Ofenzíva jako začátek konce

Autor
Štítky

Dnes se chci po delší době opět vrátit k válce na Ukrajině, protože o velké ukrajinské ofenzívě si už cvrlikají i vrabci na střeše. Náš prezident řekl, že Ukrajina má jen jeden pokus zvrátit situaci na bojišti. Stepní orákulum Džamila nás zase oblažila detailním rozborem, jak Ukrajinci slavně zvítězí a do léta bude po válce. Američtí vojenští blogeři se shodují, že ofenzíva bude, ale nic nepřinese, protože Rusové celou zimu pilně kopali zákopy a chystali všemožná opevnění ve všech myslitelných směrech možného útoku. Prezident Zelenský řekl, že ofenzíva nebude, protože spojenci nedodali dostatek zbraní. Ruští blogeři tvrdí, že ofenzíva nejspíš nebude, protože Ukrajina všechny rezervy použila k udržení Bachmutu.

Do toho nám Putin se strýčkem Si chystají henty „největší změny za sto let,“ jejichž první fáze vypadá tak, že se místo v dolarech bude obchodovat v juanech. Do toho Saúdové snižují těžbu ropy, Rusové také… ale vsadím se, že rostoucí cena nebude mít vliv na cenu v Číně a Indii.

Mimochodem… vzpomínáte na ropné sankce? Že jsme se tady kolektivně zavázali, že nekoupíme ruskou ropu, pokud její cena překročí určitou hranici? A vzpomínáte, že Putin podepsal jakýsi dekret, že pokud tyto sankce budou uplatněny, tak Rusko takovým zemím nedodá ropu vůbec? Skoro mám pocit, že snížení těžby má posunout cenu ropy nad zastropovanou sumu, aby se vidělo, kdo má koule. Zdá se, že nové cesty jsou již navázány, tankery vědí, kam mají plout, je domluvená nakládka i vykládka…

Američané už teď především bojují proti inflaci a řeší, jak velké úrokové sazby (a na ně navázané krachy bank) jsou ještě přijatelnou ztrátou. Němci už prý zase pojišťují Nordstrým a příslušná nepoškozená trubka má pěkně zase začít pracovat. Stále více zemí hlásí, že už nemají žádné zbraně, které by Ukrajině mohly předat. Včera se začaly množit zprávy, že Wagnerovci v Bachmutu přitlačili a Ukrajina začíná svoje vojáky stahovat.

Macron byl sice v Číně, ale tiskovka nic moc. Sitting Ping mu prý dal necelou hodinu. Uršula tam byla s Macronem, ale s ní se čínský prezident snad ani nesešel. Nepochybuji o tom, že naši intervjuci v celém tom diplomatickém fiasku najdou nějaké pozitivní momenty, aby to nevypadalo tak blbě a určitě nám vysvětlí, jak Macron Číňany zepsul za nedodržování lidských práv. Jinak ale to vypadá, že podmínky si bude diktovat Číňan a ne Frantík.

Mimochodem, víte co je zajímavé? Celá ta válka na Ukrajině se vede ze zásob, které si obě supervelmoci připravily na třetí světovou válku. Já vlastně docela zírám, kolik těch nábojů a granátů bylo někde uložených. Když si vzpomenu, jak se měly Evropou valit obrovské armády, jak byly naplánovány průniky k Rýnu nebo směrem na Polsko, kolik se toho mělo účastnit tanků a další techniky… a stačila trocha technického pokroku a všechny ty obrovské zásoby stačí sotva na boj na Ukrajině, který se prakticky nehýbe z místa. Bojiště je nasycené moderními prostředky, které se víceméně eliminují navzájem a zůstává jen staré dobré dělostřelectvo a lidský kanonenfutr. Zbytek jsou šachy… žádný poker. Není co skrývat a není s čím blufovat.

Na začátku války se ukázalo, že nějaký manévrový boj moc nefunguje. Kdejaký hejhula s Javelinem dokázal zastavit tankovou kolonu. Javelinů bylo hodně, tanků méně. Co se neobsadilo na začátku, to se pak dobývalo rozstřílením na hadry. Nějak si nedovedu představit, že by to teď mělo být jinak. Jako že se ukrajinské tankové kolony budou valit krajinou a ruské ruční protitankové střely budou mít dovolenou. Bojiště je extrémně široké, všude samý dron, všechno je vidět… Přemýšlím jak by musela vypadat ukrajinská ofenzíva, aby tohle všechno eliminovala…

K ofenzívě dojít musí. Skutečně má Ukrajina poslední pokus, jak předvést nějaké impozantní vítězství. Pokud ho nepředvede, začne vojenská pomoc rychle slábnout. Koneckonců, kdy jste naposled slyšeli Fialu nebo jiného chciválka mluvit o tom, jak Rusko bude platit válečné reparace? Kdy jste naposled slyšeli o poválečné obnově Ukrajiny za ruské peníze? Kdy jste naposled slyšeli o ekonomické příležitosti, až to všechno skončí? Už se mluví jen o těch ohrožených hodnotách, které je nutno bránit, ale nějak se z vítězného tónu úplně vytratilo, že to celé dobře dopadne. Ukrajinci potřebují ofenzívu, protože Západ potřebuje ofenzívu a pravdu bude mít nejspíš Petr Hampl, který říká, že to celé bude rituál, který se udělat musí, protože se to očekává, ale nic se nezmění.

Jedině velkolepý úspěch ukrajinských sil ještě může změnit ochabující podporu Západu. Tak velký, aby obnovil víru ve vítězství, ve které už nevěří ani Němci ani Francouzi. I Poláci nějak podezřele často mluví o nutnosti debanderizace a nutnosti vstoupit na ukrajinské území, aby si Rusové nevzali všechno. To jediné by mohlo změnit rozpoložení ukrajinských spojenců, kteří začínají mít svých problémů dost, protože to přece mělo být celé jinak. Rusko se mělo zhroutit pod sankcemi a jejich armáda je přece neschopná.

Na bojišti ještě bude muset zemřít hodně mladých kluků, aby se všechno definitivně ukázalo. Ještě se tam vystřílí hodně peněz a zničí hodně domů a bytů. Ale když vidím tu frontu asijských, afrických i jihoamerických představitelů v Moskvě a Pekingu, tak bych řekl, že hoši věří víc těm dvěma autoritářům, než Bidenovi. V poslední době nějak moc státníků přestává pochybovat o tom, že Rusko nakonec vyhraje…

Ukrajina má jednu poslední možnost otočit to na svojí stranu. Stane se tak? Nebo to bude začátek konce?

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.6 (268 hlasů)

Komentáře

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Lepší „lidský potenciál“?? Víte proboha, o čem mluvíte? Vy se opravdu domníváte, že tyto dva státy mají nějaký lidský potenciál, že tam je větší svoboda, větší možnosti seberealizace atd? Proboha, zkuste si o tom něco zjistit. Zjistíte, jak je Čína neuvěřitelně materialistická a soupeřivá a to ve vztahu ke svým vlastním lidem. Prostě brutální kapitalismus 19.století. Tím neříkám, že Západ je dokonalý, samozřejmě velmi vnímám ty znepokojivé tendence to tu zadrátovat, ale do „svobody“ v Číně či Rusku máme fakt daleko. No a vědecký potenciál - Čína jej samozřejmě má a obrovský. Ale Rusko? Proboha, už si to konečně uvědomte. V budoucnu Rusko žádnou velmocí nebude. Prostě ten potenciál nemá. Má pouze spoustu surovin a atomové zbraně, ale potenciál je ten tam. Není mi ale opět jasné, v čem nám zde ve středu Evropy je prospěšné, že světu nebude vládnout četník USA, ale Čína (nebo nedejbože Rusko). Vy se opravdu domníváte, že to bude lepší? Férovější? Prospěšnější pro nás?

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pro nás by bylo lepší a férovější pokud bychom jednali podle zdravého rozumu a podle svých zájmů ne podle fantasmagorických teorií.

Ale téma je příliš široké, co kdybychom je trošku zúžili. Opravdu si myslíte že současný směr energetiky EU, kdy Německo zavírá atomové i uhelné elektrárny a současně se chystá přejít na elektromobilitu, bude fungovat? Ono to nejen provádí na svém území ale snaží se nám to také vnutit. Co až zjistíme že to nefunguje? Jaký vliv bude mít takové šílenství na ekonomiku?

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

In reply to by freud (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ale to já s vámi naprosto souhlasím, mě se spoustu věcí nelíbí, od propagace imigrantů, LGBT, přes Green deal atd. Jenže fakt, že tohle je špatně, ještě neznamená, že v Rusku a Číně je tím pádem lépe.

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jenže mezi Ruskem, Čínou a EU, je jeden zásadní rozdíl. Čína ani Rusko nenutí své spojence, aby prováděli takové nesmysly jako je kvóty na migranty, podpora LGBT, Green deal, rušení atomových elektráren, rasová a genderová korektnost dotažená do absurdity atd.
Je nesmysl vyčítat něco Rusům, když EU i USA si to šinou stále se zrychlujícím tempem s kopce. Starejme se o sebe a své problémy, máme jich víc než dost. Co všechno budeme ještě vedení EU tolerovat. Říkáte, že se Vám to nelíbí. Nelíbí je slabé slovo. I když se Vám to nelíbí, je zřejmé že nynější vývoj podceňujete.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

Svedsko a Finsko si fakt pohorsili.Velmi neprijemny fakt.
Kdo neni blbej to nedela.
Nepreju jim ,aby museli jit na rusa.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by paw (neověřeno)

Trvalý odkaz

Finsko si zahrává o národní existenci, kterou může teoreticky Rus sfouknout jako svíčku a žádné NATO mu nepomůže.

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tydle "narativy", nevím kerej blboň to do čekolandu zatáhl, se bajkám, skazkám ani pověstem nevyrovnají. A ty pověsti říkají jak západ ukrajánkům pomáhá ke svobodě, podobně jako nám za mnichovské okupace. Něgdo by mohl třeba říci, že na Ukrajině se sešrotovává staré vojenské vybavení z celého světa a školí se tam zápaďáčtí politruci. Gdo ví. Zeleňák, až to bude horový, sedne do letadla a odletí, jak stále stejný špeky, že? No a v Rusku staví mosty, továrny, dálnice a frčej svoji potravinovou soběstačnost.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

Vy jste v Rusku Sasine nebyl, že? Tak až to někdy snad bude možné, tak si tam zajeďte. A neříkejte člověku, který tam byl mnohokrát, jak Rusko frčí. Stačí zajet pár stovek kilometrů od Moskvy (což v ruském chápání je kousek) a uvidíte, že do moderní země má fakt dost daleko. Ano, uznávám, naposledy jsem tam byl v roce 2020. Možná udělali nějaký obrovský krok kupředu. Ale spíš se obávám, že vůbec netušíte, o čem mluvíte. O zaostalosti ruských fabrik a primitivnosti ruských vesnic a měst bych mohl psát romány.

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

To chápu, ale přece jen se to děje. Rusko je veliké, takže to není tak vidět. :-)

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

zlikvidovat byly podle Vás také zaostalé ?

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

To není válka Ukrajiny, ale USA + NATO proti RUSKU a EU, Ukrajinci jsou pouze v roli užitečných idiotů.........https://www.youtube.com/watch?v=qH4BCQMvfpw

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Velikonoce jsou levnější než za komunismu. Kilo řízků by teď stálo 762, cukr 93 a pstruh 698 korun.
Zapomeňte na titulky o zdivočelých cenách potravin, jaké nemají obdobu. A nebo o nejdražší velikonoční tabuli v historii. Data Českého statistického úřadu (ČSÚ) nelze obelstít. Kuřecích prsní řízky stojí aktuálně 174 korun za kilogram, před revolucí v roce 1989 to bylo 60 korun. Průměrná mzda za rok 2022 činila 40 353 korun, v roce 1989 to bylo 3 170 korun. Prostým porovnáním s dnešní mzdou statistici zjistili, že kilo kuřecích řízků by nyní stálo 762 korun. A podobný propastný cenový rozdíl najdete u většiny potravin.

https://cnn.iprima.cz/velikonoce-jsou-levnejsi-nez-za-komunismu-kilo-ri…

Takže zase jste se vy dezoláti spletli..., no jo lžete kudy chodíte.
Ale tak kdo si hraje, nezlobí že...

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

reálná je pod 37 463 Kč a minimální 17 300 Kč a rozdíl mezi tvoří hlavně přesčasy

Průměrný počet slepic: 2.7 (7 hlasů)

Pochopil jsem správně, že podle Vás lidé, kteří mají vyšší než minimální mzdu ji mají hlavně kvůli přesčasům?

Pokud ne, tak se omlouvám. Pokud ano, můžete to nějak doložit?

Průměrný počet slepic: 3 (6 hlasů)

Si myslím, že u nás lidi berou furt stejně, přibližně 3000,- kčs. Ostatní je podvod, deformace cen, mezd, měnových košů a ostatních leváren. No a gdo bere ty vysoký platy, zase obyčejný svině u lizu. Klasické přerozdělování směrem k netáhlům alias bendovcovcům a spol. Ceny fšeho nemají vztah k realitě, všechno sou to bubliny, keré v cenách nepočítají ani obecní ani zemské náklady s takovou činností, natož náklady budoucí likvidace.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Tak to pak jo ...

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

Někteří zaměstnavatelé zaručené mzdy ignorují

Pracovní portály ukazují, že prodavači jsou docela žádaní. Avšak někteří zaměstnavatelé neznají, nebo ignorují zaručené mzdy. Hledají například „prodavačku – pokladní“, která umí pracovat na počítači a komunikuje anglicky, ale za plný úvazek nabízejí jenom 19 000 Kč hrubého měsíčně. V takovém případě riskují, že dostanou pokutu od státních inspektorů.

Nejnižší legální mzdy jsou vyšší, prodavači však většinou nevydělávají ani 25 000 Kč, takže v rámci tuzemského hospodářství patří mezi chudší zaměstnance.

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)

Neodpovídáte na otázku.

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

To Vaše hodnocení operuje sice s reálnými čísly (neověřoval jsem si to, ale asi máte pravdu) ale průměrnou nebo vyšší mzdu bere asi tak třetina zaměstnanců. Čili dvě třetiny mají méně, než je průměrná mzda. No a pokud bychom vzali například tu méně honorovanou třetinu, byl by tam hodně velký rozdíl od původně uváděné sumy.
Další problém jsou náklady bydlení včetně vody, topení a elektřiny, tehdy a teď, a taky další výdaje, například týdenní jízdenka do zaměstnání mě stála 6Kč teď by to stálo dvě stovky atd.

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

In reply to by freud (neověřeno)

Trvalý odkaz

>No a pokud bychom vzali například tu méně honorovanou třetinu, byl by tam hodně velký rozdíl od původně uváděné sumy.
Za 2022/Q4 je průměr cca 43k a medián cca 37k. To vážně není hodně velký rozdíl.

Průměrný počet slepic: 1 (3 hlasů)

Osmdesát procent zaměstnanců pobíralo mzdu mezi 18 666 Kč a 70 514 Kč.6. 3. 2023
Čili těch zbylých 20% bralo hrubého 18 666 Kč a míň.

https://www.google.cz/search?q=medi%C3%A1n+mzda+2022&source=hp&ei=syIwZ…

Hrubá mzda 18 666 Kč………………………Čistá mzda 16 377 Kč
https://www.kurzy.cz/kalkulacka/vypocet-ciste-mzdy/

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)

In reply to by freud (neověřeno)

Trvalý odkaz

>Osmdesát procent zaměstnanců pobíralo mzdu mezi 18 666 Kč a 70 514 Kč.6. 3. 2023. Čili těch zbylých 20% bralo hrubého 18 666 Kč a míň.

Opravil bych Vás: těch zbylých 20% bralo buď 18666 hrubého a míň NEBO 70514 a víc. Navíc plat přes 70000 má cca 10% pracujících (viz. https://www.e15.cz/kalkulacka-vyse-mzdy-srovnani).

Takže lidí s platem pod cca 19k je možná okolo 10%.

Průměrný počet slepic: 2 (4 hlasů)

Ano, v tom že plat kolem těch 19 000 Kč hrubého mělo zhruba 10% zaměstnanců máte pravdu a já se mýlil.

Já taky nepopírám že po roce 1989 vzrostla životní úroveň. Jenom se mi nezdají statistiky, které berou v úvahu jen určitý segment pracujících a jen určitý segment výdajů.

To všechno bych pořád ještě skousl ale daleko víc mne štve že nynější ekonomika a tím i budoucí životní úroveň jde do kopru, a to kvůli nesmyslné politice.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by freud (neověřeno)

Trvalý odkaz

Čest každému, kdo dokáže uznat omyl. A to myslím bez sarkasmu.

Je samozřejmě pravda, že některé skupiny obyvatel měly před 1989 vyšší platy (v porovnání s průměrem). Kompletní data jsem nenašel, ale v odkazu níže na straně 4 je zajímavé porovnání hrubých mezd podle odvětví mezi roky 89 a 97. Zvlášť ty extrémy jsou zajímavé.

Zemědělství 1989 - 108% průměrné mzdy
Zemědělství 1997 - 79.5% průměrné mzdy

Peněžnictví 1989 - 98.3% průměrné mzdy
Peněžnictví 1997 - 174.5% průměrné mzdy

https://is.muni.cz/th/hmur7/DP_-_tabulky_a_grafy.pdf

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)
Trvalý odkaz

DATABÁZE LŽÍ: BABIŠ A KDO ZNIČIL ČESKOU POŠTU.

Bývalý premiér obvinil z krachu státní pošty demokratické strany. O své osobní roli pomlčel.
https://neovlivni.cz/databaze-lzi-babis-a-kdo-znicil-ceskou-postu/?utm_…

Průměrný počet slepic: 2.3 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

to psani ma hodnotu jako kdyz Kalousek pise na twitter.

Průměrný počet slepic: 3.3 (6 hlasů)

Tak pan Kalousek byl vyhlášen nejlepším ministrem financí od dob Aloise Rašína a nejlepším minstrem financí v samostatné historii ČR od roku 1993.
K tomu má Vidlák ještě daleko...

Průměrný počet slepic: 2.7 (7 hlasů)

In reply to by Nem (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vole

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Konečně máme schopného prezidenta , který dělá z Česka velkou a silnou zemí.

Populisty máme, tak jako u vás, usadil Pavel sebevědomého moderátora BBC
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/petra-pavel-populismus-bbc-rozhovor-…

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

Dezinformace, populismus. - To jsou jen trapná slova, ke kterým se uchyluje jen ten, kdo nemá dost argumentů.
https://www.youtube.com/watch?v=_xqIFeVFBR8

Průměrný počet slepic: 1 (2 hlasů)

Vy jste populista ? Tak to je mi Vás líto, jak se Vám to stalo... ?

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Seš jak ten lacinej video dabér, takovej vlezlej hlásek čeko-emerické provenience..

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Máte napsaný potřeby do celonárodního sečítání potřeb? To aby bylo jasný, co budeme potom dělat?

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

vidím množství lidí, asi jako máku. Romové a Ukrajinci bojují zde o každou zadara minci. Slyšet jsou i nadávky, kdo a proč má větší právo na dávky. Jedno přesto těší mě, že Češi tu jsou v menšině!

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Frustrovany primitive, nejdrive zversuj svoji ubohost. Romove ani Ukrajinci nenuzou za tvuj nestastny zivot.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

ty si jenom takový malý telátko! Já přece nemohu zato, že neumíš česky! Tak snad, alespoň zabučet se naučíš, tedy časem.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

má prý IQ na nule!

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

Se vyhejbáte pracáku, ale esli máte potomky, tak ti už z teho nevylezou. Co budete Dělat. Napíšete třeba Vidlákovi nebo Reichlovi svoje potřeby? Nebo komu byste je chtěl poslat? Nebo zase nechtěl? Já už fakt nevím co blboni chcou.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

měl prý Trump jistou pornoherečku ve své moci. Já vím o tom, jen velice málo, kdoví jak a zda to Trumpovi nato a zato vůbec stálo.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

K tomu, abych se mel dobre, mi nepomuze. Je to jen rvani = naprosto spatna energie.

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

jsou ničemové, co vyrábí dluhy nové! Celý život pracuji a dluhy jsem nedělal, tak proč mám sakra žít v zadlužené zemi?

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

Ale vždyť Vidlák a Jindra říkali, že touhle dobou bude chleba za 200, nafta za 100 a plyn nebude vůbec .

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)