Pět dní

Autor
Štítky

Aneb vidlácký návod vládních opatření. 

Čtenář Carlos v sobotní diskusi řekl, že nezpochybňuje covid, ale že je rozhodně prostor k diskusi nad smysluplností a vhodností vládních opatření. Ano, souhlasím s tím, protože právě v tomto ohledu má podle mého vláda dost velké rezervy. Opatření se příliš nedaří. Jednak proto, že se málo dodržují, jednak proto, že míří do sektorů, které nejsou pro vývoj epidemie významné. Dalšími faktory je také prostá únava obyvatelstva, demoralizace, do jisté míry by se dalo mluvit i o "sabotážích" a vůbec o české povaze, která ze všeho dělá tak trochu cochcárnu. 

Než se pustíme do diskuse nad opatřeními, chci říci, že tato diskuse má smysl jen tehdy, když se nepochybuje o existenci covidu a o zhruba dvanácti tisíc mrtvých.  Pokud podle někoho covid neexistuje, není nakažlivý, nezpůsobuje úmrtí a zahlcení nemocnic, je zbytečné diskutovat o opatřeních. Pokud covid neexistuje a není nebezpečný, není důvod mít jakékoliv opatření a v té chvíli je všechno jen spiknutí. Pokud je Covid jen spiknutí, je diskuse nad ním zbytečná.  Takový člověk mi může poslat článek o tom, jak nám lžou a jak je pravda něco jiného a může se tady na Kydech zesměšnit sám. Pokud  ale covid kromě spiknutí a kromě toho, že se leckomu hodil do krámu, je zároveň nebezpečný a způsobil proti jiným rokům zhruba 10 - 15% úmrtí navíc, pak jste zváni k diskusi nad vládními opatřeními, jejich nastavení a jejich smyslu.  

Mojí snahou dnes není ukázat, že jsem chytrý a vláda má jednat podle mě, to ani náhodou. Jen jsem ochoten jít s kůží na trh. Nechci jen nadávat, že něco nefunguje a říkat, jak nás chtějí zotročit, ale chci říct, jak bych se snažil postupovat já. Nejsem na Babišově místě, ale kdybych tam byl a věděl o covidu to, co si myslím že vím, snažil bych se o následující: 

Dovolil jsem si   vidláckách opatření pojmenovat "Systém pěti dní". 

O co jde... To nejhorší na covidu je, že člověk je infekční i v době, kdy ještě nemá žádné příznaky a část lidí nemá příznaky vůbec, přesto mohou někoho nakazit. Mohu si zcela bezpříznakově dojít za stařičkou maminkou, přinést jí domů nákup, aby sama nemusela do obchodu a mohu ji při tom nakazit a zabít, protože čich ztratím až o den později. 

Stejně tak platí, že většina nákaz proběhne doma. Tedy tam, kde nikdo nechodí v rouškách. Osobní svědectví našich čtenářů jednoznačně ukazují, že jak se covid dostane do domácnosti, prostě jí projde ať se děje cokoliv. 

Druhé největší množství nákaz probíhá v zaměstnání  - tedy tam, kde se vládní opatření také moc nedodržují. Nebo se dodržují jen občas, nebo vágně, nebo na kameru. Náskok tady mají firmy v průmyslu, kde zaměstnanci tak jako tak nosí nějaké ochranné pomůcky. Firmy kancelářské už jsou na tom podstatně hůř a velké množství malých firmiček o třech zaměstnancích to samozřejmě nedodržuje vůbec. 

Dva největší (a možná i rozhodující) zdroje nákaz tak stojí v podstatě zcela mimo vládní opatření. 

Stejně tak se ale ukazuje, že covid se zpravidla projeví do pěti dní až jednoho týdne. Inkubační doba je statisticky v této úrovni a v drtivé většině případů se do týdne také ukáže, jestli infekční bacilonosič nakazil někoho dalšího. Do týdne je zpravidla jasno, co se stalo, jak se to stalo a kdo to dostal. 

Svým způsobem není možné covid detekovat dříve než za pět dní. V prvních pěti dnech nepomůže technika, nepomůže pozorování. V prvních pěti dnech je možné přijímat pouze opatření preventivní, kde se i na zdravého člověka musí koukat jako na potenciálně rizikového.  Navíc testování má i určité procento chyb. Prvních pět dní je svým způsobem rozhodujících o všem, co se stane pak. Na druhou stranu, pkud se do pěti dnů nic neprojeví a nic nestane, covid zpravidla nenastal. 

Vidlácky bych řekl, že je důležité na jedné straně těchto pět dní tvrdě držet a hlídat, ale je také žádoucí, aby se člověk vrátil do ekonomického oběhu co nejdříve po těchto pěti dnech. Aby prostě neměl výpadek čtrnáct dní nebo tři týdny, ale pokud je zdravý, aby co nejdříve mohl zase pracovat. Proto si myslím, že všechna opatření, všechno trasování i testování by mělo být uděláno tak, aby se do pěti dnů vše zjistilo, protestovalo, vytrasovalo, ověřilo a uzavřelo. Proto pravidlo pěti dní. Pokud trasování, testování, ověřování a další trvají déle, je to jako by se s epidemií vůbec nebojovalo, preventivní opatření musejí trvat déle, to generuje zbytečné ztráty, atd, atd. 

Jak tedy nastavit opatření:

První, co bych řekl, že obchody by měly být otevřené  bez rozdílu všechny. Ať se dodržuje omezení počtu nakupujících na velikost plochy, ať je uvnitř méně lidí. V Kauflandech to funguje hezky - najednou jsou otevřené všechny pokladny, aby to lidi odbavovalo rychleji a nebyly fronty. Aby se nákupní vozíky rychleji střídaly. Stejně tak jsem viděl ochranku, kterak přistupuje k důchodcům s košíkem a upozorňuje je, že vykecávat se mohou venku a bez košíků a neblokovat provoz v infekčním prostoru uvnitř.  Vláda by se tím zbavila nařčení, že likviduje malé obchodníky. Význam nákaz z obchodů, kde nesmí být moc lidí a kde všichni vydrží nosit roušku a už jsme si na to zvykli, tyto nákazy jsou zcela marginální. 

U škol  a hospod bych se přimlouval za takové kroky, aby preventivní opatření nikde nemusela trvat déle jak týden.   Školy by neměly být uzavírány plošně, ale individuálně podle nákaz. Pokud se ve třídě objeví covid, třídu okamžitě zavřít, žáčky poslat na distanční výuku do karantény. Za pět dní všechny otestovat (ne hned, ale až po pěti dnech) a negativní zase poslat zpátky do třídy. 

Samozřejmě dodržovat opatření s rouškami a zakázat kontakt mezi třídami, ale  i kontakt mezi učiteli ve sborovně. Ať učitel sedí od začátku do konce se svojí třídou.  Na druhém stupni a na střední škole  učitelé sice chodí do různých tříd, ale jinak ať má každý svůj osobní kabinet, kde se nebude stýkat s jinými. Aby se minimalizovalo přenášení covidu ze třídy do třídy.

Podobně smysluplné by se mi jevilo střídání tříd po týdnu. Jeden týden ve škole, jeden na distanční výuce.   Znamenalo by to polovinu ošetřovného, polovinu lidí, kteří musejí zrovna být s dětmi doma. 

Pokud se objeví covid zároveň ve více třídách, okamžitě zavřít celou školu a za pět dní všechny otestovat a negativní vrátit do výuky. 

Tuto kompetenci by měl mít ředitel a ne hygiena. Hygiena se ukázala jako naprosto neschopná organizace, která v moderní válce prostě neobstála a měla by být rozpuštěna, stejně jako se v První světové ukázalo zbytečným jezdectvo.  Objednání testování třídy nebo školy by měl udělat přímo ředitel školy, aby mohl reagovat ihned a ne až po týden spožděném telefonátu od hygienika v kól centru. Navíc hygiena stále pracuje od sedmi do tří.

Hospody a hotely to mají horší. Ale dovedl bych si představit alespoň zkusmo registraci lidí - každý do své  jedné jediné konkrétní hospody.  A na místě pak píchačky. V dnešní době čipů by to nebyl problém. Host přijde, píchne si příchod i odchod a pokud bude mít covid, bylo by velmi snadné zjistit, s kým se v posledních pěti dnech v hospodě potkal. Tyto hosty všechny upozornit, nařídit jim zvýšenou míru distance a při prvním nakaženém, okamžitě otestovat i všechny ostatní.   Osobně si ale myslím, že v hospodě probíhá tolik kontaktů, že by víceméně byla zavřená furt.   

Logiku asi má, když bude v karanténě člověk, který se doma stará o covidní manželku a nebo kdo osm hodin seděl v kanceláři s nakaženým kolegou. Ale jinak si myslím, že by stačila obezřetnost. Vytvořit atmosféru ve které by nebylo stigmatem mít rizikový kontakt. Prostě jen říci šéfovi, že jsem se včera potkal s kamarádem, co mi dneska volal, že je pozitivní, ať mě šéf posadí někam jinam, kde nemohu nikoho případně nakazit. Za pět dní se vše vrátí do normálu. 

Prostě nedělat to plošně. Dát kompetence ředitelům, starostům, obvoďákům. Hygienu bez milosti zlikvidovat. Tahle organizace dělá víc škody než užitku. Ať zavřou školu, když se tam objeví covid, ale ať klidně o vesnici dál škola funguje.  A pokud hospodský dokáže udržet mezi zákazníky distanc, ať klidně nalejvá. 

A ještě bych měl jedno pěkné čínské opatření - měření teploty všude a při každé příležitosti. Čínský pracant ráno vstane z postele a změří si teplotu. Pokud ji má zvýšenou, nevychází z domu, protože venku bude do pár minut někde změřen. Pokud mu naměří teplotu, odlifrují ho okamžitě do karantény bez ohledu na to, co má. Bez ohledu na protesty. 

Možná by i toto samo o sobě u nás stačilo. Že by jinak stačily roušky v obchodech a MHD.  Hotely mají problémy, tož vláda z nich udělá karanténní zařízení. Všechna zařízení, co chtějí mít otevřeno  a všude  ve škole, v práci, v hospodě instalovat měření teploty jako podmínku k otevření.  Policie bude mít kompetenci namátkově měřit teplotu. A nebude dělat nic jiného. Jen chodit a měřit. Komu naměří 38°C, okamžitě ho sbalí a odveze do covid hotelu, kde bude čekat na test. Bez pardonu. Propuštěn bude až po provedení testu.  Každý hospodský bude mít povinnost změřit zákazníkovi teplotu a pokud pustí dovnitř někoho s teplotou, bude to na likvidační pokutu.  S teplotou jen k doktorovi a nikam jinam. Ani do obchodu ne. 

A samozřejmě by se mělo plošně dezinfikovat všechno, kde je hodně lidí. 

Stejně tak bych starostům svěřil odpovědnost za opatření ve svých městech nebo vesnicích. Stejně mají celkem přehled, kolik lidí je nemocných. Stejně spolupracují s řediteli nemocnic a i dnes apelují na občany, aby dodržovali opatření. Proč by nemohli mít kompetenci prostě svoje město uzavřít, pokud by to začalo být na hraně. Udělat pro ně manulá by po roce covidu neměl snad být takový problém. A pokud se ani páni epidemiologové do roka neshodli, co to tu máme za breberku a jak to funguje, tak bychom je asi také měli povyhazovat všechny. 

Jsem si vědom, že jsou moje návrhy poněkud naivní. Ale vyzývám všechny, kterým současná opatření lezou krkem, aby přišli a řekli o jiných. Aby jen nekritizovali, ale navrhli vlastní, aby také šli s kůží na trh a podrobili je rozumu ostatních. Aby sami poznali, jaké to je být ve vládě, navrhovat opatření a čelit kritice veřejnosti. Zvu vás. Pojďte čelit kritice kydařské veřejnosti.  

Je dost možné, že dnes večer po dvou stech komentářích zjistíme, že současná vládní opatření jsou vlastně jediná možná. Ne proto, že jsou dobrá, ale proto, že v rámci atmosféry, odporu, lobingu, protichůdných zájmů, zásahům EU i Merkelové, vytíženosti Babiše, protestů veřejnosti, jsou jediná, která bylo možné uplatnit. Že veškerá jiná řešení (včetně těch, co jsem navrhl) způsobí tolik posměchu a nedůvěry, že vlastně nemá ani cenu je zkoušet uvést do praxe.  

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 3.7 (76 hlasů)

Komentáře

Díky za odkaz.

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

Jeho nejoblíbenější film je určitě Ladyboy na střední.

Kdo neví kdo je ladyboy zadejte do googlu, když kolem nejsou děti. Jestli uvidíte bytosti s prsama a bimbasem, tak jste našli správně.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Díky Vidláku, že ses do toho tak opřel.

K navrhovanému : ono je to složitější, asi je fakt třeba dělat něco jinýho, když pár stovek záchytů denně, a když je jich patnáct tisíc.

Opomenu, že vláda nikdy nedefinovala, co chce. Ale vyjdu z praxe - dělá řízené promoření tak rychle, aby stíhaly špitály. Budiž.

Vidlákovo východisko "kde" je klíčový.
Kde ano - v práci, doma, s přáteli (hospoda, návštěva, indoor sport)., v hromadné dopravě., kultura, "tělesné" služby (třeba holič žejo...)
Kde ne - kdekoliv venku, v obchodech, většině služeb

Takže kde "ne", tam ochody (v případě vysokého počtu případů) třeba regulovat, ale nezavírat. Souhlas vidlákem.

Vše pod bude platit jen pro vysoký počet nakažených .... nemám čas si rozepisovat stupně.

K práci. jasně homeoffice, ale jde fakt jen někde. A kde nejde, je třeba si uvědomit, že centrálně nemá moc cenu nařizovat něco, co nelze kontrolovat, vymáhat. Jako třeba roušky v kanclech :). Ale, je třeba důrazně upozornit na rizikové aktivity, které je záhodno vůbec (fyzicky) nedělat :
- schůze, školení, obchodní jednání. Prostě cokoli, kde se potkávají lidé z různých firem či různých pracovišť. Navíc, zrušit závodní stravování, jídelny. A´t se každý nají u kompu či u stroje. Jasně, kultura za 500, ale dost nákaz co jsem viděl byla ze společného stravování.

Hospody, ubytování - ad vidlák. Nechutné sledování, ale pakliže by data byla držena jen decentralizovaně (po hospodách), je to prostě každého volba. Registraci by se člověk mohl vyhnout "covidpasem" - ale jiným, než o kterých se píše - viz níž

Doma - nic než osvěta. Hlavně, pakliže žijete vícegeneračně. NEzvat si domů Vlastimily (nikoli toho zde, viz příběh před pár měsíci).

Osobní apely - než nicneříkající "chraňte ostatní" prosté chraňte sebe a svoje blízké. Zhubněte, žerte vitamín C+D a třeba i kloktejte Targusovými roztoky :-D

ad covidpasy - a te´d se pouštím trochu na tenký led, protože nevím, jak drahý by mohl (nikoli je) je test na protilátky. Pakláže by to bylo cenově únosné, masově je rozšířit. A kdo má protilátky jak získané očkováním, tak nemocí, dostal by kartičku. A kdo by měl covidpass, mohl by vždy všechno a nemusel by se omezovat ničím.

rychle to postnu ... nikdy to nebude kompletní, ucelené, je to jen nástřel logiky přístupu. A možná v něčem i blbost (covidpasy?). Ale musím i občas něco dělat :-)

Průměrný počet slepic: 4.1 (10 hlasů)

In reply to by Carlos V. (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nevíte náhodou, kdo psal před pár týdny, (někdy na podzim, když začala vláda přitvrzovat) v tomhle smyslu :
"Když se necítíte být v ohrožené skupině, není třeba dělat naprosto nic, můžete žít naprosto normálně, bez jakýchkoli omezení."?
Taky si pamatuji z dřívějška cosi o tom hadru, který vás nikdo nosit nedonutí a předtím spor o rychlém promoření. Vidíte, čas oponou trhnul a dokonce nám radíte, jak se správně chovat. Teď ještě tu osvětu k hubnutí v době koronaviru, mrzí mne, že jste to tu nezmínil - to byl taky prima nápad. Ale děláte pokroky a mně děláte radost:-)

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

ač se to nezdá, onen názor o životu bez hadru stále mám

ale, chci-li debatovat s lidmi, kteří mají zcela jiný postoj, musím nabízet i alternativu, která by byla stravitelná pro více lidí a zároveň dávala větší smysl, než status quo.

A hubnutí jsem zmínil, špatně čtěte :-)

Průměrný počet slepic: 3.5 (4 hlasů)

In reply to by Carlos V. (neověřeno)

Trvalý odkaz

Stojí ta možnost debaty za ty úhybné manévry? Nic ve zlém, Carlosi. Ale v poslední době si začínám myslet, že cíl, který c.o.Vidlák sleduje těmi jeho urážlivými nálepkami je v pořádku. Zřejmě změnil názor na cenzoring, tak zkouší opozici (NEbojácné) aspoň psychologicky odrazovat svými návodnými úvodníky na téma, s jakými názory je vhodné se zapojovat do debaty. Prostě aby ti, kdo vládním opatřením a z nich plynoucích finančním podnětům přisuzují podíl, zásadní podíl, na počtu zbytečných smrtí a zlomených duchů, prosím pěkně drželi hubu, abych je nemusel zas mazat. Není to lepší než vytáčky? Není Chlorova cesta ta jediná správná?

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

In reply to by Carlos V. (neověřeno)

Trvalý odkaz

právě že jste jen zmínil. Čekala bych přímo osvětu, přece kdybychom byli podle vás všichni štíhlí, covid by na nás neměl (ne, že bych takové rady potřebovala, vážím kol. 60 kg) a taky bych ráda věděla, jak byste rychleji promořoval po zkušenostech s přetížením nemocnic v posledních měsících. Vozit zesnulé přímo z domova a přímo na hřbitov? Docela mne mrzí, že už musím končit, tak snad někdy příště :-) Dobrou noc.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Všichni tvrdí, že se viru nezbavíme. Tohoto i jiných. A jak známo, viry jsou velmi vynalézavé ve hledání způsobů, jak s námi zacvičit.

Zatím převažuje důraz na prevenci, což se v naši společnosti nijak moc nedaří. Převažuje tolerance těm, kteří každé omezení svobody považují za totalitní manýry.

Sázka na očkování dost selhává, jednak je mnoho lidí, kteří ho odmítají, jednak viry rychle mění způsoby, jak vybudovanou ochranu obejít.

Řešení vidím v účinné léčbě už napadeného jedince léky, které by kopírovaly přirozeně vytvořenou imunitu. Zdravý organismus to dokáže. Nemám pochyby, že dnešní věda dokáže totéž, že je schopna takové léky objevit. Jen to chce zaměřit výzkum také tímto směrem.

Už jsem podobnou úvahu napsal, a tak se nezlobte, že se opakuju. :)

Průměrný počet slepic: 3.5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Včíra sem se dozvěděl, že Kovidstein napadl před cca 3 týdny mého kolegu (cca 45 let) , jeho otce (cca 75 let) a jeho matku (?) , ta je těžce nemocná už leta, v domácí péči. Všici žijí pospolu v bytě (kolega čerstvě rozveden).
Kolega je již OK, fotřík zatím neraftuje ani nelyžuje, z objektivních důvodů, máti po hospitalizaci se zápalem plic se doléčuje doma.

Příště snad potěšující zprávy o jiném mém kolegovi, tam žijí v domku tři generace , včetně starší ženy - ležák, dlouhodobě. Všici covidoví, kolega oboustranný zápal plic, v nemocnici nebylo místo. Tak snad to dopadne minimalně tak, jako v případě prvém.

Z mého okolí (pravda, nemám přímé známé nad 80 let, krom příbuzných) zatím nezemřel nikdo. přitom jde o Ostravsko (a trochu Opavsko), což zřejmě na imunitě nepřidá (nebo naopak přidá ? - viz teorie o užitečnosti kouření pro boj s Kovidsteinem). Čímž nechci nic sdělit jiného, než že neumřel z mého okolí nikdo. Díky těm, kteří pochopí. Ostatním - amen s vámi.

Průměrný počet slepic: 3.6 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

neplaceni poplatku za TV trestnym cinem, prekroceni hranice nic, protoze zadnou hranici uz vlastne pravne nemame

https://www.lupa.cz/aktuality/neplaceni-televiznich-poplatku-zustane-ve…

stary zakon o hranicich
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-216?text=Z%C3%A1kon%20o%20ochran%C…
Zákon č. 216/2002 Sb.
Zákon o ochraně státních hranic České republiky a o změně některých zákonů (zákon o ochraně státních hranic)

novy zakon kde hranice neexistuje

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-191/zneni-20170701
Zákon č. 191/2016 Sb.
Zákon o ochraně státních hranic České republiky a o změně souvisejících zákonů (zákon o ochraně státních hranic)

Průměrný počet slepic: 4 (5 hlasů)

Tam vás nahlásí už prodejce TV.

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

https://www.youtube.com/watch?v=nNcfy9mT5MI

Souhlasím s každým jeho slovem. Rodí se nový politický talent. A nevypadá to, že by chtěl po volbách převlékat kabát.

Průměrný počet slepic: 3.3 (7 hlasů)

Obávám se Vlastimile, že Volného přeceňujete. Já jsem si poslechl stejný rozhovor a přečetl si pod ním názory hlížejících.  Řekl bych, že sice má svůj fanklub, ale ten mu na znovuzvolení stačit nebude. Navíc - zase bez roušky. Zase už proběhly majnstrýmem fotky i článečky o tom, jak Volný nemá roušku a jaké má papalášské chování. Za Volného politickou kariéru bych nedal zlámanou grešli. 

Nechcete si dát do kalendáře poznámku na konec října 2021? Že jsem napsal co jsem napsal a mohli bychom si porovnat, jak moc jsem se spletl? To už bude po volbách.... 

Průměrný počet slepic: 2.8 (10 hlasů)

Nelze říct, jak se Volný rozvine, ale do voleb je času dost. Pokud ho v poslední době sleduji, chystá se sjednotit podobně zaměřenou mimoparlamentní opozici. A to se mi zdá rozumné. Záleží na ochotě ke sjednocování.

Volná a papaláš? To je ale pěkná ... nesmysl.

Udělal jsem si říjnovou poznámku :)

Zatím bez slepic

Ten snad už ani žádný kabát nemá, ne ?
Či snad nebyl zvolen lidem díky tomu, že kandidoval za SPD ?

Tož to by byl teda gol - kdyby převlékl kabát po volbách samotný předseda strany.....:-D))))
----------------
Tak jak se nemá vypínat poslanci mikrofon, pokud nevyzývá k násilí...tak se nemá ani násilí (pokud nejde o obranu, respektive reaktivní násilí) užívat v praxi....jakožto mají se dodržovat aspoň základní hygienická opatření.....a to včetně toho, že pouhé nařčení někoho z korupce - bez důkazů, je jen žvástem, populistickým prostředkem jak získat na úkor toho nařčeného.

Hezký den.

Průměrný počet slepic: 3 (6 hlasů)

Před rokem byste o hygieně nepřemýšlel, kdyby vás to mezitím nenaučili.

O korupci nebyla řeč. Jen o přezdívce, která koluje mezi socany.

Zatím bez slepic

Zaposlouchal jsem se, nedávám to. Kaju se, šanci rozhodně má.
Achich ouvej, třikrát běda.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Jen taková malá poznámka mimo téma:

V noci jsem sem dávala příspěvek a když jsem po nějaké chvilce přidávala druhý příspěvek, tak už pod tím prvním bylo prvních 5 slepic.

Po další chvilce, před spaním, jsem se sem ještě mrkla, jestli nepřibyly nějaké nové příspěvky nebo noční básničky od Ládika!!! a koukám.... pod tím mým prvním příspěvkem byla najednou místo jedněch 5 slepic jen jedna jenoslepice.

Ne, že by mě to nějak ranilo, jen mě to překvapilo a začínám být přesvědčená, že tu na Kydech řádí kuna, která ty slepice žere.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)

In reply to by Maneca (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jednou jsme taky měli podezření na kunu...a on to byl nakonec tchoř !
Ale nesežral, jen je tak nějak rozcupoval (já byl ještě malý, moc jsme to nezkoumal).
Chytli ho do želez, za to by asi dneska byl kriminál, ne ?

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

Maneco, zkontroloval jsem to a kuna to není. Jen blbá chvíle. Záleží, kdy přesně si načteš stránku. Když ve chvíli načítání někdo právě naklikne nějakou slepici, tak se ti objeví jen ta. Pokud stránku načteš znovu, už je započítaná  vše se vrátí do původního stavu.  Stejně to funguje, pokud někomu právě přiděluješ slepici a ve stejné chvíli to udělá i někdo jiný. Naklikneš a divíš se, že celý součet je nějak divný. Ale po dalším načtení stránky je už v pořádku. 

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

jelikož moje jednoslepice mi nikdo nevezme, ale taky mě přijde, že je v nich krapet chaos.
Někdo tam má průměr 3,5 se sedmi hlasy, líbí se mi koment, tak mu dám plnou dávku a po odkliknutí tam má 2,5 a 3 hlasy.
Ale je to logické, slepice jsou mršky blbé, ony si dělají, co chtějí.
Psům rozumím, ale nechtěl bych někdy cvičit slepici - sedni, lehni, ke mně, zůstaň...
Takže doporučuji zdejší slepice brát dost s rezervou.

Průměrný počet slepic: 4.3 (4 hlasů)

a pak znovu klikněte na příslušnou slepici. Zatím se to vždycky srovnalo.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

nic ve zlém, ale prdnu vám tam 2, abych viděl, co to udělá.

Průměrný počet slepic: 2 (1 hlas)

In reply to by berrnard (neověřeno)

Trvalý odkaz

slepicích jste měl sedm dohromady, dva hlasy a korektně vám to spočítalo 3,5.
Tak jsem vám tam kliknul jednoslepici ještě. 2 hlasy vám zůstaly, ale průměr klesl na 3.
Pak jsem se vás snažil rozdrtit jednoslepicemi (asi 5 jsem vám jich poslal), ale systém si už trvá na tom, že průměr 5+2=3

Průměrný počet slepic: 2 (1 hlas)
Trvalý odkaz

V Británii chtějí dát při očkování prioritu černochům, ti o vakcínu nestojí

24. ledna 2021 19:50
Část britských politiků a expertů na veřejné zdraví vyzývá k upřednostnění členů etnických minorit (BAME) při očkování. Nákaza se u nich projevuje drastičtějším způsobem, než je tomu u bělošské populace. Průzkumy však odhalují, že členové minorit nemají o očkování zájem. Platí to zvláště pro černoškou komunitu.

Starosta Londýna Sadiq Khan je jedním z politiků, kteří považují za nutné při distribuci vakcín věnovat pozornost ohroženosti BAME. Požádal proto ministerstvo zdravotnictví, aby při očkování dostávali přednost zdravotníci a další pracovníci v předních liniích, mezi nimiž jsou členové BAME hojně zastoupeni.

„Černoši, Asiaté a jiné minoritní etnické komunity jsou nadměrně zastoupeni v povoláních první linie a jsou disproporčně zasaženi covidem-19. Vyzval jsem ministry, aby se poučili z lekcí z první vlny ohledně toho, jak tento virus prohlubuje nerovnosti a ovlivňuje konkrétní komunity. To by mělo zahrnovat monitorování a publikování detailů o přijetí vakcín,“ uvedl londýnský starosta.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/britanie-cernosi-usa-vakcina-ock…

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

A to já rád.
obzvláště proto, že jsem na závěr mé školní éry dostal z matiky za 3, pod podmínkou, že do své smrti neprozradím jméno mého profesora.
Vakcina Pfizer stojí XXX,
Covid postel standart stojí YYY
Covid postel "nadstandart" stojí AAA
Pelech standart vyžaduje cca 4% infekčních
Pelech nadstandart vyžaduje cca1% infekčních
Počet infekčních, stejně tak i počet trpícících na postelích je všeobecně známý
No a když se TAK velice tajemně naznačuje jak Izrael vlastně přeplatil vakcinu, aby mohl vakcinovat, uměl by, nebo chtěl by, někdo matematikou, klidně i kupeckou, spočíst jak by ho to vyšlo v našich zadaných podmínkách v přepočtu na jeden den?
Co myslíte, je to vhodný kvíz pro deváťáky? ( Zde myslím přepočet na jeden den, protože výsledek za celé období covid by asi vyžadoval integrální počet, tedy podle mých zkušeností třetí ročník SŠ)

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

hanba být ve 12:38 úplně vožralej?
Džentlmen si dává první doušek whiskey až po západu slunce a vy se takhle zrychtujete už po obědě!!!
Jediné, co by vás omlouvalo, kdyby máma uvařila brambory s rumovou omáčkou.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

já to v matice dotáh až po derivace, no a poté jsem usoudil, že matematik ze mě zřejmě nebude, tak jsem se o dalších hodinách matiky věnoval sběru životních zkušeností při pintě ústeckého Zlatopramenu a podobným bohulibým činnostem.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Pelech na spešl oddělení JIP stojí VZP ( Motol)/den
82 835 kč
Za vakcinu Pfizer platíme
315 kč
Primitivním dělením jsem došel k výsledku, že za tuto cenu na pelech se dá teoreticky pořídit
291 dávek vakcin a protože jsou i další náklady jako je odměna za vakcinaci, doprava, skladování, reálné číslo je
250 vakcin.
Tedy za pouhé čtyři dny JEDNOHO! obsazeného spešl pelechu JIP se dá v cenách EU pořídit celých
1 000 dávek vakciny
Tedy 500 kousků plně vakcinovaných, z čehož, pokud by nebyla vakcinace pouhých 5 ( 1%!!!) by potřebovalo spešl pelech, což by při zvoleném intervalu znamenalo 20 "normodní" postaveným proti zvoleným 4.
Zajímavé počty. Tedy vakcinu můžeme klidně třikrát přeplatit a furt to bude stát méně.
(Jen mě udivuje že takhle primitivně počítat a argumentovat nenapadne ani jednoho Demodebila ani jednoho přechytralýho Digitálního a Komunikačního TUPOUNA co se dere na vládcovskou sesli)

Průměrný počet slepic: 3.4 (8 hlasů)

Také mě překvapuje, že v opozici proti Andrejovi není ani jeden Volný, Okamura, Fiala, Feri, Pekarová či Klaus, kteří by vládě otloukli o hlavu tohle. Vlastenectví v přímém přenosu - skutečná rada vládě. Ať vezme vakcínu kdekoliv za jakoukoliv fajzrovskou cenu, jen když to bude rychle. Přitom by to byly skutečné politické body a ne jen kecy o ničem. Otázkou je, proč se toho nikdo nechopí? 

Fiala, Pekarová nebo Feri, ti mě nepřekvapují - tupí jak studebaker, ti nikdy nemysleli vlastní hlavou, ale o to lépe lízali bruselskou řiť. Ale pro Okamuru nebo Klause by to musela být mana z nebes. Proč to nevezmou? Bohužel i to je jednoduché - podle nich žádný covid neexistuje a tak o něm nemusejí přemýšlet. 

Nakonec tohle téma vezme Bartoš. Je sice u Pirátů, ale blbej není. 

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

Sorry Vidláku, ten vrchní pirát, neustále přesvědčuje, že umí sice žvanit o všem, ale jen o prázdnotě.
Zapadá dokonale do následnické sqadry.
Pouze prázdné plky o kulovým, za to! bohatě zdobené, šperkované modnímy výrazy.
Jenže, faktem je, že ať hovno nazvu jakýmkoliv vyšlechtěným výrazem, furt bude smrdět a lepit se na košili.

Průměrný počet slepic: 4.8 (8 hlasů)

Naneštěstí není sám a nechá si poradit. Někoho z jeho okruhu či jedno z jeho patronů to dříve či později napadne, otázku si můžeme položit jinou a sice nakolik se to bude líbit a jak to bude rezonovat v pirátské voličské skupině.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

No Mirku... já so o Bartošovi myslím, že jsou to mimikry. Moje švagrová se zná s rodinou Ferjenčíků a já měl možnost si se starými pokecat. Bartoš samozřejmě kecá a to hodně a často. Ale není osobně nafoukaný. Umí mít kolem sebe lidi, kteří jsou chytřejší než on. Já myslím, že chlapec ještě překvapí a o to víc, že vypadá jako dokonalý debil. Ale on není debil. On se pro svojí roli přímo narodil. 

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

V současnosti není rychle dostupná žádná vakcína od Pfizera až po Sputnik. Jenom čínská vakcína je snad časově dostupnější(politika), ale jen pro některé země. Nevím, zdali k nim patříme. Prostě žádný výrobce na světě nedokáže produkovat vakcíny v požadovaném počtu. Až se dostatečně navýší výrobní kapacity, tj. nejméně za půl roku, potom můžeme diskutovat, proč očkujeme pomalu. O to cennější je nyní se zaměřit na léčení, aby se aspoň trochu vyprázdnily JIPky.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

přistupovat jako Soukup, Hamajda, a další v sakra dlouhé řadě, tedy budeme pořád vyhlížet, že se někdo objeví s plným pytlem přes rameno a bude nás prosit: Kupte si naši vakcinu, pěkně prosím, ( nejlépe poprosí, pěkně prosím mám dovoleno vám svou vakcinu věnovat darem!) tak dostupná pro lidi zde nebude nikdy.
Znovu opakuji vakcinu potřebujeme MY, A PODLE TOHO SE MUSÍME CHOVAT!

Zatím bez slepic

Opakuji, výrobci nestíhají. Kde nic není ani čert nebere. Můžete přeplácet jak chcete.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

a podotýkám, že v těžkém stavu máme pacientů pořád přes 1 tisíc a to ne 4 ale tak 40 dní.
když to pronásobíte, tak to je 10 milionů vakcín, těch nejdražších pro 5 milionů našich občanů.
Jenomže těch 10 milionů vakcín nám může rychle dodat akorát Čína, od Pfizera to bude trvat tak 3/4 roku.
No a to je pro náš senát naprosto, ale naprosto neprůchozí.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Ona definitivně neskončí, majetnější (nebo jak říkáte vy rychlokvašní demokraté a demokratky: " ti, co mají rezervy") přikúpí. Možná že zrovna ti z majetných, kteří rozhodují i o těch lockdownech ...
Vsadíme se ? Já vsadím zisk svěřeneckého fondu po odečtení dotací...a vy ?

Průměrný počet slepic: 4.6 (5 hlasů)

In reply to by Maneca (neověřeno)

Trvalý odkaz

Akorát... mno stačí přečíst, je si nějak moc jistej...
https://edition.cnn.com/2021/01/26/politics/biden-putin-russia-phone-ca…
Hodně zajímavé čtení...
as ten tón... taknějak mi připadá že si vůbec nevšiml, že svět je už jinde a světovým cajtem už nejsou....

uff, včil by mne ještě zajímalo, copak že bylo v tom NTB pelosi, copak si domluvili v čajně... i když si nemyslím, že by čajňákům nedošlo že a jak moc by byli ohroženi, kdyby rusko padlozvlášť pi těch akcích amickými loděmi u jejich břehů... . hmm.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)
Trvalý odkaz

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/A-pitev-jste-videl-kolik-…

Pane Rakušane, kolik jste viděl pitev?
Proti Rakušanovu výkladu se v diskusi hlasitě ohradil pan Šimon Reich, který je lékařem ve Všeobecné fakultní nemocnici a aktivním členem TOP 09. A ačkoliv jeho názory rozhodně nekopírují linku Romana Šmuclera, Rakušanův vehementní boj proti přesným, leč „popíračským“ datům jej znechutil.

„Pane předsedo, kolik jste v životě vyplnil úmrtních listů? U kolika jste byl pitev? A kdy jste složil zkoušku z patologie a soudního lékařství?“ optal se bývalého koaličního partnera. Ten podle něj vystupuje, jako kdyby medicíně rozuměl více než ministr Blatný, který přes všechnu kritiku stále je absolventem oboru všeobecné lékařství s ne úplně nevýznamnou vědeckou kariérou.

a dále

„To, že někdo sděluje podrobnosti statistiky, přece neznamená, že bagatelizuje covid nebo že této epidemii nerozumí,“ vysvětluje lékař. Podle dat za první polovinu roku 2020 tvořila pouhá covid pozitivita jen asi 9 procent úmrtí, což je právě tolik, kolik odborníci předpokládali.

Pokud jde o ostatní případy, tak určení příčiny úmrtí je vždy složitá problematika, na kterou existují celé lékařské obory.

„To není hoax, to není bagatelizace, to je medicína. Medicína, které vy nerozumíte,“ objasnil absolventovi oboru učitelství v aprobaci dějepis – němčina. Nikdo, kromě úplných bláznů, netvrdí, že covid je výmysl, a také že zažíváme bezprecedentní nárůst úmrtí, který souvisí s tímto onemocněním. To však neznamená, že se místo odborné debaty o lékařském problému začneme bavit v hantýrce lovců dezinformací.

„Buďte tak laskav a nesnižujte se k populistické rétorice, kterou tady všichni tak dlouho kritizujeme,“ žádá doktor Reich.

Průměrný počet slepic: 3.8 (16 hlasů)

Ano, Čmoude - dobře, že jste to sem dal. Naprosto charakteristické. Když Blatný začne vysvětlovat realitu dat, je to hajzl, loutka Babiše, maluje věci narůžovo, atd atd. A to si v tom pořadu Moravce dovolil hodně stejně jako Balík, když Koubkovi transparentně ukázali, jak by ten jeho konkrétní katastrofický graf vypadal po zohlednění oněch nepřesností dat. Balík byl nařčen Koubkem jako zaměstnanec Blatného a proto musí přitakávat Blatnému - vrcholný a definitivní argument Koubka. Jako bych četl vlka v posledních dvou článcích.
No Blatný PŘIZNAL, že do statistik je zahrnuta i oběť autonehody. Kolikát už jsem tohle četl. I tady - pes. Škoda, že Blatný nic nepřiznal, jen vysvětloval, jak se shromažďují a zpracovávají data. Proč taky informovat o tom zbytku, jenž ty věty stran autonehody s covidem doprovázel. No když blbec něco začne interpretovat, spolehlivě najde blbce šiřitele. Mezi blbce řadím na základě posledních dvou článků i vlka. S těmi "nadávkami" a "svými pravdami" je to u mne trochu jinak, než jste četl Asfaltový holube. Blbec může být použit jako urážející nadávka, jako konstatování faktu i jako rezignace ve smyslu, jak jen může někdo uvažovat jinak než já. Nesporně budou i další možnosti. Nikoho nepovažuju Asfaltový holube za blbce či zmrda ve smyslu urážky. Čmoude to není omyl, jen pokračování dialogu s Asfaltovým holubem jinde.
A jen k těm datům. Každá země má jinou metodiku. Aby to bylo srozumitelné - jen pár zemí na světě doplňuje hospitalizované o počet těžkých případů na ARu a JIPce. Těch odlišností je mraky v mezi každými dvěma zeměmi. ÚZIS má jednu z nejrespektovanějších na světě.
Vlk mě dostal i "faktem", že Astra Zeneca má účinnost 10% ba i ještě nižší. Znovu u vlka, v posledních dvou článcích, co věta to hluboce analytická perla.

Průměrný počet slepic: 3.6 (8 hlasů)

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

jen ta smrt je jistá a nadúmrtí v době, kdy řádí koronavir jsou jisté.
Debatovat o autohaváriích s kovidem může jen vtipálek (dobrý vtip) anebo blbec (když to myslí že to vážně ovlivní statistiky).
Ve skutečnosti v době kovidové umírá na silnicích tak polovina lidí než obvykle, lidé míň cestují.
(Ale to je zase jen anekdota, pravdivá).
Jinak důležitý je počet nadúmrtí, v každém týdnu. Co je "pouze" kvůli kovidu, to je vědecký a pitevní problém, zatím neřešený, jen odhadovaný. A navíc asi (odhadem) dost lidí umírá s kovidem doma, bez PCR testu, bez pitvy.
Zkrátka, platí jen nadúmrtí a ty jsou za listopadové týdny obrovské a všechny jsou v kategorii 65+.
to je realita, Blatný se ohražoval proti novinářským a jiným dezinterpretacím.

Průměrný počet slepic: 4.1 (9 hlasů)

Milane V, řekl jste si o to. Jen blbec, jenž neví o čem je řeč může napsat toto - Debatovat o autohaváriích s kovidem může jen vtipálek (dobrý vtip) anebo blbec (když to myslí že to vážně ovlivní statistiky), máte-li tím na mysli Blatného. Někde jsem tu popsal co Blatný řekl a proč a co vysvětloval a proč. Pro mne jste blbec (nikoli v urážlivém slova smyslu).

Průměrný počet slepic: 2 (4 hlasů)

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

myslel jsem na místní chřipečkáře (jen některé)

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Asi jsem špatně porozuměl, ale jiný význam mi to opravdu nedává ani po Vašem vysvětlení.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

In reply to by Alex (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vyvracet však údajné žvásty při pomocí žvástů je také žvást.

Hezký den.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

Rád si přečtu, kde a v čem vidíte žvást. Zatím se mi to jeví tak, že jste si nick vybral dobře.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Přísahám, že se mi Váš příspěvek zobrazil ve vlákně jako reakce na mne. Velká omluva.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)