Dnešní svět je složitý. Tak složitý, že s „teroristou Putinem“ nejednáme, ale s teroristou Šarou jednáme. Tak složitý, že sice máme na zbrojení, ale nemáme na důchody. Umíme lítat do vesmíru celkem za pakatel, ale byty jsou nedostupné. Máme super mega hyper zdravotnické přístroje, ale nemáme na amalgám do zubů. Máme ve školách výpočetní techniku, ale děti se neumějí učit. A my, co tohle všechno vidíme, jsme svázáni s našimi vlastními životnímu zkušenostmi, máme možná trochu selského rozumu, ale žádný geniální nápad, jak tohle všechno rozmotat.
Snad jen… ochotu pracovat a ochotu se poučit. Základní metoda lidského poznání totiž je metoda: pokus – chyba. Proto vám chceme slíbit, že se nebudeme držet vlastních blbostí a nebudeme říkat, že jsme všechno udělali dobře, jen jsme to lidem blbě vysvětlili. Nebudeme trvat ani na dogmatech ani na poučkách, když se ukáže, že nefungují. Naším cílem je levná energie a myslíme si, že zestátnění ČEZu a odchod z Lipské burzy je řešení. Naším cílem je dostupné bydlení či ozdravění veřejných financí a máme na to Ilonu Švihlíkovou. Naším cílem je bezpečnost skrze diplomacii a máme na to Petra Druláka. Naším cílem je nedopustit radikalizaci společnosti v podobě chirurgů z dovozu ani vorů v zakoně a chceme si na to zařídit nástroje.
Ale ať se jedná o jakoukoliv problematiku, slibujeme, že budeme pragmatičtí a pokud se ukáže, že jsme něco mysleli špatně, tak toho prostě necháme. Nemyslíme si o sobě, že jsme geniální, ani, že jsme vyvolení. Prostě jsme ochotní pracovat. Pokud to jen trochu půjde, budeme si všechno nejprve zkoušet v menším a pokud se to osvědčí, pak teprve to zavedeme do všeobecné praxe. Nejsme ideologičtí. Nezáleží nám na tom, jestli je kočka levicová nebo pravicová, ale jestli chytá myši.
Ale přesto bych dnes chtěl zdůraznit jeden slib, který je pro nás kategorickým imperativem a který splníme za všech okolností. Slib, který se v posledních dnech ukazuje jako strašně důležitý a možná zanedlouho bude úplně nejdůležitější. V posledních dnech nám totiž po Spojených baltských Vymírátech poletují papundeklové drony, státníci mávají fotkami ruských stíhaček a malůvkami, jakými Colin Powell obhajoval útok na Irák a naše Bloody Jane šturmuje do války stejnými slovy jako tenkrát, když zaručená ruská raketa zasáhla polský traktor, ale pak se ukázalo, že to neudělal zlý obr Koloděj, ale hodný princ Jasoň.
Donald Trump začíná vysílat signály, že proti takové válce vlastně ani není… Ukrajina s pomocí NATO a EU opět dobude všechna svá území… Když jsou Evropané blbí… když chtějí Němci svou vedoucí úlohu v Evropě… Když Balti chtějí den totalen Krieg… A tak se najednou mluví o cvičeních zahrnujících tisíc raněných vojáků denně, o sestřelování ruských letadel… prostě ta válka bude úplně super věc, protože zlého Putina je třeba zastavit silou.
Naše vláda už zakládá antidronovou skupinu. Budou mít zavedené tři zbraně. KBT – krátkou bambusovou tyč. SBT – střední bambusovou tyč. DBT – dlouhou bambusovou tyč. A ZDBTPL – zvlášť dlouhou bambusovou tyč proti letadlům. Jiné zbraně jsou sice zaplacené, ale budeme na ně čekat deset let.
Pardon, utahuju si z toho vlastně dost nevhodně. Nám ve Stačilo! je totiž jasná jedna věc. Kdyby na tu válku Evropy a Ruska fakt došlo, tak sem nepřiletí žádné polystyrenové drony. Ani sem nepřiletí drony na optickém vlákně. Dokonce ani nejspíš nedojde na těch tisíc raněných vojáků denně, pro které bude v německých nemocnicích k dispozici patnáct tisíc lůžek. Pokud by došlo na válku NATO proti Rusku, tak přiletí něco úplně jiného… něco atomového.
Slibujeme vám (a když sleduju zbytek politické scény, mám někdy obavu, že jsme jediní) MY PRO VÁLKU RUKU NEZVEDNEME! Nevím, jak se nám podaří bojovat s nadnárodními korporacemi, nevím, jak se nám bude dařit zápasit s Bruselí o zrušení emisních povolenek a celého grýndýlu. Nevím, jak se nám podaří korigovat hnutí ANO, ale vím, že všichni poslanci za hnutí STAČILO! nikdy nezvednou ruku pro válku, protože by to bylo to poslední, co bychom tady v Evropě udělali.
Volbou hnutí Stačilo! volíte zdrženlivost. Tu, kterou jsme projevili před pár dny, kdy se do války zase pořádně zabubnovalo, až to leckoho strhlo sebou. V poslanecké sněmovně nás čeká zatraceně těžká práce a boj proti devítihlavé hydře, ale jedno je jisté. My nikdy nebudeme váleční štváči a vždycky budeme ti nejvíce opatrní, až zase někdo bude říkat, že musíme tomu Rusovi (a Číňanovi a Indovi a Brazilcovi a Iráncovi) nakopat zadek.
Naše cíle znáte. Naše deklarované cesty k nim také. Slibujeme, že pokud nastoupíme v čemkoliv do špatného vlaku, vystoupíme z něj co nejdřív. Ale hlavně slibujeme, že vás nezavlečeme do války.
Zítra se potkáme na demonstraci. Pražský dopravní podnik nám k tomu dal milý dárek – uzavření stanice metra Malostranská. To abychom to neměli tak jednoduché.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.
- Log in to post comments
Komentáře
Komentáře k Vidlákovu článku..
Nejde jen o uzavřenou stanici metra Malostranská..
.. nebude se jezdit od Želivského až po Dejvickou. Ví se to nejméně už od 18.9. v noci..
Mír
Nevím, jestli někdo z vás viděl dokument Propaganda, továrna na souhlas, který se zabýval hlavně metodami píár. Bylo v něm na konkrétních příkladech ukázáno, jak se pomocí médií, nebo zincenovaných událostí vytváří požadované veřejné mínění. Partička manipulátorů kolem prezidenta Wilsona, který byl zvolen hlavně pro svůj slib, že nezatáhne USA do evropské války, tak otočila během půl roku veřejné mínění v USA o 180°, že se do armády najednou hlásilo statisíce dobrovolníků. Chci říct, že jestli válka bude nebo ne nerozhodují ani tak politici jako MÉDIA. Protože to oni tady vytvoří válkychtivou masu lidí, kterým většina politiků nakonec ustoupí. Bude tedy potřeba dostat média pod kontrolu, třeba pomocí paragrafu o podněcování k nenávisti. Pár novinářů co plivou na Fica, Orbána, Trumpa, Putina, Babiše, Okamuru, Konečnou, Rajchla, Vidláka by potřebovalo zavřít za předsudečnou nenávist a ostatní by si dali pozor. Je těžké dělat mírovou politiku, když to tady média roztleskávají do války. Prostě už média nemůžou být tak utržená ze řetězu jako doteď, jinak špatně skončíme.
Další věc vyplývající z daného dokumentu je, že všechny píár akce byly činěny na objednávku soukromých subjektů, které vhodnou mediální masáží donutili vládu USA třeba až k vojenské intervenci v cizím státě. Rovněž některé barevné revoluce proběhly proto, že nějaké americké firmě nevyhovovala tamní stávající vláda. Chci říct, že nějaké nadnárodní zbrojařské firmy a internacionální banky pomocí spřátelených médií, tady podněcujou veřejnost do války, ze které oni budou mít astronomické zisky a statisíce lidí místo nich přijdou o život na Východní frontě. Cílem je vytvořit takovou atmosféru ve společnosti, aby donutila své politiky jít do války za zájmy soukromých společností. A tohle je třeba zastavit. Takže určitě jsem rád, že pan domácí slibuje hlasovat vždy pro mír (bez ironie), ale zásadní pro mír bude hlavně vůbec nedopustit, aby se naše země radikalizovala a stala se zemí vypatlaných chciválků. Protože pak už bude, podle mého názoru, na jakékoli hlasování o míru pozdě.........Howgh
Propaganda, továrna na souhlas:
https://online.sktorrent.eu/video/35937/propaganda-tov%C3%A1rna-na-souhlas-2017-dokument-34362e3133352e34322e31312d
>iw23 dne Pá, 26. 09. 2025, 04:30
Naprosto přesné, podepisuji! MMK
Iw23
Souhlas, pravé teď plešaty čert griluje Hrnčíře (SPD) v pořadu K věci. Týden před volbami budou média tlačit politiky (nejlépe opoziční) k nějakým vyjádřením, která by je mohly (nejlépe ve volbách) poškodit. Teď je větší švanda pozorovat moderátory než politiky. Jak se snaží mocí mermo vypáčit odpovedi na otázky které jsou aktualně zcela zbytečné a bez výsledků voleb zcela spekulativní a zavádějící. Tedy pokud jejich jediným smyslem není ovlivnit nerozhodnute voliče🙄
K článku
Myslím si, že spousta lidí si splnění tohoto slibu nedovede představit ani v nejdivočejších snech☹️
Když Sarkozy, tak proč ne u nás...
Pokud nezavedeme hmotněprávní a trestněprávní odpovědnost politiků, tak se nemůžeme pohnout z místa.
Osobně udělám vše pro to, aby tyto zlodějiny nezůstaly nepotrestány.
Když dostal ve Francii 5 let natvrdo Sarkozy, tak nevidím důvod, proč by to nemohlo jít i u nás.
Spravedlnost musí platit pro všechny stejně.
Padni komu padni.
----------------
Prý noční můra Kremlu 😁
Vsadím roční plat, že o tomhle kašparovi v Kremlu v životě nikdo nic neslyšel.
Tihle hrdinové z facebooku jsou fakt neskutečně směšní.
Pane Ženíšku, pokud svá slova myslíte vážně, tak sbalte plnou polní a běžte do první linie k Pokrovsku.
Tam můžete svým ukrajinským soudruhům ukázat, jaký jste neohrožený bojovník proti tomu zlému Rusku.
Do té doby jste jen trapný pózér, který dělá ramena, ale jde mu jen o to si těmito bláboly vysloužit teplé místečko v poslanecké lavici a inkasovat statisícový plat a ještě vyšší náhrady.
J. Rajchl 2x
Ptám se já, Marie Bastlová
Komunisté se schovali ve Stačilo!, je to nefér tah, říká Stanjura / Ptám se já, Marie Bastlová
--------------------------------
A co je to za blábol...?
Máte pravého kovaného komunistu na Hradě, to vám nevadí? Zřejmě všichni věříte, že se dá "odpracovat" minulost, ale - jak se dají odpracovat věrné služby komunisty za totality, nebo třeba falešné papíry paní ministryně "Decroasantové", případně všechny ty vládní průšvihy.., vždyť to je k smíchu, ne-li k pláči!
Konečná byla malé dítě, když rozvědčík byl v pracovním rozletu, tedy už žádný mladík. I když sám o sobě prohlásil, že ve 28 letech to byla od něj "mladická nerozvážnost", přičemž dnes by dal právo volit i šestnáctiletým dětem.. Konečná se tedy podle Stanjury a vás "schovala" do STAČILO!? Můžete mi někdo říct, před čím se tam schovala?
https://podcasty.seznam.cz/podcast/ptam-se-ja/komuniste-se-schovali-ve-stacilo-je-to-nefer-tah-rika-stanjura-499510
*včelka Mája
Dnes jsem sledoval rozhovor s Konečnou na PROTIPROUDU, mluvila velice rozumně.
*Inza
Mrknu na to. Díky za tip.
Ja zase včera zahledla pěkný rozhovor Konečné s Kuldou na Datarun - Chuť moci. Odkaz sem nedam, protože to odsud nejde. Kdo chce, si najde na YT.
Pak byl pěkný a krátký rozhovor na Polaru, pro nás Ostravaky a spol. Dá se vidět na netu celostátně.
Problem je, že my už hovory a program stačiláků známe a souhlasime s nimi. Není tam pro nás nic noveho. Opačný konec je poslouchat nechce, i kdyby nakrasně měli pravdu. A já se pravé obavám, že i když se prokáže, že mají třeba jen v něčem pravdu - opačný konec bude házet klacky - aby bylo vidět že TO nejde. A proč? Bo komunisti🤮Na obyčejných lidech záležet nebude. Přitom je vidět a slyšet, ze STAČILO má společně viděni na některá témata i s jinými stranami. Ale jakmile moderátor osloví stačilaky - má takový “štítivý výraz”🙏🙈 Na Polaru jsem ten pocit měla taky. Naštěstí moderatorka Konečnou aspoň nechala domluvit👍
STAN je firma na těžbu našich peněz...
Nic nevěděl? Holec drsně o firmě na veřejné prachy a Rakušanově megalži
Proces s kauzou Dozimetr odstartoval jen dva týdny před volbami a podle komentátora Petra Holce odhaluje, že hnutí STAN fungovalo jako „firma na těžbu peněz z veřejných firem“. Holec připomíná i odpovědnost Víta Rakušana a tvrdí, že bez něj by Petr Fiala nikdy nebyl premiérem.
Dozimetr se začal soudit dva týdny před volbami a komentátor Petr Holec se nestačí divit, co se u soudů potvrzuje. Z výpovědi spolupracujících svědků i obžalovaných vyplývá, že STAN je firma na těžbu našich peněz z veřejných firem, píše komentátor a dodává: „Z takhle uloupených peněz se krmila nejen bestie jménem STAN, ale možná i TOP 09.
Rakušanovy „megalži“, že o ničem nevěděl, podle Holce nemůže nikdo věřit. O to více se pozastavuje nad tím, že Rakušana nezastaví alespoň premiér Petr Fiala nebo Piráti, které do toho vtahuje.
Holec také upozorňuje, že Rakušan se snaží odvést pozornost od kauzy Dozimetr tím, že ve své volební kampani rozdává materiály Pirátů a koalice SPOLU, a přesouvá tím pozornost obou partají a jejich voličů zpět k opozici.
Ministr vnitra už celé volební období testuje, kam až může zajít. A zatím mu prošlo téměř všechno, protože bez něj by Fiala nebyl premiér, konstatuje Petr Holec ve svém pravidelném komentáři na platformě Gazetisto.
V souvislosti s kauzou Dozimetr hovoří dokonce o „normálním systémovém krimispiknutí“. Premiéra Petra Fialu přitom označuje za „slušně toxického“.
Celou situaci shrnuje slovy, že přesně zapadá do charakteru současné vládní garnitury, která se vymyká všemu, co jsme v Česku zatím měli. Podle něj vláda začala „přepisovat dějiny hned od svého nástupu k moci a tohle je jen velké finále“.
Bohužel cenu si lidé uvědomí sami, jak nám nejlíp řekne naše peněženka, dodává Petr Holec.
https://www.parlamentnilisty.cz/ @cz24news
Zvažuje Kreml možnost třetí světové války?
Paul Craig Roberts, 25. září 2025
https://www.paulcraigroberts.org/2025/09/25/is-the-kremlin-deluding-itself-into-ww-iii/
Domnívám se, že prezident Trump ztratil kontrolu nad zahraniční politikou, že o ní rozhodují jeho poradci. Že Trump ztratil kontrolu, je zřejmé z jeho označení Ruska za „papírového tygra“ a z jeho prohlášení, že věří, že Kyjev je „v pozici, kdy může bojovat a získat zpět celou Ukrajinu, a možná i „jít dál“, což naznačuje invazi do Ruska, pokud EU a NATO budou Ukrajinu i nadále podporovat. Rusko, říká Trump, je v „VELKÝCH ekonomických potížích“ a „nyní je čas, aby Ukrajina jednala“. “
Toto je neokonzervativní linie a Trumpovi poradci ji využili k tomu, aby Trumpa zmanipulovali. Mírové řešení se už zdá být mimo hru. Mluvčí Kremlu Peskov naznačuje, že Rusko nadále upřednostňuje iluze před realitou, když oznamuje, že Moskva zůstává otevřená hledání mírového řešení. Zatímco Trump se Rusku vysmívá, Peskov zdůrazňuje, že Putin „vysoce oceňuje“ Trumpovy snahy o zprostředkování řešení ukrajinského konfliktu a popisuje vztah mezi Trumpem a Putinem jako „vřelý“.
Pokud je Trumpova rada Ukrajině, že je čas získat zpět celou Ukrajinu od papírového tygra Ruska a možná i napadnout Rusko, důkazem vřelého vztahu s Putinem, jaká slova by pak popsala chladný nebo nepřátelský vztah?
Prezident Trump se ztotožňuje s mým názorem, který vyjadřuji od počátku roku 2022, že Putin nezodpovědně, ba dokonce bezmyšlenkovitě – Trump to nazývá „bezcílně“ – nezvládl konflikt s Ukrajinou. Tím, že odmítl vidět to, co bylo zřejmé – že konflikt byl skutečnou válkou, kterou Rusko mělo rychle vyhrát, než se do ní hluboce zapojí Západ a rozšíří ji –, Putin na Západě vyvolal dojem, že Rusko buď nechce, nebo není schopno bojovat. Jedním z důsledků je, že prezident Trump odmítá Rusko jako vojenskou mocnost:
„S časem, trpělivostí a finanční podporou Evropy a zejména NATO je [obnovení] původních hranic, odkud tato válka začala, velmi reálnou možností. Proč ne? Rusko už tři a půl roku bezcílně bojuje ve válce, kterou by skutečná vojenská mocnost měla vyhrát za méně než týden.“
Trumpovy komentáře odrážejí názor jeho zvláštního vyslance pro Ukrajinu Keitha Kellogga, který nedávno prohlásil, že USA by mohly „nakopat Rusku zadek“, a trval na tom, že Ukrajina může válku vyhrát, navzdory pokračujícím ziskům Ruska na východní Ukrajině a jeho jasné převaze v počtu vojáků.
Někteří analytici se domnívají, že Putin byl oklamán svým prozápadním ředitelem centrální banky, který ho přesvědčil, že ruská ekonomika není schopna vést skutečnou válku. Bez ohledu na to je z postoje Trumpa a Kellogga a z plánů neokonzervativců jasné, že Washington nebere Rusko jako vojenskou mocnost vážně. Strategická chyba, kterou Putin udělal, s největší pravděpodobností povede k jaderné válce.
Trump opět ukázal, že americký vojenský/bezpečnostní komplex již převzal kontrolu nad zahraniční politikou USA. Trump již nemluví o normalizaci vztahů s Ruskem. Místo toho mluví o sestřelení ruských letadel. Estonsko, které bylo nepochybně podplaceno sionistickými neokonzervativci, falešně tvrdí, že ruské letouny vstoupily do jeho vzdušného prostoru. Na dotaz ohledně této záležitosti na zasedání Valného shromáždění OSN v New Yorku 23. září prezident Trump odpověděl, že země NATO by měly sestřelit ruské letouny, které vstoupí do jejich vzdušného prostoru.
Takže tady máme „mírového prezidenta, jak vyzývá bezvýznamné země, které by se nedokázaly vyhrabat ani z mokrého papírového pytlíku, aby v podstatě vyhlásily válku Rusku. Putin, který je samozřejmě proti válce, by mohl předstírat, že se nic nestalo, jak je jeho zvykem. Zdá se, že Putin je schopen udělat cokoli, aby se vyhnul skutečnosti, že je ve válce se západním světem. Jednou nebo dvakrát sice prohlásil, že Západ je s Ruskem ve válce, ale nikdy se nechoval, jako by tomu věřil.
Neexistuje žádný důkaz, že tomu tak je. Putin dovolil Izraeli oklamat syrskou protivzdušnou obranu, která odrazila izraelský útok, a sestřelit ruské letadlo, aniž by proti tomu cokoli podnikl, takže Estonsko a Západ mohou očekávat totéž. Mohou sestřelit všechna ruská letadla, která chtějí, a Putin řekne, že se to nestalo, stejně jako řekl, že útok USA a Ukrajiny na ruské strategické bombardovací síly byl pouze aktem terorismu, nikoli aktem války.
V roce 2015 Turecko sestřelilo ruské letadlo bez následků. Putin téměř nikdy nepožaduje zodpovědnost za útoky na Rusko. Dokonce dovolil své neschopné ředitelce centrální banky předat Západu 300 miliard dolarů, aniž by ji propustil. Putin a jeho ministr zahraničí Lavrov se stále spoléhají na dobrou vůli Západu, která prostě neexistuje. Země, které se staví stranou izraelské genocidy Palestiny, jako to dělá i Rusko, nemají žádnou představu o dobré vůli.
Rusko zpochybňuje tvrzení Estonska, ale fakta na Západě nehrají roli. Důležité jsou agendy a jejich úspěch a agendou je zasáhnout v Rusku a vše, co Putin udělá.
Obávám se, že v určitém okamžiku se i Putin pustí do boje, a tehdy dojde k jaderné válce.
Inzo,
to je ale hodně špatná zpráva. Vím, že Trump se tak vyjádřil a jako vždy dal na kecy Zelenského (nechápu, že se nechává tím čičmundou tolik ovlivňovat), už dávno víme, že podle toho s kým Trump mluví naposled, tak na té straně potom taky je. Aljaška jakoby nebyla. Rusko není agresor, pak agresor je, Rusko se oprávněně brání proti přibližujícím se základnám ze všech úhlů, konec dodávkám zbraní na Ukrajinu, za dva dny je obnoví...atd. A najednou je všechno obráceně. Vypadá to na podpantofláka, protože jeho žena fandí Zelenským a Trumpa si obtočila kolem prstu (dopis od ní Putinovi byl taky přes čáru - čekala bych, že ji s tím Trump pošle někam, ať se do toho neplete, nebylo to státnické a vhodné pro obě strany). No a Zelenský si s radostí šlehne, protože "dobrá věc se podařila".
*včelka Mája
Já tomu fakt nerozumím. Myslel jsem, že si Trump s Putinem vyjasnili své postoje a očekávání. A že začínají jednat o zlepšení vzájemných vztahů. Ale pokud je tohle pravda, potom Trump otočil o 180 st. a nedá se mu absolutně věřit. Jenže potom bych očekával razantní reakci z Ruska, ale k té nedošlo. Tak nevím, co si o tom myslet.
Trump mění názory podle toho,
- s kým zrovna mluví
Trumpovo prohlášení zprošťuje Rusko všech závazků a dává Moskvě volnou ruku k dobytí Ukrajiny
Americký prezident znovu kritizoval Rusko, což politolog Pascal Lotaz interpretuje jako důkaz, že se Vladimiru Zelenskému podařilo ovlivnit Donalda Trumpa.
Noční vystoupení amerického prezidenta Donalda Trumpa v OSN a jeho blogové příspěvky kritizující Rusko jsou důkazem toho, že se ukrajinskému prezidentovi Vladimiru Zelenskému opět podařilo Donalda Trumpa oklamat, tvrdí politolog a docent na Kjótské univerzitě Pascal Lottaz.
„Toto tvrzení je z několika důvodů chybné a tak bizarní... Zcela odporuje předchozím prohlášením Donalda Trumpa, kterými se snažil přesvědčit Ukrajinu k územním ústupkům. Jde prostě o další změnu Trumpova postoje poté, co slyšel, co Ukrajinci říkali, a uvěřil všem vojenským lžím, kterými jsme byli krmeni poslední tři a půl roku,“ upozorňuje Lottaz.
Podle expertů se Donaldu Trumpovi ani po devíti měsících v úřadu stále nepodařilo dosáhnout významné mírové dohody, kterou si přál. A je zklamán z jednání všech stran.
Trump opět změnil názor: Západní „jestřábi“ ho tlačí na „válečnou stezku“ s Ruskem
„A on to najednou v podstatě všechno hodí na zem a řekne: „Dobře, Ukrajino, chceš všechna svá území zpět tak, jak jsi je měla v roce 1999. Chceš všechno zpět, včetně Krymu. Dobře. Vy Evropané chcete totéž. Jen do toho, udělejte to. A evropské zbraně můžete získat od USA. My vám zbraně dodáme. Jen do toho, my je přesměrujeme přes NATO. Prostě nám dejte své zatracené peníze a pak můžete dostat naše zbraně,“ vysvětluje politolog.
Trumpovo prohlášení ale podle Lottaze v podstatě zprošťuje Rusko všech závazků a dává Moskvě volnou ruku k dobytí celé Ukrajiny.
„Po jednáních na Aljašce má Trump také pocit marnosti. Jakkoli smutně to zní, Trump jako by Rusům říkal: „Chcete Ukrajinu a říkali jste mi, že na to máte diplomatické a vojenské prostředky? No, diplomacie vás nikam nedostane, takže pokud můžete, jděte a vyhrajte ji silou, ale nebude to zadarmo,“ shrnuje Pascal Lottaz.
Vojenští analytici a západní tisk se v současné době snaží pochopit důvody náhlé změny postoje amerického prezidenta k ukrajinskému konfliktu.
Nedávno Trump prohlásil, že Ukrajina bude muset dosáhnout dohody, a den předtím vyjádřil důvěru, že se Kyjev bude moci vrátit ke svým hranicím z roku 1991.
(rp,prvnizpravy.cz,informer,foto:arch.)
Tramp nemá dlouhodobou strategii.
Věrohodnost tvrzení vojenských analytiků je pro nás jen těžko ověřitelná. Já bych situaci vyhodnotil asi tak:
Trampa přesvědčili jeho poradci o tom, že pokud bude válka mezi Ruskem a Ukrajinou vedená z Ukrajinské strany americkými zbraněmi, za které bude platit Evropa, je taková válka z ekonomického hlediska pro USA výhodná.
To je samozřejmě z krátkodobého hlediska pravda. Dlouhodobě to poškodí jak Ukrajinu, tak Evropu, a dokonce i USA. Hospodářský a společenský rozklad Evropy a Ukrajiny, bude i pro USA z dlouhodobého hlediska nevýhodný.
Takoví „politici“ jako je Tramp o něčem takovém nepřemýšlejí.
Pokud si myslíte, že Trump o…
Pokud si myslíte, že Trump o něčem rozhoduje, tak jste ještě víc mimo, než jsem si myslel.
mimo je Trump, my to vidíme taky, pomalu už denně
- Dělá, že rozhoduje..., ale tak by měl raději mlčet než se vyjadřovat každý den úplně jinak. To pak vypadá jak politická loutka, tomu snad rozumí..., my ty loutky máme taky.
Divískovi.
No vidíte, já zapomněl že o všem počínaje výrobou lízátek až po atomovou válku rozhoduje vrchní židovská rada. 😊
Mája
úkolem Trumpa je rozložit USA stejně, jako byl rozložen CCCP. Trump na tom úspěšně pracuje a naše křečovité úvahy a dedukce musí být GP k smíchu. Globální řízení má být přesunuto do Číny a jak je vidět, daří se to.
kecka
Že je tramp kecka, to snad víme už dlouho. Pokud se na to podíváme z "diplomaticko-špionážní" strany, jeho prohlášení v poslední době vypadají jako zastírací manévr, aby se nemluvilo o projektu jeho "riviéry" na břehu, kde stávala Gaza. Plus kdovíco ještě se za jeho proslovama může schovávat - průmysl v usácku má na základě jeho cel docela nové problémy.
re Mája: " ... já tomu fakt nerozumím ... "
Nedá se věřit žádnému anglo-sasovi. Vždycky to tak bylo. A za současnou změnou je u Trumpa nejspíš to, že "musí poslouchat". Otázka je, koho poslouchá. Podle VK z Aeronetu je za tím jeho slib, tzv. "halacha", která Trumpa vmanipulovala do role loutky. Porušení "halachy" končí údajně smrtí. Což by docela dávalo vysvětlení, proč Trump otočil. Ovšem u Trumpa jeden nikdy neví ...
a co putler?
putlerovy se da věřit? ve dne mluví o míru a v noci bombarduje ukačka, to vám nevadí, to je v pohodě ? ale anglo-sas ha ha, správné kydy.
Jan
no to určitě ano, znalec ruského světa promluvil. Možná by bylo dobré se starat o sebe, nebo nemáte žádné staosti?
*BoBo
- všimla jsem si, že v poslední době vypadá, jako kdyby delší dobu nespal. Ten bílý pudr, nebo co to má kolem očí, to nezachrání.
Inža
nechte to koňovi, ten má větší hlavu. Vždycky mně pobaví to coby-kdyby a dedukce, které se zakládají na domněnkách a ne na faktech. Většina diskutujících nemá absolutně žádné vědomosti o řízení států, hraje si na znalce a zasévá do mysli lidí neklid a strach. Bylo by dobré se těchto diskusí vyvarovat a mluvit jen o tom, co je ověřené a pravdivé. Už aby bylo konečně po volbách a všichni se vrátili ke svým starostem a běžnému životu. Nemáme možnost cokoliv ovlivnit ani kdybychom to všichni hodili Stačilo-nic světaborného se nestane.
Superdebata CNN dnes
Petikolka taky hlásí že “my to zvládneme”.....božé, ty to vidíš 🙏🙄
Aktualni průzkum volebních preferencí - podle předpokladů 🙏🙄
re Sif - Petikolka taky hlásí že “my to zvládneme”
To si dělá pětidemolice prdel, nebo jsou fat tak blbí? Obzvlášť tuto konkrétní větu "my to zvládneme" už tady někdo řekl a jakým průserem to skončilo vidíme v Německu. Pětikolka by raději měla "stáhnout ocas mezi nohy" a někam zalézt a doufat, že už nebudou lidi víc nasírat a ne ještě plácat další nesmysly.
*BoBo
Proto jsem to sem napsala. Ono to totiž vypadá jako parodie🙏🙄
Včera to řekl tuším Farský v závěrečném výkecu superdebaty. Před pár dny jsem to slyšela ještě od někoho jineho z petikolače. S nejvétší pravděpodobností v ve 360 par dni zpět. Ale to bych musela zapatrat v paměti. Úplně mne to zatahalo za 👂🏻👂🏻
Včera až do noci superdebata a dopoledne Prima masíruje, rozebírá až pitvá. Je to srandovní.
Atualne pan Mikulecký hlásí, že jestli začneme používat naše zbraně proti dronům, tak do 14 dni jsme na huntě. Černoška měla pravdu🙈🙏🤣 Konečně by k tomu měli pustit někoho jiného 🙏
Podle mě by bylo dobré taky…
Podle mě by bylo dobré taky přijít s plánem co dělat - až ta válka vypukne :-)
...podle mě nás do ní zatáhnou, "váleční štváči" to dokázali v roce 1914, 1939, a vůbec...
A až to propukne pak budou všichni "chcimíři" automaticky "zločinci" - protože zločince z Chcimírů dělají už teď.
Půjde o hubu. Válka, no...
PS: Při čtení deníků vojáků z druhé světové jsem si vždycky říkal jak mohli být lidi tak blbí, tak snadno zmanipulovatelní... Náckové šli do války protože je přepadli Poláci, a ne naopak. Tak co se mě milovníka historie týče, aspoň můžu pozorovat jaké to asi ve třicátých letech bylo, když davy lidí chytla "touha válčit"
nemáme!
Někdo by měl konečně na kameru ve veřejné diskusi říct, že žádnou armádu ve smyslu branného zákona (tedy schopnou bránit území republiky) už řadu let NEMÁME! Je tu jen expediční sbor (de facto vytvořený jako forma americké cizinecké legie) složený z pěti tisíc použitelných vojáků a dvaceti tisíc zlodějů.
Normální armáda má dva týlaře na bojovníka, proč my musíme mít čtyři (bylo to i pět)?
Proč náš zbrojní průmysl jede na plné obrátky, ale kupuje se výzbroj v cizině? (provize a úplatečky)
Proč máme jednoho generála na pár stovek vojáků, když dřív stačil jeden generál na cca tři a půl tisíce vojáků?
Proč má naše pseudoarmáda de facto holé zadky i ruce? (tady se dá říct, že naše vlády postupně všechno rozdaly nebo zašmelily)
Je čas tuhle vládu obvinit z genocidy ve stádiu přípravy - včera bylo pozdě...
*Střelec
Jj, včera Černoška v K věci řekla, že: “nemůžeme drony za par šušňů sestřelovat materiálem za iks hafo peněz, tudíž si na ně budeme muset “něco” koupit” 👏👏👏👍
A Kubaček - také v pořadu K véci ale dřív, mmj řek, že:”by měli dávat záběry z poslaneckých kaváren, abychom viděli, kdo s kým špitá:a švitoří u kafíček.” Abychom pak nebyli překvapeni.
Hodného židovského mecenáše…
Hodného židovského mecenáše Soroše, který stál za barevnými revolucemi, šířením LGBT, placením miliónů neziskovek, šířením rasismu proti bílým, podporováním masové migrace, šířením marxismu a dalšími prasárnami, budou v USA vyšetřovat. Hodná skoroprezidentka Clinton, kterou Soros podporoval, zase mluvila o tom, že jejich banda se snažila ukončit vládu bílého křesťanského muže. Svět se mění, ale otázka je, zda k lepšímu. Válka je za dveřmi.
Zítra
Vyrážím vlakem RJ v 8:20 od nás směr Praha 🇨🇿. Musel jsem si dva dny nadělat, abych nemusel v pá a sobotu na noční, abych si ten zítřek užil. Moc se těším, že uvidím starou partu na jednom pódiu = Vidlák + Jindra Rajchl a bonusy k tomu - Katka, Ivan David a jiné. Pokaždé, když jedu na takovou 🇨🇿 demošku, tak mě ta jednota a společný cíl neskutečně nabíjí!! a věřím, že to zítra nebude jiné.
Po našem: Tož zítra už sa těším 👍🇨🇿
*Mec
Šťastnou cestu, slušné počasí a ať tam vše dobře dopadne! Samo i návrat domů. 🙏👍 Taky jsem zvažovala, jestli svého druhého zaměstnavatele hodím přes palubu. Musím být realista - můj nenažraný domácí potřebuje jeden plat, druhý plat a ještě socku. Takže potŕebuji i toho druhého zaměstnavatele - raději to tentokrat zkousnu a půjdu do rachoty. Budu čekat na aktualni zprávy z akce👂🏻👀👂🏻