Rozpojené státy americké

Autor
Štítky

Když všude slyším to mediální ujišťování, že tentokrát v USA určitě vyhraje Joe Biden (a dokládají to kupou grafů, horou komentářů) tak mám stále větší dojem, že vyhraje Donald Trump.  Nemám na to žádné lepší grafy, ani pohled nějakého insidera, mám jen...  takový pocit.  Americké reálie jdou trochu mimo mě. Ale když slyším naše  média, jak Biden vyhraje, tak bych řekl, že nevyhraje. 

Moje pocity vypadají asi takhle: 

1. Bidenovi příznivci, zpřátelená média a vůbec celý líbodémo diskurs se potřebují o jeho vítězství ujišťovat dnes a denně. Tak moc, že z toho jako sláma z bot čouhá přání, které je otcem myšlenky. Oni si ve skutečnosti nejsou ani trochu jistí. Oni se bojí, že by jim ten křupan mohl natrhnout řitě a být další čtyři roky jako utržený z řetězu. 

2. Viděl jsem celou řadu  Trumpových  předvolebních shromáždění, která jsou narvaná lidmi. Také vidím ten jeho přímočarý styl řečnění. Žádné čtecí zařízení, žádné užbleptávání, žádné drmolení. Trump mluví jako když mu zobák narostl, ví co chce říct a ostentativně kašle na mainstreamová média. Vůbec je nepotřebuje. Nepodlézá jim, své myšlenky šíří přes sociální sítě.  Chová se jak Zeman se vším všudy. 

3. Nějaké kecy o tom, že teď se zkvalitnily předvolební průzkumy a tentokrát už se Ipsos nesplete, protože mnohem lépe sbírá data předvolebních preferencí, ha ha ha, nenechte se vysmát. Už před čtyřmi roky platilo, že lidi ani do anonymního průzkumu už raději neříkají, že by volili Trumpa. Tohle je stejné jak u nás. Babiš vyhraje volby a skoro nikdo se k tomu nehlásí. To samé platí o Zemanovi.  Příznivci už nemohou veřejně, otevřeně a v klidu říci, že jsou babišovými/zemanovými/trumpovými příznivci. Hned se do nich někdo pustí, hned je označí za veřejného nepřítele....  a tak to prostě neříkají. A vzhledem k hysterii dnešních liberálních demokratů už je lepší to neříkat ani anonymně do dotazníku.  Minář vidí na Letné dvě stě tisíc lidí, co mu fandí a tak cítí sílu. Ale nikdo mu neukáže ten mnohem větší dav lidí, kteří mu nefandí a ještě větší dav, kterým je ukradený. Jednoduše proto, že ti se nikde nesešli. Ale volební právo mají a k volbám půjdou. 

Vidlácky bych si proto myslel, že Trump vyhraje a užijeme si další legrační americkou volební noc, kdy naši moderátoři ve studiu zase budou zklamaní až na půdu.  Ale vzhledem k obrovskému návalu korespondenčního hlasování se výsledky nedozvíme tak rychle.  

Nicméně.... 

Když se podíváte na tu obrovskou vypjatost, tu hysterii, to obviňování z neregulérnosti už předem, ty řeči o tom, že Trump svoji porážku neuzná, nebo Biden svoji porážku neuzná, že v tom má určite prsty zase Rusko a fejsbůk... Máte pocit, že po volbách půjde všechno normálně dál? 

Trump i Biden možná svoji porážku uznají, ale uznají ji také ty miliony příznivců? Spojené státy americké jsou pěkně rozpojené. Oni tam mají stejný problém jako my - nevědí jak dál. Budou jen ustupovat ze slávy a mohou svůj ústup jen brzdit na úkor lidí doma nebo lidí venku. Ale krok za krokem se jejich země mění v Jižní ameriku.  Tomu nezabrání ani deset Trumpů, protože tolik moci prostě není k dispozici. Oni tam v USA mají ten svůj systém brzd a protivah, který jim teď nic moc neumožňuje. Navíc tam mají ten jejich Black Mater Live a různé další bojůvky, které spíše sílí než slábnou. Policii už leckde vykleštili. Ku-klux-klan tam také pořád existuje. Každý den se vykopávají hlubší a hlubší příkopy mezi lidmi. Oni mají k občanské válce ještě blíž než my. Leckde drží bublající kotlík lidských vášní jen čirým násilím. 

Víte, já moc nevěřím, že Trump je tak mírumilovný, že žádnou válku nezačal. Já si spíš myslím, že už neměl z čeho ji začít. I když dal Pentagonu rekordní rozpočet, tak ten se spíš utratí na velké dárky pro generály a na nefunkční drahé hračky, než na skutečný válečný materiál. V tomto ohledu na tom bude Biden stejně.  Realita směřování USA je tak nějak dána a Biden se od Trumpa v reálu moc lišit ani nemůže. 

Prostě se jim to doma sype a bude se to sypat, ať vyhraje kdokoliv. Letošní volby už nejsou tématicky o kosmetických změnách v daních nebo rozpočtu. Nejsou o zdravotnické reformě. Nejsou o větších sociálních jistotách vs. lepších podmínkách pro podnikání. Jsou mnohem vyhrocenější. Naposled, když to v USA takhle vypadalo, tak vyhrál Lincoln a pak padlo šest set tisíc mužů. 

A co bych si přál já osobně? Já bych si přál, aby tam USA měli svých starostí dost a neměli čas ani náladu rozesírat země okolo. Já vůbec nestojím o to, aby dělali America great again. Já nechci, abychom kupovali dostvabu Dukovan od Westinghouse. Nestojím o americké vrtulníčky, nestojím o návštěvy našich Babišů v centrále CIA. Nechci, aby se naši hujeři shlíželi v USA. Já nechci platit Trumpovi jeho politiku velkého amerického národa za každou cenu. Nechci kupovat jeho svobodný zkapalněný a drahý plyn. 

 Takže bych asi raději, aby vyhrál Biden a Trump to neuznal. Nebo, když vyhraje Trump, aby to Biden neuznal. Ať se požerou mezi sebou. Trump to možná myslí dobře s USA. Ale s námi to nikdy dobře myslet nebude. Biden jak by smet. Ať se ve volnách stane cokoliv, pro nás z toho nic dobrého nekouká. Takže by bylo asi nejlepší, aby se tam štengrovali tak dlouho, až se spojené státy definitivně rozpojí. 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.5 (128 hlasů)

Komentáře

Porad zijete v technologickem bludu. Mate svou technologickou bublinu a nechcete z ni vystoupit.

Nove technologie jsou na technologicke hrane a vetsina je pekny smejd co neprezije dva roky pouzivani.
Ja vidim jak se technologie motaji v kruhu, mooruv zakon jde k ledu, aplikacky na telefonech zabavi, ale zadny problem nevyresi.

Průměrný počet slepic: 4 (17 hlasů)

tak to jen překopíruji:
poznámka Emanuella Kanta: "Ach Milane V, vidím, že jste zde opět s Vaším optimismem. Jestli bude nejlacinější, to tedy fakt nevím, zatím je nejlacinější výroba elektrické energie z jádra. Sám fotovoltaiku používám dost dlouho, abych o tom něco věděl. Můžete mi prosím říci, které komponenty budou lacinější a kolik budou stát? Výroba jednoho kilowatu v Temelíně včetně odpisů stojí cca něco kolem koruny. Znamená to, že tatáž kilowat hodina bude stát méně? IK"

moje odpověď: "samozřejmě, když jste si pořídil fotovoltaiku před pár lety tak musela být dražší.
Ti co ji stavěli v roce 2009 ji stavěli sedmkrát dráže než ti co jí staví dnes.
Nejlevnější cena elektřiny z "utility scale" fotovoltaiky (né té střešní, ta je 2x tak dražší než ta na louce) v EU je v současnosti v Portugalsku
http://taiyangnews.info/markets/e0-011kwh-record-low-bid-in-portugal-so
asi 30 haléřů českých za 1 kWhodinu. Tomu nemůže jádro konkurovat nikdy. (musím ovšem dodat, že v Portugalsku ta samá elektrána vyrobí za rok 1,8krát více elektřiny než u nás).

A já mluvím o ceně fotovoltaiky, která bude za dalších deset let, u nás,
nebude to pokles ceny 7x, jako to bylo v předchozím desetiletí, ale (podle learning curve vývoje ceny) "jen asi pokles ceny 4x.

Jinak ta 1 Kč/kWh z Temelína je cena ze staré JE (rok 2000), tu cenu z nové JE v Dukovanech odhaduje ČEZ dvojnásobnou (a zatím realita všech nově stavěných JE je, že cena původně plánovaná se nakonec ještě zdvojnásobila).
To je realita, proto se na komerční bázi staví jen fotovoltaika a větrné elektrárny a plynové elektrány.
Ty jaderné musí postavit (nebo zadotovat) stát. Kvůli zvýšené bezpečnosti v EU jsou stále dražší.

Všechno to jsou ceny včetně odpisů a "přiměřeného" zisku.

Váš problém je že srovnáváte starou (Vaši) fotovoltaiku=drahou FVE
se starou JE (postavenou před Fukušimou)=levnou elektrárnou.
Pak samozřejmě vidíte výhodu jádra, ano v roce 2000 i v roce 2010 byla JE mnohem výhodnější.
Teď už platí pravý opak."
-------------------
V tom je jádro pudla, lidé nevidí časový vývoj, nevidí jak se věci mění,
"informace" z novin a medií to jsou jen kecy,
jen insideři do toho vidí....

Průměrný počet slepic: 2.4 (15 hlasů)

zásadní chybu.
Počítáte ceny v okamžiku, kdy je energie dostatek.
Ignorujete ceny energií v okamžiku, kdy jednoduše nejsou, resp. nebudou k mání.

Průměrný počet slepic: 4.7 (16 hlasů)

stojí jen 27000 a to na občasnou elektriku v baráku stačí. Barel nafty ve sklepě a 2 kanystry v autě.

Průměrný počet slepic: 3 (7 hlasů)

že veškerá energetika co zahrnuje fotovoltaické a větrné elektrárny je a musí být založena na
přebytku výrobních kapacit a přebytku elektřiny. Takže výsledek je tlak na snižování ceny elektřiny,
nebýt drahé povolenky na emise CO2 tak je nyní elektřina tak levná (myslím výrobní velkoobchodní cena, ne maloobchodní cena od těch zlodějů z ČEZ distribuce) jako nikdy v historii. A ty zlodějské dotace OZE taky už skončí, u nás až za 10 ?? let?

Průměrný počet slepic: 3.6 (9 hlasů)

myšlení je, že si ani náhodou nepřipouštíte trend, který je nastolen. Tedy snižování podílu SKUTEČNĚ fungujících zdrojů elektrické energie, tedy i takových, které fungují potmě a za slabého větru.

Průměrný počet slepic: 5 (12 hlasů)

hladinku ekvivalentu emisí, tak bych byl za to, uvalit na solární panely povolenky za emise fluoridu dusitého, takto plynu vznkajícího při výrobě křemíku, který je asi 11 000x účinnější v záchytu tepla než zlý CO2. Na rozdíl od CO2 ho z atmosféry nic nesekvestruje...

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

ten váš stromek pořežu a naházím do kamen, abych se zahřál aspoň poloekologicky.
Když soudruzi řekli, že škodí jen CO2, tak škodí jen CO2.
A vy si fluoridujte, co chcete, ale hezky zalezlý na višňové větvi, nic nikam nevystrkujte a mlčte a chvalte!!!
https://www.youtube.com/watch?v=o8xYi6l2hAY

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

👍

Zatím bez slepic

Milane. víte co byste mohl? Vy jste tu opravdu u nás takový propagátro fotovolatiky a obnovitelných zdrojů a mezi námi pesimisty jste kovaný ba jurodivý optimista. Co kdybyste občas na toto téma přispěl článkem. Ale ne o tom, co bude za deset let, to už od Vás víme. Ale mohl byste tu a tam udělat ozdrojovaný rozbor, jak klesá cena zařízení - ideálně u nás na trhu. Jak jsem řekl, pokud dostanu příslušné množství solár článků (pro mě tak 50m2) a k tomu 10kWh baterku se všemi měniči a kravinkami za 200 táců, tak do toho jdu. Nerad bych to propásl... 

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

za 200 tisíc Vám to žádná firma na střeše u nás nepostaví.
Nic jste nepropásl, počkáte si ještě řadu let (ale Vy nechcete slyšet co bude za 5 či 10 let).
Teď má šanci na levnou fotovoltaiku jen takový nadšenec do fotovoltaiky jako jste Vy do Vašeho záhumenku a Vašich pašíků.
To znamená, že si to udělá z 90% sám, že rozumí elektřině. Vždyť ty panely u střešních instalací jsou jen jedna čtvrtina ceny.
Najdete o tom spoustu informací od fandů fotovoltaiky na netu.
Já se zabývám (zabýval jsem se) jen vědou. Mě zajímá jen svět (věda je jen jedna, celosvětová), na český dvorek jsem už rezignoval,
Ale vím, že technický pokrok je nezvratný, všude, u nás i u protinožců. Někde to trvá míň, někde dýl.

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

leda blázen.
Jeden exot mi to taky vnucoval. vypočetl jsem, že se mi to za nynější ceny vrátí za 17 let, což je ovšem daleko za životností baterie.
Konec, tečka.

Zatím bez slepic

tu Vaši střešní FVE za cenu 20 tisíc Kč za 1 kW výkonu (vidlákových 10 kW za 200 tisíc) Vám nikdo nepostaví ještě když k tomu chcete baterii.
Ale když srovnáte velkou fotovoltaickou elektrárnu, nad 100 MW (jadernou malou Vám nikdo nepostaví), tak Vám německé firmy postaví 1 kW výkonu i za 15 tisíc na klíč a ještě k tomu seženou odběratele kdo veškerou tu ("čistou") elektřinu koupí po 15 let. A za ten zbytek buď můžete mít nejlevnější plynovou elektrárnu nebo (zatím) menší baterii.
Srovnávejte malé JE (do sklepa) 😀 s malou FVE (na střeše) a velké FVE s běžnými (=velkými) JE.

Průměrný počet slepic: 2 (1 hlas)

Pro FVE platí co platilo dosud (než byli dotace) pro auto, když není kam ju dát, tak je to tunel na prachy a pro hračičky...
A za další, FVE +- by stačila pro domácnost a to ještě nesmí být leden, kdy 5 týdnů bude zataženo a svítí slunko slabě od kolika? 9-16?
Ale zapoj si na to továrnu co má žíznivý obráběcí stroje a musí jet na termíny, zapoj si slévárnu apod. I ten blbej úřad, třeba katastr, když zapne počítače a světla a spočításe jaké by musel mít akumulatory, aby to utáhlo :D

Milane, vývoj bude, ale stane se co vždycky, lidi jako ty co 30 let říkali "toto je budoucnost" se najednou probudí a přijde jiná technologie, levnější/lepší/výkonější a budou čumět, že na vítr a fve si nikdo ani nevzpomene...

Průměrný počet slepic: 4.9 (15 hlasů)

Nesdílím ten optimismus, že "že na vítr a fve si nikdo ani nevzpomene...". Slunce je základní energetický zdroj, tudíž jeho přímá přeměna na nejušlechtilejší energii elektrickou pomocí fotovoltaického panelu asi v ceně nic nepřekoná. Pokud by to měl být dokonce nějaký točivý stroj, tak na 110 procent ne. S touto základní fyzikální rovnicí se musíme smířit. Ona totiž žádná jiná technologie z principu nemůže být efektivnější. Je dobré si vzpomenout jak byly drahé například ledničky, počítače lejzrovky v jejich začátcích a co se o nich tvrdilo. S fotovoltaikou je to stejné. Dnes je to vskutku pro naši zeměpisnou šířku z důvodu zimních měsíců polotechnologie. Ve Španělsku, Kalifornii je to již celá technologie. Nikde není napsáno, že se Španělsku nestane novým energetickým tygrem pro celou Evropu.

K těm velkospotřebitelů elektrické energie. Klidně ať se postarají, třeba tak, že si postaví vlastní elektrárnu, nikdo jim v tom nebrání. Jistě to znáte, kapitalismus. Pokud jde o zisky jsou výhradně privátní, pokud o náklady, tak je dobré je přenést na co nejvíc tupejch nemyslících hlav. Za sebe "žíznivý obráběcí stroje a musí jet na termíny" nasrat.

Jen pro upřesnění, v těchto měsících se něco vyrobí jen mezi 10-14 hod.

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

Na co mije slunce ve španělsku a ještě přes den? Co budeš dělat v noci, když přijedeš domů a chceš zatopit, svítit nebo nabíjet elektromobil...

A ty elektrárny, chápeš, že rozhoduje ten co má největší vyjednávací pozicu a to nikdy není milion eběratelů co platí 2 tisíce měsíčně, ale 20 největších co zasednou s politikama a domluví si to? Nebo myslíš, že platby za jistič jsou super pro malé a velcí na to doplatí :D

Jsi optimista, ale podívej se do historie, fakt technologie které jsou prosazovány vládou/vědci se prosadí nebo historie ukazuje opak, že se najde blbec co udělá něco jinýho než tyto skupiny chcou a to se prosadí ;)

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

ten nejvíc vyrábí v zimě. V únoru 2020 obnovitelné zdroje (především vítr) daly Německu přes 70% elektřiny.
To je realita, ostaní jsou jen kecy.

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)

co bude s těmi mraky vojclů a munice , rozesetých po světě. vfrátí-li se domů udělat pořádek, nebo jestli zůstanou tzv. partizánské výsadky. Ono to jejich vyživování bude muset někdo ?zafinancovat?......

Průměrný počet slepic: 3.7 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

USA se jen tak rychle nerozpadnout,vždyť je drží nad vodou,miliony podobných,jako naše BIS,Vondra,Petříček.
Spíš je horší,že je nic jiného nemůže zachránit,než válka,než udržet dolar,jako světové platidlo a proto udělají cokoliv.
Pak tomu brání sionisté,ještě není zřízen,vybudován velký Izrael a to je důležité,okamžitě by padl Izrael a mnoho dalších států,které si USA drží,jako kolonie.
Proto tomu divadlu moc nefandím,je to jen bitva těch v pozadí o moc o prachy a jak páše Vidlák,je úplně jedno který vyhraje,ale nečeká nás nic dobrého.

Průměrný počet slepic: 3.9 (17 hlasů)
Trvalý odkaz

Na celé věci je nejhorší, že se nejedná o souboj Trump-Biden, ale o souboj Trump-Harrisová. To je ještě další level. Myslím, že se vůbec nemusíme zabývat otázkou, jak by vládl Biden, protože tak krátké historické epizodky nestojí za kydání. Mechanismus a důvod přechodu atomového kufříku z ručky do ručka už je podle mě sepsán.

Průměrný počet slepic: 4.2 (11 hlasů)

je nadopován, aby vydržel ještě pár týdnů. Pak se rozsype na součástky a záloha v podobě všstranně vyvážené loutky bude ustavena do funkce po vzoru slovenské prezidentky - dobře vypadající mluvící hlava.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Jen si dovolím Vás upozornit, že Trump je ročník 1946, zatímco Biden je ročník 1942.
OBA jsou staří muži, kteří by měli pěstovat vnoučata a nemontovat se do politiky.
U OBOU je slušná pravděpodobnost, že po případném zvolení nepřežijí funkční období.

Průměrný počet slepic: 2.7 (13 hlasů)

In reply to by Občan (neověřeno)

Trvalý odkaz

je ročník 42?

Průměrný počet slepic: 3.9 (11 hlasů)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Kandiduje snad na US presidenta?
Pokud je mi známo, tak Zeman KONČÍ jako president a znovu už kandidovat NEMŮŽE.

Průměrný počet slepic: 4.3 (13 hlasů)

In reply to by Občan (neověřeno)

Trvalý odkaz

To můžete vlastně říct i o Trumpovi. Zeman kandidoval v době, kdy byl starší, než dnes Trump. Takže se vlastně také měl starat od vnoučata. Jenže on i Trump zřejmě usoudili, že mají poslání v zachraňování jejich státu.

Průměrný počet slepic: 4.7 (14 hlasů)

In reply to by pav (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zaplať Pan Bůh, že usoudil.

Průměrný počet slepic: 4.8 (20 hlasů)

In reply to by Občan (neověřeno)

Trvalý odkaz

zeman kandidovat muze, akorat to musi byt uz jiny stat ;-)

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)

Při současné nestabilitě se může stát ledacos.

Průměrný počet slepic: 4.6 (8 hlasů)

Havel.

Průměrný počet slepic: 4.7 (15 hlasů)
Trvalý odkaz

se zvyšující se rychlostí.
Z nabízené dvojice kandidátů, Trump vypadá jako schopnější brzdič

Průměrný počet slepic: 3.7 (9 hlasů)

já taky nepochybuji, že Trump je schopnější a už toho dost dokázal.
Myslím, že vyhraje a změny (přeformátování) přijdou až za 4 roky.

Průměrný počet slepic: 4.1 (10 hlasů)

Prý už 4. listopadu! No, dvakrát se vyspíme a budeme chytřejší ...

Průměrný počet slepic: 4.1 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Volební systém v USA je tak komplikovaný a záměrně připravený k podvodům, že výsledek voleb závisí jen na tom, zda manipulace s hlasy převýší reálnou podporu lidového kandidáta. V letošním covidovém roce jsou tyto možnosti manipulace s hlasy upgradeované na novou úroveň. Reálný poměr voličské přízně mezi oběma kandidáty bych odhadoval okolo 55:45 ve prospěch Trumpa. Volební výsledek očekávám okolo 51:49 jedno pro kterou stranu. Následovat bude napadení výsledku voleb prohrávající stranou a dál už nevím, co bude následovat. Tento zmatek nemá historický precedens a proto lze těžko předvídat, jak se to bude řešit. Malým vodítkem může být to, že se Trumpovi podařilo těsně před volbami dosadit svoji soudkyni na uvolněné místo u Nejvyššího soudu.

Průměrný počet slepic: 4.1 (16 hlasů)

In reply to by Vlastimil (neověřeno)

Trvalý odkaz

bude 53:52. 90 000 000 koresponďáků je posláno a mnohé budou počítány 2x.

Průměrný počet slepic: 3.6 (15 hlasů)

kdy jste, byl naposled v USA a jaká máte zdroje o tamní situaci, že si troufáte na tak přesnou předpověď za kterou by se nemusela stydět ani Pýthia? Myslíte, že zakladatelé USA už v 18 století (od té doby se volební system zásdně nezměnil) záměrně připravili volební system k podvodům?

Průměrný počet slepic: 2.5 (8 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

Takže, kdyby napsal, že se právě vrátil z návštěvy tetičky z Maine, kde se strejdou lovili 2 týdny humry, byl by jeho post podle vás relevantnější?
Třeba se o danou problematiku zajímá, vyhledává informace a přemýšlí o nich.
Taky to někdy prubněte.

Průměrný počet slepic: 3.4 (13 hlasů)

In reply to by rk (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jsem prognostik amatér.

Pochybuji, že otcové zakladatelé měli k dispozici zázračné sčítačí stroje, korespondenční hlasování, volební den dlouhý dva měsíce a mnoho jiných záludných moderních vymnožeností.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Tady se pořád vychází v úvahách z toho, že cokoliv nového je špatně a jediná šance na zlepšení je návrat ke starým dobrým časům. Současný nadnárodní imperialismus, který vyvezl práci do Číny a udělal z ní továrnu světa a vykašlal se na vlastní národy a jejich směšné národní státy, zahnívá. Vidíme to i tady a situace v USA je důsledkem téhož. Trump je zastánce politiky "america first" ale způsobem, že když chcípne sousedovi koza, tak on bude zase TOP. Já myslím, že vyhraje Biden a v USA (i díky jeho neschopnosti) dojde k pokroku, který se stane novým vzorem pro celý svět. Jinak USA rychle skončí i jako ten technologický leader (to asi skončí tak jako tak). Nejvíce se vyplatí investovat v Číně, protože ta má největší růst ekonomiky a mozky se tam začnou také stahovat nehledě na to, že Asie má svých mozků dost. Národní stát je pouze geografické teriotorium, ve kterém vegetuje určitá přesně vypočítaná kupní síla a námezdní pracovní síla s teritoriálně určenými cenovými hladinami a jejíž zdroje si nadnárodní kapitál využívá zcela dle své libovůle. Národy dnes už mají smysl opravdu jen jako ty Moravské kroje ve skříni. Jediný smysl státu spočívá v sociální záchranné síti poslední instance (viz podpory krachujícím podnikatelům), ale tento smysl může být naplněn a možná i lépe v rámci většího a bohatšího celku, třeba zrovna EU nebo něčeho, co ji nahradí (Euroasijský svaz třeba). Národy držely pohromadě ideje, ale dnes už byly všechny ideje tak zprofanovány, znásilněny a zpronevěřeny, že z národů zbylo pouze opilé hulvátství fotbalových fanoušků.

Průměrný počet slepic: 3.1 (16 hlasů)

Není pravda co píšeš, nevím jak ostatní, já neříkám co jsi napsal já říkám "návrat ke starým hodnotám prověřených časem tisíců let, jako např. rodina, úcta ke stáří, slušnost, vymahatelnost práva atd."

Ideje nejsou sprofanovány, ony existují, jenom ti co zrovna jsou nahoře na ně rezignovali a budou nahrazeni těmi co je prosazují... Co myslíš, že je převaha Islámu na západě? Návrat idejí do politiky, potom co ti nahoře rezignovali na ty svoje... A kdo je bude prosazovat? Intelektuál třebas i ten islámský :D Né bude to obdoba našich fotbalových fanoušků, lidi co nemají zábrany a milují násilí a půjdou za tím intelektuálem co bude sedět v mešitě na koberečku apopíjet čaj při vysvětlování idejí, které podle tebe zmizeli ;)

Čeká se jenom na jedno, až zmizí blahobyt a lidi nebudou mít co ztratit, pak začne peklo, změnu nepřináší "sálónní představitelé v době klidu, míru a bohatství", ale lidi co nemají co ztratit a jdou za vůdcem co jim slibuje modré z nebe...

Čína s Ujgurama pod. akcema ukazuje, že má koule, koule prosadit svoje ideály, proto nějaký čas nezanikde, v evropě vládnoucí rezignovali na ideje, rezignovali i na ekonomiku, takže splnili dva předpoklady, které povedou k chaosu a znovu nastoupení vůdců co mají koule ideje prosadit a těm co budou tvrdit "sjsou sprofanované" radím jedno, popraviště a vězení nebudou díky nim prázdné, když budoou říkat, že idee vůdce co má koule je sprofanovaná ;)

Průměrný počet slepic: 3.8 (11 hlasů)

Mimochodem, toto tvrdili už lidé v antice...že kdysi, kdysi za starých časů, to nám (lidem) bylo dobře.... Zdá se, že to tvrdí každá generace, když zestárne.

Ideje držely národy ?
Eh, panáčku, které národy a kdy ? A na úkor kterých skupin lidí, ba i národů, někdy dokonce i celých civilizací ?

Průměrný počet slepic: 3.7 (19 hlasů)

https://www.youtube.com/watch?v=JuAxkomvn-0
...za starech časů stromy měly delší stín,
na dně piva nebyl spín,
holkám v ústech zvonil smích....

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

K tématu
https://outsidermedia.cz/svet-ruskyma-ocima-583/

Můj názor: Bez Ruska to v Evropě a ve světě nepůjde. Ve vztahu k Číně, k Turecku Jsem zvědav, kdy to plánovačům světlých zítřků dojde, Podkopávání Ruska k výsledkům nevede. Jen tlačíme Rusko k Číně. Pro Evropu je tento stav maximálně nevýhodný. Nestabilita v USA by tohle ještě podtrhla.

Můj typ na vítěze v US volbách? Kdybych to měl brát podle toho, co se dá pochytat z mainstrému, tak jednoznačně Bilden, miláček ČT a bakalomédií. Jenže tyto zdroje jsou pro mně stejně důvěryhodné, jako bába blažková a vrátný z Tosu. Podle Blistů je Trump hlavní padouch, skoro jako Putin. Když je to tak, tak mi nezbývá, než si přát a držet palec, aby vyhrál Trump. Kromě toho, má u mě body. Vypověděl klimatickou dohodu a je skeptický k názorům klimaalarmistů. Jeho zvolením by dostalo rudozelené trockistické sdružení v EP a EK těžkou ránu.

Přidávám se k těm, kdo říkají, že výrazná nestabilita v USA po volbách by nám neprospěla. Při oslabení hegemona se sice otevírají okna příležitostí, ale jen pro ty, co mají nějakou vizi. To u nás nevidím. Jsme stejně rozpolceni jako v USA.

Volební noc? ČT a ČRo pořádali tu minulou, musím napsat, že tak zdařilý zábavní pořad jsem z jejich dílny nikdy nezažil. Ani s Bohdalovou a Dvořákem, ani s Menšíkem. Musím jim touto cestou poděkovat. Kdyby se jim podařilo tentokrát jen z poloviny to, co posledně, byl by to výkon.

Průměrný počet slepic: 4.5 (17 hlasů)

Naprosto souhlasím, zvláště s vaší větou: Při oslabení hegemona se sice otevírají okna příležitostí, ale jen pro ty, co mají nějakou vizi. Ono, kdybychom tu měli politiky, schopné šikovně balancovat mezi velmocemi, z každé strany slíznout smetanu a přitom si zachovat nezávislost (něco jako dejme tomu v Jugoslávii Tito), tak by to nebyla špatná varianta, ale nikdo takový u nás není.
Jo a s tím Ruskem - ten stav je velmi nevýhodný i pro ně, Čína je jejich přirozeným a historickým soupeřem a šilhá po Sibiři. Pokud máme mít v budoucí ekonomické konfrontaci s Čínou nějakou naději, je spolupráce s Ruskem jediná možnost.

Průměrný počet slepic: 4.8 (18 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

"Jo a s tím Ruskem - ten stav je velmi nevýhodný i pro ně, Čína je jejich přirozeným a historickým soupeřem a šilhá po Sibiři. Pokud máme mít v budoucí ekonomické konfrontaci s Čínou nějakou naději, je spolupráce s Ruskem jediná možnost."

Souhlas. Spolupráce EU - Rusko je přirozená, přirozeně oboustranně výhodná. Spojením s Ruskem EU naroste 3x. Ekonomicky i politicky. Rusko může vyvážit svým převládajícím konzervativizmem stav v EU, Rusové vždy vzhlíželi k Evropě, proč je odkopávat. Čína je pro Rusy jiná kultura a do budoucna velké potencionální nebezpečí. PROČ je tlačit do svazku.
Docela věřím tomu, že po užší spolupráci s Ruskem bude volat především Francie. Důvody pro to má.

Průměrný počet slepic: 4.7 (15 hlasů)

podkopávat Rusko nepřestanou, vždyť víte, že jde o ty zdroje, když v devadesátkách Rusko drancovali, byla to úžasná země s demokracií na vzestupu, sotva jim to Putin zatrhnul a usměrnil domácí oligarchy, stala se z Ruska znova "říše zla" a vzpomeňte na výrok "krvavé balkánské řeznice Madly", že je nespravedlivé, aby takové bohatství měl pouze jeden stát. Nikomu z těch zločinců nejde o "demogracii a lidská práva", jak pořád trapně velkohubě prohlašujou, ale o zmocnění se ruského přírodního bohatství a nikdy o nic jiného nešlo.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

- historií ověřená strategie všech imperiálních hajzlů i jejich mužiků.

Zdravý duch páchne blbostí. Ať žije Trockij!

Průměrný počet slepic: 3.5 (2 hlasů)