Sledujete alespoň poočku Mnichovskou bezpečnoastní konferenci? To je ta, jak tam loni americký viceprezident (a vidlák) J.D. Vance řekl, že Spojené státy nemohou pro Evropu nic udělat, když zdejší vlády chtějí cenzurovat a omezovat vlastní obyvatelstvo. Letos tam vystoupil Trumpův ministr zahraničí Marco Rubio a pronesl podstatně smířlivější projev, po kterém si (alespoň podle majnstrýmových intervjuků) Evropa poněkud oddechla. Ale na druhou stranu se Rubio nesešel s Merzem a Macronem, ale naopak se sešel s Orbánem.
Na druhou stranu, do Mnichova dorazil i Réza Pahláví junior, který se stále ještě nevzdal nadějí, že mu Američané vybombardují Írán do spáleniště, na kterém si bude ohřívat svou mocenskou polívčičku.
Petr Macinka tam také byl. Setkal se s čínským ministrem zahraničí, ukázal, že začíná nová éra diplomatických vztahů a abychom z něj zase neměli až takovou radost, setkal se i se Světlanou Tichanovskou – to je ta běloruská majdanovská opoziční lídryně, kterou si ovšem Lukašenko namazal na chleba. Jak vidno, možná zlepšujeme vztahy s Čínou, ale s Běloruskem tedy rozhodně ne a žádná úsporná opatření se nedotknou naší podpory tamní demogratycké opozice… Ale o tom si víc řekneme v zítřejším článku.
Pro mě byl ovšem nezajímavější projev ukrajinského prezidenta Zelenského. To, co řekl, řekl už milionkrát. Nemůže odevzdat území, mír bude, až Rusko přestane střílet, kompromisem není ztráta Donbasu, ale to, že Putin není ve vězení, poděkoval za muniční iniciativu i za podporu a ujistil všechny, že se bude válčit dál…
Znělo to, jako když gambler zase prohrál výplatu v automatech, ale nebojte se, už brzy vyhraje, všem všechno splatí a bude zase dobře. Půjč mi bůra…
Trump má pravdu, když říká, že pokud Ukrajina nepřistoupí na (ruský) mír, promešká velkolepou příležitost. Ale je to samozřejmě naprosto zbytečný apel, protože ho říká závislákovi. Když přestaneš s touhle mizernou hrou, nezachráníš sice všechno, ale zachráníš alespoň něco. Nemáš žádné dobré karty, my, Spojené státy už jsme to pochopili a žádné další peníze ti nedáme, protože v tomto pokeru nevyhraješ. Přestali jsme ti věřit někdy v druhé polovině roku 2023, kdy vaše slavná ofenzíva selhala na první z pěti ruských obranných linií. Ukrajina nemůže vyhrát…
Ano, logika velí, že když nemůžeš vyhrát, je třeba hry nechat. Ale… Zelenský už prohrál tolik, že to nemůže přežít. Gamblere, prohrál jsi sto tisíc, nech toho, než prohraješ dalších sto. Ale on nepřestane, protože už prohrál tolik, že ho za to doma zakousnou. On už jen může hrát dál a postupně prohrát, záclony, nábytek, srdce i duši a doufat, že se štěstěna usměje a dobře to dopadne.
Nikdy to dobře nedopadne. Nikdy! Gambler v této situaci zpravidla přivede do neštěstí nejenom svou rodinu, ale i celé své široké okolí. Až když je definitivně oškubán, pak se teprve ukáže, že měl mnohem větší dluhy, než se myslelo a byl ochoten ve své sebezkáze zajít mnohem dál, než se zdálo.
Evropa ovšem našeho gamblera ještě podporuje. Také si totiž vsadila. Zatímco Spojené státy z této hry včas vystoupily a potichu odepsaly ztráty (které se Trump alespoň trochu snaží vykompenzovat), Evropa hrála a hraje dál. V tomto ohledu jsem rád, že máme novou vládu, která sice našeho skvělého ukrajinského lídra pořád miluje, ale už jen slovy… Babiš už tuto hru také nehraje a dělá vlastně přesně to, co Trump. Ano, když se najde nějaký blbec, který je ochoten Ukrajině zaplatit munici, Strnad ji rád dodá. Ale jinak už žádné peníze nemáme a za nic ručit nebudeme (europoslanci za ANO samozřejmě jako jeden muž zvedli ruku pro onu unijní půjčku Ukrajině ve výši devadesáti miliard eur).
Když jsem slyšel Zelenského projev, musel jsem konstatovat, že on prostě bude hrát až do hořkého konce. Vyprodá Ukrajinu do posledního metru čtverečního, do poslední licence na těžbu surovin a do posledního brance, který na Donbasu slavně padne. On nemůže přestat, protože by ho doma okamžitě zabili. On nemůže jinak, než doufat v zázrak, který změní situaci. Už před dvěma roky prohrál příliš, než aby mohl couvnout a teď je to jenom horší.
Zelenský už to má v obličeji. Pro něj je prohra a mír už jedno a to samé, protože důsledky pro něj budou stejné. On ví, kolik Ukrajinců doopravdy padlo a také ví, kolik to všechno stálo. Ví, že to už brzy praskne, ale je pro něj snazší doufat, že se prostě něco stane, co změní situaci. Doufá, že z toho forbesu prostě vypadne hlavní výhra, protože to je to jediné, co by ho mohlo zachránit.
Přemýšlím, jak dlouho to celé ještě může vydržet, ale podle Zelenského obličeje je konec už nedaleko.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Komentáře
Komentáře k Vidlákovu článku...
Zelenskyj se chová jak křovák
-----------------------------------------------------------------------
Když Zelenskyj na Mnichovské konferenci komentoval pochybnosti maďarského premiéra o smysluplnosti vstupu Kyjeva do EU, prohlásil, že Orbán „přemýšlí o tom, jak si vypěstovat břicho“, a ne o tom, jak posílit armádu.
V reakci na Zelenského slova Orbán zdůraznil, že i kvůli takovým výrokům by Kyjev neměl být přijat do unie.
„Tato diskuse není o mně ani o vás. Je o budoucnosti Maďarska, Ukrajiny a Evropy. Právě proto se nemůžete stát členem Evropské unie,“ řekl Orbán.
@neCT24
Toto století by se mohlo stát stoletím „ponížení“ Evropy kvůli její chybné politice, řekl Orbán.
Ve světě začala nová průmyslová revoluce a Evropa se jí nemůže účastnit... Důvodem jsou vysoké náklady na energie a pokračující nadměrná ideologická regulace, která zabíjí ekonomiku.
Zelenský se nechová jako Křovák, ani náhodou.
Feťák Zelenský jde chová jako dotěrný žebrák a stal se nejbohatším žebrákem na světě.
Křováci (Sanové) žijí jako původní obyvatelé převážně v pouštních a polopouštních oblastech jižní Afriky. Jsou tradičně lovci a sběrači, dnes často nuceni k usedlému způsobu života v rezervacích.
Ke kováckému způsobu života, svým jednáním a rozkrádáním EU, se rozhodli dárci a tvůrci Zelenského bohatství odsoudit obyvatele EU. Věnovali Zelenskému vše co mohli a vytvořili pro něho a jeho nejvěrnější ráj na zemi. Až skončí Zelenský, bude to i jejich konec. Ta doba již přichází.
ad Když se o někom řekne, že se „chová jako křovák“,
obvykle se tím myslí, že mu chybí základní společenské návyky, je nevychovaný nebo se projevuje hrubě a neohrabaně.
Tento výraz se v češtině používá jako přirovnání k lidem žijícím mimo moderní civilizaci, přičemž mluvčí tím naznačuje:
Původ rčení odkazuje na africké etnikum Sanů (označovaných jako Křováci), které bylo historicky vnímáno jako „primitivní“, což dalo vzniknout těmto nelichotivým lidovým přirovnáním. Podobně se v češtině pro někoho, komu není rozumět nebo se chová zvláštně, používá výraz „hotentot“.
„Hotentoti“ je historické označení pro Khoikhoie, původní obyvatele jihozápadní Afriky. Původ názvu: Pojmenování pochází od holandských osadníků ze 17. století..., jejich specifický jazyk s mlaskavkami, které Evropanům znělo jako koktání (holandsky hottentot – koktavý). Kdo to byli: Tradičně šlo o kočovné pastevce dobytka, kteří se sami nazývali Khoikhoi (v překladu „lidé lidí“ nebo „praví lidé“). Tím se vymezovali vůči sousedním lovcům a sběračům, známým jako Sanové (Křováci). (říká AI)
No vida, další "lidé"...
Už jsem zde psal o Cikánech, v jejichž řeči "rom" znamená člověk, gadžo znamená ne-rom, čili nečlověk. Toto vlastní označení za "lidi", lidské bytosti, je typické pro primitivní kmeny po celém světě.
Hotentoti jsou pro Holanďany koktající lidé a Cigáni jsou pro Slováky lidé, co lžou: cigánit je lhát. Luhať je taky lhát, ale cigánit je u lidu zavedenější. Alespoň bylo, když jsem tam dorůstal a nejednou se mi označení "cigáň" dostalo, když jsem si moc vymýšlel.
... a také morgoš
Pojem morgoš je v českém slangu a obecné češtině expresivní (často hanlivé) označení pro Roma.
Slovo pochází z romštiny, konkrétně ze slova morgos, které v překladu znamená „mrtvý“ nebo „mrtvola“. Do češtiny proniklo jako pejorativní označení pro příslušníky romského etnika.
Že by černá mrtvola?
Možná mrtvola černá od moru?
>Mája dne Ne, 15. 02. 2026, 03:00
Podle slovníku cizích slov, či výkladového slovníku pojmů, ba i podle mínění "většinových diváků" máte jistě pravdu. nicméně mě jako technikovi je bližší jak to vidí Pražák, jsem prostě zvyklý používat pro jevy kolem nás adekvátní, pokud možno správné výrazy. V technice to ani jinak nejde. Tuhle rozbředlost v pojmech (já tomu říkám "tekuté písky") kdy není nikdy přesně jasno co, kdo, čím vlastně myslí si mohou dovolit ledatak exponenti společenských věd a "většinoví diváci". :-)
*Mimaka :-)
No, já technik zdaleka nejsem :-) a ten termín "křovák" vymyslel někdo jiný, já ho jen použila. Je to v jazyce zakořeněné přirovnání a lidi ho běžně používají..., berou ho jako zafixované synonymum pro nekultivovanost, byť to nemusí odpovídat podle antropologů realitě... (Zelenský se vůči Orbánovi zkrátka zachoval jako buran - pokud to slovo neznamená něco jiného :-)).
Třeba se jednou
místo buran, křovák,hovado, slon v porcelánu atd. bude říkat jednoduše zeleňák,zelouš aj.
"Tvář ukrajinského sportu"
Zelenskij
Zelenskij ma za úlohu oslabiť Rusko, a pravdepodobne zničiť čo najviac Ukrajincov, Chazarská ríša ich nepotrebuje.
Gambler v posledním tažení... ?
Bohužel Vidláku ten zelený gambler není v posledním tažení. Pokud existuje tato EU a ona bude existovat, tak tento krvelačný gambler si bude mnout ruce a stavět si zlaté cihličky.
Konec SVO ?
My hlavně nevíme, proč se ten konflikt doopravdy vede. Je zřejmě více důvodů najednou a pokud bychom je znali, tak bychom dokázali odhadnout, jestli bude konflikt pokračovat. První důvod je jako vždycky nerostné bohatství. Tam už je zřejmě hotovo, takže by konflikt mohl klidně skončit zítra. Před začátkem SVO měla Ukrajina rovněž nesplatitelný dluh, jehož třetina patřila Rothschildům a ten už bude zřejmě zaplacen z peněz které se vypařily (jak říkal Donald Trump). Tady by tedy mohl konflikt také skončit. Dalším důvodem je oficiální důvod Ruska - denacifikace a demilitarizace Ukrajiny. Nedovedu posoudit kolik vojáků nacistických jednotek pluku Azov apod. ještě zbývá, takže ani nemůžu odhadnout kdy by mohl nastat konec konfliktu. Každopádně existence jakýchkoli "vlastenců" (nacistů) překáží rovněž Ředitelům Zeměkoule, jelikož komplikují přípravy na jejich Jeden svět. Tohle si myslím že je ten hlavní důvod konfliktu - ředitelně světa vadí nacionalisti na Ukrajině. Všichni lidi kteří nechtějí mít problémy s Ředitelnou, musí totiž přijmout multikulti globalistické myšlení nebo na ně sešlou nějakou SVO.
Další důvod tam máme, že obě strany konfliktu mají zájem na pokračování války, protože zbrojení stimuluje ekonomiku (snižuje nezaměstnanost) a hlavně přesouvá velké peníze různým zbrojařům. Předpokládám že i Putin, ač to tak zdálky nevypadá, je loutkou těchto zbrojařských mafií a jejich vlastníků. Bez velkých peněz se totiž nemáte šanci někam na žebříku moci dostat a ještě k tomu tam zůstat přes 20 let. Vytváření kultu osobnosti ruskými médii taky o lecčems svědčí. Další důvod války taky může být, že by byla chápána jako lidská obět Baalovi. Už víme že západní elity fungují jako satanistická sekta, takže proč ne. A tady bych řekl že válka musí ještě pokračovat, protože lidských obětí není pro satanovo sluhy nikdy dost. Takže cílů je několik a dosud splněných je jenom pár - řekl bych tedy, že s největší pravděpodobností ještě bude SVO chvíli pokračovat.......Howgh
Ten konflikt se vede již 1000 let.
A vy nevíte proč...
Jak řekl švýcarský plukovník Baude: Rusko je alternativou, která musí být zničena. Proč? Protože anglosaská, evropská křesťanská civilizace alternativy nesnáší! Proč je nesnáší? Protože alternativy jsou alternativy. A mnohdy lepší, než zavedený řád. Což se samozřejmě aktérům "osvědčeného řádu" nelíbí.
Až tohle dojde všem mozečkům napadeným
virem infikovaným už staletí evropským mainstreamem bude líp. Dřív ne.
"Rusko je alternativou, která musí být zničena."
Chytrý kluk je ten plukovník, určitě i proto má problémy se západním fašismem, který potřebuje jen poslušné pitomce.
Ten konflikt se původně nazýval Drang nach Osten, potom Barbarossa a dnes jej něžně nazývají "uštědření Rusku strategické porážky". Germány v něm nahradili Anglosasové a Židé, nicméně Teutoni se po dvou nakládačkách otřepali a hlásí se opět do prvních linií v agresi proti ruskému světu.
Historicky zanedlouho to bude právě oněch 1000 let od tzv. velkého schizmatu (1054).
Onen tisíciletý konflikt mezi Západem a Východem vyhřezl na ukrajinském bojišti v momentě, kdy bylo Rusko přitlačeno ke zdi a nemělo dále kam ustupovat. Je globální, hluboký a mnohovrstevnatý alias hybridní. Kromě vojenské se koná v rovině ekonomické, politické, náboženské, kulturní, národnostní, rasové atd. Těch adjektiv je nejmíň dvacet.
Tady není prostor se jimi v diskusi zabývat do hloubky, mohlo by to být téma pro některé Vidlákovy kydy, proto se zmíním jen o té rovině národnostní. Je to primárně válka Germánů + Anglosasů proti Rusům, potažmo Neslovanů proti Slovanům. My jsme se opět ocitli na nesprávné straně, ale v případě, že by se Rusové neubránili, tak budeme obětí tak jako tak a nic nás nezachrání. Jestli si Poláci myslejí, že věrnými službami Západu budou ušetřeni, tak bych je rád vyvedl z omylu. Západ se na ně vždycky vykašlal a hodil je přes palubu. Ale oni mají takovou úžasnou vlastnost, že vždycky celí do krve zmlácení se stále dokola tomu Západu vlísávají a stále dokola dostávají rány do celého těla. Jsou jim věrní jako poslušní dobře vycvičení psi.
Konzervo
naprostý souhlas.
Poláci 1939 i Ukrajinci 2022 obětí piklů USA.
„Vztah mezi Německem a Polskem, které od roku 1919 balancovalo půldruhého desetiletí na pokraji války, byl po paktu o neútočení, uzavřeném mezi oběma zeměmi v roce 1934 jako příměří mezi dvěma darebáky – obě země byly tehdejší agresivní antisemitské nacionalistické diktatury. Vzájemně se na sebe podívali a pak udělali společnou věc, když došlo v roce 1938 k Československu. O kořist se dělilo.
Situace se změnila, když americký prezident Franklin Roosevelt vzal německo-polskou věc do svých rukou. Vyzval Poláky, aby se provokativně postavili Německé říši. Nebylo to těžké. Šovinistické vedení snící o Velkém Polsku si bylo díky očekávané britské, francouzské a americké podpoře jisté, že může své vojensky dobře vyzbrojené sousedy vyprovokovat také nelítostnou akcí v Gdaňsku a proti etnickým Němcům v Polsku.
Fungoval pouze začátek polské kalkulace – Německá říše se celosvětově znemožnila jako agresor – ale ne zbytek. To se ví. Důvodem, proč výpočet nevyšel, bylo to, že západní mocnosti, zejména USA, neudělaly doslova nic, aby přispěchaly na pomoc Polákům. Polsko tak bylo vojensky a politicky zničeno během tří týdnů. Poláci si ve své tehdejší naivitě neuvědomili, že nejsou nic jiného než návnada – vyhozená, aby posílila připravenost Západu na válku.Poláci se stali oběťmi psychologické války, chytrého šachového tahu Západu.“.
...
Jak jsem řekl výše, situace na začátku roku 2022 byla osudově podobná začátku roku 1939. Tehdy to bylo Polsko, které USA postavily proti Německé říši, nyní to byla Ukrajina proti Rusku. V obou případech vidíme inherentně podřadnou stranu proti po zuby ozbrojenému protivníkovi. Polsko použilo násilí proti německé menšině, Ukrajina proti ruské menšině, která tvoří na Donbasu jasnou většinu. Nyní se zdálo, že nastala hodina ukrajinské armády, aby si s touto částí země vyrovnala účty.
Když Rusové zahájili válku, většina ukrajinské armády byla právě tam. Rusové říkají, že než zasáhli, bylo tam více než 10 000 mrtvých, mrtví Rusové si pamatujte. Neručím za to číslo, ale to je také otázka psychologie války: 400 mrtvých Rusů by mělo stejný účinek. Řeknu to takhle: Putin varoval a nakonec vyhrožoval. Tváří v tvář mrtvým šlo o jeho důvěryhodnost – v jeho vlastní zemi. Ne, budu přímočarý: nejsem takzvaný Putinův "chápavý". Když se zamyslím nad tím, co se mi od začátku roku odehrává před očima, dodávám, že pokud existoval plán USA dostat Putina do úzkých, fungoval. Nikdo neví, jak hra skončí, já také ne.
Stejně jako Poláci západním mocnostem v roce 1939, Zelenskyj prosil své zdánlivé spojence o pomoc po ruské invazi. Udělal to marně. NATO? Ne. EU také ne. Jen Poláci chrastili šavlemi, jako vždy, když jde o Rusko. Zůstalo to tak až doteď.
Celý článek z roku 2022, přeložitelný googlem, zde
https://globkult.de/geschichte/zeitgeschichte/2181-abseits-von-mainstream-in-der-ukraine-%E2%80%93-einige-gedanken-zu-den-ursachen-und-zur-ausloesung-des-jetzigen-waffengangs
Polaci Nemcum v Gdansku
Co spravili Polaci Nemcum v Gdansku?
Až dojde trpělivost
Rusové mají takový arzenál zbraní, že by Ukrajina byla již radioaktivní poušť. Ale Ukrajinci jsou Slované jako oni. Anglosasové Rusům nikdy nic dobrého nepřinesli a Rusové mají dobrou paměť.
"....podle Zelenského obličeje je konec už nedaleko."
Chyba lávky. Vidlákovy (lze i Vidlákovi) předpovědi většinově nevycházejí. Aspoň si tedy nevzpomínám, že se někdy do něčeho trefil. Kdybych chtěl být jízlivý, tak v politických předpovědích se soustavně mýlí. Informovaní vědí proč. Ale abych byl spravedlivý, tak glosovat již proběhlé události umí.
Na Zelenského obličeji ani na něm samotném nic nezáleží. Důkazem je, že v březnu 2022 souhlasil s dohodou s Ruskem (pravda, byla za mnohem měkčích podmínek než dnes), ale přijel jeho britský protektor a všechno bylo naopak.
Konec ukrajinského konfliktu je v nedohlednu a řekl bych, že teprve začíná. Rusové jej totiž zatím brali tak nějak bratrsky, chochlové jsou takoví pomýlení sourozenci jejich společné Matky Rusi, které je třeba několika laskavými štulci usměrnit.
Židovskému nacistovi Zelenskému nic jiného než pokračovat válčit nezbývá, to je pravda, v tomto jediném se Vidlák trefil. Na vyčerpání některé z bojujících stran, tedy NATO+EU prostřednictvím nastrčeného Zelenského proti Rusku a jeho spojencům, to ani zdaleka nevypadá. Ani kalkulace na změnu personálního obsazení v Rusku nelze spoléhat, protože měkkého Putina by jistojistě nahradil někdo mnohem tvrdší. Ani vojáci Ukrajině nedojdou, protože nastoupí žoldáci z NATO. O pokračování války se stará celý Západ, u nás po Fialovi i Babišova hrůzovláda. Ruská armáda rozbombardovala Ukrajincům téměř všechno, ale na bojeschopnost ukrajinské armády to nemá prakticky žádný vliv. Případného míru se děsí nejen Západ, ale i Rusko, protože po něm nastalé problémy by s vysokou pravděpodobností byly pro obě strany ještě horší než dnešní stav.
A protože Rusko žádnou obsazovací operaci nepodnikne, ačkoliv ta jediná by měla zásadní strategický význam (ad vojenská poučka, že kam nevstoupí noha vojáka, tak území není dobyto), konflikt může běžet klidně i dalších deset či dvacet let. Ostatně tato lhůta už z ruské strany nedávno zazněla.
Vidím to stejně.
Bohužel.
Hlasy
To má váš trefný komentář jen 13 hlasů? Vím, že se to už tady řešilo, ale zjevně nevyřešilo...
Hlasy
To má váš trefný komentář jen 13 hlasů? Vím, že se to už tady řešilo, ale zjevně nevyřešilo...
Co nás čeká a patrně nemine
Nároky AI
No, nároky má. A to značné. Především energetické. Jsou tak vysoké, že brzy nebude energie na nic jiného. A až jí lidstvo bude tu energii upírat, rozhodne se ho zlikvidovat.
Pochybuji
že si AI někdy vyrobí energii sama.
*Inza
Inzo, ten text je Váš názor? Nebo zkopčeno odjinud? Připadá mi to na Vás nějaké divné 🤔
*Sif
Je to můj názor, samozřejmě, že jsem ho přebral od jiných, co do toho vidí víc než já. Ale tohle jsem napsal já, protože mi to dává smysl.
Já AI docela fandím, ale víc fandím člověku jako takovému. A tady je krásný příklad, jak soukromé ambice jedinců vyniknout, vydělat, rozhodovat o světě vítězí nad zájmem lidstva. A ti co by se měli důrazně ozvat - spí, buď jim to nedochází nebo si myslí, že to je předurčeno a nic se s tím už nedá dělat.
Na zemi musí být prioritou člověk. Člověk se udržuje v na špici přemýšlením, když se mu to vezmeme, tak zakrní a zblbne. Nedostatek příležitostí k přemýšlení a k tvoření je stejný jako nedostatek potravy. To se musí respektovat. Musí se to zahrnout do lidských práv a do zákonů. Není možné, aby zájmy nenažraných firem se stavěly nad zájmy lidstva. Je třeba to řešit.
*Inza
Poslední odstavec souhlas 👍
Jinak se mi nezdá že by ejajka byla nějaká obzvláštní a jediná technická revoluce. Možná jediná v tom, jak z lidí udělat blbce.
Nejsem buhvijaka myslivna, proto mi připadá, jak jsme se učili ve škole - že vynález parního stroje nebo knihtisku to byly revoluční vynálezy pro zlepšení života lidí. Nebo je to jinak?
A co se týče že by roboti, případně ejajka pracovali bez nákladů, to snad ne?😱 Spíš si myslím, že se chce, aby si lidi mysleli, že jo.
Připadá mi to podobné jako s tím svaženim odpadků ze západu do Česka. Někdo chce, aby si lidi mysleli, že odhalené případy jsou mimořádné jevy. Že to není/nemůže být řízený proces.
Je to tak že "Počítač" bylo…
Je to tak že "Počítač" bylo povolání. Byl to člověk který se živil tím že počítal, třeba výplaty.
Pomatuju si reklamu na IBM z padesátých letech kde se IBM chlubí že jejich elektronický počítač nahradí asi 300 vysokoškolsky vzdělaných inženýrů, "počítačů".
AI hrozí tím že kromě počítačů půjdou všichni účetní, manažeři skladů a logistiky, zřejmě se brousí hrana také na překladatele a mnohé úředníky.
Zkrátka tam kde se nemusí myslet, ale musí se strojově provádět kancelářské úkony, tam to dopadne zřejmě špatně.
Já se AI nebojím. Bojím se toho, že té AI někdo dá 4 vrtulky a bombu a řekne jí "jdi, a zabíjej..." To by pak bylo taky takové "strojové", že si říkám že bych se už možná radši pobyl mečem. Ale zase když to vraždění bude strojové, potom to bude aspoň rychlé a efektivní. :-)
*Hermes
Vraždění je myslím až to poslední...před tím bude "znepříjemňování" běžného života. Například tím co máme, strašenim co budeme mít, nepřetržitým pátráním po pravdách a odhalováním lží. Je to hrozně únavné a otravné i když nám nad hlavami nebzučí drony........ale mohly by, že 🤔
Zatím si myslím že nám AI…
Zatím si myslím že nám AI hledání pravdy velmi usnadnila.
Chápu že může přijít doba kdy každé video půjde zfalšovat, a digitální dokumenty tak nebudou mít žádnou záruku pravosti, a falešné věci nepůjde rozeznat od originálů, ale přesto principielně nevidím rozdíl mezi AI a knihtiskem. Knihy lze také falšovat, a přesto jsme to s vědomostmi dotáhli dál s knihama, než bez knih.
Tudíž jediné co vidím jako problematické je, že je to AI dvousečná zbraň s řádově větší silou než knihtisk. Tudíž, je potřeba se podle toho zařídit. Ale že by to zničilo lidstvo... Jedině a pouze tak že jí někdo proti lidstvu použije. Sama od sebe to neudělá, protože sama od sebe nemá duši. Tu duši jí dá její stvořitel. To je takový můj názor.
Stojím si totiž za tím že AI nemá vše potřebné k tomu aby nahradila živé bytosti, protože je to pohý trojrozměrný stroj, jenž existuje v čase, tudíž její možnosti jsou vůči lidem hrubě omezené. To už se ovšem dostáváme do otázek víry, protože nevěřící ateisti si taky myslí, že lidské telo je jen 3D stroj existující v čase, ovšem, já si to nemyslím. Respektive, je to 3D stoj existující v čase, ale ten řídící princip, "dech života" - to je vyšší hyperprostorová fyzika.
Spíš bych se bál toho že se jim podaří zotročit živé mozky, napojit do nich elektrody a využívat živý mozek jako počítač. To je totiž možná nejrychleší cesta ke kvantovým výpočetním výkonům.
Jinak pro roboty opakující předem naprogramované činnosti dobrý, ale nic nového AI nikdy nevymyslí, protože to bude vždycky jenom stroj.
Vymyslanie novych veci je…
Vymyslanie novych veci je len prehladavanie stromu, a to AI ide velmi dobre (napriklad ten algoritmus co skladal proteiny). Je to v podstate pokus omyl metoda nejak rozumne vahovana aby neplytvala prilis casu na slepe ulicky. Myslim, ze sa nebudeme stacit cudovat az to nejak univerzalne rozchodia.
*Hermes
Já sem toho nikdy nic moc…
Já sem toho nikdy nic moc nového nevymyslel, ale kolikrát jsem díky Bohu vyvázl z ohrožení, že si myslím že jsou věci mezi nebem a zemí, na které je i Umělá Inteligence krátká. Nejenom obyčejné dílenské opravy, kdy mechanik pohladí auto po kapotě a ono najednou naskočí, ale třeba takové cestování časem... Jak se to psalo v Terminátorovi? "Žádný osud, jen ten co si vyrobíme?" Co když mají pravdu ti kdo tvrdí, že člověk je schopen detekovat nedetektovatelné jevy s předstihem několika vteřin? A pokud jsou v tom opravdu dobří, prorokují staletí dopředu? Co když vědomí skutečně může "cestovat časem"? Co když vědomí tvoří budoucnost, protože duch má moc nad hmotou?
Co udělá Umělá Inteligence pak?
Ale to už jsou takové metafyzické otázky... Tady na zemi se umělé inteligence bojím především ve dvou formách: Ve formě AI kvadrokoptéry s granátem, a potom ve formě hromadného sledování obyvatel. Tudíž se necítím přímo ohrožen tím že by AI byla chytřejší než já, ale toho že jí někdo začne používat proti lidem. A ten někdo podle mě nebude AI, ale nějaký člověk. Nebo lidé.
S tím vykradením materiálů souhlasím, je to jako když Deep Blue počítač poprvé vyhrál nad Kasparovem, jen aby se zjistilo že do toho počítače naprogramovali celou historii šachu a speciálně Kasparova, zatímco Kasparov o tom počítači dopředu nevěděl nic. Ale zase na druhou stranu, kdybych já vymýšlel takový superpočítač na šachy, neudělal bych to jinak. Co se mě týče, já jsem taky zvědavý co všechno AI odhalí ve vědě a výzkumu, proto jim to odpouštím. Jenom tedy doufám že to nebudou používat proti lidem, třeba k nějaké propagandistické hypnóze dětí, jistý potenciál udělat z lidí chodící mrtvoly tam je. Protože AI je ve své podstatě mrtvá. Ale to už jsem zpět u té metafyziky... :-)
*Hermes
Já vám rozumím, co jste…
Já vám rozumím, co jste napsal, ale myslím si že vše co jste napsal se opírá o předpoklad, že časem nelze cestovat. Já si oproti tomu myslím, že časem lze cestovat. Cestování v čase totiž z mého pohledu krásně vysvětluje mnoho zpráv z dob stvoření světa, bohy, proroctví, duchy, procházení zdmi, magii, UFO, i to jak Ježíš dokázal nakrmit davy. Mě to k mému literárnímu štěstí stačí :-)
Jak jsem již možná psal, nebojím se AI že by byla chytřejší než já. Ať si klidně je. Jediné čeho se obávám, že si z ní lidé postaví CML modlu, a budou jí poslouchat, a budou sloužit té modle, kterou jejich ruce vyrobily, tak jak je předpovězeno ve starých knihách. A potom se bojím těch AI dronů, šípů, co si budou hledat cíle samy. Jak se o nich píše, ve starých knihách ;-)
>Hermes (neověřeno) dne Ne, 15. 02. 2026, 15:32
Tedy mě to připadá, že Inza mluví o voze vy o koze. Inza se obává, že AI v rukách nenažraných korporací uškodí nakonec celému lidstvu a né proto, jak z vašich příspěvků vyplývá, že by se obával, že AI bude chytřejší než člověk (samostatně myslící, kreativní atp.), ale prostě proto, že je to velice výkonný stroj, který nahradí rutinní lidskou práci. Ve své úvodní úvaze to píše naprosto jasně! A já jeho pohled na tuto problematiku zcela sdílím. I když i vy v posledním odstavci předešlého příspěvku jistou obavu připouštíte, nicméně se nedomnívám, že by si jentak lidé "postvili z AI CML modlu", oni "jen tak nějací lidé" si vymýšlí pravidelně tisíce kravin, ale naštěstí se to odehrává na úrovni TV programů, soc.sítí, nebo kavárenských holčičích, nebo klukovských hospodských hádek. To je jen všeobecná blbost "většinového diváka" , to je sice otravné, ale není to v podstatě nebezpečné. Nebezpečné to začíná být díky korporacím, které v postatě nemají ve financování žádná omezení.
Mě to zase připadá že je na…
Mě to zase připadá že je na čase z této diskuze odejít. Připadám si nepochopen, nebo jsem nepochopil co mi vlastně píšete. Asi něco mezi tím. Nic ve zlém, přeji hezký večer :-)
*Hermes
Myslím, že ejajka není stroj ale nástroj. Nebo taky že ejajka je software, ne hardware. Pokud někdo vymyslel, že ejajka se bude umět sama učit - myslím si, že to bude dělat. Myslím, že bude dělat to, co ji NĚKDO naprogramuje.
Tak nějak mi to připomnělo, když se človeku narodí dítě, je to 3 kila masíčka. On s tím nějakým způsobem pracuje, a když vše jde dobře - přijde den, kdy to dítě umí něco, co on sám ne. A ani už se to nenaučí. Mne už se to stalo už i s vnoučaty. Tenhle případ je dojemný a krásný, ale když to umí NASTROJ který člověk vytvořil muže to byt děsivé. Pokud to není třeba umělé srdce nebo něco podobného. A myslím že toho se bojíte. Že ejajka bude umět a dělat něco, co nechcete, co se vám nelíbí. Jenže pořád to nebude nic mezi nebem a zemi, protože ejajku vytvořil a vlastnosti ji dal ćlovek.
Dobrý sluha
Je to úplně stejné jako u atomu - dobrý sluha a zlý pán. Záleží jen na lidech, zda to bude využito nebo zneužito. Na rutinní úkony dobrý pomocník, ale (zatím) nic nového nevymyslí.
*Sif
AI
čím dál více mám dojem, že velká část lidí věří tomu, že "vymyslíme mluvítko = AI a ono za nás udělá manuální práci do které se nám nechce"
>Inza dne Ne, 15. 02. 2026, 09:06
Inzo! máš můj obdiv a plný souhlas, zamýšlíš se nad tím jako technik, ale především člověk. Vidím stejné obavy jako ty, takže samozřejmě zasílám mnoho drůbeže :-) MMK
*Inza
Fíha! Tak to jsem v dobré společnosti 👍
Já se ejajky nebojím v pravém slova smyslu ale nechci ji jakkoliv podporovat i z důvodů, o kterých se zminujete. Časem použije velkou část lidstva k jeho ničení. .....peníze nesmrdí, že......Dokola se tu rozebírá kdo vládne lidstvu. Ono samo sobě asi nee, že.
Takže já se ejajky nikdy na nic neptam ale sleduju výstupy těch co se ptají...🤔
Inza
Pravdu díte, ale co s tím? Než se lidé vzpamatují a budou vůbec něco řešit, bude to tu jak ze sci fi filmů, už teď mi to tak připadá. Co jsem dříve v mládí sledovala v telce, to se přesunuje do reálu. Nedívá se mi na to dobře, ale dnešním mladým to nijak moc nevadí, ba, ani to nepostřehnou, mají svých starostí s mobilem až nad hlavu, tolik apek, názorů, AI, co vše za ně řeší........
No jo, kus pravdy v tom je.
Jenže se řeší jen jedna stránka věci - produkce. Komu to ale budou prodávat (podmínka dosažení zisku)? Když bude mít podstatná většina bývalých konzumentů holou to, no pozadí, tak budou spíš shánět kus hadru na zakrytí a zahřátí, něco do huby a ne nové autíčko na baterky, či TV 8D s uhlopříčkou 560 cm. Nemakáš, nevyděláváš, nemáš. Pro zastánce drobného podnikání - nebude v čem, když nebude odbyt. Všichni lidé podnikatelé, no to už je potřeba velké slabomyslnosti k prosazování tohoto světlého zítřka. Když nebude co žrát, tak se neuplatní ani podnikatelky v té nejstarší profesi. Blábolisté typu Šichtařová, Pikora, či Ševčík znají pouze a jen ZISK. Jejich v podstatě jediný argument spočívá v tom, že "slabší prohrává". Jo, žralokům to funguje a jak staří živočichové to jsou. Jenže, nikdo se nezeptá slabýho, nebo jen středně silnýho žraloka na jeho názor.
Nikoho nezajímá organizovat produkci tak, aby uspokojovala potřeby CELÉ společnosti. Současný stav mi připadá podle hesla z roku 1989. "Do této doby vedl vývoj naší společnosti až na samý okraj propasti. Nyní jsme učinili rázný krok kupředu."
Zatím žádná umělá ineligence neexistuje.
Doposud se jedná o souhrn lidských znalostí, čili statistický systém a AI je holt dobrý pořadač. A AI odpovídá podle myšlení toho, kdo ten pořadač sestrojil, čili je zatížena ideologií a subjektivismem.
Často na to narážím u překladů a dotazů na nekorektní téma.
Přidat komentář