Ťokův průsmyk

Autor
Štítky

Pamatujete, když projížděl první americký konvoj (tedy on nebyl první, ale měl poprvé pořádnou publicitu, protože to bylo po ruské anexi Krymu), jak stáli podél ti správní a demokraticky uvědomělí lidé a mávali našim skvělým nejlepším západním osvoboditelům, zachráncům a polobohům? Měli k tomu ty nejlepší kamery a reportéry České televize, kteří se postarali, aby tento bohulibý čin nezůstal utajen žádnému televiznímu přijímači. 

Pak projela celá řada dalších konvojů a jak už to tak bývá, publicita se snižovala, lidi si zvykali, každý už si svoje odkvákal ať už pro nebo proti, zkrátka už nebylo o čem psát ani vysílat. Nakonec to konvoje dotáhly jen do místních zpráv. 

Až doteď. 

Předevčírem se čechům povedl zase jeden majstrštyk. Zastavili udatnou americkou armádu bez jediného výstřelu v Ťokově průsmyku D1 a to použili jen obranné ženiní prostředky jako svedení dopravy do jednoho pruhu a tradičně přetížený provoz. Ani nemuselo dojít na naše útočné fábie, které dokáží znepojízdnit obrněná vozidla na několik let. Takhle se alespoň vyjadřovaly "smějící se bestie" - česká veřejnost. V diskusi se objeví jistě ještě celá řada výborných vtípků i videí. 

Ale úplně nejlepší byly ty komentáře od vysokých armádních i politických činitelů. Andrejko dal hned vědět, jak celou situaci řeší telefonováním s jakýmisi činiteli. Ozval se tradiční obránce západních hodnot Šedivý a všichni ostatní měli společný neuvěřitelný optimismus, že co čtenář nebo posluchač, to debil. 

V praxi to samozřejmě je úplně jednoduché. V zimě silničáře také nenapadne, že by mohlo sněžit a čekají na zprávy zvenku a na rozkazy shora. Tohle bylo totéž. Nikdo nevydal správný rozkaz, aby se přesun patřičně domluvil a prostě to spustili s tím, že to nějak dopadne. Jak se jmenuje ten nový ministr dopravy? Kremlík? A jak se jmenuje ministr obrany? Abych řekl pravdu, já už vlastně ani nevím. Jo, na této diverzi má svoji zásluhu Ťok, ale z druhé strany sekundovala bordelem na Obraně i Šlechtová s Rambohafíkem. 

Doufám, že si z toho Amíci vezmou správné ponaučení... Možná vám nějaký hujer i zamává. Možná u toho budou i kamery. Je dost pravděpodobné, že vás anši Andrejové a jim podobní rádi s velkou úklonou pustí na své území. I fanfáru vám zahrají. Ale už první relativně maličký průser si budete muset už vyžrat sami. Ti hujeři totiž budou jen mávat. Nikdo vám autem neuhne, nikdo vám dopravu řídit nebude, nikdo vám nic nezajistí.

A doufám, že si z toho vezmou poučení i naši protirusky a bojovně naladění spoluobčané. Mohli totiž v přímém přenosu vidět maličký miniaturní soft kousek toho, jak vypadá válečný průser a jak je to jednoduché. Kdyby došlo na opravdovou válku, tak tohle máme v jednom kuse i s mrtvolami. 

A my ostatní si můžeme říkat, že Putina vůbec není zapotřebí. Naše spřátelené armády si vystačí samy se sebou. 

 

 

 

Komentáře

Trvalý odkaz

ani by nás do NATO nevzali, ale západní Švejci v ČR prostě mocí mermo do NATO chtěli................

Vidláku, Janda říkal, že neselhali spojenci a jejich šrot a velení toho cirkusu, ale selhali jsem my a to jako spojenci!

Babiš teda dle něj měl z D1 asi vyhnat všechny ostatní, aby spojenci viděli, že jsou FIRST a nejsme žádné brzdy a překážky a to ani v dobách lehkého tréningu na cvičišti.
Takto se zodpovědný spojenec dle Jandy ne a nechová.
„Nejen v noci, kdy je to jednoduché, ale během krize či války nebudeme čekat na noc, že. Proto spolu se spojenci zkoušíme, jak zvládneme přesun relativně malého množství lehčí techniky. Jak jsou na tom například naše silnice a dálnice, protože ne všechno se bude dát převážet vlaky, když to bude potřeba. Včerejšek jen ukázal, jak špatně na tom jako stát jsme v rámci našich spojeneckých závazků,“ dodal Janda.

Nakonec se může stát, že spojenci vyhodnotí, že na Rusko se přes ČR jet fakt ale fakt NIKDY nedá a přestanou to zkoušet.
A to by v podstatě byla celkem dobrá zpráva i téměř mírotvorný čin všech liknavých soudruhů zdržovačů dálniční výstavby či oprav............

Trvalý odkaz

Že pro tu publicitu nás i možní útočníci také objedou přes ty sousední, lépe průjezdnější státy.
A v podstatě ani ústup z východní fronty nebude přes nás vhodná trasa, hned si člověk na té D1 to čekání v kolonách užije tak nějak radostněji a s troškou pochopení.
Takže místo 2 % do ekologicky špatně likvidovatelného šrotu spojenců (Gréta by se měla i na zbraně zaměřit, mají jistě blbou uhlíkovou stopu), stačí šetřit, 2 % raději rozdat rovnou občanům a uvidíte ten růst, díky spotřebě domácností.......

Trvalý odkaz

Ani bych to na Ťoka nesváděl i když byl ministrem dopravy dost dlouho.
Pamatujeme na Babiše a jeho první vyrovnaný státní rozpočet,ale že ubral ministerstvu dopravy 45 mld na zaplácnutí díry v rozpočtu,to se někde muselo projevit.Proto si myslím,že to Babiš dělá každý rok a ubírá MD.Jinak dálnice kolabuje i bez přesunu USA armády.Kdyby k něčemu došlo,tak zastaví všechnu dopravu a problémy se neřeší.

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Výdaje státního rozpočtu za kapitolu Ministerstva dopravy jsou veřejným údajem dostupným na internetu s těmito čísly, za vlády ministra financí a premiéra pana Babiše v miliardách:

2015 35,74
2016 47,81
2017 55,09
2018 53,9
2019 72,6

Pane Laco G.
Nedělám si archiv,ale budu to muset dohledat,dokonce se k vůli tomu pozastavoval i prezident Zeman,že tolik ubral Babiš MD.aby Babiš měl vyrovnaný rozpočet.V té době,také přišlo z EU neplánovaně navíc 65 mld.

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jediné co jsem našel jsou články "Babiš vzal", ale když si je přečtu, tak "vzal" nevyčerpané miliardy. Jenomže nikdo neche říci B, že u státu to není jako ve firmě, u státu když se nevyčerpá, tak se vrací... Proto taky státní organizace na konci roku kupují cypoviny co nepotřebují, protože navíc, když neutratí=ušetří, jimbude na další rok znížen rozpočet o ušetřené peníze :D

Já bych hádal, že nějakej novinář "myslel" a napsal, že babiš sebral 45 miliard, ale jaksi viz LAco a jeho čísla si neuvědomil, že by to znamenalo, že by ministerstvo muselo peníze vracet v miliardách, kdyby to byla pravda :D

Trvalý odkaz

Pokud odhlédnu od humorné stránky průjezdu spojeneckého konvoje přes ČR (to, že se k opravám na D1 přihlásil islámský stát, je naprostá špica), tak mě v první řadě napadá, proč je pro Boha neposlali po železnici.
Pamatuji si, že se dříve běžně tankáni ze Strašic navagonovali v Mýtě a v mnohém větších počtech odjeli na cvičení. Pokud tohle NATO neumí, tak co chtějí podnikat?
Jestliže poslali Amíky po silnici z propagandistických důvodů, tak je jasně vidět, co je to za blby a zjištění, že takoví blbové hýbou armádami, není vůbec veselé.

Jeli po dálnici a takto prý schválně, protože to byl TEST našeho spojeneckého odhodlání a selhali jsme.
Babiš měl dle něj asi fakt všechny z dálnice při průjezdu "spojenců" vyhnat a JIM zajistit hladký i cvičný průjezd.
On a jemu podobní to fakt myslí vážně.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Jakub-Janda-ke-konvoji-Se…

Trvalý odkaz

14 skupin amerického konvoje přejelo území České republiky

Česká armáda se omlouvá za vzniklé potíže.

(plukovnice Magdalena Dvořáková, vedoucí oddělení komunikace s veřejností, Generální štáb AČR )

Trvalý odkaz

Když jsem sloužil v ČSLA ať už jako voják základní služby, nebo záložák, vždy když se přesouvaly větší jednotky, provádělo se to po železnici, nebo když po silnici, tak v noci. Naposledy, jako záložák, raketometný prapor gradů z Terezína na střelnici do Brd v roce 1980. Vyjeli jsme ve 21,00 hodin a málokdo při průjezdu městečky a vesnicemi po okreskách tušil, že právě přes jejich městys projíždí kolona vozidel. Ale to bylo za hluboké totality.
Jenže plánovači a politruci v NATO potřebují propagovat tuto agresivní organizaci a tak klidně pustí kolony na silnice a dálnice ve dne.

rakeťáci. Normální bigoši ne-e.
Já jsem za ty dva roky absolvoval asi tak patnáct výjezdů v kolonách a v noci to teda nebylo nikdy (potmě ano). Lampióni měli panickou hrůzu z mimořádek, na což bylo zaděláno prakticky při každém přesunu za tmy, nemluvě o jízdě kolony v nočních hodinách.

Trvalý odkaz

Dálnice D1 je v katastrofálním stavu už více jak 30 let. Je sice pravdou, že v posledních letech ministerstvo dopravy ovládá Andrej Babiš, ale je také pravdou, že jeho ministři dopravy toho moc pro nápravu situace neudělali. A ti, kdo dnes Babiše za stav D1 kritizují, jej mají také na svědomí, protože všichni vládli před Babišem.
Permanentní oprava D1 trvá tak dlouho, že než ten jeden pruh konečně opraví, je druhý natolik rozbitý, že potřebuje opravu znovu. A když druhý konečně opraví, je už rozbitý zase ten první. Za těch 30 let mohlo ŘSD konečně dostavět třetí pruh na D1.
Kolony na D1 způsobují i prosté činnosti jako výměny svodidel nebo sekání trávy a křovin ve středovém pruhu, kde stejně nic pořádného neroste.
Každé zúžení do jednoho pruhu pak vytváří nebezpečné situace, a nehody pak nastávají.
Příčinou neutěšeného stavu českých dálnic jsou podle mého odhadu příliš dlouho prováděné opravy a příliš benevolentní přístup ŘSD, kdy si firmy mohou dovolit sice zabrat pruh, ale pak nic nedělat dlouhé dny až týdny. Přitom by stačilo dávat firmám nějaké mínusové body za zpackané předešlé opravy a nedodržování termínů do dalších výběrových řízení. Pak by se některé firmy vyřadily samy. Ale mohl by také nastat stav, že by firmy došly.
V každém případě náprava situace leží v ŘSD. Nevím, proč bychom měli platit předražené dálniční známky za stání v kolonách.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Úplně stačilo, kdyby kreténi na údržbě rovnali betony frézováním a nečekali, až se tam nadělají schody jak do nebe (tu-dum, tu-dum, tu-dum...) Komanči to jednou za pár let lehce zabrousili a bylo.
Takže tomu, kdo tohleto zakázal, přeúčtovat veškeré náklady, ta hnusná, trapná a blbá dálnice mohla fungovat o dvacet let dýl.

Jinak přes Vysočinu se jezdí už dávno ve dvou pruzích i při opravách. Problém je v tom, že vojenské křápy překračují max. povolenou šířku silničních vozidel (2,55 m), takže v tu ránu je na cestě těsno i pro osobáky v rychlém pruhu, tedy alespoň pro jejich řidiče, kteří nejsou zvyklí lítat kilo s deseticentimetrovým bočním odstupem. A samozřejmě další problém je neustále se zvyšující šířka osobních aut. Kdysi bylo luxusní auto široké 1,8 m přes zrcátka, dnes mají běžná SUV se zrcátky o půl metru víc.

Z výše uvedeného vyplývá zcela jasně, co se stane v místě, kde silnice náhle ztratí klasické parametry. Jeden řidič ubere plyn, druhý za ním přibrzdí a o kilometr dál už je totální zácpa.

BVP s bezobslužnými nebo klasickými věžemi, silniční mýto bránové nebo satelitní, výběrovky na gama nože a další..., a další..., a další..., blablabla...
Proč bychom udržovali levné a dobré, byť nikoli na vrcholné úrovni, když si můžeme pořídit lepší a hlavně mnohem dražší, i když to stojí za hovno...

Platit je třeba! Jsme v Bruselu považováni za holotu a postkomunistický plebs, který je dobrý jen na držení ústa a kroku. Ten stereotyp v myšlení lidí na tzv. Západě pořád přežívá. Vím to, vídám se s nimi až příliš často. Takže máme platit za osvícené vedení a rady. Musíme si počkat, až se EU celá sesype stejně jako Rakousko. Es kommt der Tag ... , jak říká Mirek Topolánek.

Pane Gerd.
Jen mě u toho napadá podobná situace,jako v USA.
Všechnu výrobu,sklady,stěhují do kolonii v domnění na věčné časy.
Takže se může pak stát,že může dojít rozpadu EU a Němci budou žebráci.
Takže to utužování EU,nemůže jinak skončit,jen rozpadem.

Pane zemědělče,
pořád ještě zbývá hypotetická možnost, že se v EU dostane k moci někdo osvícený a rozpad zastaví. Současná parta s heslem "Více Evropy!" směřuje neochvějně k rozpadu EU. Až se EU rozpadne, Němci se najednou dozví, že jejich bohatství skončilo v dluhopisech ekonomik jižního křídla EU a že mohou začít znovu šetřit od začátku. Státní dluhy jsou už dnes nesplatitelné a je jen otázkou, kdy se celý finanční systém sesype. Ovšem může k tomu dojít taky až za pár desítek let.

Pane zemědělče,
pořád ještě zbývá hypotetická možnost, že se v EU dostane k moci někdo osvícený a rozpad zastaví. Současná parta s heslem "Více Evropy!" směřuje neochvějně k rozpadu EU. Až se EU rozpadne, Němci se najednou dozví, že jejich bohatství skončilo v dluhopisech ekonomik jižního křídla EU a že mohou začít znovu šetřit od začátku. Státní dluhy jsou už dnes nesplatitelné a je jen otázkou, kdy se celý finanční systém sesype. Ovšem může k tomu dojít taky až za pár desítek let.

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pane Gerd.
Jestli to bude za pár desítek let o to to bude horší.
Jinou šanci nemají,nevidím,jen se víc zadlužovat a ne prací,vytvářením hodnot,ale jen tiskem peněz.
Ještě mají i jinou možnost,donutit občany,platit si na důchod,vklady by stejně prohnaly v dluhopisech.
Pak jak se mluví o bezhotovostním režimu u všech peněžních operacích,tím by banky obhospodařovaly velký balík peněz,ale stejně by to uplatnily v dluhopisech.V tom nejlepším,by zazvonil umíráček,Amen.

Trvalý odkaz

v rádiu, kolona soudruhů bratrů měla dojet na Rozvadov někdy kolem 21. hodiny. Jestli měla do rána projet přes ČR, to se opravdu nikdo nepochlubil,ale já bych si dovolil tvrdit, že ani náhodou.
Prostě to zas nějaký 3,14-us špatně naplánoval, protože se na D1 zase začalo opravovat - úplně nečekaně - jak jinak.

Trvalý odkaz

proč je pro Boha neposlali po železnici

no, obávám se, že při kvalitě přepravních výkonů českých drah , kdy na 60 km trati není výjimkou i více než hodinové zpoždění, zrušení spoje bez náhrady, či dojezd do jiné, než cílové stanice, by museli cvičení o pár dnů odložit ..

Trvalý odkaz

Zdeněk Ondráček
30. května v 10:11 ·

Přátelé,
nevím proč ty US blbečky na tu dálnici vůbec pouští ☹️. Všichni víme, že to je jen demonstrace síly 😡😡 protože jinak by tu techniku navagónovali a převáželi to v noci po železnici, jako to bylo zvykem v minulosti. Jděte do hajzlu!!!

Trvalý odkaz

Jsou dvě možnosti.
A/ Plánovači jsou totální debilové.
Protože kdysi byly naplánované a vyzkoušené komunikace pro přesuny techniky. MIMO DÁLNICI!!
Bylo logické vysvětlení, že v případě války tahle komunikace bude jako první napadená.
Ledaskdy jsme i museli brodit přes potoky a polňačka byl "přítel".
( Kupodivu, ta polňačka byla v nejlepším případě šotolina, ale kolony Tater udržela v pohodě)
Ale byl vydaný befel a kolony JELY!

B/ Plánovači jsou totální debilové.
Protože nás jako místní indiány z rezervace zvykají na přítomnost našich dalších "bratrů".

Vojenský transport NA není kamionová doprava, naprostá většina materiálu je spíše objemná než těžká.
(hmotnost je u vojska jeden ze zadávacích parametrů)
Navíc spousta "vehiklů" měla svůj vlastní podvozek, jedno, dvouosý, mám na mysli čerpadla a kompresory.
Prostě měrné zatížení bylo hlídané.
A co si myslíte, jak mají Ami naložený ty svý vehikly?

Trvalý odkaz

Opisuji z Vidláka:"prostě to spustili s tím, že to nějak dopadne".Pouze bych neskromně dodal:takhle se už téměř 30let řídí celý náš stát,nejenom organizace přepravy jedné celkem malé kolony vojenské techniky.

Trvalý odkaz

Fakt mě baví, že Schillerová bude čekat na překlad zprávy z Bruselu celý JEDEN MĚSÍC!
A přitom všichni potřební onu "důvěrnou zprávu" mají přeloženou přes noc.
Tenhle styl fungování EU prostě nemá chybu!!!!!!!!!!!!!

In reply to by mirek58 (neověřeno)

Trvalý odkaz

I ona ví, že bez AB má po ptákách a vysoké kariéře.
Aneb Vidlákovo KDD.
Proto každý den kdejaké možné lhůty bude dobrý a hodí se, samozřejmě, že to mají dávno přeložené i tito.
Pak ještě tři měsíce lhůta bude na odpověď ...........
A pak opravné prostředky a nová EK a kdo ví, co AB pak klidně za "nestřet" bude ochoten vyměnit.
A pravdu má hysterický AB v tom, že se NIC vracet nebude, oni nám to prostě mínusem započtou a nevyplatí jinde.
Tenhle styl fungování EU je přece na tom založen, poslušné státy díky dotační a jiné politice.....a lhůtě jsou právě na ten "vyjednávací" potenciál.....

Opozice ale spěchá a usilovně hledají kusy na tu 101, aby dali vyslovení nedůvěry.

Oni už vědí, že AB nikdy, nikdy, nikdy.....

Však toto není konečná zpráva ještě, a budou mít pak další 2 měsíce na vyjádření ČR....
Nakonec je od EU hezké, že to pošle přeložené "závazně" a vůbec to, že lhůtu má, to u nás často berňák lhůtu nemá žádnou....

Já to nerozporuji, jen jsem si dovolila napsat, že nyní je pro vládu u této kauzy KDD, ale opozice cítí šanci a jede.

No jistě, že jde o stovky našich milionů, jde dokonce i o vládu, jde o koryta, některým jde o vše, možná i o tepláky, ale to spíše ne, úmysl se asi neprokáže---------

Když na to přijde, může AB (teda jeho BÝVALÁ firma), zažalovat ČR (úředníky jeho vlády), že dotace přiznali a AGF v dobré víře přijal.
Či ještě může chtít AGF či AB sám náhradu škody i jiné své újmy po těch renomovaných českých právnících, to oni mu přece "zaparkovali" AGF do těch svěřenských fondů, oni tak v jeho očích odpovídají i za to, že to bylo bez chyby dle legislativy.
Prostě uvidíme.

Babiš promluvil a řekl, že to je návrh nebo jak to nazval ne konečná zpráva jak píšou Piráti a spol. Kdo má teda pravdu?

Jeslti Babiš, tak to bude sranda, v poslední době, bych tomu i věřil, zatím vše co řekli novináři se ukázalo jako utočnej granát, hluk, ale to je tak vše, čeká se prostě že se "andy posere a odejde",a le nějak jim to nmevychází a když ve volbách vyhrál, teda novináři říkají že prohrál, ale jak o tom píší, tak to vypadá na opak... A to se tolik demonstrovalo...

Zdá se, že lidi, ale i politici už si zvykají, že na ulici může křičet kdo chce a stačí je ignorovat, protože vlvi na volby jak se zdá to má téměř nulový, viz předpovědi že SPD nemá ani na to se tam dostat (i když pak zase mělo :D)

Laco, s prominutím, v EP se překládá simultánně, při jednání státníků taktéž.
Když už bych vaši myšlenku rozvedl, musel bych očekávat, že Andrejko v pondělí audit a jeho výsledky neuznává, protože auditoři nejsou rodilí češi a tedy vše špatně přeložili.

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.