Mír až do příští války

Autor
Štítky

Tak nám světová média oznámila, že Tálibán se dohodl s USA a podepíší příští týden mírovou smlouvu. Po devatenácti letech války a bambilionech dolarů zjistili tam ve Washingtonu, že teda jako nic. 

Novinky, u kterých jsem si tuto zprávu přečetl jako první, hned snaživě dodaly, že Tálibán neměl nikdy jiné ambice než vládnout v Afghanistánu a nikdy neměl podíl na žádných teroristických útocích mimo Afghanistán. Ano, tohle jsme tvrdili už v roce 2001.  Stejně tak jsme tvrdili, že Tálibán není teroristická organizace, ale místní hnutí, které má podporu slušné části místní populace. Akorát ještě před rokem na nás křičeli, že to chápeme úplně špatně, že se v Kábulu bojuje za Prahu. 

Já bych si osobně myslel, že podpis té smlouvy ještě nebude tak hladký, nedivil bych se, kdyby to ještě někdo chtěl zastavit. Ale každopádně vidíte, že se celá ta šaškárna chýlí ke konci a když ne teď, skončí to za relativně krátký čas. 

Předpokládám, že se teď najde nějaký novinář z ČT, Bakalonovin, Deníku N nebo jiného a poptá se pana prezidenta, jak to myslel s tím, že se v Kábulu válčí za Prahu. Zeman se z toho vykecá, protože všichni ti novináři zrovna v tomto případě stáli unisono za Zemanem a předháněli se v podpoře boje proti terorismu. Ale nebylo by špatné vidět starého ještěra se kroutit na novinářském háčku. Tyhle válečnické kecy jsou jedna z věcí, které jsem u něj  sice přešel, ale neodpustil.  Tedy... zrovna tohle by byl velký důvod  volit jiného prezidenta, ale na vojáčky si hráli i Drahoš i Kníže, co má k lidu blíže. 

Teď vidíme v přímém přenosu, že z teroristy se státotvorné hnutí stane strašně jednoduše - jedním cárem papíru. Obráceně to funguje také tak. Zeman s Babišem by si to měli také pamatovat - stačí jeden podpis Velkého bílého otce a z demokraticky zvolených státníků budou teroristi ájn cvaj. 

Takže náš psovod Procházka považte nebyl bojovník proti terorismu, ale normální regulérní okupant. Tedy ještě ne, až za týden. To samé i ti ostatní kluci, kteří tam vlastně měli stejnou funkci jako Rumuni u Stalingradu. A to ani nemluvím o celé řadě vojáků, kteří nebyli ani zabiti, ani zraněni, ale byli degradováni, protože v bojových podmínkách měli na přilbě znak divize SS Direlwander, nebo si dali na fejsbůk něco jiného, co se v Praze snadno dalo hodnotit jako rasistické. Afghanistán zničil nejednu vojenskou kariéru a prolil nejednu českou krev. 

Nebo ten Valáhudín - co zatřelil Procházku - on to vlastně nebyl terorista, on to byl vlastnec, který se infiltroval k nepříteli a provedl něco podobného co Gabčík s Kubišem. Tedy teď ještě ne, ještě je to terorista, ale za týden...  Byl to samozřejmě místní negramot a neměl takový výcvik jako naši paragáni, takže střílel jen na nízkou šarži.  Okupanti ho pak umučili.  

Kolik našich kluků vycedilo svojí krev tam v Hindukůši úplně zbytečně? 

Kolik našich politiků tuhle pitomost podporovalo? 

Kolik našich generálů v NATO, politiků s vazbami na USA a jiných potentátů mělo jakýkoliv vliv na to, co Trump udělá? 

Kdo si tu ještě myslí, že USA nám za tu pomoc v Afghanistánu budou vděčné? 

V tom Afghanistánu samozřejmě mír nebude. USA se stáhnou a Tálibán si zabere všechno. Vezme si i ta území, která v roce 2001 neměl. A všichni ti Hamídi Karzáíové už podle mě balí kufry. Teda je možné, že pak ani nestihnou zdrhnout. Možná si na youtube prohlédneme ve vysokém rozlišení  něco podobného, jak se Tálibán zbavoval sovětských prezientských loutek - vykastrovat, ostnatý drát kolem krku, uvláčet za autem a pak pověsit na lampu... 

Dokonce si troufám tvrdit, že jakmile kdekoliv nějaká okupantská vojenská jednotka vytáhne paty, vyrojí se tam tolik tálibánců, že z toho území neuteče nikdo. Pak proběhnou takové ty místní verze lidových soudů s kolaboranty - a za devatenáct let jich tam bude fakt hodně. Oni navíc tam mají tendenci do trestů zahrnout celou rodinu, takže budeme zásobeni videi z mnoha hromadných poprav a masových hrobů. 

A to také bude jediný výsledek války - po skoro dvaceti letech a milionech mrtvých jich ještě nějaké ti desítky tisíc přibudou. Na druhou stranu, za posledních dvacet let v Afghanistánu přibylo 15 milionů lidí. I přes všechno to vraždění a střílení. Teď to nebude jiné, porodnost mají dostatečnou, aby všechny ty ztráty při popravách rychle zacelili. 

Nevím jak to mají ostatní státy, které v rámci NATO dělají američanům mouřeníny... Co myslíte, uvidíme podobné scény jako při sovětském stahování, kdy se zapomnělo na celé čety, které pak obklopené mudžáhidy statečně vzdorovaly až to posledního muže? Mohlo by to být to nejpoučnější, co bude k vidění. 

Omlouvám se za svůj cynický styl psaní, ale jaksi nemohu jinak. Prohry už jsou prostě takové. Zbývá po nich hnusná pachuť. Zbytečně zmařené životy ve jménu papalášů, kteří si chtěli hrát na tvrďáky a hroby mladých kluků, kteří to dosažené nic zaplatili životem. 

Má to jediný klad - zdá se že je tomuto nesmyslu konec. Pokud se poučíme, tak ten Procházka snad neumřel zbytečně. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (92 hlasů)

Komentáře

Mně třeba i vojáků CZ Army líto je, zejména ale nejen těch mrtvých.
Nehodnotím jejich motivaci, nejsem voják, ani na jejich místě, ale nezávidím jim a to už vůbec ne ty prachy.
Mně je dokonce líto všech občanů ČR, co si to nepřáli a byli vtaženi do NATO a ještě musí platit pak i ta procenta "na obranu a spojenectví".
Mnohem horší pro mne ale je, že to CELÁ ČR (ne jen jednotliví vojáci) po vtažení do NATO, šla takto OKUPOVAT jiná území, pro nám cizí "spojenecké" zájmy!

Laco píšete to opravdu hezky:
*****
"Teď je třeba pořád dokola se ptát lidí, co bojovně pokřikovali za válku v Afghu, proč to dělali a to včetně prezidenta Zemana a celých kohort podporovatelů až po kavárníky."
*****
Pak je třeba se dle Vás "stále dokola ptát, proč to dělal" samozřejmě i Vašeho i jiných zde oblíbence (nic proti tomu) Babiše!

A já se ptám, nejste-li pokrytec, uděláte to sám Laco a dáte nám pak prosím na KYDY vědět?

Tedy vědět:
- "PROČ to i ten Babiš dělal" a
- jak tedy nyní ON ponese nyní to, že "se vzdáme a odejdeme a teror se pak přenese do Evropy" a
- jaký smysl tedy měla ta krev (oběť) našich vojáků, když se stáhneme.....?

Děkuji předem!☺

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/babis-nesouhlasi-s-ukoncenim-mise-z-a…
Z odkazu y 10/2018 kopíruji citace Babiše:
**************************************
"Zaznamenal jsem hlasy, že bychom měli z Afghánistánu odejít.
Ne, nevzdáváme se.
Neodejdeme.
Teror by se pak přenesl do Evropy, uvedl Babiš.
Čeští vojáci podle něj budou proti teroristům bojovat.
Budou pomáhat našim spojencům, nezradíme je.
Budeme plnit koaliční závazky.
Kdybychom stáhli naše jednotky, jaký smysl by potom měla oběť našich vojáků?" dodal."
**************************

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

Souhlas. Ježibabiš by měl vysvětlit, proč mele nesmysle.
Zeman by se měl přidat.

Zároveň by měli přilézt ke křížku všichni ti, co mleli nesmysle o Afganistánu programově.

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)

je-li za co. Ale ne prvoplánově, že vše co udělá je špatně. Přečtěte si můj článek na mém Mlýně zde https://lacogroessling.wordpress.com/2020/02/01/jak-ve-veci-pomoci-s-ko…
Bylo to v době, kdy se ještě akce na pomoc Číně nerozjížděly.
Stejně najdete na Mlýně moji kritiku prezidenta.
O to ale nejde, jde o to nekritizovat nenávistně, ale důvodně. A občas také zmínit to dobré co oba udělali.
Podle mne to dobré u prezidenta je, že nepustil k vládě Němcovou, i když mu přinesla 101 podpisů a u Babiše fakt, že se nejlépe za posledních 30 let stará o vládní finance.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Já rozhodně netrpím nenávistí k Babišovi a žádnému politikovi.
Emoce si nechám s dovolením na úplně jiné mužské.

To dobré, co "oba" udělali není téma dne, ale klidně si to zmiňujte.
Nikdo Vám v tom přece ani zde ani jinde nebrání, ale povinné to tady u Vidláka obecně určitě není..

V mém příspěvku v podstatě vůbec Babiše nekritizuji, ale jen a POUZE (bez emocí) CITUJI.
Vidíte nenávist, kde vůbec není a to neděláte dobře Laco!☺
Pokud by tam byl osten kritiky (a to nebyl), tak jen drobný (štulec) a to k Vám, že jste jen náhodou asi (omylem) na toho premiéra Babiše v tom apelu zapomněl, ačkoliv na prezidenta Zemana ne...
Řekl Babiš ty Věty výše, to je přece PODSTATA mého příspěvku?!
A pokud Babiš ty věty ( co jsem si dovolila bez nenávisti a stínu nedůvodné kritiky sem JEN výše zkopírovat z médií)
řekl, tak na svém příspěvku výše já nemám důvod měnit ani písmenko.

Bavíme se dnes přece o konci vojenské účasti v Afgánistánu, to je téma dne...a ne o tom, kdo koho nepustil k vládě, či kdo se jak stará o finance...
Stáčíte téma, pro mne zase podivně až nedůvodně k "dobrým skutkům", ačkoliv to Vy v komentáři výše (k tématu dne) vyzýval k akci:
"teď je třeba pořád dokola se ptát lidí, co bojovně pokřikovali za válku v Afghu, proč to dělali a to včetně prezidenta Zemana a celých kohort podporovatelů až po kavárníky"

Tak, proč by mělo mé pak logické a důvodné volání (bez nenávisti) po ptaní se na to samé také i toho Babiše, být považováno KÝMKOLIV včetně Vás za nějakou nenávistnou, nedůvodnou... kritiku?!
To se divím a skutečně zase já, obyčejná MAJKA.....

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Něco mne říká, jestli on to ten Babiš dělá proto, aby od sebe a nás odvrátil pozornost US a EU jestřábů.
Ovlivní odcházení nebo neodcházení USA jeho názor? Neovlivní nic. A u přítele-nepřítele budí dojem, že je na jeho straně. Tak ať si kecá, co chce. Slovem nezarmoutíš.
Pokud uhraje něco podstatného a s migrací se zdá, že hraje v náš prospěch, je to v pohodě. Politici toho nakecají.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

bylo jasné předem. Souhlasím. Co tam jako chtěli změnit, když země je ideově zabetonovaná a ideologii tam změnit nešli? A jednou museli odejít?

Škoda těch peněz a toho úsilí. Za to by normální Američané, lidi jako my, mohli mít plné státní zdravotní pojištění a sociální taky a ještě by balík peněz zbyl.
Jenže, to není možné. Kdyby ty $ neskončily v černé díře Afghánistánu, byly by použity na jinou lumpárnu. Třeba by bylo víc peněz na UK a zbylo by i na Bělorusko. A třeba by v Číně probíhaly osvobozenecké války. Na jiné lumpárny tak USA chyběly peníze.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Jak Laco,tak i Targus,zapomínáte na to,že jim to někdo umožnil,schválil i to placení,ani jeden by tam nešel,bez požehnání vlády,parlamentu i prezidenta.Pak zapomínáte také na to,že o to požádali Američané a jim stačí pozvednout obočí a rozkazy se plní.Podobně je to i s dalším nasazením naších vojáků v cizině.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

kdo nechtěl, nemusel.
Když něco nechcete, nemusíte.
Musíte jen umřít, a to nikoli zrovna v Afghu.
Kdyby na ty zmíněné vojáky bylo příliš tlačeno, mohli dát výpověď z kontraktu. Jsou to kontraktoři, neboli žoldáci, nikoli obránci českého státu.
Ale oni do misí tohoto typu jdou DOBROVOLNĚ, to je ta finta.
A jestli někdo z nich věří, že tam tam jde bránit nějaké ideály, nezaslouží si nic jiného, než ustřelit tu svou vymytou palici ihned po první hodině pobytu.
Je mi líto, ale tolik mi říkají mé zkušenosti z Jugošky. Válka jako válka...

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

řekl Miloš a psovod Procházka tam padl za nás!
Naši vojáci v Afganistánu plnili naše závazky k NATO a bojovali s teroristy.
No a Donald si s celým NATO vytřel zadek, protože NATO bude přece poskakovat, jak on píská. Protože od teď to teroristi nejsou, rozhodl Doník. Tak co, by se s někým dalším bavil. Natož se spojenci, ne?

Na rozdíl, od dnešního Vlka si myslím, že tohle je morálně mnohem větší prohra než Reaganův Vietnam, protože tady v Agfu bojovali a ztráceli životy i nejen naši vojáci, ale další spojenci.
Ano, tohle je těžký morální průser, který odhaluje NATO jako pouhého rozesírače režimů ve světě a amerického poskoka. A naše vojáky, jako loutky těchto nebezpečných amíckých hrátek ve světě.

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)
Trvalý odkaz

Prapor dáme na ramena,
tam, kde máme nohy
končí mise zatracená,
takhle běžel mnohý.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Nadešla ta správná chvíle
dosáhli jsme svého cíle
při obraně Kábulu.
Nasedáme na mulu
proti klusu čelem,
kolem plno šelem.

Průměrný počet slepic: 4.4 (8 hlasů)

už mám i příhodný název. Mohla by se jmenovat třeba Jízdenka do Brixenu.

Průměrný počet slepic: 4.1 (7 hlasů)

Karlovi Havlíčkovi tam Franz Procházka platil polopenzi. Co víc si přát na čistém alpském vzduchu?

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

Co si více přát? Třeba moci i nadále svobodně podnikat v oboru žurnalistiky za velmi dobré peníze v okruhu svých přátel a ne být bez soudu odvezen někam, kde nikoho neznám a živořit za císařovu polopenzi! Čistý vzduch vem čert.

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)

:-) :-) :-)

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Neff to také nevidí jako vítězství.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/nastane-mir-neni-co-slavit.A20…

"Ta válka může přinést pozitivní výsledek jen v tom smyslu, že si napříště šéfové civilizovaných států rozmyslí vojensky se angažovat ve válce bez pravidel, vedené z druhé strany barbarsky primitivním protivníkem lhostejným k ceně lidského života."

Tady má Neff nereálná očekávání. Ti, co tu válku začali, jsou k ceně lidského života stejně lhostejní, jako ti barbarští protivníci. Že by na rozhodujících místech na západě došlo k kvalitativní změně? Nedošlo.

Průměrný počet slepic: 4.9 (10 hlasů)

"Ta válka může přinést pozitivní výsledek jen v tom smyslu, že si napříště šéfové civilizovaných států rozmyslí vojensky se angažovat ve válce bez pravidel, vedené z druhé strany barbarsky primitivním protivníkem lhostejným k ceně lidského života."

Já jen, že Hitler, Eichmann, Bormann, Himmler a další se také považovali za šéfy civilizovaného státu a ty, co určili k vyhlazení, považovali za postradatelné primitivní barbary. Všechny, kdo si dovolili s nimi nesouhlasit a bránit se, za bandity, teroristy a pod.
On byl Neff vždycky extrémista, ale tohle už je hodně přes čáru.

Průměrný počet slepic: 2.8 (6 hlasů)

Jsou tam všude hory a obyvatelstvo tak nenáročné, že bombardování na zničení ekonomiky nemá smysl. A je jich 30 mega. Obdobně Vietnam, tam byly navíc pralesy.
Lybie nebo Sýrie jsou jiné kafe. Tam to stačí mydlit ze vzduchu. Na poušti nebo savaně se neschováš.
Evropské země jsou na tom ještě hůř. Srbsko je jedno z nejodolnějších, ale početně má obyvatel málo.

Usáky Afghánistán do budoucna neodradí, jako je neodradil Vietnam.

Průměrný počet slepic: 4.9 (10 hlasů)

"konečné řešení muslimské otázky"?
Já jen, že je jich podle posledních odhadů 1 600 milionů.

V jednom ze svých dnešních příspěvků jste uvedl, že amíci měli v Afghu zakládat vojenské osady, NUTIT obyvatele ke konverzi ke křesťanství a konvertity poté do těch osad umístit.
Teď píšete, že je Afghánců 30 mega a donutit je k něčemu je v podstatě nemožné.

Vaše vyjadřování se o lidech jiných kultur je docela strašidelné. Jako by pro Vás vůbec nebyli lidmi.
Napadlo Vás vůbec někdy, že ty Vaše výroky mohou číst (a nejspíš i čtou) i ti, jichž se týkají?

Průměrný počet slepic: 2.1 (8 hlasů)

On tady někdo mluvil o konečném řešení? Příklad z historie je příklad z historie. Asi jsme četli oba jinou diskuzi. Vzpamatujte se.

Vaše konečné řešení už v Afghánistánu a nejen tam, dávno proběhlo. Lidem štěstí nepřineslo. Nebo myslíte, že ano?

To, co tu píšete teď, zní jako výhružka. Přitom se o Evropanech vyjadřujete, jako by to nebyli ani lidé a záměrně ubližovali celému světu. Obhajujete appeasement a když někdo nesouhlasí, že už není kam ustupovat, je to slepá víra. Má to být výhružka? Jste muslim, že?

Průměrný počet slepic: 4.9 (8 hlasů)

čtou také ti, kterých se týkají?
Dověděl jsem se od Vás, že mí předkové i já můžeme za všechno. Oni ti sluníčkáři a magoři mají vlastně pravdu. Vaše názory, jak můžeme za všechno zlo, co ho na světě je, mne nedělají dobře, abych tak řekl.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

že vůbec netuším, co máte na mysli.
Mohl byste být, prosím, konkrétní?

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

"Lybie nebo Sýrie jsou jiné kafe. Tam to stačí mydlit ze vzduchu."
V Sýrii si vzdušný prostor vyclaimoval Rus.

Je to znát.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Pan domácí extrapoluje situaci podle událostí po stažení rusů, ale možná to nebude tak horký. Tehdy šlo o nesmiřitelný ideologický střet, vláda byli komunisti a tedy ateisté, a proti nim stáli Tálibové, tehdy silně indoktrinovaní saudským wahábismem. Navíc jim pod kotel pilně přikládala CIA, která operovala podle zásady "Jediný dobrý levičák je mrtvý levičák". Naproti tomu dneska jsou tam více či méně všichni muslimové, ovšem radikální islamisté se přesunuli do Al Kajdy a IS, takže v Talibanu zůstali spíš konzervativní nacionalisti. Vláda se pravděpodobně názorově od Tálibů moc neliší, ale jsou to oportunisté, kterým vyhovuje nechat se uplácet od američanů. Tudíž halasně vyhlašují své odhodlání bojovat s Talibanem, nicméně to zůstává většinou ve slovní rovině. Můj dojem je, že pokud by na ně američani netlačili, dohodli by se s Táliby už dávno a až se budou USA stahovat, už budou mít nějakou dohodu upečenou. Taže vzápětí po odchodu US Army vyhlásí nějakou vládu národní jednoty a Táliby do ní kooptují.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Ovšem, po stažení sovětů to vypadalo jinak...

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

kolem téhle afgánské blamáže je fascinující!
Čekají na instrukce?

Průměrný počet slepic: 4.9 (9 hlasů)

To je samozřejmě sázka na jistotu. Kdo čeká, ten se dočká...
Veřejně hlásané VLASTNÍ názory jsou rizikové.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

a mravní etalony se už znemožnily a následně vypadaly jako 3,14ča mnohokrát, takže již pochopily, že než snaživě vlezou zase do nějaké (_*_) až po kotníky, je třeba bedlivě a ostražitě zkoumat, kterou dírou se tak stane.
Momentálně zkoumají a sloní prst, odkud fouká.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

... mělo být: sliní prst. Soryjako.
Sloní prst, ten přijde ke slovu až pak.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by Alef Nula (neověřeno)

Trvalý odkaz

Já už několikrát podobné své překlepy vědomě nechal být, dokonce jsem je zopakoval. Pokud čovek píše dostatečně často, neubrání se tímto způsobem jazykové originalitě. Pouze pak nesmí propadnout malignímu sasinismu.

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Mám také obavu, že naše vláda poskytne množství těch afgánských kolaborantů "tlumočníků" u nás azyl z humanitárních důvodů. Pokud vím, tak s jedním takovým už byl incident v pražské nemocnici.

Průměrný počet slepic: 4 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

K válce v Aghanistánu.
Je mi záhadou jak vážně ji Ami mínily?
Z logiky věci, když z někým válčím, tak se budu v první řadě snažit o jeho odříznutí od zdrojů.
Že?
Snažili se o to sověti a co Ami a jejich melody boys?
Dveře do Pákistánu, zůstaly dokořán otevřené a zvětšily se na vrata od stodoly.
Tak jak tu válku proti talibům amíci pojali?

Průměrný počet slepic: 4.8 (8 hlasů)

Ale jestliže byla afghánská válka pojata jako mlýnek na peníze zbrojního komplexu, tedy měla trvat co nejdéle, smysl to dává.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Hampl k nastávajícímu vývoji, který nabírá zvláště u sousedů, zřetelné kontury
https://www.protiproud.cz/politika/4940-co-delat-2020-jak-celit-kolekti…
Píše asi to samé, co se tu kydá na dvorku:
"Vládnoucí třída je už natolik otupená a zdegenerovaná, že není schopna reagovat jinak než represemi. Konflikty se zametají pod koberec, nesmí se o nich mluvit, společenská situace se napíná…až dojde ke skokové radikální změně. To bude s nevyšší pravděpodobností náš případ."
ČT Hampla do diskuzního pořadu asi nepozve...

Průměrný počet slepic: 3.8 (8 hlasů)

Vlastně nic nového.... Jen narůstající kvantita se změní v novou kvalitu. Jen nevím (stárnu a blbnu) jestli Marx nebo Hegel (a po něm Marx).

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Že při jakémkoliv otřesu v Germanii začnou vládnout organizované skupiny. A nejlíp je organizovaná skupina kolem mešit.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

.

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Honzíkova cesta se změnou pohlaví

Protiproud·Pondělí 20. ledna 2020·Doba čtení: 4 min

Dnešním dnem začal úřadovat Institut pro vaporizaci a přepis nevhodných pohádek, který vznikl pod patronátem ombudsmanky Šabatové. Bylo přijato 459.231 úředníků, kteří budou v příštích 831 letech přepisovat prakticky všechny české pohádky.

Jako první úředníci pracují na Honzíkově cestě, která nyní dostala přípodotek "za změnou pohlaví". Jelikož Tisková agentura Fejk ňůs s Institutem podepsala partnerskou smlouvu, je nám ctí publikovat zde ještě horkou první kapitolu:

BABIČKA POSÍLÁ EMAIL

Rodič 1 seděl u okna a četl email od prarodiče 2 z Molenbeeku. Na konci bylo napsáno:
„Přivezte k nám Honzíka! Naší Jarušce i mně se po něm moc stýská. Vždyt u nás nebyl od posledního jarního pochodu hrdosti. Mohammed běhá po no-go zóně a očichává kluky i holky, který z nich je Honzík. Kunta Kinte zase sedá na sloupku u našich vrátek a vyhlíží, jestli Honzík už přijíždí. Přivezte ho aspoň na několik dní!“
Rodič 1 se potichu zasmál a obrátil se k Honzíkovi, který si právě hrál na zemi s několika hračkami vyrobenými bývalými islámskými radikály v chráněné dílně Člověka v tísni. Nejraději měl Honzík figurku statečného džihádisty, který se sám vyhazuje do vzduchu. Honzík už při hraní s touto vzácnou hračkou přišel o dva prsty pravé ruky a celé předloktí ruky levé, ale to ho od dalšího rošťačení neodradilo. Byl to nezmar.
„Honzíku,“ řekl rodič 1, „prarodič 1 píše, abys přijel do Molenbeeku.
„Babička!“ vykřikl Honzík a hnal se k rodiči 1.
„Honzíku, vím, že jsi v euforii, ale nezapomínej, že babička už se neříká. Jestli to řekneš ještě jednou, zavolám na tebe Barnevernet. Rozumíš?,“ pohladil rodič 1 Honzíka láskyplně po holé hlavičce, protože celý Honzíkův skalp poslali před týdnem syrským sirotkům do řeckých utečeneckých táborů, kde je o vlásky nouze.
Honzík se zastyděl sám nad sebou a po dalším vyhození panáčka do vzduchu přišel o levé oko, což považoval sám pro sebe za spravedlivý trest. Bolelo to hodně. Fyzický i psychický šok však přehlušila radost nad cestou za prarodičem 1 a prarodičem 2 do Molenbeeku, výstavní multikulturní čtvrti v Bruselu.
„Mohammed tě hledá po celé no-go zóně a Kunta Kinte se tě nemůže dočkat,“ pokračoval rodič 1.
„Mohammed? Kde je Mohammed?“ sháněl se Honzík po svém věrném příteli, pětatřicetiletém afghánském sirotkovi z Afghánistánu, který žil u jeho prarodičů již od svých batolecích let, tedy asi pět let. Honzík se začal shánět po svém kabátku a že se hned vypraví k prarodičům. Nasedne do vlaku a pojede.
„Jak chceš, Honzíku,“ zvážněl rodič 1. „Já stejně nemám čas, abych tě tam vezla. Zítra jdu demonstrovat za kadění na veřejnosti a pozítří máme kulatý stůl u ombudusmanky Šabatové skrze tu islamofobní ředitelku Kohoutovou. Rodič 2 se navíc vrátí z berlínského školení až v pátek. Pojedeš tedy sám.“
„Já se nebojím. Vezmu si sebou duhovou kuličku, dětské vydání Koránu a pojedu k babičce.“
Sotva to Honzík dořekl, rodič 1 jej přetáhl karabáčem přes ledviny. Honzík však ani nemukl, dobře věděl, že slova jako babička se neříkají.
Když si sbalil duhovou kuličku a Koránek, chtěl si sbalit prut na ryby. Jakmile se po něm ale začal shánět, dostal od rodiče 1 takový pohlavek, že vzal druhou o zeď. Po chvíli však krvácení z nosu a uší přestalo a rodič 1 mu vše trpělivě vysvětlil.
„Honzíku, prut je zlo. Chytají se na něj ryby a zlí lidé je pak jedí. My jsme vegani a zvířátka nezabíjíme ani nejíme. Už to konečně chápeš?“ Sotva dvanáct kilo vážicí neduživý Honzík přikývl a bylo mu zvířátek tuze líto. Ale i bez prutu bude stát výlet za to. Tím si byl jistý.

Tisková agentura Fejk ňůs

Průměrný počet slepic: 4.6 (17 hlasů)

Je to vtipné, ale nesměju se...

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Jenže ono se to může klidně stát. Takhle z toho spíš mrazí.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

a náš přidělenec si užívá víkendu. To by bylo kázáníčko o lži a nenávisti v bublince...
Mimochodem, ta "ombudusmanka" je tak výborný výraz, že se skoro nechce věřit možnosti překlep.

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Sinergické vaření davu. Že pluralita názorů dle vítězné bible históŕiků zvedne ducha nedej bože žaludek. Internet je přeplněnej názorama k prasknutí. Asi už bude rodit. Co pak se nám to narodí...

Průměrný počet slepic: 2.5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Synergické efekty při zvyšování konkurenceschopnosti vysokých škol a zaměstnavatelů s využitím evropských fondů

Vzhledem ke stále se zvyšující konkurenci na trhu práce se pojem lidské zdroje dostává do centra zájmu subjektů veřejného i soukromého sektoru působících na nabídkové i poptávkové straně. Je nesporné, že mnoho firem reflektovalo nutnost proaktivní politiky v této oblasti s cílem kontinuálně zvyšovat vlastní konkurenceschopnost a jedním z prvních kroků bylo etablování užšího partnerství s vysokými školami. Spolupráce přináší oběma stranám různé výhody dále akcentované synergickými efekty vznikajícími např. při realizaci odborných praxí či stáží. Vysoké školy těmito kroky akceptují fakt, že vzdělání musí být uzpůsobeno ekonomickým a legislativním změnám v průmyslu, veřejných službách či obecně na trhu práce. Jedině tak mohou vysoké školy v České republice dále zvyšovat svoji konkurenceschopnost na trhu s terciárním vzděláváním v EU. Se začátkem nového programovacího období 2007 až 2013 se pro vysoké školy i partnerské organizace otevírá možnost systematicky realizovat tento rozvoj lidských zdrojů i s pomocí nově konstituovaných operačních programů. Tento nástroj by měl v následujících několika letech hrát primární úlohu v etablování nových forem spolupráce či v dalším zefektivnění stávajících způsobů. Prioritou je v tomto případě maximalizace využití tématických operačních programů na celostátní úrovni, především Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost a Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (možnost kompozice specifických vzdělávacích programů ve firmách ze strany vysokých škol).
https://is.muni.cz/publication/766316

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

trošku jinak:
https://www.aljazeera.com/news/2020/02/pact-taliban-reducing-violence-s…
Nejde o žádnou mírovou smlouvu, ale o DOČASNÉ ČÁSTEČNÉ příměří, které má trvat sedm dní.
Pak teprve budou zahájena jednání o eventuální dohodě.
Jak už naznačil Pompeo, podmínky dohody budou ze strany Talibanu nesplnitelné, takže nakonec nejspíš nebude nic; a USA případně stáhnou pouhých 5400 svých okupantů z 12 000, zatímco o 17 000 pucflecích ze "spojeneckých" států nepadlo ani písmeno.
https://reason.com/2020/02/21/trump-administration-says-its-ready-to-si…
Ale bude se jednat a jednat až do voleb a "lid" bude průběžně krmen velkohubými prohlášeními o "důležitých posunech".
Český vidloň tuhle kejdu nežere, ale US vidloňovi to je buřt, protože je rád, když si vzpomene, jak se jmenuje hlavní město státu, v němž bydlí, a zvládne podepsat daňové přiznání Takže svým politikům a místnímu pastorovi bezmezně věří, aniž by kladl nepohodlné otázky.

V souvislosti s US aktivitami v Afghu se objevily zprávy o rostoucím tlaku USA na Indii nejen ohledně Kašmíru. Hlavně co se "svobody vyznání" týče; vypadá to, že zejména hinduisty čekají neklidné časy:
https://www.thehindu.com/news/national/trump-expected-to-talk-caa-nrc-a…
https://www.cnbc.com/2020/02/22/trump-to-raise-issue-of-religious-freed…

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)