Pár slov o mezinárodním terorismu

Autor
Štítky

Krátký vidlácký úvodník:

Víte, mě už nebaví komentování případů islámského terorismu v západní ojrópě. Tvá to už několik let, mechanismus je celkem jednoduchý a jasný, ale připustit to by znamenalo popřít posledních třicet let a přiznat si, že import milionů muslimů a k tomu import peněz na mešity ze Saúdské arábie a Turecka.. a k tomu import milionů faktických bezdomovců byl pěkná blbost. Znamenalo by to připustit, že s importem pákistánců byl importován i Pákistán, že s importem syrských opozičníků byl importován i islámský stát a že s importem čečenců byl importován i duch Šamila Basajeva. 

Na druhou stranu... každý teroristický útok, každá oběť, každý den strachu v islamizované čtvrti postupně vzbuzuje odpor a chuť k odvetě. A umlčuje hlasy těch, kteří by nám to sem chtěli naimportovat taky. Ono to totiž nejde tak rychle. I v té Francii a Německu to trvalo několik desítek let a jsou teď v takovém předstihu, že tu v přímém přenosu uvidíme ty důsledky, které nastanou dřív, než u nás tento problém dokáží vyrobit. 

A blahořečmě si, že jsme si k nám naimportovali kus Hanoje a kousíček Kyjeva. 

 

A teď už Yoker:

Vždy, když v západní Evropě došlo ke střílení v nějakém klubu, k nějakému incidentu s kamionem na pěší zóně nebo nějakému podřezávání na veřejnosti, sjednotili se politici a - ruku v ruce :-) - pochodovali a protestovali proti mezinárodnímu terorizmu.

Když na tržišti v Iráku vybuchl náklaďák (tuna výbušniny) volali místní po odvetě za tento teroristický čin. A urychleně (je tam horko) pohřbívali těch několik set mrtvol.

Vždy to ale začínalo a končilo u planých slov. K tomu, co konkrétně s tím, se politici nikdy moc nevyjadřovali. Včetně těch, které je třeba brát vážně, jako třeba Putin nebo Zeman.

Od analytika Pjakina, se o mezinárodním terorizmu ale přece jen něco dozvíme: říká, že za naprostou většinou teroristických útoků v CELÉM světě (tedy např. i v Rusku!) stojí tajné služby tří zemí: Velké Británie, Izraele a Spojených států! To je překvapení! Kdo by to řekl! Tajné služby jiných států teroristické útoky prý provádějí jen sporadicky. Většinou jen když jsou přizvány jako pomocníci - např. gruzínští tajní, kteří stříleli do lidí na majdanu v Kyjevě.

Teď už docela rozumíme tomu, proč Putin letos odložil Přehlídku. A Zeman tenkrát (2015) - po výhružce jeho excelence US velvyslance Schapira - sice do Moskvy jel, ale na přehlídku už nešel. (To je asi tak, jako by šel člověk do hospody, ale nedal si pivo.) Z toho, jak tito dva muži couvli, ale nelze usuzovat na jejich osobní odvahu: Pokud by totiž necouvli, nestalo by se JIM OSOBNĚ nic. Umírali by JINÍ lidé!

Řečeno naplno: Představitelé států včetně vlád, armád a dalších složek nemají pod kontrolou to, co se u nich děje. Jde v zásadě o všechny státy. Většina jejich představitelů jsou v podstatě jen figurky. Jediný, kdo se částečně vyčleňuje, je Rusko. Tedy spíše Putin. Má pod kontrolou červené tlačítko, což v kombinaci s jeho prohlášením: "K čemu by nám byl svět bez Ruska?", představuje naprosto jasný vzkaz. (Gauneři mají kupodivu strach ze smrti.)

Z paměti čtenářů určitě ještě nevymizely některé teroristické útoky z poslední doby. Třeba obrovský výbuch v libanonském Bejrůtu (4.8.2020), který poničil třetinu města, nebo střílečka v ostravské nemocnici (10.12.2019). V případě Ostravy by bylo zajímavé vědět, zda se na něm podílely i naše tajné služby. Několikanásobný skorogenerál Koudelka ale mlčí. Třeba nám jednoho dne prozradí více jeho vyšetřovatel ...

Tím lze, myslím, téma mezinárodního terorizmu uzavřít.

Jak plyne z už řečeného, zbývá ještě pohovořit o "tajných službách". Většině lidí je toto téma dobře známé. Konečně, není na něm nic tajného. Dá-li Bůh (a Vidlák), jednou o tom napíšu.

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 3.9 (74 hlasů)

Komentáře

In reply to by Občan (neověřeno)

Trvalý odkaz

v tom případě nechápu již několik let trvající hromadný exodus židů ze západní evropy. Jen z Francie, kde jich ještě nedávno bylo přes půl milionu, teď utíká do Izraele každoročně kolem osmi tisíc židů a to nepočítám ty co emigrují jinam. Židé naposledy z Evropy takto hromadně utíkali před Adolfem.

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

"...From 2000 to 2009, more than 13,000 French Jews made aliyah, largely as a result of growing antisemitism in the country. A peak was reached in 2005, with 2,951 olim. However, between 20–30% eventually returned to France. After the election of Nicolas Sarkozy, French aliyah dropped due to the Jewish community's comfort with him. In 2010 only 1,286 French Jews made aliyah..."
2013 - 3120
2015 - 5100
2016 - 7800
2017 - 5200
2018 - 3450
Vše údaje z Jewish Agency, která ten "masový úprk" organizuje. V poslední době agentura taktně mlčí o těch, co se po pár týdnech otočili na patě a mazali zpět do hnusné Francie a dalších stejně hnusných evropských států, protože zjistili, že poevropsku se v Izraeli opravdu žít nedá.
Do roku 2030 plánovala až 250 000 přišelců z Francie.

Zatím bez slepic

In reply to by Občan (neověřeno)

Trvalý odkaz

2019 - 7.900 židů z Francie do Izraele, čerpám z více zdrojů na tuzemských alespoň trochu objektivních stránkách, ale nelze vyloučit že od sebe opisují z nejistého zdroje.
Podle francouzského ministerstva vnitra se počet činů namířených proti židům zvýšil loni o 74 procent, a to na 540 případů.
Kromě emigrace, probíhá ve Francii i vnitřní židovské přesidlování - na venkov, co nejdál od muslimských ghett.

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

myslíte, že kdyby se nad Židy utíkajícími z Egypta zavřelo Rudé moře, nebo kdyby Mojžíš zabloudil na poušti, byl by svět lepší? Palestinci nevraždí Židy?

Průměrný počet slepic: 2 (7 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

s Izraelem tak trochu sympatizuju (ale ne moc) ale co když tu demagogickou píčovskou otázku obrátím - byl by horší?

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

In reply to by pithart (neověřeno)

Trvalý odkaz

nebyl. Byl by stále stejný. Jenom některé vynálezy by přišly později a bylo by méně pěkných knih. Ale já se neptal Vás, ptal jsem se člověka, který za všechno svinstvo na světě obviňuje Židy.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jelikož se v mezi Židy nachází mnoho osobností, které změnili svět k lepšímu, už podle zákonitostí Gaussovi křivky mezi nimi bude i hodně těch, kde by bylo lépe, kdyby si je čert vzal.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

v Jugoslávii vytvořil tuším Tito.

Nebo si možná pletu pojem s průjmem - nevylučuji to.
Opravte mě někdo prosím, jestli se mýlím.

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

do ústavy z r. 1971.
Ovšem až EU spolu s USA to "uchopily" a použily jako jeden z hlavních nástrojů pro rozbití Jugoslávie.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

No vidíte, já žiju v domnění že jugoška se rozsypala zevnitř hned potom, co srbové odmítli nově zvoleného prezidenta (chorvata) a provedli vojenské obsazení všech uzlových bodů státu, nebo to alespoň zkusili. A v tom žádnou zlotřilou ruku z ciziny nevidím. Ohledně svinstev kolem nadržování bosňákům a vytvoření lumpenstátu Kosovo nijak nepolemizuji. Osvědčený způsob ve stylu rozděl a panuj. Svýn způsobem byl Jugoslávii rozpad předurčen už smrtí celostátní ikony - toho, který všechny její národnosti a vyznání desítky let držel pevně u huby.

Průměrný počet slepic: 3.3 (4 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tito vyfičel do nebe v r. 80. Šest let poté jsem četl knihu o rozpadu Jugoslávie. Tato prognóza se naplnila do puntíku. Jak ve faktografické rovině, tak i v časové ose.
Neboli souhlas do puntíku. Tito byl jediným tmelem rozhádaného Bratrstva kočičí - totiž jugoslávské - pracky.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Prezident ČR měl, musel, říci do médií. Děte všichni cizáci pryč. Měl říci, nechceme vás tady. A to měl říci aji panský předsedající.
Jenže voni nevidí mezi cizáckejma blboňama a našema blboňama žádnej rozdíl. K čemu je máme? Na placení jejich šmejdovin? Na pocení u jejich kšeftů. Ni. Nigdy sme je nepotřebovali. Naše potřeby sou jiné. Znáte je? OBČANE?

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

1. Den Všech svatých je poslední, který léto zahání.
1. Nepřijde-li sníh na Vše svaté v noci, přijde o svatém Martině se vší mocí.
1. Je-li o Všech svatých léto, bývá o Martině zima; je-li zima o Všech svatých, bývá o Martině léto.
1. Když o Všech svatých zima nemá moci, tak o svatém Martině o půlnoci.
1. O Všech svatých větry-li jsou, znamenají zimu proměnlivou; přijdou-li ale s Ondřejem, dobré zimy se nadějem.
1. Jak na Vše svaté, tak měsíc po nich.
1. Když na Všech svatých mrazivo, bude zima teplivo; když déšť tu je třeba za pecu vlézt.
1. Jíní o všech svatých věští tuhé mrazy o vánocích.
1. Sedláci utnou 1. listopadu z dubového anebo bukového stromu třísku: Jestli je tříska suchá, tedy očekávají levnou zimu; jestli ale vlhká a zaostnatá, tady se domnívají, že bude tuhá zima.
1. Je-li tříska ze zeleného buku na den Všech svatých vyťatá suchá, následuje zima mírná; je-li vlhká, následuje zima mokrá.
1. Je-li na Vše svaté buková blána suchá, každý se rád za kamna schová; je-li však blána mokrá, bude 1. Je-li Všech svatých bouřka, bývá zima měnivá; je-li suchá z buku tříska, často v zimě pršívá.
1. Utni z buku třísku: je-li suchá, bude zima tuhá; je-li však vlhká, bude zima mokrá.
zima též dosti mokrá.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Tak to podle buku vypadá na mokrou zimu.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Mi se nechtělo do lesa.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

L

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

In reply to by Nepřítel lidu (neověřeno)

Trvalý odkaz

Dobro došli.

pro přesně tuhle rétoriku mi tu Chlóre nescházíte.

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

In reply to by Nepřítel lidu (neověřeno)

Trvalý odkaz

je tak trochu trouba. Některé věci (věřím) není přece tak těžké pochopit. - Výjimečně sem překopíruju jeho nyní již smazanou poznámku. Ne že by byla tak hodnotná, to určitě ne, ale potřebuju ji jako tapetu, jako tabuli, na kterou mohu psát.

Chlor napsal:
"Vidlák se také někdy chová jako umírněný islamista. Lže a cenzuruje. Posluhování oligarchovi na jedné straně a volání po panství malých nezávislých zemědělců na straně stejné se nepočítá, to je jen slabost. Hezký zbytek neděle všem normálním lidem."

Vidí-li Chlor v kombinaci Vidlákovy záliby na straně jedné a způsobu obživy na straně druhé, bylo by možná zábavné číst, jak si Chlor představuje sílu. Třeba moje představa o síle zahrnuje především sebevládu (a ne vždy jsem sebevlády mocen). To je atribut, který tady Chlor moc nepředvádí.

Představme si hypoteticky, že Alef zajde do hospody na pivo (to je v reálu zcela vyloučeno; Alef do hospod nechodí a pivo nepije), hostinský ho obslouží, a Alef spustí: "Pyčo vole, to sou ale patoky. Jak to můžeš, hospodo, čepovat?" - pak se otočí ke štamgastům: "Věděli jste, že za ty sračky, co pijete, hostinský neodvedl DPH? A navíc to křtí vodou."

Položme si otázku, jak dlouho bych za takových okolností v hospodě pobyl. Něco mi našeptává, že dlouho by to nebylo. - Prostě:
Za okolností, které ještě snad můžeme nazvat normálními, by hostinský měl ve své hospodě být svrchovaným pánem. Pivo ti nechutná? OK, to mě mrzí, ale tak zajdi jinam, kde ti to sedne líp, kde hospoda pivo nekřtí a poctivě odvádí DPH, když myslíš. Jaký smysl má chodit do hospody, kde to stojí za hovno?

Jaký smysl má chodit na web, kde to stojí za hovno? Zkus Resp..., ehm, Ricin, iDěs, Litrovky, tam je to v diskusích jistě skvělé. Tam nikdo nelže, tomu věř. Tady je Vidlákovo. Já se vůbec nedivím, že tě Vidlák maže; kdyby tu bylo Alefovo, dopadl bys podobně - a na rozdíl od Vidláka - bylo by vás víc. Vidlák je tu svrchovaným pánem; když se ti to nelíbí, předveď zdejším slabochům svou sílu sebevlády a už sem nechoď. Vidlák není veřejnoprávní médium, které by sis platil svými daněmi, a jako takový není povinen tvé inžerty.., inverti..., impotentinence, to taky ne - no prostě drzosti strpět. Jsi tu host a tak se podle toho chovej. Tohle je soukromý klub.

Průměrný počet slepic: 4.4 (13 hlasů)

...Vidí-li Chlor v kombinaci Vidlákovy záliby na straně jedné a způsobu obživy na straně druhé SLABOST,...

soryjako.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by Alef Nula (neověřeno)

Trvalý odkaz

to otázka psychické hygieny.
Přesto nepochybuju že nějakej mamlas přilepí "inteligentní" dotaz: "Kde je mlíkař" a bude si připadat jako disident...

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

;-)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

meč

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by babaluba (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vidlák může všechny diskusní příspěvky smazat kromě Vašeho - to je to podstatné.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

Vidlák chce na svém dvorku diskuzi. A jistě si pamatujete jaká diskuze byla za reál. soc. když byl povolen jenom jeden názor. Otázky jsou nutné, prověří jestli se pisatel zamyslel nad tím co píše.

Průměrný počet slepic: 2 (4 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

ale já jsem si nevšiml, že by Vidlák bránil návštěvníkům klást otázky. - Vraťme se ještě k hypotetické návštěvě Alefa v hospodě.
Projev Alefa směrem k hostinskému "Pyčo vole, to sou ale patoky. Jak to můžeš, hospodo, čepovat?" - to je otázka, nebo urážka?

Nevíte-li, vyzkoušejte in situ.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

že jste v době reálšokyalismu nenavštívil třeba ve štatlu Formíře, Kubu či jinou požehnanou nálevnu. V Práglu jich bylo zajisté násobně víc , v jiných maloměstech byly taky, jak si ze své montérské pravěké minulosti pamatuju... co bylo povoleno měl lid dělný na praku.

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

nevyprávějte toto vidlákovi... kterak je pánem svého prostoru

víte jak začínala a dopadla Kosa. Původně to měl být různonázorový blog (i když jeden předpokládaných psavců zklamal) doprovázený bohatou diskuzí, řekl bych takový vlkův svět křičícího ticha. Pak se ale občas diskuse stáčela občas jiným směrem, než pán prostoru chtěl. Krom absolutních trollů začal mazat i názorové protivníky - nejdřív Parabelku/SauerK/Daba V, který si o to sprostotou teda říkal, pak jarpora (který psal vcelku slušně, ale zcela jiné názory) ... až ho široká redakce diskuzí přestala bavit a zatrhl je docela.

Podotýkám, že Chlor, tehdy snad český maloměšťák (měl taky nicku přehršel) byl (pakliže diskuze fungovala) vítaným přispěvatelem. Byl sice ukecaný, trochu otravující fiat měnouči židy v každém tématu, ale kočírovatelný.

Ano, trochu mu káplo na karbid, a píše zbytečně hnusně. Má navíc, měl.

Ale bylo by škoda dělat z prostoru jednostrannou nástěnku, jinak se člověk doví jen jeden názor - tedy nic. A exoti ? I blboni osvěžují :-)

Průměrný počet slepic: 3 (9 hlasů)

Carlosi Alef to ale řekl naprosto přesně. Já tu prostě nenechám člověka, který v každém druhém příspěvku napíše, že jsem lhář, případně se do mně strefuje jinak. Zapomněl, že je na mém dvorku. Já dělám Kydy, já píšu prakticky každý den, já platím za doménu, já uplácím Mastera pálenkou. Já si každý den přečtu celou diskusi, já reaguju na aktuality a reaguju na dotazy z diskuse. Já odpovídám na spoustu mailů, co mi čtenáři pošlou.  Dělám to ve svém volném čase, kterým bych mohl věnovat dětem nebo manželce. Chlora jsem vyrazil přesně ve chvíli, kdy popáté napsal do diskuse, že jsem lhář a slaboch. Nechci ho tu. Nemusím ho tu chtít. 

Nikdy jsem nikoho nesmazal za názor. Ale jak začal někdo tvrdit, že jeho názor je lepší než názor ostatních, začal se do ostatních strefovat, provokoat, dokazovat, že on to ví nejlíp, vymetl jsem s ním dveře. Chlor je jen další v dlouhé řadě machírků. Před ním to zkoušel Sartre, Donald Trump a další. Nevadili mi, dokud přispívali k diskusi. Nevadilo mi, že kladli otázky. Ale vždycky mi bude vadit, když budou tvrdit, že mají pravdu. Na Kydech pravdu nemá nikdo. Na Kydech má každý jen názor. Hůře či lépe podložený, hůře či lépe vyargumentovaný, ale nikdo tu nemá patent na pravdu. Ani já ne.

Nevadí si Sasin, i když mu vůbec nerozumím. Nevadí mi rk, který se umí provokativně zeptat, ale nikdy na nikoho neútočí. Nevadí mi Margon i když má jiný názor na Covid. Nevadí mi to ani od Vás, nevadí mi to ani od Vlastimila. Nevadí mi Mudrland Wenca, nevadí mi pan Ponkrác i když mě štve, jak se obouvá do mého bratra. Ale vždycky alespoň řekne proč.  Ale nikomu nepřiznám právo na pravdu. 

Chápu, že se tu a tam někdo rozzlobí a řekne v diskusi něco hnusného. Chápu že se mi hospoda někdy serve. To se stává. Chápu, že někdy tečou emoce. Ale pokud někdo uráží s chladnou hlavou a dělá to cíleně a dlouhodobě, ten odsud vystřelí jak z praku. 

 

 

 

Průměrný počet slepic: 4.9 (14 hlasů)

to nebylo myšleno zle. Jen obava a příklad, jak to může dopadnout.

mmch Neon klame tělem. Tváří se chytře, ale. Jednak se nepoučil a píše pořád ... ošklivě ...
A navíc pořád jde neprůchodnou cestou. Radit mu nebudu.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by Carlos V. (neověřeno)

Trvalý odkaz

jak začínala a dopadla Kosa, to nevím a je mi to jedno. V životě jsem ten web nenavštívil, a nevím, proč bych to měl dělat. Ale Vidlák je, JE pánem tohoto prostoru: je to jediný jeho uživatel, který si tady v rámci fyzikálních zákonů může dělat, co chce.

Jestli mě Chlor čte, ať ví, že to nemyslím zle - ale počíná si jako vůl. Pojďme se projít po webech, které nabízejí blogy a diskuse pod nimi: nikde, téměř nikde není diskuse svobodná, a jsou weby (třeba Ricin), kde není diskuse vůbec. Ne že by byla zakázaná, ale chcete-li diskutovat, musíte se svlíknout téměř do trenek, registrovat a přihlašovat; to je taková pruda, že to zabije absolutně jakoukoli spontaneitu a čtenář se na diskusi radši vyxere. Myslíte, že bych se obtěžoval něco vám psát, kdybych se předtím musel hlásit do diskuse? Kdysi jsem zkoušel (ze zoufalství) založit si blog i na iDěsu; co myslíte, že se stalo? Banga (admin) po mně žádal, abych mu poslal mailem foto svého občanského průkazu. Co myslíte, že se stalo pak?

Chlor sem přišel jako host, a jako host se taky měl chovat. Když přijdete k někomu na návštěvu a budete na něj sprostě, chytne vás za prdel a vyhodí na mráz, tečka. Vidlák nám umožňuje svbodně se vyjadřovat písmem, ale nemá povinost akceptovat něčí inkontinence, jak trefně podotkl Havran. Vidlák má vzácnou vlastnost, kterou jeden z mých přátel označuje jako "povaha hostinského", to jest - schopnost vyjít s (téměř) každým. To obdivuju, já to nemám; ale i povaha hostinského má své limity. Vidláka jako osobu neznám, ale řekl bych, že je to člověk, na kterém můžete i dříví štípat - dokud to dovolí. Jen dokud to dovolí, Carlosi, ani o vteřinu dýl.
---
Problém diskusí, které se stáčejí jinam, je dán formátem tohoto webu a taky tím, že k tomu tíhne každá debata. Ale to není problém, který bychom tady měli řešit.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

jen jsem uvedl (pro Vás neznámý) příklad webu, kde se pan domácí snažil ovládnout diskuzi tak moc, až ho to unavovalo a zrušil ji

V otázce registrací apod s Vámi plně souhlasím.

Průměrný počet slepic: 2 (1 hlas)

y

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)

In reply to by Nepřítel lidu (neověřeno)

Trvalý odkaz

y ?

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Kechlibar - pokračování k vývoji ve Francii.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Marian-Kechlibar-…

"Spíše si myslím, že přes veškerou rétoriku se Macronovi žádná školní ofenzíva nepodaří. Selhává to právě na zranitelnosti těch učitelů, kteří nemají jak se bránit a musejí být opatrní."

Určitou zkušenost s integrací integrací minority nesdílející naše hodnoty u nás máme. Nezbývá než Macronovi popřát "dobro došli". ono to totiž bez celkové změny přístupu nepůjde. Doufejme, že na to pod tlakem dění dojdou i ve Francii. Dřív, než bude úplně pozdě.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

v rámci výuky "svobody projevu" karikování VŠECH TŘÍ hlavních monoteismů.
Dost by mě zajímalo, který z nich by si to lajsnul.

Ono totiž, když si pro karikování vyberete jen jednu konfesi a urážíte ji furt a furt a furt, nejde ani o kritiku, ani o karikování, ale o zcela jasně cílené urážky.
Památek na 30. leta 20. století stále ještě existuje dostatek památek a pořád ještě přežívá pár posledních pamětníků.
Teď se to období opakuje a "pouze" se změnila cílová skupina ze židů na muslimy. Jak to pokračovalo, víme. Takže máme záruku, že to nedopadne dobře.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

to byl mimochodem svého času pěkný (francouzský?) akční film. Karikatury pedofila Mohameda mají svou příčinu. Jsem, jak asi víte, věku 60+, a za celou tu dobu jsem nezaznamenal, že by
- buddhista na potkání podřezával bližní, řvouce při tom 佛陀更大! (fotuo gengta, buddha je větší)
- taoisté se sice zabývali alchymií, takže stvořit nějakou tu bombu by snad uměli, ale zatím není pravidlem, že by se za pokřiku 道更大 (dao gengta, Tao je větší) odpalovali uprostřed náměsí a tržišť
- hebrejsky nevím, jak se řekne "Jahve je větší", ale kdyby tak, jak píšu výše, Židé často činili, jistě by to už vešo v obecnou známost
- jako děcko mě stařenka s sebou často brávali ko kostela v naději, že ze mě bude křesťan, takže jsem vyslechl spoustu bohoslužeb, a při žádné z nich křesťanský imám nevyzýval věřící, aby ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého, amen, zabíjeli nevěřící.

Taky jsem se za těch 60+ let zúčastnil řady manifestací, průvodů, ano i spartakiád, ale nikde jsem neviděl, že by si desítka chlapů podávala při hře "taharruš" dívku jako podstavec na piču. Na spartakiádě se sice souložilo o 106, možná i o 108 (to už jsme zase v taoismu), ale bylo to po vzájemné domluvě, tak, jak je u nás v kraji již dlouho dobrým zvykem.

Že islám začíná být v západním (ale nejen v západním, i v dálněvýchodním) světě srdešně nenáviděn, přičinil se právě islám. Odtud ty karikatury.

Průměrný počet slepic: 3.8 (13 hlasů)

"takže jsem vyslechl spoustu bohoslužeb, a při žádné z nich křesťanský imám nevyzýval věřící, aby ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého, amen, zabíjeli nevěřící."
--------
Já jako (asi bývalý, každopádně extrémně se rouhající) katolík jsem se sice OSOBNĚ neúčastnil žádné bohoslužby, kde by farář vyzýval k vraždění nevěřících, ale dějiny křesťanské Evropy jsou plné výzev církevních představitelů k vraždění "nevěřících". Přičemž nevěřící nebýval setsakra často pouze jinověrec, ale jen někdo, kdo věřil či svou víru praktikoval poněkud odlišnějším způsobem. Pokud jste na tuto informaci za posledních šedesát let nenarazil, pak vám jednak závidím, druhak musím brát vaši informovanost s poněkud větší rezervou, než jsem činil dosud. :-)

Průměrný počet slepic: 4.9 (10 hlasů)

co si o mně kdo myslí, poněvadž sebehodnocení neodvozuju od mínění jiných. Jsem sebestředný v pravém smyslu toho slova. - To na úvod; mou informovanost vůbec neberte do úvahy, je tolik věcí, které ještě nevím!
---
Dějiny jsou dějiny, a mrtvol ve jménu Otce i Syna etc. jsou plné. Koneckonců ve Starém zákoně kape krev z každé druhé stránky. Inkvizice zamordovala ve jménu téhož zástupy nevinných, převážně žen. Nenapsal jsem, že tomu tak není. Já píšu o časovém rozmezí tak cca kolem 1960 až podnes. - Jestli jste to přehlédl, čtěte znovu.
---
Je pravda, že když jsem byl mladší a ze světa sem doléhaly zvuky tlumené Železnou oponou, nějak se to vzájemně mordovalo, tuším, v Irsku. Přesto však stále tvrdím, že dobu, kdy by křesťanský kněz z kazatelny veřejně vyzýval k zabíjení jinověrců (z důvodu jíné víry) jsem já už nezažil. Jistě; nevím všechno, mohu se mýlit, možná jsou nějaké excesy. Ale vyrovnají se tomu, co se odehrává v Pákistánu, když křesťanka nabere vodu z "muslimské" studny?

Je to přece i otázka měřítka, nebo ne?

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

jsme tu měli donedávna jednu pěknou náboženskou válčičku přímo v Evropě mezi protestanty a katolíky v Severním Irsku.
Ve jménu otce i syna i ducha svatého se mydlili hlava-nehlava do cca r. 2000. Pak to dočasně zapouzdřili, protože EU. Nicméně vzájemná nenávist trvá a je patrně již genetickou záležitostí.

Alefe, nedělejte ze sebe prosťáčka, k němuž nedoléhají informace. Na to jste příliš informovaný a inteligentní, takže Vám to tu těžko někdo sežere.

Já jsem si tu "vodu nabírající křesťanku" dohledal a ono to bylo celé dost jinak.
Jo, a když už jsme u toho - pokud v Evropě nemá co pohledávat islám, pak v Pakoši, Indii a jinde v Asii nemá co pohledávat křesťanství, které je sociokulturně s Asií zcela neslučitelné.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

ale v době před a kolem r. 2000 mně bylo něco kolem čtyřiceti a zajímaly mě úplně jiné věci. Takže, jak správně píšete, dolehlo, ale jedním uchem tam, druhým ven. Ostatně, nějaká stopa přece jen zůstala, jen jsem si nepamatoval ty protestanty a katolíky. - Když už probíráme můj intelekt, tak jistě víte, že intelekt má mnoho složek a jedním z nich je mechanická paměť. Tu mám na úrovni debila, a když napíšu, že si něco nepamatuju, tak mně můžete věřit.

Až se vám bude chtít, napište, jak to bylo podle vás a vašich zdrojů s křesťankou v Pákistánu, to bych si docela rád přečetl.

A poslední vaši větu o tom, že v Asii nemá křesťanství co pohledávat, podepisuju. Recipročně islám, pochopitelně.

Zatím bez slepic

Všichni dobře víme, že v Irsku se nemordovali pro slávu boží ani náhodou.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Irsk%C3%A1_republik%C3%A1nsk%C3%A1_arm%C3…
To byste mohl zrovna totéž tvrdit o občanských válkách v YU. A všichni dobře víme, že to není pravda ani omylem, vyjma působení radikálních soudruhů v bosenských milicích, kteří ovšem byli importováni z BV.

Zatím bez slepic

chytrého pernatce, jako je vaše maličkost, nicméně nedávno jsem dočetl Žižku od celkem bezvýznamného pisálka, který na tom makal skoro celý profesní život a mimo jiné občas i učil dějiny na VŠ. Čornej se jmenuje.
V jeho podání se husitské hnutí redukuje na krutou řež o tři základní komodity na tomto světě.
1/ o prachy
2/ o prachy
3/ o prachy.

Hus podle tohoto pána absolutně nepochopil, která bije a tahal do toho víru, která jej kupodivu ani nespasila, ani neochránila, nýbrž urožnila.
Žižka pak byl těžce vyšinutý magor, který se na stará kolen opravdu zbláznil, a proto jej několik let honili po celých Čechách všichni, kdo měli ruce a nohy, protože tvrdě a důsledně blokoval jakoukoli možnost dohody znesvářených stran. Prostě ho měli naprosto všichni zúčastnění plnou prdel a Žižku zachránila pouze jeho vlastní smrt, jinak by skončil na popravišti s hlavou na katovském špalku po několikahodinovém mučení.

Průměrný počet slepic: 3.5 (4 hlasů)

musíte vzít v potaz, že islám v podobě Mohameda je mladší proti křesťanství asi o 6 století.
Já vím, je to těžké ale přirovnejte křesťanství k islámu 6 století zpět. A nebude to pěkný pohled.
Otázka je co s tím. Asi při normálním vývoji by už byl islám zkrocený. Jenže, ROPA! a papírové prašule.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

k těm budhistům. Abychom je nepřechválili. V Barmě, Thajsku a na Srí-lance se dnes chovají stejně svinsky jako muslimové v evropě, jen obětmi nejsou jednotlivci ale tisíce muslimů. Ti jim samozřejmě v rámci reciprocity nikdy nebyli a nejsou nic dlužni. Ale je jich tam méně a tak z nich zpravidla jde víc krve. Proto tam vyznavači alláha občas nosí batůžky s trhavinou - v klasicky vedené občanské válce by neměli šanci a tak se uchylují k teroru. Samostatnou kapitolou budhismu je tibetský lámaismus - asi vůbec nejhorší společenské zřízení dvacátého století, kterému v jeho úrovni teroru a mrzačení vlastních občanů mohl konkurovat snad jen Pol-Pot. A to radši nezmiňuji muslimské oběti hinduistů při dělení Indie (statisíce mrtvol).

Průměrný počet slepic: 4 (3 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

gratuluji

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

V Barmě atd. jsou buddhisté doma a muslimové se tam s nimi střetávají řadu let. Situaci v Barmě neznám, ale četl jsem kdysi komentář někoho snad zasvěcenějšího směrem k barmským muslimům: "...vedle vzteklého psa se nedá spát." Občan jakožto místní advokát islámu jistě bryskně vyhledá na těch internetech, kdo to kdy řekl a proč.

Jenže Evropa není Barma. Islám tady není doma, ale ani jiné konfese tu nejsou doma: židovská, buddhistická, teď mě nenapadá další cizokrajná víra, která je v Evropě hostem. Ale jako příklad to stačí: ze všech hostujících konfesí tady (v Evropě) dělá bordel jen islám, nikdo jiný.
---
Kdo srovnává barmské pogromy buddhistů na muslimy s islámským terorismem, dělá metodickou chybu. Buddhovo učení neobsahuje nic, co by bylo ekvivalentní islámskému dřihádu.

Zatím bez slepic