Kam s ním a kam se mnou?

Autor
Štítky

Jak si většina z kydačů jistě dobře povšimla, v posledních dnech jsem nedržel stráž na těchto stránkách tak usilovně, jak jsou zvyklí.

Bohužel jsem se byl nucen účastnit na nátlak své nynější živitelky – Staré Jahody (dále jen SJ) speciálního kurzu za účelem zvýšení odbornosti, z čehož nejmenovaní blázni obvykle získávají zcela mylný dojem, že prohlubování a zvyšování kvalifikace navozuje vyšší pravděpodobnost získání atraktivní, nebo alespoň vůbec nějaké práce. Přitom nejsou schopni pochopit, že zaměstnavateli vůbec nejde o nějakou kvalifikaci, nýbrž o ulovení a následné rychlé ochočení neodporujícícho mamlasa, který toho neumí tolik, aby mohl žádat výrazně více strakatých papírků, než je v čase a místě obvyklá minimálka.

Leč Pán Bůh dopustil a podle pořekadla samozřejmě nespustila motyka, nýbrž zazvonil telefon a bylo mi sděleno, že se spouští po půlroce první a nadlouho poslední kurz pro řidiče přepravující nebezpečné látky spadající pod mezinárodní dohodu ADR. Pro zájemce, kteří netuší, vo co gou, zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_dohoda_o_mezin%C3%A1rodn%C3%AD_silni%C4%8Dn%C3%AD_p%C5%99eprav%C4%9B_nebezpe%C4%8Dn%C3%BDch_v%C4%9Bc%C3%AD

Proč první a poslední školení, je jasné. Kovid zasahuje všechny oblasti našeho života a jeho drtivý tlak eliminuje nejen činnost škol, nýbrž i jakékoli snahy veškerých školicích středisek o šíření osvěty mezi nablblými lopatami.

I nastoupil jsem v naději, že další vlna kovidového příboje školení nenaruší (narušila) a já se stanu hrdým majitelem další z početných kartiček v peněžence, které jsou naprosto perfektní pomůckou například pro odstraňování námrazy z čelního skla osobního auta. A přitom tahle vyjde JENOM na necelých deset litrů!  

A s fotkou! 

No neber to!!!

Úvodem pan instruktor rozdal všelijaké papíry k vyplnění a navíc i publikace, na něž jsem se, jsa náruživý čtenář, dychtivě vrhnul. Hned po prvním prolistování jsem se jak bývalý prvotřídní znalec dohody ADR ve znění z roku 2000 ovšem poněkud zarazil, neb jsem zjistil, že v roce 2019 přibylo na seznam nebezpečných látek nikoli dvanáct měsíčků Boženy Němcové, nýbrž dvanáct člověkem nově vytvořených sajrajtů, v nichž je vázáno lithium. Takže namísto dvou lithiových jedovek jich máme nyní čtrnáct. Lidská invence je vyčerpatelná opravdu jen velice obtížně…

No a co, utěšoval jsem se, nebezpečných látek je klasifikováno tři a půl tisíce, tak co! Dvanáct sem, nebo tam…

Horší ovšem bylo, když jsem se dále dočetl, že transport lithiových mňamek v režimu nebezpečných látek podle úmluvy ADR vzniká už při přítomnosti jednotek gramů lithia.

Ano, čtete dobře, gramů. Nikoli kilogramů, ani tun, nýbrž pouhých gramů!

Konečně jsem pochopil, proč jsou na školení přítomni řidiči, kteří odvážejí

v ocelových kontejnerech či dřevěných bednách z letišť a přístavů úplně obyčejné předměty, jakými jsou dnešní chytré mobily, notebooky, tablety, nechytré signální škatulky či dokonce obyčejné dálkáče k autům, vratům a brankám. Tedy povětšině předměty, z nichž nelze vymontovat baterii obsahující lithium.

A nechápal jsem, proč není nijak chráněn řidič či pasažér elektromobilu, v němž je převážen tak extrémně nebezpečný předmět o hmotnosti stovek kilogramů!!!

 

I nedalo mi a v obědové pauze jsem se vloupal do kanclu na pár slov k panu instruktorovi, abych dal řeč na téma, které mne zaujalo. Už jen proto, že Pinocchiovi asi před třemi lety jeden plastový vergl mírně explodoval a lehce zahořel. Naštěstí jen do té míry, že se nikomu nic nestalo, a syn byl prodejcem tvrdě pokárán, že si za to může sám, protože kdyby nebyl v době nákupu lakomý – pardon – (chorobně) šetřivý po své matce (SJ) a odhodlal se do šmrdlací desky vrazit počet barevných papírků v hodnotě minimální hrubé mzdy v Čechistánu, nemuselo se to stát. Já dodám – bodejť by si nehrál na Krkovičku, když si na šmrdlafón musel vydělat sám sběrem starého papíru a železného šrotu. Za kilo železa dostával ve sběrně dvě koruny, za papír dávali tenkrát osmdesát haléřů. Dnes už ho nevykupují vůbec…

A tak jsme s panem školitelem probrali skutečnost, že většinové množství lithia se těží v Austrálii a zpracovává v Číně, protože Číňani si můžou patlat kyseliny, jak chtějí, a nikoho to, na rozdíl od dodržování lidských práv tamtéž, nezajímá. Tolik potřebný kobalt se většinově těží a extrahuje pomocí kyselin a louhů v Africe, o čemž se moc nemluví, protože to je přece daleko a my musíme mít především čistou Evropu, aby se tu líbilo soudruhům migrantům… 

Nu, a když proběhnou dva tisíce cyklů nabití oněch zázračných elektročlánků, je potřeba celý ten elektrobinec někam uklidit, protože revitalizace stojí pětinásobek výrobní ceny téhož výrobku. A obnovená baterie pochopitelně zdaleka nedosahuje parametrů baterie nové. A není ani tak velký problém s oněmi kovy, o nichž se tak často diskutuje, jako se „zálivkou“ baterií, kteroužto je jedna z mnoha modifikací polyetylénoxidu. Kdo si pamatuje alespoň něco málo z chemie probírané na bývalých ZDŠ, chytí se při slovním spojení oxid a polyetylén za hlavu.

A světe div se, takový sajrajt nechtějí ani ti Afričani, jejichž děti v Kongu dolují rudu. Dokonce ani ti usmolení Číňané, kteří nás, když se to vezme hezky po euroamericku do detailu, vlastně okrádají na cenách nových článků, že ano. 

Ještě že máme blbého Ivana, který pro Evropu a maličký zbytek světa zřídil dvě úložiště kdesi za Uralem a jejich prognózovaná kapacita je na dvacet let. Ale o dalších úložištích prý nechce ani slyšet. Asi proto, že na jeho území povětří neziskovkám příliš nepřeje. A taky že má příliš moc peněz a nerostného bohatství, které mu připadlo úplně nespravedlivě, jak bystře usoudila jistá dáma v Americe. Tudíž si může moc dovolovat a vyskakovat, jak bystře usuzují naši eurosoudruzi.

„Za dvacet let bude po baterkovém zázraku, protože nebude komu vnutit ty vypoužívané bouchací a jedovaté sajrajty, nemluvě o statisících tun nerecyklovatelných kyselin a louhů nutných k výrobě lithia a kobaltu,“ ukončil debatu pan instruktor a zvedl se od stolu na znamení, že je čas jít vydělávat peníze.

Kdybych měl nějaké vlasy, zaručeně bych se v nich podrbal a popřemýšlel, jak si zajistit budoucnost v rámci pochmurné předpovědi pana instruktora. Takto jsem jen vypnul uši, protože nám vykládal o látkách poškozujících životní prostředí, což mne poněkud deprimovalo. No napadlo by vás, že když vylijete do přehrady cisternu mléka, znehodnotíte celou zásobu přehradní vody, která se stane podle nařízení Rady EU nepoživatelnou a nevyčistitelnou? 

Nenapadlo.

Mě taky ne.  

Zvažoval jsem, jak dál, protože důchodová reforma klepe na dveře a pirátští – pardon - korunní princové, kteří se třesou na Babišův trůn, se s námi párat nebudou. Dělat hasiče na D1? Pokud by hořel jeden chytrý elektromobil, budiž, měl bych na týden vystaráno. Ale například taková stovka chytrých, mladých a krásných elektrokrámů naráz? Třeba při podobném masakru, jako v roce 2008, kdy ve velehorském průsmyku u Humpolce zcela nečekaně trochu zasněžilo a vzápětí tam v sobě skončilo 231 aut? Takový gyros či šašlik si dám s chutí, ale čichat pachy za živa rožněných lidí v hromadném karambolu, to taky není žádná hitparáda…

Nicméně po třetím kafi a chvilce šmidlání na zapůjčeném chytrofonu  jsem objevil odpověď na otázku, jak se chytře, mladě a krásně uživit i v případě, že nám nově povstalí bojovníci zatrhnou výplaty důchodů. Založím s Pinocchiem společnost pro hospodaření s barevnými a vzácnými kovy. Mědi je stále relativní dostatek a za dvacet let budou všude zcela zbytečné přípojky k vyhynuvším elektrokřápům, jejichž baterie nebude chtít nikdo skladovat, potažmo likvidovat. A my budeme kšeftovat s jejich potupnou – pardon - postupnou demontáží.

Problém je vyřešen, čeká nás zářivá budoucnost!

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (86 hlasů)

Komentáře

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nevěnoval? Myslíte v evropě, v Japonsku to myslim toyota tlačí jak jen může a myslím, že to není automobilka co prodava malo, aby nebyla oznacena velky hrac ;)

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

Současná situace je o tom, že byl vydán nedomyšlený befel a ne, že je nějaký skutečný problém.

Vodík by se dneska hodil hlavně na to v něm udusit šílenou Merkelovou, šílenou Grétu a spousty dalších šílenců, co si myslí, že ekonomické zákony jsou jen takový vtip či konstrukt a že na ně mohou kašlat.

Krk dám na to, že to dopadne jako vždycky. Jako s předraženejma solárama, co po sobě zanechávají jen znečištěnou ornou půdu, jako úspornejma žárovkama, co znečišťujou přírodu, jako s freonem, co nakonec neškodil o nic víc, než to dražší, co ho nahradilo, jako s jídlem spalovaným jako pohon (řepka, že) atd atd.

Je to jen další tunel.

Průměrný počet slepic: 5 (17 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

bílé kolečko je ve skutečnosti černý čtvereček, akorát, že já mám křivě narostlé oči i ruce.
Jen naprostý idiot může vyrábět vodík elektrolýzou vody, pak ho nacpat do nějakých jímačů, ze kterých ho polovina stejně uteče, abych ho pak následně spálil při výrobě elektřiny.
Velmi silně mi to připomíná pohádku o strejčkovi, který měnil, až vyměnil.

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

na tom, která "lobby" víc zatlačí, jestli sluníčkáři z Brusele, nebo mohutná ropná mafie.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

Určitě nikdo neuvažuje vyrábět vodík elektrolýzou z vody. Energetická bilance je v tomto případě záporná, i když se pracuje na katalyzátorech, které by tuto měly zmenšit(méně energie na rozklad vody). Spíše zvítězí koncepce nějakého syntetického paliva, které se bude používat přímo nebo bude snadným zdrojem vodíku pro palivový článek. To je např. cesta Toyoty.

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

to pořád ne a ne zafungovat.
A neodpovídáte na otázku, co se zbytkem toho vašeho syntetického paliva.
A jsme tam, co před chvílí.
V prdeli.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Např. vstupní surovina pro výrobu hnojiv, pokud palivo bude na bázi NH3, ale to jen jedna z možností. Samozřejmě pokračováním tohoto cyklu dle vzoru: včely jsou na med a med je na hovno, dostaneme se tam, jak je uvedeno v posledním slově.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

jste dozrál na Nobelovku, pročež je pro vás hračkou udělat z chemické skupiny sloužící soudruhům teroristům k výrobě těch nejbrizantnějších a nejnebezpečnějších výbušnin palivo budoucnosti pro celou planetu.
Rád si na to počkám, budu mít jistotu, že se dožiju vysokého věku.

Průměrný počet slepic: 3.6 (5 hlasů)

je obsažená půlka Mendělejevovy tabulky. Z nejvějvětších chuťovek je to třeba tantal na kondenzátory (těžba hlavně v Kongu a Rwandě), neodym na magnety (těžba a zpracování v Číně - najděte si něco o Bao-Tou), kvůli zvýšení tepelné odolnosti se do magnetů přidává taky terbium a dysprosium, komory převodů jsou vyplněny fluoridem sírovým, atd. apt. Ekofanatici strašně rádi počítají externality všeho možnýho, ale opravdu jsem ještě nikde neviděl výpočet energetické náročnosti těžby surovin a výroby všech komponent třeba takové Tesly. Žádná hitparáda to asi nebude.

Jinak pragmatiku - lithium se nikde nesbírá. V jihoamerických solích a solankách lithium substituuje část sodíku, podobné solanky máme i u nás.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

In reply to by Pán z Višně (neověřeno)

Trvalý odkaz

Souhlasím. Jenže naše solanky se nedají srovnat se solankovitými sedimenty v Jižní Americe.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/bolivii-byly-potvrzeny-nejvet…

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

2.0 TDI.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

Ládik. Tragédie na čtyřech kolech.

Z dostupné produkce dává smysl jedině zcela jednoduchý atmosférák na benál. Vše ostatní jsou technické horory, které slouží pouze k odčerpávání veškerých finančních přebytků z kapes zoufalého vlastníka německého pokusu o auto.

Průměrný počet slepic: 4.4 (16 hlasů)

jsem měl doma zakázán. I toho žrouta 3,6 v Rubiconu.

Průměrný počet slepic: 4.1 (13 hlasů)

Jezdím na CNG a nevidím rozdíl, že by to někdo musel nazvat "technický horor"... Navíc je to tak hnusné palivo, že domácí plnička to nacpe přes noc za malý peníz (jak jich bude moc, tak jasné, dostane každý plombu a certifikovaný měřák...)

LPG neberu jako alternativu, to je pozustatek po vyrobe jineho paliva, takze pokud by nebylo nebude ani LPG.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Položili jste si otázku, co se stane, pokud na parkovišti plném elektromobilů chytne jeden z nich? Po třech dnech požáru zůstane parkoviště plné vraků. Bude nutné dodržet bezpečnou vzdálenost mezi jednotlivými vozy asi 3 m = ubude parkovacích míst. Pokud tím parkovištěm bude podzemní garáž nebo parkovací dům, vypadá to na demolici všeho, co zůstane stát nad domem. A novou stavbu. Pojišťovnám brzy dojde trpělivost, a takové stavby prostě nepojistí. Vlastníkům parkovacích domů také dojde trpělivost a elektromobily v něm budou parkovat jen do prvního požáru. Takže zásadní otázka u elektromobilu není jen kam s ním po konci jeho životního cyklu, ale také, kam s ním v době plného provozu.
Bezpečná vzdálenost je daná použitým lithiem, které při kontaktu s kyslíkem samo vzplane. Je na tom založena bomba. Přírodní lithium obsahuje zhruba 7,5 procenta izotopu 6Li a 92,5 procenta izotopu 7Li. Vodíkové bomby dnes standardně používají deuterid lithný, chemicky LiD, s obohaceným 6Li. Tento ve druhém stupni jaderných vodíkových zbraní produkuje tricium. Ozařováním 6Li ve vojenských jaderných reaktorech si státy připravují tricium pro zesílené štěpné jaderné bomby (reakce 6Li + n –> T + He). Pro tyto účely separují 6Li z přírodního lithia.
Rozvoj elektromobilů není jen o všech nabíječkách a kapacitách elektrické sítě, ale také o místu na parkování a vybavení pro hasiče. Protože míst je omezený počet a potřebná vzdálenost mezi vozy daná charakterem baterií na bázi lithia, nutně se omezí počet aut v ulicích. Elektromobil budou nakupovat jen firmy pro své vybrané zaměstnance. Bude tak drahý, že si jej soukromníci pořizovat nebudou. Zákonitě si pokládáme otázku, jak se budou dopravovat do práce ti nešťastníci, kteří elektromobil nedostanou přidělen? Nijak, zůstanou doma nebo se dopraví pěšky nebo podnikovou linkou. Potřeba elektromobilů oproti současnému stavu aut prostě prudce klesne. tím klesne i počet výrobců a jejich dodavatelů a zůstanou volní zaměstnanci. Ti potom budou mít na výběr dopravu pěšky nebo podnikovou linkou. Když pěšky, budou vázáni na místo práce a maximálně je změní jen o vedlejší firmu, kam ještě stihne dojít. Když podnikovou linkou, budou si muset vzít na případný pracovní pohovor dovolenou, aby tam byli včas a s nejistým výsledkem přijetí. Platy jsou v lokalitě dané tichou dohodou firem, aby si nepřetahovaly zaměstnance. Změnou si zaměstnanec zkrátka nepomůže. Na práci v nějaké jiné firmě může zapomenout. Je ještě jedno řešení, kterým budou podnikové ubytovny u závodu. Zaměstnanci budou buď v práci nebo na ubytovně. V každém městě jsou ubytovny zahraničních dělníků. Styl života ve firemních ubytovnách se tomu současnému bude hodně podobat.
Zaměstnanec na ubytovně bude potřebovat méně peněz, protože je nebude mít za co utratit. Maximálně se dostane do nejbližší hospody pro pivo. Spousta živností založených na přílivu lidí pro volný čas prostě zanikne.
Možná to nebude tak hrozné a jen se vrátíme k dobám života na vesnicích a městech jako za Rakousko - Uherska. Ovšem zaměstnanec bude přikován k továrně už místem svého bydliště. čeká nás moderní forma otroctví či nevolnictví? Jen samé světlé zítřky.
Za R-U a 1. republiky byly dost oblíbené záhumenky cca. 2000 m2. Muž ráno odešel do továrny, žena doma obstarala děti, vypravila je do nejbližší školy, kam šlapaly pěšky. Potom obstarala kozu, pár králíků a hejno slepic. Následně prala nebo vařila, aby bylo jídlo, až se všichni vrátí domů. Když muž bydlel na podnikové ubytovně, v sobotu čekaly ženy před branou, aby získaly týdenní výplatu dříve, než ji muž propije v nejbližší hospodě.
Možná se ale dočkáme úpravy, kdy výuka bude on-line a spousta kancelářské práce bude probíhat v on-line konferencích. Pak pochopitelně dojíždění za prací odpadne a budeme žít životy digitálních nomádů. V továrnách budou pracovat roboti? Zatím ještě dlouho ne, zaměstnanec je stále levnější a univerzálnější.
Venkovcem je elektromobilita slepá ulička vývoje, která jen bude stát šílené prachy.

Průměrný počet slepic: 4.8 (26 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

a to i v zimě. Hroty na pláštích budou z karbonu, overal, rukavice a čepici bude mít firma v nákladech. Nájezd do práce podle harmonogramu, aby nebyly špičky.

Průměrný počet slepic: 4.1 (11 hlasů)

s těma kolama. A to jsou oproti nám mírně bohatší a častěji jim tam prší. Ale je fakt, že tam nemívaj až tak tuhé zimy, a jezděj furt po rovině, neb najít tam větší kopec je problém. Ale třeba u nás díky oteplování tuhá zima už nebude (posledních pár let by tomu nasvědčovalo), takže jedna z omezujících podmínek postupně pomine.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

…. ale s blížící se sedmdesátkou a v městě mírně kopcovitém a s nákupy, které běžně přepravuji autem.... No, děkuju pěkně.
S výjimkou některých částí Slovácka není u nás kolo dopravním prostředkem, ale sportovním náčiním. Změní se to?

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

jezdil na pracovní jednání na kole 120km, oblek v ruksaku. V hajzlíku se dal do gala, vyřídil a jel 120km z5. Já za klienty jezdil tak do 60km, ale na stavbu, čili jako prase.

Průměrný počet slepic: 3.6 (8 hlasů)

Vidím to spíše na spoustu tunelů, které ale budou stát, jakoby kopec odvezli pryč.

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Model Valík :-)

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Tunel na D5 u Valíku si vydupali ekologové, ne?

Zatím bez slepic

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

ano. Ale tenkrát nebyl net a já byl doma v průměru asi tak tři dny měsíčně, takže podrobnosti šly mimo mne.

Zatím bez slepic

Ta rovina dělá všechno. Dvakrát šlápnete a ujeli jste 100 metrů.

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pod to bych se podepsal.

Průměrný počet slepic: 4.6 (5 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jo jo. To je pokrok.

Jen se nejspíš nepropadneme do vesnic R-U, ale rovnou do časů těsně kolem roku 800 na blízkém východě.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Myslel jsem, že složím motorku, která se pro mne postupně stává bájným jednorožcem a budu na ní kroužit krajinou, než ji, v rámci amnestie, beztrestně odevzdám komisařům celosvětové ekologické komise, vedené generál poručíkem Věrem Jourem, ale kvůli Vám a dalším zaprděným ignorantům budu muset vstoupit do jedné z neziskových organizací, které řídí školství účinněji než ministrstvo školství a prosadit ve vyuce technických oborů zásadní změny.
Všechny učebnice a skripta ZŠ, SŠ, VŠ budou obsahovat, kromě jména autora, data vydání a nákladu, jedinou větu:

VĚDCI TO VYMYSLÍ!!!!, která bude pro děti z rodin s ročním příjmem pod 259 000 000 Eur doplněna o:

VY BLBEČKOVÉ!!!!

A konečně snad nebudu muset číst takové ubrečené, pesimistické a nesmyslně konspiračně proputinovsko čínské slátaniny.

PS: Čekám, kdy se objeví elektrorytíř na elektrokoňu a propleskne Targuse lithiovkou a na závěr výchovné akce mu ji vytkne do zadku a připojí na nabíječku a i s elektrokoněm se ukryjí za elektroskalku v očekávání elektrovýbuchu.

Průměrný počet slepic: 4.3 (13 hlasů)

v naší kotlince jako odměna za úžasnou myšlenku "učebnicového dodatku".
Časem by se to mohlo tisknout na každou stránku denního tisku a ostatních periodik. Třeba formou vodotisku.
Jen se drze zeptám: Kde jsou ti vědci dnes? Začli už makat, nebo se teprve narodí?

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Většinou slepicemi šetřím, ale Targusi, dnes jich máte 5.

Nic proti elektromobilitě, ale její zavádění nesmí být revolucí ze shora, nesmí být provázeno bolševickým vymýváním hlav. Zavádět do masového používání mohou byt pouze systémově dotažené technologie.

Mmj. napadá vás někoho, jak takto v podstatě nebezpečné produkty, jako jsou elektromobily (hořlavost, nebezpečné látky , likvidace), mohly dostat EC - schválení k prodeji a provozu?

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

V republice je osm a půl milionů aut. Z toho čtyři tisíce elektromobilů. Jedno elektrické pohybovátko na více než dva tisíce těch normálních. To má hodně daleko k masově zaváděné technologii. Bohatší elektronadšenci už je mají, zbytek populace po nich netouží. V čem vidíte problém ?

Průměrný počet slepic: 4.3 (11 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Majitelé dvou tisíc normálních aut částečně spolufinancují elektroradovánky nadšencům do elektromobility. To je ten problém. Ať si jezdí na elektriku, ale kompletně za svoje.

Průměrný počet slepic: 4.4 (21 hlas)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vypadlo vám tam slůvko "zatím".
Trend, tlačený z Bruselu, nám mnoho nadějí k zachování dosavadního stavu nedává. A že tento tlak Eurosajůzu zdražuje produkci automobilů se spalovacím motorem, o tom asi spor nepovedeme.

Vlastně ani ale nevím, čemu se divíme. Pokud se tedy ještě divíme. Bruselská politika je prostě taková, ať už uhlíková nebo jiná.

My zde voláme, že král je nahý, leč příliš slabým hlasem.

Průměrný počet slepic: 5 (15 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zbytek populace neboli většina lidí nyní začne být postupně masírovaná vládnoucími, že jako vždy myslí na jejich blaho. V tomto případě výzkumy, vědci, odborníci a experti zjistili, že populace je obezní a je třeba jí pomoci zdokonalit zdraví. Vládnoucí proto přichází s nabídkou aktivní mobility aneb chůze pěšky, která skvěle zlepšuje funkci srdce, plic atd. Heslo dne bude znít ve stylu: “Nevaž se k autu, odvaž se k svobodě. Choď pěšky!”
Namátkou jeden odkaz
https://www.dobramesta.cz/aktuality/1128/23-prikladu-na-tema-proc-a-jak…

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

její zavádění nesmí být revolucí ze shora, nesmí být provázeno bolševickým vymýváním hlav.

- Ale kvůli tomu se to přeci dělá.

Mmj. napadá vás někoho, jak takto v podstatě nebezpečné produkty, jako jsou elektromobily (hořlavost, nebezpečné látky , likvidace), mohly dostat EC - schválení k prodeji a provozu?

Nepamatujete si komunismus? Rozmazlení frackové + hezounké ideály + totální bezohlednost. - Pořád to samé.

Průměrný počet slepic: 3.7 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Smutné je, že moje obvyklá rada v podobných případech, tedy "bojkot" takového zboží, v této záležitosti selhává. Pokud začíná být zřejmé, že elektromobily nemají být masovou záležitostí, ba naopak zbožím jen pro vyvolené.
V takovém případě selhávají dosavadní argumenty proti nim - nedostatek elektřiny k nabíjení, nedostatek nabíjecích míst, cena, likvidace vysloužilých baterií a pod. Pro elektromobily v řádově menším množství oproti současným automobilům jsou to pak věci řešitelné.

Zůstává jen argument bezpečnosti, který je zatím potlačován/zamlčován. Myslím si tak, že až do prvního pořádného průseru s více mrtvými/uhořelými. Zatím je ale k něčemu takovému elektromobilů na silnicích málo.
Asi už jsem tu zmínil svého středoškolského kantora, soudního znalce v těchto záležitostech. Podílel se na vzniku jakéhosi manuálu pro hasiče, co s havarovanými elektromobily. Mají z toho notně zamotanou hlavu.

Průměrný počet slepic: 3.6 (14 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

No tak se zase vrátíme do 19 století, kde se nelibost vůči šlechtě dávala najevo atentáty.
Sisinky Bavorské se semknou a bude se čekat, až je ta ekologie exhibující privilegia přestane bavit.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Může elektromobil jezdit po silnici s praslým čelním sklem ?

Vzduchovky a praky zatím zakázaný nejsou...

Průměrný počet slepic: 3.3 (7 hlasů)

Oni nám (zase "zatím") ty zbraně nechají:
https://www.armyweb.cz/clanek/novela-zakona-o-zbranich-zarucujici-pravo…

Já se diskuse o atentátech zúčastňovat nemůžu, to bych mohl přijít o svůj arzenál, a bylo by po atentátech.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Takže jestli někdo spáchá atentát elektrickou šňůrou k dobíjení elektroaut nebo lithiovou baterkou, tak je budou muset zakázat a bude po elektromobilitě.

Problém je, že baterky bouchaj samy už tak.

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Hasiči mají pro elektromobily mít speciální kontejner, který jako poklop na auto přiklopí, pokusí se utěsnit spodní část, aby tam nevnikal čerstvý vzduch, a budou asi tři dny chladit ten plechový kontejner. Soudím, že po zásahu půjde kontejner rovnou do šrotu. Vlastně je to skoro jedno, jestli hořící elektromobil něčím přiklopí, ohradí stěnou nebo nechají být. Bude hořet asi 3 dny a nezůstane skoro nic, je spálený kov. Hasiči se jen budou snažit, aby nechytla další auta okolo.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Takže na 3 dny zablokovaná silnice. No skvělý.

Tak to se budou muset rozšířit silnice. Bagry budou taky na baterky?

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

Budeme mít kulisu jak z hororového filmu, cesty budou lemovat hořící vraky, a řidiči zbylých vozů mezi nimi kličkovat.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Ale

Průměrný počet slepic: 2.8 (15 hlasů)

ze století Ropáků, dojemně vzpomínají.

Průměrný počet slepic: 3.3 (7 hlasů)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Největší znečišťovatel životního prostředí je takzvaná elektromobilita, která opět přesunuje znečištění z Evropy na jiné kontinenty. Jako vždy je to o německým pokrytectví.

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Viděl jste film Vzpomínky na budoucnost?

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

mě, Scallope, vždycky, ale vždycky, spolehlivě srdečně rozesmějete :-)

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)