Když jsem četl Orwellův román 1984, měl jsem největší problém s jeho termínem „doublethink.“ Dvojité myšlení. Zastávání nějakého postojeM Ochota tento postoj zuřivě hájit a pak ho jak přepnutím vypínače zase odvrhnout a hájit postoj přesně opačný. Eastasie je přece odjakživa ve válce s Oceánií… Měl jsem s tím problém, protože přece takhle to nefunguje! Není možné, aby si člověk nezachoval alespoň zbytek kritického myšlení. Vždyť by se nemohl podívat do zrcadla!
Dnes se musím Orwellovi za mojhe tehdejší pochybnosti omluvit. Měl totiž pravdu.
V přímém přenosu a ve full HD se dnes dívám na Uhdeho, jehož otec přešíval prapor s hákenkrojcem na prapot se srpem a kladivem. Prý jedni vojáci odešli a druzí přišli… Že by mohl vyvěsit klidně i český prapor, to ho zřejmě vůbec nenapadlo. Sám Uhde pak byl ukázkovým stalinistou, který se pak změnil na disidenta a chartistu, protože byl odstaven od moci, lizu i koryta poněkud méně krvelačnou frakcí v KSČ. Kruh se uzavřel, Uhde stihl všechno. Ještě se v teď v Brně stihl vrátit nazpět k tomu praporu s hákovým křížem.
Dívám se na pravdoláskaře, kteří se posledních třicet let zuřivě bili za panevropanství. Národ neexistuje, je to jen sociální konstrukt (stejně tak neexistuje ani manželství, ba dokonce ani pohlaví). Dokonce sám Emanuel Pávek přesně toto hlásil ze své hradní sesle. Naše naděje je v evropanství, odvrhněme přízemní národovectví, odvrhněme představu, že jsme sebeurčeni našimi tisíciletými hranicemi, českou krví a českou řečí.
A najednou ti stejní asistují tomu nejnacionálnějšímu německému spolku, který založili kovaní nacisté a nadšeně přikyvují jejich požadavkům na národní sebeurčení určené jejich tisíciletým usazením v českých zemích. Klanějí se jejich sebeurčení na základě jazyka a krve. A bylo to jednoduché – zaveleli jim a oni poslušně zapomněli, že ještě včera bečeli úplně jinou písničku. Pořádají pochody smíření pro ty, kteří pořádali pochody smrti a kterým se pak dostala jejich vlastní medicína.
Dívám se, jak ti stejní, kteří zakazovali ruským sportovcům Olympidáu a Anně Netrebko koncerty, protože každý Rusák může za to, že je Rusák, jak najednou vystupují proti kolektivní vině milých krajanů, kteří si nezasloužili umřít na tyfus v pohořelickém táboře, který ovšem sami postavili a nijak se nestarali o hygienu podlidí, které do něj zavírali. Až když brněnští továrníci a udavači seděli v zařízení, které sami nachystali pro Untermenšen, tak jim to najednou začalo vadit.
V přímém přenosu se dívám na ty, kteří spolu se mnou stáli v jednom zákopu, bojovali za mír na Ukrajině a odmítali spolu se mnou „Drang nach Osten“ a viděli příčiny války především v rozpínavosti NATO směrem k ruským hranicím. Bili se, aby tento geopolitický tlak skončil, protože proto přece válka začala a pokud bude odstraněna tato příčina, válka skončí. Dnes leckdo z nich uznává Trumpovo právo útočit na Írán, protože to přece jsou zlí ajatoláhové, kteří drží chudáky Peršany v područí a stačí jen kopnout a ten shnilý stát se zhroutí. Používají stejný slovník i stejné argumenty, který pravda a láska používala na Rusko. Změnilo se jen slovo „Rusko“ na slovo „Írán“ a najednou příčinou válek není západní rozpínavost. Předtím vadilo, že nám Fialova politika zdražuje benzín. Teď to na Trumpově politice nějak nevadí.
Nejtěžší věc, se kterou jsem se musel vyrovat v politice, nebyly útoky všech těch Bartoníčků, Bartkovských, Svobodových, Karasů či Brodníčkových. Nejtěžší bylo zjištění, že sice každý souhlasil s tím, že se musíme spojovat, ale platilo to jen do chvíle, kdy jsem to skutečně začal dělat. Vidláku, ty se bratříčkuješ s komunisty? A co mám dělat, řekl jsem že se všichni musíme spojit a Katka Konečná napřáhla ruku, že je to pravda. Ti stejní, kteří se se mnou bili za široké vlastenecké spojení, nakonec raději zůstali u svých JaSaNů, Výzev a dalších straniček, které nedaly dohromady ani naplněné kandidátky…
Nejtěžší pro mě bylo vidět, jak snadno a na jakých hnidách mezi námi vznikaly spory a hádky. Už tenkrát, když se rozhádali Láďa Vrabel s Jirkou Havlem, jsem si řekl, že jsme jako Alternativa stále ještě nepřekonali kmenové uspořádání a také podléháme doublethinku. Asi je to lidská vlastnost. Už tehdy jsem začal psát o tom, že potřebujeme nějaký symbol a středobod. Potřebujeme něco, co bude naše i přes všechny spory, odlišnosti. Byl rok 2023, kdy jsem poprvé napsal, že potřebujeme svoje Národní divadlo a poprvé jsem zmínil, že potřebujeme komunitní centrum.
Dnes bych řekl, že potřebujeme Elrondovu Roklinku. Sice už víme, který vítr přináší tmu, bídu a nesvobodu, ale ještě jsme nepřekonali všechny vlastní rozpory. Ještě pořád nejsme sjednocení. Už jsme se naučili demonstrovat a máme vlastní politiku, ale není v tom ještě jednota a ještě pořád vedeme bitvy o naše vlastní rozpory. V době, kdy liberálové sjednocují vše do jednoho Petropavslovského symbolu a učí své ovečky, aby bečely, jak se jim zapíská, to prostě nebudeme mít jednoduché.
Dnes je to přesně měsíc, co jsem poprvé napsal, že máme sýpku a že chci, aby se stala našim reálným útočištěm. Má být zhmotněnou skutečností, že postupně překonáme všechny rozpory, překonáme i náš vlastní doublethink a nenecháme se rozeštvat. Má být dalším krokem na cestě k nové národní emancipaci a má být odpovědí na liberální pohrdání „těmi hnusnými dezoláty.“
Přátelé, dovolte mi říci, že za ten jeden měsíc se sešlo víc než milion korun. Vězte, že jste součástí velké komunity. Větší, než si myslíte. Získané peníze pokryjí náklady na novou střechu, nová okna, rekonstrukci elektrické přípojky, studnu, projekční práce a spóóóustu poplatků. Máme za sebou také konzultaci s odborníkem na statiku a požární bezpečnost, který přišel, suše konstatoval, že dřevěné konstrukce svou masivností samy o sobě splňují požadavky na třicetiminutovou požární odolnost a jen doplnil, kde všude musejí být potipožární dveře a jak má vypadat úniková cesta. V podstatě brnkačka… Stejně tak se zdá, že budeme mít i lepší a levnější řešení na čističku odpadních vod.
Od tohoto čtvrtka také máme stavební rozvaděč i elektrorevizi a už jen čekáme na distributora, až nás připojí k elektřině. Reálná práce na rekonstrukci přípojky byla asi tak desetkrát rychlejší než lhůty úředního šimla na vyjádření…
Už jsem ve veřejném prostoru rozjížděl vícero projektů, ale tento má suverénně největší odezvu. Jste skvělí, štědří, úžasní. Pokud trendy tohoto projektu budou kopírovat trendy těch předchozích, budeme prezidentskou volbu už hodnotit ve velmi hezkém a příjemném prostředí v srdci Jižní Moravy.
Dnes se potkáme v Brně na demonstraci. Dokázali jste zařídit, aby Posselt ohledně Benešovvých dekretů mlčel jak zařezaný. Dokázali jste liberály připravit o vládu. Teď si postavíme reálné útočiště normálního života. Opravdové, nejen virtuální. Bude důkazem naší emancipace a toho, že rosteme a sílíme. Bude důkazem, že se Češi a Moravané neodrodili, nezapomněli na svou minulost a díky tomu budou mít i budoucnost, bez ohledu na to, jakou temnotu bude vysílat bruselský Mordor.
Díky že jste
Váš Vidlák
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

- Log in to post comments
Komentáře
Tragédie ve Starobilsku
❗️ Ruské ministerstvo zahraničí organizuje pro zahraniční korespondenty akreditované v Moskvě návštěvu místa tragédie ve Starobilsku v LLR, uvedla mluvčí ruského resortu Maria Zacharovová.
Takový návrh ruská diplomacie předložila v reakci na vyjádření stálé představitelky Lotyšska při OSN Sanity Pavľuty‑Deslandesové, která uvedla, že k úderům Ozbrojených sil Ukrajiny na tamní kolej prý nedošlo.
„V souvislosti s otevřenou lží, kterou včera v Radě bezpečnosti OSN šířili západní představitelé, konkrétně stálá představitelka Lotyšska, jež ztratila důstojnost, o tom, že údajně žádné údery Ozbrojených sil Ukrajiny na kolej ve Starobilsku nebyly, organizujeme pro zahraniční korespondenty akreditované v Moskvě návštěvu místa tragédie. Doufám, že BBC a CNN si zrovna nevezmou dovolenou,“ uvedla diplomatka.
📍V noci na 22. května Ozbrojené síly Ukrajiny zaútočily na školu a internát ve Starobilsku v LLR – v době zásahu se tam mělo nacházet 86 dětí. Celkem zahynulo 10 lidí a 38 utrpělo zranění. Dalších 11 studentů je pohřešováno.
--------------------
❗️Počet obětí po teroristickém útoku ukrajinských ozbrojených sil ve Starobilsku vzrostl na 10, uvedl šéf LLR Pasečnik.
Celkový počet zraněných je 48. 11 studentů se pohřešuje, upřesnil šéf LLR.
Na sociálních sítích se objevilo děsivé video z místa neštěstí: záchranáři vytahují z trosek zakrvácenou dívku. V šoku opakuje, aby našli a vytáhli i její kamarádku, která má být stále zasypaná pod sutinami… video: https://t.me/…gle neČT24
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aktualizace:
Počet obětí útoku ukrajinských ozbrojených sil se zvýšil na 21
Moskva, 23. května – AiF-Moskva.
Počet obětí útoku ukrajinských ozbrojených sil na vysokou školu ve Starobelsk v Luhanské lidové republice vzrostl na 21, informuje ruské ministerstvo pro mimořádné situace. Úřad upřesnil, že všechna těla byla vyproštěna z trosek.
„Celkem bylo zraněno 63 lidí, z nichž 21 zemřelo,“ uvádí se ve zprávě.
Orwell
1984
Ano, při čtení 1984 jsem měl stejný problém jako Daniel, prostě mi hlava nebrala, že by něco takového mohlo být reálně možné. No stačilo cca 20 roků, od doby, kdy jsem knihu četl a ono je to opravdu tady, opravdu je to možné, opravdu je nemalá část občanů schopná dvojího myšlení i dvojího chování a projevu. Možná je to způsobeno onou "libtardí lobotomií", o které před časem psal trefně D-fens :-)
*Mimaka
Proto se taky náramně hodí, a už tu strategii pouzivà kdekdo v diskuzích, tisku: jedna osoba s klidem řekne “na jednu stranu (toto) a na druhou stranu (tamto) , čímž si ponechávají otevřená vrátka aby podle situace mohli používat názory úplně opačné. Je to do uší bijící. Používají to moderátoři, používají to politici a dokonce už i někteří občané. Zkuste si někdo poslechnout jakoukoliv debatu z předkoroňáckéo období. Tam o jedné a druhé straně není ani slovo! Myslím, že toto je součást vývoje. A vývoj taky je, že velká část společnosti je úmyslně zadírána děním na sítích, existenčními problémy, aby neměli prostor a energii sledovat vývoj politiky. To je můj názor.
Poslouchat Tomankovou v diskuzi mi působí žaludeční nevolnost🤮🤮 jak ona dovede konstruovat otázky a tlačí odpovědi. 🙏🙄 Skákání do řeči už jí vůbec nestačí. Ale musím se dívat proto, abych měla přehled jak reagují politici. ✌️
Jurečka teď obhajuje aby sem Sudeťáci nalezli v tichosti a průser je, že si toho někdo (bohužel pro eurohujery) všimnul. Sice pozdě ale přece☝️
jo a Jurečka by si měl domluvit terapii na logopedii, poslední dobou se to nedá poslouchat😵💫
..Rajchl předvádí to, co bychom čekali od celé vlády.
Vláda Petra Fialy byla i přes bývalé působení Grosse, Špidly, Topolánka či Nečase a jejich ministrů tou nejhorší dosud u nás vládnoucí. Tolik nenaplněných slibů, lží a lumpáren už stěží zažijeme, tedy pokud se nevrátí. Vzpomínka na profesora Fialu lhajícího před veřejností snad úplně ve všem doslova uráží každého trochu přemýšlejícího spoluobčana. Snad jen tupost stáda způsobila, že se Fiala politicky „dožil“ konce mandátu bez defenestrace.
Po posledních volbách jsme doufali, že se mnohé změní k lepšímu. Pravdou je, že tomu po Fialovi bylo snadné uvěřit, přestože samotný Babiš není úplně zárukou rovnosti a vzpřímenosti…
- Stálo nás to vše plno miliard, pár lidí na covidhysterii podpořené státem zbohatlo, plno zbytečně zemřelo a s dluhy z té doby bojujeme dosud. Navíc se za Babišem táhne podnikatelská historie, pirátské praktiky při likvidaci či přebírání konkurentů a aféra Vrbětice, kdy se zachoval přesně podle instrukcí obsahujících nenávist k Rusku.
Později v opozici bylo ANO i přes vítězství ve volbách spíše v porovnání s Pětikoalicí pasivní. Kdyby převzalo agresivitu Fialy, Rakušana a dalších vládních koaličních politiků, tedy vždy stálo na protějším břehu, nikdy by nepodporovalo Ukrajinu, pádnou rétorikou by šlo proti Green Dealu a dalším úchylnostem jdoucím z EU. Otravovalo by Fialovi & spol. život mnohem více, například podporou demonstrací pořádaných protiukrajinskými a protiunijními aktivisty. Babiš byl však v klidu a moc se nevyjadřoval. Vyhrát volby proti Fialovi už bylo nakonec snad povinností, přestože původní Pětikoalice liberalizující mládež i progresivně smýšlející část obyvatelstva pomocí zkorumpovaných médií a ideologicky předsunutých jejich redaktorů a zblblé kulturní scény vytvářela skutečný tlak…
- Nevzepřel se vedení Evropské komise, a nakonec podporoval i Leyenovou drsně likvidující vše, co tu kdy bylo vytvořeno. Byl a je poslušným, a i přes různá prohlášení sklapnul paty a nadále pokračuje v podřadné linii…, jeho europoslanci kolaborovali se systémem, pak nyní už má málo možností se jí postavit. Dělal to Orbán a byl nekompromisně nahrazen „poslušnějším“ Magyarem, v Rumunsku byl vítěz prvního kola prezidentských voleb dokonce nekompromisně ukončen, rebelující Slovák Fico je pod obrovským tlakem a Babiš? Nic, poslouchá a jde s hlavním proudem. Sice populisticky reptá, ale nic více. U nás doplácí na podcenění médií, kdy ani v době vlastnictví solidního portfolia značek v této branži nedokázal vytěžit z mediálního prostoru dostatek profitu a je nadále otloukánkem profialovských novinářů.
Současná vláda tedy nadále kolaboruje s Bruselem, nepostavila se důrazně ukrajinskému drancování republiky…
- Podílí se na protiruském tažení Evropské unie a vyznává ideologii, dle které může Putin za vše špatné, přestože je evidentní vina na samotné EU. Neustoupila od kontraproduktivního a nejpředraženějšího nákupu vojenských stíhaček... Nezamítla komplexně Green Deal... nechává běžet přípravy na budování škodlivých větrných elektráren, nezasáhla proti solárnímu byznysu. V oblasti daní vrací problematické a drahé EET místo zákroku proti vyvádění zisků nadnárodními společnostmi. Slabé jsou i kroky namířené proti pachatelům a organizátorům rozkrádání za minulé vlády. A nezakázání sjezdu Landsmannschaftu je doslova ztracená možnost ukázat důraz v boji se zaprodanou opozicí...
- Motoristé a SPD museli v mnohém „stáhnout“ ocas. Především Okamurova část vlády občas asi skřípe zuby. A můžete si myslet co chcete, ale jediný Rajchl předvádí to, co bychom čekali od celé vlády. On v ní však není…
- Na druhou stranu tu jistě pár pozitiv máme, třeba negace Eura, jen nejsou dostatečně prezentována a dosud neznamenají pokrok v boji s unijním svinstvem. Přitom Brusel utahuje šrouby a nesvoboda z toho pramenící se zvyšuje. Nikdo nás před tím zásadně nechrání...
I přes vše výše uvedené je současná vláda trnem v oku eurohujerské části české společnosti. Ta by chtěla ještě více EU, restrikcí a předání moci. Rodina Kolářů ovládajících Hrad s loutkou Pavlem, mediální spodina, část předních umělců, všichni ti Etzlerovci, rodina Nerudů, Zdechovský, Šafři, Hřebejci, Halíci, Člověk v tísni a skutečně velká hromada dalších včetně pětikoaličních elit podávajících si ruku s Novotným, Oganesjanem, Pšenákem či chvilkařem Minářem jsou velká protistátní síla snažící se nás zotročit a předat Bruselu. To sice znamená, že jsou Babiš & spol. lepší vládou než bývalá Fialova parta, otázkou je, zda li by to nemohlo být lepší. A já říkám, že rozhodně ano.
Jindřich Kulhavý z článku „Zůstáváme kritičtí i k nové vládě“ https://www.inadhled.live/…de/
A ještě pár obrázků k té ostudné akci
Rozděl a panuj
Židovští myslitelé z Německa vymysleli leccos.
Například ten komunistický manifest a Kapitál, který mnohé osvětlil, ale i mnohé nedobré způsobil.
Jejich soukmenovci v USA vymysleli, jak zničit velké státy za pomoci jejich národů, které společně žily celá staletí.
Císař František vyzývá: Mým národům.... I na bankovkách má spoustu jazyků svých národů.
Když se Masaryk vrátil z USA, bylo rozbití států už dané. Rozbila se jich celá řada na základě tzv. "práva na sebeurčení". Což už zase dávno neplatí. Sebeurčit se mohly národy Jugoslávie, ba i Československa, ale národy Ukrajiny nikoliv. Jiné národy Sovětského svazu podporované západem však ano.
Ale dnes je teze, že národy Evropské fašistické unie se musí rozpustit v evropském eintopfu, včetně muslimských halal obohacení.
Zatímco český národ má být rozpuštěn Evropské fašistické federaci, Němci z ČSR mají svůj spolek a ten má mít práva na kolektivní omluvu svých protektorátních obětí!
To je varující. Velmi varující!
Tomio OKAMURA
„OBĚ STRANY nesou nějakou vinu na událostech, které se děly během války“, říkají podle Seznamzpráv němečtí účastníci dnešního pochodu Sudetoněmeckého landsmanšaftu z Brna do Pohořelic.
Takže Češi podle Němců můžou za nacistickou okupaci a máme cítit vinu??? To jsou tak nestoudné nehorázné odporné výroky, že s nimi můžou souhlasit snad jen protičeští kolaboranti.
Konání sjezdu v Brně podpořilo vedení města Brna a Jihomoravského kraje v čele s ODS, KDU-ČSL, STAN, Piráti a TOP09, a navíc dali organizátorovi sjezdu 15 milionů z veřejných peněz. (@tomio.cz)
Jednotně!
Ivan Vyskočil: Moji maminku z Terezína osvobodil maršál Koněv
„Já budu moderovat tu akci, která se dělá proti sjezdu sudetoněmeckého landsmanšaftu, a myslím si, že mám celkem puvoár k tomu mluvit, protože moje maminka si užila „dobrodiní“ našich milých krajanů v koncentračním táboře Terezín. Přičemž tatínek byl totálně nasazený někde v Německu. Vyprávěli o tom,“ vzpomíná herec a člen Klubu 2019 Ivan Vyskočil.
„Takže mně připadá naprosto nehorázné, aby se tady sjezd těchto lidí, organizace, která vlastně je založená i potomky nácků, konal. Zejména když jsme mnozí slyšeli od svých předků, co ti Němci a ti sudeťáci v těch Sudetech prováděli. Stříleli české četníky, zapalovali jim stanice a potom vyháněli české lidi, kteří i s dětmi na žebřiňácích tažených krávami odjížděli, neměli ani kde bydlet… A co si budeme dál povídat, 360 tisíc mrtvých, které tady po sobě Němci a mezi nimi i naši milí krajani zanechali, tak ti mluví za všechno. Nebýt maršála Koněva, tak já bych možná ani nebyl naživu. Protože maršál Koněv osvobodil moji maminku z Terezína.“
Dostal se i k tomu, že prezident Pavel udělil záštitu festivalu Meeting Brno.
„No to je taková hanba, že by měl okamžitě ten prezidentský úřad opustit,“ domnívá se Ivan Vyskočil.
Michal Gulyáš: Skupiny kolaborantů. Služební potkani…
„Když jsem byl malý kluk, slýchával jsem často v televizi v různých debatách na politická témata slovo revanšismus z úst různých ideologických diskutérů. Bylo mi to nesmírně odporné, protože to slovo nezní libozvučně. Ani obsah toho slova není nikterak pozitivní. Až donedávna to slovo ve své podstatě leželo, možná pro celou naši společnost, pod nánosem událostí v čase. Dnes se opět dostalo na čelní místo pořadníku dní. Němečtí revanšisté, čeští kolaboranti, zastoupení v nejvyšších funkcích našeho státu, ti všichni se spojili, aby svorně demontovali Českou republiku,“ říká pro ParlamentníListy.cz herec a místopředseda Stačilo! Michal Gulyáš.
„Osobu v prezidentské funkci již nelze nazývat jen loutkou, ale je třeba jasně říci, že je to osoba, která se nejspíš může veřejně dopouštět skutku zrádného jednání při zastupování českých občanů, jestliže svým podpisem jako patron zastřešuje akci sudetoněmeckého landsmanšaftu, který se koná v těchto dnech v Brně. To není český prezident, nositel naděje, to je prezident, čaroděj zániku! Neméně odpornou osobou v nejvyšší funkci je i předseda Senátu, člověk, který svým vystupováním reprezentuje protinárodní zájmy, bohužel nejen v tomto případě,“ míní herec.
„Další skupiny kolaborantů, jako ti, kteří malují krev na ruce sochy prezidenta Edvarda Beneše, to jsou lidé, kteří nejsou Češi, možná česky mluví, mají nejspíš česká občanství, ale v duši jsou jako sněť, služební potkani, kteří patří k národu prodejných, názorových prostitutek,“ vzkazuje a na závěr dodává.
„Pojedu do Brna přečíst slova Reinharda Heydricha, aby bylo připomenuto veřejně, co se mělo státi s Čechy, za co Německo po své porážce mělo zaplatit, co dnes opět ústy Posselta bagatelizuje a neguje.“ Tato slova zazněla 9.5. na Staroměstském náměstí při oslavě Osvobozeni...
*Vyskočil je dobrej,
- to bych taky podepsala. Zkušenosti jsou nepřenosné, lidi jsou trestuhodně vymýváni a nesmiřitelně rozděleni. Tohle po nás od začátku chtěli, na tom pracovali víc jak 30 let - dvě generace, které bez zkušeností a znalostí teď všechno ví nejlíp, protože mají kantory jako je Fiala, Rakušan, Nerudová..., tedy lháře, dozi-zloděje a blbou blondýnu.
Včelka
Ve fofru. Úplný souhlas s vámi! Ale za chvíli směr Brno. Tak doufám, že nás tam dojede hodně:-) a tuhle nesmyslnou potupu navzdory přicmrndávačům jednoznačně odmítneme, aby si ty jezinky nechaly zajít chuť!
U Stalingradu
byla náckům zima a v Brně jim bude pekelně horko.
Degener
Týdenní souhrn toho nejlepšího z Degeneru
https://degener.cz/tydenni-souhrn-17/
Dokázali jste zařídit, aby Posselt ...
O tom to je, Vidláku.
Dokud se národ nevzepře a nenajde sílu rozhodovat o podstatném, musí třít bídu s nouzí na cizí na cizím písečku ...
Češi postoupili do čtvrtfinále...
Opět měli namále, ale přesto postupují do čtvrtfinále. Jenže, nic na tom nemění, že Čechům opět pomohlo štěstí a nikoliv hokejové umění.
Odlahcim temu
MS v hokeji 2026. CZ - SK 3:2
S manzelkou a s 20-timi priatelmi sme vcera vecer sedeli v "zastanovanej" - rozumej - zakrytej a zafoliovanej casti miestneho sportpodniku. Pozerali sme hokej na platne a fandili sme. V strednej casti krytej terasy sedela ceska rodinka - chlap, zena, decko a babka o francuzskych barlach. Atmosfera bohova, on fandil samozrejme vasim, my svojim. Po zapase - to sa mi najviac pacilo - sa postavil nas najvacsi chlap. Smekl klobouk a zagratuloval nasim ceskym spolustolovnikom k vitazstvu. Oni nechapali ze sa ocitli medzi svojimi.
Češi letos nemají kvalitní tým,
ale zápas to byl zajímavý, akční, dramatický až do poslední vteřiny. Jediné co se mně nelíbilo bylo chování psychopatů Pospíšilů. Hlavně ten Kristián je zralý na kazajku, nikoliv do reprezentace.
Konečné řešení
Co by se asi tak stalo, kdyby se němci vrátili zpátky do Sudet? Když tady totiž byli naposled, tak se snažili český stát destabilizovat a rozbít. Chtěli patřit do Německa a to se jim nakonec povedlo, ačkoli asi ne tak jak si představovali. Němci tady za Rakouska- Uherska byli privilegovaná menšina a když se vyhlásilo ČSR , tak už byli najednou s čechy rovni - to se jim moc nezdálo, takže každé odebírání privilegií a zrovnoprávňování chápali jako útok na ně. Existuje dokonce argumentace, že češi němce utlačovali, protože například požadovali češtinu jako úřední jazyk i v Sudetech. A nezdálo se jim víc věcí, ale hlavní problém byl, že vlastně vůbec nechtěli být součástí ČSR už od začátku. Okamžitě po vyhlášení českého státu se pokusili odtrhnout, ale česká armáda tomu zabránila. Čechy bez pohraničních hor a hvozdů by totiž byly velmi vojensky zranitelné. Každopádně - máme historickou zkušenost, že němci v čechách být nechtějí, takže jim jde spíš o politický profit z čechů jako viníků - když uznáme vinu, tak pak němci budou mít morální nárok od nás žádat různé ústupky. Měli bychom být tedy rádi, že Postupimská konference a její výsledky do českého právního řádu zanesené Benešovými dekrety vyřešili německou otázku jednou pro vždy. A každý kdo se snaží otázku odsunu znovu otevřít, usiluje vlastně o rozbití České republiky......Howgh
*iw23* konečně černě na bílém: stejně jako na okrajině
neshody ústící ve válku vznikly, protože
nula od nuly pošla a statisíce umírají, protože
nikdo se nechce poučit od úspěšných
*Miloš von Bern
Také zakázali dvě německé strany, které měli v programu odtrhnutí Sudet od ČSR - fuj, taková diskriminace (ironie) !! Paralela s ruskou menšinou na Ukrajině se nabízí, akorát češi na "německá" města nestříleli z minometů :-) . Naopak, vypalování četnických stanic a vyhánění čechů z jejich domovů byla spíš doména německých spoluobčanů, toužících se odtrhnout ze státu Untermenchen republik. Samozřejmě, kdybychom měli tehdy přímou demokracii, tak by se to stát nemohlo :-)
P.S.- celá tragédie česko německých vztahů byla o tom, že němci chtěli být v německém státě (nebo ve svém Německém Rakousku) s ostatními němci a ne v ČSR s čechy. Přestože obě národnosti měli za Rakouska-Uherska dobré vztahy, jakmile byli němci přiděleni do Československa, tak začali české úřady bojkotovat. Na to následovaly kroky české vlády aby situaci zvládli, protože stát musíte nějak řídit, že ano. Po příchodu světové krize 1929 a krachu průmyslu zejména v pohraničí (a hlavně po nástupu Hitlera v Německu) se pasivní bojkot změnil v aktivní odpor proti české vládě. Nikdo už se netajil tím, že cílem je destabilizovat a pokud možno rozbít ČSR. Řekl bych, že odsunout němce po válce do Německa bylo jediné logické a legitimní vyústění, přestože rozhodně nesouhlasím s jeho technickým provedením. Ale byl konec války plné hrůz a všichni cítili k němcům přirozenou nenávist, takže asi to ani jinak nebylo možné.
*iw23* ale podle ChatGPT
*iw23* Přísně tajná zpráva - jen pro Vidláka
In der Switzerland lebende Deutschsprachige waren nie eine nationale Minderheit wie die Sudetendeutschen in der First Czechoslovak Republic. Im Gegenteil: Deutsch war und ist die größte Sprachgruppe der Schweiz.
Wichtige Unterschiede:
Bei den Sudetendeutschen war die Situation anders:
Man könnte vereinfacht sagen:
Das bedeutet allerdings nicht, dass die Schweiz spannungsfrei war. Auch dort gab es sprachliche und konfessionelle Konflikte. Aber das politische System war stärker auf dauerhaften Ausgleich zwischen Sprachgruppen ausgelegt.
Kann man sagen: Wäre das Schweizer Modell bei der Gründung der Tschechoslowakei angewendet, würden auch die meisten dort lebenden deutschsprachigen Leute nie "Heim ins Reich" rufen?
Viele Historiker würden zustimmen, dass ein stärker föderales und konsequent mehrsprachiges Modell nach Schweizer Vorbild die Spannungen zwischen dem tschechoslowakischen Staat und vielen Sudetendeutschen vermutlich reduziert hätte. Wahrscheinlich hätten sich dann mehr Deutschsprachige loyal mit dem Staat identifiziert.
Aber man darf die Unterschiede zwischen der Schweiz und Mitteleuropa nach dem Ersten Weltkrieg nicht unterschätzen.
Weshalb ein „Schweizer Modell“ möglicherweise geholfen hätte:
Gerade das Gefühl, plötzlich von einer „staatstragenden“ Gruppe der Habsburgermonarchie zu einer Minderheit geworden zu sein, war für viele Sudetendeutsche psychologisch und politisch wichtig.
Aber warum das wahrscheinlich trotzdem nicht alles verhindert hätte:
Nach World War I dominierten in Europa ethnische Nationalideen. Viele Menschen dachten in Kategorien von „Nation“ und „Volk“, nicht in einem schweizerischen staatsbürgerlichen Sinn.
Die Switzerland war über Jahrhunderte gewachsen. Die Czechoslovakia entstand dagegen sehr plötzlich 1918 aus dem Zusammenbruch von Austria-Hungary.
Schon 1918/19 gab es Bewegungen, die deutschsprachigen Gebiete an Deutschösterreich anschließen wollten — also noch vor der NS-Zeit.
Die Wirtschaftskrise, moderne Propaganda und die Expansionspolitik von Adolf Hitler radikalisierten die Situation massiv. Selbst ein liberalerer Staat hätte diesem Druck möglicherweise nicht standgehalten.
Das wird oft vergessen. Viele waren demokratisch, katholisch, sozialdemokratisch oder kommunistisch orientiert und lehnten den Nationalsozialismus ab.
Deshalb wäre die vorsichtige Formulierung wahrscheinlich:
Danke. Und welche Rolle würde dabei die direkte Demokratie spielen?
Die direkte Demokratie hätte wahrscheinlich eine wichtige Rolle gespielt — aber mit ambivalenten Folgen.
Einerseits hätte sie möglicherweise die Loyalität vieler Sudetendeutscher gegenüber dem Staat gestärkt. Andererseits hätte sie nationale Konflikte auch verschärfen können. Es kommt sehr darauf an, wie das System gestaltet gewesen wäre.
Warum direkte Demokratie stabilisierend hätte wirken können:
Wichtig ist aber:
Die Schweizer direkte Demokratie funktioniert nicht isoliert, sondern zusammen mit:
Ohne diese Elemente kann direkte Demokratie auch Konflikte verschärfen.
Denn in der Tschechoslowakei der Zwischenkriegszeit bestand ein großes Risiko:
Das zeigte sich bereits nach Austria-Hungary dissolution:
Viele deutschsprachige Regionen erklärten damals ihren Wunsch, sich „Deutschösterreich“ anzuschließen. Die Siegermächte verboten das jedoch.
Ein weiterer wichtiger Punkt:
Die Schweiz entwickelte ihre direkte Demokratie über Jahrzehnte relativ stabiler innerer Entwicklung. Die Tschechoslowakei entstand dagegen:
Darum sagen viele Historiker sinngemäß:
Oder kurz:
Pe-Pa patří na sjezd sudetských Němců
a nikoliv na summit NATO.
Myjete maso, když ho donesete z obchodu? Není to tak dobrý nápad
Nemyjte si raději ani ruce!
Když už jsi toto téma nakousnul.
Já namáčím kupované maso min. na noc do studené vody. Vyplaví se ještě dost krve a domnívám se, že i jiných zdraví ne příliš prospěšných látek. Tento "výluh" jsem vždy důkladně převařil a to by jste koukali co všechno v něm "vyšumělo"! A teď to hlavní - nechtěl to ani pes, který jinak sežere vše co se dá pokousat! Máte někdo podobnou zkušenost? Omlouvám se za příspěvek mimo téma, tak mě prosím nekamenujte. :-)
Já, si myslím,
že být mimo téma je mnohdy poučnější i zábavnější.
Celý svůj život jsem mimo téma. Snad mě k tomu vede ta má věčná tréma. Nijak se však netajím, že se tím i pobavím.
*Jurášek
U mne to vůbec není mimo téma! Jde přece o životy!!!☝️
No dobře a co s tím nebo proti tomu chcete dělat?
Ja jsem nic podobného nezkoušela ale snažím se kupovat prokazatelně české maso. Nevšimla jsem si, že by vývaru něco bylo. Psa jako testera nemám🤭
*Jurášek
Není to mimo téma, je to užitečná informace, když něco nežere jinak "žravý" pes, tak na tom něco bude. Jenom by to chtělo ještě trochu rozšířit, asi jde o maso určené k rychlé spotřebě, ale co když ho chceme zamrazit, udělat s ním tuto proceduru taky (tedy po rozmrazení)?
Pěkná ukázka double-thinku…
Pěkná ukázka double-thinku možná je jak označují odsun za bezprávné vyhnání, zatímco on to byl ve skutečnosti trest "podle práva" (když už nic jiného tak minimálně práva silnějšího).
Uhde,
to je kapacita, vždycky chtěl být u koryta. Každý kdo ho trochu znal, tak ví, že správně procital. I dnes je tento starý dement procítěný, nad většího šmejda snad ani není.
*Uhde...
Oni tihle bývalí disidenti, vyzdvihováni (často neprávem) porevolučními režimy, se asi uměli líp přizpůsobit než našinec tehdy naivně cinkající klíči a zde žijící. Jsou jedinci, kteří tehdy necinkali a ze dne na den se rovnou překabátili.
Pohorelice u Brna/dle wiki
Pohorelice u Brna. Co pise wikipedie (plus ta stranka dole ofocena z publikace venovane architektonickym pamatkam ceskych kraju): ... V červnu 1924 a v červnu 1928 město navštívil president T. G. Masaryk. Na počátku třicátých let 20. století město prosperovalo a dále rostl počet jeho obyvatel. S rozvojem automobilismu a autobusové dopravy opět Pohořelice nabyly na významu jako křižovatka cest (z Brna na Mikulov a Vídeň na jedné straně a ze Znojma na straně druhé). Ve městě bylo v té době evidováno mimo jiné 11 hostinců a kaváren, 10 krejčích a švadlen, 8 obchodníků s oděvy a textilem, 5 řezníků, 4 pekaři, kloboučník, 3 cihelny, 4 cukráři, 2 papírnictví, 2 drogerie, 14 obchodů se smíšeným zbožím a železem, 1 kadeřnictví, 7 holičů, 2 prodejny elektrozboží a fotoateliér. V roce 1930 bylo v rámci 4 290 obyvatel 65 % české národnosti. Období 2. světové války. Rok 1938 probíhal, v očekávání válečného konfliktu, ve znamení plánování a rychlého dokončování staveb betonových bunkrů jižně a jihozápadně od města. Na významu však toto opevnění ztratilo kvůli Mnichovské dohodě. Z velké části přes Pohořelice pak probíhal přesun československých branných sil do vnitrozemí. Říšskoněmecké jednotky obsadily Pohořelice 9. října 1938... Část obyvatel z města utekla, část byla vyhnána. V květnu roku 1939 bylo ze 3 285 obyvatel města 1 410 osob české národnosti (tedy 43 %). V závěru druhé světové války byl první větší letecký útok proveden na Pohořelice večer 4. dubna 1945. Bomby zničily 7 domů a zabily 3 osoby. V následujícím období byly hlášeny letecké poplachy téměř každý den. Většinou však letecké roje pouze nad Pohořelicemi přelétávaly a směřovaly k Brnu. V neděli 15. dubna byly na Pohořelice provedeny tři nálety. Ve dnech 18. dubna až 7. května 1945 byla severovýchodní část Pohořelic obsazena vojáky Rudé armády, jihozápadní část byla stále okupována nacistickými vojsky. Z hospodářských dvorů a cukrovaru byly odváženy zásoby a materiál do Rakouska. Ve věži kostela byla umístěna nacistická pozorovatelna. Po celou dobu probíhaly přestřelky a přesuny zbraní na obou stranách. V neděli 6. května nastaly útoky dělostřelectva Rudé armády, 7. května se přidalo letectvo, které shazovalo bomby na nacistické pozice. Řeku Jihlavu překročily další pluky Rudé armády. Konec okupace nastal proniknutím vojsk Rudé armády do oblasti Velkého Dvora a rychlým ústupem nacistického vojska. Pohořelice byly osvobozeny odpoledne 7. května 1945. V období od poloviny dubna do konce války zemřelo v Pohořelicích 7 civilních osob. V blízkosti Pohořelic byl v období 1. 6. až 7. 7. 1945 zřízen nouzový ubytovací tábor pro Němce odsunuté na konci května z Brna směřující do Rakouska. Ubytováno zde bylo přibližně 6 000 osob. Poválečné období Vedle lidských ztrát utrpěly Pohořelice i velké materiální škody. Muselo být asanováno 40 domů. Urgentně byly opraveny zničené mosty, které vyhodilo do povětří ustupující německé vojsko. K 17. květnu 1945 bylo ve městě evidováno 2 735 obyvatel, z toho 1 731 uvedlo českou národnost (63 %). Němci v Pohořelicích v následujících měsících setrvávali obvykle jen kvůli svým smíšeným manželským svazkům. Mnohé polnosti zůstaly ležet ladem, protože se o ně již nestarali bývalí němečtí hospodáři. Ve velkostatcích chyběli zaměstnanci. Do roku 1950 se do Pohořelic přistěhovalo 976 nových obyvatel, povětšinou z okresů Moravy. Poválečné Pohořelice měly nově převážně zemědělský ráz, na rozdíl od předválečného řemeslnicko-průmyslového charakteru
K článku
Mam z něho trochu husí kůžičku. Vybavily se mi pojmy obrození a osvícení. Tudíž si myslím, že se bojovalo za češtinu už dřív, nejednou a trvalo to dost dlouho.
Momentálně jsem se z vysílání Inovace republiky od znalce Ústavy dozvěděla, že mlčení brouka se nám může stát osudným. To že něco nevíme - neznamená, že to neexistuje.😱
Tip na otázku do referenda
Chcete být občanem evropské federace (17. spolkovou zemí Německa)???
To přece nikdo rozumný nemůže připustit ...
... takovou slabost politiků, aby o důležitém rozhodoval národ společným hlasováním :-)
Pro řadového občana by to přece byla výhra v loterii - 3x vyšší plat, jak tady někdo nedávno napsal ... i Vidlákův nejstarší syn už pochopil
*Miloš…..
3x vyšší plat?😂😂😂😂To určitě🙈
Mozna by v rámci podpory LGBTQ+ byla nařízeno každému pracujícímu přišít ještě jedno vemeno. Třeba na záda✌️
Němci mají v programu narovnání Ost-West-Land
Výhledově určitě i mezi Oster-Ostest-Land :-)
Preferujete snad Anschluss ke Švýcarské konfederaci s 5x vyšším platem? (!!!)
*Miloš
Ja jsem hlavně pro šlus s okrádáním a lhaním.😈
Milošovi.
U nás v ČR jsou i v porovnání s jinými zeměmi pracovití, nápadití a vzdělaní občané. Pokud v některém státě jsou platy pětkrát vyšší, tak to může být jen na základě nějaké zlodějiny.
Ale jak vidím i na zlodějinu, pokud je prováděna vysoce sofistikovaným způsobem, jsou někteří lidé hrdí.
výčitka
asi z 99% s tebou souhlasím Vidláku, tedy v tom co píšeš, až na to, že ze stejného důvodu proč víc jak polovina Čechů nesouhlasila se sjezdem posseltů, tak ze stejného důvodu (...tedy z kolektivní viny, kterou my umíme a zároven neodpouštíme jeli spáchána na nás) nesouhlasili s KSČM mnozí levicoví voliči ač KSČM natáhli ruku ke spolupráci...komunistům tady nikdy nikdo neodpustí, stejně jako Sudetákům, maximálně zapomenou v rámci generací. Nemluvě o tom, že to opozice má v programu očerňování...jsi buď proruský nebo komunista to je jediné co libtárdi umí. To je lidská vlastnost a budete s tímto stigmatem bojovat ač byste nemuseli...úplně jinak vypadá kandidátka s nezávislými či hnutí Stačilo než se znamením KSČM...proč se toho držíte?.. budte levičáci, socani, ale nebudete komunisti..ale vy se toho budete držet dál ač víte po volbách ta čísla. Já KK nevyčítam hříchy jejich zakladatelů a uzurpátorů moci za každou cenu v 50 letech..dnešní komunisti za to nemůžou, ale vysvětluj to levicovým voličům vlastencům, kteří jsou proti celou duší pač MĚLI ZKUŠENOST...je to hrdost, že jste neuhnuli nebo co? proč nemůžete mít stejný program a jmenovat se Stačilo bez dalších přídomků....budete s tím bojovat do konce bytí...nezlob se, ale toto nikomu nevyčítej. Ty jsi člověk, který umí odpouštět, ale dav neé....podívej se na hnutí ANO...bez přídomků a schová se tam kdokoli a vyhrávaj volby jako nejsilnější strana
Češi chtěli německá území už před rokem 1939!
15.5.26
Facebookové stránky SL mají přibližně 1800 členů. I na nich je téma sjezdu landsmannschaftu v ČR živé. Příspěvky Němců - a to i těch z Čech, bohužel, ukazují zoufalé nepochopení situace v ČR a absolutní neznalost historických souvislostí.
Například diskutér vystupující pod jménem Josef Gruber obviňuje Posseltův spolek z toho, že „leze Čechům do p.dele“.
„Ať koukají vrátit všechno co nakradli,“ píše Wolfgang Demuth.
Diskutérka Martina Schecková se zaměřila konkrétně na šéfa SPD Tomia Okamuru: „Trvalý zákaz vstupu pro Tomia Okamuru a tu jeho bandu.“
Diskutér Christian Stefanitsch zachází ještě dál a v rámci uplatňování kolektivní viny, na kterou jsou přitom naši bývalí krajané tolik citliví, vyjadřuje pochybnosti nad členstvím České republiky v Evropské unii. „To, co se zde odehrává, je důkazem toho, že Česko v EU vlastně nemá co pohledávat.“
Josef Gruber ve svém komentáři konstatuje, že bez zrušení Benešových dekretů a restitucí nemají podobná gesta smysl.
Diskutérka Stefanie Olf tvrdí, že Češi měli již před rokem 1939 zálusk na německá území.
--------------
Ale jsou tam i smířlivější příspěvky. Jeden také tvrdí, že Češi a Němci byly před 800 lety stejný kmen. Další nevěří, že odsunutí Němci ve většině podporovali Hitlera. Atd. atd.