Úspěch má hodně strůjců, neúspěch zpravidla jenom jednoho a to jsem v tomto případě já, protože jsem předseda. Věřil jsem v dvouciferný výsledek, ale volič nakonec vsadil na jistotu. Místo vrabce na střeše zvolil holuba v hrsti. Je třeba pogratulovat vítězi Andreji Babišovi k osmdesáti mandátům. Za očekáváními zůstala i SPD, naopak Motoristé vsadili na zhrzelého voliče ODS naprosto správně. Tak správně, že jsou jazýčkem na vahách a mohou zařídit pokračování Fialovy vlády.
V poslanecké sněmovně opět nebude hlas levicové politiky zastávající se obyčejného člověka a bohužel, nezazní tam hlas míru. Přijde pokračování Fialovy vlády s lidštější tváří Andreje Babiše, zůstáváme pevně ukotveni v evropských hodnotách se vším, co to přinese. Dál zůstaneme pevnou a nerozbornou součástí NATO a dál zůstane v naší ekonomice ta díra, kterou unikají zisky do zahraničí. Rumunský scénář nehrozí, volby dopadly v souladu bruselskými očekáváními.
Hnutí Stačilo zůstalo za (mými) očekáváními, ale ze státního příspěvku zvládne uhradit všechny své závazky. Nebudu předjímat události, politika je vždycky kolektivní záležitost a lecjaká očekávání našich partnerů se nenaplnila. V příštích dnech budou všichni přemýšlet jak dál a budu o tom přemýšlet i já. I když se k rozborům voleb vrátím podrobněji, pochybuji, že dojdu k jinému závěru, než tomu, že milion propadlých hlasů si vzal především Andrej Babiš.
Každopádně, jsem na rozcestí. Tři roky jste mě podporovali, tři roky jste věřili mé práci, tři roky jste drželi mě i moji rodinu, tři roky jsem se nemusel bát, z čeho zaplatím složenky. Tři roky jsem věřil ve vybudování komunitního centra a po tři roky jsem spotřebovával peníze, které jsem vydělal na své první knize. V podstatě to vyšlo tak akorát. Děkuji vám za to. Stejně tak vám děkuji za podporu pro hnutí Stačilo!
Skýtá současný výsledek naději? Má smysl pokračovat v této práci? Má smysl dál dělat blogera? Mám svým čtenářům ještě co říct? Milion propadlých hlasů už není, v podstatě popadly jen ty pro hnutí Stačilo!
Přátelé, tohle není otázka na mě. Tohle je otázka na vás. Pokud mě budete dál podporovat, už to nebude podpora pro komunitní centrum, ale bude to podpora na zaplacení účtů. už to nebude podpora na benzín pro objíždění republiky, ale bude to podpora na hodiny klavíru pro moje děti, podpora na uhlí do sklepa, podpora na benzín i úhradu elektriky. A bude to podpora na zdravotní, sociální a daně. 40% z příjmů si vezme stát.
Pokud je pro vás toto přijatelné, číslo účtu znáte. Vše bude řádně vykázáno i řádně zdaněno. Pokud ne, nic se neděje, půjdu do práce a budu zase psát po večerech.
Každopádně, děkuji za všechno. Jste ta nejlepší komunita, kterou si bloger může přát. Ty čtyři a půl procenta jsou vaše zásluha.
Váš Vidlák
A teď si jdu přečíst vaše komentáře…
- Log in to post comments
Komentáře
>BoBo dne So, 04. 10. 2025, 22:47
Tak i tohle podepisuji, včetně toho táty. MMK
děj se vůle
voličů
Meesře Vidláku, nemáte si co vyčítat.
Bojovali jste v bitvě, kterou jste nemohli vyhrát. Možná jste se do patlamentu dostat mohli, ale dvouciferný výsledek bylo příliš optimistické očekávání. Berte to takhle. Přes 30% oprávněných voličů volit nešlo. Pokud je 5 mil. oprávněných voličů, těch 30% je přibližně 1,5 mil. Pokud by bylo 7 mil. oprávněných voličů, bylo by to přes 2 mil. propadlých hlasů. Naprostá většina těchto k volbám nepůjde.
A bojovali jste proti snad 18-hlavé sani. Čtyřkoalice, ČRo, ČTv + ostatní televize, noviny, neziskovky včetně miliónového chlívku proti demokracii, ale hlavně proti předsudkům. Komunisté jsou v ČR dosud považováni za něco horšího než malomocní. A další věc, spousta lidí věří tomu, že chcete ČR vytrhnout z "laskavé náruče" EU a NATO. Přitom vy jste jen chtěli, aby o tom proběhlo referendum. Ale cejch už vám byl vypálen a se zaujatostí se dost dobře bojovat nedá.
Škoda, že jste se do patlamentu nedostali. Dal jsem vám u nás hlas.
>Sal dne So, 04. 10. 2025, 22:59
I tohle podepisuji! (je skvělé, když je zde tolik gramotných přispívatelů, kteří tak brilantně napsat mé myšlenky :-))) ) MMK
Volby 2025
Tyto volby, ač jsem v ně nekonečně doufala a upínala se k nim, po 4 letech hrůzovlády, nakonec chutnají hodně po pelyňku. Zúčastňovala jsem se pokud možno všech akcí v Praze, kdy se dalo, šla do volební komise, abych dohlédla na správnost, agitovala tam, kde to alespoň trochu mělo smysl a samozřejmě sama volila Stačilo a některé v té volbě podpořila! Dopadlo to bohužel tak, jak bych to vůbec nečekala a nejsem určitě jediná, kdo tento výsledek nečekal. Nepotřebovala bych hned dvouciferný výsledek, ale věřila jsem v proniknutí. A je mi to velmi velmi líto, že se tak nestalo, za všechnu tu práci, snahu, víru, kterou Stačilo mělo a vykonalo i nás co jsme je volili a jsme teď asi poněkud otřeseni. Ráda bych tu napsala pár slov útěchy a i naděje pro Vidláka a ostatní. Ale cítím, že sama bych je teď asi poněkud potřebovala na ten šok. Ale já nicméně doufám, že zítra už bude o trochu líp! A hlavně bude dál potřeba pokračovat v "boji"ˇ. Protože došlo sice k určitému zlepšení, ale z mého pohledu hodně nedostatečnému!
Takže chci teď alespoň Vidlákovi a spol. moc poděkovat za všechno co pro "naši věc" udělali, poděkovat za to co vše museli obětovat, popřát jim hodně sil a naděje do dalších dnů a do o hodně lepších časů!
Máme a mněli jsme takovou vládu, jakou si zasloužíme
Máme (měli jsme) takovou vládu, jakou si zasloužíme a vzhlížet s nadějí, že po volbách bude líp, je naivní. U nás bude tak, jak nám určí soudruzi z politbyra EU pod vedením námi nevolené porodní báby Von der Lejnové.
Výsledek vítězství pronacistické a predátorské ideologie lídrů EU nad zdravým rozumem. Česko je přímo učebnicový příklad tohoto Pyrrhova likvidačního "vítězství". A bude ještě hůř, protože namísto zdravého rozumu likvidační ideologie konfrontace s Ruskem sílí v naprosté většině zemí EU. Odstřižení se od Ruských surovin je a trhu je smrtelná rána. Slavný západ včetně Česka čeká velký bankrot a někde i občanská válka.
Když se cinkalo klíči, bylo Československo ekonomicky, ve školství, v zemědělství, energetice přímo vzor. Pokud by jsme takto pokračovali dál, do 10 let bychom byli číslo jedna v Evropě. Západ to věděl a proto začala likvidace Československa.
https://www.volby.cz/app/ ps2025/cs/results/
*Bartusiak
Souhlas s vámi. Ve všem. Ta likvidační ideologie pod vedením té báby bude dokonána, tomu ani Babiš nezabrání, pokud se V4 nevydá nějakou jinou cestou, jestli taková existuje. Mívali jsme toho hodně, pravda, dokud se jim nepodařilo zlikvidovat co se dalo, a teď jsme konečně těmi otroky ve vlastní zemi. Někdy má člověk pocit, že jsme těmi otroky i rádi (hlavně že nemáme levné suroviny z východu, ale drahé přeprodávané ze západu, to přece každého potěší. jak je vidět z voleb).
Ante portas
to je v politice nebo třeba v sexu poněkud prekérní situace. Ale netřeba věšet hlavu, příště se to může už povést. Ono je to na delší rozbor, ale hlavní problém je v rozporu postoje. Konzervativní levice, co to je? Bud jsem konzervativní nebo levičák. Obojí je za mě oxymoron. Všimněme si, dlouhou dobu psal Vidlák i do zcela pravicových médií typu TO. Proč tomu tak bylo? Protože dokázal brilatně a srozumitelně definovat podstatu problému. Bylo jedno, zda je to pohled Vidláka nebo třeba experta AUTO. Vlastně se to shodovalo, akorát Vidlák byl vždy více "jedlý". Jenže po analýze začalo být nabízeno řešení a tady se opravdu mnohým začalo dělat nevolno. Protože nabízené řešení opravdu ne. Proto i ten výsledek, politik Vidlák pohořel, ale špičkový blogger přeci zůstal. A to není málo, řekl bych...
Osobně Vidláka politika nemusím, ale jako "kydala" jej považuji za svým způsobem mimořádné zjevení. Takže doufám, že se mu bude dařit a ten mimořádný pohled si uchová i nadále. K tomu mu přeji hodně sil a at se daří.
Konzervativní levice?
Konzervativní levice? Vždyť ta levice má už stoletou doktrínu a tradici.
Jakou tradici má židovský bankovní kapitalismus? Ten, který zničil šlechtu, sebral jim majetky i tituly, jako demokrat tatíček prezident Garrique Masaryk.
v Německu likvidovaly banky a kapitalismus šlechtu, která měla pozemky a na nich suroviny, židy, kteří měli to, co neměli Němci.
Tohle má tradici od začátků 20 století.
Už desítky let se na Levici a Pravici nehraje. jsou to historické pojmy jako Staročeši a Mladočeši, či Starokomunisti a Mladokomunisti, kteří tady od 1989 vládnou.
Já ten konzervo-ismus chápu jako uznávání společnosti před vládou úchylných elit 21. století, jejich nástup začal po pádu Železné opony.
Vy jste naivní
Pokud nechápete že se vláda úchylných elit stala nevyhnutelnou minimálně úderem roku 1946 a že existence studené války to jen dočasně pozdržela, tak nechápete vůbec nic.
nepochopitelné
Chápu, že Levice a Pravice je již desetiletí prázdný pojem, se kterým si pohrávají letití teoretici politiky a používají pro naivní posluchače.
Je to jako vysvětlovat lidem, zda je lepší hřebec nebo valach.
Za a) nemají koně
za b) nevědí, jaký je rozdíl mezi valachem a hřebcem
Na polích pracují traktory s minimální spotřebou, ale náhradou deseti Zetorů z dob socialismu.
Takže pojmy Pravice vs. Levice jsou stejně jako valach a hřebec pouze pro kluby fanoušků.
Co dál bych teď na chvíli nechal koňovi.
Teď je třeba na chvíli vypnout, vstřebat stav a pak z analyzovat přeliv hlasů zřejmě k Babišovi.
Na Vidlákův článek se denně těším a to, že měl odvahu jít do politiky mělo úspěch Stal se ještě vice známější a jeho komentáře tak mají větší dosah.
Uteklo to jen o fous a chce to ještě čas. Nicméně je na rozhodnutí Vidláka, zda bude chtít pokračovat .
Pokud ano, rád drobnými přispěji. Nyní víme o 200 000 příznivcích a to je na začátek dost.
Z příspěvku za odevzdané hlasy se splatí úvěr, za který KSČM..
.. ručila barákem, JE NUTNÉ JIM ZA TO POKORNĚ A S UPŘÍMNOU VDĚČNOSTÍ PODĚKOVAT.
Budou příspěvky státu na provoz hnutí, minimalistický ale funkční aparát, vyeliminovali se další blbci jako Jasan, Vrábel a Šlachta.
PirStan a Spolu okusí suchou skývu opozičních poslanců.
A to Vidlákovo komunitní centrum? To také není špatný nápad.
Je tu spolek Svatopluk a Jungmannova Národní Akademie, Vidlák ubere ve své protestantské nepokoře a za čtyři roky se ledasco odehraje.
Stačilo má krajské zastupitele, budou komunální volby, další volby do EU, do Poslanecké sněmovny prolezlo pár štik, co začnou prohánět obtloustlé kapry co si lebedí v bahně u dna, bude se volit prezident, obmění se třetina Senátu.
Byla by chyba Stačilo rozpustit. Není to špatný mančaft.
Chtělo by to napsat další knihu, aby bylo na složenky. Vidlák si to doma vyžehlí u paní a děcek, načerpá energii na další volby. Poučí se, pochopí, že méně bodů ve volebním programu je více odvedené práce a splněných slibů.
Dvěstě tisíc přemýšlivých příznivců je docela slušný politický kapitál do začátku. Dala by se z toho vytvořit i stínová vláda a nový impuls pro komunální politiku. Tomu všemu prospěje Vidlákovo komunitní centrum, budu tam vozit přebytky medu, které bych jinak raději rozdal přátelům, než prodal pod cenou do výkupu, aby to mohli smíchat s medy ze EU a medy mimo EU, přehřát, a znehodnotit, aby už nekrystalizoval, a pak prodávat v Hitlermarketech.
Doktorka Zvyrtek Hamplová už roky říká, že změna musí přijít sdola, že skutečnou změnu mají ve svých rukou obce,
a Dr. Hampl zase tvrdí, že je nutno konstituovat národně smýšlející elity.
Tohle všechno tu už je, a má to šanci dále růst..
Příští rok v létě budou zase Příčovy.
Máme FIO banku, která vzešla z družstevní záložny, máme docentku Švihlíkovou, která ví, o čem to je, tak ještě potřebujeme nového "Pana Živnobanku" tedy Jaroslava Preisse, bankéře ve službách národa.
Potřebujeme opravdovou politickou stranu, masové hnutí, partu lidí, co bude šlapat po schodech, neboť do jednoho výtahu se už nevejdou. Stranický aparát financovaný i z členských příspěvků. Komunisti si ještě pamatují, jak se to dělalo a Socialisti si také vzpomenou.
Miloš Zeman, svého času, převzal sedmiprocentní partaj, se kterou si Modroptáci utírali své kloaky, dovedl je do Strakovy akademie.. Dokud tu s námi ten starý vrásčitý varan je a stále mu to myslí, tak se je třeba se od něj učit a pozorně naslouchat jeho radám.
Krysy už obsadily všechny záchrané čluny a pádlují co nejrychleji do modré progresivistické laguny, vodkou, sójovým latté, trávou a koksem oplývající, a v původní SocDem zůstali jen slušní, inteligentní a pracovití lidé, i pár nosičů vody zbylo.. Dá se na tom stavět.. Starý pán poradí a pomůže.
>RichardCZ dne Ne, 05. 10. 2025, 00:49
Rozumná vize... i já to tak vidím. MMK
P.S. možná udělat z hnutí regulérní stranu a nabídnout stávajícím voličům členství? ... kolik členů má dnes v ČR průměrná politická strana?
Jen ať je to dále hnutí..
.. staří komunisté, co tam zbyli, ti rozhodně kabáty převlékat nebudou, v tom je na ně spoleh.
Když tak nad tím přemýšlím, spíše než strana by to mělo být hnutí, to jsem nahoře napsal špatně. Jsem elektrikář, ne politolog.
*RichardCZ
Kurec, to je tak optimistické že bych.......?🤔
👌
👍
Je třeba udržet a dále formovat informační pole..
.. protože pokud se někdo po prvních prohraných volbách složí, tak je marný.
Profesor Pjakin jednou řekl, že globální elity si vybírají své loutky mezi lidmi, kteří měli složitý život plný zvratů, bankrotů, nemocí, úmrtí v rodině. To, že to dokázali překonat a jít dál, znamená, že to jsou tvrďáci, které jen tak něco neroseká.
Ne nadarmo se říká, že jedničkáři pracují pro trojkaře, a dvojkaři končí ve státních službách.
Když jedničkář dostane pětku, tak se mu zhroutí svět. Pokud by ji dostal na vysvědčení, skočil by pod vlak. Už takové případy byly.
Když ale dostane kouli trojkař, tak se z toho rozhodně nesesype, protože ví, že to snadno opraví trojkou nebo dvojkou.
Stačilo má europoslankyni, krajské zastupitele, bude mít každý rok příspěvek na činnost strany, splatí bez problémů úvěr na volby, a staří komunisté budou dále řídnout, ale jejich majetek bude nedotčený. Určitě se příště zase zapojí, a zřejmě i upozadí. Díky infrastruktuře a majetku KSČM se hnutí STAČILO! i nadále obejde bez sponzoringu oligarchů a zločinců. Komunální a doplňovací volby do Senátu jsou další meta. Volba prezidenta bude výzva. Spolek Svatopluk je jejich intelektuální zázemí.
Babiš udělá z ČT a ČRo státní příspěvkovou organizaci, takže už nepůjdou tolik na ruku progresivistům, v tomhle můžeme Babišovi věřit. Jednak to slíbil, a druhak je na ně naštvaný.
Před příštími parlamentními volbami bude Babišovi 75 let. Buďto bude sedět na Hradě, a premiérem bude Havlíček, nebo se na politiku vykašle. Tyto volby byla jeho labutí píseň a úřad prezidenta vrchol politické kariéry, nebo politický konec, pokud nevyhraje.
Za mne, STAČILO! musí jen přežít Babiše a staré komunisty.
Konec, šlus, šmytec, ende nebo řečeno jinak „vzhůru do nicoty".
Víte co je ale podle mne největší problém? Setrvalý stav jen pod jinými barvami. Nebo dáváte naději tomu že nová vláda s Babišem v čele došetří FF, Kampeličku, Dozimetr a Bitcony? A kolik toho ještě nevíme o dalších kauzách? Pokud Babiš s Okamurou nedokáží složit tvrdou většinu a ovládnout sněmovnu, budou jen hříčkou současných mafiánů. Zestátnit čez (největší sponzor mafiánů) zlevnit lidem život, nedělat státní dluhy, už jen sen.
Tady potřebujeme generálku státní správy včetně justice a z toho už nebude nic.
Jsem přesvědčen že to byl velkej ale bohužel regulérní podvod, stejně jako minule na Šlachtu.
Přátelé, přestávám mít chuť žít a tohle beru jako svojí osobní prohru a všech slušných lidí. Politiku jsem sledoval, ale tohle je konec, neodvratný a nenávratný. Tohle nebude mít dobrý vývoj. KRYT a Foltýn dostanou nová ministerstva, přidají se tajné služby a nastane digitální otroctví, středověk a kdo otevře pusu, tomu ji mocí zákonnou zavřou. Většina lidí bude jen bojovat o přežití a jen pár skupin bude vydělávat (na chudých) a sponzorovat vládní strany, Jedeme poslední roky s Fialou z kopce, a teď to dostane ten správný sešup. Všichni lumpové mají zelenou a připadá mi to jako Vojevůdce ve třicátých letech. Zbrojit a ovládnout svět. Nebo rok 1948 a ovládnutí státu, znárodnění a likvidace opozice.
Uvědomujete si že když se dají dohromady Spolu, Starostové, Piráti a Motoristé mohou mít více hlasů jak Babiš? Tak že mohou sestavovat vládu, třeba na druhý pokus? A Pávek jim to rád umožní. Odstavit Babiše, kolikrát se to už povedlo i v komunálních volbách?
Co se nám to tady zakořenilo? Zločin a trest? Naopak. Rakušan, Blažek a hlavně ministryně války mají teď volnou ruku. Pokud nebudou potrestáni za zpronevěru a zatažení do války, dělají to správně (vůle lidu?) a bude to ještě horší. Když nepotrestám psa za to že mi cacká na koberec, příště se tam i vyse…..
Na podvodné sčítání hlasů jsme už doplatili minulé volby, to odstranili se 4,6% Šlachtu. Ten se nesměl dostat do Sněmovny stejně jako dnes Stačilo. Vznikla by tak tvrdá opozice a to by narušilo Fialovo směřování a možná dokonce nastalo i nějaké vyšetřování. Tak že nám už nějaký soudní přezkum hlasů a ani Ústavní soud nepomohou, mafie a válčení povládnou dál. Tak že Dozimetr, Bitcony a FF a Kampelička už jsou zapomenuty a vzhůru dále k černým zítřkům.
Jen ještě nevím co s tím já. Sice žiji jak se říká na hranici chudoby, ale mně to neva, slovy Polívky: Jak se máš? Blbě ale dobře to snáším. Jak se připravit na to že nám státní správa poleze až do kamen, postele a do našich peněz? Dále se bude zdražovat, ze zdravotnictví bude gratis a bez čekání dostupný jen koroner a lidé se budou bát mluvit? Nevím, třeba něco vymyslím, časem, až to rozchodím, protože prohru slušných lidí a legální nástup státní mafie, to se nedalo předpokládat.
Článek z 29. 9. 2025 z doby kdy jsme ještě měly naději. ZDE.
když sem přišel Hitler,
tak taky lidi přežili. Adolf, nebo Bruser ?
Motoristi a pětikolka
Nevěřim, že by motoristi podpořili spolu a piráty + stan... " Za očekáváními zůstala i SPD, naopak Motoristé vsadili na zhrzelého voliče ODS naprosto správně. Tak správně, že jsou jazýčkem na vahách a mohou zařídit pokračování Fialovy vlády."
Motoristi + ODS mají málo mandátů, motoristé by museli podpořit celou pětikolku + piráty
aby ses nedivil,
Borísek Šťastný je pěkný gauner
Poslanci
přicházejí a odcházejí. Jenom toho Bendu máme na věčné časy a nikdy jinak.
Občane plač a nebo se jenom směj. Benda, ten je nej!!
Benda uměl hezky zpívat
https://www.youtube.com/watch?v=oVLsZbhvHak
Slaboduchý český volič
se maximálně zmůže na volbu jen menšího zla.
Po úspěšné komedii Homolka a tobolka, můžeme sledovat další komedii Babiš a hranolka.
Taky mě to mrzí, ale…
Taky mě to mrzí, ale objektivně to zatím není ani úspěch, ani neúspěch. Lze říct, že vybudovat během jednoho volebního období stranu schopnou dosáhnout parlamentu je ve skutečnosti velký úspěch. Nakonec to nevyšlo, ale nikdo nemůže říct, že to bylo marný, protože jste se prokazatelně stali "hráčem". A proto, podle mě, by bylo vhodné vydržet do dalších voleb, a zkusit to znovu :-)
Ale před tím si dát ještě dovolenou.
Já, jako externí pozorovatel si myslím, že značka "stačilo" a její tah na "autentickou levici práce" se ukázala jako životaschopná, a v podstatě lze říct že cestu k dalším volbám máte vydlážděnou. A nezapomínejme, že svět a Evropa se řítí do velké krize - a to jsou historické okamžiky kdy levice získává navrch...
Zkrátka: To že jste se nedostali do parlamentu mě mrzí, ale pokud byste teď se "skoro pětiprocentním" úspěchem házeli flintu do žita, tak byste mě naštvali.
Popravdě řečeno stejně mě mrzí relativní "neúspěch" SPD, mě osobně jsou politicky asi nejbližší Vondráček a Rajchl, ale letos jsem to hodil stačilo, protože jsem vás tam chtěl všechny, levičáky i pravičáky. Ale to už je pasé...
Na závěr snad jen - není to skvělé, ale není to ani hrozné. Ale už jste hráčem, proto bych hru neopouštěl.
Přesně tak.
Na rok staré hnutí, bez bohatých sponzorů a na které všichni útočí to není špatný výsledek ( srovnejte to si to se Šlachtou). Vzhledem k tomu, že Babiš se od Fialy zas tak moc eurohujersky neliší, tak ta šance v příštích volbách je docela slušná.
*Hermes....
Slovy “klasika”🙄je to NEVÝHRA🙉
Tolik jsme doufali,
strašně moc věřili, ale tak zklamaní jsme snad ještě nebyli.
Co dál?
Milý Danieli, Vidláku, píšu to hodně osobně, protože mne ten výsledek také docela zasáhl. Ne finančně, ne kariérně, ale lidsky. Moc jsem si přál aby STAČILO! mělo alespoň dvouciferný výsledek a SPD také. Bohužel, nepodařilo se. Ale není všem dnům konec. STAČILO! šlo do parlamentních voleb poprvé a moc rád bych, aby to nebylo naposledy.
Teď si prosím pár dnů odpočiň, hoď vše na chvíli za hlavu a pak si prosím zase vyhrň rukávy a pusť se do práce. Dokážeš hodně a bylo by škoda toho nechat. Babiš, pokud bude premiérem, bude jen malá změna k lepšímu, ale rozhodně ne změna velká. A pak se po něm zase vrátí Fiala s Rakušanem?
Asi by to chtělo zanalyzovat co nebylo dobře, jak je možné to udělat lépe, jak zapojit více lidí, jak zařídit, aby méně lidí neodradila antikampaň, která probíhala opravdu masivně ze strany mainstreamu a vládnoucích stran. Budovat a rozšiřovat organizační a podpůrnou strukturu hnutí STAČILO! Příště to už musí vyjít.
A za sebe osobně? Pokud bude STAČILO! pokračovat, hlásím se do něj. Slibuji občasný finanční příspěvek Tobě (pár nepravidelně jsem jich poslal již do teď) a zkusím častěji a více jak přispívat svými články na webech tak i tady v diskusi.
Na křižovatce
I když jsem Stačilo nevolil, tak jsem mu opravdu držel pěsti. Za mě velká škoda, ale stalo se. O výsledcích si můžeme myslet cokoli, zda je vůbec statisticky možné aby Stačilo a SPD přišlo najednou o 50% preferencí a Motoristům to tak vyskočilo...
Každopádně je to teď pro Daniela obtížná křižovatka a mám dojem, že se zpětnému účtování nevyhne. Za mě by bylo škoda vzniklé společenství nesměrovat a vést dále, a určitě to nebude jednoduchá cesta do ráje.
Přeji velkou podporu a vůli pokračovat v dobré věci Danieli.
Hrubě nesouhlasím s několika názory výše.
Počkejme, ono se to nějak vystříbří, a ono se to zatím vyhovnilo.
Tohle byla zásadní chyba mojí generace (dnes šedesátníci +) a důvod k propadu po roce 89. Pořád jsme čekali až se to zlepší, ale ono nic. Sice nevím co by jsme teď mohli dělat, ale něco by to chtělo. Zkreslené volby proti vůli všech spravedlivých, zvláště v elektronické podobě nikdo nepřekontroluje, ale co včil? Čekali jsme u Kočárníka, Špidly i nesmrtelného Bendíka, Sobotky, Grosse, Klausově privatizaci i amnestii, Kovidu, EU i Šengenu, Pětipsa jsme také v pohodě nechali přežít a pořád jsme čekali a to byl ten problém. Odborně se tomu říká „salámová metoda“ a ovládání ovčího stáda. A zase si počkáme? Je viditelné že Babiš ať s kýmkoli to nepotáhne proti vůli KZ, WHO, OSN a NATO nepostaví se jim a jedeme dál, jen na špatnou stranu.
Zároveň chci tímto poděkovat Vidlákovi. Dokázal se svými lidmi zázrak. Je to duší zemědělec ("sice jen s políčkem 100 metrovým" Koller), ale do věci se zakousl. Poslat někoho s humorem a úsměvem do řiti nedokáže každý. Věřím i v další působení a nárůst preferencí, ale další volby a další čtyři roky, to je pro mne hodně vzdálená budoucnost. Ale jak na to? Nechám si do urny zavést dráty od internetu abych vás mohl i na dále sledovat a možná budu moci i volit.
Mea culpa?
Pane Vidláku, pro úspěch hnutí Stačilo! jste udělal maximum, vždy jste se rozhodoval podle svého nejlepšího svědomí, takže pokud jste byl nakonec přemožen okolnostmi, není na místě si to dávat příliš za vinu. Přeci jen jste hrál ve zmanipulované hře, na hřišti soupeře, podle jeho pravidel, takže šance nebyly ve skutečnosti vysoké, přestože nás průzkumy přesvědčovaly o opaku. Určitě se budete v nejbližších dnech rozhodovat jak dál a jestli vůbec, ale nejdříve si hlavně pořádně odpočiňte. Protože si to zasloužíte a potřebujete to. Ona už se nějaká další cesta pro Vás nakonec objeví sama. Volby bych ale nehodnotil jako úplné fiasko, jelikož místo 19% hlasů letos propadlo jen něco kolem šesti. A o to přeci šlo především. Sice bych radši viděl ve Sněmovně Stačilo! než Motoristy, ale voliči rozhodli zkrátka jinak. Doufám že se podaří sestavit vládu ANO, SPD a Motoristů, protože vládu SPOLU, STAN, PIRÁTI, MOTORISTÉ bych asi už nerozdýchal. To bych se pak musel nejspíš radikalizovat :-) . Užívejte tedy pohodu domova a nepropadejte výčitkám - jste totiž neskutečný borec !!
Piráti a Motoristé se…
Piráti a Motoristé se nesnesou. Už ve všech debatách bylo vidět, že se navzájem považují za největší zlo pod sluncem. A tím Piráti skutečně jsou.
zklamání chápu,
také jsem zklamán, ale aspoň přitečou nějaké prachy za volby na další činnost a třeba zbyde i na vysněné komunikační centrum v Miroslavi ?
Danieli - Vidláku
Také jsem věřil, že Vás i další bojovníky ze Stačilo budu vídat ve sněmovně. Věřím, že se vstupem Stačilo by do sněmovny vstoupil rozum, kterého je tam teď velmi pomálu. Nepovedlo se a je to zklamání. Ale Vy jste pro úspěch udělal maximum. Nevzdávejte to. Dopřejte si odpočinek a zvolněte – poslední roky jste jel na plný plyn, teď je čas trochu vydechnout, ale dál držte Stačilo.
Kdysi jsem slyšel Wericha mluvit v tom smyslu, že lidé, kteří obdrželi velký dar, by si ho neměli nechávat pro sebe. Silnější by měli pomáhat slabším, chytří těm méně chytrým a bojovníci by měli bránit ostatní. Neumím to citovat přesně, omlouvám se za nepřesnost, ale tohle mi utkvělo v hlavě. Vy máte ty dary Dane, denně to dokazujete.
Moc Vám děkuju za léta úsilí a dřiny, a taky za naději, že ještě není všechno ztraceno. Nabírejte síly, nechte zklamání odtéct a buďte tu s námi.
Jirka Vlach
Přátelé - zamysleme se....
Sněmovní volby v roce 2021 - strany pětidemolice dostaly v součtu - 43,41% hlasů
Nynější výsledky - strany pětidemolice v součtu - 43,56% hlasů.........
Náhoda, a nebo tolika lidem v ČR nevadí mafiánsko zlodějské praktiy?
>Tinky dne Ne, 05. 10. 2025, 10:40
Dobrý postřeh! Buď jsou ty výsledky cinknuté, nebo za vší krizí hledejme morální bídu (volně dle A.Baťi). A podle toho co vídám a clýchám u generace mých dětí, vsázel bych na tu morální bídu. MMK
*Mimaka
Souhlas s bídou. Čtu to i na webu seniorů: “kradou všichni, politika je špína, my se máme dobře, užíváme si, máme radi naše děti a vnuky”. To zřejmě stačí. 🙈
Čím horší, tím lepší - schopnost občanů si vládnout
Ano, přesně tak, jak píše pane Tinky.
Anebo také jinak: Spolu v r.2021 24%; Spolu v r. 2025 26%.
Taková je úroveň českých voličů.
Jiří
Babiš, Rusko, komunisti…
Babiš, Rusko, komunisti. Stačí? Negativní kampaň prostě může za určitých okolností fungovat a lidi jsou ochotni přejít i Dozimetr, kampeličky, bitcoiny, ekonomické diletantství atp.
Vlk
Za precteni urcite stoji povolebni vlkuv komentar https://vlkovobloguje.wordpress.com/2025/10/04/prvni-analyza-voleb-definitivni-konec-klasicke-levice-v-ceske-republice/. Je treba brat to pragmaticky... Nedbat na nenavistne a posmesne povolebni vylevy velkych medii https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-poslete-penize-nemam-na-slozenky-ani-uhli-zadoni-sterzik-40542256 Pozn. tohle byla asi ale chyba, podcenit jejich silu, kterou tahle velka media maji - v prve rade pak na mene informovane a mene rozhodnute volice
*Izak....
Média jak média, ale pokud tu bude dost lidí, s názory jako v diskuzi - je to házení perel.🐖🐖🐖Pokud dost lidí neryje držkou - nic se nezmění. Navíc jestli se někdo rozhoduje podle toho , co mu přijde správné a ne co je pro něho výhodné - tak to je dobrá bramboračka. Co je výhodné pro jednoho - nemusí být pro druhého. To je pochopitelné ale podle čeho se posuzuje co je správné? Podle Desatera? 🤔
no Vlk
No Vlk.... dobré čtení a bystrý úsudek.
stále mám pocit
že tyto volby byly předem naplánované a cinknuté. Jinak by nemohlo mít SPD tak málo, pokud začínalo se 13%. O Stačilo je těžké mluvit, spojilo se s komunisty i když jsme Vidláka před tím varovali. Ta zloba a chvílemi až nenávist proti nim je neskutečná. A nejvíce řvou ti, kteří s nimi nikdy nepřišli do styku a nemají špatné zkušenosti. Vidím to i u nás na vesnici, kde dříve zaujímala KSČ vždy místo mezi prvními 3 stranami. Letos byla voličská účast 80%, ale Stačilo si stěží sáhlo na 3%. Ta mediální masírka byla neskutečná. Je mi jasné, že Bureš potřeboval co nejvíce hlasů, aby vůbec mohl sestavit vládu, ale ta % pro Spolu, Stan a Pijáty, ta jsou nepochopitelná. Před chvílí Nutela na CNN prohlásil, že Babiš sice vyhrál, ale nebude mít ústavní většinu, takže neprosadí žádnou změnu. Můžeme si o slovenské cestě nechat leda tak zdát. Žádná 2 pohlaví, zachování hotovosti a česká koruna se konat nebudou, a jak tady někdo správně podotkl, kdo ví, co bude za 4 roky až nebude Babiš. Nastupující generace je nepoužitelná (tedy ve většině případů,, nechci je házet všechny do jednoho sáčku). Co se týká toho zda pracovat a živit se vlastníma rukama, tak jsem pro. V tom bude mít Vidlák jistotu a nebude se muset spoléhat na to, zda mu někdo přispěje, nebo ne. Potřebuje čas, aby si vše srovnal v hlavě, utřídil myšlenky a rozhodl se, co dál. Tak mu ten čas dejme.
Mainstream
Tenhle odpad už to rozjel ve velkém. Těšili se na článek z Vidlakovykydy.cz, který včera Vidlák napsal a už si z toho vybrali co potřebovali a teď je jako Bartošová v nejlepším "laufu". Těžká dehonestace, takže teď je na nás, co ho známe, bojovat proti těm všem lžím a fejkům. Seznam idnes a to asi nebude vše...
Stále jsem smutný a v šoku, jak to včera dopadlo se STAČILO a SPD.
Nevešajte hlavu
Na prvý pokus je to výborný výsledok, tak len pokračujte v tom, čo ste začali. Pre mňa je to prvý pokus, možno na svete, o spojenie kresťanských a komunistických ideí.Vzájomný boj a nenávisť cirkvi a komunistov bola spôsobená len bojom o majetky. Treba sa vrátiť ku tomu, čo majú spoločné: pomoc a podpora najslabším!!!
Diagnostika a má prognóza
Ten problém propadu má dvě roviny: jednu až chronicky známou a očividnou, druhou skrytější.
1) Média – ČT, Novinky.cz a obecně mediální zaujatost.
Je až neuvěřitelné, jaká míra pomluv a nálepkování je v „demokratických médiích“ a ve společnosti stále ještě průchozí. To hodně lidi ovlivňovalo a manipulovalo.
2) Spojení s komunisty nebyl ten hlavní problém – pokud by se od nich vzalo to nejlepší: možná poměrně jasná rétorika, možná konzervativní levicový program, odborníci, zkušenosti.
Lidé už uvěřili, že dnešní KSČM nejsou ti bolševici od Stalina, NKVD a z 50. let…
…nicméně jste doplatili na proticírkevní rétoriku. Těch pár hloupých a nepromyšlených výroků o dohledu nad církvemi a spol. uškodilo víc, než si umíte představit.
Nejde jen o odliv věřících – kterých tolik být snad ani nemuselo – ale o vylekání mnoha potenciálních příznivců, že komunisti jsou fakt komunisti, se vším tím revolučním, k totalitě tendujícím a protikřesťanským nastavením.
To jste si fakt střelili vlastňák. Copak to nikdo necítil, že je to špatně? Ani ty, Dane?
Je mi líto, že jste tu chybu udělali – a tak se odepsali.
Ale:
Pořád bych nepřehlížel jednu velkou výhodu – a tou jsi ty, Danieli.
Jsi osvědčený člověk, kterému lidé věří.
To Stačilo! by se s tebou (a s P. Rédovou, P. Drulákem, I. Švihlíkovou…) dalo zrekonstruovat.
Ohromný potenciál, Danieli. Ohromný.
Abych nezůstal jen u slov, ale přešel i k činům – já, který bych komunisty jako takové patrně nedokázal volit, což jsem si letos asi ověřil – tak rád našeho Vidláka podlijem a přispěji na něj.
Ne na politiku, ale přímo tobě, bratře Vidláku – na tvůj rodinný rozpočet.
Od nás ze Slezska tvé dcerce na klavír, na noty, všem na svačinu – nebo tobě na složenky.
Jen ať víš, že jsi pro nás vzácný jako člověk – tím, co jsi pro naši zemi vykonal, i tím, jaký jsi člověk.
Čti to tak, že o tebe jako člověka stojíme, věříme ti a fandíme.
Jen, prosím, o dobrou reflexi a poučení – a pak máme opět naději.
Ten problém propadu má dvě…
Ten problém propadu má dvě roviny: jednu až chronicky známou a očividnou, druhou skrytější.
1) Média – ČT, Novinky.cz a obecně mediální zaujatost.
Je až neuvěřitelné, jaká míra pomluv a nálepkování je v „demokratických médiích“ a ve společnosti stále ještě průchozí.
2) Spojení s komunisty nebyl ten hlavní problém – pokud by se od nich vzalo to nejlepší: možná poměrně jasná rétorika, možná konzervativní levicový program, odborníci, zkušenosti.
Lidé už uvěřili, že dnešní KSČM nejsou ti bolševici od Stalina, NKVD a z 50. let…
…nicméně jste doplatili na proticírkevní rétoriku. Těch pár hloupých a nepromyšlených výroků o dohledu nad církvemi a spol. uškodilo víc, než si umíte představit.
Nejde jen o odliv věřících – kterých tolik být snad ani nemuselo – ale o vylekání mnoha potenciálních příznivců, že komunisti jsou fakt komunisti, se vším tím revolučním, k totalitě tendujícím a protikřesťanským nastavením.
To jste si fakt střelili vlastňák. Copak to nikdo necítil, že je to špatně? Ani ty, Dane?
Je mi líto, že jste tu chybu udělali – a tak se odepsali.
Ale:
Pořád bych nepřehlížel jednu velkou výhodu – a tou jsi ty, Danieli.
Jsi osvědčený člověk, kterému lidé věří.
To Stačilo! by se s tebou (a s P. Rédovou, P. Drulákem, I. Švihlíkovou…) dalo zrekonstruovat.
Ohromný potenciál, Danieli. Ohromný.
Abych nezůstal jen u slov, ale přešel i k činům – já, který bych komunisty jako takové patrně nedokázal volit, což jsem si letos asi ověřil – tak rád našeho Vidláka podlijem a přispěji na něj.
Ne na politiku, ale přímo tobě, bratře Vidláku – na tvůj rodinný rozpočet.
Od nás ze Slezska tvé dcerce na klavír, na noty, všem na svačinu – nebo tobě na složenky.
Jen ať víš, že jsi pro nás vzácný jako člověk – tím, co jsi pro naši zemi vykonal, i tím, jaký jsi člověk.
Čti to tak, že o tebe jako člověka stojíme, věříme ti a fandíme.
Jen, prosím, o dobrou reflexi a poučení – a pak máme opět naději.
Ten problém propadu má dvě…
Ten problém propadu má dvě roviny: jednu až chronicky známou a očividnou, druhou skrytější.
1) Média – ČT, Novinky.cz a obecně mediální zaujatost.
Je až neuvěřitelné, jaká míra pomluv a nálepkování je v „demokratických médiích“ a ve společnosti stále ještě průchozí.
2) Spojení s komunisty nebyl ten hlavní problém – pokud by se od nich vzalo to nejlepší: možná poměrně jasná rétorika, možná konzervativní levicový program, odborníci, zkušenosti.
Lidé už uvěřili, že dnešní KSČM nejsou ti bolševici od Stalina, NKVD a z 50. let…
…nicméně jste doplatili na proticírkevní rétoriku. Těch pár hloupých a nepromyšlených výroků o dohledu nad církvemi a spol. uškodilo víc, než si umíte představit.
Nejde jen o odliv věřících – kterých tolik být snad ani nemuselo – ale o vylekání mnoha potenciálních příznivců, že komunisti jsou fakt komunisti, se vším tím revolučním, k totalitě tendujícím a protikřesťanským nastavením.
To jste si fakt střelili vlastňák. Copak to nikdo necítil, že je to špatně? Ani ty, Dane?
Je mi líto, že jste tu chybu udělali – a tak se odepsali.
Ale:
Pořád bych nepřehlížel jednu velkou výhodu – a tou jsi ty, Danieli.
Jsi osvědčený člověk, kterému lidé věří.
To Stačilo! by se s tebou (a s P. Rédovou, P. Drulákem, I. Švihlíkovou…) dalo zrekonstruovat.
Ohromný potenciál, Danieli. Ohromný.
Abych nezůstal jen u slov, ale přešel i k činům – já, který bych komunisty jako takové patrně nedokázal volit, což jsem si letos asi ověřil – tak rád našeho Vidláka podlijem a přispěji na něj.
Ne na politiku, ale přímo tobě, bratře Vidláku – na tvůj rodinný rozpočet.
Od nás ze Slezska tvé dcerce na klavír, na noty, všem na svačinu – nebo tobě na složenky.
Jen ať víš, že jsi pro nás vzácný jako člověk – tím, co jsi pro naši zemi vykonal, i tím, jaký jsi člověk.
Čti to tak, že o tebe jako člověka stojíme, věříme ti a fandíme.
Jen, prosím, o dobrou reflexi a poučení – a pak máme opět naději.