Na mé oblíbené benzínce, kde tankuju, poskočila cena nafty od pátku o čtyři koruny a cena benzínu o tři. Ceny plynu pro Evropu poskočily o padesát procent, Norsko hlásí, že víc plynu dodat nemůže, Evropské instituce tlačí na Ukrajinu, aby otevřela kohoutky ropovodu Družba a Donald Trump mluví o brzkém vítězství, protože Íráncům potopil takřka všechny vojenské lodě.
Mezitím Írán hlásí zásah amerického torpédoborce a doprovodného tankeru v Ómánském zálivu a ty tři stíhačky F-15 prý sundal jeden kuvajtský pilot, který si je spletl s íránskými drony. Jako, Rusové během války na Ukrajině také měli tragikomické incidenty, ale musíte uznat, že tohle nedokázali. Přijít za jeden den o tři stíhačky naráz… Jo, není to snadné, vést velkou válku. Ať žije duch Kuvajtu… ještě dva zásahy a bude letecké eso. A teď tu o Červené Karkulce.
Mezitím Írán postupuje poměrně metodicky a v souladu se strategickými příručkami. Útočí na nejbližší základny a ještě nevelkou silou, čímž Američany nutí plýtvat obrannými raketami a zároveň musejí operovat ze vzdálenějších letišť, což zvyšuje nároky na tankování za letu (další tankovací letadla odletěla z USA na Blízký východ) a vůbec všeobecně na logistiku. Írán se nesnaží nad USA vyhrát, snaží se jim to prodražit.
Íránský režim si mezitím do čela zvolil Chameneího syna, zapálil řadu tankerů, které se pokusily proplout Hormuzským průlivem, Srbové přes sociální sítě hojně posílají ajatoláhům GPS souřadnice Camp Bondsteel v Kosovu, Američané oznámili použití bombardérů B-52, protože nic tak nepovzbudí lásku k USA, jako kobercové bombardování. To se jim ve Vietnamu ohromně osvědčilo. Včera jsem psal o tom, že Trump už bude brzy nakládat pěchotu a prý ji opravdu naloďuje.
Izraelci bombardují především západ Íránu, kde žijí Kurdové a Azerové a Trump už jim prý slíbil zbraně. Íránci ho totiž vysloveně zklamali – nepovstali. Asi proto, že když ho minule poslechli, tak jim nepomohl a statečných revolucionářů jsou teď plné hřbitovy.
Američané s Izraelci mohou udělat už jen jedno jediné – celou tu zemi rozjebat. A vypadá to, že se přesně tímhle směrem vydali. Už vybombardovali všechny vojenské objekty o kterých věděli, zničili policejní stanice i kasárna a režim zůstal. Takhle to vypadalo i v Jugoslávii. Samozřejmě, Íránci také nejsou blbí, takže spousta cílů byla z papundeklu. Vojenské ztráty jsou VŽDYCKY menší, než si útočník napíše do statistik.
Odteď už mohou bombardovat jedině elektrárny, mosty, továrny, pekárny… Tohle jediné se dá ještě udělat. Zničit v Íránu všechno, co se dá, aby se země rozpadla na menší enklávy. Povzbudit národnostní menšiny nikoliv ke změně režimu, ale k normálnímu povstání… jako v Sýrii. Znovu vyzbrojit místní Islámské státy, Kurdy, Azery či jiné místní šmejdy a ukázat světu, proč byl Chameneí tak autoritativní a proč všechny povstalce rovnou věšel. Ukázat světu, že íránský režim byl vlastně docela mírumilovný. Metoda Maduro se nepovedla, nastupuje metoda Sýrie. Džihádisty ze syrských věznic už převezli do Iráku a v této chvíli jim už podle mě dávají zbraně i instrukce.
Myslím, že přesně na toto Američané i Izraelci sílu mají. V Sýrii už to předvedli. Vypustit džiny z lahví, pozvednout tu nejhorší sebranku a pomáhat jim, aby ničili všechno, co alespoň vzdáleně připomínalo civilizaci. Samozřejmě, bude to generovat miliony uprchlíků, kteří půjdou kam? Ano, přesně… A protože nebudeme moci přiznat, že to celé byla chyba a Babiš nebude chtít dopadnout jako Španělsko, co to znamená? Úplně tu naši vládu vidím, jak nám za pár měsíců začne vysvětlovat, že nás Íránci kulturně obohatí.
Geostrategickým bodem je ovšem Hormuzský průliv. Tam se bude lámat chleba v této válce. Tady se určují ceny ropy pro celý svět. Že si někde v horách Zagrosu nějaký region vyhlásí nezávislost, je vcelku nepodstatné. Uprchlická vlna taktéž. Tamními průsmyky těžko protáhnete nějaká větší vojska, aby šturmovala na Teherán. Důležité je, jestli si Peršané uchovají kontrolu nad tankery. Podle Bloombergu budou ceny ropy za měsíc na sto dvaceti dolarech za barel a jestli tankery dál nebudou moci plout, stoupne cena na sto šedesát dolarů za barel. Každý den, po který neplují tankery, přibližuje Íránce k vítězství, bez ohledu na to, jaké škody utrpí a kolik civilistů bude zmasakrováno buď bombami nebo proamerickými džihádisty. Írán má devadesát milionů obyvatel… lidí je jak sraček, že, Kefalín?
Podle toho, co vidím, přesně takhle mají Íránci nastavenou svou strategii. Udržet Hormuz a udržet pod palbou americké základny v regionu. Ne proto, aby způsobili epické škody, ale aby Američané neměli klid a aby jim bezpečnostní opatření prodražovaly válku. Zbytek už je jen o houževnatosti a ukazování rozstřílených škol do médií. Peršanům je jedno, že tomu nebudeme věřit nebo to ještě budeme schvalovat či cenzurovat a faktčekovat. Oni potřebují, aby to vidělo jeden a půl miliardy muslimů. Tam je jejich rezervoár.
Rozjebat devadesátimilionovou zemi, to je průůůser, jaký si ještě nikdo nedovede představit. Devadesát milionů, to je víc než měly všechny země, postižené americkými válkami, dohromady. Pamatujete, jak do Evropy přicházely desítky tisíc uprchlíků denně? Pamatujete na výpalné, které Merkelová platila Turecku? Myslíte, že se Babiš postaví Trumpovi a řekne, že to celé byla chyba a že žádné uprchlíky nepřijmeme?
Je úplně jedno, jak moc dokáží Američané a Izraelci ovládnout íránské nebe. Tak jako tak je to bude stát miliardy dolarů a nikdy pod nimi nebude klid. Podívejte se, jak Izrael ovládal nebe nad Gazou a stejně to nestačilo.
Prosím, všimněte si, že zatím nemluvím o Rusku či Číně. Sitting Ping ani Putin zatím nic neřekli, ale to neznamená, že nekonají. Írán je příliš důležitý, než aby ho jen tak ponechali osudu. Navíc, je zcela v zájmu Ruska, aby Evropa neměla ropu, ale měla novou uprchlickou vlnu. Je zcela v zájmu Číny, abychom měli další třicetiprocentní inflaci díky cenám energií. A je zcela v zájmu USA, aby poslední žalostné zbytky evropského průmyslu přesunuly výrobu na území Spojených států. A je v zájmu všech velmocí, aby nás naši žurnahlísti udrželi co nejdéle v nevědomosti.
Putin včera prohlásil, že by bylo nejlepší, přestat teď dodávat Evropě plyn a přejít na perspektivnější trhy… Kolik plynu máme v zásobnících?
Čtyři roky jsme se všichni snažili, abychom se vyhnuli důsledkům války na Ukrajině, kterým se nevyhneme, protože teď už Putin fakt nepotřebuje žádný mír. Teď už jen potřebuje, aby Íránu vystačily rakety na co nejdéle. Čtyři roky jsme chcimírovali, chodili na demonstrace, plnili sály sokoloven… Teď to zřejmě bude horší. Vyžereme si celkem naráz důsledky DVOU válek, přičemž teď je nás opravdu jen malá hrstka. Liberálové i konzervativci teď mají každý svou oblíbenou spravedlivou válku a blbců je v této zemi ještě víc než předtím.
Co vy, přátelé? Máte ještě chuť podporovat další boj proti mnohem silnějšímu nepříteli, který má všechny výhody na své straně? Stojí Vlast, národ i lid ještě za další angažování a práci? Stojí za to, to celé absolvovat ještě jednou? Myslel jsem si, že teď prostě v klidu ukotvím hnutí Stačilo!, nastavím ho lépe, podle poučení z voleb a prostě budeme dělat politickou práci, protože naše chvíle přijde. Ejhle, už je to tady, ale bude toho zapotřebí víc, než „jen“ dělat politické hnutí. Mnohem víc. A zrovna ve chvíli, kdy jsem si uspořádal osobní i rodinné poměry…
Ještě pár dní to budu vydýchávat a odhodlávat se. Ještě pár týdnů můžeme doufat, že přijde nějaký Deus ex machina a celé to napraví. Třeba ještě všichni dostanou rozum a ukončí to. Ještě pár týdnů můžeme čekat na zázrak, který zřejmě nepřijde. Pak přijdu s pár nápady… Bohužel, už je mám v hlavě a bohužel vím, co všechno to bude obnášet.
Ale ještě chvíli budu doufat, že se na celou věc dívám blbě, že tomu nerozumím a že to dobře dopadne.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
- Log in to post comments
Komentáře
Odpověď na Chuck ze dne Út,…
Odpověď na Chuck ze dne Út, 03. 03. 2026, 11:31 a 04. 03. 2026, 16:40
Jen náhodou jsem si přečetl Váš včerejší příspěvek, protože všechny příspěvky čtu jen málokdy, je jich tu hodně a značná část z nich je o ničem. Pokusím se na něco, co píšete odpovědět, ale váš příspěvek je příliš rozsáhlý na to, abych odpověděl na všechno.
Píšete:
uvádí se především argumenty-tedy fakta a data, nikoliv jen názory, které jsou většinou založené na emocích a domněnkách, co by kdyby
Moje odpověď:
Většina našich názorů a rozhodnutí je založena na určitých předpokladech, domněnkách, odhadech a taky emocích. Už když přecházíte silnici, pokud byste při přechodu bazíroval na faktech, musel byste vědět, v jaké vzdálenosti je automobil na Vaší straně, jak rychle jede, totéž byste musel vědět o automobilu na protější straně, a jakou rychlostí Vy přecházíte cestu. Pokud přecházíte po přechodu a spoléháte že když Vás uvidí tak přibrzdí, musel byste pro bezpečné přejití vědět, zda řidič prvého i druhého auta je pozorný a mají li oba v pořádku brzdy. A to jsem uvedl jen základní předpoklady abyste zcela eliminoval možnost, že Vás automobil zmrzačí nebo zabije. Co se týče faktů, je to ještě horší. Většinu „faktů“ které se dozvíme si nemůžeme ověřit a když ano, takto ověření může být taktéž vylhané. Takže se v reálném životě musíme smířit s tím že většina našich názorů a rozhodnutí je podložena pouze naším odhadem vycházejícím z dřívějších zkušeností.
Píšete:
K zahraničí (když už tedy máme neustálou potřebu řešit problémy druhých)-si to shrňme:
Moje odpověď:
Zahraniční problémy neřeším, jen je dobré vědět co se v zahraničí děje, proč se to děje a jaký vliv to na nás bude pravděpodobně mít.
Píšete:
1.V Iránu jde Amíkům o ropu a cesty ropy (nikoliv o jaderné zbraně)
Moje odpověď:
V Íránu jde Američanům o to, aby Írán neměl atomové zbraně a jejich nosiče, protože pokud je bude mít, získá vedoucí postavení v oblasti a Izrael v tom případě přestane existovat. Ohrožený by se v tom případě cítil nejen Izrael, ale i další státy v této oblasti. Tyto státy by okamžitě udělaly všechno proto aby jadernou zbraň a taky nosiče získaly. Vedení států v této oblasti je si toho vědomo, a i když budou z tohoto konfliktu mít velké ekonomické ztráty, přesto se postavily na stranu USA.
Co se týče vztahů USA a Ruska, je postup USA vůči Rusku mimo jakékoli rozumné uvažování, a to jak dřívějšího, tak nynějšího vedení USA. Místo spolupráce nabídly naprosto nesmyslnou konfrontaci.
Píšete:
2.Myslíte, že obyčejný Američan, když natankuje zdraženou naftu či benzín, tak je nadšený ?
Moje odpověď:
Američan ze zdražení ropy nadšený nebude ale zjistěte si cenu benzínu v USA a průměrný výdělek v USA a cenu benzínu v ČR a průměrný výdělek v ČR. A k oběma cenám benzinu připočítejte stejné procento zdražení (i když to zdražení bude asi v USA menší.) Dopad zdražení pohonných hmot bude jak na občany, tak na ekonomiku mnohem menší v USA.
Píšete:
3.Irán vedl s USA hovory o jejich jaderném programu a Irán dospěl k dohodě vzdát se svého programu. A za pár hodin byl napaden. Tomu říkám sviňárna.
Moje odpověď:
To je velmi nepravděpodobné. Írán věděl že případný útok USA a Izraele na jeho území vyjde oběma státům velmi draho a to nejen ekonomicky ale i politicky. Totéž věděly i USA a také ostatní Arabské státy, které na útoku na Írán spolupracují to ví. Pokud by se rýsovala nějaká rozumná dohoda o atomových zbraních a raketách, dokonce i Tramp i všichni zúčastnění by si oddechli. To že Íránské vedení naznačovalo možnou dohodu byl jen oddalovací manévr. Oni nevěřili že se do něčeho takového Tramp pustí.
Co se týče Trampa, je to psychopat. Kdo jiný, než psychopat, by se pustil do toho udělat pořádek v USA? No a když už se pustil do dělání pořádku v USA vzal to z gruntu v celém světě.
Pokračování příště.
Freud
pouze 4 odpovědi:
1. trvám na tom, že Amíkům nejde o jader.zbraně (je to jen zástěrka, už ji použili víckrát, aby Vás, ale hlavně svět oblafli), jde tady jasně o Čínu. Irán převáží z celkové produkce 20% ropy, 90% ropy bere z Iránu pro své potřeby Čína, takže ji to sakra zajímá a pro Ameriku je největší rival Čína, takže válkou proti Iránu Amíci především oslabují Čínu. Na jader.zbraně naletí jen člověk, který nic nesleduje. Pravda je ukryta hlouběji než se jeví na první pohled. Fakt si myslíte, že Vám velmoci řeknou své skutečné cíle ? A sledujte víc analatiky, kteří znají problematiku víc než my dva dohromady...já taky milion věcí nevím a proto hodně čtu
2. Trump může být psychopat, ale je to zase jen loutka v rukách Izraele, to už vidí každý (Konzervat.ivec to tu psal dlouho a já konečně pochopil, že správně)
3. Amíkům je fakt jedno kolik stojí benzín v ČR (mnozí ani neví kde leží ČR) nebo kdekoliv jinde, jim jde o jejich cenu a má to velký vliv na jejich rozhodování, špatná ekonomika má všude na lidi ve světě stejný vliv ať jsou jakékoliv platy a samozřejmě ceny benzínu a nafty jsou klíčové, protože pak zdražuje úplně všechno, protože všechno se musí dopravovat, takže fakt to není Amíkům jedno, můžete se jich zeptat...
4. mluvil jsem o názorech a Váš příměr s přechodem se fakt k mému popisu vůbec nehodí
Přeci jen jsem čekal od Vás reakci na jiné úrovni, nu což, člověk se neustále mýlí....
Omlouvám se všem, že to není reakce na článek pana domácího.
Co to bylo za filozofa
Co to bylo za filosofa, ktery pravil
"Vim, ze nic nevim" s nevyrcenym dodatkem
"Pokud ale nekdo zde bude mit tu drzost tohle mi pripomenout - ze taky nic nevim - tak se urazim a nastvu!" :)
Take citovat je treba pokud mozno presne. Napriklad - Konzervativec se podepisoval jako Konzerva.tivec :) Pozn. Prispevovatele, zvlast ti velmi agilni, pilni az nejpilnejsi, co dusledne taji jakekoliv informace o svem osobnim a profesnim zivote mi prijdou podezreli, kladu si u nich otazku, zda to nejsou provokateri.
No a na tema Zide, Izrael a svetovlada si kdyz tak radeji poslechnu "protiproudare" Petra Hajka :) https://protiproud.info/nepodvoleni-260304-michal-semin/
*Chuck
Bod č. 2 - pokud máte rád fakta, rád čtete a trochu se začínáte blížit k názorům pana Konzerva.tivce, tak bych Vám doporučil časopis Radix. Především čísla "Nepřátelé lidstva" a "Izrael" - pokud neznáte, tak budete čumět :-) . Každý článek má na konci velký počet odkazů na zdroje, takže si vše tvrzené můžete i sám ověřit.
https://eshop.nassmer.cz/
iw23
diky moc.
Pro Chuck.
To že jsem Vás svými názory zklamal mne mrzí, ale jsem na to zvyklý. Moje názory jsou většinou příliš nezvyklé a příliš složité. Váš názor je naproti tomu pro většinu lidí známý, jednoduchý a přehledný, za všechno špatné, co se ve světě děje mohou židé. Když už ne přímo tak stojí v pozadí a všichni politici jsou jejich loutky.
Ještě dodám že i na to jsem zvyklý, takže mi to nevadí, spíše mi vadí že ve svém prvním příspěvku jste otevřel příliš mnoho témat a reagovat na všechna by skutečně zabralo neúměrně mnoho času.
Tak budu reagovat jen na něco.
Čína odebírá asi 90% Íránské produkce ropy a pokrývá tím asi 10% své spotřeby. Tento výpadek nebude problém nahradit z jiných zdrojů, i když určité potíže to způsobí ale ty potíže budou spíš menší než ty, které to způsobí například většině států EU.
To že USA, Izraeli, a mnoha dalším státům nevadí, když Írán bude vlastnit jaderné zbraně a jejich nosiče je zajímavý názor 😊
Já jsem netvrdil že Američany zajímá, kolik stojí v ČR benzín, ale psal jsem že se dá očekávat, že cena benzínu se v USA zvýší méně než v ČR a že při porovnání platů v USA a ČR a cen benzínu v USA a ČR bude dopad do kapes občanů USA mnohem menší.
Můj příměr s tím, podle čeho se člověk rozhoduje, zda podle „faktů“ které většinou nezná, nebo si je nemůže ověřit, nebo podle svých zkušeností je univerzální a pasuje na všechno. 😊
Freude
mě jste nezklamal. To jsem nenapsal. Takže každý máme svou pravdu a já budu dál hledat fakta. Díky.
Ještě k té Číně
zdroj: britské listy, výňatek
"Podle některých čínských komentátorů by možná změna režimu v Teheránu také ohrožovala neprůhledný tok zlevněné íránské ropy do Číny.
Americké sankce omezily oficiální íránský export, takže velká část jeho ropy byla prodána Číně za zvýhodněné ceny. Bez této levnější nabídky by mnoho takzvaných čínských "čajníků" – malých a středně velkých nezávislých rafinerií v provincii Šan-tung – mělo problém udržet nízké náklady. Ceny energií a výroby v celé ekonomice by vzrostly.
Čínští komentátoři varují, že jakákoli změna režimu, sociální nepokoje nebo občanská válka v Íránu by mohly ohrozit energetickou bezpečnost Číny. Také přiznali, že Čína v posledních letech dovážela íránskou ropu přes třetí země a že tento zásobovací kanál, který zajišťuje takzvaná "íránská stínová flotila" USA schválených ropných tankerů, je nyní ohrožen.
"Od roku 2022 donutily americké sankce Čínu přestat formálně zveřejňovat íránský dovoz ropy v celních datech, přičemž zásilky byly místo toho směrovány přes třetí země, jako je Malajsie," říká sloupkař z Henanu, píšící pod pseudonymem Keke.
Uvádí, že Čína v roce 2025 dovezla asi 1,38 milionu barelů íránské ropy denně, což je přibližně 13,4 % jejího námořního dovozu ropy, čímž se Írán stal třetím největším dodavatelem Číny po Rusku a Saúdské Arábii. Dodal, že Čína nakupuje asi 80–90 % íránského vývozu ropy.
"Íránská ropa je důležitá nejen pro objem, ale i pro cenu," píše. "Obvykle je sleva o 10 až 20 dolarů za barel ve srovnání s globálními benchmarky. Tato výhoda je zásadní pro nezávislé čínské rafinerie, které představují asi čtvrtinu národní rafinérské kapacity a silně spoléhají na zlevněnou ropu, aby zůstaly konkurenceschopné."
Dodává, že většina íránské ropy je přepravována přes Hormuzský průliv, což je globální ropné hrdlo, takže jakékoli narušení by vážně ovlivnilo čínské dodávky energie.
Kromě obav o energetickou bezpečnost se Čína také obává, že její dlouhodobé investice do Íránu by mohly být ohroženy, pokud by se vyostřily sociální nepokoje" konec citace
iw23
názory pana Konzerva.tivce. To, že americká (a tudíž i Trumpova) politika je ovládána Židy, není názor, to je všeobecně známé a bije to do očí až to tříská dveřma. Jak trefně poznamenal KIMJAN: skutečně slepý je ten, kdo nechce vidět.
Nicméně jsem se tady dozvěděl, že vlastně Amici (kteri vsude rozdmychavaji uz cela desetileti valky, zejmena proti terorismu), tak jsou vlastně hodni kluci, stejně jako Ukrajinci a Izraelci. A vlastně jedine opravdove zlo je Rusko. Asi ma pan prezident pravdu, když říká, ze mame zbrojit, protože kdyz padne UA, tak mame Rusy v Praze. Fuj, to bych fakt nechtěl, to radsi ty hodné mile muslimy...
Nu coz, musim jit do sebe a prehodnotit své blbé nazory, RA neosvobodila moje rodné město (mamka a babicka mi lhaly), ti osvoboditele byli prece Amici, kteří nějakým zahadnym způsobem prejeli pulku republiky, aniz by si jich někdo všiml🙂.
No, tentokrát si i ja zakonspiruji: neco mi říká, že čas zleho Ruska a Putina, ktery by měl byt sťat za jeho genocidu hodnych a milych Ukrajinců, kteří misto Koněva maji moc radi (a zaslouženě) dalsiho velmi milého chlapce Banderku, tedy jejich čas ještě přijde.
Ja jsem asi divný, ale vzhledem k tomu, ze v naší CR už je 10% cizinců, tak se vic bojim jich, případně tech dalsich co by mohli prijit z Německa, Ukrajiny, případně teď už i z Indie (kdyz nam Uršulka podepsala smlouvu s Indií).
Takže se nějak méně bojim těch zlych slovanských Rusů, no jak říkám, asi jsem fakt nějaký divný, ale co s tim, když já jsem takovy nevěřící Tomáš...😩a nevěřím ani panu prezidentovi ani dalsim autoritam, dokonce ani pavtovi, no co já jsem to za člověka😢
Sionisté všech zemí, spojme se
Křesťansko-židovská kultura se nám objevila někdy před koncem toho 20. století. V době, kdy Vašek Havel Zlatohubý byl na vrcholu slávy a Krvavá Mařena Körbelová chválila vraždění statisíců civilistů Západními hodnotami.
Žido-křesťanům vůbec nevadí 70 000 dosud zavražděných Palestinek a dětí v semitské Palestině a její srovnávání se zemí. Palestinské Lidice?
Za šest let okupace nám Němci zavraždili 360 000 lidí. Netenjahuovi zločinci zavraždili za dva roky 70 000 civilistů! Počet nepřátelských bojovníků teroristů se neuvádí.
Takovýmto hodnotovým vůdcům žido-křesťanské kultury přece musíme věřit, že Peršané mající atomovou bombu zničí Izrael. Proč ne třeba nepřátelské muslimy, Kurdy, Syřany, Islámský stát...?
Ale takhle krvelačně přemýšlí přece ti křesťané už tisíce let!
Jsou to hodnoty západní kultury. Dobily Ameriku, vyhladily Indiány, vraždily v Africe, v Asii... Jenom to Rusko, to jim leží v nenažraném žaludku po staletí.
Naprostá většina židů v Izraeli jsou původem z Evropy. Přitáhli si sebou to nejhorší z její kultury.
Zrušeno
K článku
U článku tohoto typu mám problém při čtení udržet pozornost až do konce. Z úcty k cizí práci to dočtu ale vždy mám chuť zvolat: “politici, zbohatlíci a hlavně zbrojaři celého světa - vyližte si prdel!”😡😡🤬🤮☠️
Chucku - jestli tady mam na Vás moc emocí, tak doufám, že jsem Vás na rozdíl od Freuda nezklamala🥴✌️
Re: 😡😡🤬🤮☠️
Tohle dela muj cinsky mobil a privadi mne tim do nepricetnosti Chci napsat par slov odpovedi a on mi vnucuje v menu horu ruznych smajliku pres kterou neni ani uz videt, zda taky je tam nekde k dispozici jeste obycejna klavesnice
*Izák....
To teda nevím - schválně teď píšu z mobilu ale 👀 - já to tak nemám 🤔Možná je to tím, že nemám čínský mobil 😁
Možná tam máte něco blbě nastavené 🤔 Jestli jste nevybral záložku se smajlíky. Nějaký chytrák vymyslel mobil, který má nahradit počítač a pak to tak dopadá 🙏🙄
Je pár diskutérů (i jinde) , kteří se arogantně a agresivně pohoršují nad smajly ale ještě nikdy mi pořádně nevysvětlili proč.... až teď vy. Nj, když si s nimi někdo dal tu práci, tak je používám, protože je mám za zábavné a někdy i dost vypovídající.
Co mi dalo práce pochopit, jak se používá (la) T9. Cha, kde je jí konec. Teď zase nemůžu pochopit šoupání prstem po klávesnici. Smajly jsou pro mne mnohem praktičtější.
Pravda je, že příspěvky jako dáváte Vy bych určitě na mobilu mastit nechtěla.
Moderní telefony jsou fajn, co všechno dokážou zvládnout ale kdyby se používaly jen k telefonování - možná by jim to nevadilo. Vlastně teď koukám, že i sem by se dalo diktovat a tím vytvářet obří příspěvky bez použití klávesnice.......a smajlů🤣👍
>Sif dne Čt, 05. 03. 2026, 08:56
... "koukám, že i sem by se dalo diktovat a tím vytvářet obří příspěvky bez použití klávesnice"... tak to je pro mě černá můra, mám vyzkoušené, že 80% zákazníků není schopna po telefonu vysvětlit stručně a jasně co vlastně žádá, hovory se natahují na dlouhé minuty a jsou o ničem, nakonec abych ke každému člověku dojel osobně a obhlídl místo a požadavky, takže požaduji objednávky od zákazníků formulovat písemně několika větama do emajlu... a to je teprve mazec, kolik lidí není schopno sformulovat 5 souvislých vět k problému který chtějí řešit. :-(((
*Mimaka
Není Vaše zkušenost jedním z důkazů o hloupnuti (blbnutí) lidí?🤔
>Izak Laengsfeld dne St, 04. 03. 2026, 23:47
Asi tak jako každý člověk nad 15 roků věku je zodpovědný před svým okolím jak vypadá a jak se chová, je každý dospělý člověk používající internet zodpovědný za to na jakém železe a s jakými programy se toho internetu zúčastňuje. Výběr možností je obrovský, stačí jen nebýt ovce.
Re: Re: Re: Re: 😡😡🤬🤮☠️
Me ale samozrejme ani tak neslo o cinsky mobil ci o menu, ktere mi vnucuje pri neopatrnem sahnuti na nej... Nejsem proste tak velkym priznivcem smajlikove reci. Cinstina je urcite velmi rafinovany jazyk a taky se vyjadruje piktogramy a ne abecedou - ale ja cinsky neumim Hrat se da nejen na klavir ci housle ale asi i na vozembouch (i kdyz nevim, co to je) ale ja staromodne preferuji yyjadreni myslenky pomoci slov. Napsanych pomoci abecedy. Smajlik mi staci jednoho druhu, bud :) nebo ;) a velmi preferuji slovo psane pred slovem mluvenym - coz zni mozna paradoxne nebot mluvena rec smajliky nezna, akorat prislusne grimasy u kterych neni ale vzdy jasne, co si o nich mame myslet :) ) Zvlast tedy kdyz pak jde treba o pouziti ironie, zertu, vysmechu, pochyb a podobnych, jemnejsich vyjadrovacich nastroju - tam mi prijde ta staromodni abeceda vhodnejsim nastrojem k vyjadredi prislusnych "nuanci" nez nejake smajliky :)
A ted tohle zas pisu na stolnim pocitaci a on mi zadne smajliky k vyjadrovani ani nenabizi resp. nevim - jsem v tomto smeru jen malo gramotny uzivatel :)
>Izak Laengsfeld dne Čt, 05. 03. 2026, 18:06
..."velmi preferuji slovo psane pred slovem mluvenym"... souhlas, já také, proto mobil požívám pouze pro volání, sms jen jako operarivní a upřesňující pokyny pro komunikaci s kolegy a rodinou, pak foťák, převážně pracovně a v cizích městech občas mapy, klidně ofline. Data používám jen vyjímečně "na vyžádání" pokud k tomu mám vážný důvod. Internet obhospodařuji výhradně z PC, stejně jako psaní textů, výpočty a programování. Z praxe řemeslníka vím, že jednoúčelová nářadí jsou daleko praktičtější než různé módní multi slátaniny. :-) P.S.: a ty 3 druhy smilníků které používám bohatě zvládnu pomocí dvojtečky, pomlčky a závorek... prostě co se člověk v mládí naučí na 8.bit.počítačích ... ho provází celý život :-) . Máme to podobně.
Sif
v pohodě. Já jsem jen obycejny člověk, omylný jako každý...🙂
Vidlák: "... Ještě pár týdnů…
Vidlák: "... Ještě pár týdnů můžeme doufat, že přijde nějaký Deus ex machina a celé to napraví. Třeba ještě všichni dostanou rozum a ukončí to."
Obávám se, že není takového (ani takových), kdo by mohl dostat rozum. Doufat ale můžeme. Taky v to, aby se další boje nepřelily i do Evropy.
Včelka
Naděje nám pořád zbývá. Dobře to ale opravdu už nevypadá. Potřebovali bychom se věnovat našim domácím problémům, ale ten průser co se děje nemůžeme "zasklít" a ovlivní vše!
Vidlák
Vlast, rodná zem, rodina za boj a snahu určitě stojí! Aspoň pro určitou část. Snažili jste se a i my. Jak se vše vyvine je ve hvězdách. A i v úsilí, vizi. Ale nemůže se to vzdát. I když kdoví jak co v tom horkem kotli teď bude...
Horko může být nejen Trumpovi a Izraelcům
Svět sleduje s napětím Blízký Východ, ale my jsme se mohli odreagovat záběry z jednání naší Sněmovny. Tam promluvil zástupce hlavy státu Koláře prezident Petr Pavel a přes problémy s psaným textem přednesl proslov. Jako vždy se prezentoval podporou Ukrajiny a jako další vtip přidal pár slov o nutném financování neziskového sektoru zachraňujícího například přírodu. Ve skutečnosti hovořil o politických neziskovkách typu Člověk v tísni šířících slovo nikoliv Boží, ale především liberální.
Ne, jeho opakující se papouškování se opět poslouchat moc nedalo. Naopak zaujal ministr zahraničí Macinka listující si v historickém Rudém právu a poslanec Turek mající před sebou přílohu stejného titulu vycházející pod názvem Haló sobota. Vidět rozvědčíka ČSLA a současného manžela bývalé politručky stejné organizace s Rudým právem za sebou při přednesu projevu velmi podobného těm, které pronášel Gustáv Husák v době vydávání těchto novin, to se jen tak nepodaří. Snaha Macinky a Turka vrátit Petra Pavla do atmosféry doby, kterou měl tak rád a s jejímž budováním pomáhal i jeho otec, přivedla mnohé k úsměvu i zamyšlení. U některých z nás nešlo o zasmání, ale spíše o výbuch smích.
- Trump se možná unáhlil, protože Íránci se místo snahy o okamžitý převrat možná spíše sjednotí. Izrael nesnáší a Američany nepotřebují, kapitulovat nebudou. Částečně se na válku připravili a jen tak svou zemi Trumpovi neodevzdají. A je jim vcelku jedno, fandíte li Trumpovi a Izraelcům, nebo stojíte na jejich straně s podporou Ruska a Číny. Mimochodem, severokorejský Kim jim nabídl něco ze svých zbraňových zásob, které by mohly Američanům ještě více zkomplikovat jejich další útočnou misi. Zda li to Trumpovi uškodí doma, to se brzy uvidí, ale jisté je, že z kandidáta na Cenu míru se stal další americký prezident zapsaný do seznamu těch, kteří si o USA myslí, že mohou cokoliv. A jak už jsme řekli, dokud útrapy války nepocítí Američané na svém kontinentu, budou se chovat pořád stejně.
- S obavami na konflikt musí hledět v Západní Evropě. Tamní státy jsou plné muslimů citlivých na své náboženství. A smrt islámského íránského vůdce může být rozbuškou k vnitrostátním nepokojům, pokud by se například Velká Británie, Německo či Francie chtěly zapojit do protiíránské ofenzívy. Možná se to brzy potvrdí, protože Íránci vyhlásili svatou válku všem, kteří se na ataku jejich země podílí. A horko tak může být nejen Trumpovi a Izraelcům, ale i jinde. Nedobré pocity musí mít i vojenská junta z Kyjeva. Sníží se jí příděl vojenského materiálu, Zelenskyj už nebude středem pozornosti, takže nepřijdou peníze, Rusům to dá další nové možnosti. Jak rychle Putin vyléčil svět z covidu, tak podobně možná ukončil Trump ukrajinskou exklusivitu. A Petr Pavel může sebevíce bojovat za námi odvedené desátky Kyjevu, nic z toho už nebude relevantní. První úterý v březnu roku 2026 bylo výživné.
Jindřich Kulhavý https://www.inadhled.live/…lo/
*včelka….
Povšimla jsem si úsměvů i výbuchů smíchu🥴 Aby nám nezbylo jen se k nim přidat. Když už nemůžeme nic ovlivnit…😡
Včelka, Sif
Někdy je dobré to co nás štve, když to jde, aspoň trochu odlehčit. A tato etuda to víc než splnila:-)
Akce, reakce
Bylo jasné, že se to bude "řešit". Proč ne? Je dobré to ještě rozmáznout:-)
Uctívači svatého Petra a Pavla se bouří a vykřikují, že Macinka svou četbou historického „Ruďasa“ během prezidentova koktání v parlamentu, zneuctil úřad hlavy státu.
Je neskutečně příjemné mít v čele ministerstva zahraničí člověka, který za čtyři měsíce udělal pro prestiž ČR více, než celá Fialova vláda za čtyři roky. Obzvlášť když tento člověk disponujeme úžasným smyslem pro humor, což je v porovnání s Lipavským, který měl charisma a humor rozteklého punčáku, který někdo nechal v letních vedrech půl dne na přímém slunci, neuvěřitelně osvěžující.
Navíc jakému ministru se kdy podařilo svým kouskem přebít nejen prezidentův projev ale i čerstvou válku na Blízkém východě?
Sif/Itkica
Nikdo jiný než Macinka by si netroufl, to muselo pobavit i opozici - kam se na něj hrabou se svou chůzí pozadu... :-)
Včelka
Chůze pozadu byla směšná, trapná, tak jako celý ten trapný spolek. Tohle byl takový majstrštyk:-). Chápu, že situace je víc než horká a veselo moc není. Ale tohle se mu prostě povedlo a byla to taková malá humorná satisfakce, za všechny ty obstrukce a ignorování Ústavy! Za jedna:-)
reakce
Myslím, že pokud by v západních městech vypukly hromadné násilnosti muslimů, tak by to byl neplánovaný ale v podstatě pozitivní efekt, protože to je snad jediné, co by mohlo probudit vlády a ukolébané občany k tomu, aby se k problému postavili čelem, a jak řekl náš dávný prezident, vylikvidovali ho. Možná už je pozdě, ale stále je snad nějaká šance, čím déle se bude čekat, tím menší šance bude.
Já, jako konzervativec nemám…
Já, jako konzervativec nemám žádnou válku. Válka je vůl. Kdybych mohl, tak pověsím svorně Putina, Zelenskýho, Trumpa i Rubia na jeden strom. Ti první dva jsou východní autoritáři, u nich se jejich jednání dalo čekat, ti druzí dva ale zradili skutečné konzervativní hodnoty, zdiskreditovali je, a vydláždili cestu libtárdům k ovládnutí celého západu. A to je horší, mnohem horší.
tak benzín už mám, teď jsem…
tak benzín už mám, teď jsem si ještě koupil elektrokolo, kdyby náhodou došel... :-)
Předesílám že nevím jestli se to stane, nicméně šance tu jistě je, že přijdeme o benzín. Podle mě to dokonce může být dlouhodobý plán pro Evropu, soudě podle priorit které Eurohujeři mají již desítky let - dekarbonizace, budování cyklostezek, a tak podobně. Z Ruska ropu nechceme, ze Zálivu nám jí možná už brzo nikdo nepřiveze, a z uhlí si jí nevyrobíme protože to bude zakázané... A Norsko a Skotsko - nejsou v EU, ale stejně nenahradí výpadky z blízkého východu, pokud by k nim došlo.
Kdo bude mít elektrokolo bude patřit mezi ty bohaté, a elektroauto už bude jenom pro šlechtu a krále. Bude to takový svět podle Grety. Jsem zvědavý co bude Greta říkat, až chudí Evropané začnou topit petlahvema naplněnýma vyjetým motorovým olejem. A ani nechci domýšlet, co až Evropané zjistí že Diesel jede na olivový olej... :-)
Jak se říká - odříkaného největší krajíc.
Stále tedy ještě věřím, že nic nebude tak horké jak se uvaří, zpravidla nikdy není, nicméně, přerušení dodávek ropy do evropy je za současných podmínek možné, a nikdo v EU se o to zdá se nestará tak jak se o tu ropu staraj Američani, a co vidím, Američani všeobecně vidí věci tak, že "nasrat na Evropu, chtěli se zbavit uhlíkových paliv a jezdit na kole, tak ať si topí solárama a jezdí na kole..."
Tahle válka má zřejmý potenciál provést velký reset v dodavatelských řetězcích paliv. Venezuelu si Američani vzali možná právě kvůli této válce s Íránem, věděli co způsobí, a připravili se na to...
A co na to Evropská Unie? EU je již za vodou, žádnou ropu nepotřebuje, ba naopak - používat ropu je tak zpátečnické, úplná doba kamenná. Fuj Ropa!
Ale jestli se to stane, to zatím není jasné. Jenom odhaduju. Ale kolo mám, pro jistotu :-)
* Hermes
Trochu to zlehčím 🙂 Asi od 8 nám nejde proud a žádná porucha nebyla hlášena. Ale mám nabitou powerbanku tak mi mobil pár dní vydrží 🙂 A kolo mám taky, i když jede jen na lidský pohon. Zatím to ještě ušlapu🙂 Snad to brzy zase pustí....
Pěkný den všem přeje Jirka Vlach
Ano, možná dojde i na…
Ano, možná dojde i na šlapací kolo, ty mám pro jistotu dvě :-) Ale dá to zabrat u nás v kopcích, elektrokolo je pro mě pro rohlíky do sámošky, 5km z kopce do kopce, lepší, ale když nic jiného nezbude, tak sednu na obyčejné kolo. Ovšem, vždycky jsem byl motorista, rychlost obyčejné chůze je pro mne moc pomalá. Tak je pro mě ten benzín taky důležitý, tak o tom tak kecám... :-)
Nemyslím si že přímo dojde, ale že možná zdraží, to možná jo.
A Kampak se chystáte, pane doktor
Do Jižní Ameriky.
Kdyby židi měli v 1932 internet a komunikační skupiny, kolik by jich zůstalo v Evropě do 1938?
Všichni ti naivní.
Trump a Írán
Všichni teď haníme Trumpa že zklamal jako mírotvorce. Vpodstatě se na tom všichni shodneme. Je ale fér si poslechnout i jeho obhájce. Před nějakou dobou jsem narazil na tento YT kanál, který se Trumpa vehementně zastává. Místy to vypadá až jako reklama na Trumpa, a někdy možná jako legenda o Bílých kloboukách, kteří tajně bojujou s Deep statem a nakonec svrhnou sami světové zlo, takže my nemusíme dělat vůbec nic (Věřte plánu !!) :-).
Dávám to sem jenom jako doplňující zajímavý názor na to, co se teď v Íránu děje a protože jsou ve videích hojně využívány autentické záběry z různých tiskovek apod. tak člověk může skutečně na vlastní uši slyšet, co doopravdy ten Trump (i ostatní) říkají. Kdo nevládne anglicky, může si v nastavení videa pustit automatické titulky a nastavit češtinu.
Budu rád když dáte vědět co si o tom myslíte.....
https://m.youtube.com/@PrometheanAction/videos
shlédl jsem jeden a půl…
shlédl jsem jeden a půl videa - zdá se to být docela dobrý zdroj informací jak to vidí Američané. Otevřeně "America First" a pro Trumpa, takže je potřeba to brát s rezervou, nicméně Amerika je Impérium, má imperiální armádu, a to co na tom kanále říkají odpovídá tomu jak to vidí a uvidí obyčejný americký voják. Teď je toho na americkém internetu plno, jak je to skvělé, výborné, perfektní, holky v Teheránu odhodí burky a obléknou bikiny, všechny arabské země v okolí jsou šťastné, Iránský lid je šťastný, jenom ti zatracení Britové už zase vymýšlí problémy... Je to prostě takové Americké :-)
...a podle mě mají určite z části pravdu, protože svět je rozdělen, na světě jsou jistě milióny lidí šťastní, že USA a Israel útočí na Írán, včetně mnohých Íránců.
Zde na druhé straně Atlantiku už to tak skvělé a výborné není, například anglické UK Column News nabízí velmi dobré analýzy z druhé strany barikády, názory palestinců a Íránců co se svobodě a demokracii brání. Propalestinští kritici z Anglie si všímají například toho, že byly sestřeleny minimálně 3x F-15, pravděpodobně systémem S-300, že Američani přišli o radar za bilión dolarů a že Íránci byli schopní vyslat Migy 29 něco zbombardovat v Íráku... Což svědčí o tom že ten radar za bilión skutečně zničili. Zdá se, že Íránci ví na co útočit, a primárním cílem Íránu je zničit americkou vojenskou síť, útočí primárně na "oči a uši" američanů...
Přijde mi, že aktuálně se nacházíme v tom prvním stádiu války, kdy není rozeznatelné kdo kecá a kdo ne, jako když to bouchlo na Ukrajině, tak taky v prvních chvílích nebylo úplně jasné co se děje. Nicméně, Američany se určitě vyplatí sledovat. Jsou zkrátka ve hře, a tu hru nějak hrají, a kdo to nevnímá může dopadnout jako Fiala - překvapený, jaktože to všechno jde jinam než mu říkali.
*iw23
Nastavit ćestinu? 👀Mam asi nějaký rozbitý jůtůb😡Češtinu tam nevidím👎
Sif
klikněte na to ozubené kolečko vpravo dole, pak na titulky, automatický překlad, nastavte si tam češtinu a je to.
Degener
A to se na nás valí i jiné problémy
https://degener.cz/co-si-smime-myslet-ptam-se-pro-kamarada/
reakce
Vidláku, opravdu by mne zajímalo, odkud máte některé informace, ale OK. Já jsem tu už včera napsal, že vidím naprosté rovnítko mezi tím, co Rusové předvádějí na Ukrajině a co nyní USA v Iránu. Neomlouvám ani jednu stranu. A jestli, jak sám píšete, nyní začnou USA bombardovat elektrárny, mosty, továrny, tak v podstatě budou dělat to, co nyní dělají Rusové na Ukrajině, protože jedni i druzí zkrátka chtějí zlomit protivníka, když ho nemohou rychle smáznout pozemní operací.
Nicméně, myslím, že byste si fakt mohlo dopřát trošku detailnější informace bez toho jasného fandění Iránu. To, že napadá okolní arabské státy, včetně SAE (kde snad ani není žádná americká základna, jak se píše), je podle mě naopak velmi hloupý krok, protože místní jsou na Irán tím pádem nasraní. Rozhodně to nevedlo k tomu, že by začali Irán litovat, ostatně je tu ještě aspekt síite-sunnité, který pomíjíte. Kromě toho, podle toho, co jsem četl, Irán požádal Rusko o pomoc a to se vymluvilo, že dohoda platí jen o pozemní operaci, ne o bombardování. A nepomáhají ani svým systémem S400 v Sýrii. Nevím, zda je to pravda, ale pokud ano, tak Rusko právě totálně ztratilo tvář u potenciálních spojenců. Čína také nic nepodnikla, Irán nijak nezásobuje, prostě pouze verbální protest.
Kromě toho byste měl minimálně z technologického hlediska připustit, že na to, že se před válkou Irán zásobil protiletadlovými komplexy z Ruska, snad i z Číny, protilodními raketami atd. tak se přesto ukazuje technologická nadřazenost USA, protože jim zjevně nedělalo problém toto zlikvidovat. Ano, Iránci asi něco trefili, ale to jsou drobnosti. Srovnejte to s Ruskem nad Ukajinou, jejich letadla se tam neodváží.
Ale to je jedno. Po počátečním šoku, jak se to vůbec mohlo stát, se začínám stejně jako na Ukrajině ptát, co je nejlepším pro místní lidi a co je nejlepší pro nás, ČR. Vy zcela evidentně fandíte tomu, aby se Iránci, to jest hnusný teokratický režim, nějak ubránil. Já sice také moc nevěřím na pád toho režimu, ale opravdu bych jim ze srdce přál, aby se tam k moci dostal nějaký rozumný diktátor, který se s USA dohodne, nebude vyvíjet atomovky ani rakety, sponzorovat teroristy (pardon - bojovníky za svobodu) všude kolem a bude vládnout srovnatelně třeba s tou SA či SAE. Ano, i tam sedí diktátoři, kteří se nezakecají, ale oproti ajatolláhům jsou to úplní beránci. Nevím, jestli je takový sen možný, ale opravdu bych si to přál, už kvůli nám, aby ten konflikt netrval dlouho a dopadl relativně pro místní dobře. Rozhodně si nemyslím, že si místní lidé přejí hraní na regionální velmoc a podporu terorismu. Ale možná ano, díky Inzo za knihu o Iránu, velmi zajímavá.
Tím samozřejmě nijak USA neomlouvám, ale pokud by to takto nějakým zázrakem dopadlo, byla by to jistá polehčující okolnost.
Rovnítko asi ne
Dnešní Ukrajina vznikla tak, že jí caři a carevny a Lenin a Stalin a Chruščov darovali Ruské území a Ukrajinci se Rusům za to odvděčili zákazem Ruštiny a likvidací pravoslavného náboženství atd... Kdežto Írán alias Persie tu byla dávno před USA. Tím chci asi nešikovně říci, že dlouhý historický vývoj je pokaždé na jiné straně sporu.
reakce
Jen bych vás lehce opravil - Ruština na Ukrajině nebyla zakázaná, jen byl stanoven jediný státní jazyk - ukrajinština. Doma si rusky můžete mluvit jak chcete, ale v úředním styku je to jinak. Za prve se mi to nelíbí, nemyslím, že je to šťastné řešení, ale je třeba opět dodat kontext. To samé před časem udělal Ázerbájdžán, a k tomu samému míří Kazachstán, Rusku se to VELMI nelíbí, ale prostě tyto státy se postupně od Ruska tímto způsobem emancipují. Bylo by samozřejmě lepší, kdyby se Ukrajinci inspirovali třeba jazykovými nařízeními za Rakouska (jediný jazyk pro vnitřní styk, vnější komunikace jazykem podání), ale to bohužel nedokáží.
Co se likvidace pravoslavného náboženství, opět trošku jiné. Ukrajinci chtějí, aby ukrajinská pravoslavná církev byla pod „vládou“ kyjevského metropolity, zatímco ruská pravoslavná církev uznává pouze moskevského metropolitu. Vzhledem k tomu, že ruská pravoslavná církev je prodloužená ruka ruského státu a současný metropolita žehná ruským zbraním atd, tak se ten požadavek dá celkem chápat.
Historický vývoj Ukrajiny je nesmírně složitý, to je na dlouhé vyprávění. Jen jedna poznámka - ruská média se obvykle dopouštějí základního faulu, kdy rusky mluvící Ukrajince označují za Rusy, ale to je nesmysl. Byl jsem na Ukrajině mnohokrát, oni sice mluví rusky, ale považují se za Ukrajince (nebo případně Donbasany). Určitě tam existuje část, kteří se považují za Rusy a chtějí být součástí Ruska, ale kolik jich přesně je, to je těžko odhadnout - určitě ne 30%, jak tvrdí Rusko, ve skutečnosti podle posledního sčítání je to cca 17%.
Tentokrát souhlasím
bez výhrad. Takto nějak to nejspíš je, zjednodušil jsem to příliš.
Ptat se v roce 202x
Ptat se v roce 202x rusky mluviciho Ukrajince, to je to same jako ptat se nemecky mluviciho obcana CSR v roce 193y na jeho nazory na velkou sousedni zemi. Odpoved vzhledem k politickemu vyvoji poslednich 20 - 100 let by byla zkreslena (v obou uvedenych prikladech by teda asi byla zkreslena protikladnym zpusobem) proti tomu, jak by vypadala v klidnejsich dejinnych obdobich
Výsledky voleb.
Poměr občanů kteří preferují větší spolupráci s Ruskem nebo těch kteří preferují větší spolupráci s EU, myslím vystihují nejvíc volební výsledky prezidentských voleb z roku 2009, kdy proti sobě stál prounijní Viktor Yushchenko a proruský Viktor Janukovyč.
Informace
Souhlasím, že informace jsou problém. Jednak nevíme z jakých zdrojů novináři čerpali a kdo je platí. Informace si rovněž nemůžeme ověřit na místě, nebo od někoho kdo tam byl (zdroj Reuters apod. už neberu). Hodně často narážím i na informace úplně protikladné. Docela už před delší dobou (takže v době kdy o nic nešlo) jsem četl článek na ruském webu (samozřejmě už ho nedokážu dohledat), kde komentátor psal informaci že Írán bohužel nechtěl s Ruskem podepsat dohodu o vojenské pomoci a podepsali jen o dodávkách vojenské výzbroje a že je to škoda.
Když si tedy uvědomíme, že každá informace může být falešná, tak je dost dobře možné, že žijeme ve skutečném informačním matrixu, který nemá s realitou skoro nic společného.
*iw23
“Informace úplně protikladné” úmyslně vytvářejí úplně rozdělené společnosti….
iw23
To je pravda s těmi protichůdnými info, je to účel, záměrný chaos. Takže je nutno býti obezřetný a stále ve střehu:-). K tomu nám dopomáhej zdravý rozum a logika věci a ověřování stále a z více stran. I tak budeme stejně balamutěni, ale méně
"hnusný teokratický režim"
Klišé...
Co vůbec víš o Iránu, mimo zvěstí z majnstrýmu?! A co je teď v Sýrii? Sice tam není v čele duchovní, ale islamista, na kterého byla ještě před rokem vypsána odměna 50 melounů amerických..
Nebyly Emiráty podezřelé, že financovaly islámské teroristy, pardon, bojovníky za demokracii v Sýrii?!
Nehledě na to, že ten hnusný teokratický režim si Iránci zvolili sami -i když toho dnes někteří litují.