Dávný démon

Autor

V samém závěru mého předvčerejšího rozhovoru se Stanislavem Novotným jsem se letmo dotkl tématu, které se mi vzápětí stalo ještě osobnějším, než do té doby. Jak všichni víte, Ukrajina je moje srdeční záležitost vlastně odjakživa, protože tam mám spoustu příbuzných a přátel. Tamní politické peripetie se mě velmi dotýkají, protože jednak mám v sobě kus té jejich duše a jednak mám z bývalého sovětského prostoru informace, které nepředžvýkal žádný novinář ani placený „expert.“

Na úvod musím upozornit na jedno významné výročí, které je v našich krajích zcela nedoceněné a pro jistotu tady o něm nikdo nemluví. Ne tak na Ukrajině. Vězte, že prvního ledna se narodil Stěpan Bandera a tyto jeho narozeniny byly bouřlivě oslavovány. Tak moc bouřlivě, že i jeden můj ukrajinský bratránek zařadil na svém fejsbůku příslušnou oslavnou ódu a chudák moje maminka to zachytila na první dobrou…

Letošní oslavy byly tak velkolepé, že i Poláci začali jaksi přemýšlet, jestli udělali správně, když proti tradičnímu ruskému nepříteli angažovali zrovna tohoto démona. Myslím, že je čeká ještě celá řada horších překvapení.

Všimněte si prosím, že je to stokrát osvědčená metoda. Chcete ovládnout nějakou zemi? Stačí tam začít podporovat opozici. Samozřejmě ne jen tak ledajakou. Nějaký místní spolek odbojných zahrádkářů či huličů to nevytrhne. Já jsem dlouho přemýšlel, jak to ti Američané vlastně dělají, že si všude najdou ty správné lidi, kteří pro ně odvedou neuvěřitelný kus práce. Ale už mi to asi došlo a děsím se, jak jednoduché to je. To si prostě najdete jakoukoliv skupinu, která je ochotná sáhnout k násilí. Na ničem jiném nezáleží. Proto jel do carského Ruska Lenin a proto dostal na svojí misi dost německých peněz. Prostě jen vybrali toho, který byl ochoten za své cíle vraždit. Všechno ostatní se stalo samo.

Stejně fungoval Islámský stát, stejně fungoval ten tádžický šéf Severní aliance v Afghanistánu, stejný byl Pinochett a stovky dalších… A nemyslete si, ono to neplatí jen pro Američany. Fidela si SSSR vybral z podobných důvodů. Stejně tak si Číňané vybrali Pol Pota. Tohle je podle mě jediné potřebné kritérium – stačí si budoucím revolucionářem popovídat, stačí zjistit, jestli je jeho nenávist k režimu dostatečně hluboká, aby ve jménu své pravdy vydával rozkazy k vraždění nevinných a pak to chce jen dostatek peněz a případně nějaké ty transfery zbraní.

Porovnejte to s naší situací doma. Ceny energií obrovské, propad do bídy takřka jistý a pokud někdo obviní některého z čelních politiků, že za to může, tak mu slibuje soud… Kdyby na demonstraci hořela auta, okamžitě by ztratila legitimitu. Stejně tak, kdyby těžkooděnci vytáhli pendreky a začali řezat mírumilovné demonstranty. Možná proto se Putin obrátil do Asie… není tu žádná pátá kolona, která by byla ochotná vraždit ve jménu velkého Ruska. Jsou tu možná přátelé Ruska, ale nikoliv nepřátelé této země. Ani tady, ani jinde v Evropě není žádná proruská opozice, která by byla ochotná sáhnout k násilí, aby se domohla svých cílů.

Ale platí to i obráceně? Kdyby ve volbách uspěly spíše protiamerické strany? Kdyby volby vyhrála SPD, platí, že by se proamerická opozice neuchýlila k násilí? Po všech těch pokusech o potlačování cizích názorů, po všech výrocích Řeporyjce, či Tomáše Peszyňského, po rozkopávání stánků SPD od Miroslava Tomana….řekněte mi vy ojrohodnotní kluci, co máte v srdci Havla… kdyby se to tu ve volbách otočilo a nadpoloviční většina voličů by se vyjádřila, že chce jít třeba maďarskou cestou… a Američani vám nabídli prachy a munici… stříleli byste do jiných Čechů, abyste zvítězili? Nechali byste nás také humanitárně bombardovat? Mašíny byste vyznamenali, to už víme…

Rusko v roce 2014 na Donbase také nepodpořilo nějaké mírové hnutí, ale hochy, kteří byli ochotni střílet a bojovat. Nedělejte si iluze, že by nějaká velmoc byla výrazně spravedlivější než jiná… kdyby u nás byla nějaká síla ochotná vraždit ve jménu Ruska, zřejmě by měli dost peněz, aby se o to mohli pokusit. Turci také vědí, které skupiny svých migrantů v Německu je třeba podpořit. A rozhodně to nejsou ti, kteří touží po začlenění do německé společnosti, nicht wahr?

Dál je to ale také pořád stejné. Vždycky je vyvolán nějaký krvežíznivý démon, protože je to laciné. Toto zaříkávání se jeví jako nejjednodušší způsob, jak dosáhnout svého cíle. Samozřejmě není to zadarmo. Démona nevyvolá jeden revolucionář s pár nohsledy. Musí mít větší podporu podobně smýšlejících. Je třeba takového démona hýčkat, uvolnit mu cestu, umožnit mu vyrůst, dát mu bezpečný azyl v zahraničí, aby pěkně zesílil… a pak se to podaří.

Jednoho dne je džin z lahve venku a začne plnit přání těch, kteří lahev otevřeli. Ale… vždycky to plní tak nějak po svém. Plní svůj úkol, ale zůstává za ním spoušť a hory mrtvol. A nezřídka se pak obrátí proti těm, kteří ho vyvolali, protože začne mít dojem, že pro svoje osvobození už udělal dost. Dostat takového démona zpátky, je pak vždycky dražší, než všechna práce, která by musela být vykonána, aby ho nebylo zapotřebí.

Já vím, že jsou naše sdělovací prostředky plné chudáků uprchlíků, kteří přišli o všechno. A vůbec mi nevadí, že se jim pomáhá. Oni opravdu přišli o všechno. Ale silně mi vadí, že se předstírá, že žádný Bandera na Ukrajině neúřaduje. On už tam ale poletuje a je to upír první kategorie. Byl vyvolán podle stokrát osvědčeného modelu a funguje osvědčeným způsobem. Web Myrotvorec je toho nejlepším důkazem. Ten existoval dávno předtím, než Rusko vpadlo na Ukrajinu. I Zalužný se nezapomněl vyfotit s Banderou… i on ho totiž potřebuje.

Bandera je součástí ukrajinské vlády, je součástí ukrajinského příběhu, je součástí i mojí rodiny. Má hodně prostoru. V jeho jménu jsou jeho stoupenci ochotni vraždit a právě tato vlastnost se hodila, protože to je skutečný geopolitický tlak na Moskvu. Ne nějaké bezzubé řeči starých páprdů, ale prapory Azov, Ajdar, Kraken a podobně. Krev jim kapala ze zubů dávno předtím, než první ruský voják překročil hranice a vůbec se to nevylučuje s tím, že právě ruský vpád tohoto upíra ještě řádně posílil, dal mu výjimečné postavení, glorifikoval ho v očích národa a učinil z něj záštitu před ruskou agresí.

Ale furt je to Bandera. Ten stejný démon z dávných časů, který na jedné straně plní přání západních politiků a stratégů, ale na straně druhé si už chystá půdu pro své vlastní cíle. Pokud na Ukrajině byl nějaký odpor proti Banderovi, tak teď už není. Leze mi do rodiny a uchytává se tam. Posiluje a posiluje. Je houby platné, že s ním většina Ukrajinců nepeče a vlastně o něj nestojí. Už byl vyvolán. A nezaleze.

Rovnou říkám všem Cemperům, že tohle mi nedokážete zbagatelizovat. Jiní vám to možná zbaští, ale já jsem příliš blízko tamního dění a mám bohužel informace z první ruky. Zavíráte oči před něčím, co se za všech okolností ukáže jako pohroma. Bez ohledu na to, zda Rusko zvítězí nebo prohraje. Snažíte se mi vnutit, že jedinou příčinou této války je ruská velmocenská politika, ale bohužel moje osobní zkušenost říká něco jiného. Ten Bandera tam hraje svojí roli, byl oživen přesně pro tento úkol a roste. Hodně roste. Brzy bude nad vaše síly. Brzy ho nebude mít pod kontrolou ani americký prezident. Ukrajina se nevydá po cestě demokracie a porozumění. Vydá se po cestě Stěpana Bandery se vším co k tomu patří. Bandera není marginální součástí Ukrajiny, bez něj by Ukrajina už dávno tuto válku prohrála. Neuchlácholíte mě, že je to jen okrajový jev, který nehraje v konfliktu prakticky žádnou roli. Vyrostl. Strašně se zvětšil a leze i tam, kde bych se ho nenadál. Nikdy si ho neochočíte i když myslíte, že ano, protože v této chvíli s ním máte stejné zájmy. Až jeho úkol skončí, zjistíte, že další úkoly si už dává sám.

To je moje vyznání. Banderu jste vyvolali už dávno spolu s Viktorkou Nullandovou… Za pět miliard dolarů. Chtěli jste, aby spolu s vámi tlačil na Rusko. Chtěli jste, aby byl schopný a všeho schopný. Rusové mu teď pomohli vyrůst pomocí šedesáti tisíc granátů denně. Naše vláda vidí na Ukrajině boj za svobodu, národní sebeurčení a boj proti agresorovi, ale já vidím růst tohoto upíra, který se všem hodil, všichni ho živili a já nevěřím, že ho ještě má někdo pod kontrolou. Proto mluvím o míru a klidně i o nevýhodném míru. Válka ho jen posiluje. Postupně si vezme všechny ty ideály boje za svobodu a demokracii a zůstane jen on. Z tohoto hlediska nebude příliš velký rozdíl, jestli Rusové dojdou k Dněpru a nebo Ukrajinci na ruské hranice.

Děláte všechno pro to, aby skutečným vítězem tohoto konfliktu byl Stěpan Bandera. To se nám všem strašně vymstí.

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.7 (324 hlasů)

Komentáře

In reply to by šumák (neověřeno)

Trvalý odkaz

Dnes je to oslavovaný velký vojevúdce a organizátor to je beze sporu,nakonec ho sám pne Čumaku, velmi vychvalujete!
No ni?

Průměrný počet slepic: 2.6 (12 hlasů)

Velký vojevůdce :-))). Němci ho hnali jak prašivého psa. Zachránila ho rozlehlost Ruska, zima, početní převaha Rusů a výrazná pomoc západu. Dívala ses, jaký byl ve velkých bitvách poměr ztrát Němců a Rusů. Klidně i 10:1 ve prospěch Němců.

Průměrný počet slepic: 2.5 (11 hlasů)

Jo, hnali ho až do Berlína. Poměr ztrát klesl z 1:8,2 na začátku války k 2:1 na konci. Mimochodem, najdi si poměr ztrát Francouzů a Němců v květnu 1940.
Co tam máš dál?

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

takže Ukrajincům ty náckovský manýry promineme, protože Beneš byl taky svině.... logika jako prase.... vykradli vám byt? nechte zloděje být, každý z nás přece někdy něco ukradl, že....

Průměrný počet slepic: 3.9 (16 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

Edvard Beneš se zasloužil o stát.

Průměrný počet slepic: 3.7 (11 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

Srovnat slabošského prezidenta s aktivním vykonavatelem genocidy je teda frajeřina par excellance.

Průměrný počet slepic: 2.5 (10 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

V Bibli je psáno OKO ZA OKO, ZUB ZA ZUB!
Všechny civilizace se tímto božím přikázáním řídí tisíce let! Křesťané stejně jako musulmani. Pošahanci kážou nesmysly.
Za 360 tisíc zavražděných Čechů máme Němcům ještě hodně co vracet. Genocida to nebude. Ještě jich nejméně 80 milionů zbyde. Ledaže by se přidaly i ostatní státy , kde Němci zavraždili milióny civilistů!
Genocidu dokonali Evropané v Americe. Jenomže se málo chlubí.

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)
Trvalý odkaz

Takže vidlák vlastně potvrdil to, že Bandera měl pravdu..., když odsuzoval ruské mocenské ambice, Bandera moc dobře věděl, co jsou rusáci za verbež a dnešní situace dala Banderovi za pravdu.

Průměrný počet slepic: 1.4 (21 hlas)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jinak Stalin začal zbrojit ještě než se dostal Hitler k moci...

Ani výtka s Hitlerem nefunguje...

Průměrný počet slepic: 2.7 (16 hlasů)

In reply to by šumák (neověřeno)

Trvalý odkaz

Stejně tak všechny vraždy Stalina než se Hitler dostal k moci, ty se taky vysvětlí Hitlerem?

Nebo snad za Stalina může Hitler? Vždyť ve 20.letech to byl jen vandal v Bavorsku, Stalin už byl u moci dávno...

Lidi, přemýšlejte, Stalin spíš pomáhal Hitlerovi se dostat k moci (zakazoval spojení se sociálními demokraty a KPD hlasovala často s NSDAP v letech 1930-33...). Stalin chtěl někoho, kdo rozpoutá v Evropě další válku a stát stranou a pak zabrat celou Evropu. Tak to řekl 1925 v projevu a tak to platí. Jeho projev vyšel v 50.letech, přiznal se k němu...
Projevy č. 7. z roku 1925... Vše pro to taky dělal, pakt Molotov Ribbentrop k tomu směřoval, ale pak ho HItler jaksi předběhl a Francie padla dřív než Stalin počítal..

Průměrný počet slepic: 1.7 (12 hlasů)

In reply to by šumák (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ano, Stalin chtěl někoho, kdo s pěnou u huby mluvil o Lebensraumu pro Němce zrovna tam, co leží Sovětský svaz a propagoval absolutní podřadnost Slovanů a jejich vyhlazení (ne v Mein Kampf, ale najdi si "Druhou knihu".
Co tam máš dál?

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

Jenže Hitler není Bandera... jen byli dočasní spojenci (jako Finové, které napadl Stalin první)

BANDERA SEDĚL V KONCENTRÁKU I V DOBĚ, KDY SE STALA VOLYŇ

Průměrný počet slepic: 2.2 (6 hlasů)

Byl v lágru asi rok, poté se vrátil a pokračoval ve své bohulibé činnosti. Slánský byl dokonce popraven, ale nedělá to jeho zločiny menśími.

Finové sice byli spojenci, ale - jaksi narozdíl od Bandery - jejich program neobsahoval perly typu: „Židé mají být izolováni a odstraněni z vládních funkcí, aby se zabránilo sabotáži... Ti, kteří jsou považováni za nezbytné osoby, mohou pracovat pouze pod přísným dohledem, ale musí být odvoláni ze svých pozic za sebemenší pochybení... Židovská asimilace není možná!“

Volhyně se neúčastnil, ale neodsoudil ji.

Minimálně byl kolaborant s nacistickými názory . Vybrat si jej jako národního hrdinu je dosti indikativní.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

"Banderovo očekávání, že nacistický režim post facto uzná nezávislou fašistickou Ukrajinu jako spojence Osy, se ukázalo jako mylné. Němci také Banderovi zakázali přesun do nově dobytého Lvova, čímž omezili jeho pobyt na okupovaný Krakov . V roce 1941 se vztahy mezi nacistickým Německem a OUN-B vyhrotily do té míry, že nacistický dokument z 25. listopadu 1941 uvedl, že „banderovské hnutí připravuje povstání v Reichskommissariátu, jehož konečným cílem je zřízení nezávislé Ukrajiny. Všichni funkcionáři "banderovského" hnutí musí být okamžitě zatčeni a po důkladném výslechu zlikvidováni“. 5. července byl Bandera umístěn do domácího vězení a později jako čestný vězeň v berlínské věznici. Dne 12. července byl také zatčen a odvezen do Berlína premiér nově vytvořené ukrajinské národní vlády Jaroslav Stetsko . Přestože byli 14. července propuštěni z vazby, oba museli zůstat v Berlíně. Němci uzavřeli kanceláře OUN-B v Berlíně a Vídni a 15. září 1941 byli Bandera a přední členové OUN zatčeni gestapem .

V lednu 1942 byl Bandera převezen do zvláštní vězeňské cely koncentračního tábora Sachsenhausen ( Zellenbau ) pro vysoce postavené politické vězně, jako byl Horia Sima, rakouský kancléř Kurt von Schuschnigg nebo Stefan Grot-Rowecki a byl držen ve zvláštním, poměrně pohodlném vězení.

V dubnu 1944 byli Bandera a jeho zástupce Jaroslav Stetsko osloveni úředníkem Hlavního úřadu říšské bezpečnosti , aby projednali plány na diverze a sabotáže proti sovětské armádě. V září 1944 byl Bandera německými úřady propuštěn a byl mu povolen návrat na Ukrajinu v naději, že se spojí s OUN-M a budou obtěžovat sovětská vojska, která v té době uštědřila Němcům velké porážky "

https://cs.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera

Průměrný počet slepic: 1.5 (2 hlasů)

1941 - 44 byl po vězeních...

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Jinak jsem ale reagoval na poněkud bizarní vétu "Lidi, přemýšlejte, Stalin spíš pomáhal Hitlerovi se dostat k moci"

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)

To pomáhal, viz. hlasování KPD a NSDAP z roku 1930-33 - často hlasaovali spolu a Stalin zabránil spojení socanů a komančů v roce 1933...

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Abych to přirovnal na naše české domácí, vidlácké poměry, Štěpán Bandera byl takový nacionalistický Klement Gottwald.
Drtivá většina Čechů považuje Gottwalda za masového vraha a za vlastizrádce který nás prodal ruským barbarům a za vůbec tu největší zrůdu kterou tento národ porodil.
Nevím jaký názor mají Ukrajinci na Banderu, tato vidlákova propaganda o tom, že 12 Ukrajinců z deseti oslavuje Banderu... mně nepřesvědčila, vůči takové propagandě jsem naštěstí imunní.

Průměrný počet slepic: 2.4 (16 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

Gottwald nás vědomě prodával Moskvě už od 20.let...

Bandera nevěděl, co zamýšlí Hitler, protože se s ním spojil ze začátku, ale pak Ukrajina svobodná nebyla a on šel do koncentráku... to je dost rozdíl od Gottwalda...

Průměrný počet slepic: 2.6 (11 hlasů)

In reply to by šumák (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tu pořad touži po po Putinovi protože prý si nedokazal dodnes najít v Praze,v kavarné partnera a tak tu furt chce znásilnit toho prezidenta Putina!Není on plem plem??
Asi si ho oblbili ti piráti,kteři teď řadi v Praze a znásilňují se vzajemné mezi sebou,prý nenávidí a diskriminují ženy!?Putin musí být divoch no já bych mu dala a kdyby mi udělal potomka mohli bychom spolu založit rodinu je prý bohatÿ!N
Jak to je s vámi vy dva chcete být ti progresiviste,nebo nenávidíte rodinu a jste zachování ?O tom napište a diskutujici fuck Cz by si mohl hrát tady na partnera !Už odešel z máma hotelu ?Nezlobí se,na fotra ,že mu dává málo kapesneho ,aby si mohl koupit trávu,prý ho za ten nedostatek fotra snad i nenávidí?
No ni?

Průměrný počet slepic: 3.6 (7 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

jednou vyléčí realita - lidé vyzbrojení nenávistní ideologií, zbraněmi a přesvědčením, že naší povinnosti je se o ně postarat...
A abyste se na to připravil, abyste se dobře naučil s vlky výti, doporučuji naučit se asi nejoblíbenější ukrajinskou téměřhymnu - Батько наш Бандера
zde je několik předválečných verzí:
17. 10. 2021, tedy před konfliktem https://youtu.be/egKN3vgsphs (ortodoxní židé)
15. 10. 2021 před konfliktem https://youtu.be/wQ3B3VrRN-M (děti)
2018 Lvov https://youtu.be/__f481HGN5k (na vojenské prohlídce)
26. 11. 2021 https://youtu.be/akT92Q2XdZg (rodiny s dětmi )
23. 10. 2021 https://youtu.be/S6TvbBvARYc (rodinná idylka)
27. 10. 2021 https://youtu.be/BPyrEeplF70 (seminaristi - budoucí duchovní)
a stovky dalších videí i z doby před 25. únorem 2022. Od těch nejmenších dětí až po sbory důchodkyň... není problém dohledat.

Takto vidí svojí hrdinskou banderovskou historii Ukrajinci - materiál podporený vládou Ukrajiny: https://youtu.be/NC9zI60zLtQ (Vaše srdce nicku "Cz" jistě poskočí radostí)
Pro ty ostatní je zajímavé začíst se do diskuze...

Ať de dějiny neopakují, ať blbečků jako Nick Cz se moc nenamnoží!

Průměrný počet slepic: 4.7 (13 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

Fukcu, ty jsi imunní i vůči inteligenci. Když něco nevíš (viz "Nevím jaký názor mají Ukrajinci na Banderu, tato vidlákova propaganda..), tak tak se nepleť dospělým pod nohy a běž si fucknout s plyšákem - ten ví asi tak stejně jako ty.

Průměrný počet slepic: 2.5 (4 hlasů)

In reply to by Cz (neověřeno)

Trvalý odkaz

Fukcu, ty jsi imunní i vůči inteligenci. Když něco nevíš (viz "Nevím jaký názor mají Ukrajinci na Banderu, tato vidlákova propaganda..), tak tak se nepleť dospělým pod nohy a běž si fucknout s plyšákem - ten ví asi tak stejně jako ty.

Průměrný počet slepic: 3 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Jestli vás ve škole na první priorité řizeni naučili aspoň jak se řídí svět 6 prioritami ,aby poučili i ostatní domorodce Hrabat se v historii,to nechte komunistům a NEO marxistickým vládním mrtvým oslúm,přece nechcete na nich taktovat dyt za chvíli se jim ty hnáty a prázdné vykotlané lebky rozpadnou na prach stàrim a procesem tlení!
No ni?

Průměrný počet slepic: 3.3 (10 hlasů)

Já neomarxisty volit nebudu, právě naopak. KLidně budu volit i proruské vlastence, bohužel proruskou část, protože maj šanci na zvolení... není pro mě priorita Putin, ale boj proti EU... jsem v EU a ne v Rusku... a v Rusku ani nebudu, když jde Rusko do háje před našima očima...

Průměrný počet slepic: 2 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Děkuju autorovi, že lidem otevírá oči.
Diskuze zatím vypadá, že se sem přišli lidi hádat a uplatňovat své vlastní názory.

Průměrný počet slepic: 4.6 (22 hlasů)

Pokud budete jen pokorná Slovanská holubiçka strçi vás fašisti do trouby,upečou do Zlatovar a pak hajdy na vidličku!Tady se od té špiny je třeba distancovat a použit nove metody schopnosti naši obrany proti ŠPINE toho zla,ktereho se úçastni dokonce i strana KDU ,ktera přijala po zvolení mírnymi pobožnymi holubickami roli bezohledných SATANISTÚ lži a loupeži zločineckych piratisek spolu s nimi rozkopnou a stahují nyní republiku do dna,které se i oni se nestydí prolomit!!
Nezbývá než se nauçit bránit a diskutovat opravdu a řizne,neboť sklonit hřbet znamená dostat na ného od jejich policejního státu schváleného v Prdlamentu i komunisty do zákonů na ten shrbený hřbet i JELITA jejich pendreku a cenzuru jako za faßistickeho Německa!!
No ni?

Průměrný počet slepic: 3 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

ALe ne, oni se většinou nehádají, oni si tu vymýšlí nové dějiny o dobách dávno minulých. A to musíte uznat, to je fuška, když historici mluví jinak :-)

Průměrný počet slepic: 4.3 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Banderovský étos na Ukrajině mi není nijak sympatický, to s Vidlákem souhlasím. Přesto si ale myslím, že si můžeme vybrat mezi dvěma zly - mezi ukrajinským nacionalismem a ruským imperialismem. Klidně mě Vidláku opravte, ale já nevím o tom, že by nás ukrajinský nacionalismus ohrožoval, že by Ukrajinci hodlali ke svému státu připojit nějaká pohraniční území. Naproti tomu velkoruský imperialismus, nyní čerstvě probuzený, je podle mne pro nás mnohem nebezpečnější, protože je na neustálé expanzi založen. Je sice pravda, že bezprostředně nás také neohrožuje, ovšem s jídlem roste chuť, takže kdyby se mu opravdu hodně dařilo, kdo ví. Adorace Bandery je bezpochyby eklhaft, na druhé straně, myslím, že právě Rusové se svou adorací masových vrahů nemají Ukrajincům co vyčítat. Kromě toho, v době války se obvykle objevují velmi nechutné tendence - viz příklad z 1.sv., kdy Angličané nazývali Němce Huny a přisuzovali jim ty nejhorší odpornosti, ačkoliv jen pár let předtím je obdivovali jako kulturní a moderní národ.

Průměrný počet slepic: 3.2 (23 hlasů)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

Nepřestává mě fascinovat, schopnost lidí selektivně si vyfiltrovat nejen z historie, ale i z reálného života pouze ty fakty, které podporují jejich vidění světa (dneska velmi moderně řečeno narativ). Zrovna tento pán, celkem kultivovaně komunikuje svůj názor na to, že je velmi znepokojen ruským imperialismem, který svou expanzí ohrožuje samotné základy základy našeho světa. Pro mě je velmi zajímavé, že ruský imperialismus a jeho latentní expanze velmi velmi vadí, ale americký, britský, německý ... je naprosto v pořádku. Nic jsme se nenaučili, nic jsme nepochopili.

Průměrný počet slepic: 5 (24 hlasů)

Ruský imperialismus vadí, jelikož má podobu, která byla běžná v 18. nebo 19. století. Na Ukrajině má jasou genocidní podobu. Navíc s ním máme, mnozí osobní, nedávou neblahou zkušenost. Německý imperialismus má od porážky v druhé světové válce ekonomickou podobu, což je skutečně něco jiného. Britský imperilaismus v současné době prakticky neexistuje. Británie již není impériem a má opravu jiné, než imperiální starosti. Americký imperialismus nás nijak neohrožuje a nikdy neohrožoval. USA se navíc 3x v 20. století zasloužili o naši svobodu (1918, 1945, 1989). USA nenapadá své sousedy a nekrade jim území.

Průměrný počet slepic: 1.7 (7 hlasů)

Počet civilistů zabitých na Ukrajině (podotýkám oběma stranami) za 10 měsíců je o něco menší, než počet zabitých civilistů při invazi USA do Iráku za 2 měsíce (údaje OSN). Která byla provedena taktéž v rozporu s chartou OSN. Co tam máš dál?

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

Je marné vám dokazovat,že jednotky pohrobkú DIVIZI SS Galizien zase staly 5 minut od MOskvy a agresivní valkydychtivy blok NATO,který se stále rozßiřuje , vás stáhne do války nestydatou propagandou funkce GŘ TV,který krade naše poplatky tím ,že jeho monopol na prolhané informace nebyl dodnes rozbít a jeho funkce zrušena a to navéky!!
No ni?

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by pavt (neověřeno)

Trvalý odkaz

pavt.
Úplně špatně,
Proč jsou USA mnoha státech,aniž by je tyto státy ohrožovali.
Ukrajina na popud a pomoc od USA ohrožuje Rusko,pokud si to nepřiznáte,není Vám pomoci

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

In reply to by zemedelec (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jasně, Ukrajina ohrožuje Rusko tím, že se brání brutálnímu napadení. A co hůř, ona se brání úspěšně :-))).

Průměrný počet slepic: 1 (4 hlasů)

Ukrajina se snažila o vstup do spolku, která je institucionální nepřítel Ruska a napadá jeho spojence a vyhrožovala, že se vyzbrojí atomovými zbraněmi.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

A brání se skutečně úspěšně - populace klesla zhruba o třetinu, přišli ca o 16 procent území proti expediční armádě ca 4x slabší, než mají oni, HDP na úrovni Čadu (ne, že by předtím, na úrovni Hondurasu, to byla nějaká sláva, z nějakého záhadného důvodu měli HDP na hlavu proti Rusku asi poloviční).

Sláva Ukrajině a přeji jim další vítězství!

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

tím více je plodný! Vidláku, vůbec nefandím a neuznávám vyhazování, vytlačování, mazání někoho z diskuze, ale co je moc, to je příliš. Je fakt nějakým přínosem pro zdejší dikuzi, takový debil jakým je fuck Cz, šumák, Jarin?

Průměrný počet slepic: 4.7 (15 hlasů)

De Bill?

Průměrný počet slepic: 3.2 (12 hlasů)

že jsem De Bill, ale ty jsi jenom debil. A to zcela jistě.

Průměrný počet slepic: 3.8 (10 hlasů)

In reply to by Zauber (neověřeno)

Trvalý odkaz

Zauber je oproti tobě "De gól".
Ty jako tdx, jsi DeBill z divokýho východu... :-))

Průměrný počet slepic: 4.3 (4 hlasů)

To bude za prachy. Cemper a podobní dostávají dost peněz na to, aby zamořili nesmysly každou významnější diskusi. Můžeš Ty jednotlivé lži vyvracet, ale v principu s tím nic nevymyslíš.

Průměrný počet slepic: 4.8 (5 hlasů)

a prokazatelných faktech se většinou nezmohou na žádnou relevantní reakci = obnažení jejich blbství. Dobře tak :))

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Jo, oni totiž jedou takové jednoduché příručky argumentace pro lidi, co neznají historii a souvislosti. Někteří zmizí, někteří začnou trollit a urážet.
Ale nyní mám po pauze a budu se muset zase živit prací. Mne diskuse neživí :)

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Souhlas s Zauberem, protože to rolování DeBillů je nekonečné než se člověk dopracuje třeba k synapse, Inzovi a jim podobným...

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Fidela Castra si vybral SSSR?

Průměrný počet slepic: 2.9 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

to je známá věc. Tak dlouho ruská propaganda mlela o nacistech až se sama stala nacistickou.

Průměrný počet slepic: 2.1 (17 hlasů)