Podělali se

Autor

O uplynulém víkendu jsem měl zajímavou návštěvu. Zašel jsem na pivo s jedním kamarádem, kterého jsem neviděl už hodně dlouho, protože je to velmi vytížený manažer v automotive. V současné době dělá poměrně velké zvíře ve Škodovce. Tak velké zvíře, že se  běžně potkává s generálním ředitelem Volkswagenu. Má na starosti několik projektů nových aut a skutečně rozumí tomu systému, jak se dneska vyvíjí, vyrábí a prodává auto po milionech kusů. 

Bylo to zajímavé povídání. Jednak jsem se dozvěděl, jak se snadno (ale ne levně) dostat k autu s celkem jakýmkoliv motorem. Stačí ho koupit v Dubaji. Daunsajzingované motory jsou totiž jen evropskou specialitkou víme? Všude jinde se prodávají normální atmosférické motory, které jsme tu kdysi měli také. Takže stačí v Dubaji koupit auto a přitáhnout ho sem... Mnohem lépe se to říká než dělá, ale já si z toho vzal vlastně jedinou pozitivní zprávu o evropském automobilovém průmyslu. Kdyby na to přišlo, za týden mohou z bran škodovky vyjíždět auta s normálními motory pro normální lidi. Všechno je vymyšlené, všechno se produkuje, ale jen na export pryč. 

Jinak samá negativa. Přes všechny investiční pobídky, přes všechny kecy o šrotovném a příspěvku na elektroauta, prakticky nikdo to nekupuje a pokud někdo není zcela při smyslech, koupí si Teslu... Cena stejně vysoká, provedení stejně zoufalé, dojezd stejně ubohý, ale ten Musk alespoň umí marketing a člověk má pocit, že si koupil cosi lepšího. 

I kdyby se splnily plány prodejů všech těch hybridů, stejně to nebude stačit a automobilky budou muset platit ty pokuty za emise. Ano, z tohoto důvodu budou muset auta zdražit. Což bude znamenat úbytek zákazníků, což bude znamenat další zdražení, což bue znamenat, že zákazníci si budou kupovat ty levnější modely, což bude znamenat, že si zase méně lidí koupí elektrošrot, což bude znamenat další zdražení, a tak pořád dokolečka... 

Takže navenek se sice všichni tváří povinně optimisticky (a dokonce to mají nařízené a běda, kdyby to někdo nedělal), ale jinak je nálada jako na začátku dubna 1945 v Berlíně. Někteří hledají, kde tesař nechal díru, jiní blouzní o zázraku a většina má pocit, že se svět v Brusel obrací. 

A žádná převratná baterie není a nebude. Pokud by byla, Volksawagen by ji už dávno měl. 

Když jsem poslouchal ty nářky, podotkl jsem, že Volkswagen má větší rozpočet než leckterý stát. Jejich generální ředitelstvo se doslova koupe v penězích. Mají v celé Ojrópě továrny a statisíce zaměstnanců.  Člověk by si myslel, že si prostě pozvou Merkelovou na kobereček i s celým Bundestágem, CDU , CSU, Linke, Rote, AfD a vůbec všechny a vysvětlí jim, co si ve tam v ústředí přejí a co si doteď přejí všichni poslanci napříč stranami, jinak by už nemuseli dostat peníze na kampaň, mohly by se objevit nové neziskovky hájící právo automobilistů a tak vůbec... 

Odpovědí byl neveslý smích... Kdepak... oni se tam podělali. Od dieselgate jsou tam posraní až za ušima, jsou před politiky i komisaři z EU v povinném předklonu a pokud by jim nasypali zrní, budou zobat. Hon na jinak smýšlející se už dávno povedl a nikdo si dneska netroufne ani pípnout, že kdysi ve Wolfsburgu nařídili skočit a politici se překot ptali, jak vysoko. Že kdysi dělali auta jen tak proto, že mohou, i když to byl ekonomický nesmysl, prostě jen z radosti nad tím, že jsou největší a nejlepší globální firma na auta a tak si na oslavu udělají Phaetona. 

Jinými slovy... pokud se na důchod chcete zabezpečit akciemi Volkswagenu, přijměte moji upřímnou soustrast. Pokud by někdo podobně jako já doufal, že šéfové automobilek přitlačí na vlády, aby přestaly blbnout s elektroauty a emisemi, tak nepřitlačí. Pokud si někdo myslí, že elektroauta se v dohledné době vyrovnají spalovacím  motorům, tak nevyrovnají ani náhodou.  Pokud by někdo čekal, že v EU převládne zdravý rozum, aby neničili poslední špičkový technický obor v Evropě, tak nepřevládne. A než jim to tam v Bruseli dojde, budou číňané i zbyek světa tak daleko vpředu, že už to bude jedno. 

Naše budoucnost ohledně aut se bude podobat Kubě mnohem více, než si myslíme. 

 

 

I

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (107 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

nenapsal nic, co by si normální česká lopata dávno nedomyslela.

Samozřejmě si dělám z Vidláka srandu. Je to příjemné zjištění, že mi rozum ještě slouží, a nepříjemné zjištění, že nás čeká docela vysoká nezaměstnanost.
Co se týká auta, není potřeba do Dubaje, postačí koupit křápa za hranicí EU a vyřídit si individuální dovoz. Anebo si pořídit vetroše. Totiž veterána. Ideální kousek - koncernový pekáč s dieselem 1,9 TDI v normě EURO 3. Nájezd na tomhle motoru bez velkých investic k milionu km, opravy ještě relativně jednoduché a na materiál levné.

Průměrný počet slepic: 5 (19 hlasů)
Trvalý odkaz

jsem zase koupil oktávku, tentokrát benzín 2,0TSI. Mohu oznámit, že táhne jako čert, ze 130 na 230 to má stejně rychle, jako z 20 na 120. Jenom se mi zdá trochu malá. Superb jsem nechtěl, bo též máme známé a ti říkali ne. Ale na důchod dobrý, s tím nikoho nenaseru.
Info ze závodu Škoda máme dlouhodobě v rodině, dělají tam dokonce 4 ks od technologie po personalistiku. Vždy zajímavé vyprávění.

Průměrný počet slepic: 5 (13 hlasů)

nepoučitelný...

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

a doma jsem byl vyvrhel. Jedině po čase jako zimní auto

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

ale O3, roční, z fabriky (jezdila v tom manežerka), s 5letou zárukou nebo 100tis. Byla o 250 tis. levnější a byla o ni čestná losovačka.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

není ten motor VW, ale Audi. Dvojspojka je mokrá, utopená v oleji, z kodiaku; ta těch 320Nm hravě přenáší. Uvidíme v zimě, to raději snížím zális kol. Mlaďoši kvitují wifi v autě. Zatlačení do sedaček není jak v mustangu, ale proti 2,0TDI jde o pokrok.

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)

Györu, jako předtím. Včetně vychytávek Ládi Hrušky se společným názvem "jak vyrobit z průměrného auta neobyčejné kurvítko."
Dvouspojka je docela katastrofa. Je nutno dost často měnit olej za docela šílené ceny, ceny oprav pak šplhají do nebeských výšin. A hlavně to nikdo neumí. Ani ve značkových servisech. Problémy se softem, z toho vyplývající opravy - blablabla...
Když vidím, jak se u nás v Třinu lidi "rvou" o málo jeté křápy z operáků (jsou toho tři plné dvory), je mi zcela jasné, co určitě nekupovat ani náhodou, ani omylem.

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

co 60tis a musí se teplý vycucat vývěvou, to si pohlídám. Z motorů je to to nejlepší, co do oktávek kdy strkali (nepočítám 81kW s červeným ičkem v O1; té jsme říkali Nikita; 103kW v O2 už byl jenom Brumla; tahle 140kW zatím nemá pevné jméno).

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

Jak efektivně využiji oněch 140 kW po cestě do werku a zejména pak z werku, zacpané dalšími lopatami?
Kdy vůbec využiji oněch 140 kW?
K čemu mi pomůže motor se 140 kW, když mi stojí v cestě do práce čtyři radarové pasti, troje světla, dva kruháky a stádo nadržených policajtů?

Průměrný počet slepic: 4.9 (14 hlasů)

17 km, z toho ten poslední pěšky.
Kdyby autobus nevyjížděl přesně o 30 minut dříve, než já autem od baráku, ani by mě nenapadlo ničit auto ježděním do toho zaprášeného smradlavého bordelu.

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)

z jízdy. V tom vede Mazda6, to je kočár. Ale pošlu ho do Buzuluku za admirálem, bude vozit psí spřežení na závody. Jinak dělám doma a autem obsluhuju mlaďochy.

Zatím bez slepic

Rumunsku. Tam byl svět před dvěma lety ještě normální. I když je pravdou, že i tam začínají rozesírat. Dlouho už to trvat nebude.
V ČR to bylo před desítkami let...
Dnes to mám tak, že ráno vstanu a řeknu si - kurva, už zas musím jet...

Průměrný počet slepic: 4.9 (8 hlasů)

S touhle filozofií bych si nikdy nekoupil motocykl Honda Fireblade 900 RR s výkonem 149kw. :-)))

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by Todík (neověřeno)

Trvalý odkaz

z Týnce a vůbec nemám pocit, že bych se na něm nemohl zabít, kdykoli si vzpomenu. Prostě mi těch třicet poníků na občasné letní toulání po kraji bohatě stačí.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Omlouvám se, ale označení personalistika skončila s "hadrákem". Co to tady vzali do ruky ty správní "odborníci" ze západu, tak tu jsou jen "lidské zdroje", nic bíc !!

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

soudruhům ve Škodovce řešení, jak se vyrovnat s docela děsivým propadem výroby, za který samozřejmě žádná čínská chřipečka nemůže. Jen tak pro zajímavost - autoskla v Teplicích jedou na 50 % výroby oproti loňskému roku...

Jawa vyřešila faktický zákaz prodeje dvoutaktních motorek v EU jednoduchým způsobem. Prodává "kompletní soubor smontovaných náhradních dílů", neboli na funglovku motorku vám naklepne staré výrobní číslo podle vašeho původního techničáku. Po zákazníkovi se požaduje maličkost - nenápadně zlikvidovat starý kousek, což dnes není problém.
Pro Škodovku zajímavá inspirace, jak udržet alespoň částečně výrobu, která půjde vbrzku do kopru.

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

dalo by se snad i opalovat. Vůni posečené louky bych nejraději stlačil do kostek a uvolňoval v zimě. Kamenů jsem otesal dost a ještě jsem zatáčal v beskydě... to je etalon krásného léta. Dole na Morávce u splavu bylo lidu jak na riviéře, každý u deky pivo... a v řecku mají smolíka.

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Jako v té červené knihovně, kde se hrdina "cítí rozerván".
Vidlák mě dnes nepotěšil a potěšil.
Nepotěšil mě celkovým popisem situace, asi jako většinu normálně uvažujících českých domorodců.
Ale potěšil, neb se ukázalo, že ještě mám odhad a trochu rozumu. Dlouhá léta jsem měnil auto po pěti/šesti letech, hned jak končila záruka. Starý vůz jsem pohladil po kapotě, poděkoval (psychologie strojů) a odevzdal jako protihodnotu za část ceny automobilu nového. Cena starého dobrá, neb pravidelně servisovaný přímo u prodejce (Šrámek Plzeň). Ty čtyři rundy se týkaly vozů Hyundai, které mi vyhovovaly, neb jezdím už málo a postupně ještě méně.
U posledního kusu před dvěma lety (na podzim to budou tři), při odchodu do starobního důchodu, jsem se rozhodl, že si ho asi nechám už natrvalo. i30 combi s motorem 1,4 s turbem. Zatím spokojenost, ovšem najeto 12 tisíc - tak mi asi vydrží do smrti a nebudu se (snad) muset trápit s těmi novými vymyšlenostmi. Doufám.
Je ovšem možné, že bruselští, když uvidí, kterak jejich záměry nevycházejí, si na nás vymyslí nějakou další píčovinu, jak je jejich roztomilým zvykem.

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Když v Bruseli budou chtít, abyste měl elektromobil, tak jej nakonec mít budete, nebo budete chodit pěšky (minimálně na autobus). Můžou zvedat povinné ručení, danit palivo, zákaz vjezdu do měst, zpoplatnit zplodiny, ...

Průměrný počet slepic: 5 (18 hlasů)

zařídí volby, protože se najde dost šplhavců, kteří budou chtít potenciální nasranosti lopat využít.
Leda by je zrušili.
Nicméně i s drahým palivem se dá cosi málo dělat. Známý provozoval docela dlouho Š 120, se kterou docela drsně jezdil na ředidlo. Samozřejmě, že ho kradl z práce...
... a to ředidlo musel pajcovat...
... ale jelo to a motor vydržel...

Průměrný počet slepic: 4.6 (7 hlasů)

Jenže řaďákům to bude jedno, protože ti si ani na ojeté elektro prostě a jednoduše nevydělají. To by se muselo prodávat za cenu do 80 000.-, max. 100 000.- Kč; což je nereálné.
Talže pokud budou zakázána auta se spalovacími motory, vrátí se bežný obyvatel Kotlinky ke kolu a k "sociálu". Kde "sociál" nejezdí nebo málo, zbudou kola, traktůrky, sousedská výpomoc.

Mohlo by to mít vcelku pozitivní efekt - oživení Vidlákovů v podobě místních hospod a obchůdků a odlivu zákaznictva hypáčů.
Řaďák s 18-22 000.- Kč netto (běžný plat i v Praze) bude i nadále obrážet autobazary a inzeráty a kupovat patnáctileté (kombíky) diesely s co nejmenším podílem elektroniky. Ouřadové v Bruseli se mohou třeba posrat, ale to je asi tak všechno, co zmohou.
Ono se to zdaleka netýká "jen" českých řaďáků. Ve Francii, Itálii a Rakousku je to to samé přes kopírák; tam na vidlákově potkáte i staré Feldy (zjevně láskyplně opečovávané, bo MUSEJÍ vydržet pohromadě co nejdéle).

Jen by mě strašně zajímalo, jak hodlají v Bruseli naložit se statisíci lidí ZATÍM zaměstnaných v automobilovém a petrochemickém průmyslu...

Průměrný počet slepic: 4.9 (17 hlasů)

Propuštěným zaměstnancům z Vámi jmenovaných oborů jistě dobře poradí mluvící hlavy z "Člověka v tísni". Vysvětlí, že takový osobní bankrot je bezva věc a dá se zvládnout. Akorát na to musíte "mít"😂😂.No a "Lékaři bez hranic"vám vysvětlí,že vegetariánská strava je to nejlepší na světě a pošlou vás se napást.Je fakt, že lidi z údržby sadů nebudou mít práci, protože veškerou trávu spasou poučení nezaměstnaní.

Průměrný počet slepic: 4.9 (23 hlasů)

In reply to by Jukan (neověřeno)

Trvalý odkaz

jako první. Se salátem z parkového bejlí. Rozdělí se s pracovníky údržby parků, bo ti jim budou ukazovat, které bejlí je jedlé :o))

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

In reply to by Jukan (neověřeno)

Trvalý odkaz

V posledním záchvěvu existence automobilek vyjedou z linek ohlávky, chomouty a povozy a zaměstnaci rovnou vyrazí vozit miliardáře na golf, vládu, sněmovnu a senát vládnout, policajty uklidňovat obyvatelstvo a členy naší profesionální armády do Mali umravňovat bělochy vzpírající se pracovat na polích afroafričanů.

Průměrný počet slepic: 4.8 (10 hlasů)

částky. Ovšem s předrahými bateriemi na pokraji smrti, ne něž řadová lopata jednoduše nebude mít. Tedy mě opravdu nikdo nepřemluví, abych si koupil nové baterky za sto litrů do vehiklu, který ujede jedno sto kilometrů, a to ještě jenom "na chvíli".

A kdo by chtěl jezdit bez využití krásných, mladých a chytrých baterií, neboli jen na pohon "nouzového" spalovacího motoru, má smůlu. Auta vyrobená od příštího roku budou hlásit do Bruselu svou spotřebu.
Opravdu si z vás nedělám prdel, je to tak. Zatím to prý bude jen "pro kontrolu" automobilek, jestli správně uvádějí spotřebu. CHACHÁÁÁ...

Průměrný počet slepic: 4.9 (15 hlasů)

Kromě toho to bude umět hlásit polohu auta. Už teď BIS sledují mobily. Spolu se sledováním automobilů zase přijdeme o kousek svobody. Začíná znevolnění obyvatelstva verze 2.0 .

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

svobody?
Vy si z nás tím "kouskem" doslova děláte prdel...

Asi mi nezbude nic jiného, než se zařídit, jako jeden můj spolupracovník. Nemá mobil a nenosí hodinky.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Včem je problém z hodinkama, jak mojemechanicke hodinky nekdo odposlechne nebo proc bych je nemel nosti :D

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Vaše mechanické hodinky porušují ochrannou značku Tic-Tac.

Průměrný počet slepic: 3.7 (7 hlasů)

kolegu sledují přes hodinky.
Ten pán má prostě veškeré výdobytky dnešní doby hluboce v patě.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

nemám na ičo, ale na nastávající důchodové potřeby. Klidně ji můžou špehovat a kontrolovat.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Trump využil Dne nezávislosti k tomu, aby zaútočil na členy protestního hnutí proti rasismu. Uvedl, že se jedná o „nelítostnou kampaň, která má smazat naše dějin“. Nicméně silný a hrdý americký národ nedovolí, aby mu někdo vzal jeho dějiny a kulturu, uvedl dále prezident.

Trump také požadoval ukončení útoku na „naši svobodu“. Tvrdí, že pod heslem sociální spravedlnosti se skrývá pokus zničit nejen spravedlnost, ale celou společnost. Trump dále řekl, že „nás chtějí umlčet, ale my se nenecháme.“

Jeho příznivci volali „další čtyři roky“, neboť oslavy Dne nezávislosti byly nutně poznamenány kampaní, která vyvrcholí prezidentskými volbami dne 3. listopadu. V průzkumech si ovšem Trump nevede dobře, jedním z důvodů je i koronavirová krize.

Virus se v USA stále intenzivněji šíří. Univerzita Johns Hopkinse uvedla další rekord – v USA se během 24 hodin nakazilo skoro 58 000 lidí. Prozatím USA vykazují 2,79 milionů nakažených. Nemoci v USA podlehlo přes 129 000 lidí.

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Testy prokázaly u druhého pracovníka jaderné elektrárny v Dukovanech nákazu koronavirem. První případ byl potvrzen ve středu. V elektrárně kvůli tomu platí hygienická opatření včetně nošení roušek. Další testování bude pokračovat. Řekl to Jiří Kos, ředitel sekce ochrany a podpory veřejného zdraví krajské hygienické stanice.

Další výsledky budou v úterý.
A po dalším týdnu se dozvíme, kolik lidí obsluhujících jadernou elektrárnu je (až do dalšího testování) zdravých.
Pokud ovšem nebudou pracovníci hygienické stanice tou dobou v karanténě.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)

...ZHASNE

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

A Fox uz vysílá dvě události,

1) kdy při jednom rozmetal dav protestujících v autě černoch
2) kdy protestující rozstříleli auto a zabili malou černošskou holčičku

A jedna událost "neprotestujících". Na jihu USA šla hooodně velká skupina maskovanych protestantů plně ozbrojená automatickýma zbraněma a vyzívala ať na ně zaútočí "rasisté" a dokola opakovali "my nejsme součástí protestů mys bojujeme sami za sebe"...
Spojené státy nám asi fakt, pomalu a jistě spějí k rasové válce :(

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)
Trvalý odkaz

To je tak,když nám politici prodají zlatý poklad,tak naši manažeři jenom zírají
Snad největší problém nastal zvolením Trumpa,Amerika first,zaklekli na VW ohledně emisí a snad tam někde stojí mnoho tisíc neprodaných aut.Podobně i u nás,jich stojí také dost po prodejnách,na letišti u Milovic v Lysí nad Labem,také velké prostranství po cukrovaru zaplněné.Brusel se také činní ohledně emisí,jak to asi dopadne,jen tušíme,ale víme,že je všechno závislé na automobilové dopravě a nějaká náhrada zatím není,elektroauta vůbec ne.

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

není nových, nýbrž to jsou vrácené operativní leasingy.
Idioti - pardon - ekonomové si mysleli, že čížkové se topí v penězích, tudíž si co dva, tři roky vezmou do nájmu nové auto.
Vůbec jim nedocvaklo, že ta vrácená auta už nebude nikdo chtít. Člověk, který se z důvodu financí může dívat pouze po ojetinách, si nikdy nenajme ojetý vrak za kvantum peněz, byť mu prodejce slibuje jakousi záruku.

Průměrný počet slepic: 4.9 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Časem budeme muset auta stejně vyměnit kvůli náhradním dílům za nová, protože náhradní díly se seženou ještě na vrakovišti a pak už nikde. Ovšem představa, že si lidé nakoupí nová auta, je naivní. Nekoupí, nemají na to. Takže nepomůže žádné šrotovné, zdražování povinného ručení, paliva, vjezdu do měst, další normy EURO na motory - nepomůže vůbec nic. Auta jsou drahá kvůli elektronice a všem nesmyslům nařízeným z Bruselu. Výrobci aut nejdříve vezmou všechny předpisy z Bruselu, a teprve v tom malinkém prostoru, který jim zůstane, mohou něco vymýšlet.
Běžně se díly konstruují na 130 tisíc km. Nebyl by žádný problém je nakonstruovat na 250 nebo 500 tisíc km, a dokonce by byly i stejně drahé. Ale příkazy z vedení automobilek zní na těch 130, aby si zákazníci kupovali stále nová auta.
O elektromobilech nerozhoduje nějaká EK, ale UV KS Číny. Pro čínský trh jsou elektromobily vyvinuty. Evropský trh jen používá čínské výrobky.
VW se pokusil oslovit výrobce baterií, že by s nimi vyrobil baterie a vyhlásil do sdělovadel velkohubý záměr, že s někým postaví fabriku na baterky pro elektroauta. Čekali, jak si u nich dodavatelé budou podávat dveře - a on se nikdo nepřihlásil. Tak chystali výběrové řízení - a on se nikdo nepřihlásil. Tak se zeptali výrobců baterek přímo, a ti jim vzkázali, že postavit továrnu na baterky pro auta stojí stejně jako postavit továrnu na baterky do kecafounů (přemoudřelé mobily). Rozdíl je v tom, že baterky do mobilů jsou vyvinuty a nikdo jim do toho nekecá, a taky nesou větší zisk. tak si VW staví továrnu sám, a protože bude dělat i vývoj, baterky pro elektroauta VW budou zákonitě drahé. Být dodavatelem VW, tak si hledám větev a pevné lano. Protože stejně jako po dieselgate VW nemilosrdně odře dvě skupiny - své dodavatele a prodejce aut. To jsou ti, kdo zaplatili dieselgate za podvody udělané ve VW, VW to z nich vydřel.
V BMW se chystali nějak zredukovat počty zaměstnanců. Spoléhali na přirozené odchody do důchodů a přirozenou fluktuaci lidí s tím, že nové nebudou nabírat. Jenže díky krizi lidé přestali odcházet a drží se svých míst. Tak jich nějakých 6 tisíc v Bavorsku propustí.
Optimistickým kecům ekonomů o propadu aut v krizi nevěřme. Jako obvykle mají soudruzi ekonomové zcela zastaralá kvartální data ze statistického úřadu - a ta už dávno neplatí. Tak až je uslyšíme pindat, že propad je 20-30% a že se časem bude situace zlepšovat, nevěřme jim. Všude jsou dodavatelé automobilek na 50% výroby před koronavirem. Auta se neprodávají a prodávat nebudou do doby, než se lidem v ČR zvednou platy na úroveň té zakládající části EU. Jenže pak odejde průmysl někam na východ za levnějšími platy do montoven.
Vývoj nového automobilu je už natolik drahý, že se automobilky musí spojovat, aby jej vůbec utáhly.
Brzy nastane mezi automobilkami lítý boj. Poloviční trh a stejně automobilek. Logika věci říká, že půlka výrobců aut zanikne. Ale auta nezlevní ani náhodou, spíše zdraží, aby bylo z čeho pokrýt všechny náklady nejnovějších nápadů z EK. Buďme bez obav, EK ten zbytek evropského průmyslu dodělá. Třeba tím New Green Dealem. Jednou se o chybách EK budou učit budoucí generace ekonomů. A protože EK poslouchá z části Paříž, ale hlavně Berlín, musím se zeptat s klasikem: "Mě by jen zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu." "Za války stříleli do vzduchu."
USA a EU odvezly průmysl do Číny. Už se tam stěhuje i vývoj. Jako po 1989 evropské podniky nemilosrdně zlikvidovaly slabou konkurenci z RVHP, teď je čeká totéž, ale budou v pozici těch likvidovaných. Ta euroatlantická civilizace jako vůdčí síla světa nekončí, ona už skončila. Jen se zatím nikdo neodvážil říct, že král je nahý.

Průměrný počet slepic: 5 (25 hlasů)

motorů máte (zřejmě) ve všem pravdu.
Atmosféráky z Renaultu vydrží při minimálních nákladech nájezd půl mega. Zprostředkovaná zkušenost. Kolega na tomhle vehiklu prorazil vanu a nechal si z legrace sešroubovat dolů kliku, jestli to má jakože cenu opravovat. Šály byly zdravé, komprese dobrá, auto mazalo zpátky do služby.

Průměrný počet slepic: 4.8 (13 hlasů)

S Renaultem se to má trochu jinak. Při proslulé kvalitě výrobků státní automobilky Renault museli kvalitu někde dohnat, tak motory trochu předimenzovali konstrukčně. Většinou se pak povede, že vydrží i mnohem déle. Atmosférický motor vydrží podstatně více než 3 válce se spoustou trubek a spalujících spaliny na několikrát, aby bylo málo CO2. Atmosférický motor je momentálně asi to nejlepší konstrukční řešení pro auta pro lidi s průměrným příjmem.
Ale odhaduji, že celý ten záměr s New Green Dealem má jen uvolnit silnice pro auta bohatých a auta státních zaměstnanců. Firmy budou muset nabízet k místu auta jako bonus i pro řadové pozice, jinak se do práce nikdo nedostane.
EK asi trápil neustálý nárůst aut na silnicích a nedostatek peněz na výstavbu dálnic. Tak se možná v EK rozhodli omezit provoz aut odebráním aut těm méně vydělávajícím. Protože sami si přeci mohou za to, že nedosáhli na nějakou dotaci nebo nemají vyšší plat. Pro EK jsou obyvatelé postradatelní mravenci, dovezou si nové a poslušnější! A už dováží.

Průměrný počet slepic: 3.9 (9 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Za svou praxi jsem potkal několik vysmívaných Fabií 1,2 http 51 kw s nájezdem přes 400 tis., bez oprav motoru, na které majitelé nedali dopustit.

Průměrný počet slepic: 4 (5 hlasů)

opravdu vidět.
Ale možná jo, když byl majitelem důchodce, který jede jednou měsíčně pro důchod a jednou za kvartál pro léky...
Fabia 1,2 Hovno To Pojede, anebo Třínohý Kůň měla zásadní problém v "uchlazení" a "umazání" v režimu, kdy jí řidič začal "nakládat", tedy např při plném obsazení na dálnici, anebo s naloženým vozíkem za prdelí. Prostě bylo vyrobena pro postrk ve městě plus dálkovou jízdu večer z práce do satelitu. Rozhodně by asi těžko rozchodila provoz, jaký musel podstoupit můj kombík s renaulťáckým prehistorickým motorem 1,4. Koupil jsem ho, když měl najeto nějakých 78 000 km, v motoru bylo 1,6 litru oleje, který měl najeto podle servisky 60 000 km. Kupodivu přežil, jede, nežere olej...

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Targusi, bych se nevysmíval, když tě udeří blesk zemřeš, ale jsou lidé co přežili, tedy jako tvůj příspvěk popírá matematiku, takže za mě nemáš pravdu ;) Joo, kdybys napsal, že tebe nezajímají výjimky v řádu kusů, ale řádově 30-40 procent celé výroby, pak bych řekl, mááš pravdu,a le takto musím, napsat, fakt ju nemáš onu pravdu ;)

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Mé Haťapce bylo letos v dubnu 17 let a předpokládám, že se mnou dožije. Jediné co jsem si nechala při její výrobě dát nad standard byla větší kola+posilovač, zamykání zpátečky a nárazníky v barvě. jinak co nejméně elektriky.
Chválím ji holku po každé jízdě a když jdeme na TK, tak technik minule pravil "jako nová".

Průměrný počet slepic: 4.2 (6 hlasů)

natočila? Neboli už máte na prvním místě počítadla km alespoň tu trojku? Anebo tam ještě pořád trůní nula...
Mám takovou príma sousedku, ta prý jezdí autem do práce. Zjistil jsem, že denně točí naprosto skvělé 4 km. Na nádraží a zpět.
Za měsíc cca 80 km. Za rok báječných 800 km, protože je úča a má prázdniny. Jo, a nakupuje po cestě z práce. Zajížďka jak prase, dělá to asi 100 metrů tam i zpět z hlavní cesty.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

No to dá rozum, že kdybych chtěla točit statisíce a tahat vozejk s materiálem tak si ji nekoupím. Ale na denní provoz a dovolené v Čechách a k bratrům, dokonce i s dvěma koly na střeše byla vždy v pohodě. Jestliže chci dál, letím. A má ještě další plusy - nízkou spotřebu a pojištění. A holka se drží a furt je fešanda.
Jsem toho názoru ať si každý koupí co chce. Pro mne auto není to co by mělo naštvat sousedy, ale něco co potřebuju třeba jako sporák nebo pračku.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Pokud pamatuji, jedna jezdila jako služební pro cesťáka, ta druhá, v sedanu, po celé Evropě
s pánem, co rád cestoval. A kromě výměny zapal.modulů bez oprav.

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)

U Junckera jsme si také mysleli, že nemůže tolik chlastat, a pak málem podpálil manželku prezidenta Rwandy. FlintenUschi zlikvidovala Bundeswehr důkladněji než Žukov s Pattonem, Mongomerym a Eisenhowerem. Poslechněte si někdy Jourovou nebo jakéhokoliv eurokomisaře. Jsou tak blbí a k tomu uplacení penězi EU.

Průměrný počet slepic: 4.8 (11 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ta postava přesně ví, co chce, a jde za tím přes mrtvoly (v jejím případě skutečné mrtvoly; resp. jedna, o které se ví - bývalý starosta Budišova pan Peťa).

Průměrný počet slepic: 3.6 (9 hlasů)

Přidat komentář

Prostý text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.