Podělali se

Autor

O uplynulém víkendu jsem měl zajímavou návštěvu. Zašel jsem na pivo s jedním kamarádem, kterého jsem neviděl už hodně dlouho, protože je to velmi vytížený manažer v automotive. V současné době dělá poměrně velké zvíře ve Škodovce. Tak velké zvíře, že se  běžně potkává s generálním ředitelem Volkswagenu. Má na starosti několik projektů nových aut a skutečně rozumí tomu systému, jak se dneska vyvíjí, vyrábí a prodává auto po milionech kusů. 

Bylo to zajímavé povídání. Jednak jsem se dozvěděl, jak se snadno (ale ne levně) dostat k autu s celkem jakýmkoliv motorem. Stačí ho koupit v Dubaji. Daunsajzingované motory jsou totiž jen evropskou specialitkou víme? Všude jinde se prodávají normální atmosférické motory, které jsme tu kdysi měli také. Takže stačí v Dubaji koupit auto a přitáhnout ho sem... Mnohem lépe se to říká než dělá, ale já si z toho vzal vlastně jedinou pozitivní zprávu o evropském automobilovém průmyslu. Kdyby na to přišlo, za týden mohou z bran škodovky vyjíždět auta s normálními motory pro normální lidi. Všechno je vymyšlené, všechno se produkuje, ale jen na export pryč. 

Jinak samá negativa. Přes všechny investiční pobídky, přes všechny kecy o šrotovném a příspěvku na elektroauta, prakticky nikdo to nekupuje a pokud někdo není zcela při smyslech, koupí si Teslu... Cena stejně vysoká, provedení stejně zoufalé, dojezd stejně ubohý, ale ten Musk alespoň umí marketing a člověk má pocit, že si koupil cosi lepšího. 

I kdyby se splnily plány prodejů všech těch hybridů, stejně to nebude stačit a automobilky budou muset platit ty pokuty za emise. Ano, z tohoto důvodu budou muset auta zdražit. Což bude znamenat úbytek zákazníků, což bude znamenat další zdražení, což bue znamenat, že zákazníci si budou kupovat ty levnější modely, což bude znamenat, že si zase méně lidí koupí elektrošrot, což bude znamenat další zdražení, a tak pořád dokolečka... 

Takže navenek se sice všichni tváří povinně optimisticky (a dokonce to mají nařízené a běda, kdyby to někdo nedělal), ale jinak je nálada jako na začátku dubna 1945 v Berlíně. Někteří hledají, kde tesař nechal díru, jiní blouzní o zázraku a většina má pocit, že se svět v Brusel obrací. 

A žádná převratná baterie není a nebude. Pokud by byla, Volksawagen by ji už dávno měl. 

Když jsem poslouchal ty nářky, podotkl jsem, že Volkswagen má větší rozpočet než leckterý stát. Jejich generální ředitelstvo se doslova koupe v penězích. Mají v celé Ojrópě továrny a statisíce zaměstnanců.  Člověk by si myslel, že si prostě pozvou Merkelovou na kobereček i s celým Bundestágem, CDU , CSU, Linke, Rote, AfD a vůbec všechny a vysvětlí jim, co si ve tam v ústředí přejí a co si doteď přejí všichni poslanci napříč stranami, jinak by už nemuseli dostat peníze na kampaň, mohly by se objevit nové neziskovky hájící právo automobilistů a tak vůbec... 

Odpovědí byl neveslý smích... Kdepak... oni se tam podělali. Od dieselgate jsou tam posraní až za ušima, jsou před politiky i komisaři z EU v povinném předklonu a pokud by jim nasypali zrní, budou zobat. Hon na jinak smýšlející se už dávno povedl a nikdo si dneska netroufne ani pípnout, že kdysi ve Wolfsburgu nařídili skočit a politici se překot ptali, jak vysoko. Že kdysi dělali auta jen tak proto, že mohou, i když to byl ekonomický nesmysl, prostě jen z radosti nad tím, že jsou největší a nejlepší globální firma na auta a tak si na oslavu udělají Phaetona. 

Jinými slovy... pokud se na důchod chcete zabezpečit akciemi Volkswagenu, přijměte moji upřímnou soustrast. Pokud by někdo podobně jako já doufal, že šéfové automobilek přitlačí na vlády, aby přestaly blbnout s elektroauty a emisemi, tak nepřitlačí. Pokud si někdo myslí, že elektroauta se v dohledné době vyrovnají spalovacím  motorům, tak nevyrovnají ani náhodou.  Pokud by někdo čekal, že v EU převládne zdravý rozum, aby neničili poslední špičkový technický obor v Evropě, tak nepřevládne. A než jim to tam v Bruseli dojde, budou číňané i zbyek světa tak daleko vpředu, že už to bude jedno. 

Naše budoucnost ohledně aut se bude podobat Kubě mnohem více, než si myslíme. 

 

 

I

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (107 hlasů)

Komentáře

Omlouvám se, ale označení personalistika skončila s "hadrákem". Co to tady vzali do ruky ty správní "odborníci" ze západu, tak tu jsou jen "lidské zdroje", nic bíc !!

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

soudruhům ve Škodovce řešení, jak se vyrovnat s docela děsivým propadem výroby, za který samozřejmě žádná čínská chřipečka nemůže. Jen tak pro zajímavost - autoskla v Teplicích jedou na 50 % výroby oproti loňskému roku...

Jawa vyřešila faktický zákaz prodeje dvoutaktních motorek v EU jednoduchým způsobem. Prodává "kompletní soubor smontovaných náhradních dílů", neboli na funglovku motorku vám naklepne staré výrobní číslo podle vašeho původního techničáku. Po zákazníkovi se požaduje maličkost - nenápadně zlikvidovat starý kousek, což dnes není problém.
Pro Škodovku zajímavá inspirace, jak udržet alespoň částečně výrobu, která půjde vbrzku do kopru.

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

dalo by se snad i opalovat. Vůni posečené louky bych nejraději stlačil do kostek a uvolňoval v zimě. Kamenů jsem otesal dost a ještě jsem zatáčal v beskydě... to je etalon krásného léta. Dole na Morávce u splavu bylo lidu jak na riviéře, každý u deky pivo... a v řecku mají smolíka.

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Jako v té červené knihovně, kde se hrdina "cítí rozerván".
Vidlák mě dnes nepotěšil a potěšil.
Nepotěšil mě celkovým popisem situace, asi jako většinu normálně uvažujících českých domorodců.
Ale potěšil, neb se ukázalo, že ještě mám odhad a trochu rozumu. Dlouhá léta jsem měnil auto po pěti/šesti letech, hned jak končila záruka. Starý vůz jsem pohladil po kapotě, poděkoval (psychologie strojů) a odevzdal jako protihodnotu za část ceny automobilu nového. Cena starého dobrá, neb pravidelně servisovaný přímo u prodejce (Šrámek Plzeň). Ty čtyři rundy se týkaly vozů Hyundai, které mi vyhovovaly, neb jezdím už málo a postupně ještě méně.
U posledního kusu před dvěma lety (na podzim to budou tři), při odchodu do starobního důchodu, jsem se rozhodl, že si ho asi nechám už natrvalo. i30 combi s motorem 1,4 s turbem. Zatím spokojenost, ovšem najeto 12 tisíc - tak mi asi vydrží do smrti a nebudu se (snad) muset trápit s těmi novými vymyšlenostmi. Doufám.
Je ovšem možné, že bruselští, když uvidí, kterak jejich záměry nevycházejí, si na nás vymyslí nějakou další píčovinu, jak je jejich roztomilým zvykem.

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)

In reply to by Godot (neověřeno)

Trvalý odkaz

Když v Bruseli budou chtít, abyste měl elektromobil, tak jej nakonec mít budete, nebo budete chodit pěšky (minimálně na autobus). Můžou zvedat povinné ručení, danit palivo, zákaz vjezdu do měst, zpoplatnit zplodiny, ...

Průměrný počet slepic: 5 (18 hlasů)

zařídí volby, protože se najde dost šplhavců, kteří budou chtít potenciální nasranosti lopat využít.
Leda by je zrušili.
Nicméně i s drahým palivem se dá cosi málo dělat. Známý provozoval docela dlouho Š 120, se kterou docela drsně jezdil na ředidlo. Samozřejmě, že ho kradl z práce...
... a to ředidlo musel pajcovat...
... ale jelo to a motor vydržel...

Průměrný počet slepic: 4.6 (7 hlasů)

Jenže řaďákům to bude jedno, protože ti si ani na ojeté elektro prostě a jednoduše nevydělají. To by se muselo prodávat za cenu do 80 000.-, max. 100 000.- Kč; což je nereálné.
Talže pokud budou zakázána auta se spalovacími motory, vrátí se bežný obyvatel Kotlinky ke kolu a k "sociálu". Kde "sociál" nejezdí nebo málo, zbudou kola, traktůrky, sousedská výpomoc.

Mohlo by to mít vcelku pozitivní efekt - oživení Vidlákovů v podobě místních hospod a obchůdků a odlivu zákaznictva hypáčů.
Řaďák s 18-22 000.- Kč netto (běžný plat i v Praze) bude i nadále obrážet autobazary a inzeráty a kupovat patnáctileté (kombíky) diesely s co nejmenším podílem elektroniky. Ouřadové v Bruseli se mohou třeba posrat, ale to je asi tak všechno, co zmohou.
Ono se to zdaleka netýká "jen" českých řaďáků. Ve Francii, Itálii a Rakousku je to to samé přes kopírák; tam na vidlákově potkáte i staré Feldy (zjevně láskyplně opečovávané, bo MUSEJÍ vydržet pohromadě co nejdéle).

Jen by mě strašně zajímalo, jak hodlají v Bruseli naložit se statisíci lidí ZATÍM zaměstnaných v automobilovém a petrochemickém průmyslu...

Průměrný počet slepic: 4.9 (17 hlasů)

Propuštěným zaměstnancům z Vámi jmenovaných oborů jistě dobře poradí mluvící hlavy z "Člověka v tísni". Vysvětlí, že takový osobní bankrot je bezva věc a dá se zvládnout. Akorát na to musíte "mít"😂😂.No a "Lékaři bez hranic"vám vysvětlí,že vegetariánská strava je to nejlepší na světě a pošlou vás se napást.Je fakt, že lidi z údržby sadů nebudou mít práci, protože veškerou trávu spasou poučení nezaměstnaní.

Průměrný počet slepic: 4.9 (23 hlasů)

In reply to by Jukan (neověřeno)

Trvalý odkaz

jako první. Se salátem z parkového bejlí. Rozdělí se s pracovníky údržby parků, bo ti jim budou ukazovat, které bejlí je jedlé :o))

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

In reply to by Jukan (neověřeno)

Trvalý odkaz

V posledním záchvěvu existence automobilek vyjedou z linek ohlávky, chomouty a povozy a zaměstnaci rovnou vyrazí vozit miliardáře na golf, vládu, sněmovnu a senát vládnout, policajty uklidňovat obyvatelstvo a členy naší profesionální armády do Mali umravňovat bělochy vzpírající se pracovat na polích afroafričanů.

Průměrný počet slepic: 4.8 (10 hlasů)

částky. Ovšem s předrahými bateriemi na pokraji smrti, ne něž řadová lopata jednoduše nebude mít. Tedy mě opravdu nikdo nepřemluví, abych si koupil nové baterky za sto litrů do vehiklu, který ujede jedno sto kilometrů, a to ještě jenom "na chvíli".

A kdo by chtěl jezdit bez využití krásných, mladých a chytrých baterií, neboli jen na pohon "nouzového" spalovacího motoru, má smůlu. Auta vyrobená od příštího roku budou hlásit do Bruselu svou spotřebu.
Opravdu si z vás nedělám prdel, je to tak. Zatím to prý bude jen "pro kontrolu" automobilek, jestli správně uvádějí spotřebu. CHACHÁÁÁ...

Průměrný počet slepic: 4.9 (15 hlasů)

Kromě toho to bude umět hlásit polohu auta. Už teď BIS sledují mobily. Spolu se sledováním automobilů zase přijdeme o kousek svobody. Začíná znevolnění obyvatelstva verze 2.0 .

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

svobody?
Vy si z nás tím "kouskem" doslova děláte prdel...

Asi mi nezbude nic jiného, než se zařídit, jako jeden můj spolupracovník. Nemá mobil a nenosí hodinky.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Včem je problém z hodinkama, jak mojemechanicke hodinky nekdo odposlechne nebo proc bych je nemel nosti :D

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Vaše mechanické hodinky porušují ochrannou značku Tic-Tac.

Průměrný počet slepic: 3.7 (7 hlasů)

kolegu sledují přes hodinky.
Ten pán má prostě veškeré výdobytky dnešní doby hluboce v patě.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

nemám na ičo, ale na nastávající důchodové potřeby. Klidně ji můžou špehovat a kontrolovat.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Trump využil Dne nezávislosti k tomu, aby zaútočil na členy protestního hnutí proti rasismu. Uvedl, že se jedná o „nelítostnou kampaň, která má smazat naše dějin“. Nicméně silný a hrdý americký národ nedovolí, aby mu někdo vzal jeho dějiny a kulturu, uvedl dále prezident.

Trump také požadoval ukončení útoku na „naši svobodu“. Tvrdí, že pod heslem sociální spravedlnosti se skrývá pokus zničit nejen spravedlnost, ale celou společnost. Trump dále řekl, že „nás chtějí umlčet, ale my se nenecháme.“

Jeho příznivci volali „další čtyři roky“, neboť oslavy Dne nezávislosti byly nutně poznamenány kampaní, která vyvrcholí prezidentskými volbami dne 3. listopadu. V průzkumech si ovšem Trump nevede dobře, jedním z důvodů je i koronavirová krize.

Virus se v USA stále intenzivněji šíří. Univerzita Johns Hopkinse uvedla další rekord – v USA se během 24 hodin nakazilo skoro 58 000 lidí. Prozatím USA vykazují 2,79 milionů nakažených. Nemoci v USA podlehlo přes 129 000 lidí.

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

In reply to by Anonym (neověřeno)

Trvalý odkaz

Testy prokázaly u druhého pracovníka jaderné elektrárny v Dukovanech nákazu koronavirem. První případ byl potvrzen ve středu. V elektrárně kvůli tomu platí hygienická opatření včetně nošení roušek. Další testování bude pokračovat. Řekl to Jiří Kos, ředitel sekce ochrany a podpory veřejného zdraví krajské hygienické stanice.

Další výsledky budou v úterý.
A po dalším týdnu se dozvíme, kolik lidí obsluhujících jadernou elektrárnu je (až do dalšího testování) zdravých.
Pokud ovšem nebudou pracovníci hygienické stanice tou dobou v karanténě.

Průměrný počet slepic: 4.8 (6 hlasů)

...ZHASNE

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

A Fox uz vysílá dvě události,

1) kdy při jednom rozmetal dav protestujících v autě černoch
2) kdy protestující rozstříleli auto a zabili malou černošskou holčičku

A jedna událost "neprotestujících". Na jihu USA šla hooodně velká skupina maskovanych protestantů plně ozbrojená automatickýma zbraněma a vyzívala ať na ně zaútočí "rasisté" a dokola opakovali "my nejsme součástí protestů mys bojujeme sami za sebe"...
Spojené státy nám asi fakt, pomalu a jistě spějí k rasové válce :(

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)
Trvalý odkaz

To je tak,když nám politici prodají zlatý poklad,tak naši manažeři jenom zírají
Snad největší problém nastal zvolením Trumpa,Amerika first,zaklekli na VW ohledně emisí a snad tam někde stojí mnoho tisíc neprodaných aut.Podobně i u nás,jich stojí také dost po prodejnách,na letišti u Milovic v Lysí nad Labem,také velké prostranství po cukrovaru zaplněné.Brusel se také činní ohledně emisí,jak to asi dopadne,jen tušíme,ale víme,že je všechno závislé na automobilové dopravě a nějaká náhrada zatím není,elektroauta vůbec ne.

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

není nových, nýbrž to jsou vrácené operativní leasingy.
Idioti - pardon - ekonomové si mysleli, že čížkové se topí v penězích, tudíž si co dva, tři roky vezmou do nájmu nové auto.
Vůbec jim nedocvaklo, že ta vrácená auta už nebude nikdo chtít. Člověk, který se z důvodu financí může dívat pouze po ojetinách, si nikdy nenajme ojetý vrak za kvantum peněz, byť mu prodejce slibuje jakousi záruku.

Průměrný počet slepic: 4.9 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Časem budeme muset auta stejně vyměnit kvůli náhradním dílům za nová, protože náhradní díly se seženou ještě na vrakovišti a pak už nikde. Ovšem představa, že si lidé nakoupí nová auta, je naivní. Nekoupí, nemají na to. Takže nepomůže žádné šrotovné, zdražování povinného ručení, paliva, vjezdu do měst, další normy EURO na motory - nepomůže vůbec nic. Auta jsou drahá kvůli elektronice a všem nesmyslům nařízeným z Bruselu. Výrobci aut nejdříve vezmou všechny předpisy z Bruselu, a teprve v tom malinkém prostoru, který jim zůstane, mohou něco vymýšlet.
Běžně se díly konstruují na 130 tisíc km. Nebyl by žádný problém je nakonstruovat na 250 nebo 500 tisíc km, a dokonce by byly i stejně drahé. Ale příkazy z vedení automobilek zní na těch 130, aby si zákazníci kupovali stále nová auta.
O elektromobilech nerozhoduje nějaká EK, ale UV KS Číny. Pro čínský trh jsou elektromobily vyvinuty. Evropský trh jen používá čínské výrobky.
VW se pokusil oslovit výrobce baterií, že by s nimi vyrobil baterie a vyhlásil do sdělovadel velkohubý záměr, že s někým postaví fabriku na baterky pro elektroauta. Čekali, jak si u nich dodavatelé budou podávat dveře - a on se nikdo nepřihlásil. Tak chystali výběrové řízení - a on se nikdo nepřihlásil. Tak se zeptali výrobců baterek přímo, a ti jim vzkázali, že postavit továrnu na baterky pro auta stojí stejně jako postavit továrnu na baterky do kecafounů (přemoudřelé mobily). Rozdíl je v tom, že baterky do mobilů jsou vyvinuty a nikdo jim do toho nekecá, a taky nesou větší zisk. tak si VW staví továrnu sám, a protože bude dělat i vývoj, baterky pro elektroauta VW budou zákonitě drahé. Být dodavatelem VW, tak si hledám větev a pevné lano. Protože stejně jako po dieselgate VW nemilosrdně odře dvě skupiny - své dodavatele a prodejce aut. To jsou ti, kdo zaplatili dieselgate za podvody udělané ve VW, VW to z nich vydřel.
V BMW se chystali nějak zredukovat počty zaměstnanců. Spoléhali na přirozené odchody do důchodů a přirozenou fluktuaci lidí s tím, že nové nebudou nabírat. Jenže díky krizi lidé přestali odcházet a drží se svých míst. Tak jich nějakých 6 tisíc v Bavorsku propustí.
Optimistickým kecům ekonomů o propadu aut v krizi nevěřme. Jako obvykle mají soudruzi ekonomové zcela zastaralá kvartální data ze statistického úřadu - a ta už dávno neplatí. Tak až je uslyšíme pindat, že propad je 20-30% a že se časem bude situace zlepšovat, nevěřme jim. Všude jsou dodavatelé automobilek na 50% výroby před koronavirem. Auta se neprodávají a prodávat nebudou do doby, než se lidem v ČR zvednou platy na úroveň té zakládající části EU. Jenže pak odejde průmysl někam na východ za levnějšími platy do montoven.
Vývoj nového automobilu je už natolik drahý, že se automobilky musí spojovat, aby jej vůbec utáhly.
Brzy nastane mezi automobilkami lítý boj. Poloviční trh a stejně automobilek. Logika věci říká, že půlka výrobců aut zanikne. Ale auta nezlevní ani náhodou, spíše zdraží, aby bylo z čeho pokrýt všechny náklady nejnovějších nápadů z EK. Buďme bez obav, EK ten zbytek evropského průmyslu dodělá. Třeba tím New Green Dealem. Jednou se o chybách EK budou učit budoucí generace ekonomů. A protože EK poslouchá z části Paříž, ale hlavně Berlín, musím se zeptat s klasikem: "Mě by jen zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu." "Za války stříleli do vzduchu."
USA a EU odvezly průmysl do Číny. Už se tam stěhuje i vývoj. Jako po 1989 evropské podniky nemilosrdně zlikvidovaly slabou konkurenci z RVHP, teď je čeká totéž, ale budou v pozici těch likvidovaných. Ta euroatlantická civilizace jako vůdčí síla světa nekončí, ona už skončila. Jen se zatím nikdo neodvážil říct, že král je nahý.

Průměrný počet slepic: 5 (25 hlasů)

motorů máte (zřejmě) ve všem pravdu.
Atmosféráky z Renaultu vydrží při minimálních nákladech nájezd půl mega. Zprostředkovaná zkušenost. Kolega na tomhle vehiklu prorazil vanu a nechal si z legrace sešroubovat dolů kliku, jestli to má jakože cenu opravovat. Šály byly zdravé, komprese dobrá, auto mazalo zpátky do služby.

Průměrný počet slepic: 4.8 (13 hlasů)

S Renaultem se to má trochu jinak. Při proslulé kvalitě výrobků státní automobilky Renault museli kvalitu někde dohnat, tak motory trochu předimenzovali konstrukčně. Většinou se pak povede, že vydrží i mnohem déle. Atmosférický motor vydrží podstatně více než 3 válce se spoustou trubek a spalujících spaliny na několikrát, aby bylo málo CO2. Atmosférický motor je momentálně asi to nejlepší konstrukční řešení pro auta pro lidi s průměrným příjmem.
Ale odhaduji, že celý ten záměr s New Green Dealem má jen uvolnit silnice pro auta bohatých a auta státních zaměstnanců. Firmy budou muset nabízet k místu auta jako bonus i pro řadové pozice, jinak se do práce nikdo nedostane.
EK asi trápil neustálý nárůst aut na silnicích a nedostatek peněz na výstavbu dálnic. Tak se možná v EK rozhodli omezit provoz aut odebráním aut těm méně vydělávajícím. Protože sami si přeci mohou za to, že nedosáhli na nějakou dotaci nebo nemají vyšší plat. Pro EK jsou obyvatelé postradatelní mravenci, dovezou si nové a poslušnější! A už dováží.

Průměrný počet slepic: 3.9 (9 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Za svou praxi jsem potkal několik vysmívaných Fabií 1,2 http 51 kw s nájezdem přes 400 tis., bez oprav motoru, na které majitelé nedali dopustit.

Průměrný počet slepic: 4 (5 hlasů)

opravdu vidět.
Ale možná jo, když byl majitelem důchodce, který jede jednou měsíčně pro důchod a jednou za kvartál pro léky...
Fabia 1,2 Hovno To Pojede, anebo Třínohý Kůň měla zásadní problém v "uchlazení" a "umazání" v režimu, kdy jí řidič začal "nakládat", tedy např při plném obsazení na dálnici, anebo s naloženým vozíkem za prdelí. Prostě bylo vyrobena pro postrk ve městě plus dálkovou jízdu večer z práce do satelitu. Rozhodně by asi těžko rozchodila provoz, jaký musel podstoupit můj kombík s renaulťáckým prehistorickým motorem 1,4. Koupil jsem ho, když měl najeto nějakých 78 000 km, v motoru bylo 1,6 litru oleje, který měl najeto podle servisky 60 000 km. Kupodivu přežil, jede, nežere olej...

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Targusi, bych se nevysmíval, když tě udeří blesk zemřeš, ale jsou lidé co přežili, tedy jako tvůj příspvěk popírá matematiku, takže za mě nemáš pravdu ;) Joo, kdybys napsal, že tebe nezajímají výjimky v řádu kusů, ale řádově 30-40 procent celé výroby, pak bych řekl, mááš pravdu,a le takto musím, napsat, fakt ju nemáš onu pravdu ;)

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Mé Haťapce bylo letos v dubnu 17 let a předpokládám, že se mnou dožije. Jediné co jsem si nechala při její výrobě dát nad standard byla větší kola+posilovač, zamykání zpátečky a nárazníky v barvě. jinak co nejméně elektriky.
Chválím ji holku po každé jízdě a když jdeme na TK, tak technik minule pravil "jako nová".

Průměrný počet slepic: 4.2 (6 hlasů)

natočila? Neboli už máte na prvním místě počítadla km alespoň tu trojku? Anebo tam ještě pořád trůní nula...
Mám takovou príma sousedku, ta prý jezdí autem do práce. Zjistil jsem, že denně točí naprosto skvělé 4 km. Na nádraží a zpět.
Za měsíc cca 80 km. Za rok báječných 800 km, protože je úča a má prázdniny. Jo, a nakupuje po cestě z práce. Zajížďka jak prase, dělá to asi 100 metrů tam i zpět z hlavní cesty.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

No to dá rozum, že kdybych chtěla točit statisíce a tahat vozejk s materiálem tak si ji nekoupím. Ale na denní provoz a dovolené v Čechách a k bratrům, dokonce i s dvěma koly na střeše byla vždy v pohodě. Jestliže chci dál, letím. A má ještě další plusy - nízkou spotřebu a pojištění. A holka se drží a furt je fešanda.
Jsem toho názoru ať si každý koupí co chce. Pro mne auto není to co by mělo naštvat sousedy, ale něco co potřebuju třeba jako sporák nebo pračku.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Pokud pamatuji, jedna jezdila jako služební pro cesťáka, ta druhá, v sedanu, po celé Evropě
s pánem, co rád cestoval. A kromě výměny zapal.modulů bez oprav.

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

EK tak blbí.
Ale mohu se mýlit.

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

U Junckera jsme si také mysleli, že nemůže tolik chlastat, a pak málem podpálil manželku prezidenta Rwandy. FlintenUschi zlikvidovala Bundeswehr důkladněji než Žukov s Pattonem, Mongomerym a Eisenhowerem. Poslechněte si někdy Jourovou nebo jakéhokoliv eurokomisaře. Jsou tak blbí a k tomu uplacení penězi EU.

Průměrný počet slepic: 4.8 (11 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ta postava přesně ví, co chce, a jde za tím přes mrtvoly (v jejím případě skutečné mrtvoly; resp. jedna, o které se ví - bývalý starosta Budišova pan Peťa).

Průměrný počet slepic: 3.6 (9 hlasů)

Pane Občan.
Jorová není blbá,ale spíš navedená,mám velké podezření,že pro někoho pracuje.
To mě napadá u té kauzy s Budišovem,že byla nasazena na Paroubka,aby to mělo ten správný děj,tak ji musely také zavřít a to vyvrcholení dopadlo pro ni velice dobře s tučným odškodněním.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Na východ od Číny už jsou jen USA a ty jsou nepoužitelné (možná jen zatím, ale momentálně k ničemu).
Afrika to taky nevytrhne a v Jižní Americe už je plno.
Takže nikam dál už se montovny nepřesnou, bo nemají kam.
Zaniknou.

Průměrný počet slepic: 4.3 (9 hlasů)

Propad české ekonomiky bude pátý největší na světě
10. 6. 2020, 18:57bož, Novinky

Průměrný počet slepic: 3 (8 hlasů)

In reply to by Andrej (neověřeno)

Trvalý odkaz

"Čau lidi. Poprvé v životě v lázních. U rybníka Svět. Prý lobuju. Jo, lobuju pořád. Za české firmy všude na světě. Za Smartwings, i za tu skvělou americkou televizi, co mě za to kritizuje. A lobuju za nás všechny, abychom mohli do Slovinska."
Čau lidi. Poprvé v životě v lázních - YouTubewww.youtube.com › watch

Průměrný počet slepic: 2.8 (12 hlasů)

Občane, zatím pořád ještě je kam přesouvat výrobu. Škoda a VW mají Turecko, francouzské automobilky preferují Rumunsko. Před sankcemi se uvažovalo o Íránu, v úvahu ještě připadá Střední Asie a Mongolsko. Ale finální montovny asi nikdo nepřesune, takže rozhodujícím nákladem je vzdálenost, protože přepravci pro automobilový průmysl přepravují hlavně vzduch ve velkých obalech s pár díly chráněnými proti poškození při přepravě. Zase to kamionu rychle jede, protože hmotnost nákladu je mizivá.
Jsou pak dvě řešení:

1. Přesunout i finální montáž někam do širé stepi a pracovníky tam ponechat v táborech, odkud bude všude ukrutně daleko. Zaměstnanci budou bydlet ve firemních komplexech. A kolem jen širá pustá step.
2. Přesunout dodavatele do jednoho komplexu, kam se budou vozit pouze suroviny ve velkém. Díly se budou přesouvat jen na krátkou vzdálenost. Zaměstnanci budou bydlet ve firemních komplexech. Kolem bude město.

Přesunout fabriku znamená obrovské náklady, takže spíše dojde k tomu, že se zdejší montovny nechají technologicky dožít a nové budou vznikat někde poblíž automobilek. Ale to je hudba budoucnosti, dříve než za 10 let k tomu nedojde.

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

už má v přesunování zkušenosti
https://www.skoda-storyboard.com/cs/modely-cs/kde-vsude-je-skoda-auto-d…
tuším Kodiaq měl jít teď do Turecka (údajně ne z důvodu šetření, ale proto, že MB nestačí vyrábět díky větší poptávce) jenže z toho sešlo (snad situace v Turecku?) a půjde tudíž do Bratislavy.

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)

In reply to by anna2 (neověřeno)

Trvalý odkaz

Až to do ruky vezmou kvalitáři z VW Bratislava, tak se teprve budeme divit. Po znalosti toho, co jsou tamní zaměstnanci zač, bych výrobky tamní továrny vřele nedoporučil.

Průměrný počet slepic: 4.5 (6 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jen malý dotaz: není to ta samá fabrika, kde vznikají Porsche Cayenne, VW Touareg, atd. ? Pokud by si koncern nepohlídal kvalitu montáže u vozů těchto kategorií a prodejů, následky by na sebe nenechaly dlouho čekat, stejně jako "hlasitá šuškanda" ... Právě ti, kteří míří na Cayenne si jsou velmi dobře vědomi ceny svých peněz ... 😉 ...
PS: Nejsem koncernový ultra fans ...

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

O kvalitě auta rozhoduje konstrukční návrh a ne až kvalita výroby. Současně se výrobci aut snaží ušetřit doslova každý gram hmotnosti, takže jsou díly mnohdy dimenzovány na hranici použitelnosti. Kvalitáři z automobilky už jen hlídají papíry a naprosté blbosti. Jsou také, a speciálně ve VW Bratislava, odměňováni za každou nalezenou chybu. Takže si i dost vymýšlí, ale automobilka má takovou sílu, že to dodavatel prostě musí skousnout. Není tomu tak dávno, zhruba rok až dva, kdy se dva němečtí výrobci VW postavili a zastavili jim dodávky kvůli sporům o výklad smlouvy. A to úplně, až k zastavení linky v automobilce, což je cena 25 tisíc eur za minutu.
Z konstrukčních návrhů se trochu vymyká přístup Toyoty, která má díly předimenzované více než ostatní automobilky. Proto také Toyoty většinou vedou v žebříčcích spolehlivosti. Nebo Dacie, která zase spoléhá na jednodušší provedení. Čím méně dílů, tím méně se toho může pokazit.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Člověk si zvykne na všechno. Každý má ale jinou dobu myšlenkové regenerace. Někdo po vnějším zásahu změnu akceptuje na neomezeně dlouhou dobu až do dalšího zásahu, jiný regeneruje již po setinách vteřiny. Sice to vnímá jako okamžité odmítnutí zásahu, ale prodleva tam skutečně je. Tato teorie by vysvětlovala, proč kokotina, o které víme, nás znovu a znovu, při opakované informaci o ní, vždy opět zasáhne. Nepřekvapí, ale vyvolá pocit beznaděje a zmaru. A TO JE ŠPATNĚ. Takoví občané voliči (viz. Červený trpaslík) narušují požadovanou homogenitu mas a zpomalují, v krajním případě znemožňují, postup ke krásnému konečnému řešení. Odstranění tohoto problému je ale celkem snadné – stačí zvýšit frekvenci informací o kokotinách tak, aby byla znemožněna i odolnějším jedincům psychoregenerace.

Průměrné populaci (mojí ségře, synovci, neteři, kolegům v práci,… kteří volili a budou volit a piráty, top09 a drahoša) stačí k udržování žádoucího nadšení pravidelné (některým i jen občasné) sledováni ČT, pro zbytek bude nutné zavést do mozku implantáty přinášející 24/7 aktuální informace o jediné pravdě. Účinnost implantátu bude každodenně ověřována formou testů u uličních výborů pravdivého myšlení. O rezistentní zbytek pak se postarají sami uvědomělí občané voliči formou živelných poprav spojených s lampiónovým průvodem a ohňostrojem během listopadových oslav.

A JAK TO NAKONEC DOPADNE?
Typuju, že stejně jako s hmotou tvořenou částicemi, které vykonávají neustálý a nespořádaný pohyb (tepelný pohyb). Profesor kvantové mechaniky nám vykládal historku, že Boulogneském lesíku byla nalezena spodní půlka těla nějakého muže. Žádné stopy násilí, žádné stopy po chybějící horní části těla. Jediné vysvětlení byla schopna podat, jak jinak, kvantová mechanika. Podle ní je možné, i když zatraceně málo pravděpodobné, že částice v jednom okamžiku kmitly stejným směrem, tím udělily hmotě, kterou tvořily, nepředstavitelnou energii a tak horní část chlapa prostě vystartovala a zmizela někde v kosmu. Zbytek asi ještě chvíli překvapeně stál, pak udělal krok či dva a upadl na zem. Historce jsme sice moc nevěřili, ale moc se nám líbila. A holkám, se kterými jsem randil, taky.
Takže, dříve se v hlavách lidí míchaly pitomosti manželů/manželek, dětí, rodičů, kámošů, starostů, kolegů v práci, … ale vše lokálně. Doma, ve vesnici, městě, státě, světě … co kebule, to jiný názor … každá hlava mířila jinam. Když byl někdo super kokot a myšlenkově ovládnul svoje okolí, tak umřela jeho rodina, zmizelo město, stát, … kokoti byli nahrazeni normálnějšími. Výsledkem byla stabilita s mírným, ale pozitivním vývojem. Teď ale směřujeme ke kvantovému výsledku. Budeme myslet všichni stejně a až se to konečně podaří, nenastane proklamovaná krása, ale zmizíme v nekonečnu či v nevědomí anebo s největší pravděpodobností v prdeli.

PS: Každý z nás určitě provedl vodově barvičkový pokus (já s těmi v kulaté skládací krabičce) a zjistil, že smícháním krásných barev nevznikne v žádném případě barva superkrásně božííí, ale depresivní hnus, se kterým kupodivu nenamalujete ani hovno správně. A stejné je to s myšlením i s multikulturalismem.

Průměrný počet slepic: 4.4 (16 hlasů)

pták.
Ihned začněte povinně krásnět, chytřet a mládnout, jinak vám budu muset vyplenit váš zdejší virtuální kurník.
Každé malé dítě, které absolvovalo byť jen pomocnou školu, ví, že hovna se kreslí JEDINĚ všemi smíchanými vodovkami.

Já to musím JEDINĚ SPRÁVNĚ vědět, páč jsem byl přeučovaný levák, z čehož mám trauma dodnes.
Hodiny kreslení probíhaly tím způsobem, že jsem si na příkaz soušky úči udělal tužkou číslo 3 náčrtek obrázku, který prý měl vzniknout.
CHACHÁÁÁÁ...
Už při náčrtku jsem jasně v duchu viděl, jak to ZASE dopadne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pak jsem postoupil k nanášení barev. Od nejsvětlejší k nejtmavší. Fajn, rozeznat barvy nebyl až tak zásadní problém...
Ten nastal, když se úča dívala a já nemohl vylepšovat své dílo rukou levou!!! Kromě toho jsem byl tak zblblý, že mě to ani moc nenapadalo, protože moje levá ruka byl pro mne tak odpudivý předmět, že jsem reálně zvažoval autoamputaci, neboť jsem NEUSTÁLE porušoval všecká boží, učitelská i rodičovská přikázání a hňápal po všem svou odpornou levicí.
Posléze, když už to nebylo koukatelné vůbec pro nikoho, jsme začali se spolužákem sedícím vedle mne mé převrané dílko "vylepšovat". Velice často to dopadlo tak, že jsem v návalu zoufalství, až šílenství výkres schválně polil, roztrhal, pošlapal, a tak všelijak podobně.
Došel jsem k meritu sdělovaného.
Když se jednou úča dostavila a z úst jí vyjelo: "Bože!!!", reagoval soused větičkou: " To není na hovno, to je hovno..."

Průměrný počet slepic: 4.3 (12 hlasů)

a pak už nebudu psát a půjdu pokračovat v práci na motorce, abych stihnul ještě letos přijet.
Já neměl problém s rukama, bo jsem pravák, ale s hlavou. Blížily se slavné májové dny a dostali jsme v hodině kreslení za úkol namalovat něco k tématu. A haranti kreslili kytky, uvědomělejší se pokoušeli přímo o šeříky a ti nejlepší patlali rovnou tanky s hvězdami. A mě nenapadalo fakt nic. Můj stres se postupujícím časem zvyšoval, ale inspirace nepřicházela. A ke konci jsem se dostal do sebedestruktivního duševního stavu - uchopil jsem štětec a namaloval černou kouli, nahoře černou zahnutou čárku s žlutou hvězdičkou na konci. Když se učitelka při sběru obrázku na konci hodiny dostala ke mně a výhružně se zeptala, co to je!? Odpověděl jsem po pravdě (a podle mne i hodně vtipně), že to je bomba, kterou za to dostanu. Tak to jsem tipoval správně, ale ta ředitelská důtka na vysvědčení byla naprosto nezasloužený bonus za můj výkres.

PS: Ale zlaté, nyní by za terorismus táta s mámou vyfasovali 25 let a my se ségrama bychom šli do pasťáku bez nároku na inkluzi.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

I já jsem přeučovaný levák. Sice píšu oběma rukama, ale úplně na enóno.
Ale malování jsem si nějak prosadil (dost mi pomohla paní učitelka z družiny) levačkou.
Průser nastal, když jsem si jednou při těláku (volejbal, blbě chycenej smeč) vykloubil levý palec, roztrhl kloubní lůžko a pracka skončila na šest neděl v gypsu. Pravou ruku mám fakt jenom na ozdobu a přidržování, takže namalovat - NIC. Dopadlo to tak, že jsem roztřeseně držel tužku či štětec mezi levým ukazovákem a prostředníkem a výsledky tomu odpovídaly :o)))

Ovšem zdaleka nejlepší bylo písmomalířství na SŠ.
Šablony a propisoty jsme měli zakázané pod trestem pomalé a bolestivé smrti a levačkou to prostě štětcem zleva doprava nejde. A malířskou štangli s bambulí jsem ještě neuměl používat. Profesor nade mnou se zájmem stál a sledoval mé zoufalé pokusy, což mě přivádělo k šílenství a touze mu ten štětec prohnat mozkem skrz uši.
Ale pak natáhl ruku, otočil mi papír vzhůru nohama a otázal se mě, proč jestli by mi nevadilo psát vzhůru nohama, protože zprava doleva bych asi netrefil šířku a rozestupy písmen. Zkusil jsem ho zabít alespoň pohledem, ale on to myslel vážně!
Sice jsem si musel tenoučce předkreslovat řádky, ale fungovalo to.
No, a od té doby píšu štětcem a fixami vzhůru nohama :o)

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

No nevím, v současné době se pořádají "lampionové průvody" i na Čarodejnice - 30.dobna i s tím pálením ohně ... bo na vidlákovech není lautr co dělat, tak alespoň "kultůra" ...

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)