Kam s ním a kam se mnou?

Autor
Štítky

Jak si většina z kydačů jistě dobře povšimla, v posledních dnech jsem nedržel stráž na těchto stránkách tak usilovně, jak jsou zvyklí.

Bohužel jsem se byl nucen účastnit na nátlak své nynější živitelky – Staré Jahody (dále jen SJ) speciálního kurzu za účelem zvýšení odbornosti, z čehož nejmenovaní blázni obvykle získávají zcela mylný dojem, že prohlubování a zvyšování kvalifikace navozuje vyšší pravděpodobnost získání atraktivní, nebo alespoň vůbec nějaké práce. Přitom nejsou schopni pochopit, že zaměstnavateli vůbec nejde o nějakou kvalifikaci, nýbrž o ulovení a následné rychlé ochočení neodporujícícho mamlasa, který toho neumí tolik, aby mohl žádat výrazně více strakatých papírků, než je v čase a místě obvyklá minimálka.

Leč Pán Bůh dopustil a podle pořekadla samozřejmě nespustila motyka, nýbrž zazvonil telefon a bylo mi sděleno, že se spouští po půlroce první a nadlouho poslední kurz pro řidiče přepravující nebezpečné látky spadající pod mezinárodní dohodu ADR. Pro zájemce, kteří netuší, vo co gou, zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_dohoda_o_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_silni%C4%8Dn%C3%AD_p%C5%99eprav%C4%9B_nebezpe%C4%8Dn%C3%BDch_v%C4%9Bc%C3%AD

Proč první a poslední školení, je jasné. Kovid zasahuje všechny oblasti našeho života a jeho drtivý tlak eliminuje nejen činnost škol, nýbrž i jakékoli snahy veškerých školicích středisek o šíření osvěty mezi nablblými lopatami.

I nastoupil jsem v naději, že další vlna kovidového příboje školení nenaruší (narušila) a já se stanu hrdým majitelem další z početných kartiček v peněžence, které jsou naprosto perfektní pomůckou například pro odstraňování námrazy z čelního skla osobního auta. A přitom tahle vyjde JENOM na necelých deset litrů!  

A s fotkou! 

No neber to!!!

Úvodem pan instruktor rozdal všelijaké papíry k vyplnění a navíc i publikace, na něž jsem se, jsa náruživý čtenář, dychtivě vrhnul. Hned po prvním prolistování jsem se jak bývalý prvotřídní znalec dohody ADR ve znění z roku 2000 ovšem poněkud zarazil, neb jsem zjistil, že v roce 2019 přibylo na seznam nebezpečných látek nikoli dvanáct měsíčků Boženy Němcové, nýbrž dvanáct člověkem nově vytvořených sajrajtů, v nichž je vázáno lithium. Takže namísto dvou lithiových jedovek jich máme nyní čtrnáct. Lidská invence je vyčerpatelná opravdu jen velice obtížně…

No a co, utěšoval jsem se, nebezpečných látek je klasifikováno tři a půl tisíce, tak co! Dvanáct sem, nebo tam…

Horší ovšem bylo, když jsem se dále dočetl, že transport lithiových mňamek v režimu nebezpečných látek podle úmluvy ADR vzniká už při přítomnosti jednotek gramů lithia.

Ano, čtete dobře, gramů. Nikoli kilogramů, ani tun, nýbrž pouhých gramů!

Konečně jsem pochopil, proč jsou na školení přítomni řidiči, kteří odvážejí

v ocelových kontejnerech či dřevěných bednách z letišť a přístavů úplně obyčejné předměty, jakými jsou dnešní chytré mobily, notebooky, tablety, nechytré signální škatulky či dokonce obyčejné dálkáče k autům, vratům a brankám. Tedy povětšině předměty, z nichž nelze vymontovat baterii obsahující lithium.

A nechápal jsem, proč není nijak chráněn řidič či pasažér elektromobilu, v němž je převážen tak extrémně nebezpečný předmět o hmotnosti stovek kilogramů!!!

 

I nedalo mi a v obědové pauze jsem se vloupal do kanclu na pár slov k panu instruktorovi, abych dal řeč na téma, které mne zaujalo. Už jen proto, že Pinocchiovi asi před třemi lety jeden plastový vergl mírně explodoval a lehce zahořel. Naštěstí jen do té míry, že se nikomu nic nestalo, a syn byl prodejcem tvrdě pokárán, že si za to může sám, protože kdyby nebyl v době nákupu lakomý – pardon – (chorobně) šetřivý po své matce (SJ) a odhodlal se do šmrdlací desky vrazit počet barevných papírků v hodnotě minimální hrubé mzdy v Čechistánu, nemuselo se to stát. Já dodám – bodejť by si nehrál na Krkovičku, když si na šmrdlafón musel vydělat sám sběrem starého papíru a železného šrotu. Za kilo železa dostával ve sběrně dvě koruny, za papír dávali tenkrát osmdesát haléřů. Dnes už ho nevykupují vůbec…

A tak jsme s panem školitelem probrali skutečnost, že většinové množství lithia se těží v Austrálii a zpracovává v Číně, protože Číňani si můžou patlat kyseliny, jak chtějí, a nikoho to, na rozdíl od dodržování lidských práv tamtéž, nezajímá. Tolik potřebný kobalt se většinově těží a extrahuje pomocí kyselin a louhů v Africe, o čemž se moc nemluví, protože to je přece daleko a my musíme mít především čistou Evropu, aby se tu líbilo soudruhům migrantům… 

Nu, a když proběhnou dva tisíce cyklů nabití oněch zázračných elektročlánků, je potřeba celý ten elektrobinec někam uklidit, protože revitalizace stojí pětinásobek výrobní ceny téhož výrobku. A obnovená baterie pochopitelně zdaleka nedosahuje parametrů baterie nové. A není ani tak velký problém s oněmi kovy, o nichž se tak často diskutuje, jako se „zálivkou“ baterií, kteroužto je jedna z mnoha modifikací polyetylénoxidu. Kdo si pamatuje alespoň něco málo z chemie probírané na bývalých ZDŠ, chytí se při slovním spojení oxid a polyetylén za hlavu.

A světe div se, takový sajrajt nechtějí ani ti Afričani, jejichž děti v Kongu dolují rudu. Dokonce ani ti usmolení Číňané, kteří nás, když se to vezme hezky po euroamericku do detailu, vlastně okrádají na cenách nových článků, že ano. 

Ještě že máme blbého Ivana, který pro Evropu a maličký zbytek světa zřídil dvě úložiště kdesi za Uralem a jejich prognózovaná kapacita je na dvacet let. Ale o dalších úložištích prý nechce ani slyšet. Asi proto, že na jeho území povětří neziskovkám příliš nepřeje. A taky že má příliš moc peněz a nerostného bohatství, které mu připadlo úplně nespravedlivě, jak bystře usoudila jistá dáma v Americe. Tudíž si může moc dovolovat a vyskakovat, jak bystře usuzují naši eurosoudruzi.

„Za dvacet let bude po baterkovém zázraku, protože nebude komu vnutit ty vypoužívané bouchací a jedovaté sajrajty, nemluvě o statisících tun nerecyklovatelných kyselin a louhů nutných k výrobě lithia a kobaltu,“ ukončil debatu pan instruktor a zvedl se od stolu na znamení, že je čas jít vydělávat peníze.

Kdybych měl nějaké vlasy, zaručeně bych se v nich podrbal a popřemýšlel, jak si zajistit budoucnost v rámci pochmurné předpovědi pana instruktora. Takto jsem jen vypnul uši, protože nám vykládal o látkách poškozujících životní prostředí, což mne poněkud deprimovalo. No napadlo by vás, že když vylijete do přehrady cisternu mléka, znehodnotíte celou zásobu přehradní vody, která se stane podle nařízení Rady EU nepoživatelnou a nevyčistitelnou? 

Nenapadlo.

Mě taky ne.  

Zvažoval jsem, jak dál, protože důchodová reforma klepe na dveře a pirátští – pardon - korunní princové, kteří se třesou na Babišův trůn, se s námi párat nebudou. Dělat hasiče na D1? Pokud by hořel jeden chytrý elektromobil, budiž, měl bych na týden vystaráno. Ale například taková stovka chytrých, mladých a krásných elektrokrámů naráz? Třeba při podobném masakru, jako v roce 2008, kdy ve velehorském průsmyku u Humpolce zcela nečekaně trochu zasněžilo a vzápětí tam v sobě skončilo 231 aut? Takový gyros či šašlik si dám s chutí, ale čichat pachy za živa rožněných lidí v hromadném karambolu, to taky není žádná hitparáda…

Nicméně po třetím kafi a chvilce šmidlání na zapůjčeném chytrofonu  jsem objevil odpověď na otázku, jak se chytře, mladě a krásně uživit i v případě, že nám nově povstalí bojovníci zatrhnou výplaty důchodů. Založím s Pinocchiem společnost pro hospodaření s barevnými a vzácnými kovy. Mědi je stále relativní dostatek a za dvacet let budou všude zcela zbytečné přípojky k vyhynuvším elektrokřápům, jejichž baterie nebude chtít nikdo skladovat, potažmo likvidovat. A my budeme kšeftovat s jejich potupnou – pardon - postupnou demontáží.

Problém je vyřešen, čeká nás zářivá budoucnost!

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (86 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

2.0 TSI.

Průměrný počet slepic: 4.5 (17 hlasů)

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

radši ten elektromobil.
Btw. vůbec se Němcům nedivím, že se těší na ty trolejbusy. Provoz tzv. koncernových aut vyjde na stejné prachy a nebudou stát fronty na opravy motorů.

Průměrný počet slepic: 3.2 (15 hlasů)

ale Audi. Nechal jsem ho potunit u Tomana, vypnout start-stop a zkrátil mu interval oleje na 10000.. šlape jako hodinky.

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

Audi má motorárnu v Györu a vyrábí v ní motory i pro jiné koncernové značky. Ale ofiko spadá pod Audi.

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Deset tisíc Hunů
dělá motory
píst do válca vsunů.
Kdysi Bathory.

V jedné ruce čabajku
v druhé papriku
přemýšlejí o štrajku
a o litríku.

Tokaj nebo pálinku?
Toť otázka!
Hybaj chlape na linku,
jede navážka.

Průměrný počet slepic: 4.7 (27 hlasů)

Stávka v Györu proběhla, asi tři dny někdy vloni. Jenže tím zastavili i ostatní dodavatele, protože auto bez motoru i VW přišlo přespříliš odlehčené. zase se jim lehce tlačilo ven. :-)

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

vyrábí i motory pro Porsche a Lambo. Celkem cca 2 miliony motorů ročně. Vyrábí.... ne montuje, vyrábí. Odlévá, vstřikuje, lisuje, obrábí... v obrovských sériích, pod knutou skopčáka. Pokud motor dostane napapat co má, klekne až po plánované životnosti. Šunt vypadá jinak.

Průměrný počet slepic: 4.4 (15 hlasů)

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

plánovaná tak, aby zoufalec, který si takový pekáč pořídí, do něj nasypal za dobu životnosti stejný objem financí, jako byla původní pořizovací cena.
Aby bylo jasno, mám dva docela dobré kámoše, kteří Audiny vlastní. To, co já sypu do oprav ve stokorunách, oni sypou v tisících, občasi v desítkách.
Rozhodně mám jinou představu o moderním motoru, než vlastní nejméně jeden z těchto pánů. Po 100 000 km narval do motoru rovných 130 000 Kč.
Děkuji, již jsem dnes zvracel.

Průměrný počet slepic: 4.4 (9 hlasů)

Targusi, problém není v tom co se posere, ale kolik to stojí.
Ale máš pravdu, taková vodní pumpa z plastu je skutečně lahůdka! To je důvod pověšení konstruktéra, respektive ekonoma, který jej k tomu zvěrstvu natlačil, za žebro na hák.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)

In reply to by Ládik!!! (neověřeno)

Trvalý odkaz

za 3:51 hodiny. Spotřeba 7,6, průměr po D1 170km/h.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

Targusi skvělé, je to mistrovské dílo. Musíte být asi mimořádně škaredý a k tomu mladý. Se vším souhlasím, ale k věci.
Všichni zainteresovaní fyzici a geologové vědí, že lithiový článek je jen přechodné řešení. Ne proto, že článek je špatný, problém je v surovinách. Lithiový článek kromě lithia potřebuje kobalt a toho dokonce víc než lithia. Nejlevnější lithium se těží v Ekvadoru na solných jezerech, kde se jen seškrabuje tenká vrstvička nahoře sedimentovaného lithia, které se upravuje jen jednoduchým upravárenským způsobem. Kobalt se většinově těží v Africe za podstatně větších nákladů, jak správně uvádí Targus. Problém je v tom, že je ho v zemské kůře mnohem méně než lithia. Tedy v žádném případě lithiový článek nemůže sloužit jako globální nosič energie. Perspektivní jsou články na bázi uhlíku, které vyvíjejí Japonci, ale asi mnohem více elektročlánky na bázi vodíku.
Ovšem zatím nic z toho neřeší problém energie, kterou tyto články jsme schopni nabít pro běžné použití, tak jak jsme zvyklí v životě. Zde je to zásadní, o kterém se prakticky vůbec nediskutuje. Pokud to nebude seriózně řešeno, pak celá ta hra na elektromobilitu znamená jen tichý přechod do novodobého středověku, kdy pod různými záminkami bude omezován pohyb a jakákoliv svobodná aktivita.
Co se týče různých zvěrozvěstů(mám na mysli piráty a různé frakce zelených), to zde již v historii mnohokrát bylo. Naštěstí to vždy skončilo jako obyčejně(Černomyrdin).
Ostatní, co uvádí Targus, je naprostá pravda a za to celou socialistickou slepičárnu.

Průměrný počet slepic: 4.5 (35 hlasů)

energetickou bilanci cyklu vodíkového článku, přestalo by vám chutnat jíst i pít. Nemá šanci ani proti parnímu stroji. Jinými slovy je králem v mrhání energií, které máme, či zanedlouho budeme mít nedostatek.

Průměrný počet slepic: 4.8 (12 hlasů)

Je to samozřejmě všechno pravda. Zatím je účinnost tak malá, že by člověk zaplakal. Navíc skladování vodíku je jeden problém za druhým. Ale vodík je snad jediný prvek, kterého je všude ve vesmíru a tedy i na zemi nadbytek. Jsme ovšem na začátku cesty. Nikdo z velkých hráčů, mám na mysli automobilky, se výzkumu nevěnoval na plný plyn. Vždy to byly jen okrajové studie. Teprve v poslední době pod hrozbou Euro 7 německé automobilky začaly více investovat do výzkumu. Osobně soudím, že skutečně vodík by mohla být cesta ze současné situace, ať již přímo jako palivo nebo jako zdroj pro výrobu syntetických paliv s minimálním dopadem nebo dokonce 0 dopadem na ekologii.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

pragmatik.
Jako laik.
Ono to bude jedno,jezdit v pojízdném krematoriu,nebo na vodíkové bombě a jak se píše,že to bude jen pro ty bohatší,tak si to také rozmyslí.

Průměrný počet slepic: 3.8 (6 hlasů)

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Na bombě určitě jezdit nebudeme. Krematorium spíše připomínají současné elektromobily, kde pouhý zkrat kdekoliv v autě způsobí nekontrolovatelný a neuhasitelný požár. Osobně sázím, z důvodu skladování, na nějaké syntetické palivo s min. obsahem uhlíku nebo úplně bez něj, aby se nějak uspokojila i ropná loby a mohla se využit stávající zpracovatelská a distribuční síť.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

Palivo bez prvků H, C a O prostě vyrobit nejde. Vždy bude nějaký obsah uhlíku.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

A co třeba amoniak NH3? Za války se používal jako palivo např.do nákladních vozů nebo pro raketové motory. Lze vyrobit bezúhlikové palivo!
Použití jako palivo https://claverton-energy.com/energy-experts-library/downloads/transport… http://claverton-energy.com/cms4/wp-content/files/Ljs_trams.jpg

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

tak chemický kroužek mi napovídá, že kromě jiného oxidací 4NH3 + 5O2 → 4NO + 6H2O, kde oxid dusnatý (NO) je ... za normální teploty bezbarvý, paramagnetický plyn, pro člověka jedovatý a za přítomnosti vlhkosti (sic! H2O) leptající (wiki)
Gréta se zvencne...

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

Amoniak obsahuje lidská moč. Tedy že by každý člověk namočil do nádrže 40-50 litrů? :-) Jedině Targus by do svého kamionu musel trochu více zabrat a musel by se spolehnout na pomoc ostatních členů rodiny.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nevěnoval? Myslíte v evropě, v Japonsku to myslim toyota tlačí jak jen může a myslím, že to není automobilka co prodava malo, aby nebyla oznacena velky hrac ;)

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

Současná situace je o tom, že byl vydán nedomyšlený befel a ne, že je nějaký skutečný problém.

Vodík by se dneska hodil hlavně na to v něm udusit šílenou Merkelovou, šílenou Grétu a spousty dalších šílenců, co si myslí, že ekonomické zákony jsou jen takový vtip či konstrukt a že na ně mohou kašlat.

Krk dám na to, že to dopadne jako vždycky. Jako s předraženejma solárama, co po sobě zanechávají jen znečištěnou ornou půdu, jako úspornejma žárovkama, co znečišťujou přírodu, jako s freonem, co nakonec neškodil o nic víc, než to dražší, co ho nahradilo, jako s jídlem spalovaným jako pohon (řepka, že) atd atd.

Je to jen další tunel.

Průměrný počet slepic: 5 (17 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

bílé kolečko je ve skutečnosti černý čtvereček, akorát, že já mám křivě narostlé oči i ruce.
Jen naprostý idiot může vyrábět vodík elektrolýzou vody, pak ho nacpat do nějakých jímačů, ze kterých ho polovina stejně uteče, abych ho pak následně spálil při výrobě elektřiny.
Velmi silně mi to připomíná pohádku o strejčkovi, který měnil, až vyměnil.

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

Určitě nikdo neuvažuje vyrábět vodík elektrolýzou z vody. Energetická bilance je v tomto případě záporná, i když se pracuje na katalyzátorech, které by tuto měly zmenšit(méně energie na rozklad vody). Spíše zvítězí koncepce nějakého syntetického paliva, které se bude používat přímo nebo bude snadným zdrojem vodíku pro palivový článek. To je např. cesta Toyoty.

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

to pořád ne a ne zafungovat.
A neodpovídáte na otázku, co se zbytkem toho vašeho syntetického paliva.
A jsme tam, co před chvílí.
V prdeli.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Např. vstupní surovina pro výrobu hnojiv, pokud palivo bude na bázi NH3, ale to jen jedna z možností. Samozřejmě pokračováním tohoto cyklu dle vzoru: včely jsou na med a med je na hovno, dostaneme se tam, jak je uvedeno v posledním slově.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

jste dozrál na Nobelovku, pročež je pro vás hračkou udělat z chemické skupiny sloužící soudruhům teroristům k výrobě těch nejbrizantnějších a nejnebezpečnějších výbušnin palivo budoucnosti pro celou planetu.
Rád si na to počkám, budu mít jistotu, že se dožiju vysokého věku.

Průměrný počet slepic: 3.6 (5 hlasů)

je obsažená půlka Mendělejevovy tabulky. Z nejvějvětších chuťovek je to třeba tantal na kondenzátory (těžba hlavně v Kongu a Rwandě), neodym na magnety (těžba a zpracování v Číně - najděte si něco o Bao-Tou), kvůli zvýšení tepelné odolnosti se do magnetů přidává taky terbium a dysprosium, komory převodů jsou vyplněny fluoridem sírovým, atd. apt. Ekofanatici strašně rádi počítají externality všeho možnýho, ale opravdu jsem ještě nikde neviděl výpočet energetické náročnosti těžby surovin a výroby všech komponent třeba takové Tesly. Žádná hitparáda to asi nebude.

Jinak pragmatiku - lithium se nikde nesbírá. V jihoamerických solích a solankách lithium substituuje část sodíku, podobné solanky máme i u nás.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

2.0 TDI.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

Ládik. Tragédie na čtyřech kolech.

Z dostupné produkce dává smysl jedině zcela jednoduchý atmosférák na benál. Vše ostatní jsou technické horory, které slouží pouze k odčerpávání veškerých finančních přebytků z kapes zoufalého vlastníka německého pokusu o auto.

Průměrný počet slepic: 4.4 (16 hlasů)

jsem měl doma zakázán. I toho žrouta 3,6 v Rubiconu.

Průměrný počet slepic: 4.1 (13 hlasů)

Jezdím na CNG a nevidím rozdíl, že by to někdo musel nazvat "technický horor"... Navíc je to tak hnusné palivo, že domácí plnička to nacpe přes noc za malý peníz (jak jich bude moc, tak jasné, dostane každý plombu a certifikovaný měřák...)

LPG neberu jako alternativu, to je pozustatek po vyrobe jineho paliva, takze pokud by nebylo nebude ani LPG.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Položili jste si otázku, co se stane, pokud na parkovišti plném elektromobilů chytne jeden z nich? Po třech dnech požáru zůstane parkoviště plné vraků. Bude nutné dodržet bezpečnou vzdálenost mezi jednotlivými vozy asi 3 m = ubude parkovacích míst. Pokud tím parkovištěm bude podzemní garáž nebo parkovací dům, vypadá to na demolici všeho, co zůstane stát nad domem. A novou stavbu. Pojišťovnám brzy dojde trpělivost, a takové stavby prostě nepojistí. Vlastníkům parkovacích domů také dojde trpělivost a elektromobily v něm budou parkovat jen do prvního požáru. Takže zásadní otázka u elektromobilu není jen kam s ním po konci jeho životního cyklu, ale také, kam s ním v době plného provozu.
Bezpečná vzdálenost je daná použitým lithiem, které při kontaktu s kyslíkem samo vzplane. Je na tom založena bomba. Přírodní lithium obsahuje zhruba 7,5 procenta izotopu 6Li a 92,5 procenta izotopu 7Li. Vodíkové bomby dnes standardně používají deuterid lithný, chemicky LiD, s obohaceným 6Li. Tento ve druhém stupni jaderných vodíkových zbraní produkuje tricium. Ozařováním 6Li ve vojenských jaderných reaktorech si státy připravují tricium pro zesílené štěpné jaderné bomby (reakce 6Li + n –> T + He). Pro tyto účely separují 6Li z přírodního lithia.
Rozvoj elektromobilů není jen o všech nabíječkách a kapacitách elektrické sítě, ale také o místu na parkování a vybavení pro hasiče. Protože míst je omezený počet a potřebná vzdálenost mezi vozy daná charakterem baterií na bázi lithia, nutně se omezí počet aut v ulicích. Elektromobil budou nakupovat jen firmy pro své vybrané zaměstnance. Bude tak drahý, že si jej soukromníci pořizovat nebudou. Zákonitě si pokládáme otázku, jak se budou dopravovat do práce ti nešťastníci, kteří elektromobil nedostanou přidělen? Nijak, zůstanou doma nebo se dopraví pěšky nebo podnikovou linkou. Potřeba elektromobilů oproti současnému stavu aut prostě prudce klesne. tím klesne i počet výrobců a jejich dodavatelů a zůstanou volní zaměstnanci. Ti potom budou mít na výběr dopravu pěšky nebo podnikovou linkou. Když pěšky, budou vázáni na místo práce a maximálně je změní jen o vedlejší firmu, kam ještě stihne dojít. Když podnikovou linkou, budou si muset vzít na případný pracovní pohovor dovolenou, aby tam byli včas a s nejistým výsledkem přijetí. Platy jsou v lokalitě dané tichou dohodou firem, aby si nepřetahovaly zaměstnance. Změnou si zaměstnanec zkrátka nepomůže. Na práci v nějaké jiné firmě může zapomenout. Je ještě jedno řešení, kterým budou podnikové ubytovny u závodu. Zaměstnanci budou buď v práci nebo na ubytovně. V každém městě jsou ubytovny zahraničních dělníků. Styl života ve firemních ubytovnách se tomu současnému bude hodně podobat.
Zaměstnanec na ubytovně bude potřebovat méně peněz, protože je nebude mít za co utratit. Maximálně se dostane do nejbližší hospody pro pivo. Spousta živností založených na přílivu lidí pro volný čas prostě zanikne.
Možná to nebude tak hrozné a jen se vrátíme k dobám života na vesnicích a městech jako za Rakousko - Uherska. Ovšem zaměstnanec bude přikován k továrně už místem svého bydliště. čeká nás moderní forma otroctví či nevolnictví? Jen samé světlé zítřky.
Za R-U a 1. republiky byly dost oblíbené záhumenky cca. 2000 m2. Muž ráno odešel do továrny, žena doma obstarala děti, vypravila je do nejbližší školy, kam šlapaly pěšky. Potom obstarala kozu, pár králíků a hejno slepic. Následně prala nebo vařila, aby bylo jídlo, až se všichni vrátí domů. Když muž bydlel na podnikové ubytovně, v sobotu čekaly ženy před branou, aby získaly týdenní výplatu dříve, než ji muž propije v nejbližší hospodě.
Možná se ale dočkáme úpravy, kdy výuka bude on-line a spousta kancelářské práce bude probíhat v on-line konferencích. Pak pochopitelně dojíždění za prací odpadne a budeme žít životy digitálních nomádů. V továrnách budou pracovat roboti? Zatím ještě dlouho ne, zaměstnanec je stále levnější a univerzálnější.
Venkovcem je elektromobilita slepá ulička vývoje, která jen bude stát šílené prachy.

Průměrný počet slepic: 4.8 (26 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

a to i v zimě. Hroty na pláštích budou z karbonu, overal, rukavice a čepici bude mít firma v nákladech. Nájezd do práce podle harmonogramu, aby nebyly špičky.

Průměrný počet slepic: 4.1 (11 hlasů)

s těma kolama. A to jsou oproti nám mírně bohatší a častěji jim tam prší. Ale je fakt, že tam nemívaj až tak tuhé zimy, a jezděj furt po rovině, neb najít tam větší kopec je problém. Ale třeba u nás díky oteplování tuhá zima už nebude (posledních pár let by tomu nasvědčovalo), takže jedna z omezujících podmínek postupně pomine.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

…. ale s blížící se sedmdesátkou a v městě mírně kopcovitém a s nákupy, které běžně přepravuji autem.... No, děkuju pěkně.
S výjimkou některých částí Slovácka není u nás kolo dopravním prostředkem, ale sportovním náčiním. Změní se to?

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

jezdil na pracovní jednání na kole 120km, oblek v ruksaku. V hajzlíku se dal do gala, vyřídil a jel 120km z5. Já za klienty jezdil tak do 60km, ale na stavbu, čili jako prase.

Průměrný počet slepic: 3.6 (8 hlasů)

Vidím to spíše na spoustu tunelů, které ale budou stát, jakoby kopec odvezli pryč.

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Model Valík :-)

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Tunel na D5 u Valíku si vydupali ekologové, ne?

Zatím bez slepic

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.