Navzdory komunistům?

Autor
Štítky

Pod mým včerejším článkem o závlahách na Dyji se včera objevila výtka, že svou adorací závlahových staveb, které vznikly v sedmdesátých a osmdesátých letech adoruji komunismus, který byl hrozné zlo, že je nepochopitelné, jak mohu tehdejší režim chválit, protože tehdejší elektrárny, závlahy a třeba i obilná sila nestavěli komunisti, ale naši inženýři, technici a architekti, ale rozhodně ne komunisti. 

Na to konto jsem opáčil, že dnes máme také inženýry, techniky, architekty i vědce, ale žádné závlahy se nestaví, stejně tak se nestaví ani elektrárny, ani se neotevírají doly a obchodní centra postavená na zemědělské půdě to nevytrhnou. Troufal jsem si tvrdit, že dnešní technici i inženýři by měli být mnohem lepší než ti tehdejší, protože dnes mají možnost vidět celý svět. Nemusejí se učit jen u soudruhů v Moskvě, kde tehdy bylo všechno nejlepší, ale mohou se učit v Paříži, Londýně, Pekingu i v Dubaji, kde vznikají úžasná díla lidského umu. Podivil jsem se, že sice ti naši technici mají otevřený celý svět, ale nic z toho domů nepřinesli. 

Odpověď přišla rychle... protože korporátní fašismus nechce, aby u nás něco fungovalo, máme být jen montovnou levných dílů... Nejspíš je to dokonce i správná odpověď. 

Ale víte, čemu se strašně divím? 

Tehdy nám vládla zlá strašlivá komunistická strana plná aparátčíků, kteří byli schopni lidem ničit životy, zavírat je, ničit jim existence, kteří měli nad svým obyvatelstvem téměř absolutní moc. A přece tu vznikla díla, která tento režim daleko přetrvávají a zřejmě přetrvají i ten dnešní režim. Přehradami počínaje, přes elektrárny až po obilná sila, která tu budou stát ještě dlouho poté, co ta dnešní plechová zkorodují a padnou k zemi. 

Prý tato díla vznikla navzdory komunistům. Vznikla navzdory všem těm Jakešům, Bilakům, Štrougalům. 

Sakra, proč něco nevznikne i dneska navzdory tomu korporátnímu fašismu? Jak je možné, že tehdejší komunistický režim byl tak špatný, že všechno vniklo navzdory jemu a navzdory dnešnímu režimu nevzniká téměř nic?  Jak je možné, že jsme tehdy měli takové množství techniků a schopných lidí, kteří navzdory aparátčíkům a marxistům-leninistům dokázali postavit na Dyji závlahy a v Dukovanech elektrárnu? Proč se dneska nenajdou stejně schopní lidé, kteří by navzdory všem Klausům, Zemanům, Babišům, privatizátorům a korporacím dokázali alespoň zlomek toho, co dokázali tehdejší technici? 

Ono není moc možností. Buď musíme připustit, že tehdejší režim byl ve skutečnosti o hodně vstřícnější vlastnímu národu než je ten dnešní, že nechal národ navzdory poučkám z Moskvy tvořit a z toho tedy plyne, že dnešní režim je ještě mnohem horší než tehdejší, protože všechny tvořivé síly spolehlivě ničí a rozpouští. 

A nebo musíme připustit, že tehdy byli lidi vzdělanější, statečnější a šikovnější než ti dnešní, když i v podmínkách hrozného režimu dokázali navzdory všemu stavět elektrárny a závlahy. A ti dnešní jsou prostě jen zbabělí, neschopní a zkorumpovaní a proto se nedokáží postavit korporátnímu fašismu, který je přece mnohem mírnější než tehdejší komunismus.. Kdyby ten korporátní fašismus byl horší než komunismus, tak bychom si přece všichni přáli, aby se soudruh Jakeš vrátil, protože je logické chtít menší zlo. 

Nebo je to ještě horší a platí obojí? Dnešní korporátní fašismus je ještě horší než tehdejší komunismus a zároveň jsou dnešní inženýři a architekti zbabělí, nevzdělaní  a neschopní?  Nebo se musejí dnešní komunistobijci ještě víc opupínkovat, protože tehdejší komunisti uměli plánovat a ještě k tomu měli vzdělané lidi a národ dusili jen trošičku a ještě k tomu definovaně? A dnešní režim ani neumí plánovat, ani nemá schopné lidi a dusí národ ještě víc jen méně nefinovaně? 

A nebo je to vnějšími podmínkami? Tohle jsem tak trošku zdůrazňoval včera... je to tím, že elektřinu tolik nepotřebujeme a závlahy jsou zbytečné, protože těžký průmysl je v Číně a zemědělské produkty jsou levnější v Egyptě? A ropy je dost, aby nám to lacino dovezli až do Kauflandu, které se staví jak houby po dešti? Proto můžeme Dyji vracet divočině, nechávat zarůstat kanály a rabovat čerpadla, protože to fakt nepotřebujeme? A pokud se podmínky opět změní, tak jsme dost šikovní a přizpůsobiví a znovu to opravíme a zprovozníme? 

Jsme prostě jen přizpůsobiví vnějším podmínkám, nebo tu nevratně o něco přicházíme? Nebo prostě bude stačit nějaký dějinný náraz podobně jako tronádo na Břeclavsku a objevíme v sobě neuvěřitelný potenciál na výrobu zázraků na počkání? Že by vůbec nešlo režimy ani o ideály ani o poučky, ale prostě si to uděláme tak jak to přijde a vlastně se vůbec nemusíme bát žádné elektromobility ani ničeho jiného, protože až nám bude ouvej, tak si poradíme? 

Je normální, že někde něco vzkvétá a vedle toho něco zarůstá? Je normální, že jsme někdy spořádaná společnost a jindy nepřehledné klubko sobeckých zájmů, protože je to vždycky ta nejlepší reakce na pohnutky doby? 

Já osobně mám pocit, že něco ztrácíme. Že naše ztráty mohou být i nevratné... samozřejmě v krátkodobém horizontu jedné generace. Ale jak to vnímáte vy? Jdeme už jen prostě do kopru, protože už dávno nejsme pupek světa, nebo se nám na planetě něco porouchalo a rozjíždíme se všichni směrem k obrovskému průseru?

Platí už tisíce let známá poučka, že to, co nás dovedlo na vrchol, to bude i příčinou našeho pádu? Že všechna ta technika, znalosti, byrokracie, demokracie, svoboda a podobně nás prostě dovedly do slepé uličky odkud vede cesta jen zpět? 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.8 (174 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

zakazuju chlastat koralku,pivo i vino, jakoz i rozpravet o takovych hovnech s prateli a okolojdoucimi opilci. Az te zavrou za protistatni cinnost, nebude mit kdo futrovat moje - tvoje pasiky!!!

Průměrný počet slepic: 4.4 (32 hlasů)

ČVUT v Praze - Fakulta stavební
Katedra hydromeliorací a krajinného inženýrství

Průměrný počet slepic: 2.1 (18 hlasů)

Jenže jedna věc je (byť okótovaný) obrázek přehrady a druhá věc je funkční přehrada. A právě o tom rozdílu je dnešní článek.
Až budete mít v agentuře rychlokurz porozumění psanému textu, nepropásnout příležitost!

Průměrný počet slepic: 4.7 (50 hlasů)

Přijdte a poučte nás.
doc. Dr. Ing. Tomáš Dostál
Zástupce vedoucího katedry: doc. Ing. Martin Šanda, Ph.D.

Průměrný počet slepic: 1.4 (23 hlasů)

Spojíme se s p,Vidlákem. Určete téma, honorář. Naši studenti budou nadšení.
Nahlašte včas termín, který Vám bude vyhovovat. představujeme si přednášku o délce 3x 45 min.
Téma určete sám.
Na brzkou shledanou, Těšíme se.

Průměrný počet slepic: 2.3 (24 hlasů)

No jasně, ani "kuře zadarmo nehrabe", natož naši "vědátoři"...
přitom se do tzv. "výzkumu" vrazilo neskutečné množství financí, ale výsledek - jen potištěný papír !!

Průměrný počet slepic: 4.7 (30 hlasů)

Ja vam struhnem prednasku na temu ako upiect chleba, kvaskovy aj nekvaskovy, slany aj sladky, kludne tych 3x45 minut ... odidete z tej prednasky najedeny?

Pretoze polemika nie je o tom, ze teoreticky to uz nikto nevie (este nam vsetci odbornici nevymreli), ale ze uz to nikto nerobi ... nie, ze nenakreslite dokonalu priehradu, ale ze nikde nestoji ziadna, co by mala menej nez 30 rokov ...

Průměrný počet slepic: 4.9 (56 hlasů)

;°)

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

Ty Dlouhé Stráně se začaly stavět ještě za předešlých pořádků. Dnes by je jednak u nás už nikdo nepovolil kvůli tzv. ochraně přírody a asi by to už ani nikdo neuměl. V módě je studovat environmentální humanistiku (to je ale sračka), nebo gender studies (ještě větší sračka) a ne ražení důlních děl. Ovšem na ty Vidlákovy otázky odpověď nemám. Možná bych na sklonku života dokázal pomoct s tím ražením. Marná sláva.

Průměrný počet slepic: 5 (13 hlasů)

In reply to by Sokolí Oko (neověřeno)

Trvalý odkaz

Moc mě toho nenapadlo a ty Dlouhé stráně jsem bral jako ekologickou úlitbu ČEZu na které ještě dobře vydělá. To že se to rozjelo za hlubokého socíku jsem fakt netušil. Pak už mě jen napadá cirkulační 30letá oprava D1. A vlastně ještě slavné pražské cyklostezky.
Fak si na nic nevzpomenu. Asi by to nevadilo, kdyby Česko bylo plné malých (5-50lidí) rozvíjejících se firem. Pak by absence nějakých mega staveb nevadila.
Ale to soustředění kapitálu a výrob jsem si uvědomil asi před 3roky při pořizování dárků. I při možnosti nákupu věcí z celého světa se vám nabídka smrskne na pár desítek možností (barbie asi tak 5 klonů u Lega 3). Ted se to sune i do aut a vítězství bude slavit elektromotor- strejda wiki- Elektromotor sestavil v roce 1828 kněz Štefan Anián Jedlík a považuje se často za jeho objevitele....
Díky za upozornění na začátek stavby :-) a pěkný den

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

ty přehrady, onanyme:-)))
Jinak díky za potvrzení mnou napsaného.

Průměrný počet slepic: 4.9 (15 hlasů)

mají nejistý výsledek. Uvedu dva příklady. V roce 2012 jsem procházel pěšky trať z Aše do Selbu , kudy projel roku 1951 ,,vlak svobody". Na orientační tabuli před chebským nádražím je úsek označen ,,pouze pro nákladní dopravu". Na naší straně rostla po dvou stech metrech vysoká tráva, bylo tam jen překladiště dřeva z vlaku na kamiony. Ale trať byla rekonstruována (ocelové pražce nesly letopočet 1939) a teprve na německé straně následovaly příznaky konce. Přejezdy sice (automatické závory) měly varovné nápisy proti poškozování, ale nakonec se v kolejišti objevily břízy s kmenem kolem 15 centimetrů v průměru a náhle koleje trčely do prostoru mezi dálniční mimoúrovňovou křižovatkou. ˇKdyž jsem to říkal výpravčímu v Aši, pousmál se a prohlásil, že to nic neznamená, když budou Němci chtít, bude se třeba za týden jezdit. Tenkrát to byla nadsázka, ale ta trať , původně trčící mezi dálničními stavbami již několik let skutečně
jezdí.
Projekt Donau-Moldau-Bahn měl propojit Prahu a Mnichov za poloviční čas,než dnes.
Studie proveditelnosti (za českou stranu SUDOP Praha) visela léta (asi 2009 až 2018)
na stránkách města Řezna (i v české verzi) a slibovala počátek provozu 2015. Na české straně si můžete vyzkoušet tunel 17 km mezi Rokycany a Plzní (10 minut). Ale zrychlení
jízdy na 160, resp. 200 km/h je snad v roce 2025 (viz Národní investiční plán).

Průměrný počet slepic: 4.8 (17 hlasů)

Napsal uživatel Navštivte nás (neověřeno) dne Čt, 15. 07. 2021, 00:14

Aktualizace not, podle kterých budete zpívat.

POHOV.
Do 13.7.2021 platilo:

Co (ne)udělal Babiš, bylo špatně.

Totální negace.

Po 13.7.2021 to neplatí.

ČT24 již má nové noty, viz.

13.7.2021 20:05

90’ ČT24: Nový stavební zákon v praxi

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/221411058130…

Opozici , starostům i mně se to nelíbí, ale Jiří Václavek statečně hájí Vládu a všechny, kteří to protlačili.

Neuvěřitelné.

Kdo ovládá ČT?

Referenti, máte nové noty?

Průměrný počet slepic: 3.9 (19 hlasů)

krmit domaci havet? Okamzite je angazuji, potrebuji krmit tchyni.

Průměrný počet slepic: 4.3 (14 hlasů)
Trvalý odkaz

Štěpán Kotrba
9 hod ·

Europornoherec Janda a nezávislá žurnalistika? Josef Šlerka, ty jsi se posral....

Nadační fond nezávislé žurnalistiky dal milion neziskovce Evropské hodnoty
https://www.mediar.cz/nadacni-fond-nezavisle-zurnalistiky-dal-milion-ne…

Průměrný počet slepic: 4.7 (29 hlasů)

In reply to by Maneca (neověřeno)

Trvalý odkaz

Mohlo by jít tak o klamání veřejnosti , tedy o trestný čin. Viz § 5Klamavá konání, Zákon o ochraně spotřebitele.
Jenže v tomto právnickém státě (Vidlák píše o korporátním fašismu....no dobře, no comment) je tomu někdy v těchto věcech naprosto naopak.

Vždy když vidím někde slovo " nezávislý", tak se ptám : Na čem a na kom je dotyčný subjekt (respektive objekt) nezávislý ?!
Platí i v případě tkzv. " nezávislých analytiků", včetně těch finančních. Tam se někdy člověk dopídí vskutku veselých příhod z natáčení.

Průměrný počet slepic: 4.9 (22 hlasů)

rozebírat
hlavně, že ze všech ministerstev tečou dotace

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

MUDr. Ivan David
6 hod ·

Nastal čas rozšířit Hnutí žlutých vest do ČR a ostatních členských států EU

Evropská komise schválila plán na zdanění domácností a dopravy cestou povinného nákupu povolenek na emise oxidu uhličitého. Novou daň označovanou jako ETS by měly v cenách topiv platit domácnosti, které k vytápění používají uhlí nebo plyn. Bez ohledu na to, jestli si topí ve vlastním kotli, nebo odebírají teplo a teplou vodu z městské teplárny. I na ně se má totiž vztahovat povinnost platit daň za vypouštění kysličníku uhličitého.

Komise v balíčku 14 změn různých nařízení schválila rovněž zvýšení daní z motorových paliv. Systém obchodování s povolenkami na vypouštění CO2, který byl doposud užíván je velkých průmyslových znečišťovatelů jako ocelárny, má být podle Komise rozšířen i na dopravu. Do cen pohonných hmot by nově měla být započítána nová daň, kterou budou platit spotřebitelé, ale finanční úřady ji budou odvádět rovnou do Bruselu. Výnos obchodování s povolenkami – s těmi průmyslovými i od domácností a z dopravy – má být příjmem rozpočtu EU.

Když jsem na této stránce před rokem varoval, že Komise připravuje zdanění domácností formou povinného placení ETS, označovali mě Piráti a různé neziskovky zabývající se cenzurou pod rouškou „ověřování faktů“ za dezinformátora. Jsem zvědav s jakými argumenty přijdou nyní. Text balíčku daňových opatření o vytahání peněz z rodinných rozpočtů do rozpočtu EU totiž zveřejnil probruselský web Euroactiv, který získal plnění znění nových daní navrhovaných Komisí. Zveřejnil i pasáže, kde Komise přiznává, že nové daně nejtvrději dopadnou na chudší domácnosti, u nichž výdaje za bydlení, energie a dopravu tvoří větší procento rodinných rozpočtů než u majetných.

Euractiv dokonce přinesl informaci i o tom, jak hodlá Komise vybrané peníze použít. Na kompenzace formou dotací do zateplování budov nebo ekologičtějších systémů vytápění má jít POUHÁ PĚTINA výnosů daně ETS od domácností. Celých 80% výnosu daně má jít na splácení dluhu ve výši 750 miliard eur, který EU nadělala v rámci Fondu obnovy. Za půjčené peníze, která mají splácet domácnosti, přitom Komise hodlá v rámci Zeleného údělu dotovat budování nových fotovoltaických a větrných elektráren, výstavbu 5G mobilních sítí a dobíjecích stanic pro elektromobily.

Jimi chce Komise nahradit klasická auta se spalovacím motorem do roku 2035. Podle balíčku opatření, které Komise schválila, má být po roce 2035 zakázán prodej klasických automobilů a autobusů na unijním trhu. Po zveřejnění zprávy o chválení „zelenoúdělového daňového balíčku“ varovali i bankovní analytici před vlnou drastického zdražování, které by nové daně způsobily, pokud by je schválili Evropský parlament a Rada. Dopředu avizuji, že hodlám spolu se členy frakce Identita a demokracie (ID), v níž působí i europoslanci zvolení v ČR za SPD, hlasovat proti těmto šíleným návrhům.

Před schválením balíčku opatření varoval i francouzský poslanec Pascal Canfin z vládní strany En Marche prezidenta Emmanuela Macrona. „Neudělejte chybu, když rozšíříte trh s uhlíkem na vytápění a paliva. Ve Francii jsme to už zkoušeli a přineslo nám to akorát Žluté vesty“, řekl Canfin francouzské pobočce Euroactivu.

Balíček nových daní, které by spotřebitelé v zemích EU měli platit rovnou do Bruselu, je velmi podobný tzv. ekologické daňové reformě, kterou se v letech 2018 a 2019 ve Francii pokoušel prosadit úřadující prezident Macron. Na odpor se mu postavilo hnuté Žlutých vest, které po celé Francii při demonstracích podpořily miliony občanů. Na Žluté vesty, s nimiž demonstrovali v mnoha městech statisícové davy, vláda nasadila nejen policii, ale i armádu. Při brutálních střetech mezi demonstranty a policií s vojáky bylo zraněno víc než 1.700 protestujících (z toho 16 s doživotními následky) a zhruba tisíc policistů. Macronova vláda nakonec musela ekologickou daňovou reformu, která by dramaticky zvýšila životní náklady, zrušit. Přiměla ji k tomu generální stávka vyhlášená odboráři po smrti dělníka, který byl cestou z práce zasažen do hlavy gumovým projektilem vystřeleným policistou zasahujícím proti demonstrantům.

Několik dní poté, kdy francouzský prezident Macron podepsal narychlo parlamentem schválený zákon, jimž byla ekologická daňová reforma zrušena, vstoupila do středu zájmu sdělovacích prostředků švédská záškolačka Greta Thunberg. Po její roční kampani Komise schválila plán nazvaný Zelený úděl. Evropská rada krátce poté schválila i Víceletý rozpočtových rámec EU pro léta 2020 až 2027, podle nějž mají být sníženy dotace zemědělcům a chudším státům na infrastrukturu, proto, aby mohla být více dotována výstavba větrných a solárních elektráren a výstavba dobíjecích stanic pro elektromobily.

Ve Francii Žluté vesty dokázaly v národním měřítku zatavit ožebračování chudých a střední třídy. Nyní nastal čas rozšířit Hnutí žlutých vest do ostatních členských stát EU. Včetně ČR.

Průměrný počet slepic: 4.9 (74 hlasů)

In reply to by Maneca (neověřeno)

Trvalý odkaz

Hm, a neměli by tedy majitelé lesů, luk, polí a sadů být osvobozeni od té daně, protože právě porosty na jejich pozemcích spotřebovávají a mění CO2? Stát prodává emisní povolenky i za půdu, která mu nepatří, a ještě vlastníky zatíží novou daní za CO2. Z toho mně vychází, že novou daň by měli platit především ti obyvatelé měst, kteří nevlastní ani kousek půdy, o který by se starali.

Průměrný počet slepic: 4.8 (28 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

....se časem bude platit deštné, větrné a slunečné. Nadaci Gréty Thurnbergové &spol. Hajhou.

Průměrný počet slepic: 5 (14 hlasů)

In reply to by robertík 007 (neověřeno)

Trvalý odkaz

Magráta Kabelková Tečrová, když jí začaly docházet prachy, protože zlikvidovala většinu britského průmyslu a s ním i většinovou nižší střední vrstvu s její kupní silou.
Nejdřív zavedla daň z dešťovky (čímž mocně nasrala hospodské, malé hoteliéry, sedláky a všechny, co si zachytávají dešťovku jako užitkovou vodu) a když už měla kešeň úplně prázdnou, zkusila ještě "daň z hlavy".
Tím skončila a šla vod válu.

Průměrný počet slepic: 4.9 (16 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

mi došlo že jedním z největších ekologiských zel je sušička na prádlo:
1, spotřebovává elektřinu na něco co umí příroda "zadarmo" čímž má vliv na globální oteplování
2, tím že voda ze sušičky jde většinou do odpadu zatímco prádlo které schne na šňůře vodu předává do ovzduší, tak vlastně způsobuje ta sucha

Průměrný počet slepic: 5 (28 hlasů)

A druhé největší zlo je motorový fukar na listí. Nedělá nic, co by se nedalo v podobném čase zvládnout koštětem a hráběmi, ale ještě navíc u toho pálí benzín a dělá hluk. Místo aby pracovník vynakládal energii na zametání, vynakládá tu samou energii na to, že mává rukou sem a tam a vláčí přitom na zádech motor z čezety. :)

Průměrný počet slepic: 4.8 (23 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Napsal uživatel Gerd (neověřeno) dne Čt, 15. 07. 2021, 05:44

Pane Gerde, my budeme rádi, když nám Piráti nezvýší daň z nemovitostí ( pozemků)

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by Josef původní (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nejdříve nám vzali pozemky Němci, pak komunisté.

Nyní Piráti?

?

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)