To je výsledek letošních voleb, přátelé. Jak jsem napsal už včera, po obrovské mobilizaci všech sil majnstrýmu i alternativy, po obrovské mobilizaci sil politických stran se otočil volební výsledek z minulých voleb. Voličů sice přišlo víc a jak demoblok tak ANO získaly víc voličů než posledně, poslanců je ale pořád stejně a tak si Andrej Babiš z demobloku stáhl tři mandáty a zbytek posbíral Petr Macinka. Jazýčkem na vahách jsou Motoristé.
Víte, proč u nás nemusí být rumunský scénář? Protože si to zařídíme sami.
Povolební matematika tentokrát dopustí jen pravicovou vládu v tom ekonomickém smyslu slova. Buď můžeme mít vládu ANO, SPD a Motoristů (ta je také nejpravděpodobnější a z jejího sestavování uniká nejvíce informací), nebo můžeme mít vládu Demobloku a Motoristů a nebo můžeme mít vládu ANO a někoho z Demobloku. Třeba Starostů… Druhé dvě varianty považuji za nepravděpodobné, už proto, že SPD má deset svých poslanců, které má Okamura pod kontrolou a to na většinu stačí, i kdyby ostatních pět poslanců z jiných uskupení chtělo rebelovat. Kubův klan v ODS nemá poslance, tam zůstali u koryt všichni ti Bendové a Lipánci a spojení s Rakušanem je minimálně po dobu soudu Dozimetru mimořádně toxické. V tomto ohledu má Andrej Babiš liberálům co oplácet, jeho politická kariéra je neustálé chození po soudech, takže nebude mít důvod své soupeře jakkoliv šetřit.
Ve dvou variantách ze tří se na vládě budou podílet Motoristé, ve dvou variantách ze tří se na vládě bude podílet Andrej Babiš a ve všech třech variantách nás čeká otočení kormidla směrem k pravoboku. Nečekám, že by zrovna ANO mělo nějakou velkou chuť tady odbourávat sociální stát, ale co si budeme povídat, bude muset nějak vyjít vstříc Šťastnému, Pikorovi, Šichtářové a dalším.
Matěj Gregor už zmínil, že by se měla snížit platba na státní pojištěnce = stoupne platba těm ostatním a nebo se začne u doktorů připlácet. Plíživě se nám do systému začnou dostávat příplatečky, doplatečky, nadplatečky a hlavně… nedoplatečky. Ministrem zdravotnictví bude Adam Vojtěch, ministrem školství Robert Plaga.
Zatímco trubky s ropou a plynem směřují z východu na západ a obráceně to jde jen obtížně a draho, datové toky s fakturami směřují takřka výhradně ze západu na východ a zatím to tak zůstane. Snad alespoň ta elektřina nepoteče přes lipskou burzu a její cena klesne. Neprojeví se to tolik, jak doufáme, protože nám roste cena za distribuci a pokud bude grýndýl pokračovat, bude pokračovat i toto.
Na ceně elektřiny se bude lámat úspěch příští vlády, ať bude jakákoliv.
Ať vznikne jakákoliv vláda, bude pevně ukotvena v EU i v NATO. Předpokládám, že bude více vyjednávat a nedá se tak lacino a radostně jako Petr Fiala, ale pokud chcete s vlky býti, musíte s nimi i výti. Budeme bojovat proti grýndýlu při objímání s grýndýlem, budeme bojovat proti nákupům stíhaček kompenzačními nákupy něčeho jiného a jsem vlastně hrozně zvědavý, jak to dopadne s migračním paktem. Z SPD už zaznělo, že je třeba dělat kompromisy a nepřekvapivě je prvním kompromisem ono referendum o setrvání v EU a NATO. Další kompromisy budou následovat.
Muniční iniciativa české vlády asi skonči, ale v podstatě se z ní stane zase ta původní muniční iniciativa zbrojaře Strnada. Protože takhle to začalo. Strnad prostě obvolal svoje obchodní partnery po celém světě, jestli nemají ve skladech nějaké granáty pro východní frontu. Klidně staré a rezavé, protože on je u něj ve fabrice poopraví a znovu natře. Výrobní kapacita jede naplno a takhle se dá z Afriky levně koupit a na Ukrajinu draho prodat. Fiala z toho udělal svoji vlajkovou loď, že je to jeho zásluha. Teď se z vládní muniční iniciativy zase stane jen klasický obchod se smrtí, protože v Evropě je ještě dost válkychtivých elit, které to rády (z našeho) zaplatí.
Válka na Ukrajině a s ní spojené problémy budou druhým středobodem, podle kterého bude posuzována úspěšnost příští vlády. Málo platné, když přijde půl milionu uprchlíků, musejí někde bydlet a je možné je vykořisťovat v zaměstnání, takže to snižuje mzdy všeobecně. Zatím mají elity ještě do války mnoho chuti a jsem velmi zvědavý, kde přesně mezi Macronem a Orbánem bude Andrej Babiš stát.
Sluší se, nechat vládě sto dní hájení. Uvidíme, kam se mezitím svět pootočí a uvidíme, kolik prostoru si nový premiér dokáže kolem sebe v Evropě udělat, o koho se opře a proti komu půjde. Směr plavby je pořád na Západ, ale nevede přímo do těch dvou půlek Brusele na obzoru. Moře je rozbouřené, korporátně studené a dravé, grýndýlová Scylla a válečná Charybda jsou všudypřítomné a my vidíme jen koncová světla mocností, které nás dávno předběhly, jen jsme si toho v naší aroganci ještě nevšimli. Vábení Sirén je také pořád stejné – je snadné vše řešit dalším zadlužením, obráním chudiny a nebo poplatky za všechno.
Nebude to jednoduchý proces, ta vláda…
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
- Log in to post comments
Komentáře
Komentáře k Vidlákovu článku
..
Nadcházejí pro naši vlast lepší časy.
Výsledek voleb je naprosto drtivý a konečně ukazuje, co si většina národa skutečně myslí. Není to žádné překvapení, je to jen potvrzení reality, kterou progresivní média a politici odmítají vidět.
Lidé nechtějí žádné velké koalice starých, zkompromitovaných stran. Chtějí skutečnou změnu. Proto je pro 52 % Čechů nejpřijatelnější vláda ANO, SPD a Motoristů. To není extremismus, to je vůle lidu.
Pojďme si to shrnout:
ANO: Zvítězilo, protože lidé mají plné zuby Fialovy arogance. Samo ale vládnout nesmí – potřebuje kontrolu.
SPD: Hlas protestu, který správně pojmenovává problémy s migrací a EU, i když v některých věcech dává dojem že je příliš radikální.
Motoristé: Jediná autentická pravice s jasným prozápadním ukotvením (NATO), která bude tou pravou reformní a konzervativní pojistkou v nové vládě.
A ti poražení?
SPOLU, STAN, Piráti: Jejich politika Green Dealu, „woke“ agendy a kauz jako Dozimetr a Bitcoin byla jasně odmítnuta. Jejich místo je v opozici, kde se mohou zamyslet nad svou zradou voličů.
Tento volební výsledek je jasným mandátem pro vznik stabilní, konzervativní a pronárodní vlády. Vlády, která zastaví progresivní šílenství a vrátí do politiky zdravý rozum. Přesně takovou vládu si tato země zaslouží. Je nám líto že se do parlamentu nedostalo i Stačilo ale i tak nadcházejí pro naši vlast lepší časy.
Veritas odium parit
Ale mě je to jedno, mě je vaše kolektivní disonance lhostejná.
To rozdělení na levici a pravici bylo čistě arbitrární a falešné. Mělo ospravedlnit vznik dalšího proti-systémového subjektu před nařčením že by takový subjekt snad mohl přispět k rozdrobení alternativní scény. Jejich logikou bylo, že Stačilo přece nemůže "krást" hlasy SPD, protože Stačilo je na levo, kdežto SPD na pravo. To byl falešný psychologický konstrukt.
Důvodem vzniku Stačilo, nebyla potřeba vytvoření pravé autentické levice (ať už to znamená cokoli), ale to, že narozdíl od SPD nebylo navázáno na Izraelskou lobby (obecně vzato). Výsledek je takový jaký je.
A co se týče neslavného výsledku samotného Stačilo, tak proč by běžný neradikalizovaný občan volil obskurní kvasi-komunistickou stranu, když může volit lidového Babiše se svým "všeci kradnů" - což je přesně to motto, naprosto dostačující k vytvoření levicového zdání.
Ekonomická levice prostě nemá dnešní blahobytné společnosti co nabídnout. Otázka sociální spravedlnosti rezonovala vlastně jen do konce války. Vidlák mluvil o nějakém podzámčí. Žádné podzámčí už dávno neexistuje. Sociální otázka byla vyřešena kapitalismem s lidskou tváří. My nežijeme v zemi kde by existovali skutečně chudí lidé. Dneska snad úplně každá strana (včetně SPD) tvrdí že je na straně běžných lidí.
Důkazem toho je, že se dnešní (progresivní) levice pohybuje prakticky jenom v kulturně vymezené sféře. Nějaké řeči o dělnících používá čistě jen v rámci nostalgické tradice. Kdyby dnes žil Marx, tak by rozhodně nenapsal žádný Das Kapital ale ontologicko-sociologickou studii o univerzálních právech aplikované na všechny možné menšiny.
Když už se o tu svoji politiku tak hrozně zajímáte (což není nic jiného než výsledek post-norimberského liberálního konsensu) tak si alespoň nelžete do vlastní kapsy.
Z vašeho textu
by stačilo napsat pouze předposlední větu.
Marx chtěl ochraňovat chudý a hladový proletariát, ale ten už dnes je obézní, má doma vytuňené domácí kino a dvě auta v rodině, tudíž je potřeba ochraňovat někoho jiného, abychom měli koho ochraňovat a mohli být v opozizi vůči kapitalismu. Tak černoši, homosexuálové a podobní se hoděj.
Ale to bychom se nedozvěděli o té Izraelské lobby, berrnarde!
Avšak není to nic proti ničemu, Izraelská lobby dnes podporuje spoustu pravicově-národních elementů. Patří mezi ně třeba Orbán, AfD, Javier Milei, Trump, atd...
Slyšel jsem, že některé lidi tato skutečnost snad mate.
Ti vychcaní kapitalisté korumpovali dělníky.
Těmi dělníky rozumím lidi, pracující za mzdu.
Ano, minimálně u nás nikomu nehrozí hladová smrt a prozatím ani zmrznutí v bytě, jako v UK. Tam jsou již dál.
A z rozhovoru s mladými pro mě vyplývá, že většině nevadí 100 pohlaví a ani to, že buzerant si koupí dítě. Na Západě se jim sice nelíbí, že staří nechtějí uvolnit lukrativní pracovní místa, ale nejsou schopni vytvořit nová - mimo neproduktivních. O nelukrativní nemají -hlavně "vzdělaní" nemají zájem. A hlavně volí ty, kteří ji tu skvělou budoucnost připravují.
ad RDG
Souhlasím s výrokem, že SOCIÁLNÍ OTÁZKA BYLA VYŘEŠENA KAPITALISMEM S LIDSKOU TVÁŘÍ i když tu lidskou tvář umožnil hlavně technický pokrok a efektivita (bohatství) plynoucí z automatizace. Takže už tady nemáme chudé ve smyslu lidí co mají hlad jako tomu bylo ještě před 1. světovou válkou. Jako argument pro tento názor lze použít časté zdejší výroky (určitě si vzpomenete) typu: "nic se nezmění, protože ještě neryjeme držkou v zemi", nebo "změna přijde až uvidíme prázdnou misku v době před obědem". Sami zde tedy svými výroky potvrzujeme, že se jako národ máme vcelku dobře. Řekl bych že je zřejmé, že na ty naše chudé, kteří jsou mnohem bohatší než byli jejich předchůdci ze začátku 20-tého století, stačí zřejmě soft-levicová politika ala Babiš. Teď asi tady budu za kacíře, ale přemýšlím o tomto už od doby co jsem při sčítání hlasů poprvé uviděl výsledek Stačilo! 4,3%. Že je možné, že tady vlastně ani žádná jiná levice kromě té Babišovo není potřeba, protože ta jeho drtivé většině lidí prostě stačí. ANO prostě zvítězilo a má teď zkrátka monopol na sociální otázku. Všichni ostatní už budou jenom příštipkařit.
Od toho se také odvíjí další věc. Hodně lidí povzbuzuje pana Vidláka, aby pokračoval dál v čem započal. A že Stačilo! má ohromný potenciál. Ale vy vážně chcete aby dával všechnu svojí energii na projekt o který teď evidentně nikdo ani nestojí (4,3%) ? Aby dál jel na mrtvém koni a snažil se ho průběžně s velkým úsilím oživovat? Když sami přiznáváme, že extrémně chudých (tedy potencionálních voličů) je u nás naprosté minimum? A dělníci už také nejsou většinou tvrdě fyzicky pracující lidé, ale operátoři strojů, které většinu práce udělají za ně. Kterým vlastně také nic nechybí. Panu Vidlákovi neskutečně fandím a obdivuji ho, proto bych byl nerad aby svojí energii mrhal nějak obzvlášť neproduktivním způsobem. Babiš tady teď udělá svou politikou zase o něco míň chudých a to znamená s velkou pravděpodobností další propadlé hlasy za 4 roky pro Stačilo! O nic jiiného mi nejde, jenom abychom se zbytečně nevrhali do předem prohraných bitev. Aby jsme raději dělali věci efektivní a účinné než věci zbytečné. Berte to prostě jenom jako další názor jak číst volební výsledek.......Howgh
iw23
naprostý souhlas se vším co píšete. Pečeť Komunistů žádnému nepomůže. Odpor k nim je v našem národu tak zažraný, že stačí pár měsíců masírky v médiích a všichni jednohlasně volají Komunisty nikdy. I když už ani nevědí, kdo to Komunisté vlastně jsou. A dělení na levici a pravici už také nefunguje. Vidlákovy kydy by měly být blogem o našem životě ve všech sférách o kterých bude co psát.
>iw23 dne Út, 07. 10. 2025, 02:51
Joj, fakt dobře shrnuté, i já si Daniela vážím a proto možná víc než bít na levicovou strunu by bylo užitečné věnovat se tomu národnímu obrození a malému komunitnímu centru, které může prospět malé, ale zvídavé skupině lidí. Levice a sociální spravedlnost pro "chudé" je sice fajn, ale stojí oni "chudí" vůbec o to? Měl jsem o tom rozhovor s nejmladším synem, který pracuje jako řemeslník, zaměstnanec v menší české firmě, takže to má žité z první ruky a podle toho jak hodnotí postoje a názory svých kolegů a hlavně jejich pomocníků, více méně nekvalifikované zaměstnance,.... oni vlastně o nějaké Vidlákovi levicové ideály absolutně nestojí, a není to proto, že "musí jen makat a nemají čas přemýšlet", ale prostě proto, že přemýšlení nad "intelektuálními" tématy "levice-pravice" a vší další politikou , směřováním země, světa, mezinárodními souvislostmi, historií, četbou knih..... není v jejich mozkové kapacitě vůbec zastoupeno. MMK
Dnes s tebou souhlasím.
Ale protože vím, kam vývoj směřuje, pokusil jsem se tomu bránit. No, nevyšlo to, protože -ale o tom už bylo napsáno hodně.
Již v roce 1949 předvídal rakouský ekonom Schumpeter zánik klasického kapitalismu a přechod k socialismu - ale ne podle Marxe. Já bych ho nazval korporátním socialismem, nemajícím daleko k fašismu. Mezi díly, která potvrzovaly (i když nechtěně) Schumpeterovu teorii, na mě nejvíc zapůsobily, byla díla US-Američanů: "Road to Ruin" od Jamese Rickardse (je k dostání na Megaknihách, anglicky) a „Democracy incorporated: managed democracy and the specter of inverted totalitarianism“ od Sheldona S. Wolina (k dostání na amazonu, i v němčině jako „Umgekehrter Totalitarismus“).
Nikdy jsem veřejně nepřiznal, že v moudrost mas či dokonce zájem mas o „vyšší cíle“ jsem nevěřil.
A už za Husáka, na jehož oblíbený termín „obyčajný občan“ jsem reagoval tím, že obyčajný občan“ je obyčejné hovádko.
Dokud je dost sena ,vody a tepla ve stáji, za ohradou, chránící před vlky, se budou cítit spokojeně.
Moc dobře o tom píše Němec Mausfeld v knize „Proč jehňátka mlčí“.
P.s.: Zapoměl jsem na TV
>RDG dne Po, 06. 10. 2025, 23:25
Já dávám 5 pipin, protože na tomhle názoru něco asi bude :-) MMK
reakce
Ano, myslím, že tohle je velmi dobrý postřeh. Ono se pořád křičí, že současná západní levice nehájí zájmy obyčejného dělníka, ale různých minorit, ovšem je otázka, zda je vlastně moc co hájit - tedy kromě toho, aby tento systém i nadále fungoval, čož je právě v EU ten nynější problém s ohledem na deindustrializaci. Ale opravdu, velmi podnětné zamyšlení.
Vidláku, váš problém je,
že jste tak moc přičichl k levici, že ANO považujete za pravici.
Já ne!
Je to tak, ANO je středolevá…
Je to tak, ANO je středolevá catch-all party, postavená k vysátí původní ČSSD. Politiku má spíš levicovou a přítomnost Motoristů a části SPD je buď bude vyvažovat na čistý střed, nebo se poperou. Jiná možnost není.
Pravda ale je, že proti Fialovi je to i tak posun doprava a hlavně do konzervativnějších vod.
Jak to bude s GD apod. - nijak, tady jsou všichni malí páni. Můžeme jen najít způsob, jak to tiše ojebávat, ale zrušit to nejde z Prahy, ale jen z Brusele.
Šichtařová...
....chce omezit neziskovky, zrušit inkluzi. Motoristi odejít od GD. Tak jestli jen tohle ti pravičáci dodrží, tak budu tleskat. Ale... SNAD... nekecají. Takže bych počkal s nějakým strašením a soudy.
Jak se zrodilo zvěrstvo
Skončily ukrajinské volby a vracíme se do České republiky: jak se zrodilo zvěrstvo...
- Fascinuje vás, proč šílená parta Bitcoinistů, Dozimetrů a Kampeliček měla tak velké číslo a Piráti dokonce mohutně posílili? Většina to asi netuší, ale je na to jasné, důkazní obvinění, a na závěr také to, co musí jako první udělat vláda, či zařadit jako hlavní priority hned v úvodu...
Od roku 2015 si Brusel vychovává svojí správnou mládež . Nikam nepatří, nic nedělají, nabízí jim zrušení matematiky, složitých výpočtů a velké peníze, pokud budou loajální voliči. V České republice tuto zodpovědnost převzal "Člověk v tísni" a jeden z největších darebáků ve stylu plukovníka Foltýna ředitel vzdělávacího programu "Jeden svět na školách" Karel Strachota. Po velkém vymytí mozků je úkol této organizace docílit titul "Velký bruselský Evropan"! Přemýšlíte, jak mohl primitivní Lipavský získat tolik preferenčních hlasů? Deset let je vychovávána mládež, jak správně volit, aby je čekala správná, bruselská budoucnost.
- A děti pochopily, že SPD a Tomio Okamura je zlo, zatímco Brusel, Piráti a Lipavský je to dobro.
Na závěr se zhodnocuje, proč několik divných žáků studentů se jim vymklo z rukou, a přesto by volili Okamuru, Jindřicha Rajchla, Vondráčka či třeba Ševčíka, kontrolují zázemí, ZDA jsou jejich rodiče asi dezoláti a frustráti a vůbec takoví divní lidé a musí se společnost od nich distancovat. A ty pomatené důchodce eliminovat, sebrat jim peníze a nechat chcípnout, jak píší na sítích. V čele třeba s Mádlem, byť komedianti se vyjadřují kulantněji.
Hitlerjugend - nadřazenost árijské rasy, (v překladu Hitlerova mládež, zkratka HJ) mládežnická organizace NSDAP, která pod jiným názvem vznikla v roce 1922 a existovala až do roku 1945...
- Cílem této organizace bylo vychovat mládež, která by byla zcela oddána myšlenkám nacistického Německa. Chlapci zde byli utvrzováni v ideji nadřazenosti árijské rasy. Stejně tak se dnes arogantně chovají nositelé nadřazené bruselské mládeže, kteří pohrdají hodnotami předků a slušné společnosti. Jejich učení je dogma včetně toho, že stará generace je zbytečná a měla by se utratit. Odebírá finance ( a vůbec je nezajímá, že si platila u státu zhodnocení šetření na důchod. To prostě má propadnou ve prospěch mladých a ti nebudou muset pracovat. K tomu se nenarodili.)
Deset let vymývání mozků se dostalo do polohy, že mladá generace údajně chytrých studentů se dostala do stádia demence, vymytí hlav, dezorientace, záměny slov, kdy pracující člověk je dezolát a primitiv a ten, kdo prošel výchovou "JSNS" a systémem Erasmus+ je duševně nadřazený, který má nad sebou jen vůdce v Bruselu, a poslouchá slepě jeho příkazy. A příkaz zní, že Češi je sprosté slovo, česká vlajka se má zlikvidovat a nositelé české vlajky "obrazně poslat do plynu".
- zde se zrodil zázrak volení Lipavského, Pirátů a bruselské převýchovy. Takže výchova dětí na školách stojí 118 milionů!!! Kolik obědů by mohli za to mít samoživitelky, staří lidé, kteří pracovali a nemají na jídlo díky drahotě... Opravdu se z těchto zvěrstev točí hlava. A pak se divíme, že stádo darebáků útočí na české vlajky, vyvěšuje ukrajinské na státní budovy a mládež se vůči nejstarší generaci chová jako nacistická sběř? Proto jako první věc se musí stejně jako v roce 1945 zrušením Hitlerjugend o nadřazenost árijské rasy, i dnes zrušit výchovu JSNS o nadřazenosti "bruselské rasy", totálně zrušit politické neziskovky, a používat opět školy jen k učení nadaných dětí.
Zde důkazy vymývání mozků. Jak správně vychovat studenty ke správnému, kritickému myšlení
Petr Pokorný celé zde: https://skrytapravda.cz/…ili
+ výsledky Studentských parlamentních voleb
A takto vypadají hodiny výuky, jak správě probruselsky volit
Hitlerjugend
Nedávno přišel ten náš pitomec ze školy a chlubil se, že ve školních volbách volil STAN. Holka zase má specifický názor na Trumpa - je to fašista a zakazuje knížky !! Zřejmě ty o 150- ti pohlavích. Jediné vysvětlení, kde vzali děti příkladných dezolátů takové názory je, že to do nich hustí ve škole. Škola je továrna na výrobu budoucích Euroobčanů - továrna na výrobu voličů eurohujerských stran. Až toto začne vyjíždět z našich škol, tak už tady bude navěky vládnout probruselská národní fronta. Volby nebudou potřeba. Když k tomu připočtu legendární manuální zručnost většiny dnešních dětí, tak nás čekají neradostné zítřky. Naštěstí už nabíhá projekt Rady inkluzivního kapitalismu pod vedením Lynn Rothschildové, takže pravděpodobně budou muset kapitalisti zaměstnávat i sebevětší nemehla. Aspoň že tak. I když mám dojem, že ten projekt už je v plném proudu, protože ho pozoruju posledních pár let i u nás v práci. Zrovna včera jsem se rozčiloval nad výkonem kolegy 20+ a dospěl jsem k názoru, že to musí být nejspíš regulerní debil. Když totiž nejsem šikovnej a ani při práci nezapínám mozek, tak mi asi není pomoci. Ještě že jsme nadnárodní inkluzivní společnost, takže kolegu musíme zkrátka víc podpořit. Je to zkrátka naše chyba, že mu málo pomáháme :-) . Málo se mu věnujeme :-) Jdu blejt velebnosti 🤮
Hitlerjugend skončí
Je dobré že nová vláda nebude jednobarevná od ANO, budou tam i lidé z SPD a z Motoristů. V následující období hodně věcí v ČR se změní pro dobro naší vlasti, český Trump Babiš ukáže, že se můžeme mít lépe. Změny budou i ve školství, za čtyři roky se společnost změní, je to dostatečná doba na změnu aby školy přestali chrlit budoucí liberály a Piráty. Mnozí lidé se změnili za mnohem kratší dobu. To naši mladou generaci za čtyři roky vyléčí od progresivního liberalismu. Změny budou dost velké v ČR, ale bez bolestných následků pro náš národ. Stačí si vzpomenout na to, jak Trump začal úřadovat od první chvíle své inaugurace. Politické neziskovky vřeštěly, panikařily, ječely, protože jim náhle zastavil přívod peněz. A to nebylo vše. Nelze si nevšimnout, jak například zatočil s migranty, nebo jak prosadil jen dvě pohlaví. Bylo toho mnohem více. Český Trump Babiš bude také druhý Orbán a ten je docela razantní. Orbán se nemíní sklonit před EU a přestat dovážet levný plyn z Ruska jen proto, že EU, která dostala notičky od USA, si to přeje. Odmítá také zatažení Maďarska do války proti Rusku, s tím, že ta válka není věcí Maďarska. Trump by jednal úplně stejně, jen by místo Maďarska dosadil USA. I Babiš bude stejný, jen tam dosadí Českou republiku. Už se těším na spolupráci Babiše s Orbánem a s Ficem. V letošních volbách jsme vyvázli od pokračování katastrofální politiky fialové pěti demolice. Co bude dál, to se uvidí. Vyhnuli jsme se ale šílenému pádu i válce do které nás zatahovala fialová hrůzovláda pod diktátem vrchní bruselské euronacistky Lejnové. Bohu díky za to.
ad Antonín
Na Vás se mi pane Antoníne líbí ten Váš nezdolný optimismus :-) , tak snad budete mít v tomto pravdu....
ad iw23
Ano pane iw23 jsem od přírody optimista i když jsem to mnohokrát v životě neměl lehké. Ti kteří mně znají, ti ví proč :-)
Citát
Několikrát jsem se v životě setkal s citátem "přání otcem myšlenky". Po přečtení Vašeho příspěvku už stoprocentně vím co to znamená.
>Antonín dne Út, 07. 10. 2025, 05:45
No kéž by, to bych si fakt přál. MMK
Volil jsem Motoristy
Je to nejmenší parlamentní strana, ale jak jsou rozdané karty, prakticky se bez nich žádná vládní koalice neobejde. Jsou noví, nezkušení, mají myšlenky, které se mi líbí, tak budu doufat, že tuto možnost využijí a neposerou to.
reakce
Berrnarde, mám to naprosto stejně. Motoristy jsem volil proto, že bylo jasné, že právě s nimi chce jít Babiš, tak jsem doufal, že jej budou v jeho levicovém rozhazování trošku držet při zemi, a že jej budou nutit do boje s Green Dealem a imigrací, o kterém on sice mluví, ale silně pochybuji, že by to byla jeho srdcovka. Jestli tato logika uspěje, uvidíme, ale bral jsem to jako přeci jen lepší variantu, než volit nějakou mimoparlamentní konzervativní pravici, jak jsem uvažoval původně.
ANO levicovo středovo pravicové.
Vidlák hlásal levicovou politiku, čímž sral pravičáky i kus středu.
Pokud bych já fungoval v politice, hlásal bych striktně pravicovou politiku, čímž bych zase nasral všechny nalevo a dost těch ze středu.
ANO se povedlo naslibovat všechno všem a vlastně nijak výrazněji nenasrat ani jeden krajní směr a líbit se středu. Geniální.
Babišova strategie.
Kravina Inzo.
Kolik lidí vidělo tu superdebatu? Já ne a většina taky ne. Tohle už jsou konspirační teorie.
Byli jsme rozhodnutí, koho budeme volit, a proto nás nějaký..
.. duel politických dinosaurů nezajímal, takže jsme s tím neztráceli čas.
>RichardCZ dne Po, 06. 10. 2025, 23:04
ale takových nás bylo jen 200000 v tom to asi bude.
Petra Hájka i Michala Semína mám rád, znám je i osobně..
.. ale nejsem si zrovna jist, jestli si mne pan Hájek ještě pamatuje. Spíše ne.
To ale nemění nic na tom, že jeho úvahy jsou zajímavé a dá se nad nimi přemýšlet. Kniha Smrt ve středu (myšleno v politickém středu) je velmi podnětná.
Já osobně jsem příznivcem Occamovy břitvy, a proto nehledám složité konspirace v případech, které jde vysvětlit starou dobrou a prostou lidskou hloupostí, nebo jen tokem peněz.
Rozjásaný Babiš po porážce v superdebatě má svou analogii i v historii. Podobnou taškařici zahrál před bitvou u Slavkova Napoleon emisarovi ruského cara. Ten pak neposlechnul Kutuzova a souhlasil jít do bitvy spolu s rakouskými generály, kteří nechtěli čekat na příjezd pruského krále a jeho vojska. Tak moc toužili sami porazit Napoleona a ukázat Prušákům, jací jsou frajeři..
A tak pruský král přijel až po bitvě, a mohl jen pogratulovat Napoleonovi k jeho slavnému vítězství.
Ad Inza
Vývoj situace a reakce v ČR v posledních letech:
Covidový fašismus a vakcinační diktatura – žádný problém
Kampelička, dozimetry, bitcoiny, masakr na Karlově univerzitě– žádný problém
Ekonomický a sociální rozvrat – žádný problém
Ukrajinizace státu – žádný problém
Válečné štvaní proti Rusku – žádný problém
A výsledek voleb – více Babiše, více Fialovy mafie, více přípravy války proti Rusku.
Tady něco nesedí, i ty volební čísla jsou nějak cinknuté. Stačilo jen 4.3% i když průzkumy ukazovali snadný vstup do sněmovny. A SPD jen 7.8% i když průzkumy hlásali třetí místo a dvouciferní procento hlasů přes 10%. Ani by jsme se nedivili, kdyby některým hlasy ubraly a některým přidaly. Babiš střídá Fialu, kdy předtím Fiala vystřídal Babiše.
Vypadá to jako nadnárodní komplementární řízení nad Českou kotlinou, takže si držte klobouky a jedeme dál podle skal…
*Antonín
Jj, úplný ovčinec 🥴
reakce
Inzo, při vší úctě, hledat tady spiklenecké teorie je podle mne zcela zbytečné. Věc mi přijde jasná. Prostě, i Vidlák zmínil, že s ANO mají průsečík cca 70% programu (takže by mne vážně zajímalo, proč je potom ANO pravicové). No a to, co v průsečíku není, tedy vystoupení z EU, NATO, tvrdý odpor proti Ukrajině a jistá adorace Ruska, obhajoba minulého režimu, komunisté za zády atd, to je podle mě právě to, co mezi většinou lidí není v kurzu, jakkoliv to zde na blogu tak nevypadá. Prostě tohle normální lidé nechtějí, je mi líto. Ono, když vám šéf strany, spojované s komunisty, vykládá, že chce změnu režimu, tak jste poněkud ostražitý. Já sám vlastně nevím, jak to s tou změnou Vidlák vlastně myslel, i když chápu, že nechtěl nikoho zavírat, věšet atd. Prostě, musíte se smířit s tím, že komunismus a vše s tím spojené má u nás stále velmi špatný zvuk a kdo se s tímto spojí, dává zadarmo mainstreamu do ruky klacek, kterým bude mlácen. Já sice chápu, proč to Vidlák udělal, jenže podle mě tam bylo silné podcenění důsledků právě s ohledem na tu sociální bublinu zde. Prostě, zde to nevadí. Jinde ano a to hodně.
*pavt
..... takže to bylo takové referendum o vystoupení....😵💫
>Sif dne Út, 07. 10. 2025, 09:10
Zajímavá myšlenka, to mě zatím nenapadlo, ale ano asi i takto se to dá prezentovat.
>pavt dne Út, 07. 10. 2025, 06:37
..." Prostě, zde to nevadí. Jinde ano a to hodně." protože zde lidé přemýšlejí víc než je průměrné, jsou když nic jiného, alespoň sečtělí. Jinde mnohem méně nebo vůbec.
*berrnard
Ty si Inzo neuvědomuješ že,
když sleduješ všechny politické debaty a pak z nich vyvozuješ závěry, že většina národa to tak nedělá.
Politika je pro ně to, že jim jednou za čas přijdou do schránky hlasovací lístky, o víkendech dávají v telce pár kafralů, jinak vnímají, že tam nahoře se politici střídají, ale sami musí používat, jak jsem si všiml, že se to tady krapet chytilo, ten berrnardí způsob, umět se postarat sám o sebe a spásu shora nečekají. Většina voličů nemá o politice takové znalosti jako ty, Sif, nebo Mája, což ale neznamená, že jsou blbí. Jsou to realisté.
Vy zde jste věřili ve Stačilo a teď jste zklamaní. Ostatní většinou volili menší zlo a jestli vyhrála Sparta, nebo Slavie, no a co, svět se nezboří.
>berrnard dne Po, 06. 10. 2025, 23:21
Tak jo, dávám 5 pipin :-)
Náhodou, Macinka je krotký a zdvořilý..
.. jako snad nikdy. A Okamura byl také k nepoznání, když odcházeli z Hradu. Moc chtějí do vlády a vědí, že Fiala i lidovci jsou připraveni uzavřít opoziční smlouvu s jednobarevnou vládou ANO, jen aby zbylo pár korýtek ve sněmovně i pro ně.
Motoristé a SPD nebudou žádná korekce politiky Ano, ale poslušní pejsci kývající hlavičkami jako ti umělohmotní pejsci, co je za mých mladých let mívali šoféři za zadními skly svých aut.
Tam už Richarde záleží na tom,
jestli Motoristé nebudou blbí.
Máme doma takovou měděnou starožitnou váhu, kde dáš na proti váženému materiálu různě těžká závaží. Pokud ty zobáčky budeš chtít srovnat do roviny a kousne se ti mrňavoučké závažíčko, že tam prostě nepůjde, nedáš to. Kilovka má sice váhu, ale když se dekovka nasere, nesrovnáš to do té latě, kterou potřebuješ. Kilovka potřebuje nerada i tu dekovku. Bez ní tu rovnováhu prostě nedá. Toto je šance Motoristů, využít z mála maximum. My Židé o tom něco víme.
reakce
Tak uvidíme. Já motoristy jako korekci volil, možná se mýlím. Pokud však platí váš předpoklad, tak v takovém případě (že by AB mohl spoléhat na lidi ze Spolu) by ani případné vládní angažmá Stačilo nebylo žádnou korekcí. Já si tohle opravdu nemyslím, mezi Spolu a ANO je tolik nenávisti, že AB možná získá pár jednotlivých sympatizantů, ale to mu nepomůže. Osobně si spíše myslím, že ANO to vůbec nebude mít jednoduché. Na druhé straně, AB už předvedl, jak vymazat koaličního partnera, takže se dost dobře možná dočkáme konce obou uskupení.
reakce
Inzo, podceňujete vysokou volební účast, ta rozhodně hrála roli. U Vidláka je podle mne nezvolení jasné, to zmiňuji výše. Co se SPD týče, i tam podle mne zafungovalo to strašení referendy o vystoupení z EU, NATO atd. Prostě, lidé tohle nechtějí. Možná jste si všiml, že Okamura pak ke konci bral zpátečku a zdůrazňoval, že chce jen tu možnost referenda, že se vlastně nemusí vystupovat, ačkoliv on sám by hlasoval pro vystoupení. Dost možná měl nějaké průzkumy. Lidé prostě chtějí jistotu. No a ve chvíli, kdy Babiš jasně řekl, že bude proti Green Dealu, povolenkám, imigrantům atd, tak vlastně padl důvod, proč volit SPD. Samozřejmě, je otázka, co AB udělá, nevěřím mu ani nos mezi očima, proto je dobré, že musí jít dohromady s SPD i Motoristy, kteří na něj v tomto budou tlačit. Co se politických debat týče, tak souhlasím s berrnardem - kdo je proboha takový masochista, aby tohle sledoval? To se mi opravdu nezdá.
zemřela atomová bába Dana Drábová
Na libtardím seznamu.cz byla oznámena smutná zpráva o úmrtí Dany Drábové tzv. atomové bábě. Je tam plno komentářů které chválí dotyčnou dámu těmi nejlepšími slovy. Jsou tam ale i některé zajímavé komentáře které se liší jako viz níže:
Antonín Peutlschmid: Nikde se neuvádí začátky její kariéry. Po výbuchu v Černobylu byla jako mladá absolventka Moskevského nukleárního institutu, samozřejmě komunistka (což bylo podmínkou studia), tak prováděla měření radiace v ČSSR s geniálním výsledkem: u všech sousedních (kapitalistických) států byla naměřena radiace, u nás nikoli. Za což jí děkuji.
Tomáš Vaněk: Jako odborník byla fajn.... Ale do politiky lézt neměla..
Jiří Karmelský: Já si už přesně nepamatuji slova paní Černochové, která pronesla po smrti dcery nějakého Rusa při teroristickém útoku, ale upřímně cítím úplně to samé vůči paní Drábové, co tehdy cítila paní Černochová vůči té Rusce.
V pekle
pro ní mají místo kotle reaktor.
Střelče,
rád kopete do mrtvol?
I peklo musí jít s dobou.
A paní Drábová na ten reaktor bude dohlížet, a povede tam Pekelný úřad pro jadernou bezpečnost.
Byla důkazem, že lze z hovna udělat bič.
U mě skončila poté, co mi řekla, že " z hlediska lidského života" je existence Slunce jako zdroje energie nekonečná. Obhajovala tím jí samou používaný termín "obnovitelné zdroje energie", ačkoli tím -jako fyzička-popírala základní fyzikální zákon.
A pak vlezla do politiky -na té "správné straně".
Její smrt mi nechává chladným.
Škoda jí není,
byla to hnusná ženská. Pokud to vůbec byla ženská. A v pekle jí nechci, tam zřejmě skončím já.
Pche, kdo je tady ideologickým fanatikem? Já, nebo Drábová:
U nás dnes rovněž nelítají hejna dronů
jako na Západě. Samozřejmě ruských.