Ani ty genocidy už nejsou, co bývaly

Autor

Sledujete události v Arménii? Jak v Náhorním Karabachu končí staleté arménské osídlení? Jak Azerbajdžánci hravě a snadno prolomili Arcahskou obranu a během jediného dne bylo hotovo? Jak arménský premiér Pašinjan nejprve zakázal jít Karabachu na pomoc a odmítl i pomoc z Íránu, aby pak vzápětí obvinil Rusko, že nezasáhlo? Zatímco samostatný Karabach končil svojí existenci, arménská armáda cvičila spolu s armádou USA. Zanedlouho pak Arménie ratifikovala tzv. Římský statut, díky čemuž i na jejím území platí zatykač na Putina. Rusko vzápětí „zakázalo“ dovoz arménských koňaků…

Sto tisíc Arménů v Karabachu sbalilo saky paky (o životě v Azerbajdžánu si nedělali žádné iluze), naložili na auta svůj skrovný majetek a opustili území, kde jejich předci žili po dlouhé generace. Do Jerevanu je ovšem arménská policie nechce pustit, aby moc nepobuřovali před sídlem premiéra, který se zachoval vlastně dost podobně jako Beneš… Game over.

Ládik Větvička by vám řekl, že arménský premiér prostě seděl na dvou židlích a nakonec naštval všechny. Rus je zaměstnaný na Ukrajině a má svých starostí dost, Azerbajdžán je teď evropský dodavatel ropy (přes ropovod Družba), která je navlas stejná jako ta Ruská, až by člověk řekl, že je ruská, jen došlo k několikanásobné přefakturaci, díky které premiér Fiala splnil svůj plamenný slib, že už nebudeme podporovat Putina a tak podporujeme Azerbajdžán (či Kazachstán), který si nechá z plateb tučnou provizi a zbytek peněz pošle Putinovi sám Alijev. Těžní věže na druhém konci trubek jedou jako by se nechumelilo a tak se, milé děti, stalo, že naše republika nepodporuje Putina, ale Rusko svoje peníze dostane. Jen díky tomu nestojí litr benzínu sto padesát korun.

Arménská diplomacie zařídila karabašský Mnichov a azerbajdžánská ropná diplomacie si zařídila krytá záda ze všech stran. Rusové, Evropa, USA… všichni potřebují Azerbajdžán, aby se obchod s ropou udržel v tempu a libtardi mohli dál hýkat blahem, jak to zlým rusákům nandali. A tak Baku dokončilo to, o co se dlouhá léta snažili a v čem jim Rusové bránili tak dlouho, dokud nepřišel k moci jeden prozápadní idiot a nezačal se chovat jako Sákašvilli nebo Zelenský.

Ale samozřejmě za to může Putin…

Rusové samozřejmě neseděli s rukama v klíně… udělali si nový dopravní koridor do Íránu přes Kaspické moře (ano, Azerbajdžán na tom má podíl), nechali zlobivé arménské dítě, ať se pěkně spálí svojí spoluprací s Američany a pro karabašské Armény udělali jedno jediné – postarali se, aby aterbajdžánské vítězství bylo bez krveprolití. Ruští mírotvorci oddělili azerbajdžánské jednotky od karabašských civilistů, evakuace stále probíhá a víceméně nic se nestalo. Etnická čistka par excellance, ale tak nějak v míru… S nepatrnými excesy. Češi si odsun sudetských Němců užili víc…

Porovnejte si, jak to vypadalo třeba v Kobání, kde se zase Američané dívali mimo, když Islámský stát (tehdy podporovaný Tureckem) začal svojí etnickou čistku amerických kamarádů Kurdů (a Jezídů)… Staleté osídlení bylo vyvráceno pomocí vraždění, znásilňování, a zotročování. V Karabachu se Rusové dívají mimo tak nějak humánněji. Azerové obnovují infrastrukturu, nabízejí Arménům občanství, obnovují provoz nemocnic… sakra, také bych čekal, že tam vytečou potoky krve a místo toho Alijev slibuje, že Arméni tam budou platit jen daň z nemovitosti. Skoro přemýšlím, jestli bych si nevycucal z prstu arménské předky… Budou tam teď dost levné nemovitosti a Azerové budou světu předvádět mírumilovnost a mohutné investice. Třeba bych tam mohl vybudovat první moderní obilné silo…

Ve výbušném regionu se změnily hranice a skoro nikoho to nezabilo… Kdy naposled se něco takového stalo?

Celá věc ovšem nekončí. Martin Kunštek v nejbližší době přijde se článkem, který předpovídá chmurnou budoucnost i jižní Arménii. Je to tam taková úzká nudle mezi Azerbajdžánem a jeho enklávou Nachičevanem. V poslední době se totiž objevuje stále více signálů, že právě tamtudy má vést nový dopravní i trubkový koridor, který by skutečnou azerbajdžánskou ropu (a asi i plyn) přivedl do Turecka. To už nedrží Evropu za koule jen skrze migranty, ale nově i přes plyn a jestli to takhle půjde dál, tak i přes ropu. Vše samozřejmě výhradně na vlastním teritoriu a ani kousek nevede přes mezinárodní vody, které ovládají Američané. Jo, to zas bude zase prachů…

Jestli se potvrdí informace, které Martin Kunštek našel, zřejmě brzy uvidíme další podobně divnou etnickou čistku. Arméni se budou stěhovat z jihu na sever a Azerbajdžán jim bude slibovat skvělý život v míru a rozsáhlé investice do zanedbané infrastruktury. Prodávají teď totiž ruskou ropu hejlům, kteří si přes svoje evropské hodnoty nevidí na špičku nosu. Ale když vidím ty kolony, co odcházejí z Karabachu, tak mám tak nějak pocit, že Arméni Azerům jejich mírumilovné úmysly moc nevěří.

Nakonec budou Arméni prosit, aby je Rusové zabrali a ochránili… Což bych viděl jako takovou pěknou tečku za tím naším případem. Putin raději bude mít na zadním dvorku Erdogana, než Bidena, Arméni budou rádi, že jsou rádi, Pašinjan dožije někde v americkém exilu… a všichni budou vlastně spokojení, jak se novým koridorem pohrne ropa i jiné zboží.

V novém multipolárním světě už ani ty genocidy nejsou, co bývaly…

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihu (nebo knihy) z nabídky.  

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.5 (216 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

"...před sídlem premiéra, který se zachoval vlastně dost podobně jako Beneš..."
To srovnání Beneše s Pašinjanem mě dost nesedí. Nějak mi tady chybí ekvivalent francouzské mnichovské zrady svého spojence (ČSR) a nátlaku Anglie, že v případě potřeby bude dodržení Mnichovské dohody vymáháno silou. To Vaše srovnání Benešovi křivdí! Byl v mnohem beznadějnější situaci. Kromě když opuštěl republiku měl plán na její obnovu a začal na něm ihned pracovat.
Průměrný počet slepic: 4.4 (69 hlasů)

a nebyl Beneš vykukem, jenž se schoval za bukem? Já vím, že je to tak nějak daný, každý není blbcem, ač je studovaný.

Průměrný počet slepic: 2.4 (28 hlasů)

tehdy asi docela zlidověl, když se tradoval i v rodině mého dědy- prostého čeledína. Jinak ale souhlasím, srovnání moc nesedí. Beneš si myslel, že má patent na rozum, ale na dvě strany to nikdy nehrál.

Průměrný počet slepic: 4.3 (13 hlasů)

Beneš byl pěknej gauner. Mnichov byla sviňárna, ale jak chcete po spojencích, aby za vás cedili krev a přitom sami bojovat nechcete ? Tedy aspoň zednář  Ben Ešeda nechtěl a v nejhorším čase zdrhnul se Zlatým pokladem republiky.

Průměrný počet slepic: 1.7 (13 hlasů)

In reply to by Bob

Trvalý odkaz

Tak, teď doopravdy plácáte, řekl bych, že o tehdejším dění máte pramalou představu.
 
Proboha, jak jste přišel na to, že republika se nechtěla bránit. Co částečná květnová mobilizace, co zářijová mobilizace, která byla vyhlášena 23. září 1938 v 22:15 a přesto, že byla noc, tak skutečně během několika hodin se stav armády ČSR zvýšil na 1 128 110 vojáků ve zbrani. Pohraniční pevnosti byly plně připraveny k boji.
Ale všichni čtyři aktéři Mnichovské dohody se postavili proti ČSR a donutili naši vládu k odstoupení pohraničí (Sudet) Německu pod pohrůžkou použití vojenské síly a to včetně Francie a Anglie.
Beneš spolu s TGM byli naši největší státníci a velkou měrou se zasloužili o vznik ČSR a jmenovitě Beneš i za její poválečnou obnovu v původních hranicích.
Pak přišla 2. republika. Hadi a štíři začali vylézat z děr.
 
Karel Čapek to tehdy vyjádřil naprosto přesně:
„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/2019031-karel-capek-ano-mnoho-se-zmenilo-ale-lide-zustali-stejni-je/
„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/2019031-karel-capek-ano-mnoho-se-zmenilo-ale-lide-zustali-stejni-je/
„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/2019031-karel-capek-ano-mnoho-se-zmenilo-ale-lide-zustali-stejni-je/
„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/2019031-karel-capek-ano-mnoho-se-zmenilo-ale-lide-zustali-stejni-je/
„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/2019031-karel-capek-ano-mnoho-se-zmenilo-ale-lide-zustali-stejni-je/
„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.“

Zdroj: https://citaty.net/citaty/2019031-karel-capek-ano-mnoho-se-zmenilo-ale-lide-zustali-stejni-je/

„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme lip, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví."

Průměrný počet slepic: 4.6 (31 hlas)

Pravda je skoro vždycky složitější. Dneska ráno jsem si třeba zkouknul pěkný youtube o historii 14. SS divize Galizien. Pořád mi vrtalo hlavou, jak se Hunka coby příslušník zločinecké organizace dostal do Kanady a v klidu si tam žil až do dnešního požehnaného věku. A ejhle- oni si je k sobě Britové po válce převezli a potichu, ale oficiálně přijali sami- s Hunkou dalších skoro 7000 esesáků!  A s posvěcením Poláků, kteří je na konci války v zajateckém táboře v Itálii hlídali a zdráhali se Sovětům vydat občany předválečného Polska.

A pak si říkám- bodejť, ty lidi pocházeli často z oblastí, které na podzim 39 napadli Sověti. A vědělo se samozřejmě už o Katyni atd..

Komplikace, komplikace.. zjednodušení nefungují a s tím "gaunerem" Benešem je to ještě horší. Jak říká nestor naší historie Robert Kvaček "Na Benešovi si každý historik vyláme zuby" :-)

Průměrný počet slepic: 3.4 (14 hlasů)

že když Poláci věděli i Katyni ( a věděli o ní?) pak je OK chránit jiné masové vrahy? to je ale překvapení, a proč si nabraly i jiné země a to i USA a také SSSR vědce nacistické vědce aspoň v určité míře domů?Zvláštní, že ti soucitní Poláci s ubohými esesáky, co by je asi čekalo v SSSR po válce, chudinky, neprojevili mnohdy soucitu s žid, kteří se vracelí a to v minimální míře, domů z lágrů a existují mnohé případy, že na ně doma ještě útočili. nakonec o to se hádají Polácí a Izraelci dodnes. Jo a to území, které v roce 1939 napadli Sověti bylo totéž, které před tím byli i samostatné, i součástí Litvy i součástí RU i Ruska....?já nevím, co složitého na tom připustit, že v politickém životě lidí a zemí nejsou místa k hodnotovému soudu, k zjišťování a tvrzení ti jsou zlí a ti dobří, pokud nedojde k něčemu tak nepředstavitlně krutému jako vyvražďování severoamerických Indiánů, Arménu v Turecku |( ne ale v Azerbajdžánu) nebo židů a Slovanů v nacistickém Německu. Tady už nelze tvrdit, že jsou si rovni. a je jistě podobných akcí mnoho, každopádne nenechme se vmanipulovat do postoje - my a tihle jsme lidé a oni a ti druzí lidmi nejsou.

 

Zatím bez slepic

Ta Čapkova slova by měla být vytesána. To sedí stejně i na dnešek (nacpala bych to před oči IQ 107 a všem, kdož ho volili.)

Průměrný počet slepic: 5 (22 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

Já to s tím úmyslem, vztáhnout to i k dnešku, dával. :-)
V krizi se vždycky ukáže kdo je kdo.
Průměrný počet slepic: 4.8 (12 hlasů)

I já jsem několikrát změnil svůj názor na Dr. Edvarda Beneše, a to i skoro o 180°

Armádu jsme měli velmi dobrou, materiálně připravenou na TŘI MĚSÍCE tvrdých obranných bojů. Němci proti nám nemohli postavit o mnoho více vojáků, než jsme měli k dispozici my.

Pěkně to zpracoval "Monarchistický mystik" Honza Drnek ve své knize "Žáby v mlíku", hovoří o tom i pplk. ing. Ivan Kratochvíl, který tuto knihu hodnotí velmi vysoko nejen jako příběh sám, ale i jako rozbor situace na bojišti. Jako voják je přesvědčen, že by to tak i dopadlo..

Nebudu se tedy zbytečně rozepisovat a dám vám sem jedno fiktivní interview s "Generálem Emanuelem Moravcem", ano, s tím plešatým kolaborantem, vojenským teoretikem, stratégem a mimo jiné i pedagogem pražské Vysoké škole válečné.
Edvard Beneš ho nenáviděl natolik, že v letadle, kterým on sám odlétal, pro něj neměl místo.. A to "byla chyba, horší než zločin" jak říkával francouzský diplomat Taleyrand..

tedy slíbené..

Fiktivní interview aneb synopse knihy Žáby v mlíku

Napsal autor knihy Žáby v mlíku, Jan Drnek

Rozhovor redaktora Ladislava Hrubeše s vojenským poradcem prezidenta republiky, generálem Emanuelem Moravcem v měsíčníku Vojenský svět č.12/1938.

Pane generále. Máme za sebou úžasný rok nabitý k prasknutí událostmi děsivými, ale také radostnými. Ještě před třemi měsíci to vypadalo, že v této době, kdy sepisujeme náš rozhovor, již bude na Hradčanech vlát vlajka s hákovým křížem a z našich rozhlasových stanic uslyšíme hřímat Goebbelse či Henleina. Proti nám stála veškerá branná moc osmdesátimiliónové říše sjednocené jedinou myšlenkou a jediným vůdcem. Byla to moc, která vyděsila dokonce i západní mocnosti, vítěze Světové války, natolik, že raději zradili své spojenecké závazky vůči nám, než by riskovali střetnutí s touto mocí. Malé Československo před touto mocí necouvlo, ale většina z nás byla přesvědčena, že bojujeme svůj poslední boj, že je lépe padnout, než žít v otroctví. Během tří týdnů však naše malá armáda, sama a bez spojenců, tuto hrozivou moc porazila a vše co vypadalo tak děsivé se přes noc rozplynulo jako dým. Naši lidé to stále nechápou. Jak se mohl podařit tento zázrak? Dostáváme stovky dopisů čtenářů, kteří se dožadují vysvětlení vojenských odborníků a znalců. Co se to vlastně stalo v říjnu tohoto roku?

Celý text má 5 stran Word/PDF - máte ho ke stažení. Berte ho jako propagaci knih plzeňského spisovatele Jana Drnka :D

odkaz na 30 stažení: https://www.uschovna.cz/zasilka/MYFJKWAK7RT3RHLW-7DR/

když bude větší zájem, pošlu znovu, Vidlák má můj e-mail a já mám souhlas Honzy Drnka tento text používat..

Průměrný počet slepic: 4.7 (7 hlasů)

Zatím jsem jen zběžně zahlédl, že jde o fiktivní vysvětlení "Jak jsme v říjnu 38 vyhráli". 

Mně trvalo hodně dlouho, než jsem se s Mnichovem osobně vyrovnal. Přečetl jsem toho poměrně dost a myslím, že Beneš ani jinou variantu než rozumovou zvolit nemohl, on byl prostě takový. Kdyby byl Masaryk o 10-15 let mladší, bojovalo by se, ale jestli by to dopadlo lépe, nevím.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

lidi se bránit chtěla, ale Ben Ešeda je zradil. Však na něj generálové vytáhli pistoli a chtěli ho oddělat

Zatím bez slepic

In reply to by Bob

Trvalý odkaz

.. Postřelila do hrudi generála Zmeka, a jen generál Homola zabránil generálu Rychtrmocovi Hanu Benešovou na místě odstřelit.

Generál Zmek měl prostřelen levý hrot plíce, uzdravil se a později zahynul v Koncentračním táboře Oranienburg.

Generál Rychtrmoc byl popraven v roce 1946, za kolaboraci..

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Ano, je to chytlavé, vlastně i pravdivé, ale zlomyslné a vůči Benešovi nespravedlivé.
Letěl do Anglie, měl s sebou část zlatého pokladu, z toho byly financovány naše zahraniční armády v Anglii a SSSR. Výzbroj a výstroj všech našich vojáků v odboji byla placena z těchto zdrojů. Byl to náš podíl (námi placený) na bojích v 2. světové válce.
Chápu, že během války nemohli lidé u nás vědět k čemu ty prostředky budou použity, proto ta zlomyslná slova. Po válce se vše objasnilo, ale zlomyslnost mezi lidem zůstala.
Mám někde článek popisující jak tato exprezidentova cesta přes Německo probíhala. Když ho najdu, tak ho překopíruju. Byla to tajná, dobrodružná cesta a hodně riskantní. Letadlo startovalo skrytě z Ruzyně, ale nešlo vyloučit, že to neuteče pozornosti německého personálu, který o tom bude informovat Německo a letadlo bude nad ním sestřeleno.
Průměrný počet slepic: 4.9 (13 hlasů)

(Vzpomínka navigátora ČLS Leo Hřebačky)

V druhé polovině třicátých let jsem létal jako telegrafista-navigátor na letadlech Československé letecké společnosti, která na rozdíl od Československých státních aerolinií létala hlavně do zahraničí. Nebyla to špatná práce, i když po mnichovských událostech a po zabrání našeho pohraničí byla otázka, jak dlouho samostatnost zbytku naší republiky vydrží a jak dlouho budou moci letadla s tříbarevnou vlajkou na směrovce svobodně létat. Při přistáních v Německu jsme vídali uniformy s hákovými kříži a dobře jsme poznali naduté a povýšené chování všech, se kterými jsme tam přicházeli do styku.

21. října 1938 se naše DC-2 vrátila z Londýna a já jsem se stavil v letištní kanceláři společnosti, abych se podíval, jak máme plánované další lety. Bývalo zvykem, že po delší cestě do ciziny mívala posádka den, dva volno, a proto mě překvapilo, že jsem uviděl své jméno na tabuli vypsané ke speciálnímu letu do Londýna hned na druhý den. Se mnou jako pilot měl letět kapitán Flora a mechanik Zahradník. Řekl jsem si, že doba je zlá a hodně lidi se chce dostat do ciziny. Společnost toho využívá a organizuje speciální lety.

Na druhý den jsem se tedy hlásil na letišti a dost mě překvapilo, že jsem nikde neviděl náš letoun. Do Londýna se létalo s DC-2, což bylo nepochybně nejlepší letadlo, jaké v té době společnost ve svém parku měla. Řekli nám, že letadlo máme připravené vzadu u hangáru, ale že s ním nemáme rolovat, že na start půjdeme odtamtud. To bylo moc divné a nikdy se to tak nedělalo. Koukali jsme s Florou po sobě, co že je to za novoty, ale příkaz je příkaz a tak jsme šli za hangáry k naší mašině. Byla už připravena na cestu, ale zkontrolovali jsme si ji jako vždycky a čekali. Seděli jsme hodinu, dvě a už to začínalo být dlouhé. Vtom přiběhl někdo z mechaniků, že prý máme nahazovat. To bylo ještě divnější, protože na palubě nikdo nebyl
a přece nám říkali, že na start půjdeme rovnou od hangárů. Poletíme snad s prázdnou?

Sotva jsme nahodili motory, zajelo k nám několik automobilů. Ani jsem nestačil postřehnout, kdo z nich vystupuje, a už přišel do kabiny úředník ze společnosti a řekl nám, že nepoletíme do Londýna, ale do Rotterdamu, a že si máme dát záležet, protože povezeme pana dr. Beneše s manželkou a několik dalších pánů bývalé vlády. Teprve teď nám došlo, proč ty tajnosti.

Normálně jsme odstartovali a zamířili na západ. Okamžitě nám bylo jasné, že přelet Německa bude nebezpečný. Kdyby nacisté věděli, že přes jejich území letí bývalý československý prezident, jeden z jejich úhlavních nepřátel, jistě by neváhali náš letoun přinutit k přistání a exprezidenta zajmout nebo nás dokonce sestřelit a prohlásit to za nehodu. Vždyť v Německu bylo možné všechno. Mezi provozními zaměstnanci společnosti bylo několik Němců, a tak by nebyl problém třeba na poslední chvíli zatelefonovat do Drážďan, aby se o nás luftwaffe postarala.

Cestou jsem spolupracoval se dvěma německým stanicemi, v Lipsku a Kolíně nad Rýnem, které nás měly vést. Chvíli jsem váhal, zda by nebylo lepší vůbec se jim neohlásit, nakonec počasí bylo dobré obloha bez mraků, takže jsme jejich pomoc nepotřebovali, ale na druhou stranu bylo jasné, že za takového počasí neunikneme jejich pozornosti a naše mlčení by bylo ještě podezřelejší. Navázal jsem tedy spojení s Lipskem a tady bylo všechno normální, i když ta jejich stanice každou zprávu končila písmeny HH, tedy jako Heil Hitler, ale na to už jsme byli v německém radioprovozu zvyklí.

Asi v polovině cesty nad Německem jsem se rozloučil s Lipskem a navázal spojení s Kolínem. Blíž jsme se k Porúří a za dobré viditelnosti jsme pozorovali, jak stoupá dým z četných továren a vytváří nad touto oblastí charakteristické kouřmo. Pan prezident přišel na chvíli do naší kabiny, pozdravil se s námi a pak se mlčky díval ven. Řekli jsme mu, kde právě jsme, a on při pohledu dolů poznamenal, že celý německý průmysl teď pracuje pro budoucí válku.

Když se prezident vrátil mezi ostatní cestující, volá mě nečekaně Kolín a chtěli, bych jim udal naši polohu. To bylo dost nezvyklé a já znovu zaváhal. Na holandské hranice však přece jenom bylo dost daleko a tak jsem odpověděl. Kolín mi na to předal obvyklé meteorologické hlášení, ale my s Florou byli jak na jehlách a koukali kolem, odkud se vynoří stíhačky.

Nakonec jsme dosáhli holandských hranic, já ukončil spojení s Kolínem a přišel Amsterodam. V pořádku jsme přistáli v Rotterdamu a když jsme vystoupili, by jsme představeni cestujícím, kteří nám děkovali a loučili se s námi. Když mi prezident podával ruku a říkal nashledanou, nemyslel jsem, že se s ním kdy potkám. Ale utekly jen dva roky a pár měsíců a stál jsem znovu před ním. Bylo to na letišti naší 311. bombardovací perutě v Anglii.

Průměrný počet slepic: 5 (17 hlasů)

Tak to je dost vzácný článek, ráda jsem si přečetla, díky.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Tento jeho nový článek přehledně a relativně stručně shrnuje vývoj Ukrajiny od vyhlášení Ukrajinského státu na počátku roku 1918 až po současnost. Úvodní část polemizující s Fukuyamovou knihou "Konec dějin" jsem vypustil.
 

Žádný "konec dějin" na Ukrajině


Scott Ritter, 4. října 2023

Válka a oživený nacionalismus

Z mnoha konfliktů, k nimž dnes ve světě dochází, vyčnívá konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou. Je projevem přetrvávající fascinace stoupenců liberální demokracie vítězstvím nad komunismem, o němž si mysleli, že byl před více než třemi desetiletími vyhrán. Politologové fukuyamovské školy "konce dějin" považují tento konflikt za důsledek odporu zbytků sovětské regionální hegemonie proti neodvratnému nástupu liberální demokracie.
Bližší zkoumání rusko-ukrajinského konfliktu však poukazuje na to, že současné konflikty se nezrodily pouze z neúplného rozvodu Ukrajiny se sovětskou/ruskou sférou, k němuž došlo na konci studené války, ale také z pozůstatků rozpadu předchozích vládnoucích systémů, zejména carského Ruska a Rakouska-Uherska.
Současný konflikt na Ukrajině totiž nemá nic společného s žádným moderním projevem studenoválečné bipolarity a vše souvisí se vzkříšením nacionálních běsů, které ovládaly prostor již dlouho před začátkem studené války.
Abychom pochopili kořeny ukrajinsko-ruského konfliktu, je třeba studovat německé akce po Brestlitevské smlouvě z roku 1918, vzestup a pád Symona Petljury a polsko-sovětskou válku - to vše předcházelo paktu Molotov-Ribbentrop a rozparcelování Haliče, k němuž došlo v letech 1939 a 1945.
Všechny tyto akce byly vyvolány zhroucením carské a rakousko-uherské moci a následnou násilnou snahou umožnit místní realitě utvářet konečné uspořádání regionu, který zamrzl v důsledku nástupu sovětské moci.
Odpor, který dnes mnozí Ukrajinci pociťují vůči všemu ruskému, lze vysledovat až k neúspěšnému pokusu o vytvoření ukrajinského národa v chaotickém období po první světové válce. To krátké období začalo rozpadem carského Ruska a Rakouska-Uherska a skončilo definitivním upevněním polské a bolševické moci.

Krátký vzestup a pád ukrajinského státu, 1918-1921
V lednu 1918 vyhlásila Ukrajinská lidová republika pod vedením nacionalisty Symona Petljury nezávislost na Rusku. Podporovala ji přitom německá armáda, která republiku obsadila poté, co Ústřední mocnosti v čele s Německem podepsaly v únoru 1918 s Ukrajinou Brestlitevskou smlouvu. (Rusko a Ústřední mocnosti podepsaly samostatnou Brestlitevskou smlouvu v březnu 1918).
Němečtí vojenští okupanti pak v dubnu 1918 rozpustili socialistickou Ukrajinskou lidovou republiku a nahradili ji Ukrajinským státem, známým také jako Druhý hejtmanát. (První hetmanát byl ukrajinský kozácký stát, který existoval v Záporožské oblasti od roku 1648 do roku 1764).
Ukrajinský stát však přežil pouze do prosince 1918, kdy síly věrné svržené Ukrajinské lidové republice vedené Petljurou svrhly Druhý hetmanát a znovu získaly kontrolu nad Ukrajinou.
Během této doby se fyzické rozměry Ukrajinské lidové republiky neustále měnily. Během krátkého prvního období existence Ukrajinské lidové republiky vyhlásila dvě území s ruskou většinou - soustředěná kolem Oděsy a Charkova - nezávislost na Ukrajinské lidové republice a místo toho se rozhodla připojit k Rusku [podobně jako se dnes čtyři regiony rozhodly připojit k Rusku].
V listopadu 1918 se odtrhla od Rakousko-Uherska část haličských území  s ukrajinskou většinou a prohlásila se jako nezávislá Západoukrajinská republika. Ta se v lednu 1919 sloučila s Ukrajinskou lidovou republikou.
Po svém vzniku se však Západoukrajinská republika ocitla ve válce s nově nezávislým Polskem a po sloučení Západoukrajinské republiky a Ukrajinské lidové republiky se válka přetavila ve všeobecný konflikt mezi Polskem a Ukrajinou.
Jedním z hlavních bojišť tohoto konfliktu bylo západohaličské území Volyně. Právě zde uskutečnila ukrajinská vojska masakr tisíců Židů, z něhož byl obviňován Petljura.

Konec Ukrajinské republiky
Polsko-ukrajinská válka skončila v prosinci 1919 porážkou Ukrajinské lidové republiky. Jedním z hlavních důvodů této porážky byl vzestup sovětské moci, neboť ruská občanská válka dospěla na územích sousedících s Ukrajinskou lidovou republikou k násilnému ukončení, což umožnilo vítězné Rudé armádě obrátit svou pozornost k upevnění bolševické moci nad územím Ukrajiny.
To vedlo k uzavření mírové smlouvy mezi Ukrajinskou lidovou republikou a Polskem, podle níž byla území bývalé Západoukrajinské republiky předána Polsku výměnou za polskou pomoc proti bolševikům.
Spojenectví mezi Polskem a Ukrajinskou lidovou republikou uzavřené v dubnu 1919 vedlo k polské ofenzívě proti Sovětskému svazu, která skončila dobytím Kyjeva polskými vojsky v květnu 1919. Sovětský protiútok v červnu přivedl Rudou armádu až k branám Varšavy, aby ji v srpnu polské jednotky zahnaly zpět a začaly postupovat na východ, dokud Sověti v říjnu 1920 nezažalovali o mír.
Zatímco různé snahy o ukončení polsko-sovětského konfliktu byly zprostředkovány na základě vymezení území známého jako Curzonova linie, pojmenovaná po britském lordovi, který ji poprvé navrhl již v roce 1919, konečné vytyčení hranic bylo dojednáno prostřednictvím Rižské smlouvy podepsané v březnu 1921, která formálně ukončila polsko-sovětskou válku.
Takzvaná "Rižská linie" znamenala, že Polsko převzalo kontrolu nad velkým množstvím území daleko na východ od Curzonovy linie, což vedlo k dlouhodobé nelibosti Sovětského svazu.
Rižská smlouva stanovila hranice regionu bez ohledu na etnické složení obyvatelstva, což vedlo ke smíšení obyvatelstva, které bylo ze své podstaty vůči sobě nepřátelské.
Přičlenění Západoukrajinské republiky k Polsku v roce 1919 vedlo k tomu, že politické vedení tohoto útvaru odešlo do emigrace v Evropě, kde naléhalo na evropské vlády, aby uznaly nezávislý status západoukrajinského národa.

Vzestup banderovců
Tito emigranti úzce spolupracovali s nespokojenými ukrajinskými nacionalisty, kteří se po polsko-sovětské válce ocitli pod polskou vládou. Mezi tyto ukrajinské nacionalisty patřil Stepan Bandera, stoupenec Symona Petljury (zavražděného v roce 1926 v pařížském exilu židovským anarchistou Šolomem Schwartzbardem, který tvrdil, že se mstí za smrt 50 000 Židů. Schwartzbard byl osvobozen.)
Bandera se ve 30. letech 20. století postavil do čela ukrajinského nacionalistického hnutí a nakonec se po rozdělení Polska mezi Německo a Sovětský svaz v roce 1939, které probíhalo zhruba podle Curzonovy demarkační linie, spojil s nacistickým Německem.
Po německé invazi do Sovětského svazu v červnu 1941 byl Bandera hybnou silou ukrajinských nacionalistických sil, které působily po boku německých okupačních vojsk. Tyto síly se podílely na masakru Židů ve Lvově a Kyjevě (Babyn Jar) a na vyvražďování Poláků na Volyni v letech 1943-44.
Když Sovětský svaz a západní spojenci porazili Německo, byla Curzonova linie použita k vymezení hranic mezi Polskem a sovětskou Ukrajinou, čímž se západní ukrajinská území dostala pod sovětskou kontrolu.
Bandera a statisíce západoukrajinských nacionalistů uprchli v roce 1944 do Německa před postupující Rudou armádou. Bandera nadále udržoval kontakty s desítkami tisíc ukrajinských nacionalistických bojovníků, kteří zůstali v Německu, a koordinoval jejich akce v rámci odbojové kampaně řízené Reinhardem Gehlenem, německým zpravodajským důstojníkem, který řídil zahraniční armádu Východ, německou zpravodajskou službu zaměřenou proti Sovětskému svazu.
Po kapitulaci nacistického Německa v květnu 1945 byl Gehlen a jeho organizace Zahraniční armády Východ podřízena americké armádní rozvědce, kde byla reorganizována na BND neboli západoněmeckou zpravodajskou organizaci.
Studená válka začala v roce 1947 poté, co americký prezident Harry Truman vyhlásil takzvanou Trumanovu doktrínu, která usilovala o zastavení sovětské geopolitické expanze.
V témže roce převzala řízení Gehlenovy organizace nově vytvořená CIA. Od roku 1945 do roku 1954 Gehlenova organizace na příkaz amerických a britských zpravodajských služeb spolupracovala s Banderou a jeho Organizací ukrajinských nacionalistů (OUN) a řídila úsilí banderovců, kteří zůstali na sovětském území.
Ti bojovali v konfliktu, který si vyžádal životy desítek tisíc příslušníků sovětské Rudé armády a bezpečnostních složek a stovek tisíc příslušníků OUN a ukrajinských civilistů. CIA pokračovala ve financování OUN v diaspoře až do roku 1990.


Souvislost s dnešním stavem
V roce 1991, v prvním roce nezávislosti Ukrajiny, vznikla neofašistická Sociálně národní strana, později strana Svoboda, jejíž původ sahá přímo k Banderovi. Nechala po Banderovi pojmenovat ulici ve Lvově a snažila se po něm pojmenovat i zdejší letiště.
V roce 2010 prozápadní ukrajinský prezident Viktor Juščenko prohlásil Banderu za Hrdinu Ukrajiny, což později svržený ukrajinský prezident Viktor Janukovyč zrušil.
Na Ukrajině bylo postaveno více než 50 pomníků, bust a muzeí připomínajících Banderu, z toho dvě třetiny od roku 2005, kdy byl zvolen proamerický Juščenko. Po volbách 2010 jej nahradil spíše proruský Viktor Janukovyč.
V době svržení zvoleného Janukovyče v roce 2014 západní korporátní média informovala o tom, jak zásadní roli v převratu sehráli potomci Petljury a Bandery.
Jak uvedl deník The New York Times, klíčovou roli při násilném svržení Janukovyče měla neonacistická skupina Pravý sektor. O roli neofašistických skupin v povstání a jejich vlivu na ukrajinskou společnost tehdy dobře informovala mainstreamová média.
O roli Pravého sektoru, C14 a dalších extremistů při svržení Janukovyče informovaly BBC, NYT, Daily Telegraph a CNN.
Dnešní ukrajinský nacionalismus tak navazuje přímo na historii extremistických nacionalistů počínaje obdobím po první světové válce.

Kde začínají dějiny?
Téměř každá diskuse o historických kořenech dnešního rusko-ukrajinského konfliktu začíná rozdělením Polska v roce 1939 a následnou demarkací, k níž došlo na konci druhé světové války a která byla upevněna nástupem studené války.
Každý, kdo hledá řešení rusko-ukrajinského konfliktu, které by bylo založeno na politice po skončení studené války, však narazí na historické skutečnosti, které předcházely studené válce a které se projevují i v současnosti reinkarnací dosud nevyřešených problémů.
Všechny mají svůj precedens, který sahá do bouřlivého období mezi lety 1918-1921.
Skutečnost je taková, že rozpad carského a rakousko-uherského impéria měl na dějiny dnešní Ukrajiny mnohem větší vliv než rozpad Sovětského svazu.

Zdá se, že dějiny nikdy neskončí. Je pošetilé si myslet, že může nastat konec dějin, protože ti, kdo takovou představu zastávají, pouze prodlužují a podporují noční můry minulosti, které budou navždy pronásledovat ty, kdo žijí v současnosti.

-----
Scott Ritter je bývalý zpravodajský důstojník americké námořní pěchoty, který sloužil v bývalém Sovětském svazu při provádění smluv o kontrole zbraní, v Perském zálivu během operace Pouštní bouře a v Iráku, kde měl dohlížet na odzbrojování zbraní hromadného ničení. Jeho poslední knihou je Odzbrojení v době perestrojky, kterou vydalo nakladatelství Clarity Press.

Průměrný počet slepic: 4.5 (54 hlasů)

Jako se pochlubil mapou říše Velkouherské premiér Orbán, budou se chlubit říší Velkoukrajiny její premiér Denys Anatolijovyč Šmyhal.

Proč mně to jméno nic neříká? 

Nebo snad Ruslan Oleksijovič Stefančuk ? 

Ani tohle jméno mně nic neříká.

Možná jsou zavaleni starostí o vývoz zemědělských produktů do hladovějící Afriky.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

VYPAŘILY SE! AMERIČANÉ V ŠOKU. Ruské stíhačky prostě “zmizely” z radarů NATO! 5. října 2023 @cz24newsUSA: Američané našli šíleně levný způsob, jak vyrábět cihly: odkládají je. A to do té míry, že nebyli líní svolat mimořádné zasedání Rady bezpečnosti OSN, a kdo by to byl řekl, při jaké příležitosti: vyděsily je dvě ruské stíhačky. No … řekněme, že je to skoro pravda, až na jeden velmi pikantní detail, totiž:

Dvě ruské stíhačky Su-35 letěly si „jen tak“ nad mezinárodními vodami, nic nenarušovaly, nikde nezasahovaly, nic neohrožovaly (jak se zdá), a pak … Předvedly Američanům jednu malou seanci nejvyššího kouzla: prostě zmizely z radaru. Zmizely!

A bylo to. A mocný Pentagon se proměnil v jednu velkou cihelnu … A Washington urychleně svolal zasedání Rady bezpečnosti OSN …

Na zasedání řečníci z kolektivního Západu obvinili Rusko z porušování mezinárodního práva a z toho, že podle všech pravidel nemá nikdo právo vytvářet letadla, která jsou neviditelná pro americké radary, a pokud něco takového vznikne, znamená to, že je ohrožen celý svět.

V tuto chvíli je zcela jasné, proč se slavná věta o “blbcích” stala kvintesencí Lavrovovy dlouholeté diplomacie, který podobné nesmysly od Západu poslouchá už celá desetiletí. Protože po takových obviněních už opravdu nevíte, co jiného říct!

Jak se to Rusko vůbec opovažuje vytvářet rakety, které se vyhýbají americkým antiraketám? Jak se to Rusko opovažuje vytvářet pancíře pro tanky, které neprorazí americké střely? Jak se Rusko opovažuje vyrábět letadla, která létají rychleji než americká letadla? Porušuje TO mezinárodní právo! Ohrožuje světový mír … !

Zábavné je, že svět, jako vždy, jaksi bůhví proč nic neřekl! Ani obrovská Latinská Amerika, ani Afrika, ani Blízký východ, ani Indie a Čína – nějak nemají vůči Rusku žádné nároky! A jen malá “sekce” NATO se tradičně snaží mluvit jménem celého světa …

Mimochodem ruský velvyslanec v OSN Vasilij Nebenza však sebral svou sílu a frázi o “blbcích” nezopakoval, ale odpověděl ne hůře:

Nechápu zcela úplně, co je tady třeba komentovat. Radary NATO ruská letadla nezaznamenaly. Tak ať si vyrobí lepší radary. Jsou tu nějaká směšná prohlášení o “neidentifikovatelných REB”… Nerozumím, co chcete? Aby se Rusko vzdalo svých radioelektronických komplexů? Nebo abychom my opravili vaše sledovací systémy?”

I když je vlastně zcela jasné, proč se Washington tak otřásl a proč byl tak smrtelně vyděšený – pak se objevila i druhá zpráva, která je pro americkou “výjimečnost” jako “kontrolní výstřel” do hlavy.

Ale když se nad tím zamyslíte, tak se ve Washingtonu úplně zbláznili: porušuje to dokonce jakési “mezinárodní právo”, když Spojené státy nevidí všechny ruské stíhačky jako na dlani.

A to i přesto, že se snaží „slepit“ dohromady ten nešťastný “neviditelný” F-35, který by podle jejich nadějí měl být neviditelný pro ruské stíhačky a systémy protivzdušné obrany, a to je prý zcela v rámci jejich podivného “mezinárodního práva” …! A Pentagon se dokonce nestydí nahlas říci: na ty F-35 dáme jaderné bomby, protože je to stíhací bombardér, a prorazíme do Ruska, aspoň někdo poletí a shodí je nakonec. Dokonce ani neskrývají, proč potřebují neviditelnost! Všechno je to v jasném textu. Kdyby něco podobného řeklo Rusko, ozvalo by se po celém vesmíru kvílení: ach, “agresivní” Rusko ohrožuje celý svět!

Ale USA, jak se zdá, “to je něco zcela jiného” a “je třeba pochopit rozdíl”? Nebo jak to Condoleezza Riceová řekla o milionu Iráčanů? “My jsme je nezabili, my jsme je zachránili před strašlivou diktaturou”.Jste naši zachránci, kde bychom bez vás byli?...

Zajímalo by mě, ve kterém zákoně je napsáno, že USA musí vidět všechny, ale nikdo nemá právo vidět je? A hlavně by mě zajímalo, jestli je pod tímto dokumentem hodně podpisů, aby mohl být považován za “mezinárodní právo”? Ale o to vůbec nejde! …

...Takže – gratulujeme Bidenovi, zaspal další “Putinův multík” a Rusko jej brzy uvede do provozu. Pentagon má tedy rozkaz se bát. A obcházet širokou oklikou Rusko. Jinak nikdy nevíte. Mohli by se v Rusku i urazit. Zpracoval: Peter008/Pokec24

https://cz24.news/…to/

Průměrný počet slepic: 4.5 (88 hlasů)
Trvalý odkaz

Vidlák se vyzná i v Cimrmanovi...

A navíc dnes pro mě velmi zajímavé (kromě těch dlouhých komentářů kopií , přitom by stačil odkaz)

Průměrný počet slepic: 2.6 (14 hlasů)

Kdybyste kromě těch štěků dal zajímavý článek, který by si rádo přečetlo několik desítek lidí, byl byste užitečnější a čtenější i s vaší kritikou těch druhých (já třeba odkazy moc nečtu, navíc jsou mnohdy, bohužel, i dost často neotevíratelné).

Průměrný počet slepic: 4.7 (20 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

Sesazení Petra Pavla z Hradu. Po včerejšku to vážně padlo

6. října 2023 👉 @cz24news

ČESKO: Slova prezidenta Petra Pavla v belgických Bruggách, že by bylo dobré diskutovat o tom, zda by se členské státy Evropské unie neměly vzdát práva veta, znepokojila podle serveru koalici a opozici. Někdejší senátor Zdeněk Škromach hovoří na svém facebookovém profilu o okamžiku impeachmentu. Tedy sesazení prezidenta. To samé naznačuje i právník Pavel Hasenkopf.

Možnost použití veta ve společné zahraniční a bezpečnostní politice Evropské unie je dlouhodobě diskutovaná – velké státy EU by si ji velmi přály, ty menší se tomu brání. Nyní v belgických Bruggách tuto možnost zmínil prezident Petr Pavel ve svém projevu. Hovořil o tom, že by bylo dobré diskutovat, zda by se členské státy Evropské unie neměly práva veta vzdát.

Otázka rozšíření se pochopitelně pojí s otázkou efektivity EU – tedy otázkou, která v menších a středně velkých členských státech není příliš populární. Musíme však být připraveni v domácí diskusi zvážit různé návrhy, jak upravit rozhodovací proces EU včetně přechodu k hlasování kvalifikovanou většinou v některých oblastech,“ poznamenal ve svém projevu Pavel a ozvala se vlna kritiky.

Poslanec Andrej Babiš (ANO) uvedl, že pro něj je to No Go. „Kdyby se to stalo, můžeme to rovnou zabalit,“ poznamenal a dodal, že ztráta veta by pro nás byla fatální.

Hlasování kvalifikovanou většinou jsou naopak nakloněni například europoslanec Luděk Niedermayer (TOP 09) či europoslanec Mikuláš Peksa (Piráti). „Jednomyslnost v Radě EU je spíš časovaná bomba. Stačí, aby rozhodnutí vetoval jeden jediný člověk, a jde to celé ze stolu. Do budoucna bych také rád mluvil o jednomyslnosti v otázce daní,“ uvedl pro MF Dnes Peksa.

Podle čl. 1 ústavy je ČR svrchovaný stát. Podstatou svrchovanosti je nebýt nikomu podřízen. Vzdát se veta znamená vzdát se svrchovanosti, protože kdo nemá veto, může být přehlasován. Vzdát se svrchovanosti se rovná velezradě ve smyslu čl. 65 odst. 2 ústavy,“ uvedl k této otázce právník a někdejší poradce prezidenta Václava Klause Pavel Hasenkopf. Velezrada může dle ústavy skončit sesazením prezidenta,

Vláda by se měla jasně vyjádřit, zda jde o stanovisko ČR nebo jen o soukromý názor občana Petra Pavla,“ dodal Hasenkopf.

Okamžik impeachmentu Kena se rychle blíží! Nesvéprávnost nelze tolerovat!!!“ zareagoval k tomuto tématu také někdejší senátor Zdeněk Škromach.

Průměrný počet slepic: 4.9 (17 hlasů)

.. stejně jako Spojené státy Americké - tedy, vyhlazením původního obyvatelstva a nahrazení jinými obyvateli.

Práva se dobývají a udržují, jinak se ztrácejí. Nechceme přece, aby po nás zůstal jen Den Díkůvzdání, jako po indiánech, kteří nakrmili hladovějící osadníky z brigy Myflower, namísto aby je nechali zdechnout hlady. V té době byla v Americe jen jediná kolonie v Jamestownu.

Indiáni si svou zemi nebránili a proto ji ztratili. Otázka zní: "Chceme také ztratit svou zemi?"

Průměrný počet slepic: 5 (17 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

to je podle vkusu každého soudruha. Mě se třeba nelíbí, když tu je přes půl diskuze článek, který jsem četl už včera nebo předevčírem, ale když se to jiným zdá dobré, tak s tím nic nenadělám. Psát jak Vidlák nedovedu a kopírovat cizí věci nebudu, maximálně krátké citáty, které dám do uvozovek. Ode mne budou jen ty štěky...

Průměrný počet slepic: 1 (9 hlasů)

ty máš asi čas celý den číst různé články, třeba já ne. Takže jsem, hlavně Inzovi a Máje, vděčný za zajímavosti i mimo rámec výborných Vidlákových článků.

Průměrný počet slepic: 4.9 (16 hlasů)

Jak jste mohl číst článek předevčírem, když sem dávám nejčerstvější aktuální z toho konkrétního dne (dnes např. 6.10.). Článek má i datum, nebo jste si nevšiml? Neplácejte nesmysly, soudruhu Rade...

Průměrný počet slepic: 4.8 (12 hlasů)

In reply to by včelka Mája

Trvalý odkaz

a nikdy jsem nebyl, ovšem zase se tu jeden tykací soudruh našel. A dokonce potřebuje, aby mu někdo vybíral články. No... je to tak, že pro mě ten článek už byl starý a nepotřebuji ho číst znovu, to včera nebo předevčírem byla nadsázka, příště to tam pro méně chápavé napíšu.

pro mě je třeba zajímavé toto:

https://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141601

představte si, že bych to sem nakopíroval (ani to není moc dlouhé), a někdo další něco jiného atd. To by to tu vypadalo... (vlastně už vypadá)

Průměrný počet slepic: 2.1 (9 hlasů)

Napsal jste si to tak sám - podle vkusu každého soudruha..., mně se třeba nelíbí... :-) Tedy váš vkus soudruha je jiný. Doporučila bych vám nehledat nepřátele tam, kde nejsou a nevymýšlet pitomosti - co se líbí nebo nelíbí vám, je vaše věc, nevnucujte ostatním, co mají dělat, už jsem to řekla několikrát - stejně vás nikdo neposlechne a bude si dělat, jak sám uzná za vhodné. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rad:

Víte Májo to je podle vkusu každého soudruha. Mě se třeba nelíbí,...“

 

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Vždyť to není žádná ostuda, soudruhu Rade :D

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

vždy pepří, ti co jsou v ní ve při.

Průměrný počet slepic: 4.5 (10 hlasů)

ale nesmí to být vepři

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

In reply to by Zauber

Trvalý odkaz

Jinak se tomu říká "Flame Wars" a na svém fóru jsem to opravdu neviděl rád..
Pokud se to nezvrhne ve "ShitStorm" neboli, "Stačkobití" (terminus technicus z Češtiny 2.0), dá se to považovat za místní kolorit.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

tak  nemám vůči němu, coby významné československé osobnosti pražádnou zášť.  Jen jsem si tak trošku rýpl. Ačkoliv, pravdou je, že si fakt myslím, že atentát na Heydricha byla volovina a Beneše za německou odvetu na českém národu, tedy za Lidice, Ležáky, trochu viním.

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

.. nás vrátily do hry a zajistily nám prvorepublikové hranice všude, kromě Podkarpatské Rusi.

Osobně soudím, že etnická očista Českých korunních zemí byl celoživotní vlhký sen Dr. Beneše.

Dr. Edvard Beneš byl zdatný intrikán a stratég, s obrovským geopolitickým přesahem. 

Kdyby to nebyl zakomplexovaný, ješitný, prolhaný a pomstychtivý hajzl, mstící se svým odpůrcům doslova až za hrob, mohl být uznávanou osobností světové diplomacie, srovnatelnou s Henrym Kissingerem a Winstonem Churchillem.

Průměrný počet slepic: 4.3 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Omlouvám se, ale možná by Vás zajímalo, co je ten Fico vlastně za člověka : 

https://www.youtube.com/watch?v=eVR-iQjMtJ0   

A nebo byste chtěli vědět od Kaliňáka  v jakém stavu je vlastně  vyjednávání na SK: 

https://www.youtube.com/watch?v=hodIEhkfu44 

A nebo názor  jednoho Slováka na politická vyjednávání? : 

-Slečna, vyspali by ste sa so mnou za stovku?
-No dovoľte!!
-A za milión?
-Za milión...? Áno...
-Dám vám dve stovky, dobre?
-Čo si myslíte, že som nejaká kurwa?
-To sme si už vyjasnili, teraz sa bavíme o cene...

:-)))

Všem vám přeji hezký večer. 

 

 

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

i Azarové tam žili po staletí a jak říká wiki ještě koncem 18. stol byli většinovým obyvatalstvem toho území, stěhovali se tam ale Arméni vyhnaní Turky a tím popdíl arménu na populaci rostl.  Pokud vím, byli to Arméni, kteří z tohoto území ještě za SSSR vyháněli Azary a jejich domy bořili a zabírali.....-

Zatím bez slepic