Zamyšlení nejen nad tím, co může pán a nesmí kmán, aneb kydací vratka k loučení se starověkem.

Autor

Když zde Vidlák pustil na sklo můj zážitek z poslední jízdy se starým, hloupým a nehezkým autem, stručně řečeno s křápem „ze staré doby“, netušil jsem, kolik se najde čtenářů, kteří se podiví či dokonce pohorší nad mou smělostí ponechat naloženou soupravu volně svištět bez jakéhokoli zásahu jen tak volně krajinou, vnímat pouze krásu probouzejícího se letního dne, těšit se z ranního „letu ke slunci“ (silnice z Varů ku Praze směřuje velmi zhruba na východ). 

Mimochodem – dodnes mne nic nedokáže tak okouzlit, jako časné hodiny, kdy je nebe vymetené, jak podlaha naší kuchyně po Jahodině uklízecím záchvatu, ptáci řvou, jako by byli za svůj zpěv placeni v akordu a slunce zalévá svými takřka vodorovně směřujícími paprsky krajinu oděnou ve svěží zeleň…

… tak nějak si představuji mír v duši…

Zpět k mému pobuřujícímu, ba přímo zločineckému chování.

Samozřejmě, že pohoršení kydálisti mají pravdu. Ano, je to tam pořád a dokonce na stejném místě. Mrknul jsem se do zákona  č. 361/2000, na oddíl pojednávajících o povinnostech řidiče,  jmenovitě na § 7, odstavec 4/. Nezměnila se na něm ani čárka od dob, kdy jej pamatuju ve vyhlášce č 100.

Vozidlům těžším 3 500 kg a (všem) jízdním soupravám se zakazuje jezdit se svahu bez zařazeného rychlostního stupně.  

Pak ovšem příliš nechápu, jak je možné, že se veřejně a nahlas toleruje fabricky dodávaný program pro auta nového věku, který s jízdou se svahu přímo počítá a aktivně jej využívá za účelem snížení spotřeby pohonných hmot.

Na vysvětlenou pro dvounožce nehodné žití v novém věku. „Systém řízení výkonu vozidla“ pracuje nejen s průběžnou lokalizací vozidla v systému GPS, ale i s mapovými podklady, v nichž jsou (prý) precizně zaneseny podélné sklony vozovek. A pokud mladý, chytrý a krásný kompjůtr (pane věštče, omlouvám se vám, ale jiné pojmenování těchto fičur mne prostě nenapadá) vyhodnotí, že sklon vozovky dovoluje bezpečnou jízdu s vyřazeným rychlostním stupněm s ohledem na rychlost a celkovou hmotnost vozidla, jednoduše vám za předpokladu, že máte zapnutou funkci tempomatu, vyřadí rychlost, takže se řítíte se svahu bez jakéhokoli mechanického spojení kol s hnacím řetězcem automobilu, o němž jste se do této sekundy domnívali, že jej ovládáte. 

Ne, neovládáte, i když za škody způsobené takto vymakaným strojkem zodpovídáte výhradně vy sami, pokud jste nalezli odvahu si sednout za volant a zmáčknutím kouzelného čudlíku vypustit tempomatového džina z láhve údajných úspor paliva a fiktivního zvýšení průměrné rychlosti. V reálné mluvě řečeno nechali jste se zmanipulovat protivnými výzvami na obrazovkách palubní desky (ne, nespletl jsem se, těch displejů je opravdu několik), podlehli jste pištění automatických bazmeků, které hlídají a odměňují vaši poslušnost (haf haf) a loajalitu k příkazům té jedině správné digitální nápovědy, případně jste vypěnili při zásazích automatického otravování života v podobě samočinného šlapání na brzdu, automatického ubírání plynu a drcání do volantu, pročež jste přenechali řízení vozidla nikoli osudu, nýbrž digitálnímu pidižvíkovi, který je zakuklen v kouzelné krabičce, zvané řídící jednotka. 

Ano, to všechno auta nového věku umějí a toho všeho jsou schopni soudruzi programátoři v rámci přesvědčení platícího zákazníka, že jen s autem jejich výroby je ekonomický úspěch zcela zaručen a živých točvolantů, kteří by dokonce měli i něco umět, v podstatě netřeba.

S tím, co kdo může a co ne, je ovšem problém nejen v tomto případě. Pokud bychom se podrobněji zaměřili například na instalaci vnějšího osvětlení moderních aut, zjistíme, že výrobci si hlavu s nějakými technickými předpisy a definicemi moc nelámou. Prostě to namontují, a buď dostanou obratem potřebnou výjimku, anebo se dokonce promptně předělají zákony podle jejich zadání. Ovšem když si totéž vymyslí a namontuje obyčejný řidič či řadový majitel vozidla, rázem se z nejnovější „příplatkové fičury“ stane „vážná závada“, která znemožňuje vozidlu bezpečný provoz po veřejných komunikacích, takže v rámci silniční kontroly následuje pokuta, odebrání osvědčení a potupný odjezd na stanici technické kontroly. 

Typická ukázka „pružnosti“ ojrosoudruhů při schvalování technické způsobilosti je např. postupně se rozsvěcující LED blinkr, světlomety „do zatáčky“, provedení koncových světel ve formě orámování hlavních světlometů, či jejich protažení do půlmetrové čáry, přídavné brzdové světlo přes celou šíři střechy atd. 

Tolik k tomu, co kdo může beztrestně, co kdo nemůže vůbec a co kdo odnese za ty druhé. 

Rád bych se ještě vrátil k příspěvku v diskuzi, že jacísi vojáčci vyřadili rychlost na vozidle P-V3S při jízdě z kopce, následovalo utržení kardanu, demolice brzdového potrubí na podvozku a hromadná hrdinná smrt obránců československé a navíc i socialistické vlasti, když jim utržený kardan zničil brzdové potrubí.

Pro dvounožce neznalého problematiky se takový případ jeví natolik odstrašující, že dotyčný zvažuje, jestli by nebylo lépe namísto ranního vstávání na šichtu zemřít rovnou v posteli asi tak tři a půl minuty po zacvaknutí budíku.

Takže pane Rumexi acidoso, pominu-li, že v okolí obce Měník poblíž Olomouce nejsou žádné kopce a ZEJMÉNA silnice, které by svými parametry umožňovaly realizovat vámi popisovaný rozlet staré Ventry do výšin rychlostí, v nichž se samy od sebe trhají kardanové kříže (nejdelší rovný úsek nepřesahuje 200 metrů),

https://mapy.cz/zakladni?x=16.9772257&y=49.7105986&z=15&source=ward&id=9632

 výše popsaný scénář je poněkud nepravděpodobný z těchto důvodů:

1/kardanové kříže umírají výhradně na diagnozu „šprajcnutá vazelína“, neboli vysypané nejméně jedno ložisko ze čtyř v důsledku zvýšené přítomnosti vody, prachu a bláta, či snížené přítomnosti čehokoli mastného,

2/ přidřený kardanový kříž poměrně rychle vytvoří vůle takové velikosti, že normální jízda s vozidlem majícím takovou závadu je prakticky nemožná kvůli vibracím celého vozu, resp. fyzické neschopnosti řidiče držet volant, zvláště pak u vozidel, které mají propojenu přední nápravu s převodovkou,

3/ utržený kardan na přední nápravě vozidla P-V3S není schopen zdemolovat, ani vzduchové potrubí, ani vzduchové zásobníky, správněji zvané vzduchojemy, protože vnitřní prostor v rámu je kryt motorem a převodovkou, potažmo vzduchojemy, coby zásobárny stlačeného vzduchu jsou vně rámu,

4/ utržený kardan vedoucí ke střední, případně k zadní nápravě by sice teoreticky mohl zničit nějaké potrubí, ale je potřebné vzít v úvahu, že PV3S má dvouokruhové vzduchové brzdy, což v praxi znamená, že ke zpomalení, případně zastavení vozidla postačuje při správné funkci byť i jedna náprava, která brzdí. V konkrétním případě je přední náprava zapojena se zadní nápravou do prvního brzdového okruhu, střední náprava je zapojena do druhého brzdového okruhu a tyto brzdové okruhy jsou na sobě zcela nezávislé,

5/ Oba vzduchojemy, coby zásobníky stlačeného vzduchu, jsou odděleny zpětnými ventily a snížením tlaku vzduchu v jednom okruhu nedochází ke snižování tlaku v druhém okruhu (a naopak) právě z důvodu zajištění bezpečnosti! Tudíž by se nemělo stát, že při brzdění poškozeným okruhem unikne vzduch i z brzdového okruhu, který poškozen není,

6/ trubky vedoucí od pedálového brzdiče k brzdovým válcům jsou pod tlakem vzduchu až ve fázi brzdění, tudíž auto nemůže přijít o natlakované médium prostým přeražením trubek,

7/ na vozidle P-V3S je namontována ruční brzda, která zpomaluje vozidlo zcela mechanicky, a to ovládáním pásové brzdy na výstupu z redukční části převodovky. Jelikož jsou ozubená kola v této části převodovky ve stálém záběru, měla by tato brzda fungovat i po odpojení kardanu vedoucího od této brzdy na kola střední nápravy, neboť jak známo, výše zmíněné vozidlo je v základním režimu poháněno střední a zadní nápravou současně. Není proto možno tvrdit, že vozidlo je po úniku vzduchu nemožné zpomalit či zastavit z důvodu absence funkční brzdy ve vozidle.

Závěrem bych ještě zmínil technická zařízení, která by měla teoreticky zajistit, aby se nestalo, že by se těžký náklaďák mohl rozjet z nějakého kopečka bez dostatečného tlaku vzduchu v brzdovém systému, jež garantuje funkčnost brzd.

Již od poloviny 60. let minulého století jsou nově vyvinutá vozidla se vzduchovými brzdami vybavována tzv. pružinovými válci (v ČSSR autobusy ŠM11 a ŠL11, poté nákladní LIAZ 100 a Tatra 815), což v praxi znamená, že teprve dostatečný tlak vzduchu v brzdové soustavě přetlačí silnou pružinu zajišťující patřičný přítlak válce na brzdový klíč. Praxe je tedy taková, že brzdy se uvolní teprve při dostatečném tlaku vzduchu, který zabezpečí stejný přítlak brzd při použití brzdového pedálu, jaký jsou schopny vyvinout pružiny.  

V případě tažení přívěsu či návěsu je pak tato funkce ještě „vylepšena“ dvouokruhovým ovládáním brzd přívěsu, což ve zkratce znamená, že snížení tlaku vzduchu v autě či v tahači při nehodě, nebo při poruše dodávky vzduchu znamená automatické zabrzdění přívěsu bez vůle řidiče.

Pro nepoučené kydací amatéry mám tedy opravdu dobrou zprávu. Mohou v naprostém klidu vstát i zítra ráno a nemusejí čekat v posteli, až umřou přesně tři a půl minuty po zamáčknutí budíku.

Šťastnou cestu!

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.3 (77 hlasů)

Komentáře

Trvalý odkaz

bodal ve Würzburgu i děti. Soudit za vlastizradu, je třeba bábu Merkel a všechny ty grázly, kteří jsou odpovědni za islamizaci Evropy.

Průměrný počet slepic: 5 (20 hlasů)

mozna nekdo pochopi ze tohle nechceme a nebudeme vitat

+ citace z Kroniky zaniku Evropy, po utoku v Bataclanu 2015
https://www.mobaknihy.cz/kronika-zaniku-evropy.html
--------------
Když muž zaútočil, žena se instinktivně vrhla na dceru, aby ji ochránila svým tělem. Ačkoliv útočník stačil dívku pobodat a ona utrpěla těžké zranění, matka jí zachránila život. Somálec bodal dál, do těla její matky Christiane.
Svědkem tohoto hororu se stala 82letá seniorka. Ta se vrhla na útočníka a pokusila se ho odtáhnout, aby pomohla dívce uprchnout. Za svou pomoc také zaplatila životem, útočník se na ni vrhl s nožem a ubodal ji. Dívce se podařilo uprchnout a se slovy „ještě nechci umřít!“ se zhroutila. V tu chvíli už byla její matka mrtvá. Podlehla zraněním, která jí útočník způsobil.
Po útoku muže v německém obchodním domě zůstali celkem tři lidé mrtví a šest zraněných. Za to, že útok nepřinesl ještě více obětí, zjevně může odvaha kolemjdoucích, kteří útočníka blokovali, než dorazila policie a postřelila ho do nohy, aby ho mohla zadržet.

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/ja-jeste-nechci-umrit-k…

-----------------
„Přijel prezident!“ oznámila černovláska a pak obě rychle utekly. O chvilinku později se otevřely dveře a vstoupili dva hromotlukové, kteří patřili k ochrance hlavy státu. Pak se objevil kameraman, osvětlovač a redaktor, který držel v ruce mikrofon s nápisem France 2. Osvětlovač rychle nasvítil dveře, vstoupil tiskový mluvčí, zkontroloval, zda je scéna připravena podle jeho představ, opět vyšel ven a o chvilku později vešel François Holande, doprovázený ministrem vnitra. Zastavili se a se starostlivými výrazy ve svých hladce oholených tvářích se zadívali do objektivu kamery. Ministr s hranou účastí ukázal směrem k lůžku a řekl: „Tak to je on, jeden z hrdinů, pane prezidente.“
„Děkuji ti, mládenče, jménem celého francouzského lidu, za tvou bolest a prolitou krev. Ale ujišťuji tě, budeme bojovat za naše hodnoty a nevzdáme se,“ začal se jako obvykle předvádět François Hollande.
Richardovi se udělalo špatně a vybavila se mu píseň, kterou mu často pouštěl jeho otec. Měl ji na ohmataném CD, které si přivezl z Čech. Na něm byly skladby Karla Kryla.
Richard uměl česky sice slušně, ale mnohé jemnosti textů nechápal. Otec Robert mu vysvětlil jejich smysl, a co bylo třeba, přeložil do francouzštiny. Objasnil mu i kontext, jak v podmínkách komunistické arogance a zvůle tyhle písně vznikaly.
Teď se mu přímo před očima zhmotnila Píseň neznámého vojína. „Co tady čumíte, vlezte mi někam, copak si myslíte, že na to čekám, co tady civíte, táhněte domů, pomníky stavíte, prosím vás komu? A jednou za čas se páni ustrnou a přijdou poklečet, je to trapas, když s pózou mistrnou zkoušejí zabrečet, pak se zvednou a hraje muzika písničku mizernou, ještě jednou se trapně polyká nad hrobem s lucernou.“
Prezident ještě chvíli žvanil a pak dovolil redaktorovi francouzské televize, aby se obrátil na Richarda.
„Myslím, že určitě potvrdíš vřelá slova našeho pana prezidenta,“ začal bodře redaktor a přistrčil mu k ústům mikrofon.

„Řeknu jen to, co prohlásila stará Napoleonova garda u Waterloo. Mérde! Zatraceně, jaké hodnoty a hrdinství hájíte vy, když máte za zadkem ochranku? Krev všech těch, které v Bataclanu zabili, padá na vaše hlavy! Kdy vám konečně dojde, že tu muslimští teroristi nemají co dělat!“
Ještě než skončil, celá delegace utekla a redaktor honem vypnul mikrofon.

Průměrný počet slepic: 5 (22 hlasů)

protože jednou přijde nějaký sráč a řekne "tohle se nikdy nestalo". Řekl údajně velitel oddílů, které osvobodily jeden z němec ... totiž nacistických (!) koncentráků. Takže všechno si archivujte, protože sráči, kteří říkají "tohle se nikdy nestalo" a "tohle Lutonský nikdy nenapsal" už chodí mezi námi a píšou i sem (viď, šmejde) a už teď lžou, že Havlovy projevy ze zimy 89/90 jsou urban legend a jednou budou lhát i o tom, že Merkelová nikdy neřekla "všichni jsou vítáni". Případně, že to myslela úplně, ale úplně jinak, než to ty pitomé desítky milionů postihnutých její neschopností pochopily.
A je potřeba archivovat zřejmě všechno, protože "bývalý premiér" už zmizel, "neznám špinavé peníze" se "nepovedlo dohledat", Bártíka, Langa, šarašlapku, pekariho "autonomní protektorát" zatlučou snadno, Lutonský to smazal do druhého dne, pyjáti v těch svých hoaxech zatím buď utíkají od podstaty nebo kličkujou "já jen tak žertovala, Ivánku", a jednou zapřou i Havlovu omluvu sudeťákům, michvilprdi snadno zapřou "jáhna ze sudet", Herman zapře "milé krajany", zapřou "k soudu do Haagu" pro Beneše, zapřou samotnou existenci Feriho (tohle už zcela vážně zkusili se Sorosem, pak toho nechali, ale důsledně ho jmenujou jako "filantropa ..dovského původu", což dává dostatečný punc naprosté nekritizovatelnosti). Za minulé totality kolovaly informace po třikrát přeťukaných pauzácích, za nastupující informační totality to jsou řetězové maily za pištění Kartouzů, scallopů, Jourových a ministerstev jediné povolené pravdy.

Průměrný počet slepic: 5 (30 hlasů)

...to je hodně dobrý, Martine V... už jen proto, že když to vyprávím dětem, tak se přistihnu, že mnohé zapomínám/me

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

In reply to by blbíš (neověřeno)

Trvalý odkaz

Sejde z očí sejde z mysli... Nedávno jsem si vzpomněla na spoluúčast pacientů a chudinskou nemocniční péči při nějaké debatě na Facebooku. A napsala jsem dotyčnému jak tchýně zaplatila za LDN následnou péči po zlomenině krčku stehenní kosti. 3400 Kč LDN a pak jsem si dostatečně vzpomněla, že musela zaplatit i pobyt před operaci a po operaci, to bylo do 2000 Kč.
Dotyčný se už neozval. On strejda Kalousek chtěl i školné na VŠ, škoda že to u některých humanitních oborů neprošlo. Bylo by těch zblblých méně.
A ještě lidumil Drábek co uzdravoval invalidní jedince a zavedl represe vůči nezaměstnaným, hlášení na poště. Vyřazování z evidence, tohle postihlo moje mládežníky a ti to pirátům ani opozici nehodí. Ti je nemůžou ani cítit, dcera volí Babiše i se zetěm a syn se snachou zase Okamuru.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Zjednodušeně, výrobci se na vývoj nových vozidel už spojují, protože testy jsou pro každého z nich natolik drahé, že je již sami nedokáží financovat. Když už v Evropě vyvíjí auto, řídí se požadavky EU, které jim zanechala. Přesněji přijímá to Rada, pak schvaluje europarlament, pak to vyhlásí - kdo se v tom byrokratickém molochu má vyznat. https://www.consilium.europa.eu/cs/press/press-releases/2019/03/29/eu-b… Takže když výrobce konečně vyvine vůz, který splňuje dané požadavky, už automaticky předpokládá, že se nařízení EU přijaté jako prvními radou velvyslanců na zasedání Výboru stálých zástupců stane i součástí národních zákonů, a pokud ne, Evropský soud jim v případném sporu stejně nařídí nesoulad odstranit. Proto po vývoji všech požadavků a konečné homologaci vozidla už nemají sílu zkoumat, zda vozidlo splňuje všechny národní požadavky. To by měla dělat regionální zastoupení daných značek a prodejci. Pak už je to uvedení vozidla na trh a buď se zákazníku smiř se všemi vychytávkami nebo si kup něco jiného.
Například to vypínání motoru na křižovatkách, které přidělává vrásky řidičům, je nastaveno natvrdo kvůli emisím CO2 na vůz. Bez zásahu do elektroniky vozidla, což má za následek porušení záruky, je není možné vypnout. Vůz musí splnit další a další přísnější normy CO2, takže se dostáváme na hranici fyzikálně možných jevů. Děsím se chvíle, až někoho napadne, že při jízdě z kopce na neutrál lze vlastně vypnout motor, a ušetří tím CO2 a splní pochybnou normu.
Navíc nařízení EU nenechávají výrobcům příliš prostoru pro vývoj. Osobně je podezřívám, že se euroúředníci řídí modelem F1. Jakmile nějaká stáj přijde s technickou novinkou, buď ji v další sezoně mají všichni, nebo ji komisaři zakáží.
Další změny nejsou možné kvůli formám na díly. Stojí hromadu peněz a jakákoliv úprava znamená změnu všech dalších vyrobených dílů.
Takže si můžeme vybrat barvu interiéru asi ze 3 možností a několika vnějších laků, a to je tak všechno.
Proto po vývoji značky a konečném doplnění všech hejblat už na nějaké lokální zákony všichni kašlou. Buď se zákony přizpůsobí nařízením EU nebo vozy prostě nejsou na trhu a převážejme si potraviny na dřevěném dvokoláku.
Centrální model řízení ale klade nesmírné nároky na prověření každého nového nařízení, zda nezpůsobí škody. protože na to euroúředníci dost kašlou (v tom počtu vyhlášek a směrnic to už ani není možné zvládnout), prověří nové vyhlášky až sám život, někdy s dramatickými dopady (např. biopaliva škodí více než paliva fosilní) a jindy jen s otravnými detaily.
Pro běžného smrtelníka stačí vědět, že nové auto má kolem 200 až 250 čipů (které nyní nejsou) a jakýkoliv zásah znamená porušení záruky výrobce nebo porušení předpisů na auta. Co se českých (a obecně národních) předpisů týká, na ty výrobci aut dost kašlou a řídí se předpisy evropskými. Jinak by museli vyvíjet nový model pro každý stát a to se zkrátka nedá finančně utáhnout. Jinými slovy lidé na ministerstvu dopravy, kteří se zabývají technickými předpisy pro nová vozidla, nejsou nezbytně nutní.
Funguje ten krám? Tak se v něm moc nehrabejte. A když se v něm hrabete, pak se nedivte. :-)

Průměrný počet slepic: 4.9 (16 hlasů)

jsou samozřejmě unifikované s těmi ojropskými, které by měly být unifikované s dalšími na světě.
Vše by mělo fungovat tak, že byste měl být schopen bez problémů křižovat matičku Zemi podle libosti.
Leč soudruzi čeští četníci dokážou být neskutečně protivní třeba kvůli takové prkotině, jako je dodatečně přidané osvětlení nad schůdky z kabiny.

Co se týká Vámi zmíněného start - stop systému, u vozidel koncernu VW jej lze bez následků a následných potíží spolehlivě vypnout odpojením jednoho z početných kabelů na svorce (-) baterie. Úplně klíďo můžete ty kabely zkoušet postupně po jednom odpojovat, autíčku tím neublížíte.

U vozidel jiných koncernů lze s tímto problémem vysouložit rovněž, návody se však mírně liší.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

U Dacie, Renault je na mínus polu na baterce zástrčka na stop-start.
Také stačí zástrčku vystrčit a je odpojeno.
Jako bonus to lépe nabíjí baterii.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by Jan z Helvajzu (neověřeno)

Trvalý odkaz

neošizeného provedení benzínových motorů a minimálních provozních nákladů. Jsou to však tak staré vehikly, že tento geniální systém likvidace motoru naštěstí ještě nemají.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

V mém čtyři roky starém Hyundai i30 combi je vedle šaltpáky tlačítko, kterým se nechá ten idiotský systém zhasínání motoru na křižovatkách vypnout. Jen se na to nesmí zapomenout, musí se to stát stereotypem: Nastartovat - a hned vypnout. Protože jezdím převážně v našem statutárním městysi (převážně - tak 95 % najetých km), už jsem si to vnutil do (své) paměti a provádím automaticky podvědomě.
Jak je to u novějších modelů nevím, neb na stará kolena upouštím od algoritmu - po čtyřech letech vrátit prodejci a koupit nový. Tenhle kus už dojezdím, neb je mj. také otázkou, kolik let budu ještě schopen (bezpečně) řídit. Deset? Snad....
Dnes velká propagace eletrokrámů na i DNES:
https://www.idnes.cz/auto/magazin/cesta-elektromobilem-skoda-enyaq-do-c…
Reakce čtenářů téměř bez výjimky negativní.

Průměrný počet slepic: 4.4 (12 hlasů)
Trvalý odkaz

Targus posnídal vtipnou kaší a jal se nás obšťastnit troškou nepravd, až lží.
Předně asi málokdo z Moravy nezná mohelničák. Je to sjezd asi 6km v jejímž konci je vcelku obstojná rovina končící na hranici Mohelnice. Místní by vám Targusi poskytli mnoho historek jak se jim rozběsněný náklaďák prohnal obyvákem, když si původně mysleli, že havarovalo letadlo díky hluku co kamion vydával. Dokonce by vám vyprávěli o asfaltových pochodujících kuřatech, když se jeden náklaďák s asfaltem rozhodl odhodit brzdy a rozplácl se na kraji Mohelnice.
Ale jo, to je jenom asi ta automobilová latina domácích.
Targusi jste dospělý člověk, zkuste trošku pokory a naslouchat radám. Dnes to bylo takový umouněný. Moje babička by asi řekla: dejte mu mokrou hadrou po čuni!!!!

https://www.google.com/maps/place/789+85+Mohelnice/@49.7792047,16.89221…

E442 Tam, kde je modrá značka 35 je výjezd pro kamiony kterým selžou neslhatelný brzdy.

Průměrný počet slepic: 3.8 (13 hlasů)

zná samozřejmě každý kamioňák, neb se mu nelze vyhnout, jedete-li do Skopčácka, místo masomlejnu, severní štrekou. Velmi pochybuji, že by tam někdo slaňoval bez rychlosti a to platí i pro Poláky, což jsou opravdu extra hovada.

Průměrný počet slepic: 5 (12 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

Mandaladan
Jsou tam cedule,upozorňující na nebezpečí jízdy brz zařazeného rychlostního stupně.
Úplně dole je zastavovací zóna hlubokého písku,jednou to někdo přejel a jam píše věštec,zastavil se až u nějaké firmy dole.
Teď je tam většinou kolona,tak to opravdu nutí jet opatrně.
Píši jen z důvodu,že jsem tam prožil a dobře to dopadlo,jetí bez zařazeného rych.stupně.

Průměrný počet slepic: 4.9 (8 hlasů)

už asi tak 40 let. Jak ten čas letí, že jo...
Do Mohelnice jsem jezdil jistou dobu (rok 1983) pravidelně (denně) z důvodu závozu součástek pro MEZ Mohelnice.
Průser je, že nikdo z místních o ničem takovém, jako auto v obýváku a asfaltované kury, nevěděl.
Ano, jednou, dvakrát se možná stalo, že někomu brzdy chytly a následoval problémový sešup do údolí. To nemohu popřít. Ale osobně neznám nikoho takového, kdo by byl přímým účastníkem.
Jen taková perlička - do toho brzdicího pruhu s navezeným kačírkem byste se s nákladním autem netrefil už ve stovce, takže takové ty představy soudruhů dopravních inženýrů, že kačírek to zachrání, jsou hodně, ale hodně zcestné.
A pokud máte představu, že z Mohelničáku vyhazuju kvalt, abych se hezky svezl, když pod kopcem je potřeba stočit auto do pravého vinglu, není vám pomoci.

Průměrný počet slepic: 3.9 (13 hlasů)

je poněkud odvážné, ale budiž.
Totéž tzv. oplocení. Dnešní ploty zneškodníte pomocí vlastních nohou, pokud máte kvalitní obuv, např. vojenské kanady.
A zjistit rychlost není žádný problém, pokud bych se dostal k autu, trvalo by to cca 20 sekund, je tam digitální záznamník.
Podle zraní řidiče se jedná pouze o pohmožděniny od bezpečnostního pásu, které mohly vzniknout třeba i při jízdě po poli. takže nic světoborného.

Průměrný počet slepic: 4.5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Myslím pořád na tu misi…
chlapovi na krku visí
(jak mu to sluší!)
korálky z uší.

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Výrobce elektromobilů Tesla kvůli chybě softwaru svolá více než 285.000 vozů vyrobených v Číně i dovezených do Číny, oznámil čínský regulátor. Aktualizace softwaru se týká Modelu 3 a Modelu Y, možná chyba souvisí s asistovanou jízdou a regulací rychlosti. Tesla osloví všechny majitele dotčených vozů a software jim zdarma vymění za novější verzi, fyzický kontakt s vozem není potřeba, píší agentury Reuters a AFP.

Průměrný počet slepic: 3.5 (4 hlasů)

Nejdřív Boeing, nyní Tesla. Pomalu začínám mít hlubokou nedůvěru v automatické systémy.

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

Já ani ne tak pomalu, jako spíš rychle. Trocha té autonomní filosofie- bude-li autonomní systém stát před řešením bezpečnost chodce x bezpečnost uživatele vozu, nebo udělá-li chybu...kdo půjde bručet? Majitel vozidla, Musk, inženýr, který programoval algoritmy?

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

To je až druhej problém, být živý a bručet je lepší jak být mrtvej.

Ale jakmile někdo zadrátuje, rozhodování kdo zemře "5 dětí vs ty jako řidič zastoupený automatem"...

Jasně jsme v ČR, takže se začnou zapánat všechny pásy=5lidí v autě, i když bude řidič, aby ovlivnil rozhodování (aj. obcházení), ale jaksi ten pocit, že tebe obětuje elektronika, bude se to lidem líbit?

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

ze existuji ruzne kulturni oblasti, pro ktere je treba psat extra software.
V jedne kuturni oblasti ma zivot zeny vetsi cenu nez je cena nabouraneho autobusu, v jine kulturni oblasti ma zivot velboulda vetsi cenu nez zivot zeny.

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

má větší cenu nez nabouraný autobus. Logika.

Průměrný počet slepic: 4 (5 hlasů)

Nechal jsem si přes Alinu poslat Ypsilonku, tak doufám, že mi to Musk na dálku i umyje... :-)

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

"... to jsem rád, já ho totiž nevlastním vůbec ... tak mi tam ten SW opraví bez mé spoluúčasti ...." jóó to sou ty auta na baterky ...

Průměrný počet slepic: 4.7 (7 hlasů)

Jestli ony ty elektromobily od Tesly nejsou ta geniální americká zbraň proti Číňanovi.

Američané aktivují v autech skrytý softvér a auto ukousne řidiči nohu.

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)

vykousnout celé mezinoží.
Soudruzi Číňani by měli vyřešený problém populační exploze.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

Někdy nedávno uvolnili bez sankcí možnost mít druhé dítě a za chvíli začnou řešit, jak utáhnout důchodový systém. Ono to tak nějak funguje asi univerzálně, že s rostoucím blahobytem klesá schopnost sebemenší oběti (čti investice) pro děti. Křivka
1) chceme děti a postaráme se o ně
2) chceme šukat bez odpovědnosti (a děti když tak holt zabijeme, je to přece "lidské právo" - více aktuálně Matić v eulamentu)
3) chceme šukat úchylně
4) chceme šukat extra úchylně
5) už ani šukat nechceme, chceme jen úchylárny
dosáhla vrcholu v Japonsku, tam jsou na bodu 5. Západní Evropa je na bodu 3, zdravější Evropa mezi body 2 a 3, Čína na cestě mezi 1 a 2, už spíš na dvojce.

Průměrný počet slepic: 4.8 (13 hlasů)

Čínský ekonomický zázrak má své náklady a tím je nemožnost pořídit si tolik dětí. Někteří nezvládnou ani jedno dítě, jak je živobytí ve městě drahé. Většina jich má jedno dítě z ekonomických důvodů. Další děti už nezvládnou finančně utáhnout. Do důchodů půjdou silné populační ročníky kolem roku 2030 a tehdy je budou dotovat slabší populační ročníky. Prostě se jim důchodový systém zhroutí a dosavadní zvyk Číňanů spořit 30 - 40% platu na důchod vezme za své, až ožebračí současné střadatele na důchod. Za 10 let se to dozvíme.

Průměrný počet slepic: 3 (6 hlasů)

Z duvodu ruznych cidel a kamer, kteryma je Tesla vybavena, nesmi Cinani pouzivat Tesly ve svych vojenskych objektech a jejich okoli.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

Vakcína Vás očipuje, Tesla Vám vysaje krev.

Sdílejte než to smažou!

Průměrný počet slepic: 2.2 (10 hlasů)

Přijde mazač Lutonský?

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

Vám asi Tesla krev nevysála, jak nás varujete, tipoval bych to spíše na vysátí výplně dutiny lebeční.

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Už o tom byl i film. Upír z Monferratu.

Průměrný počet slepic: 4.5 (4 hlasů)

Jo. Těsně vedle. Už i ta paměť z dávnějších časů je v …..

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

Ano marodére a ohlodávači mrtvol... tohle tu taky nechám. Opět - aby se normální lidi podívali, že správný bímoškebloň nedokáže nechat na pokoji ani článek o náklaďácích a řidičských zkušenostech z nich. 

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

D

Průměrný počet slepic: 2.1 (7 hlasů)

In reply to by scallop (neověřeno)

Trvalý odkaz

Lutonský je mrtev?

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

a stroječky nezvládám,nepochopitelná jsou pro mne i některá udělátka od Tescomy,např. zdobička perníčků,za 254 korun.zlatý pytlíček s tryskou za 7. A včera jsem si koupila Repelent predator proti klíšťatům a nepodařilo se mi zjistit,jak ho přimět,aby stříkal. Tak to budu muset vyhodit a koupit jiný. Hlavně bez dětské pojistky.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

"vršíčkem", až se v otvoru objeví tryska; pak zkuste stisknout (nemiřte si do obličeje).

Průměrný počet slepic: 4.5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

V blízké budoucnosti budou už auta jezdit nejen bez řidičů, ale i bez pasažérů a bez nákladu. Tím se (eko)logicky sníží spotřeba pohonných hmot!

Průměrný počet slepic: 4.6 (18 hlasů)

Změníme dvě daně, zpoplatníme prázdné byty a bude na všechno, říká Špidla.

Průměrný počet slepic: 3.8 (6 hlasů)

No tak to on určitě na všechno bude mít.

Opět mluví pan Špidla pravdu......jak jen on to dělá ?!?
(prý už stál různé daňové poplatníky a daňové poplatnice skorem 40 000 000 korun)

Průměrný počet slepic: 4.9 (7 hlasů)

už někdo dal pod včerejší článek.

Je to hlavička, co? Jeden (možná i víc) se nestačí divit.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

je Špidla, ten se nezapře ... já se již divit přestal, naše "kotlinka" je přeci země neomezených možností (alespoň pro některé ...).

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Zkoušel jste někdy zajít na malé letiště a nechat (zaplatit) se svézt v plachťáku?
Zakroužit si ve stoupáku pod mrakem a pak plachtit od mraku ke mraku?
Žádný motor, jen hukot větru a pocit volnosti...

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

omlouvám se, že není o V3S a přepisuji jej sem znovu:

Napsal uživatel Laco G. Mlynář (neověřeno) dne Po, 28. 06. 2021, 16:33

Targusi, obávám se, že v hodnocení Beneše
používáte pouze svůj omezený goralský obzor. Můžete mi prosím sem napsat, který evropský ministr zahraničí, později předseda vlády, nebo prezident, si ve dvacátých a třicátých letech minulého století vedl lépe a úspěšněji, než Edvard Beneš, zejména ve věci čelení agresi Německa?

Průměrný počet slepic: 4 (3 hlasů)