Jako by už nic dalšího nemělo být...

Autor

Před dvěma roky začala válka na Ukrajině. Ruská vojska překročila hranice a od té doby válčí s celým potenciálem NATO. Západ dodává peníze a zbraně, Ukrajina dodává životy. Dvouletý výsledek tohoto střetu vidíme v konsolidačním balíčku, zvýšené dani z nemovitosti, drahých energiích, celoevropské ekonomické krizi, zhasnutých vysokých pecích a rostoucích protestech stále širšího spektra postižených.

Třináct balíčků sankcí uvrhla EU na Rusko. Proč třináct? Protože těch předchozích dvanáct k ničemu nebylo.

Není alternativa, řekli nám. Jen podporovat Ukrajinu, dokud bude třeba. Podporovat ji, i kdyby s tím Američané přestali. Podporovat ji, i kdyby to nefungovalo. Odstřihávat se od ruských energií, i kdyby to znamenalo rekordní dovážení ruské ropy. Je jen jeden směr – sjednocená Evropa, ideálně bez práva veta pro malé státy.

Pokud má někdo jiný názor, je to hlas, který není třeba brát v potaz.

Na realitě nezáleží. Že Evropa nedodala slíbený milion dělostřeleckých nábojů? To nevadí. Že Spojené státy přestaly Ukrajině posílat zbraně i peníze? To je jedno. Že Rusko útočí podél celé linie fronty? Koho to zajímá? Co se schválilo, to přece platí!

Demokracie měla být od toho, aby bylo možné změnit směřování, aniž by bylo nutné kvůli tomu vést válku a nebo dělat revoluci. Měla sloužit k tomu, aby mohli přijít noví politici, kteří se necítí vázáni starými sliby těch, kteří se spletli a vedli zemi špatným směrem. Měla sloužit k tomu, aby se chybná rozhodnutí zrušila.

Ale v praxi to tak nevypadá. Spíš jsme svědky zabetonování pozic. Sankce nefungují? Chce to víc sankcí. Grýndýl nefunguje? Chce to víc grýndýlu. Fiala je blbec? Chce to víc Fialy. Chyby nejsou korigovány… naopak, pokračuje se v nich dál, bez ohledu na jakoukoliv realitu.

Grýndýl je chyba. Ničí průmysl i zemědělství. Ale stejně zítra náš ministr Výborný přiveze z Brusele jasný signál, že se na něm nic nebude měnit. Jak do Babiš podepsal a tak to zůstane… i když to Fiala nejdřív kritizoval, protože pak zjistil, jaké je to dobro a super příležitost. Protesty zemědělců i Agrární komory nebudou vzaty v potaz. Pokračuje se dál bez ohledu na zdravý i selský rozum. Pokračuje se dál bez ohledu na skutečnost.

Jak jinak to může skončit, než průserem? Demokracie už moc demokraticky nevypadá. Nekoriguje, neupravuje kurz… vláda se chová, jako by už neměly být volby, ekonomika se chová, jako by už neměl být žádný trh a Řehka se chová, jako by už brzy měla přiletět první atomovka. Všichni dohromady se pak chovají, jako by už neměla být žádná jiná budoucnost než ta ukrajinská – trvalý boj proti Rusku… bez ohledu na to, jaká je to tragédie.

Ukažte mi jakýkoliv záchvěv zdravého rozumu. Kdekoliv. Klidně i v České televizi. Ukažte mi jakýkoliv liberálně demokraticky přijatelný směr, který nevede k armagedonu. Ukažte mi jakékoliv konstruktivní jednání a chování, které vede k lepší budoucnosti. Ukažte mi něco, co by dávalo naději, že budoucnost bude podle Fialových vlhkých snů. Řekněte mi jediné pozitivum, které by skýtalo naději, že Ukrajina nad Ruskem zvítězí a Západ bude znovu veliký.

Ukažte mi budoucnost, ve které se americkým prezidentem nestane osmdesátiletý geront. Ukažte mi budoucnost, ve které se pomocí konsolidačních balíčků dostaneme z krize. Ukažte mi budoucnost, ve které u nás bude vládnout někdo rozumný… Jako by už nic takového nikdy nemělo být. Jako bychom už měli budoucnost určenou. Budoucnost zbytečných a postradatelných.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.8 (383 hlasů)

Komentáře

móc pěkně jste to napsal, jen se obávám, že to padne na pole neorané. Pav je buď nevědomý, zblblý médii nebo provokatér. Přikláněla bych se k té 3 verzi, takže není více co řešit.

Průměrný počet slepic: 4.8 (36 hlasů)

Tentokrát Vám Menhiro budu výjimečně odporovat, Pavt určitě není provokatér. Několikrát jsem s ním tady diskutoval v něčem se shodneme, k určitým problémům máme opačný postoj. Určitě má velký přehled a určitě má své názory promyšlené a jsou konzistentní s jeho viděním světa. Z toho co jsem pochopil, z jeho slov, je to podnikatel a je to úspěšný podnikatel a jeho podnikání je umožněno díky existenci EU. Nechci mu dělat advokáta, kdyby chtěl bude o tom mluvit sám.
Mám kamaráda, spojuje nás hobby, v tom se plně respektujeme a shodneme. Také je úspěšným podnikatelem, účastní se mezinárodních projektů, také jeho aktivity sahají za hranice Česka, Svoji profesní a asi osobní budoucnost váže na existenci EU. Sice by si přál dílčí revizi EU, vadil mu Covidismus, vadí mu GreenDeal, ale s jinými programy EU plně souhlasí. Když tvrdím, že bych EU zredukoval pouze na hospodářskou spolupráci nebo bych alespoň anuloval Lisabonskou smlouvu, tak se mnou zásadně nesouhlasí. Zkrátka v politických názorech se neshodneme, jednou mi přímo řekl, že ve svých skeptických názorech můžu mít pravdu, ale že rozpad EU by byl pro něho osobní katastrofou. Že tímhle směrem neuvažuje ani nechce uvažovat. Takže od té doby na téma jako kritika EU, multipolární svět, BRICS atp. nediskutujeme.
Pavt je podle mě podobný typ, jen své názory publikuje a snaží se je obhajovat.
Průměrný počet slepic: 3.5 (27 hlasů)

     popsal jste zde dva podnikatele přisáté na eurocecek. Není tedy divu, že obhajují henty eurohodnoty. Tedy buzny, lesby, grýndýl, pokřivené dotace, byrokracii, omezování svobody slova, změny pohlaví, válku na Ukrajině, krachující ekonomiku, migraci čmoudů atd. atd.... Vy pro ně možná máte pochopení a obhajujete je, pro mě jsou to libtardi s vymytým a vypatlaným mozkem. Ale - každý máme právo na svůj názor. 

Průměrný počet slepic: 4.1 (34 hlasů)

No tak, nedávejte mým slovům jiný význam než měla.
Hájil jsem Pavta ve smyslu, že to není provokatér.
Tedy, že tady neházi v plen nějaký názor jen proto, aby někoho vyprovokoval k nějaké reakci, kterou by potom třeba prásknul.
Že pokud reaguje, tak to dělá, proto že s tím on nesouhlasí.
Zkrátka, jsou věci, na které má jiný názor než většina z nás, ale není to Bretschneider. Což je z lidského hlediska velký rozdíl.
To je vše, co jsem chtěl říct.
Průměrný počet slepic: 3.6 (24 hlasů)

     Na což máte právo, já jsem si to nějak přebral, na což zase mám právo já. 

Průměrný počet slepic: 3.4 (19 hlasů)

Je krásné, jak když vyjdete z chybné premisy, je totálně nesmyslné i vše ostatní. Nejsem přisátý na eurocecek a neobhajuji ani nic z toho dalšího. Stačí? 

Průměrný počet slepic: 2.9 (21 hlas)

Díky Inzo za obhajobu. Jen malý detail - jsem živnostník a zcela nezávislý na EU, mé podnikání vyžaduje pouze volnost cestování. EU se mi nelíbí a nemám problém, kdyby se vrátila zpět do podoby kooperace mezi státy, jen se obávám, že představa našeho vystoupení je nereálná, jelikož by si nás podali, stačí vidět, jaké problémy měla UK. Takže nám asi nezbývá, než vydržet, až už ty síly toho nebudou schopné. Rozhodně chci ale být součástí západního světa - ten východní znám velmi dobře, v Rusku i na Ukrajině jsem byl mnohokrát - není o co stát. Víte sám, že proti LGBT a dalším blbostem mám stejné výhrady, jako vy, ale pořád je podle mne ten Západ rozhodně lepším místem k životu, než co nabízí jiní. Pokud ten západní svět vznikne jako nějaký středoevropský blok, protože Západ začne blbnout už totálně, tak s tím taky nemám problém, rozhodně bych rád, kdyby naše věrchuška hájila české zájmy. Mimochodem, kniha je velmi zajímavá, děkuji, mám nějaké výhrady, ale to sem nepatří.

Průměrný počet slepic: 3.1 (27 hlasů)

No a přesně kvůli tomu, abych se nemusel rozčilovat, protože na Vidlákových kydech se chci dočítat neotřelé věci, a ne papouškování mainstreamu, je pavt druhým uživatelem, kterého si skrývám.

Průměrný počet slepic: 3.3 (25 hlasů)

Antilibtarde, není problém, klidně skrývejte. Kdybyste si tedy dal s mými argumenty práci, zjistil byste, že mainstream rozhodně nepapouškuji, ale pokud se vám nechce, protože věřit je lepší, než přemýšlet, tak samozřejmě jak je libo.

Průměrný počet slepic: 3 (22 hlasů)

Skrývací skript jsem upravil tak, že neskryje celý příspěvek uživatele, kterého nechceme číst, protože odpovědi na zcela skrytý příspěvek pak vypadaly jako reakce na předchozí příspěvek, který klidně mohl být od někoho jiného.

Zachoval jsem tedy aspoň hlavičku příspěvku - který uživatel jej napsal a kdy.

Upravený skript je ke stažení zde. Je potřeba si do prohlížeče nainstalovat rozšíření TamperMonkey a na jeho řídícím panelu přepsat obsahem staženého souboru stávající prázdný skipt, nebo přidat nový skript a do něj následně překopírovat obsah staženého souboru.

Nevyhovují-li Vám dva předdefinovaní uživatelé, které si skrývám já, můžete si upravit jejich definici na řádce 11.

Průměrný počet slepic: 2.3 (4 hlasů)

Děkuji za reakci. Vážím si, že jste si dal tu práci, nicméně mám prostě jiný názor. Myslím, že mám opravdu dobré znalosti tohoto konfliktu a pozadí za ním, proto to vidím jinak. Samozřejmě chápu, že je nutné vycvičit obsluhy atd, ale snad souhlasíte, že po 2 letech by už dávno mohly být (pokud by opravdu byl zájem) vycvičené obsluhy pro letadla (ano, piloti začali cvičit teprve loni v létě, opět otázka proč?), možná pro stovky tanků a to moderních verzí, tedy ne Leopard A1 atd. Prostě, pokud by NATO opravdu chtělo, může dodat mnohem více zbraní, jen - podle mého názoru - zas tak moc nechce.

Naprosto nesouhlasím s vaším tvrzením, že ukrajinské útoky na ruské území lze chápat jako teroristický čin. To je naprosté chucpe. Takže Rusko může odstřelovat vše na Ukrajině a Ukrajina ne? A tvrdit, že boje jsou jen na území, které chce ukrajinský režim osvobodit od separatistů - to by bylo krásné, ale například Mariupol separatistům nikdy nepatřil a podle vlastních zkušeností tam místní součástí RF být nechtěli. Ale zajímá to někoho?

Celkově mne to ruské tvrzení, jak bojují s celým NATO baví - co myslíte, tvrdily USA v korejské či vietnamské válce, že bojují s celou Varšavskou smlouvou? Přitom situace co se podpory týče byla ještě výrazně jasnější.

Co se vašich bodů, které (souhlasím) vyžadují každý separátní článek, tak to zkusím stručně:

1 - Budapešťské memorandum porušilo Rusko. Je oblíbeným mýtem že Budapešťské memorandum se vztahuje k ukrajinské neutralitě, ale to není pravda. Tam o neutralitě není ani slovo, tady máte text: https://www.valka.cz/INT-5-12-1994-Budapestske-memorandum-o-bezpecnostnich-zarukach-t251116. Ukažte mi, kde se tam o neutralitě píše. Mimopchodem, Rusko uzavřelo s Ukrajinou ještě smlouvu tuším v roce 1997 kde také garantovalo její hranice, ale tam netuším, zda se vztahovala k ukrajinské neutralitě, nepodařilo se mi ji dohledat.

2 - Ano, to pozadí znám, opakovaly se volby a vyhrál kandidát pro EU, bezesporu tam byl vliv peněz EU. V dalších volbách proruský. Podle mne, kdyby Rusko nezasahovalo, tak by to takto pokračovalo i nadále, protože každý z kandidátů sliboval a nikdo nic nesplnil.

3 - Obsah jednání NATO v 2008 byl různorodý a nakonec si USA vnutily v podstatě bezzubé prohlášení, že jednou možná někdy až naprší by se Ukrajina a Gruzie mohla stát členem NATO. Nebyl tam žádný termín, žádná road map, prostě vágní příslib - dokonce ještě slabší, než když EU slibovala Turecku, že jej vezme za člena. Je velmi pravděpodobné, že by k tomu nikdy ani nedošlo, protože Francie, Německo, Turecko a bůhvíkdo další by vstup Ukrajiny vetovali.

4 - Majdan byl určitě převratem, souhlasím, ovšem co jsem při návštěvách Ukrajiny sám viděl, rozhodně s ním většina Ukrajinců (i třeba ve východním Mariupolu) souhlasila. Nicméně po Majdanu byly na Ukrajině dvoje relativně svobodné volby (svobodnější, než třeba v RF, tam protirežimní kandidát (Zelenský) nevyhrál nikdy), takže lidé se k výsledkům Majdanu mohli vyjádřit. Ale souhlasím, mezi koncem Majdanu a těmi prvními volbami vládla vláda vzniklá převratem. Poté už ne.

5 - Právně určitě, protože není členem žádného paktu. Ale byla podporována USA právě proto, že před tím byla v podstatě napadena Ruskem, byl jí sebrán Krym a Rusko se zásadně podílelo na vypuknutí obřanské války na východě. Bez Girkina by pravděpodobně nikdy nevypukla, případně by velmi rychle skončila.

6 - Nebyl. Když už, tak nacista, ale to chce opravdu znát detailně život Bandery. On celou válku seděl v koncentráku (ano, fešáckém, to souhlasím, Hitler si nechtěl uzavřít možnost jej využít), právě proto, že odmítal spolupracovat tak, jak Němci chtěli. Čímž netvrdím, že neměl na rukou krev a že by s akcemi, které byly tehdy páchané, nesouhlasil, asi ano a rozhodně je to naprosto špatný hrdina, ale CCCP se později velmi hodilo nazývat oddíly UPA banderovci, ačkoliv oni si tak nikdy neříkali a dokonce by je takový název asi překvapil (a Bandera UPA ani nezaložil). Když už chcete nějakého skutečně odporného ukrajinského hrdinu, doporučuji Šucheviče.

7 - Kdo neplnil dohody? Obě strany, ale první je neplnili opolčenci - po Debalcevu (Minsk 2) je to naprosto evidentní, tam není vůbec o čem mluvit. Takže Ukrajině se vyčítá neplnění dohod, které první porušili opolčenci. Čistě formální otázka - proč měla Ukrajina dělat B, když nebylo splněno to A?

8 - No tak zde můžeme dlouho meditovat, ale podle mého názoru primárně kvůli svým imperiálním cílům. Ostatně, přečtěte si jejich mírové podmínky, tak to znamenalo totální kapitulaci Ukrajiny, nic víc. Dnes jsou ty podmínky ještě tvrdší, protože RF požaduje nejen neutralitu bez NATO, ale dokonce nechce povolit ani vstup do EU, což původně nebylo. Tato válka (podle mého názoru) není jen o tom, zda bude Ukrajina v NATO, ale zda bude součástí ruského světa, což je mnohem složitější, protože Ukrajinci něco takového rozhodně nechtějí.

Co se týče vaší poslední věty: Přemýšlejte, přemýšlejte, studujte a učte se než zase něco řeknete, nebo napíšete. - ano, naprosto souhlasím, právě to dělám. Jenže to chce nevěřit slovům jen jedné strany a fakt toho hodně načíst. Jo a zcela mimochodem - jsem také z Brna. Takže pokud byste třeba měl chuť někdy zajít na pivo a probrat to osobně, nemám problém.

Průměrný počet slepic: 2.7 (32 hlasů)

Americký deep state rozhodně nedělá věci kvůli "jednou možná někdy až naprší" to je opravdu hodně naivní představa.
Všechny barevné revoluce na blízkém východě měli jeden účel, a to obklíčit Rusko. Afganistán nevyšel? Nevadí, zkusíme to s Ukrajinou.

Zelenský byl zvolený taky proto, že sliboval, že to urovná s Donbasem, ale po volbách otočil o 180. To bude možná důvod, přoč si s Fialenkem tak rozumí. Oba jsou podrazáci.
Krym nikdo nesebral, regulérně si to odhlasovali.
Co přiznali Merkelová a Hollande o Miských dohodách? Podraz.
Co přiznala Nulandová a senátor Graham: "Ukrajina byla dobrá investice, zabíjíme Rusy levně".

A tak by se dalo pokračovat. Věřte si čemu chcete.

Rusové a Putin nejsou žádní malí blbci, myslíte že to nechápou, že neví o co západu jde.
Porcují medvěda, který ještě běhá po lese a má se k světu.

Průměrný počet slepic: 4.3 (12 hlasů)

dal jsem vám pět slepic, vojensko-politické zdůvodnění vašeho názoru sdílím.

Jen prosím pozor na ten tlak a spaní. Postupně jsem se odpoutal od nočních reakcí nejen na Vidlákovy články, ale především na velmi různé výpady některých dopisovatelů. Ponocování toho druhu by mělo být ministerstvem zdravotnictví označeno jako nebezpečné. Už jsem se o tom zmínil v jedené z mých reakcí v minulých dnech.

Vlády ČR za posledních 34 let hodily na bezpečnost vlastní země a následně i na bojeschopnost NATO hodně velký bobek. Rusko s tím nemá ani okrajově nic společného.  

Válka na Ukrajině a vlhké sny Zelenského to jen potvrzují. Pamětníci s modrou knížkou a lidé, kteří byli odkloněni aspoň od základní vojenské služby to dokáží jen okrajově posoudit. Počítačové bojové hry a nejrůznější tzv. odborné komentáře bojovníků od klávesnic nejsou tou pravou kvalifikací. Jsou to ideologicky podložené plky.

Průměrný počet slepic: 5 (14 hlasů)

Jen s tím čtením Vidláka a komentů jsem, podle dobré rady místních, přešel z večera na další den.
Tlak mám sice v poho, ještě nejsem tak starej, ale ráno je prostě moudřejší večera. A už tak do toho monitoru čumim přes den až nezdravě moc.

Zajímalo by mě. co si myslí pan Pavt, jaký byl podle něj důvod napadení Ukrajiny Ruskem?  (a prosím ne kvůli pšenici)

Průměrný počet slepic: 4.7 (13 hlasů)
Trvalý odkaz

Tady se obecně ignoruje skutečnost, že kyjevští náckové po majdanu začali terorizovat VŠECHNY menšiny, nejen tu ruskou. My jsme část "své" menšiny odvezli (na pozadí Šláfnberkových keců, že se tam nic zlého neděje), ruská menšina se trhla, zdrhla nebo vzbouřila, maďarská zdrhla... To je mimochodem důvod, proč Orbán nepodporuje proukrajinské akce EU. Proč by měl kyjevskému režimu a Západu pomáhat vraždit vlastní lidi, kteří tam ještě zbyli? Berte to jako jasnou skutečnost - jsme Západem určení k likvidaci. Bohužel to eurohujerům a USAfilním rektálním alpinistům nelze vysvětlit, dokud je jejich milovaný Západ nehodí do mlýnku na maso.

Průměrný počet slepic: 4.8 (40 hlasů)
Trvalý odkaz

Sdílím nihilismus Vidlákova článku.  Člověk nemůže nevnímat, jak jde všechno do řiti. Stejný pocit jsem měl koncem 80. let, kdy socialismus prožral sám sebe a nebylo už kde brát. Situace je nyní obdobná. Západ mele z posledního a východ ekonomicky raketově roste, včetně Ruska. A tak se Západ uchyluje k ideologické proměně světa formou Great Resetu. Jedná se vlastně o vyšší level komunistického terroru, kdy nebudeme mít nic, ale budeme šťastní. Inspirováno Orwellem a Huxleym zátoveň. Vzdáleně to připomíná kristianizaci Evropy v 9. století. Ideologie vítězí nad zdravým rozumem. Doufejme, že v nás to pohanství ještě nezemřelo!

Průměrný počet slepic: 4.6 (28 hlasů)

ač  jde do řiti, nás si drží jako ty slepice na niti.

Průměrný počet slepic: 4.7 (24 hlasů)
Trvalý odkaz

Ano je to tak Danieli, Demokracie v západní evropě už moc demokraticky nevypadá, viz níže článek o Demokracii v Německu. Danieli jsi bloger a proto se měj na pozoru, rychle to přijde i k nám do ČR. Chraň sebe a svou početnou rodinu.

Německo: Pokuta 6000 eur za výsměch vládním politikům
V Německu to již začalo. Vysoké pokuty rozdává libtardni vláda zelených politiků německým občanům kteří se pokouší satirizovat "zelené politiky" a jejich nesmyslnou politiku.

Již před časem byl za trest zablokován bankovní účet blogerovi, který ve svém blogu napsal, že šéfka Zelených je tlustá. To je naprostá pravda, ale v Německu ji nesmíte říkat nahlas.

Nedávno podnikatel Michael Much z Gmündu am Tegernsee dostal pokutu 6000 eur za to, co by mělo být nejposvátnějším právem každého občana v demokracii: vysmíval se satiristickymi plakáty které vyvěsil na své nemovitosti těm, kteří jsou u moci. Konkrétně šéfce vládní strany Ricardě Langové, ministru hospodářství Robertu Habeckovi, ministru zemědělství Cema Özdemira a německé ministryni zahraničí Annalene Baerbockove.

Zelení v Německu žalují své kritiky poměrně často. Mimo již uvedených případů došlo i ke spoustě dalších žalob za urážku „politických osobností.“

Habeck například nedávno zažaloval Bavora, který si z něj dělal legraci na sociálních sítích. Podobně jednají i politici SPD (sociální demokracie). Vládní kritik byl obžalován za urážku „politické osobnosti,“ protože na internetu nazval ministryni vnitra Nancy Faeserovou „zločincem a budižkničemu".

To je samozřejmě varování pro ostatní, aby drželi hubu a krok. Tak se bude zdát, že je většina Němců s jejich mizernou vládou spokojená. Kdo si nestěžuje, ten přece souhlasí, ne?

K uvedenému pak na druhou stranu se připomíná, že proti politikům AfD je naopak povoleno cokoli, včetně výhrůžek smrtí, zastrašování, transparentů s výzvami k jejich zastřelení a jakýchkoli dalších výpadů, přičemž urážky – i ty nejhrubšího zrna – jsou vládou aktivně podporovány.

Podrobně i s fotky ve zdroji viz zde:

https://necenzurovanapravda.cz/2024/02/nemecko-domovni-prohlidka-a-pokuta-6000-eur-za-vysmech-vladnim-politikum/

Průměrný počet slepic: 4.7 (24 hlasů)

Brzy zruší hotovost a budou mít pod palcem naše bankovní účty tak, aby ty pokuty a tresty za cokoliv z něj rovnou strhávali. Budeme si tak platit z vlastní kapsy tu jejich "správnou" výchovu a "správné" názory.

Průměrný počet slepic: 4.8 (18 hlasů)
Trvalý odkaz

a VUML neabsolvovali, nebo odflákli. Jinak byste tady někteří nepsali takové blbosti. Omlouvám se, ale musel jsem reagovat nadsázkou. Paušální dehonestace socialismu a paušální adorace kapitalismu jsou základní příčinou současného stavu českého státu a české společnosti. Upřednostňování politiky lidských práv a svobod bez ohledu na národohospodářské škody, buržoazní pojetí demokracie a naprostá ignorace budování ekonomiky státu jako základny jeho duchovní nadstavby, to je důsledek politiky podle mého názoru duševně vyšinutého Havla a zcela existenčně nekompetentní bandy zvrhlých disidentů! Bohužel ani Klaus, ani Zeman, ani žádné následující vlády nedokázali tento nastartovaný trend a směr změnit. Řekl bych naopak - co další vláda, to další krok do propasti nicoty.

Zásadní chybou téměř každého kritika dnešního katastrofálního stavu nejen České republiky, ale i Evropy a v podstatě celého světa je, že nepochopil, že na vině nejsou konkrétní politici a konkrétní politické strany (i když na tom mají svůj významný podíl), ale že opakovaně, století za stoletím selhává společensko-ekonomický systém založený na kapitalistickém výrobním způsobu. Kapitalismus je nereformovatelný, nemá a nemůže mít lidskou tvář! Může mít jen masku lidskosti. Nijak ho neomlouvá jeho pozitivní vliv na progresivní technologický a vědecko-technický vývoj. To není žádný argument pro jeho obhajobu, stejně tak jako tvrzení, že je s ním lidstvo spojené už desetitisíce let a tudíž se osvědčil. Lhaní, krádeže, loupeže, závist a vraždy tu s lidstvem také jsou po tisíciletí a chce snad někdo tvrdit, že se jako prospěšné osvědčily?

Vyznavači a apologetové systému soukromého vlastnictví výrobních prostředků, který zneužívá menšina k okrádání většiny, "zapomínají" na utrpení, škody a negativa, které tento animální systém po desetitisíce let člověka provázejí. Zapomínají, že člověk je humanoid a hlavně Člověk rozumný! My nejsme divoká zvířata ani egoističtí predátoři. A pokud stále ještě máme vlastnosti vyjmenované např. v křesťanském Desateru, potom je musíme cílevědomě a systematicky v rodině, ve škole, v kultuře a umění nebo v politice a veškerém konání potlačovat s cílem je odstranit úplně. Což není úkol na pětiletku ani jeden lidský život, ale běh na velmi dlouhou trať.

Nejsem jeho fanouškem, ale jeho svatost Dalajláma 20. 5. 2010 v NY řekl: Já jsem přeci spíš marxista. Marxismus vychází z morální etiky, zatímco principem kapitalismu je pouze tvorba zisku. Já bych k tomu parafrázoval: Z hlediska vyššího principu mravního je úkolem lidstva budovat spíš socialismus, než imperialismus! Nakročeno jsme k tomu měli v roce 1945 přijetím dekretů prezidenta Beneše. Vlivem vnitropolitických a zejména mezinárodních událostí se náš vývoj ubíral jinak.

Po roce 1989 jsme měli jedinečnou šanci spojit naše dobré zkušenosti se socialismem s těmi dobrými ze Západu, stát se neutrálními (nezúčastněnými) a dnes bychom už možná byli "výkladní skříní" střední Evropy. To bychom ale nesměli být pouhými animálními tvory, ale humánními bytostmi! To špatné ve většině z nás opět zvítězilo. Domnívám se, že tak zoufale špatně jako dnes jsme na tom nikdy nebyli a obávám se, že v dohledné budoucnosti se z toho všeobecného marasmu nevyhrabeme! Aktuálně ani s Babišem, ani s Okamurou a už vůbec ne s Ursulou von der Leyenovou nebo Joe Bidenem!

Průměrný počet slepic: 4.9 (29 hlasů)

Ale cituji: "selhává společensko-ekonomický systém založený na kapitalistickém výrobním způsobu". On selhává už od roku 1781 (vynález parního stroje), kdežto socialismus je už definitivně pohřben 30 let, nikde na světě se neuchytil a nebyl úspěšný. I ta Čína je tam kde je díky kapitalismu. Ten problém je jinde, vše je v evoluci a máte zcela určitě pravdu v tom, že jsme nedokonalí a platíme za to. Je třeba se podívat, proč kráčíme do ... Technologie předběhla lidi tak o dvě generace minimálně, ostatně jako vždy. Co trvalo kdysi rok, je dnes okamžik (třeba tisk nových peněz). A tady je gro problému, např. politický systém "demokracie" se neměnil 200 let, už prostě nestačí a to je zdrojem potíží. Tak asi tak :-)

Průměrný počet slepic: 2.9 (16 hlasů)

a nejsem příznivcem následného "názorového ping-pongu", ale vy píšete, že " ...socialismus je už definitivně pohřben 30 let, nikde na světě se neuchytil a nebyl úspěšný". Myslím si, že zrovna vám nemusím připomínat historii. Na desítkách a možná dokonce stovkách příkladů bychom doložili, že socialismus nejen u nás neměl ani zdaleka tak na růžích ustláno, jako tomu bylo s budováním kapitalismu. Kladl některý zahraniční stát vývoji v ČR po roce 1990 nějaké překážky? Ne! Házel nám nějaký stát klacky pod nohy? Ne! Máte důkazy o tom, že by nám nějaký cizí stát vysloveně škodil? Ne!

Byl návrat ke kapitalismu v ČSSR, NDR, Polsku, Maďarsku a dalších státech bývalé Varšavské smlouvy včetně SSSR brzděn okolními evropskými státy a USA tak, jak tomu bylo po vzniku SSSR v roce 1922 a konkrétně i u nás po roce 1948? Nebyl! Měly státy tehdejšího Západního bloku stejné překážky a podmínky budování své ekonomiky jako státy Východního bloku po 2. SV? Neměly! Někdo na ně stejně jako na nás uvalil různé sankce, obchodní a technologické překážky, zákazy a embarga? Ne! Je nutné si na tomto fóru tato elementární historická fakta připomínat?

Je nutné si připomenout, že se tu v roce 1948 začalo budovat a uskutečňovat něco, s čím nikdo neměl zkušenost, že to bylo nové? Nedokážeme pochopit, že kdo nic nedělá, nic nezkazí, že lidé nedělali chyby a špatnosti vždy jen úmyslně, ale také s čistým svědomím, že dělají správnou a morálně čistou věc? Jen egoista a asociál může tvrdit, že doba socialismu byla dobou temna, ztracenými léty a slepou cestou vývoje! 

Já a myslím si že i mnoho dalších jsem přesvědčen, že kdyby bylo dáno socialismu tolik času jako kapitalismu, že by se ze svých "dětských nemocí" vyléčil a že by dokázal každému zabezpečit jeho potřeby. Možná i v nadstandardu. Čas, to byl nepřítel budovatelů socialismu.

Průměrný počet slepic: 4.9 (19 hlasů)

co se tady vybudovalo za 40 let socíku a co se za 35 let rozkradlo za kapitalismu. Jen díky komoušům se u nás neválí desetitisíce bezdomáčů na ulicích. ZATÍM.

Průměrný počet slepic: 4.7 (23 hlasů)

nebo Německu. Díky soudruhům je 35 let doháníme, to je pravda...

Průměrný počet slepic: 3 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Jindřich Kulhavý napsal: "...Očekávaní byla bohužel přehnaná. A to i s úctou k těm, kteří vážili cestu do metropole. Organizátoři silácky ohlašovali až čtyřdenní blokádu Prahy, ale nakonec jich přijela třetina, která zaplatila pokuty za parkování či je čeká předvolání na přestupkovou komisi. K Parlamentu se nedostal traktor žádný a k důraznému protestu spojenému například s pohnojením Malostranského náměstí také ne.

Vláda, čelní představitelé z řad Pětikoalice a vedení Prahy včetně nenáviděného Hřiba se mohli umlátit smíchy. K farmářům se nikdo nepřidal, protože fiasko bylo zjevné (...) Ať si Vidlák píše co chce, tentokrát se ledy nepohnuly a český národ opět ukázal, jak je mu všechno jedno. I vlastní pohřeb. Tím nekritizujeme snahu organizátorů, naopak ji vyzdvihujeme, jen velkohubost před spuštěním pondělní akce a dlouhé přípravy vedoucí k sešikování Policie ČR a výsledná nulová podpora ze strany občanů a profesních organizací v zásadě zastupujících řadu těžce zkoušených občanů vytvořily z protestu frašku...".

Zkopírováno z jeho článku v úvodu dnešní diskuse (vložil Antonín)

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

otevřeli hranice a povolili drobné podnikání, tak soudruh Štěpán dodnes sedí v čele ÚV KSČ 

Průměrný počet slepic: 4.7 (12 hlasů)

že jsme k tomu měli našlápnuto, že by k takovým změnám v 90. letech došlo. Neoprávněně zesměšňovaný Miloš Jakeš byl jedním z iniciátorů a propagátorů těchto změn. Musel bych lovit v paměti, ale mám zato, že se na liberalizaci ústavy v tomto smyslu již pracovalo (dokonce bez preambule s vedoucí úlohou KSČ). Nešlo ale o revizi socialismu a marxismu, jak to prováděl Gorbačov. Ten se evidentně posral a kdybychom šli při hledání příčin dnešního fatálního stavu České republiky až do "pravěku", pak bychom tam nalezli popravčího M. S. Gorbačova s pacholkem V. Havlem na klíně!

Jen absolvent lobotomie nebo FF UK věří, že Západ se z "perestrojky i glasnosti" radoval a Gorbačova doslova miloval z čisté lásky k socialismu, komunistům, Varšavské smlouvě a RVHP!

Průměrný počet slepic: 4.6 (14 hlasů)
Trvalý odkaz

Já s Vámi velmi souhlasím, pane Oline. Socialismus jako společenský systém beroucí ohled na všechny členy společnosti a usilující o maximální míru sociální spravedlnosti si také přeji a pokládám jej za dosažitelný ideál.

V jednom bych Vás však chtěl doplnit. A sice, že to, co jsme tu měli do roku 1989, nebyl socialismus spějící k ideálu socialismu, neřku-li k ideálu rovnosti. Byli zde lidé, zejména ve vedoucích pozicích, kteří se co do principu chovali stejně jako kapitalisté, neboť si přivlastňovali výdobytky práce jiných lidí. Tito lidé využívali výhod systému, přičemž jej bez skrupulí nazývali socialismem. Měli platy nikoli ve výši sto až tisícinásobků platů běžných zaměstnanců, jak je to běžné v kapitalismu, a nehromadili zisky z práce druhých lidí, ale měli platy "jen" ve výši pěti až desetinásobku lidí práce a namísto kapitalistických zisků požívali státního a podnikového majetku pro osobní účely. To nebyli lidé, jimž by leželo na srdci blaho druhých a chtěli by budovat socialismus, potažmo nějakou rovnost. Byli to lidé s duší kapitalisty a falešným slovníkem socialisty. Tito lidé nesmírně zdiskreditovali socialismus a nahráli tak kapitalismu k jeho vítězství tam, kde ještě nebyl. Více snad k tomu nemusím uvádět.

Že náš socialismus, ba ani ten sovětský, nebyl socialismem pravým a jeho protagonisté - až na nečetné výjimky - o něj ani nestáli, nebylo ještě to nejhorší. Nejhorší bylo, že ti, kteří společenský systém zvaný socialismus (který měl ve své konečné podobě přejít v komunismus) u nás i jinde zaváděli, jej zaváděli násilím. Ani vražd se při tom neštítili.

Existuje jedno pravidlo, které zní si takto: "Ani největší dobro se nedá uskutečňovat pomocí násilí." Ano, každá nepravost se proti člověku nakonec postaví. A tím si komunisté u nás hned po puči v únoru 1948 podepsali ortel nad sebou samými. Jejich dílo, ať už šlo o socialismus pravý či jeho tu větší tu menší karikaturu musel padnout. Právě proto, že jej zaváděli násilím.

S kapitalismem to nedopadne jinak. Až budeme příště někdy zavádět nějaký nový společenský řád, neříkejme mu socialismus, ale třeba řád lásky k bližnímu nebo řád  obecného dobra. A místo moci v něm uplatňujme službu. K tomu však nemůže dojít bez hluboké proměny jednotlivců i celé společnosti. Musíme dospět k tomu, aby nám naše vlastní blaho leželo na srdci méně než blaho druhého.

Jiří

Průměrný počet slepic: 3.8 (14 hlasů)

a s něčím nesouhlasím. 50. léta byla stále ještě dobou, kdy násilí, nespravedlnost a třeba i trest smrti nebyly ničím výjimečným a nevšedním ani ve státech západní Evropy, USA ani z koloniích kapitalistických tzv. demokratických států. Tam se s národně osvobozeneckým hnutím nemazlili a s jeho vůdci nediskutovali v klubech gentlemanů a ani se o tom demokraticky nehlasovalo.

Ještě v 60. letech se třeba v USA děly věci, ze kterých by nám dnes vstávaly vlasy hrůzou a odporem. Ne, nebudu tu vyjmenovávat zločiny, bezpráví, justiční omyly a války těch, kteří si říkají demokraté. Nebudu připomínat zločiny a bezpráví páchané římskokatolickou církví ve jménu Boha, Ježíše Krista, císařů, králů nebo vůdců ještě ve XX. století.

Nechci schvalovat, omlouvat ani bagatelizovat, jen žádám o objektivitu při souzení. Dívejme se do minulosti, ale nepoužívejme k tomu dnešní brýle!

Průměrný počet slepic: 4.8 (11 hlasů)

Vážený pane Oline,

mně není známo, že by po válce byly v západní Evropě udělovány tresty smrti za to, že si někdo něco myslel a dokonce to ještě někde řekl, jak se tomu dělo v padesátých letech u nás. 

Ale i kdyby se zločiny tohoto druhu v západní Evropě děly, nelze tím omlouvat zločiny, jichž se u nás dopouštělo komunistické vedení státu.

Ono prostě nelze omlouvat zlo jedněch tím, že druzí páchají zlo také.  Tudy cesta k dobru nevede.

Dobrou noc, Jiří

Průměrný počet slepic: 2.5 (11 hlasů)

dostal provaz za to, že něco řekl ?? Doufám, že nemyslíš tu prospěchářku v žoldu MI 6 ?

Průměrný počet slepic: 3.5 (8 hlasů)

ale na vaši větu "... nelze omlouvat zlo jedněch tím, že druzí páchají zlo také..." bych reagoval poznámkou, že stejně tak poukazovat na zločiny jedněch a tutlat zločiny druhých je pokrytecké používání dvojího metru. Např. USA pod smyšlenou záminkou rozpoutali válku proti Iráku a zavraždili skoro půl milionu civilistů. Kdybychom spočítali kolik mrtvých mají demokratické kapitalistické státy od roku 1945 na celém světě na svědomí, byly by to miliony. Tak se pane Jiří zamyslete nad tím, kdo má na rukou víc krve. Ano, máte pravdu že zločiny jedněch nelze omlouvat zločiny druhých. Ale to jsem já nenapsal. Jen bytostně nesnáším, když se zločiny přičítají jen někomu!                            Studie akademiků ze Spojených států, Kanady a Iráku ve spolupráci s iráckým ministerstvem zdravotnictví v roce 2013 došla k závěru, že si dodnes válka v Iráku vyžádala 461 000 civilních obětí 

 

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

Zemědělci a Fiala ještě více netuší, co nás čeká., konvalina , 25.02.2024 14:57:53

Já se domnívám, že čeští zemědělci vůbec netuší co je čeká. Byl jsem minulý týden na velké zemědělské akciové společnosti a měl možnost hovořit s těmi co sami jsou na vážkách jak vše bude pokračovat. Oni to správně tuší, ale chybí jim pravdivé informace a to ze všech stran. Já jsem si prošel a to mě stačilo ruské weby s problematikou zemědělství. Oni stojí mimo a vědí snad jediní co se bude dít. Na Západě farmáři procitli, protože všichni malý do 5-7 let skončí. Důvod není žádná byrokracie, ta je pro oblbnutí hloupých lidí. Ten důvod je jiný. Jsou to ceny zemědělských komodit, které pomalu a neustále se snižují. Druhou je to, že veškerá umělá hnojiva jsou z Ruska a jsou neúměrně drahé Proč asi všichni víme. Vše má vliv na cenu zem. výrobků. Nechci se pouštět za kolik mají energii v Rusku, Turecku a jinde mimo Evropu. Rusko se stane do 5 let gigantem s vývozem. obilí, kukuřice, olejnin, luštěnin tedy budou diktovat cenu a ta nebude vysoká, poroste jim na té černozemi samo a ještě budou mít umělá hnojiva za hubičku. Co mě doslova šokovalo jak se tam vytváří jednolité giganty na výrobu obilí a zpracování masa a mléka s výměrou ha do 100 000. To až zaplaví Evropu tak všichni malý zemědělci skončí. Proč majitelé německých a nizozemských supermarketů stále existují v Rusku. Důvod je jeden, pak tam od nich budou levně nakupovat a u nás drze prodávat. V tom okamžiku si může Fiala poklábosit s malým zemědělcem co chce, stejně to nijak neovlivní a on skončí. Asi tak to co nás čeká.!!!

Reagovat |  0 |  0

Průměrný počet slepic: 4.8 (12 hlasů)

že Ruská federace není socialistický Sovětský svaz, že komunisté tam mají vliv stejně jako u nás a že soukromým podnikatelům, živnostníkům, zemědělcům, bankéřům, obchodníkům a pracujícím lidem se tam nedaří o nic hůř, než těm v Německu, VB, Francii, USA a jinde. Nejméně 2/3 obyvatel podporuje režim, vládu, Putina a jsou podle mě v pohodě. Rozhodně se nechystají (až na pár disidentů, o kterých my víme své) zorganizovat státní převrat. I když se o to KoZa snaží seč může. Ostatně dělá to už od roku 1917.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Ruský zpravodajský důstojník se podělil o svůj názor na situaci ve světě (únor 2024)

SVĚT: Andrej Bezrukov, kterého si velmi vážím, nedávno v jednom ze svých rozhovorů popsal svou vizi současného světového dění. Rád bych se stručně podělil o jeho názor se svými drahými čtenáři.

O Rusku

Kolektivní Západ se nachází v hluboké krizi a snaží se z ní dostat válkou, snaží se řešit sociální a politické problémy mobilizací proti vnějšímu nepříteli – Rusku;

Během několika posledních let Rusko dosáhlo nové úrovně sebeuvědomění. Je jedním z vůdců rostoucího hnutí za revizi pravidel založených na diktátu Západu;

Vnitřní systém Ruska vybudovaný v 90. letech není v budoucnu životaschopný, je třeba ho přestavět;

Politická situace v Rusku svědčí o vzestupu vlasteneckých sil v zemi;

Ti, kteří v 90. letech profitovali a kamarilla, která jim sloužila, buď uprchli, nebo se stali politicky nekonkurenceschopnými – „odešli do písku“ – ani pes po nich neštěkne;

Rok 2024 bude osudový a bude znamenat začátek nezávislé cesty Ruska.

Spojené státy americké

Spojené státy mají jistou bezpečnostní rezervu, ale zapomněly na zkušenost občanské války. V USA je vybudována oligarchická finanční ekonomika, ve které rychle bohatne 1 % populace, zatímco život většiny se nelepší. Dříve nebo později obyvatelstvo začne klást ty správné otázky;

Dnes ve Spojených státech existují dvě vládnoucí třídy, které ostře bojují o možnost rozdělování peněžních toků. Posledních 40 let to dělali finančníci, mediální profesionálové a zástupci high-tech odvětví. Jsou soustředěni ve velkých městech a proti jejich moci se staví zbytek – Trumpova Amerika;

Nadcházející prezidentské volby ve Spojených státech budou ještě špinavější než ty předchozí. U nich ale všechno neskončí – dokud nevznikne nová elita, Spojené státy se budou otřásat;

Američané těží z destabilizovaného světa. Hlavním úkolem americké oligarchie je rychle převést aktiva finanční bubliny do reálných aktiv. Veškerá „papírová“ aktiva, která nejsou kryta pozemky, nemovitostmi, průmyslovými podniky, atd. budou resetována na nulu;

Ekonomicky je pro USA kontrola asijsko-pacifického regionu mimořádně důležitá, což je neslučitelné s kontrolou Evropy kvůli omezeným zdrojům;

Dnes Rusko nemá s kým jednat – ani v USA, ani v Evropě. V Evropě neexistuje strana schopná se dohodnout a ve Spojených státech se kvůli nadcházejícím volbám neví, zda zůstane stará elita, nebo přijde nová a jak dlouho se udrží u moci. Dohod lze dosáhnout pouze tehdy, když dojde k pochopení, že strategické zájmy se shodují. Dokud taková shoda není, může být jakákoliv dohoda snadno porušena.

NATO

Aby mohl ohrozit Rusko svou mobilizovanou armádou, která je na jiné technologické úrovni než před několika lety, potřebuje Západ kompletně zmobilizovat celý blok NATO, přeřadit americkou armádu z polospícího stavu (tj. není plně aktivována, kromě několika jednotek používaných pro exportní operace), dovést ji na bojovou úroveň, přepravit do Evropy, vybudovat veškerou logistiku, spustit celý západní obranný průmysl. Otázka zní – a proč? Spálit západní Evropu? Jakýkoli svinčík se silami NATO skončí jadernou válkou;

Současná cvičení NATO nejsou přípravou na takové akce. Konají se kvůli pochopení, že evropskou obranu je třeba tak či onak posílit. To zdaleka není něco, co by Rusko strategicky ohrožovalo.

O Blízkém východě

Írán vychoval a využívá síť zástupných sil, za které nenese odpovědnost. Pokud vypukne skutečná válka s Íránem, bude to velmi vážná válka. Veškerá logistika ropy a plynu „půjde do pekla“. Neprůchodné budou obchodní úžiny (Hormuz, Bab el-Mandeb, aj.). Tohle nikdo nepotřebuje. Írán hromadí síly a chápe, že čas je na jeho straně. Spojené státy nemají síly a prostředky k vedení války s Íránem. Útoky proti Hútíům jsou pouze demonstrací síly;

To, co se stalo v pásmu Gazy, je něco nového v celé historii Blízkého východu. Události vyvolaly politické a vojenské ohlasy po celém světě. Ukázalo se, že izraelská armáda je vlastně slabá. Izrael se ukázal jako „papírový tygr“, který nemůže existovat bez podpory USA. Muslimský svět je samostatně schopen ukázat Izraeli kde je jeho místo. Palestinsko-izraelský konflikt se stal ranou pro vedoucí pozice Západu v mezinárodním politickém systému K rozkolu došlo také v západní společnosti, jejíž významná část kategoricky odsuzuje kroky Izraele a přímo je přirovnává ke genocidě. Něco takového se stalo poprvé. Jak se Spojené státy spolu s Izraelem z této „černé díry“ dostanou, není známo.

Zpracoval: Janinna/Pokec24 25. února 2024 👉 @cz24news

Průměrný počet slepic: 4.5 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Pane Bobe, u nás bylo popraveno nebo při výsleších umučeno 20 kněží. Ti se asi ničím více neprovinili, než že si něco mysleli a možná to ani neříkali. Slyšel jste někdy např. o knězi Josefu Toufarovi? Komunisté se tenkrát ani neštítili popravovat sami sebe, jako např. ministra zahraničí vlastní vlády Vlado Clementise nebo generálního tajemníka své vlastní komunistické strany KSČ Rudolfa Slánského. K tomu si můžete klidně přidat desítky, ale spíše stovky lidí, kteří byli zastřeleni při pokusu o překročení hranic. Ti byli tímto způsobem odsouzení k smrti jenom proto, že odmítali být zavřeni v kleci, o níž si museli povinně myslet, že je tu pro jejich dobro. (Jinak řečeno: nechceš-li naše dobro, nemůžeš žít.)  

Tyto věci byste měl znát, když se pouštíte do politických diskusí ve veřejném prostoru. 

Dobrou noc, Jiří. 

Průměrný počet slepic: 2.5 (6 hlasů)

mezi odsouzenými bylo taky hodně vlastizrad a spolupráce s nepřítelem (byla studená válka), kdo chtěl, mohl si zažádat o vystěhování. A Clementis a Slánský ? Těch sviní s rukama od krve je fakt někomu líto ? Nedávno hovořila o spolupráci Horákové s MI6 dokonce i její dcera (o kterou se prospěchářská matka nestarala) a kterou vychoval její otec, poslanec KSČ . Asi týden zpět byl v TV dokument o americkém jaderném výzkumu. Za spolupráci s cizí mocností bylo popraveno přes 40 vědců a lidí z jejich okolí, třeba Rosenbergová se nedopustila vůbec ničeho.

Průměrný počet slepic: 4.8 (9 hlasů)