Před jedenaosmdeásti lety, v tuto dobu, byla moje babička z tatínkovy strany v utečeneckém táboře. Před půl rokem splatila poslední splátku za svůj dům a vzápětí začala Viselsko-Oderská operace. Ještě večer se babička dozvěděla z rádia, že sovětské hordy jsou úspěšně a geniálně ničeny a v šest ráno se jen tak tak dostala do posledního evakuačního vlaku. Můj dědeček, její manžel, se stejnou dobu pochodoval s dalšími německými válečnými zajatci směr Sibiř. Během stejné Viselsko-Oderské operace byl zajat s několika dalšími spolubojovníky Wehrmachtu a měl štěstí. Malými skupinkami zajatců se Sověti zpravidla nezabývali. Prostě je postříleli. Stejně tak se nikdo nezabýval tím, že dědeček byl před válkou německý komunista, kterému nacisté dost zatápěli.
Moje babička z maminčiny strany ve stejné době poháněla svou dvanáctihodinovou denní prací sovětskou válečnou mašinérii a strachovala se o svého manžela, který hned po osvobození Lucku Rudou armádou musel pěkně narukovat, probít se s Žukovem přes Seelowské výšiny před Berlínem a proniknout do samotného centra Berlína, kde v boji o Reichstag zasáhla odražená cihla do hlavy, takže konec války ho zastihl v sovětském lazaretu, kde mu ošetřili nezvykle lehké zranění.
Obě půlky mojí rodiny tenkrát za Druhé světové války několikanásobně přežily svou vlastní smrt. Jsem z předků, kteří dostali nakládačku od nacistů, Banderovců i SSáků. Jsem z předků, kteří (neúspěšně) schovávali Židy, taktak unikli popravě, obléhali Leningrad, bojovali proti sobě na stejném úseku fronty, viděli nejhorší možná zvěrstva, zažili, jaké to je, když střílejí naráz tisíce děl i tisíce kaťuší. Jejich ženy přežily přechod fronty, utečenecké tábory, válečné i poválečné strádání, vysídlení…
Přesto, všichni moji prarodiče válku přežili ve zdraví a v celku. Muži se vrátili domů a měli se ke komu vrátit. Proti vší pravděpodobnosti se šťastně shledali. Po celý život to pak brali jako obrovský dar. Brali to jako něco nesamozřejmého. Denně byli konfrontováni se svým okolím, které tolik štěstí nemělo. Proto pro ně byl nejvyšší hodnotou mír.
Nikdy si nestěžovali na své úděly. Nestěžovali si na politiku, nestěžovali si na nesvobodu, neřešili velké geopolitické otázky své doby. Neřešili posouvání hranic, koneckonců, můj dědeček nikdy nevytáhl paty z Lucku, ale žil postupně v sedmi státech. Nikdy si nestěžovali na svou životní úroveň, nikdy neměli málo. Věděli, že tohle všechno jsou hlouposti v porovnání s tím, co prožili předtím. Věděli, že každá zbraň má chudáka na obou koncích, věděli, jak vynalézavě zabíjí lidský um i lidská nenávist. Zažili to nejhorší z člověka i z lidstva. Nějaký Chuščov, Brežněv, Gottwald, Husák… to je nemohlo rozházet. Všechno to byli hodní a uměření hoši, proti Němcům, kteří se rozhodli vyhladit jiné národy. moji prarodiče se netrápili ani v nejnapjatějších chvílích Studené války, kdy to vypadalo na jaderný armagedon. Věděli, že z toho mráčku nezaprší, protože všichni tehdejší prezidenti i diktátoři ještě Druhou světovou zažili a věděli, o čem to zmáčknutí červeného knoflíku je.
Tohle jsem dostal do vínku. Že mír je nejvyšší princip mravní. Mír je víc než státní hranice, které se stejně neustále mění. Mír je víc než svoboda, obzvlášť pokud ta svoboda znamená milion platných zákonů a denně přibývají desítky nových. Mír je víc než budování utopických společností. Mír je víc než životní úroveň, protože je lepší být o hladu, než zdobit šibenici. Navíc, v míru prakticky nikdy hlad není. Mír je víc než hodnotová politika, je víc než kapitalismus, socialismus, progresivismus a jakýkoliv jiný horor, kterým se hlupáci snaží vylepšit Boží stvoření.
Když se teď dívám jak Ukrajinci po statisících umírají za svobodu být od verbíře vtaženi do auta a posláni na frontu, když vidím, jak ve jménu míru proměnili už tak dost hnusnou Gazu v hromadu suti, když vidím, jak musejí z domů uprchnout desítky tisíc Libanonců, když vidím miliony Afghánců, Syřanů a Libyjců na útěku do Evropy, kam si své Pákistány berou sebou, tak jednoznačně vidím, že moji prarodiče měli pravdu. Nic není důležitější, než, že se nestřílí. Bohužel, většině lidí to dojde, až když jsou oni sami pod palbou.
Žádná nedotknutelnost hranic na Ukrajině za to nestála. Žádné neexistující chemické zbraně v Iráku za to nestály. Nestál za to ani Asad, ani Kaddáfí. Ani Írán, ani všechna ropa Perského zálivu nestojí za ty následky.
Víte, kdysi byly války častější. Možná proto také byly menší. Každý věděl, jaká řezničina to je a že první obětí je vždycky pravda. Teď máme osmdesát let míru a já vidím ten amok, který všechny kolem posedl. Děsíme se, kolik lidí válku chce a že jim jako záminka stačí nějaký vágní apel na evropské hodnoty. Děsím se, kolik lidí si myslí, že válka může být spravedlivá. Kolik lidí si myslí, že mohou jít do války a po ní najdou svět, jak si ho představovali.
Proto si myslím, že stojí za to, být mírový štváč. Stojí za to, být chcimír. Stojí za to, konflikty uklidňovat a ne je rozdmýchávat. Stojí za to se angažovat proti válce. Obzvlášť, když je to válka o moc, vliv a nebo ropu. Ty uplynulé čtyři roky nasazení mi za to stály, protože výsledkem je méně válečného ryku a ne více. Stálo mi za to, opustit svoji dobrou práci, stálo mi za to, objet několikrát republiku, dělat demonstrace, postavit důsledně mírové hnutí, vracet se domů po půlnoci, spát čtyři hodiny denně a před kuropěním zase vyrážet. Stálo mi za to, jít s kůží na trh a nechat se otloukat od lepšolidí.
Byla to jen malá oběť v porovnání s čím si museli projít moji prarodiče.
Víte, oni prožili zbytek svého života jako nezasloužený dar. Jako obrovskou nekonečnou Boží milost. Prožili život jako něco výjimečného, co nebylo dáno každému. Jediný způsob, jak mohu uctít jejich památku, je zápas za to, co jim bylo tak drahé a cenné a co jim bohatě stačilo až do jejich smrti v požehnaném věku. Z tohoto důvodu jsem Vidlákovy kydy použil jako polnici. Z tohoto důvodu jsem postavil hnutí Stačilo! A z tohoto důvodu teď přestavuju sýpku na Vidlákovnu.
My všichni jsme potomky těch, kteří přežili nejhorší lidské běsnění všech dob. Popřejme si dneska štěstí za ten vzácný dar, že žijeme. Není to vůbec samozřejmost. Pro mír stojí za to, se angažovat.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
- Log in to post comments
Komentáře
Svatá pravda.
Dík za článek. Tesat do kamene.
Mír je noční můra Bruselských psychopatů
Dnešní výstižný Vidlákův článek o míru bohužel naráží na realitu Bruselských psychopatů pro které slovo MÍR je sprosté slovo a noční můra.
Něco k zopakování.
- Československo osvobodili především Rusové. Nebyli to Banderovci nyní tak některými adorováni, přestože jde o ukrajinské kolaboranty s nacisty. Nikoliv Američané, kteří ještě stihnuli vybombardovat pár průmyslových zón ve více našich městech. Jejich cesta skončila dle dohody v Plzni. Také to tam dosud slaví. Na rozdíl od ostatních částí České republiky, kde antiruské nálady dospěly tak daleko, že se ruší památníky na naše tehdejší osvoboditele, přejmenovávají ulice nazvané po tehdejších osobnostech (viz Koněvova ulice v Praze např.). Takže ano, za osvobozením Československa vnímáme především Rudou armádu tvořenou vojáky ze Sovětského svazu. A kdo nyní tvrdí opak, lže.
Současná politická garnitura z velké části i s médii ohýbá pravdu, přetváří minulost. Mládež a děti už většinou o 2.světové válce moc neví, přeci jenom dějepis se vykládá na mnohých školách jinak, než tomu bylo dříve. Dle toho se i chovají. Rusko si spojují s rokem 1968, pokud tedy o něm něco málo slyšely, a i o něm mají pouze útržky. Petr Pavel ho už tolik, jako ve svém mládí, neobhajuje, na vstup spojeneckých armád a okolnosti tak nějak programově zapomněl. Ale o milionech mrtvých Rusů za 2.světové války se mluví ještě méně a vděčnost se vytrácí. Germáni mají tendenci se opět stát největší vojenskou silou v Evropě, nedají pokoj. Britové už dávno Rusko doslova nesnáší, Evropská unie vydává jeden protiruský sankční balíček za druhým a všichni dohromady sypou peníze do bývalé sovětské svazové republiky Ukrajiny. Rozpad Varšavské smlouvy a RVHP využil Západ k vybrakování poválečných sovětských satelitů a k přiblížení se k ruskému hlavnímu městu.
Užijte si den volna a nezapomeňte, proč ho máte. Nenechte si vymývat mozky. Nevěřte tomu, že brněnský sjezd Landsmannschaftu nic neznamená a že Petr Pavel a opozice to myslí s Českou republikou dobře. Nevěřte placené mediální propagandě. O obdobě Evropské unie či federace snili právě fašisté chtějící stát v jejím čele. Historie se často opakuje, lidé jsou nepoučitelní.
Jindřich Kulhavý z článku „Tak něco k zopakování“
https://www.inadhled.live/…ni/
To mi připomíná vtip který jsem nedávno vymyslel:
Kvůli čemu vypukla druhá světová válka?
Kvůli územní integritě Polska?
Ne.
Kvůli územní integritě pouze poloviny Polska!
Nebojíme, to je ten problém.
Proč se nebojíme? Protože si nepamatujeme a hlavně - většina tady v této kotlince v té poslední válce dopadla víc než dobře. Válka se jich nedotkla a tak není v rodinné paměti. Těch pár lidí, co ji tam má jako Vidlák, je tak trochu hlasem volajícího na poušti. Já nechci , abychom tu válku do rodinné paměti dostali, pokud by po té atomové vůbec nějaká rodina zbyla. Měli bychom se vzpamatovat, dokud není pozdě. Válka opravdu není to, co sledujeme nebo budeme sledovat na monitoru počítače. Válka je především a v první řadě organizovaná smrt. Memento mori.....
Oslava Osvobození na Staroměstském náměstí
Nazvali to "spornou oslavou". Nazývají to, že osvobození Rudou armádou slaví jenom "komunisté", nazývají to překrucováním historie. Bylo by to k smíchu pro ty z nás co buď pamatujeme a nebo jsme se o tom učili tak, tzn. fakta, jak to vše proběhlo. Ale bohužel ti "nepolíbení" znalostí historie, ti co nechtějí vědět, budou ochotně dál omílat to co je jim předloženo těmi, kteří umí historii překrucovat velmi výrazně, dle zadání!
O to výraznější je to v době, kdy se blíží sabat posselťáků a ve Sněmovně kvůli usnesení vlády na toto téma došlo až k zablokování, jak ohnivě inkvizice obhajovala sjezd těchto "drzých a vlezlých" potomků sudeťáků. Dnes se toto téma řešilo velmi vášnivě i v 360. A pan Šťastný a pan Rajchl v diskuzi a pan Stoniš v komentáři, všichni výborní! Díky za ně, díky za to, že se ta zrůdnost nevymlčuje, ale naopak se značně přitvrzuje v jejím odsouzení!
Komunisté na Staroměstském náměstí oslaví konec války. Tank radnice zatrhla
Na Staroměstském náměstí oslaví v sobotu komunisté konec druhé světové války. Prostor zaplní vojenská vozidla, dobové uniformy i sovětské vlajky. Příjezdu tanku T-34 nakonec zabránila radnice Prahy 1.
Akci s názvem Festival Dne vítězství pořádá iniciativa Ne základnám ČR a spolek Magistra Vitae, za nímž stojí komunistický politik Josef Skála spolu s dalšími aktivisty z okruhu radikální levice, domobraneckých hnutí a antisystémových skupin. Skála byl mimochodem podmínečně odsouzen za zpochybňování sovětské zodpovědnosti za masakr polských zajatců v Katyni.
Právě devátý květen, který se v Československu slavil jako konec války až do sametové revoluce, je ale podle historiků nepřesný. „Je to přihlašování se k Rusku a k překrucování dějin.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-bitva-o-historii-i-tank-staromestske-namesti-ceka-sporna-oslava-konce-valky-305634#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest308_feed_filter_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Program Dne Vítězství
Viz níže se nachází program oslav Dne Vítězství, který proběhne na Staroměstském náměstí dne 9. 5. od 14,00 - 22,00 hodin, tak jak jsem už tady jednou psala. Kdo to nemá daleko, nebo má chuť si udělat výlet a podpořit akci pořadatelů a zároveň poděkovat našim osvoboditelům, Rudé armádě, a zároveň se i pobavit, prosím přijeďte, přijďte:-)!
A ještě jedna pozvánka pro "místní". Zítra by měla na Olšanské hřbitovy přijet, jako už tradičně, skupina Nočních vlků, aby se poklonili a uctili památku padlých. Snad v čase cca 14,30... Příjezd v 15,30
Kompletní program Festivalu Dne Vítězství
Podívejte se na přehledný a celkový harmonogram shromáždění na Staroměstském náměstí, které proběhne 9. května.
Po celou dobu shromáždění bude na Staroměstském náměstí stát vojenská technika a vojáci v dobových uniformách.
Kompletní program:
Shromáždění bude oficiálně zahájeno ve 14 hodin.
Ještě předtím bude ovšem od 13:30 stage patřit zpěváku Martinu Maxovi a jeho skladbám.
Zpěvák Martin Maxa
Počátek shromáždění se bude věnovat shrnutí programu a představení všeho co během dne bude možno vidět.
Přijďte s námi oslavit osvobození
Ve 14:15 se představí Taneční a Parkourové vystoupení Ulice dětem.
Po jeho vystoupení si připomeneme téma Mnichovské dohody a okupace roku 1939 i s hercem Michalem Gulyášem v roli Edvarda Beneše.
Herec Michal Gulyáš
Navazovat bude v čas 14:55 recitace básně ze sbírky Františka Halase "Torzo naděje".
Následně ve tři hodiny vzpomeneme také na téma napadení Polska, porážky Francie či bitvy o Británii.
Snímek z Bitvy o Británii
Ve čtvrt na čtyři se na podiu představí Vladimír Vančický.
Vladimír Vančický - ajťák, zpěvák a ideový komunista
Ihned na to vystoupí také skupina Studanka.
Pět minut po půl čtvrté se ke Studance připojí se skladbou "Roll out the bells" Sofie Ivanová.
Zhruba v 15:40 vám nabídneme možnost se podívat na další vystoupení herce Michala Gulyáše, připomínající dobu Heydrichiády a od 16:00 další básně Františka Halase "Země".
V 16:05 přijde na řadu přednes na téma začátku operace Barbarossa a hrdinství obránců Brestu.
Od 16:15 se na podium vrátí Vladimír Vančický, tentokrát spolu Taťanou Guzioti s písní "Svjaščěnnaja vojna".
Od 16:20 se budeme zabývat přednesem na téma obrany Moskvy společně s vojenskou přehlídkou.
V 16:25 zazpívá také Olga Sotnikova.
Zpěvačka Olga Sotnikova
16:30 bude čas pro téma Leningradské blokády na které naváže píseň "Leningrad" v podání Vladimíra Vančického.
Ihned na to přijde téma Stalingradu s dalším vystoupením Vladimíra Vančinckého s písní "Kukuška".
Stalingrad
V čase 16:50 se představí Stanislav Vodsloň, 99letý pamětník.
Stanislav Vodslon
Na něj naváže opět Vladimír Vančický se skupinou Studanka a písněmi "Partizanska", "Bella Ciao", "Majsky vals".
Poté bude následovat připomenutí tématu Pražského povstání i s imitací stavby barikády a dobovými záběry.
Po 17. hodině přijde čas na scénku na téma osvobození Prahy.
Od 18 hodin se můžete těšit na Vladimíra Vančického spolu s folklorní skupinou Ruská Duše.
Skupina Ruská Duše
V 18:05 přijde na řadu poděkování za 81 let míru cenou životů národů SSSR doprovázenou básní o neznámém vojínovi.
Následovat bude minuta ticha.
Na ni navážou hymny ČSSR a SSSR.
Ve čtvrt na sedm vystoupí skupina Studanka s tanečním vystoupením.
Od 18:25 se bude zpívat píseň "Solněčný Krug".
V 18:30 bude vypuštěna bílá holubice s přáním míru na Zemi.
Pět minut na to zazpívá píseň Johna Lennona "Imagine" Sofie Ivanová.
V 18:40 přijde na podium Richard Štěpán s prezentací videa k Festivalu mládeže v Rusku.
Od 18:45 se můžete těšit na další vystoupení skupiny Ruská Duše.
19:10 přijde na řadu téma Holocaustu na nějž naváže Vladimír Vančický písní "A možet ně bylo vojny".
Od 19:25 se budeme věnovat přednesu na téma masového vyvražďování skupin obyvatelstva i vyhlazování Slovanů.
V 19:35 zazpívá píseň "Dobojuj, rodný" Galina Chomčenko, na níž opět naváže Vladimír Vančický s písní "Řekni, kdy ty kytky jsou".
Galina Chomčenko
Následně, v 19:45 se představí hudební skupina Trilobit.
Ve 20:15 se budeme věnovat Asii, konkrétně boji Čínského národa s Japonským císařstvím.
Na ni již tradičně naváže Vladimír Vančický, který v čínštině zazpívá "Proščaj, mama".
Od 20:35 se můžete těšit na vystoupení skupiny Aba Jaga.
Česká skupina Aba Jaga
Pět minut po deváté hodině přijde na řadu přednes na téma USA a jejich podílu na válce na západě i Pacifiku. Na ni naváže Sofie Ivanová s písní "It’s a long way to Tipperary".
Ve 21:25 se naposledy představí Vladimír Vančický s písní "Běssměrtný polk".
Na závěr akce ve 21:30 vystoupí hudební skupina Vynález zkázy.
Hudební skupina Vynález Zkázy
Zakončení shromáždění nastane ve 22:00.
Sledujte náš web a sociální sítě, aby vám o Festivalu Dne vítězství již nic neuniklo.
Budeme se na vás těšit na oslavách velkého vítězství, svobody a míru - 9. května na Staroměstském náměstí!
Rudoarmějci
Nebylo nás pár desítek! Bylo nás hodně, více než jindy! Bylo to krásné, bylo to důstojné, bylo to dojemné! O pohrdání si ti směšní šašci, halící se do žlutomodrých látek mohou tak akorát nechat zdát! Jejich pomatenost a ubohost a agrese, to jsou hlavní atributy jejich nepochopení a hlouposti! Dá se jim opravdu jen smát:-). Krásné odpoledne, krásné setkání s Nočními vlky, poděkování Rudoarmějcům za jejich osvobození, za to že jsme tu stále ještě jako Česká země a úcta jim, nejen za to, že za nás položili své životy! DĚKUJI, DĚKUJEME!
Ano, to říkali...
Ano, to říkali..., "pár desítek lidí", to už je opět ten jejich známý folklór, že si pletou desítky se stovkami a 100 tisíc s "pár tisíci" - stejně jako tehdy na Václaváku.
Myrko, až potáhnete na Rusa, vemte pro sichr i tu fotku s Puťkou
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
❗️🙈To nevymyslíš! Ukrajina se podobá Protektorátu Čechy a Morava? Senátorka Miroslava Němcová bizarně zkritizovala Petra Macinku za jeho výroky o Rusku.
🗣Bývalá předsedkyně Sněmovny a někdejší dvojka ODS Miroslava Němcová okomentovala výrok ministra zahraničí Petra Macinky, který prohlásil, že Fialova vláda pokazila vztahy s Maďarskem, Slovenskem, Čínou, USA a Ruskem. Pronesla totiž, že říct, že Česko pokazilo vztahy s Ruskem, znamená v podstatě to samé, jako kdyby někdo řekl, že Protektorát Čechy a Morava pokazil vztahy s nacistickým Německem.
🤔Paní Němcová si snad myslí, že Česko válčí s Moskvou nebo je okupováno Ruskem stejně jako když Československo bylo okupováno Německem v letech 1938 až 1945?
📌Asi učinila správné rozhodnutí, když se rozhodla odejít do politického důchodu.
@neCT24
Mír nebo válka ?
Zkusím oponovat názoru v článku. Netahejte sem minulost a řešte budoucnost. Rusko napadlo Ukrajinu a bere jim zem. To se musí zastavit, agresorovi není možné ustupovat. Podívejte kolik statečných Ukrajinců bojuje a mají obrovskou finanční i morální podporu. V tomto případě sem netahejte Mír.
Je třeba se dostat k moci a podporovat boj. V celé východní Evropě je lidí dost, kteří mají s Ruskem špatnou zkušenost a půjdou i do prvních linií. Je třeba vyčerpat Rusy. Finančně na celou Evropu nemůžou stačit a nakonec podlehnou.
Jen by mě zajímalo, kolik procent Ukrajinců teď s tímto postojem souhlasí. Volby v nedohlednu a jejich mocni nemají zájem to zjistit.
U nás je velké procento lidi, kteří to také nepotřebují vědět.
Tak jak se včas dozvíme, zda Vidlák má pravdu nebo ne ?
Kolaborant a pražský kavárník RD
Kolaborantů, liberálních progresivistů , pražských kavárníků, vymazačů , překreslovačů a vrahů opravdové historie ve své protiruské nenávisti stále více přibývá. Agresivita těchto kolaborantských překrucovačů je tak veliká že dokonce svoji protiruskou nenávist se opovažuji kázat v tomto vlasteneckém plátku Vidlákových Kyd. Ty jako jeden s těchto kolaborantů a pražských kavárníků z nenávisti proti všemu ruskému to mnohonásobně potvrzuješ.
Když protiruská nenávist překročí každou hranici
Marná sláva,
vždy když se tady Antonín objeví, hned je to zde takové barevnější. Akorát mě mrzí, že přesně kvůli tomuto si Richard odplivl a zmizel odsud.
Pro RD.
Panu RD bych doporučil aby si vyhledal informaci, pod jaký stát spadal Krym, Doněcká a Luhanská oblast před rokem 1917, tedy před začátkem vlády bolševiků v Rusku.
Po rozpadu SSSR byly bohužel respektovány hranice ustavené bolševickým režimem, po roku 1917 bez ohledu na historickou skutečnost a bez ohledu na složení obyvatelstva.
Po Majdanovém převratu byla v těchto oblastech s převážně rusky mluvícím obyvatelstvem zakázána jako úřední řeč Ruština a ruští občané zažívali tvrdou perzekuci ze strany Ukrajinských nacionalistů viz například upálení 48 lidí v domu odborů v Oděse.
Říkat že Ukrajinci v tomto případě bojují o svou zem, je hodně velké pokrytectví, nebo neznalost skutečné historie.
Freude, tvá argumentace mi evokuje včerejší téma.
Můj dům postavili Němci, pak k němu ještě kus přistavěli. Nejstarší plány jsou komplet v němčine. Pak byli odsunuti. Pokud by sem dnes přijeli bydlet a šermovali by bambitkou, vytáhl bych svoji. Takže prosil bych stejný metr na všechny, jinak jde o demagogii.
Kterej dům máš na mysli a kde?
Na Okrajině a v Levantě?!
berrnardovi
Němci přicházeli do Čech na pozvání českých panovníků především ve 12. a 13. století. Cílem bylo kultivovat a osídlit pohraniční oblasti, které byly řídce osídlené.
Vše co si tu Němci vybudovali byl jejich majetek, ale území, na kterém bydleli patřilo k českým zemím. Bohužel oni nabyli dojmu, že to území, na které byli kdysi pozvaní jako hosté, je jejich. Navíc když měli možnost volby, zda budou raději žít v demokratickém Československu, nebo v Německu kde vládl diktátor Hitler, většina z nich zvolila Hitlera a z historicky českého území české obyvatelstvo vyhnala.
V době největší Hitlerovy slávy, patřila Němcům většina Evropy kterou si podrobili dobyvačnou válkou, ale ani to jim nestačilo a troufli si i na Británii, SSSR a USA, což se jim vymstilo a válku prohráli. Ve válce, kterou způsobili, zahynuly desítky milionů lidí, ještě větší počet byl zmrzačený a mnoho rodin zničených a to nepočítám škody na majetku.
Bylo by nejlepší posoudit vinu na této válce u každého člověka zvlášť, ale v tomto množství to bylo nereálné a tak rozhodnutím vítězných spojeneckých mocností, byli Němci po válce vyhnáni z českého území a pozbyli svůj majetek. Bylo to v rámci válečných reparací a nahradit jim je měla Německá vláda.
Co k tomu dodat, za blbost se platí.
prosil bych stejný metr
Berrnarde o jake majetky slo v pripade domu a bytu rusky mluvicich obcanu na jihovychode Ukrajiny? To tam chtel Putin zavadet komunismus? Spravna argumentace by spis byla, co by berrnard udelal kdyby mu nekdo najednou šermoval bambitkou ze nesmi na urade (a jeho deti ve skole) mluvit cesky, protoze novym statnim jazykem je nemcina. Bylo by dostatecnou omluvou, ze tento zakon schvalil president ktery je sice zidovskeho puvodu ale sam se musel naucit nemcinu - kterou ted direktivne prosazuje - az v dospelosti a zavrhnout svoji rodnou cestinu?
Freud + Izak + Chuck
Bez debat, přesně tak.
Pročpak se z českých Němců stali němečtí Němci?
takže ti Češi mohou za to, že z občanů Československa stali občané Říše?
Potomci (děti, vnoučata, pravnoučata) osob, které nabyly německé státní občanství na základě anexe pohraničí (Sudet) v roce 1938.
Dokazování původu: Je nutné najít dokumenty dokazující německou státní příslušnost předků (např. rodné, oddací listy, pracovní knížky, potvrzení o příslušnosti k říši).
Sudetští Němci a jejich potomci mají často nárok na německé občanství, pokud jejich přímý předek získal německé občanství mezi lety 1938–1945 po připojení Sudet k Německé říši.
Kdopak zaplatil Československu to, co z něj německá Říše za šest let okupace vyrabovala?
Kdopak zaplatil odškodné za 360 tisíc zavražděných?
Kdopak zaplatil za tři a půl milionu tranferovaných pracovních sil Německu, o které osvobozené Československo přišlo?
Provokace
Nechtěl jsem psát pochvalný mail na článek a schválně zvolil argumentaci podporovatelů války. Domnívám se, že už je na Ukrajině dost lidí, kteří chápou ten nesmysl a že nalítli. Co je smutné, nemohou s tím teď nic udělat.
Pan Antonín mě pobavil.
Provokace
Nechtěl jsem psát pochvalný mail na článek a schválně zvolil argumentaci podporovatelů války. Domnívám se, že už je na Ukrajině dost lidí, kteří chápou ten nesmysl a že nalítli. Co je smutné, nemohou s tím teď nic udělat.
Pan Antonín mě pobavil.
Nemáš pravdu, berrnarde.
Za prvé tu byl dost zbytečný a nenávistně vedený boj proti Antonínovi. A za druhé, až když byl Antonín vyštván, tak za dlouho poté odešel Richard.
Záleží na tom proč tu kdo…
Záleží na tom, proč tu kdo chodí. Někdo pro věcnou diskuzi a někdo pro „velmi vtipné“ koláže, básně atd. Ale to je můj názor.
RD
nějak Vašemu příspěvku nerozumim. Otázka je naprosto špatná. To je velmi častá chyba lidí (ale také hlavně novinářů), že pokládají špatné otázky. Možná jsou Ukrajinci stateční, ale především jsou hloupí, protože sedli na lep svým vůdcům a Západu, kdy jsou přesvědčováni, ze mohou vyhrát nad národem 6x větším a s jaderným arzenálem. To je statečnost? Ne, to je nebetyčná hloupost. V současné době velmi přibývá lidí, kteří už maji tech válek plné zuby.
Takže odpověď na Vaši otázku je jasná.
Ukrajinci jsou stateční, ale
Ale blbi... Vsadili na spatnou kartu. A Evropane - tedy aspon vetsina jejich "elit" v soucasnosti - jsou zaroven blbi a navic jeste zbabeli
Jsem četl zajímavý postřeh.
Rusko teď už vede válku proti Ukrajině déle, než ji kdysi vedlo proti Německu. Asi chtějí vytvořit nový rekord a natrhnout prdel i té třicetileté.
To je "aktualni postreh"
Stary uz asi pul roku. Ale aspon ze o te tricetilete valce lze dnes uz psat pokud mozno objektivne
*aktuální postřeh
Rusko sice vedlo s Němci válku kratší dobu než trvá SVO, ale tehdy do toho z arzenálu dali všechno, co měli. Dnes (zatím) zdaleka ne.
A ještě je k tomu třeba…
A ještě je k tomu třeba dodat že tato válka je především soubojem ekonomik a tady stojí osamocené Rusko proti celé EU a USA.
A ti všichni…
A ti všichni (EU a USA) si brousí zuby na jejich (ruskou) zemi, tedy na něco, co jim neříká pane, nikdy jim nepatřilo a nepatří. Chtějí pouze ještě víc bohatství. Jsou to jen takoví obyčejní potenciální zloději.
Ono, berrnarde,
kdyby Rusové vedli skutečnou válku a tak říkajíc naplno, tak by Ukrajina už dávno vypadala jinak a Ukrajinci by nejspíše už vůbec nebyli. Tedy myslím ty na Ukrajině. To co Rusové předvádí je víceméně takový trénink na opravdovou válku.
a kdy dojedou do Prahy?
První ukrajinský front už tedy máme v ČSR přes čtyři roky.
Je jich víc než tenkrát v pětačtyřicátém. Víc než v letech 1968 - 1990.
Kdy tedy při té "rychlosti" dobývání Ukraruska předpokládáte ruské tanky opět v Praze?
Jakpak si představujete okupaci půlmiliardové Unie Eurofaštistů stopadesátimilionovým Ruskem?
Ukradnou nám miliony solárních panelů a statisíce větrolapů, naši energetickou jistotu budoucích desetiletí, místo uranu z Jáchymova?
a kdy dojedou do Prahy?
První ukrajinský front už tedy máme v ČSR přes čtyři roky.
Je jich víc než tenkrát v pětačtyřicátém. Víc než v letech 1968 - 1990.
Kdy tedy při té "rychlosti" dobývání Ukraruska předpokládáte ruské tanky opět v Praze?
Jakpak si představujete okupaci půlmiliardové Unie Eurofaštistů stopadesátimilionovým Ruskem?
Ukradnou nám miliony solárních panelů a statisíce větrolapů, naši energetickou jistotu budoucích desetiletí, místo uranu z Jáchymova?
PP
nejhorší komouši
*trapné a falešné
Ani za sto táců měsíčně si vkus nekoupíš a ani za plat prezidenta si minulost neodpářeš.
Zajímalo by mě
jestli ta paní někdy v životě něco užitečného dělala. Jako politruk nemá žádnou kvalifikaci. Stejně jako rozvědčík žila ze státního a splácet to budou ještě naši vnuci.
O co se to pokouší?
Ti bývalí komouši? Kabát vždycky obrátí a národ jen rozvrátí.
Otík je jen o 2 roky starší... Než její otec.
Odsuzuji kritiku věkového rozdílu mezi Otíkem Foltýnem a Katjušou Demetrashvili. Otík je jen o 2 roky starší.
Než její otec.
Ovšem dotyční dobře kapitalizují na čemkoliv - válce, nenávisti i osobním životě. Klobouček. S takovou mentalitou je v dnešním světě úspěch zaručený.
Tedy dokud všem nebudou ukradení, což u těchto dvou nepotrvá dlouho. Na okraj dodám, že vítám vegetariánství, ale nikoli veganství, je to nezdravé, obzvláště pro mladé lidi. Zde například holka tak dlouho obrážela nevýživné veganské restaurace, až se ze zoufalství vrhla na gumové jerky.
Ty svině
Degener
Veřejný prostor odhalil jeden fascinující jev. Lidé bez funkcí bývají normální. Pak existuje ta druhá skupina.
https://degener.cz/drzime-komunikacni-linku/
Dnes si dovolím nesouhlasit.
Mír je velmi velkou hodnotou, ale ne tou největší.
Pro svobodymyslného člověka je nejvyšší hodnotou svobodný život - třeba v rámci desatera. Kdo se ho dobrovolně vzdá, již není svobodný, nýbrž otrok bez důstojnosti. Někomu (většině?) to vyhovuje.
Problémem je, že když "trochu" ustoupíte, dáte větší prostor k rozmachu tomu, kdo vám tu svobodu okrajuje.
Takže NE MÍR ZA KAŽDOU CENU.
Mír je žít (po svém) a nechat žít (po svém).
A HLAVNĚ ZA SVÉ...
Souhlasím.
V Kambodži za vlády Rudých Khmerů nebyla válka, ale přesto bylo tím nejzrůdnějším způsobem povražděno víc než 1,5 milionu lidí.
V určitých případech, je i válka nejlepší řešení. Pokud by Británie a Francie šly do války ještě před tím, než se Německo stačilo vyzbrojit, mohla taková válka zachránit miliony životů.
Tady si sice dovolím souhlasit
svobodný život je ale utopie. Svobodu omezuje spousta nařízení, třeba i to desatero. Je tam několik sporných přikázání - třeba "nesesmilníš" a většina plebsu se peleší jen to fičí. O finanční stránce, která dnes dominuje, tam není nic. Svobodu hluboce narušuje výběr daní, které jsou nepřiměřeně vysoké, protože stát penězi mrhá, někdy se mi zdá, že se činitelé předhání, kdo dokáže utratit víc a to i za Babiše či Fialy. Stejně tak výběr televizních poplatků je roven znásilnění a kdo tam (v ČT a ČRo) pracuje za peníze, ten je pro mě póvl, protože žije z ukradených peněz (a to je jen jeden příklad z mnoha). Morálka, kdy ani u Ústavního soudu nelze nalézt zastání (pamatujete na retroaktivní okradení důchodců?), je státem ničena - evidentní trestné činy nejsou stíhány ale lajkování na fejsbůku jo. Líbilo se mi vyřešení války v pohádce šíleně smutná princezna. Dneska by to mohla být nějaká reality šou.
K vytvoření ideální…
K vytvoření ideální spravedlivé společnosti, by bylo zapotřebí ideálních lidí. Ideální lidé to je nedostatkové zboží. Proto se rozumný člověk spokojí i se společností která má k ideální daleko, ale dá se v ní slušně žít, a snaží se podle svých možností takovou společnost alespoň trošičku posunout blíž tomu ideálu.
Určitá rozumná pravidla, která ideální svobodu omezují jsou nutná v každé společnosti, jinak by nastal chaos, na který by doplatili všichni, ale nejvíc ti nejslabší.
Kdysi jsem četl knihu, jejíž autor studoval tak zvané květinové děti, které žily v komunitách bez omezujících pravidel. Došel k závěru, že taková společnost je vhodná jen pro mladé zdravé lidi. Nemocní, staří nebo malé děti tu nemají lehký život a pokud se taková komunita stane i sídlem agresivních jedinců, je to pro všechny pohroma a nedá se tam žít, protože se jim nemá kdo postavit.
V ČRo pracuje…
V ČRo pracuje už roky naše dávná známá, která patří do okruhu našich bývalých kolegů, se kterými jsme se pravidelně scházeli. Už se tak neděje, protože politika... Nechápali, že můžeme mít na ni jiné názory než oni, což se u nás "neodpouští", zatímco svoje názory jak přes kopírák převzali z ČT. Tož co s takovým materiálem naděláme.
NE
NE musíš říct včas. Jako teď, když nás provokují Sudeťáci. Pokud neřekneme NE teď, příště budeme muset bojovat.
Pár aktuálních veršů:
Konrádova metropole
Kalhoty maj z černé kůže a pletené podkolenky.
Zapomněli doma růže a na zpátek na jízdenky.
Přijeli se k nám podívat a položit hnědé květy
a přitom si zavzpominat na Ádu a na Sudety.
Co je to za město dole na Svratce a na Svitavě?
Od Heršpice po Krpole - Konrádova metropole.
S otevřenou pusou koukám. Co se tady vlastně koná?
Otevírá se nám tu další okno páně Overtona.