Nebylo zrovna na výběr

Autor

Dnes máme opět to výročí, které se v posledních letech moc nehodí. Máme přece  hentu prozápadní orientaci... a 70% našeho průmyslu je napojeno na Německo. A naši západní bratři nám kážou plivat na východ a moc nezdůrazňují, že to stejně nerozlišují a že jsme pro ně stejný póvl jako Rusové. A tak nám tu vznikly i příslušné ústavy, které narovnávají dějiny, ba dokonce i BISka má obavy z učení proruského narativu v učebnicích a vyrojilo se mnoho vykladačů dějin, kteří podpořeni správnými granty ukazují všechna válečná negativa výhradně na straně SSSR a všechna válečná pozitiva výhradně na straně protektorátu. 

Smůla dnešních vykladačů dějin je ovšem v tom, že za osvobození naší vlasti zaplatilo životem 140 tisíc "Rusáků" a skoro žádný Američan. Smůla dnešních vykladačů je v tom, že jsme byli osvobozeni od jha, které nás mělo vyhladit. Zcela a absolutně. Náš německý pán nás chtěl pracovně vyzužitkovat do mrtě a pak se s námi vypořádat podle již vyzkoušených vzorů z Draslovky Kolín. Smůla dnešních vykladčů dějin je v tom, že celé naše dějiny po roce 1945 jsou z tohoto hlediska jednoduché a křišťálově průhledné. V roce 1945 jsme byli osvobozeni od vyhlazení. Tečka. 

Další smůla dnešních vykladačů je v tom, že jsme se sice našemu osvobození snažili pomoci, ale ve skutečnosti jsme pomohli asi tolik, jako myška v té pohádce o řepě. Osvobozování naší vlasti stálo hodně české krve a hodně českých životů. Nevykašlali jsme se na to. Ale je nepopiratelnou skutečností, že bez těch dalších sto čtyřiceti tisíc životů jiných mladých kluků z ruských stepí, bychom si neosvobodili ani ždibec a bez krve milionu ruských kluků by Patton musel projevit sakra genialitu, kdyby se měl probíjet do Německa a v cestě by mu stálo těch 80% německých vojsk, které se na východě staraly, aby Rusové padli za svou vlast. 

Ono se to dá okecávat celkem libovolně, ale ve skutečnosti jsou to strašně jednoduché počty a snadný výběr. Naši předci byli nuceni žít pod pánem, který měl připravené likvidační plány, měl vymyšlené postupy, měl na to i technická řešení a jen ho zdržela poněkud náročná válka a tak bylo zapotřebí chvíli počkat. Podlidi museli dělat v továrnách. Ale... osud byl jasně daný. Až podlidi dodělají svou práci, budou zlikvidováni. A podlidi neměli žádnou možnost na tomto osudu něco změnit. Podlidi zůstali podlidmi i když uměli německy. Zůstali podlidi i když kolaborovali a udávali. Zůstali podlidi i když byli chytří, vzdělaní, i když měli zlaté ruce. Podlidi mohli jedině zůstat podlidmi. Rasové zákony nic jiného nepřipouštěly. 

A pak tu byl druhý osud. Mít nové pány, kteří si při osvobozování znásilní nějaké holky, ukradnou nějaké vysavače, jízdní kola, budou se místy chovat neurvale - prostě budou to normální soldáti, co čtyři roky nasazují krky. Budou tu rabovat pod hrozbou trestu smrti. Některé za to i popraví, jiným to projde. Prostě válka... 

Kromě vyhlazení jsme měli jen možnost mít nové pány, co budou chtít změnit strukturu ekonomiky, co zasáhnou do vlastnických vztahů, co tu nastolí svůj dělnicko rolnický režim, kteří budou vystupovat proti bohatým, budou vystupovat proti intelektuálům, tu a tam někoho oběsí vlastně bezdůvodně, tu a tam někoho zavřou do Jáchymova... 

Ale... Češi pro ně nebyli podlidi. Češi se museli přizpůsobit, držet hubu a krok, ale.... mohli žít. Nebyli určeni k celonárodní likvidaci. K likvidaci jsou určeni ti, kdo nepochopili nové pořádky a vystupují proti nim. Ale ostatní... ti mohou žít. Ne v ráji. Ale mohou žít. Kapitalističtí synkové se mohou zříct svých tatíků, mohou vstoupit do strany a udělat komunistickou kariéru. Farářští synkové mohou ve škole recitovat poemu Stalin... a dostanou posudek na studia. Kulacké dcerky mohou vstoupit do Pionýra, angažovat se... a tu a tam jet na dovolenou v Jugošce. Tisíce, desetitisíce lidí to tak udělali...

A ti ostatní, pokud byli ticho a nedělali bordel, tak si jezdili na chalupy a co roce 89 měli čím cinkat. Ty klíče byly od domů, bytů, aut, chatiček, motorek... 

Ve skutečnosti dějiny nabízely jen dvě cesty. Chcípnout pod Hitlerem a nebo žít pod Stalinem. A pro každého, kdo si zkusil pobyt v koncentráku, kdo věděl, jak na tom z hlediska nacistické ideologie je, tak ten měl svůj výběr strašně snadný. Češi měli za protektorátu jediný úkol - uvolnit prostor.  Za SSSR už měli za úkol chcípnout "jen" ti, co nepochopili situaci. Z nacistického osudu se nedalo vykoupit žádným podpisem anticharty, podpisem poučení z krizového vývoje ani udáním spolustudenta, že není dost nadšeným komunistou. Nedalo se dělat nic, protože jsme pro nácky nebyli lidi. 

O těchto cestách se nerozhodlo v Praze. Češi na tomto rozhodování neměli od začátku žádnou účast. Celá ta zasraná válka začala rozhodováním o nás bez nás a také rozhodováním o nás bez nás skončila. My jsme neměli co kecat ani do Mnichovské zrady ani do Jaltské konference.


Vždycky když někdo dává rovnítko mezi nacismus a komunismus, tak mu říkám tohle - Pro Stalina náš národ nebyl určen k vyvraždění ani k přesídlení, pro Hitlera ano. Pro Stalina jsme nebyli určeni k otrocké práci, nezavřel nám vysoké školy. Hitler ano.  Stalin chtěl, abychom byli ruští bratři, abychom milovali Moskvu, abychom milovali komunismus. Hitlerovi to bylo úplně jedno. Ten chtěl, abychom pracovali a pak zdechli. 

Tohle z dějin nevymaže ani deset Berndtů Possetů, ani dvacet Herrmanů, ani sto ústavů pro dokumentaci totalitních režimů. Tohle z dějin nevymažou ani všechny hříchy, kterých se u nás Sovětský svaz dopustil. A že jich nebylo málo. Nacistické Německo totiž nebylo nějaký tuctový okupant. Nacistické německo nebylo tuctovou velmocí, která si jela svojí velkou politiku bez ohledu na ty malé. Nacistická ideologie nebyla tuctovou ideologií, která touží lidi získat na svojí stranu a vzbudit v nich lásku k sobě. Všechny excesy, kterých se tady dopustili stalinovi pohůnci a jejich čeští poskoci totiž nejsou dost velké na osud, který nám naplánoval Hitler a jeho kamarádi. 

Tuctové okupanty jsme měli až po Hitlerovi a máme je i teď. I když.... v poslední době mám pocit, že už zase vzniká učení podle kterého jsou někteří určeni k podřadnosti a nemohou se z toho nijak vykoupit. Koneckonců i ti muslimové vás nechají žít, když přijmete Islám. Máte možnost, jak přežít. Nenutím nikoho, aby takovou možnost přijal, ale u nácků vůbec neexistovala. Nemohli jste odříkat přísahu a stát se tak árijcem. 

Neposlouchám dnešní nářky nad tím, že jsme v roce 48 mohli něco udělat jinak. Nebo že jsme mohli něco udělat jinak v 68. Že stačilo je trochu a mohli jsme být jako západní Německo. Ne nemohli jsme být nic jiného než co jsme. Neměli jsme na výběr. Neexistovaly jiné síly ke kterým jsme se mohli přidat a naše dějiny mohly ubíhat jinudy. Mohli jsme tenkrát udělat jedinou věc a tu jsme také udělali. Vítali jsme Rudou armádu jako osvoboditele. Protože to bylo mnohem lepší, než si přát pokračování Protektorátu. Žádné jiné možnosti jsme na výběr neměli. Kde bude demarkační linie, na to se nás nikdo neptal.

Ani tenkrát ani teď jsme nežili jak jsme chtěli. Svět se netočí kolem České republiky.  Ale žili jsme a žijeme alespoň tak, jak to jde. A mezi námi... na to v jakém prostoru žijeme a co se na nás tlačí, neděláme to úplně špatně. 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.9 (285 hlasů)

Komentáře

In reply to by scallop (neověřeno)

Trvalý odkaz

sajrajte...

Průměrný počet slepic: 4.4 (24 hlasů)

In reply to by pithart (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nekrmit!

Průměrný počet slepic: 4.4 (36 hlasů)

In reply to by scallop (neověřeno)

Trvalý odkaz

Problém je v tom, scallope, že komanči se v roce 46 jevili jako poměrně dobrá volba. Ba dokonce lepší než volby zbývající. S tím Vy, převykladači historie ani různí čmoudi nic nezmůžete, to byl prostě fakt. Nikdo nevěděl co přijde, ani ti zvolení komíci ne.

Průměrný počet slepic: 4.5 (33 hlasů)

In reply to by PzKpfw (neověřeno)

Trvalý odkaz

Po první republice, která zdaleka nebyla tím rájem na zemi pro všechny, jak se dnes líčí (krize atd.), po Mnichovu, po válce, bylo veřejné mínění jasně nasměrované k socialismu. S tím žádné spekulace 75 let po volbách 1946 nic nenadělají, tak to prostě bylo.

Průměrný počet slepic: 4.8 (36 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

ale pamětníci uměli psát. Nedávno jsem si přečetl vzpomínky / deník jakéhosi letce, mimo pro toto téma irelevantních detailů, popisů a historek z války se pověnoval také poválečné situaci v československu, náladám které tu panovaly, proč to tak podle něj bylo a tak. Psal tam o tom, jak tu komanči začali své manýry a boj proti 'třídním nepřátelům' zavádět poměrně brzo, už pár měsíců po válce, dlouho před osmačtyřicátým. Překvapivě to většina populace ignorovala, protože se jí to jednak netýkalo a jednak neměli jak se o tom dozvědět. Lidé komunisty podporovali i protože zrada stran Francie a Británie jakož i důsledek té zrady byly čerstvě v paměti - a sověti to tu koneckonců opravdu celé osvobodili, takže i pro tu propagandu a plakáty 'Věřte rusku!' byl položen dobrý základ. Nehledě na ideje které lidmi poměrně dobře rezonovaly (o represi se pochopitelně mlčelo) se ale také zvedala jakási podivná frakcionující, ideologická nálada (popisoval jak ho vykopli z práce na letišti, kdy ho ředitel nechca seznámil s tím, že je nadále nežádoucí osoba a že ho to sice mrzí, ale že s tím nic neudělá.. jak si nemohl najít prácu bo ho nikde nechtěli vzít, jak ho na tehdejší formě pracáku posílali otevřeně doprdele, že má jít dělat na antarktidu a tak).. Když chtěl odletět zpátky do británie zjistil že tudy cesta nepovede, tak zdrhnul do Vídně, kde se potkal s mnoha dalšími letci ex-kolegy, odtamtud zmizel snadno (briti pomohli), nicméně pre-stb si je odtamtud unášela zpátky do čsr.. Z dnešního pohledu nepochopitelné. To svinstvo které se tu dělo byla domácí práce, to nikdo ze svazu nereguloval, nevelel tomu vyslaný aparátčík. Holt to v lidech je, v našich také. Skupinové vidění světa k ničemu jinému ani vést nemůže a skupin si můžete nadefinovat kolik budete chtít, stačí měnit parametry..

Průměrný počet slepic: 4.2 (16 hlasů)

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

Každý spitfire, každý náboj. Poté, co naše státní zlato převedli náckům a nechali je jej vykrást. Navzdory našim lidem bojujícím za jejich zemi.
Britové byli vždycky vychcaní až za hrob. Nemám k tomu slušných slov.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by PzKpfw (neověřeno)

Trvalý odkaz

T

Průměrný počet slepic: 3 (21 hlas)

In reply to by scallop (neověřeno)

Trvalý odkaz

Slováci nenaleteli, ti si zvolili Němce a bojovali na jejich straně.

Průměrný počet slepic: 3.6 (19 hlasů)

Ale houby, němci enchtěli dát Madarům až moc území... Prostě další "stát ala protektorát", prosím nezaměnuj volbu za příkaz z venku ;) ale je fakt, že pekarová je schopná říkat, že v protektorátu jsme si vladli sami a nevladli nam němci, takže nenáí překvapení, že se najde někdo, kdo stejný blábol bude psáát o slověnském štátu :(

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

In reply to by PzKpfw (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jenže to je pravda.

CElá pravda je, že se jako dobrá volba se v roce 46 jevili jen části populace. Té hloupější.

Proto museli v únoru 48 honem udělat puč, protože by jinak zase šli od válu.

Protože se ta chztřejší část té hloupější části mezitím poučila.
-------

BTW, slíbil jste mě ignorovat a nejde vám to a nejde.

Průměrný počet slepic: 1.5 (8 hlasů)

In reply to by Čmoud (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nekecej, "té hloupější", to je jako když poslouchám Pekarovou, ta taky řílá "naši voliči jsou chytří, voliči ostatních hloupí" :D Čmoude, fakt začínáš psát pěkný kraviny...

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

No a jaktože jsme v roce 89 neskončili socialismus chrlíc žádané zboží, které jinde neumí vyrobit, se silnou měnou, účtama plnejma peněz a znalostí všech možných triků, na který bychom nachytali trouby ze Západu, místo abychom my byli za ty trouby, co na všechno skočí?

Nebylo to snad předvídatelné, že se to tak stane.

Komunisté ale také říkali svým voličům a zvláště neykušené mládeži, že jsou ti chytří, protože chápou jak ten komunismus bude brzo. Jen to všechno udělat. - No a vidíte, je 30 let po konci vlády strany a my tu řešíme, jak s náma kdosi mává.

Kde se stala chyba? Teda chyby?

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

In reply to by Čmoud (neověřeno)

Trvalý odkaz

Naopak, ti chytřejší vsadili na komouše a často na tom profesně slušně vydělali. Jejich potomci díky jejich rozhodnutí často mají dodnes majetky.
Ti co vsadili na Beneše a jeho zbabělou kliku šli celkem po zásluze od válu, protože byli natolik blbí, že se řídili ideály a vsadili na špatnou kartu.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

Jen celá země šla dost do kopru.

Jenže stejně nebylo dost lupu pro všechny.

Průměrný počet slepic: 2 (4 hlasů)

In reply to by Čmoud (neověřeno)

Trvalý odkaz

Je tohle vlákno snad započaté Vámi? Já vám snad musím strašit vě věži pořádně, očividně mám v lecčem pravdu když Vám svědomí nedá pokoj, že?

Co je pravda? To co píšu? Samozřejmě že je to pravda.
Když se 'chytřejší část populace poučila', vysvětlete mi proč s tím hrál hru Beneš?

BTW, pošesté: Nic takového jsem Vám neslíbil, nikdy a nikde. To jste si vymyslel.
A i tak máte nutkání na mne reagovat byť se s Vámi nevede řeč. Pěkná diagnóza. Vskutku pěkný pokrytec, vyžadovat něco co sám nedodržuje.

Průměrný počet slepic: 4.3 (3 hlasů)

Když pořád lžete a překrucujete, co píšu.
---

Já jsem napsal, že se poučila chytřejší část té hloupější části. Udělejte si na to kruhový graf, ať to pochopíte.

Protože byl Beneš churavějící manipulativní slaboch, který nakonec ustoupil hrubému nátlaku, jako to udělal za Mnichova? - Celkem je jedno, proč to udělal, stačí, že to udělal.

Zatím bez slepic

To Vy si tu vymýšlíte, překrucujete, beze studu lžete a kopete kolem sebe. Což jsem vícekrát adresoval. Včil se to zase snažíte otočit jakože vám je tu ubližováno, chudáka čmouda tady parodují, zneuznaný génius..
Stačí si přečíst pár odstavců, normální člověk má jasno. Zkusil jsem to u sebe v práci, poslal jsem odkaz na Vidláka pár kolegům a poprosil je o názor.
Blog dobrý, hodnocení vysoké, diskuse zajímavá, čmoud je debil. Posedlý exkomunista s mindrákem vůči ženám.
Víte, když Vám více různých lidí nezávisle na sobě dá najevo, že Vaše úvahy a myšlenkové pochody nejsou úplně standardní a vyžadovaly by korekci, asi na tom něco bude. Zamyslete se nad sebou a nad tím proč schytáváte za své projevy tak silný negativní feedback.
A vemte si lexaurin, bude vám líp.

Zatím bez slepic

Jestli se s váma někdo vydrží stýkat, tak je na vaší úrovni.

U nás si zase klepou na čelo, když jim ocituju nějaký zdejší perly. Vás ne, ale ani ti normálnější moc nebodujou.

Zasáhlo vás to?

Ne, že. - No, tak u mě to je stejný.

Normálnější lidé se s váma nestýkají.

Zatím bez slepic

Jestli citujete tak jak to tu prezentujete tak to se nedivím. Ale to si klepou na čelo v reakci na vaši dezinterpretaci toho co tu lidé píší. Takže v reakci na Vás.
Zpátky ke kořeni problému.. čmoud je cvok.

Zatím bez slepic

In reply to by scallop (neověřeno)

Trvalý odkaz

v roce 1938, hňupe.
A taky je dostávali a vlády tatíčka Masaryka, když četníci stříleli ostrými do dětí.
Rač si nastudovat a pak tu ser na pysku.

Průměrný počet slepic: 4 (31 hlas)

In reply to by scallop (neověřeno)

Trvalý odkaz

vydává za přítele, prodá za rok života bez války bez mrknutí oka.
Škebloňu, ty seš neuvěřitelný magor. Zůstal bys kamarádem člověka, který by pomáhal tvému otravnému sousedovi vykopnout tě z tvého bytu?
Jestli ano, zavolej si rychlou, ať jsi v bezpečí blázince co nejdříve.

Průměrný počet slepic: 3.6 (21 hlas)

Komunisté seděli v parlamentu státu, co nechával "střílet do dělníků", za což pak příslušný ministr dostal ovšem od Masaryka pojeb.

Račte si to přeložit z propagandštiny do normálního jazyka.

To "střílení do dělníků" - nebylo to četnictvo, co vtrhlo do mateřské školky, že ne, To se tam ty děti jen připletly. Souhlasíme spolu?

To střílení do někoho nebyla oficiální státní politika, ale kiks jednoho ministra a jemu podřízených.

Drobný rozdíl, který je ovšem zásadní.

Průměrný počet slepic: 2.7 (18 hlasů)

Ne, nesouhlasíme spolu.
Ty děti šly v průvodu a do průvodů se nestřílí, dokonce ani v Číně.
Takhle o tom píše antikomunistický prase v Lidovkách, obrázek ať si udělá každej sám.
https://www.lidovky.cz/domov/rude-letnice-spravne-proletarsky-nazev.A10…

Střílení do lidí byla oficiální prvorepubliková politika, třeba v Plzni
https://www.plzen.eu/o-meste/aktuality/aktuality-z-mesta/hladove-boure-…

To se nedá okecat, tenhle hnus vedl (ještě s pár jinými hnusy) přímo k volbě komoušů po válce

Průměrný počet slepic: 4.5 (19 hlasů)

https://www.plzen.eu/o-meste/aktuality/aktuality-z-mesta/hladove-boure-…

V polovině června 1918 trpěli Plzeňané nedostatečným zásobováním, protože většina potravin směřovala na frontu. Obyvateům města byl zastaven 19. června výdej chleba. V následujících dnech propukly hladové bouře naplno.

První Republika vznikla až 28 října 1918. To přeci víte.

Ještě nějakou historku o znásilněných služkách, co na věčné časy zbavěj práva na život a ohledy všechny, kteří se Občanovi znelíbí?

Mimochodem, děti se neberou jako živé štíty. Neschovával jste se přeci za svoje dcery, když jste šel protestovat proti bombardování Jugošky nebo vztupu do EU.

Zato při barevných revolucích se vždy nějaká ta zastřelená dívčina v bílé blůzce hodí. Pak se může štkát do TV. Taky se sem tam utopí chlapeček na pláži nebo vyházejí miminka z inkubétorů.

Já mám brát sportovně, že se dává do těla dětem z mý rodiny pro blaho vás komunistů a jejich souputníků (tak se tomu oficiálně říkalo, že), tak jo, ale když si pak někdo z vlastních dětí udělá živej štít... no prima, stačilo je tam nebrat. Po takový možnosti by jiní hrábli všema deseti.

Průměrný počet slepic: 1.6 (13 hlasů)

že ten odkaz tam nepatří.
Živej štít?
Co je to za nesmysl, doprdele?
To jako, že kdyby ty děti tam nebyly, tak na demonstraci Masaryk nasadí kulomet nebo co?
Do ŽÁDNÝHO průvodu se nestřílí, a toho komunistu si strč do prdele ty PÍČO!

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

jeden "demokrat" schvaluje Pinočeta, druhej má heslo "dobrej indián, mrtvej indián" a tenhle věčně ublíženej antikomouš ani neví, že policajti do davu nestřílí a to ani tehdy, když tam nejsou děti...

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

pithartovo komentář So, 08. 05. 2021, 09:14
Oprava So, 08. 05. 2021, 09:16
čmoudovo výžblebt: 08. 05. 2021, 12:00

Tak vy jste odpověď začal psát v 9:14 - 15, psal jste ji tři hodiny a mezitím nabouchal nejméně tři nesouvisející komentáře. Jo, to sedí, to dává smysl.
Nejste vy scallop 2.0? Ai ta škebla si s tím dá větší prácu.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

Odpovídám i jiným, do toho taky něco dělám nebo se s někým bavím.

Napište něco o sobě, něco svého.

Kromě útočení na mně nepíšete skoro nic.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

Živej štít je, když si vezmete děti proti někomu kdo je ozbrojený.

Pořád tu obhajujete komunisty, tak co si mám o vás sakra myslet.

Do ŽÁDNÝHO PRŮVODU SE NESTŘÍLÍ,

NIKDO SE NEMLÁTÍ PŘIPOUTANEJ K RADIÁTORU

NEKOPE SE DO LEŽÍCÍCH

NESTŘÍLEJÍ SE LIDÉ NA HRANICÍCH, CO UTÍKAJÍ Z VAŠEHO RÁJE

DĚTI SE NETRESTAJÍ ZA ZNÁSILŃOVÁNÍ JAKÝCHSI SLUŽEK KDESI V JINÝCH MĚSTECH

TAKY SE NEOKRÁDAJÍ SOUSEDÉ

Spousta věcí se nedělá, ale vlastně dělá.

Ten základní rozdíl mezi mnou a váma je ten, že mě nijak nevadí, aby byl dotyčný zodpovědný odsouzen a poslán do báně, kdežto obráceně se můžete zvencnout, i kdyby to bylo jen morální odsouzení se symbolickým odsouzením.

Můžete se upíčovat k smrti, až vám začnou začnou vadit věci v principu a ne proto, že se to stalo vaší straně, tak vás začnu brát vážně. Do té doby ne.

Přestaňte obhajovat neobhajitelné.

Dělejte to, co já. Řekněte, že to bylo špatné.

Já totiž nikdy netvrdil opak. Jen to odmítám uznat jako výmluvu na vaše vlastní prasečiny. To vás sere, až jste z toho sprostej.

Průměrný počet slepic: 2.8 (9 hlasů)

Zaprvé: "Řekněte, že to bylo špatné"
Sedni-lehni, dones klacek, řekni o komouších že stáli za hovno.
Ne.
Tak se cvičí psi, na to se ti každej vysere.

Zadruhý: Abych mohl sám od sebe říct, že komouši stáli za hovno, musím mít pro srovnání něco lepšího, co za hovno nestojí.
Když řeknu, že za komoušů byl lepší salám, není dobrá odpověď že komouši stojí za hovno, ale musí znít takhle: "tady máš náš, demokratickej salám, samý maso a jak je levnej, nažer se ho, udav se s ním"

Proč to tenhle režim nemůže říct?

Když řeknu že komunisti postavili dobrý dálnice, není dobrá odpověď "Tvoje máma byla bolševická svině"
ale "Podívej se, jaký dálnice jsme postavili po převratu, blbe"

Proč to tenhle režim nemůže říct?

Takovejch otázek mám spatra asi osm set, když mi dáš čas se zamyslet, tak asi dva tisíce.
Odpovědi jsou stereotypní - bolševická máma, tak se do toho ruska odstěhuj, chcípni komouši.

Tenhle režim je v prdeli, nesnese s tím minulým srovnání ve velký většině parametrů, tam kde donedávna vedl - cenzura, pronásledování politických odpůrců, šikana za politiku v zaměstnání atd. se rychle vrací do sedmdesátek.

Jako hlavní příčinu vidím ztrátu výkonu, jak oproti minulýmu režimu, tak oproti Číně, Rusku, vlastně kdekomu. Na jakoukoliv námitku nebo nespokojenost a srovnání existuje jediná stereotypní odpověď - antikomunismus.

Od komoušů by se měli naučit dvě věci:
"Samo se nenakope"
"Snaha není koksovatelná"

Na tvoje věčný "Tak to řekni, že stojí za hovno" ti neodpovím, jen obecně: nevím co ti udělali, všem lidem by se mělo ubližovat co nejmíň, za všech režimů.

Bylo by toho ještě hodně, ale teď musím vypadnout.

Průměrný počet slepic: 4.1 (10 hlasů)

Ne, nevrátí se, jsou už třicet let v prdeli.
Příjde něco jinýho, novýho, a lidi budou zpočátku rádi.
Lepší konec trápení, než trápení bez konce.

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)

Jo a pak nakonec zapláčou, jako vždy.

Je tak těžké nedělat pořád dokola tu samou chybu, ale poučit se z ní?

Že to dokáže Putin.

Průměrný počet slepic: 2 (4 hlasů)

pět slepic.
Nemáme Putina, máme eurobabiše a Lejnovou a Stoltenberga.

Já naštěstí včas umřu...

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

TVL

Takže napřed ublíženej nářek, že se před devadesáti lety "střílelo do dětí" a pak chlapáckej pokřik, že uznat to samé v bleděmodré protistraně ne, protože "tak se cvičí psi".

To je ale ubohost.

To vám fakt musí dát zabrat vymyslet, že střílet lidi na hranicích nebo na manifestacích je to samé. - Jen tak dál, diskreditujte se.

Promyslete si to klidně jako člověk (někteří to znají od dětství) a nebudete se cítit tolik psem.

Promejšlejte rychle. Lidem to jde rychle a psům nikdy.

.......
Ne Pitharte. Abyste mohli říct, že komunisti stáli za hovno, tak stačí, aby vám rozbili hubu, protože máte salám a oni ne.

-----
Proč se tenhle režim nemůže vykázat lepším salámem? Noooo, protože nám tu demokracii udělali komunisté-demokraty a rozuměli tomu jako komunisti, morálku měli jako komunisti a dělali to blbě.

Nebo máte pocit, že to soudruh Klaus z Prognosťáku s tou neviditelnou rukou trhu trefil. Že to trefil s kupónovou provatizací, nastavením kurzu koruny, tunelováním bank, vykradením důchodových fondů atd?

Po revoluci se tu všechno vykradlo, zasvěcení kradli a zbytek nechápavě koukal, co se to děje. Hořké bylo probuzení, když přišel účet asistovaným, za těch 40 let flinkání. Nic neznali, nic nechápali a nechali se oškubat.

Jestli chcete dobrej salám přivezte si ho ze západu, kde jim demokracii nedělají (bejvalí) komunisti. - V tom bude asi ta záhada.

Stejně tak s dálnicema. Nemám pocit, že bych se o nich kdy bavil a zvlášť takhle, ale dejte mi odkaz na osvěžení paměti, jestli se pletu. Nemáte to náhodou z jiné diskuse?

Opět. Chcete vidět zemi, kde se staví hodně dálnic a relativně lacino? Jeďte na západ, kde jim demokracii nedělají bývali komunisté. Budete koukat. Targus sjezdil Evropu - ať porovná dálnice. Jestli to je u nás kapitalismem a demokracií, tak by jich tam měli teprve mít málo a špatných.

Tenhle režim je v prdeli, protože s tím minulým snese srovnání čím dál víc. Oba stojej za stejný prd. Taky se tomu říká neomarxismus. Protože se od marxismu liší obsahem a je totožný ve formě.

Neodpovídejte obecně. Napsal jsem vám jasný otázky na jasný věci, která dělali komunisti mě nebo jiným.

Zhodnotit je je tak snadné, jako lusknout prsty.

Když nejste schopen ani uznat, že do ležících se nekope a do utíkajících lidí se nestřílí, tak to je to, za co stojíte. Jak říkají zpívá Brel: Dobrej tak akorát na to, aby zabil kočku.

Ubohá nulo.

"Samo se nenakope," "snaha není koksovatlná," "ekonomika se sama nepochopí," "rozhled se nezíská strkáním hlavy do písku" - takovejhle mouder jsou tuny.

Průměrný počet slepic: 1 (3 hlasů)

hovna. Komouši možná v parlamentu byli, ale nepodíleli se na vládě, ani to nebyl jejich ministr, který nechal střílet do děcek.
Btw. šel ten ministr do báně za zneužití pravomoci? Za první republiky byl za vraždu jen a pouze provaz.

Průměrný počet slepic: 4.6 (23 hlasů)

Možná ho z toho vysekal nějakej Kant senior. Nemám rád právníky. , někdy se mi to nepodaří utajit.

Už tehdy byli právníci a nějakej justiční systém. Nevíte, byla podaná žaloba, třeba Komunistickou stranou? Když už to byla vražda? Jak to bylo přesně.

Každopádně já bych ho do tý báně klidně dal. Nějaké nadčasové báně, někam vedle Mašínů, Moravce, Slánského a spol.

Je tu někde pomatená Ema? - Mohla by vám odříkat takové ty shazovací pitomosti jako: Targus je asi nešťastnej tak útočí a už byste jej mohli znát. Podobné věci se děly, nevím jestli ještě dějí, ale určitě se budou dít zase. Je to normální světa běh, a dospěláci by sse s tím měli umět vyrovnat.

Považujete se Targusi za dospěláka? - Proč jste se s tím ješte nevyrovnal? Je to ještě o 18 let starší událost než Únor 48.

Další Emina chytrá rada pro nás oba: hlavně nekoukat zpátky, protože tím se nic nevyřeší, akorát si člověk uškodí, ale dopředu, neskuhrat a řídit se jako doposud svým rozumem. Proto mnohé věci hodnotí (Ema) jak hodnotím. Skuhrat nemíním, je to pod mou rozlišovací schopnost a úroveň.

Vidíte a vy tu skuhráte pro zastřelený děti, jako já pro své příbuzné. - To jsme ale nuly, kterým to nepálí jako Emě s nadhledem.

Máte nějakou chytrou odpověd? Já si ji schovám napříště až Ema bude zase ulítávat.

-
Jinak takové technické info:

Zákony nedělá vláda, ale parlament a jestli střílení do dělníků bylo integrální charakteristikou První republiky, tak by mělo být napsáno v zákonech a odhlasováno parlamentem. -Víte jak, něco jako vedoucí úloha strany, hned první hlava ústavy.

Má První republika aspoň nějakej zákon o střílení do dělníků, kterým se tu oháníte? - V tom je bude ten rozdíl, co se vám nechce vzít na vědomí.

Možná jste na tu vejšku přeci jen měl jít.

Průměrný počet slepic: 1.3 (14 hlasů)

S posedlostí by se mělo bojovat daleko více jak s "komunisty", nebo s požárem.

Zákony samozřejmě že připravuje i vláda, parlament je schvaluje (nebo opravuje, či odmítá).
Vejška nic neznamená, i tupost může padat z vejšky. Nebo hovno, když sere svářeč ocelové konstrukce mrakodrapu.

Hezký den.

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)

Vis výše.

Já popřu, že bych něco schvalovaluju, výslovně napíšu, ať je to postrestaný a hned se mi to schvalování vyčte znova.

Jak u blbejch.

Jak vás jen mám brát vážně?

Průměrný počet slepic: 2 (8 hlasů)

Ale čmoude, zmrdi jsou fanatici ať komunistickej, nacistickej, prvorepublikovej nebo dnešní sluníčkovej, ty meleš pouze hovna, protože pro tebe je zmrd jenom komunista, nacisty pomalu obhajuješ, že má člvoěk pocit, že tvoje bbabička ti říkala, že jste byli určeni k poněmčeni, první republiky jako by tam lítali pečení holuby do huby...
Tobě stačí napsat "za komunistů byli byty levnejší" a i když je to pravda, tak začnešě jako retard serenádu "ty jsem komunista", co si uvědomit, že toto napsat neznamená "chtěl bych návrat režimu", ale teřbas takovej rozumnej, ů§měli jsme si zachovat to dobré", ale to bys nesměl mít v poslední době nasraný v hlavě ;)
Fakt by mě zajímalo co ti v posledním měsíci někdo a co udělal, že ses začal chovat jako Pekarová na práškách...

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

Píšu to tady pořád dokola, ale to víte, kdo se nemá jak jinak obhájit, musí sáhnout po tomhle.

Já: Mý příbuzný byli vyslýchaný na gestapu. - Oponent: Ty jsi ale nácek.

To mi je debata. To se nedá brát vážně.
------
Babička nácky nesnášela.

----

Vedli jsme tu debatu o cenách bytů? To je téma na ekonomickou analýzu. - Nějak se mi nezdá, že bych takhle rozsáhlé téma ohodnotil jednou větou.

Leda by to bylo zahrnutý mezi další argumenty, ale pak bych nemluvil přímo o tomhle.
---

Já to pořád dokola připomínám, že to mělo taky své velké nevýhody. To je to, co tady vadí.

Kdyby to tu někdo napsal celý: "Měli jsme tyhle výhody a tamti zas měli nevýhody. Přijde nám normální, že jedni si chcípají a druzí se díky tomu mají o to lépe. " tak by nebylo moc o čem debatovat. Jen bych to CTRL+C a CTRL+V dával pod jejich posty, kde si oni stežují, že k nim je někdo nefér.

Ale když si chtějí hrát na morální, slušný a ohleduplný, to je pak těžký. - To se pak musíte chovat slušně a ohleduplně a dodržovat nějaká pravidla, i když se vám nehodí do krámu.

----
V dnešním šlánku Vidlák mohl přejít k uvažování o krok dál a přemýšlet, jak by se jemu líbilo muset popírat svého otce a dávat se k jeho nepřátelům a muset hlásat věci, v které nevěří. Jak by se jemu líbilo, kdyby se někdo vozil po jeho dětech, že ho nechtějí zapřít, když už zastává rodinné hodnoty.

-----
Kolik lidí se tu už halilo do pseudomorálního hávu, aby s nich pak vypadlo, že nějakej rodinej příslušník či prímo oni byli ve straně a měli z toho výhody.

Já se chovám pořád stejně.

Co se děje je, že prostě neustupuju a tak se dotyční pořád vrací jak berani na to samé místo, čím dál víc navztekaní, že nemohou prorazit a že to, co fungovalo jindy a jinde (lidi se s nimi prostě přestali bavit, stáhli se, aby nedostali do držky), na mně na webu nezabírá.

Já z těhle debat nemám žádná morální dilemata na řešení. Já patřím mezi ty "špatné" celý život. Já si nemusím měnit názor na něco, co se stalo. Není proč. Jak to bylo, tak to říkám Mě nic nového říct nemůžete.

Průměrný počet slepic: 1 (8 hlasů)

Čmoude, salva ostrými do davu demonstrantů byla za splnění zákonných podmínek zákonným donucovacím prostředkem.
Podotýkám, že to bylo krajní řešení uplatňované vpodstatě vždy pouze když došlo k hromadnému fyzickému ataku na zakročující složky, nicméně zákon apriori střelbou porušen nebyl.

Průměrný počet slepic: 3.2 (5 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Krajní řešení to je nejspíš vždy a všude po světě, ale jestli to byla tak krajní situace je otázka.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

Oni se tehdy nasi cesti lokajove sajuza moooooc snazili, aby ke strelbe doslo. A parkrat jim to i vyslo ... casem se cetnici tuhle krvechtivou luzu naucilo zpacifikovat bez strelby.

Průměrný počet slepic: 2.8 (9 hlasů)

In reply to by scallop (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tvl Scallope, zamysli se nad sebou. Kdo už může být větší lokaj než ty?

Průměrný počet slepic: 3.9 (32 hlasů)

Treba ten, kdo ma pro EU jen a pouze slova kritiky a odsouzeni, pro Puina jen a pouze slova chvaly a oslavovani, a pritom neunavne podporuje politika pevne dotacemi prilepeneho na cecik EU.

EU je fuj, ale ve volbach zvolime toho, jehoz pouto s Bruselem je nejpevnejsi, ju?

Průměrný počet slepic: 2.4 (5 hlasů)