění, a bude ještě hůř, jak to setrvačností pojede dále.

***

O Mnichovu se také není co bavit. Je téměř dobojováno. Evropský parlament vydal 18, září 2019 usnesení, ve kterém jasně sděluje jako závazné stanovisko pro všechny státy EU, že 2. světovou válku způsobili a vyvolali dva agresoři - Německo a Sovětský svaz společně stejnou a nerozdílnou měrou.

Co chcete řešit, když máte závazné stanovisko Bruselu, že Sovětský svaz byl agresor úplně stejně jako Německo? A musíte z toho závazně vycházet. Budou z toho muset závazně vycházet mezinárodní i tuzemské soudy, kdykoli bude nějaká pře o sudetských Němcích, o Mnichovu, apod. Musí z toho závazně vycházet všechny úřady.

***

Před několika dny tu byl článek o tom, jak prohrává pravda a láska. Myslím z pera Čmouda. Mám dojem, že to patří do stejného ranku, jako hodnocení situace Chamberlaina po podpisu Mnichovské zrady: "Přinesl jsem vám mír."

Na tisících frontách, kousek po kousku, salámovou metodou, vítězí pravda a láska. Nějaký Babiš, Zeman - jsou jen dočasná překážka.

Znovu říkám, vždyť vláda, celebrity, umělci, univerzitní lektoři, aktivisté, politici - svorně Čechy nenávidí, a nijak se tím netají. Nadávají Čechům do xenofobů, homofobů, islamofobů. Smetánka už vykřikuje o omezení volebních práv nehodným. Novinářka už fackuje novináře s jiným názorem - a ještě je pochválena. Pražští starostové dělají zahraniční politiku, aniž by se ohlíželi na důsledky pro stát. Běžně se vykřikuje o tom, kdy chcípne konečně Zeman, nebo vychcípá starší generace, co to kazí. Greténisti by rovnou uvrhli zemi do pravěku. A vy jste ksindlové na vymření, protože jste Češi, Slovani, muži, běloši, křesťané, heterosexuálové - za to všechno vám plivou do obličeje. A vy si to necháte líbit.

Každý den prohráváme 1-2 akce zvíci inkluze. Jen nedávné akce:

1) Hudební festival Pražské jaro byl prodán Němcům - už nezačíná na datu výročí smrti Janáčka. Už nezačíná Mou vlastí, ale nějakým rakousko-židovským autorem, protože pro Němce/Rakušáky jsou asi Tschechei nějaký ksindel, a je třeba být progresivní a držet evropská propaganda.

2) Ústavní soud šel na ruku muslimům, a zakázal na školách zakazovat muslimské hábity.

3) Vláda posvětila, že občané České republiky nemají právo znát hospodaření České televize. Musí to ale platit. De facto tak posvětili existenci revoluční buňky zvané Česká televize, která se nemusí ničemu a nikomu zodpovídat, jen jí musíte platit.

4) Některé části Prahy, i některá další města vyhlásila stav klimatické nouze. Očekávám, že další pokračování bude vyhlášení koně za konzula.

5) Mezitím dochází k masakrů křesťanů na řadě míst ve světě. Nikoho to nezajímá, papež lká hlubokým pláčem za muslimy a imigranty.

6) Sluníčkáři se neúspěšně snažili plivat na Karla Gotta, který si umřel v nevhodnou dobu. Zastínil totiž akce Minářových Chvilek. Teď zkoušejí udělat skvělou ženu z právě zesnulé Táňy Fischerové, která udělala tolik zla, že to snad nestihl ani Havel sám.

7) Běžně už uvnirzity, neziskovky a aktivisté udávají lidi na nenávist. A policie a soud to řeší! Rozdávají se vyšší flastry než za vraždu! Asi poslední memento je 16 let v USA za upálení duhové homosexualistické vlajky.

Atd.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Nešlo o datum úmrtí Janáčka, ale Smetany, 12. květen. PJ 2020 začne už 7. května, Berlínští filharmonikové, skladby Gustava Mahlera. Má vlast pak sice 12. května zazní, ale “tradičně v parku na Kampě, vstup volný”, píše se v programu.
Komentář si radši nechám pro sebe.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

veverka.
To Vás nenapadlo,proč to začíná 7 května a zrovna Berlinskou filharmonii.
Takže to napíši takto,k vítěství ve druhé světové válce,nám zahraji Němci.

Zatím bez slepic

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Němci z toho udělají německý festival. Češi to jenom budou cálovat. Dobře rozdělené role.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

co mne napadlo nebo nenapadlo, ale o informaci, o doplnění textu DT.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

A já stejně čistě doplním, že se Mahler narodil v Kališti, okres Pelhřimov a do 15 let žil v Jihlavě. Ve Vídni pak uváděl například právě toho Smetanu, jehož premiéru odkoučoval i v New Yorku...I ta jeho manželka nakonec skončila s Franzem Werfelem, s nímž musela prchnout před náckama...

Čistě za mě, pokud už musí dojít k nějaké změně (jako že jsem přesvědčen, že nemusí), je Gustav Mahler autor, s nímž se smířit dokáži. Zároveň ale vnímám i ideologickou linku takového rozhodnutí a nelíbí se mi. (Jde-li o hudební těleso, k interpretaci Mahlera asi nemohli pozvat moc vhodnějších těles. Zvlášť, když jim k tomu bude mávat RUS...)

Má vlast zazní ještě 12. večer a 13. (tam ještě vstupenky jsou)

Zatím bez slepic

In reply to by franta (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pochodem Valkýr

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Jak se tomu říká?
Crossover?

Zatím bez slepic

Já doplním, že Pražské jaro začíná dnem výročí úmrtí Smetanovy smrti, první se hraje Smetanova Má vlast ve Smetanově síni. Tak tomu tedy bývávalo. Navíc kdysi bývala tradice, že zahajovací koncert hraje český orchest a český dirigent - ale to se už před pár lety porušilo. Prostě salámová taktika. Další kolečko salámu je, že Pražské jaro se bude zahajovat jindy a nebude začínat Smetanou.

Když chtěli uctít jiného českého mistra, udělali podzimní festival.

Když chtějí uctít Mahlera, nechť si udělají svůj jiný festival, a neničí dobré a zavedené. Já s tím tedy problém mám.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Židé v českých zemích to tak měli - snažili se být němci mezi českými služkami a podomky.
/ostatně Pražské jaro '68 zastavili Němci společně se Sověty, ne?

Zatím bez slepic

Pane Donald Trump.
Podepisuji.
Jenže,ta inkluze dopadá i na obyvatele.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.