Už to bude rok...

Autor

Pamatujete? Bylo těsně před válkou. Ukrajina ostřelovala Doněck a 75% dotázaných nevěřilo, že by Rusko mohlo na Ukrajinu zaútočit. V televizi se to hemžilo projevy všech možných státníků, kteří mluvili o míru, ale někde v zákulisí se už všechno chystalo na střet. Vojska už byla v pohybu a čekalo se na Putina, jak se nakonec rozhodne. Já jsem právě před rokem psal, že se podle mého soudu situace uklidňuje a že je pro Putina nejvýhodnější jen pokračovat v manévrech kolem ukrajinských hranic. Situace se neuklidňovala, byl to jen klid před bouří.

Pak to přišlo… Vpád ruských vojsk, desetitisíce běženců na hranicích, prudce rostoucí ceny pohonných hmot, kolony vozidel jedoucí směrem na východ, aby se podílely na zvládnutí uprchlické vlny, nabídky na ubytování Ukrajinců v domácnostech… a všeobecné očekávání, že válka bude krátká. Jedni čekali, že Ukrajina vyzbrojená Západem brzy zvítězí, druzí zase čekali, že Rusko Ukrajinu hravě obsadí.

Když si dneska chronologicky vezmete, jak se vyhlašovaly sankce, jak se prováděla opatření na pomoc uprchlíkům a jak se řešila vojenská pomoc na Ukrajinu, tak je to jak ohnivým písmem. Válka bude krátká. Podle toho také jel henten oficiální mediální narativ. Rusům dochází lidi, munice, jídlo, tanky, rakety, součástky, nafta… ještě pár dalších svatých Javelinů a HIMARSů a vítězství bude naše.

Nevím, jak se na to dívali v Moskvě, jestli měli podobné tendence, ale podle všeho jim nakonec dočasně došli jen lidi. V září… na jeden měsíc. To měla Ukrajina svojí hvězdnou hodinu. Ale pak přišla rasputica a v zimě už vypadala situace na bojišti zase úplně jinak.

Podle mě se jako nejstrašnější věc této války ukáže to, že Západ dokázal přesvědčit sám sebe i Ukrajinu, že v této válce může vyhrát. Tohle je i po roce války pořád stejné. Rusko je už už skoro na kolenou a stačí ještě chvíli vydržet a dodat ještě trochu zbraní.

Najděte mi někoho, kdo od začátku tvrdil, že to bude dlouhá válka. Toho bychom měli poslouchat. Kdokoliv, kdo dokázal v únoru a březnu říci, že válka může trvat roky a půjde o válku opotřebovávací. To je náš člověk. Z našich předválečných úvah se totiž nevyplnilo vůbec nic. Z úvah našich pravdomluvných médií také ne. Vojenští „experti“ se ukázali být na stejné úrovni jako jeden obskurní Vidlák. Rozdíl byl jen v tom, že já na svých tezích nelpím a když se ukáží chybné, zbavuju se jich.

Za mě je to Dominik Ticháček, který od začátku říkal, že Rusům jde o něco jiného, než dobýt Kyjev. Tvrdil, že ruská strategie je rozložena do tří fází. Nejprve zabrat za každou cenu co největší kus ukrajinského území, aby se válka vedla tam. Což bude trvat šest až osm týdnů. Pak bude následovat fáze konsolidace fronty, příprava logistických tras, taktická racionalizace bojiště, případně zkrácení fronty. To bude trvat šest až devět měsíců. A pak bude následovat fáze setrvalého ničení ukrajinských sil, která nemá žádné časové ohraničení. Taktika vykusování. Dělostřelecká převaha a nekonečné ostřelování.

Podle mě je to od začátku do konce jediný konzistentní názor, který víceméně obstál a vysvětlil obstojným způsobem, co se na tom bojišti vlastně děje a proč jsou věci tak jak jsou. Podle všech možných Visingrů a Vojáčků už teď Ukrajina měla dobývat Krym a maršál Petrla by dával mapky o tom, že Ukrajině ve skutečnosti patří i kus Ruska.

Jinak jsme přesně tam, kde jsme byli před rokem. Jen z dočasného uskrovnění, které mělo trvat jen chvíli, se začíná stávat uskrovnění trvalé. Zaplatili jsme to inflací. Ale vítězství nepřišlo, tak bude inflace trvat dál. Zaplatili jsme to drahými energiemi. Ale vítězství nepřišlo, tak se na nějaké velké zlevnění těšit nemůžeme. Zaplatíme to novými daněmi, které se vládnoucí ODS před rokem ještě nedovedla představit. Zaplatíme to pozdějším odchodem do důchodu, nižšími valorizacemi, zaplatíme to našimi nemovitostmi, na které už brzy nebudeme mít.

A vzhledem k projednávaným mobilizačním zákonům, jsme jen krůček od situace, kdy to rychlé vítězství nad ruskými hordami zaplatíme i krví našich dětí. Nebo atomovým hřibem nad Prahou.

Hele, já chápu výhrady všech, kteří říkají, že se demonstrováním nic nezmění. Ale copak to jde, nedemonstrovat? Copak to jde, nejít tam a neříct prostým množstvím, že se nám to nelíbí? Copak to jde, zůstat doma a říkat si, že to nemá cenu? Copak to jde, když jsme rok poslouchali, jak už brzy bude po válce… ale dopracovali jsme se na práh mobilizace? Copak to jde, čekat doma na Godota?

Dumejte dumejte. Máte na to tři týdny.

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.6 (246 hlasů)

Komentáře

Přesvědčení vám neberu. Ale něčím se teď "nanovo" začít musí!
Bylo by velmi chybné padnout "do pasti" typu, "nemá to cenu". Vzdejme to raději předem.
Jedna svíčka sice guláš neuvaří. Ale více svíček by aspoň polívčičku mohlo pro začátek ohřát. A to potřebujeme!
Neříkám, že se to povede, ale karty máme takové jaké máme, lidi takové jaké máme a pokud jsou tu ti, kteří to "chtějí táhnout", tak buďme spíš rádi a zapojme se.
Souhlasím s vámi ale s tím, že pořád je tady (i mezi námi) spousta lidí, kteří to vidí tak, že není ještě tak zle, aby nemohlo být ještě hůř! A chtějí si počkat na to hůř?
Jenomže jestli a až to případně dojde k "hůř", těžko se to pak zastaví, obrátí, když destrukční procesy budou už v chodu.
Tak nezbývá než to aspoň zkoušet, předem stejně víme velké nic

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

In reply to by Itkica (neověřeno)

Trvalý odkaz

Souhlas že i demonstrace jsou třeba, byť proti Frantíkům jsme žabaři, myslím ekonomické vzpoury, proti migraci se bohužel tolik nevzpouzeli a proti dopadnou asi špatně. Zato důchody je dokáží dostat do ulic.

Ale zpět k věci, vedle toho je třeba sjednocení vlastenců pod jednu stranu nebo dvě co budou spolupracovat. A ne na sebe útočit jako Babiš na SPD, ještě navíc Babiš není žádný konzistentní vlastenec.

A do toho další problém, demografický: umírají voliči co zažili komunismus (já už sám ne, ale jsem v naší generaci spíš výjimka s mými názory) a jdou ze škol z 90% vypatlanci co věří neomarxismu a vládní propagandě. Věřili tomu ještě neště se pětikolka vůbec dostala k moci. A tito voliči nahrazují ty staré voliče Zemana (většinově), protože umírají spíš staří než mladí, to se asi shodneme. A zdá se, že si své názory tihle lidé ze škol z posledních let nechávají i do hlubokého věku (min. už ti co prošli školama potom, co vzal zelený Liška školství do ruky a to už je dost let), takže nevím, zda "zkonzervativní" časem, možná někteří z nich, ale co většina? V USA už maj celé generace vypláchnuté neomarxismem a stále víc a hlavně ti z univerzit. Čím víc tím projdou, čím déle, tím hůře... hlavně na humanitních školách, kam chodí většina...

Nevidím to dobře. Když instinktivní (spíš než myšlenkoví) konzervativci (dnešní starší lidé často) dávají hlavě hlasy v podstatě nekonzistentnímu pseudo-konzervativci Babišovi, většinově prostě jo, tak je to špatně. Já sám jsem říkal, že je Babiš menší zlo než pětikolka a Pavel v posledních volbách, ano, ale dobro to není. To si zase přiznejme. Pracujeme s tím co máme, ale musíme taky chtít něco lepšího do budoucna. A pracovat na tom. Sjednotit vlastence "zleva" i "zprava".

Dokonce sjednotit vlastence pro vakcíny a proti vakcínám a pro ruské a proti ruské. Jinak jsme v hajzlu. Musíme být ve sporných věcech neutrální, v ekonomice také (centrismus či mírně levý centrismus) a v kultuře jasně národovci či konzervativci po česku (ne moc nábožensky, víc sekulárně než Poláci a Maďaři či republikáni v USA).

Čili tohle je podle mě naše cesta, odejít z EU i když zchudneme dočasně, což zchudneme stejně a víc díky Green dealu a dlouhodobě, udělat dřívější EHS v rámci V4, odejdou i další země časem z EU (snad). Začít si získávát mládež přes reformy školství od zš po univerzity. Velké čistky jsou třeba. Žádné nezasahování a žádná "absolutní svoboda slova", ale tvrdej polo-diktátor či diktátor. Sorry jako... Min. Orbán, ale klidně i tvrdší. I on nechává médiím až moc velkou svobodu, což EU tvrdí opak, ale lže.

Je třeba ovládnout ČT a radu ČT (jako teď pětikolka, i když názorově už jsou spolu dávno ve shodě), je třeba zasáhnout do mediálního trhu, je třeba udělat silnou střední Evropu s vlastními elektrárnami, ropu ani od muslimů, ani od Ruska, ani od Západu, ale třeba Jižní Amerika. A časem nahradit když to půjde něčím jiným, vlastním. Vlastní atomovky jsou nutnost, tím myslím nejen elektrárny, ale i atomové zbraně. Nenechat se islamizovat a vnutit si tenhle typ migrace. Žádné korespondneční volby. Hotovost nechat, nechci zbytečně velkou totalitu, ale spíš dočasně tvrdý režim co omezí neomarxisty. Libtardi nikdy neomarxe nikdy neporazí. Větší svoboda už byla třeba v 90.letech a stejně vedla k menší svobodě, ale k sebevražedné dnešní neomarxistické nesvobodě, to už je lepší racionální a nacionální nesvoboda - co nás ale zachrání. A to i kdyby nebyla jen dočasná. Větší svoboda nám může max. může pomoci dostat se k moci a nekompromisně zachránit národ před vymřením a neomarxismem, tvrdě, klidně nesvobodně, nebo zachránit to lepší z národa. Nic víc.

Raději přežít díky sekulárně-nacionální nesvobodě či polo-svobodě a polo-nesvobodě než totální zotročení a genocida od muslimů časem. A věčné zničení Evropy. Evropa a její kultura vzkvétala i v nesvobodě, za antiky nebyla nějaká extra svoboda často (jak kde a kdy), v novověku moc taky ne, jak kdy a stejně naše kultura kvetla (záleží taky na typu nesvobody). A kam to za pár desítek let dotáhl liberalismus a jeho "svoboda"? K sebevražednému neomarxismu a naředění národů islámem či hispánci a černochy v USA, kteří rodí víc než běloši nebo migrují víc než běloši do USA (demografie USA se taky mění k horšímu). Navíc svoboda neporazí ani jednu nogo zónu ve Francii, leda by vedla k tomu,že ve Francii zvítězí vlastenecký "diktátor" nebo něco takového. A půjde tvrdě dobývat zpět ztracená území, a to neliberálně a nekompromisně. Ale spíš se slaboši většinově podvolí. Protože "svoboda" nebo protože "multikulti" a neomarxismus a "lidská práva" (dost relativní pojem dneska)...

Libtardi i neomraxisti si tady můžou podat ruce, obě skupiny nás ničí, jen libtardi se ani nedokážou dostat k moci nebo jí udržet, ale jejich myšlenky jsou už v teorii pitomé, natož v praxi. A neomarxisté to bohužel umí se dostat k moci a udržet si jí (zatím, než je nahradí chalífát a vykašle se na jejich LGBT a další agendu, min. v EU, v USA to bude trochu jiné, tam to bude takové nějaké Mexiko a kartelové války - navíc země s atomovkama, o to horší, když to tam nedá nějaký republikán tvrdě do pořádku a včas. A opět, nějaký nezasahovač do trhu - to nebude. Jedině zasahovač do trhu i státu může uspět; jinak Rusko se islamizuje taky a Čína ekonomicky zabere Sibiř časem, zda i politicky bude záležet, kdo bude v Rusku vládnout a mít prst na jaderných zbraních)

Tož tak.

Průměrný počet slepic: 3.1 (9 hlasů)

In reply to by Mstitel (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ale zdejší vám nasadí jednoslepice protože "Babiš je přece vlastenec, lidumil, jednička, menší zlo a takový lidový". Je to bohužel marný boj s hloupostí a demagogií bez znalosti jak kdo hlasuje v PS a v EP, bez znalosti širších souvislostí a dějů.
Samozřejmě, pětikoalice je zlo, prezident je zlo s jejich podporou neomarxismu (chybný název, nemá nic společného s marxismem, je jeho protikladem, ale už jsem se s tím vnuceným názvoslovím smířil) a dlouhé války bez jednání.
Nevidím světýlko v tunelu. Naštěstí jsem starý, vám mladším nezávidím.
Demonstrace nejsou řešením, jen úspěšné volby jsou možným pokusem, pravděpodobně i v případě vítězství vlasteneckých sil taky neúspěšným. Nashromážděné za 33 let závazky nepustí žádnou zemi ze žádného spolku a paktu bez velkých šrámů, viz Maďarsko, navíc při stavu zhruba 51:49 zůstane silná podporovaná zvnějšku pátá kolona.
Tak, a zase si dám dlouhou pauzu, s největší pravděpodobností definitivní.

Průměrný počet slepic: 3 (9 hlasů)

petře nebo pavle, Mstitel, má v hlavě chaos, chtěl by radikální změnu,,jen neví s kým a jak, to udělat. nejlíp, dle něho s nikým, s nějakými "vlastenci", cha, kde je má, kolik jich je a aby byli jednotní, KDO, je sjednotí?? Plky vlky, páté přes deváté, utopické kecy a skutek, utek! Přál by si toho, jako nějaký naiva ,co má 18 let, ale prostě, je jen starý a zklamaný a na stejné lidi hraje svou hru . Je to neuskutečnitelná chiméra,sní si svou utopii tak, to i zůstane, po celý jeho život, bohužel, Pokud, se všichni nevrátíme do reality a ta, se stává dost otřesná a po malých krůčkách, s mnoha kompromisy UŽ nezačneme, jsme prostě v riti a to, ještě větší, než jsme si kdy dokázali představit, A musíme tu změnu VYDUPAT z náměstí!!! s tím lidkým materialem, co máme a nepindat pořád na každého, že není přesně dle mých představ. Jinak si tu, dokud to tu nezavřou, můžeme plkat a plkat.....

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

In reply to by aja (neověřeno)

Trvalý odkaz

pro třetí výskyt totožného textu neboli tapetování. Nahoře má spíše pětislepice.

Průměrný počet slepic: 3.5 (2 hlasů)

In reply to by Mstitel (neověřeno)

Trvalý odkaz

Když jsi komunizmus nezažil, tak se s ním neoháněj. Já jsem ho zažil a můj děda zemřel v komunistickým lágru. A tobě můžu říct jen jedno, kdybys tu dobu zažil, nikdy bys teď o nějakých neomarxistech nemohl mluvit, protože nevíš jak marxisti skutečně vypadali.

Průměrný počet slepic: 1 (5 hlasů)

......bo nafty je na Ukradině pořád málo a elektřina není vůbec...

Cil som sa vratil z dalsej vizity na UA.
ДП (diesel palivo) maju vsade detto benzin 92 ci 95. Vsade de som bol na zapadnej UA. Aj na pumpach, kde mali posledne mesiace zavrete a ani nesvietili. Tak aj tam maju uz cenovky a ludia zo sela nemusia do mesta kvoli nacapovaniu.
Preto palivo cenovo kleslo i u nas, pac sa hladna diera zvana UA nasytila a zmenil sa pomer vyroby a spotreby.
Cena je rovnaka 53 Hrivny za liter u ДП odkedy hrivna devalvovala na 40hrivny za 1 juro.
Elektriku tam nevypli uz niekolko dni po sebe. Podla mna, ked v SK skrachuje Slovalco s elektrickymi pecami na hlinik, tak s tym objemom elektriky, ktory ta fabrika uz nespotrebuje je mozne urobit dve veci.
Prva je nevyrobit a nepredat - pre kapitalistu nocna mora a druhy je vyrobit a predat inde.
Vobec by som sa nedivil, ak by aktualne nadlimitne vyrobne kapacity v EU tlacili elektrinu na UA, sak UA si ju za nase penezi kupi.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

byl jste na západě Ukradiny. Souhlas.
Jenže naftu je potřeba dostat až do zákopů v Bachmutu (přeháním). Tady už to je "trochu horší".
Stejně jako s elektřinou v síti.
Btw. kdyby mi doma non stop nehrčel telefon a přes něj mne neotravovali lidi, kteří po mně chtějí, abych odvezl půl vagónu nafty "nejlíp až za Kyjev", dokonce bych vám vaši zprávu o dostatku PHM a elektřiny i věřil.
Takto jen potvrdím, že Donbass a západ Ukradiny jsou dva jiné světy.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

vysvětloval, že Rusko by muselo nasadit 750000 vojaků, pokud by chtělo obsadit celou Ukrajinu. Předpovídal, že se sto nebo dvěstě tisící mohou tak maximalně dobýt a udržet republiky Doněckou a Luhanskou.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

tak moc nekecal.
Proto se Ivan nikam nehrne a nechá si porážkové kusy dovážet do svého pohraničí, protože denacifikace.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Ano. Protože Ivan od začátku věděl, že se bude držet na východě a čekat co mu tam před děla přivezou, tak začal tuhle operaci výsadkem v Hostomelu a po jeho neúspěchu pokračoval šturmem na Kyjev, aby pak zase vycouval a vrátil se k tomu co plánoval od začátku. Jo to dává smysl.

Hoši, proč se snažíte tento evidentní Ivanův fail nějak vysvětlovat. Vždyť i malýmu děcku musí být jasný, že cílem na začátku bylo obsadit Ukrajinu tím stylem, jakým to proběhlo u nás v roce 68. A to se prostě nepovedlo. Vy tohle fakt nevidíte?

Průměrný počet slepic: 2 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Popisujete tři fáze. Ale blboňům radíte zas obsadit Václavák. Kolik lidí muselo zemřít na covidparádu, kolik lidí už dnes nemají na elektřinu a kupují nahnilou zeleninu a zamražené pečivo a musej poslouchat při tom odrhovačku, že "stojí za to jíst lépe" . Kolik lidí zkrachovalo od roku 2008 a musej hrát peška s exekutorskou inkvizicí. Kolik lidí se muselo rozvést aby dosáhlo na sociální dávky. Atd a tak dáále.. A kolik to bude dnes a zítra.

Průměrný počet slepic: 3.5 (8 hlasů)

Jsem zvědavá kdy mě tam upečou ,postupně tam zkusím sama nastrcit oheň !Je to tam prča,měli vás tam radi,(říkají vám dodnes panTrambus⁠)naznačila jsem jim tam ,že pan Šef je místo čočky jen rozptylka a nemá velkou ani pro nehompcenu být řízen Kechlibarem,který byl námi s AA teamu SV před časem identifikován jako solitér a nic z něho stejně nevypadne,bo tu není!.
Nechápou ti oni všichni ,že nikdy nemůže dojít k "Sjednoceni" tak jak si to mylně představují furt dokola9p,dokonce tam mají na to odkaz,kdy vlezla jedná kapacita SPD do kvartýru Babišovi a zkusila, zda by se přece nesjednotil s SPD!
Obsah rozhovoru prý nesmi sdělit,ale byla to KATASTROFA!
Nechápu,jak mohou lizt za Babišem a Babiš má tu svoji dubovou hlavici a do ní vrtat tupym vrtakem je zbytecné!Ti politici jsou fakt blbí ,vždyť by se nemuseli ani sjednocovat stačilo by do jejich bobkových listú,prý ,"programu" dodat PNZ(+)tj Program Národní Záchrany a ne brečet jak želvy,že je nikdo z SV tj z neexistující Společnosti Voličů nemá rád!
No ni?

Průměrný počet slepic: 1.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Vidlák píše: "Jinak jsme přesně tam, kde jsme byli před rokem. Jen z dočasného uskrovnění, které mělo trvat jen chvíli, se začíná stávat uskrovnění trvalé. Zaplatili jsme to inflací. Ale vítězství nepřišlo, tak bude inflace trvat dál. Zaplatili jsme to drahými energiemi. Ale vítězství nepřišlo, tak se na nějaké velké zlevnění těšit nemůžeme."
Jaká jsou fakta?
Válka na Ukrajině začala 24.2.2022. Vysoká inflace ovšem začala už za Babiše (Babišova a Fialova vláda se měnily v prosinci 2021). Ted konkrétně (zdroj ČSÚ):
6/2021 - ještě 2,8 %
11/2021 - 6 %
12/2021 - 6 %
1/2022 - 9,9 %
2/2022 - 11,1 %
Tedy na počátku války již byla meziroční inflace 11 %. Je skutečně na vině pouze válka?
S cenou energií je to podobně. Pro nepamětníky - Bohemia Energy kvůli zvýšeným cenám energií také skončila ještě za Babiše na konci roku 2021, tedy měsíce před započetím války.
Je vidět, že Vidlák si fakty hlavu příliš neláme.

Průměrný počet slepic: 3.1 (7 hlasů)

Není to spíše vázáno na uvalované sankce zhruba od roku 2014 než na prostý začátek "ostré" fáze války 24.2.2022?

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

"dobrý základ" k nynější inflaci byl položen zběsilým tištěním penez v čase hypotéční krize v USA, tedy v letech - dejme tomu - 2007 až 2012.
Tehdy se utrhly z řetězů obsluhy rotaček na tisk peněz jak v USA, tak i později v EU.
No a ty penízky z nás musejí soudruzi nějak dostat, protože PENÍZE KAZÍ CHARAKTER.

Průměrný počet slepic: 4.6 (10 hlasů)

Ve 2010 sme si dělali srandu, že to američtí blboni dotáhnou na 10 bilionů dluhů. Zrychlili. Sem slyšel, že už to dotáhli na 31 bilionů dluhů. Ale gdo může vědět, kolik doopravdy všeho mají, snad jen banksteři co to počítají, nebo je to možná jen povinný dluh, 2% jistina ..

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Dneska se ani nedá věřit officeiální matematice, že Inflační Míra vyrostl jen o 27%. Ale možná tolik zdráhly jen lokomotivy... Lidské potřeby zůstaly stále levné, podle nich..

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Tohle přesně jsem si říkal, když jsem pročítal dnešní Vidlákův blog. Tohle přece tak nebylo .... a tohle bylo taky jinak.....Vidlák si fakty hlavu neláme, zato bude řečnit na demonstraci. A tak je to spravne. Tak to ma byt.

Průměrný počet slepic: 1.8 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

První české marškumpačky
pomačkají čudly, páčky
někde v skrytu na tabletu
a už řídí drony v letu.
Můžou být na houmofisu
jen se octnou na soupisu
že jsou členy vyšších celků.
Co když dojde na přestřelku?
Mají zbraně, náboje?
Nechybí jim oboje?
Mají vůbec uniformy?
Splní všechny EU-normy?

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Co to musi byt za exoticka myslienkova kultura premierky statu s populaciou Prahy, ktora vypusti chujovinu tohto typu.
https://t.me/Mikle1On/11580
"Krajiny NATO musia zaviesť kontrolu nad Moskvou a násilne zmeniť mentalitu ruských občanov, aby Rusi už nikdy neboli hrozbou."
By ma zaujimalo, ak by nieco podobne vyhlasili v Moskve proti Estonsku, ako by sa to pacilo estoncom.
.
.
.
Vyzera to na milu detsku besiedku, az na text tej piesne:
https://t.me/swodki/229471
Pocas cecenskej vojny predpokladam, ze aj cecenci mali svojsku ideologiu, vdaka ktorej Basajev napriklad stvoril masaker v Beslane.
Ako to vsak dopadlo celkovo vieme. A podla mna sa UA ruti cecenskou cestou. Obe cecenske vojny trvali cca 10 rokov. Ukrajinska ma zatial za sebou rok prvy.

Porod novej Ukrajiny bude dlhy, bolestivy a krvavy.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Aby se moucha uživila, musí být drzá. Drzejší mocha - vykrmenější moucha.
Aby se medvěd zbytečně nevysiloval, nesmí s mouchama ztrácet čas. Klidnější medvěd - spokojenější medvěd.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Snad by bylo dobrým vodítkem,pochopit co se dělo kolem Doněcka a Luhanska a to nám ukazují i současný děj.Kolik tam bylo nasazeno Ukrajinské armády,kolik tam bylo opevnění,zákopu a hlavně zbraní všeho druhu.To se nedělalo během bojů,ale všechno připravené,třeba i na postup na Ruské území.Proto ten Ruský v pád na Ukrajinu,mnohému zabránit,víme jak to začalo zvýšeným bombardováním těch oblastí a nezasáhnout Rusko,tak s toho byla měsíční krajina.Takže celá ta podpora USA Ukrajině,má jasný cíl,pomocí Ukrajiny,dostat se do Moskvy.

Průměrný počet slepic: 3.8 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Vidláku, copak to jde, aby si vrah Putin dělal, co se mu zlíbí v zemi našich sousedů. Dumej, dumej máš na to tři týdny.

Průměrný počet slepic: 2.3 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Najděte mi někoho, kdo od začátku tvrdil, že to bude dlouhá válka. Napsal Vidlák.

Já jsem jej našel a jeho názory uveřejnil na Mlýně 11. března 2022:

Šéf VW varuje před následky války a sankcí pro Německo i Evropu

 

CEO VW, největšího evropského výrobce automobilů, Herbert Diess (dále HD) v rozhovoru pro Financial Times varoval jen 14 dní po začátku války na Ukrajině, že prodloužení války na Ukrajině může mít pro Evropu mnohem horší následky, než koronavirová krize.

Přerušení dodavatelských kanálů může vést k velkým cenovým nárustům, nedostatkům energií a inflaci. HD dále řekl, „Mohlo by to být velmi riskantní pro evropskou a německou ekonomiku.“

Varování od jednoho z nejznámějších šéfů evropského byznysu přichází v době zvýšeného úsilí západních vlád potrestat Rusko, klíčového dodavatele komodit, počínaje plynem a konče palladiem, za jeho invazi na Ukrajinu.

Sankce dosud uvalené a vyhlídky, že by Kreml mohl oplatit zastavením dodávek plynu do Evropy, vyvolaly chaos na energetických trzích. Ohrožení Německa a Evropy touto válkou je veliké za situace, kdy vysoká inflace může postihnout spotřebitele.

Eurozóna dosáhla v únoru na nový inflační rekord 5,8% a předpověď pro tento rok je 7%. Evropská centrální banka mluví o současném negativním působení zvyšování cen a nižším ekonomickém růstu.

Vysoká závislost Evropy na Rusku kvůli potřebám energií vede k divergencím ohledně sankcí týkajících se dodávek energií. To mělo za následek nenásledování Spojených států Německem ve věci embarga na import plynu a ropy z Ruska. Rusko zajišťuje 45% dodávek plynu do Evropy, určeného k vytápění domácností a užití v průmyslu.

Pro společnost, jakou je Německo, závislé na ruských energiích a surovinách, pokud si představíme scénář, ve kterém se odstřihneme od obchodních vztahů s Ruskem, což bychom pravděpodobně museli udělat, pokud by válka trvala déle, znamenalo by to, že bychom nemohli nakupovat nosiče energií z Ruska v dohledné budoucnosti, se značným dopadem na Evropu a Německo.

CEO VW se vyjádřil pro maximální sankce, ale zároveň pro návrat k jednání a dialogu, protože co si nepřejeme je nekončící válka na Ukrajině.

VW, která zaměstnává 500.000 spolupracovníků v Evropě oznámila minulý týden zastavení výroby automobilů v Rusku až do odvolání, týkající se závodů v Kaluze a Nižném Novgorodu. Rivalové VW, BMW a Mercedes také přerušili výrobu a prodeje v Rusku.

Jako důsledek přerušení dodavatelských řetězců v rámci pandemie v roce 2020, VW zastavila výrobu v závodech v Německu. VW také zápasila se zabezpečením kabelových svazků, které jsou vyráběny na Ukrajině.

HD předpokládá, že VW a evropská ekonomika se bude brzy potýkat s většími problémy, než byly dodávky čipů, které v covidové krizi nakonec zvládli.

VW má 7.000 zaměstnanců v Rusku, výroba a prodeje tam nejsou pro celková čísla koncernu zásadní. VW a další značky jako Škoda, Audi a Porsche v Rusku prodali v loňském roce 204.000 vozů, jako 9. trhu koncernu celosvětově.

Závěrečná poznámka Laca G. Mlynáře, takže co si o konfliktu na Ukrajině myslí velký německý byznys? Rychle ukončete válku, jednejte, což zase znamená, začněte brát vážně Rusko.

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

ukázal na možná rizika v případě, že se válka protáhne.
Navíc to bylo již v průběhu války, kdy bylo po dvou týdnech jasné, že Ivanům NĚCO nevyšlo.

Čímž vůbec nechci tvrdit, že bychom neměli poslouchat, co tento pán říkal, či říká, pokud nebyl poslán do předčasného důchodu pro zcela nevhodné výrazy, jež vypouštěl či vypouští ze svých úst.

Jak již bylo zmíněno mnohokrát - kdyby obyč plebs tehdy věděl, že na tzv. Kyjevském paktu ještě "nezaschl inkoust" na podpisech zúčastněných stran, asi by nemarnil čas prognózami o délce a zejména intenzitě probíhajích jatek na Donbassu.

V každém případě si dovolím vám poděkovat za váš vstup. Je více než poučný.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

Ruská armáda – již třetí, dvakrát obnovená ze zničení – je na pokraji katastrofy.
Na frontě dochází k typickému „látání děr“ neustálými přesuny posil sem a tam, protože technika i vojclové jaksi došli.
Další mobilizace je nemožná, není kde brát – takže chytají ubožáky jako štvanou zvěř kdekoliv.
Rusko už nemá techniku ani munici a výstroj pro náhradu té zničené.

V posledních dnech Rusko otevřeně deklarovalo válku proti Západu, s cílem zničit ukrajinské síly na bojišti a zničit samotný Západ.
Jistě to nezůstane bez odpovědi…

Rusko udělalo možné i nemožné, aby Západ přepnulo do válečného módu, i když to na Západě léta ignorovali a brali jako nějakou dočasnou úchylku, která pomine a nedělali téměř nic.
Ruské establišmenty rozvinuly vpravdě nacistické protizápadní noty: otevřeně vyřvávají, jak musí být Západ zničen, že jsou ve válce se Západem.

Týká se to všech, i řadových Zápaďaků – třeba sportovců nebo umělců a vědců: platí pro ně kolektivní vina.
Ohledně nich Rusko neuznává ani nedotknutelnost soukromého a osobního majetku – obvinění z něčeho ani soud být nemusí: pro Zápaďáky právo prostě přestalo platit, jsou ne-lidé.

Kreml organizuje a platí konference o rozdělení EU, sponzoruje proti EU kdejaké odporné zločince a teroristy a extrémistická hnutí.
Vrcholem je vzkříšení neonacismu a 8 let masakrování čehokoliv ukrajinského především na Donbasse.

Takže ano, Rusku se povedlo naivně pro-Východní Západ skutečně „probudit“.
Neúnavně, každý den Rusko přidá nějakou protizápadní odpornost a nějaké nacistické vyjádření nebo dokonce i akce. Ani neděli nesvětí.

Tudíž, jak to IMHO chápu, Ukrajinci se přecvakli do jakéhosi režimu „Velké vlastenecké války #2“. A to že všichni.

Takže ano, západní postoj k válce se bude měnit. Bude čím dál silnější a silnější. Dokud nevyhrají.
Je to nezastavitelné, ruští vypatlanci zřejmě netuší, co vyvolali.
Co víc, oni v tom zvesela pokračují a šponují to ještě více.

Průměrný počet slepic: 2.7 (12 hlasů)

;o)

Průměrný počet slepic: 3.2 (9 hlasů)

"8 let masakrování čehokoliv ukrajinského především na Donbasse."

Propagandistická chyba!
Na Donbassu nikdy nic ukrajinského nebylo!!!

Průměrný počet slepic: 3.5 (13 hlasů)

zeměpisných map, které nejsou zaktualizovány. Východní části BÝVALÉ Ukradiny jsou již BEZ NÁHRADY zkonfiskovány Ivanem.
Konfiskace proběhla NAPROSTO STEJNÝM ZPŮSOBEM, jakým proběhla konfiskace území oficiálně nazývaného Kosovo i Metohija.

Průměrný počet slepic: 4 (12 hlasů)

To, že se Rusko snaží ukrást ukrajinské území, které přitom samo uznalo za ukrajinské víme (viz. https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Trea….).

Průměrný počet slepic: 2.8 (9 hlasů)

největšího blbce.
Souvisejícím aktem s tímto "treatmentem" je vyhlášení faktické neutrality Ukrainy.
Nastudujte si znění ukrácké ústavy, resp. datum vyškrtnutí části, která tuto neutralitu definovala.
Nebude za neskonalého pitomce.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

házet perly sviním, že jo ?

Průměrný počet slepic: 3 (7 hlasů)

Až na to, že zatím nebyl schopný žádnou z těch "perel" dodat.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

Chápu Vás. Namlouvat si, že házíte perly, které ty ostatní nejsou schopni poznat je pro Vás jednodušší než se zamyslet.

Stejně jako nazývat opozici trolly, úderkou atd.

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

zdroj Aktuální konflikty

Průměrný počet slepic: 3 (6 hlasů)

zdroj Aktuální konflikty

Průměrný počet slepic: 2.1 (7 hlasů)

43,bože, ty to vidíš i tohle, je tvé dílko, pak nemá být ve světě takový bordel. Strašné!

Průměrný počet slepic: 3.8 (11 hlasů)

Ty tvoje "zdroje" si strč víš kam.... A dej si radši PraZdroj.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

Pokud sám věříš tomu co jsi nám tu napsal, pak tě bude čekat asi velké rozčarování a zklamání. Ani ti to nepřeju.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

In reply to by Inza (neověřeno)

Trvalý odkaz

Já mu to přeju, zdrojistovi bez vlastního zdroje.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

Diskutabilní, kdo je tady vypatlanec. Pro každého to bude evidentně někdo jiný. Pro mě to jste vy.

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)