Kurňa, vzpamatujte se!

Autor

Předchozí tři roky v politice měly jednu výhodu. Člověk se postupně dozvěděl OFF – o fšech fšechno. Mám spoustu přátel mezi státními úředníky, politiky i kamarády politků a tak se toho ke mě hodně donese. Až jednou půjdu do blogerského důchodu, bude z toho pěkná kniha. I teď se ke mně donesou zvěsti jak z rakušanovské opozice, tak z vládních luhů a hájů a dnešním, článkem se hodlám vyventilovat z informací, které mě štvou a naplňují mě hořkostí.

Začnu onou dohodou MERCOSUR, kterou včera podepsali a ještě se má v nejbližších dnech ratifikovat v europarlamentu. Projde, protože tam její zastánci mají většinu. Kateřina Konečná i Ondra Dostál budou hlasovat proti, Ivan David zcela určitě také, ale jsem hodně zvědavý, jak budou hlasovat poslanci za hnutí ANO… Má to jednoduchý důvod. Dohodu MERCOSUR totiž za Českou republiku schválil Karel Havlíček, nikoliv ministr zemědělství, Šebestyán.

Proč ji Havlíček schválil? Inu, přiklonil se na stranu automobilek a průmyslníků, nikoliv na stranu zemědělců. Proč? Protože dobře ví, že Agrární komora žádný účinný protest neudělá. Nikdo už nepojede do Prahy s traktory, aby zablokoval magistrálu. ANO předloni velmi pečlivě sledovalo vývoj zemědělských protestů a zjistilo, že je to stejné jako s odboráři. Stačilo před nimi chvíli mluvit o proruských živlech a vedení Agrární komory se podělalo samo. SebeStředula udělal to samé a hnutí ANO dnes ani nestálo za to, alespoň formálně dohodu MERCOSUR odmítnout, protože by byla schválena i bez České republiky.

Odboráři a zemědělci nestojí ani za mlžení ani za vymlčování. Stačí bič, cukru netřeba. Čest těm, kteří to před dvěma roky pochopili a šli protestovat, i když na to jejich kolegové kašlali. Nakonec nebyli potrestáni za to, že se bránili, dokonce se jim nic nestalo ani za nařčení z kolaborace, i když se Vondra hodně snažil. Ale teď budou potrestáni za to, že se nebránili a že nebojovali… Jinde museli zemědělcům alespoň nasypat nějaké kompenzace. U nás jim naplivou… za nulový odpor se totiž neplatí.

Díky dohodě MERCOSUR má české zemědělství jedinou budoucnost – koncernovou. Cokoliv, co nebude velkovýroba, to zkrachuje a jediné, o co se můžeme snažit, aby to byla alespoň česká velkovýroba. Všechno ostatní je pasé.

Schválilo to ANO, ale SPD ani nepípla, že to s nimi (a jejich ministrem Šebestyánem) nemá nic společného. Sice na mě pořád vyskakují krásné reklamní plakátky, jak SPD podporuje české potraviny, ale skutečnost je teď bohužel taková, že nebyli schopni se Šebestyánem ani udělat podobné video jako se Zůnou a alespoň říct, že s tím nesouhlasí. Proč to neudělali? Protože Šebestyán je také Babišův člověk a jestli se v ANO dohodli, že jim MERCOSUR nevadí, protože nakonec všichni zemědělci ještě rádi budou v Agrofertu, ministr zemědělství protestovat nebude.

A když už jste to v SPD podělali, nevymezili se, když jste se vzdali odchodu z EU i NATO, protože to lidi nechtějí, když tedy musíte akceptovat celou dohodu MERCOSUR, tak začněte alespoň lobovat a řešit zákon na ochranu venkova, jako poslední věc, kterou můžete udělat, aby alespoň něco zbylo! Zachraňte pro české potraviny alespoň záhumenky! Včera bylo pozdě!

Mimochodem… když se teď Zůna utrhl z řetězu podruhé a zase začal mluvit o věrném spojenectví s Ukrajinou, vymyslelo se na klubu SPD, že by mohli dát na ministerstvo obrany Zůnovi poradce. Někoho, kdo by starého pána trochu korigoval, aby alespoň navenek mluvil v souladu s předvolebními sliby SPD. Vymysleli, že by to mohl dělat Walter Kraft – asistent Jardy Foldyny. Ti dva byli jediní, kdo alespoň dokázali nahlas říct, že mají s pokračováním muniční iniciativy nějaký problém.

Nápad jistě dobrý. Výsledky nebyly dobré. Zůna jim odpověděl, že Waltr Kraft byl pravomocně odsouzen a tak ho přece nemohou vzít na ministerstvo.

Sakra! Walter Kraft byl odsouzen za svobodu slova! Vymysleli si na něj podněcování k nenávisti, protože si dovolil mluvit o nevýhodách migrace. Byl odsouzen podle stejného paragrafu, za který teď popotahují Okamuru i i celé SPD. Za stejnou blbost, jako za plakát chirurgů z dovozu. Kdy jindy by se měla SPD jako jeden muž postavit za svého člověka? Kdy jindy měla SPD ukázat, že nehodlá akceptovat zvůli a naopak stát za svým člověkem, který první schytal, že byl věrný vašemu programu i před soudem?

Takže si to shrneme… Nechali jste si v SPD vnutit ministry, kteří jednají v rozporu s vašimi předvolebními sliby. Zůna nechápe, co říká špatně (protože těrazky je ministrom a volební program SPD nikdy nečetl) a když odmítá vašeho poradce, tak mu ještě dáte za pravdu. Šebestyán potichu souhlasí s Havlíčkem, že pro záchranu koncernu Volkswagen není žádná zemědělská oběť dost velká a vy ani nepípnete a ještě pořád pouštíte reklamy, jak jste pro české potraviny.

A Bednárik bude mluvit o plošném mýtu pro kamiony…

Skoro mám chuť se zeptat, jestli ten předseda sněmovny stál za to. Ještě se pořádně ani nezačalo a vy jste ho zaplatili akceptací proevropského a proNATOvského kurzu. Ausgerechnet ve chvíli, kdy o tom ani Babiš nemluví, protože vidí, že z NATO brzy nic nezbude. Jen jste souhlasili s naším pevným ukotvením, došlo na celou tu tragikomedii s Grónskem. Vzápětí jste hodili přes palubu české zemědělce, přičemž zemědělská půda je to jediné, co nám doma ještě patří. Zaplatili jste předsedu sněmovny akceptací muniční iniciativy a jen Foldyna (s Kraftem) měli koule se ozvat. Zaplatili jste to ministry, přes které vás Babiš zničí, ani ty opratě jste jim nenasadili…

Já vím, že nebylo moc na výběr. Vím, že jste neměli moc možností. Ale když budete jako hnutí ANO, není důvod vás volit. Je hezké že Tomio odstranil ze své kanceláře vlajku EU, ale je nanic, když za to české zemědělství krvavě zaplatí. Je hezké, že jste sundali ukrajinskou vlajku. Ale je nanic, když si svého ministra nezkorigujete.

Kurňa, vzpamatujte se, dokud není pozdě! Proukrajinské, proevropské a proNATOvské věci má dělat ANO, ne vy! Zradit české zemědělce mělo ANO samo. Vy jste měli alespoň protestovat.

Příště už to říkat nebudu. Budu si jen mnout ruce, že hnutí Stačilo! nemohlo potkat nic lepšího a že si rádo převezme vaše voliče i některé vaše členy. Jestli budete takhle pokračovat, do roka a do dne jste s preferencemi mimo sněmovnu a Stačilo! bude mít deset procent, podobně jako Mazurek s Uhríkem na Slovensku.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.5 (16 hlasů)

Komentáře

jsem vám to říkal...

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

bylo to jasný už v devadesátýmtřetím... Jen doplním, článek není o babišovi, ale o české politice.

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

Píšu to taky už podruhé - kdeže jsou ti odborníci, kteří měli být zástupci SPD! Pokud se sundají jen symboly ze zdi nebo oken, je to dobré, ale není to mnoho. Začalo to slibně, ale skončí to nejspíš jako obvykle. Ale přesto "Dum spiro spero" (chtělo by to, jak píše i Ahjkm, aby se to v EU co nejdřív (po..)rozsypalo). 

Mercosur / je jihoamerický blok volného obchodu, založený v roce 1991 s cílem integrovat ekonomiky členů a usnadnit pohyb zboží, lidí a kapitálu

pozn.: Má to "usnadnit" pohyb zboží... Tak to jo, převážet přes půl světa něco, co jsme odjakživa měli za humny, to je na Nobelovku a la Trump, který "války nezačíná" a co chce si rovnou vezme.

Průměrný počet slepic: 5 (11 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

EU tvrdí že dohoda mezi EU a uskupením Mercosur (Argentina, Brazílie, Paraguay a Uruguay) bude mít obrovský přínos a vytvoří největší zónu volného obchodu na světě zahrnující 700 milionů lidí. EU dále tvrdí že se dohodou odstraní cla na více než 90 % vzájemného obchodu, což by mělo dle EU výrazně podpořit export průmyslového zboží, automobilů a vína z EU. Samozřejmě toto tvrzení EU jako mnohá jiná její tvrzení je až zločinecky mylné (jako je například tvrzení a podpora od EU šíleného Green Dealu) protože z dohodou Mercosur je jisté že takto EU zničí evropské zemědělství. Mercosur je další vražedný krok EU proti evropským občanům. Dohoda Mercosur je jen další potvrzení že Kartágo, to jest EU, musí být zničeno.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

Máme mezi českem a německem "zónu volného obchodu"? Asi ano - tak proč jsou v německu auta klidně o 30% levnější než v česku, čokoláda za polovičku a aji ten praštěnej borec co vysílá signály tam jezdí kupovat nutelu, protože je tam levnější. Takže ve výsledku bude pro nás Mercosur znamenat přínos přesně v čem? Export vína z EU, to si děláš srandu - s výjimkou rakouskýho vína a portugalskýho vino verde jsou ty ostatní bez konkurence s domorodýma čilskýma (těma koupenýma v Chile a Argentině, ne s těmi přepravenýma přes rovník, ohřátýma při plavbě a prodávánýma jako chilská tady v Evropě, flaška koupená tam a stejná značka tady je fakt nesrovnatelně jiná kvalita).

Takže zbývají auta a průmyslové zboží - na autech se fakt nabalíme, škodovky zejména ty s elektromotorem tam půjdou v Pampě na dračku, teda když dojedou z přístavu až tam. Průmyslové zboží - jediný, co se exportuje a co tady přirůstá, je dřevo. Trhy se dřevem mají obsazený z našeho okolí rakušáci a němci, a do zemí Mercosuru z EU stejně nejde ani prkno - vlastního dřeva mají dost. 

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)

Němci to mají spočítané (pro sebe) a tato dohoda Mercosur jim vyhovuje. Země jako Francie, Polsko, Rakousko, Maďarsko a Irsko, které hlasovali proti dohodě, jsou jen malá páka na zastavení dohody. Zajímavé je že Itálie napřed byla proti, ale potom otočila a dohodu podpořila.

Průměrný počet slepic: 3.6 (5 hlasů)

"Zajímavé je že Itálie napřed byla proti, ale potom otočila a dohodu podpořila." Není to spíš normální?!

A: otočila "Itálie" nebo její politici?!

Teď k článku: co může SPD dělat, když stojí proti vůli minimálně 60% obyvatel Česka?! Píšu obyvatel, ne občanů, to je rozdíl, ne každý, kdo má "občanku", je občan. Podle starořeckých pravidel je občan více-méně myslící tvor a ne každý obyvatel Atén byl občanem s právy rozhodovat. Prvním předpokladem tohoto práva byl prokazatelný přínos společnosti.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

Bohužel, k Trumpovi, asi by bylo dobré poslechnout si rozhovor s diplomatkou Filippi na Xtv. Je to smutné ale obávám se, že nevyhnutelné. Míru a spravedlnosti už si asi lidstvo užilo dost.👎

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Ta dohoda MERCOSUR stojí i padá s EU? Jestli ano, další důvod si přát, aby se EU co nejdřív rozsypala. Čím dřív, tím líp, nějaké věci by se ještě zachránit daly. 

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

Nejsem si jistá, že lidi budou proti Mercosuru něco smysluplného podnikat. Je možné, že budou přicházet informace o nezávadnosti výrobků Mercosur a budou se tvářit jako že jsou to oficiální zdroje. Jako za koroňáka. Pokud jde o zdraví, myslím, že každý člověk je obzvlášť  agresivní. Hlavně v souvislosti s koronazkušenostmi.

Přát si rozpad EU si sice můžeme ale to není žádná práce. A myslím si, že “bez práce nejsou koláče” platí stále. V takových situacích se mi stále vrací barikády. Proste i malí lidé dokážou udělat velké věci, můžou se ubránit proti zlovůli ale musí postupovat společně. A všechny generace, které jsou k dispozici. Aktuálně staří lidi jsou bráni za blbce, případně za staré komanče, střední věk má co dělat aby zaplatil leasingy, hypotéky, potomky, a mladí by se nejraději jen bavili a cestovali. Facebokovali, jutubovali, influencerovali, onlyfansovali ale hlavně se nepřetrhli. Protože práce bolí a ničí zdraví. To je jen pro starce.

Ted jsem měla roztržku s kamarádkou na téma, jak zaměstnavatelé odmítají zastropování odchodu do důchodu na 65 let. Kamarádka je intelektuálka, pracující hlavou, já cely život rukama. Tak jsem s ni trochu žertovala, jak si zaměstnavatelé přejí, aby se jim po fabrikách ploužili zombie a taky vím, jak se ke starším lidem ve fabrikách chová okolí a vedení. Kamarádka mi na to opáčila, že “nejsou lidi”😂😂😂😂 A co já s tím? Kdo to zavinil? Ten, kdo mladým hučel do hlav, že kdo nemá maturitu nebo diplom je fuj?? Noo, tak to je potom těžký!
Mladi se klidně mohou vrhnout to našeho potravinářského průmyslu. Bude to mít smysl a Mercosur se může vycpat.✌️

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Mercosur,  z lejna do louže

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Spousta lidí včetně pana domácího je rozčarovaná, protože jsme zřejmě špatně pochopili funkci Systému. Mysleli jsme si, že demokracie je souboj idejí a my jako voliči si můžeme vybrat, co se v naší zemi bude dít. Podle našich preferencí fandíme tomu kterému uskupení, které "naše" hodnoty hájí. Ve skutečnosti je to opačně - plán co se bude dít už existuje a všechny strany, pokud budou zvoleny, na něm pracují i kdyby to měl být přesný opak jejich programového prohlášení. Funkce stran je tedy pouze vysvětlit svým voličům, proč plán Rothshildovské mafie je pro nás ten  nejlepší. Pokud se jim nepovede své voliče obalamutit, tak v příštích volbách se zkrátka nedostanou ke korýtku. 

Abych to shrnul - existuje plán, který pochází z hlav zaměstnanců nějaké vlivné filantropické nadace (věděli jste, že všechny opatření a lékařské protokoly za kovidu vymysleli pro WHO lidé z Rockefellerovy nadace?)  a každý komu je umožněno dostat se do vlády na něm pracuje. Liberální demokraté svoje kroky zdůvodňují ideologicky, konzervativci ty stejné kroky zdůvodňují pragmatismem. Ať tak či onak volný pohyb zboží a kapitálu prospívá hlavně těm co jsou na úplném vrcholu pyramidy moci. A třeba pašeráci drog nebo lidí asi taky budou rádi když je na hranicích neotravujou celníci. Možná že organizovaný zločin je součástí té stejné "skupiny" globalistů.

Každý kdo tedy sleduje současné politické dění, musí dojít k závěru,  že nám vládnou globální elity maskované za střídáním politiků  různých směrů. Byly tu názory, že musíme počkat nějakou dobu abychom mohli činnost vlády AB správně vyhodnotit, ale mě bohatě stačí schválení půjčky 90 mld.eur pro Ukrajinu (kterou budeme splácet, jenom nebudem ručit když se to splácet nebude) , nebo podpis dohody s MERCOSURem, která zničí zdejší zemědělce a tím pádem naší potravinovou bezpečnost. Podle mě to úplně stačí a i kdyby se teď vláda přetrhla, tak tohle už napravit nedokáže. Právě dochází k diskreditaci vlasteneckých sil v přímém přenosu, takže počítám, že v příštích volbách už SPD a Motoristi se do Sněmovny nedostanou. Mají smůlu že jejich voliči politiku celkem sledujou, takže okamžitě poznají, že byli oklamáni.

Takže to nejsme my, kdo jsme zdroj veškeré moci, ale ve skutečnosti jsou to nějací "Ilumináti" z Rockefellerovy nadace, kteří když řeknou že nesmíme opustit katastr obce, tak všichni místní policajti se vyrojí, aby to zajistili. Ještě pořád si někdo myslí, že my jsme tady ti co rozhodujou?  

Já si to teda nemyslím už dlouho a teď je na čase přesvědčit všechny ostatní lidi, že hra na demokracii je jen takové šidítko, abychom nepátrali po tom, kdo to tady skutečně řídí. Tím že věříme, že vládneme my prostřednictvím našich zástupců, přestáváme hledat skutečné viníky současného drancování státních rozpočtů prostřednictvím nesmyslných agend. A jediná věc, kterou můžeme teoreticky narušit moc Globalmafie je osvěta. Pokud každý občan bude vědět jak svět funguje a znát metody jaké používají k naší manipulaci, tak to kluci z Ředitelny světa nebudou mít už tak jednoduché. Pro začátek by stačilo přesvědčit lidi, aby nekoukali na TV a nečetli Seznam, Hovinky nebo Irozhlas (apod.), protože tam se právě programuje software lidí co si mají myslet. Sliboval bych si od toho, že tady podstatně ubyde zombíků, což by mohlo celkovou situaci výrazně zlepšit..........Howgh

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

 

Politika je umění možného, a tak je třeba na všech úrovních dělat co nejefektivnější rozhodnutí. Jít hlavou proti zdi je hloupost. Na úrovni státu můžeme zvolit buď špatné politiky, nebo ty ještě horší. Nebo si říct že je to jedno a nejít k volbám.

Co se týče informovanosti je možné sledovat jen zdroje informací se kterými souhlasím, nebo sledovat úplně všechny a posoudit co je pravda a co lež.

Já jsem proto, volit politiky kteří možná nejsou ideální, ale přece jen jsou lepší, než ti druzí, a sledovat všechny informační zdroje, ať už s nimi souhlasím nebo ne.

A hlavně, nad vším, co se z těch informačních zdrojů dovím, přemýšlet.

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)

jsem naprosto pro a tak to dělám. My tady nejsme odborníci na všechno a tudíž si můžeme myslet cokoliv, ale myslet ještě neznamená vědět. Já nedělám závěry z jednoho nebo dvou článků. Já jich musím pročíst stovky z mnoha zdrojů a i tak neznám skutečnost, pravda je vždy hodně hodně hluboko a většinou se projeví až po čase, někdy i delším.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Souhlas včetně té informovanosti. Zvoleni politici by alespoň měli zrušit poplatky za ČT.

Dovolím si jen přidat názor, že zvolení představitelé se dostanou k moci , začnou mít zodpovědnost a  před  sebou reálné problémy. Pak se ukáže, co je skutečně aktuálně  možné. Jít hlavou  proti zdi nic nevyřeší. 

Pokud ekonomika státu má zdroje opřené většinově o zahraniční  velké firmy a domácí střední třída  jen lehce doplňuje, nemůžou  nebrat ohled a musí se “uklánět”. 

Jejich  pozice se zlepší, pokud HDP bude  většinově opřen o vlastní české zdroje.  Mám zkušenost, že bohaté státy si svůj trh pro finální produkty hlídají ( včetně značné  části obyvatel )  a i když volný trh mají, preferuje se domácí produkce. To ale není na jedno volební období, Na základních strategických cílech  ohledně rozložení % zdrojů HDP by  měla být  shoda  většiny politických stran. 

ČR je zcela otevřená ekonomika a podíl domácí produkce nebude zřejmě většinový. Takto se dřive označovali rozvojové státy.  

Pokud mám hezké příjmy z 3-5 velkých zdrojů, prima dokud jeden nevypadne. Pokud mám sice menší, ale z tisíců zdrojů, mám celkem podobny příjem a když jeden vypadne, ani to nepoznám. Nic není černobílé a toto hodnocení je zjednodušené, ale % domácích zdrojů včetně soběstačnost v potravinách a stěžejních oblastech je dle mne pro samostatné rozhodování politiku nutná podmínka. 

  


 

Průměrný počet slepic: 4.5 (6 hlasů)

..."Zvoleni politici by alespoň měli zrušit poplatky za ČT."...

Odpovědnost za to, že kasa je prázdná, nese bývalá vláda, která razila heslo "po nás potopa", a která, pokud by vyhrála volby, by dílo zkázy dokonala, byť Petro se řídil rčením "slibem nezarmoutíš" a nasliboval našincům západní platy. Tak moc o to dokonání stál. Zatím tedy z důvodu prázdné kasy není zrušení poplatků za ČT možné (snad v r. 2027), ale uvažuje se alespoň o skupině 65+. Nejsou prachy, Spolu za sebou zanechali kromě kauz jen díru a dluhy. 

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

Souhlasím v  iw23, jenže to  má minimálně jeden zásadní háček:  90% lidí se nechce  odstřihnout  od  vymývačky mozku, které se říká televize. A to i v případě, že budou mít hmatatelné  důkazy, že sledování televize není k jejich prospěchu. Jsem skálopevně přesvědčen, že televize je jedna z nejhorších činností, jakou člověk na sobě může páchat. Proto  televizi nemáme více než 15 let. A mám tyto dvě zajímavé  vlastní zkušenosti:  podstatně se mi zlepšil můj osobní život, jenže pro většinu  lidí, kteří mne neznají a jen se dozví  informaci, že nemám televizi, tak  jsem v jejich očích za podivína a nemohu se zbavit pocitu, že si mne pak prohlíží a  hledají, zda na mě uvidí něco neobvyklého ( asi hledají tykadla :-). Ano, tak silně je společnost fixovaná na televizi. 

Takže jak chcete s takovým materiálem ( 90% zbytkem společnosti )  pracovat?  Už jsme tady o tom mluvili mnohokrát - velice se obávám, že dokud si lidé nenadřou  prdel, budou jen stále civět na obrazovku, tedy platí klasické: dej lidem chléb a hry a nebudou se bouřit.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

re: všichni předřečníci a Mája také i když není před,  a BoBo zvláště na něj reaguji zejména svou vlastní včerejší zkušeností z rodiny.

... "má to minimálně jeden zásadní háček:  90% lidí se nechce  odstřihnout  od  vymývačky mozku"... Takže moje čerstvá zkušenost: vlastní syn, 40 let, dost dobře vydělávající v IT oboru, TV nemá a nesleduje, přesto bych ho označil za ukázkového libtarda a jestli mu Pán Bůh přidal dispozice v IT oboru tak v sociálním a společenském rozhledu mu je zase ubral. Žije obklopen kamarády a partnerkou a její rodinou a jeich kamarády.. prostě socální bublinka jak vyšitá, Tv také nesledují, jednotlivé společenské problémy sice chápou, když jsou konkrétně dotazováni, případně některé problémy na nejnižší a střední úrovni umí i sami identifikovat, ale teď pozor! MYSLÍ SI, ŽE JE NELZE NAPRAVIT, ČI ZMĚNIT A SAMI SE O TO ANI NEPOKOUŠÍ, co hůř prostě to jen přijmou a soustředí se na nějakou svojí marginální zábavičku. Příklad: v době vlády pětidemolice > "...chci aby stát dobře fungoval, proto podporuju Fijalu. Já: A on nyní dobře funguje? ; Odp.: no nefunguje, ale kdyby vládnul Okamura bylo by to ještě horší." ... "shodneme se na nějakém problému, třeba se jedná o nějaký nesmysl vnucovaný v oboru IT nadnárodní korporací > otázka: a co stím?  ; odp.: s tím nic nejde dělat musíme to přijmout"

Moje diagnóza: Nihilismus, poraženectví a zároveň velký hédonismus vůči uspokojování vlastních potřeb na té nejnižžší pudové úrovni.

A tahleta "sociální bublinka" rozhodně nemá informace z TV a médií hlavního proudu. Proto si myslím, že zrušení ČT a ČR by bylo záslužné, ale rozhodně né všespásné. Obávám se, že jsme prostě v prdeli a není jak to zvrátit. Proto budu prosit Pána Boha, aby mi ráčil zachovat alespoň co nejdéle stávající stav, protože všechno další bude už jen horší.

na závěr, ... "Takže jak chcete s takovým materiálem ( 90% zbytkem společnosti )  pracovat?" No upřímně asi to nijak nejde :-(

MMK 

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Zcela souhlas. Taky si podobné “testuji” okolí, a výsledky jsou podobné. Nám starcům se situace nelíbí - víme, že se dá žít i jinak. Mladší generace už jsou vesměs vařené 🐸🐸🐸🐸🐸

Říká se, že všechno jde, když se chce. Jenže jim se nechce, jim stačí co mají. Semtam mrknou na Výměnu manželek nebo Prostřeno a když vidí, že jsou na tom vrstevnici i hůř, tak jim to stačí.

Ja měla včera s kamarádkou pohovor mmj na téma bytová otázka nejen v Praze, takže jsem se dozvěděla informace přímo od zdroje. Pronajímatele brečí, že nájemníci jsou zlobidla ale oni sami byty neprodají a neinvestují jinak. Raději je nechají prázdné, protože si to můžou “dovolit”. Sobectví a nenažranost, to je ta síla, která je proti dobrým časům. Nas par co tu je ten hnůj nevykyda, i kdybychom byli 🐙🐙🐙

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Jo jo, to by i souhlasilo. Před lety vědci z různých koutů světa přišli se studií (vyslechla jsem přímo z rádia), která měla stejné výsledky, o kterých píšete. V tom několikaletém výzkumu se soustředili na tyto 4 hodnoty u lidí: přirozená inteligence, charakter, empatie a pokora, přičemž to bylo právě těch 90% ku 10%. A máte recht i v tom, že tento "materiál" TV příliš nesleduje (stejně jako moje neteř a její okruh lidí, byť vysokoškolsky vzdělaní) a není vůbec radno s nimi začínat debatu, protože  oni "to vědí nejlíp a vy jim do toho nekecejte". 

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Ano, chléb a hry.
Takže Národní sportovní agentura dostane 10 miliard na ty hry. Tedy zapřáhnout část těch mladých, kteří netráví všechen čas s mobilem v ruce. Další stovky miliard vytáhnou na hry z dospělých a z rodičů těch talentů.
Kdo nemá děti na kroužcích je vyvrhel společnosti. Co z těch dětí bude? 
Budou pracovat po ukončení vzdělání jako ty moje děti? Nebo budou vymetat kurzy a školy do třiceti let a na sport se vykašlali už před dvacátým rokem věku, když zjistili, že z nich milionáři nebudou? 
Nemají lidi do fabriky? Kolik sportovců se živí tím sportem a dělají pro lidi divadlo? 

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by iw23

Trvalý odkaz

Neodpustím si opět poznámku o Iluminátech a zednářích, kteří řídí svět a veškeré dění, o kterých už dávno hovořil K. Gott, kvůli čemuž ho někteří posílali "do Bohnic" a dělali si z něj srandu. Gott měl ale hodně načteno a nastudováno, tudíž měl na veškeré dění světa vlastní názory, které pustil zřídkakdy ven. Takže iw23 - ode mě souhlas. 

pozn.: Jedu postupně, až nyní vidím, že váš článek měl značnou odezvu... 

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

Metoda pana Freuda o sledování všech možných zdrojů informací a pak vytvoření si vlastního názoru dává smysl. Já se ale kloním spíš k názoru, že média která říkají A a neříkají B, aby nás přiměly souhlasit s nějakou agendou, vůbec nemá smysl sledovat. Informace typu: vakcína brání onemocnění a přenosu kovidu, Česko se otepluje dvakrát rychleji než zbytek světa, rusové mají munici maximálně na tři dny SVO mi jsou celkem k ničemu. A žádné jiné informace mainstream vpodstatě neposkytuje, ale chápu že někdo zkrátka chce mít přehled.


Realistické hodnocení pana RD že politici zkrátka musí podporovat svůj průmysl i kdyby navzdory svému programu dává smysl, ale jak je pak možné, že hlavnímu zdroji naší elektřiny politici zavádějí uhlíkové povolenky a celkem úspěšné automobilky nutí do výroby elektroaut, které nikdo nechce kupovat?

Děkuji panu MMK za pěkný příběh ze života
, ale stejně mám pocit, že někdo z přátel jeho syna musí sledovat TV :-).  Protože tvrzení, že Fiala není dokonalý, ale Okamura by byl ještě horší je oblíbená mantra mainstreamových médií. Nějak se to k němu muselo dostat :-)

A včelka Mája - spolehněte se, že já na Ilumináty rozhodně věřím :-) !!

Přeji všem pěkný zbytek dne :-) !!

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

https://www.facebook.com/modisupportersforbjp/videos/switzerland-the-paradise-of-europe-/2444751532609596/

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

Zima 2026 v Kyjeve - a jinde na Ukrajine. (Aktualni meteosituaci viz  zde.)  Sugestivni obrazek  momentalni  ukrajinske krajiny

 Ze to je AI vidime na mnoha detailech, pocinaje asi i tim  podivne umistenym sloupem vedeni vysokeho napeti  strana.today/-blekaut-v-ukraine-zhdat-li-kaskadnoho-effekta-po-vsej-enerhetike jinak jsou to ale nejspis vsechno kyjevske artefakty, ktere umely inteligent do toho obrazku zakomponoval. Text clanku  jsem jen preletl ale i tak ve mne zustal spis  obdiv k robustnosti ukrajinske (= asi jeste sovetske, hadam) energeticke site a respekt az obdiv k praci tamnich energetiku.  Je to asi nelehke, co obyvatele Kyjeva v techto mrazivych dnech prozivaji ale pokud - jak z textu clanku vyplyva - dokazi vetsinu panelaku v Kyjeve pri soucasnych  -15 a nizsich mrazech v nedlouhe dobe radu hodin ci malo dnu  resuscituovat na vnitrni teplotu  kolem +15 stupnu tak to asi je porad  jakztakz zvladnutelne.  Je asi taky fakt, ze Rusove nechteji  tu zemi rozbit na padrt a jeji obyvatele masove trapit zimou nebot stale asi jeste doufaji, ze aspon jeji cast se v budoucnu stane  neutralnim nebo dokonce opet spratelenym, spolupracujicim statem. Energetice nerozumim ale zajimalo by mne, zda podobne robustni - jako ta ukrajinska - eneregeticka sit je treba v Nemecku...

Průměrný počet slepic: 4 (3 hlasů)

Nuuk dnes.  Pardon za moji obscesi pocasim :) ale ona i tahle zprava je o pocasi jen napul. V Gronsku - jak patrno i z nasledujiciho odkazu -  radila v poslednich dnech na  jeho  zapadnim pobrezi  neobvykle silna obleva (dnes uz jsou videt jen jeji zbytky ve forme foehnu vice na severu) denikn.cz/nenechame-se-vydirat-reaguji-evropske-zeme-napadene-trumpovou-celni-valkou-o-gronsko/  Pocet demonstrujicich  odhaduji (poznamka I.L.) na stovky, vysku tamni  snehove pokryvky tezko odhadnout, snih tam byva vetsinou - i kdyz ne ted - prachovy a tak je treba z okoli te skalky odfoukan a hromadil se v zaveji u supermarketu 

 Tisíce Gróňanů – tedy podstatná část populace – přišly v Nuuku protestovat proti hrozbám amerického prezidenta Trumpa.  Reuters

Mapka ukazuje aktualni teploty pri zemi, v 850 hPa a tlakove pomery. Zobrazovane barvicky v 850 hPa tedy ve vysi cca 1500 m n m nesmite uprostred gronskeho ledovce (ale ani u islandskeho Vatna Jokull) brat prilis vazne :)

Dodatek. To je ale malebne mestecko, ze.   „Jednal jsem s prezidentem Spojených států o bezpečnostní situaci v Grónsku a Arktidě. Budeme v tomto ohledu pokračovat a těším se na setkání s ním v Davosu na konci týdne,“ uvedl Rutte bez dalších podrobností   

Průměrný počet slepic: 4 (3 hlasů)

A proč ty demonstranty netřískají a nerozhání policejní ozbrojenci jako v každé normálně fungujícím státě Evropské unie už desítky let?

Kde jsou fotky těch "Rychlých sil NATO" proti každému nepříteli, které je potřeba platit 5% HDP?!

Proč už tam nestojí na postech naši stateční vrtulníkáři a ženijní vojska nekopou zákopy a nesypou valy proti nepřátelům dánské kolonie? 

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

Server AE News zveřejnil rozhovor  mezi americkým novinářem Tuckerem Carlsonem a ruským poradcem Vladimíra Putina Sergeje Karaganova. V nejzajímavější části rozhovoru od Karaganova bylo uvedeno, že Rusko zvažuje omezené jaderné údery  proti Evropě a zejména Německu a Velké Británii v horizontu 1 roku až 2 let! 

Stojí za to zhlédnout  viz níže video z českými titulky,  výbušného  rozhovoru, mezi slavným americkým novinářem Tuckerem Carlsonem a poradcem Vladimíra Putina  pro strategické záležitosti Sergeje Karaganova. 

Karaganov v rozhovoru prohlásil , že zničení Německa a V.Britanie musí být provedeno, protože jsou na obtíž.  Německo by mělo být první, protože Německo je zdrojem toho nejhoršího v evropské historii. Jak tvrdí  Karaganov "tito idioti ničemu jinému nerozumí než jen fyzické bolesti". Na otázku Carlsona  -Co by se stalo, kdyby váš prezident byl zavražděn Ukrajinci nebo Evropou nebo Spojenými státy? Co by bylo dál? Karaganov odpověděl :

"Doufejme, že se to nestane. Ale pak by to samozřejmě znamenalo, že je potrestáme, doufejme, že ne Spojené státy, ale Evropu, která bude vymazána z mapy lidstva. Měla by být odstraněna z geopolitické a geostrategické rovnice, protože je na obtíž. Doufám, že by však nebyla potrestána fyzicky. Přesto ale začínám říkat, že tito idioti nerozumí ničemu jinému než fyzické bolesti. A že dříve nebo později budeme muset vystoupat po žebříku eskalace. A pokud nyní nezastaví tuto nesmyslnou válku a nepřátelství na Ukrajině a v jejím okolí, budeme muset začít útočit na Evropu konvenčními zbraněmi. A dalším krokem budou vlny jaderných úderů. Doufám, že se k tomu nedostaneme, protože použití jaderných zbraní, jakýchkoli zbraní, je hřích a použití jaderných zbraní je dvojnásobný hřích".

Merz otočil a Rusko je najednou evropský soused a je třeba usilovat o mír.

Jedna věc zjevně zafungovala. Německý kancléř Friedrich Merz navštívil ve čtvrtek východoněmecké město Halle a v projevu z něho vypadly naprosto neuvěřitelné věty. Merz začala mluvit o tom, že Rusko je evropská země, že Rusko je evropský soused, a že je třeba dosáhnout míru a svobody, a že když se to prý povede, tak Německo pokročí dále k lepší budoucnosti. Takový obrat nikdo nečekal, ale podle ruských komentátorů je jasné, že k Merzovi se donesla slova Karaganova z rozhovoru s Tucekerem Carlsonem, kde právě zaznělo, že Německo je nejhorší válečný štváč ze všech, a že jaderné údery, pokud nenastane mír a současná eskalace na Ukrajině bude pokračovat, budou směřovat kromě Velké Británie hlavně na Německo.

video z českými titulky zde: 
https://rumble.com/v74e0oe-rusko-zvauje-omezen-pouit-jadernch-zbran-proti-evrop-v-horizontu-1-roku-a-2.html

Průměrný počet slepic: 3.6 (5 hlasů)

Působil v představenstvech řady společností, včetně BlackRock Germany . Merz je podnikový právník a uznávaný multimilionář,
Takhle prolhanýho politika už taky máme, a ne jednoho. Ti jsou finančně za vodou a nemají důvod bát se lhát.
Němci si toho Merze vlastně zaslouží. Nechtějí změnu politiky. 
Rozhovoru s Karaganovem nemám důvod věřit. 
Ty řeči o zničení Německa a Británie odpovídají uvažování západních politiků. Když nevíme, jak vyrabovat cizí stát ani po uplacení vládců, tak je prostě zabijeme. My a nebo jejich opozice. 
Maduro má vlastně štěstí. Ještě žije. 

Odstranění vrcholných  politiků a političek západních evropských hodnot není řešení. Vždyť si je jejich blbouni stále volí!

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

Asi věděli, proč.

Už jsem zde psal, že úpadek západu začal feminizací -ne s rovnoprávností žen, nýbrž feminizací, což je protiklad rovnoprávnosti. Nabízím článek, který lecos vysvětluje.

Zde citát z ní:

"A teď se podívejte, co jsme postavili.

Sociální média jsou motorem konsensu. V reálném čase můžete vidět, čemu kdo věří. Nesouhlas je viditelný, měřitelný a ve velkém měřítku trestatelný. Kmen dříve tvořilo 150 lidí. Teď je to každý, koho jste kdy potkali, plus svět cizích lidí, kteří vás sledují.
A podívejte se na časovou osu. Facebook byl spuštěn v roce 2004, ale do roku 2006 byl pouze pro vysokoškoláky. iPhone byl spuštěn v červnu 2007. Instagram v roce 2010. Najednou jste měli sociální média v kapse a před očima, celý den, každý den.

[…]

Stroj se zapnul a začalo snímání.

Kolaps duševního zdraví dospívajících dívek téměř dokonale kopíruje trend přijetí chytrých telefonů, přičemž u dívek jsou dopady silnější než u chlapců. Stejná zranitelnost, která v prostředí předků zdražovala sociální vyloučení, učinila nové konsenzuální nástroje chytřejšími.
Tento stroj nebyl navržen tak, aby zachytil konkrétně ženy. Byl navržen tak, aby upoutal pozornost. Ale efektivněji zachycuje lidi náchylnější ke konsenzuálnímu tlaku. Ženy jsou v průměru náchylnější. Takže jich zachytil více.
Přidejte zpětnou vazbu: ženy si stěžují více než muži. Projděte si jakoukoli platformu a vypadá to, že ženy trpí více. Instituce na to reagují, protože viditelná úzkost vytváří odpovědnost, PR riziko a regulační tlak. Ženy jsou navíc slabší a ve většině scénářů nevyhnutelně vnímány jako oběť. Institucionální reakcí je učinit prostředí „bezpečnějším“. Což znamená odstranění konfliktů. Což znamená cenzuru neshod. Což znamená, že konsenzus posiluje."

Celé německy, přeložitelné srozumitelně gúglem, anglickými citacemi

https://www.danisch.de/blog/2026/01/17/warum-frauen-nach-links-durchdrehen-und-maenner-nicht-so/

Zde je anglický originál s grafy     https://www.ft.com/content/29fd9b5c-2f35-41bf-9d4c-994db4e12998

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Hadmut
 
18. ledna 2026, 3:24
Znáte dopravní značku „Zákaz otáčení do protisměru“, která existuje v mnoha dalších zemích a znamená zákaz otáčení o 180°, abyste se nesrazili s protijedoucím vozidlem?
Některé z nich byly v Los Angeles odstraněny, protože se jimi LGBTQ+ komunita cítila uražená. Příští týden řidiči Porsche prohlásí, že jsou uraženi rychlostními limity. A Asociace žen v domácnosti značkami zákazu stání.

Zde německy s komentářem https://www.danisch.de/blog/2026/01/18/no-u-turn/

Zde video z Los Angeles  https://x.com/iAnonPatriot/status/2012554433423425861

@iAnonPatriot
Never forget when Los Angeles REMOVED U-turn signs because they offended the LGBTQ community.. 
We’re living in a South Park episode.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

Z ukrajinskeho webu strana.today  jeste zajimava ukazka, jak "objektivne" informuji evropska media o jednanich mezi Evropou a Trumpem.    

Ve Francii byl zveřejněn záznam rozhovoru prezidentů USA a Ukrajiny Donalda Trumpa a Vladimira Zelenského z 10. května 2025, kdy do Kyjeva přijeli za ukrajinským prezidentem francouzský prezident Emmanuel Macron, britský premiér Keir Starmer, kancléř Německa Friedrich Merz a premiér Polska Donald Tusk, kteří předložili Vladimíru Putinovi ultimátum s požadavkem, aby od 12. května souhlasil s bezpodmínečným 30denním příměřím, což ruský prezident odmítl.   Na nahrávce Macron volá Trumpovi z Kyjeva a následuje tento dialog.  

- Macron: On (Zelenskyj) souhlasil s vaším návrhem. Je připraven na třicetidenní příměří (ve skutečnosti Zelenskyj přijal tento návrh mnohem dříve – již v březnu 2025 po hádce v Oválné pracovně s Trumpem a následném pozastavení americké vojenské pomoci – pozn. red.).   - Trump: Přijal návrh?       - Macron: Ano.   - Trump: Oh, skvělé! Nobelova cena. Jsi nejlepší.

- Zelenskyj: Souhlasíme s příměřím, ale myslíme si, že pokud oni (Rusové) nebudou chtít příměří podpořit, je třeba proti nim uvalit sankce a vyvinout tlak.  - Trump: Myslím, že budou souhlasit, myslím, že je vše v pořádku. Mám s nimi dobré vztahy, myslím, že je vše v pořádku

Tato nahrávka je pozoruhodná tím, že fakticky popírá prohlášení, která Zelenskyj a jeho hosté učinili po rozhovoru s Trumpem. Připomeňme, že tehdy řekli, že jejich faktický ultimátum Putinovi („buď souhlasíš s příměřím, nebo společně s USA uvalíme na tebe sankce“) bylo dohodnuto s Trumpem. Zveřejněný záznam to však nepotvrzuje. Trump, jak vidíme, nedal kladnou odpověď na výzvu Zelenského, aby v případě Putinova odmítnutí příměří zvýšil tlak na Rusko.  A samotný rozhovor Zelenského a Macrona s Trumpem nevypadá jako seriózní věcná jednání na dané téma s projednáním všech detailů, ale jako letmý rozhovor „na okraj“. Jak je známo, po Putinově odmítnutí příměří Trump nakonec žádné sankce nezavedl, ale místo toho vyzval Zelenského, aby souhlasil s „protihodnotným“ návrhem Kremlu na zahájení přímých jednání.  Celkově je zveřejněný záznam poměrně poučný jako příklad toho, jak probíhají jednání Zelenského a Evropanů s Trumpem a jak jejich obsah souvisí s tím, co je po nich veřejně prohlašováno

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Plus jen male srovnani, jak rychle reaguji ceska media na ruzne zpravy minoritniho vyznamu. DenikN ma proti Novinkam u tehle zpravy zpozdeni 50 minut a zprave venuje jen maly prostor bez fotografie  :)  https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-slovensko-neni-bruselskym-papouskem-sdelil-fico-pri-setkani-s-trumpem-40558255

 

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Policie muslimem vedeného Londýna zmydlila muslimy!

Byli to muslimové -sice šiíté -ale muslimové, kteří demonstrovali proti teheránským mulláhům, kteří právě potlačili "lidové " povstání.

Nechápu...není KoZa veřejným nepřítelem Teheránu a neměli by být jeho iránští odpůrci na Západě hýčkáni a ne zmydleni do krvava, jako by se jednalo o bílé odpůrce (rasisty!) vládní migrační politiky?!

Ztrácím orientaci já nebo KoZí elity?!

Podívejte se sami na článek s videi s demonstrace.

https://sciencefiles.org/2026/01/17/londoner-polizei-pruegelt-auf-iranische-demonstranten-ein/

 

 

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)



"Neustále slyšíme zprávy z Íránu. Slyšíme je právě teď. Jsou tam pouliční demonstrace, nepokoje, zatýkání. Slyšíme o tom už nějakou dobu a slyšíme to teď znovu. Je zřejmé, že íránská vláda nezapadá do politických plánů vládnoucích mocností, jinak by nedocházelo k nepokojům, k demonstracím. To, co se děje v Íránu, se praktikuje na mnoha dalších místech po celém světě, ať už v Sýrii nebo Libyi, Srbsku nebo Gruzii, Venezuele nebo Kazachstánu. Neexistují žádné důkazy, ale všechny důkazy ukazují na viníka nepokojů a viník je vždy stejný: CIA nebo MI6… nebo obojí. 
To, co se opět děje v Teheránu, je typickým příkladem barevné revoluce, revoluce vyvolané ze zahraničí. Připomíná to dvě ruské revoluce z roku 1917. I ty byly vyvolané ze zahraničí. Výsledek byl ohromující, alespoň zpočátku. Velkoruská říše zmizela; Rusko upadlo do dlouhé, brutální občanské války, která byla zároveň válkou vyčerpávající. Když se země konečně znovu objevila na politické scéně, sotva to kdo očekával, protože byla tak oslabená. 
Takové revoluce, nebo jak se jim říká změny režimů, byly ve druhé polovině minulého století velmi běžné a používají se i v tomto století. Velmi často jsou úspěšné. Úspěšné byly v Srbsku a Libyi, v Sýrii a na Ukrajině. Pokusy o ně byly učiněny v Bělorusku, Gruzii a Kazachstánu, ale selhaly. Ve Venezuele byl nedávno zvolen jiný přístup: únos. 
Írán je (primárně) podporován Čínou a Ruskem. Čína nakupuje od Íránu velké množství ropy. Írán je členem BRICS. Írán tvoří v rámci Ruské federace poněkud izolované podsvětí. Írán je však také trnem v oku  Izraele a jelikož Spojené státy slouží Izraeli stejně jako Evropská unie slouží Ukrajině, Washington cítí povinnost Izrael podporovat. Pamatujeme si – že? – na poslední bombardování Íránu během probíhajících jednání mezi Washingtonem a Teheránem? 
Západ buď dosáhne svého cíle změny režimu – jako v Sýrii – nebo nadobro ztratí kontrolu nad Íránem – stejně jako ztratil kontrolu nad Běloruskem. Nezapomínejme, že to byli Britové a Američané, kdo v roce 1953 svrhl premiéra Mohammada Mosaddegha a vydláždil tak cestu k zavedení monarchického politického systému v Teheránu. Je možné, že ti samí političtí aktéři by vůbec nenamítali proti obnovení monarchie v Íránu. Ne, víme, že jim nejde o monarchii. Mohla by to být monarchie, mohla by to být oligarchie, stejně tak by to mohla být demokracie – nebo jakýkoli jiný systém vlády, pokud to vyhovuje světovým manažerům. "


Zdroj   https://gefira.org/en/2026/01/14/iran-in-turmoil/
 

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Jen jeste drobna fakticka poznamka. Zdejsi redakcni system umoznuje hladke vkladani  klikatelnych odkazu, napriklad https://gefira.org/en/2026/01/14/iran-in-turmoil/  proc toho nevyuzit. Plus je tu ta moznost opravit chyby a preklepy v prispevku nebo pridat dodatecnou relevantni informaci. K  prispevku  Ztrácím orientaci  bych jeste  dodal - ale to je jen  moje vlastni nedostatecnost,  ze jsem slabsi v logice a napriklad  vicenasobne negace  jsou pro mne namahave... Takze kdyz v Londyne zasahuji poradkove muslimske sily proti jinym muslimum  a pisi o tom alternativni nemuslimske weby -  je to pro mne docela namahave cteni, co se to tam v tom Londyne deje a jaka vice/ci mene čtená  media v ktere zemi tamni deni konkretne resi  :)

Průměrný počet slepic: 3.3 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Je to trochu  bezbrehe, co se tady vsecho resi. Jsme tady prece  vsichni jako hoste na vidlakove webu a meli bychom pokud mozno  pomahat prosazovat nazory a vuli pana domaciho. Nebo teda rekneme  predkladat "souvisejici temata a zajimava dokreslujici   fakta" k jeho clankum.  Na tomhle se mozna obecne i shodneme, neshodneme se asi ale uplne na konkretnim obsahu takovehoto snazeni :)  V posledni dobe tu byl take velmi turbulentni vyvoj  na diskusni strance,  co se sestavy hlavnich ucinkujicich tyce. Mnozi drive nejaktivnejsi diskuteri zmizeli nebo dostali ban - z meho hlediska vetsinou  spravne - ale to zas dalo az prilisny prostor tem zbyvajicim :)  Plus nekteri, co zustali projevili nekdy az prekvapivou miru nevrazivosti vuci  necemu/nekomu coz  mohlo byt komunikovano smirlivejsim zpusobem :)  Co se obsahove stranky zdejsich diskusi tyce,  osobne jsem spis  alergicky na ty neustale narazky  - pritom z ruznych ideologickych stran - na to, jak nas vsechny ridi  neviditelni svetovi manazeri. I kdyby tomu tak v urcitem smyslu bylo - ma tohle byt  hlavnim (at jiz otevrene  nebo podprahove neustale  formulovanym)  tematem  pro vidlakovy kydy? 

Průměrný počet slepic: 2.3 (4 hlasů)

Nevím jestli jsem to správně pochopila….mně treba vadí, když se moc píše o Židech, protože židovské otázce vůbec nerozumím…stejně jako veškerému náboženství. Takže se k tomu nevyjadřuju. 
 Ale mohli bychom si tu vyměňovat recepty? Třeba na zabijačkové výrobky? Protože nic jiného asi nemáme šancí ovlivnit 😂🤔

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Tak zajimave by bylo treba porovnat stravovaci zvyklosti siitu versus sunnitu...  pripadne muslimu versus Zidu pripadne  Zidu ortodoxnich versus  neortodoxnich ;) V Nemecku mi vzdycky chutnal kebab, ten byva nekdy docela dobry i v Praze zatimco u nas na venkove to okorale pripalene oschle  mlete maso  byva nepozivatelne i pote, co se zaleje omackami a tak se kebabarne  i z politicko narodnostnich anti-islamskych duvodu (i kdyz tamni Ukrajinky u obsluhy jsou hodne)  vyhybam.  Jelito ze zabijacky jsem mel predevcirem,  kdyz jsme byli na navsteve ale zdalo se mi prilis moucne a  nejasneho terminu cerstvosti :)  To uz lepsi je sekana od mistniho reznika s kysanym cervenym  krkonosskym zelim udelana doma nebo - obvykle velmi dobre  pripravene, dle meho nazoru - nudle s masem v jedne  vietnamske restauraci kterou v Praze rad navstevuji a vzdycky si tam dam to stejne osvedcene jidlo :)

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)

..." Tak zajimave by bylo treba porovnat stravovaci zvyklosti siitu versus sunnitu...  pripadne muslimu versus Zidu pripadne  Zidu ortodoxnich versus  neortodoxnich"... Asi jsem už ve svém věku ztratil smysl pro humor a pokud to nebylo myšleno jako vtip asi bych ztratil o takovou diskusi i zájem.

Průměrný počet slepic: 4.3 (3 hlasů)

Ono je nekdy tezko rici, zda napsane/recene  je mineno vazne ci zertem...  a beztak jsem starsi, nez Vy :) Me to  prijde zajimave, kdyz se dve etnika krvave nenavidi a pritom se stejne oblekaji, maji stejne stravovaci zvyklosti, poslouchaji stejnou hudbu a nekdy i uctivaji, z naseho pohledu tedy,  uplne stejneho Boha...

Průměrný počet slepic: 4.3 (4 hlasů)

..." narazky...na to, jak nas vsechny ridi  neviditelni svetovi manazeri. I kdyby tomu tak v urcitem smyslu bylo, ma tohle byt  hlavnim  tematem  pro vidlakovy kydy?"...  No dobrá otázka, podle toho, že byla vůbec vznesena, asi si myslíš, že spíše ne.

Je to strašně těžké, pokud se tomuto tématu budeme vyhybat, přijmeme přístup dnešních "mladých", jak jsem psal výše "stejně s tím nic neuděláme, tak to nebudem řešit a budeme se starat jen o svou zábavičku". Tohle samé bylo vyčítáno disidenty mase běžných občanů před plyšákem, že jsou  vlastně spokojení s Husákem, v hospodě si zanadávají a pak si užijí prima víkend na chatě vylepšené ze socialistických podnikových zásob. No myslím, že vzorce chování lidí jsou stále stejné, jen se změnily kulisy divadla.

Na druhou stranu, pokud budem jenom řešit téma "kdo řídí tenhle svět" , dojdeme k poznání, ze kterého nám nebude po psychické stránce příliš dobře a slabší jedinci to budou špatně vydýchávat.

Těžké rozhodování, sám nemám v této otázce úplně jasno. MMK

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Také nemám v otázce „kdo řídí tento svět“ úplně jasno. Mám ale jasno v tom, komu slouží uspořádání ekonomiky a bankovního systému tak, aby na vlády byl vyvíjen tlak, aby se zadlužovaly, a zadlužené státy platí úroky, a ten komu je platí, má tím víc peněz na půjčování, a stále stoupá jeho vliv na zadlužené státy.

Myslím si, že je na čase, aby bylo zákonem zakázáno, aby si náš stát mohl půjčovat od zahraničních společností. Zadlužovat by se mohl pouze u českých občanů a firem bez cizí účasti. Samozřejmě že by bylo nejlíp, nezadlužovat se vůbec.

Samozřejmě že to je pouze jeden z problémů našeho státu a sám o sobě vyřeší jen málo.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Je zvláštní, že lidé jsou ochotni věřit, že jejich společnost řídí Ježíš syn boží, bůh, desítky svatých postav z historie, Alláh či Mohamed, jiné nadpozemské osoby a éterické bytosti, mafie, zednáři...
Ale vytrvale je odmítáno, že by se do řízení dějin montovali židé se Židy.
Někdo věří na Ježíška do 7 let, někdo do puberty. A ti, kteří chodí do kostela, patrně věří až do smrti.
Já nevěřím tomu, že společnosti vládne chaos. To by se potom nemohly opakovat dějiny, které se snaží zakrývat historici.
Zakrývání dějin vidím v přímém přenosu už od toho převratu roku 1989.
Od začátku se z německých vrahů a kolaborantů dělají ubožátka vyhnaná do jejich Říše, zatímco se mlčí o 360 000 zavražděných obyvatel během šesti let okupace. 
Tisícema lží se zakrývají skutečnosti událostí i současného dění. 

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)